[LCD] Tatung V42EMGI 1080P Lcd TV [deel 2]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 21.732 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal en sorry voor de kick, maar flink wat googlen heeft me hier gebracht. Ik heb al flink wat doorgeploegd in de 2 topics over deze tv, maar ik ga er toch een postje aan wagen nu.

Ik ben absoluut geen expert zoals velen hier, maar zolang het een beetje in normaal Nederlands gaat kan ik redelijk meekomen ;)

Wij hebben ook alweer een tijdje deze tv en op zich geen problemen. Ik ben best snel tevreden wat dat aangaat ook (beetje vloeken in de kerk hier waarschijnlijk), maar ik kan ook prima tv kijken op een ouderwetse kleine tv. Ik geef er gewoon niet zo heel veel om eigenlijk, al vind ik zo'n groot strak scherm hartstikke mooi natuurlijk.

Wat dan wel het probleem? Nou onlangs heb ik toch maar eens console geupgrade. Ik zou weer eens met een stel een toernooitje PES spelen en ik had PS2 maar weer eens te voorschijn gehaald en nou ja dat zag er niet uit op dat scherm natuurlijk :) Dan maar 360 aangeschaft, gamen blijft toch leuk op z'n tijd.

Nu weet ik dat PES 2009 grafisch niet een enorm hoogstandje is, maar eigenlijk valt heel de 360 weergave me nogal tegen. Ik heb bijvoorbeeld ook World at War en dat zou er denk ik toch ook nog wel mooier uit moeten komen.

PES 2008 (PS3) op een gewone breedbeeld tv bij vrienden komt zeg maar nog prettiger over. Ik vind het zeg maar niet een beetje lelijk, maar echt erg lelijk. Ik heb ook een demo gedownload voor FIFA 2009 omdat men zo over het grafische aspect rept. Nou in game op wide ziet FIFA er nog afzichtelijker uit. Misschien is dit anders in de hele versie, maar in de demo gaat het nergens over. Lijkt wel een gifgroen radioactief veld (geeft echt bijna licht :? ). Waar het op neerkomt is als ik ingame filmpjes opzoek van deze spellen het er gewoon veel mooier, veel gelikter uitziet dan bij mij nu. Ik had nu een keer 2 avondwedstrijden en dat leek er al een stuk meer op, maar wedstrijden bij daglicht zien er eigenlijk vreselijk uit.

Ik heb de 360 gewoon aangesloten via de component kabel en de switch staat naar HDTV. Kan iemand me misschien met instellingen voor de tv op weg helpen?

Ik moet al enorm wennen om deze versie op de 360 te spelen (ben vanaf iss'98 tot pes 2008 Playstation gewend en bak er nu echt niks van :$ ), maar dit maakt het er ook niet leuker op om deze versie te leren.

En het gaat mij niet alleen om PES, ik heb zo'n idee dat de weergave gewoon verre van optimaal is. Iemand een aanknopingspunt voor me? Zou ik erg waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-08 16:59
Ik kom hier weer eens kijken omdat bij mij m'n HDMI ingang voor de 3e :( keer kapot is gegaan. Als ik het goed begrijp geeft Tatung 3 jaar garantie, dus hopelijk gaat het weer goed komen.
Zijn er eigenlijk meer mensen met dat probleem? Ik heb 1 keer een andere tv gekregen, en 1 keer was er een nieuw moederbord (of hoe dat heet bij een tv) ingezet. Dat is wel in bijna 2 jaar tijd, maar toch.

@Steven Seagal: Over het aansluiten van een XBOX360: kan dat niet met een HDMI kabel? Want zo had ik altijd mijn PS3 aangesloten, en dat gaf redelijk resultaat. Ik zeg redelijk omdat ik de overscan storend vond - maar over de kleuren heb ik nooit te klagen gehad. Dus als dat kan zou ik dat eerst eens proberen.
(Overigens een tip als je een goedkope kabel zoekt, en je hebt geen haast: kijk bij allekabels.nl - zelfs met verzendkosten is een hdmi kabel daar tientjes goedkoper dan bij de Mediamarkt).

PS3/4/5 PSN: FDK

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:12
Ik heb mijn TV een maand geleden opgestuurd met de welbekende streep door het midden en de overige kuren.
Heb hem dus een maand moeten missen en na paar keer bellen gevraagd waar dat ding nou blijft. Op een gegeven moment gaven ze toe dat deze serie veel problemen kent en hebben mij nu aangeboden de V42MMFJ-ET2 te geven, dus het nieuwere broertje. Vrijdag komt die binnen als het goed is dus ik wacht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 15:53
Mijn scherm heeft na een eerder bezoek aan A-Novo nog steeds een streep in het midden.
Minder dan voorheen & voornamelijk zichtbaar tijdens voetbal.

Ik ga hem ook weer rma sturen naar mijn "vrienden" in Belgie.....

[ Voor 7% gewijzigd door richajax op 28-02-2009 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Mijn tv zou nu dinsdag arriveren... De mensen gaven al aan dat repareren bij dit model zinloos was.
Ze wilden mij eerst de MAGI geven, dus het HD Ready model maar daar ging ik niet mee accoord. Wilde zowiezo een full hd model en krijg nu een MMFJ opgestuurd. Nu maar wachten tot dinsdag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
Heel raar dat die van mij met dezelfde klacht volgens hun wel is gerepareerd :S
Er zou door A-Novo een nieuw paneel in gezet zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door richajax op 28-02-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
Update; Via Tatung Tsjechië krijg ik nu als het goed is een nieuwe V42EMGI

Tatung Nederland wordt opgeheven of dit is nu al het geval....ik krijg ze telefonisch niet meer te pakken.

Hoe is het bij jouw gegaan, Jozy ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Ik heb afgelopen dinsdag een nieuwe V42MMFJ gekregen, dus het nieuwere model.
Deze heeft als het goed is niet de problemen die de EMGI heeft. Ook een nieuwe EMGI geeft dezelfde problemen meestal en daarom heb ik dus dit model afgedwongen. Want eerst wilde ze mij de MAGI dus geven maar daar ging ik niet mee accoord.

De nieuwe tv werkt perfect en geeft ook een veel mooier beeld dan de eMGI.

Picture: Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/6545/dscf1182.jpg. Bron is SCART en komt van Dreambox met turkse sat kanaal.

[ Voor 14% gewijzigd door jozy op 05-03-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
Netjes, Jozy !

Ik ga ook proberen het nieuwe model te krijgen.
Ik hoop alleen dat ik dezelfde muursteun kan gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Het schijnt dus dat het niet direct past, volgens mijn ma maar ik ga het dit weekend even bekijken en anders moet er een nieuwe muurbeugel komen denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merkte net pas dat Jozy me een keurig PB had gestuurd n.a.v. mijn verhaal en aangezien fdkuyper er in het topic ook nog op inhaakte wil ik nog wel even netjes hier posten wat het probleem was, voor de kennisvergaring zullen we maar zeggen.

Ik heb nog een keer contact gehad met Tatung Nederland. Wat het probleem moet zijn is dat in deze Tatung nog een eerste chip versie zit, die geen HD apparaten herkent en dus max 480p weergeeft ook al staat hij op 1080p. Firmware is ook nog 1.0 dus HDMI zou hij nu ook niet herkennen. Rijp voor de service dus alleen is dat niet mijn probleem, al heb ik wel aangegeven dat het raadzaam is om dit een keer te doen want als je er nu een Blue Ray speler aanhangt haalt dit dus niks uit. Zonde!

Voor m'n game hoek heb ik nu een 32W4000, lekker :-D Scheelt volgens mij ook merkbaar de nodige input lag, want ik doe het gewoon ineens een stuk beter in m'n games.

Alleen van die hdmi kabel had ik eerder moeten lezen ha, ha In m'n eerdere verhaal zei ik dat ik geen expert was, ben ik nog steeds niet maar laatste 2-3 maanden heb ik zooooveel bijgeleerd over tv's ;-) Ik dacht dat ik echt die audio aansluiting ook nodig te hebben dus had ik op een gegeven moment al die TE dure Microsoft kabel besteld pffff, simpel kabeltje was genoeg geweest. Nou ja, zo'n fout maak ik voorlopig niet meer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

some info about V42MMFJ-ETB full HD
I tried to connect it with my laptop via hdmi-hdmi or rgb-rgb and i get best resolution 1360x768 scaled picture.
When i tried switch 1920x1080 on different freq image was agly (scaled, bigger than tv ...)
I lunched moninfo and get such info

Monitor
Model name............... V42MMFJ
Windows description...... Модуль подключения монитора
Manufacturer............. Tatung
Plug and Play ID......... TAT23BA
Serial number............ J518093A0610
Manufacture date......... 2008, ISO week 9
-------------------------
EDID revision............ 1.3
Input signal type........ Digital (DVI)
Color bit depth.......... Undefined
Display type............. RGB color
Screen size.............. 930 x 520 mm (41,9 in)
Power management......... Active off/sleep
Extension blocs.......... 1 (CEA-EXT)
-------------------------
DDC/CI................... n/a

Color characteristics
Default color space...... Non-sRGB
Display gamma............ 2,20
Red chromaticity......... Rx 0,640 - Ry 0,330
Green chromaticity....... Gx 0,290 - Gy 0,600
Blue chromaticity........ Bx 0,150 - By 0,060
White point (default).... Wx 0,280 - Wy 0,290
Additional descriptors... None

Timing characteristics
Horizontal scan range.... 30-63kHz
Vertical scan range...... 53-70Hz
Video bandwidth.......... 110MHz
CVT standard............. Not supported
GTF standard............. Not supported
Additional descriptors... None
Preferred timing......... Yes
Native/preferred timing.. 1360x768p at 60Hz (16:9)
Modeline............... "1360x768" 85,500 1360 1424 1536 1792 768 771 777 795 +hsync +vsync

Native 1360 with physical 1920 .....=(
Looks like they changed matrix but did not change firmware

Do some one know how to get firmware version on this TV, service menu orsomething like that?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
jozy schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:45:
Het schijnt dus dat het niet direct past, volgens mijn ma maar ik ga het dit weekend even bekijken en anders moet er een nieuwe muurbeugel komen denk ik....
Is het gelukt, jozy ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Nee helaas niet, de beugel is niet compatible in welke vorm dan ook met de nieuwe tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
Dat is spijtig :'(

Verder wel tevreden met het nieuwe model ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Jazeker, het nieuwe model heeft een veel hoger contrast (volgens tatung 1000 vs 1500:1) en dit is ook zeker te merken. Ook de scherpte is duidelijk beter. Bij dit model merk je dat er beter over het toestel is nagedacht en de aansluitingen staan ook aan de zijkant. Verder heeft het twee hdmi poorten etc...

Ik ben nog geen punt tegen gekomen wat beter was bij het oude model. Zeker beter dan het eerste model moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
Mocht er iemand een wallmount voor de V42EMGI kunnen gebruiken........ O-)
Pm maar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 18:47
Ik ga deze ook voor de 2e keer terug sturen.

Eerste keer was het de HDMI poort die het begeven had. Ik had gelijk melding gemaakt dat ik met mijn Xbox 360 dus ook niet de 1080p optie kon selecteren en dat dat dus ook gefixed moest worden. Helaas bleek bij terugkomst dat dus niet het geval.

Maar nu heb ik de laatste weken last dat de SCART aansluitingen niet meer goed werken. Veel storing/ruis etc.

En nog een vreemd iets, af en toe als ik bv mijn Xbox aan laat staan en daarna de tv uitzet en later weer aanzet dan is het beeld heel raar. Ik moet dan de stroom van de tv halen en dan werkt het weer.

Als ie de volgende keer binnenkomt test ik meteen of dan de Xbox 360 het wel doet want anders gaat ie gewoon meteen weer retour (hij staat namelijk op zolder :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even benieuwd of mensen nog recent problemen hebben gehad met dit toestel en hoe de garantie RMA afhandeling daarna is verlopen via A Novo.

Aero hoe is het bij jou afgelopen?

Heb enkele weken geleden mijn TV opgestuurd voor het knetterende/buzzende geluid (vooral aanwezig bij geruik van Hoge resoluties PS3 ) naar A Novo, Na een paar weken mijn toestel weer terug gekregen met de koerier van UPS. Toestel jammer genoeg erg slecht weer in elkaar gezet en het probleem niet verholpen ondanks dat de voeding is vervangen.

Toestel is nu alweer een week bij A Novo. Nu keek ik op de site van tatung (www.tatung.eu) maar ook deze is sinds een paar dagen niet meer bereikbaar. Hopelijk is dit alleen een technisch probleem ;)

Hou jullie op de hoogte.

Update: Toestel weer terug van A novo cover zou zijn vervangen, maar sluit nogsteeds niet naar behoren en het knetterende/buzzende geluid is nog steeds aanwezig. Weer contact gezocht met Anovo en wordt hopelijk volgende week teruggebeld met een oplossing?

Update 2: Toestel staat inmiddels alweer twee weken bij A-novo. Vandaag nog even gebeld en toevallig was ie niet klaar gemeld. :? Na mijn vorige twee ervaringen toch maar direct gevraagd wat er was vervangen. De voor en achterkant zijn vervangen... en toen ik vroeg en wat is er gedaan aan mijn buzzende geluidprobleem? Alsdus het repaircenter moet ik de blacklight op 100% zetten en dan met de helderheid en contrast mijn gewenste afstelling maken. Ben hier dus niet mee accoord gegaan en zal nu worden teruggebeld met een oplossing.

Update 3: In overleg met het repaircenter hebben ze nu iets anders van de electronica vervangen wat de oorzaak van het probleem zou moeten zijn. Toestel zou afgelopen woensdag worden bezorgd...maar helaas....geen pakket van 1m bij 1,5m...Weer gebeld met Anovo. Kon zelf bellen met UPS met een trackingnummer waar mijn tv was gebleven. Er scheen wel een zending te zijn aangemaakt, maar niet te zijn aangemeld om te worden opgehaald bij mijn "vrienden" in Belgie. Weer contact gezocht met Anovo en zou de volgende dag nog worden teruggebeld.. Jaja laat in de middag nogmaals gebeld...morgen bellen wij u terug....Vandaag inmiddels TV weer 3 weken kwijt, maar weer contact gezocht. De oorzaak van het niet verzenden zou een defecte labelprinter zijn :X en nu moet het label via Italie komen. 8)7 ...Dus heel misschien heb ik volgende week mijn tv terug en heel misschien is de buzz er dan eindelijk uit...Wat een waardeloze service van Anovo.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 17:17 . Reden: Update van status ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Laatst online: 15:54

PnD

like in Pinda ^_^

Ik krijg geen reactie op de email van A Novo en het telefoonnummer lijkt buiten gebruik.

Het online RMA formulier geeft bij mij ook een foutmelding.

Tel: +32 (0)64 23 71 11
Fax: +32 (0)64 23 71 19
monitors@a-novo.com

Iemand nog andere emailadressen,tel nr's, als ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rava
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:21
+32 64237161
suc6, ik heb mijn tv dit jaar al 3x teruggestuurd en kreeg hem steeds met een ander defect terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rava schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:31:
+32 64237161
suc6, ik heb mijn tv dit jaar al 3x teruggestuurd en kreeg hem steeds met een ander defect terug.
...het merk lijkt ook inmiddels weer aardig van de markt verdwenen, na een redelijke belovende start destijds....

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb thuis de V42EMGI-E01, als ik mijn laptop hierop aansluit met HDMI dan wil hij 1080x1920 niet goed pakken, het beeld valt dan buiten het scherm zegmaar. Hij wil als juiste reslutie iets pakken in de ###x1300 nogwat. Niet echt ideaal dus, hoe kan ik dit oplossen?

Als ik hem met DVI aansluit doet hij het wel goed. Alleen hoe kan ik dan het geluid op de tv krijgen? Als ik dit via de audio-in van de vga doe krijg ik geen geluid.. (dacht dat dat een algemene audio in was) Ik zie wel een optische audio ingang maar ik heb alleen digitaal uit op mijn laptop.
(laptop is een XPS15 btw, l502x)

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 10:54
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 18:45:
Ik heb thuis de V42EMGI-E01, als ik mijn laptop hierop aansluit met HDMI dan wil hij 1080x1920 niet goed pakken, het beeld valt dan buiten het scherm zegmaar. Hij wil als juiste reslutie iets pakken in de ###x1300 nogwat. Niet echt ideaal dus, hoe kan ik dit oplossen?

Als ik hem met DVI aansluit doet hij het wel goed. Alleen hoe kan ik dan het geluid op de tv krijgen? Als ik dit via de audio-in van de vga doe krijg ik geen geluid.. (dacht dat dat een algemene audio in was) Ik zie wel een optische audio ingang maar ik heb alleen digitaal uit op mijn laptop.
(laptop is een XPS15 btw, l502x)
Dit topic is dood. Je mist pixelmapping, misschien kun je iets aan je uitgang van laptop instellen zodat je tv dit toevallig goed weergeeft?
Ik vind het wel heel vreemd dat je audio in bij je vga (ik neem aan dat dat een 3,5" stereojack is?) niet op je televisie wordt afgespeeld, weet je zeker dat er geluid uit de kabel komt? Anders zul je misschien een digital-out naar optical-out converter nodig hebben. Ik wens je in ieder geval veel succes.

vrede in rust

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

ja daar was ik al bang voor dat het dood was, maar kunt het altijd proberen toch ;)
ik heb 3x geluid uit op mijn laptop en alle 3 gaf geen geluid, ook alle opties geprobeerd die ik erbij had. Idd gewoon stereojack en er komt gewoon geluid uit. Kan in het menu ook geen audio kanaal kiezen. Maar waarom pakt hij dvi dan wel goed en hdmi niet?
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste