Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
Maandag gebeld door Tatung en vandaag m'n TV weer ontvangen, maar nu lijkt de DVI ingang het niet meer te doen ;(

Vanavond even testen met een monitor om even zeker te zijn dat het m'n macje niet is en dan morgen maar weer bellen.

Vraag voor iemand met deze TV. Als ik nu twee keer op TV druk kom ik op DTV (dvb-t ?) maar die zit er helemaal niet in. Was dat al zo of is dat "nieuw"

[ Voor 24% gewijzigd door Martkrui op 07-11-2007 14:38 ]

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeev
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-04 11:08
Bij de aankoop van mijn V37mcgi (iets meer dan een halfjaar geleden) had ik 1 blauwstaande pixel. Ik kwam niet in aanmerking voor omruil.. Nu ontdek ik zojuist 2 nieuwe defecte (sub)pixels, die bij een blauwe achtergrond op zwart staan.

Valt dit onder de garantie? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik hoop het wel, heb zojuist een mailtje naar tatung gestuurd. 3 Defecte pixels is iets teveel van het slechte..

Verder is de kwaliteit van de v37mcgi perfect.. alleen jammer van de defecte pixels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Laatst online: 00:26
Jeev schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:05:
Bij de aankoop van mijn V37mcgi (iets meer dan een halfjaar geleden) had ik 1 blauwstaande pixel. Ik kwam niet in aanmerking voor omruil.. Nu ontdek ik zojuist 2 nieuwe defecte (sub)pixels, die bij een blauwe achtergrond op zwart staan.

Valt dit onder de garantie? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik hoop het wel, heb zojuist een mailtje naar tatung gestuurd. 3 Defecte pixels is iets teveel van het slechte..

Verder is de kwaliteit van de v37mcgi perfect.. alleen jammer van de defecte pixels..
Ik geloof dat je nog even door moet, gezien de 'tolerantie' van Tatung.

Size Bright/white Dark Total
screen Pixel pixel Allowed

20”/23” 2 5 6
27”/30” 2 7 7
32” 2 6 6
37” 2 6 7
42” 2 8 10

edit: schema komt niet over, kijk hier maar even http://www.dollarshops.eu...59_105_284/products_id/96

[ Voor 4% gewijzigd door Hans C op 19-12-2007 19:30 ]

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
Goedemiddag,

Ergens vorige week bij Level Electronics in Amsterdam geweest en daar stond hij te pronken!!

design erg mooi om te zien, helaas niet spelend gezien.

Maar aangezien dit topic al een flinke tijd stil ligt wil ik het topic hierbij weer activeren :)
zelf zit ik er aan te denken om deze te kopen voor de prijs, het design en vooral de mogelijkheden.

al is prijs niet helemaal een USP meer aangezien er inmiddels dus ook andere FullHD 42" lcd's zijn met gelijke of lagere prijzen.
dus waarom deze en niet een LG (in PW voor minder dan 1040,-)

en heeft iemand in regio Utrecht dit beestje draaien, waar ik een keer even kan komen kijken?

(wil hem rond feb/maart kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Op speciaal verzoek het "staartje" van mijn RMA avontuur.

Nadat ik 'm de eerste keer terug kreeg deed m'n DVI ingang het dus echt niet. Weer mailtje gestuurd, afhaaldatum afgesproken, op laten halen en na 2 weken terug.

Ze maken gewoon het scherm dat je hebt. alhoewel ze bij mij de hele electronica hebben vervangen wat de halve TV is :P

Maar uiteindelijk is het dus goedgekomen en is mijn TVtje gerepareerd en heb ik er nu veel plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 15:12
Ok prima dan moet ik ook maar is een mailtje sturen. Naar welk adres stuur je dat mailtje precies?
(ondertussen maar is kijken hoe ik de TV ga inpakken want de doos heb ik dus niet meer..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Ik heb mail gestuurd naar monitors.benelux _AT_ a-novo.com ( _AT_ =@ )

goed inpakken want er komt een gewone koerier dat ding ophalen. Dus eigenlijk heb je de originele doos wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07 04:34
Voor 850 euro incl verzending nu op http://www.1dayfly.nl. Ik heb nu een Tatung VG32MCGI staan, maar wil eigenlijk naar Full HD. Ik las ergens dat je met een single link DVI verbinding gewoon 1920x1080 kunt krijgen. Wat is dan het nut van dual link verbindingen? Heeft deze Tatung ook een geluids brom als je de backlight op 50% zet?

[ Voor 11% gewijzigd door Technattic op 28-03-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:19
Technattic schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:07:
Voor 850 euro incl verzending nu op http://www.1dayfly.nl. Ik heb nu een Tatung VG32MCGI staan, maar wil eigenlijk naar Full HD. Ik las ergens dat je met een single link DVI verbinding gewoon 1920x1080 kunt krijgen. Wat is dan het nut van dual link verbindingen? Heeft deze Tatung ook een geluids brom als je de backlight op 50% zet?
Dual link is voor resoluties hoger dan 1920x1080 1920x1200 (meen ik). Voor full-hd dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Laatst online: 11-09 15:54

PnD

like in Pinda ^_^

Wow, erg dikke aanbieding bij 1dayfly voor 850 euro incl verzenden!
Zit erover na te denken, heb nu de V32MCGI, hier ben ik redelijk tevreden over.

Vind de zwartweergave alleen niet super. De V42 heeft ook 1000:1, maar is de weergave in de praktijk ook hetzelfde, iemand die ze allebei gezien heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 10:54
Ik zou persoonlijk eerder voor de Toshiba 37X3030D of 42X3030D gaan, of anders nog liever:
De ...Z3030D, deze heeft 100 Hz trillingsvrij beeld. Maar dat komt omdat het een S-IPS scherm (kleurechter maar trager) betreft. En aangezien de traagheid toch niet opvalt :D

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sAnexeh
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-08 15:52
Mijn V42EMGI slaat al een tijdje op hol als ik hdmi/dvi gebruik als ik de tv net aan zet. Als de tv een half uurtje aan staat en gaat dan over naar hdmi/dvi dan is er niks aan de hand. M'n HD-DVD speler pakt ook 1080p niet (wel ingesteld in de HD-DVD speler), maar de TV gaat dan op 1080i; niet echt de bedoeling dus. Zojuist ook maar even contact opgenomen met Tatung (kreeg daarna ook het telefoonnummer wat in dit topic vermeld staat) en als het goed is krijg ik straks een mailtje en wordt m'n tv vrijdag opgehaald.. ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:49
PnD schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:53:
Wow, erg dikke aanbieding bij 1dayfly voor 850 euro incl verzenden!
Zit erover na te denken, heb nu de V32MCGI, hier ben ik redelijk tevreden over.

Vind de zwartweergave alleen niet super. De V42 heeft ook 1000:1, maar is de weergave in de praktijk ook hetzelfde, iemand die ze allebei gezien heeft?
Inmiddels is dit apparaat bij me afgeleverd. Strak beeld hoor voor dat bedrag. Vraag me nu wel iets af: ik kijk via de satelliet en wat me opvalt is dat bewegende beelden even vaag zijn en dan scherp worden (als het beeld weer stilstaat). Is dit nu inherrent aan de tv of ligt dit aan de matige bandbreedte van de satellietkanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ik heb ook een probleem met de TV. Heb een PC aangesloten met DVI-DVI, maar na een paar minuten komt er verstoring in het beeld, gaat het steeds meer flikkeren.

Het is een redelijke kwaliteit DVI kabel van 5 meter die ik ook voor mijn Tatung V32MCGI gebruikt, waarmee ik geen problemen had.

Ga vanavond een low-budget VGA kabel (van een monitor afgehaald) proberen..

Zou dit probleem nou in de kabel liggen? Of in de TV?
Mijn videokaart zit onboard op het veelgebruikte Gigabyte MA69-SH-2 moederboard dus dat lijkt me het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
PnD schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:44:
Ik heb ook een probleem met de TV. Heb een PC aangesloten met DVI-DVI, maar na een paar minuten komt er verstoring in het beeld, gaat het steeds meer flikkeren.

Het is een redelijke kwaliteit DVI kabel van 5 meter die ik ook voor mijn Tatung V32MCGI gebruikt, waarmee ik geen problemen had.

Ga vanavond een low-budget VGA kabel (van een monitor afgehaald) proberen..

Zou dit probleem nou in de kabel liggen? Of in de TV?
Mijn videokaart zit onboard op het veelgebruikte Gigabyte MA69-SH-2 moederboard dus dat lijkt me het probleem niet.
Als het probleem na een paar minuten pas voorkomt, dan denk ik direct aan iets zoals oververhitting:
De beeldverwerkingschip in je TV wordt dan misschien te warm. Het zou ook toeval kunnen zijn, een "bug" in je tv. Je DVI-DVI kabel kan ook te warm worden. Probeer te kijken wat effect heeft:
Zet je TV op een koele plaats neer, of kijk hoe lang het duurt voordat het beeld begint te knipperen(stopwatch?). Mocht het bij een 2e poging net zo lang duren, dan zou ik rekenen op een bug.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micebec
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 10:25
Ik heb deze Tatung vorig jaar gekocht en tot voor kort was ik redelijk tevreden.

Nu valt het me op dat wanneer ik mijn xbox 360 gebruik voor HD doeleinden het beeld niet echt denderend is. Ik zie teveel karteltjes/blokkerigheid. De Xbox is aangesloten met de componentkabel en staat ingesteld op 1080P. En ik zie dat de Tatung netjes ook 1080p aangeeft wanneer ik op de exitknop druk.

Daarnaast valt het mij op dat wanneer ik de xbox aansluit via VGA, het beeld erg flets wordt. Zwarte achtergrond wordt rozig tot bijna het rode aan. Welke resolutie ik ook kies, maakt niet uit, het beeld blijft belabberd.

Wat betreft de XBOX360 nog een laatste opmerking. Ik heb mijn oude xbox360 ingeruild tegen 1 met een HDMI uitgang. En met geen enkele mogelijkheid krijg ik de resolutie hoger ingesteld dan 480p. Ik zie wel de mogelijkheid van 1080P maar kan het niet selecteren omdat het grijsgemaakt is.

Tot slot heb ik een Popcornhour en ook die via HDMI aangesloten en ook daar zie ik karteltjes in het beeld, terwijl ik het wel op Full-HD heb ingesteld.

Aan de kabels zal het niet liggen omdat ik drie verschillende merken en kwaliteiten kabels heb aangesloten.

Nu heb ik bovenstaande klachten al doorgemaild naar Tatung, maar nog geen bericht over ontvangen. Maar ik wil graag weten of er tweakers zijn met dezelfde ervaringen. En zo ja, of er iets aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
micebec schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:29:
Ik heb deze Tatung vorig jaar gekocht en tot voor kort was ik redelijk tevreden.

Nu valt het me op dat wanneer ik mijn xbox 360 gebruik voor HD doeleinden het beeld niet echt denderend is. Ik zie teveel karteltjes/blokkerigheid. De Xbox is aangesloten met de componentkabel en staat ingesteld op 1080P. En ik zie dat de Tatung netjes ook 1080p aangeeft wanneer ik op de exitknop druk.

Daarnaast valt het mij op dat wanneer ik de xbox aansluit via VGA, het beeld erg flets wordt. Zwarte achtergrond wordt rozig tot bijna het rode aan. Welke resolutie ik ook kies, maakt niet uit, het beeld blijft belabberd.

Wat betreft de XBOX360 nog een laatste opmerking. Ik heb mijn oude xbox360 ingeruild tegen 1 met een HDMI uitgang. En met geen enkele mogelijkheid krijg ik de resolutie hoger ingesteld dan 480p. Ik zie wel de mogelijkheid van 1080P maar kan het niet selecteren omdat het grijsgemaakt is.

Tot slot heb ik een Popcornhour en ook die via HDMI aangesloten en ook daar zie ik karteltjes in het beeld, terwijl ik het wel op Full-HD heb ingesteld.

Aan de kabels zal het niet liggen omdat ik drie verschillende merken en kwaliteiten kabels heb aangesloten.

Nu heb ik bovenstaande klachten al doorgemaild naar Tatung, maar nog geen bericht over ontvangen. Maar ik wil graag weten of er tweakers zijn met dezelfde ervaringen. En zo ja, of er iets aan te doen is.
Mijn broer en ik hebben ook beiden dit scherm, en onlangs heeft ook hij zijn xbox360 elite via hdmi proberen aan te sluiten, met exact hetzelfde probleem. Ook niet hoger dan 480p, dit ziet er belabberd uit. Nu kunnen we de xbox dus uitsluiten, aangezien we dus beiden dit probleem hebben.
Verder is de kwaliteit van HD via de xbox (via vga) sterk afhankelijk van de omzetting.
De ene keer spatten de kleuren van het scherm af en kun je de haartjes op iemands gezicht tellen, maar al te vaak heeft de poster een slechte conversie naar WMA formaat gedaan, met als resultaat fletse kleuren en weinig detail.
Verder heb ik, en mijn broer ook, net als jozy een dunne lijn van boven naar beneden in het midden van het scherm. Valt vooral op bij bewegende beelden. Ben benieuwd of hij hem nog heeft opgestuurd en wat eraan gebeurd is. In het begin was dit nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 11:40

BLACKfm

o_O

Hallo,

Ik heb sinds gisteren deze tv ook in huis staan en ben er redelijk tevreden over, moet echter nog wat finetunen.

Ik heb echter een probleem met het aansluiten van een pc via HDMI.

Ik heb een Asus P2 M2A690G barebone en daar zit een X1250 onboard chip op met een D-sub en HDMI uitgang. Omdat ik nog geen HDMI kabel had heb ik de tv eerst aangesloten via de D-sub kabel.
Hier had ik verder gelijk beeld mee en kon ook gewoon 1920x1080 als resolutie instellen.

Nu heb ik vandaag een goedkoop HDMI 1.3 kabeltje gekocht (1,2m voor 20 euro) van het merk pro[/i]line[/i] en daar intussen de PC mee aangesloten. Tijdens het opstarten merk ik weinig vreemds en heb ook gewoon beeld. Zodra ik echter in windows kom is het beeld licht "ingezoomed".

Op deze foto tijdens de POST zie ik het onderste regeltje gewoon, dat staat normaal ook helemaal onderin, in de bios heb ik ook volledig scherm, eigenlijk zelfs iets verkleind (zwarte rand van 1 cm er omheen) maar niks ontbreekt.

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/70593phpBUgV9D.JPG

Op deze afbeelding zie je duidelijk dat het buiten het beeld valt onder windows.

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/70593phpE2pmbG.JPG

En dan nu dus de vraag hoe dat komt ? Ik heb het beeld op "volledig" staan, maar instellingen als "zoom 1" of "panorama" geven allemaal hetzelfde resultaat. Ik krijg in ieder geval niks meer te zien. Als ik op de pc de resulutie verander wordt het soms iets beter, maar dit is praktisch het beste beeld wat ik kan kiezen.

Momenteel nog een hele rits nieuwste drivers aan het downloaden (van 5 maart), als het goed is staan nu enkel de drivers van de CD er nog op. Ik hoop dat het daarmee verholpen is, maar voor de zekerheid vraag ik het alvast op de hoop dat iemand het ook is tegengekomen en hierop een antwoord weet mocht het geen driver probleem zijn.

Edit :

Nou de drivers zijn eerst verwijderd en toen weer geinstaleerd, maar na een herstart had ik hetzelfde probleem, zet ik de resolutie echter 1 stapje lager op 1776x1000 dan staat wel alles in beeld, maar is het niet bepaald perfect te noemen.

Hoe krijg ik het beeld nou op 1920x1080 en dat alles in beeld blijft ?

[ Voor 7% gewijzigd door BLACKfm op 05-04-2008 21:50 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
BLACKfm schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 21:03:
Hallo,

Ik heb sinds gisteren deze tv ook in huis staan en ben er redelijk tevreden over, moet echter nog wat finetunen.

Ik heb echter een probleem met het aansluiten van een pc via HDM

Hoe krijg ik het beeld nou op 1920x1080 en dat alles in beeld blijft ?
Probeer hem eens met vga aan te sluiten, die heeft nl. geen overscan. De hdmi aansluiting heeft dacht ik wel overscan.
Er zijn denk ik wel hdmi->vga verloopkabels te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Maar D-sub is toch analoog en geeft op een hoge resolutie toch slechter beeld ? Ik heb um hiervoor al op D-sub aangesloten en dan ging wel probleemloos, met een beetje "onscherpte" wat wellicht enkel door de kwaliteit van het scherm komt.

Door de HDMI zou ik echter gebruik kunnen maken van de audio doorvoer zodat ik niet steeds gebruik zou hoeven maken van de 5.1 set.

Zou DVI dit probleem kunnen verhelpen en het "beste van 2 werelden" geven ?

Ik heb ook het idee dat door de HDMI de prestaties ineens achteruit gaan, 1080p films hebben veel meer moeite met afspelen, maar dat moet ik nog even verder onderzoeken. Denk dat ik dan maar weer terugga naar D-sub. Het HDMI kabeltje moet ik dan maar even links laten liggen voor een console ofzo (die ik waarschijnlijk toch nooit zal kopen).

20 euro's down the drain... (en het was nog wel een verjaardagskado (morgen jarig)) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

DVI gaf bij mij problemen, VGA niet, maar heb inderdaad het gevoel dat het scherper kan.
Wil nog HDMI proberen of een kortere DVI kabel (deze was 5m en niet de beste kwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PnD schreef op maandag 07 april 2008 @ 08:38:
DVI gaf bij mij problemen, VGA niet, maar heb inderdaad het gevoel dat het scherper kan.
Wil nog HDMI proberen of een kortere DVI kabel (deze was 5m en niet de beste kwaliteit)
Koper =koper mijn vrind. Ik heb hier een 5m dvi kabel van 12,50. Perfect gewoon. Dvi is digitaal, dus het werkt, of niet. Mijn kabel is gwn no-name, wel 8mm doorsnee ogv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sAnexeh
mijn tv is vandaag opgehaald :bow:
aangezien ik geen doos in huis had waar de tv in past heb ik dit op het rma formulier gezet, en de beste meneer had netjes een doos voor de tv meegenomen

ben benieuwd of alle problemen verholpen zijn als ik de tv terug heb of dat ik met de hdmi poort gewoon pech heb:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micebec
micebec schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:29:

Even een update:

Ik heb dus het volgende bericht gehad van Tatung:
Geachte,

Onze technische dienst kan waarschijnlijk U helpen. Ze hebben uw voedingskabels HDMI van XBOX + uw scherm nodig. Zo, kunnen zij de software weer herstellen en test doen.

Nu hebben de TV afgelopen woensdag opgehaald. En als het via een software reset/update te verhelpen is, ben ik blij!!

Volgens een daaropvolgend mail zou de "reparatie" vijf dagen duren. Wanneer ik de TV weer ontvangen heb, zal ik wederom een update geven en hopelijk melden dat mijn problemen opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Ik probeer net m'n Xbox360 via HDMI aan te sluiten, maar dan krijg ik alleen maar 480p ??

Iemand hier ervaring mee ? Op component krijg ik wel 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micebec
Martkrui schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 17:05:
Ik probeer net m'n Xbox360 via HDMI aan te sluiten, maar dan krijg ik alleen maar 480p ??

Iemand hier ervaring mee ? Op component krijg ik wel 1080p.
Je hebt hetzelfde probleem als wat ik heb. Ik heb mijn tv nog niet terug. Maar volgens de reactie op mijn klacht zou het middels een softwareupdate verholpen kunnen worden.

Als ik mijn tv weer binnen heb, meld ik hier wel of het geholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Dan heb ik jou eerdere post niet goed gelezen, sorry. En bedankt voor de reactie.

Wat wel handig is : De audio out S / PDIF is HDMIloop through.
Dus je zou je component cable niet hoeven te slopen omdat je gewoon HDMI op je tv kan aansluiten en dan de SPDIF achter op de tv aansluiten.

==== edit ====

Behalve als er alleen stereo uit komt ipv dolby digital. (Net getest) Misschien handig om ze ook even te melden ?

[ Voor 19% gewijzigd door Martkrui op 20-04-2008 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil de 42" eigenlijk ook nemen, (icm een telefoon abonnement) echter na het lezen van de problemen in deze topic zit ik er bijna aan te denken iets meer geld te betalen en te kiezen voor een samsung.

ik wil de tv ook gebruiken icm een xbox360 / ps3 en mijn pc via vga op 1920x1080.

Zou iemand wat foto;s kunnen maken van deze tv?

Overigens ben ik afgelopen zaterdag naar de mediamarkt geweest om hem te bekijken echter hadden ze hem daar niet.

Hoe werkt deze televisie via de vga aansluting? gewoon op 1920x1080?

Is er overigens een oplossing voor het probleem met de xbox360 via hdmi?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er al een oplossing voor het xbox360 probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micebec
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:46:
is er al een oplossing voor het xbox360 probleem?
Ik heb de tv vandaag ontvangen, maar ik heb nog steeds dezelfde problemen :?

Ik ben bang dat ze er niet veel aan gedaan hebben...

Dus mijn xbox 360 op hdmi geeft een maximale output van 480p :X

Ik heb ze gelijk gemaild. Ik ben benieuwd wat hun reactie zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-09 13:05
micebec schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:13:
[...]

Wat vreemd, kan je de xbox360 via component wel hoger zetten? misschien staan er speciale instellingen in het xbox360 menu welke je moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Ik heb (waarschijnlijk) precies hetzelfde probleem.

Via component kan hij op 1080p gezet worden op de Xbox360, als je HDMI aansluit kan alleen 480p gekozen worden. (ander opties zijn greyed-out)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Doet de televisie dit ook met een ps3 of ander apparaat via hdmi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micebec
micebec schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:13:
[...]

Ik heb bericht gehad van Tatung (althans hun service). Het blijkt dat de moederbord van de tv wel veranderd is, maar dat er verder niet meer is getest of het goed werkt met de xbox. Er wordt als reden aangegeven dat ik de kabels niet heb meegeleverd. Dat is heel raar omdat de gevraagde kabels gewoon in de doos zaten toen ik de deze gisteren open deed :X .

Nu heb ik dus afgesproken dat de tv morgen opnieuw wordt meegenomen. Wederom wordt gevraagd om de kabels op te sturen alleen echt duidelijk is het niet, want dit staat in het mailtje:

Gelieve de voedingskabels HDMI van XBOX met de tv laten sturen a.u.b.

Voor de zekerheid stuur ik dit keer mijn XBOX 360 maar mee :*) .

In ieder geval hoop ik dat het dit keer wel opgelost wordt...

Ik moet wel meegeven dat ik tot nu toe tevreden ben over de service...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micebec
GranCanaria schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:04:
Doet de televisie dit ook met een ps3 of ander apparaat via hdmi?
Nee, totvoorkort had ik een popcornhour en daar zag ik wel dat het op 1080p stond. Ik vond alleen de kwaliteit wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
micebec schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:54:
[...]
Auw...Dan hoop ik heel erg voor je dat iemand officieel vaststelt dat die erbij wordt gestuurd, anders heb je geen poot om op te staan als je geen Xbox terug krijgt...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
[...]

Ik heb bericht gehad van Tatung (althans hun service). Het blijkt dat de moederbord van de tv wel veranderd is, maar dat er verder niet meer is getest of het goed werkt met de xbox. Er wordt als reden aangegeven dat ik de kabels niet heb meegeleverd. Dat is heel raar omdat de gevraagde kabels gewoon in de doos zaten toen ik de deze gisteren open deed :X .

Nu heb ik dus afgesproken dat de tv morgen opnieuw wordt meegenomen. Wederom wordt gevraagd om de kabels op te sturen alleen echt duidelijk is het niet, want dit staat in het mailtje:

Ik zou de xbox360 ook zeker niet meesturen, laat hun zelf maar een xbox360 om te testen regelen, het probleem komt ook bij meerdere mensen voor en dan vind ik dit ook een taak van Tatung om dit probleem op te lossen door zelf een xbox360 te kopen.

Wel vreemd dat ze hem daar niet mee getest hebben. Dit zorgt er wel voor dat ik nu liever ga kijken voor een samsung fullhd tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Heeft hier iemand de Tatung V42MMFJ-ET2 of V42MMF3-ETB? weet iemand of deze problemen ook met deze tv's voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
[...]

Hoe is het afgelopen met de tv? heb je je xbox360 meegestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micebec
GranCanaria schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:22:
[...]

Hoe is het afgelopen met de tv? heb je je xbox360 meegestuurd?
Nou, ik heb de tv opgestuurd samen met de xbox. Ze hebben het ontvangen en onderkennen het probleem.

Via de mail heb ik bericht gehad dat ze nu met Tatung in contact zijn om een oplossing te vinden.

Ik ben benieuwd of ze het kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Ik hoop het ook, waar zitten ze trouwens? in Wijchen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 17:06
Ik heb hetzelfde probleem met m'n nieuwe xbox elite en slechts 480P via HDMI op m'n tatung 42"... Ik hoor graag of de software update geholpen heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Recklezz schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:45:
Ik heb hetzelfde probleem met m'n nieuwe xbox elite en slechts 480P via HDMI op m'n tatung 42"... Ik hoor graag of de software update geholpen heeft!
Welke model heb je precies en heb je toevallig een mogelijkheid dit te proberen met een ps3 via hdmi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micebec
Recklezz schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:45:
Ik heb bericht gehad dat het probleem opgelost was. Als het goed is krijg ik mijn tv morgen. Ik zal hier wel berichten of het daadwerkelijk opgelost is.

Ps. ik hoop dat ze niet vergeten mijn xbox mee terug te sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
micebec schreef op zondag 04 mei 2008 @ 23:26:
[...]

Ik heb bericht gehad dat het probleem opgelost was. Als het goed is krijg ik mijn tv morgen. Ik zal hier wel berichten of het daadwerkelijk opgelost is.

Ps. ik hoop dat ze niet vergeten mijn xbox mee terug te sturen...
Ah geweldig, ik ben benieuwd, ik hoop dat het niet ten koste van wat anders is gegaan.

[ Voor 7% gewijzigd door GranCanaria op 05-05-2008 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sAnexeh
ja, ik ben ook gebeld dat het probleem verholpen is
heb m'n tv teruggekregen maar nog steeds hetzelfde euvel: artifacts zodra ik m'n tv aansluit op een HD-input (dit probleem heb ik alleen als ik de tv direct aansluit op hd input, na een minuut of 15 lost het uit zichzelf op)

ook krijg ik maximaal 1080i werkend op de hdmi poort

heb wel netjes een briefje erbij gekregen dat ze geen van de problemen hebben kunnen constateren en dat ze er dus niks aan gedaan hebben ::(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Dat is echt minder, ik snap niet dat ze dan aangeven dat het probleem verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
GranCanaria schreef op zondag 04 mei 2008 @ 19:38:
[...]

Welke model heb je precies en heb je toevallig een mogelijkheid dit te proberen met een ps3 via hdmi?
V42EMGI-E01 HP-1.0 09/28/06

Heb geen PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Ik wilde de 42inch fullhd tatung lcd tv nemen icm een telefoon abonnement bij castle-e.nl ik weet zo niet precies meer welk model het is maar zij hebben voor bijna 100 euro meer een samsung 40inch fullhd, denk dat ik dan beter voor de samsung kan gaan daar die tv dit soort foutjes niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
Hier ookk deze versie (V42EMGI-E01 HP-1.0 09/28/06), Aangesloten op een popcornhour en ik kan iedere resolutie kiezen die ik wil (t/m 1080p). Het beeld is daarnaast subliem in geval van HD video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micebec
GranCanaria schreef op maandag 05 mei 2008 @ 07:34:
[...]

Ah geweldig, ik ben benieuwd, ik hoop dat het niet ten koste van wat anders is gegaan.
Ik heb mijn tv weer binnen en het werkt uitstekend.

Ik kan nu met mijn Xbox 360 via HDMI 1080p selecteren, en nu heb ik wel erg mooi beeld.

Ze hebben het dus, voorzover ik het kan zien vooralsnog, opgelost.

Ik moet wel zeggen dat de service wat verleend wordt erg goed is. Daar mogen de bekendere merken wel wat meer aan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
micebec schreef op maandag 05 mei 2008 @ 18:43:
[...]

Ik kan nu met mijn Xbox 360 via HDMI 1080p selecteren, en nu heb ik wel erg mooi beeld.

Ik moet wel zeggen dat de service wat verleend wordt erg goed is. Daar mogen de bekendere merken wel wat meer aan doen...
Dat is mooi! Kun je eens kijken welke versie firmware je nu hebt? Vraag me trouwens af of ze deze softwareupdate niet 'on-site' kunnen uitvoeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
[...]

waar heb je de tv heen moeten sturen? zij zitten toch in Wijchen?

Jullie hebben het overigens toch niet over deze versie: V42MMFJ-ET2

[ Voor 6% gewijzigd door GranCanaria op 05-05-2008 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micebec
Recklezz schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:49:
[...]

Dat is mooi! Kun je eens kijken welke versie firmware je nu hebt? Vraag me trouwens af of ze deze softwareupdate niet 'on-site' kunnen uitvoeren ;)
Als je mij verteld hoe ik de firmwareversie kan zien, zal ik het je vertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micebec
GranCanaria schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:58:
[...]

waar heb je de tv heen moeten sturen? zij zitten toch in Wijchen?

Jullie hebben het overigens toch niet over deze versie: V42MMFJ-ET2
Ik heb het over de V42EMGI. De versie die jij noemt, is volgens mij een nieuw model.

De tv komen ze zelf ophalen en ze zitten voorzover ik begrepen heb in België.

Voor de service moet je even naar de website van Tatung gaan:
http://www.tatung.eu/Page.aspx?pid=70

Ga er wel van uit dat je je tv ongeveer anderhalve week kwijt bent. Maar het is het wel waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Het is mogelijk dat hun service afdeling in Belgie zit maar zelf zitten ze in Wijchen, ik heb ze gemaild met wat vragen over de v42mmfj, waarschijnlijk ga ik dat model nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
[...]

Hoe groot is het verschil met YPbR (component) ? Even kijken of het mij een week wachten waard is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
micebec schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 05:33:
[...]

Als je mij verteld hoe ik de firmwareversie kan zien, zal ik het je vertellen...
Methode: spanning er af, menu knop op TV ingeduwd houden, spanning er op, wachten tot beeld er is, dan verschijnt er een menuutje met de firmware versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sAnexeh
hmm, dan ben ik ook wel benieuwd welke firmware-versie iedereen heeft
zal zelf vanmiddag ook eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micebec
Recklezz schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:44:
[...]

Methode: spanning er af, menu knop op TV ingeduwd houden, spanning er op, wachten tot beeld er is, dan verschijnt er een menuutje met de firmware versie.
Dit krijg ik te zien:

V42EMGI-E06 MP-1.2 07/18/06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sAnexeh
V42EMGI-E06 MP-1.0 09/28/06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
micebec schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:22:
[...]

Dit krijg ik te zien:

V42EMGI-E06 MP-1.2 07/18/06
hmm ok dus even op een rij :

E01-HP-1.0
1080P over HDMI werkt niet (via XBOX360 zelfs max. 480P)
Verder werkt alles perfect (DVI, geen artifacts of gebrom)

E06-MP-1.2
1080P over HDMI werkt wel

E06-MP-1.0
1080 over HDMI (met klacht over artifacts)

Als iemand dit lijstje wil aanvullen, graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de Tweakers.net review komt toch naar voren dat Tatung duidelijk een budget-merk is. Beter dus even doorsparen voor een A-merk of een HD-Ready A-merk TV kopen, dan kijk je tenminste naar kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
ja idd, ik zat er echt serieus aan te denken de tatung te nemen maar na het lezen van de review toch maar niet meer.

Het was wel een erg aantrekkelijke fullhd tv en ben toch nog wel benieuwd of die probleempjes op te lossen zijn door firmware updates of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
GranCanaria schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:29:
of die probleempjes op te lossen zijn door firmware updates of iets.
Zou ik in ieder geval niet van uitgaan, het beleid van verschillende fabrikante omtrent het uitbrengen van firmware updates is heel wisselend. Zo is Matsushita (Panasonic) erg behoudend met het uitbrengen van firmware updates: ze brengen liever een verbeterd model uit.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
ik vind het wel erg raar dat ze geen pixelmapping gebruiken via hdmi, dan mis je toch film beeld op 1080p of heb ik het nou helemaal verkeerd?

ik heb een xbox360 en een ps3 met hdmi, beide wil ik aansluiten op de tv op 1080p, omdat de tv geen pixelmapping heeft mis ik dus een deel van me beeld of heb ik slecht beeld op 1080p.

heb ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dat heb je goed, ik denk persoonlijk dat je beter kunt doorsparen voor een A-merk. :)
Tatung was ooit de eerste die met een betaalbaar Full HD scherm kwam, maar tegenwoordig zijn ze lang en breed ingehaald door alle ander fabrikanten en lopen ze dus nogal achter.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Dat is echt jammer daar de televisie icm een telefoon abonnement erg aantrekkelijke geprijsd is.

Nu begint mijn zoektoch naar een betaalbare tv weer helemaal opnieuw

[ Voor 26% gewijzigd door GranCanaria op 15-05-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je het goedkoop kan krijgen en hebt al die franje niet nodig, dan zou ik het alsnog gewoon kopen.

Het is zeg maar hetzelfde als mensen dingen kopen van aristona of een andere b-merk televisie. Je kunt er tv mee kijken. Je kunt er films op HD op kijken en daar is ie dan ook voor. ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Voor de geïnteresseerden:
Vandaag is de V42EMGI-E01 de 1dayfly @ http://www.1dayfly.nl/. 850 euro inclusief verzendkosten.

[ Voor 5% gewijzigd door RoelJewel op 26-05-2008 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wou deze nu ook gaan kopen bij 1DF maar ik heb toch een vraag..

Is de V42MMFJ-ET2 de opvolger van deze? En is deze beter? Want deze is al te koop vanaf 907 euro
pricewatch: Tatung V42MMFJ-ETB

Als ik voor 50 euro meer een beter en nieuwe model kan kopen doe ik natuurlijk liever dat..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Ik zou als ik jou was deze topic eerst even goed doorlezen en ook de tweakers review waar de tv getest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

dat heb ik de vorige keer ook gedaan en toen was mijn conclusie dat de tv goed is. maar toen heb ik dus niet gekeken naar het andere (nieuwere?) model die slechts 60/70 euro duurder is.. dus ik wil eigenlijk weten hoeveel en waarin de tv van
1DF beter en/of slechter is dan de andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

GranCanaria schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:50:
Ik zou als ik jou was deze topic eerst even goed doorlezen en ook de tweakers review waar de tv getest is.
waar staat deze? ik kan hem niet vinden.. |:( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Om direct een conclusie te trekken:
Op gebied van kleurechtheid, weergave echtheid laat de Tatung veel te wensen over. 1920x1080 via HDMI is mogelijk, alleen zonder pixelmapping, zodat de lijnen niet correct weergegeven worden en er banding ontstaat. Via VGA gaat dit wel, maar dan zit je wel met HDCP(dit is een codering om bijvoorbeeld Blu-Ray af te spelen), dit gaat niet over VGA.
De kijkhoek is niet erg groot, dus met een stel vrienden film kijken gaat niet.
Weinig ruisonderdrukking, geen goed diagonaalfilter, een beetje backlight bleeding bij de hoeken.

Er zijn betere alternatieven voor dezelfde prijs...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

maar dat gaat niet over de V42EMGI toch..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Ik heb deze tv ook maar heb hem nu bijna 2 jaar. Toen was het een betaalbare Full HD HDTV en waren de specificaties goed vergeleken met de concurrentie. Tegenwoordig is de TV veruit ingehaald door betaalbare modellen die beter presteren.

Als ik jou was zou ik toch gaan voor een Samsung, Panasonic, Sony of LG televisie, al naar gelang je welk model mooi vind en waar een mooie aanbieding voor is. Tatung loopt gewoon ver achter en de prijs is allang niet meer speciaal (wat toen wel het geval was, E1200,- voor een Full HD 42 was een koopje :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
jozy schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:17:
Ik heb deze tv ook maar heb hem nu bijna 2 jaar. Toen was het een betaalbare Full HD HDTV en waren de specificaties goed vergeleken met de concurrentie. Tegenwoordig is de TV veruit ingehaald door betaalbare modellen die beter presteren.

Als ik jou was zou ik toch gaan voor een Samsung, Panasonic, Sony of LG televisie, al naar gelang je welk model mooi vind en waar een mooie aanbieding voor is. Tatung loopt gewoon ver achter en de prijs is allang niet meer speciaal (wat toen wel het geval was, E1200,- voor een Full HD 42 was een koopje :) )
Bovenstaande raad ik je ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

hmm, ik las dat 1DF een aantal dagen zichttermijn heeft zonder opgave van reden? Iemand hier ervaring mee?

edit: dit dus:
ZICHTTERMIJN
Voor zover niet anders aangegeven, hebt u na ontvangst van de bestelling gedurende een periode van 7 werkdagen het recht om zonder opgave van redenen de koopovereenkomst schriftelijk te ontbinden en de bestelling binnen dezelfde termijn te retourneren. Bij schriftelijke ontbinding binnen de genoemde termijn zal 1DayFly.nl binnen 14 dagen nadat de bestelling retour is ontvangen het door u betaalde bedrag terugbetalen. Er bestaat geen aanspraak op terugbetaling als de producten zijn gebruikt, de bestelling is beschadigd of de bestelling geopend en/of niet in de originele verpakking wordt geretourneerd.
voor zover ik het kon zien was er niet iets anders aangegeven :)

edit 2: ik heb hem gekocht dus voor 850 euro.. |:(
of is het voor die prijs wel een goede prijs/kwaliteit verhouding? Nee zeker? Ik wil wel graag full-HD op dit formaat (42") welk alternatief is dan beter met ongeveer dezelfde prijsklasse..?

[ Voor 88% gewijzigd door Markos op 28-05-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:50:
hmm, ik las dat 1DF een aantal dagen zichttermijn heeft zonder opgave van reden? Iemand hier ervaring mee?

edit: dit dus:

[...]

voor zover ik het kon zien was er niet iets anders aangegeven :)

edit 2: ik heb hem gekocht dus voor 850 euro.. |:(
of is het voor die prijs wel een goede prijs/kwaliteit verhouding? Nee zeker? Ik wil wel graag full-HD op dit formaat (42") welk alternatief is dan beter met ongeveer dezelfde prijsklasse..?
Heb hem ook, kijkhoek is niet al te groot (echter groot genoeg voor mijn huis) Beeldkwaliteit (zeker in HD is subliem. Upscalen sd blijft echter zoals overal een probleem (zelfs met satelliet dus digitaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Bij de eigenschappen in de openingspost stond dat de kijkhoek 176 graden is
...
Viewing Angle (CR>10) 176° Hor. / 176° Ver. (typ.)
...
Dus ik ging er vanuit dat dat toch best behoorlijk was (aangezien 180 graden max is)

Maar deze waarden klopt dus niet? Ik heb even schematisch onze woonkamer getekend :D
Afbeeldingslocatie: http://www.fotobewaren.nl/output/1211990574.jpg
Gaan wij hier nu ook last van de kijkhoek hebben?
jozy schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:17:
...
Tegenwoordig is de TV veruit ingehaald door betaalbare modellen die beter presteren.
...
Op welke gebieden is deze tv dan niet zo goed als andere concurenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Vergeet niet dat maximale kijkhoek iets heel anders is dan kleurenspectrumverandering bij hoekverandering. Lees op tweakers.net de reviews maar eens door van de LCD/plasma tv's, en daarin zie je het verschil in kleur bij grotere hoeken. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het soort paneel.
Je hebt bijvoorbeeld tn-panelen, deze bezitten hele mooie specificaties, maar zijn slechter op het gebied van kleurechtheid. Dan de (s)ips panelen, of de mva/pva-panelen, deze zijn wat "trager", maar wle kleurechter.
Als je de eerste review leest van de tv-revies van tweakers, lees je dat al die specificaties zo ongeveer 0,0 waard zijn. Fabrikanten gebruiken verschillende testmethodes en passen trucjes toe om de specificaties er mooi op papier uit te laten zien, maar het zegt NIKS over de kwaliteit.
Daarom is het ook geweldig dat Tweakers de reviews uitvoert, zodat we de werkelijkheid zien.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kijkhoek van een LCD tv wordt gedefinieerd als de hoek waarbij het contrast meer is dan 5:1. Geen 10.000:1, geen 5000:1, maar 5:1. Dit betekent in de praktijk dus dat je er bij geen enkele tv vanuit kan gaan dat ie acceptabel te bekijken is vanuit een hoek. De enige manier om daar achter te komen is een aantal tv te gaan bekijken voor de aanschaf.

Ik denk dat het lastig wordt om een betere full-hd tv te vinden van deze grootte voor een vergelijkbare prijs. Je zult dan of full-hd of je maat moeten opgeven.

Tot slot nog even: zoals je zelf hebt kunnen ervaren zeggen specs dus geen drol. Leer hiervan en zorg dat je de volgende keer uitgebreider vooronderzoek doet voordat je iets koopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:21:
Ik denk dat het lastig wordt om een betere full-hd tv te vinden van deze grootte voor een vergelijkbare prijs. Je zult dan of full-hd of je maat moeten opgeven.
Ik denk het niet. Het probleem van Tatung is dat ze een budget-tv leveren voor een superlage prijs. Aangezien de prijs gelijk is gebleven, en het budgetgehalte niet is veranderd, heeft de concurrentie een inhaalslag kunnen doen. Ik ben er bijna zeker van dat er vergelijkbare/betere televisies zijn tegen dezelfde prijs. Hier staat sowieso een tv met hetzelfde formaat tegen een lagere prijs.
Of de kwaliteit beter is: geen idee, want specs zeggen zo weinig...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Nas T schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:45:
[...]

Om direct een conclusie te trekken:
Op gebied van kleurechtheid, weergave echtheid laat de Tatung veel te wensen over. 1920x1080 via HDMI is mogelijk, alleen zonder pixelmapping, zodat de lijnen niet correct weergegeven worden en er banding ontstaat. Via VGA gaat dit wel, maar dan zit je wel met HDCP(dit is een codering om bijvoorbeeld Blu-Ray af te spelen), dit gaat niet over VGA.
De kijkhoek is niet erg groot, dus met een stel vrienden film kijken gaat niet.
Weinig ruisonderdrukking, geen goed diagonaalfilter, een beetje backlight bleeding bij de hoeken.

Er zijn betere alternatieven voor dezelfde prijs...
Nou begrijp ik meteen waarom op de site van Tatung stond, dat ze dit model hdready gingen noemen.
Om hdready 1080p te kunnen worden genoemd (wat men hier bedoeld als men over full hd spreekt), moet er n 1:1 pixelmapping over hdmi mogelijk zijn (geen overscan dus) en dat kan de Tatung niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

hmm nja ik heb de tv nu al dus ik weet niet hoe het met het retourneren zit of dit kan.. (hij koste overigens dus 850 euro.. 1DF)

van de kijkhoek heb ik overigens geen last, zelfs van een hele grote hoek blijft het beeld nog goed zichtbaar

ik weet overigens niet wat pixelmapping inhoud..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 14:17:
hmm nja ik heb de tv nu al dus ik weet niet hoe het met het retourneren zit of dit kan.. (hij koste overigens dus 850 euro.. 1DF)

van de kijkhoek heb ik overigens geen last, zelfs van een hele grote hoek blijft het beeld nog goed zichtbaar

ik weet overigens niet wat pixelmapping inhoud..?
Pixelmapping betekent dat als de tv 1920x1080 beeldlijnen kan weergeven en er een signaal van 1920x1080 lijnen binnenkomt, deze netjes op de tv worden weergegeven. Anders zou het beeld gekrompen worden en dus banden weergeven, of delen niet weergeven(wat overscan heet).

Wat terugbrengen betreft: neem contact op met 1DF, ik denk dat je een RMA dient aan te vragen. Mail ze dat je valt onder de 7 dagen terugbrengen zonder opgaaf- regeling ;)
Succes!

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik ben eigenlijk best tevreden over de tv!
Ik gebruik nu mijn xbox met HD kabel als dvd-speler dus dan heb ik geen last van het ontbreken van pixelmapping (je kunt eenvoudig via XBMC het beeld kalibreren)

Wat heeft iedereen die de tv heeft bij zijn handmatige instellingen? Ik weet niet of alle tv's standaard hetzelfde zijn of dat er sowieso ook nog verschil onderling is? Ik heb iig de volgende instellingen nu (het is iets beter dan standaard, maar nog niet optimaal)

Beeld
Contrast: 33
Helderheid: 40
Backlight: 65
Kleur: 52
Scherpte: 33

Kleurmodus:
Rood: 43
Groen: 44
Blauw: 46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Na een lange periode van rust (was aan het verbouwen op zolder en kijk niet zo vaak tv) vandaag (gisteren) weer eens gekeken. Toen ik even snel radio wou luisteren via het mediacenter merkte ik op de tv met een zwarte achtergrond dat er enkele (een stuk of 7) dode subpixels aanwezig waren, variërent in de kleuren rood groen en blauw. op 2 plekken waarbij de concentratie nogal bij elkaar zat. Bij normaal gebruik heb je er geen last van. Maar als de tv sinds de aanschaf (enkele maanden geleden) hooguit 15 uur heeft aangestaand vind ik dat toch wel een beetje jammer.

Eens kijken hoe ik gebruik kan maken van de garantie van 1DF, gezien die bij dit scherm garantie hebben gegeven in de vorm dat ze um zelf komen ophalen (en gelukkig maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:36:
Ik ben eigenlijk best tevreden over de tv!
Ik gebruik nu mijn xbox met HD kabel als dvd-speler dus dan heb ik geen last van het ontbreken van pixelmapping (je kunt eenvoudig via XBMC het beeld kalibreren)

Wat heeft iedereen die de tv heeft bij zijn handmatige instellingen? Ik weet niet of alle tv's standaard hetzelfde zijn of dat er sowieso ook nog verschil onderling is? Ik heb iig de volgende instellingen nu (het is iets beter dan standaard, maar nog niet optimaal)

Beeld
Contrast: 33
Helderheid: 40
Backlight: 65
Kleur: 52
Scherpte: 33

Kleurmodus:
Rood: 43
Groen: 44
Blauw: 46
Tweakers heeft de TV ook gereviewed alleen ik weet niet hoe zij deze instellingen hebben veranderd. Als iemand dit weet kan die deze dan posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 15:53
Ik heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
de laatste tijd last van een verticale wazige band precies in het midden van het beeldscherm...
Vooral tijdens beweging is deze zichtbaar (bv. voetbal)

Ook bij hd uitzendingen blijft het aanwezig.

Ik ga me er aan ergeren omdat ik er op blijf letten :(
Zou dit een reden voor rma kunnen zijn ?

Verder ben ik er erg tevreden mee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Ik heb hetzelfde probleem, richajax! Heb het al een behoorlijke poos en moet ook eigenlijk RMA inschakelen. Als je nog iets weet erover dan hoor ik het wel.

Verder nog iemand de resultaten van de tweakers.net review en calibratie van de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
Jij had hem ook uit de eerste batch voor Nederland ?
Ik weet iig wel dat je vanaf het begin in dit topic post ;)

Ik zal ze er eens over bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
Die van mij gaat rma met oa een knetterende voeding en een verticale streep in het midden.
Wacht alleen nog op een datum.

Wordt vervolgd....

• richajax
Tv is gisteren opgehaald door UPS en vandaag afgeleverd bij A-Novo
Ben benieuwd hoe het gaat lopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook een v42emgi en een xbox + HDMI :(
Ik heb eigenlijk niet zoveel zin om hem terug te sturen en zoek daarom een alternatief.
Kan hij via de andere ingangen (component of vga) wel 1080P krijgen (kan component niet testen omdat ik die kabel nooit gekregen heb)?
Vga is denk ik het beste alternatief maar ben een beetje bang dat het zwaar onderdoet tegenover HDMI. Of is het verschil verwaarloosbaar?

Of is HDMI -> dvi ook mogelijk? Maar hoe zit het dan met het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
Mijn paneel bleek "stuk" te zijn en is vervangen.
Deze week krijg ik hem ;)
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste