[Discussie] Het grote Vista Ervaringen topic [Deel 12]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.109 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 18:04
pretorian_nl schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 07:54:
Is er ook een geluidskaart die goed werkt onder Windows?

Mijn Creative Live heeft geen drivers en ik lees dat de X-Fi ook niet super ondersteund wordt. Iemand een advies hierbij?
Ik heb hem werkend met de laatste kxProject drivers.
Helaas wel een foutmelding bij het opstarten van Vista, maar verder werkt het wel.
En die ene box wegklikken met OK vind ik niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mischien nog meer galeries dan op http://gallery.live.com/home.aspx? Vind het aanbod nogal schaars, en ik zoek nog wat zinloze dingen om erbij te plaatsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand, maar dan ook iemand draadloos netwerk aan de praat gekregen met een usb sticky?? Ik krijg steeds maar weinig respons..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Waar ik ook nog steeds problemen mee heb is het benaderen van mijn router webinterface in Vista. :(

Iemand nog een idee over hoe je het vragen naar een wachtwoord bij het aanmelden van Vista tijdens opstart kunt uitzetten? Dus dat Vista weldegelijk met wachtwoord beschermd is (= een vereiste voor Extern Bureaublad en wel zo veilig), maar dat je dit wachtwoord niet hoeft in te tikken bij het opstarten. In XP kon je dat regelen met Run>control userpasswords2 (geloof ik), maar als ik dat binnen Vista probeer, krijg ik netjes dat Account-beheer schermpje, maar hebben mijn settings-veranderingen geen effect.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is jullie ervaring met de paging file?
Ik zette hem in XP altijd 'vast', dus het begin en een eindpunt hetzelfde zodat windows niet die blokken over je hele schijf gooit.
Als je ze bij elkaar zet is hij ook een stuk gemakkelijker te benaderen.

Maar wat is de max. page file bij Vista eigenlijk? Bij xp werd 2 gig aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:59
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 12:44:
[...]

Ja, :$ ;)

Als je mijn postgeschiedenis kent zul je misschien ook wel weten waarom het daar staat. ik heb heel lang tegen Vista gevochten en ik moet toch mee met de meuk, dus ik heb het bijltje zo wijs als ik ben maar begraven.

If you can't beat them, join them :) In deze context gebruik ik Vista, maar ik moet heel eerlijk zijn dat het beter bevalt dan ik had mogen durfen hopen. Ik wacht nog even een DHCP lease wissel af en dan weet ik het. De lease is morgen dus dan weet ik of Vista het overleeft hier of niet. Ik had met RC2 zeer veel problemen met mijn netwerkkaart en daarom staat het er ook :)

*moet werken dadelijk met Carnaval :/ }:| :N
Bij mij is het een beetje andersom, ik stond (en nog steeds wel) positief tegenover Vista,maar ben nog steeds niet over.Teveel dingen werken niet goed, om maar wat te noemen: Firefox die wmp plugin niet goed weergeeft, is nog steeds niet verholpen. Xp doet gewoon alles perfect, en Aero, ach is leuk, maar ik mis het niet.
Toch heb ik dual-boot, om te kunnen kijken of er al wat verbeterd is in Vista, maar ik zit nog steeds 95% in Xp. Als ik een Dx10-kaart koop ga ik op zeker wel over, maar dat duurt nog even voordat ik dat doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg je als je vista legaal installeerd, maar je activeerd hem nog niet (30 dagen proberen, tot 120 dagen) krijg je dan wel alle updates binnen via windows update of werkt dat dan niet.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:19:
krijg je als je vista legaal installeerd, maar je activeerd hem nog niet (30 dagen proberen, tot 120 dagen) krijg je dan wel alle updates binnen via windows update of werkt dat dan niet.??
Ja, ook dan kun je gewoon updates binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:19:
Updates krijg je wel binnen :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanx, dat wilde ik effe weten. dan ga ik vandaag nog vista halen :-)

(misschien nieuwe pc, maar daar kan ik dan de dsp op installeren en activeren als ik dat binnen 120 dagen doe.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:23:
Wat is jullie ervaring met de paging file?
Ik zette hem in XP altijd 'vast', dus het begin en een eindpunt hetzelfde zodat windows niet die blokken over je hele schijf gooit.
Als je ze bij elkaar zet is hij ook een stuk gemakkelijker te benaderen.

Maar wat is de max. page file bij Vista eigenlijk? Bij xp werd 2 gig aanbevolen.
Ikzelf heb een aparte partitie van 5 GB gemaakt welke exclusief voor de paging file bestemd is. Daar mag Windows zelf dynamisch de paging file aanpassen, zonder dat deze blokken dus tussen m'n andere data komen te staan. Misschien ook een idee voor jou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:47:
Iemand, maar dan ook iemand draadloos netwerk aan de praat gekregen met een usb sticky?? Ik krijg steeds maar weinig respons..
Om op je vraag te antwoorden: ik heb op het moment een Netgear WG111v2 (Wireless USB 2.0 Stick 802.11g) die het onder Vista Ultimate 64bit goed doet. Ik kan met de Netgear router die 2 appartementen verder staat gewoon verbinding maken.
Het enige waar Vista af en toe moeite mee heeft, is na de standby direkt weer verbinding te maken met de router: dit duurt soms tot 30 seconden, maar de verbinding wordt altijd weer hersteld. Dit kan ook komen door het feit dat de drivers in het beta-stadium zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:38:
[...]

Nee die ik bedoel ik niet, het was een andere site met hd filmpjes.
Bedoel je dan misschien van Nvidia? http://www.nzone.com/object/nzone_hdcontent_home.html
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 19:28
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:31:
[...]

Ik heb de produkt code op de achterkant van de machine gebruikt (stikker) bij een clean install, zo vanaf de Windows Upgrade Anytime DVD. Ik heb het overigens niet online geactiveerd, zover wilde ik nog niet gaan....

Edit: zou het serie nummer achterop de pc eventueel niet kunnen werken dan? of geeft dat serie nummer geen 'recht' op een clean install?
Heb sinds vorige week ook een Vaio, zat Home Premium al op, maar door al die zut software wilde ik wel een schone installatie. Heb er een snellere harddisk ingezet en daarop een schone installatie gedaan (NL versie gedownload) met de Key van de sticker aan de onderkant. Werkt perfect en is geactiveerd.

