CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
yep hier het zelfde verhaal, bug ook al gemeld..maar geen reactie van support team. Echte rukkers daaro.Tiduz schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:27:
[...]
heb ik al gedaan, en dat werkt nu juist niet (onder XP wel), er zijn meer mensen met dit probleem maar ik kan nergens een oplossing vinden, erg jammer heb 2 netwerkpoorten, allebei geprobeerd en hij geeft bij allebei de dubbele upload aan, de download klopt wel
Op dit moment heb ik "Network Activity" erop staan, maar die laat alleen de snelheid van de netwerkkaart zien dus max 1mb.
Ben dus opzoek naar een programma als DU meter, maar dan voor in de sidebar...
Xbox Live Knalle Arie
nu wil ik graag wel eens weten of ik de 64 bits versie heb...hoe kun je daarachter komen?
de dvd is in ieder geval 2.49 GB groot, en heet LRMCFRE_EN_DVD
weet iemand of dit de volledige versie is? ik wil in elk geval wel met een 64 bits versie aan de slag, en ik weet niet zo 1 2 3 hoe je daarachter komt, op het internet staat vaak niet erbij of het om 32 bit of 64 bit gaat, of zit dit gewoon samen op dezelfde dvd? alvast bedankt voor hulp
en met dat 3 x opnieuw uitstellen van activeren (=120 dagen) kun je opzich best even vooruit
check welcome center >>view computer details >>show more details.
Je antwoord zal staan bij 'system type'. (32-bit operating system)
edit: nog makkelijker klik properties op computer
[ Voor 14% gewijzigd door Marshal1 op 19-02-2007 03:57 ]
Nee je begrijpt het verkeerdMarshal1 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 03:56:
Dit staat dus overal in windows.
check welcome center >>view computer details >>show more details.
Je antwoord zal staan bij 'system type'. (32-bit operating system)
edit: nog makkelijker klik properties op computer
ik bedoel, ik heb 'm gedownload, nog niet geinstalleerd dus, anders was ik er ook nog wel achter gekomen
Tijdens de installatie kan je aangeven welke versie je wilt installeren Home basic, Ultimate enz. Hierachter staat aangegeven welke versie het is dus 32-bit of 64-bit.Thrills33ka schreef op maandag 19 februari 2007 @ 04:01:
[...]
Nee je begrijpt het verkeerdof ik heb t verkeerd uitgelegd...
ik bedoel, ik heb 'm gedownload, nog niet geinstalleerd dus, anders was ik er ook nog wel achter gekomen
Dat is een probleem met Nero 7, google er eens op, is makkelijk op te lossen.syberjunky schreef op zondag 18 februari 2007 @ 17:36:
Ik heb alleen met com surrogate een probleem dat ie vaak nier reageert wanneer ik in een map met veel divx bestanden zit krijg dan steeds de melding com surrogate reageert niet.
Maar verder ben ik heel te vreden met vista werkt hier uitstekend.
Verwijderd
Hebben jullie windows XP drivers gedownload voor de Dual core of hebben we die nu niet meer nodig omdat deze bij Vista geen performance winst geven?
Ik heb ze wel geinstalleerd, ik heb idee dat alles wat soepeler loopt, dat durf ik alleen niet met zekerheid te zeggen.Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 09:09:
Mensen met Dual Core van AMD.
Hebben jullie windows XP drivers gedownload voor de Dual core of hebben we die nu niet meer nodig omdat deze bij Vista geen performance winst geven?
Verwijderd
Zie hier een screenshot met de verschillen.

Dit soort dingen maakt het soms wel heel erg onhandig om mee te werken, als ik nu iets wil opslaan in mijn documenten map moet ik dus eerst klikken op computer, dan c:, dan users, dan mijn account en dan de map documente. Een hoop werk voor iets wat feitelijk nergens voor nodig is als vista gewoon m'n eigen favoriete koppelingen zou gebruiken. Dit is overigens zowel met firefox als met internet explorer, het is dus niet een issue van firefox maar echt iets van windows. Iemand een oplossing?
Vooralsnog lijkt alles wat ik normaal onder XP gebruik goed te werken. Dit na installatie van de nVidia moederbord drivers, ATI Catalyst 7.1 en Creative beta drivers voor m'n Audigy. Heb ook even wat spelletjes getest, en in ieder geval Civilization IV en Need For Speed Porsche 2000 draaien foutloos onder Vista. Ook m'n zeker 8 jaar oude Philips webcam werd zonder problemen herkend en geïnstalleerd!
