Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56
Kijk vooral eens op www.wegotserved.co.uk
Hier is een hoop info en goede tutorials te vinden vwb WHS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Thanks, ik had daar wel al even op gekeken.
Maar ga daar zeker nog verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32
rsvmark schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:44:
Over het afspelen van content direct vanaf de whs (dmv touchscreen). Volgens mij zijn ze bij wegotserved ook aan het proberen om media center aan whs toe te voegen.
Wellicht kan babyxl hier iets over zeggen?
We werken er erg hard aan, MCE op zichzelf doet het prima op de WHS, de extender functie is hetgeen waar we keihard tegenaan lopen..

Media Portal schijnt het ook erg goed te doen op WHS. Als je gewoon bestanden direct wil afspelen vanaf de server zou dat denk ik mij keuze zijn, hoewel ik op het moment op mijn gewone PC met XBMC aan het knoeien ben. Ook erg leuk speelgoed!

Die Toughstone dingen ben ik niet mee bekend. Maar het lijkt mij dat dat ook prima zou moeten functioneren.
Ik gebruik nu: netwerkschijf, UPnP en torrent download.
Netwerkschijf en UPnP zijn standaar in Windows, en ik gebruik uTorrent (dmv. webinterface/Vista sidebar gadget). Werkt prima!

[ Voor 11% gewijzigd door Cybergamer op 10-03-2009 12:32 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Volgens mij wil je WHS als client gebruiken en dat lijkt me niet zo slim. Je zou eventueel 2 VM's kunnen draaien met Media Center en WHS, maar als je je homeserver als NAS en veilig backup systeem wilt gebruiken, zou ik het los zetten van media afspelen, want gaan kloten met mediasoftware op een server komt de betrouwbaarheid niet ten goede. Dus een Xbox(360) of PS3 naast je tv en die laten streamen van je WHS. Mocht je de WHS niet voor backups gebruiken maar alleen als NAS, dan zou ik er XP MCE opzetten, je shares goed instellen en ver van WHS blijven, die is niet bedoeld om direct op te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Dank beide voor de uitleg.
Voorlopig kan ik mooi gaan testen met de oude Dell.
Ik ga dan ook zeker die andere software draaien. Desnoods in een VM omgeving, maar dat zien we wel.
Op dit moment streamt de PS3 al vanaf de NAS, maar voor muziek is het niet ideaal.
Mijn voorkeur gaat uit naar het niet gebruiken van MCE.
Volgende week ga ik beginnen met het opnieuw installeren. Ik post in iedergeval mijn bevindingen.
Voor de software is het eigenlijk alleen installeren en voor de rest het besturen. Dat is dan ook echt het enige programma (voor de muziek) welke direct op de server draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Laatst online: 14:12
Emile schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 08:47:
Hmm, gisteren kortsluiting gehad. 3 Harde schijven gecrashed. Stonden allemaal in RAID 0, dus was normaal alles kwijt geweest. Dankzij m'n Home Server geen bit kwijt. Restore CD erin, server zoeken, computer kiezen, uurtje wachten en klaar!

1 woord Ge-wel-dig!
Niet van die harde schijven dan, van de back-ups
Ik had hier twee dagen geleden hetzelfde euvel; m'n C:\ schijf gecrashed. Dus ik een nieuwe schijf gekocht, ingebouwd, Restore CD erin en gaan met die banaan....
Ik vergat alleen in de allerlaatste stap op de 'View boot.ini' knop te drukken.... Ik had een systeem met een recovery partitie en dia had ik na de restore natuurlijk niet. Dat weet WHS natuurlijk niet dus de boot.ini klopte niet wat resulteerde in een schijfconfiguratie foutmelding tijdens het booten.

Daarna heb ik dus handmatig de boot.ini aangepast (via een ander pc) en voila, back in business!!! WHS ROCKS!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Top te horen dat alles (bijna) perfect ging met het terug zetten van de data. WHS mag best wel eens positief genoemd worden na alle slechte publiciteit.

Ikzelf heb er in "real life" nog geen ervaring mee, maar virtueel ben ik wel druk geweest met stoeien hiermee (en goeie resultaten!). Dus ik maak mij niet druk :)

Binnenkort trouwens een nieuwe update van de X:\Files.. En jawel, een stand-alone installer komt er ook aan! christopher heeft een kleine aanpassing in zijn script gemaakt en mijn PHP & MySQL installer iets aangepast waardoor PHP & MySQL nu ook stand-alone geinstalleerd kan worden. Eerst kon dat niet omdat wij dachten dat het niet zou lukken om de aanpassingen die gemaakt moeten worden niet via cmd kon. Een zeer kleine aanpassing bewijst dat het wel mogelijk is!

Het hele verschil zit 'em in W3SVC/1/ScriptMaps (oud) en W3SVC/1/ROOT/ScriptMaps (nieuw)... Wat een klein verschil toch grote gevolgen kan hebben...

De oude manier moest eerst het commando draaien om PHP support te hebben voordat de WHS websites geïnstalleerd werd. Nu dus niet meer. :)

Ook komen IE7 en WMP11 terug in het menu (mits niet geinstalleerd!), omdat we nu dus ook een 100% werkende stand-alone kunnen maken.

Binnenkort meer info hierover!

Ow! en ik denk MCE met Extender support werkend te hebben op WHS. Maar gezien ik geen extender heb zou ik graag van iemand hulp willen hebbben om dit uit te proberen.

PM mij maar voor details.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
babyxl schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:55:
Top te horen dat alles (bijna) perfect ging met het terug zetten van de data. WHS mag best wel eens positief genoemd worden na alle slechte publiciteit.

Ikzelf heb er in "real life" nog geen ervaring mee, maar virtueel ben ik wel druk geweest met stoeien hiermee (en goeie resultaten!). Dus ik maak mij niet druk :)

Binnenkort trouwens een nieuwe update van de X:\Files.. En jawel, een stand-alone installer komt er ook aan! christopher heeft een kleine aanpassing in zijn script gemaakt en mijn PHP & MySQL installer iets aangepast waardoor PHP & MySQL nu ook stand-alone geinstalleerd kan worden. Eerst kon dat niet omdat wij dachten dat het niet zou lukken om de aanpassingen die gemaakt moeten worden niet via cmd kon. Een zeer kleine aanpassing bewijst dat het wel mogelijk is!

Het hele verschil zit 'em in W3SVC/1/ScriptMaps (oud) en W3SVC/1/ROOT/ScriptMaps (nieuw)... Wat een klein verschil toch grote gevolgen kan hebben...

De oude manier moest eerst het commando draaien om PHP support te hebben voordat de WHS websites geïnstalleerd werd. Nu dus niet meer. :)

Ook komen IE7 en WMP11 terug in het menu (mits niet geinstalleerd!), omdat we nu dus ook een 100% werkende stand-alone kunnen maken.

Binnenkort meer info hierover!

Ow! en ik denk MCE met Extender support werkend te hebben op WHS. Maar gezien ik geen extender heb zou ik graag van iemand hulp willen hebbben om dit uit te proberen.

PM mij maar voor details.
Pfffff mag ik het zeker weer op usenet zetten.......

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Hehehe, als je dat zou willen doen graag! Maar het is geen must hoor.

Wij waarderen je support enorm! en die van anderen ook natuurlijk.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
No problemo!!
Vind het leuk om er iets aan bij te dragen.
Kijk alweer uit naar een nieuwe versie ook al betekend dat een reinstallatie 8)

Die combi met mce vind ik nog het meest interessant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 17:11
ik wil binnenkort een windows home server inrichten, maar heb een vraagje. Ik heb nu nog een oud moederbordje en processor waar ik eerst windows home server wil op installeren. Over een half jaar wil ik de hardware van mijn mediacenter vervangen en de oude in mijn home server gebruiken. De bedoeling is de windows home server met 4 x 1.5 tb te laten werken en alle bestanden te laten mirroren.

Hoe doe je een upgrade van windows home server naar een ander hardware platform zonder de configuratie en data te verliezen?

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:47
Ik lees net dat (als je een MSDN account hebt) je Windows Home Server gratis kunt downloaden! -> http://windowsconnected.c...er-available-on-msdn.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 17:11
TheVMaster schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:48:
Ik lees net dat (als je een MSDN account hebt) je Windows Home Server gratis kunt downloaden! -> http://windowsconnected.c...er-available-on-msdn.aspx
Ik heb net mijn msdn account gecontroleerd, maar kan windows home server nergens vinden. Misschien alleen nog voor amerika?

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:46

Winkiller

De Mopperpot

ChristianD schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:04:
[...]

Ik heb net mijn msdn account gecontroleerd, maar kan windows home server nergens vinden. Misschien alleen nog voor amerika?
Klik HIER, een link naar Windows Home Server with Power Pack 1 Evaluation download, have fun with it...

Als je usenet hebt kan je ook zoeken op windows home server, er staan er verschillende op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:59

_PM

ChristianD schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:42:
Hoe doe je een upgrade van windows home server naar een ander hardware platform zonder de configuratie en data te verliezen?
Wat ik heb gedaan (na mijn vraag ook hier gesteld te hebben en antwoord gehad te hebben):
Nieuwe server geinstalleerd, settings goed gezet en data overgekopieerd. Dit heb ik harde schijf voor hardeschijf gedaan en die dus ook 1 voor 1 aan de nieuwe server toegevoegd.
Als je wat terug leest in deze thread moet je de uitgebreidere variant van dit verhaal nog wel kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Power Pack 2 Available Tuesday, March 24, 2009 - how nice....precies op mijn verjaardag, lees hier meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Link is aangepast door MS. :(

Ik kan niet wachten!!!

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zit er in die PP2 voor nieuws? Ik heb op die site gekeken maar kon er niets over vinden.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Die informatie is alleen bekend bij MS en MVP's. Maar die mogen nog niets zeggen ivm. de Non-disclosure agreements.

Maar dit gaat wel leuk worden binnekort! Ben altijd blij met nieuw speelgoed :P

[ Voor 11% gewijzigd door Cybergamer op 24-03-2009 00:37 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat ze het harddisk managment wat verbeteren, heel soms zit ik een film vanaf de Homeserver te kijken, en besluit WHS ineens om heel druk zijn harddisks aan de gang te gaan, soms hapert de video dan een beetje. Het zou vrij eenvoudig moeten zijn om te detecteren dat er data naar een client wordt gestreamed en dat die harddisk activiteit wordt uitgesteld danwel minder heftig wordt doorlopen.
Ik vind dat clients jobs altijd voorgaan op server interne jobs, alleen als de server dreigt om te vallen krijgen de clients lagere prioriteit, tot nu toe lijkt het of microsoft daar anders over denkt, ook vind ik het onzin om dit soort HD pieken op te vangen met een 500 euro raid controller of SS HD's.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2009 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:47:
Ik hoop dat ze het harddisk managment wat verbeteren, heel soms zit ik een film vanaf de Homeserver te kijken, en besluit WHS ineens om heel druk zijn harddisks aan de gang te gaan, soms hapert de video dan een beetje. Het zou vrij eenvoudig moeten zijn om te detecteren dat er data naar een client wordt gestreamed en dat die harddisk activiteit wordt uitgesteld danwel minder heftig wordt doorlopen.
Ik vind dat clients jobs altijd voorgaan op server interne jobs, alleen als de server dreigt om te vallen krijgen de clients lagere prioriteit, tot nu toe lijkt het of microsoft daar anders over denkt, ook vind ik het onzin om dit soort HD pieken op te vangen met een 500 euro raid controller of SS HD's.
Kijk bijna dagelijks hd content vanaf mijn whs maar herken deze problemen eigenlijk niet.
Wellicht hardware gebonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rsvmark schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:16:
[...]

Kijk bijna dagelijks hd content vanaf mijn whs maar herken deze problemen eigenlijk niet.
Wellicht hardware gebonden?
Het gebeurt ook gelukkig niet vaak, maar heel soms, ik heb 6Tb aan storage gebruik alleen onboard Sata aansluitingen, mijns inziens liggen de prioriteiten van WHS niet altijd bij de clients waar ze eigenlijk wel thuishoren. Wanneer de haperingen optreden zie ik dat de HDled van mijn homeserver voluit oplicht omdat hij zo druk met HD's in de weer is, wanneer alleen wordt gestreamed licht die led maar af en toe op.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Misschien een add-in die aan de slag gaat?
Alleen een oplochtende HD led zegt nog niet zoveel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EgMaf schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:50:
Misschien een add-in die aan de slag gaat?
Alleen een oplochtende HD led zegt nog niet zoveel...
Met zo'n beetje alle beschikbare HD's ?, nee dit is WHS die bezig is met de HD's, en een LED die normaal af en toe oplicht en in tijdens dit soort uitzonderingen bijna niet meer uit gaat zegt heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Ik denk bv aan Perfect Disk of een andere defragtool.
Of een tool die recorded TV verplaatst van HTPC naar WHS.

Maar er zijn vast nog veel meer en veel betere voorbeelden te bedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:27:
[...]

Met zo'n beetje alle beschikbare HD's ?, nee dit is WHS die bezig is met de HD's, en een LED die normaal af en toe oplicht en in tijdens dit soort uitzonderingen bijna niet meer uit gaat zegt heel veel.
Kijk eens naar de daadwerkelijke activiteiten van je HD's met WHS Disk Management add-in. Want 1 LED op 6 HD's is natuurlijk niet echt te meten.
EgMaf schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:57:

Volgens mij is er ook een tool die zoiets doet wat jij wil. Kijk eens op de forums van WGS. En perfect disk doet het idd erg goed.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

babyxl schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 00:36:
Die informatie is alleen bekend bij MS en MVP's. Maar die mogen nog niets zeggen ivm. de Non-disclosure agreements.

Maar dit gaat wel leuk worden binnekort! Ben altijd blij met nieuw speelgoed :P
Blijkbaar is het nu toch officieel (PP2), kijk maar eens naar dit artikel op wgs, alles staat beschreven door een mvp, inclusief een paar screenshots van pp2 in actie :P

[ Voor 4% gewijzigd door Winkiller op 24-03-2009 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EgMaf schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:57:

Nee dat heb ik niet draaien, puur alleen WHS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

babyxl schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:19:
[...]

Kijk eens naar de daadwerkelijke activiteiten van je HD's met WHS Disk Management add-in. Want 1 LED op 6 HD's is natuurlijk niet echt te meten.

[...]

Volgens mij is er ook een tool die zoiets doet wat jij wil. Kijk eens op de forums van WGS. En perfect disk doet het idd erg goed.
Ja dat disk managment tool (ad in draait bij mij), en daarom zie ik ook de load van de verschillende HD's, en die ene LED geld voor alle 6 HD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winkiller958 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:00:
[...]

Blijkbaar is het nu toch officieel (PP2), kijk maar eens naar dit artikel op wgs, alles staat beschreven door een mvp, inclusief een paar screenshots van pp2 in actie :P
Leuke nice to have updates, maar betere controle over backups zou toch ook wel mooi zijn geweest.., in ieder geval zijn een aantal zaken verbetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Die info had ik pas vandaag gezien. Wel goed dat er een betere Media Center integratie komt. Misschien geeft dit mij ook de mogelijkheid om MCE beter te laten werken in WHS (ja, we zijn er bijna!).

Over de backup opties ed. Wat wil/zoek je precies?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
  • Laatst online: 11-09 14:26
Bij mij is ie PP2 aan het binnenhalen... ben benieuwd

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Even een quote van een bericht op WGS waar mijn oog op viel van Dave Marchant:
This is to bring out a topic being discussed under one of the Add-In beta areas. PP2 adds a new 'System' share of 'Recorded TV'. It has been noted by one user that the results on existing data may be questionable if the user has already created their own share of 'Recorded TV' We have discussion elsewhere on issues around messing with shares and share names managed by the system.

If you already have a share called 'Recorded TV', stop and think before applying PP2 as you may want to move / protect your data in that share until someone tries the upgrade out on a test environment.
Let hier dus wel even op voordat je PP2 gaat installen.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net PP2 geinstaleerd remote access is gewijzigd en Media center zit er op alleen vindt ik het jammer dat je dus niet gelijk vanaf je home server via Media center op je tv kan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Ehh. dat kan wel. Maar dan moet je gaan modden ed.

Kijk even op de WGS forums. MCE werkt op WHS, zover zijn we al, alleen nog niet met extenders..

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

babyxl schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:16:
Die info had ik pas vandaag gezien. Wel goed dat er een betere Media Center integratie komt. Misschien geeft dit mij ook de mogelijkheid om MCE beter te laten werken in WHS (ja, we zijn er bijna!).

Over de backup opties ed. Wat wil/zoek je precies?
Dat je bijvoorbeeld individueel kan instellen voor elke PC wanneer een backup moet beginnen en welke dag van de week etc, nu krijg je continue die pop-ups omdat een PC niet backuped is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Die popups kun je instellen met de Windows home Server Toolkit 1.0 add-in. (1.1 kan het weer niet om een of andere reden).

als je een kopie wil van deze add-in PM mij dan even. Helaas geld dit alleen weer voor alle PC's.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 20:31
@ een_naam: Heb ik ook al last van, ding begint altijd te backuppen als je bezig bent. Snap nog steeds niet waarom er geen functie in zit dat hij alleen backupt als je niet achter je pc zit. Heb een hele tijd gezocht naar iets waarmee je zelf tijden in kan stellen, maar tevergeefs :(

Zelf kan ik nog wel doorwerken als hij backupt, maar de wat oudere pc's hier in huis zitten dan helemaal vast, annuleren van de backup moet dan meestal maar via een andere pc.

[ Voor 23% gewijzigd door Tower410 op 25-03-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:50:
[...]Leuke nice to have updates, maar betere controle over backups zou toch ook wel mooi zijn geweest.., in ieder geval zijn een aantal zaken verbetert.
Yep, I am with you, meer controle op de backups had ik ook een betere optie gevonden, ik heb niets met MCE, ik gebruik mijn Popcorn Hour om te streamen via de server en opgenomen spul van tv (satteliet) gaat direct op de hd van mijn dreambox 7025 en niet naar de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
ChristianD schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:04:
[...]

En hij staat blijkbaar nu ook op TechNet Plus -> http://blogs.microsoft.nl...aar-via-technet-plus.aspx

MSDN kan ik niet checken, maar ik heb hem zojuist gedownload van TechNet Plus...dus daar staat hij wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winkiller958 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 22:26:
[...]

Yep, I am with you, meer controle op de backups had ik ook een betere optie gevonden, ik heb niets met MCE, ik gebruik mijn Popcorn Hour om te streamen via de server en opgenomen spul van tv (satteliet) gaat direct op de hd van mijn dreambox 7025 en niet naar de server.
Ik vind die automatische backup functie vrij waardeloos, ik doe nu ook alles gewoon handmatig en 1* in de week.

Ik neem aan dat er een aantal bugs zijn verdwenen met deze update, welke dat zijn is mij niet duidelijk geworden, maar voor de rest heb ik niet de indruk dat ze keiehard aan deze PP2 hebben gewerkt er is gewoon niet veel veranderd. Ja ik zie nu een extra folder die automatisch geshared wordt, big deal ik had zelf al een folder gemaakt waarin opgenomen TV programmas werden opgeslagen (heb zelf ook MCE2005). Als je een extender hebt is de update wel leuk heb ik het idee.
Waarschijnlijk hebben we pech en laten ze WHS gewoon voor wat het nu is en concentreren ze zich op WHS2, dus voor updates waar we echt op zitten te wachten moeten we waarschijnlijk weer diep in de buidel tasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Ik vind die automatische backup juist een uitkomst, wellicht niet heel uitgebreid, maar misschien bied powerpack2 uitkomst? :) ik heb mijn backups ( voor mij + vader + zus ) tussen 6 en 7, waarbij meestal alle pc's wel aanstaan, en dat is ook de tijd waarneer wij eten.

En op mijn pa's p4 2.4ghz met 512mb ddr geheugen vertraagt hij inderdaad enorm, maar ik merk er dan weer totaal niks van, enkel als ik wellicht aan het online gamen ben.

Voor de rest doe ik met NTbackup elke nacht om 2 uur een normal backup van me sys map en om 4uur van me shared-folders , ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijszor schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 08:24:
Ik vind die automatische backup juist een uitkomst, wellicht niet heel uitgebreid, maar misschien bied powerpack2 uitkomst? :) ik heb mijn backups ( voor mij + vader + zus ) tussen 6 en 7, waarbij meestal alle pc's wel aanstaan, en dat is ook de tijd waarneer wij eten.

En op mijn pa's p4 2.4ghz met 512mb ddr geheugen vertraagt hij inderdaad enorm, maar ik merk er dan weer totaal niks van, enkel als ik wellicht aan het online gamen ben.

Voor de rest doe ik met NTbackup elke nacht om 2 uur een normal backup van me sys map en om 4uur van me shared-folders , ideaal!
Dat het mogelijk is een backup van al je systemen te maken is natuurlijk ideaal, ik heb momenteel 4 systemen thuis en het is gewoon een hele gerustelling dat alles netjes gebackuped wordt en dat je bij een crash binnen no-time weer terug bent waar je was. Ik denk alleen dat het vrij simpel voor microsoft zou zijn geweest om dat systeem een beetje flexibeler te maken voor de gebruikers, dat zullen ze in de toekoms zeker gaan doen maar waarom niet nu? Ik lees op genoeg fora dezelfde wens van veel andere gebruikers, OK er valt natuurlijk altijd wat te wensen, maar veel andere verbeteringen waar Microsoft veel tijd in heeft gestopt zie ik ook niet, ik vind het allemaal maar karig en mag toch verwachten als ik 90 Euro voor een OS uitgeef dat er in een nieuwe PP wat meer nieuwe/verbeterde features zijn gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Ik hoop ook dat powerpack 2 nieuwe goodies brengt, vind WHS erg plezierig, en ik zie het als een opstap, graag zou ik binnen enkele jaren naar server 2008 kijken oid, OMA / OWA klinkt erg aanlokkelijk,

Ik heb momenteel een licensie gekocht voor Vpop3 for WHS van PaulSmith, werkt ook erg leuk, alleen de layout van de webmail is wat kinderachtig... maar de integratie met Whs is wel lekker :)

Dus overal ben ik nu best tevreden, maar moet wellicht binnenkort ondersteuning bieden aan een mkb bedrijf,
dus zal binnenkort eens kijken of ik met vmware die 60dagen test kan bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Edit, zie het volgende over powerpack2;
Windows Media Center Connector

Computers running Windows Media® Center can now view recorded TV content that is stored on your home server by using the recorded TV gallery.
Windows Media Center music, photos, videos, and recorded TV libraries are
automatically updated to include the Music, Photos, Videos, and Recorded TV shared folders on your home server.
Media Center Extenders that are connected to a computer running Windows Media Center can now access content on your home server without using the guest account.
You can control the shared folders on your home server that Media Center Extenders can access by using the Windows Home Server Console. To do this, on the console, click Settings, and then click Windows Media Center.

Media Sharing

Support for MP4 audio and video files is added.
Content that is stored on your home server and that is shared via Windows Media Connect, including files with extensions .mp4, .m4v, .m4b and .m4a, now appears in the music or video library with title, artist, composer, album, and genre metadata.

Remote Access

The Remote Access Settings page is redesigned to make it easier to use.
A Web-hosted diagnostic service is used to more accurately test whether remote connectivity is available from outside the home network.
There are new and improved initial configuration and repair wizards.
There is better troubleshooting guidance for common home networking issues that can prevent Remote Access from working properly.

Home Computer Backup

When you restore files and folders from a Home Computer Backup, the process may stop when it is 79% to 81% percent complete. This update helps prevent this issue.

Home Server Backup

This update prevents you from unintentionally overwriting newer versions of the Windows Home Server Connector files. This could potentially happen if you restore files and folders from a Home Server Backup to the Software shared folder on your home server.

Server Storage and Shared Folders

It is now easier to copy large files or folders from a home computer running the Windows Vista® operating system to a shared folder on your home server. Previously, the file size was limited by the free space on the primary hard drive of your home server. With this update, the file size is limited to the free space on the target hard drives that are connected to your home server.
The number of notification messages about files that are stored in shared folders is reduced. Previously, these notifications may have caused high CPU utilization on your home server for applications that access these files. After this update is installed, applications such as the software for the Microsoft® Zune® digital media player no longer consume excessive processor resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 11:07
Mij lukt het niet om PP2 op mijn homeserver te krijgen. Ik zie hem niet met windows update, en ook niet als ik met extern bureaublad inlog, en dan de website van windows update gebruikt.

Hij staat er gewoon niet bij, en er is alleen nog PP1 geinstalleerd...

Iemand ideeen? of kan iemand de setup van PP2 online zetten? Ik geloof dat het deze is: KB956587

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Brent @ WGS heeft een zip file online gezet. Tis een beetje langzaam, maar het is beter dan niets...

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Als PP2 niet op Windows Update aangeboden wordt, is daar waarschijnlijk een reden voor...
Misschien heb je er een pre-release van PP2 of PP1 op je WHS staan?

Ik zou eerst eens PP1 de-installeren, en dan eens kijken wat Windows Update je aanbiedt, voordat je gaat hacken met zip-files..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
  • Laatst online: 21:59

_PM

EgMaf schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 08:32:
Als PP2 niet op Windows Update aangeboden wordt, is daar waarschijnlijk een reden voor...
Misschien heb je er een pre-release van PP2 of PP1 op je WHS staan?

Ik zou eerst eens PP1 de-installeren, en dan eens kijken wat Windows Update je aanbiedt, voordat je gaat hacken met zip-files..
PP1 moet wel geinstalleerd zijn, maar mogelijk krijg je deze opnieuw als je hem deinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
Bedankt. Maar ik heb gewoon Windows home server gekocht, en toen via windows update PP1 geinstalleerd.
Het zou dan logisch zijn dat ik toch autom. PP2 kan downloaden?
Maar hij staat nergens op windows update in me homeserver :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

babyxl schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 04:10:
Brent @ WGS heeft een zip file online gezet. Tis een beetje langzaam, maar het is beter dan niets...
Er bestaat ook nog iets als usenet, zoek op: KB956587--PP2.zip in de groep boneless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:33
Niekiodjdj schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:40:
Bedankt. Maar ik heb gewoon Windows home server gekocht, en toen via windows update PP1 geinstalleerd.
Het zou dan logisch zijn dat ik toch autom. PP2 kan downloaden?
Maar hij staat nergens op windows update in me homeserver :S
Wel andere updates? Anders installeer die eerst eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winkiller958 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 12:50:
[...]

Er bestaat ook nog iets als usenet, zoek op: KB956587--PP2.zip in de groep boneless.
Ik zou dat echt niet vertrouwen wat als een of andere mafkees er een trojan heeft ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:07:
[...]
Ik zou dat echt niet vertrouwen wat als een of andere mafkees er een trojan heeft ingebouwd?
Het is precies hetzelfde bestand als uit de posting van BabyXL (Brent@WGS) en is zonder nare dingen te downloaden, ik heb het even gecontroleerd met eset nod32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
_PM schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:07:
[...]

PP1 moet wel geinstalleerd zijn, maar mogelijk krijg je deze opnieuw als je hem deinstalleerd
Klopt, maar met een pre-release PP1 krijg je PP2 niet.
Vandaar mijn advies om PP1 eens te de-installeren. Hopelijk krijg je dan (de final) PP1 opnieuw aangeboden, en daarna PP2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaringen met het virtualiseren van WHS 2008 onder sun virtual box?
Ik krijg constant een hard disk error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 16:02:
Heeft iemand ervaringen met het virtualiseren van WHS 2008 onder sun virtual box?
Ik krijg constant een hard disk error
Eh..WHS 2008?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach laat maar ik heb het aan de praat gekregen.
Ik ben WHS 2008 eens aan het uittesten voordat ik men linux server bakkie kan vervangen hoor.
Ik kan alleen nog niet disconnecten. Als ik ingelogd ben op whs met een user en ik wil switchen. Dit kan ik niet vinden, iemand tips?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2009 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 17:01:
Ach laat maar ik heb het aan de praat gekregen.
Ik ben WHS 2008 eens aan het uittesten voordat ik men linux server bakkie kan vervangen hoor.
Ik kan alleen nog niet disconnecten. Als ik ingelogd ben op whs met een user en ik wil switchen. Dit kan ik niet vinden, iemand tips?
Maar vertel...Home Server 2008!? Since when is die uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 17:45:
[...]

Maar vertel...Home Server 2008!? Since when is die uit dan?
Ah lol my bad het is gewoon windows home server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 17:52:
[...]

Ah lol my bad het is gewoon windows home server :)
;) he..jammer..hehe...Ach..sinds HomeServer via Technet beschikbaar is gekomen vond ik toch dat ik er maar eens naar moest gaan kijken..'k dacht...wel flauw als ze WHS op Technet gooien en er is gewoon alweer een nieuwe gebaseerd op Win2k8.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Er is nog geen nieuwe. Jij bedoel Codename "Vail". Die is nog lang niet af, en tot zover ik getest heb ook zeker nog niet bedoeld voor productie want nog niet alles werkt. Het is dan mischien wel een CTP volgens MS, maar in mijn ogen nog steeds een Alpha.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
Idd het was een pre-release. Ik kan me alleen niets herrinneren hoe die erop is gekomen!
Maar ik heb je raad gevolgd en de Pre-release van PP1 gedeinstalleerd, en nu werkt het goed!
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
Ik heb overigens nog een probleem. Ik heb onlangs een tijdelijke USB hdd toegevoegd aan mijn pool.
Omdat een nieuwe 1TB nog in de bestelling staat. Maar op de screenshot kun je goed zien dat er iets fout is gegaan. Heeft iemand enig idee of hier een oplossing voor is?

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/6215/foutwhs.jpg

Dat is raar want er zitten dus nu 2x 500GB + 1x 500GB (USB) in mijn homeserver. De totale aantal GB moet dus 1.36TB zijn...

[ Voor 15% gewijzigd door pruimenpit op 28-03-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Afgelopen week kon ik HomeServer downloaden vanaf TechEd en ben ik lekker in een VM aan het 'prutsen' gegaan....op dat moment had ik niet gedacht da tik een kleine week later de eigenaar zou zijn van een HP MediaSmart Server ex475 (met 2 GB memory ipv 512 en 1,2 TB storage) voor nog geen 250 euri...

Alleen jammer dat ik nog zowat een week moet wachten voordat ik hem in huis heb.... :(

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 28-03-2009 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
[b][message=31711926,noline]T
Alleen jammer dat ik nog zowat een week moet wachten voordat ik hem in huis heb.... :(
LOL! Maarre, mooi prijsje! Welkom bij de club!

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModderFokkert
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-12-2023
edit

never mind....

[ Voor 117% gewijzigd door ModderFokkert op 29-03-2009 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Niekiodjdj schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:41:
Ik heb overigens nog een probleem. Ik heb onlangs een tijdelijke USB hdd toegevoegd aan mijn pool.
Omdat een nieuwe 1TB nog in de bestelling staat. Maar op de screenshot kun je goed zien dat er iets fout is gegaan. Heeft iemand enig idee of hier een oplossing voor is?
FF over na zitten denken hierover, maar het enige waar ik op uit kom is dat je schijf meerdere letters zou moeten hebben dan. Heb je een screenshot van de Partitie tabels voor ons?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
babyxl schreef op zondag 29 maart 2009 @ 09:11:
[...]

FF over na zitten denken hierover, maar het enige waar ik op uit kom is dat je schijf meerdere letters zou moeten hebben dan. Heb je een screenshot van de Partitie tabels voor ons?
Ik zit vanavond wel even een screenshot online, ik moet nu werken.
Maar ik heb meerdere mensen gelezen op internet met dit probleem. Niemand heeft een oplossing.

Vista ziet zegmaar de nieuwe schijven die toegevoegd worden in de pool wél als 'meer vrije ruimte', maar hij neemt de maximale grootte niet mee, omdat die netwerkmap eigenlijk (altijd) op de schijf (D:) staat met maar (in mijn geval) 465GB.

Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/4301/diskmanagement.jpg

Disk 2 is dus de USB hdd (tijdelijk). Maar de maximale grootte is gewoon niet veranderd, van de pool maar wel de vrije ruimte :S

[ Voor 12% gewijzigd door pruimenpit op 29-03-2009 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Hmm, ik weet niet wat ik moet vinden van die prijs, ik vindt debian of iets in de linux kant ook goed.
Maar ik denk dat ik er toch is naar ga kijken.. Ziet er wel mooi uit, misschien moet ik dat dan maar ook doen ;)
Maar ik weet het nog niet zeker, aangezien ik eigenlijk snel wil werken en dan is zo'n home server ook eigenlijk zo "makkelijk" het is ook NL (ja als je die koopt) en Debian alleen engels, en mijn engels is nog al slecht dus is het eigenlijk wel slim.
Wat zijn de grootste bugs/zaken die jullie niet mooi vinden @ home server 2008?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 19:31

Len

Leeg

Niekiodjdj schreef op zondag 29 maart 2009 @ 11:11:
Vista ziet zegmaar de nieuwe schijven die toegevoegd ......
Vista? We hebben het hier toch over WHS?

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 20:31
DJ-Visto schreef op zondag 29 maart 2009 @ 11:41:
Hmm, ik weet niet wat ik moet vinden van die prijs, ik vindt debian of iets in de linux kant ook goed.
Maar ik denk dat ik er toch is naar ga kijken.. Ziet er wel mooi uit, misschien moet ik dat dan maar ook doen ;)
Maar ik weet het nog niet zeker, aangezien ik eigenlijk snel wil werken en dan is zo'n home server ook eigenlijk zo "makkelijk" het is ook NL (ja als je die koopt) en Debian alleen engels, en mijn engels is nog al slecht dus is het eigenlijk wel slim.
Dat het backuppen een enorme performance verlies geeft. Dit zouden ze kunnen oplossen door de gebruiker de automatische backups te laten plannen (op tijden dat hij niet op zijn pc bezig is), of zelf een feature erin zetten die pas laat backuppen als de pc niet gebruikt wordt. Maar dat doen ze niet.

Voor de rest vind ik het alleen maar voordelen hebben ten opzichte van een NAS met een backup-programmaatje op elke pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
[b][message=31713825,noline]
Eigenlijk niets. Tot zover zeer tevreden ermee! Mijn WHS heeft me inmiddels al meerdere keren uit de brand geholpen.

Misschien wel iets, maar eigenlijk non-WHS related. Ik zou graag een (kleine) exchange 2007 er op willen hebben (maar ben druk bezig een vervanging hiervoor de vinden).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Ik heb mn WHS ongeveer draaien zoals ik het hebben wil, dus wil een een 2e WD green gaan toevoegen aan de storagepool. Echter, heeft iemand een idee hoe sabNZBd dat gaat "zien"? ik definieer namelijk een folder (d:\"downloads") als downloadfolder in sabNZBd. Word de beschikbare plaats nu automatisch groter als ik die schijf toevoeg?

MAW: doet WHS een soort van JBOD trucje of is dit alleen zo voor de clients die hem benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
babyxl schreef op zondag 29 maart 2009 @ 19:52:
[...]
Misschien wel iets, maar eigenlijk non-WHS related. Ik zou graag een (kleine) exchange 2007 er op willen hebben (maar ben druk bezig een vervanging hiervoor de vinden).
Dat heet SBS 2008 ;)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Tower410 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 18:21:
[...]

Dat het backuppen een enorme performance verlies geeft. Dit zouden ze kunnen oplossen door de gebruiker de automatische backups te laten plannen (op tijden dat hij niet op zijn pc bezig is), of zelf een feature erin zetten die pas laat backuppen als de pc niet gebruikt wordt. Maar dat doen ze niet.

Voor de rest vind ik het alleen maar voordelen hebben ten opzichte van een NAS met een backup-programmaatje op elke pc.
Hmm, bedankt ;) Misschien ga ik dan een Debian en een Windows Home server samen laten werken..
Maar een XP kan er ook prima mee overweg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
Len schreef op zondag 29 maart 2009 @ 11:51:
[...]

Vista? We hebben het hier toch over WHS?
Ja inderdaad. Maar in Vista is het Netwerk Mapping fout, omdat er een bug in de WHS zit.
Namelijk dat de Homeserver wél de vrije ruimte goed weergeeft, maar niet de maximale ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 20:36:
Hallo allen,

Ik heb mn WHS ongeveer draaien zoals ik het hebben wil, dus wil een een 2e WD green gaan toevoegen aan de storagepool. Echter, heeft iemand een idee hoe sabNZBd dat gaat "zien"? ik definieer namelijk een folder (d:\"downloads") als downloadfolder in sabNZBd. Word de beschikbare plaats nu automatisch groter als ik die schijf toevoeg?

MAW: doet WHS een soort van JBOD trucje of is dit alleen zo voor de clients die hem benaderen?
Als jij een nieuwe hardeschijf toevoegt aan je pool op je WHS, dan worden de mappen in 'D:\shares\" en "D:\folders\" vergroot naar de nieuwe pool. Alles daarbuiten, bv "D:\Downloads\" wordt niet meegenomen.

Maak gewoon een share aan voor je downloads. Zo heb ik het ook gedaan.
"\\server\usenet\*downloads,temp,logs,backup,cache,nzb*"
Dat zijn alle mappen die SABnzbd gebruikt.

En als je nu vanaf je eigen computer een NZB in de map \\server\usenet\nzb" sleept, dan gaat hij direct downloaden. Super simpel! Is je download klaar? Dan staat hij automatisch in \\server\usenet\downloads.

Owja: zorg dat de map usenet dus niet 'duplication' aan staat, want anders gaat hij bij iedere gedownloade .rar bestand hem ook nog kopieren naar een tweede schijf, dat vertraagd je homeserver best veel.
Ik raad je aan, als de downloads zijn uitgepakt, ze naar bijvoorbeeld: '\\server\videos\" te kopieren of "\\server\muziek"

[ Voor 3% gewijzigd door pruimenpit op 29-03-2009 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Zoiets doe ik ook, gewoon overal (grab-it & torrent & mss wat in de toekomst nog iets er bij) Maar dan via een debian, een XP die voor extern bureaublad dient, pikt dit op ;-) En dan zet hij ze weer terug in een map gedownloade map ;) Vindt ik best wel slim, haha. (hoef ik namelijk niks te doen) Ben namelijk lui heb dit gedaan:

@echo off
MOVE /Y "*.torrent" "\\server\oppikdirectory"
echo Succesvol
exit

je kan eventueel even een pause>nul toevoegen voor als je wil zien succesvol
Je kan natuurlijk .torrent veranderen ;) Naar .php of zoiets en hij moved dus naar \\server\oppikdirectory ;)
Dit script heb ik natuurlijk gewoon in het opstart scherm staan en ik ga hem ook in het afmeld scherm doen.. Tja makkelijk luiheid en er even wat tijd er in stoppen! En voor de rest kan je lekker lui blijven, haha.
Nouja ik hoop dat jullie mijn verhaal snappen! ;-)

[ Voor 26% gewijzigd door DJ-Visto op 29-03-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah thanks :). ik gebruik SabNZBd al geruime tijd naar volle tevredenheid, echter ik wist niet wat er met de storagepool ging gebeuren, daar Sab. altijd op mijn mediacentre stond. Nu wil ik van de WHS een NAS en een dedicated downloadbakkie maken, zodat de HTPC minder hoeft te werken. Thanks voor het antwoord, ik ga vanavond aan de gang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 20:36:
Hallo allen,

De beschikbare ruimte word inderdaad groter, dat is iets waar Drive Extender zijn ding doet. Meer info hierover kun je hier downloaden in PDF formaat.
Hetzelfde geld voor deze vraag, even die PDF lezen. Maar in een notendop: een soort van JBOD en RAID1 gemixt.

@ Spone: Grappenmaker :) Ik begrijp wat je bedoeld, maar ik heb geen zin om een extra computer te moeten draaien puur daarvoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Cybergamer op 30-03-2009 13:03 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peran
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-04 02:25
Beste mede tweakers,

Ik heb sinds exact 120 dagen een Windows homeserver, misschien voelen een aantal van jullie de bui al hangen.., het was een trail die ik opgestuurd heb gekregen en nu kom ik er niet meer op.

Ik heb een hoop gegevens op de Homeserver staan die ik toch nog erg graag aan wil.
en ik wil graag een losse homeserver licentie kopen maar deze zijn allen per 10 ?! verkrijgbaar?

Hoe los ik dit het beste op?

Groeten
Peran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Peran schreef op maandag 30 maart 2009 @ 17:54:
Beste mede tweakers,

Ik heb sinds exact 120 dagen een Windows homeserver, misschien voelen een aantal van jullie de bui al hangen.., het was een trail die ik opgestuurd heb gekregen en nu kom ik er niet meer op.

Ik heb een hoop gegevens op de Homeserver staan die ik toch nog erg graag aan wil.
en ik wil graag een losse homeserver licentie kopen maar deze zijn allen per 10 ?! verkrijgbaar?

Groeten
Peran
Eh....het meest eenvoudige (en legale) is om hier even een 3 maanden (gratis) proefabonnement op TechNet Plus Direct aan te vragen en hem dan (legaa) te downloaden vanaf microsoft.com (incl. key)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peran
Hoe kan ik dan de Homeserver 'unlocken'?

Je idee levert 'alleen' een legale licentie?

WEL bedankt voor je snelle reactie!

[ Voor 18% gewijzigd door Peran op 30-03-2009 18:17 . Reden: bedankje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Peran schreef op maandag 30 maart 2009 @ 18:16:
Hoe kan ik dan de Homeserver 'unlocken'?

Je idee levert 'alleen' een legale licentie?

WEL bedankt voor je snelle reactie!
Hij levert een legale licentie incl. de te downloaden software. Nu is de vraag of je je installatie nu kunt unlocken met alleen een key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Laatst online: 13:06
Die actie is volgens mij gestopt. Want als je in het topic kijkt op GoT zijn de laatste reacties alleen dat hun geen email hebben ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peran
TheVMaster schreef op maandag 30 maart 2009 @ 18:19:
[...]

Hij levert een legale licentie incl. de te downloaden software. Nu is de vraag of je je installatie nu kunt unlocken met alleen een key...
Ik begrijp hier uit dat met een WHS DVD ik wel op moet kunnen?

Dit heb ik nog niet geprobeerd omdat er niet bij kan.., alleen op afstand/via WHS console

[ Voor 11% gewijzigd door Peran op 30-03-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
ErikCornelissen schreef op maandag 30 maart 2009 @ 18:22:
Die actie is volgens mij gestopt. Want als je in het topic kijkt op GoT zijn de laatste reacties alleen dat hun geen email hebben ontvangen...
Sommige collega's van mij ontvingen die mail pas na 14 dgn...maar als het is afgelopen..hmm..jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 19:31

Len

Leeg

Peran schreef op maandag 30 maart 2009 @ 17:54:
Beste mede tweakers,

Groeten
Peran
Die 10 houdt in dat je er 10 clients aan kan hangen. Zelf mag je dan de WHS 1 maal installeren. Dus gewoon die versie kopen.

pricewatch: Microsoft Windows Home Server 10 Users UK OEM

Is maar 84 euro :)

[ Voor 11% gewijzigd door Len op 30-03-2009 19:54 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peran
:-D STOM!

maar ik had hem net toch al gekocht *.*

Ik heb gelezen @ WGT dat je hem moet reparen met een installatie DVD.. Iemand ervaring mee..

[ik ben erg gesteld op de gevens waar ik nu niet bij kan]

Kan ik wel met een 'f8 boot'/veilige modes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Je kan gewoon met je OEM (dus de versie de je gekocht hebt) DVD een "Re-Install" doen. Dan gaat alles vanzelf weer goed komen met je shares en backups.

Meer info op WeGotServed "WHS FAQ: Upgrade from Evaluation version to OEM" (in het Engels)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
Zijn er hier ook mensen die hun windows home server gebruiken als iTunes server? Ik wil namelijk een aantal zaken met mijn servertje gaan doen, waaronder alle iTunes muziek erin zetten (en via Tversity media streamen naar de xbox en via Orb media streamen over het internet naar mijn iPhone, een quake 2 (jaja) servertje etc.)

Ik draai nu gewoon iTunes op mijn computer en mijn zusje heeft ook haar muziek. Nu wil ik dit echter gaan samenvoegen als 1 grote bieb op de server vanwaar wij de muziek kunnen streamen naar onze pc´s. Ik vroeg me af hoe ik dat het beste kon doen. Ik kan natuurlijk gewoon itunes installeren en de muziek erin gooien, maar wat is nou dan de makkelijkste manier om voor mij (en haar, ze is niet erg digitaal) zelf muziek toe te voegen aan de grote bieb?

Hetzelfde verhaal geldt ook voor video. Ik heb veel films en zij ook. Zou ik haar dan gewoon volle schrijf rechten moeten geven? Dat kan ik natuurlijk doen, maar dan ben ik bang dat ze wellicht iets verkeerd doet. Is er geen mogelijkheid om haar videos te laten uploaden in een apart mapje in het mapje videos? (anders ziet de xbox ze niet direct, tversity moet soms flink lang laden).

Voor de rest loopt de server heerlijk en maakt goede backups van beide pc´s. Heb op het moment nog de trial versie, maar zit er sterk over te denken om hem, samen met 2 x 1,5 TB aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Len schreef op maandag 30 maart 2009 @ 19:53:
[...]

Die 10 houdt in dat je er 10 clients aan kan hangen. Zelf mag je dan de WHS 1 maal installeren. Dus gewoon die versie kopen.

pricewatch: Microsoft Windows Home Server 10 Users UK OEM

Is maar 84 euro :)
Waar ik laatst achter kwam is als je je pc een andere naam geeft gaat hij uiteraard ook onder die andere naam backuppen. Het gevolg hiervan is dat je een extra client slot in gebruik neemt. Na 9x renamen zijn alle client slots in gebruik en dan moet je een computer selecteren om vervolgens deze te verwijderen en een slot vrij te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Niekiodjdj schreef op zondag 29 maart 2009 @ 11:11:
[...]
Vista ziet zegmaar de nieuwe schijven die toegevoegd worden in de pool wél als 'meer vrije ruimte', maar hij neemt de maximale grootte niet mee, omdat die netwerkmap eigenlijk (altijd) op de schijf (D:) staat met maar (in mijn geval) 465GB.
Ik begrijp nu wat je bedoeld en daar is niets aan te doen op het moment. Eigenlijk denk ik dat dit helemaal niet te verhelpen is omdat het 'bug by design' is.

C: en D: zijn een schijf. De D: was de vroegere (voor PP1) 'landinzone'. Een plek waar eerst alle bestanden gekopieerd werden voordat ze naar de echte pool schijven verplaatst werden. Die echte pool schijven zijn gemount onder C:\Fs\<mountpoint>.

Hierdoor zie je denk ik het probleem al, D: zelf zal nooit groter worden. Op zich helemaal geen probleem, maar hierdoor zie je inderdaad niet de totale beschikbare ruimte. Ik geloof dat dat in Vail anders aangepakt gaat worden.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
FiZz schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 03:39:
Zijn er hier ook mensen die hun windows home server gebruiken als iTunes server? Ik wil namelijk een aantal zaken met mijn servertje gaan doen, waaronder alle iTunes muziek erin zetten (en via Tversity media streamen naar de xbox en via Orb media streamen over het internet naar mijn iPhone, een quake 2 (jaja) servertje etc.)
Jij hebt duidelijke planen met je server :P
Ik draai nu gewoon iTunes op mijn computer en mijn zusje heeft ook haar muziek. Nu wil ik dit echter gaan samenvoegen als 1 grote bieb op de server vanwaar wij de muziek kunnen streamen naar onze pc´s. Ik vroeg me af hoe ik dat het beste kon doen. Ik kan natuurlijk gewoon itunes installeren en de muziek erin gooien, maar wat is nou dan de makkelijkste manier om voor mij (en haar, ze is niet erg digitaal) zelf muziek toe te voegen aan de grote bieb?
Kijk eens op de site van WeGotServed. Daar staat precies wat je wil.

NOTE: Noujazeg! Ik stuit toevallig tegen iets op wat je wil: http://www.simplifymedia.com
Hetzelfde verhaal geldt ook voor video. Ik heb veel films en zij ook. Zou ik haar dan gewoon volle schrijf rechten moeten geven? Dat kan ik natuurlijk doen, maar dan ben ik bang dat ze wellicht iets verkeerd doet. Is er geen mogelijkheid om haar videos te laten uploaden in een apart mapje in het mapje videos? (anders ziet de xbox ze niet direct, tversity moet soms flink lang laden).
Je zal hiervoor een aparte map moeten maken, rechten en submappen gaan niet (goed) samen met WHS (en Windows in het algemeen al niet).

Die map kun je dan toevoegen met de Media Connect Controller Add-In.
Voor de rest loopt de server heerlijk en maakt goede backups van beide pc´s. Heb op het moment nog de trial versie, maar zit er sterk over te denken om hem, samen met 2 x 1,5 TB aan te schaffen.
Ik zou er voor gaan! Ik gebruik WHS als sinds de BETA en was helemaal verkocht op het moment dat ik in de gaten kreeg hoe WHS is en werkt.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
AvanCade schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 06:02:
[...]

Waar ik laatst achter kwam is als je je pc een andere naam geeft gaat hij uiteraard ook onder die andere naam backuppen. Het gevolg hiervan is dat je een extra client slot in gebruik neemt. Na 9x renamen zijn alle client slots in gebruik en dan moet je een computer selecteren om vervolgens deze te verwijderen en een slot vrij te maken.
Ehh, dat klopt niet volgens mij. Elke PC heeft in WHS een uniek ID. Maar dit zou ik even zelf moeten testen vanavond.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peran
babyxl schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:43:
[...]

Ehh, dat klopt niet volgens mij. Elke PC heeft in WHS een uniek ID. Maar dit zou ik even zelf moeten testen vanavond.
Ik heb recent mijn laptop moeten hernoemen en Homeserver veranderde de naam in de console.. :) , ik denk dat babyxl gelijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Yup! Even getest en veranderd gewoon de naam.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
FiZz schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 03:39:

Naar aanleiding van je post ook orb geinstalleerd en heb nu toegang met mijn iphone tot de media op mijn home server :P
Niet echt snel met laden maar werkt verder perfect!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
DJ-Visto schreef op zondag 29 maart 2009 @ 23:15:
Zoiets doe ik ook, gewoon overal (grab-it & torrent & mss wat in de toekomst nog iets er bij) Maar dan via een debian, een XP die voor extern bureaublad dient, pikt dit op ;-) En dan zet hij ze weer terug in een map gedownloade map ;) Vindt ik best wel slim, haha. (hoef ik namelijk niks te doen) Ben namelijk lui heb dit gedaan:

@echo off
MOVE /Y "*.torrent" "\\server\oppikdirectory"
echo Succesvol
exit

je kan eventueel even een pause>nul toevoegen voor als je wil zien succesvol
Je kan natuurlijk .torrent veranderen ;) Naar .php of zoiets en hij moved dus naar \\server\oppikdirectory ;)
Dit script heb ik natuurlijk gewoon in het opstart scherm staan en ik ga hem ook in het afmeld scherm doen.. Tja makkelijk luiheid en er even wat tijd er in stoppen! En voor de rest kan je lekker lui blijven, haha.
Nouja ik hoop dat jullie mijn verhaal snappen! ;-)
Wat dacht je hier van:

Maak een nzb-copy.cmd bestand aan met kladblok:
En zet deze in een map bijvoorbeeld: "C:\nzbdownloads\"
@echo off
copy /y "%1" "\\server\Usenet\nzb"

Voer dit uit in windows CMD:
ftype NZBFile="c:\nzbdownloads\nzb-copy.cmd" "%1"

assoc .nzb=NZBFile

\\server\Usenet\nzb = de "oppikdirectory" :)
Klik je nu op een .nzb file, of download je een .nzb file met firefox, dan wordt de .cmd uitgevoerd en gekopieerd naar de oppikdirectory. ;)

Zelfde principe, maar dan kun je gewoon op de .nzb klikken of uitvoeren.
Hij staat dan in de oppikdirectory en SABnzbd gaat downloaden :o
Pagina: 1 ... 15 ... 47 Laatste