• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
BOOOOM!

Canon heeft de EOS 1D Mk III aangekondigd!

Afbeeldingslocatie: http://www.usa.canon.com/templatedata/pressrelease/images/loRes/20070221_loRes_eos1dmarkiii_3q.jpg

Specs @ Canon Europe
Canon Press Release voor de 1D Mk II @ Canon USA
1D Mk III sample images @ Canon Japan
1D Mk III Tour (flash player nodig) 2,5 MB groot @ Canon Japan
Canon EOS 1D Mk III White Paper @ www.RobGalbraith.com

The goodies:
  • 10.1 Megapixel CMOS sensor
  • 10 fps, max. burst of 110 JPEGs
  • 1,3x crop
  • Dual DIGIC III processors
  • 14-bit sensor read-out
  • 45 point AF met 19 (!!) cross type sensors
  • Ultrasonic sensor cleaning
  • ISO 100-3200 range (L:50 H:6400)
  • 3.0" LCD with Live View mode
  • Designed shutter life nu 300.000 cycles
  • Li-Ion accu (eindelijk!) voor "up to" 2200 shots
Monsterlijk :9~

Oh, en een EF 16-35/2,8L II USM lens, een nieuwe Wireless WFT-E2A transmitter en een nieuwe speedlite, de 580 EX II.

[ Voor 16% gewijzigd door JumpStart op 22-02-2007 08:18 ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Anoniem: 167065

alleen die lens begrijp ik niet zo, die is er toch al in de L range ? :?

en geen nieuws over een 40D ?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 22-02-2007 08:17 ]

• JumpStart
  • Niet online
Anoniem: 167065 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 08:16:
alleen die lens begrijp ik niet zo, die is er toch al in de L range ? :?

en geen nieuws over een 40D ?
Over de 40D (nog) geen nieuws. Maar ik ga pas me afvragen of Canon aan het falen is als de PMA begonnen is. De 16-35 is dus gewoon een revisie, een Mark II dus. "New and improved" met hetzelfde bereik en diafragma als de oude 16-35/2,8L.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Daarom staat er ook een Romeinse 2 achter. Hetzelfde geldt voor de speedlite. ;)

Best leuk apparaatje, heb ik hem al? :+

{signature}

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:40

YellowCube

Wait...what?

10 fps is niet misselijk.
nog even en ze kunnen hun producten gaan verkopen als foto cq videocamera
:+

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• JumpStart
  • Niet online
10 fps kon de Canon EOS 1V met High Speed grip ook al hoor. Die stond in de professionele wereld bekend als "film burner" ... Ik vraag me af waarom O-)

De 1D Mk III heeft gewoon letterlijk 2 DIGIC chips aan boord voor de verwerking van 110 miljoen pixels per seconde.

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kriebels, wat een ding :X Ik ben benieuwd wat ze nog gaan releasen voor de komende weken. Ik kan me niet voorstellen dat dit alles is :)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 00:52
Die 40D kunnen we met enige waarschijnlijkheid op onze buik schrijven, een 5D opvolger en 1Ds MKIII is veel waarschijnlijker. Deze camera's hebben een update 'nodig', en de 30D is nog te jong, plus prosumer/consumer cam..

|>

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:40
Die nieuwe 16-35 heeft dus ook gewoon een 82mm front element.. past goed bij dit nieuwe monster zou ik zeggen.. en Live View? Misschien komt dat ook nog wel naar de consumer modelletjes :) (alhoewel ik liever 14 bit AD converters zie ;) )

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• simon
Het monster is wel kleiner geworden hé... Redelijk geredesigned

|>

• JumpStart
  • Niet online
Simon schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:39:
Die 40D kunnen we met enige waarschijnlijkheid op onze buik schrijven, een 5D opvolger en 1Ds MKIII is veel waarschijnlijker. Deze camera's hebben een update 'nodig', en de 30D is nog te jong, plus prosumer/consumer cam..
Negatief.

De 30D heeft nog grotendeels binnenwerk van de 20D, incluus de 20D sensor. Dat maakt de techniek van het model in feite 30 maanden oud, in plaats van 12. Meer dan rijp voor een product-update.

Wat daar nog bijkomt is dat de verkoop van de 30D volledig is ingekakt sinds de concurentie van de Alpha 100, K10D en D80 onder z'n prijsstelling en de D200 erboven. Terwijl het prosumer segment van de xxD nou juist zo belangrijk is voor Canon vanwege de lens investeringen die men in dat segment doet.

Kortom, een 40D dit jaar (niet per sé bij PMA) is zeer waarschijnlijk. 10 mpixel, DIGIC III, sensor cleaning, enzovoorts.

• simon
JumpStart schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:50:
[...]

Negatief.

De 30D heeft nog grotendeels binnenwerk van de 20D, incluus de 20D sensor. Dat maakt de techniek van het model in feite 30 maanden oud, in plaats van 12. Meer dan rijp voor een product-update.

Wat daar nog bijkomt is dat de verkoop van de 30D volledig is ingekakt sinds de concurentie van de Alpha 100, K10D en D80 onder z'n prijsstelling en de D200 erboven. Terwijl het prosumer segment van de xxD nou juist zo belangrijk is voor Canon vanwege de lens investeringen die men in dat segment doet.

Kortom, een 40D dit jaar (niet per sé bij PMA) is zeer waarschijnlijk. 10 mpixel, DIGIC III, sensor cleaning, enzovoorts.
Mwa, ik denk dat de 18 maanden cyclus vooral gebaseerd is op verkoop technieken, dus als ze nu geen 40D doen, dan wachten ze de volle 18 maanden. Daar durf ik wel een eertje voor te verwedden.

|>

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:00
Ik begrijp eigenlijk niet waarom er alleen een 1DmkIII is aangekondigd (ok, naast de 16-35II en 580EXII). Dit kan en mag toch niet alles zijn, waarom niet alles in een keer (had ook eerder een nieuwe 1DS verwacht)
Simon schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:39:
De enige reden dat de 5D een update nodig heeft is dat de aanschaf voor jou dan een stukje lager zal uitvallen :P . Ik denk eerlijk gezegd dat Canon wel zo verstandig is om een 40D op de markt te brengen. Zou ontzettend achterlijk en naïef zijn als ze nu wel een 5DII, maar geen 40D op de markt zouden brengen. Maar goed soms wil en moet je als bedrijf achterlijk en naïef handelen...

edit:

...

[ Voor 65% gewijzigd door inquestos op 22-02-2007 11:16 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• simon
inquestos schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:09:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom er alleen een 1DmkIII is aangekondigd (ok, naast de 16-35II en 580EXII). Dit kan en mag toch niet alles zijn, waarom niet alles in een keer (had ook eerder een nieuwe 1DS verwacht)

[...]

De enige reden dat de 5D een update nodig heeft is dat de aanschaf voor jou dan een stukje lager zal uitvallen :P . Ik denk eerlijk gezegd dat Canon wel zo verstandig is om een 40D op de markt te brengen. Zou ontzettend achterlijk en naïef zijn als ze nu wel een 5DII, maar geen 40D op de markt zouden brengen. Maar goed soms wil en moet je als bedrijf achterlijk en naïef handelen...
Die 5D update zou Canon weer wat geld opleveren. Een 40D... Die markt is verzadigder dan de markt van mensen die van 30/20 D naar 5D willen of mensen die aan FF gewoon beginnen.

En canon heeft in de afgelopen tijd bewezen dat ze niet alleen kijken naar de concurrentie, maar vooral naar een eigen lijn. Dus de Canon lijn (5D, 1Ds) word niet bij een ander merk weerspiegeld.

Oh en de echte pma moet nog komen, aftellertje:
http://www.timeanddate.co...our=10&min=10&sec=0&p0=16

Ik ben overigens niet de enige die de 40D niet ziet komen...

[ Voor 8% gewijzigd door simon op 22-02-2007 11:15 ]

|>

• inquestos
Simon schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:02:
[...]

Mwa, ik denk dat de 18 maanden cyclus vooral gebaseerd is op verkoop technieken, dus als ze nu geen 40D doen, dan wachten ze de volle 18 maanden. Daar durf ik wel een eertje voor te verwedden.
Je moet echt niet te zwaar gaan vertrouwen op die 18 maanden. Marketing en Management handelt toch echt naar kansen en bedreigingen in markt. Verder moet je ook kijken naar de ontwikkeltijd voor een product, aantal camera's dat tegelijk wordt ontwikkeld (ik gok zo dat er een DSLR afdeling is, die 2 camera's tegelijkertijd ontwikkeld), en de aanvoer vanuit R&D. Ik denk dat Canon de afgelopen 1-1.5 jaar best wel een tekort heeft gehad aan ontwikkelteam (veel camera's, en toch omwille van het niet laten inzakken van omzet, korte productlevenscyclus aanhouden) , vandaar ook dat een camera als de 30D nogal wat slap was.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• JumpStart
  • Niet online
Simon schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:02:
[...]

Op het FM forum kwam een grafiekje voorbij met de "sales figures" voor Japan, daar zie je overduidelijk dat de 30D heel veel last ondervindt van de 10 Mpixel concurentie. Er is dus zeker een markt-gerelateerde reden om zo snel mogelijk de 30D op te waarderen.

Zie ook http://bcnranking.jp/flash/09-00011835.html
30D op de 10e plek, 2006 stats. Check ook de grafiek halverwege. De legenda voor de overall sales grafiek, van boven naar beneden: Nikon, Canon, Pentax, Sony, Oly.

Canon lijdt flink onder de slechte verkoop van de 30D. Géén 40D zou echt een foute zet zijn.

• inquestos
Simon schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:13:
[...]

Die 5D update zou Canon weer wat geld opleveren. Een 40D... Die markt is verzadigder dan de markt van mensen die van 30/20 D naar 5D willen of mensen die aan FF gewoon beginnen.

En canon heeft in de afgelopen tijd bewezen dat ze niet alleen kijken naar de concurrentie, maar vooral naar een eigen lijn. Dus de Canon lijn (5D, 1Ds) word niet bij een ander merk weerspiegeld.

Oh en de echte pma moet nog komen, aftellertje:
http://www.timeanddate.co...our=10&min=10&sec=0&p0=16

Ik ben overigens niet de enige die de 40D niet ziet komen...
5D verkoopt nog immer vrij goed, ook bij gebrek aan alternatief. En waarom zou een update van een 5D geld opleveren. Een camera ontwikkelen kost alleen maar geld. En de verkoop zal ook niet drastisch omhoog gaan; bovendien zullen de gebruikte technieken weer een hogere kostprijs (=prijs producent) opleveren, bij een verkoopprijs die niet hoger zal liggen dan bij de huidige 5D. Bij de 30D ligt het allemaal veel anders; Je denkt toch niet serieus dat Canon nu de 30D-productlijn gaat opgeven vanwege de verzadiging in die markt? Nee, juist de reden om daar wel een concurrerend model voor in de markt te brengen.

En je begint zelf al over de productlijn; welke features zou Canon op de 5D moeten toevoegen wat 'm niet dichter bij de 1DS brengt...

• simon
inquestos schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:27:
[...]

5D verkoopt nog immer vrij goed, ook bij gebrek aan alternatief. En waarom zou een update van een 5D geld opleveren. Een camera ontwikkelen kost alleen maar geld. En de verkoop zal ook niet drastisch omhoog gaan; bovendien zullen de gebruikte technieken weer een hogere kostprijs (=prijs producent) opleveren, bij een verkoopprijs die niet hoger zal liggen dan bij de huidige 5D. Bij de 30D ligt het allemaal veel anders; Je denkt toch niet serieus dat Canon nu de 30D-productlijn gaat opgeven vanwege de verzadiging in die markt? Nee, juist de reden om daar wel een concurrerend model voor in de markt te brengen.

En je begint zelf al over de productlijn; welke features zou Canon op de 5D moeten toevoegen wat 'm niet dichter bij de 1DS brengt...
Kleine correctie, volgens Canon verkoopt de 5D veel slechter dan verwacht.

|>

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:30

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ik hoop dan voor Canon dat ze niet de zelfde sensor als die van de 400D erin proppen, maar een sterk verbeterde uitvoering :)
Kan namelijk niet echt zeggen dat ik onder de indruk was in vergelijking met de Sony sensors en de vorige 8MP sensor van de 30D die wél indrukwekkend was.

• JumpStart
  • Niet online
Maciek schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:33:
Nikon komt ook met nog een dslr die al bekend gemaakt zou moeten zijn. Maar is uitgesteld. Volgens mij wacht Nikon op Canon en misschien andersom. Ik hoop stiekem iig nog op een 40D en een 5DII O-)

Marketingtechnisch lijkt het me een geen goeie zaak om niet met een 40D te komen.
Maar aan de andere kant verwacht ik niet erg veel van de 40D 10,1mpx. dustcleaning en digicIII. Dan zit er niet eens enorm veel verschil met de 400D/concurrentie. Hopelijk ziet Canon dat ook en word de 40D een echte update.
Een 5D Mk II (of 5D N) is wel denkbaar. Dat zou dan ook een minor upgrade worden, eentje die meer gedaan wordt vanuit verbetering van productie. (Productie- en materiaal/component kosten omlaag, betrouwbaarheid omhoog.) Beetje zoals de 20-30D upgrade.

Voor de 40D zijn er genoeg scenarios te bedenken die voor onderscheiding zorgen ten opzichte van de rest van de 10 Mpixel prosumers. Te denken valt aan APS-H, aan weathersealing, aan extended ISO 6400 zoals de 1D Mk III, 14-bit RAW, grotere DR, enzovoorts. Maar het kan ook een lauwe upgrade vormen die Canon alleen bijbrengt, maar niet vooraan zet... Nog even wachten dus.

• neographikal
  • Niet online
Moah, die 10mpix sensor is anders zeer behoorlijk? Ik zou er niet bedroefd van zijn als ze die gebruikten, ding presteert prima :) Ik ben eigenlijk nog meer benieuwd naar de kant die Canon uberhaupt op gaat met de spullen: FF ja of de nee :)

• simon
Denk geen APS-H, omdat ze dan de EF-S eigenaren een oor aan naaien. Grotere DR zie ik wel, helemaal dankzij Digic III. Ik denk dat als de 30D vervangen word hij rond december vervangen wordt. Die 40D komt er natuurlijk wel, maar nog niet nu. En er is meer dan alleen japan, de japanse verkoop cijfers zijn verre van representatief voor de rest van de wereld.

|>

• neographikal
  • Niet online
Simon schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:43:
Grotere DR zie ik wel, helemaal dankzij Digic III.
DR is meer een sensoreigenschap dan een processoreigenschap. :)

• simon
Combo hé, de K10D heeft 16 bits A/D conv. maar geen 16 bits raw...

|>

• JumpStart
  • Niet online
Simon schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:43:
Denk geen APS-H, omdat ze dan de EF-S eigenaren een oor aan naaien. Grotere DR zie ik wel, helemaal dankzij Digic III. Ik denk dat als de 30D vervangen word hij rond december vervangen wordt. Die 40D komt er natuurlijk wel, maar nog niet nu. En er is meer dan alleen japan, de japanse verkoop cijfers zijn verre van representatief voor de rest van de wereld.
Canon heeft nog steeds de toezegging voor full frame niet weersproken. (Gedaan door Brian Worley, dSLR product manager voor Canon Europa.) Canon wil dus nog steeds naar full frame voor alles behalve entry level. Een 40D die breekt met EF-S zou dus best kunnen. 50% meer oppervlak is ook best wel nuttig in te zetten, in termen van minder ruis en meer DR.

Verder is DR afhankelijk van de signaal/ruis verhouding van de sensor, en de bit-nauwkeurigheid van de ADCs, die op de sensor zelf sitten. DR heeft dus, in eerste instantie, niets met DIGIC te maken, die moet het alleen kunnen verwerken/doorvoeren.

[ Voor 5% gewijzigd door JumpStart op 22-02-2007 11:57 ]

• simon
Natuurlijk wel, een grotere DR is niet alleen sensor/ruis stuk. Het betekent ook bakken meer data. De 1D MKII en 1Ds MKII hadden al een grotere DR... Dus 't is natuurlijk een samenspel. Nu al met de 1D MKIII hebben ze dual digic III moeten inschakelen... Natuurlijk is wat jij zegt belangrijk, maar er spelen meer dingen.

Verder, een 40D met 1.3 keer crop? Ik weet 't niet. Ik ben wel benieuwd of ze deze PMA de 1Ds MKIII launchen, de 1Ds MKII kan zich nu nog top meten met de rest, en is nog steeds een killer cam, maar Canon heeft toch altijd de tendens gehad om kleine nieuwtjes te introduceren om verkoop te boosten..

Maar laten we dit stukje discussie anders op irc voort zetten :p

[ Voor 8% gewijzigd door simon op 22-02-2007 12:01 ]

|>

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:53
Op DPReview staan nog wat interessante productfoto's en sample's

Anoniem: 63942

Cyclonist schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 12:59:
Op DPReview staan nog wat interessante productfoto's en sample's
Ziet er allemaal erg hip uit! Ben erg benieuwd of Nikon hierop nog een antwoord heeft.

• neographikal
  • Niet online
Ik zit naar de samples van Canon te kijken, maar ik vind het wat matjes. Of ze nu heel weinig sharpening hebben toegepast bij die samples weet ik niet maar echt knallen doen ze niet :)

edit: hmkay, hoewel deze er toch wel weer flink inhakt qua scherpte :X

[ Voor 27% gewijzigd door neographikal op 22-02-2007 13:45 ]

Anoniem: 135290

Hmm bij mij wil niet meer dan een lijn van de originelen laden..
Thuis nog maar is kijken..

Waar blijft Nikon met de aankondigingen en kunnen we nog wat van Olympus, Samsung en Panasonic verwachten?

• simon
PMA is pas 8 maart... Dit is pre pma

|>

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

neographikal schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:23:
Ik zit naar de samples van Canon te kijken, maar ik vind het wat matjes. Of ze nu heel weinig sharpening hebben toegepast bij die samples weet ik niet maar echt knallen doen ze niet :)

Beetje USM.. en je hebt machtig mooie platen..Zit veel detail in.. en ruis is nergens te bekennen. Wow (zegt een Nikon adept)

Anoniem: 197753

Haha, ik dacht even. Valt een beetje tegen die bloem. (En dan er achter komen dat er ook nog gescrolld kan worden :P)

• neographikal
  • Niet online
henkleerssen schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:30:
[...]

Beetje USM.. en je hebt machtig mooie platen..Zit veel detail in.. en ruis is nergens te bekennen. Wow (zegt een Nikon adept)
Op deze isostanden heb je op bijna geen enkele camera ruis te pakken :) Ik ben benieuwd naar wat iso800/1600/3200 shots, wat hij daar doet :)

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-06 21:58

Beetje PP en je hebt een mooie plaat :D
www.jordanliesdek.nl/misc/wedding2.jpg

Sowieso schrijf je zo!

• neographikal
  • Niet online
Sowieso is ie niet lekker gefocust, maar nog steeds, hij kan nog wel wat meer sharpening gebruiken imo. :)

Sharpened

Smartsharpen, basicmode, 275%, 1.5px. Vrij stevige sharpening voordat hij er is imo :)

[ Voor 46% gewijzigd door neographikal op 22-02-2007 14:58 ]

• nadroJ
Hehe, ben een beetje een conservatieve sharpener. O-)

Sowieso schrijf je zo!

Die kayak plaat is inderdaad wel allejezus scherp zeg..damn :) Mooi landschap..mooi licht daarligt het aan mij of komende portret foto's er liggend uit op m'n scherm:P
Die wedding foto had wel wat mooier gekund imo..zo'n duur apparaat moet je toch goed verkopen zou ik zeggen ;)

Anoniem: 28443

Anoniem: 135290 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:24:
[...]

Die kayak plaat is inderdaad wel allejezus scherp zeg..damn :) Mooi landschap..mooi licht daarligt het aan mij of komende portret foto's er liggend uit op m'n scherm:P
Die wedding foto had wel wat mooier gekund imo..zo'n duur apparaat moet je toch goed verkopen zou ik zeggen ;)
Heeft natuurlijk (grotendeels) ook te maken met wat voor lens de plaat is gemaakt. De kajak is volgens mij met de 300mm 2.8 gemaakt, de landschapfoto met de 17-40 en de wedding foto met de 16-35 2.8 (niet geheel duidelijk uit de exif). Dat die landschapplaat en weddingplaat dan iets minder scherp zijn vind ik helemaal niet raar.

Ik ben benieuwd mocht het de 16-35 zijn geweest of het dan de mkII was of mkI...

• nadroJ
Op de sample images pagina staan de lenzen die gebruikt zijn, so check it out.

Sowieso schrijf je zo!

Die weddingfoto was een EF35mm f/1.4L USM @ 2.8. Geen 16-35 dus. De kajak was een EF300mm f/2.8L IS USM. Staan ook nog een aantal andere foto's op, waaronder een portret geschoten met de 85 1.8 en een foto van een adelaar met een 500mm f4 op iso 800.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:31

breinonline

Are you afraid to be known?

Is ook met een 300/2.8L IS USM gemaakt, vaak het scherpste Canon objectief genoemd wat er op de markt is. Aan de andere kant verwerkt het toestel de data prima zo te zien :)

edit:
Damn, ik moet echt eerst doorlezen voor ik reageer :p

[ Voor 5% gewijzigd door breinonline op 22-02-2007 17:57 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• neographikal
  • Niet online
Ghehe, ik weet, toevallig dinsdag nog in de handen gehad. Het is echt een monster van een lens, hoewel 'ie prima te houden is. Maar zelfs met een 2xTC wideopen is ie nog prachtig scherp, heel ziek :X

• simon
De verkoopprijs van de 1dMKIII voor Nederland: € 4.149,- (incl btw)

|>

• neographikal
  • Niet online
Lol, zat ik er 50 euro vandaan met m'n schatting :P Nu eens zien hoe hard dat gaat dalen :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

Video'tje van de cam: http://www.focus-numerique.com/news_id-38.html

Ga zo even wat posts afsplitsen denk ik, gezien de grote hoop over de 1D3 :)

LinkedIn
Instagram

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
indrukwekkend zo'n mitrailleur. En.. we kunnen vanaf nu live preview verwachten op alle Canon DSLRs?

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:38
iemand die een:

-eos 30d
-sigma 17-70
-laptop
-auto
-audio
-video
-wii
-xbox 360
-verse zwarte peper
-evt vriendin :+

wil inruilen?

geintje natuurlijk, maar wat een beest. Het mooie aan alle techniek en andere gadgets is dat wanneer je denkt: nu heb ik alles er toch weer iets langs komt waar je van zegt mwa doe mij er maar een

[ Voor 40% gewijzigd door philippevk op 22-02-2007 21:39 ]

Je vriendin mag je houden, doe mij een bos rode peper ipv zwarte peper en ik doe het :D :+

Verder zei ik in het PMA topic nog :

Wauw dat (MKIII) ziet er wel echt goed uit..mocht ik doorgroeimogelijkheden hebben gehad in de toekomst heb ik nu wel spijt dat ik geen Canon heb. Maar dat duurt ook maar even.

..en toen kwam de post van Priyantha over de nieuwe Pentax spulletjes op m'n scherm...dus de spijt duurde inderdaad maar even :P Heb toch geen tegen de 4000 euro liggen voor die body, of iig..niet er voor over! Anders kan ik voorlopig helemaal niks meer :P

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Ach ja.. leuk speeltje.. en ik wil de features niet bagetaliseren.. maar de kwaliteit van fotos ligt meer in de handen van de fotograaf dan de camera (compositie/licht/model/object je houding tov object/subject; ik dacht dat het weer de bekende 80/20 verhouding was). Als je een sportfotograaf bent is die 10fps wel lekker maar anders tja..
Live view hadden we eerder gezien in de olympus e-330. Wat maakt deze dan zo bijzonder? Daar leek het nog ten koste te gaan van de beeld kwaliteit (volgens dpreview.. als ik me niet vergis). .. Ik hoop toch niet dat het hier ook het geval is.
Met andere woorden: features ach ja leuk.. en als je het geld hebt .. tja dan moet je het niet laten .. maar anders kun je wel even verder met je 30D of 5D or whatever. Of in Emiels geval de K100D.. :p
Robuustheid zou ik nog wel een belangrijke feature vinden (vooral voor de professional in het veld).. en dat zit bij deze wel snor: zo'n 300.000 cycles zou die mee moeten gaan.. das wel veeeel.

Anoniem: 63942

henkleerssen schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 22:00:
[...] zo'n 300.000 cycles zou die mee moeten gaan.. das wel veeeel.
Das 8 uur en 20 minuten met 10 fps. :+ ;)

• simon
Hmm, de iso 6400 hoor ik net in de video word bereikt dmv ruisonderdrukking... 't zal zich dus nog echt moeten bewijzen..

|>

:*) Wat je zegt klopt ook wel, ik vind het leuk om naar gear te kijken en vooruit te kijken wat ik wil kopen, maar weet goed dat ik zelf ook een hoop moet verbeteren..om uberhaupt wat uit upgrades te gaan halen, betere telelens, betere camera, inderdaad een hoop ligt nog steeds in de handen van de fotograaf! En het te fotograferen object kan ook nog wel eens meehelpen ;)\
Hmm, de iso 6400 hoor ik net in de video word bereikt dmv ruisonderdrukking... 't zal zich dus nog echt moeten bewijzen..
Ik vraag me terdege ook af in welke setting je het nodig zult hebben...als ISO 3200 niet meer voldoet zal het logische antwoord zijn..maar wanneer is dat?
Ben benieuwd wat voor situatie dat dan wel niet mag wezen..

Een sporter die snelbeweegt scherp zien te krijgen s'nachts ofzo :P

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 135290 op 22-02-2007 22:15 ]

• guillaumemay
Ik denk dat degene die 4000 euro's ophoest voor deze camera wel gebruik zal maken van de features van de camera.

Maar in ieder geval, het is nog gewoon even wachten op de recensies van de camera. Het lijkt me iig een mooi ding. Niet voor mezelf, maar wel voor degenen die de nieuwe functionaliteiten van deze camera zouden waarderen en hun grenzen als fotograaf ermee zouden verleggen.

• JumpStart
  • Niet online
Klein detail uit het Witte Vel van Canon (1D Mk III White Paper) is dat Canon DPP v3 eraan komt wanneer de Mk III op de markt komt. :D

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Ik ga geen namen noemen en ik ga geen links geven.. maar een of andere evenementen organisator (voornamelijk voor bedrijfsfeesten) had fotos van een "professionele" fotograaf op zijn site staan gemaakt met een eos 1D II (ik zag het allemaal in de EXIF staan): Hier en daar te hard ingeflitst, onderwerp te dicht bij of te ver af.. en composities.. tjonge jonge jonge.. Ik schrok ervan.. Dat kan ik nog beter met mijn Nikon D50 zeg!
Nou waren dat ook geen uitvergrotingen (max res van 800 bij 600) en helemaal fototechnisch kon ik ze niet beoordelen maar ik wil maar zeggen.. je hebt helemaal niks aan die camera als je niet weet hoe je goede fotos kan maken... En iemand die dus dat geld kan ophoesten.. wil niet altijd zeggen dat hij de "profi" fotograaf in een keer is (al denkt hij of zij dat wel.. en nee dat vertel ik niet uit jaloers zijn op die mensen)..
Aan de andere kant .. misschien wou deze evenementen organisator wel dit soort slechte fotos :p (meeste mensen zie ook niet wat een foto een slechte maakt of niet.. vooral bij bedrijfsfeesten niet zo belangrijk. Zo lang maar Pietje, Jantje EN Keesje er op staan en niet alleen Jantje).

• JumpStart
  • Niet online
Henk, no offense, maar je trapt hier wel gi-gan-tisch een open deur in hoor :P

• guillaumemay
Ik vind het niet echt relevant ook. Deze discussie "wat is belangrijker, fotograaf of de camera" is al zooooooooooooo vaak voorbij gekomen. Beetje stom om die dan hier weer op te rakelen, omdat er weer eens een nieuwe camera op de markt is gekomen. Met elke camera komen er weer nieuwe functionaliteiten (soms veel vernieuwingen, soms weinig vernieuwingen). Fijn. Voor sommigen zijn die vernieuwingen de stap waard om deze camera te kopen. Voor anderen niet. Punt uit.

Om dan ALWEER te gaan praten over 'dat de fotograaf belangrijker is dan de camera' vind ik dan weer helemaal k*t. Sorry, maar de meesten kopen een bepaalde camera toch voor een reden, je hebt immers met zo'n budget heel erg veel keuze. Niet iedereen doet dat natuurlijk, want sommigen hebben ook meerdere Porsches in de garage staan, en kopen deze camera kopen door het prijsje en de gedachte => dure camera = mooie foto.
Maar er zijn er genoeg die wél weten wat ze doen en die wél het uiterste uit deze 1D III weet te halen. Wie weet, ik zie zo een paar mensen helemaal losgaan met het live-view ding (zonder AF) en de meeste spectaculaire foto's ermee maken. Niet dat het voor mij hoeft, maar ik ben dus ook niet in de markt voor deze camera. Anderen zijn dat wel!

Want daar gaat het dus om: om deze nieuwe 1D III. Leuk ding. Voor sommigen! Niet voor iedereen. Maar dat is voor mij vrij duidelijk. Laten we het daar dus bij houden en niet alweer een of andere aftandse discussie voeren met het uitgekauwde uitgangspunt 'een 1D III is zinloos, want voor de meeste mensen is een D50 of 400D al ruim voldoende!"

[ Voor 4% gewijzigd door guillaumemay op 22-02-2007 23:28 ]

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 135290 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 22:12:
Ik vraag me terdege ook af in welke setting je het nodig zult hebben...als ISO 3200 niet meer voldoet zal het logische antwoord zijn..maar wanneer is dat?
Ben benieuwd wat voor situatie dat dan wel niet mag wezen..

Een sporter die snelbeweegt scherp zien te krijgen s'nachts ofzo :P
* neographikal zwaait

In één woord: graag! Ik kom in de meest donkere holen waar ik toch sfeerplaten moet produceren, liefst nog met wat actie ook. Mensen die dansen staan dan niet stil; hoe hoger de isosetting hoe makkelijker ik m'n werk kan doen. Ik druk nu de 30D ook wel eens richting de 3200, een bruikbaardere 3200 en 6400 die ook fatsoenlijk werkt zou prettig zijn.

Niet dat ik de camera ga halen, maar de behoefte is er.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

okay guillaumemay .. point taken .. rustig maar.. Koekje erbij?
Maar ik speel graag de advocaat van de duivel .. en je moet wat om zo'n monster te relativeren he.. ;)

• simon
Eh, nee, iig niet hier. Diegenen die 'm willen kopen 'm, ongeacht 't nut. We weten allen dat niet jij maar je camera de fotos maakt, net zoals niet je mond maar jij de opmerking maakt :p Laten we 't weer over de 1D mkIII hebben :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:17

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Simon schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:39:
Eh, nee, iig niet hier. Diegenen die 'm willen kopen 'm, ongeacht 't nut. We weten allen dat niet jij maar je camera de fotos maakt, net zoals niet je mond maar jij de opmerking maakt :p Laten we 't weer over de 1D mkIII hebben :)
is dit een simon grap, of heb je het niet helemaal goed opgeschreven, of ben ik gaar?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
je bent gaar

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-06 12:50

mphilipp

Romanes eunt domus

henkleerssen schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:32:
en je moet wat om zo'n monster te relativeren he.. ;)
Canon heeft om 3 redenen deze camera zo beestachtig gemaakt:

* requests uit het veld (live preview is een request van pro-fotografen)
* ze moeten hun leidende positie handhaven
* Because they Can.

Ik heb dat Witte Vel eens doorgebladerd en je wordt er bijna ziek van. Het is een compleet 'reset to zero' design; zo'n beetje alles behalve het doosje is vernieuwd/verbeterd. Vergeet niet dat dit een pro-camera is en dat elke feature er voor een reden is. In dat segment lijm je de mensen niet met nutteloze prullaria. Alles moet een functie hebben, anders verkoop je 'm echt niet. En wat dat betreft hebben ze toch een paar belangrijker knopen moeten doorhakken: bediening is compleet veranderd en de accu's zijn anders. Bijna alle fotojournalisten hebben 2 bodies. Die zullen ze nu tegelijk moeten ruilen voor de MkIII... Hoe klein die nieuwe accu's ook zijn, je gaat niet met 2 formaten rondlopen (laders?). En 2 camera's met behoorlijk afwijkende bediening is ook niet prettig denk ik. Ik weet niet of men en masse op die III springt, of dat men even wacht tot beide bodies echt aan vervanging toe zijn. Aan de andere kant weer een kans voor ons arme sloebers om een pro body voor een prikkie te bemachtigen...

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065

neographikal schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:22:
[...]

* neographikal zwaait

In één woord: graag! Ik kom in de meest donkere holen waar ik toch sfeerplaten moet produceren, liefst nog met wat actie ook. Mensen die dansen staan dan niet stil; hoe hoger de isosetting hoe makkelijker ik m'n werk kan doen. Ik druk nu de 30D ook wel eens richting de 3200, een bruikbaardere 3200 en 6400 die ook fatsoenlijk werkt zou prettig zijn.

dito :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:03
Simon schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:39:
Eh, nee, iig niet hier. Diegenen die 'm willen kopen 'm, ongeacht 't nut. We weten allen dat niet jij je camera maar je camera jij de fotos maakt, net zoals niet je mond maar jij de opmerking maakt :p Laten we 't weer over de 1D mkIII hebben :)
Het is goed bedoeld, maar toch ben je een beetje gaar simon...

nvm, wat een beest van een camera, volgend jaar zit t grotendeels in de 50D en dan kan de prosumer ook meegenieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:04
ThomasW schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 02:05:
[...]

nvm, wat een beest van een camera, volgend jaar zit t grotendeels in de 50D en dan kan de prosumer ook meegenieten ;)
Volgend jaar? Ik verwacht een 50D (of hoe de tweede opvolger van de 30D ook mag heten) pas in 2009.

Maar het is zeker een beest van een camera, dat was de 1-serie sowieso al. Eerst nog even m'n huidige lenzen wat broertjes en zusjes erbij geven en dan vind ik deze mk3 wel een goede vervanger voor m'n 30D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ThomasW schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 02:05:
[...]
Dream on...

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 21:30
Dromen gaat automatisch met een 1D op je beeldscherm O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
De XXD en de XXXD series hebben nooit erg veel genoten van de ontwikkelingen in de 1 series, 't is niet dat je nu ook direct live view op je '50D' gaat krijgen, of 10 fps... Je moet 't als totaal losse lijnen zien die soms wat innere techniek (Digic bijvoorbeeld) delen. Ik ben wel verbaasd dat canon niet ipv de 1D een 1Ds lanceert...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Laatst online: 08-06 17:26
Wat is eigenlijk het grote voordeel van de live view? Dat je onder een andere hoek een foto kan maken, zonder dat je zelf in de modder hoeft te liggen? Bij mijn Ixus kijk ik al vaak door de 'zoeker' i.p.v. het scherm.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 08:03
Ja, en de techniek in een renault formule 1 auto zie je ook niet terug in de megane natuurlijk, maar wel een afgeleide daar van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik ben echt heel erg benieuwd naar die 14 bit bestanden, als het echt zoveel scheelt met de 12 bits RAW (zoals bijv. met de 16bits middenformaat achterwanden) dan mogen ze dat van mij wel in de 5D (of 1DS) opvolger stoppen :p

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neographikal schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:22:
[...]

* neographikal zwaait

Hmm oja, ik ga zelf ook naar dancefeesten, dat ik daar niet op kwam..Maar aan de andere kant..gebruik je niet ook vaak je flits daarvoor?

30D voldoet voor jou nog? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ja, maar een flitser is niet alles, ik zit gewoon op het randje wat ik aan omgevingslicht kan vangen. Voor dingen als Qlimax/HouseQlassics/etc heb je die brute isoperformance niet eens zo hard nodig: licht zat. Maar de lokale clubs zijn gewoon vrijwel altijd donkere holen en daar is alles wat je aan licht kunt vangen meegenomen.

De 30D voldoet prima, beter is er altijd, maar toevallig had ik het er van de week met Oxi over: stel dat nu alles wordt gejat en ik moet alles opnieuw halen, dan zou ik mezelf exact dezelfde set terughalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier
neographikal schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:06:
Ja, maar een flitser is niet alles, ik zit gewoon op het randje wat ik aan omgevingslicht kan vangen. Voor dingen als Qlimax/HouseQlassics/etc heb je die brute isoperformance niet eens zo hard nodig: licht zat. Maar de lokale clubs zijn gewoon vrijwel altijd donkere holen en daar is alles wat je aan licht kunt vangen meegenomen.

De 30D voldoet prima, beter is er altijd, maar toevallig had ik het er van de week met Oxi over: stel dat nu alles wordt gejat en ik moet alles opnieuw halen, dan zou ik mezelf exact dezelfde set terughalen.
Zou je voor je dancefeesten dan niet liever een 5D willen hebben om die cropfactor kwijt te raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Want? Je hebt goede wideangles... En echt veel aan dof heb je niet. Lijkt mij niet een first prio

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier
Het ging ook niet om een first prio, maar om het geval dat je alles opnieuw zou moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nou, actually kan de cropfactor me voor dit werk niet heel hard boeien. Sterker nog: daardoor wordt m'n fisheye opeens een niet al te sterk vervormende lichtsterke groothoek, terwijl 'ie op fullframe dus echt enorm vervormt. Heeft zo z'n voor- en z'n nadelen.

De reden dat ik een 5D zou kunnen waarderen is juist voor de rest van m'n werk, ik schiet steeds meer materiaal voor brochures e.d. en dan is de scherpte en cleanheid van de 5D wel erg handig. Ik wil ooit wel fullframe gaan met een 24-70 erbij, maar dat gaat nog een anderhalf tot twee jaar duren (afschrijving 30D, die is nu nog geen jaar oud en verdient de centen prima).

Hopelijk zijn dan de sensorontwikkelingen van de 1DIII meegenomen naar het segment waarin ik wil shoppen. Ik heb nl. domweg geen behoefte aan een 1D-body. En misschien, als ik het prijsverschil te groot blijf vinden, blijf ik fijn op een cropbody hangen en haal ik een 10-22 erbij :) Met name als een 40/50D tegen die tijd de cleanheid van de 5D weet te evenaren (kleuren, ruis, AA-filter) dan heb je een hele goede kans dat ik op een cropbody blijf steken.

[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 23-02-2007 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ThomasW schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 09:36:
Ja, en de techniek in een renault formule 1 auto zie je ook niet terug in de megane natuurlijk, maar wel een afgeleide daar van...
Ze hebben idd beiden 4 wielen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier
mphilipp schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:46:
[...]

Ze hebben idd beiden 4 wielen...
en het reservewiel dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
BugBoy schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 09:31:
Wat is eigenlijk het grote voordeel van de live view? Dat je onder een andere hoek een foto kan maken, zonder dat je zelf in de modder hoeft te liggen? Bij mijn Ixus kijk ik al vaak door de 'zoeker' i.p.v. het scherm.
Ik denk dat het voor de professionele fotografen vooral makkerlijker als ze over publiek cq ander fotografen heen willen fotograferen.

Neem nou de uitslag van de verkiezingen, met Jan Marijnissen. Je zag toen hij aan het woord was steeds dezelfde camera in beeld die probeerde om een foto te schieten. Was steeds op goed geluk, terwijl je met zo'n schermpje wel kan zien, waar je op scherpstelt ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dat is het probleem: de autofocus werkt niet, dus je zult redelijk kleine diafragma's moeten gebruiken icm groothoeklenzen aangezien je anders misfocust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

neographikal schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:23:
Dat is het probleem: de autofocus werkt niet, dus je zult redelijk kleine diafragma's moeten gebruiken icm groothoeklenzen aangezien je anders misfocust :)
Ach...vroegâh hadden ze ook geen AF. Toch waren er foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
8)7 en toen hield je je camera ook serieus boven je hoofd terwijl je focuste.

vroegah waren er geen drempels, alleen kuiluh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Het chat-gehalte ligt hier vrij hoog - hou dat graag beperkt mensen, of verplaats het richting irc of instant messenger aub :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:54
Waarom word ik ineens benieuwd of er ook een 1Ds MkIII gaat komen?
Wat voor beest zou dat dan worden :9~

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 16:36

qless

...vraag maar...

tazmaniankoala schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:24:
Wel er wordt gezegd dat dat nog dit jaar gaat gebeuren, echter niet meer op de PMA. Wat steevast terugkomt:
24 MPixels, 4 fps, 14 bit DIGIC III

Nog een leuke link:
3200 iso uit 1DIII

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

tazmaniankoala schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:24:
Het 'schema' dat Canon tot nu toe aan heeft gehouden is het ene jaar de 1D en het andere jaar de Ds. Niet teveel in één keer. Bovendien kunnen ze nog heel even wat eerste reacties peilen op de 1D en wellicht nog eea aanpassen voor ie in productie gaat.

Wat ik interessant vind om te constateren is dat Canon indertijd met de 1D een enorme camera heeft neergezet. In het topsegment is het erg moeilijk om échte niuewe dingen te brengen die er toe doen. Window dressing met fancy features die de pro niet spannend vinden helpen je niet. En als je dan ziet dat ze er vanaf 2001 tot nu over hebben gedaan om een écht nieuw ontworpen camera neer te zetten die aan alle kanten verbeterd is, zegt dat iets over het ontwerp en kwaliteit van de eerdere modellen.
Het verschil tussen 1D en de MkII is op de sensor na ook niet echt ingrijpend gewijzigd. De MkIIn was een tussenpaus om 'iets' te kunnen presenteren (een new lease on life zeg maar).
Met de MkIII is vrijwel alles aangepakt. Ik ben benieuwd hoe lang het stand houdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ziet er helemaal niet slecht uit. Lijkt me redelijk onbewerkt. Ik heb 'm eens door Noise Ninja getrokken en zonder specifiek MkIII profile (mijn eigen custom profile voor de 1D MkI) werdt het een heel smooth plaatje. Alleen zie je nu niet echt goed wat ie doet in de schaduwgebieden. Maar op zich word ik hier wel vrolijk van. Vooral als je je bedenkt dat ik dergelijke ruis al bij 800ISO heb... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mphilipp schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 01:48:
[...]

Ziet er helemaal niet slecht uit. Lijkt me redelijk onbewerkt. Ik heb 'm eens door Noise Ninja getrokken en zonder specifiek MkIII profile (mijn eigen custom profile voor de 1D MkI) werdt het een heel smooth plaatje. Alleen zie je nu niet echt goed wat ie doet in de schaduwgebieden. Maar op zich word ik hier wel vrolijk van. Vooral als je je bedenkt dat ik dergelijke ruis al bij 800ISO heb... ;)
Niet echt zo interessant dat plaatje. Er is zelfs geflitst... Waarom zou je je iso op 3200 zetten en dan nog flitsen? We wachten af op meer hoge iso plaatjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:17

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 28443 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 11:33:
[...]

Niet echt zo interessant dat plaatje. Er is zelfs geflitst... Waarom zou je je iso op 3200 zetten en dan nog flitsen? We wachten af op meer hoge iso plaatjes...
zeker wel logisch, want met hoge iso's en flitsen samen zorg je voor een goed belichte voorgrond/onderwerp èn achtergrond belichting/sfeer.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:31

breinonline

Are you afraid to be known?

Anoniem: 28443 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 11:33:
[...]

Niet echt zo interessant dat plaatje. Er is zelfs geflitst... Waarom zou je je iso op 3200 zetten en dan nog flitsen?
Omdat je dan veel meer omgevingslicht meepakt? Waarom zou je je foto verpesten met de achtergrond doodflitsen op ISO 100?

De foto ziet er niet verkeerd uit, dit beloofd best wat maar we moeten inderdaad eerst meer zien voor we echt conclusies kunnen trekken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65494

How come this thread is so quiet, nobody got hold of a Mark III yet ;-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online
Anoniem: 65494 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 12:23:
How come this thread is so quiet, nobody got hold of a Mark III yet ;-) ?
Wat kan jou dat nou schelen, jij schiet toch Nikon? O-) Of ondertussen niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65494

I ordered a Mark III last week, should be delivered to the (web)shop today...next week in my hands ???

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 65494 op 15-06-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Gefeli Ralph, een dijk van een cam. Het zal even wennen zijn voor je natuurlijk, maar ik heb gelezen in 1e indruk 1D3 dat het ding de verwachtingen behoorlijk waar maakt :) Ben benieuwd wat jij er als overstapper van vindt :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:04
Anoniem: 65494 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 12:56:
I ordered a Mark III last week, should be delivered to the (web)shop today...next week in my hands ???
Euh... switching to Canon? That's the best news since the release of the 1Dmk3 itself :P
Pagina: 1 2 3 4 Laatste