Voor Internet gebruik ik onder XP de browser Maxthon, de messenger Miranda-IM, voor voicechatten Skype, en voor emailen Thunderbird. Deze applicaties werken ook allemaal prima onder Vista.
Ik moet nog even verder testen met m'n andere applicaties, andere games, en hardware accessoires, maar ik denk dat ik de definitieve overstap van XP-Pro naar Vista-Home-Premium veel sneller ga maken dan destijds van 2000 naar XP ! Vooralsnog ben ik erg tevreden!
Oh ja, klein minpuntje (je moet toch altijd wat te klagen hebben he
mazzelaar, dat hoor je niet vaak met oude stuff, welk model? Ik zit hier met 2 jaar oude Philips, en ik betwijfel of er drivers voor komen, Vista vindt hem niet.Haay schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:40:
Ook m'n zeker 8 jaar oude Philips webcam werd zonder problemen herkend en geïnstalleerd!
Ja, die manier waarop de standby-stand je wordt 'opgedrongen' vind ik ook best wel opmerkelijk. Veel mensen zullen nl. gewoon de default optie kiezen om de PC uit te zetten (sleep dus) en dat terwijl dat nog best eens tot problemen kan zorgen (van apparaten die niet meer werken na standby tot de hele PC die niet meer wakker wil worden). Al zal dit bij moderne Vista-certified hardware misschien niet meer spelen...Misschien dat Microsoft liever heeft dat je je PC in sleep-mode zet ipv. echt uit zet (en daarom shutdown verborgen heeft), maar als ik voor langer dan een uur niet achter mijn PC kom (bv. 's nachts of als ik naar m'n werk ben) dan zet ik hem liever gewoon uit. Standby is tenslotte een sluipende electriciteitsconsumptie...
Ik gebruik die sleep-functie overigens ook (PC gaat weer lekker snel aan), maar ik heb soms wel dat mn logitech muis + keyboard het niet meer doen. De ontvanger in een andere USB-poort pluggen verhelpt het dan, maar das natuurlijk geen logische oplossing voor een normale gebruiker
Heb ook dual-boot XP en Vista, maar ik wacht nog op de finale versie van Vistabootpro (lijkt me 'n mooie boottool):WoutF schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:16:
[...]
Kan wel, maar is iets ingewikkelder.
Eerst installeer je Vista
Dan installeer je XP
XP overschrijft nu de bootmanager van Vista
Boot nu van de Vista DVD en kies via repair voor startup repair. Nu wordt de Vista bootmanager weer terug gezet (zonder de XP optie). Boot nu Vista in en draai Vista Boot pro (http://www.vistabootpro.org/). Met deze software kan je in de Vista bootmanager weer een XP entry zetten.
"Coming Soon: VistaBootPRO (Final Release) - NEW & IMPROVED!!
Current Build: VistaBootPRO 3.1 Beta (October 2006)"
Positieve ervaringen hiero met Vistabootpro?
Verwijderd
Zelfs in shutdown mode gebruikt je PC nog energie. Het is een ATXHaay schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:40:
Oh ja, klein minpuntje (je moet toch altijd wat te klagen hebben he)... Bij mij duurt de shutdown langer dan onder WinXP-SP2. Misschien dat Microsoft liever heeft dat je je PC in sleep-mode zet ipv. echt uit zet (en daarom shutdown verborgen heeft), maar als ik voor langer dan een uur niet achter mijn PC kom (bv. 's nachts of als ik naar m'n werk ben) dan zet ik hem liever gewoon uit. Standby is tenslotte een sluipende electriciteitsconsumptie...
In XP had ik ook nog wel eens dat de muis het niet meer deed. Bij Vista ben ik het nog niet tegengekomen.
Verwijderd
Ik vind het toch een beetje raar, want ik zit vet over de aanbevolen eisen.
Nu gaat hij na enige tijd afk in sleep en dan ben ik daarna van irc etc gewipt
5 is toch ni slecht?Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:19:
Wat hebben jullie voor scores? Ik zit overal op de 5 en 5-.
Gaat maar tot 5.9 en neemt de score van je slechte stuk hardware.
Dus als je een vet systeem hebt waar nog een gewone ide hd opzit zit je al maar aan 5meer
Verwijderd
Oh serieus joh?dafz0r schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:26:
[...]
5 is toch ni slecht?
Gaat maar tot 5.9 en neemt de score van je slechte stuk hardware.
Dus als je een vet systeem hebt waar nog een gewone ide hd opzit zit je al maar aan 5meer
Ik dacht het is een cijfer van 1/10 . Ik merk namelijk op dat als je cijfer 4,9 is, het cijfer in het grijs kotm te staan, en bij de 5 niet meer. Ik ging er vanuit dat onder de 5 dus onder het gemiddeld o.i.d. zit.
My bad!
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 13:31 ]
Nou, opzich heeft de schaal geen limiet, maar de huidige hardware komt niet boven de 5.9 uit. Zal alleen niet lang duren voordat er snellere hardware komt die gewoon sneller is dan de huidge max, en dus boven die 5.9 uit komt (en wie weet ook wel boven de 10 ooit, geen idee).Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:31:
[...]
Oh serieus joh?
Ik dacht het is een cijfer van 1/10 .
My bad!
een 1 op een 1 jaar oude dell (video op moerderbod) en 2 op een Asus laptop, ook de videokaart.Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:19:
Wat hebben jullie voor scores? Ik zit overal op de 5 en 5-.
Ik heb zo'n energiemeter voor op het stopcontact en omdat iemand anders ook al aangaf dat de PC in standby een 'sluipende electriciteitsconsumptie' zou zijn was ik toch even benieuwd hoe het verbruik nou echt is (met mijn PC, zie specs):Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:13:
[...]
Zelfs in shutdown mode gebruikt je PC nog energie. Het is een ATX. Meestal zet ik mijn pc in standby als ik even weg ben (1-4uur) daarna gebruik ik ook altijd shutdown.
PC uitgeschakeld via 'shutdown': 6 watt
Standby via 'Sleep': 9 watt
Op windows desktop (idle): 110 watt
Schakelaar op voeding uit: 0 watt (just for the record
Maw, ik vind het verschil tussen gewoon 'shutdown' en de 'sleep'-functie eigenlijk te verwaarlozen (disclaimer: getest op mijn eigen PC, geen idee hoe dit bij andere PC's is). Ik laat hem iig mooi op standby/sleep staan. Staat mn desktop iig ook weer direct in beeld als ik mn PC aanzet
[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 19-02-2007 17:17 ]
Verwijderd
Misschien kijken of je drivers kan vinden die beter werken, ik merkte namelijk op dat ik daardoor een 0.5 punt verschil in video kaart kreeg.wrcveen schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:47:
[...]
een 1 op een 1 jaar oude dell (video op moerderbod) en 2 op een Asus laptop, ook de videokaart.
Verwijderd
Vraag me dan ook af of je hiermee alleen kunt upgraden of dat het tegelijk een nieuwe installatie betreft - zal het eens testen binnenkort.
Kijk, da's nou nuttige info!Palomar schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:14:
[...]
PC uitgeschakeld via 'shutdown': 6 watt
Standby via 'Sleep': 9 watt
Op windows desktop (idle): 110 watt
Schakelaar op voeding uit: 0 watt (just for the record)
>>>insert witty remark here<<<
Verwijderd
Basisscore: 4.2
Processor AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5000+ 5.1
Geheugen (RAM) 1.00 GB 4.5
Grafisch Radeon X1300 Series 4.7
Grafische weergave voor spellen 511 MB totale hoeveelheid grafisch geheugen 4.2
Primaire vaste schijf 27GB beschikbaar (54GB totaal) 5.5
Had toch wel iets meer verwacht van mijn vidkaart

mijn rating in vista is 4,8
Amd 3800+ X2
2 Gb Geheugen
4 Hd's Totaal 900 GB
Nvidia Geforce 7900GT (256Mb)
was effe wennen , maar 1 klein ding waar ik tegen aanloop
hij herkend mijn psp niet meer , iemand anders hier tegen aan gelopen
en zo ja misschien een oplossing gevonden
[ Voor 13% gewijzigd door Ghostface op 19-02-2007 15:31 ]
Microsoft Windows Vista Ultimate, 32-bit, Disk Kit, Volume License € 32,07
Wat moet ik me hier bij voorstellen?
Eindelijk heb ik het gevonden. In XP SP2 was het mogelijk de termsrv.dll uit de SP2-2055 te gebruiken in combinatie met een register aanpassing. Maar deze werkte niet in Vista.
Maar goed nieuws: door zelf 10 bytes (met een hex-editor, zelf heb ik Notepad++ gebruikt) in de originele Vista (32bit) termsrv.dll te veranderen kan het wel! Er is dan ook geen verdere register verandering nodig.
De verschillen tussen de gepatchte en originele termsrv.dll zie je hieronder:
C:\Windows\System32>fc /b patched_termsrv.dll origineel_termsrv.dll Comparing files patched_termsrv.dll and ORIGINEEL_TERMSRV.DLL 000150D8: BA 3B 000150D9: 00 91 000150DA: 01 20 000150DB: 00 03 000150DD: 90 00 000150DF: 89 0F 000150E0: 91 84 000150E1: 20 0C 000150E2: 03 CA 000154BF: 90 43
Lees dit als volgt: Op plaats 150D8 moet 'BA' komen, waar in het origineel '3B' stond.
Wel eerst jezelf eigenaar maken van %SystemRoot%\System32\termsrv.dll en dan alle 10 de bytes opzoeken en veranderen.
Zelf geprobeerd onder Vista Business 32bit NL, en werkt
Bron: noimp in Ricky’s Web Review
Toepassen op eigen risico
Edit: werkt niet voor de 64bit versie.
Edit:
Ook voor de 64bit versie is het nu mogelijk. Vervang hiervoor 9 bytes als volgt:
C:\Windows\System32>fc /b patched64_termsrv.dll origineel_termsrv.dll Comparing files patched64_termsrv.dll and ORIGINEEL_TERMSRV.DLL 0005BC8F: B8 8B 0005BC90: 00 81 0005BC91: 01 38 0005BC92: 00 06 0005BC94: 90 00 0005BC95: 89 39 0005BC97: 38 3C 0005BC9B: EB 75 0006523E: 00 01
[ Voor 14% gewijzigd door Pinobigbird op 20-02-2007 23:03 . Reden: Nu ook 64bit toegevoegd ]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Verwijderd
Namelijk ik zie geen previeuws bij afbeeldingen of video of andere.
En ik weet ook nie hoe dat komt weet er iemand een oplossing voor dat probleem,
want ik vindt het toch wel ambetand.
hier is er ook een afbeelding =>

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 15:51 ]

Als je favoriete spelletje maar minder vereist is het prima toch?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Je moet de nieuwste drivers instaleren van je video kaart, het kan ook zijn dat je videokaart te slecht isVerwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:49:
Hey, ik heb namelijk ook een probleemke bij vista.
Namelijk ik zie geen previeuws bij afbeeldingen of video of andere.
En ik weet ook nie hoe dat komt weet er iemand een oplossing voor dat probleem,
want ik vindt het toch wel ambetand.
hier is er ook een afbeelding =>
[afbeelding]
iemand hier een oplossing voor?
Verwijderd
dit komt niet door externe invloeden.. in je tas word er niet p.o op een knopje op de zeikant van je laptop gedrukt .. denk aan wlan/ muziek dingen?
dat klopt niet hoor, mischien een driver probleem? > heb je vista volledig geupdate?
Verwijderd
ma in begin dak vista had kon ik dat wel zien ma nu niemeer (is wel al een tijdje)Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:00:
[...]
Je moet de nieuwste drivers instaleren van je video kaart, het kan ook zijn dat je videokaart te slecht is
ma kzal eens proberen met de nieuwe drivers te instaleren eens zien of het terug zal werken
edit kheb de nieuwe drivers geinstaleerd ma tis nog altijd hetzelfde probleem weet er iemand anders nog een oplossing
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 17:18 ]
Verwijderd
Vraag ik mezelf ook af.Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:50:
Windows Anytime Upgrade Disc : Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Het is een DVD die nodig is als je Vista wilt upgraden naar een andere versie en werd standaard meegeleverd bij mijn nieuwe Vista pc.
Vraag me dan ook af of je hiermee alleen kunt upgraden of dat het tegelijk een nieuwe installatie betreft - zal het eens testen binnenkort.
Ik heb vista van MSDN, en perongeluk de verkeerde key gebruikt zodat ik nu business heb, en ik wil omschakelen naar Ultimate.
En nu? Helemaal opnieuw installeren?
HAd het nog niet getest, maar ik hang mijn PSP net aan een USB kabeltje, zet USB Connection aan... en Vista begint drivers te installeren en het werkt direct. Geen enkel probleem.Ghostface schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:30:
ik draai vista nu een week , werkt op zich best leuk
mijn rating in vista is 4,8
Amd 3800+ X2
2 Gb Geheugen
4 Hd's Totaal 900 GB
Nvidia Geforce 7900GT (256Mb)
was effe wennen , maar 1 klein ding waar ik tegen aanloop
hij herkend mijn psp niet meer , iemand anders hier tegen aan gelopen
en zo ja misschien een oplossing gevonden
Moet er wel bijzeggen dat dit om mijn systeem gaat en het dus niet automatisch geldt voor alle andere PC's. Maar ik denk eigenlijk dat de meeste recente systemen (TommyCP schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:14:
[...]
Kijk, da's nou nuttige info!Ik denk dat ik de slaapstand in de toekomst heel wat vaker ga gebruiken. Dank!

Dat is gewoon een Vista installatie DVD, zonder licentie.Danielson schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:41:
Ik kwam het volgende tegen op de website van Azerty:
Microsoft Windows Vista Ultimate, 32-bit, Disk Kit, Volume License € 32,07
Wat moet ik me hier bij voorstellen?
Word gebruikt door systeembouwers die een OEM versie op de PC knallen. De koper krijgt dan een Vista licentiecode bijgeleverd welke hij zelf in mag toetsen (of zoals wij, wij krijgen die PC's aangeleverd met XP/Vista voorgeinstalleerd, maar dan zonder licentie er op). Bij eerste opstart word dan gevraagd je licentie in te toetsen.
De OEM versie van Office 2007 werkt zo ook. Bij 2003 kreeg je bij een OEM versie nog gewoon de CD+licentie. Dat is nu niet meer. Je krijgt alleen een DVD hoesje met niks er in, alleen een sticker met licentie code er in. De OEM versie moet door de systeembouwer geinstalleerd worden, met een "disk kit".
[ Voor 17% gewijzigd door eX0duS op 19-02-2007 18:13 ]
Lijkt me dat dit alleen werkt voor de 32-bits versie? Of zijn de dll's van de 32-bits en 64-bits hetzelfde?Pinobigbird schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:45:
Concurrent Remote Desktop Sessions in Vista
Eindelijk heb ik het gevonden. In XP SP2 was het mogelijk de termsrv.dll uit de SP2-2055 te gebruiken in combinatie met een register aanpassing. Maar deze werkte niet in Vista.
Maar goed nieuws: door zelf 10 bytes (met een hex-editor, zelf heb ik Notepad++ gebruikt) in de originele Vista termsrv.dll te veranderen kan het wel! Er is dan ook geen verdere register verandering nodig.
De verschillen tussen de gepatchte en originele termsrv.dll zie je hieronder:
C:\Windows\System32>fc /b patched_termsrv.dll origineel_termsrv.dll Comparing files patched_termsrv.dll and ORIGINEEL_TERMSRV.DLL 000150D8: BA 3B 000150D9: 00 91 000150DA: 01 20 000150DB: 00 03 000150DD: 90 00 000150DF: 89 0F 000150E0: 91 84 000150E1: 20 0C 000150E2: 03 CA 000154BF: 90 43
Lees dit als volgt: Op plaats 150D8 moet 'BA' komen, waar in het origineel '3B' stond.
Wel eerst jezelf eigenaar maken van %SystemRoot%\System32\termsrv.dll en dan alle 10 de bytes opzoeken en veranderen.
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Mijn ENIGE probleem is dat ik niet AL mijn Windows Explorer vensters kan locken op 'Details', soms springt ie nog steeds terug, en ik krijg er ongelofelijk zenuwen van. Iemand oplossing?
Voor de rest: superstabiel OS, nog geen enkel BSOD (moesten ze niet rood worden?), heel tevreden dus.
Binnenkort Vista Ultimate 32 bit OEM kopen voor de desktop
[ Voor 6% gewijzigd door Snake op 19-02-2007 18:25 ]
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Zelfde fix voor XP werkt ook voor Vista.Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 09:32:
Is er toevallig een fix/workaround om het maximaal connecties te verhogen van 10 naar bv 20?
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Jup, heeel klotigSnakiej schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:25:
Mijn ENIGE probleem is dat ik niet AL mijn Windows Explorer vensters kan locken op 'Details', soms springt ie nog steeds terug, en ik krijg er ongelofelijk zenuwen van. Iemand oplossing?
Je kan bvb wel naar een map gaan > eigenschappen > customize > en dan folder type op "all items" zetten. Dit moet je toepassen op alle subfolers. Dan ook voor die map op detail view gaan staan, dan naar Layout > opties > "op alle mappen toepassen"
Dit zou een beetje moeten helpen maar toch verspringen er soms nog mappen bij mij, echt frustrerend ... ik wil ook alleen maar Detail view en niks anders
Enige minpuntjes die ik tot nu toe heb gemerkt:
- Grote hoeveelheden muziek zijn nogsteeds onoverzichtelijk. Gebruik de HTPC vooral om muziek af te spelen, dus best een nadeel in mijn ogen...
- Hoofdmenu is wat onoverzichtelijk en niet aan te passen... Zou graag uitzendinggemist.nl in m'n beginscherm hebben, maar dat is tot zover welhaast onmogelijk...
- Kan 16:9 niet vinden in Media Center...
- M'n Dign VFD doet raar... Maar ik denk dat dat aan de drivers ligt...
- Zelfde euvel met m'n ir ontvanger... Letters invoeren doormiddel van de cijfertoetsen gaat voor geen meter...
pluspunten; Het is allemaal wat vlotter dan verwacht...
[ Voor 22% gewijzigd door MikeyMan op 19-02-2007 19:49 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dus als ik de vista home premium OEM versie koop bij bijv. Informatique, krijg ik geen DVD maar alleen de codeeX0duS schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:12:
[...]
Dat is gewoon een Vista installatie DVD, zonder licentie.
Word gebruikt door systeembouwers die een OEM versie op de PC knallen. De koper krijgt dan een Vista licentiecode bijgeleverd welke hij zelf in mag toetsen (of zoals wij, wij krijgen die PC's aangeleverd met XP/Vista voorgeinstalleerd, maar dan zonder licentie er op). Bij eerste opstart word dan gevraagd je licentie in te toetsen.
De OEM versie van Office 2007 werkt zo ook. Bij 2003 kreeg je bij een OEM versie nog gewoon de CD+licentie. Dat is nu niet meer. Je krijgt alleen een DVD hoesje met niks er in, alleen een sticker met licentie code er in. De OEM versie moet door de systeembouwer geinstalleerd worden, met een "disk kit".
Iemand die daadwerkelijk een OEM gekocht heeft die dat kan bevestigen
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
ALs dat klopt hebben zelfbouwers toch wel een probleem om op het legale pad te blijven met windows dan, ik zou als ik alle onderdelen los zou kopen ook een OEM kopen.eX0duS schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:12:
[...]
Dat is gewoon een Vista installatie DVD, zonder licentie.
Verwijderd
Ik draai hier zelf 64 bit Business en ik merk op dat er 2 program files zijn.
Program files (x86) en een normale.
Ook zitten er 2 internet explorers op. 1 waar 64 bit achter staat, en eentje waar dit niet zo is, deze is dan ook gekoppeld aan de internet explorer in de x86 map van program files.
In andere woorden... 32 bit software draaid perfect op dit systeem.
Je krijgt gewoon de OEM DVD met zo'n sticker die op je onderkant van je pc moet waar je licnr op vermeld staat.Help!!!! schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:55:
[...]
Dus als ik de vista home premium OEM versie koop bij bijv. Informatique, krijg ik geen DVD maar alleen de code![]()
Iemand die daadwerkelijk een OEM gekocht heeft die dat kan bevestigen
Deze?Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:00:
Hmm ik ben het topic kwijt, maar volgens mij was er ergens een 32 vs 64 bit topic voor Vista.
[Vista] Kiezen tussen 32- en 64-bits editie
Ik heb hier de patcher, maar die doet niet veel onder Vista.
Ja maar ik zeg niet voor niets dat ik het nooit begreep. Want: heb het weleens toegepast, maar echt niet dat het doorgevoerd werd naar heel windows....SinergyX schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:53:
2de, alle mappen die je bekijkt met je explorer.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hier zelfde verhaal met Ultimate.. gare shizzle met die view in Explorer.. springt steeds random terug naar iets waar Vista zelf zin in heeft. * Chutney zoekt ook een passende oplossing!Snakiej schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:25:
Ik draai ook sinds enige tijd (tevreden) Windows Vista Business, gekregen (betaald met schoolgeld) via MSDNAA.
