"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Iemand Vista geprobeerd te draaien op een P4 2,4Ghz met 1024mb geheugen en een GeForce 4 ti4200 128mb? Of een soortgelijk systeem? Ik weet dat m'n videokaart niet optimaal is maar zou ik Vista lekker kunnen draaien zoals XP? Ik sta binnekort namelijk voor de keuze XP of Vista....
Volgens mij draait dat prima hoor-LA- schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:26:
Ik heb al een beetje rondgekeken maar weinig gevonden....
Iemand Vista geprobeerd te draaien op een P4 2,4Ghz met 1024mb geheugen en een GeForce 4 ti4200 128mb? Of een soortgelijk systeem? Ik weet dat m'n videokaart niet optimaal is maar zou ik Vista lekker kunnen draaien zoals XP? Ik sta binnekort namelijk voor de keuze XP of Vista....
Virussen? Scan ze hier!
Ga dr maar van uit dat Aero daar wel op draait hoor, aangezien ie dus een apparte GPU heeft met genoeg ram...wildhagen schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:27:
Met 1 GB en zo'n proc moet hij wel prima draaien ja. Je grafische kaart is inderdaad wat minder, ik weet niet of Aero daar op wil draaien, maar los daarvan moet het geen enkel probleem zijn.
i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)
Verwijderd
Je hebt iig geen heel krachtige 3D-kaart nodig, want ik draai hier Aero Glass op een Intel 945G onboard chip en alles draait prima.
Als je videokaart Aero niet ondersteunt, schakelt Windows dat vanzelf wel uit-LA- schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:39:
Rappe antwoorden! Maar Aero kan je toch ook uitschakelen? Ik hoef niet persee alle fratsen te hebben....
Virussen? Scan ze hier!

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Gewoon een driver rollback uitvoeren?Weet iemand hoe ik dit kan veranderen want zo vind ik het neit fijn werken.
Virussen? Scan ze hier!
Het is toch vreemd dat ik met de nieuwe drivers ineenkeer niet hoger dan 1280x1024 kan komen ??
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Of zit ik nu onzin te verkondigen?

Is er trouwens al meer nieuws over dat binnenkort komende skin-programma? lees er nergens wat over.
Ik heb een beetje het idee dat de ene keer dat ik hem opstart, alles vlotter loopt dan de andere keer...
Verwijderd
Ik heb namelijk net als iedereen eerst een 'normaal' account aangemaakt, wanneer ik hier programma's en patches op wil installeren, zegt hij 1 op 10 keer dat ik geen rechten hiervoor heb.
Ik heb dus een administrator account aangemaakt, maar wat ik nu wil is dat mijn 'normale' account ook administrator rechten heeft, ik hoef dat niet telkens te switchen tussen de 2 accounts.
Heeft iemand enig idee hoe dit moet?
Alvast bedankt.
Groeten, Joren.
Verwijderd
heb nu vista ultimate 64 bits draaien op gloednieuwe pc volgens specifficaties van High-end systeem van www.hardware.info Ik heb de volgende problemen;
- HP all in one psc 2175 wordt niet herkent terwijl HP op site aangeeft dat vista apparaat direct moet herkennen.
- Nokia E70 smartphone wordt via usb kabel ook niet herkent.
- Belkin bluetooth usb adapter F8T012 wordt ook niet herkent.
Weet iemand vooor bovengenoemde problemen al een antwoord of moet ik maar gewoon wachten tot alle drivers via windows update komen?
Edwin
Ik donder deze drivers er ook weer af want Counterstrike Source start niet meer op.....met de 97.46 welTimocos schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:33:
Ik heb net de nieuwe drivers van Nvidia geinstalleerd ( althans die van 20 feb ), en nu kan ik mijn resolutie niet meer hoger dan 1280x1024 doenZwaar irritant is dit, en ook is nog eens alles gigantisch groot. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen want zo vind ik het neit fijn werken.
Zo te zien moet je nog de driver installeren van je USB-poorten.Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 20:28:
Hallo,
heb nu vista ultimate 64 bits draaien op gloednieuwe pc volgens specifficaties van High-end systeem van www.hardware.info Ik heb de volgende problemen;
- HP all in one psc 2175 wordt niet herkent terwijl HP op site aangeeft dat vista apparaat direct moet herkennen.
Weet iemand vooor bovengenoemde problemen al een antwoord of moet ik maar gewoon wachten tot alle drivers via windows update komen?
Edwin
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Doe Win+R (Uitvoeren), tik in 'control userpasswords2'. Let op, kan zijn dat je daarvoor administrator moet zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 19:46:
Hoi, ik heb een vraag over administrator rechten...
Ik heb namelijk net als iedereen eerst een 'normaal' account aangemaakt, wanneer ik hier programma's en patches op wil installeren, zegt hij 1 op 10 keer dat ik geen rechten hiervoor heb.
Ik heb dus een administrator account aangemaakt, maar wat ik nu wil is dat mijn 'normale' account ook administrator rechten heeft, ik hoef dat niet telkens te switchen tussen de 2 accounts.
Heeft iemand enig idee hoe dit moet?
Alvast bedankt.
Groeten, Joren.![]()
![]()
Selecteer de gebruikersnaam en klik op de knop Properties.
Bij het tabblad Group Membership kan je de gebruiker in de Administrators group zetten.
Printer heb ik ook en werkt perfect, kijk inderdaad even naar de drivers voor je USB poorten of je moederbord.Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 20:28:
Hallo,
Edwin
//
Ook ik heb de HP PSC 2175 en heb totaal geen problemen gehad. Ik drukte mijn printer aan en hij werd automatisch gedetecteerd en de drivers werden vanzelf geinstalleerd. Aan de printer ligt het dus niet, het moet inderdaad wel aan de USB connectie liggen.man-o-script schreef op zondag 25 februari 2007 @ 09:36:
Printer heb ik ook en werkt perfect, kijk inderdaad even naar de drivers voor je USB poorten of je moederbord.
[ Voor 3% gewijzigd door Barca op 25-02-2007 09:50 ]
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Had ik ook met XP en mijn Dell...wat je ook kan doen is WIN-R toets-> CMD-> ALT-ENTER dan zie je dosbox en dan weer ALT-ENTER en dan ben je erinnurret schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:02:
Ik heb best een vervelend probleem met mijn vista en A6T (asus notebook). Ik draai vista business, en de OS ging standaard op standby als ik de klep dichtdeed. Nu heb ik ingesteld dat hij niets doet als je de klep dichtdoet (normaal gesproken gaat dan alleen het achtergrondlicht van de laptop uit). Echter, als ik nu de klep dichtdoe en deze daarna weer open dan geeft Vista geen beeld meer, het blijft wel werken, alleen krijg ik geen beeld (maar wel achtergondlicht van de monior) De enige manier om dan weer beeld terug te krijgen is de shortkey naar standby/sleep en vervolgens weer wakker maken met een knop....
