[Discussie] Het grote Vista Ervaringen topic [Deel 12]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.111 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Wij hebben op een PC op de zaak nu Vista draaien, deze doet eigenlijk wat de meeste mensen er mee zullen doen (van ons dan), foto's van de camera halen, email, internet, dat soort dingen, dat werkt op zich wel prima.

Jullie zijn wel behoorlijk Vista-gek of niet? :p

Mjah ik vond tot nu toe XP altijd lekker werken, het is echt een heeeele lange tijd geleden dat ik een BSOD heb gehad.

Maar in de toekomst zal Vista vast en zeker 100% zijn, net zoals XP nu is.

[ Voor 36% gewijzigd door eX0duS op 21-02-2007 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:03:
[...]

Niels, ik had hetzelfde probleem met de XS4all McAfee. Als je naar McAfee.com gaat en inlogt dan ziet hij welke versie je draait, en kan je gratis een Vista compatible versie downloaden. Heb ik gedaan, werkt tot nu toe zonder problemen.
Helaas heb ik jouw route geprobeerd, en ik krijg een melding dat mijn 64 bits vista niet ondersteund wordt door de installer. Waarschijnlijk word 64 bits vista niet ondersteund door de consumentenversies van mcafee. Is erg jammer, maar de gratis versie van avast voor vista 64 werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
eX0duS schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:41:
Wij hebben op een PC op de zaak nu Vista draaien, deze doet eigenlijk wat de meeste mensen er mee zullen doen (van ons dan), foto's van de camera halen, email, internet, dat soort dingen, dat werkt op zich wel prima.

Jullie zijn wel behoorlijk Vista-gek of niet? :p
Ja, * anandus O+ Vista, ik geef het eerlijk toe :P
Mjah ik vond tot nu toe XP altijd lekker werken, het is echt een heeeele lange tijd geleden dat ik een BSOD heb gehad.
De laatste keer dat ik een BSOD had was ook toen ik nog XP draaide ;) :+
Maar in de toekomst zal Vista vast en zeker 100% zijn, net zoals XP nu is.
Dat sowieso, lijkt mij.
Nu komt de 'rijpingsfase', imho.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste indruk van Vista was niet echt positief. Er werkten wat dingen niet, en dan heb je direct een bittere smaak in je mond.

Maar ik heb Vista niet meteen afgeschoten.

Vervolgens heb ik Vista in een dual boot met Windows XP geinstalleerd. Backup naar externe HD gemaakt (doe ik dagelijks van alle data, foto's etc) en daarna Windows XP gestript, zodat ik die eigenlijk alleen nog voor games kan gebruiken.

Daarna in Vista alle software geinstalleerd die ik normaal onder XP gebruikte (office, newsleecher, FTD, Kaspersky Internet Security). Nu word ik dus eigenlijk gedwongen om Vista dagelijks te gebruiken en waarempel, het bevalt me eigenlijk prima. Beter dan XP zelfs! Dat had ik niet verwacht. Ik heb geen vastlopers gehad, geen blauwe schermen, alles werkt gewoon zoals het moest.

Inmiddels heeft ATI een beta versie van de Catalyst drivers uitgebracht (7.2) en sindsdien is het probleem met mijn Radeon X1950XT (unkown device) ook opgelost.

Ik had mijn mening over Vista erg snel klaar, maar nadat ik het een tweede kans heb gegeven moet ik die toch herzien. Ik ben zeer te spreken over Vista. Niet alle software is al beschikbaar, maar zoals hier al gemeld kun je dat Vista/Microsoft niet echt aanrekenen.

Vervolgens XP eens vanaf een image teruggezet. Zoals verwacht was de bootloader foetsie. Vista DVD erin, systeemherstel. En daar zit keurig een optie om automatisch opstartproblemen te herstellen. Dit zorgde ervoor dat de multiboot weer terug was. Werkt goed dus, dat automatisch herstellen. Kind kan de was doen.

Vista is wat mij betreft een blijvertje.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Mijn nForce2 (a7n8x rev1.04) en Radeon 9800 Pro Vista(x86) ervaring + oplossing:

Marf0rz in "[Vista] 9800 Pro wordt niet goed herkend"

Voor diegene die geintresseerd zijn :-)

If you can't beat them, buy them !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand nog enig idee hoe media center op 16:9 te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of er meer mensen ook zo`n probleem hebben maar ik heb de laatste nvidia drivers voor me 7950gx2 en de vista codecs. Mijn resolutie is 1600x1200 op 85hz en als ik een film afspeel normaal (klein scherm) is er niks, zodra ik het full screen afspeel dan slaat die steeds frames over(dus happert). Nu ben ik er achter gekomen dat zodra ik me resolutie lager zet naar bijv: 1024x768 dat het wel goed werkt in full screen.

Dit was trouwens niet met XP zo want toen kon ik zelfs HD films afspelen in 1600x1200....maar nog meer mensen die ook zo iets hebben ondervonden? ik heb het gevoel dat het met de drivers ofzo te maken heeft?

heb trouwens de laatste BETA (100, nog iets) ook geprobeerd zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Vista heeft hier ook nog niet 1x een BSOD ervoor gegooid. Draait allemaal lekker snel en soepeltjes.

Ik geef wel toe dat OpenGL-games hier nog niet 100% goed draaien (bijv. de Quake4 textures zien er gewoon merkbaar slechter uit dan in XP, met dezelfde instellingen in gebruik en een nieuwe Quake4-installatie gedaan onder Vista)

Zal wel aan de Catalyst-driver liggen van ATi. Maak gebruik van een 9700Pro. Heb zojuist Cat. 7.2 geinstalleerd alleen heb nog niet getest qua gaming.

Mjah, ben best tevreden over Vista. Heb een dualboot met XP, maar ben hier haast al geen maand meer in geweest. :P

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

MelvinB schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:58:
Vista heeft hier ook nog niet 1x een BSOD ervoor gegooid. Draait allemaal lekker snel en soepeltjes.

Ik geef wel toe dat OpenGL-games hier nog niet 100% goed draaien (bijv. de Quake4 textures zien er gewoon merkbaar slechter uit dan in XP, met dezelfde instellingen in gebruik en een nieuwe Quake4-installatie gedaan onder Vista)

Zal wel aan de Catalyst-driver liggen van ATi. Maak gebruik van een 9700Pro. Heb zojuist Cat. 7.2 geinstalleerd alleen heb nog niet getest qua gaming.
ATi heeft zelf aangegeven dat ze zich in eerste instantie richten op stabiliteit en dat ze zich later voornamelijk met beeldkwaliteit en performance gaan bezighouden. Dus dat komt allemaal nog goed.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Heb zojuist ff Prey gedaan met Cat. 7.2 en ook hier zijn de textures lelijk. O.a zijn de bumpmaps niet of nauwelijks aanwezig. terwijl deze settings wel aan staan in de (Advanced) Video Options-menu van Prey.

DreamScene wordt ook niet automatisch tijdelijk uitgeschakeld zeker als je een game start? Aero wordt wel automatisch uitgeschakeld als je een game start. Althans, dat zegt men.

Iig was de game-performance op mijn systeem te laag in bijv. Prey. Ik moest eerst DreamScene stoppen voordat ik weer een acceptabele performance had in dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben er half uit... Als ik composiet selecteer voor m'n tv kan ik geen 16:9 selecteren... Mooie onzin weer...

Nu nog de oplossing... Zou graag 1024*576 draaien, maar wil niet kloten met powerstrip...

[ Voor 30% gewijzigd door MikeyMan op 21-02-2007 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Jezus, ik kan die Vista 64 bit versie haast nergens fatsoenlijk downloaden...
En ja, ik ga hem echt nog wel een keer aanschaffen, maar wil gewoon ff testen enz. daar is in mijn ogen niks illegaals aan...
Ik zie alleen maar die 32 bit versie overal rondgaan....is 64 bit zo weinig maar in trek?:S

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

For the record trouwens... Op een AMD XP2400+ met 512mb is het hele zooitje in 1m15 opgestart...

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Iets viel me op:

Ik heb sinds kort DreamScenes draaien, met die mooie rustgevende nebula als achtergrond.... maar nu gebruik ik Vista ook om van mijn werk mijn thuisdesktop over te nemen. Het viel me op dat de achtergrond van DreamScenes (hetzij stilstaand uiteraard) gewoon in RDP zichtbaar is, terwijl ik het specifiek heb uitgezet in de RDP client waarmee ik connect.

Voor DreamScenes werkte dat ook gewoon, mijn achtergrond thuis werd niet door RDP weergegeven. Iemand deze "bug" ook opgevallen?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

vraag werd een paar pagina;s gesteld:

Dreamscene is gewoon te installeren als je eerst via de updates het engelse talen pakket binnen slurpt. 1GB ongeveer.

Daarna kan je dreamscene gewoon installeren.

Tha

Verwijderd

Vrij deftig systeem die vista, alleen heb ik sinds vandaag een hoop rotzooi met windows media center.Ik heb een saa7134 chip, die via een windows vista driver + software mce encoder vlotjes werkte tot vandaag.

Mediacenter gehoorzaamt zorgvuldig wanneer het niet gaat om tv-gerelateerde keuzes.

Alle submenutjes van tv (live-tv/opnames/tv-gids/...) weigeren te openen, blijven oneindig lang laden.

Ook lukt het niet om instellingen van tv te openen -> systeem blijft weer eeuwig laden zonder resultaat....

Zijn er nog mensen met dit probleem?

• PH-JPS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:42
DizzyWeb schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:44:
[...]

Gokje, je hebt een nVidia kaart en de 100.* ForceWare drivers?
Ja klopt ik draai de 100.65 WHQL. IS dit een bekend probleem? Ik heb al wat gezocht maar niets gevonden hierover.

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

MikeyMan schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:54:
Iemand nog enig idee hoe media center op 16:9 te krijgen is?
Kun je gewoon onder instellingen > Tv instellen. Vrij eenvoudig eigenlijk.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hebben meer mensen dat het Bluetooth-icoontje in de system tray aldoor weer terugkomt als je 'Remove Bluetooth icon' kiest? Hij gaat bij mij dan wel weg en na een reboot is ier ook niet meer, maar toch staat ie er soms ineens weer. Irritant :P

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DyStiC schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 09:52:
[...]

Kun je gewoon onder instellingen > Tv instellen. Vrij eenvoudig eigenlijk.
Ja, maar dan niet... Die optie krijg je dus niet als je "s-video" als uitgangssignaal hebt...

Overigens, geen vista, maar toch, wou hem jullie niet onthouden:

Afbeeldingslocatie: http://xs412.xs.to/xs412/07084/humor.jpg

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:33:
[...]

Ja, maar dan niet... Die optie krijg je dus niet als je "s-video" als uitgangssignaal hebt...

Overigens, geen vista, maar toch, wou hem jullie niet onthouden:

[afbeelding]
Ok iemand heeft dit gemaakt op een zeer zware maandagochtend, dat is een blunder zeg :Y)

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

johansoema schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 07:06:
[...]

Ja klopt ik draai de 100.65 WHQL. IS dit een bekend probleem? Ik heb al wat gezocht maar niets gevonden hierover.
Heb het zelf ook, ik zit dus weer op de standaard drivers die bij Vista meegeleverd worden.
Helaas, aangezien ik mijn TV out niet kan gebruiken.

De 100.65 drivers zijn dan wel WHQL gecertificeerd, maar ze zijn zo beta als maar kan, ze zitten vol met bugs en missen allerhande features.

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 12:28
DyStiC schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 19:12:
Ik zoek me gek naar de optie, zoals je deze in XP had, om voor een bepaalde extensie het file icoontje te wijzigen. In XP had je dat bij Mapopties op het tabblad bestandtype, maar deze ontbreekt helemaal in Vista.
Klik in Explorer eens op Organize. Daar kan je in het menu naar het tabblad wat je bedoelt. Zit nu op mn werk ff op een Windows 2000 pc dus kan niet de exacte plek voor je aanwijzen. Daar zit het in ieder geval. Wat ook (hoort/schijnt) te werken is op ALT drukken, dan zou je het klassieke menu te zien moeten krijgen. Succes ;)

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:51:
...

Vervolgens XP eens vanaf een image teruggezet. Zoals verwacht was de bootloader foetsie. Vista DVD erin, systeemherstel. En daar zit keurig een optie om automatisch opstartproblemen te herstellen. Dit zorgde ervoor dat de multiboot weer terug was. Werkt goed dus, dat automatisch herstellen. Kind kan de was doen.

Vista is wat mij betreft een blijvertje.
Is dit dus wat je deed?
  1. multiboot installatie van XP (bijv. op C:) en daarna Vista (bijv. op D:)
  2. image maken van XP (van hele partitie C: dus)...en evt. een image van Vista
  3. image van XP terugzetten (meteen daarna opstarten lukt niet, want multiboot is weg, want bootloader is weg)
  4. daarom Vista DVD erin en opstart-recovery runnen
  5. multiboot is hersteld
- hoe zit het als je een image van Vista zou willen terugzetten? Gaat het dan meteen goed omdat de bootloader wordt meegenomen?
- met welk image-progje ben je aan de slag gegaan? Ghost of TrueImage?
- moet je bij het maken van zo'n image dan wel MBR meenemen in de image? Ik geloof dat bij Ghost versie 8 dat niet eens kan. De nieuwere versies vind ik niet zo denderend, met name omdat je image moet maken in draaiende windows.

Specs: GamePC HTPC Server

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 22:17
Inmiddels UAC uitgeschakeld, want het configgen duurt altijd wel even bij m'n pc. Als ik bij elk mapje dat ik wil verwijderen toestemming moet gaan geven, dan duurt het helemaal lang en daar zit ik niet op te wachten..

Echter heb ik nog een probleempje wat in XP wel goed werkte, namelijk mijn s-video/TV Out..

Specificaties & Probleem
- Windows Vista Ultimate, 32BIT
- ATI Catalyst 7.1
- Sapphire ATI 9600XT

Vroeger kon ik vanuit het control-center van ATI instellen; dat als ik een video in Windows Media Player en Winamp opende, hij op mijn TFT-Scherm gewoon normaal werdt weergegeven, maar mijn 2e scherm (TV) hem full-screen weergaf, dat is video'tje openen en klaar.

de tv is via een S-Video -> Scard kabeltje aangesloten op mijn TV, en werkt in principe perfect, maar als ik nu dus een video wil kijken, moet ik windows media player of winamp naar mijn andere scherm toe 'draggen', en dan 2x klikken zodat het beeld fullscreen wordt.. extra werk, en daar houd ik niet van :p

Ik hoop dat jullie de oplossing weten, want ook met de komst van ATI Catalyst 7.2 Drivers heb ik in de changelogs niets gezien over dit 'probleem'.. :'(

Verwijderd

Er wordt binnenkort ook een vertaler ontslagen >:)

Verwijderd

Mittnick schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:50:
Inmiddels UAC uitgeschakeld, want het configgen duurt altijd wel even bij m'n pc. Als ik bij elk mapje dat ik wil verwijderen toestemming moet gaan geven, dan duurt het helemaal lang en daar zit ik niet op te wachten..

Echter heb ik nog een probleempje wat in XP wel goed werkte, namelijk mijn s-video/TV Out..

Specificaties & Probleem
- ATI Catalyst 7.1
- Sapphire ATI 9600XT

Vroeger kon ik vanuit het control-center van ATI instellen; dat als ik een video in Windows Media Player en Winamp opende, hij op mijn TFT-Scherm gewoon normaal werdt weergegeven, maar mijn 2e scherm (TV) hem full-screen weergaf, dat is video'tje openen en klaar.

de tv is via een S-Video -> Scard kabeltje aangesloten op mijn TV, en werkt in principe perfect, maar als ik nu dus een video wil kijken, moet ik windows media player of winamp naar mijn andere scherm toe 'draggen', en dan 2x klikken zodat het beeld fullscreen wordt.. extra werk, en daar houd ik niet van :p

Ik hoop dat jullie de oplossing weten, want ook met de komst van ATI Catalyst 7.2 Drivers heb ik in de changelogs niets gezien over dit 'probleem'.. :'(
Same here.
net ff 7.2 geinstalleerd maar dit werkt helemaal niet. Het wachten is denk ik op 7.3 en maar hopen dat AMD/ATI het goed gaat aanpakken voor Vista check

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:34:
[...]

Same here.
net ff 7.2 geinstalleerd maar dit werkt helemaal niet. Het wachten is denk ik op 7.3 en maar hopen dat AMD/ATI het goed gaat aanpakken voor Vista check
7.2 is inderdaad een aanfluiting... Systeem wou helemaal niet meer opstarten :X

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
sl1200 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:41:
[...]

Is dit dus wat je deed?
  1. multiboot installatie van XP (bijv. op C:) en daarna Vista (bijv. op D:)
  2. image maken van XP (van hele partitie C: dus)...en evt. een image van Vista
  3. image van XP terugzetten (meteen daarna opstarten lukt niet, want multiboot is weg, want bootloader is weg)
  4. daarom Vista DVD erin en opstart-recovery runnen
  5. multiboot is hersteld
- hoe zit het als je een image van Vista zou willen terugzetten? Gaat het dan meteen goed omdat de bootloader wordt meegenomen?
- met welk image-progje ben je aan de slag gegaan? Ghost of TrueImage?
- moet je bij het maken van zo'n image dan wel MBR meenemen in de image? Ik geloof dat bij Ghost versie 8 dat niet eens kan. De nieuwere versies vind ik niet zo denderend, met name omdat je image moet maken in draaiende windows.
Ik heb hier ook problemen mee gehad. Vandaar dat ik nu van de 2 win-partities (XP en Vista) tegelijk (samen dus) een image maak. Dan heb je geen gedonder met de bootloader (ook al is dit te fixen als het fout gaat).
True Image 10 kan ik je aanraden. Je kunt een bootable CD aanmaken en daarmee dan in de bootfase True image draaien, zodat je een image kunt maken of terugzetten.

[ Voor 6% gewijzigd door dutch79 op 22-02-2007 16:02 ]

• dutch79
Mittnick schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:50:

Specificaties & Probleem
- ATI Catalyst 7.1
- Sapphire ATI 9600XT

Net als jij heb ik Vista Ultimate 32-bits, maar dan met een ATi Radeon 9800 pro. In XP had ik ook al een TV als 2e output (via S-video) met die full-screen-optie. Toen had ik wel een Catalyst geinstalleerd om dat te configureren.
Nu met Vista werd kwam er via Win Update een driver binnen voor de 9800 pro en daarmee werkte ook meteen de TV-aansluiting (heb nu dus alleen de Vista-driver voor m'n videokaart... nog niet echt de behoefte gehad om iets van ATi te gebruiken (misschien dat games er wel baat bij gaan hebben, maar die draai ik toch maar weinig). Daarbij zijn de drivers van Ati momenteel toch nog niet doorontwikkeld voor performance in Vista, maar enkel voor de stabiliteit.
Maar kan je verder niet echt helpen ben ik bang...

Blijkbaar is die kaart nog net niet te oud om meteen fatsoenlijk ondersteund te worden (door Vista zelf nu dus). M'n Creative SB Live 5.1 heb ik nog niet fatsoenlijk aan de praat kunnen krijgen met alternatieve drivers (kX, NGOmodded,...). Creative gaat die ook niet meer ondersteunen, maar een instap-Audigy is er gelukkig al voor een tientje of 3 O-)
Wat ik nu doe met de Live 5.1 is de XP-drivers gebruiken... maar dan na opstarten die drivers inschakelen (apparaatbeheer) en voor afsluiten weer uitschakelen (die dingen geven namelijk een hoop blauwe schermen en reboots tijdens opstartfase...), maar eenmaal in Vista werken ze wel gewoon :O

[ Voor 13% gewijzigd door dutch79 op 22-02-2007 15:19 ]

• Djambo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:23
goededag,

Ik heb me nieuwe pc maar een paar dagen en ik heb al geen mimiatuurweergaven meer van video bestanden,de icoontjes geven geeen welke bestand het is,avi,mpeg enzo..
vind dit best vervelend zo zonder die weergeven.

Het is gekomen door Nero denk ik.. toen ik me pc pas had had ik nero geinstaleerd en toe nik naar me map video's ging werden de thumbnails hee langzaam weergeven en kreeg toen ook de bekende com surrogate werkt niet meer melding.. heb toen vernomen dat je neromoest updaten naar versie 7.7.5.1 dat heb ik ook gedaan..na het verwijderen van nero wat nero zelf deed dat verwijderen van de ouder versie, ging i knaar deen video bestand en tot mijn verbazing kreeg ik helemaal geen minituurweergeven te zien.. dacht het zal wel goed komen met de nieuwe nero, maar helaas is dat niet het geval..
heb al gekeken in windows of ik weer iets moest terug aanvinken maar nix gevonden,, het rare is dat bij foto's ik wel gewoon een minituurweergaven krijg..

dus wie heeft dit ook meegemaakt al en wat kan ik er aan doen om ze weer terug te krijgen..

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik heb gemerkt dat als je Vista boot met 512MB ram, dat dan ~256MB in gebruik is door Windows zelf, boot je met 1024MB ram, dan is er ~512MB ram in gebruik. Wie kan mij meer zeggen over hoe het verbruik is met 1,5GB en 2GB ram?

Goedkoop bellen via VoIP

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

MensionXL schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:22:
Ik heb gemerkt dat als je Vista boot met 512MB ram, dat dan ~256MB in gebruik is door Windows zelf, boot je met 1024MB ram, dan is er ~512MB ram in gebruik. Wie kan mij meer zeggen over hoe het verbruik is met 1,5GB en 2GB ram?
Wellicht heeft het met SuperFetch te maken. Lees vooral ook de comments op dit nieuwsitem.

Specs: GamePC HTPC Server

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MensionXL schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:22:
Gokje... 750 en 1000 mb?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Leek me iets teveel voor de hand liggend. :P
sl1200 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:24:
[...]

Wellicht heeft het met SuperFetch te maken. Lees vooral ook de comments op dit nieuwsitem.
Yep dat ook, alhoewel je volgens mij geen verschil merkt tussen 1GB en 2GB in XP.

Goedkoop bellen via VoIP

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
10 punten :P

met me 2gb ram had ik iig tussen de 34 & 54% memory in use :)

Verwijderd

Dutch2007 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:29:
[...]

10 punten :P

met me 2gb ram had ik iig tussen de 34 & 54% memory in use :)
Hier 42% ongeveer standaard na boot met 2 gb :)

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
hebben nog meer mensen last dat bij catalyst 7.2 de control center niet wil opstarten.

bij 7.1 had ik dit niet.

als ik op control center klik gebeurt er helemaal niets...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

edgarf28 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:38:
hebben nog meer mensen last dat bij catalyst 7.2 de control center niet wil opstarten.

bij 7.1 had ik dit niet.

Kijk eens op de frontpage... ;)

Verwijderd

Eerste foutmelding in IE7 al te pakken. Gewoon een programmafout, maar Vista is dus nog steeds niet het stabielste wat er bestaat. Ik klikte gewoon op een link in een nette page en hopla. Dat is 4 dagen geleden.

Derhalve moet ik wel zeggen dat ik Vista stabieler vind dan XP. In XP kreeg ik nog wel eens zomaar een blauw scherm en in Vista heb ik nog niets vreemds gezien nu hij al 8 dagen op mijn PC staat. Dat lag dus aan de netwerkdrivers van XP die brak waren en waar geen betere voor te vinden waren tot op heden. In Vista had ik gisteren ineens nieuwe WHQL drivers voor mijn netwerkkaart en die werken lekker. Voor het eerst dat mijn on-board Realtek doen wat hij moet doen: werken zonder gezeik.

Ik heb het zo in de planning. Er is die jaar maximal 2500 euro beschikbaar voor de PC. Nu ga ik upgraden en komt er een andere voeding en meer geheugen in. Eind dit jaar opteer ik voor een high-end systeem en ik wacht nog omdat ik eerst wil zien hoe de markt zich om Vista wend. Ik kan daar nu nog geen consessies over doen.

In ieder geval is mijn huidige PC volgens de Windows Experience Index met een 4,2 een high-end systeem :? Niks mis met de performance, maar een E6700 met een GeForce 8800 is toch heel wat vlugger dan mijn PC nu is!
Uitleg over de Windows Experience Index Schitterende en duidelijke uitleg [Engels]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:59
Bij mijn 1.5Gb idd rond de helft.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

edgarf28 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:38:

bij 7.1 had ik dit niet.

Yep zelfde hier, en er zijn inderdaad heel wat meer mensen die dit hebben. Geen idee wat er is veranderd want 7.1 werkte wel goed.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• dutch79
Net iets raars in Vista meegemaakt...

M'n RAM zit op 37% en nadat ik een pdf van 23Mb inlaadt met Acrobat Reader 8 zit ik op 44% (in taakbeheer staat acrobat reader op ca. 60Mb).... maar dan, als ik ga scrollen (lezen) loopt het 'verbruik' steeds op... totdat m'n RAM "op" is (tegen de 100%). Acrobat Reader heeft dan inmiddels meer dan 700Mb aan RAM nodig!?
Waar slaat dit op? :(

• MrDean
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-11-2023
sdirkx schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:16:

M'n RAM zit op 37% en nadat ik een pdf van 23Mb inlaadt met Acrobat Reader 8 zit ik op 44% (in taakbeheer staat acrobat reader op ca. 60Mb).... maar dan, als ik ga scrollen (lezen) loopt het 'verbruik' steeds op... totdat m'n RAM "op" is (tegen de 100%). Acrobat Reader heeft dan inmiddels meer dan 700Mb aan RAM nodig!?
Klinkt als een memorylek in het programma. Kwestie van wachten tot ze de bug gefixed hebben.

Ik heb zelf een probleem met de slaapstand. Als ik net uit de slaapstand kom loopt mijn computer helemaal vast. Ik kom nog net tot het venster waar ik mijn wachtwoord in moet vullen maar daarna doet hij echt helemaal niets meer. Iemand anders die hier ervaring mee heeft. Heb echt geen flauw idee waar het aan kan liggen.

[ Voor 29% gewijzigd door MrDean op 22-02-2007 19:31 ]

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Hmm, heb een aparte foutmelding. Windows Help werkt hier niet meer :? Het help venster blijft wit en ik krijg deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://home.unet.nl/dizzyweb/helpfout.png

Ah, ook de oplossing al gevonden:
http://forums.microsoft.c...x?PostID=1212984&SiteID=1

Schijnbaar mag je de associatie van xml bestanden niet wijzigen...

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Niet op Vista in ieder geval :)

Even kijken bij Adobe of er wat nieuws is :)

Ik heb inmiddels het ene na het andere blauwe scherm. Gelukkig (of niet) ligt het niet aan Vista.

Mijn T7600 proc is kapot :( 1 van de 2 cores reageert niet goed, waardoor timeouts optreden, en de boel de mist in gaat.

Terug naar HP dus. Had nog even XP voor de zekerheid geinstalleerd, zelfde probleem.

• dutch79
Niet op Vista in ieder geval

Even kijken bij Adobe of er wat nieuws is
Kan best. Heb zo'n beetje de meest recente versie dacht ik en had verder nog niemand hierover gehoord... dus dacht ff melden maar ;)

• Wildfire
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

schnumi schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 18:30:
[...]

Yep zelfde hier, en er zijn inderdaad heel wat meer mensen die dit hebben. Geen idee wat er is veranderd want 7.1 werkte wel goed.
Catalyst 7.2 was hier ook geen succes. Het Control Center wou niet meer starten en de cursor ging heel raar knipperen bij het inloggen. Terug naar 7.1 dus maar.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hij is al eens eerder getoond, maar toch leuk om nog even mee te nemen:

Smartflip Video

Download Beta

• Sick Nick
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Ach, dat had ik vanmorgen ook. Een pdf van 55 MB, was op de helft met lezen (pagina 55 ongeveer) en de melding kwam dat er geen geheugen meer was. Wat bleek, acrobat had eventjes 1.4GB aan ram ingenomen :+

Afbeeldingslocatie: http://img352.imageshack.us/img352/6695/knipselzq1.jpg

Zal wel een mooi lek ergens zitten, even afwachten op wat updates. Dit is overigens met Acrobat 8, het complete pakket en niet de reader.

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

Zoiets had ik van de week ook, standaard zit mijn geheugen gebruik op zo'n 400MB, tijdens het scrollen/lezen van het .pdf bestand steeg het naar de 1000MB. Toen adobe afsloot ging het geheugen terug naar 200MB :? En daar bleef het op totdat ik ging rebooten. Klein foutje in Acrobat reader dus.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• dutch79
Dit is overigens met Acrobat 8, het complete pakket en niet de reader.
Jawel, ik heb echt alleen maar Acrobat Reader 8 geinstalleerd hoor.

• Sick Nick
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

sdirkx schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 22:03:
[...]

Ongetwijfeld, daar had ik het ook niet over ;) Had het over het feit dat het bij mij ook voor komt maar dan met het complete pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik Vista af kan sluiten op afstand oftewel via remote desktop ? In XP is dat wel mogelijk via taakbeheer maar in Vista blijkbaar niet. Zijn er ook andere manieren om windows af te sluiten behalve start menu, taakbeheer en alt + F4 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 03:43:
Weet iemand hoe ik Vista af kan sluiten op afstand oftewel via remote desktop ? In XP is dat wel mogelijk via taakbeheer maar in Vista blijkbaar niet. Zijn er ook andere manieren om windows af te sluiten behalve start menu, taakbeheer en alt + F4 ?
Het commando:

'shutdown' invoeren in CMD.EXE als admin. <je laatste enter>

Met shutdown /? zie je meer dan je lief is, try it.

Als je langer dan 2 dagen van huis bent zou ik hem ook uitschakelen, maar ik gebruik ook remote desktop voor mijn werk. Ik laat mijn machine gewoon aanstaan want eenmaal op afstand down gezet kan je hem niet meer opstarten van afstand mocht je hem nog nodig hebben...
Vista schroeft mijn CPU automatisch terug naar 1000MHz als hij rustig is en een 5kg was drogen kost net zoveel elektra als een hele week remoten. Om het geld gaat het niet vermoed ik.
Mijn machine staat minimaal 15 uur per dag aan, maar dat betekend niet dat ik 15 uur achter de PC zit. 9,5 uur daarvan is wachten en remote (8 uur werken + 1,5 uur reistijd).

XP wilde nog wel eens lastig doen (al deed XP het ook wel goed, hoor), maar ik moet verbazend genoeg zeggen dat Vista het al 4x goed heeft gedaan met remote en geen glimp van oneffenheden.

Op woensdag en vrijdag werk ik thuis en ik ben nu al bezig. Zo ben ik rond het middaguur helemaal vrij van werkverplichtingen. Als ik eenmaal zo vroeg wakker moet zijn (4x per dag om de 6 uur medicatie 6uur/12uur/18uur/24uur). Ik heb toch niet veel zin om te gamen nu dus kan ik net zo goed mijn tijd nuttig besteden. GoT is mijn pauze. nog even 1800 collega's een mail sturen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 13-09 22:19
sdirkx schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 22:03:
[...]

Krijgen jullie niet als je de reader installeerd een melding "kan niet schrijven in dir TEMP" via google is er wel een workaround te vinden maar wel irri.

Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Laatst online: 12-09 15:42
stormfly schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 08:30:
[...]

Krijgen jullie niet als je de reader installeerd een melding "kan niet schrijven in dir TEMP" via google is er wel een workaround te vinden maar wel irri.

Hebben jullie dat ook?
Ja heeft iedereen die UAC uit heeft geschakeld en Adobe Reader probeerd te installeren. Als je UAC aan zet dan gaat de installatie wel goed. Nog niet helemaal vista compatible dus.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
DeOS schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 08:40:
[...]

Ja heeft iedereen die UAC uit heeft geschakeld en Adobe Reader probeerd te installeren. Als je UAC aan zet dan gaat de installatie wel goed. Nog niet helemaal vista compatible dus.
Dit is nog een betere workarround :P ga hem vanavond even installeren. Vista gaat er nu voor de 6e keer op :P drama. Of mijn perfectie gehalte ligt te hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

DeOS schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 08:40:
[...]

Was het DAT 8)7 Heb hele avond allemaal verschillende TEMP dirs aan zitten te maken enzo. :+

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
VonFoX schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 08:46:
[...]

Was het DAT 8)7 Heb hele avond allemaal verschillende TEMP dirs aan zitten te maken enzo. :+
Ik herken dat gevoel haha 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Laatst online: 12-09 15:42
VonFoX schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 08:46:
[...]

Yup :).....met UAC uitgeschakeld heb je geen wite/execute rechten op TEMP folders. Hier trouwens uitleg van adobe zelf.

Ook nog een quote van adobe:
"Reader 8 is getest met een bètaversie van Windows Vista en Adobe verwacht dat een volgende versie van Reader ook de winkelversie van Windows Vista ondersteunt."

Zal dus binnenkort wel een update uitkomen....

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Nou, goed om te horen dat het een Acrobat-ding is en dat het niet m'n Vista is die kuren had 8)

We wachten de "bug fix" af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Meer mensen opgevallen dat Windows heel traag 'wakker wordt' als je hem in Sleep-mode hebt gezet en de stroom eraf hebt gehad? Hij gaat dan d edata vanaf de harddisk inladen, maar hij blijft dan minutenlang ratelen tot heel langzaam de desktop weer in beeld komt en je weer gewoon kunt verder werken.

Ik had er nl. eerst last van op mn oude configuratie en sinds gisteren heb ik een grote upgrade gedaan (mobo, cpu, geheugen, videokaart) en het probleem doet zich nog steeds voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
en de stroom eraf hebt gehad?
Wat bedoel je hiermee? In de sleep-mode gaat de stroom er toch niet af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vista nu ook een tijdje draaien, in dual boot met XP. XP staat inmiddels nog steeds als kale installatie op de computer, draai eigenlijk alleen vista nog.. Had geen enkel probleem met het draaien van mijn games. Enkel met internetten heb ik enkele vage crashes gehad. En explorer crashte als ik configuratiescherm wou openen in classic versie. Maar verder werkt alles erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdirkx schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:54:
[...]

Wat bedoel je hiermee? In de sleep-mode gaat de stroom er toch niet af?
Nee, maar als je "allow hybrid sleep" aan hebt staan (ergens verborgen in de power opties, staat standaard aan), dan schijft hij nog snel een hibernation file weg voordat hij de computer in sleep mode zet. Als de stroom dan ondertussen uitvalt, ben je je werk niet kwijt omdat hij dan bij het booten de hibernation file gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Problemen blijven zich opstapelen. Als ik dat allemaal opgelost heb ben ik vast Vista gebruiker van de eeuw ofzo, jemig wat een hoop ellende allemaal zeg, tegenover XP.
Wat ik nu als vervelend ervaar is dat je niet zomaar de mapjes bij "documents and settings" ik kan. In XP kon dit nog wel (van de gebruiker zelf).
Nu moet ik voor elke map de eigenaar aanpassen. Is hier niet gewoon een makkelijkere truuk voor dat ik gewoon in die mapjes kan komen (om bijv. de temp files te bekijken, of voor mij part de PST file van Outlook er uit te vissen)?
Net ook al 5 uur bezig geweest bij iemand met een nieuwe PC met Vista, het grappig is dat dat allemaal niet betaald word omdat Vista nou eenmaal bij de PC zit. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door eX0duS op 23-02-2007 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
eX0duS schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:03:
Problemen blijven zich opstapelen. Als ik dat allemaal opgelost heb ben ik vast Vista gebruiker van de eeuw ofzo, jemig wat een hoop ellende allemaal zeg, tegenover XP.
Wat ik nu als vervelend ervaar is dat je niet zomaar de mapjes bij "documents and settings" ik kan. In XP kon dit nog wel (van de gebruiker zelf).
Nu moet ik voor elke map de eigenaar aanpassen. Is hier niet gewoon een makkelijkere truuk voor dat ik gewoon in die mapjes kan komen (om bijv. de temp files te bekijken, of voor mij part de PST file van Outlook er uit te vissen)?
Euhm.. wat dacht je van inloggen met de gebruiker van wie die mapjes zijn? :?
Want je probeert nu als gebruiker X bij de mapjes van gebruiker Y te komen ofzo?
(En volgens mij moet dat zelfs kunnen, maar dat weet ik niet zeker, ik heb een 1-gebruiker systeem).

* anandus vraagt zich echt af wat eX0duS allemaal aan het doen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

waarschijnlijk probeerd hij de mapjes in te komen die eigenlijk niet bestaan en een shortcut zijn naar de %user%mapjes dingen als my documents en document and settings bestaan eigenlijk niet meer maar zijn nu een shorcut ivm oude programma's die dat gebruiken naar een andere naamgeving ;)

documents and settings is nu "users" even uit me hoofd :) en daar kan je dus alles vinden
zit nu niet achter mijn vista pc,dus kan het niet even voor hem opzoeken

[ Voor 11% gewijzigd door mrsar op 23-02-2007 15:18 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:07:
[...]
Want je probeert nu als gebruiker X bij de mapjes van gebruiker Y te komen ofzo?
(En volgens mij moet dat zelfs kunnen, maar dat weet ik niet zeker, ik heb een 1-gebruiker systeem).

Sterker nog je kunt explorer zo opstarten (met behulp van een vinkje) dat het in administrator mode draait.

/me Imagine denkt bij zichzelf: eX0duS voor straf aan linux :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
anandus schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:07:
[...]

Doe ik ook, dan kan ik er dus niet bij.
mrsar schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:17:
waarschijnlijk probeerd hij de mapjes in te komen die eigenlijk niet bestaan en een shortcut zijn naar de %user%mapjes dingen als my documents en document and settings bestaan eigenlijk niet meer maar zijn nu een shorcut ivm oude programma's die dat gebruiken naar een andere naamgeving ;)

documents and settings is nu "users" even uit me hoofd :) en daar kan je dus alles vinden
zit nu niet achter mijn vista pc,dus kan het niet even voor hem opzoeken
Klopt, is inderdaad users of gebruikers.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:20:
[...]

Sterker nog je kunt explorer zo opstarten (met behulp van een vinkje) dat het in administrator mode draait.

/me Imagine denkt bij zichzelf: eX0duS voor straf aan linux :P
En hoe doe ik dat? Zal zelf ondertussen wat gaan rommelen.
Probleem is, dat ik er steeds ontzettend veel tijd mee kwijt ben. Ik zie dingen pas op het moment dat ik er mee bezig ben met een klant. Zelf heb ik geen Vista omdat ik dus niet in mijn vrije tijd óók nog eens bezig ben met dat gedoe. :p

[ Voor 7% gewijzigd door eX0duS op 23-02-2007 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
eX0duS schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:31:
[...]

Doe ik ook, dan kan ik er dus niet bij.
Je kan niet bij de mapjes in %user%, ook al ben je ingelogd als die user?
Mapjes als pictures, desktop, documents, videos, etc? (Daar gaat het om toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
anandus schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:33:
[...]
Je kan niet bij de mapjes in %user%, ook al ben je ingelogd als die user?
Mapjes als pictures, desktop, documents, videos, etc? (Daar gaat het om toch?)
Nee, niet in mapjes zoals "application data" en "local settings". Dan moet ik mezelf (of met de user waarmee ik ingelogd ben dus), eigenaar maken. Van elk mapje apart... Dat lijkt mij niet te horen.
In XP kon ik er nog gewoon in zonder gedoe (met de user waarmee ik ingelogd ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 05:42:
[...]

Het commando:

'shutdown' invoeren in CMD.EXE als admin. <je laatste enter>

Met shutdown /? zie je meer dan je lief is, try it.
Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
eX0duS schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:36:
[...]

Nee, niet in mapjes zoals "application data" en "local settings". Dan moet ik mezelf (of met de user waarmee ik ingelogd ben dus), eigenaar maken. Van elk mapje apart... Dat lijkt mij niet te horen.
In XP kon ik er nog gewoon in zonder gedoe (met de user waarmee ik ingelogd ben).
Volgens mij bestaat er geen mapje 'local settings', wel een mapje 'local' in Appdata.
Maar ik kan er gewoon bij?
Je zoekt dus %user%/Appdata ? Of zit je in ProgramData?

Maar in principe zou je er volgens mij gewoon bij moeten kunnen komen ja? (Lijkt mij? Of je moet die gebruikers zéér beperkte rechten gegeven hebben (als dat al mogelijk is))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Man wat een ellende tref ik weer...

Veel gezocht en gevonden, ik had al een dvd met 64x drivers voor diverse (on- en off board) componenten.

Waar ik niet achter kom, of door de bomen het bos niet meer WOW zie, is het volgende:

Ik heb een thuisbouwer versie vista home premium 64 bit NL 'box' gekocht.(infor matique)
Dit voor mijn in gebruik zijnde (XP home) amd64 athlon, asus a8n-sli deluxe, 2 sata schijven.
In mijn pc zitten 2 hdd's De nieuwe exhter werd onder XP (staat er nu nog op) station K
Dus: 1e originele drive: sata150, c d e f (4 partities, 160 gig)
2e recent gekochte drive: sata300 K: (1 ntfs partitie 200 gig)
Ik kwam zaken tegen als OPK, pre-install, e.d.

Wat nu te doen?
ja/nee pre install is nodig en wel met....?
K: wel/niet formateren, andere hdd wel/niet even loskoppelen, vista box versie doet de rest na boot
ja/nee de 2e hdd loskoppelen

PS: minder belangrijk maar wel opvallend:
Ik kwam al tegen dat er wel vista install problemen zijn met NEC branders ! Geen nood, want ik heb een DVD station van pioneer er onder. Maar die moet op slave ? dus ook die moet men voor een vista install loskoppelen (beide zitten master op een eigen ide) ??

Update 1
Na het starten van de cd (dvd?) tijdens booten, kreeg ik de vista install-schermen en opties.
Bij deze 64 bit box versie is geen upgrade mogelijkheid, het is alles of niets. Mijn keuze was geavanceert, en hij leek de K: schijf te accepteren ondaks dat die 1 partitie en files bevatte. Zelfs windows werd in windows.old gezet, dus het LEEK er toen op dat moment op dat format en OPK e.d. bij deze versie helemaal overbodig was !
Ik koos voor install op de 2e HDD, de sata-II 250 gig, die nu ineens wel weer C was (ipv K:) ik herkende hem aan zijn omvang.
Alles leek goed te gaan, tot er ´een´ error kwam (volgens mij eindigde die op 00025). Niet getreurd, pc opstarten en de boel gaat weer verder, dus ik drukte darop op reset.
En inderdaad, de boel startte weer op vanaf de cd, vista schermen, nu had ik een mogelijkheid F8 te drukken. Ik heb eerst het geheugen laten controleren, dat is gelukkig in orde.
Toen niets lukte, heb ik met bart PE, de schijf waarop vista moet komen geformateert, wat duurt dat lang 250 gig ! ?
Hoe dan ook, straks haal ik de sata150 disk los en de NEC brander, dus ik installeer dan ahw op een schone pc toch? Ik heb dan 1 geformateerde disk en 1 dvd station.
Overigens had die vista check tool verteld dat mijn pc vista ready was.
Na formateren weer een update......... 16:04 uur 23-2-2007

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eX0duS schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:31:
[...]

En hoe doe ik dat? Zal zelf ondertussen wat gaan rommelen.
Probleem is, dat ik er steeds ontzettend veel tijd mee kwijt ben. Ik zie dingen pas op het moment dat ik er mee bezig ben met een klant. Zelf heb ik geen Vista omdat ik dus niet in mijn vrije tijd óók nog eens bezig ben met dat gedoe. :p
Ik weet niet of je explorer kunt starten met administrator rechten als je ingelogd bent als gebruiker met beperkte rechten.
Je kunt een snelkoppeling maken van explorer daarop rechtsklikken en dan kun je jezelf rechten geven.

Maar je moet wel bedenken dat de mappen met zo'n blauw pijltje erin niet meer bestaan. Application data is bijvoorbeeld een snelkoppeling naar appdata. En zo zijn er meer zoals je gemerkt hebt. Het was makkelijker geweest als explorer je direct naar de betreffende map verwijst maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Hi
Ik ga vista denk dit weekend proberen. Ik heb nog een paar vragen.
ReadyBoost, schakelt hij die ook in tijdens games?
15 GB is het minimum vrije ruimte dat je moet hebben. Maar hoeveel neemt vista nou echt in. Wat is volgens jullie aangeraden ruimte voor vista.

Ik moet nog een partitie maken voor vista. Weten jullie een betrouwbaar gratis partitie manager. Anders moet ik partitie magic halen via *kuch* kuch*.

PS weet iem een goeie freeware defrag tool voor XP?

Alvast bedankt

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

15 GB is het minimum vrije ruimte dat je moet hebben. Maar hoeveel neemt vista nou echt in. Wat is volgens jullie aangeraden ruimte voor vista.
Bij mij nam hij na installatie net iets minder dan 10 GB in beslag. Dit is wel incl. pagefile van 2 GB, maar nog zonder applicaties geinstalleerd.

15 GB is dus wel het absolute minimum ja, want er komt altijd nog wat zooi bij (drivers, software, userprofiles etc).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

DFC-Neo schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 19:49:
Hi
Ik ga vista denk dit weekend proberen. Ik heb nog een paar vragen.
ReadyBoost, schakelt hij die ook in tijdens games?

Ik moet nog een partitie maken voor vista. Weten jullie een betrouwbaar gratis partitie manager. Anders moet ik partitie magic halen via *kuch* kuch*.

PS weet iem een goeie freeware defrag tool voor XP?

Alvast bedankt
Trial versies bestaan ook altijd nog :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
O&O Defrag v8.6 maar es proberen. Maakte altijd gebruik van v8 onder XP en werkte erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MelvinB schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:34:
O&O Defrag v8.6 maar es proberen. Maakte altijd gebruik van v8 onder XP en werkte erg goed.
Werk met v8.6 pro en die werkt feilloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Laatst online: 12-09 12:20
Ik heb op het moment het probleem dat er een mailtje blijft hangen in de postvak uit map van windows mail. als ik het wil verwijderen of verplaatsen geeft vista aan dat er een onbekend fout opgetreden is...grrrr.
In XP kon je de file outbox.dbx wissen, maar weet iemand hoe dit in windows mail moet?. volgens mij is deze file er niet in vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Laatst online: 11-09 11:23
Nieuwsgierige vraag.
Ben nu ongeveer een week aan het spelen met Vista 64 Ultimate.
Ben er zeer te spreken over, wat kleine tools die nog wat kuren vertonen zoals speedfan.
Zal wel een kwestie van tijd zijn.
Maar nu zat ik eens te kijken, Vista staat op een ca 80gb partitie waar ik nog 51gb van vrij heb.
Wanneer ik alle mappen files bekijk, kom ik aan ca 18gb aan data, ben dus ergens iets van 10gb kwijt.
Pagefile ook geteld, hibernate staat uit.
Gekeken met alles zichtbaar onder explorer en Totalcmd.
Zal wel wat missen, maar zie niet wat, iemand?

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
dat zijn die schaduwcopiën. Als je bij schijfopruiming op het tweede tabblad op die knop klikt op die dingen te wissen krijg je je ruimte terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Vista na veel gedoe geinstaleerd.
Het heeft een halve dag perfect gedraaid, mooi, snel, veel tegelijk, prima. Ook na hybernate, standby, restarts, uit gestaan hebbende e.d.

Vandaag echter is zelfs mijn BIOS de klos !!!!!!!
Ik kreeg bij opstarten al de medling dat de agenda niet werkte an afgesloten moest worden, saillant detail, ik heb met die agenda niks gedaan....
Restart en repair van dvd dan op enig moment, BSOD
Veilige start, leek te lukken, ging mijn flatscreen knipperen, power safe zeg maar.
Maar en kwam het na herstart: bios corrupt
Opstarten met mijn asus a8n sli deuxe cd, bios met awdflash weer gerepareerd... nu start de pc wel op, maar ik krijg geen beeld... IN het bios kom ik ook niet (gewoon del, nadat numlock ff knippert) F8 doet ook niks.
vista lijkt wel door te starten, want in het netwerk duikt de pc-naam wel op.
Hij was goedgekeurd door dat tootlje, vista ready, ik haalde 4,8 tot 5,2 index punten met mijn 2 gig en amd64 athlon 3500+, mijn nvidia 6600GT 128 mb had nergens last mee, dus aero en alle opties aan.

Kortom ik BAAL ontzettend, ik voel mij weer een MS beta-tester die er nog voor moest dokken ook !
(vhp 64b nl box ad 105 euro)

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Weten jullie een betrouwbaar gratis partitie manager.
Acronis Disk Director Suite (ik gebruik 9.0).

edit: uhh, is niet gratis maar wel goed. 8)

[ Voor 17% gewijzigd door dutch79 op 24-02-2007 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik heb hier via kameraad een key gekregen voor Vista Basic.

Nu wou ik die gaan installeren op de desktop, want ik heb Aero toch niet nodig, dit is louter een develop en game machine :-)

MAAR: hier zit het probleem. Hoe zet ik Administrator aan? (zie ook dit topique: [Vista Basic & Home Premium] Enable Administrator )

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, hebben meer mensen het volgende probleem met de V 100,65 (32bits versie) drivers icm Nvidia 7950GX2 ??? Ik krijg ze maar niet aan de praat met deze drivers...

Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/8780/nvdiaas3.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 11:26:
Vraagje, hebben meer mensen het volgende probleem met de V 100,65 (32bits versie) drivers icm Nvidia 7950GX2 ??? Ik krijg ze maar niet aan de praat met deze drivers...

[afbeelding]
That's right, die krijg je niet aan de gang met de laatste nieuwe drivers, je zal moeten wachten tot nVidia fatsoenlijke drivers schrijft...
(ik spreek uit eigen ervaring, op pc van schoonouders werkt 1 van de 2 ook niet!)

[ Voor 7% gewijzigd door Snake op 24-02-2007 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Maar wordt SLI al ondersteund in de laatste drivers, dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

anandus schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:33:
Maar wordt SLI al ondersteund in de laatste drivers, dan?
Daar kan ik geen uitspraak over doen, ik weet niet of bij de 7950x2 het 'echte' SLI is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Snakiej schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:40:
[...]

Daar kan ik geen uitspraak over doen, ik weet niet of bij de 7950x2 het 'echte' SLI is.
Voor de drivers wel, afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Hoe stel ik in dat ik een mail ontvang zodra er nieuwe post zijn op het GoT? Ik kan het niet bij wijzig profiel en voorkeuren vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 13:49:
offtopic:
Hoe stel ik in dat ik een mail ontvang zodra er nieuwe post zijn op het GoT? Ik kan het niet bij wijzig profiel en voorkeuren vinden?
Niet, enig idee hoeveel load dat zou veroorzaken op de servers? Iedere keer uitrekenen wie waar heeft gepost. Om nog maar te zwijgen van al die emails :X

[ Voor 5% gewijzigd door Snake op 24-02-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
is het normaal dat een 64 bit dvd niet wilt opstarten in XP met de melding "Setup can not run on this version of the Operating System. To install Windows please try booting from the install media"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Thrills33ka schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:05:
is het normaal dat een 64 bit dvd niet wilt opstarten in XP met de melding "Setup can not run on this version of the Operating System. To install Windows please try booting from the install media"?
Ja, je kunt een 32-bits versie niet upgraden naar 64-bits. Ik ga er even vanuit dat je XP 32-bits is?

De melding klopt dus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Laatst online: 11-09 11:23
Mayco schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 10:36:
dat zijn die schaduwcopiën. Als je bij schijfopruiming op het tweede tabblad op die knop klikt op die dingen te wissen krijg je je ruimte terug...
Txs voor de reply, qua ruimte zo het uitkomen, alleen ook wanneer ik op de 2e tabblad cleanup doe, krijg ik de ruimte niet terug.
Ondertussen gevonden, was inderdaad toch system restore.
Heb system restore even uitgezet en daarna weer aan en 1 restor punt gemaakt.
En daar was mijn 10gb weer. Wel vaag dat ze zie niet opgeruimd worden onder disk cleanup.
in ieder geval, txs voor de hulp.

[ Voor 25% gewijzigd door Rhodan op 24-02-2007 14:31 ]

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
wildhagen schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:06:
[...]

Ja, je kunt een 32-bits versie niet upgraden naar 64-bits. Ik ga er even vanuit dat je XP 32-bits is?

De melding klopt dus.
jep mijn xp is 32 bit...
maar goed dan weet ik dan in ieder geval dat dat zo hoort :Y)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Lees de Vista FAQ

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 11) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.