Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:46

Winkiller

De Mopperpot

Even over Perfect Disk 10 voor WHS: de meeste onder ons weten dat dit defrag proggie al een tijdje bestaat, PD10 voor WHS is van januari 2009 (ik heb mijn 2008 versie upgraded) en moet eerlijk zeggen dat er verbeteringen zijn aangebracht in de 2009 versie, ik zal er 2 noemen die mij opgevallen zijn...

1) Geen lange lijst met foutmeldingen meer in event viewer als er iets niet verplaatst kan worden.
2) PD10 voor WHS is een stuk sneller geworden dan PD2008 voor WHS, wat prettig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32
Ferret schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 09:20:
Babyxl; hoe heb jij dit voor elkaar gekregen?
Ehh, dat heb ik niet.. Ik gebruik die functie nooit eigenlijk.

Klinkt goed winkiller.. Moet ik ook eens naar kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Cybergamer op 02-02-2009 15:23 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:22
Als die is verlopen, zijn de shares toch nog gewoon bereikbaar, alleen kun je niet meer in de console komen. Dat is wat ik er altijd tenminste van had begrepen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:33
Winkiller958 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:19:
Even over Perfect Disk 10 voor WHS: de meeste onder ons weten dat dit defrag proggie al een tijdje bestaat, PD10 voor WHS is van januari 2009 (ik heb mijn 2008 versie upgraded) en moet eerlijk zeggen dat er verbeteringen zijn aangebracht in de 2009 versie, ik zal er 2 noemen die mij opgevallen zijn...

1) Geen lange lijst met foutmeldingen meer in event viewer als er iets niet verplaatst kan worden.
2) PD10 voor WHS is een stuk sneller geworden dan PD2008 voor WHS, wat prettig is.
Was nog niet van het bestaan op de hoogte, zie dat er voordelige WHS + 10 clients licentie is. Draai nu de trial versie en vroeg me af of het klopt dat de WHS versie komt met de Pro versie als client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

troftnom schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:54:
[...]

Was nog niet van het bestaan op de hoogte, zie dat er voordelige WHS + 10 clients licentie is. Draai nu de trial versie en vroeg me af of het klopt dat de WHS versie komt met de Pro versie als client?
Ja je krijgt de WHS versie en een Pro versie voor een client, tenminste bij mij was dat zo, ook de upgrade versie arriveerde in 2 smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Laatst online: 03-09 19:15
--

[ Voor 100% gewijzigd door macmouse op 07-02-2009 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 10:34
Ik heb een aantal vragen, ik wil Home server proberen maar de eerste ervaringen zijn nog niet echt positief.

Formatteren duurt erg lang bij installatie (750 GB), waarom niet alleen de systeem partitie? Daarnaast krijg ik een foutmelding bij een van de laatste installatie (.net?) dat er al een setup 'runt'. Maar na die melding weg te klikken gaat hij verder.

Dan krijg ik het scherm van Windows Home Server (in Windows al) om de installatie verder af te ronden. Wanneer ik op next druk geeft hij de melding dat hij de installatie van WHS niet kan afronden. Hierdoor ben je verplicht om de installatie af te breken.

Tot slot kan ik niet connecten vanaf mijn laptop naar de WHS. Hij geeft de foutmelding dat hij de server niet kan bereiken. Terwijl het een nieuw installatie is.

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
macmouse schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:20:
ik begin er een beetje bang voor te raken dat dit niet samen met sbs 2003 werkt.
Als ik WHS installeer en daarna in het domein hang krijg ik dus deze melding :
fileserver does not comply with the licensing requirements

Ik neem aan omdat hij dus denkt dat er 2 sbs servers in 1 domein hangen.

Maar als ik de pc installeer en hem ik de werkgroep met als zelfde naam het domein hang dan gaat het wel goed.
Alleen kan ik dan dus niet de users toegoeven aan gedeelde mappen en moet je dus apart inloggen op de werkstations..
Kan dit nou niet anders ?
WHS ondersteunt simpelweg geen domeinen. Niet als domain-controller, en ook niet als client.
Microsoft gaat er waarschijnlijk van uit dat als je al een SBS server hebt, je geen WHS nodig hebt / zou willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Laatst online: 03-09 19:15
maar je kunt hem wel in het domein toevoegen, dus hij ondersteunt het toch gedeeltelijk lijkt me dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje misschien weten jullie hier wat op de WHS draait alle poorten zijn open en doorgelinkt naar mijn intern ip adres 192.168.1.9.

als ik nu 192.168.1.9 of lokaal intik kom ik terecht op de WHS inlog scherm dus tot zo ver oke alleen als ik inlog krijg ik te maken met (Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website.)
Kan ik hier iets aan doe of is dit normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
[b][message=31454822,noline]
Dit is normaal. Probeer eens in te loggen via je homeserver.com domain. Dan zie je die melding niet meer.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke als dit normaal is kan ik daarmee wel leven maar zou iemand mij dn kunnen zeggen hoe ik dit goed kan krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/1zphdnl.jpg

En echt mensen al mijn poorten staan open.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:12
Nou, dat ze allemaal open staan is niet helemaal top of je denkt dat ze allemaal open staan. Welke staan dan open?

Heb je UPnP ingeschakeld op je router? En heb je in de console -> Settings -> Remote Access wel 'Web sites are on' aangezet?

[ Voor 4% gewijzigd door Ferret op 04-02-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Universal Plug and Play is niet aanwezig op een tele2 router
dus dan maar alles handmatig instellen poorten

Server Port 4125 TCP/UDP 4125 192.168.1.9
whs 55000 TCP 55000 192.168.1.9
whs 56000 TCP 56000 192.168.1.9
Web Server (HTTP) 80 TCP/UDP 80 192.168.1.9
Secure Web Server (HTTPS) 443 TCP/UDP 443 192.168.1.9
Windows 2000 Terminal Server 3389 TCP 3389 192.168.1.9
Windows 2000 Terminal Server 3389 UDP 3389 192.168.1.9

en onder de Remote Access staat de website aan deze heeft een groene v en is benaderbaar van buiten af.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 10:24
Ik heb gisteren WHS geïnstalleerd, maar krijg continu het volgende probleem:

Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/593/naamlooskh4.png

Die bovenste melding krijg ik als het gebeurd terwijl ik bestanden op de server zet, maar die onderste veroorzaakt dat. De verbinding wordt dan verbroken en dan weer verbonden zo om de paar tellen.

Edit: Nieuwe afbeelding

[ Voor 48% gewijzigd door Gait op 04-02-2009 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Misschien heb je hier wat aan: http://social.technet.mic...3-4a9f-bb3d-b7bb8f893f78/

Overigens heb ik die onderste melding ook elke morgen als ik de console open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Winkiller958 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:19:

En ik heb laatst in een stuk handleiding van WHS gelezen dat defragmenteren niet goed is voor het WHS-systeem en dat daardoor (mogelijk) data verlies kan optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:00:
ff een vraagje misschien weten jullie hier wat op de WHS draait alle poorten zijn open en doorgelinkt naar mijn intern ip adres 192.168.1.9.

als ik nu 192.168.1.9 of lokaal intik kom ik terecht op de WHS inlog scherm dus tot zo ver oke alleen als ik inlog krijg ik te maken met (Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website.)
Ik heb zelf trouwens het certificaat goed laten keuren in Windows zelf (via FF of IE dacht ik). Daarna werkte het ook goed. Toch zou het ook via het homeserver.com domein moeten lukken (of via een eigen domeinnaam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56
AvanCade schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 06:38:
[...]

En ik heb laatst in een stuk handleiding van WHS gelezen dat defragmenteren niet goed is voor het WHS-systeem en dat daardoor (mogelijk) data verlies kan optreden.
Deze versie van perfect disk is speciaal voor whs dus lijkt me dat dat geen probleem mag zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

AvanCade schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 06:38:
[...]

Maak je daar maar niet druk om als je Diskeeper of Perfect Disk voor WHS aanschaft, die zijn namelijk speciaal geschreven voor gebruik met dit besturingssysteem.

Gebruik de standaard defragmenter binnen WHS maar niet, sterker nog dit wordt inderdaad afgeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 20:31
Heb nu ook een Home Server en moet zeggen dat het allemaal heel goed werkt!

Alleen één probleempje, WHS begint vaak met backuppen terwijl je op de pc bezig bent, waardoor je vaak enorm gehinderd wordt aan het begin van de backup. WHS maakt de pc's hier dan namelijk heel erg sloom, en bij sommige is het zelfs zo erg dat je een paar minuten moet wachten voordat er iets gebeurd nadat je iets aangeklikt hebt. Is het mogelijk (via een add-in of een of andere omweg) ervoor te zorgen dat WHS alleen backupt als de pc's idle zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Tower410 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:23:

Alleen één probleempje, WHS begint vaak met backuppen terwijl je op de pc bezig bent, waardoor je vaak enorm gehinderd wordt aan het begin van de backup. WHS maakt de pc's hier dan namelijk heel erg sloom, en bij sommige is het zelfs zo erg dat je een paar minuten moet wachten voordat er iets gebeurd nadat je iets aangeklikt hebt. Is het mogelijk (via een add-in of een of andere omweg) ervoor te zorgen dat WHS alleen backupt als de pc's idle zijn?
Waarom schedule je de backup dan niet om dat 's nachts te doen? Via de console -> Settings -> Backup kun je dat instellen.

Overigens heb ik wat vreemds; ik heb mijn backup gescheduled tussen 03:00 en 05:00 en nu zie ik dat de backups van afgelopen nacht niet tussen die tijd gemaakt zijn maar in plaats daarvan om 18:30 en 18:45 (twee pc's dus). In principe kan dat dus niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Hij gaat proberen iedere dag, als hij connectie heeft met de pc, een backup maken. Als je deze tussen 03:00 en 05:00 zet en de pc dan niet bereikbaar is (staat waarschijnlijk uit), dan zal hij geen backup starten.
Ik had hem ook altijd ergens in de nacht geconfigureerd, maar hij deed het vaak later, als ik even aan het internetten of gamen was en dan zit je niet te wachten op zo'n enorm performance verlies.

Nu heb ik de backup daarom ook uit gezet. Deze doe ik wel handmatig als ik zelf denk dat het weer nodig is. Zou mooi zijn als hij alleen OnIdle deze actie zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
Ferret schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 07:25:
[...]

Waarom schedule je de backup dan niet om dat 's nachts te doen? Via de console -> Settings -> Backup kun je dat instellen.
Omdat we hier de pc's 's nachts gewoon uitzetten+stroom eraf, dus hibernate of zo kan ook niet. Heb nu vanaf 5 uur 's middags tot 12 uur 's nachts, omdat dan het meeste voorkomt dat de pc's wel aan staan maar niet gebruikt worden. Maar nu gaat hij dus toch backuppen als je aan het werk bent. Alleen backuppen bij inactiviteit, zoiets zou toch in principe mogelijk moeten zijn met een add-in of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Ik geloof dat Lights-Out zoiets doet?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Jan_V schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:05:
Hij gaat proberen iedere dag, als hij connectie heeft met de pc, een backup maken. Als je deze tussen 03:00 en 05:00 zet en de pc dan niet bereikbaar is (staat waarschijnlijk uit), dan zal hij geen backup starten.
Ik had hem ook altijd ergens in de nacht geconfigureerd, maar hij deed het vaak later, als ik even aan het internetten of gamen was en dan zit je niet te wachten op zo'n enorm performance verlies.

Nu heb ik de backup daarom ook uit gezet. Deze doe ik wel handmatig als ik zelf denk dat het weer nodig is. Zou mooi zijn als hij alleen OnIdle deze actie zou doen.
A ) mijn pc's gaan 's avonds in slaapstand dus ze staan nooit uit.
B ) vanwege A ) wordt dus netjes elke nacht een backup gemaakt maar ineens afgelopen nacht niet maar heeft-ie dat gisteren vroeg in de avond gedaan (dus buiten de schedule om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
babyxl schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 13:27:
Ik geloof dat Lights-Out zoiets doet?
Nee LightsOut kan alleen de Home Server op bepaalde tijden uitschakelen of in standby/hibernate zetten, en op bepaalde tijden de Home Server uit standby/hibernate wekken (en WOL ook nog als je dat wilt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
@Babyxl: ik heb de door jou gemaakte installer voor System Restore gedowmload (waarvoor dank!) maar moet ik die runnen vanaf de desktop van de server? Ik neem aan dat het niet kan vanaf een client pc maar ik weet het niet zeker namelijk. Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Ferret schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:13:
@Babyxl: ik heb de door jou gemaakte installer voor System Restore gedowmload (waarvoor dank!) maar moet ik die runnen vanaf de desktop van de server? Ik neem aan dat het niet kan vanaf een client pc maar ik weet het niet zeker namelijk. Bedankt voor je reactie!
Gewoon installen vanaf de desktop van de server (net als ieder ander programma die je installeert op je server).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 10:24
Ferret schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 06:17:
Misschien heb je hier wat aan: http://social.technet.mic...3-4a9f-bb3d-b7bb8f893f78/

Overigens heb ik die onderste melding ook elke morgen als ik de console open.
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar. Soms heb ik verbinding voor ca 15 mins ma saarna is het altijd kloten gaat hij 10 tellen aan en 10 tellen uit (ongeveer zo lijkt het, het is gewoon onregelmatig).

Mijn laptop (win xp 32-bit) en mijn media center (vista hp 32-bit) werken perfect.

En op mn gewone desktop draai ik vista hp 64 bit. Een linksys WAG200G router.
Ik heb net ff een static ip gemaakt maar dat helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Ik word er nu een beetje moe van,

Dit is al de 2de keer in één weekend dat ik een warning krijg dat me Sys schijf aan het failen is.
Het is een RAID1 config van Samsungs ( 320gb's ) . heb het een en ander gelezen over Samsung + Raid1, maar hier word ik een beetje gek van.

Eventvwr zal ik nog eens uitgebreid doorspitten, de repair functie werkt wel gewoon ( in wat hij gaat doet was het blablaxxx + rebuilding complete index of server ) kan het zijn dat het inderdaad door foutive indexering gekomen is?

Specs:

AMD athlon X2 4850e (AM2, 2,5 GHz True Dual Core, 1MB, 45W)
Kingston 2GB DDR2 PC5300 667Mhz CL5 (KVR667D2N5⁄2G)
Samsung 320GB HD322HJ (SATA II 7200RPM 16MB) in RAID1
Antec Minuet 350 (350W, Zwart)
Gigabyte GA-MA78GM-S2H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Misschien een combo van HD's en Chipset? Probeer eens nieuwe (of oudere) drivers. Ik heb hier 2x Samsung 500GB in RAID1 en geen problemen... Ook heb ik 2x 320GB in RAID0 op mijn main box zonder problemen draaien.

Mijn WHS heeft een Q35 / ICH9 Intel chipset, en mijn main bak nForce 650.

[ Voor 36% gewijzigd door Cybergamer op 09-02-2009 03:52 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
babyxl schreef op maandag 09 februari 2009 @ 03:48:
Misschien een combo van HD's en Chipset? Probeer eens nieuwe (of oudere) drivers. Ik heb hier 2x Samsung 500GB in RAID1 en geen problemen... Ook heb ik 2x 320GB in RAID0 op mijn main box zonder problemen draaien.

Mijn WHS heeft een Q35 / ICH9 Intel chipset, en mijn main bak nForce 650.
Hmmm, ik zal eens kijken maar volgens mij is het mobo niet heel oud.
Tis niet dat er elke week een nieuwe update voor de chipset komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi lieden,

Ik wil graag een goedkoop WHS'je gaan bouwen, op basis van een intel atom 330 mobo. Nu heb ik een mooi kastje op het oog, waar 2x een 3,5" HD in kan (deze heb ik al liggen: 2x 750Gb greenpowers van WD). dan zijn de SATA connectoren op het mobo echter wel bezet. Nu had ik verzonnen om op de IDE poort een IDE flash disk van 4Gb te doen, als OS disk. Zijn hier bezwaren tegen? Wat mijn whs vooral gaat doen is fileserver spelen en zeer regelmatig (constant dus) via sabNZBd dingen downloaden, parren en unrarren.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 18:26:
Nu had ik verzonnen om op de IDE poort een IDE flash disk van 4Gb te doen, als OS disk.
Zijn hier bezwaren tegen?
Lijkt mij persoonlijk geen goed idee gezien de systeem drive in 2 parties gehakt wordt tijdens installatie, 1 voor het OS C:\ (20GB) en de rest voor de gedeelde data partitie, D;\.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 18:26:
Nu had ik verzonnen om op de IDE poort een IDE flash disk van 4Gb te doen, als OS disk. Zijn hier bezwaren tegen? Wat mijn whs vooral gaat doen is fileserver spelen en zeer regelmatig (constant dus) via sabNZBd dingen downloaden, parren en unrarren.

Alvast bedankt!
Sowieso kan een Win2k3 installatie niet meer op 4GB. Hier zit je zomaar overheen met alle updates en SP's. En ook dus de 20GB partitie die hij aanmaakt is dus een beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, duidelijk. Dan laat ik dat idee varen. Is het een absolute doodzonde om op een van de dataschijven, het OS te zetten? Of ben ik dan beter af met een (goedkope) SATA controller, 2,5" laptopschijf voor de OS en 2x 750 GB voor de storagepool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het forum van Slimdevices loopt een topic over Squeezecenter en Windows Home Server. Als jullie Squeezecenter geintegreerd willen zien in het WHS console, of andere features willen zien kan je dat daar aangeven.

Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/6220/sc7ln4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
Tower410 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:23:

Dit wil ik nu oplossen door een scheduled task te maken met BackupEngine.exe -a. Nu is hier alleen een probleempje, ik krijg nu een dubbele backup, één van de scheduled task en één van de automatische backup. Hoe is dit te voorkomen?

Backups uitschakelen voor deze pc helpt niet want dan kan ik via scheduled tasks ook niet meer backuppen, en als ik de backup-time midden in de nacht instel (als de pc's uitstaan) doet hij die automatische backup gewoon zodra je je pc aanzet de volgende dag. De console niet aanzetten helpt ook niet, hij blijft automatisch backuppen. Er moet dus nog iets in de achtergrond draaien dat ervoor zorgt dat de automatische backups starten. Dat moet ik dus uit zien te schakelen. Of is er nog een simpelere weg die ik over het hoofd zie?

[ Voor 13% gewijzigd door Tower410 op 10-02-2009 22:29 . Reden: Vergist ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:24:
ok, duidelijk. Dan laat ik dat idee varen. Is het een absolute doodzonde om op een van de dataschijven, het OS te zetten? Of ben ik dan beter af met een (goedkope) SATA controller, 2,5" laptopschijf voor de OS en 2x 750 GB voor de storagepool?
Ach beide oplossingen zijn mogelijk als je maar rekening houd dat de 1e hd welke voor het OS gebruikt gaat worden ten alle tijden automatisch gesplitst wordt in 2 partities bij de installatie van WHS en dat het 2e deel eigenlijk altijd wordt toegevoegd aan de storagepool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Inderdaad. Persoonlijk zou ik dan toch een extra schijf nemen voor het OS. Let wel op dat je een schijf neemt met minimaal 65GB vrije ruimte (geformatteerd).

Ikzelf zit ook te spelen met het idee om Flash te gaan gebruiken voor het OS. 2x 16GB flash schijfjes zijn niet zo duur meer tegenwoordig, maar ik vraag me af of het mogenlijk is om die dingen in een of andere vorm van RAID1 te zetten.

De SYS: schijf is maar 20GB, dus 16GB zou het ook wel goed kunnen doen, ik heb een manier gevonden om WHS op kleinere schijven te zetten, dus dat is het probleem niet. Maar ik wil wel graag RAID1 behouden.

Iemand enig idee?

[ Voor 64% gewijzigd door Cybergamer op 10-02-2009 12:07 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 09:01

cue

Weet er eigenlijk iemand al iets over de opvolger van windows homeserver? Komt deze ook uit samen met windows 7?

Ik zit er aan te denken om homeserver / nas zelf te bouwen maar heb het idee dat homeserver alweer op z'n retour is.

Zit dus te twijfelen of ik niet nog even wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

cue schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:28:
Weet er eigenlijk iemand al iets over de opvolger van windows homeserver? Komt deze ook uit samen met windows 7?
Ga dit eens lezen, misschien heb je er iets aan.

Overigens werkt WHS met Windows 7 beta, lees meer hier..
Ik zit er aan te denken om homeserver / nas zelf te bouwen maar heb het idee dat homeserver alweer op z'n retour is.
Ik denk van niet, al is het alleen al voor de prima backup functie van 1 of meer pc's en of laptops in huis.

Ennuh zelf bouwen is altijd leuk (en goedkoper), gewoon doen waarschijnlijk krijg je er geen spijt van. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Winkiller op 11-02-2009 14:14 ]

• Ferret
Zijn er ook gebruikers die die problemen hebben met de tijdsinstelling op de server?

Ik ben er nu achter dat automatisch zo nu en dan de tijd 9 uur teruggezet wordt (zie mijn eerdere postings over die rare tijd van de backups).

Ik zie in de Event Viewer in System af en toe de melding van W32Time die zegt: 'The time service has set the time with offset -32419 seconds.'

Direct daarna nog een W32Time melding die zegt:'The time service is now synchronizing the system time with the time source time.windows.com (ntp.m|0x1|192.168.1.XXX:123->207.46.197.32:123).'.

Dat laatste gaat dus niet goed en blijft m'n servertijd 9 uur achter lopen. Als ik -32419 secondes door 3600 deel kom ik 9 uur uit.

• Cybergamer
Ferret schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 06:15:
Zijn er ook gebruikers die die problemen hebben met de tijdsinstelling op de server?
Staan je landinstellingen wel goed? Probeer eens een andere time server, gebeurd het dan ook?

cybergamers.nl

• Cybergamer
cue schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:28:
WHS v2, aka Vail zal ietsje na Windows 7 uitkomen. Die is geheel 64 bit, dus als je evt. zou willen upgraden hou er dan rekening mee met de hardware.
Juist niet! WHS is op het moment juist bezig met een serieuze come-back! Met de corruptie bug zou ik gezegd hebben dat je idd beter had kunnen wachten, maar met PP1 is precies zoals WHS uit had moeten komen.
Zit dus te twijfelen of ik niet nog even wacht.
Niet wachten, gewoon mee doen! Ik verzeker je dat je er geen spijt van zal krijgen. WHS is gebaseerd op W2K3, en de moderators en bepaalde gebruikers op WeGotServed zijn erg enthousiast over de ontwikkelingen op Add-Ins en de how-to's.

Mijn X:\Files Editie v1.3, die overigens dit weekeinde uitkomt, maakt het alleen nog maar handiger en makkelijker om er nu mee te beginnen.

cybergamers.nl

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

babyxl schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:46:
Mijn X:\Files Editie v1.3, die overigens dit weekeinde uitkomt, maakt het alleen nog maar handiger en makkelijker om er nu mee te beginnen.
@babyxl: Tja daar is iets voor te zeggen, maaruh zou je niet uitleggen wat X:\Files nu precies is en voor wie het geschikt is, ik zou het bv. niet gebruiken.

@Ferret: Staat je timezone wel goed ? ik herrinner me dat ik ook zoiets heb gehad en de oorzaak was dat mijn timezone verkeerd stond.

• Ferret
Thanks guys; Time Zone stond inderdaad niet goed. Op zich vreemd want ik kan mij herinneren bij de install van mijn OEM dat daar niet om gevraagd is behalve welke taalinstellingen je wilt. Die heb ik gewoon op Netherlands (Dutch) gezet toen en er verder niet meer naar omgekeken.

Maar goed, nu staat-ie weer op Amsterdam ipv ergens in de US :+

Ennuh, voor die twijfelaars: WHS ROCKS!!!!!!!! 8)

• Cybergamer
Winkiller958 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:33:
@babyxl: Tja daar is iets voor te zeggen, maaruh zou je niet uitleggen wat X:\Files nu precies is en voor wie het geschikt is, ik zou het bv. niet gebruiken.
WHS X:\Files is om te beginnen gewoon de OEM (PP1) versie. Niet gekraakt of wat dan ook. De install is iets gewijzigd waardoor het mogenlijk is om bij een install of upgrade de C:\ (SYS) schijf te vergroten.

Ook staat er op deze versie heel veel tools en add-ins die in 1x te installeren zijn, dus geen overbodige reboots ed. En misschien wel het meest belangrijke: Driver support! Ik heb alle mogelijke chipset/gfx/lan/wlan drivers geslipstreamed in de WinPE en i386 directory.

Daar komt het zo'n beetje op neer, met de nodige tweaks er nog eens bij.

En dit allemaal in een handige installer menu waardoor je bijv. zelf kan kiezen wat je wil, en wat niet.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
En is dat een privé ding of is dit ook voor anderen? Lijkt me namelijk niet als het een OEM is... Het klinkt wel goed, zeker die drivers die er in zitten want dat levert bij een zelfbouw WHS nog wel eens problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Deze gaat gewoon downloadbaar worden voor andere WHS gebruikers via BitTorrent.

Aangezien ik er geen serial of crack bij geef, en geen van de bestanden daadwerkelijk gekraakt hebt is dit volledig legaal. Dit weekeinde gaat die released worden door Drashna (WGS).

Ik ben er bijna mee klaar, even de puntjes op de i, en dan upload ik de iso naar Drashna...

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Winkiller958 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:33:
[...]

@Ferret: Staat je timezone wel goed ? ik herrinner me dat ik ook zoiets heb gehad en de oorzaak was dat mijn timezone verkeerd stond.
Misschien kun je ook vermelden wat de reden is dat jij het niet wil gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij aub vertellen wat ik hier mee aan moet of aan kan doen.

[img=http://img299.imageshack.us/img299/83/naamloos3pf9.th.png]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Gewoon installen. Op die manier heb je toegang tot je Desktop van WHS en andere computers in je netwerk die bij WHS bekend zijn.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

babyxl schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 17:43:
[...]

Gewoon installen. Op die manier heb je toegang tot je Desktop van WHS en andere computers in je netwerk die bij WHS bekend zijn.
tja das nou net mijn vraag wat en waar instaleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Als het goed is moet je een Certificaat accepteren, en installeren. Dan werk die functie ook.

Ik zie dat je dit probeerd vie je lokale netwerk, probeer het eerst eens via je xxx.homeserver.com domein.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
Tower410 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:06:
[...]

Dit wil ik nu oplossen door een scheduled task te maken met BackupEngine.exe -a. Nu is hier alleen een probleempje, ik krijg nu een dubbele backup, één van de scheduled task en één van de automatische backup. Hoe is dit te voorkomen?

Backups uitschakelen voor deze pc helpt niet want dan kan ik via scheduled tasks ook niet meer backuppen, en als ik de backup-time midden in de nacht instel (als de pc's uitstaan) doet hij die automatische backup gewoon zodra je je pc aanzet de volgende dag. De console niet aanzetten helpt ook niet, hij blijft automatisch backuppen. Er moet dus nog iets in de achtergrond draaien dat ervoor zorgt dat de automatische backups starten. Dat moet ik dus uit zien te schakelen. Of is er nog een simpelere weg die ik over het hoofd zie?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Misschien kun je de Backup Service uitzetten maar dan heb je wel continue een rood schildje en zegt de console dat je Network at Risk is en dat lijkt me ook niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
Bij de backup-service van de server staat als description dat die ervoor zorgt dat computers kunnen backuppen en restoren. Als ik die service uitzet kan ik toch geen backups meer maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

babyxl schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:07:
Deze gaat gewoon downloadbaar worden voor andere WHS gebruikers via BitTorrent.

Aangezien ik er geen serial of crack bij geef, en geen van de bestanden daadwerkelijk gekraakt hebt is dit volledig legaal.
offtopic:
Weet je dat heel zeker? :)
Ik kan me voorstellen dat er nog niet actief achteraan gezeten wordt, maar met het verspreiden van WHS binaries (de installatiefiles zelf) kun je wel het risico lopen wegens copyright schending aangesproken te worden.
Als je Installer alleen een wrapper is waar je zelf de I386 dir van je WHS DVD moet inzetten zit je denk ik veiliger.

Dat is namelijk hetzelfde als wat met BartPE is gebeurd, Bart Lagerweij kreeg een cease & desist als ie niet z'n aanpassingen deed waarmee je zelf de installfiles moest aanleveren als eindgebruiker.

Then again, IANAL- YMMV enzo.

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 15-02-2009 15:10 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

rsvmark schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:25:
[...]
Misschien kun je ook vermelden wat de reden is dat jij het niet wil gebruiken?
Sure, ik zie het nut er niet van in als je in het bezit bent van een originele oem pakket, tel daarbij op dat ik geen liefhebber ben van de meeste add-ins (en zelf kan vinden) en de drivers voor mijn systeem kan ik ook zelf wel vinden, de rest heb ik niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
alt-92 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 15:07:
[...]
[ot]
Weet je dat heel zeker? :)
Nee, maar zolang Terry en Christopher het goed vinden zie ik het probleem (nog) niet. en anders kijk ik wel naar andere mogelijkheden wanneer dit toch mocht gebeuren.

Daarbij lever ik geen cracks ofzo erbij en maak ik ook geen veranderingen van de systeembestanden zelf. Alle veranderingen gebeuren pas achteraf, en alleen met freeware spul.

[ Voor 3% gewijzigd door Cybergamer op 15-02-2009 23:11 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Wow!!! Dit is cool: http://forum.wegotserved....0&gopid=39615&#entry39615

Jij hebt het al draaiend Babyxl en het komt ook op je getweakte versie van WHS. Topper hoor!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Werkt hier prima ja :)

Die Drive Balancer is idd een last-minute update. Dus die zit er bij.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Winkiller958 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 17:20:
[...]
Sure, ik zie het nut er niet van in als je in het bezit bent van een originele oem pakket, tel daarbij op dat ik geen liefhebber ben van de meeste add-ins (en zelf kan vinden) en de drivers voor mijn systeem kan ik ook zelf wel vinden, de rest heb ik niet nodig.
Dat maakt toch niet uit? Ik verplicht niemand om het te gebruiken, en ik denk daat Winkiller prima in staat is zijn eigen DVD te slipstreamen. Eerlijk gezegd geef ik hem best wel gelijk, maar er zijn genoeg mensen die ik er gelukkig wel een plezier mee kan doen. :)

Uploaden naar Drashna gaat langzaam, maar we zijn er bijna.. (nog iets van 200MB)

Een volledige beschijving is hier te vinden.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

babyxl schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:20:
[...]
Dat maakt toch niet uit? Ik verplicht niemand om het te gebruiken, en ik denk daat Winkiller prima in staat is zijn eigen DVD te slipstreamen. Eerlijk gezegd geef ik hem best wel gelijk, maar er zijn genoeg mensen die ik er gelukkig wel een plezier mee kan doen. :)

Uploaden naar Drashna gaat langzaam, maar we zijn er bijna.. (nog iets van 200MB)

Het was inderdaad niet mijn bedoeling om je x:\files project de grond in te boren, misschien had ik dat er bij moeten zetten, gelukkig voor mij had je dat al door :P

Op hardware info is een nieuwe PC advies thuisserver verschenen, leuke opzet maar de processor is net ff te weinig in mijn ogen en verder vindt ik de behuizing helemaal niets, de rest kan er mee door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
No problem. Ik weet dat jij erg blij bent met je WHS, en dat ding gebruikt voor andere taken dan dat ik zou doen. :)

Hoe komen ze aan die kast als thuisserver? LOL! Een Qpack zou velen malen beter zijn IMHO. Maarja, tis een simpele review voor de huis, tuin en keuken gebruikers. De hardware is wel OK voor de basis taken hoor. Zeker nu we PP1 hebben. Alleen zou ik het net ff een schijffie meer erbij gedaan hebben, maar volgens mij past dat niet in de kast :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:33
Heb de voorganger van die behuizing (nsk 1300), zat in het Informatique pakket toen die nog (als eerste) een MS homeserver leverden. Wat teveel lawaai naar mijn mening van de powersupply (hij staat toch op zolder weggestopt), maar de kast vindt ik verder niets mis mee. Compact, standaard ruimte voor 3 harde schijven, en ik ga de CD/DVD bay gebruiken voor een vierde schijf als ik de extra opslag ruimte nodig heb (2Tb totaal op het moment). Mocht ik hem ga vervangen dan zal het iets als een tranquil zijn. Dus echt een stuk stiller, voor de rest geen klachten als je met 3 of 4 harde schijven kun leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Nu online
Helaas heb ik nog geen WHS, maar ben ik wel van plan er spoedig 1 te bouwen/kopen.
Toch heb ik op dit moment wel een paar kleine vragen die me al een tijd bezig houden.

1 Van de belangrijkste redenen van een WHS is natuurlijk het feit dat je van pc's en laptop's een back-up kan maken.
Maar wat nu, als de laptop die dus normaal gesproken op de lokatie aanwezig is, niet op lokatie is, kan je dan een back-up maken via internet?

Het stroom verbruik van de WHS ligt al laag, maar hoe lager, hoe beter natuurlijk, daarom zou ik de WHS alleen aan hebben staan wanneer dit nodig is, bijv bij het streamen van een film of het back-upen van een systeem.
Nou weet ik dat het mogelijk is om een systeem vanuit het interne netwerk aan te laten gaan via een signaal, is dit ook mogelijk vanaf buitenaf?
Dus dat ik op mijn werk zit, de WHS uit staat/in hybernate ofzo zit, dat ik dan een bestand even nodig heb, ik dan er toch op kan komen.

[ Voor 38% gewijzigd door RollieBollie op 18-02-2009 13:11 . Reden: Had nog een vraag. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
RollieBollie schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 13:05:
Helaas heb ik nog geen WHS, maar ben ik wel van plan er spoedig 1 te bouwen/kopen.
Toch heb ik op dit moment wel een paar kleine vragen die me al een tijd bezig houden.

1 Van de belangrijkste redenen van een WHS is natuurlijk het feit dat je van pc's en laptop's een back-up kan maken.
Maar wat nu, als de laptop die dus normaal gesproken op de lokatie aanwezig is, niet op lokatie is, kan je dan een back-up maken via internet?

Het stroom verbruik van de WHS ligt al laag, maar hoe lager, hoe beter natuurlijk, daarom zou ik de WHS alleen aan hebben staan wanneer dit nodig is, bijv bij het streamen van een film of het back-upen van een systeem.
Nou weet ik dat het mogelijk is om een systeem vanuit het interne netwerk aan te laten gaan via een signaal, is dit ook mogelijk vanaf buitenaf?
Dus dat ik op mijn werk zit, de WHS uit staat/in hybernate ofzo zit, dat ik dan een bestand even nodig heb, ik dan er toch op kan komen.
1. Nee, niet mogelijk met de Console in iedergeval. wellicht met externe programma's , maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van de up&down snelheid van de lijn waar het over moet etc etc.

2. Je kan je WHS via het internet benaderen, https://jouverzonnennaamhier.homeserver.com

je moet wel de mogelijkheid hebben om de site toe tevoegen aan je veilige sites ( wat bij mij op school niet kan, echt bale :( ) en dan zie je de console hetzelfde als van een van de client pc's .

er is een add-in , genaamd Autoexit RC2 oid waar je via het internet dan gewoon je pc ( Wake on Lan )

oops, je bedoelt WHS, volgens mij is er wel een add-in dat je op bepaalde tijden je whs aan kan doen,
maar on cue lijkt me lastig. Dan zou je al richting zelfbouw mogelijkheden moeten gaan me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
thijszor schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 13:39:
[...]

1. Nee, niet mogelijk met de Console in iedergeval. wellicht met externe programma's , maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van de up&down snelheid van de lijn waar het over moet etc etc.
Het kan wel met Hamachi, maar zoals je al zei is het afhankelijk van de lijn. Maar het gaat prima hoor als je alleen de daily backups doet. Een volledige backup zou ik wel lokaal doen.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
babyxl schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:20:
[...]

Komt ie nog in de nieuwsgroepen te staan?

(probeer hem nu van de skydrive te halen maar dat moet file voor file ..... of zie ik iets over het hoofd?)

[ Voor 7% gewijzigd door rsvmark op 23-02-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Ik heb helaas geen nieuwsgroep account, dus nee. Alleen skydrive en torrent.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
babyxl schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 12:23:
Ik heb helaas geen nieuwsgroep account, dus nee. Alleen skydrive en torrent.
De skydrive optie staat nu doorgestreept, heeft dit te maken met de kleine wijziging die gemaakt moest worden?

Moet effe kijken hoe dat ook alweer ging via bittorrent :?

ps
Als je hem ook via de nieuwsgroepen wil verspreiden wil ik er wel eens naar kijken?!

[ Voor 11% gewijzigd door rsvmark op 24-02-2009 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
rsvmark schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 15:20:
[...]

De skydrive optie staat nu doorgestreept, heeft dit te maken met de kleine wijziging die gemaakt moest worden?

Moet effe kijken hoe dat ook alweer ging via bittorrent :?

ps
Als je hem ook via de nieuwsgroepen wil verspreiden wil ik er wel eens naar kijken?!
SkyDrive is idd out-to-date versie. Bittorent is easy, gewoon uTorrent downloaden en gaan.

Ik zou graag willen dat je naar dat newgroups spul keek, ikzelf heb er al enige jaren niet meer mee gewerkt omdat ik eigenlijk alleen maar torrents gebruik.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
babyxl schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:07:
[...]

SkyDrive is idd out-to-date versie. Bittorent is easy, gewoon uTorrent downloaden en gaan.

Ik zou graag willen dat je naar dat newgroups spul keek, ikzelf heb er al enige jaren niet meer mee gewerkt omdat ik eigenlijk alleen maar torrents gebruik.
Ik heb hem bijna binnen via de torrent.
Zal me weer eens verdiepen in het uploaden naar de nieuwsgroepen als jullie (de makers) er geen bezwaar tegen hebben.
Ikzelf gebruik ftd om in de nieuwsgroepen te zoeken. Als ik hem post zal ik daar de post aankondigen met de info zoals jullie die op wegotserved neergezet hebben.
Als jullie het anders willen hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Is prima! dank je wel!

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het hebben van 2 whs systemen in een netwerk?
Zou graag een test opstelling in mijn netwerk willen hangen zodat ik mijn huidige whs niet zo frequent hoef te herinstallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Ja hoor, gaat prima. Je kunt alleen maar 1 connector op je client draaien, dus je moet dan wel per client kiezen welke Home Server de backups doet enzo.
Maar verbinden met de shares enzo gaat probleemloos als je meerdere Home Servers hebt. Je moet ze natuurlijk wel alletwee een verschillende naam geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
NB: Je kunt je 2e WHS voor test-doeleinden ook prima als Virtual Server draaien. Dat voorkomt nog meer herinstallaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Ik heb mijn Test WHS in VirtualPC draaien en ik moet zeggen dat dat erg goed werkt icm. de undo disk/changes optie.

Voor 9 van de 10 gevallen is dit een prima oplossing.

cybergamers.nl

• rsvmark
rsvmark schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:43:
[...]

Als het goed is staat ie er over 5 uurtjes op!

Voor mensen die hem zoeken:
Bestandsnaam: WHS X-Files v1.3.1 Server Install dvd
Gepost in: alt.binaries.ftd
Ftd nr: 911908
Hmmm die 5 uurtjes gaat niet lukken. Vannacht vond mijn WHS het nodig om een update binnen te halen en opnieuw op te starten |:(
Upload was dus gestopt en geeft hierna wat foutmeldingen dus dat wordt waarschijnlijk een repost :|

• Cybergamer
Jammer :(

Als het gelukt is kun je ook evt. op WGS melden?

cybergamers.nl

• rsvmark
babyxl schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:53:
Jammer :(

Als het gelukt is kun je ook evt. op WGS melden?
Volgens mij staat ie erop babyxl!!
Ik ga zo naar huis en meld het wel even op wgs.

• rsvmark
babyxl
Kan ik de x:\files dvd gebruiken om een server reinstallatie te doen en gelijk de sys partitie te vergroten of is dat vragen om ellende?

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Vraagje:

Ik heb WHS nu geinstalleerd onder de IDE-mode van mijn harde schijven. Echter, om de 6 SATA poorten op mijn mobo ( Asus DSBV-DX) te kunnen gebruiken moeten de disks in AHCI mode staan. Kan ik nu zomaar switchen van IDE naar AHCI? Is hier geen reinstall voor nodig en/of geeft dit problemen? Het is zeer belangrijk dat de data op de disk behouden blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
rsvmark schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 18:45:
babyxl
Kan ik de x:\files dvd gebruiken om een server reinstallatie te doen en gelijk de sys partitie te vergroten of is dat vragen om ellende?
Dat heb ik getest op mijn VM en zag geen problemen, dus dat kan prima!

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Emile schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 23:24:
Vraagje:

Ik heb WHS nu geinstalleerd onder de IDE-mode van mijn harde schijven. Echter, om de 6 SATA poorten op mijn mobo ( Asus DSBV-DX) te kunnen gebruiken moeten de disks in AHCI mode staan. Kan ik nu zomaar switchen van IDE naar AHCI? Is hier geen reinstall voor nodig en/of geeft dit problemen? Het is zeer belangrijk dat de data op de disk behouden blijft.
Kijk even op het WeGotServed forum hierover, daar staat uitleg of en hoe dat kan. Ik heb me er niet in verdiept, maar volges mij moet dat niet al te moeilijk zijn.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
babyxl schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 00:00:
[...]

Dat heb ik getest op mijn VM en zag geen problemen, dus dat kan prima!
Dan gaan we dat dit weekend eens proberen. ;)

Ik heb ook de "Client Recovery Flash Drive Disk" en de "Client Recovery Disk"
op usenet (de nieuwsgroepen) gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
En ik heb alles binnen! Goeie samenwerking jongens! BIG THANX!!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
WHS X-Files v1.3 Restore Flash Drive
alt.binaries.ftd
ftd.nr 912672

WHS X-Files v1.3 Client Restore CD
alt.binaries.ftd
ftd.nr 912663

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Toppie! Ben blij dat rsvmark de moeite wilde nemen hiervoor, dank!

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin86
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 13:22
Gebruik home server nu al een aantal maanden, alles werkte zoals ik het had verwacht en ik was heel tevreden, maar:

Afgelopen week heb ik een extra 1TB en nog een 500GB schijf ingebouwd en toegevoegd aan de data pool.
Tegelijkertijd heb ik mijn desktop pc geupgraded en hierop draait nu Vista 64bit.

Voorheen met Vista 32bit kon ik bestanden heen en weer kopieren van Desktop naar Server met 60+ mb/s over gigabit. Maar nu ik er 2 schijven heb bijgeplaatst gaat het schrijven naar de server met max 2mb/s en data kopieren van Server naar desktop gaat wel nog steeds met 60+ mb/s.

Kan het zijn dat Driver Extender hier de oorzaak van is?
Met 2mb/s HD films maar de Home Server kopieren, maakt de Home Server voor mij praktisch onbruikbaar.

Heb ook al een topic hierover gestart op WeGotServed:
http://forum.wegotserved.com/index.php?showtopic=6721

maar misschien dat hier iemand een andwoord weet of dezelfde ervaring heeft met Home Server.

Groeten, Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Ik zat even het draadje te bekijken op WeGotServed en bedacht me toen dat het een idee zou zijn om even de Drive Balancer te draaien. Misschien dat je dan betere prestaties krijgt?

En heb je duplicatie aan gezet? Dat heeft ook even tijd nodig, misschien dat de overdracht daarom zo langzaam is?

[ Voor 24% gewijzigd door Cybergamer op 03-03-2009 18:35 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het trouwns mogelijk om de standaard shares van windows home server te redirecten / verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 12:30:
Is het trouwns mogelijk om de standaard shares van windows home server te redirecten / verwijderen ?
Nope. Die worden keihardweer terug gezet als je ze verwijderd/aanpast.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Hmm, gisteren kortsluiting gehad. 3 Harde schijven gecrashed. Stonden allemaal in RAID 0, dus was normaal alles kwijt geweest. Dankzij m'n Home Server geen bit kwijt. Restore CD erin, server zoeken, computer kiezen, uurtje wachten en klaar!

1 woord Ge-wel-dig!
Niet van die harde schijven dan, van de back-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
Op dit moment heb ik een oude Dell GX260 draaien met Freenas.
Toch zijn er dingen waar ik niet zo heel erg blij mee ben.
Mijn Philips Streamium kan namelijk geen muziek streamen van de NAS met fuppes. Soms krijg ik de data wel te zien, maar meestal niet. Dat schiet dus niet op.
Nu weet ik dat er voor Windows wel software is (veel zelf) wat wel gewoon werkt.
Mijn keuze gaat op dit moment uit naar WHS.
Voorlopig ga ik ook even de Dell inzetten als server waarbij ik van 1x160GB intern en 1x 160GB extern over ga naar een 1TB schijf middels een IDE naar SATA converter.

Uiteindelijk is het wel de bedoeling om een server in elkaar te zetten welke zo zuinig mogelijk zal zijn. Intel Atom e.d.
Ik lees in dit topic al een aantal keer dat WHS niet zo heel blij is met HD bestanden en DVD's e.d., maar is het wel gewoon mogelijk?
Daarnaast wil ik de WHS ook aanvullen met een touchscreen en software waarmee ik dan muziek af kan spelen zoals dit gebeurd in horeca gelegenheden. Er bestaat misschien nog een grote kans dat de server wel krachtiger zal worden zodat er ook HD content meteen op de tv afgespeeld kan worden, maar dat is allemaal nog uiteindelijk te bedenken.

Is de snelheid goed genoeg om via een 1Gbit netwerk ISO's te mounten op pc's en daar vandaan ook meteen af te spelen/te installeren. Daarnaast ook bijvoorbeeld foto's en video te bewerken? Alhoewel ik verwacht dat de video's (HighDef camera) niet te doen zijn op die manier.

Het grootste probleem is nu om middels de NAS (traag) alle data naar mijn pc te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Arunia schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:16:
Op dit moment heb ik een oude Dell GX260 draaien met Freenas.
Toch zijn er dingen waar ik niet zo heel erg blij mee ben.
Mijn Philips Streamium kan namelijk geen muziek streamen van de NAS met fuppes. Soms krijg ik de data wel te zien, maar meestal niet. Dat schiet dus niet op.
Nu weet ik dat er voor Windows wel software is (veel zelf) wat wel gewoon werkt.
Mijn keuze gaat op dit moment uit naar WHS.
Voorlopig ga ik ook even de Dell inzetten als server waarbij ik van 1x160GB intern en 1x 160GB extern over ga naar een 1TB schijf middels een IDE naar SATA converter.

Uiteindelijk is het wel de bedoeling om een server in elkaar te zetten welke zo zuinig mogelijk zal zijn. Intel Atom e.d.
Ik lees in dit topic al een aantal keer dat WHS niet zo heel blij is met HD bestanden en DVD's e.d., maar is het wel gewoon mogelijk?
Daarnaast wil ik de WHS ook aanvullen met een touchscreen en software waarmee ik dan muziek af kan spelen zoals dit gebeurd in horeca gelegenheden. Er bestaat misschien nog een grote kans dat de server wel krachtiger zal worden zodat er ook HD content meteen op de tv afgespeeld kan worden, maar dat is allemaal nog uiteindelijk te bedenken.

Is de snelheid goed genoeg om via een 1Gbit netwerk ISO's te mounten op pc's en daar vandaan ook meteen af te spelen/te installeren. Daarnaast ook bijvoorbeeld foto's en video te bewerken? Alhoewel ik verwacht dat de video's (HighDef camera) niet te doen zijn op die manier.

Het grootste probleem is nu om middels de NAS (traag) alle data naar mijn pc te schuiven.
Wat bedoel je met de opmerking dat WHS problemen zou hebben met HD en DVD bestanden?
Ikzelf gebruik mijn whs voor down- uploaden uit/naar de nieuwsgroepen, uitpakken (uiteraard...) en opslag van muziek, foto's, backups en films (voornamelijk HD!!).
Enige waar ik last van heb is dat het laden en scrollen door mijn muziek collectie te traag naar mijn zin gaat.
Aangezien ik 200+ Gb aan muziek op de server heb staan kan ik me hier iets van voorstellen.
Heb sinds gisteren in mijn htpc een grotere hd gestoken zodat ik mijn muziek kan synchroniseren met de server en dus de navigatie door de muziek wat soepeler loopt.
Verder werkt het perfect, alle hd content staat op de server en de htpc speelt hiervan af.

Dit zijn mijn specs mocht je er wat aan hebben:
Chassis: Antec Mini P180
Motherboard: Gigabyte GA-MA69GM-S2H
Processor: AMD Athlon X2 4850e
Video Card: Onboard
Memory: 2x 1Gb
HDD0: Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
HDD1: Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB
HDD2: Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB
HDD3: Maxtor DiamondMax 21 STM3160215AS, 160GB (not added to pool)
Backup Drive: 3x Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB

Over het afspelen van content direct vanaf de whs (dmv touchscreen). Volgens mij zijn ze bij wegotserved ook aan het proberen om media center aan whs toe te voegen.
Wellicht kan babyxl hier iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
Bedankt voor de info!
Ik wil graag software zoals Touchtone (http://www.mp3touchscreens.com/touchtone/index.htm)
of Touch n go (http://www.touch-n-go.com/software.htm) gaan gebruiken.
Het komt er dan ook uiteindelijk op neer dat de WHS naar de woonkamer gaat in de mediakast waarbij er een touchscreen aan de muur komt te hangen.
Een soort van alles in 1 aangezien ik de verschillende functies toch wel wil hebben. Het is dan handiger om het in één keer te hebben in 1 apparaat.

Ik ga in iedergeval binnenkort eens kijken of ik de huidige pc kan installeren als WHS. Daarnaast hoop ik nog wel een beetje dezelfde functies te behouden.
Ik gebruik nu: netwerkschijf, UPnP en torrent download.
Voor Windows heb je hiervoor: Gewoon Windows :P, Twonkymedia, utorrent/Vuze oid, als het maar een web client heeft of een plek waar het programma kijkt voor torrent bestanden. Overigens, bovenstaande functionaliteit ga ik me zelf wel in verdiepen.
Pagina: 1 ... 14 ... 47 Laatste