CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Op mijn homeserver heb ik daar geen nood aan, op de SBS op't werk daarentegen had ik toch wel graag terug Avast gehad. Virtueel installeert het al wel, maa de exchange plugin doet het niet op exchange 2010 natuurlijkBabyXL schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:37:
[...]
Er zijn nog geen versies voor WHS 2011 en SBSe. Maar gezien ik op elke client in het netwerk gewoon Avast heb draaien zie ik er het nut ook niet zo van in. Heb een licentie voor WHS v1, maar eigenlijk nooit nodig gehad.
Op mijn Acer H340 draait nu WHS2011, loopt als een trein, minder last door ontbreken van Drive Extender (neem nu elke nacht backups via server-backup, daat volstaat eigenlijk).
Draait nu ook Kerio Connect op, gaat erg vlot !
Wil je dit op de server installeren en dan vanaf andere client PC gebruiken? Dat gaat volgens mij niet werken.the squaler1 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:21:
[...]
ik wil het volgende ermee doen:
- Office voor meerdere pc's
- Autocad (waarschijnlijk)
De bestanden die je ermee maakt kan je wel op de server opslaan zodat je het vanaf een andere client weer kan openen
Dat kan wel werken maar dan ben je in feite gewoon je applicaties aan het streamen of aan het virtualiseren, totaal andere tak van sport.Len schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:32:
[...]
Wil je dit op de server installeren en dan vanaf andere client PC gebruiken? Dat gaat volgens mij niet werken.
De bestanden die je ermee maakt kan je wel op de server opslaan zodat je het vanaf een andere client weer kan openen
Je wilt de server als bedrijfsserver gebruiken? Dan is WHS absoluut niet het juiste pakket voor jou.the squaler1 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:21:
Zo ziet mij beeld van de server er ongeveer uit.
Ik denk dat ik met de small business server 2011 al een heel eind kom.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ehh? Dat doe je op de PC's zelf.the squaler1 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:21:
[...]
ik wil het volgende ermee doen:
- Office voor meerdere pc's
Dat doe je niet op een server.- Autocad (waarschijnlijk)
Dat kan prima, functionaliteit zit al ingebouwd in beide versies.- Website
Welke mailserver software? Je kan met SBSe evt. ook gebruik maken van cloud diensten heb ik begrepen (zelf nog geen ervaring mee). Kijk op de SBS site voor meer info hierover.- Mail server
Functionaliteit zit ingebouwd in beide.- Centrale opslag voor media en bedrijfs bestanden
- Back up van pc's
Dat wil je niet, enige wat je op je server wil doen is beheer. en dat kan prima via de console.- Inloggen op de server om evt te kunnen werken er op.
Als bedrijf zou ik inderdaad voor SBSe 20110 gaan.Zo ziet mij beeld van de server er ongeveer uit.
Ik denk dat ik met de small business server 2011 al een heel eind kom.
SBS Essentials 2011 dus.De server moet nog komen maar wil eerst uitzoeken wel besturtingssysteem ik nodig heb en daarop het systeem kiezen.
Ja, ik mis DE nog wel een beetje, maar meer vanwege de HD extender functie (1 grote pool). Maar dat is iets waar ik nog op hoop dat het goedkomt met add-ins.wimmme schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 17:45:
[...]
Op mijn Acer H340 draait nu WHS2011, loopt als een trein, minder last door ontbreken van Drive Extender (neem nu elke nacht backups via server-backup, daat volstaat eigenlijk).
Draait nu ook Kerio Connect op, gaat erg vlot !
Kerio heb ik geen ervaring mee, maar goed te horen dat dat ook werkt! (lijkt mij eigenlijk ook wel logisch
Mail server hebben geen idee van... ben nieuw op dit gebied.
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Gezien het feit dat je nieuw bent op server gebied, wil ik je aanraden GEEN APPLICATIES te draaien via remote desktop. Daar heb je geen server voor, punt!the squaler1 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:50:
ik doelde met autocad en office meer dat die vanaf de server draaien via remote desktop.
Opslag, bestanden delen, backups, DLNA/TV/muziek server en evt. web- en email services. Gebruik een server gewoon waar het voor bedoeld is, anders kan je net zo makkelijk een Windows 7 client met remote desktop gebruiken.
Daarbij komt er nog een aantal andere zaken kijken. Bijvoorbeeld, achtergrond processen draaien namelijk optimaal op een server (ipv. programma's op client computers) om maar 1 punt te noemen.
Autocad is niet geschikt om via RDP te draaien. Je zou daarvoor eventueel gebruik kunnen maken van Citrix, maar eh..ik denk niet dat dat binnen je budget valt. Daarnaast zul je dan waarschijnlijk dedicated videokaarten in je server moeten hebben, maar goed....the squaler1 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:50:
ik doelde met autocad en office meer dat die vanaf de server draaien via remote desktop.
Als je server 'zakelijk' gaat zijn dan zou ik gewoon een 'echte' server aanschaffen met eventueel SBS 2011 erop en WHS 2011 link laten liggen.
Eh.....niet? En wat denk je van Remote Desktop Services en Citrix dan...? Server Based Computing is the bomb! Alleen zijn zowel WHS als SBS daar natuurlijk niet echt geschikt voor en dan al helemaal niet als je zelf eigenlijk niet weet waar je mee bezig bentBabyXL schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:56:
[...]
Gezien het feit dat je nieuw bent op server gebied, wil ik je aanraden GEEN APPLICATIES te draaien via remote desktop. Daar heb je geen server voor, punt!
Overigens is specifiek een WHS natuurlijk inderdaad met name bedoeld voor de zaken die jij hier noemtOpslag, bestanden delen, backups, DLNA/TV/muziek server en evt. web- en email services. Gebruik een server gewoon waar het voor bedoeld is, anders kan je net zo makkelijk een Windows 7 client met remote desktop gebruiken.
Daarbij komt er nog een aantal andere zaken kijken. Bijvoorbeeld, achtergrond processen draaien namelijk optimaal op een server (ipv. programma's op client computers) om maar 1 punt te noemen.
[ Voor 47% gewijzigd door TheVMaster op 01-06-2011 02:36 ]
Ga dan gewoon een professional inschakelen, als je ergens geen verstand van hebt moet je het niet bedrijfsmatig gebruiken.the squaler1 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:50:
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik heb het gisteren op een Windows 7 installatie gezet, maar de pc liep vast toen ik een netwerk share wilde aanmaken.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Autocad en office zullen dus niet op de server komen. Dit valt waarschijnlijk ver buiten het budget.
Op de server zal dus alleen back-ups bestanden delen website en mail server komen.
Hiervoor wordt dus SBSe 2011 aangeschaft.
Ik heb ook wel appz draaien, maar eigenlijk alleen maar als 'services' (eigenlijk meer als 'tasks', maar een kniesoor die daar op letTheVMaster schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 02:32:
Overigens is specifiek een WHS natuurlijk inderdaad met name bedoeld voor de zaken die jij hier noemtToch draaien er op mijn server 'behoorlijk' wat appjes
Office, outlook etc vind ik niet op een server passen. Ga dan web based, denk ik dan.
[ Voor 7% gewijzigd door Cybergamer op 01-06-2011 23:17 ]
Ben ik met je eens. Overigens over services gesproken. Heb jij NewCS ook draaien? Enneh...zoja..hoe heb je die als 'service' gekregen. Ik krijg hem namelijk niet zover...bij Sickbeard en Couchpotato was het een eitjeBabyXL schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 23:15:
[...]
Ik heb ook wel appz draaien, maar eigenlijk alleen maar als 'services' (eigenlijk meer als 'tasks', maar een kniesoor die daar op let). Echte appz draai ik bijna niet, op een paar kleine dingen na dan (Video conversie zoals Handbrake en MakeMKV enzo), daar heb ik mijn Main bak voor.
Office, outlook etc vind ik niet op een server passen. Ga dan web based, denk ik dan.

Enneh..Outlook, Office etc. horen niet op een 'thuis-server' thuis....idd webbased als Google Apps, of Windows Live zijn dan goede alternatieven
[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 01-06-2011 23:49 ]
Maar voor mij is voorlopig al het een en ander duidelijker geworden.
Nu alleen nog een systeem uitgaan zoeken.
Ik neem aan dat een dual core met 4GB werkgeheugen al zal voldoen?
Heb zelf anderhalf jaar geleden ofzo home servertje gekocht, nu geupgrade naar WHS 2011. Die draait heerlijk op een Athlon II X2 met 4Gb geheugen. +het is lekker zuinig. Tevens een simpele videokaart erin zodat XBMC fullhd kan afspelen, ook dat werkt heerlijk (en ja, na de hele discussie van hiervoor, ik misbruik mijn server als mediacenterthe squaler1 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:55:
Ja gewoon kleinere apps. Zoals Utorrent etc.
Eerlijk gezegd wordt deze discussie voor dit topic niet meer relevant als er toch geen WHS meer opkomt.....the squaler1 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:55:
Tijdje terug NewCS gebruikt dmv. een bat file. In die bat file moet je eerst ff cd'en naar die NewCS map en dan NewCS starten, anders laad hij de config niet.TheVMaster schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 23:48:
[...]
Ben ik met je eens. Overigens over services gesproken. Heb jij NewCS ook draaien? Enneh...zoja..hoe heb je die als 'service' gekregen. Ik krijg hem namelijk niet zover...bij Sickbeard en Couchpotato was het een eitje
Ik gebruik nu OSCam, die werkt meteen goed als Task
SBS Essentials en Windows Storage Server zijn vertakkingen van WHS 2011, die weer gebaseerd is op de originele WHS. Dus het lijkt mij wel degelijk relevant.troftnom schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 14:58:
[...]
Eerlijk gezegd wordt deze discussie voor dit topic niet meer relevant als er toch geen WHS meer opkomt.....
Een beetje meer onderzoek en moeite mag je zelf ook wel doen hoor. Wij zijn geen helpdeskthe squaler1 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:55:
Even mij zelf quoten, inmiddels volledig over gegaan naar WHS 2011 NL, na en dagje klooien ben ik zeer positief. Alles loopt en er zijn geen problemen, en ik heb alle oude data kunnen behouden. Alleen de oude client backups vanaf WHS V1 heb ik niet bewaard.Winkiller958 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:17:
Binnenkort schaar ik mij bij de Windows Home Server 2011 meute hier.
Geheugengebruik valt mij reuze mee, ik heb (nog) 2GB intern geheugen en zag tot mijn stomme verbazing dat er slechts 1GB gebruikt wordt met 2% processor gebruik als de boel idle staat te draaien.
So for now I'am een happy WHS 2011 gebruiker.
Oke dan...'k gaat eens kijken naar OSCamBabyXL schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 16:09:
[...]
Tijdje terug NewCS gebruikt dmv. een bat file. In die bat file moet je eerst ff cd'en naar die NewCS map en dan NewCS starten, anders laad hij de config niet.
Ik gebruik nu OSCam, die werkt meteen goed als Task(Je hebt de link naar mijn dropbox als het goed is, anders ff een DM mijn richting sturen). Is eigenlijk net zo makkelijk in configgen and NewCS.
Welkom bij 'de club'Winkiller958 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 17:46:
[...]
So for now I'am een happy WHS 2011 gebruiker.

Verwijderd
Dus kan iemand een tip geven welk programma (liefst gratis
Een gratis goede versie zal er in ieder geval niet in zitten. Op WHS1 had ik Avast 3 jaar draaien, hun voordelige bundels zijn helaas verdwenen. Dus nu maar een tijdje zonder, beide gebruikers hier weten waar ze mee bezig zijn, dus met AV op de clients redden we het ook wel.
Begrijp uit een recent bericht hier dat andere WHS achtige versies sinds dit jaar ook bestaan, en aangezien die nog meer gericht zijn op bedrijven zal er vast binnenkort wel meer keus zijn op AV gebied als je WHS2011 draait.
Die Avast bundels voor WHS v1 bestaan nog. Kijk hier maar eens: http://www.av.eu/nl/avast...ast_antivirus_WHS_Editiontroftnom schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 17:39:
Voor welke WHS versie?
Een gratis goede versie zal er in ieder geval niet in zitten. Op WHS1 had ik Avast 3 jaar draaien, hun voordelige bundels zijn helaas verdwenen. Dus nu maar een tijdje zonder, beide gebruikers hier weten waar ze mee bezig zijn, dus met AV op de clients redden we het ook wel.
Begrijp uit een recent bericht hier dat andere WHS achtige versies sinds dit jaar ook bestaan, en aangezien die nog meer gericht zijn op bedrijven zal er vast binnenkort wel meer keus zijn op AV gebied als je WHS2011 draait.
Klopt, beste A/V die er is voor de WHS. Ik heb hem zelf ook eerst voor een jaar genomen, na dat jaar kreeg ik een hele leuke korting waardoor ik hem toen meteen voor 3 jaar genomen had. Alleen jammer dat die het (nog) niet doet op WHS 2011/SBSe 2011.Sonicfreak schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 15:31:
[...]
Die Avast bundels voor WHS v1 bestaan nog. Kijk hier maar eens: http://www.av.eu/nl/avast...ast_antivirus_WHS_Edition
Maar het is net wat troftnom ook al zei hierboven, als je er gewoon voor zorgt dat ALLE CLIENTS op het netwerk een goeie A/V (Ik kan je de gratis Avast! aanraden.
Destijds kreeg je er voor een klein beetje meer ook 10 licenties van Avast Pro voor je clients bij. Die bundels zijn al een tijdje verdwenen.Sonicfreak schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 15:31:
[...]
Die Avast bundels voor WHS v1 bestaan nog. Kijk hier maar eens: http://www.av.eu/nl/avast...ast_antivirus_WHS_Edition
Verwijderd
Bestanden gewoon kopiëren naar lege schijf, om een schijf leeg te maken in de pool en vervolgens de handeling weer opnieuw te doen.Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 22:23:
hoe hebben jullie het opgelost qua storage pool toen jullie zijn overgestapt op 2011? Allemaal RAID gaan draaien? een add-in gebruik?
Tis wat werk, maar ik zag geen andere oplossing toentertijd.
Verwijderd
Heb hier nu een computer staan :
Pentium core 2 duo
4gb ram
Geforce 210gts
10TB aan harddiskspace erin.
Nu staat er windows 7 op , server-u ftp als ftp programma , xbmc als mediacenter , en nog wat prul spul . Momenteel is het dus een server/htpc bak ineen. Echter dat geklooi met al die extra programma's en dergelijke ben ik beu. Windows home server biedt dat namelijk allemaal geintregreerd toch ?
Windows home server kan eigenlijk toch ook als htpc/server dienen ? ( er komen 5 client pc's achter )
Ik heb een laptop die documenten moet syncen met de server, dus mijn idee was om dat te doen via Windows Live Mesh 2011. Vervolgens moet op de server Crashplan komen die mijn belangrijke data in een backup gooit op een separate USB schijf en via het internet naar een soortgelijke server bij een collega.
Aangezien ik een goeie image heb van mijn laptop, gemaakt met Acronis, zie ik, zeker met bovenstaande oplossing, nog niet echt het nut van de ingebouwde client backup van WHS. Zien jullie dat anders?
Over de HDD configuratie ben ik ook nog niet helemaal uit. Het OS komt, inclusief een backup partitie, op een mirror config te draaien. Daarnaast heb ik 4x 1TB die erin komen. Moet ik gaan voor softraid 5, losse partities of een dynamisch volume?
Keuzes keuzes...
Dus als je je backup een keertje nodig hebt, kun je in een keer terugrollen naar een heel recente versie. In plaats van een (oudere) image te gebruiken, en dan handmatig alle latere wijzigingen (incl software updates) uit moeten rollen.
Persoonlijk zou ik dus de Acronis images niet meer gebruiken, maar in plaats daarvan WHS Client Backup.
Tenzij je natuurlijk regelmatig dezelfde image op verschillende machines wilt uitrollen
MBT je HDD config vraag: Dat hangt allemaal af van de backup-behoefte, grootte van shared folders en performance eisen. Dus daar heb ik geen 1-2-3 antwoord op...
Ik heb het OS (+ partitie D:) in RAID1 draaien. Op die partitie staan mijn gebruikers mappen en wat andere shares zoals Foto's ed. Videos heb ik op een andere schijf staan, niet nodig om die in een RAID1 config te hebben. En weer andere shares worden met server backup elke nacht geback-upt.DaLass schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:17:
Over de HDD configuratie ben ik ook nog niet helemaal uit. Het OS komt, inclusief een backup partitie, op een mirror config te draaien. Daarnaast heb ik 4x 1TB die erin komen. Moet ik gaan voor softraid 5, losse partities of een dynamisch volume?
Keuzes keuzes...
Maar RAID5 zou inderdaad een zeer goeie optie kunnen zijn, hoef je ook geen server backup te gebruiken. Of je zou de RAID5 als server backup schijf kunnen inzetten.
Tis moeilijk met inderdaad veel keuze en opties
Maar dan moet die client dus 's nachts wel aanstaan? Mijn laptop hangt wireless in mijn netwerk, en WOL via wireless gaat natuurlijk niet werken.EgMaf schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:55:
Het voordeel van de client-backups is dat die elke nacht bijgewerkt wordt.
Dus als je je backup een keertje nodig hebt, kun je in een keer terugrollen naar een heel recente versie. In plaats van een (oudere) image te gebruiken, en dan handmatig alle latere wijzigingen (incl software updates) uit moeten rollen.
Kun je wat zeggen over de grootte die die backups innemen als ik WHS Client Backup ga gebruiken? Ik neem aan dat dat ook een incrementeel systeem is? Hoe groeit de backup op je WHS machine als je je client elke nacht een backup laat draaien?Persoonlijk zou ik dus de Acronis images niet meer gebruiken, maar in plaats daarvan WHS Client Backup.
Tenzij je natuurlijk regelmatig dezelfde image op verschillende machines wilt uitrollen
Ik zit aan een soortgelijke oplossing te denken.BabyXL schreef op zondag 05 juni 2011 @ 16:57:
[...]
Ik heb het OS (+ partitie D:) in RAID1 draaien. Op die partitie staan mijn gebruikers mappen en wat andere shares zoals Foto's ed. Videos heb ik op een andere schijf staan, niet nodig om die in een RAID1 config te hebben. En weer andere shares worden met server backup elke nacht geback-upt.
Dat kun je wel zeggen... :-)Maar RAID5 zou inderdaad een zeer goeie optie kunnen zijn, hoef je ook geen server backup te gebruiken. Of je zou de RAID5 als server backup schijf kunnen inzetten.
Tis moeilijk met inderdaad veel keuze en opties
Nope, de client wekt zichzelf en gaat dan naar de server backuppen.DaLass schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:06:
[...]
Maar dan moet die client dus 's nachts wel aanstaan? Mijn laptop hangt wireless in mijn netwerk, en WOL via wireless gaat natuurlijk niet werken.
Die grootte valt enorm mee: Niet alleen is het incrementeel, maar maar ook intelligent over alle bestanden in alle backups. Dus de 1e PC wordt de 1e keer volledig gebackupt (waarbij dubbele bestanden maar 1x verstuurd worden), en de volgende keren alleen de wijzigingen. De 2e, 3e enz. PC hoeven dan alleen nog maar de delen te versturen waarin ze verschillen van eerder gebackupte PCs. Best wel slim dus[...]
Kun je wat zeggen over de grootte die die backups innemen als ik WHS Client Backup ga gebruiken? Ik neem aan dat dat ook een incrementeel systeem is? Hoe groeit de backup op je WHS machine als je je client elke nacht een backup laat draaien?
Kijk uit: RAID is ZEKER GEEN BACKUP! Het is een techniek om je reguliere bestanden op een veiligere of snellere of flexibelere manier op disk op te slaan. Maar het is absoluut geen vervanging voor een archief / backup!Maar RAID5 zou inderdaad een zeer goeie optie kunnen zijn, hoef je ook geen server backup te gebruiken.
Als ik grote bestanden (Bluray films) moet uitpakken gaat het fout, aangezien de C: schijf maar 20GB is (WHSv1).
Ik heb geprobeerd de temp directory op de D(ata) disk te zetten, maar dit hielp niet.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Geen winrar gebruiken, maar een commandline rar versie....JRKAP schreef op zondag 05 juni 2011 @ 18:24:
Even een klein vraagje. Heb al even zitten googlen, maar kom niet tot dezelfde vraag.
Als ik grote bestanden (Bluray films) moet uitpakken gaat het fout, aangezien de C: schijf maar 20GB is (WHSv1).
Ik heb geprobeerd de temp directory op de D(ata) disk te zetten, maar dit hielp niet.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
unrar voor windows vind je oa hier: http://www.rarsoft.com/rar_add.htm
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Waarom eigenlijk?
Je kunt ze beter op de client uitpakken (eventueel direct naar een share op de server)
waarom niet? de data staat toch veilig opgeslagen?EgMaf schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:33:
Kijk uit: RAID is ZEKER GEEN BACKUP! Het is een techniek om je reguliere bestanden op een veiligere of snellere of flexibelere manier op disk op te slaan. Maar het is absoluut geen vervanging voor een archief / backup!
Ik gebruik het niet, maar de ingebouwde lijkt mij een beter plan omdat de gebruikers meteen toegang hebben.DaLass schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:52:
Wat voor oplossing gebruiken de WHS2011 gebruikers voor FTP? Een los pakket zoals file-zilla, of de ingebouwde FTP functie van het OS?
[ Voor 32% gewijzigd door Cybergamer op 06-06-2011 17:12 ]
Ctrl+A -> shift del, data weg. Mag je weer gaan recoveren. Zou ik niet veilig noemen en zeker niet vergelijken met een goede backup.BabyXL schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:11:
[...]
waarom niet? de data staat toch veilig opgeslagen?
Mijn server staat 24/7 aan en op deze machine komen de grote bestanden binnen die ik wil uitpakken. Misschien doe ik dan vanaf het begin al iets fout hoor, aangezien ik er zo weinig over kan vinden. Maar een +10GB bestand dat in een .rar/.zip/.7p bestand zit kan ik niet uitpakken aangezien ik dan disk full meldingen krijgEgMaf schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:14:
Ik lees uit je vraag dat de inlogt op de desktop van de server, en daar de bestanden uitpakt.
Waarom eigenlijk?
Je kunt ze beter op de client uitpakken (eventueel direct naar een share op de server)
Ik gebruik jDownloader daarvoor en die heeft geen enkel probleem met het uitpakken van dermate grote bestanden ...JRKAP schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:52:
[...]
Mijn server staat 24/7 aan en op deze machine komen de grote bestanden binnen die ik wil uitpakken. Misschien doe ik dan vanaf het begin al iets fout hoor, aangezien ik er zo weinig over kan vinden. Maar een +10GB bestand dat in een .rar/.zip/.7p bestand zit kan ik niet uitpakken aangezien ik dan disk full meldingen krijg
Je hebt een punt ja.Tsurany schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:31:
[...]
Ctrl+A -> shift del, data weg. Mag je weer gaan recoveren. Zou ik niet veilig noemen en zeker niet vergelijken met een goede backup.
En buiten dat, habben we daar geen shadow copies voor? om het terug te halen? (never used it, dus zou het niet direct weten).
Rechtermuis -> 7zip -> uitpakken naar...JRKAP schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:52:
[...]
Mijn server staat 24/7 aan en op deze machine komen de grote bestanden binnen die ik wil uitpakken. Misschien doe ik dan vanaf het begin al iets fout hoor, aangezien ik er zo weinig over kan vinden. Maar een +10GB bestand dat in een .rar/.zip/.7p bestand zit kan ik niet uitpakken aangezien ik dan disk full meldingen krijg
Zo doe ik het, dan pakt die meteen uit naar dezelfde map zonder eerst te 'bufferen' naar een temp dir op c:.
[ Voor 29% gewijzigd door Cybergamer op 07-06-2011 00:19 ]
Ik bedenk ook net dat je met Winrar de buffering kan vermijden door het bestand te openen, en dan vanuit winrar te zeggen waar de inhoud moet komen. Als je vanuit verkenner de rechtsklik opties gebruikt gaat ie altijd via de systeemschijf ...Zer0 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:07:
[...]
Geen winrar gebruiken, maar een commandline rar versie....
unrar voor windows vind je oa hier: http://www.rarsoft.com/rar_add.htm
Punt is gewoon dat alles op de schijven gemirrored wordt. Je bent beschermt als 1 schijf stuk gaat, echter elk andere vorm van dataverlies ben je nog steeds vatbaar voor, het wordt enkel op twee schijven verloren nu.BabyXL schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 00:17:
Je hebt een punt ja.Maar gelukkig doe ik dat nooit en hebben andere gebruikers geen schrijfrechten naar de shares.
En buiten dat, habben we daar geen shadow copies voor? om het terug te halen? (never used it, dus zou het niet direct weten).
Waar ik wel bang voor ben, wat gebeurd er als ik een backup van bijvoorbeeld foto's maak waarbij een aantal beschadigd zijn. Op dit moment heb ik gezien dat hij geen backup maakt van bestanden welke hij al heeft. Maar die controle is het enige waar ik me druk om maak.
Om nu dubbele backups te hebben is ook weer zoiets.
Ik had het plan om zowel mijn werk pc als server in mijn CM Stacker te zetten.
Dit plan is gewijzigd en zal inhouden dat ik mijn server in de stacker hang met 2x een 3=4 module erin.
Waarbij 1 module voor de backup wordt gebruikt en ook de server desnoods in verdwijnt (alleen even een makkelijkere manier zien te verzinnen om die schijven aan te sluiten en te ontkoppelen.
De andere uiteraard voor de schijven zelf. Daarnaast zal ik nog zat ruimte overhouden voor nog wat extra schijven.
En hoe zit het trouwens met een Newsleecher. Deze probeert gedownloadde bestanden zelf uit te pakken, maar bij grote bestanden tref ik dus 50 rar files aan ipv een uitgepakt bestand. Nou meen ik mij te herrineren dat ik gewoon een rar openen en dan het bestand eruit sleep naar een locatie waar voldoende ruimte is; en dan treed deze 'shit' juist op..wimmme schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:44:
[...]
Ik bedenk ook net dat je met Winrar de buffering kan vermijden door het bestand te openen, en dan vanuit winrar te zeggen waar de inhoud moet komen. Als je vanuit verkenner de rechtsklik opties gebruikt gaat ie altijd via de systeemschijf ...
je mag vanuit winrar niet slepen, je moet het juiste pad ingeven en op extract klikken.JRKAP schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:29:
[...]
En hoe zit het trouwens met een Newsleecher. Deze probeert gedownloadde bestanden zelf uit te pakken, maar bij grote bestanden tref ik dus 50 rar files aan ipv een uitgepakt bestand. Nou meen ik mij te herrineren dat ik gewoon een rar openen en dan het bestand eruit sleep naar een locatie waar voldoende ruimte is; en dan treed deze 'shit' juist op..
Slepen = via explorer = via %temp%
True... Ik dacht even niet verderTsurany schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:48:
[...]
Punt is gewoon dat alles op de schijven gemirrored wordt. Je bent beschermt als 1 schijf stuk gaat, echter elk andere vorm van dataverlies ben je nog steeds vatbaar voor, het wordt enkel op twee schijven verloren nu.
OK. Duidelijk voor losse rar bestanden.wimmme schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:44:
[...]
je mag vanuit winrar niet slepen, je moet het juiste pad ingeven en op extract klikken.
Slepen = via explorer = via %temp%
Maar zoals ik vroeg, hoe kan ik Newsleecher dan 'aanpassen' ? De automatische uitpak functie, werkt niet als het gaat om +10GB bestanden.. Dan heb ik nu ieder geval een manier om het handmatig te fixen; thnx voor dat alvast!
kan je niet gewoon je %temp% variabele aanpassen naar een drive met voldoende plaats ? dit alleszins voor de user waaronder je newsleecher draait, maar misschien ook op systeem niveau ?JRKAP schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:07:
[...]
OK. Duidelijk voor losse rar bestanden.
Maar zoals ik vroeg, hoe kan ik Newsleecher dan 'aanpassen' ? De automatische uitpak functie, werkt niet als het gaat om +10GB bestanden.. Dan heb ik nu ieder geval een manier om het handmatig te fixen; thnx voor dat alvast!
Deze computer -> rechtsklik -> properties -> advanced -> environment variables
Kan je je eigen en de system temp aanpassen. Wel je systeem herstarten of alle processen incl explorer herstarten.
Is het proberen waard.
Melding: no subscription is associated with your windows live id
Heeft iemand een idee hoe ik hiervoor in aanmerking kan komen?
Zoals ik eerder aangaf, had ik dit al geprobeerd (temp dir aanpassen naar beter plaats) maar blijft komen. Ik ga gewoon handmatig uitpakken (via het menu van uitpakprogramma). Ik zal er maar mee moeten leven denk ikwimmme schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:49:
[...]
kan je niet gewoon je %temp% variabele aanpassen naar een drive met voldoende plaats ? dit alleszins voor de user waaronder je newsleecher draait, maar misschien ook op systeem niveau ?
Deze computer -> rechtsklik -> properties -> advanced -> environment variables
Kan je je eigen en de system temp aanpassen. Wel je systeem herstarten of alle processen incl explorer herstarten.
Is het proberen waard.
Aanmelden voor een abonnement. Je kan dan op 3 manier betalen:brederodekater schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:59:
Ik will graag de RTM van WHS 2011 downloaden om te kijken of het wat is om over te stappen van de oude versie. Ik kreeg alleen de melding op Technet & MSDN dat dit niet mogelijk is![]()
Melding: no subscription is associated with your windows live id
Heeft iemand een idee hoe ik hiervoor in aanmerking kan komen?
1. Credit Card (is het makkelijkst)
2. Overschrijven
3. Betalen per cheque.
Credit Card is aan te raden. Heb je geen Credit Card? Ook geen probleem! Ik gebruik zelf Moneybookers pre-paid Credit Card. Kost 10,- per jaar en je kan makkelijk geld overschrijven met iDeal, waardoor het geld meteen (of een minuut later) op je account staat. Erg fijn en goedkoop! Ik gebruik het steeds meer ipv. Paypal, of icm. Paypal.
Oei, ik had niet verwacht dat dit geld zou gaan kostenBabyXL schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:57:
[...]
Aanmelden voor een abonnement. Je kan dan op 3 manier betalen:
1. Credit Card (is het makkelijkst)
2. Overschrijven
3. Betalen per cheque.
Credit Card is aan te raden. Heb je geen Credit Card? Ook geen probleem! Ik gebruik zelf Moneybookers pre-paid Credit Card. Kost 10,- per jaar en je kan makkelijk geld overschrijven met iDeal, waardoor het geld meteen (of een minuut later) op je account staat. Erg fijn en goedkoop! Ik gebruik het steeds meer ipv. Paypal, of icm. Paypal.

Ik kijk wel even hoeveel het kost... mocht ik het te veel vinden dan maak ik mijn beslissing wel op basis van de verschillende reviews & natuurlijk ook jullie commentaar binnen dit forum
Ik gebruik SABNZBd icm Sickbeard en Couchpotato op WHS2011, werkt super.Galaxis schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 21:31:
Gebruiken jullie om nzb te downen ook sabnzbd ? of hebben jullie nog een alternatief?
Same here! Maar dan op SBSe 2011.TheVMaster schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 22:52:
[...]
Ik gebruik SABNZBd icm Sickbeard en Couchpotato op WHS2011, werkt super.
Als je een nieuw abonnement neemt kost dat pak em beet € 260,-. Inderdaad wel een bak met geld, maar daar tegenover heb je wel een bak aan licenties van allerlei MS producten.brederodekater schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:24:
[...]
Oei, ik had niet verwacht dat dit geld zou gaan kostenDit omdat ik de Windows 7 RTM toen destijds ook gewoon gratis kon downloaden.
Ik kijk wel even hoeveel het kost... mocht ik het te veel vinden dan maak ik mijn beslissing wel op basis van de verschillende reviews & natuurlijk ook jullie commentaar binnen dit forum
Ik doe dit samen met mijn vader, en verleng net mijn 2e jaar (met 25% korting) waarvoor ik het wel de moeite vind. Een willekeurige MS licentie kost ook al snel 100,- Euro, en dan heb je maar 1 product.
Natuurlijk is het wel zo dat ik heel veel test.
Zodra ik de servives will starten krijg ik de meldijng dat de service weer is gestopt omdat sommige services stoppen automatisch als deze niet door andere word gebruikt.
Iemand een idee wat ik fout doe ?
it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see
Maar je kunt die OS partitie inderdaad achteraf prima resizen, en die eerste data-partitie weggooien zodat alle data op andere fysieke disks terecht komt (al dan niet in RAID5 of 6).
[WinPE]
ConfigDisk=1
CheckReqs=0
WindowsPartitionSize=MAX
Hierdoor werd gewoon de maximale schijfruimte gebruikt die beschikbaar was voor je OS en kon je later data schijven toevoegen. Ben echter nog niet toe gekomen om een install te doen van de officiële WHS2011 maar had al wel wat onderzoek gedaan. Kon echter niets bevestigends vinden waaruit blijkt dat dit nog steeds werkt.
it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see
Waarom zou je in vredesnaam je whs op 2xssd willen zetten?shlammod schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:07:
Is er al iemand geweest die zijn WHS2011 heeft geïnstalleerd op een kleine SSD (ca. 64GB). Heb wel wat info gevonden hoe je kunt aangeven tijdens de install dat een bepaald aantal GB's gebruikt moet worden voor de OS schrijf, maar krijg het op een of andere manier niet goed voor elkaar. Zit nu om wat tests uit te voeren een 250GB schijf in, maar wat ik ook probeer, krijg de OS partietie niet groter dan 60GB tijdens de install. Na de hand is het geen probleem om deze te vergroten. Mijn plan is namelijk om uiteindelijk het OS op een RAID 0 (2 SSD's) weg te zetten en met een RAID controller in RAID 5 of 6 de rest van de schijven uiteindelijk aan te gaan sluiten.
Die snelheidswinst is toch in het geheel niet interessant voor een server?
Ik heb deze howto gebruikt voor SabNZBd op WHS2011:Galaxis schreef op maandag 13 juni 2011 @ 07:19:
Ik krijg sabnzbd niet aan de gang op mijn whs2011.
Zodra ik de servives will starten krijg ik de meldijng dat de service weer is gestopt omdat sommige services stoppen automatisch als deze niet door andere word gebruikt.
Iemand een idee wat ik fout doe ?
http://wiki.sabnzbd.org/how-to-install-on-whs
Draait als een zonnetje..
Foutje, bedoelde geen RAID 0 , maar RAID 1. Mocht een van de schijven uitvallen dan blijft mijn WHS nog draaien...rsvmark schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:02:
[...]
Waarom zou je in vredesnaam je whs op 2xssd willen zetten?
Die snelheidswinst is toch in het geheel niet interessant voor een server?
Maar dan nog, de reden voor een ssd is toch snelheid?shlammod schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:13:
[...]
Foutje, bedoelde geen RAID 0 , maar RAID 1. Mocht een van de schijven uitvallen dan blijft mijn WHS nog draaien...
Je zou voor hetzelfde geld 2xhd in raid 1 kunnen zetten maar dan heb je een veelvoud aan ruimte!
Dat was in de Beta's het geval ja. De RTM niet ivm. verwijderen van de Drive Extender. Shares worden nu (net als elke andere Windows versie) direct via die drive aangesproken.shlammod schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:33:
Heb je eigenlijk wel een punt. Heb nog wat verder gekeken en aangezien WHS nogal veel lees en schrijfwerk deed in de Beta's (bestanden werden naar de opslag weggeschreven via je OS schijf) zal dit ook niet ten goede komen aan de levensduur van de SSD.
Maar dan nog zou ik het zonde vinden om een SSD in een server te plaatsen.
Op zich is dit best wel cool, ik heb nooit geweten dat dit kan.BabyXL schreef op zondag 12 juni 2011 @ 18:13:
[...]
Als je een nieuw abonnement neemt kost dat pak em beet € 260,-. Inderdaad wel een bak met geld, maar daar tegenover heb je wel een bak aan licenties van allerlei MS producten.
Ik doe dit samen met mijn vader, en verleng net mijn 2e jaar (met 25% korting) waarvoor ik het wel de moeite vind. Een willekeurige MS licentie kost ook al snel 100,- Euro, en dan heb je maar 1 product.
Natuurlijk is het wel zo dat ik heel veel test.
Ik ga dit zeker onderzoeken, want op dit moment heb ik zo'n € >500 aan Microsoft software op m'n machine, dus in de toekomst kan het die 260,- zeker waard zijn
Thanks!
Aangezien jij nogal wat ervaring heb met whs in combinatie met een tv-tuner hoop ik dat je een antwoord heb op mijn vraag.BabyXL schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:10:
[...]
En nog steeds..Ik gebruik een Cinergy C HD met een Phoenix compatible USB smartcard reader. Echt een goeie combo voor mij: Een server met TV opname/stream mogenlijkheid! Iets wat MS eigenlijk zelf had moeten doen.
Volledige specs hieronder:
Hardware:
pricewatch: Terratec Cinergy C PCI HD
http://www.satboy.com/index.php?a=392
Software:
For the Record TV Server
Media Portal TV Server (TV Service uitgeschakeld, FTR neemd deze taak op zich).
NewCS.
ACamd.
MDAPI.
En Windows 7 BDA Drivers met custom installer. (WHS 2011 heeft die namelijk niet installed staan).
Op 2003 had ik alleen Media Portal TV Server RC releases draaien (zonder FTR dacht ik?), die niet echt lekker werkte (tot RC4, die deed het heerlijk). Daarna overgegaan naar Windows Server 2008 R2 met WHS als VM.
Als je meer info wil moet je even kijken op deze pagina's:
Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC
en
Topicreeks: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC
Ik kan nu op elke computer in huis TV of opnames kijken via MediaPortal clients. En For The Record heeft een paar kleine handige dingen (zoals een kleine client en webinterface) op je TV guide te beheren zonder dat je daar speciaal MediaPortal voor moet opstarten.
Zonder For The Record werkt alles ook leuk hoor, maar FTR geeft net ff dat beetje extra.
Ik wil overstappen van V1 naar whs 2011.
De hoofreden is dat is dat ik een tv-kaart in mijn whs wil gebruiken om centraal op te nemen en streamen naar 2 of 3 media centers.
Nu heb ik een htpc in de woonkamer met een anysee dvb-c ontvanger erin.
Op zich werkt dit prima maar de pc komt niet altijd vlekkeloos uit standby waardoor er nogal eens wat opnames mislukken. Aangezien mijn whs 24/7 aanstaat hoop ik hier geen last van te hebben.
Bijkomend voordeel is dat ik een smartcard kan gebruiken voor meerdere pc's aangezien ik al aan de max van ziggo smartcards zit....
Ook heb ik nog een floppydtv liggen welke ik niet meer gebruik.
Weet jij (of anderen) of het mogelijk is om een van de twee kaarten in te bouwen in de home server en dan op de 2 htpc dit signaal te gebruiken om tv te kijken?
En kan ik via de htpc's de opname mogelijkheden bedienen van de tv kaart in de server?
Het liefst gebruik ik media center om alles te bedienen!
(Wat ook mooi zou zijn is het gebruik van remote potato zoals ik dat nu vanaf mijn iphone doe...)
[ Voor 7% gewijzigd door rsvmark op 15-06-2011 15:51 ]
Vergeet MediaCenter, ik doe dit alles met For The Record (server) en MediaPortal (clients). Je kan ook DVBLink gebruiken, dan werkt het wel via MediaCenter, er is een 21 dagen trial ervoor.rsvmark schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:45:
Weet jij (of anderen) of het mogelijk is om een van de twee kaarten in te bouwen in de home server en dan op de 2 htpc dit signaal te gebruiken om tv te kijken?
En kan ik via de htpc's de opname mogelijkheden bedienen van de tv kaart in de server?
Het liefst gebruik ik media center om alles te bedienen!
Logish, maar ook dit kan met For The Record (heeft een eigen webserver), of met een client voor Android, die ik gebruik. Ik weet niet of er een iOS client voor is, dat zal voor jou makkelijker/sneller zoeken zijn dan voor mij (iStore maybe?)(Wat ook mooi zou zijn is het gebruik van remote potato zoals ik dat nu vanaf mijn iphone doe...)
Persoonlijk denk ik dat DVBLink eerder iets voor jou zou zijn. Die installeer je op je WHS, samen met je kaart, en je MediaCenter laat je lekker de boel opnemen dmv. DVBLink ipv. daar een tunerkaart in te hebben zitten. Meer info over dit alles moet je echt even kijken op de sites.
Verwijderd
Maar nu heb ik het volgende probleem.
Ik heb er een aantal computers op staan. maar deze willen niet meer backupen naar de server toe. Ze zijn er allemaal mee gestopt al een dag of 500 niet. dus ik doe het nu handmaatig
Nu zou ik graag willen dat dit wel weer werkt maar ik kan er niks over vinden heeft iemand van jullie misschien een idee wat dit zou kunnen zijn? ik kan op internet er ook niks over vinden. en heb niet zoon zin om hem opnieuw te instaleren ben bang dat ik alles kwijt raak!
Hoop dat iemand mij kan helpen
Beetje weinig info om met een goed advies te komen, maar wie weet helpt dit:Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:56:
Ik heb er een aantal computers op staan. maar deze willen niet meer backupen naar de server toe. Ze zijn er allemaal mee gestopt al een dag of 500 niet. dus ik doe het nu handmaatig
- Hoe doe je het nu handmatig? Als het via de WHS Client applicatie (Connector) is, ligt het misschien aan een fout in het backup windows, de scheduler of het wakker worden van de PCs uit slaapstand.
- Geen ruimte meer voor de backups op de harddisk van de server (op welke schijf worden die opgeslagen?
- Client applicaties zijn niet (meer) dezeldfde versie als de server: Je kunt de client applicaties veilig de-installeren en opnieuw installeren zonder dataverlies.
- Server of client updates die wachten op een reboot.
Verwijderd
De client aplicaties zijn al lang niet meer uptodate ik kan namelijk geen verbinding meer maken met de server. dus krijg er ook geen nieuwe op.
Wat heb ik al gedaan heel de log door zitten kijken. en heb nu net nog een stuk gevonden over een zelfe soort probleem. dit heb ik net uitgevoerd en een restart van de server gegeven even kijken wat hier uit komt. maar ben bang dat ik toch voor een nieuwe instal moet gaan!
Het probleem is gewoon dat ik met geen 1 computer meer verbinding kan maken met de server via de client mannier!
hij ziet gewoon de pc niet
Wellicht moet je de clients de server opnieuw laten zoeken.Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 00:40:
Er is nog genoeg ruimte over voor backups. Ik kan nu hellemaal geen backup doen wat ik nu kan is alleen de mail box in de gedeelde map op de server zetten en dat is het . en ze weken allemaal uit een gedeelde map zodat die spullen ook veilig zijn.
De client aplicaties zijn al lang niet meer uptodate ik kan namelijk geen verbinding meer maken met de server. dus krijg er ook geen nieuwe op.
Wat heb ik al gedaan heel de log door zitten kijken. en heb nu net nog een stuk gevonden over een zelfe soort probleem. dit heb ik net uitgevoerd en een restart van de server gegeven even kijken wat hier uit komt. maar ben bang dat ik toch voor een nieuwe instal moet gaan!
Het probleem is gewoon dat ik met geen 1 computer meer verbinding kan maken met de server via de client mannier!
hij ziet gewoon de pc niet
Dit kon meen ik door op de clients in de map van whs (program files/whs...) het bestand discover.exe of discovery.exe te gebruiken.
Het is dan net of je voor het eerst je client aanmeld bij whs.
Thanks, heb in ieder geval weer even leesvoerBabyXL schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:54:
[...]
Vergeet MediaCenter, ik doe dit alles met For The Record (server) en MediaPortal (clients). Je kan ook DVBLink gebruiken, dan werkt het wel via MediaCenter, er is een 21 dagen trial ervoor.
[...]
Logish, maar ook dit kan met For The Record (heeft een eigen webserver), of met een client voor Android, die ik gebruik. Ik weet niet of er een iOS client voor is, dat zal voor jou makkelijker/sneller zoeken zijn dan voor mij (iStore maybe?)
Persoonlijk denk ik dat DVBLink eerder iets voor jou zou zijn. Die installeer je op je WHS, samen met je kaart, en je MediaCenter laat je lekker de boel opnemen dmv. DVBLink ipv. daar een tunerkaart in te hebben zitten. Meer info over dit alles moet je echt even kijken op de sites.
edit.
Zojuist whs 2011 besteld
Ben benieuwd!!!
Graag gedaan!rsvmark schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:16:
[...]
Thanks, heb in ieder geval weer even leesvoer
edit.
Zojuist whs 2011 besteld![]()
Ben benieuwd!!!
En als je nog vragen hebt hoor ik die graag.
Maak anders even een nieuw topic aan.....dan blijven jou 'issues' even los van de 'algemene ervaringen met WHS'...Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:56:
Ik heb een vraag over WHS2003 Ik draai hier nu al een jaar of 2 mee en moet zeggen waar ik het voor gebruik is het goed (klein bedrijf)
Maar nu heb ik het volgende probleem.
Nu zou ik graag willen dat dit wel weer werkt maar ik kan er niks over vinden heeft iemand van jullie misschien een idee wat dit zou kunnen zijn? ik kan op internet er ook niks over vinden. en heb niet zoon zin om hem opnieuw te instaleren ben bang dat ik alles kwijt raak!
Hoop dat iemand mij kan helpen
Als je vragen hebt over WHS i.c.m. DVBLink en MediaCenter....rsvmark schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:16:
[...]
Thanks, heb in ieder geval weer even leesvoer
edit.
Zojuist whs 2011 besteld![]()
Ben benieuwd!!!

[ Voor 26% gewijzigd door TheVMaster op 16-06-2011 22:45 ]
Wel getest op zo'n config, maar ik draai dus zelf FTR/MediaPortal. Anyway, je kan alle kanten op dus met onsTheVMaster schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:44:
Als je vragen hebt over WHS i.c.m. DVBLink en MediaCenter....Ik heb het ook draaien...draait als een tierelier dussuh we kunnen je vast helpen als je er niet uit komt.
TheVMaster: heb jij het BDA pack nog moeten installeren voor DVBLink?
Eh....volgens mij niet, het is alweer even geleden he (ben net terug van vakantieBabyXL schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 00:00:
[...]
Wel getest op zo'n config, maar ik draai dus zelf FTR/MediaPortal. Anyway, je kan alle kanten op dus met ons
TheVMaster: heb jij het BDA pack nog moeten installeren voor DVBLink?

Wacht maar tot ik jullie elke 5 minuten bestook met vragen
Effe voor de zekerheid:
TheVmaster, Jij draait een whs 2011 met een tv kaart erin (welke?) en een htpc die via dvb link de tv kaart in de whs gebruikt.
Op deze manier stream je dus het tv signaal over het netwerk naar de htpc?
Werkt dit ook goed met hd-zenders?
edit
Hmm laat ik eerst je blog lezen............
[ Voor 7% gewijzigd door rsvmark op 17-06-2011 09:14 ]
Ik heb een floppydtv en een anysee. Beiden hebben een ingebouwde card reader.
Zal ik nu in beide een kaart moeten gebruiken of kan de een geshared worden met de ander?
Hoewel ik nog geen ervaring heb met servers, ben ik me sinds een paar dagen ben ik me aan het oriënteren op een thuisserver. Deze wil ik graag gebruiken als centrale opslag voor mijn PC thuis en de laptop die ik voor mijn studie gebruik. Beide systemen draaien op Windows 7, dus leek een Server OS van Microsoft me een goede keuze om deze twee met elkaar te verbinden.
Ik wil de server dus in de eerste plaats als centrale data-opslag en backup device gebruiken. Daarnaast wil ik graag mijn film-collectie op de server kwijt en zou het handig zijn als ik de films direct vanaf de server kan streamen.
Verder zit ik met het volgende probleem:
Ik wil de grote HDD's van mijn PC transplanteren naar de server en een kleinere SSD in mijn PC plaatsen. Om deze reden wil ik de Windows 7 libraries migreren naar de server, zodat zij geen ruimte meer innemen op de pc zelf. Nu zou ik natuurlijk gewoon eens in de zoveel tijd alle documenten naar de server over kunnen zetten, maar dit vind ik niet ideaal. Ik wil dat Windows 7 de locatie op de server herkent als zijn 'main library'. Nu stuitte ik na wat zoeken op het volgende:
http://social.technet.mic...f-4030-a6b4-75c2b434c1d4/
Hier wordt een screenshot gepost vanuit Windows Server 2008 R2. Is dit inderdaad de oplossing waar ik naar op zoek ben? Zo ja, is dit OS dat ik nodig heb? Ik heb zoals gezegd totaal geen ervaring met server OS'en en een OS als Windows Home Server 2011 lijkt gemakkelijker in gebruik. Gaat dit daarnaast ook werken vanaf mijn laptop, die de server ook van buiten het lokale netwerk zal moeten benaderen?
Alvast bedankt voor jullie hulp
Je kan ze volgens mij beide in je server zetten. In ieder geval heb je geen kaart meer nodig in je HTPC, omdat dit dmv. netwerk drivers werkt.rsvmark schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:13:
Il lees trouwens dat dvb-link meerdere tuners van verschillende merken aan kan.
Ik heb een floppydtv en een anysee. Beiden hebben een ingebouwde card reader.
Zal ik nu in beide een kaart moeten gebruiken of kan de een geshared worden met de ander?
Ja, WHS 2011 is precies wat je zoekt! Die kan ook gebruik maken van de shared libraries. Buiten je lokale netwerk wordt het allemaal wat lastiger, maar een makkelijke oplossing hiervoor is Hamachi van Logmein. Dat gebruik ik zelf namelijk ook en werkt prima.
Zie de website van Hamachi voor meer info hierover, het is makkelijk in te stellen en zeer veilig.
[ Voor 5% gewijzigd door Cybergamer op 17-06-2011 16:59 ]
Verwijderd
RAID1 voor C: en D: (installatie schijf dus - 2x 1TB)) met daarnaast een server backup schijf van 1x 1TB voor die 2 partities, die 1x per 24 uur up-to-date gemaakt wordt. De rest van de HD's staat video, downloads, tv opnames ed. op (zeg maar: wat ik niet belangrijk vind om een backup voor te hebben).Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:51:
aan degenen die WHS2011 draaien: hebben jullie gekozen voor raid of een 3rd party drive-pooler? if raid, welk level?
3rd party drive poolers zijn allemaal nog in ontwikkeling (lees: Beta status), dus daar vertrouw ik mijn data (nog) niet mee. Zodra dat allemaal wat volwassener gaat worden (lees: uit Beta status) zal ik er voorzichtig aan gaan beginnen.
En een schijfje kost tegenwoordig niets meer, daarbij heeft elk fatsoenlijk bord tegenwoordig wel minimaal RAID1. En anders koop je een PCI kaartje van 2 tientjes die RAID1 aan kan. Samen met een extra schijf die nog eens een backup doet van je heilige data zit je wel redelijk gebeiteld, tenzij je huis in vlammen opgaat natuurlijk...
Zit nl. te kijken om wat systemen te consolideren en zou derhalve WHS v1 willen virtualiseren, maar dan natuurlijk wel door het 1:1 overnemen van de dataschijven. Herinstalleren van WHS v1 zelf in een virtual disk image zie ik niet als probleem omdat WHS zijn dataschijven toch weer zelf herkend tijdens installatie (mits aangesloten natuurlijk) en de tombstones daardoor ook weer zelf opbouwt.
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Tijdje gedaan met Hyper-V, werkte wel lekker. Maar je hebt dan niets meer aan de computer backup van de host die de server (guest) draait.Mars Warrior schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:20:
Zijn er hier mensen die WHS v1 (of v2) virtueel (VMWare, VirtualBox) draaien onder bijv. Win7 en gebruik maken van physical discs voor de dataschijven van WHS?
Een 'echte' server is wel aan te raden, die prop je desnoods in de meterkast. Kun je die tenminste ook gebruiken als download bak met uTorrent/SABnzdb etc die je evt. ook nog eens kan aansturen met Android/iPhone Apps.
Maarja, de dingen die ik doe met mijn server houden een hoop mensen niet eens voor mogelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Cybergamer op 20-06-2011 19:07 ]
Hyper-V op Windows 7?BabyXL schreef op maandag 20 juni 2011 @ 19:06:
[...]
Tijdje gedaan met Hyper-V, werkte wel lekker. Maar je hebt dan niets meer aan de computer backup van de host die de server (guest) draait.
Op deze manier dan of zo, want ik meen dat de normale manier (volledig Hyper-V op Win7) niet kan:
It is possible to run JUST the Hyper-v server (the command line only server) and use the RSAT tools on your Windows 7 box to create and admin your vm's which are running on this box. So there are a couple of caveats here:
1. You need Hyper-V server 2008 (or 2008 R2) running on a true VT enabled server (IT'S FREE So download it.)
2. The RSAT tools on your Windows 7 box
Dat ik dan niets meer heb aan de computer backup van de host die de server (guest) draait (wie het nog snapt moet het eerlijk zeggen
De server draait nu on-demand en doet oa die dingen die jij nu noemt. Echter in de meeste gevallen zit ik dan niet achter de andere PC, en daarom zit ik te kijken hoe haalbaar het technisch is om die 2 te combineren.Een 'echte' server is wel aan te raden, die prop je desnoods in de meterkast. Kun je die tenminste ook gebruiken als download bak met uTorrent/SABnzdb etc die je evt. ook nog eens kan aansturen met Android/iPhone Apps.
Door physical discs te gebruiken en sowieso verschillende discs tussen Client rol en Server Rol te nemen moet het ook geen enkel probleem zijn als er tijdens het photoshoppen oid ook gedownload wordt, zeker niet als ik een beetje moderne quad core oid neem en 8-16GB ram (kost geen drol nl meer)...
Dat hoor ik vaker, maar dan is 'server' vervangen door 'vriendin'Maarja, de dingen die ik doe met mijn server houden een hoop mensen niet eens voor mogelijk.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Verwijderd
Heb nu alles draaien met 2 harde schijven erin, en mijn folders heb ik op duplication staan.
Nu is mijn vraag is dit veilig genoeg ?, als er een harde schijf kapot gaat ?
Of moet ik er nog een kopie van mijn gegevens los erbij hebben ?
Nee, Hyper-V Server ofcoz!
Tja, mijn server neemt oa. ook TV programma's op en streamt live TV when needed. En volgens mij is het niet mogelijk om PCI/PCI-E kaarten direct aan te sturen vanuit een guest host.De server draait nu on-demand en doet oa die dingen die jij nu noemt. Echter in de meeste gevallen zit ik dan niet achter de andere PC, en daarom zit ik te kijken hoe haalbaar het technisch is om die 2 te combineren.
Door physical discs te gebruiken en sowieso verschillende discs tussen Client rol en Server Rol te nemen moet het ook geen enkel probleem zijn als er tijdens het photoshoppen oid ook gedownload wordt, zeker niet als ik een beetje moderne quad core oid neem en 8-16GB ram (kost geen drol nl meer)...
Tja, been there done that. Ik hou het voor nu lekker bij me server, die zeuren minder.Dat hoor ik vaker, maar dan is 'server' vervangen door 'vriendin'![]()
Wat is veilig. Een hoop mensen vinden dit veilig, maar als je een stap verder wil gaan zou ik een externe USB schijf aanraden en die eens in de zoveel tijd verversen van een nieuwe backup en die bewaren in een kluis op het werk.Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:43:
Ik heb vorige week een HP Home Server gekocht.
Heb nu alles draaien met 2 harde schijven erin, en mijn folders heb ik op duplication staan.
Nu is mijn vraag is dit veilig genoeg ?, als er een harde schijf kapot gaat ?
Of moet ik er nog een kopie van mijn gegevens los erbij hebben ?
Immers, je weet nooit wanneer je huis in de brand staat of wanneer er iemand inbreek in je huis en je server mee neemt.
Voor gewoon gebruik is dit veilig genoeg hoor. Het komt maar heel zelden voor dat je schijven tegelijkertijd defect raken.
[ Voor 7% gewijzigd door Cybergamer op 20-06-2011 22:26 ]