PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Verwijderd
Volgens mij geeft samsung ook geen garantie op overscan, dus waarom dit zeer slecht zou zijn ontgaat me even.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:46:
[...]
Wat een onzin zeg!!!
En maar reclame maken met 3 jaar garantie, andere fabriekanten vervangen tenminste nog de tv's.
Dit is zeer slecht.
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Het ging voornamelijk om de banding. Overscan komt ook voor (op de HDMI en component ingangen), maar dat is iets minder storend, ook al heb ik ook liever full hd beeld zonder overscan, zoals op de VGA ingang.DoctorV64 schreef op maandag 16 april 2007 @ 20:23:
[...]
Volgens mij geeft samsung ook geen garantie op overscan, dus waarom dit zeer slecht zou zijn ontgaat me even.
Misschien dat je eens kan beschrijven wanneer het voorkomt of zo want ik heb dat echt nog nooit waar genomen.
DoctorV64, ervaar jij ook de banding problemen?
Het komt voor bij beelden met hoge contrasten, waarbij de banding echt zichtbaar wordt als het beeld horizontaal beweegt. Bij voetbalwedstrijden beweegt de camera veel horizontaal en dan wordt het scherm gevuld met verticale strepen, in denk een stuk of 10 over de gehele breedte.jozy schreef op maandag 16 april 2007 @ 20:37:
Als het ook bij digitale TV over scart gebeurd vermoed ik dat je een defect exemplaar hebt want ik heb absoluut geen last van verticale strepen.
Misschien dat je eens kan beschrijven wanneer het voorkomt of zo want ik heb dat echt nog nooit waar genomen.
Ik heb hier twee video's van ook, ik zal ze anders even online plaatsen en een link plaatsen hier. Be right back!
Video 1: http://blogofiles.blogo.nl/361/videos/MVI_0855.AVI
Video 2: http://blogofiles.blogo.nl/361/videos/MVI_0856.AVI
Bij de banding op de HDMI ingang, met PS3 aangesloten, gaat het om twee strepen: 1 dwars door het midden en 1 aan de linkerkant. Dus iets minder extreem dan in bovenstaande video's. Daarnaast is de banding in het echt wel wat zichtbaarder dan in de video's zelf.
In het tweede videotje is het nog beter zichtbaar inderdaad... Zeer vreemd. (woon je toevallig dichtbij Delft ofzo dat ik een keer je ps3 mag lenen
Vvoor de zekerheid zal ik er van het weekend eens extra op letten maar ik heb dit ding al 3 maanden staan maar ik heb het echt niet gezien ondanks dat ik het ding zeer grondig inspecteer.
Ik woon niet echt in de buurt van Delft, anders had je m'n PS3 wel mogen lenen
jozy schreef op maandag 16 april 2007 @ 23:13:
In Video 1 zie je vooral in het stukje met "Bouma" duidelijk de verticale banden... Ik zou puur afgaand op dat filmpje zeggen dat het misschien interferentie is maar als je het ook op de HDMI ingang hebt dan is het hoogstwaarschijnlijk een defect van de televisie want ik heb dit probleem zeker niet en volgens mij hebben andere mensen het hier ook niet, toch?
In het tweede videotje is het nog beter zichtbaar inderdaad... Zeer vreemd. (woon je toevallig dichtbij Delft ofzo dat ik een keer je ps3 mag lenen)
Vvoor de zekerheid zal ik er van het weekend eens extra op letten maar ik heb dit ding al 3 maanden staan maar ik heb het echt niet gezien ondanks dat ik het ding zeer grondig inspecteer.
Ad 1DoctorV64 schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:24:
[...]
1. Ga ik zo even bekijken. Ik zou niet weten over welke 2 bolletjes je het hebt als ik het zo lees
2. Dit is mij tot nu toe na 2 maanden nog niet opgevallen, zal daar ook even naar kijken zo.
Ik heb mijn ps3 via HMDI aangesloten en mijn 360 via component. Op VGA is de 360 iets scherper maar qua kleur ook beduidend fletser imho. Mijn HTPC heb ik nu via VGA aangesloten, alhoewel ik hem misschien op de DVI ga zetten.
Damn, je hebt gelijk, nu ik goed gekeken heb zijn de bolletjes midden onder dus niet compleet. Het gaat volgens mij maar om 2-3 lijntjes?!
ad 2. Banding is mij niet opgevallen en ook ik heb (sinds vorige week weer, babytvchannel voor de kleine knul) digitale tv van UPC.
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Ik weet niet hoeveel overscan er precies is, maar de bolletjes zijn dus niet volledig zichtbaar. Onder deze iconen zal ook nog wat ruimte moeten zitten, dus ik denk wel dat het meer is dan die 2-3 lijntjes.DoctorV64 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 09:14:
[...]
Ad 1
Damn, je hebt gelijk, nu ik goed gekeken heb zijn de bolletjes midden onder dus niet compleet. Het gaat volgens mij maar om 2-3 lijntjes?!
ad 2. Banding is mij niet opgevallen en ook ik heb (sinds vorige week weer, babytvchannel voor de kleine knul) digitale tv van UPC.
Als je geen banding hebt, zou ik er ook naar op zoek gaan. Voor je eigen bestwil
Is dit je 3e tatung al??
Ik ben nog steeds tevreden over dit toestel en de overscan, tja die had ik ook gehad als ik de LE40F71 had gehad.
Banding ga ik later nog even naar kijken.
Overscan komt inderdaad ook voor bij sommige andere toestellen. Voor de Samsung is dit volgens mij volledig opgelost met nieuwe firmware.DoctorV64 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:24:
Doede,
Is dit je 3e tatung al??
Ik ben nog steeds tevreden over dit toestel en de overscan, tja die had ik ook gehad als ik de LE40F71 had gehad.
Banding ga ik later nog even naar kijken.
Klopt. Firmware 1009SVS en 1010SVC voor de Samsung F71 serie lossen het overscan probleem voor HDMI bij 1080i/p input op.kingnbajam schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:37:
Overscan komt inderdaad ook voor bij sommige andere toestellen. Voor de Samsung is dit volgens mij volledig opgelost met nieuwe firmware.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Over de overscan verhalen zit ik ook met verbazing over te lezen omdat er in deel 1 van dit topic foto's waren geplaatst waarin te zien was dat er geen overscan op dit toestel aanwezig was
http://gathering.tweakers...nois/Other/Goodmans08.jpg
Die foto is van de VGA ingang. Ik zal binnenkort Digital Video Essentials eens draaien op de VGA, component en HDMI ingangen en hier foto's van maken.jozy schreef op woensdag 18 april 2007 @ 01:05:
Ik heb zelf ook geen last van banding hoor en ben ook een gelukkige bezitter van deze tv (ff afkloppen).
Over de overscan verhalen zit ik ook met verbazing over te lezen omdat er in deel 1 van dit topic foto's waren geplaatst waarin te zien was dat er geen overscan op dit toestel aanwezig was
http://gathering.tweakers...nois/Other/Goodmans08.jpg
Bij dit scherm gegarandeerd. Als je nog even wacht, kan ik je enkele videos en foto's tonen die ik net heb opgenomen van m'n PS3 aangesloten via HDMI, Xbox 360 via component en Xbox 360 via VGA. Kun je zelf oordelen wat je het beste vindt.Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 20:14:
Dus eigenlijk is de VGA-HD kabel de beste keus voor de X360 ?
http://blogofiles.blogo.nl/361/videos/ps3hdmibanding.AVI
http://blogofiles.blogo.nl/361/videos/ps3hdmioverscan.AVI
http://blogofiles.blogo.nl/361/videos/ps3hdmioverscan2.AVI
http://blogofiles.blogo.nl/361/videos/ps3hdmioverscan3.AVI
http://blogofiles.blogo.nl/361/videos/ps3hdmioverscan4.AVI
http://blogofiles.blogo.nl/361/Fotos/xbox360component1.JPG
http://blogofiles.blogo.nl/361/Fotos/xbox360component2.JPG
http://blogofiles.blogo.nl/361/Fotos/xbox360component3.JPG
http://blogofiles.blogo.nl/361/Fotos/xbox360component4.JPG
http://blogofiles.blogo.n...xbox360componentGRAW2.JPG
Hieronder de 360 aangesloten via VGA:
http://blogofiles.blogo.nl/361/Fotos/xbox360vga1.JPG
http://blogofiles.blogo.nl/361/Fotos/xbox360vga2.JPG
http://blogofiles.blogo.nl/361/Fotos/xbox360vga3.JPG
http://blogofiles.blogo.nl/361/Fotos/xbox360vgaGRAW2.JPG
Ik heb mijn scherm echt goed gecontroleerd maar ik heb zeker geen banding....
Probeer is ook 1920 1080 en dan te kijken naar overscan om te checken of het aan de scaler licht ofzo...
Dit is inderdaad m'n 3de scherm al, jammer genoeg.jozy schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 00:48:
Mooie foto's alleen die banding is verschrikkelijk... Maar is dit al je 3e scherm dan?
Ik heb mijn scherm echt goed gecontroleerd maar ik heb zeker geen banding....
Probeer is ook 1920 1080 en dan te kijken naar overscan om te checken of het aan de scaler licht ofzo...
De PS3 en Xbox 360 staan in ieder geval wel al op 1920x1080p ingesteld, alhoewel dit via de component ingang niet direct beeldvullend is bij mij. Ik moet dan kiezen voor de Zoom 1 optie van het toestel en dan valt een stukje van het beeld weg. Hebben jullie dat ook?
Overscan treedt op op zowel HDMI als component; alleen de VGA ingang levert beeld zonder ovescan (zie foto's/videos).
De middelste lichte streep (video 1 van PS3 via HDMI) is ook zichtbaar via de VGA ingang, maar iets minder opvallend.
Nope op component heb ik toch echt direct beeldvullend met mijn 360.kingnbajam schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 07:01:
[...]
Dit is inderdaad m'n 3de scherm al, jammer genoeg.
De PS3 en Xbox 360 staan in ieder geval wel al op 1920x1080p ingesteld, alhoewel dit via de component ingang niet direct beeldvullend is bij mij. Ik moet dan kiezen voor de Zoom 1 optie van het toestel en dan valt een stukje van het beeld weg. Hebben jullie dat ook?
Overscan treedt op op zowel HDMI als component; alleen de VGA ingang levert beeld zonder ovescan (zie foto's/videos).
De middelste lichte streep (video 1 van PS3 via HDMI) is ook zichtbaar via de VGA ingang, maar iets minder opvallend.
Ik heb echt geen last van banding op mijn scherm.
Kan het niet iets zijn dat te maken heeft met storing/interference in je setup? Want 3 schermen met hetzelfde probleem is wel heel toevallig imho. Loopt er niet achter je scherm in de muur een stroomkabel of zoiets?
Ik denk dat het niets te maken heeft met storing, want ik heb het toestel ook zonder apparaten in de buurt (midden in de kamer) laten draaien, om te zien of het aan storing ligt van apparaten. Toch vreemd dat m'n beeld niet direct wordt opgevuld bij m'n Xbox 360 via component. Ik gebruik de originele Microsoft component kabel en heb de schakelaar op de component kabel ook op "hdtv".DoctorV64 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 19:18:
[...]
Nope op component heb ik toch echt direct beeldvullend met mijn 360.
Ik heb echt geen last van banding op mijn scherm.
Kan het niet iets zijn dat te maken heeft met storing/interference in je setup? Want 3 schermen met hetzelfde probleem is wel heel toevallig imho. Loopt er niet achter je scherm in de muur een stroomkabel of zoiets?
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
De Tatung was er iets eerder en toen waren al veel schermen verkocht als pre-sale. De Acer lijkt mij ook dik in orde, alleen die is pas een aantal maanden later opgedoken.Mr.CeeJay schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 13:14:
Ik heb nu deels dit topic gelezen en vraag me vooral af wat jullie reden is de Tatung te (willen) kopen boven de Acer AT4250-DTV die volgens mij kwa specs en prijs gewoon net zo interessant is ?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Dik in orde wil ik het niet echt noemen. Net weer een potje PES6 gespeeld op de Xbox 360 (via VGA ingang) en me weer geërgerd aan die dikke streep dwars door het midden van m'n beeld.Smarron schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 14:02:
[...]
De Tatung was er iets eerder en toen waren al veel schermen verkocht als pre-sale. De Acer lijkt mij ook dik in orde, alleen die is pas een aantal maanden later opgedoken.

Ik heb drie keer een nieuw scherm gekregen, dus daar ligt het niet aan. Mogelijk dat er nieuwe revisies zijn van het scherm waarmee banding issues zijn opgelost. Ik twijfel er niet aan dat jullie de issues niet hebben, dus ik hoop dat een oplossing kan worden gevonden voor mijn scherm. Fingers crossed.jozy schreef op zondag 22 april 2007 @ 00:05:
Maar dat is echt een mankement van jouw scherm want ik heb er geen last van en doctorv64 ook niet. Dus dit geeft niet een mankement van dit scherm. Het is wel raar dat je er 3x last van hebt maar volgens mij moet je even kijken of je niet telkens hetzelfde scherm terug krijgt?
Dat is niet juist. Ik heb op 20 januari de Samsung LE40F71 gekocht omdat de levering van de Tatung weer eens uitgesteld werd. Ik heb 'm meteen na de aankoop geflashed en ik heb dus nooit overscan problemen gehad op HDMI. Zo zie je maar weer dat je van te voren nooit 100% zeker weet wat je in huis haalt. Als Tatung gewoon op tijd geleverd had zat ik nu met een overscan probleem terwijl iedereen hier voor de levering riep dat de Tatung overscan-vrij was.DoctorV64 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:20:
Toen ik in februari voor dit toestel ging was dat nog niet zo. Maar zoals eerder gezegd, geen moment spijt van het kopen van de Tatung.

Ik ervaar de banding als een groter probleem dan de overscan, alhoewel dat laatste ook vervelend is. Het idee dat je een game speelt of een film kijkt en niet het hele beeld zichtbaar is, vind ik erg storend. Ik wil een een scherm zonder banding, zonder gezoem (dat is gelukkig opgelost nu, bij m'n eerste scherm was dit nog niet zo) en zonder overscan, maar misschien ligt dat wel aan mij en ben ik te perfectionistisch...RichieB schreef op zondag 22 april 2007 @ 09:35:
[...]
Dat is niet juist. Ik heb op 20 januari de Samsung LE40F71 gekocht omdat de levering van de Tatung weer eens uitgesteld werd. Ik heb 'm meteen na de aankoop geflashed en ik heb dus nooit overscan problemen gehad op HDMI. Zo zie je maar weer dat je van te voren nooit 100% zeker weet wat je in huis haalt. Als Tatung gewoon op tijd geleverd had zat ik nu met een overscan probleem terwijl iedereen hier voor de levering riep dat de Tatung overscan-vrij was.Als ik dat had geweten had ik de Tatung nooit overwogen.
Ook ik dacht dat deze tv geen overscan zou hebben en blijkbaar heeft hij het dus wel. Wel klote, maar ik kan er mee leven. Banding daarentegen is echt verschrikkelijk en moet gewoon opgelost worden.
Ik probeer het antwoord te vinden in Wikipedia en Google maar daar komt niet meer uit dan wat ik hier lees.
Er zijn foto's gepost van eventuele banding gebeuren, maar het zegt mij op het moment niet veel.
Hoe ik banding en overscan zelf heb ervaren, is als volgt. Bij banding gaat het om lichte strepen over het beeld (in mijn geval verticale strepen), die zichtbaar worden bij bepaalde kleuren/contrasten en bij horizontale bewegingen van het beeld. Volgens mij wordt dit "vertical banding" genoemd. Waarom dit optreedt, is me niet helemaal duidelijk, maar volgens mij heeft het met backlight te maken.dCY schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 09:44:
Rare vraag misschien, maar kan iemand mij goed uitleggen wat nu Banding en Overscan is bij LCD TV's?
Ik probeer het antwoord te vinden in Wikipedia en Google maar daar komt niet meer uit dan wat ik hier lees.
Er zijn foto's gepost van eventuele banding gebeuren, maar het zegt mij op het moment niet veel.
Overscan komt neer op een deel van het beeld dat wegvalt en dus niet zichtbaar is op je scherm. Het gaat hierbij om de "randen" van het beeld. Bij games valt dit vaak op als bepaalde iconen, die zich aan de randen bevinden, niet volledig zichtbaar zijn. Ook de oorzaak van overscan is me niet helemaal duidelijk. Het is hierbij mogelijk dat het bij bepaalde ingangen/poorten wel optreedt (HDMI) en bij andere niet (VGA/DVI).
Hier geen enkel probleem met banding en overscan dus het is inderdaad niet zo dat elk toestel hier last van heeft.
HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.
Geen idee, maar je zou ze ook kunnen downloaden. Het zijn .avi bestanden, dus die kan je gewoon afspelen in bv. Windows Media Player.Iken374 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 11:48:
Enig idee waarom ik die filmpjes niet en in IE en FF kan afspelen?
Hier geen enkel probleem met banding en overscan dus het is inderdaad niet zo dat elk toestel hier last van heeft.
HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.
Ik lees op de site van Toshiba dat upscaling van normale dvd's alleen via HDMI (1.3) kan. Voor zover ik gelezen heb is HDMI 1.3 gewoon backwards compatible met 1.1, en mis je alleen de 'extra kwaliteit', wat ik geen ramp vind daar ik 720p sowieso al heel mooi vind
Geen reden tot paniek dus, of wel?
Verwijderd
Ik las onlangs een recensie van deze tv op de game-site XGN (Nederlands). Ze hebben de tv getest op verschillende punten waaronder kwaliteit van het beeld tijdens gamen en dat scheen niet helemaal optimaal te zijn. Mijn vraag aan mensen die de tv hebben; is dit erg storend?
Ze hebben de tv een 7,8 gegeven. Dat is hoger dan ze aan de Samsung LE-40R71 en JVC LT-37M70BU gaven. Ik denk er serieus over na de tv aan te schaffen (ondanks de lelijke afstandsbediening
vrede in rust
Wat ik wel karig vind aan de review is dat ze beweren dat de TV weinig ingangen heeft terwijl dit ding over bijna alle soorten aansluitingen beschikt die er maar zijn (van optisch uit naar dvi met hdcp, van hdmi naar vga, van composiet / component naar s video en 2 maal scart). En allen benutten ze die ingangen naar volle capaciteit.
Wat ik ook heel slecht onderbouwd vind is de 'beeld wordt vaag bij beweging' bewering want wat bedoel je daar precies mee? Ghosting of wat want dat kan ik ook absoluut niet begrijpen. Je weet uberhaupt neit hoe ze alles hebben aangesloten en wanneer ze dat ondervonden dus erg vaag allemaal...
Verwijderd
Voor zover ik begreep bedoelen ze met "weinig ingangen" dat er dus maar 1 hdmi ingang inzit terwijl dit bij veel nieuwe tv's er al 2 zijn en zo ook bij de scart ingangen (2 i.p.v. 3/4) etc. Als je veel randapparatuur hebt kan dit hinderlijk zijn. Maar op dit moment heb ik niet zo super veel dus daar zal ik geen last van hebben.jozy schreef op maandag 07 mei 2007 @ 22:40:
Ik kan je geen info geven over de gamekwaliteit, ik denk dat je dan even doctorv64 of smarron moet vragen want zij hebben of hadden met een xbox360 erop gegamed.
Wat ik wel karig vind aan de review is dat ze beweren dat de TV weinig ingangen heeft terwijl dit ding over bijna alle soorten aansluitingen beschikt die er maar zijn (van optisch uit naar dvi met hdcp, van hdmi naar vga, van composiet / component naar s video en 2 maal scart). En allen benutten ze die ingangen naar volle capaciteit.
Wat ik ook heel slecht onderbouwd vind is de 'beeld wordt vaag bij beweging' bewering want wat bedoel je daar precies mee? Ghosting of wat want dat kan ik ook absoluut niet begrijpen. Je weet uberhaupt neit hoe ze alles hebben aangesloten en wanneer ze dat ondervonden dus erg vaag allemaal...
De bewering die jij naar voren haalt 'beeld wordt vaag bij beweging' vondt ik ook al een beetje vaag. In de tekst zelf staat het iets uitgebreider maar we weten inderdaad niet hoe het is aangesloten etc. Nu weet ik zelf ook niet veel van termen als "ghosting" dus als ze dat erin hadden gezet had ik het nog niet begrepen (google is er gelukkig nog). Maar precies beetje vaag. Hoewel ik ze wel geloof wat betreft de beeldkwaliteit die slechter is aangezien de tv natuurlijk niet voor niets zo goedkoop is. Zitten geen high-end technologieen in
Tuurlijk deze TV is inferieur als je hem vergelijkt met een Sony X2000 of Samsung M86 maar die zijn ook een tikje prijziger. Voor een wat krapper budget die toch nog veel in huis wil halen voor weinig is dit een goede TV.
Ik ben wel benieuwd naar dat 'vage' en hoop dat doctorv64 hier nog wat over wil zeggen.
Verwijderd
Maar goed, de rest van de conclusie ziet er dan wel weer goed uit van die review.
De component ingang op dit scherm is daarnaast relatief van mindere kwaliteit, als je het vergelijkt met andere schermen. Ik heb m'n Wii, Xbox 360 en PS2 nu aangesloten via component en bij allemaal is het beeld niet zoals het had moeten zijn (lees: vrij crappy). De overscan issues (o.a. via HDMI) kunnen daarnaast niet worden opgelost. Dit komt bij alle toestellen voor en Tatung is bezig om dit op een langere termijn op te lossen.
Verwijderd
Is dat via VGA dan niet gewoon op te lossen door een beetje met je contrast/kleurinstellingen van je tv te spelen ?kingnbajam schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:06:
Ik weet wel dat VGA minder kleurrijk beeld oplevert dan bv. component. In principe valt dit niet echt op, maar als je je Xbox 360 eerst aansluit via VGA en daarna component, valt wel op dat via VGA het beeld "washed out" is. Het voordeel van VGA is wel dat het meer scherpte heeft en geen overscan.
De component ingang op dit scherm is daarnaast relatief van mindere kwaliteit, als je het vergelijkt met andere schermen. Ik heb m'n Wii, Xbox 360 en PS2 nu aangesloten via component en bij allemaal is het beeld niet zoals het had moeten zijn (lees: vrij crappy). De overscan issues (o.a. via HDMI) kunnen daarnaast niet worden opgelost. Dit komt bij alle toestellen voor en Tatung is bezig om dit op een langere termijn op te lossen.
Verwijderd
Lijkt me niet zit echt in het beeld gewoon, heb er wel meer van gehoord van mensen die deze tv hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 19:35:
[...]
Is dat via VGA dan niet gewoon op te lossen door een beetje met je contrast/kleurinstellingen van je tv te spelen ?
@ Smarron, heb jij wel vergelijkingsmateriaal o.i.d. want natuurlijk is het super mooi vergleken met een normale tv maar je kunt natuurlijk pas echt zeggen of het beeld vaag is of mindere kwaliteit als je het kan vergelijken met een andere HDTV. So let me know..
met instellingen kom je natuurlijk altijd wel een eind, maar de warmte en de kleuren die je via component krijgt, krijg je niet via de VGA ingang, ook niet als je met de instellingen speelt. Ik heb zelf Digital Video Essentials gebruikt voor de instellingen en heb naar mijn gevoel nu vrij optimale settings.Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 19:35:
[...]
Is dat via VGA dan niet gewoon op te lossen door een beetje met je contrast/kleurinstellingen van je tv te spelen ?
Zou je jouw instellingen hier met ons willen delen?Als ik wat verander wordt het er niet echt beter op,maar met DVE kun je denk ik wel e.e.a. verbeteren.Vandaag krijg ik hem gerepareerd terug als het goed is.kingnbajam schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 08:58:
[...]
met instellingen kom je natuurlijk altijd wel een eind, maar de warmte en de kleuren die je via component krijgt, krijg je niet via de VGA ingang, ook niet als je met de instellingen speelt. Ik heb zelf Digital Video Essentials gebruikt voor de instellingen en heb naar mijn gevoel nu vrij optimale settings.
Mijn scherm wordt vandaag ook opgehaald, dus ik kan even niet bij m'n instellingen. Zodra ik m'n scherm weer heb, zal ik de instellingen hier posten.Niborit schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:12:
[...]
Zou je jouw instellingen hier met ons willen delen?Als ik wat verander wordt het er niet echt beter op,maar met DVE kun je denk ik wel e.e.a. verbeteren.Vandaag krijg ik hem gerepareerd terug als het goed is.
Verwijderd
Wat was er mis met je scherm dan?kingnbajam schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:52:
[...]
Mijn scherm wordt vandaag ook opgehaald, dus ik kan even niet bij m'n instellingen. Zodra ik m'n scherm weer heb, zal ik de instellingen hier posten.
Ik heb het eerder in dit topic al omschreven, maar het gaat om banding, overscan en zoom-issues. De overscan is niet op te lossen heeft Tatung aangegeven, dit komt voor op alle schermen (op o.a. de HDMI ingang). De overige 2 issues moeten wel kunnen worden opgelost, al dan niet door vervanging van het scherm door een nieuw model zonder issues.
Verwijderd
Ah oke vervelend, heb je de tv al lang?kingnbajam schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:33:
[...]
Ik heb het eerder in dit topic al omschreven, maar het gaat om banding, overscan en zoom-issues. De overscan is niet op te lossen heeft Tatung aangegeven, dit komt voor op alle schermen (op o.a. de HDMI ingang). De overige 2 issues moeten wel kunnen worden opgelost, al dan niet door vervanging van het scherm door een nieuw model zonder issues.
Redelijk ja, ben 1 van de eerste bezitters in Nederland.
dus hoe lang is dat dan?kingnbajam schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:39:
[...]
Redelijk ja, ben 1 van de eerste bezitters in Nederland.
Ik volg dit topic zo nu en dan, ben alvast aan het kijken voor over een tijdje als ik ooit een lcd-tv koop wat de do's en don'ts zijn. Als ik het goed heb begrepen betekent overscan dat er een beetje van het wat weergegeven moet worden buiten de fysieke tv valt. Hoe erg is die overscan? En kun je geen optie aanzetten dat er een (dunne?) zwarte rand om het beeld wordt gezet om dit tegen te gaan?
Evt voor in de TS: wat de termen overscan, banding etc zijn. Zodoende kan men zich inlezen in het topic aan de hand van de TS, ipv van alles op te googlen.
vrede in rust
Sinds november 2006. Ik moet daarbij wel zeggen dat dit m'n derde toestel is. Klinkt erger dan het is, maar het eerste toestel was afkomstig van een batch van 16 die we hebben gebruikt voor Gameplay in Jaarbeurs Utrecht (ik werk bij Ubisoft). Omdat die in rap tempo in elkaar zijn gezet, waren er enkele issues, zoals gezoem. Dit is met de latere revisies opgelost, alhoewel ik daarna dus de banding kreeg en overscan opmerkte. Daarbij gaat het inderdaad om het wegvallen van een stuk beeld. Opzich is het niet veel, maar helaas letten mijn ogen wel op dat soort dingen. In sommige games kan het zijn dat bepaalde iconen of teksten net niet helemaal in beeld zijn, zoals bv. Gran Turismo HD op de PS3. Daarbij valt net een klein stukje van de icoontjes onderin het beeld weg. Geen ramp, maar het komt dus wel voor.Nas T schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:17:
[...]
dus hoe lang is dat dan?
Ik volg dit topic zo nu en dan, ben alvast aan het kijken voor over een tijdje als ik ooit een lcd-tv koop wat de do's en don'ts zijn. Als ik het goed heb begrepen betekent overscan dat er een beetje van het wat weergegeven moet worden buiten de fysieke tv valt. Hoe erg is die overscan? En kun je geen optie aanzetten dat er een (dunne?) zwarte rand om het beeld wordt gezet om dit tegen te gaan?
Evt voor in de TS: wat de termen overscan, banding etc zijn. Zodoende kan men zich inlezen in het topic aan de hand van de TS, ipv van alles op te googlen.
http://dailytech.com/Xbox...e+Quality/article7216.htm
Ik kan me zeker voorstellen dat als er aan de rand ronde knoppen zitten en die wegvallen, die afgeplatte cirkels best storend kunnen zijn...kingnbajam schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:57:
[...]
In sommige games kan het zijn dat bepaalde iconen of teksten net niet helemaal in beeld zijn, zoals bv. Gran Turismo HD op de PS3. Daarbij valt net een klein stukje van de icoontjes onderin het beeld weg. Geen ramp, maar het komt dus wel voor.
vrede in rust
Ja, is het eigenlijk ook welNas T schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:28:
[...]
Ik kan me zeker voorstellen dat als er aan de rand ronde knoppen zitten en die wegvallen, die afgeplatte cirkels best storend kunnen zijn...
Verwijderd
Je werkt en bij Ubisoft en bij Games.blogo.nl?Ja, is het eigenlijk ook wel
Maar dan had ik nog een vraagje aan jouw, in die recensie waar we het over hebben stond bij design dat de teksten van de knoppen op de zijkant aan de voorkant staat. Dat vonden ze niet zo mooi, is het erg hinderlijk of valt het wel mee?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 15:44 ]
Ik heb daar eerlijk gezegd niet eens op gelet. Ik heb het dus zeker niet als hinderlijk ervaren en vind het design van de Tatung prima. Gewoon neutraal, simpel en strak. Games.blogo is iets wat ik erbij doe, puur omdat ik het leuk vind.Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:43:
[...]
Je werkt en bij Ubisoft en bij Games.blogo.nl?Een echte die-hard!
Maar dan had ik nog een vraagje aan jouw, in die recensie waar we het over hebben stond bij design dat de teksten van de knoppen op de zijkant aan de voorkant staat. Dat vonden ze niet zo mooi, is het erg hinderlijk of valt het wel mee?
Wat veel vervelender is, is dat je PS3 netjes een digitaal 1920x1080 signaal uit stuurt, de Tatung dat gaat uitrekken en weer op 1920x1080 pixels laat zien. Je verliest dus een hoop scherpte op die manier. Je kan je PS3 waarschijnlijk beter via VGA aansluiten.kingnbajam schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:57:
[...]
alhoewel ik daarna dus de banding kreeg en overscan opmerkte. Daarbij gaat het inderdaad om het wegvallen van een stuk beeld. Opzich is het niet veel, maar helaas letten mijn ogen wel op dat soort dingen. In sommige games kan het zijn dat bepaalde iconen of teksten net niet helemaal in beeld zijn, zoals bv. Gran Turismo HD op de PS3. Daarbij valt net een klein stukje van de icoontjes onderin het beeld weg. Geen ramp, maar het komt dus wel voor.
is er ook een VGA kabel voor de PS3 beschikbaar? Of bedoel je dat ik dan een converter moet gebruiken?RichieB schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:06:
[...]
Wat veel vervelender is, is dat je PS3 netjes een digitaal 1920x1080 signaal uit stuurt, de Tatung dat gaat uitrekken en weer op 1920x1080 pixels laat zien. Je verliest dus een hoop scherpte op die manier. Je kan je PS3 waarschijnlijk beter via VGA aansluiten.
Geen idee. Ik heb geen ervaring met spelcomputers, maar als de PS3 alleen video outputs heeft (scart/composiet/HDMI) en geen PC output is het wel heel raar dat er spellen zijn die iconen vlak aan de rand zetten. Alle TVs hebben namelijk "last" van overscan.. dus dan zouden die iconen bijna altijd niet volledig zichtbaar moeten zijn. Slecht ontworpen dus?kingnbajam schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 20:35:
is er ook een VGA kabel voor de PS3 beschikbaar? Of bedoel je dat ik dan een converter moet gebruiken?
Ja, maar niet door de spelfabrikanten. Het is waanzin dat de game-developers rekening moeten gaan houden met de tekortkomingen in hardware die overscan toelaat. Snap het verhaal trouwens een paar posts hierboven niet met 1920x1080 oprekken en dan weergeven op 1920x1080. Zoals ik lees wordt er niks opgerekt, aangezien de ene resolutie gewoon de andere is?RichieB schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 07:41:
[...]
Geen idee. Ik heb geen ervaring met spelcomputers, maar als de PS3 alleen video outputs heeft (scart/composiet/HDMI) en geen PC output is het wel heel raar dat er spellen zijn die iconen vlak aan de rand zetten. Alle TVs hebben namelijk "last" van overscan.. dus dan zouden die iconen bijna altijd niet volledig zichtbaar moeten zijn. Slecht ontworpen dus?
vrede in rust
Volgens mij werd daarmee bedoeld dat de 1920x1080 resolutie eerst wordt opgerekt (dus een paar pixels meer) en vervolgens weer wordt "afgesneden" op 1920x1080, waardoor een deel wegvalt.Nas T schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:04:
[...]
Ja, maar niet door de spelfabrikanten. Het is waanzin dat de game-developers rekening moeten gaan houden met de tekortkomingen in hardware die overscan toelaat. Snap het verhaal trouwens een paar posts hierboven niet met 1920x1080 oprekken en dan weergeven op 1920x1080. Zoals ik lees wordt er niks opgerekt, aangezien de ene resolutie gewoon de andere is?
Verwijderd
Voor zover ik weet staan deze niet echt in de winkel ergensfluppie007 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:14:
hey beste allen, dit scherm lijkt mij een superdeal voor het geld ? Of beter een Samsung 32"/40" kopen ? Ik hoef niet per se Full HD maar het lijkt mij wel vet? Is het mogelijk om het scherm ergens in een winkel te bewonderen ?
edit:na een corrigerend tikje ter plaatse van de voeding doet ie het weer,denk dat met transport iets losgeschoten is ofzo.
[ Voor 22% gewijzigd door Niborit op 11-05-2007 20:05 ]
Ik vind het een beetje vreemd maar ja weet ook niet waar het aan kan liggen.
Verwijderd
kingnbajam schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 06:44:
Goed nieuws voor Xbox 360 bezitters die gebruik maken van de VGA ingang, met de nieuwe update is de beeldkwaliteit via VGA verbeterd:
http://dailytech.com/Xbox...e+Quality/article7216.htm
Please ga dieper op je statement in: welke problemen heb je geen last van, hoe kun je dit bevestigen?jozy schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:07:
Soms sta ik er raar van te kijken datmensen zoveel mensen problemen hebben met Tatung TV's terwijl ik en alle mensen die ik het aangeraden heb helemaal niets te klagen hebben en alles werkt.
Ik vind het een beetje vreemd maar ja weet ook niet waar het aan kan liggen.
vrede in rust
Verwijderd
Ik blijf er bij dat je dit soort dingen alleen kunt zeggen als je vergelijkings materiaal hebt. Misschien is voor jouw het beeld prachtig maar krijg je met een hdtv van iets hogere prijs, betere kwaliteit en dus ook een NOG mooier beeldjozy schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 23:18:
Nou alle problemen die hier worden aangekaart. Zowel een vriend als ik hebben hier totaal geen last van (ghosting, banding buzz of wat dan ook). Maar ik vind het wel raar dat veel mensen dit wel ervaren.
wat ik beweer heeft niets met jouw opmerking te maken....Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 01:40:
[...]
Ik blijf er bij dat je dit soort dingen alleen kunt zeggen als je vergelijkings materiaal hebt. Misschien is voor jouw het beeld prachtig maar krijg je met een hdtv van iets hogere prijs, betere kwaliteit en dus ook een NOG mooier beeld.
wat ik zeg is dat de problemen die hier aangekaart worden door de mensen bij mij en mijn vriend niet aanwezig zijn. Dit heeft dus niets te maken met het feit dat de TV beter of slechter is dan een duurder alternatief

Ik kan het niet laten zien,maar ik kan het wel beamen.Wat is dat een verschil zeg.Echt heldere kleuren en natuurlijk heel erg scherp.Zwart is nu ook diep zwart.jozy schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:52:
[...]
zeker een verbetering. Ik hoop dat iemand dit ook op de Tatung kan laten zien
Heeft Tatung een 32"-37" Full-HD model ? Of een ander merk voor zo rond
de 1000 à 1300 euro.
Benq DV3750 ?fluppie007 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:31:
whaaa zonde, deze kan net niet in het expedit TV-meubel van ikea, DAMN![]()
de 1000 à 1300 euro.
Ik ga het vandaag/morgen ook even proberen weer op VGA. Had toch al een extra vga kabel erbij gehaald maar nu eentje met Optical erbij.Niborit schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 12:43:
[...]
Ik kan het niet laten zien,maar ik kan het wel beamen.Wat is dat een verschil zeg.Echt heldere kleuren en natuurlijk heel erg scherp.Zwart is nu ook diep zwart.
Ik wacht met smart af, kun je er ook fotos van maken voor en naDoctorV64 schreef op zondag 13 mei 2007 @ 13:57:
[...]
Ik ga het vandaag/morgen ook even proberen weer op VGA. Had toch al een extra vga kabel erbij gehaald maar nu eentje met Optical erbij.
Met de nieuwe dashboard en de instellingen van de reference level op de 3e optie ziet het er echt strak uit. Ten opzichte van voor de update zijn de kleuren wel degelijk minder flets en ziet het gewoon stukken scherper uit dan met component.
Ik heb ook nergens last van. Ja alleen als ik me PC aanzet en dan de TV dan lijkt het of hdcp niet meteen in zink loopt (even TV uit/aan) maar dat kan ook aan me 8800gts (drivers) liggen. Ik gebruik overigens een pc en DVI op 1080P en dan de desktop opschalen met 200%. Ook satelliet TV /dvd geen enkel probleem. Ook HD materiaal (1080P/720p) en dat gaat gewoon prima. TV al weer 4 maanden in huis.Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 01:40:
[...]
Ik blijf er bij dat je dit soort dingen alleen kunt zeggen als je vergelijkings materiaal hebt. Misschien is voor jouw het beeld prachtig maar krijg je met een hdtv van iets hogere prijs, betere kwaliteit en dus ook een NOG mooier beeld.
Sharp en Samsung. Vallen wel net iets boven de de 1300.fluppie007 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:31:
whaaa zonde, deze kan net niet in het expedit TV-meubel van ikea, DAMN![]()
de 1000 à 1300 euro.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Had ik ook dacht dat het aan de tv lag tot ik dvi frequenties aanpassen had uitgevinkt in de ati drivers, werkt goed nu. Messchien helpt het bij jou ook.Jean-Paul.nl schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:05:
[...]
Ik heb ook nergens last van. Ja alleen als ik me PC aanzet en dan de TV dan lijkt het of hdcp niet meteen in zink loopt (even TV uit/aan) maar dat kan ook aan me 8800gts (drivers) liggen. Ik gebruik overigens een pc en DVI op 1080P en dan de desktop opschalen met 200%. Ook satelliet TV /dvd geen enkel probleem. Ook HD materiaal (1080P/720p) en dat gaat gewoon prima. TV al weer 4 maanden in huis.
Ik heb gelezen dat er geen 1080P wordt weergegeven, eigenlijk te slecht voor woorden vind ik persoonlijk...
vrede in rust
De LF65/66 en de LY95. (Ik ben naarstig op zoek naar reviews en ervaringen hiervan.)
De L65 (v.a. € 1250) heb ik zien staan bij de MM. Eerste indruk van het beeld was goed, maar is in een winkel toch lastig te zien.
De LY95 is heeft groter kleurenbereik en speakers aan de zijkant ipv de onderkant. Deze is wel weer 200 euro duurder.
PSN: Shiver23
Enkele beelden opgestart waarmee voorheen de banding overduidelijk zichtbaar was, maar nu niet meer. Ik kan dus concluderen dat de banding issues bij al mijn vorige toestellen steeds toeval was. Ik heb de component ingang nog niet getest. De kwaliteit daarvan is me tot nu toe tegengevallen, maar in ieder geval kan ik nu zonder banding gamen op m'n Xbox 360 en PS3 via de VGA en HDMI ingangen.
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
De lange bovenop, de korte aan de twee zijkanten. Beetje knutselen om het vast te zetten. De stroomdraad lus je door, dus je houdt er maar 1 over die naar het stopcontact moet.
Goed, het kleurt niet mee, dus als je naar de Hulk wil kijken moet je er zelf groen crepepapier overheen hangen
Maar het is wel een heel prettige manier van verlichten, ik vind het een aanrader.
PS3/4/5 PSN: FDK
Mooi om te lezen voor je!! Dan is het toch een productiefout geweest in de serie en toevallig heb jij enkele toestellen gehad met dezelfde fout erin.kingnbajam schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 10:06:
Even een korte update over mijn scherm en de banding issues die ik had. Vorige week is m'n toestel opgehaald en gisteren kreeg ik 'm weer terug, met de melding dat het paneel is vervangen. Ik was natuurlijk erg benieuwd of de banding eindelijk weg was. Xbox 360, PS3, Wii en digitale televisie decoder aangesloten en scherm opgestart. Resultaat: banding is weg!![]()
Enkele beelden opgestart waarmee voorheen de banding overduidelijk zichtbaar was, maar nu niet meer. Ik kan dus concluderen dat de banding issues bij al mijn vorige toestellen steeds toeval was. Ik heb de component ingang nog niet getest. De kwaliteit daarvan is me tot nu toe tegengevallen, maar in ieder geval kan ik nu zonder banding gamen op m'n Xbox 360 en PS3 via de VGA en HDMI ingangen.
IKEA heeft al een tijdje DIODER (vroeger heette dat TRETTIOEN), die gebruiken een stuk minder energie, en zijn ongeveer even duur als die TL.fdkuyper schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 11:21:
Misschien nog een geinige tip voor mensen die hun Tatung hebben opgehangen: je kan voor 50 euri er Armoe-Light (tm) aan bevestigen: Je koopt 1 lange tl balk en twee korte bij de Ikea.
En zeg nou zelf: bij een moderne LCD-TV hoort ook moderne LED-verlichting
Je komt ze ook al 2e hands tegen.
http://wiert.wordpress.com
zoals het er nu naar uitziet heb ik hem eind deze week op kantoor staan namelijk.