Ik heb ze beide op 1 core gezet, het gaat wel aanzienlijk sneller maar echt optimaal is het nie tzoals het op mijn laptop het geval was.. wel jammer wou eigenlijk wel alle power ervoor gebruikenGloria schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 21:54:
ik zou beginnen met alle vm's max 1 core te geven. Wanneer je een vm 4 cores geeft, is de cpu voor de vm pas beschikbaar wanneer alle cores gelijktijdig beschikbaar zijn, en dat komt minder snel voor dan wanneer er één beschikbaar is.
Ben op dit moment bezig WHS in een VM te installeren, maar wat een gezeur zeg. Minimaal 160GB opslag, minimaal 2GB ram,... wat een gezeur.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ff voor mezelf, al zou je de Vail beta hebben, dan heb je toch eigenlijk best of both worlds? DE in WHS 2011?
Heb mijn WHS v1 nu draaien op een 2,8 Ghz core2 duo met 2GB ram en 2x 2TB HDD. Streaming werkt prima, Lights-Out, storage zat over (kleine 3TB) en zie nu nog de noodzaak van upgraden niet in. Zeker nu DE eruit gehaald is.
Heb mijn WHS v1 nu draaien op een 2,8 Ghz core2 duo met 2GB ram en 2x 2TB HDD. Streaming werkt prima, Lights-Out, storage zat over (kleine 3TB) en zie nu nog de noodzaak van upgraden niet in. Zeker nu DE eruit gehaald is.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Tja, maar ik wil meer met mijn server. Zelf heb ik er ook ForTheRecord op staan, dit is een TV-Tuner pakket die ik kan gebruiken via Mediaportal op mijn clients. En nu ook Exchange, dingen die niet werken op WHS (W2K3 dus).CSB schreef op zondag 10 april 2011 @ 20:49:
Ff voor mezelf, al zou je de Vail beta hebben, dan heb je toch eigenlijk best of both worlds? DE in WHS 2011?
Maar ik heb nu 2 schijven in RAID1 draaien die een share vormen voor mijn belangrijkste documenten. Dus ik mis het niet echt. Iets wat ik mij niet kon bedenken voordat ik begon te spelen met Vail.
En de setup van mijn vader gaat zelfs volledig over op RAID5 binnenkort. Iets waar ik ook over na zit te denken.
Ik heb WHS in een VM maar opgegeven, veel te veel gedoe en alle functionaliteiten die voor mij interessant zijn kan ik ook op een andere manier verkrijgen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Tja, het heeft eigenlijk geen zin om WHS in een VM te willen draaien. Zelf ook wel een paar keer gedaan, maar het is echt een ramp (en eigenlijk heel onlogisch).Tsurany schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:32:
Ik heb WHS in een VM maar opgegeven, veel te veel gedoe en alle functionaliteiten die voor mij interessant zijn kan ik ook op een andere manier verkrijgen.
Ik draai mijn WHS (2011) anders heerlijk op een Hyper-V host met pass-through disks:
- Lekker makkelijk bij hardware migraties (de VM blijft hetzelfde, alleen de host verandert)
- En bij testen (gewoon een test VM ernaast)
- Of voor andere dingen (ik heb er ook een W7 client vitueel op draaien, voor gegarandeerde remote access tot mijn netwerkje en voor desktop taken die moeten lopen terwijl ik met mijn laptoppie elders ben).
Welke "ramp" ben je dan tegengekomen?
- Lekker makkelijk bij hardware migraties (de VM blijft hetzelfde, alleen de host verandert)
- En bij testen (gewoon een test VM ernaast)
- Of voor andere dingen (ik heb er ook een W7 client vitueel op draaien, voor gegarandeerde remote access tot mijn netwerkje en voor desktop taken die moeten lopen terwijl ik met mijn laptoppie elders ben).
Zelf gelukkig niets, maar ik kan me wel een paar voorstellen hoor...EgMaf schreef op maandag 11 april 2011 @ 10:12:
Nou ik ben over naar WHS 2011 heb een externe harde schijf gekocht backup gemaakt van de hele server en al zijn data....vervolgens WHS 2011 geinstalleerd en alle zooi weer terug gezet (lange leve USB 3.0).
Gebruik nu de externe harde schijf als server Backup dus heb eigenlijk drive extender niet meer nodig.
Had met de drive extender vaak het probleem bij het streamen van films dat de boel begon te hakkelen als meneer zo nodig data moest gaan verdelen hoop nu van dit probleem af te zijn.
Als het goed is kan ik nu dus mocht de installatie disk stuk gaan de hele zooi terugzetten want volgens mij backuped WHS 2011 de hele installatie schijf...wat bij WHS v1 niet het geval was.
Gebruik nu de externe harde schijf als server Backup dus heb eigenlijk drive extender niet meer nodig.
Had met de drive extender vaak het probleem bij het streamen van films dat de boel begon te hakkelen als meneer zo nodig data moest gaan verdelen hoop nu van dit probleem af te zijn.
Als het goed is kan ik nu dus mocht de installatie disk stuk gaan de hele zooi terugzetten want volgens mij backuped WHS 2011 de hele installatie schijf...wat bij WHS v1 niet het geval was.
Ik heb onlangs een tijdje raid gebruikt via de onboard controller (niet op mijn whs V1 maar op een game/foto pc) en dit leek prima te gaan. Tot ik op een dag de pc herstarte en de hele array niet meer gevonden werd.
Op dat moment was dat geen groot probleem maar als ik dit op mijn server had gedaan was ik nu toch een hoop wardevolle info kwijt geweest.
Nu is mijn vraag eigenlijk of de mensen die hier een raid array gebruiken (hetzij op whs V1, hetzijn op server 2011) dit doen met een apparte controller of dat men gewoon vertrouwd op de onboard oplossing?
Op dat moment was dat geen groot probleem maar als ik dit op mijn server had gedaan was ik nu toch een hoop wardevolle info kwijt geweest.
Nu is mijn vraag eigenlijk of de mensen die hier een raid array gebruiken (hetzij op whs V1, hetzijn op server 2011) dit doen met een apparte controller of dat men gewoon vertrouwd op de onboard oplossing?
Heb wel zitten denken aan een RAID oplossing maar heb gewoon te weinig ervaring als het mis gaat zoals jij beschrijft en als er een schijf stuk gaat enz...dus vandaar dat ik niet gekozen heb voor RAID.rsvmark schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:03:
Ik heb onlangs een tijdje raid gebruikt via de onboard controller (niet op mijn whs V1 maar op een game/foto pc) en dit leek prima te gaan. Tot ik op een dag de pc herstarte en de hele array niet meer gevonden werd.
Verwijderd
Ik heb een RAID5 set van 3 x 2TB waar al mijn data (films, muziek, documenten etc) opstaat en een apparte schijf als systeem disk. Ik ben echter nog van plan om een extra schijf (intern of extern weet ik nog niet) te gebruiken als server backup (systeemdisk en documenten share). Dat ik films en muziek kwijt raak is vervelend, maar ik wil absoluut geen documenten of foto's kwijt raken.
Maar gebruik je dan de onboard RAID mogelijkheid (oftewel vertrouw je daarop) of heb je er een apparte controller in zitten?Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:34:
Ik heb een RAID5 set van 3 x 2TB waar al mijn data (films, muziek, documenten etc) opstaat en een apparte schijf als systeem disk. Ik ben echter nog van plan om een extra schijf (intern of extern weet ik nog niet) te gebruiken als server backup (systeemdisk en documenten share). Dat ik films en muziek kwijt raak is vervelend, maar ik wil absoluut geen documenten of foto's kwijt raken.
Verwijderd
Ah sorry, dat was ik vergeten te melden:
Onboard RAID. Ik heb een Asrock 890GM Pro3 moederbord.
Durf ik daar op te vertrouwen ? Ja, ik zou ik niet weten waarom een onboard oplossing minder betrouwbaar zou moeten zijn dan een dedicated controller kaart. Je mag er toch van uit gaan dat het gewoon goed werkt, zeker met de moederborden van tegenwoordig. Zelf heb ik wat testen gedaan met de RAID set voor ik er data op ging zetten (1 disk uitschakelen, SATA connectoren op een andere poort steken e.d.) en de set bleef gewoon netjes intakt.
Onboard RAID. Ik heb een Asrock 890GM Pro3 moederbord.
Durf ik daar op te vertrouwen ? Ja, ik zou ik niet weten waarom een onboard oplossing minder betrouwbaar zou moeten zijn dan een dedicated controller kaart. Je mag er toch van uit gaan dat het gewoon goed werkt, zeker met de moederborden van tegenwoordig. Zelf heb ik wat testen gedaan met de RAID set voor ik er data op ging zetten (1 disk uitschakelen, SATA connectoren op een andere poort steken e.d.) en de set bleef gewoon netjes intakt.
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 15:09 ]
Voor mijn gevoel is een Software RAID altijd nog betrouwbaar: Als dan je moederbord, controller oid stuk gaat, kun je je disken gewoon op een andere PC aansluiten, RAID set online brengen en gaan met die banaan.
Bij Hardware RAID gaat dat alleen als je dezelfde hardware in de andere PC hebt zitten, en zelfs dan nog niet altijd (als config keys op het moederbord opgeslagen worden...)
Heeft iemand al eens een snelheids-vergelijking gedaan tussen hardware-RAID (via de goedkope chipsets van RAID-enabled moederborden) en software-RAID (zoals die van Windows Server 2008R2/WHS2011)?
Als Hardware RAID geen snelheidswinst oplevert, blijft alleen het (soms) kunnen booten van een RAID drive over. Maar ook dat kan opgelost worden
Bij Hardware RAID gaat dat alleen als je dezelfde hardware in de andere PC hebt zitten, en zelfs dan nog niet altijd (als config keys op het moederbord opgeslagen worden...)
Heeft iemand al eens een snelheids-vergelijking gedaan tussen hardware-RAID (via de goedkope chipsets van RAID-enabled moederborden) en software-RAID (zoals die van Windows Server 2008R2/WHS2011)?
Als Hardware RAID geen snelheidswinst oplevert, blijft alleen het (soms) kunnen booten van een RAID drive over. Maar ook dat kan opgelost worden
Tweakers heeft een keer via een hack software raid5 getest op XP pro. Zelf draai ik software raid5 onder Server 2008 R2, is niet heel snel maar draait wel prima en het is volledig hardware onafhankelijk.
Is er al duidelijkheid over het verschil tussen de twee versies die met de release van Windows Home Server 2011 verkocht gaan worden? Ik geloof dat de Home Premium en de andere Professional gaat heten. Ik heb op dit moment Vail in VM draaien als evaluatie, maar ik kan niet het verschil vinden. Bovendien word ik van Google niet veel wijzer.
[ Voor 7% gewijzigd door MaZeLe op 13-04-2011 23:44 ]
Wat is niet heel snel? Boven de pakweg 20 MB/s merk je het vaak toch niet omdat je netwerk dan vaak de beperking is.Tsurany schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:40:
Tweakers heeft een keer via een hack software raid5 getest op XP pro. Zelf draai ik software raid5 onder Server 2008 R2, is niet heel snel maar draait wel prima en het is volledig hardware onafhankelijk.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Euh als jou netwerk niet boven de 20MB/s doet is daar echt wat mis mee. Mijn opstelling haalt zo'n 35-40 MB/s en dat merk ik zeker wel op mijn lokaal netwerk, mijn raid1 setup is veel sneller.
Verwijderd
Hoe meten jullie de transfer snelheid van computer naar server (of omgedraaid) ? Als ik namelijk een iso kopieeer van mijn pc naar de server, dan schommelt de snelheid (volgens het Windows copy dialoogscherm) tussen de 80 en 100MB/s.
Zo meet ik het als ik geen exacte meting nodig heb.
Probeer NetSpeedMonitor eens, die zet ik op elk van mijn pc'sVerwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:26:
Hoe meten jullie de transfer snelheid van computer naar server (of omgedraaid) ? Als ik namelijk een iso kopieeer van mijn pc naar de server, dan schommelt de snelheid (volgens het Windows copy dialoogscherm) tussen de 80 en 100MB/s.
Dat zou ik nou net niet gebruiken om het te meten. Zijn genoeg programma's die puur de file transfer snelheid kunnen meten en een gemiddelde snelheid kunnen geven.
[ Voor 53% gewijzigd door Tsurany op 14-04-2011 10:56 ]
Dat was de bedoeling ja. Maar uiteindelijk is er in een vrij vroeg stadium besloten dat niet te doen. Er is dus maar één versie.MaZeLe schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:01:
Is er al duidelijkheid over het verschil tussen de twee versies die met de release van Windows Home Server 2011 verkocht gaan worden? Ik geloof dat de Home Premium en de andere Professional gaat heten. Ik heb op dit moment Vail in VM draaien als evaluatie, maar ik kan niet het verschil vinden. Bovendien word ik van Google niet veel wijzer.
Je had toch ForTheRecord op de oude WHS staan eerst? Mag ik vragen welke tv-kaart je had/hebt?BabyXL schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:24:
[...]
Tja, maar ik wil meer met mijn server. Zelf heb ik er ook ForTheRecord op staan, dit is een TV-Tuner pakket die ik kan gebruiken via Mediaportal op mijn clients. En nu ook Exchange, dingen die niet werken op WHS (W2K3 dus).
En nog steeds..D-e-n schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:10:
[...]
Je had toch ForTheRecord op de oude WHS staan eerst? Mag ik vragen welke tv-kaart je had/hebt?
Hardware:
pricewatch: Terratec Cinergy C PCI HD
http://www.satboy.com/index.php?a=392
Software:
For the Record TV Server
Media Portal TV Server (TV Service uitgeschakeld, FTR neemd deze taak op zich).
NewCS.
ACamd.
MDAPI.
En Windows 7 BDA Drivers met custom installer. (WHS 2011 heeft die namelijk niet installed staan).
Op 2003 had ik alleen Media Portal TV Server RC releases draaien (zonder FTR dacht ik?), die niet echt lekker werkte (tot RC4, die deed het heerlijk). Daarna overgegaan naar Windows Server 2008 R2 met WHS als VM.
Als je meer info wil moet je even kijken op deze pagina's:
Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC
en
Topicreeks: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC
Ik kan nu op elke computer in huis TV of opnames kijken via MediaPortal clients. En For The Record heeft een paar kleine handige dingen (zoals een kleine client en webinterface) op je TV guide te beheren zonder dat je daar speciaal MediaPortal voor moet opstarten.
Zonder For The Record werkt alles ook leuk hoor, maar FTR geeft net ff dat beetje extra.
[ Voor 6% gewijzigd door Cybergamer op 14-04-2011 23:17 ]
BabyXL schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:10:
[...]
En nog steeds..Ik gebruik een Cinergy C HD met een Phoenix compatible USB smartcard reader. Echt een goeie combo voor mij: Een server met TV opname/stream mogenlijkheid! Iets wat MS eigenlijk zelf had moeten doen.
Volledige specs hieronder:
[.....]
[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 15-04-2011 19:35 ]
Is het mogelijk om binnen Windows Home Server (2007/2011) een map publiekelijk zichtbaar te maken, zodat deze benaderd kan worden voor een website ten behoeve van een fotoboek? Een dergelijke map zou dan benaderbaar kunnen zijn via XXXX.homeserver.com/foto's/..... waarbij XXXX natuurlijk staat voor de naam van je server. Een script binnen de website zorgt er dan voor dat de foto's zichtbaar worden.
Ik heb natuurlijk zowel Google als Got geraadpleegd, maar ik kom eigenlijk alleen terecht op pagina's die mij uitleggen hoe ik een public map kan maken binnen een netwerk. Deze vlieger gaat echter voor mij in dit geval niet op...
Is er misschien een Add-In (heb ik zelf niet gevonden op wegotserved) of een handeling die ik kan verrichten om dit te realiseren?
Ik heb natuurlijk zowel Google als Got geraadpleegd, maar ik kom eigenlijk alleen terecht op pagina's die mij uitleggen hoe ik een public map kan maken binnen een netwerk. Deze vlieger gaat echter voor mij in dit geval niet op...
Is er misschien een Add-In (heb ik zelf niet gevonden op wegotserved) of een handeling die ik kan verrichten om dit te realiseren?
'officieel' kan dat (nog) niet volgens mij, maar de webserver = gewoon IIS, dus je zult ongetwijfeld een subfolder kunnen maken....en daar 'public' read rechten op kunnen zetten...MaZeLe schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 20:50:
Is het mogelijk om binnen Windows Home Server (2007/2011) een map publiekelijk zichtbaar te maken, zodat deze benaderd kan worden voor een website ten behoeve van een fotoboek? Een dergelijke map zou dan benaderbaar kunnen zijn via XXXX.homeserver.com/foto's/..... waarbij XXXX natuurlijk staat voor de naam van je server. Een script binnen de website zorgt er dan voor dat de foto's zichtbaar worden.
Aha, bedankt! Ik wist tot een aantal weken geleden niet van het bestan van IIS af, maar ik heb me vanavond toch maar is ingelezen en meteen wat dingen uitgeprobeerd. Ik kan nu de map van buitenaf benaderen.TheVMaster schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:30:
[...]
'officieel' kan dat (nog) niet volgens mij, maar de webserver = gewoon IIS, dus je zult ongetwijfeld een subfolder kunnen maken....en daar 'public' read rechten op kunnen zetten...
LOL!TheVMaster schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 19:34:
[...]
Jij had ook Ziggo toch?
Dit is het enige wat ik nog mis op mijn WHS 2011
Iemand een idee hoe je de medialibrary die je middels het dashboard bij Media Settings aanzet, verder kunt beheren? Nu indexeert de library ook de albumcovers die bij mijn muziek horen waardoor ze tussen mijn normale foto's verschijnen.
Bij een "normale" library in Windows 7 kun je de ongewenste afbeeldingen eenvoudig uit de library verwijderen, maar in WHS draait de library niet onder het account waarmee je bent ingelogd en kun je er niets aan wijzigen.
Bij een "normale" library in Windows 7 kun je de ongewenste afbeeldingen eenvoudig uit de library verwijderen, maar in WHS draait de library niet onder het account waarmee je bent ingelogd en kun je er niets aan wijzigen.
Zijn er hier ook mensen die Vail draaien op hun atom 330 ?
Ik ben erg benieuwd naar de prestaties van Vail op een Atom ....
Ik ben erg benieuwd naar de prestaties van Vail op een Atom ....
'k heb een Terratec Cinergy HTC USB XS HD DVB-C kaartje besteld, dus binnenkort weet ik of en hoe de TV4Home Plugin voor WHS 2011 werkt
Interesting... Ga ik ook even mee spelen. Hoewel voor mij For The Record eigenlijk alles heeft: Web Interface, WLM account integratie en een client om de EPG in te zien en opnames te selecteren.TheVMaster schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 01:09:
[...]
'k heb een Terratec Cinergy HTC USB XS HD DVB-C kaartje besteld, dus binnenkort weet ik of en hoe de TV4Home Plugin voor WHS 2011 werkt
Op dit moment ben ik even aan het 'spelen' met DVBLogic, maar aangezien ik daar boel nu 'redelijk' werkend mee heb wil ik toch even kijken of ik het ook i.c.m. ForTheRecord aan de praat krijg. MediaPortal vind ik er niet uit zien, dus die laat ik links liggen...'k gebruik hem toch alleen om op te nemen...BabyXL schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:10:
[...]
Interesting... Ga ik ook even mee spelen. Hoewel voor mij For The Record eigenlijk alles heeft: Web Interface, WLM account integratie en een client om de EPG in te zien en opnames te selecteren.
[ Voor 18% gewijzigd door TheVMaster op 28-04-2011 15:32 ]
Ik meestal ook. Dan is FTR de beste oplossing voor je. Je hebt toegang tot mijn dropbox, dus je kan alle nodige bestanden downloaden. Enige wat je zelf moet downloaden is MP en FTR, en een keuze maken tussen NewCS of OSCam.TheVMaster schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:24:
[...]
Op dit moment ben ik even aan het 'spelen' met DVBLogic, maar aangezien ik daar boel nu 'redelijk' werkend mee heb wil ik toch even kijken of ik het ook i.c.m. ForTheRecord aan de praat krijg. MediaPortal vind ik er niet uit zien, dus die laat ik links liggen...'k gebruik hem toch alleen om op te nemen...
Ik heb een soort how-to gemaakt in het DVB forum: BabyXL in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 4]"
Let wel even op de de links verouderd zijn, je dient zelf even de nieuwste downloads te zoeken. Wat betreft de Cinergy drivers: Gebruik diegene die in mijn dropbox staan, die werken goed op W2K8. Andere geven problemen.
De drivers voor de Cinergy heb ik al. Die van jou deden het niet bij m'n USB kaartje
Maar gelukkgi stonden op de cd van Terratec werkende drivers (naast de exe stond er een mapje met de 'kale' drivers voor x86 en x64).
Woow, bij mij werken deze wel. Nouja, zo zie je maar. Elke configuratie is weer uniekTheVMaster schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:07:
De drivers voor de Cinergy heb ik al. Die van jou deden het niet bij m'n USB kaartjeMaar gelukkgi stonden op de cd van Terratec werkende drivers (naast de exe stond er een mapje met de 'kale' drivers voor x86 en x64).
Verwijderd
allen,
Graag jullie advies over het volgende. Ik ben voornemens om whs 2011 te gaan draaien en wil van de gelegenheid gebruik maken gelijk ook m'n hardware te upgraden.
Wil een extra ssd-disk installeren voor enkel en alleen mijn OS (WHS 2011). Welke voor- en nadelen zitten hieraan?
+ snelheid opstarten, gemak bij nieuwe OS-installatie, stiller, zuiniger in energie, ?, ?, ?
- prijs, ?, ?, ?
Graag jullie advies over het volgende. Ik ben voornemens om whs 2011 te gaan draaien en wil van de gelegenheid gebruik maken gelijk ook m'n hardware te upgraden.
Wil een extra ssd-disk installeren voor enkel en alleen mijn OS (WHS 2011). Welke voor- en nadelen zitten hieraan?
+ snelheid opstarten, gemak bij nieuwe OS-installatie, stiller, zuiniger in energie, ?, ?, ?
- prijs, ?, ?, ?
Om te beginnen moet de systeemschijf 160GB zijn. Ten tweede zie ik het nut niet van een SSD in een SERVER die SNELLER zou OPSTARTEN.. Ik bedoel, een server behoord gewoon 24/7 te draaien (met evt. stand-by).Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:59:
allen,
Zonde van het geld als je het mij vraagt, ik zou eerder investeren in een paar lekkere grote harde schijven.
Wat is me afvraag lees dat verschillende gebruikers nu al WHS 2011 draaien maar waar koop of haal je deze al vandaan ik zoek me rot maar bij de meeste site word ik door gelinkt naar MS waar het doodloopt.
Draai nu net een tijdje WHS en wil snel overstappen naar de vernieuwde variant.
Draai nu net een tijdje WHS en wil snel overstappen naar de vernieuwde variant.
Hij staat al een tijdje op MSDN, maar dan moet je daar natuurlijk wel lid van zijn.
Ik heb hem via Technet. Volgens mij is die nog niet te koop hier.
[ Voor 4% gewijzigd door Cybergamer op 08-05-2011 00:29 ]
Idd...ach...het werkt iigBabyXL schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:17:
[...]
Woow, bij mij werken deze wel. Nouja, zo zie je maar. Elke configuratie is weer uniek
NopeBabyXL schreef op zondag 08 mei 2011 @ 00:28:
Was het niet dat er in mei/juni de eerste hardware beschikbaar kwam ofzo?
[ Voor 23% gewijzigd door TheVMaster op 08-05-2011 00:48 ]
Tranquil is volgens mij weer een van de eersten, zij beginnen 16 mei te leveren.
http://www.tranquilpcshop.co.uk/products/Leo-HS4.html
http://www.tranquilpcshop.co.uk/products/Leo-HS4.html
Draait WHS 2011 ook op Acer Aspire H340 of is iemand niemand bekend mee?
Gezien de specs andere eisen hebben.
Verder zou ik dan nog is goed zoeken in de MSDN en TechNet want kon het dus echt niet vinden.
zou wel weer is blind zijn geweest
Verder zou ik dan nog is goed zoeken in de MSDN en TechNet want kon het dus echt niet vinden.
Heb vorige week net WHS 2011 op m'n Acer H340 gezet, zonder enig probleem. Draait zelfs vlotter dan WHS v1. Geheugengebruik zit op 1.2GB zonder tweaken, CPU is veel rustiger op deze versie, en dat heeft heel veel te maken met het ontbreken van Drive-Extender en de nieuwere Windows Search denk ik.NoordTer schreef op maandag 09 mei 2011 @ 01:40:
Draait WHS 2011 ook op Acer Aspire H340 of is iemand niemand bekend mee?
Ga nu nog wat rondzoeken welke goede alternatieven zijn voor Drive-Extender buiten het backuppen van de server. Ben echt zeer te spreken voor het feit dat ze nu RemoteApp gebruiken voor de remote console, dit laat je echt toe om via RemoteLauncher Add-in zowat alles remote te lanceren wat je maar wil.
Heb de mijne via MSDN gedownload. Installatie was easy daar mijn Acer via video-out aan m'n tv hangt
[ Voor 0% gewijzigd door wimmme op 09-05-2011 10:18 . Reden: typo ]
Beste Wim,wimmme schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:17:
[...]
Heb vorige week net WHS 2011 op m'n Acer H340 gezet, zonder enig probleem. Draait zelfs vlotter dan WHS v1. Geheugengebruik zit op 1.2GB zonder tweaken, CPU is veel rustiger op deze versie, en dat heeft heel veel te maken met het ontbreken van Drive-Extender en de nieuwere Windows Search denk ik.
Ga nu nog wat rondzoeken welke goede alternatieven zijn voor Drive-Extender buiten het backuppen van de server. Ben echt zeer te spreken voor het feit dat ze nu RemoteApp gebruiken voor de remote console, dit laat je echt toe om via RemoteLauncher Add-in zowat alles remote te lanceren wat je maar wil.
Heb de mijne via MSDN gedownload. Installatie was easy daar mijn Acer via video-out aan m'n tv hangt
Dat is mooi om te horen, dat weet ik wat ik ga doen met mijn Acer.
Enkel vraag ik me af hoe jij die installatie zo easy heb gedaan dan
Heb jij er een grafisch kaart in gezet bij de PCI poort?
Zo met USB stick de installatie door gepush of op een andere manier?
Volgens mij gaf hij aan dat hij een 'video-out' heeftNoordTer schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:05:
[...]
Beste Wim,
Dat is mooi om te horen, dat weet ik wat ik ga doen met mijn Acer.
Enkel vraag ik me af hoe jij die installatie zo easy heb gedaan dan
Heb jij er een grafisch kaart in gezet bij de PCI poort?
Zo met USB stick de installatie door gepush of op een andere manier?
Ik heb idd een video-out, en de installatie op een USB stick. Hier lijkt een unattended install toch niet zo moeilijk ...TheVMaster schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:37:
[...]
Volgens mij gaf hij aan dat hij een 'video-out' heeftOp zich is het 'unattended-installeren' m.b.v. een USB stick ook geen probleem op een head-less MediaSmart/DataVault.....
Zoiets is voor mij net nieuw vandaar dat ik beetje de mogelijkheden uitzoek wat het beste is en vroeg hoe jij het had voor elkaar kregenwimmme schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:02:
[...]
Ik heb idd een video-out, en de installatie op een USB stick. Hier lijkt een unattended install toch niet zo moeilijk ...
Vind installatie via beeldscherm altijd me makkelijk
Het wordt hoog tijd dat WHS 2011 OEM snel in de winkels ligt.BabyXL schreef op zondag 08 mei 2011 @ 00:28:
Ik kan het niet uitstaan dat gebruikers die niet echt blij waren met WHS 2011 omdat die Drive Extender er niet inzat nu toch voorop lopen
Een MSDN of Technet abonnement is te helaas te duur voor een particulier zoals ik
Nou, ik redeneerde gewoon zo: 1x Win7 voor me computer, 1x voor me laptop, 1x WHS, 2x office = duurder dan TechnetWinkiller958 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:37:
[...]
Het wordt hoog tijd dat WHS 2011 OEM snel in de winkels ligt.
Ik kan het niet uitstaan dat gebruikers die niet echt blij waren met WHS 2011 omdat die Drive Extender er niet inzat nu toch voorop lopen
Een MSDN of Technet abonnement is te helaas te duur voor een particulier zoals ik
En ik heb het dan samen gedaan met me vader. Dat drukt de prijs wel.
[ Voor 6% gewijzigd door Cybergamer op 09-05-2011 17:08 ]
Offtopic:
En allemaal voor het testen...
Dat is het voordeel van retail lijkt me, kan je gewoon gebruiken.
Volgens mij heeft Centralpoint WHS 2011 en in voorraad voor 107.10 incl. BTW.Winkiller958 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:37:
[...]
Zie pricewatch: Microsoft Windows Microsoft Windows Home Server 2011 64bit 10clients Engels OEMWinkiller958 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:37:
[...]
Edit:
voor de volledigheid: pricewatch: Microsoft Windows Microsoft Windows Home Server 2011 64bit Nederlands OEM 10clients
[ Voor 20% gewijzigd door Rupie op 17-05-2011 12:48 ]
Klopt mannen, ik zag vandaag dat mijn favoriete leverancier (Informatique) WHS 2011 plots ook in de lijst heeft staan. Jammer dat hij daar ook nog niet op voorraad is, in elk geval vriendelijk bedankt voor de meldingen hier. Binnenkort schaar ik mij bij de Windows Home Server 2011 meute hier.
@BabyXL, je hebt helemaal gelijk, zou ik als ik in jou situatie was ook doen denk ik.
PS. ik heb hem besteld (NL Versie) bij Informatique, ze kunnen alleen niet zeggen wanneer hij binnenkomt.
@BabyXL, je hebt helemaal gelijk, zou ik als ik in jou situatie was ook doen denk ik.
PS. ik heb hem besteld (NL Versie) bij Informatique, ze kunnen alleen niet zeggen wanneer hij binnenkomt.
[ Voor 20% gewijzigd door Winkiller op 17-05-2011 15:34 ]
Ik heb sinds enige tijd whs v1 gebruikt, de trail periode is nu echter verlopen.
(Kan dus niet meer inloggen via het dashboard, en ook niet fysiek op de pc)
Nu ben ik van plan deze whs niet meer te gaan gebruiken.
Alleen nu staat er nog ~300 gb aan muziek op de server.
Er zit een 300gb harddisk (windows-bestanden) en een van 1tb.
Nu heb ik de harddisk van 1tb eruit gehaald, en in mijn desktop gezet,
alleen nu staat er: 260 van 931 gb beschikbaar.
Alleen als ik de map open is hij leeg......
Hoe kan ik de bestanden eraf halen?
Vond het allemaal wel erg prettig werken, maar ik denk dat het toch handiger is,
om met de 3 win7 pc's die ik heb, binnenkort een keer vail te gaan draaien.
Alleen nu staat er nog ~300 gb aan muziek op de server.
Er zit een 300gb harddisk (windows-bestanden) en een van 1tb.
Vond het allemaal wel erg prettig werken, maar ik denk dat het toch handiger is,
Even in Windows 7 de verborgen mappen zichtbaar maken en dan de DE folder (in de root van de disk openen). Daar zul je al je bestanden vinden...robvanderdonk schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:13:
[..]
Ik doe dit even uit m'n hoofd, heb namelijk zelf al sinds eind vorig jaar geen WHS 1 meer
[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 18-05-2011 13:27 ]
Ik test mijn hele leven al Windows.troftnom schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:28:
Offtopic:
KloptTheVMaster schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:27:
[...]
Ik doe dit even uit m'n hoofd, heb namelijk zelf al sinds eind vorig jaar geen WHS 1 meer
Je had beter gewoon de bestanden via het netwerk kunnen kopiëren. Duurt wel iets langer, maar maakt de boel wel overzichtelijker.robvanderdonk schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:13:
Ik heb sinds enige tijd whs v1 gebruikt, de trail periode is nu echter verlopen.
Vail is zeer aan te raden, en met de backup functie mis je eigenlijk DE ook niet echt.. Enige wat ik jammer blijf vinden is dat we weer gebonden zijn aan HD ruimte (dus geen JBOD). Maar hier zijn diversen add-ins voor in de maak.
Persoonlijk ben ik zeer happy met SBS Essentials 2011 (dezelfde build als WHS 2011, maar geen uPNP voor media etc., maar wel weer AD etc.). En uPNP is niet echt nodig vooor mij, anders install ik wel Twonky erop ofzo. For The Record en MediaPortal staan er op en zorgen voor het TV signaal naar andere computers op het netwerk en de opnames. Iets wat ik maar niet voor elkaar kreeg met WHS v1.
[ Voor 73% gewijzigd door Cybergamer op 18-05-2011 21:10 ]
Oke dank jullie voor de hulp, het is gelukt 
Heb nu via de verborgen "DE" map de boel terug kunnen kopieren.
Stel ik ga nu vail op mijn servertje installeren, kan de data die in die "de" map staat dan blijven bestaan?
Of moet ik die 300 gb dan weer bij vail opnieuw erop kopieren ?
En de backups die in die andere map staan, kan ik die nog blijven gebruiken?
Stel ik ga nu vail op mijn servertje installeren, kan de data die in die "de" map staat dan blijven bestaan?
Er zijn niet direct upgrade/migratie mogelijkheden voor WHS 2003 -> WHS 2011. Maar Jim Clark legt dat heel duidelijk uit op WeGotServed hoe je het beste te werk kan gaan.robvanderdonk schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 23:29:
Hier is deel 1 en hier deel 2.
Veel plezier! Enne, vergeet WeGotServed niet te bookmarken voor nog meer info over WHS.
[ Voor 8% gewijzigd door Cybergamer op 19-05-2011 00:48 ]
Ligt er een beetje aan. Als die 'DE' map op je systemdisk staat zal hij verwijdert worden bij het installeren van Windows Home Server 2011. Het product heet geen VAIL meer he...robvanderdonk schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 23:29:
Als je nu meer dan 1 disk in je WHS hebt zitten, dan kun je natuurlijk ook een andere disk (lees: de disk waar de 'DE' map niet op staat) gebruiken om Windows Home Server 2011 op te installeren. Dan zou je de mappen uit de 'DE' map weer kunnen herverdelen over de nieuwe shares in je ServerFolders map.
Voor degenen die nog een vervanging zoeken voor DE in WHS 2011, Drive Bender Beta3 is uit
Het kan lonen om je in te schrijven als beta tester. Uit de release-mail:
Het kan lonen om je in te schrijven als beta tester. Uit de release-mail:
Announcing Drive Bender – Home Edition. Home Edition will be a single license that supports a single pool, containing any number of drives.
For our devoted and dedicated beta testers, we will be offering a "pre-release", heavily discounted version of Drive Bender Home Edition for $20 USD. This pricing will be available to all current members, and those that register prior to the beta cut-off date (mid-June). The pre-release sale will start in June and finish two weeks after the final release.
Woensdag is WHS2011 bij mij binnen gekomen en gister heb ik de kans gehad om er even mee te spelen. Voorheen had ik een XP bakkie staan met een paar shares en daar kon ik prima mee uit de voeten. Totdat ik 14 dagen terug eens met de 30 dagen trial van WHS1 ging spelen, toen was ik snel verkocht. Voor de volledigheid, specs vna het bakkie staan hier: inventaris: Server
Paar puntjes die mij opgevallen zijn:
- installatie stelt niets voor, als je de basis instellingen van WHS gebruikt ben je in een goed half uur klaar voor gebruik.
- in WHS1 had ik mijn dataschijven niet toegevoegd omdat ik daarbij een melding kreeg dat deze geformateerd moesten worden ivm de pool. Aangezien ik toch maar een 30 dagen trial had vond ik dat niet de moeite waard. Bij WHS2011 bestaat die pool niet meer en hoef je ook niet meer te formatteren. Scheelde mij mooi een hoop gesleep met bestanden.
- kopieren van bestanden over het netwerk is veel sneller. Waar ik voorheen meestal maar 15 MB/sec haalde vlogen de bestanden van mijn HTPC gister met 85 MB/sec over het lijntje. Nu wordt een deel hiervan veroorzaakt door een nieuwe switch, maar met de oude switch haalde ik afgelopen week (met WHS1) ook al ruim 50 MB/sec. Toch 3x sneller dan voorheen met dezelfde hardware.
- Server backup gaat behoorlijk snel. Deze neemt alleen de OS partitie mee plus een aantal losse mapjes. Al met al nam de backup iets van 40GB in beslag geloof ik, maar hij was wel met een kwartiertje klaar.
Daarnaast zijn er ook een paar puntjes die mij opvallen waar ik nog wat aan moet doen. Heb nog geen tijd gehad om mij er in te verdiepen dus wellicht dat de oplossingen redelijk eenvoudig zijn, maar toch.
- WHS launcher: als deze geinstalleerd staat op een client en de server reboot dan blijft de software daarna aangeven dat er geen verbinding is met de WHS. De server is op andere manieren wel te bereiken (shares, dashboard et cetera), maar de launcher krijgt pas weer verbinding na een herstart van de client. Ik ben benieuwd wat er mee gaat gebeuren als ik met de energieinstellingen van de server ga sleutelen. Als dat ook gaat gebeuren als de server in standby heeft gestaan kan het wel eens vervelend worden denk ik.
- In WHS1 had je de MCE connector waarmee je opgenomen programma's die op de WHS stonden gewoon in de lijst met opgenomen programma's in MCE had staan. Deze connector bestaat blijkbaar niet meer, met het gevolg dat mijn lijstje met opgenomen programma's ineens vrijwel leeg is en ik de bestanden via een share moet benaderen.
en tot slot moet ik natuurlijk nog opzoek naar de onmisbare add ins, maar dat komt nog wel. Daarnaast wil ik toch ook nog wel iets van antivirus gaan draaien, ben er alleen nog niet uit welke...
Paar puntjes die mij opgevallen zijn:
- installatie stelt niets voor, als je de basis instellingen van WHS gebruikt ben je in een goed half uur klaar voor gebruik.
- in WHS1 had ik mijn dataschijven niet toegevoegd omdat ik daarbij een melding kreeg dat deze geformateerd moesten worden ivm de pool. Aangezien ik toch maar een 30 dagen trial had vond ik dat niet de moeite waard. Bij WHS2011 bestaat die pool niet meer en hoef je ook niet meer te formatteren. Scheelde mij mooi een hoop gesleep met bestanden.
- kopieren van bestanden over het netwerk is veel sneller. Waar ik voorheen meestal maar 15 MB/sec haalde vlogen de bestanden van mijn HTPC gister met 85 MB/sec over het lijntje. Nu wordt een deel hiervan veroorzaakt door een nieuwe switch, maar met de oude switch haalde ik afgelopen week (met WHS1) ook al ruim 50 MB/sec. Toch 3x sneller dan voorheen met dezelfde hardware.
- Server backup gaat behoorlijk snel. Deze neemt alleen de OS partitie mee plus een aantal losse mapjes. Al met al nam de backup iets van 40GB in beslag geloof ik, maar hij was wel met een kwartiertje klaar.
Daarnaast zijn er ook een paar puntjes die mij opvallen waar ik nog wat aan moet doen. Heb nog geen tijd gehad om mij er in te verdiepen dus wellicht dat de oplossingen redelijk eenvoudig zijn, maar toch.
- WHS launcher: als deze geinstalleerd staat op een client en de server reboot dan blijft de software daarna aangeven dat er geen verbinding is met de WHS. De server is op andere manieren wel te bereiken (shares, dashboard et cetera), maar de launcher krijgt pas weer verbinding na een herstart van de client. Ik ben benieuwd wat er mee gaat gebeuren als ik met de energieinstellingen van de server ga sleutelen. Als dat ook gaat gebeuren als de server in standby heeft gestaan kan het wel eens vervelend worden denk ik.
- In WHS1 had je de MCE connector waarmee je opgenomen programma's die op de WHS stonden gewoon in de lijst met opgenomen programma's in MCE had staan. Deze connector bestaat blijkbaar niet meer, met het gevolg dat mijn lijstje met opgenomen programma's ineens vrijwel leeg is en ik de bestanden via een share moet benaderen.
en tot slot moet ik natuurlijk nog opzoek naar de onmisbare add ins, maar dat komt nog wel. Daarnaast wil ik toch ook nog wel iets van antivirus gaan draaien, ben er alleen nog niet uit welke...
Ik zit bij mij thuis met een wireless netwerk, en heb geen mogelijkheid om een bedrade connectie naar de server te leggen. Wifi zal wel niet ondersteund worden denk ik of wel? (Heb nu bij WHS1 een router ertussen staan als bridge, maar dat werkt ook niet 100% lekker snel...)
Ik gebruik mijn WHS ook als Mediacenter momenteel (werkt overigens perfect), maar als ik em op wireless zou kunnen hangen zou dat echt perfect zijn.
Ik gebruik mijn WHS ook als Mediacenter momenteel (werkt overigens perfect), maar als ik em op wireless zou kunnen hangen zou dat echt perfect zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-05-2011 08:37 ]
Waarom zou wireless niet werken?
Het zal je server niet uitmaken of het nou via wlan of lan gaat, beiden is een lan.
Een directe verbinding tussen je whs en pc is niet nodig, zolang de pc's maar via een switch/router/draadloos met elkaar kunnen communiceren is er niets aan de hand.
Het zal je server niet uitmaken of het nou via wlan of lan gaat, beiden is een lan.
Een directe verbinding tussen je whs en pc is niet nodig, zolang de pc's maar via een switch/router/draadloos met elkaar kunnen communiceren is er niets aan de hand.
[ Voor 41% gewijzigd door job op 20-05-2011 09:27 ]
Het blijft Windows Server software, en volgens mij heeft dat standaard geen wifi-ondersteuning...job schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:26:
Waarom zou wireless niet werken?
Maar ik zal het dan maar proberen (wifi kaartje bijbestellen dan maar)
En een 'directe' verbinding via die 2 routers werkt niet lekker. Dan krijg ik een latency van 1,5 week ofzo. Echt heel erg vaag.... Daarom wou ik van die 2e router af.
Dat wifi-kaartje bestel ik gewoon erbij. Moet toch ook nieuwe 2 TB HDD, WHS 2011 en 4GB geheugen bestellen voor de upgrade naar 2011. (Wil een verse install doen op de HDD, en dan mijn huidige HDD van 2TB de data van kopieëren, en dan die HDD inzetten als RAID1 (of welke RAID variant ook de mirror is)
[ Voor 38% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-05-2011 09:34 ]
De PCI wifi kaart die ik in mijn servertje heb zitten deed het onder WHS1 zonder problemen. Kreeg alleen bij de installatie toen een melding in de trend van 'WHS is snelle software, zorg dat je een adequate netwerkverbinding hebt'. Op dat moment had ik de server niet aangesloten op mijn lan, maar het werkte allemaal wel gewoon. Inmiddels hangt de server wel aan de lan en heb ik de wlan uitgeschakeld. Ik heb wel gezien dat het kaartje tijdens de installatie van WHS2011 gewoon herkend en geinstalleerd is. Ik heb geen reden om te denken dat het niet zou werken, maar of hij het doet weet ik niet want ik heb hem meteen weer uitgezet.
Thnx voor de info, dan zal ik een PCI wifi kaartje erbij zoekenRupie schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:37:
De PCI wifi kaart die ik in mijn servertje heb zitten deed het onder WHS1 zonder problemen. Kreeg alleen bij de installatie toen een melding in de trend van 'WHS is snelle software, zorg dat je een adequate netwerkverbinding hebt'. Op dat moment had ik de server niet aangesloten op mijn lan, maar het werkte allemaal wel gewoon. Inmiddels hangt de server wel aan de lan en heb ik de wlan uitgeschakeld. Ik heb wel gezien dat het kaartje tijdens de installatie van WHS2011 gewoon herkend en geinstalleerd is. Ik heb geen reden om te denken dat het niet zou werken, maar of hij het doet weet ik niet want ik heb hem meteen weer uitgezet.
WHS 2011 UK besteld, inclusief geheugenupgrade en wifi-kaartje
Binnenkort maar eens upgraden. Harddisk even niet besteld, eerst nog wat meer leren over RAID....
Je kunt bij de features gewoon wireless toevoegen, dan gaat 't meestal prima
Ik zal het vandaag weten. De schijfjes, wifi en geheugen zijn inmiddels binnen. Ben nu de backup aan het maken van de oude, en installeer dan de nieuwe. (wel goeie service overigens, gisteravond om kwart voor 8 ofzo besteld, vanmorgen om 8 uur in huis.)moppentappers schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 20:55:
Je kunt bij de features gewoon wireless toevoegen, dan gaat 't meestal prima
Is er ook een Windows Homeserver 2011 trailversie te downloaden? Ik kom steeds uit bij v 1.0.
Ik heb een nieuwe Harddisk beschikbaar en en zou graag mijn MediaSmart EX 490 upgraden.
Ik heb een nieuwe Harddisk beschikbaar en en zou graag mijn MediaSmart EX 490 upgraden.
PSN: IS_DJ
Nope, zie http://www.mswhs.com/2011...line-experience-launches/ voor de uitlegi-dj schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:06:
Is er ook een Windows Homeserver 2011 trailversie te downloaden? Ik kom steeds uit bij v 1.0.
Kan het kloppen dat WHS 2011 meer ram nodig heeft dan 2GB?
Ik heb net de dvd binnen en probeer hem te installeren.. Vail draaide prima maar hier krijg ik bij de install dat ik meer geheugen nodig heb...
Ik heb net de dvd binnen en probeer hem te installeren.. Vail draaide prima maar hier krijg ik bij de install dat ik meer geheugen nodig heb...
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Volgens de System Requirements zou 2GB het minimale moeten zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Rupie op 25-05-2011 21:08 ]
Ik draai hem op een Acer H340, die heeft maar 2GB (max bios limit trouwens).
Heeft voor de normale werking niet meer RAM nodig dan WHSv1, ik zit op 1.4GB in gebruik, met oa utorrent, PS3media server, Squeezebox server en JDownloader draaiende.
Daar is veel Java bij en dat vreet geheugen
, maar nog geen problemen tot hiertoe !
Heeft voor de normale werking niet meer RAM nodig dan WHSv1, ik zit op 1.4GB in gebruik, met oa utorrent, PS3media server, Squeezebox server en JDownloader draaiende.
Daar is veel Java bij en dat vreet geheugen
Bedoel je nu dat je 'Recorded TV' opnames kon 'moven' naar WHS? Dat zit 'gewoon' in WHS 2011 hoor. Je ziet in MCE 'gewoon' een HomeServer optie en daar kun je aangeven of en welke programma's je wilt verplaatsen naar je WHS. Ik kan vervolgens op ieder MediaCenter deze opnamen afspelen.Rupie schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 08:22:
[....]
Ik had altijd AVast, maar daar is nog geen WHS 2011 versie van. Ach....er zijn altijd onmisbare add-insen tot slot moet ik natuurlijk nog opzoek naar de onmisbare add ins, maar dat komt nog wel. Daarnaast wil ik toch ook nog wel iets van antivirus gaan draaien, ben er alleen nog niet uit welke...
Overigens draait WHS 2011 ook erg goed op een HP Datavault x510
[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 25-05-2011 22:01 ]
Ik bedoelde niet eens het moven. Ik had al een rits opgenomen programma's op een share staaan, deze had ik met het handje gekopieerd naar WHS1. Na het installeren van de connector stonden de opgenomen programma's netjes tussen de opgenomen programma's in MCE. Na de installatie van WHS 2011 waren de opgenomen programma's die op de server stonden niet meer te vinden in MCE. Met de ervaring met WHS1 in het achterhoofd ging ik er dus vanuit dat ik zelf wat zou moeten doen. Ben toen aan het klooien gegaan om mappen toe te voegen aan de bibliotheek en dergelijke. Na het nodige geklooi bleek de oplossing weer bijzonder complex: even een reboot van de HTPC en de programma's stonden er ineens wel...TheVMaster schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 21:59:
Bedoel je nu dat je 'Recorded TV' opnames kon 'moven' naar WHS? Dat zit 'gewoon' in WHS 2011 hoor. Je ziet in MCE 'gewoon' een HomeServer optie en daar kun je aangeven of en welke programma's je wilt verplaatsen naar je WHS. Ik kan vervolgens op ieder MediaCenter deze opnamen afspelen.
Die had ik ook tijdens de 14 dagen dat ik WHS1 gebruikte. Viel mij op dat zelfs secutiry essentials nog geen WHS 2011 versie heeft.Ik had altijd AVast, maar daar is nog geen WHS 2011 versie van.
Ik wil binnenkort bij mij thuis ook een server opgaan zetten.
Alleen weet ik niet welk besturingssysteem moet kiezen.
Ik wil hem gebruiken om mijn media bestanden te delen over het hele netwerk (4 laptops en een ps3)
Ook zou ik hem willen gebruiken om daar software vanaf te draaien.
En ik weet niet of dit met WHS2011 kan of dat ik hiervoor SBS2011 moet hebben die geen back-up kan maken van mijn pc's.
Verder wil ik er een website opgaan hosten.
Wie o Wie kan mijn helpen een te kiezen.
Ik wil hem gebruiken om mijn media bestanden te delen over het hele netwerk (4 laptops en een ps3)
En ik weet niet of dit met WHS2011 kan of dat ik hiervoor SBS2011 moet hebben die geen back-up kan maken van mijn pc's.
Verder wil ik er een website opgaan hosten.
Wie o Wie kan mijn helpen een te kiezen.
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
ik gebruik whs 2011 al een tijdje vanaf het begin (beta) en het werkt zeer goed.
Ik heb alleen een probleempje met de web acces , na ingelogd te zijn op me dashboard krijg ik netjes
de keuze om de web acces te configeren. Na dit alles gedaan te hebben werkt web acces perfect( althans het werkt snel kan ik het niet noemen) maar na 1 a 2 dagen verlies ik me verbinding en kan ik weer deze methode opnieuw uitvoeren via de dashboard repair web acces. ( fout melding kan router niet vinden)
Heel merkwaardig omdat ik wel keurig internet heb.
iemand een idee
Ik heb alleen een probleempje met de web acces , na ingelogd te zijn op me dashboard krijg ik netjes
de keuze om de web acces te configeren. Na dit alles gedaan te hebben werkt web acces perfect( althans het werkt snel kan ik het niet noemen) maar na 1 a 2 dagen verlies ik me verbinding en kan ik weer deze methode opnieuw uitvoeren via de dashboard repair web acces. ( fout melding kan router niet vinden)
Heel merkwaardig omdat ik wel keurig internet heb.
iemand een idee
Zet de poorten handmatig open met portforwarding.martijn24 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:44:
iemand een idee
wat is eigenlijk de poort voor mijn web share ?BabyXL schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:12:
[...]
Zet de poorten handmatig open met portforwarding.
53, 80, 443, 631, of 8080 ?
Hebben we het over WHS2011? Dat is dan 443 only volgens mij...martijn24 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:25:
[...]
wat is eigenlijk de poort voor mijn web share ?
53, 80, 443, 631, of 8080 ?
Top bedankt , ga hem port forwardenTheVMaster schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:57:
[...]
Hebben we het over WHS2011? Dat is dan 443 only volgens mij...
Is het ook mogelijk om Windows 7 / WHS 2011 te dualbooten? Dan kan ik op de vertrouwde manier met Windows 7 werken en afwisselend stoeien met WHS 2011.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Eh..ja dat zal ongetwijfeld mogelijk zijn, maar eh...je weet dat WHS 2011 een 'server' product is waarbij je eigenlijk niets op de 'console' te zoeken hebt. Je kunt denk ik beter VirtualBox downloaden en dan WHS2011 in een virtual machine installerenflopdoc schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:11:
Is het ook mogelijk om Windows 7 / WHS 2011 te dualbooten? Dan kan ik op de vertrouwde manier met Windows 7 werken en afwisselend stoeien met WHS 2011.
Ik misbruik WHS ook als mediacenter (met XBMC). Ik weet dat het niet de bedoeling is, maar om nou nog een extra ding aan te schaffen, nee dank je.TheVMaster schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:55:
[...]
Eh..ja dat zal ongetwijfeld mogelijk zijn, maar eh...je weet dat WHS 2011 een 'server' product is waarbij je eigenlijk niets op de 'console' te zoeken hebt. Je kunt denk ik beter VirtualBox downloaden en dan WHS2011 in een virtual machine installerendan kun je gelijk ervaren hoe je client (Windows 7) met WHS 2011 omgaat
Welke anti-virus gebruiken jullie overigens?
Dat is ook nog een goed idee. Ik neem aan dat WHS dan niets met mijn bestaande partities doet?TheVMaster schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:55:
[...]
Eh..ja dat zal ongetwijfeld mogelijk zijn, maar eh...je weet dat WHS 2011 een 'server' product is waarbij je eigenlijk niets op de 'console' te zoeken hebt. Je kunt denk ik beter VirtualBox downloaden en dan WHS2011 in een virtual machine installerendan kun je gelijk ervaren hoe je client (Windows 7) met WHS 2011 omgaat
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Nee, je geeft hem immers een virtuele hardeschijf, hij ziet niet meer dan wat je hem in VirtualBox geeft.
Eh...een 'extra ding'? Tja...mijn WHS = m'n storage en centrale opslagbox, maar goed da's dan ook een HP Datavault ding...zonder video-uitgang. Voor 'mediacenter' doeleinden heb ik m'n Windows 7 machine met Media Center etc. erop. Die bak doet ook gelijk dienst als 'virtual machines-server'Hoogie2004 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:03:
[...]
Ik misbruik WHS ook als mediacenter (met XBMC). Ik weet dat het niet de bedoeling is, maar om nou nog een extra ding aan te schaffen, nee dank je.
Avast! Is er een andere dan?Hoogie2004 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:03:
[...]
Ben er ook nog altijd fan van, maar zit wel met een probleem. Wil op me werk migreren van SBS2003 naar SBS2011, maar de avast SBS suite kan niet volgen
Quote van Avast support:
Wil dus zowat hetzelfde zeggen voor WHS2011 zeker ? (op exchange 2010 na danHello,
the current avast! 4.8 Server Edition has been never tested on Microsoft Windows Small Business Server 2011 platform and it's not expected to be fully compatible with this operating system. Proper support for Microsoft Windows Small Business Server 2011 operating system will be probably introduced in the upcoming products based on avast! 6 engine. No release date has been set at this time, but these products are expected to be released in the second half of 2011.
Kind Regards,
Pavel Pletanek
2nd Level Technical Support
AVAST Software a.s.
Niemand hier een idee over?the squaler1 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:55:
Ik wil binnenkort bij mij thuis ook een server opgaan zetten.
Verder wil ik er een website opgaan hosten en waarschijnlijk een email server erop draaien.
Wie o Wie kan mijn helpen een te kiezen. Heb hier totaal geen kaas van gegeten
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Er zijn nog geen versies voor WHS 2011 en SBSe. Maar gezien ik op elke client in het netwerk gewoon Avast heb draaien zie ik er het nut ook niet zo van in. Heb een licentie voor WHS v1, maar eigenlijk nooit nodig gehad.wimmme schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:05:
[...]
Ben er ook nog altijd fan van, maar zit wel met een probleem. Wil op me werk migreren van SBS2003 naar SBS2011, maar de avast SBS suite kan niet volgen![]()
Quote van Avast support:
[...]
Wil dus zowat hetzelfde zeggen voor WHS2011 zeker ? (op exchange 2010 na dan)
Zowel WHS 2011 als SBSe 2011 kunnen backups maken van alle clients op het netwerk. In jouw geval zou ik voor SBSe gaan, gezien je email ed. wil doen is het interessant om te weten dan Exchange er prima op draait (zelf getest, doet het gewoon prima!).
Welke pakketten heb je zoal in je hoofd om te willen gebruiken eigenlijk?
[ Voor 8% gewijzigd door Cybergamer op 31-05-2011 15:41 ]
Wat bedoel je met pakketten?BabyXL schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:40:
[...]
Zowel WHS 2011 als SBSe 2011 kunnen backups maken van alle clients op het netwerk. In jouw geval zou ik voor SBSe gaan, gezien je email ed. wil doen is het interessant om te weten dan Exchange er prima op draait (zelf getest, doet het gewoon prima!).
Welke pakketten heb je zoal in je hoofd om te willen gebruiken eigenlijk?
Sorry maar mijn kennis qua software en server is nog niet erg voldoende.
Wil me hier graag in gaan verdiepen.
Ga dan eerst nadenken over wat je precies wilt en met welke software en ga daarna pas het OS uitkiezen.