Anoniem: 26457

Topicstarter
Hier deeltje 2 van de Tatung V42EMGI 1080P.
Voor info, wetenswaardigheden en ander moois zie deel 1 : Tatung V42EMGI 1080P Lcd TV

Prijzen (ooit begonnen op 1499.-):
885.- ;pricewatch: Tatung V42EMGI
1099.- ; http://www.kieskeurig.nl/...9DE27C12571FE00454B3A.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.graficall.nl/ProductImages/5483P.jpg
Integrated analog tuner for TV signal handling (HD ready:1080i, 720p )
3D motion adaptive video de-interlace
Edge-oriented adaptive algorithm
Automatic 3:2 / 2:2 pull down
3D comb filter & noise reduction
Video enhancement & compensation
Picture in Picture (PIP), Picture-on-Picture (POP)
Special Sound: SRS/BBE
http://www.tatung.com/en/dm_200.asp
Item Model Name V42EMGI (EU model)
Panel Aspect Ratio 16 : 9
Resolution 1920 x 1080
Display Area (opening) H x V 930.24 mm x 523.26 mm
Display colors 16,777,216 colors
Contrast Ratio 1000 : 1 (typ.)
Brightness (center) 500 cd/m² (typ.)
Viewing Angle (CR>10) 176° Hor. / 176° Ver. (typ.)
Response Time (GTG) 6.5 ms (typ.)
TV Function Broadcasting System Analog : PAL / SECAM Digital : DVB-T
Receiving Channel Analog : B / G, D / K, I and L / L' Digital : 54MHz ~ 864MHz
Sound System Analog : NICAM / A2 (IGR) Digital : PCM
Resolution Analog : 625i Digital : 625P
Data Broadcasting Teletext 255 pages , Auto Program Searching (APS)
Video Input Video Color System PAL / SECAM / NTSC
AV1 (scart) Scart x 2
AV2 (composite) Composite x 1
S-Video x 1
AV3 (component) Y Pb Pr (720p / 1080p , HDTV ready) x 1
AV4 (HDMI) HDMI (with HDCP) x 1
PC Input DVI / HDCP Connection DVI-D (with HDCP) x 1
VGA Connection D-Sub x 1
Scanning Frequency fH= 31.5K ~ 75KHz / fV = 56 ~ 75Hz
Audio Input Audio 1 Scart x 2
Audio 2 Composite x 1
S - Video x 1
Audio 3 Component x1
Audio 4 PC x 1
Vdieo Output SCART 1 TV x 1
SCART 2 TV / CVBS (scart 1) x 1
Composite (RCA jack) TV x 1
Audio Output Speaker ( built-in) 15W + 15W (rms)
Line Out Left / Right / Subwoofer
S / PDIF HDMI loop through.
Sinds 9 februaro ook daadwerkelijk geariveerd in de huiskamers. En dan ook maar meteen wat ervaringen uit deeltje 1 voor de beeldvorming.... (met dank aan de posters _/-\o_ )
Iken374 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:18:
Ben nog volop aan het testen maar ben ook al zeer tevreden. Had vorige week nog de Dreamcatcher demo van Sony gezien op een Bravia van 4500 euro en dat zag er helemaal super uit. Ik heb die demo gedownload en ook op de Tatung is het beeld echt verbluffend. Ga maar snel downloaden (torrent) en be amazed! :)

http://www.81dd.com/download.asp?id=69878&dp=1&fid=5

Ik heb hem met HDTVtoMPEG2 (http://www.videohelp.com/tools?tool=HDTVtoMPEG2) geconverteert van .ts naar .mpg (5 minuten) en zo via de xbox360 afgespeeld (zonder transcode360) maar het kan ook rechtstreeks via je pc hoor.
DoctorV64 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 21:57:
[afbeelding]

Eerst even wat tekst dan.
Het eerste wat me opviel is dat er op de doos geen 1080p genoemd staat. 1080i wel, maar dit komt waarschijnlijk omdat 1080p alleen maar werkt via component of hdmi (als ik me niet vergis).

De bijgeleverde manual is niet uitgebreid, hoe je de tv kanalen moet instellen staat er summier in. De specs omschrijving zijn duidelijk en qua 1ste gebruik voldoet deze wel (ik behoor tot de groep RTFM-ers namelijk).

Het uitpakken op zich was natuurlijk al een feest, mijn vrouw viel bijna achterover toen we hem naast onze oude Sharp tv zette (yups een heuse 82 cm 100hz breedbeeld tv is het, geen 50 cm ding).

[afbeelding]
Excuses voor de flash

Het instellen van de tv op zich wijst zichzelf, kies nederland als land en het automatisch zoeken naar zenders gaat vanzelf. Dit duurt op zich wel even, maar dat geeft je even de gelegenheid om de juiste kabels bij elkaar te zoeken (component kabel voor 360 :P )

Ik heb de normale kabel (UPC) aangesloten voor tv en morgen test ik de UPC digitale tv.
Hieronder een foto van TMF. Ik heb nog geen optimale manier gevonden om foto's te maken met mijn Ixus55 zonder flits, dus excuses voor de noob-piccies.

[afbeelding]

DVD via RGB-scart. Moet nog een component kabel scoren voor mijn revoy.
[afbeelding]

XBOX360 Dashboard op Component ingesteld op 1080p
[afbeelding]

Gears of War _/-\o_
[afbeelding]

Het gamen op 1080P is echt adembenemend, ik speel normaal op een 19" op 720P.

Even over de firmware, ik heb nog niet gekeken. Niet dat ik dadelijk iets in mijn nieuwe lcd vern@ggel.

Bromtoon, ik heb eventjes gespeeld met de instellingen en ik weet niet of jullie het geluid uitzetten tijdens gamen/tv kijken. Alleen bij het spelen met de backlight instellingen hoorde ik bij geen volume en nummer 3 volume meer een lichte zoem dan een bromtoon. Mijn Xbox 360 in dashboard maakt nog meer lawaai 8)7

Ik probeer morgen een filmpje online te zetten van GoW in action, even kijken waar ik hem host dan.

Zo even snel beoordelend, tv kijken is even wennen van 82cm naar 107 cm gegaan. Beeld is zeker goed aan te zien met gewone kabel. Ben benieuwd naar UPC digital morgen, beeld gaat over scart dus we zullen wel zien.

Verder sluit ik morgen mijn HTPC aan, alleen ik weet niet of het handig is om de DVI-HDMI kabel te gaan gebruiken (zit nog in verpakking en was niet goedkoop) of dat ik beter een DVI-DVI kabel kan gebruiken. Heeft even te maken of ik veel H.264 materiaal ga bekijken. Op VGA is een optie, keuzes keuzes.

En een van de hoofdredenen voor de Tatung is voor mij 1080p gamen en ik moet zeggen dat ik heel blij met de Tatung. Ik moet nog spelen met de instellingen om het naar mijn oog goed te zetten.
De backlight heeft veel invloed op de weergave van de kleuren. De standaardinstellingen "movie, bright" zijn even wel makkelijk, maar het wordt gewoon even rustig een uur ervoor gaan zitten met wat videomateriaal en gaming.

Oh ja ik heb hem gewoon bij mijn lokale pc-boer besteld vorige week en hij had hem vandaag binnen. Hij heeft ze gewoon op voorraad staan dus.

Mocht ik nog wat vergeten zijn, stel gerust vragen :9

Oh ja, overscan? Dat moet ik nog checken, heb nog niet zo'n mooie test DVD in mijn bezit. Ik ga morgen maar eens zoeken op het net.

Ik heb net even de 360 als DVD-speler gebruikt en de combo 360 upscalen naar 1080P, voor zover mijn technische kennis reikt doet de 360 dat, is zeer zeker de moeite waard ondanks het gegeven dat ik het idee heb dat er een JSF in mijn woonkamer opstijgt >:)

De HD-add-on gaat er ook komen binnenkort voor mijn 360 (als mijn financiele budget het toelaat) erbij komen.

En de mensen die hem zelf gaan ophalen, doe het niet als je een normale personenauto hebt. De doos is echt groot, een beetje mpv lukt wel maar dan moet je hem neerleggen. Een Opel AGila of Wagon R+ daar schuif je hem gewoon rechtop erin. Bij het uitpakken, let erop dat als je de tie-ribs losmaakt dat je de doos omhoog tilt, tv staat namelijk met voet en al in piepschuim. Is dus een losse onderkant.

[ Voor 117% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 25-04-2008 16:04 ]

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07 23:54

FaceDown

Storende factor.

KOPE KOPE KOPE

:P

Groetjes, FaceDown.

Anoniem: 159816

Reageer je nog op mijn reactie uit deeltje 1 ;)

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-07 00:35
ik denk dat je wel genoeg op je vingers getikt bent en verzoek je vriendelijk om je als een volwassen vent te gedragen. Alle gekheid op een stokje, maar wat ben jij soms irritant zeg. Houd alsjeblieft gewoon een keer op ;)

Anoniem: 21173

Bedankt voor de info tot dusver!

Maar ik zou toch wel heel graag deze tv eens willen aanschouwen terwijl hij gevoed wordt door een analoog of niet-hd digitaal kabel signaal. Kan iemand daar misschien een goede foto van maken / plaatsen?

Verkopen ze dit ding nu al bij een winkelketen? Dan kan ik daar eens binnen stappen!

Ik ben tot nu toe een beetje sceptisch. Iedereen heeft het maar over zijn xbox 360 en gamen op 1080p en ik geloof gelijk dat het super is. Maar het aanbod in HD materiaal is gewoon drama als je het hebt over kabel-tv.

Ik kijk meer tv en xvids dan dat ik game en ik heb niet het idee dat dit scherm lage resoluties zoals digitale kabel tv een beetje fatsoenlijk toont. In ieder geval niet zo goed als mijn +/- 15 jaar oude bang en olufsen vierkante monster. Moeilijk, moeilijk dit. Misschien toch maar voor plasma gaan!

HD materiaal kan je makkelijk downloaden..

Maar dat heb je niet van mij, want dat mag natuurlijk niet!

• jozy
Anoniem: 21173 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 23:32:
Bedankt voor de info tot dusver!

Maar ik zou toch wel heel graag deze tv eens willen aanschouwen terwijl hij gevoed wordt door een analoog of niet-hd digitaal kabel signaal. Kan iemand daar misschien een goede foto van maken / plaatsen?

Verkopen ze dit ding nu al bij een winkelketen? Dan kan ik daar eens binnen stappen!

Ik ben tot nu toe een beetje sceptisch. Iedereen heeft het maar over zijn xbox 360 en gamen op 1080p en ik geloof gelijk dat het super is. Maar het aanbod in HD materiaal is gewoon drama als je het hebt over kabel-tv.

Ik kijk meer tv en xvids dan dat ik game en ik heb niet het idee dat dit scherm lage resoluties zoals digitale kabel tv een beetje fatsoenlijk toont. In ieder geval niet zo goed als mijn +/- 15 jaar oude bang en olufsen vierkante monster. Moeilijk, moeilijk dit. Misschien toch maar voor plasma gaan!
analoog heb ik niet getest en ga ik ook niet testen want dat is gewoon marteling voor zo'n mooie tv. Digitale kabel heb ik wel maar het is zeer lastig om daar een representatieve foto van te maken. Wat je kunt doen is bij mij of bij iemand anders die deze tv in z'n bezit heeft langskomen ofzo en dan kijken naar de beeldkwaliteit maar ik kan je verzekeren dat die gewoon bij de top hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 15:53
Ik kijk vooralsnog anoloog (multikabel) en zie vooral verschil tussen verschillende zenders.
Als ik vanaf de bank kijk is het prima ! Ben gewoon tevreden :*)
Van dichtbij is het beeld net als met mijn oude crt slechter.
Ik twijfel nog tussen satt. en digitaal.....

Wat je er in stopt komt er ook uit toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Anoniem: 159816 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 21:08:
[...]

Reageer je nog op mijn reactie uit deeltje 1 ;)
Ik zou wel willen maar ik heb geen idee waar je het over hebt.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 17:09
Ik heb de TV gisteren ook gekregen en analoog ziet het er natuurlijk minder uit. Ongeveer hetzelfde wat de analoge tunerkaart (oude PCTV Pro) in mijn PC d'r van maakt. Op zich valt er nog wel goed naar te kijken, maar op de oude 82 cm CRT Philips van mijn ouders is het gebrekkige signaal minder hinderlijk. In die oudere Philips zal denk ik ook een betere tuner zitten, aangezien die TV wel top of the line was in zijn tijd.

Gelukkig heb ik hem niet gekocht voor analoge TV. Ik ben van plan er een HTPC/NAS aan te hangen zodat hij mooi gevoed kan worden met 1080p content en digitale kabel/satelliet (ben ik nog over aan't twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 18:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

richajax schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 00:35:
Ik kijk vooralsnog anoloog (multikabel) en zie vooral verschil tussen verschillende zenders.
Ik twijfel nog tussen satt. en digitaal.....

Wat je er in stopt komt er ook uit toch ?
Waar kijk je Multikabel?
Ik woon zelf in Hoorn (centrum) en vind het analoge signaal erg goed op mn CRT.
Nu heb ik (stiekem) ook interesse in deze Tatung maar wil nog niet over op digitale tv.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
Gutteguttegut schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 09:52:
[...]
Waar kijk je Multikabel?
Nu heb ik (stiekem) ook interesse in deze Tatung maar wil nog niet over op digitale tv.
Heemstede.
Het is gewoon zo dat je er niet dicht op moet gaan zitten.

Maar ik denk dat de meeste eigenaren het met me eens zijn als ik zeg dat deze gigant meer dan anologe kabel verdient _/-\o_

Succes met je keuze !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209137

Ik heb mijn Tatung gisteren -in Belgenland- binnengekregen tesamen met de gratis HDMI-DVI en wallmount.

Het viel tegen...

De automatische tuner vindt niks als je België als land neemt. Dus dan begin je maar met de hand. Dat duurt een eeuwigheid. Dan maar NEDERLAND genomen als land en HET WERKT !!! Geen idee wat ze uitgestoken hebben met België ...

Als ik mijn Apple Powerbook (1GHz 17") via de HDMI-DVI kabel verbindt, herkent hij onmiddellijk de Tatung als de Goodmans. EN de 1080 resolutie (bestond die in het bouwjaar van mijn laptop al?) komt tevoorschijn. Maar enkel als interlaced !!!!!!! Er staat: 1920 x 1080 (interlaced)
Dus degenen die zeggen dat je geen verschil ziet tussen interlaced en progressief, die hebben het verkeerd voor. Althans bij PC-weergave. Je ziet duidelijk de karteltjes.
Maar... als ik een DVI-DVI kabel aansluit... dan herkent hij eveneens de Goodmans met de 1920 x 1080 resolutie op 60Hz !!! Yes ! Veel beter !!!!
Alleen te klein om relaxed te kunnen lezen vanuit mijn luie zetel.

Het geluid... Euhm... nog niet mee gefinetuned maar, hoe moet ik het zeggen... Mijn oude *hifi* CRT tv van Hitachi (pakweg 12 jaar oud en 250 euro gekost) heeft betere klank.
Misschien staan de instellingen van het geluid slecht, daar ben ik nog niet aan toe.

Wat me ook opviel was de grote omlijsting, dus de zwarte plastiek eromheen lijkt me groot.

En ik heb het contrast, brightness en backlight allemaal moeten halveren in waarde... te veel is te veel.

Vanavond probeer ik meer uit. En ik hoop fotootjes te hebben, als mijn batterij niet plat is.

Is er trouwens al iemand in geslaagd om via de HDMI-DVI een progressief beeld te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Anoniem: 209137 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:57:
[..] Dus degenen die zeggen dat je geen verschil ziet tussen interlaced en progressief, die hebben het verkeerd voor. Althans bij PC-weergave. Je ziet duidelijk de karteltjes.
[..]
Dat ligt dan of aan de output van je PC, of aan de slechte deinterlacer van de TV. Bij een stilstaand beeld (desktop) zou je op een LCD of plasma namelijk geen enkel verschil tussen 1080i en 1080p moeten kunnen waarnemen. Je ziet namelijk _exact_ dezelfde informatie, alleen worden de even / oneven beeldlijnen om en om verstuurd.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FaceDown schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:21:
[...]

Dat ligt dan of aan de output van je PC, of aan de slechte deinterlacer van de TV. Bij een stilstaand beeld (desktop) zou je op een LCD of plasma namelijk geen enkel verschil tussen 1080i en 1080p moeten kunnen waarnemen. Je ziet namelijk _exact_ dezelfde informatie, alleen worden de even / oneven beeldlijnen om en om verstuurd.
Hoeveel keer per seconde wordt zo een beeldlijn dan getekend ? Ik dacht dat zo'n pixel gewoon brandde tot ie iets anders moet weergeven.
Ik denk dat mij PC enkel de even lijntjes doorstuurt. Ik ga vanavond eens een paar lijntjes trekken van 1 pixel breed. 'k Zal mijn ervaringen hier wel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209137 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:57:
Ik heb mijn Tatung gisteren -in Belgenland- binnengekregen tesamen met de gratis HDMI-DVI en wallmount.

Het viel tegen...

De automatische tuner vindt niks als je België als land neemt. Dus dan begin je maar met de hand. Dat duurt een eeuwigheid. Dan maar NEDERLAND genomen als land en HET WERKT !!! Geen idee wat ze uitgestoken hebben met België ...
Boeiend?
Als ik mijn Apple Powerbook (1GHz 17") via de HDMI-DVI kabel verbindt, herkent hij onmiddellijk de Tatung als de Goodmans. EN de 1080 resolutie (bestond die in het bouwjaar van mijn laptop al?) komt tevoorschijn.
Jep, al jaren
Maar enkel als interlaced !!!!!!! Er staat: 1920 x 1080 (interlaced)
Dus degenen die zeggen dat je geen verschil ziet tussen interlaced en progressief, die hebben het verkeerd voor. Althans bij PC-weergave. Je ziet duidelijk de karteltjes.
powerstrip, maar of je dat voor macjes hebt?
Maar... als ik een DVI-DVI kabel aansluit... dan herkent hij eveneens de Goodmans met de 1920 x 1080 resolutie op 60Hz !!! Yes ! Veel beter !!!!
Nou? Dat is toch goed dan? Je haalt toch geen winst uit HDMI
Alleen te klein om relaxed te kunnen lezen vanuit mijn luie zetel.
Grote van lettertype etc aanpassen, kan vast wel in mac os. Windows kan het ook zo

Het geluid... Euhm... nog niet mee gefinetuned maar, hoe moet ik het zeggen... Mijn oude *hifi* CRT tv van Hitachi (pakweg 12 jaar oud en 250 euro gekost) heeft betere klank.
Misschien staan de instellingen van het geluid slecht, daar ben ik nog niet aan toe.
Dat bij elke LCD/Plasma.

Wat me ook opviel was de grote omlijsting, dus de zwarte plastiek eromheen lijkt me groot.
Niet extreem hoor
En ik heb het contrast, brightness en backlight allemaal moeten halveren in waarde... te veel is te veel.
Volkomen normaal, is bij elke LCD/Plasma zo

Vanavond probeer ik meer uit. En ik hoop fotootjes te hebben, als mijn batterij niet plat is.

Is er trouwens al iemand in geslaagd om via de HDMI-DVI een progressief beeld te krijgen ?
Waarom zou je dat willen?
Even in de quote reageert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ikke: Is er trouwens al iemand in geslaagd om via de HDMI-DVI een progressief beeld te krijgen ?
Koeitje: Waarom zou je dat willen?

-> omdat ik nu eenmaal die kabel heb en (nog) geen (eigen) dvi-dvi kabel
-> om te willen weten dat een nieuwe mac eventueel wel 1080 lijnen zou doorsturen en de tv zou kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Anoniem: 209137 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:28:
[...]

Hoeveel keer per seconde wordt zo een beeldlijn dan getekend ? Ik dacht dat zo'n pixel gewoon brandde tot ie iets anders moet weergeven.
Ik denk dat mij PC enkel de even lijntjes doorstuurt. Ik ga vanavond eens een paar lijntjes trekken van 1 pixel breed. 'k Zal mijn ervaringen hier wel posten.
LCD's en plasma's zijn native progressief per definitie. Dus alle beeldlijnen worden tegelijk weergegeven, de even en de oneven.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FaceDown schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 12:37:
[...]

LCD's en plasma's zijn native progressief per definitie. Dus alle beeldlijnen worden tegelijk weergegeven, de even en de oneven.
Hij krijgt alleen een beeld binnen waarbij eerst de oneven en dan de even lijnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 12:51:
[...]

Hij krijgt alleen een beeld binnen waarbij eerst de oneven en dan de even lijnen veranderen.
-> dat zou geen kartels mogen geven in een stilstaande schuine lijn. Dit heb ik wel. Dus denk ik dat mijn pc de oneven lijnen niet doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Anoniem: 209137 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:33:
[...]

-> dat zou geen kartels mogen geven in een stilstaande schuine lijn. Dit heb ik wel. Dus denk ik dat mijn pc de oneven lijnen niet doorgeeft.
Of simpelweg een lagere resolutie?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:22
[quote]Anoniem: 209137 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:57:

Het viel tegen...

Ook in Taiwan weten ze België een provincie is van Nederland >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 00:28

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik wacht nog steeds op foto's :Y)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:50

sanook

_/-\o_

richajax schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:45:
[...]
Maar ik denk dat de meeste eigenaren het met me eens zijn als ik zeg dat deze gigant meer dan anologe kabel verdient _/-\o_
Dit soort opmerkingen heb ik al vaker gezien in het topic van deze Tatung, en ik begrijp ze niet.
Net alsof je een dure sportauto koopt waarmee je alleen boven de 120 kan rijden op de snelweg en je hem aan de rand van de stad moet parkeren omdat ie niet zachter dan 50 kan en niet tegen de stenen/hobbels van het wegdek in de stad kan.
Wees realistisch en probeer niet je aankoop koste wat het kost goed te praten, want dat zijn juist de beschuldigingen die veel (aanstaande) Tatung bezitters naar het hoofd van Facedown slingeren nav zijn Hitachi Plasma aankoop en zijn ervaringen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

hvangent schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:10:
[...]
Wees realistisch en probeer niet je aankoop koste wat het kost goed te praten, want dat zijn juist de beschuldigingen die veel (aanstaande) Tatung bezitters naar het hoofd van Facedown slingeren nav zijn Hitachi Plasma aankoop en zijn ervaringen hiermee.
Die overigens SD echt prachtig weergeeft maar dit terzijde >:)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
@ hvangent:
Dat slaat echt als een lul op en drumstel. |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Extera op 16-02-2007 16:30 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Extera schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:29:
@ hvangent:
Dat slaat echt als een lul op en drumstel. |:(
Nee hoor. Er wordt geconcludeerd dat de SD-weergave niet bijzonder goed is, maar dat is niet erg want HD is wel enorm goed. SD is echter nog wel het type bron dat door de gemiddelde gebruiker voor 90 % wordt weergegeven. Ik moet er altijd een beetje om lachen wanneer treffende vergelijkingen niet tegengesproken kunnen worden en er maar van gezegd wordt dat ze nergens op slaan.

[ Voor 16% gewijzigd door FaceDown op 16-02-2007 16:35 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
had het over het analoog digitaal verhaal van hvangent....

Waarom zou een grote tv geen digitale tv "verdienen"? praat je daar iets mee goed? als je dat zegt?

[ Voor 63% gewijzigd door Extera op 16-02-2007 16:43 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Op zo'n scherm met hoge resolutie vind ik SD best goed hoor. Ik heb zelf dtv van UPC en het beeld is super op mijn samsung LCD. Je moet je tv ook goed afstellen, contrast en scherpte niet op 100 zetten bijvoorbeeld. Maar het is wel zo dat deze schermen voor HDTV zijn bedoeld. Het heeft ook met de kijkafstand te maken, als je er iets verder vanaf gaat zitten ziet het er al veel beter uit

Laten we concluderen dat dit soort schermen de tekortkomingen van het analoge SD-signaal te goed weergeven. Met een digitaal signaal heb je een veel helderder beeld zonder ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 12:19

Iken374

webhostingtalk.nl

Inderdaad en ik als bezitter van deze tatung die nog steeds geen tijd heeft gehad voor een review wil toch zeggen dat ik de SD output behoorlijk vind en sommige uitzendingen van bijvoorbeeld NED3 gewoon goed. Divx en xvid films/series ook perfect en ik klaag hier dus echt niet over. Ben echt zwaar tevreden met mijn aankoop en kan anderen deze tv echt aanraden. SD=GOED, HD=SUPER op deze tv maar zoals eerder gezegd zijn sommige SD uitzendingen echt bagger en daar kan geen enkele tv iets aan doen. Ja een slechte tv laat de minpunten niet goed zien inderdaad. ;)

HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:04
het gaat de goede kant op, misschien dat ik hem toch wel overweeg. Maar ik ben nog niet overtuigd. Ik mis altijd die vergelijking met concurrenten. Maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
J_star schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:10:
het gaat de goede kant op, misschien dat ik hem toch wel overweeg. Maar ik ben nog niet overtuigd. Ik mis altijd die vergelijking met concurrenten. Maar goed.
We zijn geen consumentenbond en we zullen dus ook nooit een line up maken en kunnen vergelijken. Het enigewat we kunnen doen is onze eigen ervaringen geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry, batterij plat
voor een andere keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is me ondertussen gelukt een 1080p sigaal te krijgen via de DVI-HDMI kabel.

Als ik het signaal interlaced doorstuur dan vallen bij het testbeeld de helft van de lijnen weg ! Foto's volgen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Extera schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:42:
had het over het analoog digitaal verhaal van hvangent....

Waarom zou een grote tv geen digitale tv "verdienen"? praat je daar iets mee goed? als je dat zegt?
Tuurlijk verdient een grote tv digitale tv, maar is dat een reden of excuus om analoog niet goed te presteren ?
En wat zou ik er mee goed praten ? Dat mijn Panasonic plasma wel een goed beeld geeft op analoog ? So be it.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21173

hvangent schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:10:
[...]

Dit soort opmerkingen heb ik al vaker gezien in het topic van deze Tatung, en ik begrijp ze niet.
Net alsof je een dure sportauto koopt waarmee je alleen boven de 120 kan rijden op de snelweg en je hem aan de rand van de stad moet parkeren omdat ie niet zachter dan 50 kan en niet tegen de stenen/hobbels van het wegdek in de stad kan.
Precies wat ik dacht bij die post! In feite wil ik gewoon weten of dat ding ook niet-hd kabelsignaal mooi weergeeft. Dat DVD, HDDVD, XBOX360 etc. etc. er beter uit zien. Ja duh! Lekkere loze constateringen! Net zoals dat iemand vindt dat een tatung goed beeld verdiend! Maar als dat nou voor mijn doeleinden niet eens aan dat ding gegeven kan worden, namelijk meer dan 2 zenders HD kabel TV ofzo, dan heb ik toch niks aan zo'n reactie! Dus begrijp ik goed dat je deze LCD TV maar beter niet kan gebruiken om TV te kijken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149259

hallo tweakers , ik werk in een winkel waar wij deze hebben staan.
wat is de beste manier om deze te demonstreren met een 1080p signaal?
ik dacht aan een dvdspeler met hdmi of een media center pc
ik heb nu een PC eraan gezet(athl3500+ 7600gs 1024mb win XP mce)
maar het beeld is belabberd
ik heb nvidia purevideo geinstalleerd maar merk geen effect :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-07 11:38
Ik zit te twijfelen tussen de Bravia 40W2000 en de Tatung 42". Is het beeld van de Bravia véél mooier? Of valt dit heel erg mee? Het is namelijk wel 400 euro verschil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
RFAMLK schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 22:25:
Ik zit te twijfelen tussen de Bravia 40W2000 en de Tatung 42". Is het beeld van de Bravia véél mooier? Of valt dit heel erg mee? Het is namelijk wel 400 euro verschil....
Inderdaad jammer dat er geen vergelijkingstests zijn tussen de ful hd tv's zoals Tatung Samsung en de Sony, met meteen wat hd-ready tv's er ook bij. Op internet kan ik ook niks vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 16-02-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
staan een paar mooie foto's van films van iemand die een hd-dvd speler van xbox360 op een full hd lcd van Sony heeft aangesloten.

http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=94107&page=41
Als ik de Tatung zou hebben, bestelde ik meteen zo'n speler :9

[ Voor 13% gewijzigd door Ferry34 op 16-02-2007 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FaceDown schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:34:
[...]

Nee hoor. Er wordt geconcludeerd dat de SD-weergave niet bijzonder goed is, maar dat is niet erg want HD is wel enorm goed. SD is echter nog wel het type bron dat door de gemiddelde gebruiker voor 90 % wordt weergegeven. Ik moet er altijd een beetje om lachen wanneer treffende vergelijkingen niet tegengesproken kunnen worden en er maar van gezegd wordt dat ze nergens op slaan.
Gemiddelde gebruiker ja. Beetje tweaker heeft al lang en breed HD als bron. Ik kijk zelf niet eens normale televisie meer. Behalve het nieuws oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Ik heb analoog niet aangesloten omdat mijn coaxkabel te kort was en dus toen de oplossing vond om de dreambox aan te sluiten en zodoende deze aan de tv te zetten (digitale tv).

Natuurlijk moet deze analoog ook goed weergeven maar ik heb deze dus niet kunnen testen. Maar ik heb ook geen zin om dit te testen omdat iedereen weet dat analoog beeld gewoon minder is dan digitaal (ook al zit er 3d comb filter op het analoge signaal).

De TV heeft zo'n dermate hoge resolutie dat digitaal zelfs tekort doet aan de kwaliteit ervan (zet je monitor maar is op een andere resolutie dan z'n native resolutie, laat staan 2x zo laag). De scalers doen goed hun werk maar als je dichtbij zit (1 meter) kun je zien dat het mooier kan. Dit wil niet zeggen dat het slecht is want de TV presteert uitstekend.

Ikzelf ben dik tevreden met het resultaat maar als je veel geeft om analoog kijken zou ik geen full hd lcd tv kopen. Neem dan gewoon een crt beeldbuis en ga daar analoog op kijken want die is daarvoor gemaakt. Deze TV's zijn vooral gemaakt voor HD signalen en presteren dus daar optimaal mee. Maar digitale TV spettert gewoon van het beeld.

Ik hoop dat ik mijn punt duidelijk kan maken. Als er nog andere vragen zijn hoor ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Wat ik nog kwijt wil is dat de TV heel mooi om kan gaan met PIP (picture in picture) en POP (picture on picture).

Je kunt alle ingangen met elkaar combineren (zowel beeld als geluid afwisselen). Het beeld kun je in alle 4 de hoeken van het scherm kwijt in 3 verschlilende formaten. POP pakt het wat anders aan (overlappend) maar komt in feite op hetzelfde neer.

Hij schakelt goed en snel tussen deze standen en geeft een prachtig resultaat als jijzelf voetbal wilt kijken en je zusje GTST ofzo :p. Alle uitgangen en functies zijn met de afstandsbediening gemakkelijk te wisselen. Weinig TV's hebben dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 20:12

DoctorV64

Cosmopoliet

Na een week gebruik deel ik de mening van Jozy, tv is gewoon te doen zelfs met analoge kabel. Digitale kabel heeft voor mij geen duidelijke verbetering opgeleverd, morgen laatste test met film1 etc. Zoals ik al eerder gemeld had is tv kijken voor ons met name nieuws en actualiteiten en voor de rest series en films. De laatste 2 met name zijn in DVD/HD kwaliteit te krijgen waardoor de Tatung qua "kijk-functie" voor ons zeer goed voldoet. Gaming staat voor mij bovenaan de lijst van gebruik en de Tatung biedt mij zeer zeker hetgeen wat ik ervan verwacht heb op 1080p en doet niet onder voor andere HD schermen imho.

De minor things zoals traag zappen en het eenmalig goed instellen van je voorkeur qua beeld en de zoemtoon zijn voor mij geen storende zaken. Het geluid van de speakers valt me zeker niet tegen voor een lcd scherm, maar het merendeel zal gewoon via mijn dts-setup verlopen.

De functionaliteit om mijn htpc aan te sluiten en om hiermee full-HD te kunnen bekijken en ook gewoon wat te kunnen pc-en (kan in principe met elk lcd-scherm) maakt het voor mij af.

Voor de goede orde, dit mag dan overkomen als een Yippie-verhaal, dit is het voor mij ook en ik weet dat er heus wel betere schermen zijn etc. maar voor deze prijs en hetgeen wat het me biedt ben ik in ieder geval zeer tevreden.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Even een vraag aan de andere bezitters van de Tatung.
Merken jullie ook een verschil in display met betrekking tot de input van signalen?

Ik kreeg vandaag eigenlijk voor het eerst op scart 1 in groene letters het volgende rechtsboven en rechtsonder te zien te zien:

Scart
FULL

Standard
PAL

Ik had namelijk de digital tv opnieuw aangesloten en was benieuwd naar FILM1SPORT1.
Op Sport1 kreeg ik deze mededeling toen ik aan het testen was van analoog naar digitaal in beeld.

Ik zie nu meer verschil met Digital TV en met name gaat het om de details als ik let op kleding, gezichten etc. Nederland 1 gaf een duidelijk verschil terwijl BBC (waarvan ik verwachtte dat het verschil heel duidelijk zou moeten zijn) digitaal niet beter was.
Sport1 ziet er straks uit en ik ben eigenlijk benieuwd hoe het erziet als er een voetbalwedstrijd wordt uitgezonden (goed excuus om vanavond vanmiddag even naar ManU vs Reading Arsenal - Blackburn Rovers te kijken). Om het even te testen is het goed, kan ik nog altijd besluiten om UPC digital terug te sturen.

[ Voor 1% gewijzigd door DoctorV64 op 17-02-2007 10:58 . Reden: Correctie :D ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Deze Tatung staat nu hoog op mn lijstje, samen met de Samsung 40LE71B!

Dat gewoon tv kijken op een plasma beter is, dat zal wel. Waarschijnlijk gewoon omdat die minder lijnen heeft. Zat laatst RTL7 te kijken, voetbal, en ik zag toch een slecht beeld op mn 76 crt. Meteen mn 30" lcd aangezet en daar zag je het nog erger.

Analoge tv kijken intresseert me niets. Je denkt toch zeker niet dat ik zo'n duur scherm ga kopen en dan op 4 meter analoge tv en dvd ga zitten kijken? Ik zit nu ook op 1meter van mn 30" te computeren en wanneer ik ga gamen ga ik op 2 meter zitten.

Ik vind de reviews van de Tatung tot nu toe veel beter dan ik had verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
richajax schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 00:35:
Ziet iemand mij hier zeggen dat het beeld via anologe kabel SLECHT is ?
Nee toch ?
Ik bedoelde alleen dat je er meer potentie uit kan halen met een betere bron...

Kan iemand mij vertellen of ik 6 channel direct kan aansluiten op de tatung ?
Of kan ik beter voor de optische aansluiting gaan die ik wel kan maken.
Betreft een logitech Z-5400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Volgens mij kun je niet 6 channel direct aansluiten. Er is wel een stereo jack plug bij de dvi/vga poort. Anders moet je vooralsnog een versterker gebruiken.

En over het gezoem van de trafo's v/d backlight: deze maken alleen een zoemgeluid tussen de 40 en 60 % en buiten dat gebied is het gewoon stil. Ik heb even ermee gespeeld maar de backlight aanpassen geeft weinig verschil, brightness heeft veel meer invloed op de helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrY
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08-2024

DrY

Gutteguttegut schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 09:52:
[...]
Waar kijk je Multikabel?
Even on the offtopic (lekker die tegenstelling). Multikabel Digitaal kost voor het standaard pakket niks extra's. Alleen even die decoder aanschaffen met een kaartje erbij = Klaar.

Woon ook in Hoorn. Vandaar de kennis.

Edit ::
Belangrijkste verschil is denk ik dat je de variateit van alle zenders terug brengt naar < 1%.
Op ons oude analoge signaal waren de publieke zenders prima maar meerdere commerciele zwaar bagger. Onderling verschil is nu praktisch nul.

[ Voor 18% gewijzigd door DrY op 17-02-2007 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 00:28

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Blijkbaar weinig mensen met een digicam.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 18:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

DrY schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:29:
[...]
Even on the offtopic (lekker die tegenstelling). Multikabel Digitaal kost voor het standaard pakket niks extra's. Alleen even die decoder aanschaffen met een kaartje erbij = Klaar.

Edit ::
Belangrijkste verschil is denk ik dat je de variateit van alle zenders terug brengt naar < 1%.
Op ons oude analoge signaal waren de publieke zenders prima maar meerdere commerciele zwaar bagger. Onderling verschil is nu praktisch nul.
Mn MCE2005 pc heeft alleen een analoge (2x Hauppauge 150MCE) mogelijkheden..en ik ben tevreden met wat ik heb nu.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FrankGuthrie schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:22:
Blijkbaar weinig mensen met een digicam.
enkele fotootjes
let wel : genomen met een Panasonic fz1 2 miljoen pixels ! Dus minder pixels dan het scherm zelf...
Dus de Tatung hangt aan een Powerbook via een DVI-HDMI kabel. Deze zendt 1920x1080 uit. Als ik schrijf 1080i of 1080p dan ziet de tatung dit ook zo en dan stuurt de laptop Interlaced uit of niet.

de allereerste:
Afbeeldingslocatie: http://www.pictureuploaderstop.com/user_uploads/Zilly94b7/P1070321k.JPGhttp://www.pictureuploade...ds/Zilly94b7/P1070321.JPG

dit is met flash, let op ;ijn 17" laptop:
Afbeeldingslocatie: http://www.pictureuploaderstop.com/user_uploads/Zilly94b7/P1070322k.JPGhttp://www.pictureuploade...ds/Zilly94b7/P1070322.JPG

tekst detqil op 1080p:
Afbeeldingslocatie: http://www.pictureuploaderstop.com/user_uploads/Zilly94b7/P1070325k.JPGhttp://www.pictureuploade...ds/Zilly94b7/P1070325.JPG

zelfde tekst op 1080i:
Afbeeldingslocatie: http://www.pictureuploaderstop.com/user_uploads/Zilly94b7/P1070357k.JPGhttp://www.pictureuploade...ds/Zilly94b7/P1070357.JPG

tekst op 1080i:
Afbeeldingslocatie: http://www.pictureuploaderstop.com/user_uploads/Zilly94b7/P1070360k.JPGhttp://www.pictureuploade...ds/Zilly94b7/P1070360.JPG

tekst op 1080p:
Afbeeldingslocatie: http://www.pictureuploaderstop.com/user_uploads/Zilly94b7/P1070366k.JPGhttp://www.pictureuploade...ds/Zilly94b7/P1070366.JPG

zichtbare hoek, dus geen overscan:
Afbeeldingslocatie: http://www.pictureuploaderstop.com/user_uploads/Zilly94b7/P1070349k.JPGhttp://www.pictureuploade...ds/Zilly94b7/P1070349.JPG

in het groot:
Afbeeldingslocatie: http://www.pictureuploaderstop.com/user_uploads/Zilly94b7/P1070332k.JPGhttp://www.pictureuploade...ds/Zilly94b7/P1070332.JPG

in detail, het is de bol links van het tekstvenster:
Afbeeldingslocatie: http://www.pictureuploaderstop.com/user_uploads/Zilly94b7/P1070334k.JPGhttp://www.pictureuploade...ds/Zilly94b7/P1070334.JPG

testbeeld 1080p:
Afbeeldingslocatie: http://www.pictureuploaderstop.com/user_uploads/Zilly94b7/P1070342k.JPGhttp://www.pictureuploade...ds/Zilly94b7/P1070342.JPG

testbeeld 1080i:
Afbeeldingslocatie: http://www.pictureuploaderstop.com/user_uploads/Zilly94b7/P1070362k.JPGhttp://www.pictureuploade...ds/Zilly94b7/P1070362.JPG

analoge input (mijn sluitertijd is trelsng:
Afbeeldingslocatie: http://www.pictureuploaderstop.com/user_uploads/Zilly94b7/P1070368k.JPGhttp://www.pictureuploade...ds/Zilly94b7/P1070368.JPG

analoge input, de kleuren zijn in het echt wel goed:
Afbeeldingslocatie: http://www.pictureuploaderstop.com/user_uploads/Zilly94b7/P1070376k.JPGhttp://www.pictureuploade...ds/Zilly94b7/P1070376.JPG

Hier staan er meerdere gezipt:
http://rapidshare.com/files/17117411/V42EMGI.zip

De typfouten laat ik staan ... ik zit nu op 3m van het scherm, en het is wat moeilijk om lezen...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 209137 op 19-02-2007 09:52 . Reden: rapidshare link en de foto's nu juist ingevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 20:50

Jack

MHz Matters

Mooi fotos, maar zou je aub je post willen aanpassen?

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat doe ik mis, leg het me eens snel uit aub

-> foto's aangepast ondertussen

de rapidshare link telt 56 foto's

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 209137 op 18-02-2007 23:27 . Reden: -> foto's aangepast ondertussen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
...nogmaals het verzoek om je foto's aan te passen. Ze zijn echt veeeels te groot (en gezien de hoeveelheid foto's is dat extra vervelend bij het inladen van de pagina.... ;) ).
Gebruik de GoT FAQ voor resizen (zoals ook al als tip bij de foto's wordt gemeld).

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 19-02-2007 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:36
Die close-up van die druppel! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Mooie foto's :D

Ik ben eruit, UPC digital TV gaat eruit. Het verschil is miniem en wellicht dat ik een keer voor sateliet ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Die kleuren komen door je fototoestel hopelijk?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FaceDown schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:27:
Die kleuren komen door je fototoestel hopelijk?
Wat er bij de foto van de vara is misgelopen, weet ik niet. In het echt zijn de kleuren er wel goed.
De foto's van de testbeelden en vt4 zijn nochtans tamelijk juist van kleur met mijn toestel.

Heeft iemand nu een verklaring voor het verschil in de foto's van de testbeelden 1080i en 1080p ?
(je moet de foto's wel openklikken om het juist te zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44796

Mogelijk wat voor de start post:
Bij AVForums zeer veel ervaring met de goodmans GTVL42W15HD, deze is eaxct gelijk aan de Tatung V42EMGI.
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=394235

Op dit forum zijn ze zeer enthousiast over de TV, en deze worden al sinds oktober 2006 uitgeleverd. _/-\o_

zie ook http://games.blogo.nl/?comments/848/20770

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 44796 op 19-02-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31182

Anoniem: 44796 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:56:
Mogelijk wat voor de start post:
Bij AVForums zeer veel ervaring met de goodmans GTVL42W15HD, deze is eaxct gelijk aan de Tatung V42EMGI.
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=394235

Op dit forum zijn ze zeer enthousiast over de TV, en deze worden al sinds oktober 2006 uitgeleverd. _/-\o_
Als je goed leest zie je dat een groot aantal mensen de Goodmans heeft teruggestuurd vanwege problemen met voedingen die brommen, gebrek aan RGB via scart, etc. Een aantal mensen heeft zelfs al drie verschillende TVs gehad die stuk voor stuk problemen gaven. De fabrikant gaf telkens aan dat de problemen opgelost waren, maar dit was dus niet het geval. Verder zie je daar dat steeds meer mensen voor de SHARP LC-42XD1E of de Samsung LE40F71B kiezen en daar zeer tevreden over zijn. Misschien dat alle problemen met de Goodmans in de Tatung opgelost zijn, dan is het een goede koop. Ik zou nog even afwachten en dit topic blijven volgen, ook m.b.t. de service van Tatung.

Ik heb hier in ieder geval nog geen review kunnen lezen van iemand die hem in zijn/haar bezit heeft waar precies in staat wat de Tatung wel en natuurlijk ook niet kan. Dit alles vergezeld van goede foto's. Met alle respect voor Zilly, maar ik denk niet dat die foto's mensen zal overtuigen van de prestaties van deze TV.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 31182 op 19-02-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
brommende voedingen heb ik geen last van en er komt ook geen gebrom uit m'n speakers.

RGB over scart weet ik niet met 100% zekerheid te zeggen maar ik zie wel degelijk verandering van kleuren en scherpte als ik hem op RGB zet.

Verder zijn de mensen die voor de sharp gaan ook niet helemaal tevreden omdat sommigen last hebben van banding en overscan problemen en alleen 1080p over hdmi. Voor samsung geldt hetzelfde verhaal en is ook nog 2" kleiner. Daarnaast zijn deze tv's 500 euro duurder en veel mensen zullen niet snel geneigd zijn om hun oudere goedkopere tv positiever te beoordelen, jammergenoeg.

Je moet ook weten dat de tv's voor de nederlandse markt een nieuwere revisie zijn dan de engelse. De TV's voor nederland hebben januarie 2007 als productiedatum. Als alleen RGB over scart de reden is om deze tv terug te brengen en voor 500 euro meer de sharp of samsung te halen is dat in mijn ogen een verkeerde beslissing.

@AZZKIKR2 : wat de tv allemaal wel of niet kan is naar mijn mening duidelijk aan bod geweest. Goede foto's zijn niet altijd mogelijk want we zijn geen professionele reviewers of fotografen. Je kunt van de overige tv's ook niet perfecte foto's vinden. Er zijn echter wel genoeg foto's gepost die je meer dan een indruk geven wat deze tv wel of niet kan en ook beeldmateriaal ervan. Dus op dat punt ben ik het niet helemaal met je eens.

[ Voor 0% gewijzigd door jozy op 19-02-2007 16:53 . Reden: ik zie nu dat de samsung bijna identiek geprijst is aan de tatung ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31182 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:24:
[...]
maar ik denk niet dat die foto's mensen zal overtuigen van de prestaties van deze TV.
dat is ook mijn bedoeling niet. :9

Maar uit nieuwsgierigheid, wat zou jij een goede foto noemen ? Of wat zou je graag zien om overtuigd te zijn van de Tatungs kwaliteiten of gebreken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31182

jozy schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:51:
Verder zijn de mensen die voor de sharp gaan ook niet helemaal tevreden omdat sommigen last hebben van banding en overscan problemen en alleen 1080p over hdmi.
1080p verhaal klopt, maar de banding komt voornamelijk voor bij de 46" en 52" modellen.
Voor samsung geldt hetzelfde verhaal en is ook nog 2" kleiner. Daarnaast zijn deze tv's 500 euro duurder en veel mensen zullen niet snel geneigd zijn om hun oudere goedkopere tv positiever te beoordelen, jammergenoeg.
Die 2" zouden mij persoonlijk niets uitmaken. De TV is nu ook rond de 1500 euro, heeft geen banding problemen en accepteert (wel na de laatste firmware update) 1080p over HDMI, Component en VGA.
Je moet ook weten dat de tv's voor de nederlandse markt een nieuwere revisie zijn dan de engelse. De TV's voor nederland hebben januarie 2007 als productiedatum.
Dat weet ik ja ;)
@AZZKIKR2 : wat de tv allemaal wel of niet kan is naar mijn mening duidelijk aan bod geweest. Goede foto's zijn niet altijd mogelijk want we zijn geen professionele reviewers of fotografen. Je kunt van de overige tv's ook niet perfecte foto's vinden. Er zijn echter wel genoeg foto's gepost die je meer dan een indruk geven wat deze tv wel of niet kan en ook beeldmateriaal ervan. Dus op dat punt ben ik het niet helemaal met je eens.
Mischien moet ik hem gewoon eens in het echt zien. En dan natuurlijk het liefst naast de Sharp en de Samsung >:) Dit lijkt me vrijwel uitgesloten, want er is geen winkel die ze alledrie naast elkaar heeft staan en waar ik op mijn gemak kan testen met verschillende ingangsbronnen.
Anoniem: 209137 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:11:
[...]

dat is ook mijn bedoeling niet. :9

Maar uit nieuwsgierigheid, wat zou jij een goede foto noemen ? Of wat zou je graag zien om overtuigd te zijn van de Tatungs kwaliteiten of gebreken ?
Ik denk dat het überhaupt moeilijk is om een goede indruk te krijgen via een paar foto's. Ik zal de tatung, zoals ik hierboven al gezegd heb, gewoon eens in het echt moeten zien presteren.
Eerst moet ik nog een heleboel centjes terug krijgen van ome Belastingdienst en tegen die tijd zal ik me eens verder gaan verdiepen in full HD TVs. Tot die tijd volg ik graag de ervaringen met deze bak :)

PS: Ik ben dus echt geen merken fanboy ofzo! Ik hoop echt dat deze bak en de service van Tatung dit merk op de Nederlandse kaart gaan zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Het is erg lastig een TV uitkiezen maar je moet toch een keer de knoop doorhakken en ik heb geen moment spijt dat ik voor de Tatung ben gegaan: 1500 euro inclusief muurbeugel en 3 jaar aan huis garantie vind ik echt geen geld voor deze TV (plus gratis dvi/hdmi kabel van dollarshop :D).

Alle problemen waar ze het op avforums over hebben heb ik niet, alleen op de RGB over scart na dan. Maar voor mij is dat niet een vereiste omdat ik deze tv heb gekocht voor HD beelden en deze niet via scart ga aansluiten. Verder heb ik helemaal nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
jozy schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 01:04:
Het is erg lastig een TV uitkiezen maar je moet toch een keer de knoop doorhakken en ik heb geen moment spijt dat ik voor de Tatung ben gegaan: 1500 euro inclusief muurbeugel en 3 jaar aan huis garantie vind ik echt geen geld voor deze TV (plus gratis dvi/hdmi kabel van dollarshop :D).

Alle problemen waar ze het op avforums over hebben heb ik niet, alleen op de RGB over scart na dan. Maar voor mij is dat niet een vereiste omdat ik deze tv heb gekocht voor HD beelden en deze niet via scart ga aansluiten. Verder heb ik helemaal nergens last van.
3 jaar garantie aan huis? Is dat van Tatung (dacht dat t pickup and return was) of van Dollarshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Ferry34 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 12:00:
[...]

3 jaar garantie aan huis? Is dat van Tatung (dacht dat t pickup and return was) of van Dollarshop?
Volgens mij gewoon van Tatung zelf: mensen van de 32" die brom problemen hadden enzo werden thuis geholpen en alles werd daar vervangen zover mogelijk en anders een nieuw exemplaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
Wat is het hier stil he,FaceDown ?
Het lijkt er toch echt op dat er niet veel te klagen valt ;)

Hier niet iig.....

• sanook

sanook

_/-\o_

richajax schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:55:

Hier niet iig.....
Ik wacht eigenlijk op berichtjes van mensen die overgestapt zijn van plasma naar deze Tatung. Ben benieuwd of ze net zo enthousiast zijn als mensen die overgestapt zijn van LCD naar Plasma (en dan vaak niet meer terug willen....)

Topicstarter
Tis misschien wat voorbarig, maar toch een verzoek om voorzichtig met persoonlijke "prikjes" naar een ander te zijn, zoals onderstaande:
richajax schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:55:
....even een quote ter herinnering uit het vorige topic na diverse waarschuwingen van een modje:
Anoniem: 21405 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:28:
[modbreak]Niet persoonlijk reageren dus, nu nokken! Ik ben het zat! Plaats maar een TR als iets je niet bevalt[/modbreak]
jozy schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:15:
... Ga nou niet zitten uitlokken...
....lok dus dan ook niet uit en houd het dus rustig, alsjeblieft :)

(en reageer dus ook maar niet op dit bericht en neem het ter kennisgeving en waarschuwende herinnering aan, ook al had je het misschien niet direkt uitlokkend bedoelt ;) )

We gaan weer ontopic....

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 22-02-2007 08:24 ]

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Zwaai zwaai. Ik ben nog steeds tevreden over de Tatung, na ruim 2,5 week in gebruik merk ik niets meer van de zoem (instellingen backlight naar smaak ingesteld).

Met mijn HTPC en 360 is de combinatie echt een toppertje.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

hvangent schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 07:26:
[...]

Ik wacht eigenlijk op berichtjes van mensen die overgestapt zijn van plasma naar deze Tatung. Ben benieuwd of ze net zo enthousiast zijn als mensen die overgestapt zijn van LCD naar Plasma (en dan vaak niet meer terug willen....)
Ik dus ook. De persoon die ook een plasma heeft, heeft niet meer gereageerd volgens mij. Ik ben vorige week voor de gein nog eens een winkel ingelopen om te kijken wat er hing, en dat waren dus alleen maar LCD's (allemaal A-merken) maar er was er niet een bij die zich kon meten met mijn plasma, ook niet de schermen die 2x zo duur waren.
Hierboven staat een opmerking dat het hier 'stil' zou zijn en dat er dus weinig te klagen is. Ik vind dat nogal een foute conclusie. Als ik een potentiele toekomstige bezitter van dit scherm zou zijn, dan zou ik graag eens wat info zien over de beeldkwaliteit (en dan liefst wat gedetailleerder dan "het is mooi"). De foto's hierboven zijn werkelijk schrikbarend qua kleur en contrast maar ik ga er vanuit dat dit door de camera komt. Hoe is nu het contrast, hoe zijn de zwartwaarden (op de duurdere LCD's zijn die tegenwoordig vrij goed te noemen), hoe is de kleurechtheid? 'Spatten' de kleuren van het scherm of is het allemaal wat flets? Zijn foto's op het scherm levensecht? Zijn de huidtinten natuurgetrouw? Dit lijken me allemaal nogal relevante vragen die ik hier niet beantwoord zie worden, die toch allemaal net wat belangrijker dan dat ie 1080p kan.

@ fotograaf hierboven: Nog wat betreft die foto's; interessant die vergelijking tussen 1080i en 1080p. Laat echter wel even de foto's met dezelfde zoom verhouding zien. De 1080i foto's zijn nu van veel dichterbij geschoten. Ik ben er wel benieuwd naar. Als kanttekening wil ik er wel bijplaatsen dat die weinig zegt over de verschillen tussen 1080i en 1080p als wel over de interne deinterlacer van deze TV.
Je hebt erbij gezet dat de kleuren in het echt van het 'Vara' shot beter zijn, maar op het testbeeld zitten de kleuren er net zo goed enorm naast. Is dit in het echt ook beter? Wat voor bron is dat Vara beeld? Is dit analoge tv, of digitale kabel via een analoge input? Het beeld vind ik naast de kleuren absoluut slecht. Het heeft van die typische LCD-artifacts.
Heb je ook foto's van DVD weergave?

[ Voor 20% gewijzigd door FaceDown op 22-02-2007 10:42 ]

Groetjes, FaceDown.

Topicstarter
hvangent schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 07:26:
Ik wacht eigenlijk op berichtjes van mensen die overgestapt zijn van plasma naar deze Tatung.
FaceDown schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:33:
Ik dus ook. De persoon die ook een plasma heeft, heeft niet meer gereageerd volgens mij.
Heb maar effe gespit wie dat nu ook alweer was, want ook ik wacht op deze vergelijking...
jmwiersma schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:51:Daarnaast ben ik in het gelukige bezit van een Philips 23PF5321/01 (LCD 55cm) op de slaapkamer en een Panasonic TH-37PV45 (Plasma 37'') nu in de woonkamer en die gaat naar de game kamer... Dus ik kan direct vergelijken met de Tatung... ik kan niet wachten..
... wil de trotse bezitter zich graag in dit forum melden ;)

[...]
@ fotograaf hierboven: ... De 1080i foto's zijn nu van veel dichterbij geschoten. ...
Kijk naar de testbeelden, die zijn van evenver (ok 10 cm verschil mss) geschoten.
Als je vanop 3m naar een schuine lijn (of bv zo'n druppel) kijkt, dan is de rand gekarteld als mijn PowerBook een interlaced signaal doorstuurt.
[...]
@ fotograaf hierboven: ...

Je hebt erbij gezet dat de kleuren in het echt van het 'Vara' shot beter zijn, maar op het testbeeld zitten de kleuren er net zo goed enorm naast. Is dit in het echt ook beter? Wat voor bron is dat Vara beeld? Is dit analoge tv, of digitale kabel via een analoge input? Het beeld vind ik naast de kleuren absoluut slecht. Het heeft van die typische LCD-artifacts.
Heb je ook foto's van DVD weergave?
De vara komt binnen via de gewone analoge kabel. Huidtinten heb 'ik' niks op aan te merken. Het beeld is mooier op mijn Tatung dan op de CRT PixelPlus tv (82 cm) van mijn ouders. Dit kan natuurlijk ook aan de kabel zelf liggen.
Weet ik veel hoe de kleuren er bij een testbeeld moeten uitzien ... Het verschil in kleur tussen de lcd van mijn laptop en de Tatung was miniem. Maar ook hiermee weet ik niet of de kleuren 'juist' zijn.

Wat zijn typische lcd-artifacts ?

Aangezien ik er niet in slaag om voldoende duidelijke foto's te maken, snap ik niet wat je wil zien bij een dvd-weergave. :'(

Anoniem: 147915

DrY schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:29:
[...]

niet waar: multikabel digitaal basispakket kost sinds dit jaar 1,95 per maand, daar krijg je wel 30 extra digitale zenders voor.
het digitale standaardpakket bestaat officieel niet meer

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
DoctorV64 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:02:
Zwaai zwaai. Ik ben nog steeds tevreden over de Tatung, na ruim 2,5 week in gebruik merk ik niets meer van de zoem (instellingen backlight naar smaak ingesteld).

Met mijn HTPC en 360 is de combinatie echt een toppertje.
ghehe neej je 360 zoemt er lekker bovenuit cker :P

Nukezone FTW

• Ferry34
Anoniem: 31182 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:24:
[...]

Als je goed leest zie je dat een groot aantal mensen de Goodmans heeft teruggestuurd vanwege problemen met voedingen die brommen, gebrek aan RGB via scart, etc. Een aantal mensen heeft zelfs al drie verschillende TVs gehad die stuk voor stuk problemen gaven. De fabrikant gaf telkens aan dat de problemen opgelost waren, maar dit was dus niet het geval. Verder zie je daar dat steeds meer mensen voor de SHARP LC-42XD1E of de Samsung LE40F71B kiezen en daar zeer tevreden over zijn. Misschien dat alle problemen met de Goodmans in de Tatung opgelost zijn, dan is het een goede koop. Ik zou nog even afwachten en dit topic blijven volgen, ook m.b.t. de service van Tatung.

Ik heb hier in ieder geval nog geen review kunnen lezen van iemand die hem in zijn/haar bezit heeft waar precies in staat wat de Tatung wel en natuurlijk ook niet kan. Dit alles vergezeld van goede foto's. Met alle respect voor Zilly, maar ik denk niet dat die foto's mensen zal overtuigen van de prestaties van deze TV.
Van pagina 173 tot en met 46 kom ik alleen maar zeer enthousiaste mensen tegen, tot dan nog maar 2 mensen met een probleem. De laatste 46 nog ff lezen, pfff

Anoniem: 202363

Sinds 2 weken heb ik deze TV :) . Over het algemeen ben ik zeer tevreden over het gebodene. Maar ik heb toch wat puntjes van kritiek :'(
1) De kijkhoek is beperkter dan de opgegeven 176º hor /176º vert. Als je 2 stappen vanuit het midden doet is het beeld al iets uitgebleekt. :|
2) Als er zwarte balken om het beeld zichtbaar zijn hebben die een roodachtig/paarse zweem. :/
3) Ik vind de standaard instellingen te krachtig aangezet. Dat is vooral zichtbaar in de huidtinten die nogal roodachtig overkomen. Het is wel terug te regelen maar als je dan per ongeluk de instellingen reset kun je de boel weer van voorafaan inregelen. ;(
Voor de rest vind ik het een perfecte TV en je kunt er zelfs heel goed een computer aanhangen. :) Over het afspelen van DVD's hoef ik verder niets te zeggen. Heb je een goede DV'D speler met een goede upscaler dan is het gewoon genieten. Ook vind ik voor een TV met zulke kleine luidspreker het geluid erg meevallen. Beslist een aanrader zeker voor dat geld en als ze die puntjes van kritiek ook aanpakken is het beslist een DIJK van een LCD-TV zeker voor dat geld. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Powrskin schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:45:
[...]

ghehe neej je 360 zoemt er lekker bovenuit cker :P
Wahahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202363 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:57:
1) De kijkhoek is beperkter dan de opgegeven 176º hor /176º vert. Als je 2 stappen vanuit het midden doet is het beeld al iets uitgebleekt. :|
-> klopt volledig, daar erger ik me ook aan
Anoniem: 202363 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:57:
2) Als er zwarte balken om het beeld zichtbaar zijn hebben die een roodachtig/paarse zweem. :/
-> is me nog nooit opgevallen

Ik vind het ook storend dat de zwartbalken bij 16:9 uitzendingen zichtbaar blijven. Waarom schakelt de tv niet zelf over naar een beeld zonder die balken ? Nu moet ik ze iedere keer op zoom1 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Anoniem: 209137 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:24:
[...]

-> klopt volledig, daar erger ik me ook aan

[...]

-> is me nog nooit opgevallen

Ik vind het ook storend dat de zwartbalken bij 16:9 uitzendingen zichtbaar blijven. Waarom schakelt de tv niet zelf over naar een beeld zonder die balken ? Nu moet ik ze iedere keer op zoom1 zetten.
Waarschijnlijk ligt dat niet aan de TV, maar aan de uitzendingen. Het lijken misschien 16:9 uitzendingen, maar in feite zijn ze nog steeds 4:3 (de zwarte balken worden gewoon meegezonden als zijnde beeld). De enige zenders die echt breedbeeld uitzenden zijn Ned 1, 2, 3 en de BBC. De RTL-zenders beginnen er vanaf juni mee. De rest zal ook niet lang op zich laten wachten.
De zoom optie is leuk (sommige tv's schijnen het automatisch te doen) maar is wel desastreus voor de beeldkwaliteit. Je gaat de beeldlijnen verticaal oprekken namelijk en je krijgt zo minder beeldlijnen in beeld dan wanneer je een echte breedbeeld uitzending zou bekijken.

[ Voor 14% gewijzigd door FaceDown op 23-02-2007 11:37 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
FaceDown schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:36:
[...]

Waarschijnlijk ligt dat niet aan de TV, maar aan de uitzendingen. Het lijken misschien 16:9 uitzendingen, maar in feite zijn ze nog steeds 4:3 (de zwarte balken worden gewoon meegezonden als zijnde beeld). De enige zenders die echt breedbeeld uitzenden zijn Ned 1, 2, 3 en de BBC. De RTL-zenders beginnen er vanaf juni mee. De rest zal ook niet lang op zich laten wachten.
De zoom optie is leuk (sommige tv's schijnen het automatisch te doen) maar is wel desastreus voor de beeldkwaliteit. Je gaat de beeldlijnen verticaal oprekken namelijk en je krijgt zo minder beeldlijnen in beeld dan wanneer je een echte breedbeeld uitzending zou bekijken.
Oh, dus met die balken ìs het helemaal geen breedbeeld?
Ik vond het al zo vreemd. Dacht al: hèb je een breedbeeld tv en dan zie je nog steeds balken.
Hoe zit dat dan met dvd's? Als ik die via xbox en vga afspeel, heb ik ook zwarte balken boven en onder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ferry34 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:21:
[...]Hoe zit dat dan met dvd's? Als ik die via xbox en vga afspeel, heb ik ook zwarte balken boven en onder
..dan is er sprake van een ander breedbeedformaat, namelijk 2.35:1 (21x9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:36
Ferry34 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:21:
[...]

Oh, dus met die balken ìs het helemaal geen breedbeeld?
Ik vond het al zo vreemd. Dacht al: hèb je een breedbeeld tv en dan zie je nog steeds balken.
Hoe zit dat dan met dvd's? Als ik die via xbox en vga afspeel, heb ik ook zwarte balken boven en onder
Moest het echt 16:9 zijn en je tv zou niet correct zoemen, dan zou je links en rechts ook zwart hebben. Zeg maar een ganse kader rond je beeld.
Bij deze "fake" 16:9-uitzendingen, heb je boven en onder zwart. Als je die weg wil werken, moet hij inzoomen waardoor de beeldkwaliteit slechter word (door het gebrek aan beeldlijnen) en zou er links en rechts een stuk van je beeld wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Fire69 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:54:
[...]

Moest het echt 16:9 zijn en je tv zou niet correct zoemen, dan zou je links en rechts ook zwart hebben. Zeg maar een ganse kader rond je beeld.
Bij deze "fake" 16:9-uitzendingen, heb je boven en onder zwart. Als je die weg wil werken, moet hij inzoomen waardoor de beeldkwaliteit slechter word (door het gebrek aan beeldlijnen) en zou er links en rechts een stuk van je beeld wegvallen.
Dat nou net niet, door het zoomen valt alleen boven en onder beeld weg (op mijn tv tenminste).

Aanvulling op LOST: Probeer eens een DVD die echt 16:9 is (staat achterop het hoesje) als je dan nog zwarte balken ziet dan heb je ergens een instelling verkeerd staan (op 4:3 ipv 16:9 bijvoorbeeld).

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrY
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08-2024

DrY

True enough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Rode gloed heb ik geen last van. Ook het switchen naar 16:9 gaat perfect mits de zender 16:9 uitzend. Ik heb met de kleuren etc gespeeld en zwart is nu diep zwart en de kleuren zijn veel levendiger geworden. Film kijken is nu een waar genot. Satelliet stond nog niet op RGB maar na een beetje te spelen in het menu heb ik het toch aan de praat gekregen en het ziet er nu prachtig uit.

Morgen ga ik hem ophangen waarna mijn zwevend scherm nog meer indruk zal maken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06 16:57
Jozy, kun jij de beeldinstellingen die je gebruikt met ons delen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374
  • Laatst online: 19-03 12:19

Iken374

webhostingtalk.nl

Kan iemand 123 zeggen of deze beugel zal passen met de Tatung (zit nu niet thuis)?

http://www.factoryprices....=68_453&products_id=41991

Vogels EFW6345 Muursteun ADJ
Artikel nr.: 41991
€280,89 incl. BTW
€236,04 excl. BTW

De EFW 6345 LCD/Plasma-steun is een 'optimaal verstelbare' wandsteun, geschikt voor TV's tot 42". De steun heeft een kantel-, draai- en reikfunctie.

EDIT: En hier kun je hem bestellen voor 245 euro inclusief. :) http://www.fotopreissturz...x.php?id=Vogels%20EFW6345

[ Voor 13% gewijzigd door Iken374 op 25-02-2007 16:32 ]

HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
ik zal mijn instellingen posten zodra ik de beeldinstellingen heb aangepast met video essentials dvd. Draai nu op de standaard instellingen.

Nog een paar toppunten van deze tv die hem onderscheid tov de rest:

1: dvi poort heeft hdcp ondersteuning dus gewoon te gebruiken voor BR/HD-DVD. Daarnaast heeft hij ook een 3.5 mm stereo plugin waarmee je geluid naar je tv kan sturen.
2: de tv heeft trouwens WEL een optische spdif aansluiting :)
3: hdmi, dvi(met hdcp), vga, stereo audio in, 2 rgb scarts, component met 1080p, composiet en audio aansluitingen maken de tv helemaal compleet. M'n neef die naast me woont heeft de Aldi dvd speler gekocht met component/hdmi aansluiting die ik wil testen zeer binnenkort.

Met de dag ben ik blijer met mijn scherm (als er weer vragen zijn hoor ik het wel).
(ik krijg soms vragen met 1080p testbeelden maar ik ben student in delft en de tv staat bij mn ouders en alleen in het weekend kan ik er testen maar heb niet zoveel tijd). Voor overige vragen natuurlijk altijd mail/msn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164319

Zijn er meerdere mensen die last hebben van de backlight-buzzing, de mijne heeft het wel en begint irritant te worden. Tevens is de kijkhoek echt een drama bij deze tv je moet er echt precies recht voor zitten, dus de scherm iets hoger ophangen is geen optie(voor mij geen probleem maar de meeste hebben hem iets hoger hangen). Alle standaard instellingen zijn niet te doen, beter zet je de backlight op nul en de contrast op 45 en brightnes op 50 pas dan werd het acceptabel. De buzzing is voor mij echt een probleem hopelijk gaat het weg na een weekje anders de tv weg.

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 164319 op 26-02-2007 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Jozy, perfect omschreven. De zaken die jij aanhaalt gelden voor mij ook. (waar heb jij die essentials dvd gehaald btw?)

@ Macksplack, ik persoonlijk heb geen last van het gezoem ook al heb ik de instellingen qua backlight nu staan dat deze boven de 50 staat en ik meer speel met contract en color.
Ik weet niet hoe erg hij bij jou zoemt, maar als ik mijn tv gewoon op 8 of 10 qua volume heb staan dan hoor ik sowieso geen gezoem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164319

DoctorV64 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 09:47:

@ Macksplack, ik persoonlijk heb geen last van het gezoem ook al heb ik de instellingen qua backlight nu staan dat deze boven de 50 staat en ik meer speel met contract en color.
Ik weet niet hoe erg hij bij jou zoemt, maar als ik mijn tv gewoon op 8 of 10 qua volume heb staan dan hoor ik sowieso geen gezoem.
Je hoord het goed in stille momenten van een film, en boven de 50 backlightstand brand me netvlies eraf, dat is niet optimaal om in het donker een filmpje te kijken(tevens ook voor de zwartwaarden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
inkijkhoek is inderdaad niet z'n sterkste punt maar problematisch vind ik het niet.

backlight buzzing is volgens mij wel aanwezig maar alleen hoorbaar als de waarden tussen de 40 en 60/70% zitten als ik het nog uit m;n hoofd weet.

Wat ook stoorde was AVC bij het geluidsmenu: wanneer die aanstaat werd er ook wat gezoem uit de tv geproduceerd. Maar nu heb ik er geen last van, heel raar. Backlight nog niet gekeken anders wordt het weer bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:04
Die kijkhoek is dus wel een punt waar je U tegen zegt? Want ik neem aan dat je wat vaker als met 1 of 2 personen erna kijkt en niet iedereen zit er dan 'recht' voor.
Kan iemand mij beschrijven hoe je dat nu echt ervaard als je bijvoorbeeld hoek van 30 graden ofzo of hoe je het wil beschrijven op kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
30 graden enzo is helemaal nix mis mee maar pas na 60 graden ofzo begin je het een beetje te merken. Als ik een film kijk ga ik zowiezo niet in amfitheater mode zitten dus het is geen probleem voor mij. De opgegeven 170 nog wat graad is iig onzin maar dat kon ik van te voren ook al bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Met z'n allen voetballen kijken is er dus niet bij bij dit scherm, of je moet in treinmodus gaan zitten :D

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
FaceDown schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:59:
Met z'n allen voetballen kijken is er dus niet bij bij dit scherm, of je moet in treinmodus gaan zitten :D
nogmaals het valt reuze mee je kunt gewoon alles zien maar als je echt schuin gaat staan zie je wel dat het minder wordt. Ik weet dat je weer wilt uitlokken FaceDown maar ik dacht altijd dat een gewaarschuwd mens voor 2 telde.... (ik heb in ieder geen last van irriterende glasplaatreflectie ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ik wil helemaal niks uitlokken maar dit zou voor mij serieus een reden zijn om een scherm niet te kopen.
Bij plasma kun je inderdaad reflecties hebben ja. Ik vind echter het glanzende oppervlak van een plasma veel mooier dan het doffe van veel LCD's. Als het echter donker is en je doet naast je een schemerlamp aan dan zie je die in het beeld inderdaad.. wij hebben echter een lampje naast de tv en nog een verderop en dat werkt prima. Ook overdag geen last van reflecties.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Inkijkhoek is voor mij ook zeker van belang bij de aankoop van een scherm. Maar is het niet zo dat bij de verschillende panelen je soms inlevert op de inkijkhoek om te kunnen genieten van een hogere beeldkwaliteit? Net zoals bij TFT's voor de computer. Daar is het ook vaak de afweging wat je belangrijker vindt. Hoewel ik moet zeggen dat de Samsung F71 (niet vloeken in de kerl, sorry) geen last heeft van een slechtere inkijkhoek. Maar wellicht mist die dus weer punten als het aankomt op beeldkwaliteit!
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste