Overigens heb ik hier Greens maar eerlijk gezegd nog nooit problemen gehad behalve de systeemdisk van m'n nieuwe server. Maar dat was een Seagate en geen WD.
Heb jij niet gewoon een coolings of PSU probleem? Mijn WHS heeft nog geen enkele greenschijf 'opgegeten' (heb totaal 3x WD (EADS/EARS/EAYS, 4x Samsung (F1 en F2), 1x Seagate (Green LP) en 1x Toshiba (zo'n nieuwe 3TB) draaien verdeeld over 2 WHS servers)Arunia schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 13:35:
Ik ben met mijn WHSv1 begonnen met 1 1TB green. Deze begon kuren te vertonen. Een nieuwe gehaald van 1,5TB en daar mijn spullen op over gezet en de 1TB voor garantie.
Toen begon de 1,5TB met kuren. Ik heb een nieuwe gehaald van 1,5TB en alles overgezet. Die andere voor garantie.
De 1TB ligt in een kluis met backups van familie filmpjes en foto's.
Toen begon de andere 1,5TB met kuren en deze geruild.
En nu begint de eerste weer. Dus zit niet tussen je oren lijkt me zo.
Nu lijkt het me gewoon een goed plan om toch op Reds over te gaan. Dan vervang ik ze eens in de zoveel tijd wel.
Mijn WHS heeft voor zover geen problemen. Alleen 1 keer dat hij problemen aan gaf met die schijf, maar SMART waarden zijn goed. Ga hem er niet voor op sturen.
Mocht hij wel problemen geven, dan heb ik bewijs dat ik er al contact over heb opgenomen.
Gisteren even bij iemand mogen spelen met WHS2011, man wat is dat anders zeg.
Wat ik wel meteen miste was de admin add-in in de console om je server te besturen vanaf je pc.
Kon ook geen goede vinden via internet.
Dat is wel iets wat ik graag terug wil hebben. Voor de rest ziet het er erg goed uit en kan ik niet wachten om te proberen zonder drive pool. Diegene gister had overigens wel een drivepool geinstalleerd. Viel me op dat je gewoon kon kiezen wanneer hij moest gaan balancen. Zit er dus nog over te dubben.
Verwijderd
Tja, het is niet een echte server behuizing, maar qua temps zit het wel goed.Tomba schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:30:
[...]
Heb jij niet gewoon een coolings of PSU probleem? Mijn WHS heeft nog geen enkele greenschijf 'opgegeten' (heb totaal 3x WD (EADS/EARS/EAYS, 4x Samsung (F1 en F2), 1x Seagate (Green LP) en 1x Toshiba (zo'n nieuwe 3TB) draaien verdeeld over 2 WHS servers)
Nu geeft de schijf geen problemen meer overigens, maar toch.
Ik zit nu nog op WHS1 maar ik zit al wel eens te bedenken wat de opvolger moet worden. Nu draaien Squeezebox server en Subsonic nog prima op mijn servertje maar op den duur sluit de software niet meer aan op laptop/tablet/telefoon etc...Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:03:
Zijn er al mensen die de overstap naar Windows Server 2012 Essentials gewaagd hebben ? Ik kan hier op Tweakers nog geen topic over vinden, maar ben zeer benieuwd naar de ervaringen die men hier mee heeft. Zelf gebruik ik WHS2011 met grote tevredenheid maar ik zie een upgrade wel zitten. Wat me nu voornamelijk tegenhoud is de introductie van een domain. Denk dat dit een beetje overkill is voor een thuis situatie.
WHS2011 dan? Dat wordt dan ook weer uitgefaseerd en Server Essentials 2012 lijkt me overkill voor hetgeen ik er mee doe. Ik heb ook geen zin om thuis met een domein te knoeien. Als ik aan Windows vast wil houden zou ik er dan over denken om te proberen een gewone Windows als mediabak/fileserver te gebruiken.
Ik ben een tijdje terug overgestapt naar 2012 Essentials en ik ben er erg tevreden mee.Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:03:
Zijn er al mensen die de overstap naar Windows Server 2012 Essentials gewaagd hebben ? Ik kan hier op Tweakers nog geen topic over vinden, maar ben zeer benieuwd naar de ervaringen die men hier mee heeft. Zelf gebruik ik WHS2011 met grote tevredenheid maar ik zie een upgrade wel zitten. Wat me nu voornamelijk tegenhoud is de introductie van een domain. Denk dat dit een beetje overkill is voor een thuis situatie.
De prijs is een groot nadeel, maar degenen met een technet subscription hebben dat probleem niet
Een belangrijke reden voor mij om over te stappen was dat ik problemen had met muziek en films afspelen op mijn mediacenter icm met WHS2011: altijd last van stotteringen, wat ik niet opgelost kreeg. Het leek een iets in WHS2011 te zijn.
Nu met 2012 is dit probleem opgelost, sowieso vind ik alles wat vloeiender en soepeler lopen. WHS2011 op een Aspire easyStore H340 liep erg stroperig: het dashboard starten duurde erg lang bijvoorbeeld. Nu is alles wat sneller.
Domeinen in het thuisnetwerk gebruik ik inderdaad niet: de clients hangen gewoon nog in de Homegroup, dat kan dus ook nog gewoon.
Verder is de Storagepool een voordeel: nu kunnen schrijven weer gecombineerd worden tot één schijf, hoewel het niet zo prettig werkt als de drivepool in V1.
Verwijderd
Nou, ik heb even rond zitten zoeken en het moet mogelijk zijn om clients toe te voegen aan WS2012E zonder dat je clients aan het domein toegevoegd worden:D-e-n schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:21:
[...]
Ik zit nu nog op WHS1 maar ik zit al wel eens te bedenken wat de opvolger moet worden. Nu draaien Squeezebox server en Subsonic nog prima op mijn servertje maar op den duur sluit de software niet meer aan op laptop/tablet/telefoon etc...
WHS2011 dan? Dat wordt dan ook weer uitgefaseerd en Server Essentials 2012 lijkt me overkill voor hetgeen ik er mee doe. Ik heb ook geen zin om thuis met een domein te knoeien. Als ik aan Windows vast wil houden zou ik er dan over denken om te proberen een gewone Windows als mediabak/fileserver te gebruiken.
http://winsupersite.com/a...-client-pcs-domain-144329
Homegroups: http://www.windows-homeserver.nl/?page_id=500
Aanmelden met of zonder domain: http://www.windows-homeserver.nl/?page_id=778
De prijs. Dat houdt me sowieso tegen ooksparow schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:30:
[...]
De prijs is een groot nadeel, maar degenen met een technet subscription hebben dat probleem niet
Jammer dat MS de server voor thuis zo feitelijk de nek omdraait
[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 09-04-2013 16:36 ]
Ik ben voor nu tevreden over WHS2011 maar de snelheid zou wel wat beter mogen. Dus wie weet stap ik ook ooit over. Ik heb hem al officieel op de plank liggen namelijk maar dat domain gedoe hield me steeds tegen. Nu zie ik dus dat er ook andere oplossingen zijn dus het begint wel interessant te worden.
Verwijderd
Waarom zou je uberhaupt nog WHSv1 willen?Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:10:
Ik wilde de oude versie WHS V1 nog kopen maar helaas nergens meer te vinden. Op marktplaats bied er iemand die aan voor 40 euro. Echter vind ik dat veel te duur. WHS 2011 kost dat ook. Pricewatch geeft aan dat de laagte prijs 17 euro was. Ik heb nu een nieuw systeem besteld die 64-bit kan draaien en kies voor WHS2011 vanwege de prijs.
Ik kan StableBit Drivepool toch echt van harte aanbevelen. Kost ongeveer 16€ en je krijgt er datgene wat WHSv1 zo geweldig maken voor terugArunia schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:17:
Ik zou zelf ook wel 2012E willen draaien, maar ook die prijs. Alhoewel mijn vrouw al zegt, die kunnen we samen kopen omdat we het samen gebruiken, maar toch. Volgende maand ga ik 2011 aanschaffen en dan lekker aan de slag. Weet nog niet of ik die drivepool software aan ga schaffen. Je kunt nu wel aangeven wanneer hij gaat balancen, maar denk dat ik het gewoon zonder dat ga doen. Ook nog geen RAID systeem op dit moment. Zal dat met 2011 waarschijnlijk ook niet gaan doen.
Overigens; ik heb een Windows 2012 (standard) server naast mijn WHS2011 en eigenlijk zou ik ook wel naar Essentials willen. De performance van de nieuwe SMB versie die in 2012 zit is nog een stuk beter dan die in 2008R2 én je kunt mbv Hyper-V ook een stuk meer. Aan de andere kant draait mijn WHS2011 enorm stabiel en zijn de performance issues die ik met WHSv1 af en toe had (stotteren tijdens afspelen op mediaplayer) helemaal verholpen
[ Voor 17% gewijzigd door Tomba op 12-04-2013 09:57 ]
Nevermind, het is gelukt. Iets meer geduld de volgende keer.
[ Voor 10% gewijzigd door Coenen op 12-04-2013 21:04 ]
Dat was precies het programma welke ik heb mogen bekijken. Die performance en stotteren heb ik nu last van met afspelen op whsv1 vanaf mijn dune prime. Dat heeft te maken met de drive balancer. Want die gaat dan echt helemaal los op de schijven. Volgende maand zal dit opgelost zijn met 2011. Weet echt nog niet zeker of ik over ga op die drivepool.Tomba schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:56:
[...]
Ik kan StableBit Drivepool toch echt van harte aanbevelen. Kost ongeveer 16€ en je krijgt er datgene wat WHSv1 zo geweldig maken voor terug(en bovendien heb je te maken met een programmeur die support ook serieus neemt. Ik had een issue met een enorm grote folder die af en toe zijn duplication verloor en Alex heeft toen een paar uur op afstand meegekeken en een aparte beta versie gebakken die het probleem verhielp!)
Overigens; ik heb een Windows 2012 (standard) server naast mijn WHS2011 en eigenlijk zou ik ook wel naar Essentials willen. De performance van de nieuwe SMB versie die in 2012 zit is nog een stuk beter dan die in 2008R2 én je kunt mbv Hyper-V ook een stuk meer. Aan de andere kant draait mijn WHS2011 enorm stabiel en zijn de performance issues die ik met WHSv1 af en toe had (stotteren tijdens afspelen op mediaplayer) helemaal verholpen
Goh, die problemen met de drive balancer op whsv1 komen me bekend voor: altijd stotteren midden in een film. Maar met whs2011 icm DrivePool nergens meer last van. Draait inmiddels bijna een jaar zonder dat ik er omkijken naar heb...Arunia schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 21:44:
[...]
Dat was precies het programma welke ik heb mogen bekijken. Die performance en stotteren heb ik nu last van met afspelen op whsv1 vanaf mijn dune prime. Dat heeft te maken met de drive balancer. Want die gaat dan echt helemaal los op de schijven. Volgende maand zal dit opgelost zijn met 2011. Weet echt nog niet zeker of ik over ga op die drivepool.
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Dus in die zin mis ik die balancer ook niet. Ik heb Shares aangemaakt voor Films, Muziek dvd's en Series en tja, gaat er wat mis met zo'n schijf dan ben ik hoogstens een paar afleveringen of films kwijt. Daar kan ik zo weer aankomen dus ik laat het lekker zo. Werkt uitstekend!
Behalve als je share groter wordt dan de schijf waarop ie staat danFerret schreef op zondag 14 april 2013 @ 09:25:
Ik gebruik WHS2011 ook zonder een balancer en het afspelen van allerlei content naar m'n ACRyan/Raspberry Pi gaat vlekkeloos zonder ook maar een hikje.
Dus in die zin mis ik die balancer ook niet. Ik heb Shares aangemaakt voor Films, Muziek dvd's en Series en tja, gaat er wat mis met zo'n schijf dan ben ik hoogstens een paar afleveringen of films kwijt. Daar kan ik zo weer aankomen dus ik laat het lekker zo. Werkt uitstekend!
En ik heb een videoshare van bijna 2,7TBFerret schreef op maandag 15 april 2013 @ 09:19:
Dat is zo maar ik heb 7Tb aan schijfruimte buiten de systeemschijf (3 x 2Tb voor de shares en 1 x 1Tb voor server backup) dus ik heb voldoende ruimte

Zit nog te dubben aangezien ik geen gebruik maak van RAID op dit moment. Wellicht ooit, maar nu nog niet. Backup ligt 1TB in een kluis. Maar ook dat gebeurd eigenlijk nog steeds te weinig.
Denk dat ik uiteindelijk toch die 16 euro neer ga leggen voor die stablebit. Moeilijke keuze omdat ik het niet even rustig uit kan proberen aangezien ik geen extra schijven heb om heen en weer te schuiven.
Je hebt sowieso 30 dagen trail, dus dat lijkt me toch afdoende tijd om te evalueren?Arunia schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:07:
Bij mij is de video share 1,4 TB. Maar dat is incl. mijn eigen vakantiefilms etc. Welke uiteraard nog bewerkt moeten worden, maar goed.
Zit nog te dubben aangezien ik geen gebruik maak van RAID op dit moment. Wellicht ooit, maar nu nog niet. Backup ligt 1TB in een kluis. Maar ook dat gebeurd eigenlijk nog steeds te weinig.
Denk dat ik uiteindelijk toch die 16 euro neer ga leggen voor die stablebit. Moeilijke keuze omdat ik het niet even rustig uit kan proberen aangezien ik geen extra schijven heb om heen en weer te schuiven.
Dus op het moment dat je het de-installeerd met data dat je niks kwijt bent of als je het installeerd met data dat het ook niets uit maakt.
Heb nog 2 weken, dus ga me iig even verdiepen in het hoe en wat.
Ik heb trouwens sinds kort ook eindelijk m'n Raspberry Pi als mediaplayer in gebruik en die streamt vlekkeloos alles vanaf de server. iPhone als afstandsbediening, Airplay, subs downloaden terwijl de films speelt... Kortom, perfecte combi!
Behalve familie filmpjes.
Ach in 1080p loopt het hard op hoorFerret schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:18:
2,7 Tb aan video.... Wat ik gekeken heb knikker ik er meteen weer vanaf. Ik ben geen bewaarder en als ik een film écht goed vind dan koop ik het origineel
Ik heb trouwens sinds kort ook eindelijk m'n Raspberry Pi als mediaplayer in gebruik en die streamt vlekkeloos alles vanaf de server. iPhone als afstandsbediening, Airplay, subs downloaden terwijl de films speelt... Kortom, perfecte combi!
Sommige series zijn het vaker bekijken waard, die worden dan ook op DVD gekocht. Schijfjes zijn echter nauwelijks meer af te spelen bij mij thuis, dus dan is het toch handiger om dit apart te bewaren. Veel van deze media is ook eigen rip overigens vanaf de originele DVD.
NB mijn films staan op een aparte share, die is alleen series, cabaret en eigen materiaal
[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 17-04-2013 15:11 ]
Heb ook nog honderden Dvd's waarvan ik er een aantal graag zou rippen, heb een aantal programma's geprobeerd maar het werd echt bagger.
Wat gebruik jij hiervoor?
makemkv kan je gebruiken lekker snel en makkelijk,
alleen de hoofdfilm of een episode per .mkv
geen compressie dus geen kwaliteit verschil van de orginele DVD
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Mijn plan is als volgt om te doen
Haal 1 drive uit de drivepool en dan word de data overgezet naar de andere schijf ( remove drive from pool optie )
Nu kan ik die "removed" drive eruit halen maar de hamvraag is, kan ik de 2 de hardschijf er dan ook uithalen en zo in een ander systeem prikken om nog bij de files te komen ?
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Ja dat kanShadowBumble schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:30:
Heren kort vraagje m.b.t. Stablebit Drivepool, ik wil graag de discs die er nu inzitten vervangen, er zitten 2 harddrives in het oude systeem.
Mijn plan is als volgt om te doen
Haal 1 drive uit de drivepool en dan word de data overgezet naar de andere schijf ( remove drive from pool optie )
Nu kan ik die "removed" drive eruit halen maar de hamvraag is, kan ik de 2 de hardschijf er dan ook uithalen en zo in een ander systeem prikken om nog bij de files te komen ?
Pooled Data is Stored in Standard NTFS Files
All your data is stored in standard NTFS files on each individual disk in the pool. The data is simply stored in a hidden folder under the root directory.
This means that if something goes wrong with your computer, you can simply connect any of the pooled drives to a different PC to gain full access to the pooled files stored on that drive. No need to install StableBit DrivePool or anything else to access your original data.
No databases are involved, no special RAID like formatting is involved that requires the original software / hardware to function, just plain NTFS that is compatible with virtually all computers.
Bleh blijkbaar dus volledig overheen gelezenTomba schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:44:
[...]
Ja dat kanhttp://stablebit.com/DrivePool/Features :
[...]
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Ik ben van een 256GB SSD naar een 500GB HD gegaan, maar de HD was maar 256GB groot. Nu heb ik weer eenzelfde 256GB SSD (Crucial M4) en die is dus kleiner. Daar zit je dan met al je images/backups.
Ben nu maar 'even' met een verse install begonnen. Maar eigenlijk wil ik een image terug zetten, iemand een idee?
dat heb ik ook gedaan toen ik mijn os schrijf een SSD van gemaakt heb.
60 GB.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Zou ik de SSD in m'n server erbij kunnen zetten en dan een backup image terugzetten?
Of moet ik echt met een extern programma aan de slag?
edit, zo te zien kan ik restore doen direct vanaf m'n server.
[ Voor 9% gewijzigd door Coenen op 24-04-2013 20:18 ]
Voorlopig zal deze blijven draaien zonder RAID. Ik lees er verschillende dingen over. Maar dat zullen we wel zien. Lijkt me niet dat het echt een drama zal zijn.
Zit nu alleen te dubben. Heb een oudere 160GB Sata schijf liggen en wil die wellicht gebruiken als OS schijf. Moet deze nog even testen of er problemen mee zijn. Voordeel is wel, dat ik niet al mijn data hoef te migreren wanneer er iets met die schijf aan de hand is. Hooguit imagen en op de nieuwe schijf installeren.
Probleem waar ik nu wel tegenaan loop, is dat ik binnen de zelfde behuizing over moet gaan van v1 naar 2011. Ik kan er niet echt een duidelijke handleiding voor vinden.
Wat ik kan doen nu is op 160GB WHS2011 installeren en daar de 3TB bij hangen.
Daarna op een manier (die me nog niet duidelijk is) de data van de 2x1,5TB kopiëren naar de 3TB schijf.
Ik denk dat ik nu van de drivepool software gebruik ga maken en wellicht ooit de overstap ga maken naar een RAID systeem.
Het probleem waar ik tegenaan loop, is dat ik de data van 2 losse schijven in de pool naar de WHS2011 moet kopiëren. Ik weet dat de data verspreid staat, maar hoe ik dat dan consistent over ga zetten is weer een tweede.
Daarnaast heb ik de foto's gecontroleerd en ga ik waarschijnlijk eerst de schaduw kopieën laten verwijderen zodat ik niet alles dubbel tegen ga komen.
Heeft iemand een idee op dit gebied? Al eerder met dit bijltje gehakt?
Ben benieuwd.
Klopt bijna helemaal. DP gebruikt net als WHSv1 DE NTFS bestanden en doet daar verder niks mee.Arunia schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 09:51:
Op wegotserved gevonden dat het met stablebit drivepool blijkbaar heel simpel is omdat hij de structuur van whs v1 snapt. Dus aanstaande zondag de server installeren en gaan. Daarnaast hebben ze ook nog een ander programma die laat zien wat er beschadigd is. Die ga ik ook aanschaffen.
Ben benieuwd.
Stel je hebt 3 schijven uit je oude WHSv1 en die hang je in je WHS2011 server, en die krijgen dan de driveletters E, F en G. Je gooit deze allledrie in de DP Pool.
Stel je hebt drive P: als je DP Pool:
- WHS2011 maakt alle shares standaard aan op de D: schijf in D:\ServerFolders
- Je zult dus via het dashboard deze moeten/willen verplaatsen naar de poolschijf P:
- Dan krijg je je shares op P:\ServerFolders\<shares>
- Je kunt nu je oude WHSv1 bestanden gewoon verplaatsen naar de gewenste share
- Klaar...
Daarna kun je duplication bijv. nog aanzetten. Meerdere pools is met de laatste versies ook mogelijk.
Gisteren begonnen en er achter gekomen dat whs2011 op 3TB installeren er voor zorgt dat 746GB mist. Dit omdat je daarvoor gpd moet gebruiken oid. Dus nu moet ik de data over gaan zetten naar de 3TB schijf en dan installeren op 1, 5TB. Verwacht dat als ik het gewoon in Windows kopieer dat het dan ook goed zal gaan. Toch voor de zekerheid maar clonen. Wel als nadeel dat ik alsnog de data moet kopieren en dan de 3TB moet formateren.
Toch rottiger dan ik verwachtte. Haha.
Stablebit Scanner bedoel je? Ja, die is erg goed! Je kan beide programma's testen voor 30 dagen trouwens.Arunia schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 09:51:
Op wegotserved gevonden dat het met stablebit drivepool blijkbaar heel simpel is omdat hij de structuur van whs v1 snapt. Dus aanstaande zondag de server installeren en gaan. Daarnaast hebben ze ook nog een ander programma die laat zien wat er beschadigd is. Die ga ik ook aanschaffen.
Ben benieuwd.
Goed om te horen dat die goed is. Eigenlijk precies wat ik zocht.
Dus die gaan we zeker aanschaffen. Uiteraard eerst testen en dan kopen. Nahja. Salaris over 2 weken.
Gisteren de 1,5TB gecloned naar de 3TB schijf.
Nu staat WHS2011 te installeren vanaf USB naar de 1,5TB schijf.
Dan als dat klaar is, ga ik Drivepool trial installeren en Scanner.
Dan alles updaten en daarna de data eens over zien te schuiven. Eerst die 3TB schijf maar een verplaatsen naar de boot schijf (qua ruimte gaat dat prima aangezien minder dan 1,5TB in gebruik).
En dan toevoegen rinse and repeat.
Vergeet niet even Windows Update te runnen zodat je de nieuwste versie van SCEP krijgt, deze wordt gedownload naar c:\Windows\SoftwareDistribution\Download\Install, vanwaaruit deze opnieuw gerund kan worden met de switch /disableoslimit (via Windows Update krijg je deze dus niet geinstalleerd!)

Door het commando C:\Program Files\Microsoft Security Client\MpCmdRun.exe -SignatureUpdate ieder uur te schedulen ben je ook verzekerd van de laatste updates
Protip: als je Drivepool gebruikt, exclude dan de 'PoolPart.' directories op de verschillende schijven die lid zijn van de pool
Protip 2: vergeet niet de Microsoft Recommended Exclusions toe te voegen
[ Voor 19% gewijzigd door Tomba op 14-05-2013 17:25 ]
Verwijderd
Toch maar uiteindelijk upgraden naar een nieuwe kleinere schijf of een SSD.
Geen idee welke keuze ik ga maken. Ga wel proberen de schijf dan te clonen zodat ik niet helemaal opnieuw hoef te beginnen.
en die Coprocessor die niet geïnstalleerd is van mijn POV CS330-2 Atom.
Heb nog geen drivers kunnen vinden. Alhoewel er geroepen werd middels google dat de Win 7 x64 drivers de trick moesten doen.
[ Voor 25% gewijzigd door Arunia op 14-05-2013 11:42 ]
Yes, het werd tijd dat deze oplossing ook hier gepost werd, ik had hem al eens gezien, toch bedankt voor de reminder.Tomba schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:04:
Voor de mensen die ook Microsoft Security Essentials 2012 willen draaien op hun WHS; door /disableoslimit achter de exe te zetten installeert deze perfect
Maaruh alleen /disableoslimit achter de bestandsnaam wil niet werken, hier hoe het zeker moet gaan lukken.
Had WHS2011 op één van de twee greens gezet en zo traag als het maar zijn kan. Dus bedacht me nu net dat het kwam door de jumper. Nu voor de derde keer 2011 aan het installeren. >_<
En het gaat een stuk sneller.
Zit er alleen mee dat 1 van de twee drives nu nog met jumper is en daar moet ik de data nog van af halen.
Hoe bedoel je dat het daarmee niet wil werken? Werkt bij mij in ieder geval als een speer (?)Winkiller schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:13:
[...]
Yes, het werd tijd dat deze oplossing ook hier gepost werd, ik had hem al eens gezien, toch bedankt voor de reminder.
Maaruh alleen /disableoslimit achter de bestandsnaam wil niet werken, hier hoe het zeker moet gaan lukken.
Die jumper zorgt er voor dat je geen re-aligning hoeft te doen op die schijven.BabyXL schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:58:
Wat is dat voor een jumper dan?
WHSv1 moest die jumper hebben, of na install laten re-alignen. Ik heb er toen voor gekozen om de jumper er in te zetten. Scheelde tijd. Deze jumper was ik alleen vergeten waardoor dus nu ik een trage WHS2011 had. Het erge nu, is dat de jumper op de tweede WD Green ook nog zit. Maar daar moet ik dan eerst de data van af halen om de schijf te laten formateren. >_<
Ach ja, hij is nu nog bezig met updaten.
Moet trouwens zeggen dat bij mij dat venster welke aan geeft dat het niet langer dan 30 minuten duurt tijdens de install wel minimaal 3 uur blijft staan. Ik draai mijn server overigens ook op een Atom dual core 1.6 waarbij 2011 aangeeft geen drivers voor de coprocessor te kunnen vinden. Overigens nog geen oplossing voor gevonden.
Door het commando C:\Program Files\Microsoft Security Client\MpCmdRun.exe -SignatureUpdate ieder uur te schedulen ben je ook verzekerd van de laatste updates
http://www.wegotserved.co...windows-home-server-2011/
Dit gaat dan over rebooten, maar is niet tanders voor een ander programma.
LOL! Ja ik ken dat soort grappenArunia schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:06:
[...]
Die jumper zorgt er voor dat je geen re-aligning hoeft te doen op die schijven.
WHSv1 moest die jumper hebben, of na install laten re-alignen. Ik heb er toen voor gekozen om de jumper er in te zetten. Scheelde tijd. Deze jumper was ik alleen vergeten waardoor dus nu ik een trage WHS2011 had. Het erge nu, is dat de jumper op de tweede WD Green ook nog zit. Maar daar moet ik dan eerst de data van af halen om de schijf te laten formateren. >_<
Nu weet ik wel beter.
Ga dus data er afhalen en dan de schijven zonder jumper formateren.
Er zat wel een jumper bij, maar verwacht dat in de loop van de tijd ze dit weg hebben gehaald.
[ Voor 14% gewijzigd door Arunia op 15-05-2013 16:06 ]
1. Log in op de server via RDP als administrator en start de Task SchedulerFerret schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:57:
@Tomba: over MSE op WHS2011; top man! maar hoe doe je dit?
[...]

2. Klik rechts op 'Task Scheduler Library' en kies voor 'New Basic Task'

3. Verzin een naam voor de taak

4. Kies Daily

5. Kies een tijd vlak na 0:00u

6. Kies 'Start a program'

7. Browse naar (of type) "C:\Program Files\Microsoft Security Client\MpCmdRun.exe" en geef '-SignatureUpdate' op als argument.

8. Vink 'Open the Properties....' aan en klik op Finish

9. Stel het scherm als onderstaand in, geef als user je administrator gebruiker op

10. Edit de Trigger

11. Stel in dat hij uurlijks herhaald dient te worden door onderstaande instellingen over te nemen:

12. Geef je administrator wachtwoord op en je bent good to go

Das net t ideeBabyXL schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:13:
Die repeat zou ik eraf halen, op deze manier gaat die elk uur updaten.
Net alle bestanden van Shared naar Server Folders gezet.
Nu ben ik de schijven met data uit de pool aan het trekken, beginnende met de laatste Green met jumper zodat deze jumper loos opnieuw geformatteerd kan worden. Dit duurt overigens best wel lang. Maar dat is niet zo vreemd met al die kleine bestanden zoals foto's etc.
We hebben geduld. ben iig blij dat het goed gaat. De coprocessor is ook toegevoegd door de nVidia drivers.
En net een eye-twitch moment.
Mistte heel wat bestanden. Blijkbaar stonden die op die schijf nog in de DE map. Vaag aangezien ik vanuit de drive pool de bestanden had gekopieerd. Maar goed, ik mag dat na het ontkoppelen nog eventjes terug gaan zetten.
Hoop dat er nergens anders iets mis is gegaan. Dit omdat ik vanuit de drivepool die mappen heb verwijderd. Op die schijf stonden ze iig nog wel. Denk dat het wel mee zal vallen om eerlijk te zijn, maar toch die andere schijf ook nog maar even na lopen.
[ Voor 34% gewijzigd door Arunia op 16-05-2013 14:14 ]
System Center Endpoint Protection 2012 of MS Security Essentials op Windows Home Server 2011
[ Voor 1% gewijzigd door Tomba op 16-05-2013 22:05 . Reden: tiepvaut in url, tx LeGato23 ]
Handige info en erg duidelijk met de screenshots. Dank je!Tomba schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:27:
Heb er maar een blogpost van gemaakt voor het makkelijke terugvinden:
System Center Endpoint Protection 2012 of MS Security Essentials op Windows Home Server 2011
De link naar de blog werkt niet. Hier de juiste link.
Recorded Video's gebruik ik niet. Maar je kunt hem niet verwijderen en ook niet hernoemen oid.
Wellicht omdat er iets speciaals mee is. Nu is het gelukkig zo dat bij 2011 de mappen wat nuttiger zijn.
Nu nog even kijken of ik een easy way heb om Foto's te delen vanaf mijn server via de domein van homeserver.com. Had al een programma (open source) gevonden thuis. Wilde eigenlijk aan de slag met whiist, maar die is er niet voor 2011. Er zal zat te vinden zijn lijkt me.
De dubbele mappen waren kopieen die WHSv1 van de shares had gemaakt (waar ik uiteraard om gevraagd had). Had het wel uitgeschakeld voor dat ik de schijven eruit haalde, maar natuurlijk was ik weer te snel. Even alles nagelopen en die zooi eruit gegooid.
Kom je er dan achter dat de tweede Green geen jumper had. Maar toch helemaal leeg gemaakt en geformateerd. De 3TB red is nu GPT oid en is ook 3TB groot. Hoef die dingen toch niet volledig gebackupped te hebben.
Volgende is iig een nieuwe behuizing welke niet te groot is en wel 4 schijven kwijt kan. DVD-rom drive is er uit ondertussen. Via USB install werkt prima. Scheelt weer een boel.
De huidige behuizing is totaal niet geschikt voor server gebruik, zeker omdat 1 van de schijven bij het uit de pool verwijderen best wel heet werd (volgens mijn handen en het Dashboard).
De kast open gezet en toen was het geen probleem meer.
Het hangt er een beetje vanaf wat je wil. Delen via de browser (dus ook met anderen), of dat je zelf bij je foto's kunt komen? Een website is meer werk (Gallery Server Pro, TinyWebGallery), maar biedt ook andere mogelijkheden als FB en PayPal integratie. Enkel toegang tot je eigen spullen is eenvoudiger. Tonido, ORB of ownCloud (inclusief mobiele apps) zou je dan kunnen overwegen.Arunia schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:10:
Nu nog even kijken of ik een easy way heb om Foto's te delen vanaf mijn server via de domein van homeserver.com. Had al een programma (open source) gevonden thuis. Wilde eigenlijk aan de slag met whiist, maar die is er niet voor 2011. Er zal zat te vinden zijn lijkt me.
Een Lian-Li Q25 is èn klein èn biedt ruimte voor heel veel schijven, èn heeft voor de schijven een grote fan om ze koel te houden.Volgende is iig een nieuwe behuizing welke niet te groot is en wel 4 schijven kwijt kan. DVD-rom drive is er uit ondertussen. Via USB install werkt prima. Scheelt weer een boel.
De huidige behuizing is totaal niet geschikt voor server gebruik, zeker omdat 1 van de schijven bij het uit de pool verwijderen best wel heet werd (volgens mijn handen en het Dashboard).
Wel alleen geschikt voor mITX bordjes...
Tja, wil het ook aan anderen kunnen laten zien, maar meer dat wij er de controle over hebben. De tweede reeks links ga ik zeker bekijken. Want met apps etc is het best wel interessant. Het hoeft van mij iig niet standaard open te staan.
Aan de ene kant wil ik graag een behuizing ook voor wanneer ik ga upgraden.
Op dit moment draai ik nog een zo'n Atom/Ion gebeuren Dual core 1.6 GHz, maar uiteindelijk wordt dat een zuinige I3 oid (heb ik me nog niet op georienteerd). Dit komt dan waarschijnlijk op een uATX bord. Weet niet of er mITX borden zijn voor gewone CPU's, maar dat ga ik nu even uitzoeken. Is wel interessant in mijn keuze. Is er dus wel, dus die kast kan nog een leuke keuze zijn. Alleen een beetje aan de prijs, maar houdt de optie voor mITX behuizingen zeker open.
Bedankt voor de tips!
Eerst binnenkort de domain maar eens beschikbaar maken. Met dezelfde instellingen als voor WHSv1 krijg ik hem nu niet meer van buiten te zien. Daar gaat dus iets niet helemaal goed. Wellicht andere poorten als voorheen. Maar nog geen tijd gehad om dat rustig te bekijken. Prio was uiteraard de data terug zetten.
[ Voor 25% gewijzigd door Arunia op 17-05-2013 12:56 ]
Tomba schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:27:
Heb er maar een blogpost van gemaakt voor het makkelijke terugvinden:
Heb zelf m'n server opgebouwd in een Lian-Li PC-V354B.Volgende is iig een nieuwe behuizing welke niet te groot is en wel 4 schijven kwijt kan. DVD-rom drive is er uit ondertussen. Via USB install werkt prima. Scheelt weer een boel.
Bied ruimte voor 7 x 3.5" en nog eens 4 x 2.5" schijven. Zitten ook 2 fans in die de schijven mooi koel houden.
Deze is geschikt voor micro-ATX bordjes. Bied dus iets meer opties.
[ Voor 4% gewijzigd door mkroes op 19-05-2013 16:59 . Reden: extra info ]
Heb alleen wel vaak met het opstarten van de server en mijn pc dat ik op de share moet inloggen bij het verbinden met de server. Terwijl ik wel iedere keer instel dat hij mijn gegevens moet onthouden.
Denk dat ik iets moet doen met alle pc's in het domein zetten.
Voor de rest werkt het ook op mijn Atom echt wel goed.
Fractal design define R3 en zou ik graag extra storage via het netwerk willen gaan aanbieden aan de WHS
Plan is om dan, uiteindelijk zgn. "feeder disks" te hebben in drive pool, bijvoorbeeld SSD's icm raptors en dat de trage grote schijven dan bijvoorbeeld in een NAS zitten.
Een idee waar ik bijvoorbeeld mee in m'n hoofd zit is de volgende structuur:

Waarbij ik dan vervolgens NAS01 en NAS02 bijvoorbeeld configureer in een RAID5 zodat drivepool bij de duplication het zo inricht dat het falen van een volledige NAS niet leid tot on ingecalculeerd dataverlies.
De vraag die dan nog rest is, hoe ga ik op een praktische manier deze opslag aanbieden aan mijn home server en welke apparaten zouden hiervoor geschikt zijn.
Ik zou de schijven bijvoorbeeld via ISCSI kunnen aanbieden vanaf de NAS, alleen hoe zou ik deze ISCSI bronnen zo optimaal mogelijk aanbieden aan mijn home server? Is het dan verstandig om in plaats van een gewone Intel NIC een HBA te nemen en zo ja wat zou dan een voorbeeld zijn van een goede HBA?
Een budget heb ik nog niet echt gedefinieerd, al had ik ongeveer de volgende kosten in gedachte:
1500 +/- 2000 voor de NAS devices excl. disks
150 +/- 200 euro voor een HBA/NIC voor de home server
500 +/- voor fiber, glas switch met enkele SFP modules en wat glasvezel kabels.
Het wordt voornamelijk gebruikt voor hobby, streamen van films en het maken van back-ups, omdat m'n clients voor een steeds groter gedeelte zijn voorzien van SSD's wil ik in mijn home server gebruik gaan maken van de feeder disks om transfers van, maar vooral naar mijn home server aanzienlijk te versnellen.
Nadat de installatie voltooid was heb ik de drivers geïnstalleerd van me moederbord en videokaart.
Nadat ik de server opnieuw liet opstarten kwam er plotseling een platte tekst met meldingen over updatebewerkingen.
Is dit normaal?
Of kan ik beter WHS opnieuw installeren voor de zekerheid?
Ja, maar de melding verscheen dus als platte tekst.Arunia schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:58:
Hij geeft iig altijd aan dat er updates zijn geïnstalleerd.
En ik had geen updates, maar alleen drivers geïnstalleerd.
Wat zal ik doen? De installatie opnieuw beginnen?
we hebben thuis 1 media center met w7, backups werken perfect
ook 1 w7 van mijn ouders, backups werken perfect
oude w7 laptop, werkt perfect
mijn laptop w8 met 500gb sata schijf + 4gb ssd ingebouwd, backup start maar stopt meteen bij 1%.
laptop van mijn zusje met ook een sata schijf + ingebouwde ssd ruimte, zelfde geen backups.
mijn pc met ssd 120gb , precies het zelfde geen backups.
heb nu beetje zitten googlen en een hotfix geinstalleerd (KB2781272) maar het werkt nog steeds niet

iemand toevallig enig idee?
de melding trouwens

[ Voor 7% gewijzigd door psyy138 op 07-08-2013 17:40 ]
O.R.C. Black Bulls Rugby
Jup, heb ik ook gehad. Reden dat ik van WHS afgestapt ben, helaas. Was een prachtig systeem.psyy138 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 17:32:
We hebben thuis een WHS2011, maar ik krijg geen backups gemaakt van windows 8 clients met ssd.
we hebben thuis 1 media center met w7, backups werken perfect
ook 1 w7 van mijn ouders, backups werken perfect
oude w7 laptop, werkt perfect
mijn laptop w8 met 500gb sata schijf + 4gb ssd ingebouwd, backup start maar stopt meteen bij 1%.
laptop van mijn zusje met ook een sata schijf + ingebouwde ssd ruimte, zelfde geen backups.
mijn pc met ssd 120gb , precies het zelfde geen backups.
heb nu beetje zitten googlen en een hotfix geinstalleerd (KB2781272) maar het werkt nog steeds niet![]()
![]()
iemand toevallig enig idee?
de melding trouwens, ook wel handig
[afbeelding]
Ik weet niet exact de reden meer, maar WHS ondersteund de SSD niet.
dat idee had ik ook al, in ws2012 is het probleem niet maar het kost alleen wat geld.JPtjeeNL schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:28:
[...]
Jup, heb ik ook gehad. Reden dat ik van WHS afgestapt ben, helaas. Was een prachtig systeem.
Ik weet niet exact de reden meer, maar WHS ondersteund de SSD niet.
erg jammer vind ik het.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Vraag is: wat dan? De nieuwe server versies van MS zijn me te duur en te groot.JPtjeeNL schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:28:
[...]
Reden dat ik van WHS afgestapt ben, helaas. Was een prachtig systeem.
In Linux ben ik niet genoeg thuis. Een NAS dan? Maar dan moet ik mijn muziekserver (Subsonic) en zoiets als torrentsoftware op mijn HTPC gaan draaien, en mogelijk Squeezeserver ook nog wanneer de ondersteuning daarvoor minder wordt.
Ik heb ook al how-to's gezien om een server te bouwen vanuit Windows 7 of 8.
Dit ligt hem waarschijnlijk aan het hele GPT vs MBR verhaal.
Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput
Verwijderd
Klopt, ik had altijd een "legacy" installatie van Windows 8 (MBR) en heb nu uitgevonden hoe ik een UEFI installatie (GPT) moet uitvoeren, maakt inderdaad "plotseling" geen backups meer...mkroes schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 23:16:
Heb hier ook WHS2011 draaien maar die maakt toch echt netjes een backup van mijn ssd met Windows 8 pro..
kan dat achteraf nog veranderd worden? of heb ik daar een nieuwe installatie voor nodig?mkroes schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 23:16:
Heb hier ook WHS2011 draaien maar die maakt toch echt netjes een backup van mijn ssd met Windows 8 pro..
O.R.C. Black Bulls Rugby
Dat zal dan hoogstwaarschijnlijk een nieuwe installatie worden...
[ Voor 97% gewijzigd door mkroes op 15-08-2013 16:25 ]
Heb voordat ik op vakantie ging de WHS 2011 helemaal losgekoppeld van alles.
Dus gewoon de losse kast en geen kabels aangesloten.
Als ik langer weg ga, doe ik dat altijd omdat ik hem dan toch niet gebruik.
Maar nu alles weer aangesloten en krijg dat hij meteen in Systeemherstel gaat.
Vraagt om toetsenbordindeling en daarna om Admin wachtwoord. Enige opties zijn geheugen testen, dos modus en recover met een backup.
Ik kom met geen mogelijkheid in WHS 2011.
Er was niets mis toen ik weg ging, maar nu ineens wel.
Kan ik met de dvd of de install schijf op usb gewoon recoveren zonder iets te verliezen?
Kan niets vinden wat het zou kunnen zijn. Als het een kapotte drive is, wordt ik gek >_<
Moet dat nog testen, maar heb daar nu de mogelijkheid niet voor om dat even snel te doen.
Ik mag gek worden.
Eerst maar even fixen en dan kijken om morgen een nieuwe schijf aan te schaffen. Wil dan of een SSD of een gewone hdd hebben. Liefste de eerste natuurlijk voor snel opstarten etc.
Denk dat et een Crucial M4 64GB gaat worden.
Hoop eigenlijk dat de Windows install nog goed is, dan kan ik deze gewoon imagen naar de SSD.
Anders wordt het een nieuwe installatie. Zal ook wel goed gaan denk ik zo.
[ Voor 21% gewijzigd door Arunia op 18-08-2013 09:03 ]
Ik heb nog een SSD van 64 gb liggen, die wil ik in deze pc gaan zetten.
Maar.. kan ik nu WHS zomaar op de SSD installeren, en de beide disk er vervolgens weer inzetten? Gaat dit goed? Worden deze 2 schijven vervolgens gewoon gezien?
Is het probleem niet dat het bios wegens een lege batterij teruggezet is naar de fabrieksinstellingen?Arunia schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:53:
Gaat lekker.
Heb voordat ik op vakantie ging de WHS 2011 helemaal losgekoppeld van alles.
Dus gewoon de losse kast en geen kabels aangesloten.
Als ik langer weg ga, doe ik dat altijd omdat ik hem dan toch niet gebruik.
Maar nu alles weer aangesloten en krijg dat hij meteen in Systeemherstel gaat.
Vraagt om toetsenbordindeling en daarna om Admin wachtwoord. Enige opties zijn geheugen testen, dos modus en recover met een backup.
Ik kom met geen mogelijkheid in WHS 2011.
Er was niets mis toen ik weg ging, maar nu ineens wel.
Kan ik met de dvd of de install schijf op usb gewoon recoveren zonder iets te verliezen?
Kan niets vinden wat het zou kunnen zijn. Als het een kapotte drive is, wordt ik gek >_<
Moet dat nog testen, maar heb daar nu de mogelijkheid niet voor om dat even snel te doen.
Ik mag gek worden.Is dus de schijf zelf.
Eerst maar even fixen en dan kijken om morgen een nieuwe schijf aan te schaffen. Wil dan of een SSD of een gewone hdd hebben. Liefste de eerste natuurlijk voor snel opstarten etc.
Denk dat et een Crucial M4 64GB gaat worden.
Hoop eigenlijk dat de Windows install nog goed is, dan kan ik deze gewoon imagen naar de SSD.
Anders wordt het een nieuwe installatie. Zal ook wel goed gaan denk ik zo.
Iemand enig idee?koelkast schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:15:
Ik heb een pc met WHS installatie met daarin 2 schijven. Daarvan is een deel door WHS gereserveerd voor het systeem, zoals gewoonlijk.
Ik heb nog een SSD van 64 gb liggen, die wil ik in deze pc gaan zetten.
Maar.. kan ik nu WHS zomaar op de SSD installeren, en de beide disk er vervolgens weer inzetten? Gaat dit goed? Worden deze 2 schijven vervolgens gewoon gezien?
Nope, dat niet. Hij was ook echt stuk. Stablebit Scanner gaf dat ook aan.Leader98 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:19:
[...]
Is het probleem niet dat het bios wegens een lege batterij teruggezet is naar de fabrieksinstellingen?
De schijf is nu iig losgekoppeld en ik heb een losse schijf voor Windows zelf.
Mis nu wel uiteraard 1,5TB, maar de data is veilig. Voorlopig nog even niet een nieuwe bijplaatsen.
Zal als de andere minder gaat werken wel weer een 3TB red worden.
@boven mij,
Welke WHS heb je? WHS v1 kan het iig niet zomaar mee. Dan moet je echt een schijf mounten en dan je data overzetten. Heel bewerkelijk.
Wat zou kunnen, is nog een clone maken van je oude schijf en die met veel pijn en moeite overzetten.
Daarna moet je in Windows als het goed is iets in je register aanpassen.
Voor WHS2011 heb ik het met Drivepool heel simpel voor elkaar gekregen.
Je moet alleen je oude folders hernoemen en dan in je manager aanmaken. Daarna knippen en plakken naar de betreffende map.
Dat gaat een stuk sneller.
Ben recent overgestapt van Ubuntu 12.04 LTS (op een Atom D510 met 2GB RAM) naar WHS2011, voornamelijk om een MSSQL server te kunnen draaien zonder te moeten virtualiseren of een extra systeem te gebruiken.
Hardware is als volgt:
Mobo: Foxconn H67M-V
Proc: Intel Celeron G1610 (2,6 GHz)
RAM: nu nog 1x2GB DDR3-1066. Deze week nog 3x2GB DDR3-1333. Misschien dat ik het 1066-reepje ook nog laat zitten, ik zie wel.
Boot-HDD: Seagate 320GB 2,5" 7200rpm (had ik nog liggen, anders was het een SSD geworden).
Data-HDD: WD RE4 2TB 7200rpm
Daarbij gebruik ik een 17" 1280x1024 monitor als console.
Systeem werkt vlekkeloos (al swapt ie zo nu en dan dat het een lieve lust is, ivm gebrek aan RAM), op één ding na:
Het geluid-issue.
Ik heb er een soundkaart inzitten (ja, echt, in m'n server). Momenteel gebruik ik geen HTPC (geen TV, films/series/docu's kijk ik op m'n werklaptopje en verder kijk ik niks), maar ik had m'n audio altijd aan m'n server gekoppeld en stuurde deze dan aan via een RDP-sessie (naar m'n Linuxbak ja) of m'n telefoon (appje). Ik kon hier ook netjes de outputs in kiezen (woonkamer/slaapkamer/badkamer). Dit laatste werkt nu niet en vind ik nog niet zo'n ramp, maar:
zodra ik via RDP inlog op m'n server valt het geluid weg!
Windows Audio services zijn uiteraard aan - wanneer ik op de console afspeel werkt het perfect. Het heeft geen invloed waar ik onderstaand balkje op zet, behalve als ik het geluid naar mijn eigen computer laat halen.

[ Voor 8% gewijzigd door kakanox op 28-08-2013 13:58 . Reden: info toegevoegd ]
Ga toch fietsen.
http://www.wikihow.com/He...when-Using-Remote-Desktop
[ Voor 25% gewijzigd door muppet99 op 28-08-2013 13:51 ]
Carpe Diem
"Windows Audio services zijn uiteraard aan - wanneer ik op de console afspeel werkt het perfect. Het heeft geen invloed waar ik onderstaande balkje op zet, behalve als ik het geluid naar mijn eigen computer laat halen."
Ga toch fietsen.
Ga toch fietsen.
Ga nu een poging wagen met Airfoil Speakers als server en Airfoil in de clientsessie. Hoop dat ik daarvoor geen gebruiker continu ingelogd hoef te laten want dat zou ronduit storend zijn.
Tenzij iemand hier nog goede ideeën heeft?
Ga toch fietsen.
Ga toch fietsen.
Zo storend is het niet hoor. Ik laat Admin automatisch inloggen. Na 1 minuut staat het lockscherm weer aan bij inactiviteit. De reden hiervoor is Plex Media Server, die vertikt het om als service te draaien helaas.kakanox schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 08:46:
Ga nu een poging wagen met Airfoil Speakers als server en Airfoil in de clientsessie. Hoop dat ik daarvoor geen gebruiker continu ingelogd hoef te laten want dat zou ronduit storend zijn.
Maar als je dat echt niet wil kan je nog altijd een gebruiker automatisch laten inloggen die alleen services opstart.
Maar kan je wat meer uitleggen over dat Airfoil spul? waar moet ik aan denken? Zoiets als Sonos?
Verwijderd
Daar er geen nieuwe updates meer voor uitkomen etc.
Zo nee, wat is dan een goed alternatief (geen 2012 Essentials, dat vind ik te duur).
Het is de bedoeling dat ik hier thuis een server opzet die bedoeld is voor opslag, ftp, webserver, en eventueel mailserver.
mvg
WHS2011 wordt nog ondersteund tot april 2016, dus dat valt ook nog wel mee. Weet alleen niet of hij zo makkelijk geschikt is als mailserver.