Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Winkiller958 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 11:57:
Voor de gebruikers onder ons die een korte Microsoft demo willen kijken over het nieuwe storage systeem in WHS 2011.

WHS 2011 Learning Bites - Managing Storage.
Geen Drive Extender (DE) meer, dus in ieder geval:
- Geen automatische backup (duplication)
- Een maximum aan je share / driveletters die terug komen.

Ik zie dus geen enkele reden om te upgraden naar WHS 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 12:04
Ik heb net de nieuwe beta van WHS 2011 geïnstalleerd omdat ik wel een tegenstander was van DE, maar dat terzijde. Heeft iemand anders hem hier al draaien en de remote site werkend gekregen? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om de browser in te komen, hij geeft namelijk aan dat de servercertificaat niet geldig is. Weet iemand hier de oplossing voor? Want ik kan niet ergens iets vinden om dit te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik ga WHS 2011 gewoon gebruiken, maar voor shares ga ik Amahi + Greyhole gebruiken. Wel even v6 daarvan afwachten, die schijnt echt een zeer goed stap voorwaarts te zijn voor beide. Gewoon een PC'tje opzetten met Fedora en dan WHS 2011 in een VM.

Ik zat gisteren Amahi door te kijken en dat is wel een mooi stukje software zeg. Voor van alles en nog wat zijn plugins beschikbaar en een hoop servers zitten standaard ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Ik denk dat ik terug ga naar whs V1, echter heb ik een Qaudcore phenom II en 8GB geheugen.. vraag me af of dit wel ondersteund word?

Nooit problemen gehad met V1 voorheen, en DE wil ik graag blijven gebruiken gezien de gemakzucht groot is bij die oplossing..

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
@Synth: Probeer het certificaat eens in IE te accepteren

@Zinu: Mee eens, maar het is nog Beta, en dat doe ik mijn data (en gemoedsrust) niet aan. Ook is er nog geen goede client of server backup oplossing. FreeNAS en unRAID hebben ook potentieel, maar zijn mij nog niet rijp genoeg.

Zelf overweeg ik over te stappen op Windows Server 2008R2 met:
- DPM als backup-oplossing voor zowel de clients als de server zelf
- File sharing als standaard rol van WS2K8R2
- Remote Access & control via Live Mesh 2011

Grootste vraag is eigenlijk: Hoe moeilijk is DPM om in te richten en te beheren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

ikbengoofy schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 16:11:
Ik denk dat ik terug ga naar whs V1, echter heb ik een Qaudcore phenom II en 8GB geheugen.. vraag me af of dit wel ondersteund word?

Nooit problemen gehad met V1 voorheen, en DE wil ik graag blijven gebruiken gezien de gemakzucht groot is bij die oplossing..
Het zal wel werken, maar aangezien Windows Server 2003 x86 only is ga je wel een hoop van je geheugen door de afvoer spoelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
  • Laatst online: 16-09 12:04
@ Egmaf

Werkte ook niet met IE maar heb het al voor elkaar. Na een repair te draaien en 10 keer herstarten werkte het, zou wel een bug of iets zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Er wordt schijnbaar gewerkt aan een add-on voor een soort van DE in WHS 2011......
Hopelijk gaat dit iets worden....Ik kijk het nog een jaartje aan met V1 en zie dan wel of dit iets gaat worden??
http://www.wegotserved.co...windows-home-server-2011/

Anders ga ik me wel verder verdiepen in andere oplossingen zoals Amahi of WHS 2011 met een aparte unraid server etc... het moet i.i.g. simpel zijn en ontworpen vanuit functionaliteit zoals WHS v1. En niet zoals RAID ontworpen vanuit een hardware visie......

[ Voor 8% gewijzigd door Shaggie_NB op 13-02-2011 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Je link werkt niet.
Hier een werkende: http://www.wegotserved.co...windows-home-server-2011/

Daarnaast komt er ook nog een tweede vervanger van DE: http://www.wegotserved.co...replacement-drive-bender/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Thnx
Ik heb de link aangepast. Ben benieuwd hoe deze zaken gaan lopen. Het voordeel van drivebender is (of zou zijn..?) dat het toepasbaar op elke windows versie vanaf XP. Dat bied dan weer leuke mogelijkheden. Maar voordat ik vooraf allemaal leuke dingen ga verzinnen kijk ik de boel eens een poosje aan.

Zo heb ik me ook meer dan een jaar verheugd op de komst van de yuix mediaplayer met dvb-c opname mogelijkheid. Bleek uiteindelijk ook vaporware te zijn. Ze hadden wel de goede bedoelingen maar uiteindelijk zijn het toch de grote media bedrijven die ertegen zijn.... Wat trouwens op enkele sites ook als reden wordt genoemd voor het verdwijnen van DE...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zinu schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 22:39:
[...]

Het zal wel werken, maar aangezien Windows Server 2003 x86 only is ga je wel een hoop van je geheugen door de afvoer spoelen...
Sinds wanneer is server 2003 x86 only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 23:36:
[...]

WHSv1 is server 2003 x86 gebaseerd...

Geen idee of er een server 2003 x64 is, maar er is zeker geen WHSv1 x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 23:36:
[...]

Ik bedoel daar WHS is x86 only, sorry. Van Server 2003 weet ik het zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom hebben ze de mogelijkheid eruit gelaten om subfolders en bestanden een machtiging te geven via de console? Of kan dit via een andere toepassing (en hiermee bedoel ik niet inloggen op de server en de folders zelf via properties gaan aanpassen, is voor een klant van me niet zo evident)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J-Media schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 14:54:
[...]

Geen Drive Extender (DE) meer, dus in ieder geval:
- Geen automatische backup (duplication)
- Een maximum aan je share / driveletters die terug komen.

Ik zie dus geen enkele reden om te upgraden naar WHS 2011.
Ik blijf om dezelfde reden bij WHS V1, ik denk dat MS dit wel gaat merken in de verkoopcijfers, hopelijk onstaat hierdoor de druk om toch DE te implementeren voor WHS2011. Aan de andere kant funktioneerd WHS V1 gewoon prima, het enige wat ik nog zou wensen is encryptie, bij een diefstal van mijn WHS staat alle info gewoon leesbaar op mijn schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt iemand SyncToy op je WHS? Heb dit ingesteld om bepaalde bestanden op de systeem schijf te backuppen naar de DATA schijf. Maar wanneer ik SyncToy laat uitvoeren via taakplanner, krijg ik altijd een foutboodschap (nochtans werkt SyncToy wel als ik het handmatig uitvoer). Error heeft te maken met de -R die ik achter het pad typ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:54
Heb geprobeerd om WHS "Vail" virtueel te draaien onder WHS v1 maar krijg het met geen mogelijkheid aan de gang...telkens krijg ik een foutmelding aan het einde van installatie met vmware server (ook met virtual box geprobeerd) komt het omdat ik virtueel een 64bit OS wil draaien terwijl de host 32 bit is? (mijn CPU is gewoon een AMD 64 bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik ben een poging aan het doen om mijn Sickbeard/SABnzbd te verplaatsen van een dedicated PC naar mijn WHS, ik loop echter tegen 2 3 dingen aan:
  • Sickbeard ziet geen tbn's/nfo's (icoon blijft grijs terwijl ze er wel zijn)
  • Sickbeard kan niet postprocessen, krijg de melding 'POSTPROCESSER :: Exception generated in thread POSTPROCESSER: 'module' object has no attribute 'getlogin''
  • Hmmz twitter updates werken ook niet ? API key wordt correct geaccepteerd, maar Tweets komen niet aan
Ter info, ik heb (na veel vechten) Sickbeard verwezen naar de shares (ik 'durf' ze niet naar D:\Shares te verwijzen omdat ik de impact daarvan niet kan overzien) en de service draait gewoon onder het administrator account. heeft iemand het hier correct werkende ?

[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 18-02-2011 11:40 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Als ik zoek op de foutmelding 'module' object has no attribute 'getlogin'' krijg ik aardig wat hits betreffende twitter.
Lijkt er dus op dat het probleem met sickbeard en twitter een zelfde oorzaak hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

job schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:03:
Als ik zoek op de foutmelding 'module' object has no attribute 'getlogin'' krijg ik aardig wat hits betreffende twitter.
Lijkt er dus op dat het probleem met sickbeard en twitter een zelfde oorzaak hebben.
Scherp, twitter uit en alles werkt... behalve twitter... Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 01:14
Argh, weer eens problemen met het systeem.
Was aan het proberen om YAMJ vandaag aan de praat te krijgen met m'n WHS (Jukebox opslaan in de Movies share) en zag in de console ineens dat er wat problemen waren. Even controleren en zag dat allemaal redelijk nieuwe bestanden niet benaderd konden worden door WHS. Access denied meldingen stonden in de log.

Nadat ik klaar was met het uploaden van de benodigde Jukebox bestanden dacht ik het systeem maar eens te rebooten. Was ook al in lange tijd niet gedaan. Eventuele file-locks zouden dan ook moeten verdwijnen dacht ik.
Het rebooten leek goed te gaan, echter kom ik niet meer in het systeem. Hij draait onder Hyper-V, dus zou ik via de Hyper-V manager sowieso op het systeem moeten kunnen komen. Ik krijg alleen maar een zwart scherm te zien.

Nu maar de repair proberen te draaien. Hier kwam ik de eerste keer niet verder dan het eerste scherm. Toen ik op Next drukte werd de wizard niet gerefreshed.
Het grootste probleem is denk ik dat ik geen DVD-drive meer had op m'n WHS, alleen maar HDD's. Nu heb ik dus weer een DVD-drive moeten mounten, maar ben bang dat m'n disk pool nu niet meer goed gaat werken. Heb 1 van de 3 disks nu op een andere controller moeten plaatsen (3x 1,5TB). Op zich zijn alle disks er dus nog wel, maar moet dus even kijken wat WHS hier van vind. Zometeen vind hij het allemaal corrupt en zijn de bestanden weg.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf deze server HP StorageWorks X311 Data Vault 1TB.
Maar daar zo ik graag de nieuwe home server 2001 op willen testen met 1 schijf.
Mijn vraag is hoe krijg ik dat voor elkaar er zit geen vga op en geen dvd speler.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al geprobeerd met usb versie met 2011 er op maar die loopt niet door.
via deze omschrijving http://www.mediasmartserv...-the-hp-mediasmart-server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ik dacht te switchen naar SBS 2011 essentials, en dan DFS te gebruiken voor replicatie, maar dat gaat niet, je moet altijd repliceren met een andere server -> spijtig genoeg geen oplossing.
Ik zou er niet mee inzitten om WHS 2011 te gebruiken als er een goede oplossing gevonden kan worden om Drive Extender te vervangen. Oh ja, en ik gebruik een Acer H340, die wil ik nog niet vervangen :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:32

sanook

_/-\o_

Vanavond is mijn WHS door een stroomstoring gereset maar daarna had ik problemen met mijn homeserver.com domein naam. Settings waren verdwenen en ik heb geprobeerd de naam weer te activeren maar die was (uiteraard) al in gebruik. Ik weet niet 100% zeker of ik het juiste windows Live ID gebruikt heb, kan ik ergens checken welk windows Live ID bij een xxxxxx.homeserver,com domeinnaam hoort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb een raar probleem met mijn WHS server (SP2). Ik had voorheen alleen een 500Gb schijf voor mijn data. Die heb ik ooit eens uitgebreid met een 1Tb schijf. Hierdoor heb ik 1 logische schijf gekregen, met 1,5Tb aan ruimte.

Dat ging allemaal wel goed en aardig, alleen nu lijkt het erop dat WHS niks meer wegschrijft naar de originele 500Gb schijf.

