Nog een, bovenstaande plus een client crashed, je dode WHS HDD bevatte je client images die nu dus ook weg zijn. Oplossing is dus om die database ook te backuppen, wordt namelijk niet gedupliceerd door je WHS.Andso schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:41:
- WHS heeft een dode/defecte HDD. WHS gebruik drive extender, verwijderd dode/defecte hdd en zet nieuwe terug en als niet lukt is je data nog op PC nog aanwezig.
Het beste is dus twee externe harddrives, een hangt aan je WHS voor een dagelijkse/wekelijkse backup, je maakt dan meteen ook een backup van de client images database. Deze wissel je dagelijks/wekelijks om met een die je op je werk of bij je ouders hebt liggen. Zo heb je altijd een ietwat gedateerde backup offsite en een volledige backup onsite.
En een combinatie met een online backup is wel een ideale extra optie, maar niet supergoedkoop te regelen helaas. Als alternatief host ik al mijn foto's en converted home videos bij smugmug (flickr zou een goedkoper alternatief kunnen zijn), plus de bestanden waar ik aan werk zijn ook nog eens gebackuped via dropbox.