Joopieboy schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 19:12:
Echt waar, is er ook iets van linux wat wel gelijk goed werkt... Ik heb n u slechte ervaring met dt ubuntu gebeuren.
Paar dingen:
- driver van de videokaart krijg ik niet geinstaleerd, moet ik waars als hoofdgebruiker of iets dergelijke ingelogd zijn, maar ik ben de hoofdgebruiker
Lees je in in de materie, bijvoorbeeld de wiki en ubuntuforums
- gedownloade skins zijn niet aan de praat te krijgen
- als ik in een map naar beneden scroll dan word ie zo traag als wat en komen de mappen langzaam voorbij
- de mediaspelers die erop zitten doen niks, hebben codecs nodig of wat dan ook
- internet is niet aan de gang te krijgen
En nu even onderbouwend:
- driver van de videokaart krijg ik niet geinstaleerd, moet ik waars als hoofdgebruiker of iets dergelijke ingelogd zijn, maar ik ben de hoofdgebruiker
Je bent geen hoodfgebruiker, alleen ben je wel gemachtigd om tijdelijk de rechten van de hoofdgebruiker te krijgen. En die hoofdgebruiker heet root

Vul je normale wachtwoord in wat je ook tijdens de installatie hebt opgegeven en je komt er zo doorheen
- gedownloade skins zijn niet aan de praat te krijgen
Welke "skins". Je hebt icon packs, je hebt aparte vensterranden, je hebt het thema van je vensters: buttons en dergelijke. Je hebt thema's van Firefox, je hebt thema's van xmms. Thema

Skin

Wat bedoel je?
Als je naar
http://gnome-look.org gaat en een leuk metacity theme of gtk theme uitkiest is het een kwestie van je theme dialog openen, het pakketje in het venster slepen en je bent klaar...
- als ik in een map naar beneden scroll dan word ie zo traag als wat en komen de mappen langzaam voorbij
Welke map? Welke bestanden? Welke filemanager? Hoeveel mappen zitten in die map?
- de mediaspelers die erop zitten doen niks, hebben codecs nodig of wat dan ook
Omdat jij vrije software gebruikt kan dat inderdaad niet zomaar. Als je weet wat je gebruikt in plaats van wat weg te klikken en boos te worden als het niet werkt...
Kijk op de wiki naar de restricted formats. Het staat perfect uitgelegd waarom het niet meegeleverd wordt en wat je moet doen om het aan te zetten.
- internet is niet aan de gang te krijgen
"Het lukt niet" is in de Linux community een loze kreet. Het geldt trouwens ook voor GoT: wat heb je geprobeerd, wat lukt niet en waar gaat het fout.
Zit je uberhaupt op ethernet of wifi? Heb je voor je wifi al NetworkManager geinstalleerd...
* mithras wordt moedeloos als er zulke mensen zijn die eerst roepen en afkraken en dan pas goed kijken wat ze gedaan hebben. Offtopic: Linux is prima klaar voor de desktop, de desktop niet voor iedereen
/edit:
offtopic:
Verbeter even in je profiel: "geslaagt naar geslaagd