Grr. "Verwachte leverdatum: 7-03-2007". Gister dus
. Even bellen levert op dat de beste meneer achter de telefoon zelf ook niet weet waarom'ie er nog niet is. Ik kan morgen wel een mailtje verwachten. Tof:). Hoewel ik er al rekening mee had gehouden toch zonde
. Gisteren is mijn oude TV opgehaald (verkocht), en zonder TV is het thuis toch niet hetzelfde:). Ik wil um!
Jij suggereert dat het klachten regent over ghosting op de Samsung LE40F71 op de site van Kieskeurig, maar als ik dan alle reacties lees (en het zijn er nogal wat),dan kom ik het maar 2 keer tegen. Ik vraag me dan terecht af waar jij je bewering dan op staaft. Nu vindt jij de 2 reacties al zorgwekkend en dat verbaast me, vooral aangezien de Samsung al een jaar langer op de markt is en veel meer is verkocht dan de Tatung. Ik vind 2 klachten hierover dus bijzonder weinig.sAnexeh schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 23:15:
[...]
Ik vraag me hoe jij dat zeker weet. De review wellicht zelf geplaatst en later achter de oplossing gekomen? Afijn, mooi dat jij (en volgens jou anderen) het probleem dus blijkbaar niet ervaart op de Samsung. Je kan deze twee reviews wel afschilderen als bogus, maar het zijn er wel twee voor de Samsung tegenover nul voor de Tatung. Conclusie: de Tatung heeft volgens gebruikers er geen last van, en de Samsung alleen als je kleurafstelling verkeerd hebt staan of een goedkope kabel gebruikt. Toch baren die twee reacties (wat voor verklaarbare reden er volgens jou ook is) mij zorgen genoeg om voor de Tatung te kiezen. Misschien moet je jouw mening (wel zo eerlijk?) ook even op kieskeurig.nl posten.
Let wel: ik ben niet in het bezit van deze tv, maar 1 persoon klaagt over ghosting alleen bij blauwe vlakken. Dan lijkt het mij dat dit geen ghosting is, maar een verkeerde afstelling. Je hebt ghosting of je hebt het niet, alleen met blauw is niet mogelijk.
Bovendien heb ik van de recensies van de tweakers nog nooit iemand horen klagen over ghosting en deze groep mensen hebben naar mijn mening, vaak meer verstand van dit onderwerp dan de mensen op kieskeurig. Dus denk ik dat het bij de laatste overgebleven reactie van kieskeurig over ghosting, het zeer goed mogelijk is dat het hier gaat om goedkope kabels, danwel slechte ontvangs van tv-zenders.
Ik wil hier niemand aanvallen, maar vind wel dat je eerlijk moet zijn zodat we een goede keus kunnen maken. Ikzelf ga binnen een aantal maanden een andere tv kopen en zit ernstig te denken aan bij de Tatung of de Samsung en dan alleen icm xbox360 met binnenkort de hd-dvd.
De nieuwe lichting samsungs zijn in aantocht en de specs zijn weer geweldig. Hopelijk zakken de huidige modellen dan nog harder in prijs
[ Voor 9% gewijzigd door Ferry34 op 08-03-2007 13:57 ]
Vooral deze reactie baart mij zorgen:
. Helemaal als je overweegt een van deze twee tv's aan te schaffen dan kan je niet echt om het commentaar heen denk ik.
Ik laat me inderdaad ook door slechts enkele klachten compleet beïnvloeden. Ik ontken niet dat er een goede oorzaak van kan zijn, maar liever het zekere voor het onzekereMiss Britta1: Ik heb dit toestel nu een week in mijn bezit. Ben tevreden echter heb ik wel last van het volgende:Het beeld is scherp maar als iemand b.v. zijn hoofd beweegt duurt het even voordat hij weer scherp stelt.Ik heb begrepen dat dit Ghosting heet,maar is hier een oplossing voor?
Ach, de perfecte tv bestaat niet hoor! Zou er al eentje bijna perfect zijn, dan is die waarschijnlijk weer te duur, waardoor de prijs/kwaliteitsverhouding weer niet goed is.....sAnexeh schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:15:
[...]
..., maar liever het zekere voor het onzekere
Maar ga nou niet wakker liggen van 2 wazige klachtjes...

en je kan ook nog eens de "gelukkige" zijn een maandagmorgen-exemplaar te treffen.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Verwijderd
Als de tv op dvi @1080p(pc) opstart krijg ik artifacts, zet ik hem op tv dan blijven er blokjes en artifacts. Uitzetten en weer aan op tvzender doet hij het weer goed. Waarschijnlijk gaat het syncen niet goed gelijk bij opstart op dvi, zijn er andere dit dit meegemaakt hebbben?
We houden alles scherp in de gaten hoorsAnexeh schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:15:
[...]
Ik laat me inderdaad ook door slechts enkele klachten compleet beïnvloeden. Ik ontken niet dat er een goede oorzaak van kan zijn, maar liever het zekere voor het onzekere. Helemaal als je overweegt een van deze twee tv's aan te schaffen dan kan je niet echt om het commentaar heen denk ik.
Prijs begint aardig te zakken. is nu 1358 + 8 verzend bij zercom. Hoop dat de dollarshop mee gaat zakken, want nu is het verschil wel wat groot, wandsteun+kabel of niet... pricewatch: Tatung V42EMGI (42")
Ik wacht nog lekker even... Heb laatst mijn oude medion CRT bak weer terug van de reparatie gekregen. Heeft nog een klein jaartje garantie, waarna hij het hopelijk snel (weer) begeeft
Ik wacht nog lekker even... Heb laatst mijn oude medion CRT bak weer terug van de reparatie gekregen. Heeft nog een klein jaartje garantie, waarna hij het hopelijk snel (weer) begeeft
Verwijderd
Vandaag aan het testen geweest met de xbox 360 via component en vga.
De test zijn uitgevoerd op de dashboard en in spellen.
Component: 480p beeld is heel soft(onscherp wil ik het niet noemen want dat is anders).
720p is al wat beter maar nog steeds een beetje soft.
1080i is zeer goed gewoon scherp zoals het hoort.
1080p was echt een teleurstelling heel soft gaf hetzelfde kwaliteit als 480p
VGA: Zeer goedekwaliteit op alle resoluties, maar duidelijk was dat 1080p het scherpste plaatje gaf.
Conclusie: Koop een vga-kabel voor de 360, heb je het er niet voor over of is je vga input bezet dan is
1080i op component de beste optie.
Component: 480p beeld is heel soft(onscherp wil ik het niet noemen want dat is anders).
VGA: Zeer goedekwaliteit op alle resoluties, maar duidelijk was dat 1080p het scherpste plaatje gaf.
Conclusie: Koop een vga-kabel voor de 360, heb je het er niet voor over of is je vga input bezet dan is
Over een jaar koop je a-merk schermen voor dat geld, of beter nog full hd plasma'sPieterPan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 19:36:
Prijs begint aardig te zakken. is nu 1358 + 8 verzend bij zercom. Hoop dat de dollarshop mee gaat zakken, want nu is het verschil wel wat groot, wandsteun+kabel of niet... pricewatch: Tatung V42EMGI (42")
Groetjes, FaceDown.
Hmm de Samsung LE40M86 staat idd voorlopig al voor 1769,- op kieskeurig.nlPieterPan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 19:36:
Full HD-resolutie van 1080p
contrastratio van 15.000:1
3 HDMI 1.3-aansluitingen
Komt nu al erg in de buurt van de Samsung LE40F71, hoop daar toch wel een behoorlijke prijsdaling van te zien want een prijsverschil van maar 200 euro met zo'n groot verschil in specs lijkt me onverkoopbaar.
Betaalbare full hd plasma's zou toch ook erg mooi zijn ja.FaceDown schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 15:20:
[...]
Over een jaar koop je a-merk schermen voor dat geld, of beter nog full hd plasma's
Uhm ik vind hem maar voor 1923,- Klik naar kieskeurig . Maar ja dit past denk ik beter in samsung topic, zelf zou ik het ook fijn vinden betaalbare Plasma Full Hd maar dat zal nog lang op zich laten wachten.Ferry34 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 17:24:
[...]
Hmm de Samsung LE40M86 staat idd voorlopig al voor 1769,- op kieskeurig.nl
Full HD-resolutie van 1080p
contrastratio van 15.000:1
3 HDMI 1.3-aansluitingen
Komt nu al erg in de buurt van de Samsung LE40F71, hoop daar toch wel een behoorlijke prijsdaling van te zien want een prijsverschil van maar 200 euro met zo'n groot verschil in specs lijkt me onverkoopbaar.
samsung le40m86 Ktvlcd 102J_star schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 19:24:
[...]
Uhm ik vind hem maar voor 1923,- Klik naar kieskeurig . Maar ja dit past denk ik beter in samsung topic, zelf zou ik het ook fijn vinden betaalbare Plasma Full Hd maar dat zal nog lang op zich laten wachten.
+ Nederlands model
€ 1769,42 € 1780,92 bij Bestelict
De F71 was natuurlijk hèt alternatief voor de Tatung, maar door deze nieuwe modellen verwacht ik nog een extra prijsdrop van de F71.
Wanneer komt dit moois op de markt?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Ik weet niet welke component kabel je gebruikt hebt (ik heb MS origineel), maar imho doet component niet onder voor VGA op 1080p.Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 14:05:
Vandaag aan het testen geweest met de xbox 360 via component en vga.
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Verwijderd
Originele kabel van ms, er is zeker veel verschil in. Heb jij dezelfde test uitgevoerd? zoja welke games heb je gebruikt?DoctorV64 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:29:
[...]
Ik weet niet welke component kabel je gebruikt hebt (ik heb MS origineel), maar imho doet component niet onder voor VGA op 1080p.
ven een vraagje en wie o wie kan deze beantwoorden. Ik heb nu een benq 3750 en gebruik deze via een PC om spellen te spelen en via technotrend satelliet kaart televisie te kijken (een htpc). Duidelijk mag het zijn dat ik deze TV nooit had moeten kopen. Als ik content van de server haal (720P) dan begint het beeld te schokken als een gek. Een DVD wil ook niet vlekkeloos draaien (judder enz.) Voor de rest werk hij prima (er is ook een draadje hier
Ervaringen LCD BenQ DV3750 HDTV Deel 2 )
Heeft deze ook last van stotteren en schokken bij films of loopt alles vloeiend.
Heeft deze ook last van stotteren en schokken bij films of loopt alles vloeiend.
Nu een aantal mensen dit scherm een tijdje in huis heeft wil ik graag weten of er iemand is die 'm regelmatig als PC scherm gebruikt voor bijvoorbeeld IM, mail of surfen.
Ik wil graag weten hoe dit in de praktijk werkt. Hoe dichtbij moet je zitten. Leest het prettig etc.
Wordt het scherm op deze manier maar kort gebruikt of blijkt achteraf dat je rustig een uur gaat zitten surfen vanuit je luie stoel ?
Nu is deze manier van gebruiken weer erg persoons-afhankelijk, maar ervarings verhalen hiermee zijn welkom.
Ik wil graag weten hoe dit in de praktijk werkt. Hoe dichtbij moet je zitten. Leest het prettig etc.
Wordt het scherm op deze manier maar kort gebruikt of blijkt achteraf dat je rustig een uur gaat zitten surfen vanuit je luie stoel ?
Nu is deze manier van gebruiken weer erg persoons-afhankelijk, maar ervarings verhalen hiermee zijn welkom.
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Verwijderd
Ik kan je verzekeren dat de Tatung servercontent (720P, 1080i, 1080P) vloeiend weergeeft. Als hier al problemen zijn dan ligt dit aan de PC of het netwerk. Bij mij dus geen probleem :-)Jean-Paul.nl schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:32:
ven een vraagje en wie o wie kan deze beantwoorden. Ik heb nu een benq 3750 en gebruik deze via een PC om spellen te spelen en via technotrend satelliet kaart televisie te kijken (een htpc). Duidelijk mag het zijn dat ik deze TV nooit had moeten kopen. Als ik content van de server haal (720P) dan begint het beeld te schokken als een gek. Een DVD wil ook niet vlekkeloos draaien (judder enz.) Voor de rest werk hij prima (er is ook een draadje hier
Dat is heel mooi en wat voor een murbeugels horen er bij? Klink allemaal precies hoe ik het wil hebben maar dan de kijkhoek nog. Ik lees twee/drie stappen opzij van het midden maar op welke afstand is dat dan. een meter er voor?
Verwijderd
Ik zit er zo'n 2,5 meter vanaf. Op die afstand worden de kleuren inderdaad fletser vanaf zo'n 2 stappen opzij. Het is nog wel te doen, maar ik blijf dus mooi middenvoor zitten :-)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 11:07 ]
Ik heb hem besteld en hoop maar dat hij is zoals ik hem wil hebben. Zaterdag weet ik wat meer.
Ik neem aan dat jij tevreden bent met je aankoop?Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 08:19:
[...]
Ik kan je verzekeren dat de Tatung servercontent (720P, 1080i, 1080P) vloeiend weergeeft. Als hier al problemen zijn dan ligt dit aan de PC of het netwerk. Bij mij dus geen probleem :-)
Bah. Ik heb m'n order gecancelled bij store.nl. Nog lang niet leverbaar die TV. Gister besteld bij 4allclients.nl, onder rembours. Staat m'n status vandaag nog steeds op "in afwachting van betaling".. dus bellen -> "kan niet geleverd worden onder rembours..".. En wat als ik spoedbetaling doe? "moet ik eerst controleren of'ie wel op voorraad is"... niet dus.. maar, de 22e wel weer! grrr.
Nu maar even bij alternate proberen.. zucht
Verwijderd
Ik ben absoluut tevreden. De kijkhoek lijkt inderdaad wat beter te worden en ik verwacht met het calibreren nog wat meer detail in het zwart te krijgen. Dit is met name 's avonds nodig, want dan valt de lichtdoorschijn van LCD veel meer op dan overdag.Jean-Paul.nl schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 13:24:
[...]
Ik neem aan dat jij tevreden bent met je aankoop?
Maar ik heb absoluut geen spijt van deze aankoop. Zodra ik mijn DVD-brander retour heb van reparatie gaat de mediacenter er aan en kan ik gaan kijken hoe 1080p, HD-DVD en een desktop van 1920x1080 er uitzien
I told you sosAnexeh schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:11:
Bah. Ik heb m'n order gecancelled bij store.nl. Nog lang niet leverbaar die TV. Gister besteld bij 4allclients.nl, onder rembours. Staat m'n status vandaag nog steeds op "in afwachting van betaling".. dus bellen -> "kan niet geleverd worden onder rembours..".. En wat als ik spoedbetaling doe? "moet ik eerst controleren of'ie wel op voorraad is"... niet dus.. maar, de 22e wel weer! grrr.
Ik zit atm zonder TV thuis. Toch iets minder leuk dan ik had verwacht:). Ik wil de TV zo snel mogelijk in huis hebben dus, en via dollarshop gaat me dat evenmin lukken
Ik lees dat er meer mensen lang zitten te wachten op hun Tatung scherm. Zelf heb ik meer dan twee weken gewacht op de dollarshop, maar die heeft ze (misschien) pas eind volgende week. Daarom besteld bij Central Point, en dat naar grote tevredenheid!
Na al dat gewacht ben ik nog steeds verbaasd hoe snel het wel kan; gistermiddag besteld - en vanochtend stond hij in huis! Op dit moment hebben ze geen voorraad meer, maar je kan een meeltje laten sturen als ze weer binnen komen. (Central Point)
Verder was ik nogal bang dat mijn analoge signaal vreselijk zou zijn. Na alle verhalen hierover is het me 100% meegevallen. Misschien ben ik niet critisch genoeg, maar ik vind dat ik prima gewoon tv kan kijken met het analoge signaal. Ik zit zo'n 2,5 tot misschien 4 meter van het scherm en daar ziet het er goed uit. Natuurlijk kan je als je het beeld (dichtbij) gaat bestuderen heel goed zien dat het niet scherp is, maar op de bank vind ik het goed genoeg.
Zelfs een divx bestand van een gedownloade tv aflevering vond ik heel redelijk om naar te kijken. Bij het formaat staat dat het een 656x496 25f/s 217kbs divx filmpje is. Natuurlijk kan dat beeld veel beter, da's duidelijk. Maar als zelfs zo'n filmpje redelijk is om te zien, dan is het naar mijn mening dus niet zo dat je meteen op digitale ontvangst moet overstappen of al je dvd's de deur uit hoeft te doen.
De laptop die ik even snel had aangesloten om die download te bekijken gaf trouwens geen scherp beeld via dat tulpstekkertje. Maar dat kan natuurlijk anders geregeld via de vga of liever nog de dvi aansluiting (als ik het allemaal goed zeg).
Verder dvd gekeken: dat ziet er mooi strak uit. Je moet dan echt dichtbij komen wil je zien dat het toestel nog veel scherper zou kunnen. (en ik moet bekennen dat ik stomweg de scartkabel erin geplugd heb, ik heb gelezen dat je dat via scart via rgb moet doen... maar dat moet ik dus nog uitzoeken).
Ook het verhaal dat je van opzij veel minder beeld krijgt vind ik overdreven; als ik in m'n keuken sta - dan kan ik eigenlijk nog maar net de voorkant van het beeld zien. Maar dan nog vind ik dat je wel kan volgen wat er gebeurt. Als je dan terug loopt, en meer voor de tv komt, dan zie je het beeld wel helderder worden, dat wel.
Na een paar uurtjes proberen ben ik in elk geval heel tevreden, en dan heb ik nog niet de mooiste beelden kunnen zien. Het enige dat me echt tegenvalt is de snelheid van het zappen, dat is ronduit kl*te. En als PIP of POP gebruikt, en je wisselt om dat aan of uit te zetten, dan gaat dat minstens zo langzaam als zappen, en dan doet ook het geluid soms even raar.
Goed, ik moet nog een hele boel gaan testen en proberen, het grote wachten is natuurlijk op volgende week vrijdag
Na al dat gewacht ben ik nog steeds verbaasd hoe snel het wel kan; gistermiddag besteld - en vanochtend stond hij in huis! Op dit moment hebben ze geen voorraad meer, maar je kan een meeltje laten sturen als ze weer binnen komen. (Central Point)
Verder was ik nogal bang dat mijn analoge signaal vreselijk zou zijn. Na alle verhalen hierover is het me 100% meegevallen. Misschien ben ik niet critisch genoeg, maar ik vind dat ik prima gewoon tv kan kijken met het analoge signaal. Ik zit zo'n 2,5 tot misschien 4 meter van het scherm en daar ziet het er goed uit. Natuurlijk kan je als je het beeld (dichtbij) gaat bestuderen heel goed zien dat het niet scherp is, maar op de bank vind ik het goed genoeg.
Zelfs een divx bestand van een gedownloade tv aflevering vond ik heel redelijk om naar te kijken. Bij het formaat staat dat het een 656x496 25f/s 217kbs divx filmpje is. Natuurlijk kan dat beeld veel beter, da's duidelijk. Maar als zelfs zo'n filmpje redelijk is om te zien, dan is het naar mijn mening dus niet zo dat je meteen op digitale ontvangst moet overstappen of al je dvd's de deur uit hoeft te doen.
De laptop die ik even snel had aangesloten om die download te bekijken gaf trouwens geen scherp beeld via dat tulpstekkertje. Maar dat kan natuurlijk anders geregeld via de vga of liever nog de dvi aansluiting (als ik het allemaal goed zeg).
Verder dvd gekeken: dat ziet er mooi strak uit. Je moet dan echt dichtbij komen wil je zien dat het toestel nog veel scherper zou kunnen. (en ik moet bekennen dat ik stomweg de scartkabel erin geplugd heb, ik heb gelezen dat je dat via scart via rgb moet doen... maar dat moet ik dus nog uitzoeken).
Ook het verhaal dat je van opzij veel minder beeld krijgt vind ik overdreven; als ik in m'n keuken sta - dan kan ik eigenlijk nog maar net de voorkant van het beeld zien. Maar dan nog vind ik dat je wel kan volgen wat er gebeurt. Als je dan terug loopt, en meer voor de tv komt, dan zie je het beeld wel helderder worden, dat wel.
Na een paar uurtjes proberen ben ik in elk geval heel tevreden, en dan heb ik nog niet de mooiste beelden kunnen zien. Het enige dat me echt tegenvalt is de snelheid van het zappen, dat is ronduit kl*te. En als PIP of POP gebruikt, en je wisselt om dat aan of uit te zetten, dan gaat dat minstens zo langzaam als zappen, en dan doet ook het geluid soms even raar.
Goed, ik moet nog een hele boel gaan testen en proberen, het grote wachten is natuurlijk op volgende week vrijdag
PS3/4/5 PSN: FDK
Dinsdag besteld en woensdag 11:00 in huis. En ik moet zeggen dat hij zeker niet tegenval en wat kijkhoek betreft is hij zelfs beter dan mijn andere TV. Besteld bij 4allclients.sAnexeh schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:11:
Inkijkhoek is ook goed alleen wilde we zeggen dat de opgegeven waarde niet gehaald wordt maar dat is niet uitzonderlijk. Het kijkt gewoon goed.
Zappen zou best sloom kunnen gaan maar ik zap niet op de TV maar via de decoders waardoor ik dat gelukkig niet merk.
Zappen zou best sloom kunnen gaan maar ik zap niet op de TV maar via de decoders waardoor ik dat gelukkig niet merk.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de TV zenders nog niet gezien heb. Ik gebruik een technotrend dvb-s kaart in mijn media systeem en dat is swieso beter dan kabel. Ik heb Windows nu netjes op 1080p draaien (helaas zijn de nvidia drivers voor de 8800gts een beetje brak) DeskTop dpi opschalen in vista (200%) en verder ben ik nog niet gekomen. Tot zover doet hij precies wat ik wil.jozy schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 13:05:
Inkijkhoek is ook goed alleen wilde we zeggen dat de opgegeven waarde niet gehaald wordt maar dat is niet uitzonderlijk. Het kijkt gewoon goed.
Ik wil wil TV kijken eigenlijk doen via m'n KiSS DP-558, maar de kleuren worden dan wat flets; geen last van trage zaptijden echter. Ben benieuwd hoe de beeldkwaliteit dan isjozy schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 13:05:
Ik volg al een tijd deze topic omdat ik vermoedelijk ook de Tatung zal aanschaffen.
Ben nieuw hier en zoek voor de Tatung een goede Media PC die ook de 1080P uit kan sturen. Wie heeft ervaring met de Acer L-310 ? Of kan een andere aanbevelen ?
Bij voorbaat hartelijk dank.
Ben nieuw hier en zoek voor de Tatung een goede Media PC die ook de 1080P uit kan sturen. Wie heeft ervaring met de Acer L-310 ? Of kan een andere aanbevelen ?
Bij voorbaat hartelijk dank.
media center weet ik niet.
Ik zelf heb een laptop met x700 met VGA uitgang op Vista 32 bit draaien.
De nieuwe 7.2 catalyst drivers ondersteunen geen 1080p dus ik weet niet hoe ik het kan testen nu. Heb alleen 1080i kunnen activeren.
Ik zelf heb een laptop met x700 met VGA uitgang op Vista 32 bit draaien.
De nieuwe 7.2 catalyst drivers ondersteunen geen 1080p dus ik weet niet hoe ik het kan testen nu. Heb alleen 1080i kunnen activeren.
Waar ik ook achter ben gekomen is dat mijn scart kabel stuk was waardoor ik slechte kwaliteit beeld had. Ik kwam er achter toen ik een nieuwe DVD speler had aangeschaft die een menu had met veel interferentie. Een nieuwe kabel lostte dit allemaal op. Nu is het beeld nog veel mooier op scart dan het al was.
Met de dag word ik blijer met dit scherm.
Met de dag word ik blijer met dit scherm.
Dude bel even naar de gasten van www.smartline-computers.nl.sAnexeh schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:11:
Ze hebben er in ieder geval 1 op voorraad staan, was vandaag nog binnen geweest daar.
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Woehoe, ik heb 'm eindelijk binnen
.
Kan niks anders zeggen dan wat een prachtige tv zeg. Analoog signaal is zeer goed te doen, alleen ben ik nog niet tevreden over voetbal over analoog signaal. Maar dat zal ik zondagavond bij de wedstrijden wel echt pas merken hoe het is
.
Zelfs svideo signaal is vele malen beter dan ik had verwacht. Dat was eerder een ramp op m'n 32" beeldbuis tv, maar ik kan zowaar dingen lezen. Nou is svideo zelf natuurlijk niet echt iets om over naar huis te schrijven, dus ik zal nog een 10m dvi kabel moeten aanschaffen om m'n pc met m'n tv te verbinden op een fatsoenlijk signaal.
Tot nu toe niks anders dan hulde
Kan niks anders zeggen dan wat een prachtige tv zeg. Analoog signaal is zeer goed te doen, alleen ben ik nog niet tevreden over voetbal over analoog signaal. Maar dat zal ik zondagavond bij de wedstrijden wel echt pas merken hoe het is
Zelfs svideo signaal is vele malen beter dan ik had verwacht. Dat was eerder een ramp op m'n 32" beeldbuis tv, maar ik kan zowaar dingen lezen. Nou is svideo zelf natuurlijk niet echt iets om over naar huis te schrijven, dus ik zal nog een 10m dvi kabel moeten aanschaffen om m'n pc met m'n tv te verbinden op een fatsoenlijk signaal.
Tot nu toe niks anders dan hulde
Ik begrijp deze post niet helemaal. (of helemaal nietjozy schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:25:
Is er iemand die een Mac Mini aan deze tv heeft hangen en kan aangeven of dit wel direct werkt ?
Nou als ik 1920 x 1080 instel gewoon met de resolutiebalk geeft de tv aan
1920 1080
Maar als ik via Catalyst aangeef: 720 of 1080i geeft de TV keurig netjes
720p of 1080i
Voordeel hiervan is dat het beeld er mooier uit ziet vind ik, beter dan via 1920 1080.
MAar om een of andere reden heeft ATi 1080p eruit geknikkerd volgens de changelogs.
En om in te gaan op jouw eigen vraag: er was iemand die de tv op een Mac had aangesloten (volgens mij was het een macbook (pro)). Hij kon alles selecteren van progressive tot interlaced op alle instellingen dus dan moet het ook op een mac mini werken neem ik aan.
Vergeten aan te geven: Ik heb alleen maar VGA kunnen testen want heb geen DVI op mn laptop dus vandaar
1920 1080
Maar als ik via Catalyst aangeef: 720 of 1080i geeft de TV keurig netjes
720p of 1080i
Voordeel hiervan is dat het beeld er mooier uit ziet vind ik, beter dan via 1920 1080.
MAar om een of andere reden heeft ATi 1080p eruit geknikkerd volgens de changelogs.
En om in te gaan op jouw eigen vraag: er was iemand die de tv op een Mac had aangesloten (volgens mij was het een macbook (pro)). Hij kon alles selecteren van progressive tot interlaced op alle instellingen dus dan moet het ook op een mac mini werken neem ik aan.
Vergeten aan te geven: Ik heb alleen maar VGA kunnen testen want heb geen DVI op mn laptop dus vandaar
[ Voor 8% gewijzigd door jozy op 21-03-2007 16:01 ]
Ik heb ook nog steeds niet begrepen hoe het zit met het aansluiten van een pc op het scherm: kan het zoals jozy zegt 1080i of 1080p zijn? Ergens eerder heb ik gelezen dat 1080i beeld van een pc er echt interlaced (met van die streepjes, er stonden foto's bij) uit zou zien, maar dat kan ik nou niet meer terugvinden.
Ik wilde m'n pc aansluiten met dvi. Maar helaas bleek m'n dvi kabel vast te zitten aan m'n monitor
Omdat ik geen tijd had toen maar een oude vga kabel ergens opgedoken. Gelukkig bleek dit een heel goed resultaat te geven: na het beeld dat ik via composite (
) had gezien viel het 100% mee. Ik kon met m'n neus op het scherm geen onscherpe stukjes vinden.
Dus het beeld zag er op 1920x1080 via vga prachtig uit, maar was het nou 1080i of 1080p en maakt het wat uit? Ik heb het idee dat dit pas bij het afspelen van films interessant wordt, voor je pc beeld lijkt het nix uit te maken.
Overigens begin ik te geloven wat ik niet wilde geloven: dat 1080 ipv 720 niet echt iets toevoegt. Tuurlijk heb je een veel hogere resolutie - maar wil je daar zinvol gebruik van maken moet je er inderdaad belachelijk dicht op gaan zitten.
Tenslotte heb ik nog een vraagje over het automatisch afstellen van het scherm op het signaal van de pc: als ik voor een spelletje bijvoorbeeld in een lagere resolutie kwam, dan stelde het scherm automatisch zichzelf opnieuw in. Helaas lijkt dit niet altijd goed te gaan: bij een spelletje op 1024x768 was het hele scherm naar rechts geschoven! Weet iemand hoe/of je dat met de hand goed kan zetten?
En ohja, ik krijg een beetje het Ikea gevoel bij de muurbevestiging: ik heb een heleboel schroeven, maar begrijp niet goed wat er mee moet gebeuren. Iemand al ervaring met het ophangen van de Tatung met de TA-4250?
Ik wilde m'n pc aansluiten met dvi. Maar helaas bleek m'n dvi kabel vast te zitten aan m'n monitor
Dus het beeld zag er op 1920x1080 via vga prachtig uit, maar was het nou 1080i of 1080p en maakt het wat uit? Ik heb het idee dat dit pas bij het afspelen van films interessant wordt, voor je pc beeld lijkt het nix uit te maken.
Overigens begin ik te geloven wat ik niet wilde geloven: dat 1080 ipv 720 niet echt iets toevoegt. Tuurlijk heb je een veel hogere resolutie - maar wil je daar zinvol gebruik van maken moet je er inderdaad belachelijk dicht op gaan zitten.
Tenslotte heb ik nog een vraagje over het automatisch afstellen van het scherm op het signaal van de pc: als ik voor een spelletje bijvoorbeeld in een lagere resolutie kwam, dan stelde het scherm automatisch zichzelf opnieuw in. Helaas lijkt dit niet altijd goed te gaan: bij een spelletje op 1024x768 was het hele scherm naar rechts geschoven! Weet iemand hoe/of je dat met de hand goed kan zetten?
En ohja, ik krijg een beetje het Ikea gevoel bij de muurbevestiging: ik heb een heleboel schroeven, maar begrijp niet goed wat er mee moet gebeuren. Iemand al ervaring met het ophangen van de Tatung met de TA-4250?
PS3/4/5 PSN: FDK
Ik heb de muurbeugel ook besteld maar nog geen tijd gehad om hem te inspecteren cq op te hangen. Maar volgens mij is het niet zo moeilijk of wel?
Over de resolutie: Hoe verder je wegzit hoe mooier een mindere bron natuurlijk is. 720 geeft zat detail maar als je TV als monitor wilt gebruiken is de 1080 resolutie toch wel lekker hoor. Voor films hangt het natuurlijk van de bron af maar het maakt op zich niet veel uit. Toch denk ik dat wanneer je 1080 gewend bent 720 er wel minder uit ziet. We zijn nu allemaal dvd en slechter gewend waardoor 720 al supermooi lijkt (psychologisch effect). We zijn daarom geneigd om dat al superstrak te vinden en 1080 teveel van het goede...
En om te checken wat je TV van je inputsignaal proeft: met de info toets kun je kijken wat de tv binnenkrijgt. Om de OK toets heb je 4 knopjes en als ik op mn gevoel afga was het degene rechtsonder (sorry ben niet thuis dus kan het nit voor je checken atm)
Over de resolutie: Hoe verder je wegzit hoe mooier een mindere bron natuurlijk is. 720 geeft zat detail maar als je TV als monitor wilt gebruiken is de 1080 resolutie toch wel lekker hoor. Voor films hangt het natuurlijk van de bron af maar het maakt op zich niet veel uit. Toch denk ik dat wanneer je 1080 gewend bent 720 er wel minder uit ziet. We zijn nu allemaal dvd en slechter gewend waardoor 720 al supermooi lijkt (psychologisch effect). We zijn daarom geneigd om dat al superstrak te vinden en 1080 teveel van het goede...
En om te checken wat je TV van je inputsignaal proeft: met de info toets kun je kijken wat de tv binnenkrijgt. Om de OK toets heb je 4 knopjes en als ik op mn gevoel afga was het degene rechtsonder (sorry ben niet thuis dus kan het nit voor je checken atm)
Verwijderd
fdkuyper: De wallmount is vrij eenvoudig te bevestigen. Omdat ikhet alleen moest doen heb ik allereerst de wallmount met 1 schroef ( het middelste gat van de 3) vastgezet en waterpas uitgericht. Daarna de 4 buitenste gaten afgetekend en de resp. gaten geboord. Dan met de bijgeleverde expandeble screws de wallmount verder vastgezet. Vervolgens de 4 plasma/lcd bevestigingen aan de Tatung bevestigd. Bij mij bleek een schroefdraad beschadigd en gelukkig had ik nog een 6mm tapsetje waardoor ik de schroefdraad weer gangbaar kon maken. Je moet wel met 2 man zijn om de LCD in de wandhouder te hangen. Maar verder is het een fluitje van 1 cent.
Pixer ik wil hem ook gaan ophangen alleen hoeveel cm zit er tussen de wandhouder en de onderkant van de Tatung inclusief speaker?. Want bij mij moet hij boven een dressoir gaan hangen en ik wil hem niet al te hoog hebben staan dus als ik die wandhouder op de muur heb bevestigd moet er niet meer dan een paar cm tussen de TV en het dressoir zitten omdat je anders kabels gaat zien en te hoog komt te hangen.
Kun je me misschien ook hierbij helpen?
Kun je me misschien ook hierbij helpen?
Ik heb de PC op 1080P draaien en alles ziet er gewoon beter uit (8800GTS) We gebruiken de PC danook voor TV via satelliet en spelletjes, internet, muziek met visualisation, foto's en dan zie je echt verschil. Ik heb ook een aardig aantal HD 1080P aan film materiaal en deze zien er echt goed uit.Als je 1080P gebruikt niet vergeten je desktop te vergroten met 200% in VISTA anders een verekijker kopen.jozy schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 00:38:
Ik heb de muurbeugel ook besteld maar nog geen tijd gehad om hem te inspecteren cq op te hangen. Maar volgens mij is het niet zo moeilijk of wel?
Verwijderd
is het beeld niet een beetje donker met de lage contrast van deze televisie? hoe is de televisie trouwens met games?
Ubisoft ... Gamexpo ... Tatung ...Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 14:43:
is het beeld niet een beetje donker met de lage contrast van deze televisie? hoe is de televisie trouwens met games?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
ah bedankt, ik vind toch wel de mooist uitziende Tatung televisie maar ik moet hem toch eerst ff in levende lijve zien enz.
Erg leuk, maar reken maar dat daar zeker een financiele reden achter zit hoor.Smarron schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:13:
[...]
Ubisoft ... Gamexpo ... Tatung ...
screenie...
Ik kraak Tatung niet af maar het had net zo goed een Panasonic kunnen zijn op die stand.
Het was niet alleen financiele redenen. November 2006 was dit he niet vergeten....
Waarom deze gekozen was werd uitgebreid in de eerste paar posts uitgelegd. Ik ken de persoon die het moest regelen ook en ik kan je zeggen dat wanneer je iets gaat PROMOTEN je niet gaat besparen op een paar honderd euro per scherm dus GeeMoney ik proef een klein beetje jaloezie cq minachting jegens dit scherm.
Waarom deze gekozen was werd uitgebreid in de eerste paar posts uitgelegd. Ik ken de persoon die het moest regelen ook en ik kan je zeggen dat wanneer je iets gaat PROMOTEN je niet gaat besparen op een paar honderd euro per scherm dus GeeMoney ik proef een klein beetje jaloezie cq minachting jegens dit scherm.
jozy, Als je die laatste zin nou weg gelaten had was je post een stuk vriendelijker geweest.
Dat Ubisoft een scherm gebruikt wil niet per direct zeggen dat dit het beste scherm is voor games oid. Een bedrijf heeft ook maar een beperkt budget.
Maar je hebt helemaal gelijk als je aangeeft dat Ubisoft deze schermen echt wel even getest heeft en niet een paar honder euro gaat bezuinigen en daarmee de demo "verprutsen"
Waarschijnlijk heb ik over twee maandjes m'n nieuwe woonruimte. Dan maar eens kijken of ik een leuk leeg stukje muur kan vinden
Voor de twijfelaars: Zijn deze schermen ergens te bekijken of is een (of zijn meerdere) tweakers bereid een demo avond te houden ?
Dat Ubisoft een scherm gebruikt wil niet per direct zeggen dat dit het beste scherm is voor games oid. Een bedrijf heeft ook maar een beperkt budget.
Maar je hebt helemaal gelijk als je aangeeft dat Ubisoft deze schermen echt wel even getest heeft en niet een paar honder euro gaat bezuinigen en daarmee de demo "verprutsen"
Waarschijnlijk heb ik over twee maandjes m'n nieuwe woonruimte. Dan maar eens kijken of ik een leuk leeg stukje muur kan vinden
Voor de twijfelaars: Zijn deze schermen ergens te bekijken of is een (of zijn meerdere) tweakers bereid een demo avond te houden ?
Ik heb een KiSS DP-558 achter m'n Tatung zitten en het analoge signaal komt binnen op de KiSS, en toen ik 'm voor het eerst aansloot heb ik dat direct op m'n KiSS gedaan. Uit pure nieuwsgierigheid heb ik gisteravond het analoge signaal direct op de Tatung aangesloten om te kijken of het beeld nog wat te verbeteren was of niet. Het analoge signaal direct op de Tatung is gewoon zichtbaar slechter! Dat had ik niet bepaald verwacht:).
Na een aantal topics gelezen te hebben over dure/goedkope kabels heb ik een goedkope (25 euro) 10m dvi kabel gekocht. 1080p signaal wordt wel goed weergegeven op de TV maar het beeld geeft wel artifacts. Op 1024x768 doet'ie dat niet. Toch maar 'ns een duurdere kabel proberen
. Spelletjes spelen op de Tatung via DVI (ja, zelfs op 1024x768
) ziet er goed uit. Gisteravond toch maar een nieuwe videokaart besteld want m'n X800 Pro is ook niet alles meer
.
Na een aantal topics gelezen te hebben over dure/goedkope kabels heb ik een goedkope (25 euro) 10m dvi kabel gekocht. 1080p signaal wordt wel goed weergegeven op de TV maar het beeld geeft wel artifacts. Op 1024x768 doet'ie dat niet. Toch maar 'ns een duurdere kabel proberen
Elke keer als een goed aspect van de tv naar voren komt word deze alsmaar geprobeerd te 'verwaarlozen' en als er iets niet top is aan het scherm is dat gelijk een groot gemis en dat vind ik jammer, vandaar die laatste zin.... Maargoed, never mindDr.DNA schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 04:16:
jozy, Als je die laatste zin nou weg gelaten had was je post een stuk vriendelijker geweest.
Waarschijnlijk heb ik over twee maandjes m'n nieuwe woonruimte. Dan maar eens kijken of ik een leuk leeg stukje muur kan vinden![]()
Een uitgebreide demo avond zullen m'n ouders nix vinden maar je mag wel met een dvd speler oid komen en dan wat testen (beverwijk)
Verwijderd
Ik heb mijn nieuwe C2D Macbook aangesloten via het Apple DVI-adaptertje.Dr.DNA schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:56:
[...]
Is er iemand die een Mac Mini aan deze tv heeft hangen en kan aangeven of dit wel direct werkt ?
Met een DVI-HDMI kabel ziet de MacBook de Tatung als een TV, niet als een monitor. Dus geen 1:1 pixelmapping. Je moet dan met een ander programma (displayconfigx) een 'valse' monitor aanmaken.
Met een DVI-kabel lukt het wel uit zichzelf.
We hebben zojuist deze tv binnen en meteen opgehangen.
Na de verhalen van het zicht als je er schuin bij zit vielen meteen in het niet. Ik merk
er namelijk helemaal niets van als ik schuin van het scherm ga staan. Even goed beeld!!
Het is werkelijk een top scherm. Werkt super met digitv en is haarscherp.
Tatung!!! Dit toestel is zéér aan te bevelen!
* besteld bij Store.nl
Na de verhalen van het zicht als je er schuin bij zit vielen meteen in het niet. Ik merk
er namelijk helemaal niets van als ik schuin van het scherm ga staan. Even goed beeld!!
Het is werkelijk een top scherm. Werkt super met digitv en is haarscherp.
Tatung!!! Dit toestel is zéér aan te bevelen!
* besteld bij Store.nl
Everything Can Help!
Dollarshop heeft de prijs verlaagd naar 1325, wel zonder hdmi en mount. Ook een paar andere winkels zitten rond dat bedrag nu. Even wachten nog tot de belastingdienst uit staking komt en mijn geld gaat uitkeren
Edit: Hij is daar niet op voorraad, zie ik nu, maar wel goedkoop.
Edit: Hij is daar niet op voorraad, zie ik nu, maar wel goedkoop.
[ Voor 19% gewijzigd door PieterPan op 27-03-2007 10:12 ]
Verwijderd
Jozy - Onderkant Wandbeugel tot onderkant TV incl. speakers is 17 cm. Dus als je de onderkant van de Wallmount 20 cm boven de kast hangt zit je goed. Susses met ophangen
Kan je daar zo naar binnen lopen zonder afspraak.?Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:27:
Dr.DNA - Je kunt de schermen bekijken bij Tatung.nl in Wijchen
Verwijderd
Bij dollarshop laten ze je ook wel kijken als je dat wilt, hebben ze bij een klasgenoot van mij ook gedaan. wel na afspraak uiteraard. En dat zal bij Tatung zelf ook wel moeten denk ik.
bedankt voor de info! Ik had nog een vraagje: hoeveel zit hij dan van de muur af of anders gezegd, kun je nog kabels etc makkelijk erin pluggen of is het verstandiger die eerst te kopen en aan te sluiten alvorens hem op te hangen. Want je egt wel dat hij makkelijk te ontkoppelen is van de muurbeugel dus op zich is dat niet een probleem.Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:23:
Jozy - Onderkant Wandbeugel tot onderkant TV incl. speakers is 17 cm. Dus als je de onderkant van de Wallmount 20 cm boven de kast hangt zit je goed. Susses met ophangen
Kan je miss een foto posten van jouw tv terwijl hij opgehangen is en ook van de zijkant
bedankt
Verwijderd
Heb vanmiddag ff gebeld naar Tatung in Wijchen. Had een zeer aardige meneer aan de lijn die me graag het een en ander vertelde. Ze hebben daar een showroom. Wel eerst ff bellen voordat je komt. Heb ook gevraagd of dat je het toestel meteen mee kon nemen als het beviel. Maar dat ging helaas niet. De verkoper vertelde me ook nog dat Tatung zeker geen okietokie merk is. Tatung produceerd schermen voor onder andere Philips en JVC. HP komt met een nieuwe monitor die een Tatung scherm heeft. Tatung gaat hetzelfde scherm gebruiken voor een eigen monitor. En in Taiwan staat het merk op nummer UNO!dCY schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:59:
[...]
Kan je daar zo naar binnen lopen zonder afspraak.?
Now you know
Dat is allang bekend en is ook al vaak genoeg gezegd maar veel mensen blijven het nog steeds troep vinden (koppigheid of niet..). Maar veel mensen komen er langzaam maar zeker achter en dat is het goede nieuws.
Verwijderd
Op papier lijkt me de 1000:1 contrast waarde behoorlijk laag.. in vergelijking met andere merken tenminste. is hier in de praktijk ook wat van te merken of maakt dat allemaal niet zo erg veel uit?
bijv samsung heeft het over 10,000:1 contrast. Maar dat is geen echt contrast, maar dynamische contrast, oftewel een technisch foefje zodat het getal omhoog gaat en het scherm qua specs beter oogt!Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:08:
Op papier lijkt me de 1000:1 contrast waarde behoorlijk laag.. in vergelijking met andere merken tenminste. is hier in de praktijk ook wat van te merken of maakt dat allemaal niet zo erg veel uit?
Niet op blindstaren dus!
uit [LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 5 :
aex351 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:01:
Dynamische Contrast :
Een oplettende koper zal het al zijn opgevallen "dynamische contrast". In 9 op de 10 keer adverteerd samsung met de dynamische contrast in plaats van het werkelijke contrast. Dynamische Contrast is een techniek waarbij het contrast level word verhoogd wat soms meer nadelen met zich mee kan brengen. Het is daarom ook altijd verstandig om te letten op de echte contrast level. Dit kan je vaak controlleren door naar bijvoorbeeld een rusische samsung website te surfen waar wel de echte contrast levels op staan vermeld.Zo zien we dat de Le-32m61b een dynamische contrast level van 5000:1 heeft maar een echte contrast level van 1000:1 (onduidelijkheid hierover kan ook 800:1 zijn) . De samsung Le-32m51b dc : 3000:1 en c 800:1 .Dynamische contrast is dus zo te zien voor westerse landen een leuk marketing middel om te kunnen concurreren met andere lcd tv maker die mogelijke wel het echte contrast neer zetten ( dynamische contrast word niet alleen geleverd door
samsung ) dc is namelijk vaak een hoger getal dan concurrenten met hun c getal.
[ Voor 54% gewijzigd door Kurios op 28-03-2007 16:25 ]
Verwijderd
Jozy: Het beste is het om eerst de kabels die in het vak achter zitten (VGA - DVI - HDMI) in te pluggen voordat je hem ophangt. De aansluitingen aan de onderkant kun je van onderen nog bereiken, zij het wat moeilijker. Voorwaarde is wel dat je de bevestigingsbeugel van de standaard ook hebt verwijderd. Foto is helaas niet mogelijk
op hoeven meter afstand kijken jullie? ik weet niet of ik een 42 of een 37 " moet nemen.
Zag bij dollarshop trouwens een 42" plasma voor 700 ofzo?
Zag bij dollarshop trouwens een 42" plasma voor 700 ofzo?
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Ik zit ongeveer 2,40m van de tv af en met analoog signaal is het dik prima te doen
Zit er een kleine 3 meter vandaan en analoog is inderdaad prima te doen. Straks de inrichting omgooien, dan wordt het een meter of 5, wat me perfect lijkt
Aah ok.. ik zal er ongeveer 3 meter vanaf zitten denk ik namelijk.
Morgen even in een winkel zo'n 42" bekijken, en dan de tatung bestellen!
Morgen even in een winkel zo'n 42" bekijken, en dan de tatung bestellen!
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Ik zit ook erg te twijfelen of dit niet te groot voor me wordt.... Zit er namelijk ook zo'n 2.30 - 2.40 m er vanaf, Hij is wel erg groot namelijk
De grootte went erg snel hoor (vind ik dan..). Ik had eerst 32". Toen ik dat had dacht ik echt wów wat groot
. Toen ik de 42" uit de doos haalde dacht ik wederom wów wat huge
. Nu heb ik 'm een klein poosje en valt'ie alweer mee (als ik meer ruimte had zou die nog wel een slagje groter mogen:)). Als ik dan de TV van iemand anders bekijk denk ik woehoe blij dat ik me 42" heb. Kleiner hoeft niet!
Dat is echt persoonlijk. 42 inch op 2,5 meter vind ik veels te groot. Dat is ook niet prettig voor je ogen. Je ziet je scherm dan niet helemaal. dat is erg vermoeiend voor de ogen.Je moet dan eigenlijk het beeld afscannen van links bnaar rechts omdfat het dan te groot is. In de bioscoop ga ik ook altijd achterin zitten. Heb een keer voorin gezeten omdat ik een beetje laat was. Geen aanrader om zo dciht op het scherm te zitten.sAnexeh schreef op maandag 09 april 2007 @ 23:00:
De grootte went erg snel hoor (vind ik dan..). Ik had eerst 32". Toen ik dat had dacht ik echt wów wat groot. Toen ik de 42" uit de doos haalde dacht ik wederom wów wat huge
. Nu heb ik 'm een klein poosje en valt'ie alweer mee (als ik meer ruimte had zou die nog wel een slagje groter mogen:)). Als ik dan de TV van iemand anders bekijk denk ik woehoe blij dat ik me 42" heb. Kleiner hoeft niet!
Ik kom op ongeveer 3,5 meter van mijn TV te zitten en wil het niet groter dan 37 inch. Vind dat eingelijk al erg groot.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Schermgrootte is wel erg persoonlijk hoor. Er zijn twee dingen waar je rekening mee moet houden:
1. In de winkel ervaar je een TV kleiner dan wanneer hij bij je thuis staat.
2. In het begin vind je je TV wel groot maar binnen een week wen je er aan.
Onder de 3 meter zou ik persoonlijk geen 42" aanraden. Niet omdat het 'te groot' is want dat is echt persoonlijk, maar gewoonweg omdat SD materiaal dan teveel artefacts vertoont wat best kan storen als je er op let. Ik zit zelf op ongeveer 5 meter er vanaf en de TV zou van mij zelfs iets groter mogen
. Maar 4 meter voor 42 inch is ook prima. Kleiner dan 3 meter afstand zou ik persoonlijk niet aanraden.
1. In de winkel ervaar je een TV kleiner dan wanneer hij bij je thuis staat.
2. In het begin vind je je TV wel groot maar binnen een week wen je er aan.
Onder de 3 meter zou ik persoonlijk geen 42" aanraden. Niet omdat het 'te groot' is want dat is echt persoonlijk, maar gewoonweg omdat SD materiaal dan teveel artefacts vertoont wat best kan storen als je er op let. Ik zit zelf op ongeveer 5 meter er vanaf en de TV zou van mij zelfs iets groter mogen
Thnx, denk zelf ook dat ie iets te groot is voor mij... Een vriend van me heeft pas een 32 inch gekocht. Ongeveer zelfde afstands als ik. Zal daar eens gaan kijken, denk zelf dat ik wat groter wil, maar dan kan ik toch eens inschatten hoe groot ongeveer.
Zou ook niet best zijn als een verkoper van tatung zou zeggen dat zijn eigen merk wel okietokie is...Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 18:39:
[...]....... De verkoper vertelde me ook nog dat Tatung zeker geen okietokie merk is..........
Now you know!

Dit is dus inderdaad puur persoonlijk.FrankGuthrie schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 00:01:
[...]
Dat is echt persoonlijk. 42 inch op 2,5 meter vind ik veels te groot. Dat is ook niet prettig voor je ogen. Je ziet je scherm dan niet helemaal. dat is erg vermoeiend voor de ogen.Je moet dan eigenlijk het beeld afscannen van links bnaar rechts omdfat het dan te groot is. In de bioscoop ga ik ook altijd achterin zitten. Heb een keer voorin gezeten omdat ik een beetje laat was. Geen aanrader om zo dciht op het scherm te zitten.
Ik kom op ongeveer 3,5 meter van mijn TV te zitten en wil het niet groter dan 37 inch. Vind dat eingelijk al erg groot.

Zal eens zoeken naar deze maten... En ik heb het gevonden... Hang mij niet op aan de maten. Dit is van de consumentenbond. (Heel zeker weet ik dit niet meer.)
De aanbevolen afstand ten opzichte van de grootte van het scherm:
- schermen van 50-69 cm (20-27 inch) zijn geschikt voor een afstand van 76 cm tot 1.50 meter
- schermen 81-94 cm (32-37 inch) moeten op een afstand staan van 1.80 tot 2.40 meter
- schermen 107-117 cm (42-46 inch) hebben 3 tot 4.25 meter kijkafstand nodig
- scherm van 127 cm of groter (50 inch) kunnen het beste op een afstand staan van 3.65 tot 4.80 meter
- scherm van 155 cm of groter (vanaf 61 inch) moet minstens op 4.50 meter van de bank staan.
[ Voor 18% gewijzigd door mistermaxmax op 11-04-2007 16:16 ]
Burn It - Burn All
Verwijderd
Is die speaker afneembaar? Want dan vind ik hem wel errug mooi. En als ik het goed lees, kan hij dus 1080P van de X360 verwerken via Component?
Verwijderd
Ja de speaker is afneembaar en hij kan inderdaad 1080p aan over component (evenals vga, dvi én hdmi).
Verwijderd
zonder speaker lijkt ie me echt zo ontzettend mooi, heeft iemand een (eigen) foto van dit ding zonder speaker hangend aan de muur ?
Dit wordt mijn tv denk ik
Dit wordt mijn tv denk ik
Ik heb 'em in Wijchen mogen testen met de xbox360 op 1080p via component.Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 23:54:
Is die speaker afneembaar? Want dan vind ik hem wel errug mooi. En als ik het goed lees, kan hij dus 1080P van de X360 verwerken via Component?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
Dat werkt wel maar de kwaliteit is niet mooi via 1080p op component(tenminste niet op de mijne), 1080i ziet er beter uit.Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 23:54:
Ik heb ook overwogen om de speakers die er onder hangen er af te halen, maar om heel eerlijk te zijn ziet het er gewoon mooi uit met
.
Verwijderd
vind ik dus niet, ik vind het echt mooi als ie gewoon aan elke kant een even grote rand heeft, en de speakers gebruik ik toch niet.sAnexeh schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 19:03:
Ik heb ook overwogen om de speakers die er onder hangen er af te halen, maar om heel eerlijk te zijn ziet het er gewoon mooi uit met.
Echt waar?? Heeft iedereen dat???Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:35:
[...]
Dat werkt wel maar de kwaliteit is niet mooi via 1080p op component(tenminste niet op de mijne), 1080i ziet er beter uit.
Verwijderd
Ja bij de mijne wel, op de engelse avforum zei een gebruiker dat deze tv de slechtste component imput heeft die hij had meegemaakt. Hier ben ik het wel mee eens, dit is de derde tv voor mij met component imputs en deze is duidelijke de minste.
Via de dvdspeler valt het mee op component ,maar via de xbox360 zie je duidelijk het verschil. Op 1080p via component zie ik een vervorming bij verticale lijnen(letters en gfx) zal proberen nog foto's hiervan te maken.
Via vga is het beeld zoals het hoort gewoon goed, maar de kleuren wat uitgewassen. Dit zou opgelost worden in de aankomende springupdate van MS.
Zijn er trouwens mensen die de ps3 met deze scherm gebruiken? en met hdmi naar dvi kabel?
vandaag voor het eerst een PS3 via HDMI aangesloten op dit scherm en twee minpunten ontdekt:
1. overscan: bij de Gran Turismo HD demo goed te zien als je rijdt met de auto, wanneer bepaalde symbolen onderaan het beeld niet volledig zichtbaar zijn (twee bolletjes links onder).
2. twee verticale strepen over het beeld (banding), eentje precies in het midden van het scherm dwars van boven naar beneden en eentje links van het scherm. Dit valt op bij bepaalde kleuren, als je bv. navigeert door het menu
Ik heb meerdere mensen horen praten over deze problemen, o.a. op avforums... weet niet of dit kan worden opgelost met een firmware update, maar ik vind dit zelf zeer storend.
1. overscan: bij de Gran Turismo HD demo goed te zien als je rijdt met de auto, wanneer bepaalde symbolen onderaan het beeld niet volledig zichtbaar zijn (twee bolletjes links onder).
2. twee verticale strepen over het beeld (banding), eentje precies in het midden van het scherm dwars van boven naar beneden en eentje links van het scherm. Dit valt op bij bepaalde kleuren, als je bv. navigeert door het menu
Ik heb meerdere mensen horen praten over deze problemen, o.a. op avforums... weet niet of dit kan worden opgelost met een firmware update, maar ik vind dit zelf zeer storend.
Verwijderd
Ik heb ook banding midden in het scherm verticaal, je zie het bij lichte kleuren en scenes. Ik kijk het nog even aan hoe vervelend het wordt.
zal ik doen, heb even geen digitale camera bij de hand maar zal hier begin aankomende week naar kijken.jozy schreef op zondag 15 april 2007 @ 13:03:
kun je er misschien een foto van maken want dat is wel erg kut idd
Ik ga er wel vanuit, want het is niet hoe het product zou moeten functioneren en niet te vergelijken met een kleine dode pixel die je alleen ziet van 1 meter afstand. Deze vertical banding is zichtbaar vanaf 3.5 meter op de bank, dwars over het scherm.Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 13:51:
valt banding onder garantie? Aangezien niet iedereen daar last van hebt?
1. Ga ik zo even bekijken. Ik zou niet weten over welke 2 bolletjes je het hebt als ik het zo leeskingnbajam schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 21:27:
vandaag voor het eerst een PS3 via HDMI aangesloten op dit scherm en twee minpunten ontdekt:
2. Dit is mij tot nu toe na 2 maanden nog niet opgevallen, zal daar ook even naar kijken zo.
Ik heb mijn ps3 via HMDI aangesloten en mijn 360 via component. Op VGA is de 360 iets scherper maar qua kleur ook beduidend fletser imho. Mijn HTPC heb ik nu via VGA aangesloten, alhoewel ik hem misschien op de DVI ga zetten.
[ Voor 21% gewijzigd door DoctorV64 op 16-04-2007 20:22 ]
Update: banding (en overscan) valt niet onder de garantie van Tatung.
Verwijderd
Wat een onzin zeg!!!kingnbajam schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:38:
Update: banding (en overscan) valt niet onder de garantie van Tatung.
En maar reclame maken met 3 jaar garantie, andere fabriekanten vervangen tenminste nog de tv's.
Dit is zeer slecht.
Ze zijn bij Tatung aan het proberen mijn problemen na te simuleren met een PS3 op de HDMI ingang en geven aan geen ondersteuning te kunnen bieden zolang ze zelf de problemen niet ervaren. Ik wacht hier nog op en geef hier wel een update.
Nu ik weet waar de banding optreedt op de HDMI ingang, heb ik ook gelet of dit ook op m'n Xbox 360 via de VGA ingang optreedt. Dit is wel het geval helaas, maar alleen iets minder opvallend.
Voetbalwedstrijden kijken via de scart ingang en UPC digitale televisie wordt helaas ook verstoord door behoorlijk hardnekkige banding, met verticale strepen als tralies over de gehele breedte van het scherm. Schijnt ook aan het signaal van UPC te kunnen liggen, maar bij een vriend (heeft een HD Ready Samsung scherm + UPC digitale televisie) komt dit niet voor. Heb ook een goede scart-kabel dus ook daar zou het niet aan moeten liggen.
Nu ik weet waar de banding optreedt op de HDMI ingang, heb ik ook gelet of dit ook op m'n Xbox 360 via de VGA ingang optreedt. Dit is wel het geval helaas, maar alleen iets minder opvallend.
Voetbalwedstrijden kijken via de scart ingang en UPC digitale televisie wordt helaas ook verstoord door behoorlijk hardnekkige banding, met verticale strepen als tralies over de gehele breedte van het scherm. Schijnt ook aan het signaal van UPC te kunnen liggen, maar bij een vriend (heeft een HD Ready Samsung scherm + UPC digitale televisie) komt dit niet voor. Heb ook een goede scart-kabel dus ook daar zou het niet aan moeten liggen.