ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
I'll keep my D2X for a couple of weeks to overlap with the MIII. But I doubt I will decide to resell the Canon and go back the NIkon. We'll see ....
I will miss my 10.5 fisheye though.
Looks like I will settle for a Tokina 10-17mm ....
Verwijderd
Verwijderd
(ok - done with the offtopic)
Ralph, die Tokina past wel, maar je krijgt er dan gratis zwarte randen bij; die lens is gemaakt voor 1.5/1.6 cropfactor camera's. Ik zou inderdaad kijken naar een 15mm fish of desnoods de 8mm van Sigma. Voor de rest veel SD kaartjes kopen dat is namelijk sneller dan CF.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:01:
Yep, switching to Canon.
I'll keep my D2X for a couple of weeks to overlap with the MIII. But I doubt I will decide to resell the Canon and go back the NIkon. We'll see ....
I will miss my 10.5 fisheye though.
Looks like I will settle for a Tokina 10-17mm ....
Maar heb je al wel Canon lenzen?
Verwijderd
Lenses I'm considering getting:
70-200 2.8 IS
16-35 2.7 II (and no 24-70, never mind the gap)
85 1.2 (maybe)
580 EX II
CP-E4
Good tip for the SD cards Gerard, did not know what to do there. Thx !
Feeback and advice welcome, I'm no familiar with Canon's gear.
Ask Floris, the Tokina WILL give you vignetting.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:29:
I've been told there was no vigneting with the Tokina, even on the 1.3 cropfactor.
70-200 2.8 IS
85 1.2 (maybe)
580 EX II
CP-E4
Goede keuzes wat lenzen betreft. Misschien dus nog een fish erbij (Sigma 15mm of 8mm) en dan ben je voorlopig wel klaar. Misschien nog een extra accu voor je camera? En ja die zijn relatief duur.
Verwijderd
[/off]
En ja die zijn relatief duur.
Hou gauw op. Relatief duurLenses I'm considering getting:
70-200 2.8 IS €1660
16-35 2.7 II (and no 24-70, never mind the gap) €1500
85 1.2 (maybe) €1830
580 EX II €410
CP-E4

Zit geld zat daar..
Vergeet de body a €3700 niet.
--------------------------------------------
€9100 bij de goedkoopste PW opties
kan die 150 euro voor een accu er ook nog wel af
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 14:49 ]
kijken naar foto's gemaakt met de Pentax 10-17(optisch vrijwel gelijk aan de Tokina) op een Pentax MZ-S(laatste pro film body van Pentax).
Ralph kan engels lezen maar praten/schrijven is wat lastiger. En om het ingewikkelder te maken; het is een fransmanVerwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:40:
[off]Wel met de Nederlandse taal blijkbaar..waarom reageer je eigenlijk zelf niet in het Nederlands?
[/off]
Geld zat of niet, het is relatief duur. Een accu van 140 euro vind ik NIET goedkoop, of je nou bodies van 3700+ euro kan kopen of niet. Vandaar het woordje "relatief".Hou ajb op. Relatief duur![]()
![]()
Zit geld zat daar..
Verwijderd
Thx for the Pentax link. Even though that vigneting stuff cools me down
I need extremenly wide angle, no circular fisheye. Sigma 15 seems a ok option if the 10-17mm won't work to well.
Verwijderd
kan nederlandse lezen bedoel je? en engels praten/schrijven ?GerardHenninger schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:51:
[...]
Ralph kan engels lezen maar praten/schrijven is wat lastiger. En om het ingewikkelder te maken; het is een fransman
Ralph tu habite ou? (jeetje weet ik dit nog?)
Ik ben het ten dele wel met je eens hoor, 140 euro voor wat stroom is idd niet goedkoop en het woordje relatief is wel goed gebruikt (Y) maar toch stuit het tegen de borst..kan je je wel voorstellen hoop ik..Geld zat of niet, het is relatief duur. Een accu van 140 euro vind ik NIET goedkoop, of je nou bodies van 3700+ euro kan kopen of niet. Vandaar het woordje "relatief".
3650 of 3700 is ook niet echt significant op zo'n bedrag. Maar op het totaal pakket is het (bedrag voor de accu) helemaal niet zo veel meer..wil je wat doen met al dat geweld of niet, ja toch?
[off]Zelf overigens een namaakaccu voor m'n K10D besteld. 14.50 incl. verzendkosten.

Als je geen fish effect nodig hebt kun je kijken naar Sigma popeye (12-24). Die dekt 35MM en is daarmee de wijdste non-fish die op een 1D gaat.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:56:
I paid 3650 inc BTW for my Mark III.
Thx for the Pentax link. Even though that vigneting stuff cools me down
I need extremenly wide angle, no circular fisheye. Sigma 15 seems a ok option if the 10-17mm won't work to well.
Tokina fish zoom is op 1.6 al een fijne CA koning, dat gaat op 1.3, als hij al je beeld kan vullen, zeker niet beter worden. Ook zal het erg beperkt zijn kwa hoekscherpte.
Die sigma 15 is dus iets wat ik zou overwegen...
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Klinkt als een killer set-up. Die 70-200/2.8L IS is in vrijwel alle opzichten te vergelijken met de Nikkor 70-200/2,8 VR, dus als je bekend bent met die laatste weet je ongeveer wat je kan verwachten met de eerste.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:29:
I've been told there was no vigneting with the Tokina, even on the 1.3 cropfactor.
70-200 2.8 IS
85 1.2 (maybe)
580 EX II
CP-E4
De 16-35/2,8L (op 1,25x crop) zal prima werken voor partyfotografie, 20-44 mm equivalent.
Verder zal je nog een luxeprobleem krijgen denk ik. Op ISO 3200 poept de Mk III er nog prima platen uit. Jou extreme drag-the-shutter techniek met sluitertijden richting een volle seconde betekent waarschijnlijk dat je die hoge ISO waarden niet eens hard nodig zal hebben...
Oh, en je website lijkt plat te liggen. En kan je even aangeven om welke DV 2005 foto het gaat? Ben wel nieuwsgierig.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
als je zo kritisch bent dat je die camera met die lenzen koopt, dan ga je toch niet met dat prutsding van Sigma lopen?Ronald schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:08:
Als je geen fish effect nodig hebt kun je kijken naar Sigma popeye (12-24). Die dekt 35MM en is daarmee de wijdste non-fish die op een 1D gaat.
maar die wide-angle zoektocht van rlemarec laat wel een groot nadeel van de 1D-(niet s-)serie zien. echt ultra-wide is er niet voor. de belangrijkste doelgroep voor deze camera is toch voornamelijk sportfotografen en daar is dat extra beetje minder beeldhoek vaak geen probleem voor, maar wanneer je extreme groothoek nodig hebt, dan kan je veel meer met aps-c of fullframe.
een optie is de 14/2.8, alleen dat prijskaartje...

Verwijderd
De Canon EF 14/2,8? Of de Tamron SP 14/2,8?lateef schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:35:
[...]
een optie is de 14/2.8, alleen dat prijskaartje...
Die laatste is namelijk optisch zeer sterk, volgens de Fred Miranda user reviews duidelijk beter dan de eerste. En dat terwijl de Tamron slechts iets meer dan de helft kost.
Ik heb die tamrom SP 14 op mijn 5D geprobeerd. Hij is loeizwaar, je krijgt er een enorm stoffig tasje bij (past geen dop op). en optisch vond ik hem zeer slecht presteren, ook afgestopt!JumpStart schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:01:
[...]
De Canon EF 14/2,8? Of de Tamron SP 14/2,8?
Die laatste is namelijk optisch zeer sterk, volgens de Fred Miranda user reviews duidelijk beter dan de eerste. En dat terwijl de Tamron slechts iets meer dan de helft kost.
Ik heb uiteindelijk voor de 17-40L gekozen.
http://dc.watch.impress.c...kend/2007/06/08/6402.html
http://dc.watch.impress.c...kend/2007/06/15/6450.html
(kijkt alleen plaatjes)
[ Voor 35% gewijzigd door bouwfraude op 16-06-2007 05:46 ]
Bedankt voor de linkjes.bouwfraude schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 05:45:
foto's van de 1D mk3
http://dc.watch.impress.c...kend/2007/06/08/6402.html
http://dc.watch.impress.c...kend/2007/06/15/6450.html
(kijkt alleen plaatjes)
Vind dat soort foto's alleen zo niet-spannend; altijd te goed belicht. Ik liever foto's van mensen hier op GoT, daar heb ik meer aan....
Maar het is beter dan een bakstenen muurGerardHenninger schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 05:50:
[...]
Vind dat soort foto's alleen zo niet-spannend; altijd te goed belicht. Ik liever foto's van mensen hier op GoT, daar heb ik meer aan....
nog paar dan met hogere iso's
http://dc.watch.impress.c...view/2007/06/06/6384.html
[ Voor 34% gewijzigd door bouwfraude op 17-06-2007 00:56 . Reden: link fixed ]
http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php?product=78Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:19:
http://photozone.de/8Revi...on_14_28_pentax/index.htm
/me not that impressed actually....
De Canon 14mm.... voor 1800 euro... Canon mag In de hoek en zich schamen, met de ezelsmuts op!
Lateef: Die sigma 12-24 presteerd beter dan welk ander non-fish alternatief dan ook tussen de 12 to 16mm, lees 14mm prullen, als je kijkt naar FF/1.3 dekkend glas. @Photozone, zeker die op de Nikonmount doet hij het goed... (QC Sigma???). Of je hem wil naast dat andere erg erg goede glas, sja....
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
|>
een tokina 12-24 kan ook toch? Eigenlijk bedoeld voor een crop-body, maar werkt op FF vanaf 18mm. Op crop werkt hij dus vanaf 12mm, dus ik verwacht op 1.3 dat hij werkt vanaf een 15mm.......optisch is de tokina best goed namelijk. Of 15mm goed genoeg is voor je weet ik niet, maar best goed en niet te duur dus.
@neo hieronder:
ah oke, corner performance weet ik idd niks van met deze lens, dus dat zou heel goed kunnen.
[ Voor 14% gewijzigd door Nomad op 16-06-2007 11:05 ]
Verwijderd
Boter bij de vis, aangezien ik een eind naar boven (gelijk met de suggestie van de sig12-24) al aangeef dat ik de sig15fish zou overwegen.Simon schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 09:49:
Ronald alleen is de vraag bij die 12-24 of je de vertekening wil, die is enorm, en een fisheye heeft een voor partyfotografie prettigere vertekening.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Verwijderd
Geee... I'm almost thinking of keeping my Nikon 10.5 and use an adaptor ring !
Verwijderd
Dat is altijd een poging waard, een goeie adapterring kost helemaal niet veel. Je moet alleen wel goed overweg kunnen met manual focus.Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:58:
What about the Canon EF 15mm f/2.8 Fisheye ? Looks like a good lens and it would be a good companion to the 16-35. (much wider than the 16-35@16 right ?!)
Geee... I'm almost thinking of keeping my Nikon 10.5 and use an adaptor ring !
OEPS, je hebt gelijk, DX, dus voor crop. Toch, ik zou die paar euro voor een ring regelen en kijken hoe ver je komt.
[ Voor 11% gewijzigd door JumpStart op 18-06-2007 13:06 ]
Verwijderd
Op POTN staat het er ook vol van. Ben benieuwd....is toch wel een zeperd voor Canon en al die mensen die de oude zut al verkocht hebben in afwachting van de levering.Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 12:06:
Kwam net wat tegen :
Autofocus probleempjes met EOS 1D III?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Sorry dat ik er nog ff op terug moet komen, maar dit soort reacties zit niemand op te wachten; de hieruitvolgende discussie ook niet. Wat voor jou een pestberg geld is, is voor iemand die er (deels) zijn geld mee verdient misschien wel heel anders.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:40:
[off]Wel met de Nederlandse taal blijkbaar..waarom reageer je eigenlijk zelf niet in het Nederlands?
[/off]
[...]
[...]
Hou gauw op. Relatief duur![]()
![]()
Zit geld zat daar..
--------------------------------------------
€9100 bij de goedkoopste PW opties
kan die 150 euro voor een accu er ook nog wel af
Even de vergelijking doortrekken naar Taxichauffeurs: een Audi A6 of Mercedes E-klasse is ook ontzettend veel geld. In een kale golf kan je immers ook prima mensen vervoeren..
Why on earth would you (of all people) choose a Dutch model?Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:35:
Looks like my Mark III has shipped (NL model) !!!
* Floor-is is beetje jaloers
[ Voor 12% gewijzigd door Floor-is op 26-06-2007 16:26 ]
Bericht hierboven
Verwijderd
Floris schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:23:
[...]
Why on earth would you (of all people) choose a Dutch model?
/me is beetje jaloers
Bericht hierboven
Verwijderd
Mja voor jou is het ook je werk, dus jou reactie is ook een beetje biased. Blijkt al uit het jaloezie stukje, zelf wil je er blijkbaar ook graag een, logisch dat mijn reactie je tegen de borst stoot. 2 weken na dato er op terug komen is ook niet echt zinnig imo, verder heeft ook niemand wat er over gezegd. Maar jij bepaald even dat niemand erop zit te wachten? Mod het maar weg danFloris schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:23:
[...]