Ging er vanuit dat op die Upgrade DVD geen hele versie zou staan, maar had die dus net zo goed kunnen gebruiken :)

Het is overigens wel een beetje zoeken naar de goede Sony drivers voor alle knopjes, functies, webcam, e.d. maar uiteindelijk is alles gelukt :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
[delete]...[/delete]

[ Voor 102% gewijzigd door maxjuh op 20-02-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Gezellige boel... kom ik thuis, staat Vista netjes op het inlogscherm omdat ik vandaag vanaf m'n werk met Remote Desktop heb gewerkt. Ik log in... en kom terecht op een zwart scherm. Het lampje op m'n monitor ging knipperen.

WTF? Waar slaat dat nou weer op? Het heeft altijd goed gewerkt en nu zomaar, *poef*, besluit Vista dat 'ie de instellingen maar zet op iets wat m'n monitor (een toch niet misselijke Samsung Syncmaster 1100MB) niet ondersteunt. Na een reset hetzelfde probleem.

Ik zit nu in Veilige Modus en hoop dat nu na het herstarten alles ok. Anders moet ik weer gaan klooien met het verwijderen van m'n videokaartdrivers en daar heb ik weinig zin in.

-- Edit: het wordt @#%$@#$ steeds leuker. In Veilige Modus kun je niet met je beeldscherm settings klooien, want standaarddriver waar je niets mee kunt. Videokaart drivers verwijderen? Nope. De ATi drivers kan ik niet verwijderen omdat de Windows Installer Service benodigd is, die er in Veilige Modus niet is.

Pokkezooi!!!!

-- Edit #2: in Veilige Modus bij Apparaatbeheer drivers verwijderd, gereboot, Microsoft installeerde de default drivers voor mijn X1950XTX. Daar was dan weer geen reboot nodig omdat drivers in usermode draaien, hmmm dat was ff een verrassing. Maar goed, toch maar ff gereboot daarna. En nu is alles weer normaal. Maar waarom Vista opeens een out-of-range videomode ging gebruiken, geen idee.

[ Voor 35% gewijzigd door Wildfire op 20-02-2007 18:40 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hmm... Loop tegen een volgend probleempje aan...

Kan in Media Center de input van m'n pvr150 niet selecteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Laatst online: 04-03 19:33
Misschien is het al eerder geroepen maar ligt het nu aan mij of restored Vista wanneer je restart bij opstarten de situatie zoals deze was voor het opnieuw opstarten? Ik had net wat programma's open staan en was wat aan het installen waar een reboot bij nodig was. Toen Vista opnieuw was opgestart, stonden ook de programma's weer open die ik voor de restart al open had staan :)

Nog een vraagje... ik heb mijn Mijn Documenten op een servertje staan. Vista synced elke keer netjes bij het opstarten maar ik zou ook graag willen dat Vista synced bij afsluiten (zoals met XP). Ik werk nm ook wel eens vanaf mn laptop in dezelfde documenten. Ben ik nu echt zo blind of zit deze optie niet in Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Had dat dreamscene eens installt, en wel ok, maar rond de 40% cpu-gebruik. Maar ok, ik heb dan ook maar een p4 2.4. Als je een X2 5200 hebt zal het beter zijn. Had daarna een eigen low res filpmje gedaan, daar iets minder dan 30% cpu, al iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 08-09 06:16
MikeyMan schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:16:
Hmm... Loop tegen een volgend probleempje aan...

Kan in Media Center de input van m'n pvr150 niet selecteren...
Ik heb een PVR150 MCE - de MCE edition dus. Deze wordt automatisch out-of-the-box, zonder extra drivers herkend door Media Center, en ik kan em direct gebruiken. Nu weet ik niet of de niet-MCE versie wel goed werkt in MCE....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

man-o-script schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 16:29:
[...]

Heb er een snellere harddisk ingezet en daarop een schone installatie gedaan

Het is overigens wel een beetje zoeken naar de goede Sony drivers voor alle knopjes, functies, webcam, e.d.
Hmmpf, merk je een groot prestatie verschil?
In de fe41s scoort de harddisk met 160gb en 4200 touren een 4.1, de laagste score - als je vergelijkbaar model hebt: wat is jouw score dan?

ps heb je overigens alle drivers van het sony web gedownload of via de recovery cd nog wat applicaties terug gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

maartena schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:32:
[...]

Ik heb een PVR150 MCE - de MCE edition dus. Deze wordt automatisch out-of-the-box, zonder extra drivers herkend door Media Center, en ik kan em direct gebruiken. Nu weet ik niet of de niet-MCE versie wel goed werkt in MCE....
Das ook niet zo'n probleem... Heb ook een MCE...

Maar probeer dan eens je video-in te selecteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Er is een nieuw versie van de App Launcher, werkt vele malen beter en is erg makkelijk te customizen. Je kan hem vinden op: http://www.aeroxp.org/board/index.php?showtopic=7579 (registratie verplicht)

Afbeeldingslocatie: http://www.aeroxp.org/board/uploads/monthly_01_2007/post-8362-1169958538.png

Afbeeldingslocatie: http://www.aeroxp.org/board/uploads/monthly_02_2007/post-8362-1171226766.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Barfman op 20-02-2007 21:28 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
MikeyMan schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:02:
[...]

Das ook niet zo'n probleem... Heb ook een MCE...

Maar probeer dan eens je video-in te selecteren...
Ehh..dat kon in Windows XP MCE (standaard) ook al niet. Je bedoelt de video-in om bv. je VCR of ander videobron te selecteren, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn ervaringen met vista home premium, dat ik om de volgende laptop geinstalleerd heb.

Fujitsu siemens amilo 1505 pi.

CPU intel core 2 duo 5200.
Ram 1024 kb
GPU intel GMA950 onboard gpu met 128 mb shared geheugen.

Installatie:

De grafische installer van windows werkt perfect en is duidelijk, op de installatie is niets aan te merken alles wordt vanaf het begin goed geinstalleerd. Meteen na het installeren worden de updates gedownload en alles is meteen klaar voor gebruik. Windows Aero en flip3d werken zonder probs (hier had ik mijn laptop op geselecteerd) en alles gaat goed.

Look and feel

Wow, het zit er veel gelikter uit dan windows XP. Na een uurtje wil je echt niet meer terug en voelt xp gedateerd aan. Zaken als transparantie, en translucente windows maken aero echt vernieuwend t.o.v xp. In vergelijking tot XGL / Beryl op linux is het beperkter, maar wat geleverd is is van goede kwaliteit en goed afgewerkt.

Gebruik

User access control (UAC) werd in de geruchtenmolen gepresenteerd als vervelend. Ik kan het hier helaas niet mee eens zijn. UAC is alleen een kleine hindering als je in het begin veel programma's installeert. Het doel van UAC is ook om te voorkomen dat malafide websites content installeren, die niet gewenst is. De menu's van vista zijn echter minder overzichtelijk en het is lastiger om je juiste schermen voor het configureren van het netwerkt te vinden. Wel mooi is dat je LAN (2 PC's op een router) visueel weergegeven wordt.

Software support

Omdat ik een 64 bits versie van windows vista geinstalleerd heb, heb ik meer last van problemen met het ondersteund zijn van software. De mcafee versie die xs4all uitdeelt aan abbonees, werkt niet mijn mijn nieuwe vista versie de installatie en het gebruik is een hel van foutmeldingen en het mcafee security centrum is niet compatible met vista. Dit is een behoorlijke domper aangezien ik zeker verwacht had dat mcafee wel de 64 bits versie van windows vista ondersteunde. Gelukkig had avast een gratis personal virusscanner, die out of the box compatible is met vista 64 bit. Adobe reader werkt gelukkig wel, en ik kan mijn PDF'jes lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 22:19
Ik ga toch even de info van de experts inroepen.

Vista ultimate
Laserjet 6P
Ethernet naar LPT converter (netwerk adapter voor printer)

Ik heb nu vista een keer of 5 geinstalleerd (vanuit mijn geactiveerde image) ivm BSOD schermen door diverse redenen.

Maar ik heb het 3x wel voor elkaar gekregen maar als ik nu een printer toevoeg en ik vul het IP in etc dan kom ik in de lijst en drukte ik op windowsupdate en krijg je de normale lijst met printers (zoals in XP standaard)

Maar nu is die lijst zeer zeer beperkt tot wat Dell printers en Brother maar helemaal geen HP printers...ik snap er geen fluit van???

Hoe krijg ik nu die volledige lijst met printers retour zodat ik mijn HP 6P kan installeren, het heeft 3x vlekkeloos gewerkt en 2x blijft die lijst klein :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 22:54

yassine

Nothing to it but to do it!

Klopt het dat dreamscene het niet doed op een nlse versie van Vista>? Want als ik hem wil instaleren zegt ie deze update is niet voor jou 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
yassine schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:56:
Klopt het dat dreamscene het niet doed op een nlse versie van Vista>? Want als ik hem wil instaleren zegt ie deze update is niet voor jou 8)7
Is toch nog niet uit voor NL alleen voor UK versie, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Ik zal wel gek wezen zeker maar dacht even leuk wat gadgets te downloaden op MicrosoftGadgets.com en dus account aangemaakt maar kan ze ondanks dat nog niet downloaden... what the ... kijk vast ergens heel erg overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TheVMaster schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:53:
[...]

Ehh..dat kon in Windows XP MCE (standaard) ook al niet. Je bedoelt de video-in om bv. je VCR of ander videobron te selecteren, toch? :)
Yepz...

Ja, ik weet het ook niet, in MCE had ik geen TVkaart...
Maar het zou wel erg handig zijn... Kun je niet iets van een kanaal invoeren in het register voor de video-in? Of desnoods een kanaal 0 produceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Wat ik ook gaaf vind is, dat in flip3D mode de dynamische vensters in beweging blijven. Dus bijv. in een download scherm zie je de tijdsbalk doorlopen en zelfs de dreamscene beweegt door in het venster van het bureaubladachtergrond binnen flip3d. :)

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
maxjuh schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:10:
Ik zal wel gek wezen zeker maar dacht even leuk wat gadgets te downloaden op MicrosoftGadgets.com en dus account aangemaakt maar kan ze ondanks dat nog niet downloaden... what the ... kijk vast ergens heel erg overheen.
Waarom ga je niet naar de officiële gallery?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
sl1200 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:29:
Wat ik ook gaaf vind is, dat in flip3D mode de dynamische vensters in beweging blijven. Dus bijv. in een download scherm zie je de tijdsbalk doorlopen en zelfs de dreamscene beweegt door in het venster van het bureaubladachtergrond binnen flip3d. :)
Dat hebben ze inderdaad erg sjiek gemaakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

Pinobigbird

doesn't share food!

DeOS schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:22:
[...]

Lijkt me dat dit alleen werkt voor de 32-bits versie? Of zijn de dll's van de 32-bits en 64-bits hetzelfde?
Pinobigbird schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:47:
[...]

Sorry, werkt alleen voor de 32bit versie, en niet voor de 64bit versie.
Ik heb 't nu ook toegevoegd aan mijn vorige post.
Goed nieuws:
Concurrent remote desktop sessions werkt nu ook voor de 64bit versie. :)
Ik heb weer mijn eerste post aangepast.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
anandus schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:30:
[...]
Waarom ga je niet naar de officiële gallery?
ehmmm ja weet nie :P... Ga het daar maar is checken dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf Vista Ultimate gekocht en hij werkt wel. Maar ik heb 2 partities, en XP staat op de eerste en Vista op de 2e partitie. Dus als je opstart kan je kiezen wat je wilt opstarten (multiboot)

Nou heb ik het probleem wat misschien sommige van jullie ook wel hebben is dat alles wat ik onder Windows XP heb geinstalleerd dat wil onder Vista niet werken. Zoals Office 2007 die ik onder Xp heb geinstalleerd. Toch denk ik dat het op een of andere manier wel zal moeten werken. Hij wil eigenlijk niets vanaf mijn 1e partitie opstarten. Ik kan wel gewoon alles zien en kopieren. Maar om alles nu 2x hetzelfde te hebben op 1 computer vindt ik onnodig.

Nu is mijn vraag: moet ik alles dan 2x op mijn computer staan zoals Office 2007 of iets anders? Lijkt mij van niet maar heb nog geen andere oplossing gevonden.

Als deze er wel zijn zeg het astublieft.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
TranceSetter schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:33:
[...]

Dat hebben ze inderdaad erg sjiek gemaakt :D
nou wat hebben ze dat sjiek gedaan.. :O
Aero eist een Dx9 kaart met 128mb, halloo waarom kan OsX wel het een en ander met een Dx7 kaart met 32 mb?? Die apple-zealots hebben gewoon gelijk. Dus zo knap vind ik het niet , met zulke hardware moet je toch wel iets kunnen neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Laatst online: 13-09 19:26

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 23:45:
Ik heb zelf Vista Ultimate gekocht en hij werkt wel. Maar ik heb 2 partities, en XP staat op de eerste en Vista op de 2e partitie. Dus als je opstart kan je kiezen wat je wilt opstarten (multiboot)

Nou heb ik het probleem wat misschien sommige van jullie ook wel hebben is dat alles wat ik onder Windows XP heb geinstalleerd dat wil onder Vista niet werken. Zoals Office 2007 die ik onder Xp heb geinstalleerd. Toch denk ik dat het op een of andere manier wel zal moeten werken. Hij wil eigenlijk niets vanaf mijn 1e partitie opstarten. Ik kan wel gewoon alles zien en kopieren. Maar om alles nu 2x hetzelfde te hebben op 1 computer vindt ik onnodig.

Nu is mijn vraag: moet ik alles dan 2x op mijn computer staan zoals Office 2007 of iets anders? Lijkt mij van niet maar heb nog geen andere oplossing gevonden.

Als deze er wel zijn zeg het astublieft.

Alvast bedankt
Tenzij je precies weet om welke registersleutels het gaat, moet je alles(alle programma's die dingen wegschrijven in documents and settings of het register) inderdaad 2x installeren.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 23:50:
[...]

nou wat hebben ze dat sjiek gedaan.. :O
Aero eist een Dx9 kaart met 128mb, halloo waarom kan OsX wel het een en ander met een Dx7 kaart met 32 mb?? Die apple-zealots hebben gewoon gelijk. Dus zo knap vind ik het niet , met zulke hardware moet je toch wel iets kunnen neerzetten.
Als dat soort hardware toch mainstream is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dat is ook maar gedeeltelijk waar, tot voor kort was onboard troep gebruikelijk bij een packard bell of goedkoop model laptop. Nu heb je dan onboard dx 9, ok dat is waar. Maar dan nog, Dx9 hardware is verdraaid krachtig, waarom kon Ms het niet met Dx8 spul doen. Ok, het is gezeik, maar toch vraag ik met zoiets wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik heb het niet kunnen vinden in dit topic en de vorige delen, dus excuses als het ergens uitgelegd staat, maar als ik een venster open heb, zeg mijn afbeeldingen, en ik alt-tab dan naar het bureaublad (win-tab ook), dan verdwijnt de sidebar. Als ik dan op het venster klik onderin, dan verschijnt de sidebar weer en opent het venster eroverheen.

Als ik het venster gewoon minimaliseer dan verdwijnt de sidebar niet.

Is hier een oplossing voor, want dit is erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

TranceSetter schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 00:19:
Ik heb het niet kunnen vinden in dit topic en de vorige delen, dus excuses als het ergens uitgelegd staat, maar als ik een venster open heb, zeg mijn afbeeldingen, en ik alt-tab dan naar het bureaublad (win-tab ook), dan verdwijnt de sidebar. Als ik dan op het venster klik onderin, dan verschijnt de sidebar weer en opent het venster eroverheen.

Als ik het venster gewoon minimaliseer dan verdwijnt de sidebar niet.

Is hier een oplossing voor, want dit is erg irritant.
It's not a bug, it's a feature. Zo werkt het nu eenmaal...

En ja, stond al ergens in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 12-09 19:28
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:40:
[...]

Hmmpf, merk je een groot prestatie verschil?
In de fe41s scoort de harddisk met 160gb en 4200 touren een 4.1, de laagste score - als je vergelijkbaar model hebt: wat is jouw score dan?

ps heb je overigens alle drivers van het sony web gedownload of via de recovery cd nog wat applicaties terug gehaald?
Heb ook een FE41S, maar dan met 7200rpm schijf en haal een 4.9 voor de schijf. Weet niet of het in de praktijk erg scheelt, heb de originele schijf niet gebruikt namelijk.

Was vergeten een recovery DVD te maken, maar via de recovery partitie heb ik ook nog wat drivers kunnen vinden (o.a. webcam en mem.card controller) de rest allemaal van de Sony sites.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackBurn schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 23:50:
[...]

Tenzij je precies weet om welke registersleutels het gaat, moet je alles(alle programma's die dingen wegschrijven in documents and settings of het register) inderdaad 2x installeren.
Ok alvast bedankt voor je antwoord maar dit geldt dus ook voor alle programma's en games en alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb trouwens net Aero geprobeerd... Maar ik moet zeggen dat ik het nogal nutteloos vind... Wat eyecandy en een leuke manier van vensters neerzetten...

Niet zo futuristisch als ik had gedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Is er eigenlijk ook een hotkey voor de search balk in het start menu (ben colibri gewend en zou toch erg vijn zijn als dit ook met een hot key zou werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MikeyMan schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:28:
[...]

Yepz...

Ja, ik weet het ook niet, in MCE had ik geen TVkaart...
Maar het zou wel erg handig zijn... Kun je niet iets van een kanaal invoeren in het register voor de video-in? Of desnoods een kanaal 0 produceren?
Voor zover ik weet niet maar eh...wie wil nu een VCR aansluiten op MCE?? :) Als ik video wil overzetten naar m'n pc dan gebruik ik ChrisTV, dat werkt super....video kijken doe ik toch niet meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
sl1200 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:29:
ik had zelfs ergens een mod gezien in de beta om via flip3D WoW te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:54:
Hier mijn ervaringen met vista home premium, dat ik om de volgende laptop geinstalleerd heb.

...

Software support

Omdat ik een 64 bits versie van windows vista geinstalleerd heb, heb ik meer last van problemen met het ondersteund zijn van software. De mcafee versie die xs4all uitdeelt aan abbonees, werkt niet mijn mijn nieuwe vista versie de installatie en het gebruik is een hel van foutmeldingen en het mcafee security centrum is niet compatible met vista. Dit is een behoorlijke domper aangezien ik zeker verwacht had dat mcafee wel de 64 bits versie van windows vista ondersteunde.
..
Niels, ik had hetzelfde probleem met de XS4all McAfee. Als je naar McAfee.com gaat en inlogt dan ziet hij welke versie je draait, en kan je gratis een Vista compatible versie downloaden. Heb ik gedaan, werkt tot nu toe zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TheVMaster schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 01:42:
[...]

Voor zover ik weet niet maar eh...wie wil nu een VCR aansluiten op MCE?? :) Als ik video wil overzetten naar m'n pc dan gebruik ik ChrisTV, dat werkt super....video kijken doe ik toch niet meer :p
Wie zegt dat ik het over een VCR heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

maxjuh schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 01:14:
Is er eigenlijk ook een hotkey voor de search balk in het start menu (ben colibri gewend en zou toch erg vijn zijn als dit ook met een hot key zou werken).
Ja! Die knop met dat Windows vlaggetje op je toetsenbord ;)
Zoekveld heeft automatisch de focus, je kan direct typen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
Nou heb ik het probleem wat misschien sommige van jullie ook wel hebben is dat alles wat ik onder Windows XP heb geinstalleerd dat wil onder Vista niet werken. Zoals Office 2007 die ik onder Xp heb geinstalleerd
Office 2007 werkt toch gewoon onder Vista. Bij mij in ieder geval wel. (32-bits Ultimate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Waarom is er eigenlijk nog geen Search gadget voor in je sidebar? Alle search gadgets die ik kan vinden gaan over Live Search, Google, of Yahoo. Maar ik wil dus zoeken in m'n index.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:38
Ik heb een probleem met mijn gateway's. Ik heb hier 2 gateways; de x.x.170.254 en de x.x.170.154.
Als ik een remote desktop connectie op wil zetten naar een klant van ons kan dat alleen via gateway x.x.170.254. In windows xp kon ik dan bij netwerkeigenschappen bij geavanceerd de standaart gateway instellen op x.x.170.254 en dan werkte het zoals het hoort. In windows vista echter niet. Als ik hier de standaart gateway op x.x.170.254 instel dan blijft de x.x.170.154 ook staan, soort van secondary gateway en kan ik dus niet remote connecten.
Kan ik dit ergens veranderen zodat hij maar 1 gateway pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdirkx schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:03:
[...]

Office 2007 werkt toch gewoon onder Vista. Bij mij in ieder geval wel. (32-bits Ultimate).
Dat klopt ja maar alles wat ik onder Windows XP heb geinstalleerd wil het onder Vista niet doen. En dan als voorbeeld Office 2007 maar kan ook iets anders zijn zoals ehm Daemon Tools, Alcohol 120% of Football Manager 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:13:
[...]

Dat klopt ja maar alles wat ik onder Windows XP heb geinstalleerd wil het onder Vista niet doen. En dan als voorbeeld Office 2007 maar kan ook iets anders zijn zoals ehm Daemon Tools, Alcohol 120% of Football Manager 2007
Niet meer dan logisch, alle registry entries missen. Je zal alles opnieuw moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 23:45:
Je moet het inderdaad vanuit Vista nog een keer installeren, al kan je dat wel op dezelfde plek doen.

Zoals al verteld is moeten de programma's in Vista ook geregistreerd staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:51:
[...]

Bij mij is het een beetje andersom, ik stond (en nog steeds wel) positief tegenover Vista,maar ben nog steeds niet over.Teveel dingen werken niet goed, om maar wat te noemen: Firefox die wmp plugin niet goed weergeeft, is nog steeds niet verholpen. Xp doet gewoon alles perfect, en Aero, ach is leuk, maar ik mis het niet.
Toch heb ik dual-boot, om te kunnen kijken of er al wat verbeterd is in Vista, maar ik zit nog steeds 95% in Xp. Als ik een Dx10-kaart koop ga ik op zeker wel over, maar dat duurt nog even voordat ik dat doe.
Zelf zit ik tegenwoordig voor ongeveer 100% onder Vista. Ik mag nog niet klagen want vandaag om 21:13 is de DHCP wissel van @home. ik weet nog hoe dat in RC2 ging. Die hing zichzelf volledig op en niemand hier en die ik ken kreeg internet nog aan de praat. Ik heb er zelfs een expert na laten kijken die meer weet dan ik. Handig als je er een in je vriendenkring hebt zitten. Scheel deen hoop geld :) Alleen de tijd is hem schaars. Ook hem is het niet gelukt en hij bestembelde het als onverklaarbaar omdat er volgens Vista zelf wel internet was 8)7 (netwerkicoon met wereldbolletje). Nothing!

ik hoop dat het dus een bug is geweest want als dit weer gaat gebeurenb heb ik 2 opties. teruggaan naar XP of een andere netwerkkaart.

Ik denk dat ik een DHCP lease ga forceren ik wil het wel weten eigenlijk en ik hoef daarvoor alleen de modem even offline te halen. ga ik nu doen.

5 min later:

Ik schrijf hier nog steeds uit Vista dus het is gelukt :) In RC2 was het resetten van het modem ook een ramp, maar een klein raar ding maakte ik wel even mee.

Vista zegt connected, maar als ik IE7 open dan moet hij 2 seconden de connectie zoeken en flitst Google niet direct op het scherm. Ga even reboot doen.

Rebooten succesfull. Ik denk dat ik voor 75% zeker kan bevestigen dat het een bug in RC2 was.

Ik heb Microsoft op de hoogte gebracht dat het mogelijk een bug zou zijn. Toen wist ik niet beter.

Mensen die de beta versie van Windows Vista gebruiken met een Asus A8V serie moederbord. Het gebruiken van deze combinatie zal een nachtmerrie zijn voor je internetverbinding. Ik weet niet of dat een specifiek @home geval is, maar wees beducht.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
DizzyWeb schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 00:23:
[...]

It\'s not a bug, it\'s a feature. Zo werkt het nu eenmaal...

En ja, stond al ergens in dit topic ;)
Wel een vervelende \'feature\' dan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK bedankt iedereen voor het antwoorden. Dan denk ik dat het beste is als ik nog in XP blijf even. En dan upgrade doe naar Vista en niet apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Ben zelf niet zo'n fan van upgraden... afgezien van de eventuele problemen die het kan geven, heb je meestal toch al weer enkele jaren XP draaien. Dan begin ik liever helemaal opnieuw. Om toch nog terug te kunnen vallen op XP is de dual-boot ideaal. Heb nu zelfs XP en Vista helemaal vers in dual-boot geinstalleerd en ben in principe al wel grotendeels over op Vista, maar mocht ik toch XP nog een keer nodig hebben, dan kan dat dus gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 13:37
TranceSetter schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 12:17:
[...]

Wel een vervelende \'feature\' dan 8)
Als het je puur gaat om het tevoorschijn halen van de sidebar, dan kan dit ook met Winkey + spacebar.

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nog niet mogelijk om surround te halen uit m'n Creative xfi music (in windows media player) ??
want nu heb ik wel geluid maar klinkt vrij brak :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
stormfly schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:55:
Ik ga toch even de info van de experts inroepen.

Vista ultimate
Laserjet 6P
Ethernet naar LPT converter (netwerk adapter voor printer)

Ik heb nu vista een keer of 5 geinstalleerd (vanuit mijn geactiveerde image) ivm BSOD schermen door diverse redenen.

Maar ik heb het 3x wel voor elkaar gekregen maar als ik nu een printer toevoeg en ik vul het IP in etc dan kom ik in de lijst en drukte ik op windowsupdate en krijg je de normale lijst met printers (zoals in XP standaard)

Maar nu is die lijst zeer zeer beperkt tot wat Dell printers en Brother maar helemaal geen HP printers...ik snap er geen fluit van???

Hoe krijg ik nu die volledige lijst met printers retour zodat ik mijn HP 6P kan installeren, het heeft 3x vlekkeloos gewerkt en 2x blijft die lijst klein :'(
Iemand nog een idee? Anders moet ik hem weer formateren voor me printer....ik kan hem ook niet aan LPT1 hangen en dan de poort wijzigen omdat ik geen LPT1 op mijn laptop heb...

Op de site van HP staat "laserjet 6P supported via Vista" ja dat klopt wel ja....1x |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Laatst online: 13-09 19:26

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 00:28:
[...]

Ok alvast bedankt voor je antwoord maar dit geldt dus ook voor alle programma's en games en alles?
Beetje laat :P zit momenteel in NY :P

Dat zou je moeten proberen, mijn ervaring is, dat het met spellen meestal beter gaat, hiervan hoeven er verschillende niet opnieuw geinstalleerd te worden.

Wat ik zou aanraden is, test je belangrijkste applicaties onder Vista en als je geen problemen ondervind, vooral met je hardware support niet, dan zou ik de overstap maken met een clean install.

Maar die keus is aan jou.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Hallo. Ik heb een vraagje. Als ik op youtube of elders een filmpje wil kijken, dan krijg ik te zien dat ik flash player moet installeren. Dus dan klik ik op die link en dan installeert die adobe flash player 9.0.28.0. En ik heb zelfs mijn pc opnieuw opgestart maar alsnog doen de video's het niet en er staat nog steeds dat ik flash player moet hebben. Wie weet wat ik hieraan kan doen? Alvast bedankt

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Amiet01 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:25:
Hallo. Ik heb een vraagje. Als ik op youtube of elders een filmpje wil kijken, dan krijg ik te zien dat ik flash player moet installeren. Dus dan klik ik op die link en dan installeert die adobe flash player 9.0.28.0. En ik heb zelfs mijn pc opnieuw opgestart maar alsnog doen de video's het niet en er staat nog steeds dat ik flash player moet hebben. Wie weet wat ik hieraan kan doen? Alvast bedankt
Even Flash Player 9 ActiveX control content debugger downloaden en installeren, en het probleem is voorbij.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Problemen met Outlook webmail onder Windows Vista nou opgelost? DHTML wordt niet meer ondersteund in Vista, waardoor je bij een nieuw bericht geen bericht kunt typen maar een kruisje ziet op het tekst vlak.

Iemand die daar al meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Chutney schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:54:
Problemen met Outlook webmail onder Windows Vista nou opgelost? DHTML wordt niet meer ondersteund in Vista, waardoor je bij een nieuw bericht geen bericht kunt typen maar een kruisje ziet op het tekst vlak.

Iemand die daar al meer over weet?
Hier werkt het in ieder geval nog niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Amiet01 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:25:
Had ik ook. Met de nadruk op hád. Gelukkig.

Een Flash Uninstaller gedownloaded. Toen bijvoorbeeld naar YouTube.com en Flash 9.0 opnieuw downloaden en installeren en het is goed!

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:35:
Is het nog niet mogelijk om surround te halen uit m'n Creative xfi music (in windows media player) ??
want nu heb ik wel geluid maar klinkt vrij brak :(
Van enkele kaarten zijn er nog geen final versions voor Vista inderdaad, maar tot die tijd zul je het moeten doen met de beta's van Creative.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Overigens; heeft iemand toevallig vista op een nforce2bord draaien? Ik vraag me af welke sound-drivers jullie hebben draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

MikeyMan schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 17:05:
Overigens; heeft iemand toevallig vista op een nforce2bord draaien? Ik vraag me af welke sound-drivers jullie hebben draaien?
Ik had de AC'97 drivers. Werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DizzyWeb schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 17:06:
[...]

Ik had de AC'97 drivers. Werkte prima.
Gewoon de standaard drivers dus? Alle functies, zoals coax-uit zijn daarmee te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmdJunk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-08 09:02
NForce Xp drivers uitgepakt en dan onder Vista nieuw stuurprogramma installeren en zoeken in de uitgepakte dir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

AmdJunk schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 17:09:
[...]

NForce Xp drivers uitgepakt en dan onder Vista nieuw stuurprogramma installeren en zoeken in de uitgepakte dir
Levert dat geen gezeur op dan? Dacht dat vista nogal kritisch was mbt drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Ik gebruik de standaard Realtek drivers. Werken perfect, ook coax-uit werkt naar behoren (dd 5.1, dts).

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret X
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:18
M'n huidige (game)systeem is:
Asus M2N-E (moederbord)
Athlon 64 3800+ op 2800 Mhz (processor)
Corsair CM2X1024-6400 (2 x 1gig geheugen)
Asus 7900 GT TOP (grafische kaart)
Maxtor 6Y160MO (160 gig 8mb cache HD)

Voordat ik Vista Home premium 64bit koop, wil ik voor zo'n €200,- upgraden (en het is niet de processor ;) )
Aanvankelijk wilde ik 2 x een raptor 36 gig 16 mb cache kopen en in raid 0 zetten en dan de 160 gig eruit halen. (meer hardeschijfruimte heb ik niet nodig en anders zet ik er nog 1 of 2 hardeschijven bij).
Echter vanwege het grote geheugengebruik van Vista, vraag ik me af of het niet beter is om nog 2 x 1 gig geheugen te kopen i.p.v. de hardeschijven...
Wat raden jullie aan?
De computer is hoofdzakelijk bedoeld voor games (BF2, Oblivion, NFS, enz.)
p.s. zal nog wel een maandje of 2 duren voordat ik die investering wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Ik zoek me gek naar de optie, zoals je deze in XP had, om voor een bepaalde extensie het file icoontje te wijzigen. In XP had je dat bij Mapopties op het tabblad bestandtype, maar deze ontbreekt helemaal in Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
DyStiC schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 19:12:
Ik zoek me gek naar de optie, zoals je deze in XP had, om voor een bepaalde extensie het file icoontje te wijzigen. In XP had je dat bij Mapopties op het tabblad bestandtype, maar deze ontbreekt helemaal in Vista.
Jij bedoelt [configuratiescherm] [standaardprogramma's] [koppelingen instellen] ?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Br@m schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 19:16:
[...]

Jij bedoelt [configuratiescherm] [standaardprogramma's] [koppelingen instellen] ?
Nee, die had ik al gevonden, daar kan je alleen het standaard programma opgeven wat een bepaald filetype moet openen. Ik wil graag het icoontje van een filetype kunnen wijzigen.
Mijn CUE files krijgen nu namelijk hetzelfde icon als MP3 files, (ze worden beide geopend in Winamp) hier wil ik graag onderscheid in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nvidia driver en realtek driver doen beide raar... Geluidspaneel loopt vreselijk vast...

Probleem is dat ik met de standaarddriver de line-out niet kan instellen dus...

Over het opnemen van de line-in...

uit help:
Het is niet mogelijk video te importeren van een analoge videocamera of videorecorder wanneer u Video importeren of Windows Movie Maker gebruikt. Als u video van een analoge videocamera of videorecorder wilt importeren, moet u een apparaat voor het vastleggen van analoge video op uw computer aansluiten en vervolgens software gebruiken waarmee u video van een dergelijk vastlegapparaat kunt importeren. Raadpleeg de documentatie die bij uw analoge vastlegapparaat is geleverd of ga naar de website van de fabrikant voor meer informatie.
Wat een onzin... Moviemaker in xp doet dat wel... :X

[ Voor 97% gewijzigd door MikeyMan op 21-02-2007 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil even melden dat ik drivers gevonden hebt waarmee mijn HP scanner 5370c werkt onder Vista 32 (na een hele dag zoeken en proberen!!)

Deze gedownload

http://hyperupload.com/download/01f9ff3567/5300c.rar.html

Daarna scanner aan gezet en bij installatie-notificatie naar deze downloaddir geleid en hij deed het direkt en zover ik tot nu kan zeggen zonder beperkingen :)

Ben weer happy again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

MikeyMan schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 19:45:
Nvidia driver en realtek driver doen beide raar... Geluidspaneel loopt vreselijk vast...

Probleem is dat ik met de standaarddriver de line-out niet kan instellen dus...
Als je in het "menu" van de realtek driver zit (of iig kunt komen), moet je alles behalve Realtek Digital Output verwijderen.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH-JPS
  • Laatst online: 24-08 13:42
Ik heb nu al een paar weken de Home Premium 32-bit draaien in 'probeer mode' (30 dagen). Morgen komt mijn 64-bit versie eindelijk binnen.

Waar ik nog wel last van hem zijn vage blokjes na het welkomscherm. Als hij van het welkomscherm naar de desktop gaat komen er ineens allemaal zwarte blokjes op het scherm. Dit duurt ongeveer 1 seconde. Dit gebeurd ook als je een waarschuwingsmelding krijgt en als de achtergrond zegmaar grijs wordt.

Iemand enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Voor de scanner mensen die in de kou zitten... Kijk eens naar vuescan. Deze gebruikt zijn eigen driver en kent 700 verschillende typen. Werkt prima onder Vista.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 23:13
johansoema schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 19:58:
Ik heb nu al een paar weken de Home Premium 32-bit draaien in 'probeer mode' (30 dagen). Morgen komt mijn 64-bit versie eindelijk binnen.

Waar ik nog wel last van hem zijn vage blokjes na het welkomscherm. Als hij van het welkomscherm naar de desktop gaat komen er ineens allemaal zwarte blokjes op het scherm. Dit duurt ongeveer 1 seconde. Dit gebeurd ook als je een waarschuwingsmelding krijgt en als de achtergrond zegmaar grijs wordt.

Klinkt als iets met de video drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
het is mij nou nog steeds niet duidelijk of de 64 bit versie ook altijd erop staat....ik heb namelijk eentje gedownload...en wil hem binnekort installeren, maar hij is maar 2.49 GB groot...staat de 64 bit versie hier nou bij? hoe groot is een dvd met 64 bit versie bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

johansoema schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 19:58:

Gokje, je hebt een nVidia kaart en de 100.* ForceWare drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:57
Thrills33ka schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:33:
het is mij nou nog steeds niet duidelijk of de 64 bit versie ook altijd erop staat....ik heb namelijk eentje gedownload...en wil hem binnekort installeren, maar hij is maar 2.49 GB groot...staat de 64 bit versie hier nou bij? hoe groot is een dvd met 64 bit versie bij jullie?
Gewoon de installatie starten, tijdens het installeren kan je kiezen welke versie je wilt installeren home, business, ultimate enz. en achter die keuzes staat dan of het om een 32-bit of een 64-bit versie gaat.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winwiz schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:03:
Voor de scanner mensen die in de kou zitten... Kijk eens naar vuescan. Deze gebruikt zijn eigen driver en kent 700 verschillende typen. Werkt prima onder Vista.
Ik kreeg de scanjet 5370c hier niet mee aan de praat, ook VueScan kon geen scanners vinden, het installeerde geen eigen driver voor de scanjet 5370c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Remy!!!! schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:45:
[...]

Gewoon de installatie starten, tijdens het installeren kan je kiezen welke versie je wilt installeren home, business, ultimate enz. en achter die keuzes staat dan of het om een 32-bit of een 64-bit versie gaat.
Ik heb het net ff geprobeerd...maar er staat niks achter...wel de verschillende edities...maar of het om 32 of 64 bit gaat stond er niet....kan het ook niet testen, heb nog geen backups gemaakt van me schijf...
Weet je niet toevallig hoe groot een 64 bit DVD is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
64bit is 3.6 gig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 22:32
Nou.. Vista ook maar weer eens geinstalleerd... Ik denk er zijn nieuwe nvidia drivers, dus laat het er maar eens op wagen. GTA-SA loopt goed (is ook het enige spel wat ik geprobeerd heb), maar ziet er niet echt mooi uit.
Verder werkt "out of the box" ook vrij veel niet. Zoals bijv. VLC of MPC... Je moet dus zelf je output nog configureren, hoefde in XP dus helemaal niet.

Vind het nu al niks meer. :X
Dit is toch nog gewoon niet "af"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
eX0duS schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:42:
Verder werkt "out of the box" ook vrij veel niet. Zoals bijv. VLC of MPC... Je moet dus zelf je output nog configureren, hoefde in XP dus helemaal niet.
Misschien een domme vraag, maar wat bedoel je met 'output'?
Wat vind je niet 'af'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 22:32
anandus schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:59:
[...]
Misschien een domme vraag, maar wat bedoel je met 'output'?

[...]
Wat vind je niet 'af'?
Video output. Onder XP werkt dat gewoon. Onder Vista moet ik "GDI etc" kiezen... Nou volgens mij is directx veel beter dan GDI, maar ok.

Niet af... Ja het is wel af. Maar 90% van de programma's is gewoon iets mee als je dat onder Vista draait.

En het aller ergste is, ik werk bij een automatiseringsbedrijf, en zowat alle klanten willen persé Vista, en hoe komt dat? Juist, omdat het overal op TV is, overal te lezen is, etc etc. Ik heb er echt alleen maar gezeik mee, dan werkt dit weer niet, dan dat weer niet.
Mensen blijf voorlopig nog lekker bij XP. :p Ik wed dat ik het er morgen al weer vanaf gegooid heb. :o

Ik had goede hoop, maar heb al een hoop dingen gezien die niet lekker werken. Waaronder gamen nog steeds niet. Verder werken veel programma's slecht, of helemaal niet. Kaspersky krijg ik een BSOD bij... Terwijl ie toch echt voor Vista geschikt zou zijn.

Blij dat ik Vista in elk geval zelf nog niet gekocht heb.

[ Voor 15% gewijzigd door eX0duS op 21-02-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

eX0duS schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:42:
Nou.. Vista ook maar weer eens geinstalleerd... Ik denk er zijn nieuwe nvidia drivers, dus laat het er maar eens op wagen. GTA-SA loopt goed (is ook het enige spel wat ik geprobeerd heb), maar ziet er niet echt mooi uit.

Vista heeft een hele andere manier van video laten zien. Ik ben geen specialist, maar weet wel dat de Overlay Mixer niet werkt in combinatie met Aero. Simpelweg een kwestie van VMR9 of de Enhanced Video Renderer van Vista zelf gebruiken. Dat 3rd party programma's zelf niet de juiste output kiezen kun je Microsoft moeilijk kwalijk nemen, lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
eX0duS schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:04:
[...]
Video output. Onder XP werkt dat gewoon. Onder Vista moet ik "GDI etc" kiezen... Nou volgens mij is directx veel beter dan GDI, maar ok.
Weird. Ik heb nooit iets in moeten stellen?
Heb je wel de laatste versies van die programma's, want misschien dat ze inderdaad knoeien met de overlay.
(In ieder geval de oudere versies van MPC waren nog niet Vista-compatibel)

En het aller ergste is, ik werk bij een automatiseringsbedrijf, en zowat alle klanten willen persé Vista, en hoe komt dat? Juist, omdat het overal op TV is, overal te lezen is, etc etc.[/]En omdat het een stuk fijner, sneller en stabieler werkt dan XP :P (vind ik :) )
Ik heb er echt alleen maar gezeik mee, dan werkt dit weer niet, dan dat weer niet.
Mensen blijf voorlopig nog lekker bij XP. :p Ik wed dat ik het er morgen al weer vanaf gegooid heb. :o

Ik had goede hoop, maar heb al een hoop dingen gezien die niet lekker werken. Waaronder gamen nog steeds niet. Verder werken veel programma's slecht, of helemaal niet. Kaspersky krijg ik een BSOD bij... Terwijl ie toch echt voor Vista geschikt zou zijn.
Wel vreemd (en jammer) dat je zoveel problemen hebt. Maar als je bij een automatiseringsbedrijf werkt, kan je dan niet even uitvogelen waar het probleem zit? Misschien is er ergens een brak drivertje of brak stukje hardware?
Overigens dat de drivers of prgramma's brak zijn is moeilijk Vista aan te rekenen :)
(Daarnaast zou ik een dualboot nemen, als je bij een automatiseringsbedrijf werkt, zodat je Vista wel een beetje kent en zo de klanten beter kan helpen)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 21-02-2007 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
eX0duS schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:04:
[...]

Niet af... Ja het is wel af. Maar 90% van de programma's is gewoon iets mee als je dat onder Vista draait.

En het aller ergste is, ik werk bij een automatiseringsbedrijf, en zowat alle klanten willen persé Vista, en hoe komt dat? Juist, omdat het overal op TV is, overal te lezen is, etc etc. Ik heb er echt alleen maar gezeik mee, dan werkt dit weer niet, dan dat weer niet.

Blij dat ik Vista in elk geval zelf nog niet gekocht heb.
Kijk als je bij een automatiseringsbedrijf werkt zou je juist moeten weten waarom Vista reageert zoals het reageert. Er is in het verleden al zo veel gezeik geweest met backward compatible zijn en de standaard te ruime rechten van Windows XP en lager, dat Microsoft nu eens de botte bijl er in heeft gezet om daar eens vanaf te zijn en een grote stap voorwaarts te maken.

Dan kun je de schuld leggen bij Microsoft maar ik denk dat de schuld minstens evenveel zo niet meer/alleen ligt bij de applicatie ontwikkelaars, die zijn te lui gaan programeren en dumpen alles maar overal en worden nu afgestraft. Indirect is dat wel de schuld van Microsoft die in het verleden te soepel is geweest om aan de wens van de klant toe te geven. En het was datzelfde Microsoft wat weer op zijn kloten kreeg omdat het niet veilig genoeg zou zijn.

Nu hebben ze dus eens hard ingegrepen en het op de harde manier aangepakt en is het voor de users/klanten maar even door de zure appel heen bijten, slechter worden we er echt niet van op de langere termijn. Ikzelf heb Windows Vista HP op mijn mediacenter draaien en ik ben echt wel wat gewend maar zoveel gebruiksvriendelijkheid bij een versie van Windows heb ik nog niet eerder gezien. Mijn installatie van mijn MCE was in 1 uur rond terwijl de installatie van Windows XP MCE 2005 mij toch minimaal 2 a 3 uur kostte. Dan is er dus verbetering. Mijn laptop gaat daarom ook direct over op Vista Business zodra ik mijn pakket binnen heb van Moduslink.

Even resume: Ik wil niet zeggen dat je het compleet verkeerd hebt of niet weet wat je doet maar een iets genuanceerder beeld is misschien wel op zijn plaats, Vista is een mooi product wat lijkt te doen wat het belooft, of het op de langere termijn zijn geld ook waard gaat zijn, gaan we mee maken maar ik heb er vertrouwen in.

Microsoft kan een hoop verweten worden, meestal niet onterecht, maar ze hebben zich ditmaal wel degelijk de kritiek aangetrokken die ze toegeworpen kregen.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Heeft er hier iemand énig idee hoe ik machtigingen van een bestand kan overnemen? Oftewel 'Taking ownership'?

De eerste theme's voor Windows Vista zijn opgedoken en nu moet ik dus uxtheme.dll bewerken, echter moet ik volledig beheer hebben over dat bestandje.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Lees de Vista FAQ

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 11) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.