Hallo,
Ik heb sinds gisteren deze tv ook in huis staan en ben er redelijk tevreden over, moet echter nog wat finetunen.
Ik heb echter een probleem met het aansluiten van een pc via HDMI.
Ik heb een Asus P2 M2A690G barebone en daar zit een X1250 onboard chip op met een D-sub en HDMI uitgang. Omdat ik nog geen HDMI kabel had heb ik de tv eerst aangesloten via de D-sub kabel.
Hier had ik verder gelijk beeld mee en kon ook gewoon 1920x1080 als resolutie instellen.
Nu heb ik vandaag een goedkoop HDMI 1.3 kabeltje gekocht (1,2m voor 20 euro) van het merk
pro[/i]line[/i] en daar intussen de PC mee aangesloten. Tijdens het opstarten merk ik weinig vreemds en heb ook gewoon beeld. Zodra ik echter in windows kom is het beeld licht "ingezoomed".
Op deze foto tijdens de POST zie ik het onderste regeltje gewoon, dat staat normaal ook helemaal onderin, in de bios heb ik ook volledig scherm, eigenlijk zelfs iets verkleind (zwarte rand van 1 cm er omheen) maar niks ontbreekt.
Op deze afbeelding zie je duidelijk dat het buiten het beeld valt onder windows.
En dan nu dus de vraag hoe dat komt ? Ik heb het beeld op "volledig" staan, maar instellingen als "zoom 1" of "panorama" geven allemaal hetzelfde resultaat. Ik krijg in ieder geval niks meer te zien. Als ik op de pc de resulutie verander wordt het soms iets beter, maar dit is praktisch het beste beeld wat ik kan kiezen.
Momenteel nog een hele rits nieuwste drivers aan het downloaden (van 5 maart), als het goed is staan nu enkel de drivers van de CD er nog op. Ik hoop dat het daarmee verholpen is, maar voor de zekerheid vraag ik het alvast op de hoop dat iemand het ook is tegengekomen en hierop een antwoord weet mocht het geen driver probleem zijn.
Edit :
Nou de drivers zijn eerst verwijderd en toen weer geinstaleerd, maar na een herstart had ik hetzelfde probleem, zet ik de resolutie echter 1 stapje lager op 1776x1000 dan staat wel alles in beeld, maar is het niet bepaald perfect te noemen.
Hoe krijg ik het beeld nou op 1920x1080 en dat alles in beeld blijft ?
[
Voor 7% gewijzigd door
BLACKfm op 05-04-2008 21:50
]