Sorry dat ik er nog ff op terug moet komen, maar dit soort reacties zit niemand op te wachten; de hieruitvolgende discussie ook niet. Wat voor jou een pestberg geld is, is voor iemand die er (deels) zijn geld mee verdient misschien wel heel anders.
/me is beetje jaloers
Als iemand er mee werkt en voor werkt, heel fijn, goed recht en ik gun het jullie van harte. Maar beknibbelen op een accu als je een set koopt van tigduizend euro, dat stoot mij een beetje tegen de borst. Het beknibbelen ansich niet eens, laten we zeggen ik ben op de vorige pagina al duidelijk genoeg geweest wat mij betreft..Als je het dan nog niet snapt, jammer dan. Een beetje wederzijds begrip kan geen kwaad imo, wat zulke prijzen betreft. Maar goed gezien je mod bent, wat let je..en verwijder de boel (Y)
AF fixen met firmware? Hoe dan, ben benieuwd..lijkt mij een lastige klus, maar goedik weet niet zo goed hoe het in elkaar steekt. Imo klinkt het meer als iets producttechnisch dan softwarematigs, maarja ik schiet niet met Canon en niet met zo'n dure body, dus jullie zullen 't wel beter weten
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 00:30 ]
Verwijderd
Presumptions are the mother ... ah fijn, je kent hem wel, je kent Floor niet zo goed begrijp ik. Dit bedoelt hij op een zeer positieve manier, bewondering and all. Niks geen afgunst of een andere vorm van jaloezie.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 00:22:
[...]
Mja voor jou is het ook je werk, dus jou reactie is ook een beetje biased. Blijkt al uit het jaloezie stukje, zelf wil je er blijkbaar ook graag een, logisch dat mijn reactie je tegen de borst stoot.
Het kan iemand toch na een tijdje pas opvallen, ik zie niet in waarom Floor hier niet nog even op in kan haken. Misschien had het beter per DM gekund, maar iets kan ook achteraf gewoon opvallen.2 weken na dato er op terug komen is ook niet echt zinnig imo, verder heeft ook niemand wat er over gezegd. Maar jij bepaald even dat niemand erop zit te wachten?
Juist daarom zou je kunnen denken: waarom kan er voor dat geld niet een accuutje vanaf. 140 euro kun je leuke dingen mee doen, ongeacht waar je de rest van het geld aan uitgeeft.Mod het maar weg dan
Als iemand er mee werkt en voor werkt, heel fijn, goed recht en ik gun het jullie van harte. Maar beknibbelen op een accu als je een set koopt van tigduizend euro, dat stoot mij een beetje tegen de borst. Het beknibbelen ansich niet eens, laten we zeggen ik ben op de vorige pagina al duidelijk genoeg geweest wat mij betreft..Als je het dan nog niet snapt, jammer dan.
Hoe je met iemand discussieert moet je zelf weten, maar hou het wel bij discussiëren en ga het niet op deze manier op de man spelen. Hier mag een kuubje zout bij, heel flauw.Een beetje wederzijds begrip kan geen kwaad imo, wat zulke prijzen betreft. Maar goed gezien je mod bent, wat let je..en verwijder de boel (Y)I can't really care.
...
maarja ik schiet niet met Canon en niet met zo'n dure body, dus jullie zullen 't wel beter weten
Waarom zo fel naar Floris toe? Zelfs het "aanvallen" op het feit dat z'n reactie niet binnen 3 minuten is geplaatst.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 00:22:
[...]
Mja voor jou is het ook je werk, dus jou reactie is ook een beetje biased. Blijkt al uit het jaloezie stukje, zelf wil je er blijkbaar ook graag een, logisch dat mijn reactie je tegen de borst stoot. 2 weken na dato er op terug komen is ook niet echt zinnig imo, verder heeft ook niemand wat er over gezegd. Maar jij bepaald even dat niemand erop zit te wachten? Mod het maar weg dan
Als iemand er mee werkt en voor werkt, heel fijn, goed recht en ik gun het jullie van harte. Maar beknibbelen op een accu als je een set koopt van tigduizend euro, dat stoot mij een beetje tegen de borst. Het beknibbelen ansich niet eens, laten we zeggen ik ben op de vorige pagina al duidelijk genoeg geweest wat mij betreft..Als je het dan nog niet snapt, jammer dan. Een beetje wederzijds begrip kan geen kwaad imo, wat zulke prijzen betreft. Maar goed gezien je mod bent, wat let je..en verwijder de boel (Y)I can't really care.
AF fixen met firmware? Hoe dan, ben benieuwd..lijkt mij een lastige klus, maar goedik weet niet zo goed hoe het in elkaar steekt. Imo klinkt het meer als iets producttechnisch dan softwarematigs, maarja ik schiet niet met Canon en niet met zo'n dure body, dus jullie zullen 't wel beter weten
Laten we het erop houden dat je het iets anders ziet dan ons; ik vind die accu iig relatief veel geld, of hij nou in m'n body van 3500 euro gaat of niet.
Je reactie stoot ws. iedereen voor de borst die zichzelf zo'n camera kan verantwoorden, en met name pro's kunnen dat. Dit ding is meer dan een homp plastic, dit is hun werkgerei. Dat ding moet betrouwbaar zijn. Dan kan je een body kopen die met 50k klikken compleet gereviseerd moet worden, een merk kiezen zonder fatsoenlijke support achter de schermen, óf je kan kiezen voor een Canon 1D. Die laatste garandeert 200k (en de MK III zelfs 300k) shutterclicks, een professionele spoed-service als je CPS hebt en ook nog een hoop collega's die eenzelfde body, lenzen, accesoires (ergo: platform) hebben.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 00:22:
[...]
Mja voor jou is het ook je werk, dus jou reactie is ook een beetje biased. Blijkt al uit het jaloezie stukje, zelf wil je er blijkbaar ook graag een, logisch dat mijn reactie je tegen de borst stoot.
Als iets je toch niet helemaal lekker zit, of je het pas wat later leest, mag je niet meer reageren?2 weken na dato er op terug komen is ook niet echt zinnig imo, verder heeft ook niemand wat er over gezegd. Maar jij bepaald even dat niemand erop zit te wachten?
Wat ga je hier vre-se-lijk de mist in over moderators zeg. Mods zijn gewoon users met wat extra rechten die bij escalatie van een situatie of een óngepaste situatie wat extra knopjes hebben om die escalatie of ongewenste situatie in te dammen. Die knopjes zijn er niet voor om een discussie even mee te besluiten, en die onprofessionaliteit zal Floris ook zéker niet uiten. Is dit bedoeld als provocatie of snap je echt niet dat zo'n dictatoriaal systeem hier niet draait?Mod het maar weg dan
Dat straal je anders absoluut niet uit.Als iemand er mee werkt en voor werkt, heel fijn, goed recht en ik gun het jullie van harte.
En dat snap ik niet. Je doet alsof voor mensen die een body van 3400 euro bekostigen, een euro wat anders is dan voor jou? wat niet nodig is, is niet nodig, en met name met dit soort budgetten vind ik het in zekere zin lovenswaardig dat je de waarde van geld nog inschat en niet gemakshalve maar een berg accesoires begroot/besteld waarvan je de helft uiteindelijk gebruikt. Het is imho gezond verstand, en niet minder.Maar beknibbelen op een accu als je een set koopt van tigduizend euro, dat stoot mij een beetje tegen de borst.
Wederzijds begrip? zie het stukje hierboven.Het beknibbelen ansich niet eens, laten we zeggen ik ben op de vorige pagina al duidelijk genoeg geweest wat mij betreft..Als je het dan nog niet snapt, jammer dan. Een beetje wederzijds begrip kan geen kwaad imo, wat zulke prijzen betreft.
Zie het andere stukje hierboven over moderators.Maar goed gezien je mod bent, wat let je..en verwijder de boel (Y)I can't really care.
AF is eigenlijk heel simpel: contrast detecteren, maar dat contrast detecteren wordt in bijvoorbeeld de Nikon F5 gedaan met o.a. weetikhoeveel voorgeprogrammeerde situaties. Door die detectie te verbeteren, verbeter je je AF-systeem. Maar het kan zoveel meer redenen hebben die technisch 2000x complexer zijn.AF fixen met firmware? Hoe dan, ben benieuwd..lijkt mij een lastige klus, maar goedik weet niet zo goed hoe het in elkaar steekt. Imo klinkt het meer als iets producttechnisch dan softwarematigs,
Seriously dude... ik krijg het idee dat jíj jaloers bent, maar dan niet op de 'ik-wil-hem-ook-graag-maar-hij-ís-je-gegund-manier' zoals Floris die uitte....maarja ik schiet niet met Canon en niet met zo'n dure body, dus jullie zullen 't wel beter weten
Verwijderd
I placed an order the 9th of June if I remember well. They told me they would get my camera by the 15th.... Nothing came so I called and they say that they had not received anything and it would ship early July. I saw my order status online change so I called and they say it had shipped the 22nd of June (good news I thought).
They don't ship direct, they ship to a packet delivery company. Yesterday I called the packet delivery company and they said they received nothing from Redcoon. Called Redcoon back and they tell me it has not shipped. 'it shows shipped in the system but it has not physicaly shipped'....
Looks like they don't know what they are doing/saying...
Verwijderd
Verwijderd
I'm a bit concerned because I have to shoot at Sensation white and I never used a Canon in my life. Better learn quickly !!!
Verwijderd
Ik heb geen reden om jaloers te zijn hoor..het is mijn werk niet maar m'n hobby, en zo'n dure body kan ik me dus a), zoals al duidelijk was niet veroorloven, en b) voor mezelf ook zeer zeker niet rechtvaardigen c) omdat ik niet voldoende mee zou doen.Henk schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 00:42:
Seriously dude... ik krijg het idee dat jíj jaloers bent, maar dan niet op de 'ik-wil-hem-ook-graag-maar-hij-ís-je-gegund-manier' zoals Floris die uitte....
Van 3400 euro moet ik hele andere dingen bekostigen, en als ik er nog eens 3400 had dan heeft een auto'tje ofzo meer voorrang..of de studie
Nee zo doe ik niet en zo wil ik dat ook niet over laten komen. Dat is onzin. Wat ik bedoel komt niet eens in de buurt daarvan. Maar laat ook maar, het is ook gewoon gezond verstand, dat zie ik zelf ook wel in hoorJe doet alsof voor mensen die een body van 3400 euro bekostigen, een euro wat anders is dan voor jou? wat niet nodig is, is niet nodig, en met name met dit soort budgetten vind ik het in zekere zin lovenswaardig dat je de waarde van geld nog inschat en niet gemakshalve maar een berg accesoires begroot/besteld waarvan je de helft uiteindelijk gebruikt. Het is imho gezond verstand, en niet minder.
Maar goed we zullen er wel nooit uitkomen, jullie denken wat jullie denken en ik denk wat ik denk.
Ik bedoel het helemaal niet zo kwaad ofzo hoor..en dat is waar het hele verhaal om draait..jullie (2)pakken het zwaarder op dan wat ik bedoel. Misschien had ik er meer smileys bij moeten zetten in het begin! Of de boel wat moeten nuanceren. Jullie kennen me immers nog niet zo goed
Ik weet wel wat mods zijn en wat ze doen hoor..kom al jaren op fora en weet hoe het werkt. Sorry, dat gedeelte was een beetje stoken van mijn zijde, laten we het daarop houden. Kan er nog wel verder over uit wijden maar dat heeft niet zoveel zin, je kent me gewoon niet voldoende om m'n post goed te interpreteren. Maar dat is begrijpelijk, zolang zit ik hier nog niet..Wat ga je hier vre-se-lijk de mist in over moderators zeg. Mods zijn gewoon users met wat extra rechten die bij escalatie van een situatie of een óngepaste situatie wat extra knopjes hebben om die escalatie of ongewenste situatie in te dammen. Die knopjes zijn er niet voor om een discussie even mee te besluiten, en die onprofessionaliteit zal Floris ook zéker niet uiten. Is dit bedoeld als provocatie of snap je echt niet dat zo'n dictatoriaal systeem hier niet draait?
Ik snap het wel hoor..logisch als je er mee werkt..ik miste even het stukje of dat in dit geval ook zo was..maar ja dat zal dan wel..Je reactie stoot ws. iedereen voor de borst die zichzelf zo'n camera kan verantwoorden, en met name pro's kunnen dat. Dit ding is meer dan een homp plastic, dit is hun werkgerei. Dat ding moet betrouwbaar zijn.
Ik hoop dat het wel meevalt hoeveel mensen het tegen de borst stoot..anders excuses bij deze.
Ik kom niet dagelijks in de dure Canon topics
Ok nu maar weer verder over de MKIII. Want het gaat vrij offtopic zo natuurlijk..
Wat denken jullie van de focusproblemen..worden ze snel opgelost?
Dat is sowieso deels interpretatie, al kan het de interpretatie van meer van jullie zijn. Ik gun het de bezitters echt wel hoor..ben benieuwd naar de eerste platen die hier gepresenteerd zullen worden van de MKIIIAls iemand er mee werkt en voor werkt, heel fijn, goed recht en ik gun het jullie van harte.
Dat straal je anders absoluut niet uit.
Als dat al gebeurd? : O vast wel..toch?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2007 00:12 ]
En over je post: 't leek me verstandiger als ik er niet op reageerde
Bericht hierboven
Verwijderd
uhuh, nee can imagine! Probeer me iemand voor te stellen die z'n andere body al reeds verkocht heeft (misschien niet helemaal verstandig als je er je brood mee moet verdienen?) en dan straks de MKIII ook nog is weken kwijt is..en dus geen camera meer heeft..Mocht dit niet het geval zijn, dan voorspel ik een callback-actie waar heel veel beroepsmensen niet al te vrolijk van zullen worden...
Tja dan ook even geen werk, dan mag ik hopen dat diegene wat gespaard heeft..of ja..hoe zou Canon daar mee omgaan? Weinig opties voor hun om daar wat aan te doen lijkt me..eigen verantwoording he..oude body verkopen..!?!
Als prof ben je doorgaans lid van Canon Professional Services. Dat betekent oa dat je op afspraak bij ETB langs mag gaan en dan staat er een techneut klaar om je cam onder handen te nemen. In bepaalde gevallen kun je zelfs een leenbody krijgen zolang de reparatie duurt (mocht het langer duren). Dat is zo'n beetje de reden dat die pro bodies zo duur zijn en dat pros graag een Canon kopen. Die service vind je ook terug op grote evenementen zoals bv het EK oid. Gewoon een onsite kantoor waar je terecht kunt om spullen te laten fixen of iets te lenen...Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 00:52:
uhuh, nee can imagine! Probeer me iemand voor te stellen die z'n andere body al reeds verkocht heeft (misschien niet helemaal verstandig als je er je brood mee moet verdienen?) en dan straks de MKIII ook nog is weken kwijt is..en dus geen camera meer heeft..
Zo heb ik vanmorgen 'even snel' een backfocusprobleem met mijn MkII laten oplossen.
Maw: een pro is zijn body zelden weken kwijt, en een 'echte' pro heeft doorgaans meerdere bodies.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Helder verder. Thanks.
Wel retegoeie service dan, zoals het klinkt!
Mag ik vragen hoe dat dan bij bv. Nikon is geregeld? Als je dat weet toevallig ?Dat is zo'n beetje de reden dat die pro bodies zo duur zijn en dat pros graag een Canon kopen.
Hmm heeft wel een lichtje laten branden waarom zoveel pro's met Canon en Nikon schieten, een lichtje dat schijnt buiten technische specificaties om. Bedankt voor dit inzicht
Mja iemand met prof. aspiraties en ('gewoon') duur gear (onder het mom geld teveel ie. miljonair) die zal misschien wel balen als ie een inschattingsfout heeft gemaakt (en wel maar 1 body had) en de oude heeft verkocht. Maarja denk dat je best gelijk hebt, dat zullen er misschien maar heel weinig zijn. Als ze er al zijn.
En die zou je dan misschien niet onder de noemer pro scharen
Voor een echte miljonair is het dan natuurlijk ook weer geen issue
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Nikon heeft NPS, 'nuff said?Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 01:13:
Mag ik vragen hoe dat dan bij bv. Nikon is geregeld? Als je dat weet toevallig ?
En een collega fotograaf aan de rand van het sportveld heeft ook sneller een F- of (met name) EF-mount body voor je te leen dan een K-mountHmm heeft wel een lichtje laten branden waarom zoveel pro's met Canon en Nikon schieten, een lichtje dat schijnt buiten technische specificaties om. Bedankt voor dit inzicht
Tsja...wel balen dat Nikon (een van de) hoofdsponsors is van de 24u van Le Mans. In het mediacentrum hebben die dus wél een hokje en Canon is in geen velden of wegen te bekennen. Die zullen als part of the deal wel niet mogen komen...
Je kan daar dan (als een Nikon hebt tenminste) de boel even laten schoonmaken enzo.
Deze service is dus de reden dat het echt niet meevalt voor een ander merk om op dat pro nivo mee te gaan draaien. Het is dus niet alleen de gear. Als dat het was, stapte men zó op iets anders over als dat beter is. Dit soort dingen zijn lifesavers voor een fotograaf. Ik heb wel eens gehoord van fotografen die onderweg naar een shoot problemen kregen en na één telefoontje lag op de plaats van bestemming een andere cam klaar. Dat is dan wél voor de goede klanten...zullen ze niet voor iedereen doen denk ik.
Maar goed...back on-topic...de schele MkIII...
Verwijderd
It has been sold to me as an NL camera, and it has a multilingual documentation and so on.... but one paper says Country of Origin: UK.
Can someone that has purchased a local NL model confirm what their's say as a country of origin ?
I need to make sure Canon NL will accept to fix it under warranty if there is in an issue with it...
Strange.. Bought on ebay? Can't you ask Canon support about this? I mean .. I don't know how many real owners here are on GOT.. (just "wannahaves" discussing is my 2 cents).Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:32:
That's it, the Mark III is in my hands (battery is loading).
It has been sold to me as an NL camera, and it has a multilingual documentation and so on.... but one paper says Country of Origin: UK.
Can someone that has purchased a local NL model confirm what their's say as a country of origin ?
I need to make sure Canon NL will accept to fix it under warranty if there is in an issue with it...
Omdat het de hoofdmerken/mounts zijn. Canon en Nikon hebben een uitgebreid assortiment aan objectieven/accessoires en er is een grote tweedehandsmarkt. Er is eenmaal een grotere poel om erin te vissen naar objectieven en andere spullen.Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 01:13:
Hmm heeft wel een lichtje laten branden waarom zoveel pro's met Canon en Nikon schieten, een lichtje dat schijnt buiten technische specificaties om. Bedankt voor dit inzicht
Pentax en anderen zijn tegenwoordig bijmerken die wat van de hoofdmerken proberen af te snoepen (en beetje concurrentie zorgt ervoor dat fotogear niet te overdreven duur wordt). Met een bijmerk heb je heel wat minder beweegruimte. Je bent beetje zoals een Linux-gebruiker die met zijn OpenOffice.org bestanden niet overal heen kan.
Verwijderd
http://www.fredmiranda.com/forum/topic/549436
Verwijderd
Bericht hierboven
Verwijderd
Yep Floris, the 70-200 VR is gone, someone twisted my arm hard enough.
I took my first pictures today, stupid birds, my toes, quick self portrait.... so far so good. Tried servo AF and I got mixed results, but maybe I should read the documentation right ;-) ?
One of the bird pictures look awfull, very grainy despite the low ISO's I used... need to investigate.
Also, what's the deal with the size of the RAW files, I can only take 500 pics on a 8gigs cards ! NIkon had compressed RAW (98% the quality of RAW but +- half the size).
The 8gb was a deal BTW, 55 euros for a class 6 SDHC (bought in the US last week)
Now, too bad I don't have a SDHC USB reader ;-)
Verwijderd
Of course, I had to screw them up with my fat post-processing ;-)

Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 11:55 ]
Verwijderd

Hij kan NL lezen dus graag in het Nederlands blijven lullen ennuh linkje?
Bericht hierboven
Q. Have you tested the new firmware?
Yes. In the last 24 hours, we've shot with two EOS-1D Mark III bodies, both with firmware v1.0.9 loaded. This is the identical firmware that will be available by month's end on Canon websites, it has not been described to us as beta in any way.
Q. Does it address the problems you've had with the camera's autofocus?
Except for one comparatively minor problem, no.
As earlier sections of this article describe, on bright, sunny, warm days, the EOS-1D Mark III's ability to grab focus initially, hold focus on static subjects and track moving subjects is both unusably poor and no match for the camera's predecessor, the EOS-1D Mark II N.
We've now shot and analysed about 3400 frames taken over two days with v1.0.9 cameras, under the bright, warm conditions that trip up v1.0.8, and the results are effectively the same as before: lots of out-of-focus frames that should be crisply focused. And, as before, simply putting the EOS-1D Mark II N onto the same lens and shooting the same stuff produces a high percentage of in-focus frames.
The only improvement we can see that is probably attributable to v1.0.9 firmware is a reduction or elimination of the tendency for the camera to jump to a distant background when the AF point isn't entirely covering a moving foreground subject like a runner. We attempted to make the problem occur by deliberately moving the AF point to the left and right edges of the torso of two different sprinters, and the camera wouldn't jump to the background in this situation. We had done this same thing with v1.0.8, from the same position on the same track in fact, and it would leap to the background practically every time, regardless of the AI Servo Tracking Sensitivity setting.
This minor improvement means that v1.0.9 is almost certainly worth installing by those experiencing autofocus problems. But it hasn't taken long at all to figure out that the most serious of what ails the EOS-1D Mark III's autofocus is not addressed by this firmware update. And we continue to hope that Canon is working on a complete and successful fix to those serious problems.
Dat lijkt mij wel logisch, de body wordt al volop gebruikt door sportfotografen die je écht wel tevreden wil houden...
Verder is het een erg prettig apparaat
Ik denk dat de manual je uitkomst zal bieden (Rogier schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:49:
Weet iemand de reden waarom je er niet voor kan kiezen om RAW naar de SD te schrijven en de JPEG naar de CF? Dat lijkt mij nou zo praktisch... dat het mij verbaasd waarom ik die optie niet kan vinden in het menu
Als ik zo even in de white paper kijk, gok ik dat het te vinden is in het 'Record Func+Media/Folder selection' menu. Daar moet iets te vinden zijn als 'Recording Function' met als opties 'Standard', 'Automatic', 'Seperate Recording', 'Identical Recording'. Iets dat daar op lijkt in ieder geval.
Zo moeilijk kan dat niet zijn als je de camera in je hand hebt en de manual tot je beschikking...
Da's vreemd. Kopieren is de backup functie: dan neemt ie op elke kaart hetzelfde op. Doet ie dat ook als je 'm op seperate recording zet? Je kunt zelfs zien op de achterste status LCD dat ie icoontjes heeft om aan te geven dat ie op de ene RAW opneemt en op de andere JPG. Het moet dus gewoon kunnen. Het kon op de MkIIn al, en in de whitepaper staat dat ie het ook doet. Als ie het dus verkeerd doet (zeker weten?) dan zou ik Canon even bellen als ik jou was.Rogier schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:38:
Nee dat dacht ik dus ookMaar hij lijkt het alleen te kopiëren en dus niet te scheiden met de functies die je ook al noemt... maargoed, misschien dat het in toekomstige firmware updates komt....
Verwijderd
Hmm, da's niet eens meer v1.0.9 maar v1.1.0. Dat gaat rap zo!Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 09:47:
New firmware available for all to download : http://web.canon.jp/imaging/eos1dm3/firmware.html
Jullie hebben de camera nu een paar weken in bezit, hoe bevalt het tot op heden?
Ralph: wat zijn de grootste verschillen met je Nikon, welke vind je fijn en welke niet? Mis je nog iets dat je met de Nikon wel had (en nu ff niet over die 2x crop functie huilen
Mijn 1D MarkII is aan vervanging toe, het is echt een super camera, een erg prettig werkpaard en ik vind het heerlijk om er mee te werken, maar hij wordt al wat ouder; we zijn nu twee generaties verder en hoewel ik de bediening van de 1D3 absoluut shit vind moet ik er maar aan gaan wennen vrees ik, zeker als ik een 40D als backup wil gaan gebruiken.
Bericht hierboven
OK, tijd voor een flinke bump!
De 1DIII werd al vanaf het begin geplaagd door een slecht presterende autofocus in AI Servo mode. In die tracking mode zat de camera er vaker naast dan op, wat erger leek te worden bij warm weer en sterk zonlicht.
Het hele technische verhaal kan je o.a. hier lezen: http://www.robgalbraith.c..._page.asp?cid=7-8740-9068
Berichtgeving over de fix:
http://www.fredmiranda.com/forum/topic/581009/0
http://www.naturescapes.net/phpBB2/viewtopic.php?t=114505
http://forums.dpreview.co...rum=1032&message=25251582 (bron!)
Volgens Rob Galbraith: (bron)
We're hearing from a large and growing number of photographers this evening that Canon USA's customer care centre is advising EOS-1D Mark III owners who call in that a fix for the camera's AI Servo autofocus problems is approximately two weeks away, that it will involve replacing the sub-mirror (a mirror behind the main reflex mirror that passes light to the autofocus sensor module) and that customer care reps are taking down contact information from those customers who would like to be notified when the fix is available.
Dit begrijp ik dan niet, is dit om hip te doen of om altijd maar het nieuwste van het nieuwste te hebben? Als de camera perfect bevalt, lekker werkt en de platen die er uit komen van goede kwaliteit zijn en er verder niets te klagen is, waarom dan de camera vervangen voor een exemplaar die je niet bevalt?Floor-is schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 03:03:
Mijn 1D MarkII is aan vervanging toe, het is echt een super camera, een erg prettig werkpaard en ik vind het heerlijk om er mee te werken, maar hij wordt al wat ouder; we zijn nu twee generaties verder en hoewel ik de bediening van de 1D3 absoluut shit vind moet ik er maar aan gaan wennen vrees ik, zeker als ik een 40D als backup wil gaan gebruiken.
Niemand die je vertelt of verplicht dat te doen.
Kwaliteit van sensor is wel stuk beter natuurlijk. Dus kun je hogere kwaliteit aan je klanten verkopen. Als je achterblijft, kun je op ten duur klanten verliezen.baquelappe schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:19:
[...]
Dit begrijp ik dan niet, is dit om hip te doen of om altijd maar het nieuwste van het nieuwste te hebben? Als de camera perfect bevalt, lekker werkt en de platen die er uit komen van goede kwaliteit zijn en er verder niets te klagen is, waarom dan de camera vervangen voor een exemplaar die je niet bevalt?
Daarnaast is het natuurlijk een goed streven om altijd kwaliteitverbeteringen in je eigen werk te hebben. Een nieuwe camera / lens / andere accesoire kan je daar bij helpen
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Welke kwaliteit hebben we het over? Als je een 1D II ipv III hebt denk je dat klanten dat zien? Dacht het niet.. klanten zien compositie en het licht en setting (een goede fotograaf heeft dat helemaal in de hand).. veelal belangrijker dan kwaliteit van de sensor waarmee je de boel hebt vastgelegd.. lijkt mij.ThunderNet schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:26:
[...]
Kwaliteit van sensor is wel stuk beter natuurlijk. Dus kun je hogere kwaliteit aan je klanten verkopen. Als je achterblijft, kun je op ten duur klanten verliezen.
Daarnaast is het natuurlijk een goed streven om altijd kwaliteitverbeteringen in je eigen werk te hebben. Een nieuwe camera / lens / andere accesoire kan je daar bij helpen
Als je kijkt naar het werk dat Floor-is doet, zijn juist high-iso performance belangrijk. En daar is juist laatste tijd veel verbetering inhenkleerssen schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:30:
[...]
Welke kwaliteit hebben we het over? Als je een 1D II ipv III hebt denk je dat klanten dat zien? Dacht het niet.. klanten zien compositie en het licht en setting (een goede fotograaf heeft dat helemaal in de hand).. veelal belangrijker dan kwaliteit van de sensor waarmee je de boel hebt vastgelegd.. lijkt mij.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
In het geval van Floris is het zeker geen hip doen, maar (zakelijke) noodzaak. De Mk III heeft een paar grote voordelen ten opzichte van z'n voorganger (hogere ISO, nog lichtgevoeliger AF, nog wat meer pixels) maar blijkbaar voor Floris ook een groot nadeel (de andere knoppenindeling/bediening).baquelappe schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:19:
[...]
Dit begrijp ik dan niet, is dit om hip te doen of om altijd maar het nieuwste van het nieuwste te hebben? Als de camera perfect bevalt, lekker werkt en de platen die er uit komen van goede kwaliteit zijn en er verder niets te klagen is, waarom dan de camera vervangen voor een exemplaar die je niet bevalt?
Als een camera perfect bevalt binnen je huidige werkwijze, maar een nieuwe model je nuttige nieuwe opties geeft die je werkwijze kunnen uitbreiden en/of je werkgebied kunnen vergroten dan heb je nog steeds een mogelijke reden om de upgraden.
maar al zou dat zo zijn, dat moet ie dan toch zelf weten? is alleen maar goed voor de cameramarkt en maakt jouw volgende camera weer goedkoperbaquelappe schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:19:
Dit begrijp ik dan niet, is dit om hip te doen of om altijd maar het nieuwste van het nieuwste te hebben?
ooh ja.. das wel een goede reden..lateef schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:50:
[...]
maar al zou dat zo zijn, dat moet ie dan toch zelf weten? is alleen maar goed voor de cameramarkt en maakt jouw volgende camera weer goedkoper
nee zonder gekheid.. alleen de iso performance en een beetje de AF performance zou een reden zijn voor mij.. die 300 pixels (1D II tov 1D III) meer .. tja waar hebben we het over 1Ds..is wel weer aardig wat betreft reso...
Ik hoop niet dat ik je hoef uit te leggen dat er wel iets meer verschil tussen die 2 sensoren is dan enkel die 300 pixels.... Kom op zeg. Floor-is is een prof. fotograaf en heeft elke (correcte) pixel nodig die hij kan pakken, en hij wordt hier even afgerekend op het feit dat ie zit te denken aan een nieuwe probody?henkleerssen schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:17:
[...]
ooh ja.. das wel een goede reden..
nee zonder gekheid.. alleen de iso performance en een beetje de AF performance zou een reden zijn voor mij.. die 300 pixels (1D II tov 1D III) meer .. tja waar hebben we het over 1Ds..is wel weer aardig wat betreft reso...
Nee vanwege:baquelappe schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:19:
[...]
Dit begrijp ik dan niet, is dit om hip te doen of om altijd maar het nieuwste van het nieuwste te hebben?
Omdat de kwaliteit telkens minder wordt, omdat we inmiddels 2 generaties verder zijn, omdat ik beter wil presteren op hoge ISO en omdat de camera te vaak stuk is, te veel hotpixels heeft (moet ik nu voor de 2e keer laten fixen, eerste keer schijnbaar niet gelukt)Als de camera perfect bevalt, lekker werkt en de platen die er uit komen van goede kwaliteit zijn en er verder niets te klagen is, waarom dan de camera vervangen voor een exemplaar die je niet bevalt?
De bediening is in mijn ogen minder, maar de rest is zoveel beter, dus ik moet wel
Ga overigens voor een 5D denk ik, zodra de 5Dn/MarkII wordt aangekondigt, wat ik in april/mei verwacht...
Bericht hierboven
Luister .. ik ga niet beoordelen of iemand zo'n ding nodig heeft.. ik weet alleen dat je voor dat kleine stukje meer (en ik noem maar bijvoorbeeld 300 pixels) zoveel meer moet betalen (vooral ook omdat die gewoon weer alleen een nieuw model is).. ik weet niet of je dat eruit haalt. Als je prof bent weet jij ook als geen ander of je het er uit gaat halen of niet.. Als je als prof al genoeg opdrachten binnen haalt met de 1D II .. weet ik niet of je meer of gewoon hetzelfde aantal opdrachten gaat binnenhalen met een nieuwe body? Maar als het goed betaalt en je haalt het er allemaal dik uit .. tja. Gewoon erbij nemen zo'n body.. toch?Henk schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:46:
[...]
Ik hoop niet dat ik je hoef uit te leggen dat er wel iets meer verschil tussen die 2 sensoren is dan enkel die 300 pixels.... Kom op zeg. Floor-is is een prof. fotograaf en heeft elke (correcte) pixel nodig die hij kan pakken, en hij wordt hier even afgerekend op het feit dat ie zit te denken aan een nieuwe probody?
Floor-is.. je camera kwaliteit wordt steeds minder? Hoe boedoel je? Slijtage? Of naar verhouding de nieuwe modellen? Hoeveel shots heb je gemaakt met je nieuwste model?
(btw zag een review van je van de Sigma 15mm op fredmiranda.. heb je die nog? Ik heb hem net.. wat een leuk speeldingetje zeg..)
Waarom haal je steeds die 300 pixels aan? Dat is wel het minst intressante van alles.henkleerssen schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:20:
[...]
Luister .. ik ga niet beoordelen of iemand zo'n ding nodig heeft.. ik weet alleen dat je voor dat kleine stukje meer (en ik noem maar bijvoorbeeld 300 pixels) zoveel meer moet betalen (vooral ook omdat die gewoon weer alleen een nieuw model is).. ik weet niet of je dat eruit haalt. Als je prof bent weet jij ook als geen ander of je het er uit gaat halen of niet.. Als je als prof al genoeg opdrachten binnen haalt met de 1D II .. weet ik niet of je meer of gewoon hetzelfde aantal opdrachten gaat binnenhalen met een nieuwe body? Maar als het goed betaalt en je haalt het er allemaal dik uit .. tja. Gewoon erbij nemen zo'n body.. toch?
Floor-is.. je camera kwaliteit wordt steeds minder? Hoe boedoel je? Slijtage? Of naar verhouding de nieuwe modellen? Hoeveel shots heb je gemaakt met je nieuwste model?
(btw zag een review van je van de Sigma 15mm op fredmiranda.. heb je die nog? Ik heb hem net.. wat een leuk speeldingetje zeg..)
je hebt gelijk.. ik noem maar ff dit als misschien wel 1 van de vele reden voor de aanschaf (iso performance en snellere AF zou voor mij meer een afweging zijn). Feit blijft dat dit model voor de prof is.. en die moet uitmaken of het economisch gezien de moeite is.ThunderNet schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:27:
[...]
Waarom haal je steeds die 300 pixels aan? Dat is wel het minst intressante van alles.
Euh Henk, vertrouw ons nou maar, Floris heeft hard een 1dmk3 nodig. Met een zomerseizoen haalt hij die camera eruit, dus maak je daar maar geen zorgen over. Blijkbaar ken je Floris z'n 1dmk2 niet, maar echt betrouwbaar is het ding niet meer. Errors, steeds meer ruis (vergeleken met 2.5 jaar geleden) etc etc. Wanneer Floris voor een nieuwe camera gaat dan is het NIET voor erbij maar ter vervanging. En hoeveel shots hij heeft gemaakt? Volgens mij heeft hij z'n sluiter 2x vervangen dus reken maar uit.henkleerssen schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:20:
[...]
Luister .. ik ga niet beoordelen of iemand zo'n ding nodig heeft.. ik weet alleen dat je voor dat kleine stukje meer (en ik noem maar bijvoorbeeld 300 pixels) zoveel meer moet betalen (vooral ook omdat die gewoon weer alleen een nieuw model is).. ik weet niet of je dat eruit haalt. Als je prof bent weet jij ook als geen ander of je het er uit gaat halen of niet.. Als je als prof al genoeg opdrachten binnen haalt met de 1D II .. weet ik niet of je meer of gewoon hetzelfde aantal opdrachten gaat binnenhalen met een nieuwe body? Maar als het goed betaalt en je haalt het er allemaal dik uit .. tja. Gewoon erbij nemen zo'n body.. toch?
En nee, Floris koopt niet zomaar iets omdat het nieuw is, maar omdat hij het echt nodig heeft.
Laat ik dan maar een soort van spuit-11 spelen (Gerard heeft al een boel verteld hehenkleerssen schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:20:
[...]
Dan ga je kijken naar vervanging, de logische stap zou een 1D3 zijn, maar de bediening is gewoon anders (zoals de D30/D60/10D/20D/30D/40D/5D) en dat vind ik echt onwijs vervelend, want die manier van bedienen bevalt mij gewoon minder. Ja hij heeft meer Mpixels, maar dat boeit me werkelijk niet, hij heeft meer fps en dat boeit me zowaar nog minder (ik schiet op 5fps max, zelf ingesteld). Wat me wel boeit: APS-H sensor, 45 AF-punten, meer cross-hairs, betere ISO-prestaties, schrijven naar SD en CF tegelijk, geintegreerde grip (stevig), weathersealed, 300k sluiterbewegingen garantie etc. etc.
Alleen die prijs, die vind ik niet echt gaaf. Je moet richting de 4000E neerleggen voor een nieuw model en dat heb ik gewoon niet beschikbaar op het moment. Zeker niet omdat ik mijn 17-35L moet vervangen (zoomring is stuk, repareren belachelijk duur), dus daar komt dan een 16-35II (omdat de MarkI teveel flaired). Dan ben ik voor de camera met een extra batterij en een 16-35II rustig 5700E verder.
De goedkopere optie is een 5D kopen, grip erbij en een 16-35II. Moet namelijk ook nog een auto aanschaffen en hoewel ik best wat centjes te besteden heb, hakt het er allemaal nogal in zal ik maar zeggen.
Het lijkt er op dat de sensor gewoon minder wordt naarmate de tijd vordert, daarbij de errors (zie hierboven) en dan nog het feit dat we inmiddels 1,5 generatie verder zijn (1D2n is een halve generatie, 1D3 dan een hele generatie).Floor-is.. je camera kwaliteit wordt steeds minder? Hoe boedoel je? Slijtage? Of naar verhouding de nieuwe modellen? Hoeveel shots heb je gemaakt met je nieuwste model?
Haha, ik was al helemaal vergeten dat ik daar een reviewtje had geplaatst, misschien ook maar eens een paar erbij voor de andere gear.(btw zag een review van je van de Sigma 15mm op fredmiranda.. heb je die nog? Ik heb hem net.. wat een leuk speeldingetje zeg..)
Als dit een onsamenhangend verhaal is: ben er niet helemaal bij :-P
Bericht hierboven