Installatie geen probleem. Alleen het volgende is wat lastig. Namelijk dat mcafee een service draait die gemiddeld 45% van m'n cpu power op eet.
Er word dus niet gescand of iets anders gedaan met mcafee, daarnaast is het systeem ook niet bezig met andere taken en staat dus alleen de resource monitor aan om naar de mcafee piek te kijken.
Dit is geconstateerd op 2 computers met vista home premium.
Verder draait alles wel redelijk alleen nog even afwachten op goede drivers voor video en geluid.
Paar keer de klep open en dicht doen werkt hier iig.. Er zijn veel problemen met Vista op dat punt. Gelukkig kun je als A6T-er beschikken over een userbase aan tweakerts die Vista op hun geliefde A6T hebben staannurret schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:02:
Ik heb best een vervelend probleem met mijn vista en A6T (asus notebook). Ik draai vista business, en de OS ging standaard op standby als ik de klep dichtdeed. Nu heb ik ingesteld dat hij niets doet als je de klep dichtdoet (normaal gesproken gaat dan alleen het achtergrondlicht van de laptop uit). Echter, als ik nu de klep dichtdoe en deze daarna weer open dan geeft Vista geen beeld meer, het blijft wel werken, alleen krijg ik geen beeld (maar wel achtergondlicht van de monior) De enige manier om dan weer beeld terug te krijgen is de shortkey naar standby/sleep en vervolgens weer wakker maken met een knop....
Iig heb ik een zeer nuttig iets voor Vista x64 gebruikers gevonden. Ik weet niet of het eerder is gepost (en heb ff gezogd maar kon zo snel niks vinden). Het gaat hier om het uitschakelen van de driver signing zonder altijd op F8 te hoeven drukken. Het werkt hier prima met de RTM versie. RMclock en alles wordt gestart. RMclock werkt niet helemaal. CrystalCPUID dan weer wel waardoor mijn A6T eindelijk van de statische 1600MHz af kan en ik op de accu ook daadwerkelijk wat energie kan besparen (dankjewel MS voor brakke ACPI-AMD combo...)
For everyone, de masterlijke code die tweaken weer mogelijk maakt
1
| bcdedit.exe -set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS |
Namelijk: als je op SHUT DOWN klikt staat als default "SLEEP". Terwijl ik als default "SHUT DOWN" wil. Is dat ergens in te stellen?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Dat is in te stellen ja... Bij energiebeheer...spaceboy schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:50:
Ik ben nog steeds supertevreden met Vista, maar er is 1 dingetje wat ik getweakt wil.
Namelijk: als je op SHUT DOWN klikt staat als default "SLEEP". Terwijl ik als default "SHUT DOWN" wil. Is dat ergens in te stellen?
Maar snap daar niks van; bij mij stond ie automatisch op shutdown...
Control Panel -> Power Options -> Selecteer "Change Plan Settings" van het plan wat je gebruikt -> Change Advanced Power Settings -> Power buttons and lid -> Start Menu Power Button -> veranderen naar Shut Down.spaceboy schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:50:
Ik ben nog steeds supertevreden met Vista, maar er is 1 dingetje wat ik getweakt wil.
Dat is wat je bedoelt denk ik?
Virussen? Scan ze hier!
Thanks! Gelukt! Inderdaad vaag. Ik heb daar zeker nog nooit iets ingesteld (is niet een plek waar je "per ongeluk" komt). En hij stond echt op SLEEP. Heb Home Premium Retail (UK). Misschien maakt dat nog iets uit? Nou ja, thanks anyway.MikeyMan schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:54:
[...]
Dat is in te stellen ja... Bij energiebeheer...
Maar snap daar niks van; bij mij stond ie automatisch op shutdown...
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Yup hierGremliN-Online schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:49:
[...]
Iig heb ik een zeer nuttig iets voor Vista x64 gebruikers gevonden. Ik weet niet of het eerder is gepost (en heb ff gezogd maar kon zo snel niks vinden). Het gaat hier om het uitschakelen van de driver signing zonder altijd op F8 te hoeven drukken.
For everyone, de masterlijke code die tweaken weer mogelijk maakt![]()
code:
1 bcdedit.exe -set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS
Nog even voor de volledigheid deze 'masterlijke code' disable je weer met:
1
| bcdedit -deletevalue loadoptions |
[ Voor 20% gewijzigd door DeOS op 25-02-2007 14:06 ]
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Voor de rest ben ik te spreken over vista. Het is zeker sneller dan XP, althans bij mij. Aero is ook lekker om aan te zien. Geen grijze knoppen
Ik ben voornamelijk geinterreseerd of het Gigabyte moederbord + E6600 in combinatie met de 8800 videokaart goed functioneert onder Vista.
Alvast bedankt voor de feedback.
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
Wat voor probleem heb je dan?Neotrezz schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:23:
Ik vind het echt belachelijk, zeer belachelijk dat Microsoft een messenger uitbrengt met vooral de vinger op Vista. Eenmaal Vista geinstalleerd: MSN Live producten werken gewoon niet. Alle services roepen dat het aan de firewall ligt etc. Ik heb werkelijk Alles geprobeerd om die klote messenger aan de praat te krijgen, maar inloggen ho maar. Wat is dit nou voor gezeur ? Ik zag zelfs her en der dat live messenger onder vista moeite had met lange namen. Tjonge jonge, echt triest.
Voor de rest ben ik te spreken over vista. Het is zeker sneller dan XP, althans bij mij. Aero is ook lekker om aan te zien. Geen grijze knoppen.
Ik had op mijn moeders laptop waar ook vista
op zat dat DEP msn messenger steeds afsloot
Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss
Neotrezz schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:23:
Ik vind het echt belachelijk, zeer belachelijk dat Microsoft een messenger uitbrengt met vooral de vinger op Vista. Eenmaal Vista geinstalleerd: MSN Live producten werken gewoon niet. Alle services roepen dat het aan de firewall ligt etc. Ik heb werkelijk Alles geprobeerd om die klote messenger aan de praat te krijgen, maar inloggen ho maar. Wat is dit nou voor gezeur ? Ik zag zelfs her en der dat live messenger onder vista moeite had met lange namen. Tjonge jonge, echt triest.
Misschien een firewall probleempje ofzo?
Nope ik heb hetzelfde probleem
Zelfs als je in services.msc de hele security center uitgooid werkt het nog steets niet
Ik heb hem hier aan de praat gekregen door eerst aMSN te installen en daarna MSN live (geen idee waarom hij dan ineens wel werkt ookal is het niet 100% goed)
EDIT
Correctie door eerst aMSN te installen werkt het ook niet meer.
Gister weer vista opnieuw geinstald en heb weer hetzlefde porbleem en geen idee hoe ik het op moet lossen
[ Voor 17% gewijzigd door Nano2009 op 25-02-2007 14:49 ]
Wat vreemd, want alle computers waar ik het op installeerde werkte het redelijk 'out of the box' (eg. op het downloadlinkje klikken en dan installeren).Nano2009 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:45:
[...]
Nope ik heb hetzelfde probleem
Zelfs als je in services.msc de hele security center uitgooid werkt het nog steeds niet
Ik heb hem hier aan de praat gekregen door eerst aMSN te installen en daarna MSN live (geen idee waarom hij dan ineens wel werkt ookal is het niet 100% goed)
Ik ken aMSN niet, maar misschien dat de firewall door aMSN de poort opengooit die MSN gebruikt, waardoor MSN erna wel werkt?
Welke firewall gebruiken jij/jullie? En hebben jullie een firewall in jullie modem/router?
* anandus vermoedt dat er ergens een IP-adres<>poort probleem is.
notebene: Dit soort problemen behoren eigenlijk een eigen topic te hebben, en dan wel in het subforum 'Software Algemeen', aangezien dit eerder een WLM-probleem dan een Vista-probleem lijkt
Verwijderd
Nope want onder xp werkt het wel perfect(dualboot) en ik gebruik de standaart firewall die in Vista zit.anandus schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:49:
[...]
opengooit die MSN gebruikt, waardoor MSN erna wel werkt?
Welke firewall gebruiken jij/jullie? En hebben jullie een firewall in jullie modem/router?
* anandus vermoedt dat er ergens een IP-adres<>poort probleem is.
Ik heb mijn probleem daar al is uitgelegt maar er waren niet veel mensen die op mijn topic reageerden [0]anandus schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:49:
[...]
notebene: Dit soort problemen behoren eigenlijk een eigen topic te hebben, en dan wel in het subforum 'Software Algemeen', aangezien dit eerder een WLM-probleem dan een Vista-probleem
gereageerd in desbetreffende topic
[ Voor 91% gewijzigd door anandus op 25-02-2007 15:02 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben in het bezit van een laptop met een breedbeeld scherm, en bij sommige resoluties foto`s komt het goed van pas om de wallpaper niet te laten 'verdwijnen' onder de sidebar.
Ik heb de versie Home Premium.
Verder bevalt Vista prima. Het valt me op dat mijn laptop (turion x64 1.6 en 1 gb geheugen) een stuk sneller is dan mijn pc met XP (Pentium D 3.2 met 1 GB geheugen)
Ik had ook last van dit vervelende probleem. Blijkft dus (in mijn geval) een probleem met de Vista ACPI Lid Close driver te zijn. Voor een tijdelijke werkbare oplossing verwijs ik je graag naar het voglende topic: http://forum.notebookrevi...hread.php?t=106213&page=2. Bij mij heeft het in ieder geval geholpen. Succes!GremliN-Online schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:49:
[...]
Paar keer de klep open en dicht doen werkt hier iig.. Er zijn veel problemen met Vista op dat punt. Gelukkig kun je als A6T-er beschikken over een userbase aan tweakerts die Vista op hun geliefde A6T hebben staanVoor meer informatie verwijs ik naar het Grote Asus A6 Ervaringen Topic oid
(bijna Asus A6T topic eigenlijk
)
Iig heb ik een zeer nuttig iets voor Vista x64 gebruikers gevonden. Ik weet niet of het eerder is gepost (en heb ff gezogd maar kon zo snel niks vinden). Het gaat hier om het uitschakelen van de driver signing zonder altijd op F8 te hoeven drukken. Het werkt hier prima met de RTM versie. RMclock en alles wordt gestart. RMclock werkt niet helemaal. CrystalCPUID dan weer wel waardoor mijn A6T eindelijk van de statische 1600MHz af kan en ik op de accu ook daadwerkelijk wat energie kan besparen (dankjewel MS voor brakke ACPI-AMD combo...)
For everyone, de masterlijke code die tweaken weer mogelijk maakt![]()
code:
1 bcdedit.exe -set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS
Bladiebla!
Ik heb net even de CH Yoke voor je getest en bij mij doet hij het prima.Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:52:
Ik heb ook weer eens gedonder met Vista. Ik heb 2 usb apparaten CH products Yoke en Pedals maar ik krijg geen melding van Vista dat ik ze in heb geplugt. Heb ik wel. Hoe komt dit?
Werken de USB poorten waaraan je de Yoke hangt wel?
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
De nieuwe site is: http://www.speedyvista.com/
ps: na de safe guide gedaan te hebben merk ik erg veel snelheids winst tijdens het opstarten en draaien van apps. Ik heb wel zelf wat functies uitgezet of aangezet in de default safe guide, en heb gebruik gemaakt van de Registry File Generator op de site, ieder voor zich natuurlijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Barfman op 25-02-2007 21:38 ]
DEP staat bij mij uit. (ik heb alles al geprobeerd) Maar omdat ik weet dat niemand écht het probleem heeft kunnen oplossen heeft het voor mij geen zin om een nieuw topic aan te maken. Het is een ''ervaring'' die ik met vista heb. Die hoort volledig thuis in dit topic.Tjona100 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:40:
[...]
Wat voor probleem heb je dan?
Ik had op mijn moeders laptop waar ook vista
op zat dat DEP msn messenger steeds afsloot
Verwijderd
Edit: ah, rechtermuistoets op een map helpt
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 22:21 ]
Voordat ik begon met de installatie had ik me - dacht ik - goed voorbereid. Ik had Vista drivers van mijn bijvoorbeeld mijn Creative geluidskaartje gedownload, ik had gelezen dat Norton niet werkte dus had AVG free alvast gedownload... en van vrijwel ieder programma dat ik gebruik had ik alvast indien nodig de laatste versies gedownload. Nero, PowerDVD, FTD, Quickpar, NewsReactor, mIRC, Deamon Tools, DVD Shrink, Fraps, Azureus, WinAmp, WinRar, eMule... noem maar op!
Ik stuitte al snel op een probleem dat ik onder XP niet had. Ik bleek niet te kunnen booten vanaf de DVD. Ik kreeg wel het scherm met "druk op een toets om vanaf DVD rom op te starten" maar vervolgens reageerde de PC niet op een toetsaanslag. Enig onderzoek leerde mij al snel dat het vrij simpel was. Ik had er nog nooit van gehoord, (schaam) maar blijkbaar moest ik gewoon "Legacy USB" in de BIOS enablen. Geen idee waarom ik dat met XP nooit had... blijkbaar werkte het bij CD's wel.
De installatie van Vista liep vlekkeloos. Omdat ik me goed had voorbereid gaven de meeste programma's geen problemen. Toch had ik moeite met een paar dingen.
1) Nero 7.7.5.1 gaf een errormelding als ik hem opstartte. Ik weet helaas de exacte melding niet meer, maar wat ik ook probeerde ik kreeg hem niet aan de praat terwijl hij toch Vista compatible is. Toen ik die error eindelijk gefixt had, kreeg ik weer een foutmelding, namelijk dat "advrcntr2.dll" ontbrak. Enig speurwerk (Google) leerde me dat ik dat bestand moest downloaden en onder C:\Windows\System moest plaatsen. Zo gezegd zo gedaan en Nero werkte. Het kostte me helaas wel een uurtje of 2. Hoe het in godsnaam kan dat ik dit probleem had... echt geen idee want ik had de Nero die ik had ook aan iemand doorgestuurd en die kon hem zonder problemen op Vista installeren en gebruiken.
2) De drivers van mijn "Medion 42073 Tv kaart (Philips 7134 Chipset)" TV-kaart leek Vista automatisch te installeren. Helaas bleek het programma dat ik gebruikte om te kijken (genaamd AverTV) echter niet Vista compatible. Het programma DScaler bracht de oplossing, wat ik ook hier postte. Ik vind het een flutprogramma, maar het is niet anders.
3) Ik dacht dat ik overal aan gedacht had, maar een nieuwe versie van CuteFTP was ik nog vergeten. Nu ik de nieuwste versie van CuteFTP erop heb staan welke Vista compatible is, heb ik nog steeds het probleem dat als ik hem afsluit ik een errormelding krijg. CuteFTP werkt gewoon goed, maar vreemd genoeg krijg ik dus deze melding als ik hem al af heb gesloten:

Helaas heb ik hier nog geen oplossing voor gevonden.
4) Ik gebruikte onder XP het programma "Neobirthday". Als ik mijn PC opstartte kreeg ik meteen een popup met daarin de personen die over 2 dagen of eerder jarig (zouden) zijn.
5) Ik speelde zo nu en dan Grand Theft Auto San Andreas MultiTheftAuto (GTA MTA SA). Ik vond SA-MP minder en speelde altijd MTA, maar helaas is die niet Vista compatible en dat zal hij niet worden ook. Jammer.
Maar dan... de Vista ervaring... WOW Ik ben absoluut onder de indruk. Naast de eye-candy als vensters die langzaam vervagen als je ze uitklikt en het Aero effect... zijn er gewoon veel "kleine" dingen die het voor mij doen...
- Windowstoets - wo <ENTER> en Word start op (voorbeeld)
- Als je F2 klikt op een bestand selecteert ie de extentie niet; geweldig!
- Als je veel bestanden tegelijk selecteert om te verwijderen maar 1 bestand is in gebruik stopt hij er niet mee zoals in XP
etc.
Tot slot, ik heb nog wel een probleemje met de drivers van mijn nVidia GeForce 6600. Ik heb volgens mij wel de laatste drivers... maar zo nu en dan als ik mijn PC opstart wordt het beeld even zwart en geeft hij de melding "De beeldscherm aansturing is gerepareerd" of iets dergelijks. Maar goed, ik zal daarvoor zo eens kijken of dat misschien gewoon een bekend probleem is.
Vista is op mijn PC wel een stuk langzamer dan XP. Dat is niet verwonderlijk natuurlijk... en het maakt me niet uit want ik koop toch binnenkort een nieuwe PC... maar het is wel een fors verschil. Mijn 2,4 Ghz met 1,5 GB intern kan het zonder problemen aan, maar snel is het zeker niet. (zoals het opstarten van een nieuw Explorer venster, etc) Ik kan me voorstellen dat mensen met wat oudere PC's daarom wachten tot het tijd is een nieuwe PC te kopen.

Ik volg dit draadje 'al' vanaf deel 8 ofzo en dacht dat het misschien nu ook maar eens tijd werd om mijn bescheiden ervaringen met Vista te delen.
Ik draai Vista (MSDNAA, Nederlandse versie via MA3D.com) momenteel alleen op mijn laptop omdat ik mijn Scanner (een HP Scanjet 3770) nog niet aan de praat heb kunnen krijgen en hiervoor op mijn desktop dus nog XP heb. Mij laptopje is uitgerust met de volgende onderdelen: (Windows Prestatie Index: 4.5 (vanwege de grafische kaart))
- Intel Core 2 Duo T7400
- GeForce 7600 256/512MB
- 7200RPM 80GB HDD
- 2048MB RAM
- Dit alles in een Compal Hel 80-250 behuizing met een 15.4" glanzend schermpje
Opstarten en Afsluiten
Hier heb ik een beetje gemengde gevoelens over. Het opstarten tot het Logon scherm gaat bij mij ongeveer even snel als een nieuwe XP install. Wanneer ik vervolgens mijn wachtwoord intyp kan ik nog geruime tijd (niet gemeten maar schat zo'n 30 sec.) wachten totdat mijn Sidebar en Configuratiescherm toegankelijk / zichtbaar worden. Ook 'flashed' mijn scherm dan een keer. Dit is erg vervelend en had ik voor mijn laatste format niet. Het afsluiten is gewoon mega-snel te noemen. 5 seconden na het indrukken van de afsluit knop is mijn laptopje al uit.
Drivers en Programma's
Hier weer een gemengd gevoel. (ben een gevoelsmens
'Nieuwe features'
UAC Dit heb ik meteen uitgezet. Ik besef dat dit gemaakt is ter bescherming van de gebruikers maar ik vind het toch vervelend om bij iedere scheet die ik laat toestemming te moeten geven. Ik vermoed, met oog op de algemene gebruiker, dat Microsoft dit 'te overheersend' heeft gemaakt. Wanneer Jan-met-de-pet eenmaal uit heeft gevonden hoe je die meldingen uit kan zetten zal hij deze ook zo snel mogelijk disabelen.
Indexing service Deze heb ik aan staan en gebruik ik regelmatig. Heerlijk snel om een verloren bestandje / documentje terug te vinden. Even een ram op de Windows toets en dan meteen beginnen te typen. Ik vraag mij alleen ook af of ik mijn externe HDD ook kan laten indexeren op zo'n manier dat deze ook op een andere Vista machine in een split-second doorzocht kan worden? Dat zou wel zo handig zijn!
Windows Update Hiermee heb ik nog een beetje ruzie. Ik lees vaak dat mensen 'nieuwe updates' kunnen zoeken binnen Windows Update. Ik heb nog niet helemaal uitgevonden hoe dit kan. Althans, ik krijg geen nieuwe updates te zien en Windows zegt dat hij al up-to-date is. Dan zal het wel

Overall look and feel
Zoals gezegd ben ik over het algemeen positief over Vista. Ik weet dat ik (wij) er 'vroeg' bij zijn er dat er hierdoor nog een paar drivers en programma's dwars liggen hier en daar. Ik vind het gewoon 'soepel' werken afgezien van de hierboven beschreven onderdeeltjes. Al met al een pluimpje voor Microsoft. Ik hoop dat zij (en de 3rd parties) de komende periode alles een beetje bij gaan schaven om tot een echt soepele omgeving te komen!
[ Voor 20% gewijzigd door Palomar op 25-02-2007 22:55 ]
Daarnaast valt mij op dat bij een vriend van mij het geheugengebruik van Home Premium 64 bit tussen de 500 en 600 MB is na opstarten, hij heeft 1GB in zijn PC. Het lijkt erop dat Vista meer geheugen (2GB ipv 1GB) ook direct méér gaat gebruiken (om programma's sneller te laten starten?). Is dit anderen ook opgevallen. Weet iemand de oorzaak?
Bij mijn neef die ook een prima machine heeft vergelijkbaar met mijn systeem krijg ik BF2 nog niet werkend, opstart logo en *poef* daar is de mooie desktop weer
Vanavond even checken of DirectX9.0c redist van dec.2006 een verschil maakt, of dat ik met drivers mag gaan spelen. Ik merk wel dat de nieuwere X1600Pro van mijn neef veel meer trubbels geeft dan de oudere X800XT die ik heb. Raar opzich toch ? Nieuwere kaarten zouden toch een stukkie meer compatibel moeten kunne zijn denk ik zo.
Verders wel goed tevreden hoor
Verwijderd
En ik heb een probleem, als ik een ftp server draai, en ik heb de optie geef een notificatie als er een inkomende connectie komt aan staan en alle inkomende verbindingen blokkeer. Dan krijg ik dus gen notificatie. Ook niet als ik alle het inkomende verkeer niet blokkeer. Hebben meerdere mensen dit probleem?
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 10:47 ]
Verwijderd
Ik heb een dual-boot met WinXP en bij bijv. Speedfan heb ik op beide systemen geinstalleerd. Als ik dan vanuit WinXP herstart om in Vista te komen, dan is de link van speedfan veranderd (van Vista D: naar WinXP C:).
Bij een spel wat ik op drive H: heb geinstalleerd gebeurt dit ook, maar dan wordt de link gewoon verandert zodat hij naar mijn DVD-drive wijst ... en dat moet dus niet. Heeft iemand dit ook gemerkt (de search gaf niet veel)?
Ik gebruik een 3rd party boot manager, inplaats van de boot manager die bij vista kwam. En ik heb geen probleem met veranderende links. ( ik gebruik een oudje Vamos, maar Grub of Lilo werken natuurlijk ook prima ).Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:47:
Iets raars wat ik sinds kort heb gemerkt is dat Vista doet aan automatisch link-veranderen, maar op een iets onlogische manier.
Ik heb een dual-boot met WinXP en bij bijv. Speedfan heb ik op beide systemen geinstalleerd. Als ik dan vanuit WinXP herstart om in Vista te komen, dan is de link van speedfan veranderd (van Vista D: naar WinXP C:).
Bij een spel wat ik op drive H: heb geinstalleerd gebeurt dit ook, maar dan wordt de link gewoon verandert zodat hij naar mijn DVD-drive wijst ... en dat moet dus niet. Heeft iemand dit ook gemerkt (de search gaf niet veel)?
Wat ook nog zou kunnen is dat je de folders voor het star menu en zo voorts voor XP en Vista aan de zelfde locatie hebt toegewezen.
Als ik de processen log dan zie ik dat SVChost tochnog alle bestanden in mijn Supreme commander map inzichtelijk probeert te krijgen. Enig idee welk ondederdeel van vista dit veroorzaakt?
of misschien toch al een virus te pakken wat niet wordt opgepakt door de Scanner?
Goeie review. Het probleem met CuteFTP heb ik ook, misschien komt er nog een fix voor, voor zover ik weet is het er nog niet. Wel heb ik een vraag over Nero. Ik wilde deze installeren, maar hij wilde per se DirectX9 installeren. Je kon dit niet uitvinken. Dit leek me niet zo verstandig in Vista, hoe heb jij dit opgelost?Barca schreef op zondag 25 februari 2007 @ 22:27:1) Nero 7.7.5.1 gaf een errormelding als ik hem opstartte. Ik weet helaas de exacte melding niet meer, maar wat ik ook probeerde ik kreeg hem niet aan de praat terwijl hij toch Vista compatible is. Toen ik die error eindelijk gefixt had, kreeg ik weer een foutmelding, namelijk dat "advrcntr2.dll" ontbrak. Enig speurwerk (Google) leerde me dat ik dat bestand moest downloaden en onder C:\Windows\System moest plaatsen. Zo gezegd zo gedaan en Nero werkte. Het kostte me helaas wel een uurtje of 2. Hoe het in godsnaam kan dat ik dit probleem had... echt geen idee want ik had de Nero die ik had ook aan iemand doorgestuurd en die kon hem zonder problemen op Vista installeren en gebruiken.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Als ik mijn pc opstart krijg ik geen scherm in VISTA, ik zie gewoon het laden van het OS en daarna 1 miliseconde het logo, en dan is het klaar... het beeldscherm gaat niet op standby maar blijft gewoon aan, alleen geeft geen beeld. Om beeld te krijgen moet ik 3 keer opnieuw opstarten, of in veilige modus opstarten en daarna weer normaal.
Ik heb een ATI 9800XT en gebruik de officiele drivers voor vista, ik kan nergens een oplossing vinden.
(Lees de startpost.EmilneM schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:32:
Zaterdag de 64-bit versie van Vista Ultimate geinstalleerd op een Core 2 Duo E6400 met 2GB geheugen. Wat mij direct opvalt is het flinke geheugengebruik na opstarten. Tussen de 600 en 700 MB is in gebruik, waar dit bij 32 bit nog 400-500 MB was (Dit was wel een oudere pc met 1GB geheugen). Opvallend? Gebruikt 64 bit het geheugen op een andere manier?
Daarnaast valt mij op dat bij een vriend van mij het geheugengebruik van Home Premium 64 bit tussen de 500 en 600 MB is na opstarten, hij heeft 1GB in zijn PC. Het lijkt erop dat Vista meer geheugen (2GB ipv 1GB) ook direct méér gaat gebruiken (om programma's sneller te laten starten?). Is dit anderen ook opgevallen. Weet iemand de oorzaak?

Vista gebruikt zoveel mogelijk fysiek geheugen (anders staat het maar niks te doen en qua stroom maakt het weinig uit) door veelgebruikte programma's alvast in het geheugen te laden. Waardoor een programma dat alvast geladen is veel sneller opstart. Daardoor geldt onder Vista m.n. voor superfetch dat hoe meer geheugen hoe beter het loopt.
Conclusie: Het is normaal dat je taskmanager een veel hoger gebruik aangeeft.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Probeer Nero Lite eens. Deze installer werkt perfect onder Vista. Normaal te downloaden op www.updatepack.nl .... maar deze is down. Je kunt de installers nu tijdelijk hier vinden.BeQuietAndDrive schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:32:
[...]
Goeie review. Het probleem met CuteFTP heb ik ook, misschien komt er nog een fix voor, voor zover ik weet is het er nog niet. Wel heb ik een vraag over Nero. Ik wilde deze installeren, maar hij wilde per se DirectX9 installeren. Je kon dit niet uitvinken. Dit leek me niet zo verstandig in Vista, hoe heb jij dit opgelost?
Dat probleem heb ik ook... Ding staat de hele tijd te ratelen...Zarkov schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:00:
Omdat ik helemaal gestoord wordt van Search indexing (ratel, ratel) heb ik dat standaard uitstaan. Ik weet immers zelf wel waar mijn bestanden staan en heb er ook geen problemen mee als ik een keertje 10 minuten moet wachten om een bestand te vinden. Echter ik merk dat ondanks het uitzetten van search indexing dat er toch nog enorm veel geratel is op mijn hdd's.
Als ik de processen log dan zie ik dat SVChost tochnog alle bestanden in mijn Supreme commander map inzichtelijk probeert te krijgen. Enig idee welk ondederdeel van vista dit veroorzaakt?
of misschien toch al een virus te pakken wat niet wordt opgepakt door de Scanner?
En die samsung drive is een stuk minder stil dan ik had gehoopt

Overigens blijft UAC vervelend, want de helft van de tijd krijg je nog een wolkje onderin dat het uitstaat

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 26-02-2007 13:28 ]
Ik neem aan dat je wel de nieuwste versie wil installeren.BeQuietAndDrive schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:32:
[...]
Wel heb ik een vraag over Nero. Ik wilde deze installeren, maar hij wilde per se DirectX9 installeren. Je kon dit niet uitvinken. Dit leek me niet zo verstandig in Vista, hoe heb jij dit opgelost?
Je kunt gewoon DirectX 9 aangevinkt laten staan. Hij skipt deze installatie automatisch omdat er een nieuwere versie op je PC staat, namelijk DirectX 10.
Waarom geen vista boot pro? http://www.vistabootpro.org/ Ik wacht nog steeds tot ze met de final versie uitkomen voor Vista....Ik gebruik een 3rd party boot manager, inplaats van de boot manager die bij vista kwam. En ik heb geen probleem met veranderende links. ( ik gebruik een oudje Vamos, maar Grub of Lilo werken natuurlijk ook prima ).
Ik had in Vista met Nero 7.7.5.1 ook problemen. Hij wilde geen DVD-image branden.... met IMGburn was dat geen probleem... raar...DeOS schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:59:
[...]
Probeer Nero Lite eens. Deze installer werkt perfect onder Vista. Normaal te downloaden op www.updatepack.nl .... maar deze is down. Je kunt de installers nu tijdelijk hier vinden.
Maar is deze lite-versie shareware? Lijkt me opzich ook wel wat. Nu had ik er allemaal ongewenste add-ons bij (premium).
Probeer 's FlashFXP! Gebruik ik nu al jaren naar volle tevredenheid.Goeie review. Het probleem met CuteFTP heb ik ook, misschien komt er nog een fix voor, voor zover ik weet is het er nog niet.
[ Voor 32% gewijzigd door dutch79 op 26-02-2007 14:52 ]
Als je daar dan even op klikt, zie je aan de linkerkant in dat securitycenter een linkje om de meldingen aan te passenMikeyMan schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:15:
[...]
Overigens blijft UAC vervelend, want de helft van de tijd krijg je nog een wolkje onderin dat het uitstaat
//
Ah, had er wel op geklikt, maar geen melding-aanpassing gezien... Blijft ff wennenman-o-script schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:24:
[...]
Als je daar dan even op klikt, zie je aan de linkerkant in dat securitycenter een linkje om de meldingen aan te passen
De lite versie is een uitgeklede installer van nerosdirkx schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:49:
Maar is deze lite-versie shareware? Lijkt me opzich ook wel wat. Nu had ik er allemaal ongewenste add-ons bij (premium).
Bevat:
Nero Burning Rom, Nero Express, Nero CoverDesigner, Nero WaveEditor, Nero Toolkit, MauSau Audio Plugins, Complete Nero Help
Bevat niet:Nero Home, nero Scout, Nero StartSmart, Nero SoundTrax, Nero Vision, Nero Recode, Nero Showtime, Nero MediaHome, Nero PhotoSnap, Nero BackItUp, Nero InCD, Nero SoundBox, Nero ImageDrive
Er is ook nog een micro versie die alleen Nero Burning Rom + Express and Basic Audio en Video-plugins bevat.
Verwijderd
[Opmerking]sdirkx schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:49:
Probeer 's FlashFXP! Gebruik ik nu al jaren naar volle tevredenheid.
Voor degene die Office 2007 heeft kun je ook een plugin downloaden. Dan kun je je documenten opslaan als pdf. Het prettige daarvan is dat het geen plaatjes worden zoals de meeste (freeware?) printers.
[/Opmerking]
Micro? Klinkt goed!Er is ook nog een micro versie die alleen Nero Burning Rom + Express and Basic Audio en Video-plugins bevat.
Waarom quote je mij? Ik had het in ieder geval over een FTP-prog en niks met pdf, printen of wat je dan ook bedoeld. ?[Opmerking]
Voor degene die Office 2007 heeft kun je ook een plugin downloaden. Dan kun je je documenten opslaan als pdf. Het prettige daarvan is dat het geen plaatjes worden zoals de meeste (freeware?) printers.
[/Opmerking]
[ Voor 48% gewijzigd door dutch79 op 26-02-2007 15:38 ]
Verwijderd
Oh, goede reden voor een cup-a-soupsdirkx schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:35:
Waarom quote je mij? Ik had het in ieder geval over een FTP-prog en niks met pdf, printen of wat je dan ook bedoeldt (dit zie nu wel weer). ?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 16:07 ]
kijk hier is: http://www.laptopvideo2go.com/Stoney187 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:48:
Ik draai nu al een tijdje vista en het werkt echt super! Alleen wil ik nu toch c&c is gaan proberen op me laptop en vroeg ik me af welke nvidia drivers ik voor een geforce go 7300 kan instaleren. Op de website van nvidia kan ik namelijk geen vista drivers vinden?
Cool thnx!maxjuh schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:04:
[...]
kijk hier is: http://www.laptopvideo2go.com/
Verwijderd
Ik heb windows vista premium 64 bit en telkens als ik de media player geconfigureerd heb en ik start opnieuw op de ziet vista opnieuw mijn tv kaart en kan ik weer alles opnieuw configureren.
Waarom blijft vista mijn tv kaart als nieuwe hardware zien terwijl ik de laatste nieuwe drivers voor die kaart heb

Ik las pas dat door UAC software niet altijd de tijd krijgt om in het register te schrijven. Heb je hem echt als admin uitgevoerd? Of misschien UAC even uit?Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 23:45:
Ik heb problemen met mijn PVR-150 tv kaart.
Ik heb windows vista premium 64 bit en telkens als ik de media player geconfigureerd heb en ik start opnieuw op de ziet vista opnieuw mijn tv kaart en kan ik weer alles opnieuw configureren.
Waarom blijft vista mijn tv kaart als nieuwe hardware zien terwijl ik de laatste nieuwe drivers voor die kaart heb
Als ik mijn pc opstart krijg ik geen scherm in VISTA, ik zie gewoon het laden van het OS en daarna 1 miliseconde het logo, en dan is het klaar... het beeldscherm gaat niet op standby maar blijft gewoon aan, alleen geeft geen beeld. Om beeld te krijgen moet ik 3 keer opnieuw opstarten, of in veilige modus opstarten en daarna weer normaal.
Ik heb een ATI 9800XT en gebruik de officiele drivers voor vista, ik kan nergens een oplossing vinden
Verwijderd
Ik heb geconstateerd dat de drivers niet automatisch door Vista worden gedetecteerd, ik zoek zelf in windows directory en nu worden ze wel geinstalleerd. Blijf 2 gekke zaken houden, t.w. printer is geinstalleerd maar wordt niet als USB printer in printeroverzicht opgenomen en ik kan dus niet printen, met E70 kan ik via PCSuite foto's overzetten,backup maken maar NIET synchroniseren en/of berichten overzetten.MelvinB schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 21:37:
[...]
Zo te zien moet je nog de driver installeren van je USB-poorten.
Nog een laatste vraag, de drivers van de USB poorten, wie levert die, fabrikant van moederbord? (heb een Asus P5N32-E-SLI Premium). Asus heeft nl. nog geen drivers voor vista tbv dit bord.
Het nieuwe Pre-Fetch misschien.. ik had dat ook, ik heb die zooi maar uitgezet en bij mij hielp het.Zarkov schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:00:
Omdat ik helemaal gestoord wordt van Search indexing (ratel, ratel) heb ik dat standaard uitstaan. Ik weet immers zelf wel waar mijn bestanden staan en heb er ook geen problemen mee als ik een keertje 10 minuten moet wachten om een bestand te vinden. Echter ik merk dat ondanks het uitzetten van search indexing dat er toch nog enorm veel geratel is op mijn hdd's.
If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..
Verwijderd
Ik heb alleen met een ding een probleem, als ik mijn laptop opstart of uit standby stand haal, duurt het maken van een verbinding met het draadloze netwerk redelijk lang. Hebben jullie hier ook problemen mee of weten jullie misschien oplossingen?
Laptop: HP Pavilion dv6060 met 2 GB intern,
Lijkt mij "gewoon" een driver probleem. Ik zou niet weten hoe je het echt moet oplossen. Wat je wel zou kunnen doen (en iets tijd bespaart) is zodra je de pc opstart en het scherm op zwart schiet, de pc in stand-by modus zetten (dmv een knop die je toewijst, evt power knop) en meteen er weer uit halen. Ik ben namelijk met mijn laptop (ATI X700) dat het scherm wel eens alles door elkaar gooit. Als ik hem op standby zet en hem er meteen weer uit haalt is het over.wilmocs schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 09:05:
Ik werk nu een kleine maand met vista, ben zeer tevreden alleen ik heb een probleem wat zo iritant is dat ik al een enkele keer tot 10 heb moeten tellen;)
Ik heb een ATI 9800XT en gebruik de officiele drivers voor vista, ik kan nergens een oplossing vinden
Waar je nu en de komende tijd rekening mee moet houden is dat drivers niet optimaal afstemd zijn op Windows Vista. Dat heeft even tijd nodig. Gelukkig is ATI wel iets vlotter en beter bezig dan NVidia...dat is helemaal huilen...
En zo ja, zou je even willen posten welk merk/type pci-kaart je gebruikt ?
Mijn Linksys Wmp55ag wil niet werken dus ik wil even een andere halen - maar dan het liefst eentje waarvan ik weet dat ie 't bij anderen in ieder geval goed doet
Verwijderd
Ja, 4GB is inderdaad genoegVerwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:45:
Poeh, 1 gig geheugen erbij gedaan, wat een verschil zeg, kan nu zelfs internetten!
Dat is ook mijn overweging geweest om het uit te zetten, ik vind het idee verder prima, maar het vertraagd je hele 'feel proces' zeg maar, ben ik dus met je eens. Ik heb UAC net even uitgezet dus, maar het irritante (vind ik) is dat je nu continue een windows alert icoontje in je tray hebt die niet weg te krijgen is.Palomar schreef op zondag 25 februari 2007 @ 22:53:
Ik hoop dat er aan de manier waarop UAC tevoorschijn komt in de toekomst nog wat te tweaken valt, want nu levert het echt vertraging op (beeld wordt donkerder en confirm-schermpje komt iets vertraagd op - zo ervaar ik het iig). Ik heb liever dat er direct enkel een popupje in beeld komt zonder dat donkere beeld. En dan het liefst midden in je scherm en niet aldoor op een andere plek (al zal daar wel een security-reden achter zitten).
If you can't beat them, buy them !
Heb vista geinstalleerd (dual-boot ernaast). Eerste indruk zijn postief. Interface werkt lekker, wel nog wennen maar positieve indruk achtergelaten op mij.
Ik heb wel nog een paar vragen.
Hoe zet je die taalbalk voor altijd uit? Dat ding komt telkens terug net zoals in XP. Maar daar kan ik hem wel uitzetten.
En heeft iem ervaring met de volgende programma's onder vista
ffdshow, quicktime, foobar2000
Ze ondersteunen vista niet officieel maar werken ze mss wel eronder.
Laatst werkt readyboost ook voor games?
Alvast bedankt.
realityalways start as a dream
Werken in ieder geval hier wel hoor. Kijk anders hier 's: http://www.iexbeta.com/wi...ftware_Compatibility_Listquicktime, foobar2000
Verder voldoet 1Gb RAM bij mij wel, alleen loopt ie in Photoshop CS2 naar de 90% als ik een aantal 9MP pics inlaadt, maar blijft wel fatsoenlijk draaien. Upgrade naar 2Gb lijkt me opzich toch wel fijn.
[ Voor 36% gewijzigd door dutch79 op 27-02-2007 15:27 ]
Toen dacht ik: laat ik de Flightsimulator X (FS X) demo downloaden en installeren. FS X is volgens Microsoft speciaal geschikt voor Vista.
Wat gebeurd er als ik FS X start: Aero Glass vlieg eruit en er komt een mededeling dat de zojuist gestarte applicatie niet compatible is met Aero. Voor de duur van het spel heeft Vista de basic interface. Zodra ik FS X afsluit komt Aero Glass weer terug.
Hoe kan Microsoft toch zo blunderen???
Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Als het goed is knalt vista bij elke game de aero Glass eruitXenan schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:36:
Bij mij werken de meeste (oudere) spellen prima onder Vista. Sommige zelfs beter dan onder XP.
Toen dacht ik: laat ik de Flightsimulator X (FS X) demo downloaden en installeren. FS X is volgens Microsoft speciaal geschikt voor Vista.
Wat gebeurd er als ik FS X start: Aero Glass vlieg eruit en er komt een mededeling dat de zojuist gestarte applicatie niet compatible is met Aero. Voor de duur van het spel heeft Vista de basic interface. Zodra ik FS X afsluit komt Aero Glass weer terug.
Hoe kan Microsoft toch zo blunderen???
Dit om geheugen/performance te sparen
Het verschil is netjes uitschakelen of een foutmelding geven. Flightsimulator X is incompatibel volgens Vista. Andere spellen geven geen foutmelding.Als het goed is knalt vista bij elke game de aero Glass eruit
Dit om geheugen/performance te sparen
Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Bedankt voor die link.sdirkx schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:25:
[...]
Werken in ieder geval hier wel hoor. Kijk anders hier 's: http://www.iexbeta.com/wi...ftware_Compatibility_List
Verder voldoet 1Gb RAM bij mij wel, alleen loopt ie in Photoshop CS2 naar de 90% als ik een aantal 9MP pics inlaadt, maar blijft wel fatsoenlijk draaien. Upgrade naar 2Gb lijkt me opzich toch wel fijn.
Nog slechts 1 vraag. Kan ik gewoon mijn games die ik geinstalleerd heb onder XP afspelen in vista zonder herinstalleren? (onder de voorwaarde dat ze geacht het te doen onder vista) Dus gewoon naar exe file gaan en openen?
Verwijderd
Heb het geprobeerd, maar het ging nogal traag, hij zit normaal op D en moet op C lezenDFC-Neo schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 16:12:
[...]
Bedankt voor die link.
Nog slechts 1 vraag. Kan ik gewoon mijn games die ik geinstalleerd heb onder XP afspelen in vista zonder herinstalleren? (onder de voorwaarde dat ze geacht het te doen onder vista) Dus gewoon naar exe file gaan en openen?
Verwijderd
Wat is UAC precies, en hoe zet je dat uit ?stormfly schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 03:38:
[...]
Ik las pas dat door UAC software niet altijd de tijd krijgt om in het register te schrijven. Heb je hem echt als admin uitgevoerd? Of misschien UAC even uit?
En moet ik de install van de drivers dan als admin uitvoeren ,
Verwijderd
Die is er wel, maar werkte bij mij nog niet (ASUS F3Ja, Vista X64). Moet je even zoeken op de support site van ASUS, weet je welVerwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 16:34:
weet iemand trouwens al of er al een nieuwe Asus Live Update versie is voor onder windows vista?
If you can't beat them, buy them !
Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij meteen naar het overzicht van mijn partities gaat?
Je hebt de optie 'Computer' en de optie "gebruikersnaam'. Als je op de eerste optie klikt kom je bij je partities uit, klik je op de tweede, dan kom je inderdaad bij je verschillende documenten uit...DFC-Neo schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:26:
Ik vind het erg irritant al ga je naar het "mijn computer" van vista dat die bij van soort mijn documenten begint. Nu moet ik telkens weer in laten klappen.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij meteen naar het overzicht van mijn partities gaat?
M'n huidige (game)systeem is:
Asus M2N-E (moederbord)
Athlon 64 3800+ op 2800 Mhz (processor)
Corsair CM2X1024-6400 (2 x 1gig geheugen)
Asus 7900 GT TOP (grafische kaart)
Maxtor 6Y160MO (160 gig 8mb cache HD)
Voordat ik Vista Home premium 64bit koop, wil ik voor zo'n €200,- upgraden (en het is niet de processor )
Aanvankelijk wilde ik 2 x een raptor 36 gig 16 mb cache kopen en in raid 0 zetten en dan de 160 gig eruit halen. (meer hardeschijfruimte heb ik niet nodig en anders zet ik er nog 1 of 2 hardeschijven bij).
Echter vanwege het grote geheugengebruik van Vista, vraag ik me af of het niet beter is om nog 2 x 1 gig geheugen te kopen i.p.v. de hardeschijven...
Wat raden jullie aan?
De computer is hoofdzakelijk bedoeld voor games (BF2, Oblivion, NFS, enz.)
p.s. zal nog wel een maandje of 2 duren voordat ik die investering wil doen.
Verwijderd
Stationair neemt windows vista ongeveer 800 mb in beslag, dus 1 gig is aan de krappe kant.
Een upgrade naar 2 gig is zeker aan te raden als je wat meer met je laptop doet, zeker als je shared video geheugen hebt.
Voor de rest zit vista er super goed uit.
Voor de rest een nadeel nog voor sp1.
Laat uitzetten ook uitzetten zijn, niet dat mijn laptop naar standbye gaat als ik hem uit wil zetten. Ik wil ook wat stroom besparen. Dat is niet echt handig bedacht van microsoft.
Dit topic is gesloten.
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
- Lees de Vista FAQ
- Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.
- Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 11) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag