Joss schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 16:55:
Ik kan het me niet meer herinneren, maar een jaar geleden ofzo werd de nieuwe loon-formule ingevoerd. Hierna is het toch fout gegaan met de markt? Ik bedoel, vroeger betaalde je gewoon 6mil voor een goddelijk, die waren onhaalbaar. Vroeger was er geen break-even-point achtig iets, wat er nu wel is (gezien je voor een wonderbaarlijk bijna net zoveel krijgt als voor een reusachtig). Probleem daarmee is natuurlijk dat wij als clubs op de lange termijn niets meer gaan verdienen met doortrainen. Plus je betaald je scheel aan het loon van die spelers die je wel tot reusachtig door wilt trainen.
Ik snap het niet, want zo was het 1/1.5 jaar geleden volgensmij toch echt niet. Die marktinstorting is volgensmij echt veroorzaakt door dat nieuwe loon, of is het toch omdat we richting het miljoen lopen ofzo?
Blijft een leuk discussiepunt, dat loon/markt/opbrengstverhaal. Gisteren weer een reusachtig midje gekocht voor 1.3M, moest je vroegâh aankomen met zo'n bod, was je meteen naar 'de blauwe kamer' gestuurd....
de markt is meer en meer aan het focussen op loon. Goeie spelers waren vroeger duur én kostte een hoop salaris. Nu kan iedereen wel goeie spelers betalen, ze kosten immers geen fuck meer, maar het looncomponent wordt steeds belangrijker. ik vind het geen goede zaak. vroeger waren goeie spelers voor hoge teams alleen te betalen nu kunnen 8e divisie spelers ook zulke spelers kopen, ok ze kunnen het loon niet betalen, maar wel van 1 of 2 van zulke gasten. je team is dan meteen rete goed.
ik ben lekker ouderwets en niet in voor veel verandering, maar ik vond het 'vroeger' beter. je kocht een trainee en die werd gewoon meer waard. toen was een investering van een 1m in een jeugdspeler zinvol. nu allang niet meer. je koopt ze voor meer dan dat ze weggaan. je bouwt dus weinig op.
aan de andere kant is het betalen van de lonen nu een essentieel component. en in een lage divisie met weinig supps en een klein stadion lukt het nooit. teams met te dure spelers vliegen vanzelf over de kop. maar als je kijkt naar het niveau van V divisies en III divisies zie je weinig verschil in ratings vind ik. het 'vernederlandsen' is nu ook erg in, en een must bijna.
vroeger had je ook dat goeie spelers(vanaf mytisch) goedkoper werden omdat het loon hoog was. nu is een wonderbaarlijke speler eigenlijk even duur als een buitenaardse.
het is nu dus niet meer zaak te sparen voor dure spelers, maar je inkomsten zo te regelen dat je het loon kan betalen.
ik vind het nu een stuk lastiger hoor. vroeger wist je wat je had lopen aan spelers(waarde) nu is het rommelen in de marge.
je koopt lachend een 11x buitenaards team nu, maarja ga het maar eens betalen. Dát is nu eigenlijk het managen geworden ipv slim inkopen en goed trainen.
ik koop alleen nog maar cheape gasten. ze worden toch niet veel meer waard.
nouja doffe ellende dus, maar dat roep ik al een jaar lang
@sandy fries is geen taal. Friezen DENKEN dat alleen. Niemand erkent het. Zometeen is alles wel een taal. Er is er maar één! ABN