Als ik in mijn disk manager kijk, zie ik dat er op de 1Tb schijf nog maar 18Gb vrij is, terwijl er op de 500Gb schijf nog meer als 175Gb vrij is.
Doordat die 1Tb schijf helemaal vol is, begint mijn WHS zelfs trager te worden. (defrag geeft ook aan dat het hard nodig is het volume te defragmenteren)

Is er iemand die dit probleem kent, en wat kan ik eraan doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 13:14
Je kan met Drive balancer forceren dat hij de data over de schijven verdeeld.
Gisteren zelf nog uitgevoerd en werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

rsvmark schreef op zondag 27 februari 2011 @ 14:11:
Je kan met Drive balancer forceren dat hij de data over de schijven verdeeld.
Gisteren zelf nog uitgevoerd en werkt perfect!
geweldig! ziet er lekker simpel uit, en is nu aan het werk :)

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 15:52
Nou van het weekend ff bezig geweest met me WHS1 te downgraden. Nou ja alles uit de drive extender halen is wat omslachtig zeg maar ;)
Het is overigens wel aan te raden om een full format te doen op de schijven omdat ik 1x had dat na een quick format er ineens partitie info was aangemaakt welke niet via diskmanagement opgelost kon worden. cmd -> diskpart select disk (nummer kiezen) en clean op die disk doen was voldoende om dat op te lossen maar ik moest er wel ff google voor aanslingeren.

Nu zal er misschien wel afgevraagd worden waarom zou je schijven gaan ontkoppelen, nou 2 redenen. 1 ik ga over een maand verhuizen en wil wanneer ik weer gesettled ben met een schone instal beginnen. En reden 2 er is 1 schijf met bad blocks (ook al zegt smart van niet, met full format is met log 35 minuten lang voorzien van bad block meldingen)
En dat wist ik al voor ik een full format deed omdat me raid controler me in 1 nacht 115 mails had verstuurd voor elke keer dat hij een block had gerepareerd ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:11
Yeah..ik heb Windows Home Server 2011 RC draaien....'t is wel even wennen zeg maar ....een WHS zonder DE, maar vooralsnog ben ik erg tevreden. Performance van m'n HP Datavault x510 is een stuk beter vergeleken met WHS 1...

Heb overigens wel een backup ingesteld zodat er van m'n belangrijke data elke nacht even een kopie gemaakt wordt naar een USB disk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Niet online
't is hier maar stilletjes hé :Z
Iedereen aan het testen met de nieuwe WHS 2011 waarschijnlijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Niet echt, maar er zijn ook niet echt veel ontwikkelingen voor WHS, het draait, doet zijn werk.
Ik vind het alleen jammer dat het backup programma zo crap is, ik wil folder aangeven die ik wil backuppen en niet uitsluiten die ik niet wil.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Ik ben wel aan het 'testen' met WHS2011, nouja..ik draai hem gewoon 'in productie'. Wat mij opvalt (kan ook aan m'n netwerk liggen, heb het eigenlijk (nog) niet onderzocht) is dat m'n RDP verbinding vaak wegvalt... :(

Ach...verder werkt het eigenlijk best goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 11:34
wimmme schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 16:40:
't is hier maar stilletjes hé :Z
Iedereen aan het testen met de nieuwe WHS 2011 waarschijnlijk ...
Ik ben er nog hoor.

Niet druk met testen, het werkt allemaal prima. Ik ben meer druk met mijn (non-WHS related) website en mijn nieuwe Android telefoon. :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 18:07:
Ik ben wel aan het 'testen' met WHS2011, nouja..ik draai hem gewoon 'in productie'. Wat mij opvalt (kan ook aan m'n netwerk liggen, heb het eigenlijk (nog) niet onderzocht) is dat m'n RDP verbinding vaak wegvalt... :(

Ach...verder werkt het eigenlijk best goed...
hmm ik heb een soortgelijk probleem, wanneer ik whs 2011 een week lang heb draaien, dropt de internet verbinding ineens van 100Mb naar 4-6Mb per seconde, dat is dus aleen maar op mijn server. alle andere computers halen wel de beoogde snelheid. Ook filetransferen, en rdp-en gaat dan langzaam.

Wanneer ik de server herstart is alles weer goed.

Heel wazig, en ik heb er nog geen oplossing voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:24
Ik draai nog steeds naar alle tevredenheid WHS1.
Pas het vennetje van de GPU vervangen omdat deze "lawaai" maakte wat hij voorheen niet deed, maar voor de rest geen problemen meer gehad.

Ik "denk" dat ik DE een gemis zal vinden wanneer ik over zou stappen. Ik zou er overigens geen problemen mee hebben om over te stappen.

Sinds kort kan ik via mijn telefoon "Android" ook WoL gebruiken zodat ik niet naar boven hoef om de server op te starten. Zou leuk zijn geweest als dat programma hem ook uit kan zetten, maar moet toch op die kamer zijn om de telefoon op te laden, dus kan hem dan ook zo uit zetten.
Nu alleen nog iets om hem ook op afstand uit te kunnen zetten. En al helemaal middels internet buiten mijn netwerk.

[ Voor 8% gewijzigd door Arunia op 21-03-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Niet online
Ben ik het mee eens. Niets echt mis met WHS1, maar werk ook wel echt graag met W2K8R2 servers, dus zou het wel leuk vinden om dat op m'n homeserver te draaien.

MITS er een goed alternatief voor DE komt.

Ik heb al pogingen gewaagd met SBS2011, ik dacht met DFS verder te komen, maar dat werkt enkel op 2 echt fysieke servers, heb alleszins nog geen workarround gevonden om 2 disken op dezelfde server daarmee te 'roundsyncen'. Exchange 2010 zou nochtans leuk zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Volgens mij is het een tijd geleden ook ter sprake geweest maar kan er niets over vinden.
Ik gebruik de LightsOut addin maar als de server gepland in standby gaat start hij binnen korte tijd automatisch week op??
Was dit een service die ik handmatig uit moest zetten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ben ik ook begonnen met WHS 2011 RC1. Na een week wachten had ik al mijn hardware binnen en de server in elkaar gestoken. Helaas kwam ik er te laat achter dat de Be Quiet 300Watt voeding te weining SATA aansluitingen heeft om alle 4 mijn disks van stroom te voorzien (1x320GB systeem, 3x2TB data RAID5). Ik moet dus nog maar eens op zoek naar een nieuwe voeding om mijn RAID 5 set online te krijgen.

De installatie verliep probleemloos. Ik had uit voorzorg enkel mijn systeem disk online om het OS te installeren en tot mijn verbazing had Windows deze opgedeeld in 2 partities. Dit heb ik dus maar snel gefixt door er 1 grote partitie van 320GB van te maken.

Het instellen van de remote web access faalde, schijnbaar heeft mijn linksys WRT54GL wat problemen met uPnP. Als tijdelijke oplossing heb ik de server een statisch IP adres gegeven en port 80 en 443 geforward naar dit IP. De setup faalde nu nog steeds, maar ik kan nu wel mijn homeserver.com URL bereiken. Aangezien ik toch wil upgraden naar 1Gb LAN moet de router vervangen worden. Heeft iemand een goede tip voor een nieuwe router ?

Het instellen van de server en pc backups lukte mij niet. WHS had geen dedicated backup disks. Betekend dit dat ik 1. Mijn RAID5 partitie moet opdelen of 2. Een dedicated 2TB schijf erbij prikken voor de server/client backups ? Het backuppen van de data is niet nodig omdat ik RAID5 gebruik, maar ik zou wel graag een backup maken van de server system disk en mijn client pc's.

Verder is mijn eerste ervaring met WHS zeer goed. Alles werkt verder prima (ik ga alleen de onboard Realtek NIC nog vervangen door een Intel PRO 1000 nic die ik heb liggen). Heb tevens ook alle onnodige zaken in het BIOS uitgeschakeld (audio, firewire, COM, etc). Het is alleen nog even wennen aan hoe Windows zijn share maakt: alle shares komen onder de ServerFolders map. Ik had verwacht dat dit gewoon op de root van de disk zou komen.

Edit: Heb zojuist een Enermax LIBERTY ECO 400W voeding besteld ter vervanging van de Be Quiet. Deze voeding is modulair en heeft 5x SATA connector. Nu nog naar een vervangende router zoeken en eens kijken wat ik met de Be Quiet voeding ga doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Hmmz achteraf wist ik t wel, maar toch even balen als je WHS weigert te restoren naar een kleinere disk :-(
(heb een SSD gekocht en moet nu dus alsnog met Ghost aan de gang...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:54:
Heeft iemand een goede tip voor een nieuwe router ?
<offtopic> Ik ben zéér te spreken over m'n Netgear WNDR3700 d:)b </offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 15:52
Tomba schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:27:
Hmmz achteraf wist ik t wel, maar toch even balen als je WHS weigert te restoren naar een kleinere disk :-(
(heb een SSD gekocht en moet nu dus alsnog met Ghost aan de gang...)
Dat gaat nog leuk worden met regedit je harddisk id's aanpassen. Heb ik ook gedaan na het klonen met ghost maar ondanks dat de server wel werkte draaide de back-ups van de clients niet meer.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ben ik ook begonnen met WHS 2011 RC1. Na een week wachten had ik al mijn hardware binnen en de server in elkaar gestoken. Helaas kwam ik er te laat achter dat de Be Quiet 300Watt voeding te weining SATA aansluitingen heeft om alle 4 mijn disks van stroom te voorzien (1x320GB systeem, 3x2TB data RAID5). Ik moet dus nog maar eens op zoek naar een nieuwe voeding om mijn RAID 5 set online te krijgen.

De installatie verliep probleemloos. Ik had uit voorzorg enkel mijn systeem disk online om het OS te installeren en tot mijn verbazing had Windows deze opgedeeld in 2 partities. Dit heb ik dus maar snel gefixt door er 1 grote partitie van 320GB van te maken.

Het instellen van de remote web access faalde, schijnbaar heeft mijn linksys WRT54GL wat problemen met uPnP. Als tijdelijke oplossing heb ik de server een statisch IP adres gegeven en port 80 en 443 geforward naar dit IP. De setup faalde nu nog steeds, maar ik kan nu wel mijn homeserver.com URL bereiken. Aangezien ik toch wil upgraden naar 1Gb LAN moet de router vervangen worden. Heeft iemand een goede tip voor een nieuwe router ?

Het instellen van de server en pc backups lukte mij niet. WHS had geen dedicated backup disks. Betekend dit dat ik 1. Mijn RAID5 partitie moet opdelen of 2. Een dedicated 2TB schijf erbij prikken voor de server/client backups ? Het backuppen van de data is niet nodig omdat ik RAID5 gebruik, maar ik zou wel graag een backup maken van de server system disk en mijn client pc's.

Verder is mijn eerste ervaring met WHS zeer goed. Alles werkt verder prima (ik ga alleen de onboard Realtek NIC nog vervangen door een Intel PRO 1000 nic die ik heb liggen). Heb tevens ook alle onnodige zaken in het BIOS uitgeschakeld (audio, firewire, COM, etc). Het is alleen nog even wennen aan hoe Windows zijn share maakt: alle shares komen onder de ServerFolders map. Ik had verwacht dat dit gewoon op de root van de disk zou komen.

Edit: Heb zojuist een Enermax LIBERTY ECO 400W voeding besteld ter vervanging van de Be Quiet. Deze voeding is modulair en heeft 5x SATA connector. Nu nog naar een vervangende router zoeken en eens kijken wat ik met de Be Quiet voeding ga doen.
je kan gewoon van die verloopstekkertjes gebruiken voor je schijven, je hoeft echt geen kompleet nieuwe voeding te kopen omdat je een paar van die stekkertjes mist. Mijn WHS server met 12 schijven ligt ook vol met die stekkertjes, no problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

klaasbram schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:37:
[...]

Dat gaat nog leuk worden met regedit je harddisk id's aanpassen. Heb ik ook gedaan na het klonen met ghost maar ondanks dat de server wel werkte draaide de back-ups van de clients niet meer.
Heb ik geen last van gehad ! Heb alle oude backups verwijderd, backup via de wizard opnieuw ingesteld en heb direct daarna succesvol een backup kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, de nieuwe voeding en router zijn binnen. Mijn systeem is nu up-and-running en klaar om de data over te gaan kopiëren. Ik ben al bezig geweest om wat shares aan te maken, maar weet iemand of het mogelijk is om de default shares (pictures, videos, etc) te hernoemen ? Het is natuurlijk een beetje onzin om een share "Afbeeldingen" aan te maken als de share "Pictures" er al is. Voor mij is het Engels totaal geen probleem, maar ook andere mensen zullen toegang krijgen tot deze shares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 14:12
Ik ben ook een tijdje afwezig geweest maar ik kan bij deze melden dat hier WHS v1 nog steeds probleemloos draait. Ik heb onlangs nog een laptop hersteld d.m.v. de Recovery Disk en ik blijf dat iets magisch vinden. Geweldig hoe dat gaat!

[ Voor 0% gewijzigd door Ferret op 28-03-2011 19:56 . Reden: typo... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Niet online
Zonet op mijne Facebook:

Windows Home Server 2011 is Ready for Release
Today, the Home Server engineering team signed off the release version of WHS 2011. An exciting milestone which now starts the process to make it available for purchase...

Hier het hele artikel

[ Voor 1% gewijzigd door wimmme op 30-03-2011 01:03 . Reden: tr te veel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
.........
..........
Volgens mij wordt de tweede partitie gebruikt tbv de client-backup.
Dat zou verklaren dat je die backups niet kunt instellen vanwege het verwijderen van die partitie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De client backups werken nu in ieder geval. Doordat er zoveel partities aangemaakt waren en ik dit handmatig aangepast had, bestond de client backup folder niet meer. Deze opnieuw aangemaakt en per computer de backup opnieuw ingesteld. Werkt perfect nu. Enkel de server backup instellen wil nog niet lukken. Hij blijft zeuren dat er geen suitable disks gevonden zijn. Ik zal wel eens een nieuwe hardeschijf kopen of tijdelijk een externe schijf via eSata aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 21:47:
Goed, de nieuwe voeding en router zijn binnen. Mijn systeem is nu up-and-running en klaar om de data over te gaan kopiëren. Ik ben al bezig geweest om wat shares aan te maken, maar weet iemand of het mogelijk is om de default shares (pictures, videos, etc) te hernoemen ? Het is natuurlijk een beetje onzin om een share "Afbeeldingen" aan te maken als de share "Pictures" er al is. Voor mij is het Engels totaal geen probleem, maar ook andere mensen zullen toegang krijgen tot deze shares.
Dat vind ik ook nog steeds een heel groot probleem. Dat je vast zit aan al die folders (zoals Recorded e.d.) en daar gewoon niet eens kunt hernoemen.
Niet dat mijn vrouw er een probleem van maakt, maar volgens mij had het gewoon een kleine moeite kunnen zijn.

Overigens heb ik er nog niets over kunnen vinden. Ga straks nog even zoeken. Als ik iets weet, laat ik het je wel weten. Mocht je zelf iets vinden, :) Dan hoor ik het graag.

Wat ik ook nog zou willen, is rechten wat verder in de boom structuur opgeven. Moet opzich wel mogelijk zijn, maar dan kom je echt in het server gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Arunia schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:13:
[...]

Dat vind ik ook nog steeds een heel groot probleem. Dat je vast zit aan al die folders (zoals Recorded e.d.) en daar gewoon niet eens kunt hernoemen.
Niet dat mijn vrouw er een probleem van maakt, maar volgens mij had het gewoon een kleine moeite kunnen zijn.

Overigens heb ik er nog niets over kunnen vinden. Ga straks nog even zoeken. Als ik iets weet, laat ik het je wel weten. Mocht je zelf iets vinden, :) Dan hoor ik het graag.

Wat ik ook nog zou willen, is rechten wat verder in de boom structuur opgeven. Moet opzich wel mogelijk zijn, maar dan kom je echt in het server gebeuren.
Nu heb je WHS 2011 straks wel in een 'Nederlandstalige versie' dus ik kan me voorstellen dat de shares dan ook Nederlandstalige namen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ok, dat is wel prettig ja. Opzich gaat het me niet specifiek om Engelse of Nederlandse namen, maar meer om shares die je nooit echt kunt verwijderen. Zoals die recorded map. Die blijft gewoon zichtbaar.

2011 komt er bij mij pas in zodra er een goede werkende oplossing voor de DE gegeven wordt. Vond dat juist heel erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Arunia schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 08:55:
2011 komt er bij mij pas in zodra er een goede werkende oplossing voor de DE gegeven wordt. Vond dat juist heel erg handig.
Er zijn een paar alternatieven. Maar ik ga die pas testen als ik WHS 2011 kan downloaden van Technet, wat hopelijk gebeurd met een paar dagen :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zo jammer dat WHS 2011 niet via MSDNAA te downloaden is, zou hem graag virtueel willen draaien als backup machine, lijkt me ideaal. Helaas, 80 euro puur om WHS bovenop 2008 R2 te draaien gaat mij te ver, zeker als er geen drive extender is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Tsurany schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 18:44:
Zo jammer dat WHS 2011 niet via MSDNAA te downloaden is, zou hem graag virtueel willen draaien als backup machine, lijkt me ideaal. Helaas, 80 euro puur om WHS bovenop 2008 R2 te draaien gaat mij te ver, zeker als er geen drive extender is.
;) Da's idd minder....ach ik wacht wel ff tot hij op TechNet staat...'k kan niet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 12:54
Ik krijg telkens bij het verbinden van een computer de volgende foutmelding: kan deze computer niet met het netwerk verbinden.

Het is Windows Home Server Vail.

Meer mensen bekend met dit probleem ? En hoe hebben jullie het opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

webgangster schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 18:31:
Ik krijg telkens bij het verbinden van een computer de volgende foutmelding: kan deze computer niet met het netwerk verbinden.

Het is Windows Home Server Vail.

Meer mensen bekend met dit probleem ? En hoe hebben jullie het opgelost ?
Mijn auto start niet, kan jij zien waarom niet?

Iets meer informatie is denk ik toch wel nodig, zoals ip adressen, hoe aangesloten, kunnen ze elkaar wel pingen, krijg je deze melding aan client of server kant?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 18:46:
[...]

Mijn auto start niet, kan jij zien waarom niet?

Iets meer informatie is denk ik toch wel nodig, zoals ip adressen, hoe aangesloten, kunnen ze elkaar wel pingen, krijg je deze melding aan client of server kant?
Home Server draaid in Vmware workstation, heeft ip adres 192.168.2.29 en de client heeft 192.168.2.17 en kunnen elkaar pingen, zowel op ip adres als op hostname (SERVER).

Bij de client gaat het mis, hij ziet de server wel, ik moet immers een wachtwoord opgeven en de geheime vraag zie ik ook, hij is juist. Na het invoeren komt direct de melding dat hij niet kan connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
Hmm ik kan hem niet meer activeren, dus mogelijk is dat het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Ik heb een vraag over het restoren van een pc.
Nu draai ik al jaren whs maar heb afgelopen week pas een restore gedaan van een win 7 pc.
Nu vroeg ik me af wat je moet doen met de partitie die win7 tijdens het installeren aanmaakt als systeempartitie (100mb ofzo). Moet je deze altijd mee restoren als je je je C partitie restored?

Ps
Een tijd geleden de vraag gesteld over de standby van whs. Als ik whs in standby zet start hij binnen een minuut weer automatisch op. Iemand die hier een eventuele oorzaak voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
gebruik nu al een paar jaren WHS v1 maar wil toch overstappen naar WHS 2011

maar om het drive extender probleem op te lossen zou ik gewoon een extra harde schijf kunnen kopen en de hele zooi elke 's nacht backupppen op deze schijf?...dus gewoon een complete server backup wat standaard in whs 2011 zit toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Michel242186 op 05-04-2011 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
Weet iemand toevallig of de WHS in het lokale netwerk moet zitten ?
Stel ik richt een WHS in en zet die in een DC neer.. kan dat ? Iemand ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Michel242186 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 07:48:
gebruik nu al een paar jaren WHS v1 maar wil toch overstappen naar WHS 2011

maar om het drive extender probleem op te lossen zou ik gewoon een extra harde schijf kunnen kopen en de hele zooi elke 's nacht backupppen op deze schijf?...dus gewoon een complete server backup wat standaard in whs 2011 zit toch?
Geen enkel probleem :) Zo doe ik het nu met de RC versie van WHS 2011 ook :)
webgangster schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:48:
Weet iemand toevallig of de WHS in het lokale netwerk moet zitten ?
Stel ik richt een WHS in en zet die in een DC neer.. kan dat ? Iemand ervaringen ?
Eh..afgezien van het feit dat je dan altijd een VPN of iets dergelijks zou moeten opzetten om je data te benaderen zou dat best mogelijk moeten zijn. Misschien is Hamachi dan een oplossing? Beetje 'vergelijkbaar' met DirectAccess van Microsoft :p Nouja....je kunt dan vrij eenvoudig zonder dat je iedere keer een VPN moet openzetten je netwerkclients/servers benaderen :)

[ Voor 41% gewijzigd door TheVMaster op 05-04-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
WHS 2011 is beschikbaar via TechNet en MSDN :) Yeah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Stom gedoe dat het niet op MSDNAA komt :'(

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Tsurany schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:00:
Stom gedoe dat het niet op MSDNAA komt :'(
;) Da's voor studenten toch? Tja....welkom in de 'grote-mensen-wereld' O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TheVMaster schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:03:
[...]

;) Da's voor studenten toch? Tja....welkom in de 'grote-mensen-wereld' O-)
Haha tja, wat doe ik er aan he :+ Ach ik vind wel zo'n probeer versie voor 180 dagen, kan ik kijken wat het is en of het de moeite waard is het te kopen, zal voornamelijk voor backup gebruikt worden want voor de rest heb ik het niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Meeuw
  • Laatst online: 10-09 21:38
TheVMaster schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:55:
WHS 2011 is beschikbaar via TechNet en MSDN :) Yeah!
Dank je voor de melding. _/-\o_
Technet account loopt over drie dagen af, dus snel nog even gebruik van maken! >:)

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
Alleen de engelse versie staat er juist op, de nederlandse is nog niet geupload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
TheVMaster schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:21:
[...]

Geen enkel probleem :) Zo doe ik het nu met de RC versie van WHS 2011 ook :)
En hoe los je dat op als je meer dan 2TB aan data hebt te back-uppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Backup naar een USB schijf die een vorm van RAID gebruikt zoals RAID0 of RAID5 of een backup naar een extern opslag apparaat zoals een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
EgMaf schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:41:
[...]

Eh.....gewoon de schijven los koppelen....installeren..schijven terugplaatsen en data eventueel 'moven' :) 'Standaard' zijn je schijven 'gewoon' NTFS geformatteerd he...
Tsurany schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:05:
Backup naar een USB schijf die een vorm van RAID gebruikt zoals RAID0 of RAID5 of een backup naar een extern opslag apparaat zoals een NAS.
:? Vind je het erg dat ik niet begrijp wat je met dat eerste bedoeld? Je kunt je 'data'-schijven 'gewoon' aansluiten en dan de data moven, die in de 'ServerFolders' map staat, naar 'nieuwe' shares....zo heb ik ook m'n 'upgrade' van WHSv1 naar WHS 2011 RC gedaan....maar dan de data verplaatst van de (verborgen) DE map naar de 'ServerFolders' shares.

