Mijn eerste indruk van Vista was niet echt positief. Er werkten wat dingen niet, en dan heb je direct een bittere smaak in je mond.
Maar ik heb Vista niet meteen afgeschoten.
Vervolgens heb ik Vista in een dual boot met Windows XP geinstalleerd. Backup naar externe HD gemaakt (doe ik dagelijks van alle data, foto's etc) en daarna Windows XP gestript, zodat ik die eigenlijk alleen nog voor games kan gebruiken.
Daarna in Vista alle software geinstalleerd die ik normaal onder XP gebruikte (office, newsleecher, FTD, Kaspersky Internet Security). Nu word ik dus eigenlijk gedwongen om Vista dagelijks te gebruiken en waarempel, het bevalt me eigenlijk prima. Beter dan XP zelfs! Dat had ik niet verwacht. Ik heb geen vastlopers gehad, geen blauwe schermen, alles werkt gewoon zoals het moest.
Inmiddels heeft ATI een beta versie van de Catalyst drivers uitgebracht (7.2) en sindsdien is het probleem met mijn Radeon X1950XT (unkown device) ook opgelost.
Ik had mijn mening over Vista erg snel klaar, maar nadat ik het een tweede kans heb gegeven moet ik die toch herzien. Ik ben zeer te spreken over Vista. Niet alle software is al beschikbaar, maar zoals hier al gemeld kun je dat Vista/Microsoft niet echt aanrekenen.
Vervolgens XP eens vanaf een image teruggezet. Zoals verwacht was de bootloader foetsie. Vista DVD erin, systeemherstel. En daar zit keurig een optie om automatisch opstartproblemen te herstellen. Dit zorgde ervoor dat de multiboot weer terug was. Werkt goed dus, dat automatisch herstellen. Kind kan de was doen.
Vista is wat mij betreft een blijvertje.
[
Voor 14% gewijzigd door
Verwijderd op 21-02-2007 22:54
]