[Discussie] Het grote Vista Ervaringen topic [Deel 12]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.113 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 18:07:Laat uitzetten ook uitzetten zijn, niet dat mijn laptop naar standbye gaat als ik hem uit wil zetten. Ik wil ook wat stroom besparen. Dat is niet echt handig bedacht van microsoft.
Dan stel je dat toch zo in?

Ga naar je Power Options, kies Change plan settings, dan Change advanced power settings, dan bij Power buttons and lid > Start menu power button. Kan je kiezen tussen Standby, Hibernate en Shut down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilmocs schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 09:05:
Ik werk nu een kleine maand met vista, ben zeer tevreden alleen ik heb een probleem wat zo iritant is dat ik al een enkele keer tot 10 heb moeten tellen;)

Als ik mijn pc opstart krijg ik geen scherm in VISTA, ik zie gewoon het laden van het OS en daarna 1 miliseconde het logo, en dan is het klaar... het beeldscherm gaat niet op standby maar blijft gewoon aan, alleen geeft geen beeld. Om beeld te krijgen moet ik 3 keer opnieuw opstarten, of in veilige modus opstarten en daarna weer normaal.

Ik heb een ATI 9800XT en gebruik de officiele drivers voor vista, ik kan nergens een oplossing vinden
Probeer eens, Windows toets +R > MSCONFIG > Boot.ini > NoGuiboot aan te vinken

Ik zit nu op xp, kan het niet duidelijker uitleggen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zet ik eigenlijk ook die uac uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
:)

heb je al in dit topic gezocht? Of op google? Check deze link anders : klik

suc6

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Finally, Windows Ultimate NL extra's... Poker en Bitlocker!

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
MichaelK1985 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:49:
Finally, Windows Ultimate NL extra's... Poker en Bitlocker!
als je het engelse language pack download, dan kan je ook al dreamscene downloaden hoor (je windows blijft gewoon nl hoor, alleen die languagepack ''kan'' je gebruiken)

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:54
hey ik instaleer net Intel Thermal Analysis Tool.. als ik het proggie opend krijg i kdit te lezen.

ERROR ENUMERATING ON DEMAND CLOCK MODULATION SUPPORT.. en dan sluit hij het proggie af... wat is dit voor melding,werk het nog niet goed onder vista ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyctech
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-07 21:36
Toch heb ik nog wat problemen met vista, hoe kun je de transparatie van de windows schermen instellen? Bij de sidebar lukt dat goed.

Bij Gnome ( LINUX ) werkte dat al sinds 2001 ( misschien al eerder)

Verder gebruikt VISTA meer recourses dan XP ( Ik dacht dat vista van de grond af opnieuw geprogrameerd was, en dus wellicht sneller met minder zou moeten kunnen zijn)

Ik zal nu de oude skins activeren en kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

transparantie doe je door op je desktop rechtermuisknop en eigenschappen.
dan kies je voor thema's en kies je Windows Aero.

weet iemand of het ook mogelijk is om bij vista dit soort logon te gebruiken?
Afbeeldingslocatie: http://www.jaims.org/Graphics/Computer_XP_Logon.gif

deze dus en ja tuurlijk is het dan een vista skin :)

en is er ook iets voor die computer afsluitknop?
nu doe ik bij start, dan zie ik die 2 knoppen, die power knop en slotje en daarnaast een pijltje.
via dat pijltje moet ik aflsuiten, want als ik op die power knop druk gaat hij in hibernate.
mischien dat ik vanalles over het hoofd zie, heb het pas 2 dagen draaien ^^

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:04
nu doe ik bij start, dan zie ik die 2 knoppen, die power knop en slotje en daarnaast een pijltje.
via dat pijltje moet ik aflsuiten, want als ik op die power knop druk gaat hij in hibernate.
Misschien moet je deze pagina even goed doorlezen ;-) Is een dag geleden ongeveer 1450.000484x behandeld.

Ik ga even kijken of ik de SP kan aanpassen want er wordt zoveel hetzelfde gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:00:
transparantie doe je door op je desktop rechtermuisknop en eigenschappen.
dan kies je voor thema's en kies je Windows Aero.

weet iemand of het ook mogelijk is om bij vista dit soort logon te gebruiken?
[afbeelding]

deze dus en ja tuurlijk is het dan een vista skin :)

Volgens mij niet :) Als je op een domein aanlogt (zoals ik doe op m'n laptop) dan krijg je een ander scherm iig als dat XP scherm wat jij hierboven laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:16:
[...]

Misschien moet je deze pagina even goed doorlezen ;-) Is een dag geleden ongeveer 1450.000484x behandeld.

Ik ga even kijken of ik de SP kan aanpassen want er wordt zoveel hetzelfde gevraagd.
staat die logon ook ergens in dit topic? dan spit ik die 25 pagina's wel even door :o
en anders die overige 11 topics... :X

Edit:
TheVMaster schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:17:
[...]

Volgens mij niet :) Als je op een domein aanlogt (zoals ik doe op m'n laptop) dan krijg je een ander scherm iig als dat XP scherm wat jij hierboven laat zien.
oke thx!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen kreeg ik 1 update en 2 vista ultimate extra's.
Voor de Nederlandse versie van Vista Ultimate 64-bits.

MSXML 4.0 SP2 Security Update (KB927978)

Extra's

Bitlocker / EFS
Hold'Em pokerspel

--EDIT--
Was al gepost maar niet gezien.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:12
Ferret X schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:41:
Nog een keer m'n vraagje ;) :
M'n huidige (game)systeem is:
Asus M2N-E (moederbord)
Athlon 64 3800+ op 2800 Mhz (processor)
Corsair CM2X1024-6400 (2 x 1gig geheugen)
Asus 7900 GT TOP (grafische kaart)
Maxtor 6Y160MO (160 gig 8mb cache HD)

Voordat ik Vista Home premium 64bit koop, wil ik voor zo'n €200,- upgraden (en het is niet de processor )
Aanvankelijk wilde ik 2 x een raptor 36 gig 16 mb cache kopen en in raid 0 zetten en dan de 160 gig eruit halen. (meer hardeschijfruimte heb ik niet nodig en anders zet ik er nog 1 of 2 hardeschijven bij).
Echter vanwege het grote geheugengebruik van Vista, vraag ik me af of het niet beter is om nog 2 x 1 gig geheugen te kopen i.p.v. de hardeschijven...
Wat raden jullie aan?
De computer is hoofdzakelijk bedoeld voor games (BF2, Oblivion, NFS, enz.)
p.s. zal nog wel een maandje of 2 duren voordat ik die investering wil doen.
Er is niet echt op jouw vraag gereageerd dus doe ik het ff:

Die 36GB raptor is helemaal niet zo snel meer, een gemiddelde 320GB SATA2 schijf is eigenlijk sneller en heb je veel meer voor je geld! Dus als je echt iets wil upgraden doe je dat. Ik denk ook niet dat het echt nuttig is om 4GB in je systeem te hebben eigenlijk. Tenminste niet alleen voor vista zelf.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Beste mensen, ik heb vista ultimate erop gezet. Ik heb gewacht tot ik zeker wist dat men pinnacle tv kaart het ging doen. en nu is het zover :)

Alles draaid lekker enzo. Had hem er al eerder opgehad. Maar ik heb toch nog 1 vraag:

- Ik zou willen dat als ik door deze computer heen blader dat de view altijd is ingesteld op medium icons. Vroeger had je zo een optie van apply to all folders, maar nu zie ik dat nergens. Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timsalabim
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-02-2021
Ik probeer mijn digitale videocamera (JVC GR-DX 300) aan te sluiten op m'n laptop (Sony Vaio N21E, met Windows Vista Home Premium) echter herkent de laptop de camera niet. De camera is verbonden met een firewire kabel naar de laptop. Ik werk met Pinnacle Studio plus ( Beta voor vista is ook geinstalleerd) maar als ik de camera via firewire aansluit, geeft Pinnacle aan dat ie geen camera kan vinden (camera staat dat wel aan) Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshal1
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-03-2022
Probeer 'folder options' in 'control panel' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
[b][
Echter vanwege het grote geheugengebruik van Vista, vraag ik me af of het niet beter is om nog 2 x 1 gig geheugen te kopen i.p.v. de hardeschijven...
Wat raden jullie aan?
Vista gebruikt niet meer geheugen maar Vista benut het geheugen beter en hierdoor lijkt het alsof Vista meer gebruikt, terwijl die o.a. een reservering is voor jouw programma's. 2GB is ook voldoende maar 4 is mooi. Maar of je het echt merkt??? Hij cached bepaalde programma's van te voren zodat ze sneller laden. Dus hoe meer geheugen hoe meer snelle programma starts.

Maar zou eerst lekker met 2GB starten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
TranceSetter schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:33:
[...]
Je hebt de optie 'Computer' en de optie "gebruikersnaam'. Als je op de eerste optie klikt kom je bij je partities uit, klik je op de tweede, dan kom je inderdaad bij je verschillende documenten uit...
Dat beantwoord zijn vraag volgens mij nog niet.
Dit vind ik ook irritant... hij onthoud niet in welke map je de laatste keer was en je zou dus een default map in willen stellen... hij gaat iedere keer automatisch naar die documenten-mappen... die wil ik niet eens! :(

[ Voor 18% gewijzigd door dutch79 op 28-02-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 16:21
Marf0rz schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:07:
[...]

Dat is ook mijn overweging geweest om het uit te zetten, ik vind het idee verder prima, maar het vertraagd je hele 'feel proces' zeg maar, ben ik dus met je eens. Ik heb UAC net even uitgezet dus, maar het irritante (vind ik) is dat je nu continue een windows alert icoontje in je tray hebt die niet weg te krijgen is.
Kan je gewoon uitzetten hoor! Je kan melding van UAC uitzetten evenals firwall virus scan e.d!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Nu online
vraag:

- Ik zou willen dat als ik door deze computer heen blader dat de view altijd is ingesteld op medium icons. Vroeger had je zo een optie van apply to all folders, maar nu zie ik dat nergens. Iemand een idee ?
Marshal1 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:13:
Probeer 'folder options' in 'control panel' :)
Helaas hier kan ik niks instellen voor de icoons

[ Voor 34% gewijzigd door Mich op 28-02-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Mich schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:50:
vraag:

[...]

Helaas hier kan ik niks instellen voor de icoons
Browse even naar C:\ toe, (eigenlijk is alles goed zolang je maar mappen ziet). Dan even je view aanpassen zoals je het wil hebben, dan links bovenin organiseren aanklikken en dan map en zoekopties en apply to all.

Als het goed is moet dat werken... deed het hier tenminste wel (al moet ik soms links en rechts toch een mapje bijstellen)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Timsalabim schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:13:
......, geeft Pinnacle aan dat ie geen camera kan vinden (camera staat dat wel aan) Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Je moet even de juiste drivers van je Firewire kaart installeren! Bij mij werkte hij daarna prima en werd hij goed herkend. In mijn geval moest ik dus de Intel Mobo drivers installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
GremliN-Online schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:49:
[...]Paar keer de klep open en dicht doen werkt hier iig.. Er zijn veel problemen met Vista op dat punt. Gelukkig kun je als A6T-er beschikken over een userbase aan tweakerts die Vista op hun geliefde A6T hebben staan :+ Voor meer informatie verwijs ik naar het Grote Asus A6 Ervaringen Topic oid :+ (bijna Asus A6T topic eigenlijk :+)

Iig heb ik een zeer nuttig iets voor Vista x64 gebruikers gevonden. Ik weet niet of het eerder is gepost (en heb ff gezogd maar kon zo snel niks vinden). Het gaat hier om het uitschakelen van de driver signing zonder altijd op F8 te hoeven drukken. Het werkt hier prima met de RTM versie. RMclock en alles wordt gestart. RMclock werkt niet helemaal. CrystalCPUID dan weer wel waardoor mijn A6T eindelijk van de statische 1600MHz af kan en ik op de accu ook daadwerkelijk wat energie kan besparen (dankjewel MS voor brakke ACPI-AMD combo...)

For everyone, de masterlijke code die tweaken weer mogelijk maakt _/-\o_
code:
1
bcdedit.exe -set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS
Is het met dat CrystalCPUID mogelijk als een soort Cool&Quiet te gebruiken onder Vista?
C&Q werkt niet standaard met mijn A64 3000+ i.c.m. K8V en AMD maakt volgens mij ook niet echt hard nieuwe drivers ;(

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje tussendoor (zonde om hier een heel topic voor te maken)

Ik was van plan mijn pc te upgraden:
van een AMD Athlon 64 3000+ 1.8 ghz naar een AMD Athlon 64 3800+ 2.4 ghz
zou ik hier veel verschil van merken?

en heb nu 1024 geheugen, 2x512 dual channel, kan ik hier 1 reep van 1024 bijzetten?
dus 2x 512 dual channel en 1x 1024, of vindt de dual channel dit niet leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

[b][message=27582914,noline]
en heb nu 1024 geheugen, 2x512 dual channel, kan ik hier 1 reep van 1024 bijzetten?
Ik zat toevallig ook met die vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SideShow schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:19:
[...]

Ik zat toevallig ook met die vraag :)
verschilt per mobo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de asus a8n5x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dan moet je in de manual van dat moederbord kijken... Staat er prima in uitgelegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen een HP nw8440 notebook met een ATI FireGL V5200. Deze werd tijdens de installatie van Vista netjes herkend en kreeg een score van 4,2 voor Aero performance. Na Windows Update kreeg ik een update van ATI, vervolgens zakt mijn score naar 3,4.....uuhhh.... Daarna ATI catalyst 7.3 geinstalleerd die hem vervolgens installeerd als een X1600 (dat klopt want het is de zelfde chipset) en mijn score is weer terug op 4,2. Toch vreemd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:46:
Ik heb sinds een paar dagen een HP nw8440 notebook met een ATI FireGL V5200. Deze werd tijdens de installatie van Vista netjes herkend en kreeg een score van 4,2 voor Aero performance. Na Windows Update kreeg ik een update van ATI, vervolgens zakt mijn score naar 3,4.....uuhhh.... Daarna ATI catalyst 7.3 geinstalleerd die hem vervolgens installeerd als een X1600 (dat klopt want het is de zelfde chipset) en mijn score is weer terug op 4,2. Toch vreemd....
Ja die score is echt driver afhankelijk, mijn onboard Intel GMA 950 ging door een simpele driver update van 3.0 naar 3.3 :) niet echt bijzonder hij draait Aero das voldoende voor mij.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
CycloneX schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:48:
[...]

Ja die score is echt driver afhankelijk, mijn onboard Intel GMA 950 ging door een simpele driver update van 3.0 naar 3.3 :) niet echt bijzonder hij draait Aero das voldoende voor mij.
Tja tis allemaal een beetje gelul die index, want wat doe je er eigenlijk mee? Opgewonden worden om betere hardware te kopen omdat de index aan de lage kant is. Maar de machine draait toch goed? Jaaaa maar me index is laag...gewoon een commercieel metertje wat byzonder goed bedacht is. Heb 3.6 en vista draait als een kogel, bij mij wordt hij laag gehouden door me grafische kaart maar AERO werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 08-09 06:16
Is er al een manier om REAL content (realplayer) af te spelen in Windows Vista x64?

Ik kwam gisteren een site tegen met een realplayer link.... dus ik dacht, kom we installeren even de RealPlayer. Maar na een bezoekje aan real.com en het downloaden van de realplayer kwam er mooi de melding: "This version of Windows is not supported..... bla bla".

Na wat Googlen kwam ik er achter dat de RealPlayer met wat truukjes wel werkend was te krijgen in de 32bits versie van Vista, maar niet onder de 64bits versie.

Is er al een 64bits "real alternative" ergens? :?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 08-09 06:16
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:58:
Ik zou OF 2x512 OF 2x1024 bij zetten, dan hou je je dual channel config aan. Scheelt weer wat in de performance enzo :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Nu online
Beste mensen, hoe krijg ik mijn outlook mail in windows mail ? Ik denk dat dit al is voorbij gekomen, maar kan via google iig niets nuttigs vinden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartena schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:06:
[...]

Ik zou OF 2x512 OF 2x1024 bij zetten, dan hou je je dual channel config aan. Scheelt weer wat in de performance enzo :)
Ik heb 4 x 512 in dual channel mode draaien en dat werkt prima. Het zijn 2 x twinmos en 2 x kingston reepjes met ongeveer dezelfde specs (de twinmos reepjes hebben een CL 2,5 en kingston CL 3).
Dan hoef je tenminste niet 2 x 512 weg te doen. Ik heb trouwens een AMD Athlon 64 3200+ Venice (op de oudere cores schijnt dubbel dual channel niet te kunnen of langzamer te werken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

maartena schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:06:
[...]

En dat verschilt dus per moederbord...

Bij mijn moederbord kun je 2x512 + 1x1024 in dual channel draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret X
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:17
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:58:
vraagje tussendoor (zonde om hier een heel topic voor te maken)

Ik was van plan mijn pc te upgraden:
van een AMD Athlon 64 3000+ 1.8 ghz naar een AMD Athlon 64 3800+ 2.4 ghz
zou ik hier veel verschil van merken?

Ik heb de zelfde processor (3800+) maar heb hem op 2.8 ghz lopen. Dat is een gigantisch verschil met jouw 1.8 ghz (volgens sisoft sandra ongeveer 55% sneller).

[ Voor 5% gewijzigd door Ferret X op 28-02-2007 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Ik moet nog wel wennen aan de nieuwe icoontjes in Vista. Om een of andere reden heb ik het gevoel dat het onderscheidend vermogen minder is geworden. Dus als er bijv. in je verkenner enkele tekst files onder elkaar staan met daartussen een html file, valt deze (itt binnen XP) niet op. Het zijn in beide gevallen nogal witte vierkantjes van iconen. Hoe vinden jullie dat?

Verder, ik vind het vreemd dat er tussen 2 icoontjes op mijn taakbalk extra ruimte aanwezig is (op de foto met rode pijl aangegeven). Hoort dat?
Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/6959/taakbalkek5.jpg
Ook bij de taakbalk moet ik best wennen aan de icoontjes. Bijv. Safely remove hardware bevindt zich naast windows sidebar icoontje, maar je moet echt goed kijken om te zien dat het eerste een USB-stick voorstelt met een OK-vink eroverheen en Windows sidebar lijkt erg op LAN-icon in Windows 2000. Ze zijn allemaal ietwat teveel 2D, als je begrijpt wat ik bedoel. ;) Geen schaduw-effectjes erachter die ze wat beter afbakenen.

Over Outlook 2007 (eigenlijk offtopic hier): eindelijk kan ik al mijn Hotmail adressen in 1 keer ophalen! :) In 2003 kreeg ik steeds een login-failure warning. Hotmail wilde toen eigenlijk ook dat je via hun site je mails kwam checken, etc. Met de Outlook patch die hiervoor uitkwam, kon ik het maar deels oplossen, want login-errors bleven soms toch nog komen. Eindelijk nu dus niet meer!!! _/-\o_

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
sl1200 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:15:
Verder, ik vind het vreemd dat er tussen 2 icoontjes op mijn taakbalk extra ruimte aanwezig is (op de foto met rode pijl aangegeven). Hoort dat?
[afbeelding]
Dat is een spatie, tussen de 'systeem'-iconen en 'applicatie'-iconen. Duurde bij mij ook wel even voor ik dit ontdekt had. Ze hadden er wat mij betreft geen extra ruimte tussen hoeven plaatsen, of een streepje...

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
THE_BASE schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:18:
[...]

Dat is een spatie, tussen de 'systeem'-iconen en 'applicatie'-iconen. Duurde bij mij ook wel even voor ik dit ontdekt had. Ze hadden er wat mij betreft geen extra ruimte tussen hoeven plaatsen, of een streepje...
Zoooooooooooo dan ik was al op zoek naar taskbar repair tooltjes...als je je werkbalk twee balken hoog maakt lijkt het net alsof er een heel icoon mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

THE_BASE schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:18:
[...]

Jah, das stom! (niet van jouw hoor! ;) )...want ik zou zeggen, windows-sidebar en safely remove hardware zijn toch ook systeem-icons? Waarom zitten die niet helemaal rechts?

Windows Media Player: als ik een MP3 nummer afspeel en ik klik met mijn muis ergens op de tijdsbalk om naar een ander deel van de track te springen, duurt het een kleine seconde voordat het effect heeft. Alsof WMP zolang nodig heeft om te pre-bufferen. Binnen Winamp gaat het direct en is het (geloof ik) ook variabel in te stellen bij Preferences (in milliseconden). Kan dat ook bij WMP, want die optie kan ik niet vinden, alleen voor netwerk-afspelen?

[ Voor 5% gewijzigd door sl1200 op 28-02-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek me suf naar de mogelijkheid om verbinding te kunnen maken met een netwerk schijf (webdav bijvoorbeeld). Tegelijkertijd groeit het besef dat dit wel eens niet standaard in Home Premium zou kunnen zitten.. al lijkt me dat heel sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Ik heb zoooo gehoopt dat de back-up functie van Windows/PC sterk verbeterd zou worden, maar ik heb het idee dat de verbeteringen op dat gebied marginaal zijn.

Als je een image (ala Norton Ghost) wilt maken en je hebt dual-boot met XP draaien, kun je niet selecteren of je alleen Vista, XP danwel beide zou willen back-uppen |:(
Afbeeldingslocatie: http://img369.imageshack.us/img369/6460/backupji7.jpg
Er staat in mijn geval (zie foto: 110GB C-schijf plus 19GB H-schijf) maximaal 129GB nodig voor back-up. Wordt er dan geen compressie gebruikt voor de image? Of juist wel, maar dat het in het uiterste geval (geen compressie) 129GB nodig zal zijn?

[ Voor 24% gewijzigd door sl1200 op 28-02-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:02
Heeft iemand anders hier problemen met de vista drivers voor audigy 2 ZS ? Ik kan mn speakers bv niet op 5.1 zetten en heb ik af en toe last van ruis tijdens het afspelen van een stream. Ik heb gewoon de drivers van de creative site af gehaald. Ik gebruik Vista Ultimate.

[ Voor 5% gewijzigd door Pred87 op 28-02-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 22:50

neevedr

Dat was ik niet!

Over image gesproken.
Is er een goede vervanger voor de XP Powertoys: Image Resizer? Een afbeelding via de Rechtermuisknop van formaat wijzigen? Jammer dat deze mogelijkheid nog niet standaard in het systeem aanwezig is. Zou wel niet mogen ivm de concurrentie net als de mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
neevedr schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:35:
Over image gesproken.
Is er een goede vervanger voor de XP Powertoys: Image Resizer? Een afbeelding via de Rechtermuisknop van formaat wijzigen? Jammer dat deze mogelijkheid nog niet standaard in het systeem aanwezig is. Zou wel niet mogen ivm de concurrentie net als de mediaplayer.
VSO image resizer werkt hier prima . . .

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

neevedr schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:35:
Over image gesproken.
Kijk hier eens naar:
http://www.vso-software.fr/products/image_resizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Koroush Ghazi's Windows Vista Tweakguide v1.0 (250 pagina's !!! ) staat klaar om gratis gedownload te worden.

Wat mij betreft een kandidaatlink voor de Startpost en Respect voor wat die man allemaal aan guides maakt!!! _/-\o_ _/-\o_

Oh ja, er is ook een iets opgeleukte niet gratis versie hiervan. (XP versie kost EUR 3.22) Echter deze is vooral bedoeld om de man te steunen met zijn site.

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 28-02-2007 22:15 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 20:52
Help!!!! schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:13:
Koroush Ghazi's Windows Vista Tweakguide v1.0 (250 pagina's !!! ) staat klaar om gratis gedownload te worden.

Wat mij betreft een kandidaatlink voor de Startpost en Respect voor wat die man allemaal aan guides maakt!!! _/-\o_ _/-\o_

Oh ja, er is ook een iets opgeleukte niet gratis versie hiervan. (XP versie kost EUR 3.22) Echter deze is vooral bedoeld om de man te steunen met zijn site.
Lol, 250 pagina's om Vista te tweaken.... O-)
Neej dankje! Hulde aan die man maar dit gaat me iets te ver.

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Mijn huidige OS partitie voor Vista is 15GB. Ik vind dit echter wat krap.
Is het mogelijk zonder dat ik me OS partitie schade aandoe deze disk te resizen naar bijvoorbeeld 25GB?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Computer Management (Administrative tools) en dan Storage kun je partities groter en kleiner maken. Ik ben er persoonlijk maar mee opgehouden voor client machines(1 partitie dus tot max omvang schijf), ik dump nu echt alles in mijn profiel (op dit moment 20 Gb) en als ik dan een andere machine in gebruik neem hoef ik maar een map te kopiëren en klaar. En voor de mensen die al gek worden van het idee, roaming profiles staat voor mij uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

heb hem eindelijk geinstalleerd gekregen (vista premium 64 bit NL). Bluescreen tijdens installatie bleek aan mijn x1600 videokaart te liggen. Installatie uitgevoerd met een oude geforce2 en daarna de x1600 terug ingestoken en de nieuwste ati drivers geinstalleerd.

Heeft voor alles drivers gevonden behalve voor mijn pinnacle dvb-t stick. Blijkbaar zijn hier nog geen 64-bits drivers voor, heel leuk voor een OS dat zich als mediacenter wil profileren :(. Xi-Fi kaart draaide wel direct na installeren van de drivers.

Verder draait het wel aardig, in het begin waanzinnig veel schijfactiviteit, maar eens ie daar voorbij is draait ie als een zonnetje. Het aanpassen van de paden naar mijn speciale folders kostte wel wat tijd (bijvoorbeeld "muziek" naar mijn mp3 folder wijzen ipv de standaardfolders) en het kost me nu nog moeite om bepaalde zaken terug te vinden. Ik had trouwens gehoopt dat het zoekveld diende om naar bepaalde bestanden binnen de openstaande map te zoeken (bijvoorbeeld, snel even alle bestanden met criterium *.jpg weergeven), maar hij zoekt dus iedere keer over je hele schijf.

Een vraagje wel; ik kan de aero interface probleemloos draaien, en gebruik graag de foto screensaver. Wanneer ik echter de eigenschappen van deze screensaver ga gebruiken zegt hij dat mijn videokaart geen thema's ondersteunt :?. Wat bedoelt hij daar juist mee?
Overigens, bij mij duurt het opstarten een flink stuk langer dan in XP. Tot aan het loginvenster valt nog mee, maar na het ingeven van het wachtwoord duurt het nog een hele tijd eer de pc volledig ingeladen is.

[ Voor 9% gewijzigd door boe2 op 01-03-2007 08:51 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 08:44:

Heeft voor alles drivers gevonden behalve voor mijn pinnacle dvb-t stick. Blijkbaar zijn hier nog geen 64-bits drivers voor, heel leuk voor een OS dat zich als mediacenter wil profileren :(
Ligt niet aan MS maar aan Pinnacle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferret X schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:36:
[...]

Ik heb de zelfde processor (3800+) maar heb hem op 2.8 ghz lopen. Dat is een gigantisch verschil met jouw 1.8 ghz (volgens sisoft sandra ongeveer 55% sneller).
dus ik zou heel wat verschil merken tussen een 1.8 en een 2.4?
of is het al genoeg om een gig geheugen bij te zetten? (2x 512)

gister mijn bios geflashed met asus life update en nieuwe setpoint geinstaleert, werkt allemaal weer perfect op vista!

ik heb dus de OEM versie van ultimate op mijn pc, op mijn laptop wil ik de business versie hebben, hiervan heb ik de licence van MSDNAA, kan ik die ultimate dvd gebruiken om de business te instaleren?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:01:
[...]

gister mijn bios geflashed met asus life update en nieuwe setpoint geinstaleert, werkt allemaal weer perfect op vista!

ik heb dus de OEM versie van ultimate op mijn pc, op mijn laptop wil ik de business versie hebben, hiervan heb ik de licence van MSDNAA, kan ik die ultimate dvd gebruiken om de business te instaleren?
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:01:
[...]

Jij bedoeld 4x512 net zoals ik heb?

Daar zit een verhaaltje aan vast.

In de zomer had ik 4x512MB Corsair Valueselect RAM. Dat waren 4 latjes die alle 4 double sided waren. In de herfst begaf een latje het en zat ik ineens te kijken met 1536 MB. Opzich nog genoeg, maar geen dual channel. Nu heb ik het andere overgebleven latje ook maar omgeruild (beide latjes) voor nieuw vers geheugen zodat ik weer dual channel kon draaien.
Ik kom mooi bedrogen uit of niet. Ik koop wederom weer 2 latjes van 512 MB omdatr het toch niets kost (inruil) en nu kwam ik er thuis achter dat het latjes zijn die single sided waren. Alweer omruilen konden ze niet want Corsair levert geen modules meer van 512 Mb double sided.

Nu zie ik in CPUID dat de 2 bankjes maar op 400 én 266 MHz willen werken (2 timings tables) en dat de boel op zijn gat gaat bij 400MHz. Wel verdorie dacht ik. Die pech treft alleen mij.

Nu heb ik het geheugen in het BIOS maar zo ingesteld en dat werkt ook nog:

Oud: DDR400 Cas2.5, RtC 3.0 , Rpr 3,0 en op 2T command
Nieuw: DDR266 Cas2.0, RtC 2.0, Rpr 2,0 en op 1T command

Even een game gestart die erg op het geheugen leund en het loopt net zo goed als op de oude config. Benchmarks blijven nagenoeg hetzelfde weergeven, dus is dit nu een bedrog van het BIOS of hoe zit dat? Dit is geen topickaping omdat deze vraag net zo relevant voor TS is om hierop te letten bij het aankopen van geheugen.

PS: Topicstarter is al vaak gestorven doior mijn Mordorleger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:15:
[...]

Jij bedoeld 4x512 net zoals ik heb?

Daar zit een verhaaltje aan vast.
...verhaal...
Ja, 4x 512 dual channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel met vette timings want in Everest own ik iedereen via de latency test. Zeg dan meteen dat je het niet snapt? :)

Nu heel even op dat resizen terugkomen. Vista doet dat veilig en ik heb er al gebruik van gemaakt. Dat hele resizen (shrinken+nieuwe partitie) ging zonder herstarten. dat heb ik nog geen enkele partition manager zien doen: een shrink zonder een reboot in een BTE omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huidig:
1.8 ghz proc 2x 512 dual channel
wil ik:
2.4 ghz proc 4x 512 dual channel

merk ik veel verschil? doel ik ook op de proc.

trouwens:
vista herkend mijn dvd brander ineens niet meer...
iemand nog meer dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:34
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:25:
trouwens:
vista herkend mijn dvd brander ineens niet meer...
iemand nog meer dit probleem?
Hier ook last van gehad op stage. Vista geinstalleerd op laptop, start voor de eerste keer op, herkent ie de DVD speler niet meer 8)7 . Vista daarna opnieuw geinstalleerd, niet vanwege het DVD probleem, maar een hoop gezeik met rechten van oude XP mappen en bestanden die nog op een andere partitie stonden.

[ Voor 0% gewijzigd door JanW op 01-03-2007 09:31 . Reden: d, t, dt? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er ook een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
Heb je toevallig een P965 board met een jmicron controller ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
sl1200 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:19:
Ik heb zoooo gehoopt dat de back-up functie van Windows/PC sterk verbeterd zou worden, maar ik heb het idee dat de verbeteringen op dat gebied marginaal zijn.

Als je een image (ala Norton Ghost) wilt maken en je hebt dual-boot met XP draaien, kun je niet selecteren of je alleen Vista, XP danwel beide zou willen back-uppen |:(
[afbeelding]
Er staat in mijn geval (zie foto: 110GB C-schijf plus 19GB H-schijf) maximaal 129GB nodig voor back-up. Wordt er dan geen compressie gebruikt voor de image? Of juist wel, maar dat het in het uiterste geval (geen compressie) 129GB nodig zal zijn?
Ha man, al weer een beetje beter?
Gebruik a.u.b. een aparte backup suite (Acronis True Image). Net als antivirus moet je niet op de standaard shit van Vista vertrouwen (mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
sdirkx schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:13:
[...]

Ha man, al weer een beetje beter?
Gebruik a.u.b. een aparte backup suite (Acronis True Image). Net als antivirus moet je niet op de standaard shit van Vista vertrouwen (mijn mening).
Ehh...Net als antivirus moet je niet op de standaard shit van Vista vertrouwen. Hoe bedoel je dat? Standaard zit er geen antivirus oplossing in Windows Vista dussuh.....je moet idd nog een antivirus product installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LDenninger schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:06:
[...]

Heb je toevallig een P965 board met een jmicron controller ?
asus a8n5x 939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 12:28
Xenan schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:55:
[...]

Het verschil is netjes uitschakelen of een foutmelding geven. Flightsimulator X is incompatibel volgens Vista. Andere spellen geven geen foutmelding.
Het is echt geen foutmelding maar een opmerking. Kijk, Vista schakelt bij alle games Aero uit. Aero draait namelijk op het videogeheugen van je videokaart. Als je gaan gamen wil je natuurlijk max. performance van je kaart. Dan schakelt hij Aero dus uit. Het verschil met FSX en andere games, is dat FSX niet direct in fullscreen mode gaat. Dus wordt die melding gegeven. Andere games gaan direct naar fullscreen en daardoor zie je dus geen melding. Absoluut geen blunder van de kant van Microsoft dus...gewoon logica ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
Boeboe schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 08:44:
Een vraagje wel; ik kan de aero interface probleemloos draaien, en gebruik graag de foto screensaver. Wanneer ik echter de eigenschappen van deze screensaver ga gebruiken zegt hij dat mijn videokaart geen thema's ondersteunt :?. Wat bedoelt hij daar juist mee?
Overigens, bij mij duurt het opstarten een flink stuk langer dan in XP. Tot aan het loginvenster valt nog mee, maar na het ingeven van het wachtwoord duurt het nog een hele tijd eer de pc volledig ingeladen is.
Dat laatste komt door SuperFetch, een nieuwe feature in Windows Vista. Dit zorgt er namelijk voor dat programma's die jij het meest gebruikt al direct bij het opstarten in het geheugen ingeladen worden. Dat zorgt er weer voor dat die applicaties sneller opgestart worden. Windows XP deed dit niet. SuperFetch zorgt dus voor een efficienter gebruik van je geheugen.

Hier wat interessant leesvoer over SuperFetch

[ Voor 5% gewijzigd door iBenshi op 01-03-2007 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
stormfly schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 18:17:
[...]

Tja tis allemaal een beetje gelul die index, want wat doe je er eigenlijk mee? Opgewonden worden om betere hardware te kopen omdat de index aan de lage kant is. Maar de machine draait toch goed? Jaaaa maar me index is laag...gewoon een commercieel metertje wat byzonder goed bedacht is. Heb 3.6 en vista draait als een kogel, bij mij wordt hij laag gehouden door me grafische kaart maar AERO werkt super.
Die score is uitermate handig voor een aantal toepassingen. Ten eerste kan je zo snel zien waar je je pc op kan verbeteren als je denk dat hji te langzaam is. Daarnaast zullen games die Vista Ready zijn ook een score bevatten. Zo kan je dus snel zien of jouw pc een game aan kan. Stuk handiger (zeker voor de gemiddelde pc gebruiker) dan een overzicht van de specs die je nodig hebt. De gemiddelde pc gebruiker weet absoluut niet hoeveel geheugen hij/zij nou heeft of wat voor videokaart er in zit. Zo'n score is wat dat betreft dus echt een uitkomst...is over nagedacht in ieder geval ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
TheVMaster schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:21:
[...]
Ehh...Net als antivirus moet je niet op de standaard shit van Vista vertrouwen. Hoe bedoel je dat? Standaard zit er geen antivirus oplossing in Windows Vista dussuh.....je moet idd nog een antivirus product installeren ;)
Ja, klopt. Maar ik bedoel dat ik qua beveiliging (en dingen als backup-software) niet gauw op producten (al dan niet standaard in hun OS meegeleverd) van Microsoft zal vertrouwen. Omdat het gros van de mensen hier toch verder niet al te veel waarde aan hechten / moeite in steken zullen zij gewoon die standaard producten gebruiken. Feit blijft dat deze producten doorgaans gevoeliger blijken voor misbruik. Was ook de reden dat ik in XP Firefox en Thunderbird heb gebruikt, maar nu toch maar weer op IE7 en Outlook 2007 ben overgestapt.

De meesten hier zullen het er toch wel mee eens zijn dat je de voorkeur zou moeten geven aan bv. NOD voor antivirus en een aparte backup-suite (als Ghost of Acronis).
(wat betreft backup software heeft Acronis bv. zo-ie-zo veel meer opties, handig als je wat meer met partities werkt, dual-boot draait, vanuit boot wil backuppen, enz....).

Wat betreft de overige beveiliging (firewall, antispyware) vertrouw ik voorlopig wel op Vista (deed ik in XP niet), maar het is de vraag voor hoe lang. Bit Defender krijgt wel vrij regelmatig updates, dus dat is op zich een goed teken).

Overigens was "shit" niet perse heel negatief bedoeld. Had ik misschien wat anders kunnen formuleren ;)

[ Voor 24% gewijzigd door dutch79 op 01-03-2007 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ja nu een aantal dagen Vista Business op mijn laptop draaien (lang leve MSDN) mijn eerste indruk is eigenlijk wel goed.

WLAN binnen 15sec online hij meld zichzelf aan in het netwerk gaat allemaal lekker vlotjes, Windows Explorer beetje OSX trekjes was mijn eerste indruk. Had bij XP altijd de neiging om na de installatie gelijk te gaan tweaken en alles te customizen moet zeggen dat heel veel van die tricks ook gewoon werken in Vista :P Valt me wel op de hoeveelheid reclame die overal subtiel zit verborgen er zit overal wel een linkje naar iets om te kopen (of wat eventueel zal helpen).

Aero leuk, draait volgens mij wel goed op mijn Intel GMA 950, de interface vind ik erg gelikt moet ik zeggen dat had ik wat minder bij XP heb het startmenu wel gewoon weer op classic staan.

Geinig is dat je de locatie van de mapjes in Mijn documenten kan verwijzen naar andere locaties erg handig vanuit 1 map alles bereikbaar.

Configuratiescherm daar zijn volgensmij het aantal opties verdubbeld veel dingen zijn lijkt het wel gesplitst ofzo misschien gemakkelijker voor minder ervaren gebruikers, voor mij het is soms wel eens zoeken :P

Naja tot zover mijn korte ervaring, als ik spectaculaire ontdekkingen doe horen jullie het wel :P

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

ik zou trouwens photoshop willen installeren, maar blijkbaar heeft die nog problemen? Wat werkt er dan juist niet? En wat gebruiken jullie dan om pdf files te bewerken?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
Ik heb het probleem dat mijn explorer.exe constant 100% usage vraagt, terwijl hij dat ook doet met een blank page.

iemand hier ervaring mee ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Startpost wijzigen wat wel en wat niet???

Ik heb even de topic starter gemaild maar die zit verweg in andere continenten en heeft geen tijd meer voor dit topic. Met als resultaat dat ik de topic even ga uitbreiden met wat standaard vragen zodat het zoeken vergemakkelijkt word.

Waar ik aan zat te denken:

-hij is vrij lang wat kan er weg?

-FAQ vragen:
-de afsluit knop echt afsluiten maken
-waarom gebruik vista zoveel geheugen
-hoeveel keer kan je een OEM versie activeren (weet het antwoord zelf ook even niet, maar hou het erop dat als je mobo verwisselt dat je dan moet bellen met MS 8) ) Iemand wel het juiste aantal? Of misschien door ervaring geleerd hoeveel keer het al kan?

Jullie input?

PS moet alleen nog zien dat ik edit rechten krijg op de SP :? of hem opnieuw plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:09:

Ik heb even de topic starter gemaild maar die zit verweg in andere continenten en heeft geen tijd meer voor dit topic. Met als resultaat dat ik de topic even ga uitbreiden met wat standaard vragen zodat het zoeken vergemakkelijkt word.

Waar ik aan zat te denken:

-hij is vrij lang wat kan er weg?

-FAQ vragen:
-de afsluit knop echt afsluiten maken
-waarom gebruik vista zoveel geheugen
-hoeveel keer kan je een OEM versie activeren (weet het antwoord zelf ook even niet, maar hou het erop dat als je mobo verwisselt dat je dan moet bellen met MS 8) ) Iemand wel het juiste aantal? Of misschien door ervaring geleerd hoeveel keer het al kan?

Jullie input?

PS moet alleen nog zien dat ik edit rechten krijg op de SP :? of hem opnieuw plaats
OEM kan je naar mijn weten 4x activeren daarna bellen.
heb je een nieuw mobo moet je zowiezo bellen en het leggen op een reparatie o.i.d.

Maar mijn probleempje:
Vista "ziet" mijn dvd brander niet meer. Bij hardware beheer ziet hij hem wel maar met een geel icontje met een uitroepteken erin.
wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
stormfly schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:09:

Jullie input?
  • UAC aan/uit (wellicht vermelden dat verschillende progs, waaronder Adobe Reader, alleen te installeren zijn met UAC aan i.v.m. de schrijfrechten op de temp dir).
  • "Driver Signature Enforcement" permanent disabelen onder x64 versies
* Open de cmd promt als Administrator.
* Voer bcdedit /set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS uit
* Reboot
weer in te schakelen met: bcdedit -deletevalue loadoptions

Voor de mensen die RDP willen enabelen onder Home premium of multiple sessions willen onder ultimate/business: *klik*.

[ Voor 19% gewijzigd door DeOS op 01-03-2007 15:26 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Nu kunnen we dus in 1,2,3 een terminal server maken van ons vista systeempje ? O+

[ Voor 7% gewijzigd door SideShow op 01-03-2007 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

geen enkele photoshop liefhebber hier dan die me kan zeggen of het werkt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Boeboe schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 16:15:
geen enkele photoshop liefhebber hier dan die me kan zeggen of het werkt of niet?
Onder 32-bits wel onder 64-bits niet volgens mij. never mind then...

[ Voor 5% gewijzigd door DeOS op 01-03-2007 18:52 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:29
ik draai photoshop cs2 perfect onder vista ultimate x64!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 01:50:
Via Computer Management (Administrative tools) en dan Storage kun je partities groter en kleiner maken. Ik ben er persoonlijk maar mee opgehouden voor client machines(1 partitie dus tot max omvang schijf), ik dump nu echt alles in mijn profiel (op dit moment 20 Gb) en als ik dan een andere machine in gebruik neem hoef ik maar een map te kopiëren en klaar. En voor de mensen die al gek worden van het idee, roaming profiles staat voor mij uit.
Ik lees bij de instellingen dat een Boot or System Volume can NOT be extended. Is hier een workaround voor?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
ik heb Vista naast Xp gegooid en zit nu op Vista x64....
het bevalt me tot nu toe zeer goed...heb nog geeneens een driver hoeven te installeren :|
internet instellingen stonden meteen goed, behalve computernaam, dus alles is veel simpeler dan met XP geworden, en t loopt ook vlotter dan XP bij mij...of dat komt doordat het 64 bit is weet k niet...
enige nadeel is dat ie iets van 700 MB ram gebruikt zonder ook nog maar 1 3d applicatie of wat dan ook geopend te hebben gehad...maargoed ik heb nog wat speling met 2 gig...
ik had een 5,3 score met mijn systeem...volges mij is dit wel aardig toch?
Nu maar eens ff BF2 installen, en kijken hoe die loopt (+drivers natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
denken jullie trouwens dat het volgende voor conflicten kan gaan zorgen:
heb net vanuit XP mijn 160 gig HD opgesplitst in 2 x 80...en daarbij een 2e partitie gemaakt met als letter F:\...
in Vista is dit gewoon de C:\ schijf en ziet hij de schijf waar XP op staat als de D:\ schijf....is dit normaal? en kan dit geen kwaad verder?
heb trouwens na het installen van de Geforce Vista x64 driver, geen nvidia control panel rechtsonder....hoe kan dat? hoe wil ik anders de settings aanpassen enz.

[ Voor 19% gewijzigd door SuX DeLuXe op 01-03-2007 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Thrills33ka schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:18:
heb trouwens na het installen van de Geforce Vista x64 driver, geen nvidia control panel rechtsonder....hoe kan dat? hoe wil ik anders de settings aanpassen enz.
Rechtermuisknop op je desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Barca schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:30:
[...]

Rechtermuisknop op je desktop?
tnx :+
maar dat hebben ze wel flink aangepast zie ik....die interface van de drivers...
vond dat rechtsonder wel handig, zo'n pictogrammetje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Laatst online: 12-09 16:45

jefjef

learning by doing

ik heb de keuze gemaakt door vista als upgrade over een xp-prof te gaan zonder eerst te gaanbackuppen.. |:(

Ondanks het systeem, amd64 3200+ 2gig interne en een gf6600 265mb kaart, is het systeem nu traag als dikke sh*t. Letterlijk met de stopwatch erbij duurt het 1.20min voordat explorer is opgestart, en dit doet tie alleen wanneer explorerer eerst aangeeft "explorer reageert niet" idem geldt bij welke app/systeem app die ik wil openen. Ondanks na diverse tips Vista aangepast door volledig eigenaar van het systeem te worden lukt mij het nog steeds niet altijd progs te installeren. Nee tegen vista du..ga toch maar weer mijn xp cd weer opsnorren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
ja hij loopt op mijn C2D E6400 @ 2.5 Ghz + XfX Geforce 6800 GS XXX edition + 2 gig ddr2 @ 750 Mhz + Asus P5B
al niet bijzonder geweldig...hij loopt gewoon "aardig"....en dat met zo'n systeem....maar ik merk wel dat ie toch met bepaalde dingen enorm sneller is, en de interface is zeker verbeterd...er zitten een paar verdomd handige dingen in....
is een score van 5.3 eigelijk goed? wat zijn jullie systeem scores in Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Ik kan geen websites toevoegen aan mijn favorieten in IE7. Ik krijg steeds een error zoals hier op de foto:
Afbeeldingslocatie: http://img382.imageshack.us/img382/2796/favorietenjk3.jpg
Het is wel zo dat mijn IE7 favorieten map dezelfde is als die door XP in dual-boot gebruikt wordt. Heeft IE7 in Vista dan geen scrijfrechten ervoor?

Standaard uitschakelen van Vista levert (ook) bij mij problemen op: default gaat Vista dan in hibernate mode wat op zich vlotjes gebeurt. Maar opnieuw aanzetten duurt 2x zo lang dan een koude boot na Power-Off. Het scherm is eerst een tijdje helemaal zwart met rare strepen in beeld (ik gebruik wel de meest recente nVidia drivers voor 64-bit Vista). Vervolgens krijg ik alleen een wachtwoord balk van het inlog-scherm te zien en moet met mijn muis over de rest van het scherm om het zichtbaar te maken (alsof refresh uit staat). Na inloggen duurt het erg lang voordat ik uberhaupt iets van het desktop zie. Daarom schakel ik mijn PC liever helemaal uit als ik Vista draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook onder Vista Business 32bits :D
Den_John schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:20:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Den_John schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:20:
Als ik photoshop of wat dan ook opstart, krijg ik een vage fout over mijn naam, en klapt het eruit

( Vista Ultimate x64 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je een animated gif ook kunt gebruiken als Vista bureaubladachtergrond? En als het kan hoe groot hij dan maximaal mag zijn.

Wanneer ik mijn gif selecteer geeft hij een foutmelding alleen staat er niets in. Het is gewoon een venster zonder iets...

Ik vraag het hier ff omdat ik het niet echt de moeite waard vind een heel topic voor te openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Laatst online: 10-09 20:37
jefjef schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:22:
ik heb de keuze gemaakt door vista als upgrade over een xp-prof te gaan zonder eerst te gaanbackuppen.. |:(

Ondanks het systeem, amd64 3200+ 2gig interne en een gf6600 265mb kaart, is het systeem nu traag als dikke sh*t. Letterlijk met de stopwatch erbij duurt het 1.20min voordat explorer is opgestart, en dit doet tie alleen wanneer explorerer eerst aangeeft "explorer reageert niet" idem geldt bij welke app/systeem app die ik wil openen. Ondanks na diverse tips Vista aangepast door volledig eigenaar van het systeem te worden lukt mij het nog steeds niet altijd progs te installeren. Nee tegen vista du..ga toch maar weer mijn xp cd weer opsnorren :(
Je kunt natuurlijk ook eerst een clean install proberen. Gaat vast beter.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:09:
Weet iemand of je een animated gif ook kunt gebruiken als Vista bureaubladachtergrond? En als het kan hoe groot hij dan maximaal mag zijn.

Wanneer ik mijn gif selecteer geeft hij een foutmelding alleen staat er niets in. Het is gewoon een venster zonder iets...

Ik vraag het hier ff omdat ik het niet echt de moeite waard vind een heel topic voor te openen...
Windows DreamScene

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat werkt niet, tenminste niet dat ik weet. Dreamscene werkt volgensmij zelf alleen maar met WMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 22:38:
[...]

Dat werkt niet, tenminste niet dat ik weet. Dreamscene werkt volgensmij zelf alleen maar met WMV.
Eh...ja...MWV en MPG. Waarom zou je een GIF gebruiken als je ook een WMV kunt gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:04:
[...]

Als ik photoshop of wat dan ook opstart, krijg ik een vage fout over mijn naam, en klapt het eruit

( Vista Ultimate x64 )
Even een keer runnen als administrator. Photoshop bleef hier constant zeuren over een registratie e.d en dat was na het eenmaal opstarten met admin rechten verholpen. Op een andere pc deed ie net zoiets als jij omschrijft en ook daar was het probleem na een rechtermuisklik en run as administrator verholpen.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:13:
[...]

Eh...ja...MWV en MPG. Waarom zou je een GIF gebruiken als je ook een WMV kunt gebruiken :)
Omdat ik wallpapers van 1280/1024 gebruik in die gif en ik weet eigenlijk geen manier om een film te maken in mpeg op die resolutie.

Als iemand het wel weet, tell me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik vroeg me af of er Vista gebruikers zijn die : http://microsys.unity.ncs...meframe-Deadlines.php#rfm gelezen hebben, misschien een handige link voor in de TS?

Dit houdt mij erg tegen om Vista te gaan gebruiken, ik heb gewoon geen zin in dit gemekker.
Ookal is het 180(210) dagen dat je Vista kunt gebruiken heb ik liever een OS dat daar niet om zeurt, na dit gelezen te hebben heb ik Vista van mijn test HD afgeflikkerd en mijn w2k3 HD er weer ingestopt. Behalve de looks heeft Vista geen meerwaarde voor mij.

Wat ik me afvraag is er een legale versie van Vista die niet dat 'reactivatie' gedoe heeft na XXX dagen?

:Edit:
Na The behavior of reduced functionality mode in Windows Vista gelezen te hebben kennelijk niet, voor mij geen Vista dus.
:/edit:

[ Voor 8% gewijzigd door prutser001 op 02-03-2007 00:04 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
prutser001 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 00:00:
Ik vroeg me af of er Vista gebruikers zijn die : http://microsys.unity.ncs...meframe-Deadlines.php#rfm gelezen hebben, misschien een handige link voor in de TS?

Dit houdt mij erg tegen om Vista te gaan gebruiken, ik heb gewoon geen zin in dit gemekker.
Ookal is het 180(210) dagen dat je Vista kunt gebruiken heb ik liever een OS dat daar niet om zeurt, na dit gelezen te hebben heb ik Vista van mijn test HD afgeflikkerd en mijn w2k3 HD er weer ingestopt. Behalve de looks heeft Vista geen meerwaarde voor mij.

Wat ik me afvraag is er een legale versie van Vista die niet dat 'reactivatie' gedoe heeft na XXX dagen?

:Edit:
Na The behavior of reduced functionality mode in Windows Vista gelezen te hebben kennelijk niet, voor mij geen Vista dus.
:/edit:
Die tijden gelden toch alleen als je bij het installeren geen key invult of als je je versie niet activeerd bij microsoft. Lijkt me sterk dat je na een periode nog een keer moet activeren als je dat al gedaan hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

geforce5_guy schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 00:07:
[...]

Die tijden gelden toch alleen als je bij het installeren geen key invult of als je je versie niet activeerd bij microsoft. Lijkt me sterk dat je na een periode nog een keer moet activeren als je dat al gedaan hebt :?
Als je het even doorleest kom je erachter dat je moet heractiveren NA 180 (180+30 dagen "out-of-grace" = 210 ) dagen. Ook bij het veranderen van hardware moet Vista weer geactiveerd worden.
Je hebt b.v een defecte vga zet er tijdelijk een andere in en je hebt 30 dagen om de activatie weer uit te voeren anders gaat Vista in de zgn "Out-of-grace reduced functionality mode" wat bij tweakers nog weleens voorkomt (Je hardware vervangen dat is).
Dit lijkt me werkelijk waardeloos als je een TD machine met Vista hebt om b.v. hardware/drivers te testen.

Dus ja je moet Vista heractiveren bij hardware veranderingen en zoiezo na 180 dagen, op mijn werk ga ik iedere klant afraden om Vista aan te schaffen als die mensen er geen verstand van hebben, zijn ze wat slimmer dan zoeken ze het maar uit.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Lees de Vista FAQ

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 11) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.