[ Voor 46% gewijzigd door TheVMaster op 05-04-2011 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik neem aan dat, sinds drive extender niet meer aanwezig is, USB schijven gewoon als losse schijven gezien worden? Dan kan je daar toch al je data heen backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Tsurany schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:34:
Ik neem aan dat, sinds drive extender niet meer aanwezig is, USB schijven gewoon als losse schijven gezien worden? Dan kan je daar toch al je data heen backuppen?
:-) Extra harddisks worden 'gewoon' toegevoegd aan je storage. Nu zou ik daar zelf denk ik geen USB disks voor gebruiken, maar doe wat je niet laten kunt O-)
Ik heb 'gewoon' m'n 3 extra SATA disks losgekoppeld voordat ik WHS 2011 op m'n systemdisk ben gaan installeren. Daarna sluit ik ze weer aan en begin ik data van die disks te moven naar m'n bestaande D: partitie (2e partitie op systemdisk) en zodra ik 1 disk 'leeg' gekopieerd heb voeg ik hem toe aan de storage-pool (tja...het blijven 'losse' schijven, maar je moet hem wel toevoegen) en herhaal ik het verplaats-proces...totdat alle 'oude' data gemoved is naar de 'nieuwe' storage.

As-we-speak ben ik aan het installeren en er gelijk een 'migratie' how-to van aan het maken. Zodra die klaar is (en ik dus klaar ben met installeren) komt die wel online ;) dan kun je precies zien hoe ik het gedaan heb.

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 06-04-2011 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
EgMaf schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:41:
[...]

Bedankt voor de reacties, maar ik doelde op een andere WHS2011 frustratie van me :-)

WHS 2011 Server Backup is leuk, maar kan geen partities van meer dan 2TB aan, en het kan ook geen backups over meerdere drives spannen. (Ik hou niet zo van software RAID, omdat je in geval van nood de files alleen kunt lezen als de hele set gezond is (of de set-1 in geval van RAID5).

Sory, ik was niet helemaal duidelijk dus. Nu eigenlijk nog steeds niet, of wel? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-09 18:41

iambig

* z.o.z *

Ik denk dat er op technet iets mis gaat, de installatiedvd is nog steeds 0MB, alle andere talen staan er wel goed op :(

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
* Cybergamer is op het moment van schrijven SBS 2011 Essentials aan het installeren...

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potverdrie, ik moet wachten tot hij in de retail komt, mijn msdn is net afgelopen...
Maar ik neem aan dat we nog wel ff verder kunnen met de rc toch?

*maakt zich klaar voor de grote verhuizing*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
BabyXL schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:56:
* webgangster is op het moment van schrijven SBS 2011 Essentials aan het installeren...
Tja dan is hij ook meteen een domeincontroller en dat is iets wat veel mensen die willen prive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
webgangster schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:16:
[...]

Tja dan is hij ook meteen een domeincontroller en dat is iets wat veel mensen die willen prive.
Ik begrijp je zin niet helemaal. Maar Domein Controller is optioneel hoor, als ik je goed begrijp. Je hoeft je data niet te verplaatsen naar je SBS 2011 server. Maarja, dan installeer je natuurlijk WHS 2011 als je dat niet wil. :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
Zelf even geïnstalleerd en je bent in de setup verplicht een domein in te vullen (SBS 2011 Essentials)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
Ik zit even te spelen en je kan een backup maken van een computer, kan je ook opgeven welke mappen hij lokaal moet back-uppen zodat de cliënt dat zelf gaat regelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-09 18:41

iambig

* z.o.z *

Nice, ze hebben de iso op technet gefixed.
Ben nu de nederlandse installatie dvd van WHS2011 aan het binnentrekken.
Straks eerst maar eens een extra 2TB schijf kopen om alle data te migreren...

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
iambig schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:06:
"Migreren" is echt heel eenvoudig. Ik heb er een how-to voor geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
webgangster schreef op woensdag 06 april 2011 @ 20:23:
Zelf even geïnstalleerd en je bent in de setup verplicht een domein in te vullen (SBS 2011 Essentials)
Maar je bent niet verplicht om die te gebruiken als je het niet wil. Anyway. Beetje zitten spelen ermee gisteren, ga vanavond WHS 2011 eens checken.

Het share gedeelte is nog ff wennen, jammer dat er geen DE meer in zit. Maar ik denk dat ik mijn belangrijkste bestanden gewoon in een RAID1 of RAID5 share ga zetten. Backups zijn ook wel leuk, dus misschien laat ik de backups wel in een RAID1 share zetten.

Ik weet het nog niet, eerst maar ff spelen ermee :)

[ Voor 30% gewijzigd door Cybergamer op 07-04-2011 14:51 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Niet online
iambig schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:06:
Ik had hen een mailtje gestuurd vanuit mijn prof. leven als MS Gold Partner en ze hebben hem gefixed :-)
Ben er nog steeds niet uit of het nu SBS 2011 of WHS 2011 wordt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
wimmme schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:13:
[...]

Ik had hen een mailtje gestuurd vanuit mijn prof. leven als MS Gold Partner en ze hebben hem gefixed :-)
:+ 'k had inderdaad de WHS/SBS verantwoordelijke van MS NL ook al ff op Office Communicator aangesproken...pfff..duurde wel lang voordat het gefixt was btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
wimmme schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:13:
[...]
Same here... Vandaar dat ik vanavond eens ga spelen met WHS 2011...

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
Ben benieuwd naar jullie keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Zit echt met een dilemma...hoe nu zonder drive extender.
wil een externe harde schijf kopen om alles te backuppen maar kan ik van verschillende harde schijf backuppen dus ook van schijven waar de shares niet op staan?
optie is ook nog twee schijven in Raid 1 maar omdat ik veel films stream wil eigenlijk mijn film op een aparte harde schijf hebben zodat als ik een backup maak er geen problemen komen met streaming van de film.

is het trouwens mogelijk gewoon te backuppen naar een interne harde schijf?...dus dan bedoel ik een server backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
Toevallig heb ik 4 exact dezelfde schijven in mijn huidige WHS.

Hoewel ik niet van plan was te upgraden, kan ik dat nog wel doen door van deze 4 schijven een RAID5 te maken. Ik kan de backup-functie van de WHS 2011 dan uitschakelen.

Klopt het dat SBS een factor 4 duurder gaat worden dan WHS 2011?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Michel242186 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:23:
is het trouwens mogelijk gewoon te backuppen naar een interne harde schijf?...dus dan bedoel ik een server backup?
Kan prima! Doe ik ook.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
J-Media schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 18:15:
Toevallig heb ik 4 exact dezelfde schijven in mijn huidige WHS.

Hoewel ik niet van plan was te upgraden, kan ik dat nog wel doen door van deze 4 schijven een RAID5 te maken. Ik kan de backup-functie van de WHS 2011 dan uitschakelen.
Lijkt me een goed plan!

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Mediaportal (icm. ForTheRecord) doet het ook erg goed op SBSe 2011! Ik moest wel ff de bda drivers ed. installen, maar me servertje is nu meteen mijn HD recorder geworden.

Exchange installeerde ook zonder problemen... Vail laat ik voor wat het is op het moment. Veel te veel fun met SBSe 2011 :P

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Laatst online: 08-09 23:34
Ik zit met een soort van probleem wat het volgende is:

Ik heb Windows Home Server ( de eerste updated en al!)
Het geheel draait op een i3 540 + 4gb ram + 3,5TB hd ruim voldoende..

Hierop draai ik met VMware een virtuele linux bak voor m'n webservertje, daarnaast heb ik nog wat andere servers draaien Squeezebox, DNS en nog wat dingen...
Met dit alles aan zit het ramgebruik nog onder de 2 GB..

Dit alles doe ik dan via extern bureaublad in de server zelf, nu wil het zo zijn dat altijd wanneer ik in WHS zelf werk alles zo traag is als het maar kan, en daar erger ik me kapot aan! Nu heb ik een virtuele XP aangemaakt maar dat loopt op de server als " dikke strond door een trechter }:O " En op mijn laptop loopt het als een trein...

Prio staat gewoon normaal cpu gebruik zit rond de 5% geen zware copy dingen etc iemand die hier meer vanaf weet, zou erg prettig zijn :) Wanneer WHS de backups gaat doen is de HD aan het indexeren voor wijzigingen en dan is er helemaal niet mee te werken...

mvg,

Wouter

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Dus als ik het goed begrijp:

- op server met RDP gaat langzaam? of log je fysiek in op je server?
- via laptop (met wat? ook via RDP naar je server? of direct naar de VM's?) gaat snel?

Hoe is het CPU gebruik? hoeveel cores gebruik je in de VM's?

[ Voor 13% gewijzigd door Cybergamer op 09-04-2011 12:43 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Laatst online: 08-09 23:34
Server staat in de meterkast temp zijn iig normaal cpu 32 hd's 18-22.
Ik log in met extern bureaublad als admin en is het de normale server 2003 omgeving. Alle VM's hebben 1 cpu & 4 cores tot hun beschikking enige wat ik limit is het geheugen (linux 1gb (gebruikt helft)) en die windows 2GB.
CPU gebruik blijft altijd rond de <10% hangen draaien verder ook geen zware taken op..

Remote desktop naar WHS gaat gewoon snel inloggen soms is windows ook snel maar savonds vaak dat alleen al 'deze computer' of de 'browser' openen gewoon 20-30sec duurt.. RDP naar de VM XP duurt gewoon 5min en dan is alleen de startbalk nog maar aanwezig, exacte kopie vanaf m'n laptop waar het allemaal gewoon lekker snel ging (i7 , 6gb). Power is er genoeg lijkt me ?

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Dijkie
  • Laatst online: 17-09 21:07
ik zou beginnen met alle vm's max 1 core te geven. Wanneer je een vm 4 cores geeft, is de cpu voor de vm pas beschikbaar wanneer alle cores gelijktijdig beschikbaar zijn, en dat komt minder snel voor dan wanneer er één beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Laatst online: 22:08
Heeft iemand ervaring met WHS2011 en de grootte van de opstartschijf. Ik zit te denken om een "kleine" SSD (60-80GB) voor WHS2011 zelf in te zetten en 2TB schijven voor de datapool.
Kan ik WHS installeren op zo'n kleine schijf, ik lees dat WHS minimaal 160GB nodig heeft maar is dit totaal of alleen al als systeemschijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Scorpio_King schreef op zondag 10 april 2011 @ 13:14:
Heeft iemand ervaring met WHS2011 en de grootte van de opstartschijf. Ik zit te denken om een "kleine" SSD (60-80GB) voor WHS2011 zelf in te zetten en 2TB schijven voor de datapool.
Kan ik WHS installeren op zo'n kleine schijf, ik lees dat WHS minimaal 160GB nodig heeft maar is dit totaal of alleen al als systeemschijf?
Theoretisch kan het wel, de C: schijf is maar iets van 60GB. Maar ik ben bang dat je de systeemschijf zal moeten klonen naar je SSD.

By default kijkt de installer of de schijf groot genoeg is namelijk. Bij herinstallatie niet, dus mocht dat een keer nodig zijn dan maakt dat niets uit.

Iets dergelijks heb ik zelf ook gedaan met de Beta versie, maar toen zat er nog een DE in. Ik weet niet in hoeverre dit aangepast is, maar volgens mij hoeft dat geen probleem te zijn. Het is alleen ff knoeien voor je eerste installatie. :)

cybergamers.nl

Pagina: 1 ... 34 ... 47 Laatste