Dit was ook mijn eerste gedachte, ziet er in ieder geval wel leuk uit helaas geven die sites weinig tot nop aan info wat en hoe.
Ik weet niet of er hier ook Perfect Disk 10 gebruikers zijn? Ik ben eigenlijk bij dit programma gekomen door het gelezen te hebben van must have add-ins voor WHS
mswhs.com. Wat mij eigenlijk al meteen opviel waren de reacties van mensen die dit product ook gebruiken op de WHS en eigen PC er razend enthousiast over zijn en dat dit programma echt werkt etc. ook op
meuktracker (er is al een build 124)
Kortom eerst maar eens de demo gedownload op eigen pc om te testen en jawel hoor naar 1ste scan direct merkbaar dat pc sneller is met opstarten van windows, starten van programma's harddisk staat veel minder te rammelen en te kraken. Dus eigenlijk zo enthousiast en overtuigd over het programma dat ik het pakket heb gekocht voor de WHS en Client licentie.
Installatie op de WHS is simpel je moet het pakket eerst op je eigen pc installeren bij de installatie maakt ie een map in de program files waar meteen ook de WHS installatie inzit. Deze installatie kopieer je naar je share op de whs map software - add-ins map. En vanuit de console kan je het pakket installeren.
Eigenlijk hoef je na installatie niks meer echt in te stellen op de WHS er staat meteen al een scan schema ingesteld om te defraggen etc etc. Kortom geen omkijken meer na, uiteraard kan je ook nog wel helemaal alles na eigen smaak het persoonlijk instellen.
Dit zelfde geld eigenlijk ook voor een installatie op een werkstation hier wordt je helemaal vrij ingelaten wat je wil doen kwa scan schema's, opstarten, en andere opties in het pakket.
Na de WHS ook compleet te hebben gedefragmenteerd (wat heel wat uurtjes kost voordat ie klaar is met scannen uiteraard ook afhangkelijk van de hoeveelheid data op de whs) is de snelheid van het maken van client backups aanziendelijk sneller. Eerst was de snelheid tussen de 29 ~ 32Mb/s en met gebruik van Perfect Disk is dat gemiddeld steeds rond de 47 ~ 53Mb/s met uitschieters omhoog.
Wat ik nog wel mis of nog niet heb gevonden is of je vanuit de WHS ook de opties centraal kan instellen en regelen voor de client machines ipv handmatig op de clients. Iemand idee>
Maar programma werkt voor mij dus top! Ben benieuwd of er dus andere zijn die het ook gebruiken en wat hun ervaringen zijn?