Voor de rest: superstabiel OS, nog geen enkel BSOD (moesten ze niet rood worden?), heel tevreden dus.
Binnenkort Vista Ultimate 32 bit OEM kopen voor de desktop
Verwijderd
Verwijderd
In werkelijkheid gebruikt Vista het hoogst aangegeven getal Pagefile nnnM/ nnnnM
IE met Mediaplayer heeft 100 Mb schoon nodig

Alles inclusief virusscanner.
Zo druk is Vista nu ook weer niet in de weer. Geen excessief diskgeratel meer zoals bij de 2e beta, weet je nog ?

De superfetch functie is hier meer dan bewezen zichtbaar. Zie de cache size linksboven in de onderste kolommen. Geheugen staat in principe bom en bomvol met voorgeladen data van programma's die ik vaak gebruik.
Ik heb nu weer 1536 MB en nu heb ik het voltage van het geheugen verhoogt zodat ik er lekkere timings op na houdt zonder problemen zover.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 20:43 ]
Welke versie heb je dan?Wildfire schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:15:
[...]
Ik heb hier de patcher, maar die doet niet veel onder Vista.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Precies, heb hem nl. ook zelf gekocht, 32 bits NL OEM, met een fijne dvd en licensie sticker.stormfly schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:04:
[...]
Je krijgt gewoon de OEM DVD met zo'n sticker die op je onderkant van je pc moet waar je licnr op vermeld staat.
Verwijderd
Google is niet zo heel moeilijk hoor..Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:51:
Wat was de site met de HD filmpjes voor DreamScenes ook al weer? Was ergens gepost maar ik kan het niet terug vinden.
http://www.microsoft.com/...ideo/contentshowcase.aspx
Have fun!
Heb het net opgelost was zo als je ook zei vrij makkelijk.Danielson schreef op maandag 19 februari 2007 @ 08:29:
[...]
Dat is een probleem met Nero 7, google er eens op, is makkelijk op te lossen.
Verwijderd
Nee die ik bedoel ik niet, het was een andere site met hd filmpjes.Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:03:
[...]
Google is niet zo heel moeilijk hoor..![]()
http://www.microsoft.com/...ideo/contentshowcase.aspx
Have fun!
Dan zal je deze ook niet bedoelen: http://www.apple.com/trailersVerwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:38:
[...]
Nee die ik bedoel ik niet, het was een andere site met hd filmpjes.
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Na nog een poos bezig te zijn geweest met het goed installeren van Photoshop. waar ik eerst elke aanpassing die ik deed in photoshop na het opnieuw opstarten kwijt was, kwam ik er achter dat Vista niet standaard de programma's meer opent met Administrator-Rechten.. Handig.. not.
Uiteindelijk ben ik daar achter gekomen en inmiddels werkt echt alles als een zonnetje, lekker snel, vlot, soepel, relaxed etc.
Het enige wat ik nog wil weten; is die irritante "Isolatie/Veilidheids-Modes" Uit te schakelen, want bij elke aanpassing, elke wijziging die ik aan wil brengen moet ik toestemming geven :\
ScreenShot!

Ik heb deze Philips webcam, die het dus prima native doet onder Vista Home Premium 32bit:Sjah schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:57:
mazzelaar, dat hoor je niet vaak met oude stuff, welk model? Ik zit hier met 2 jaar oude Philips, en ik betwijfel of er drivers voor komen, Vista vindt hem niet.

Is de Philips PCA 645VC, en hij stamt nog uit het Win'98 tijdperk!
Overigens, heb nog ff gebenchmarked met 3D Mark 2005 en 2006, op zowel m'n Vista als m'n WinXP-SP2 installaties. Vanwege te weinig tijd elke test maar één keer gedraaid, dus de scores zouden nog iets beter kunnen zijn door meerdere runs achter elkaar draaien...
3D Mark 2005 (build 1.3.0):
WinXP-SP2: 5171
WinVista: 4857
3D Mark 2006:
WinXP-SP2: 1788 (3D Mark 2006 build 1.0.2)
WinVista: 1535 (3D Mark 2006 build 1.0.2)
WinVista: 1684 (3D Mark 2006 build 1.1.0)
[ Voor 30% gewijzigd door Haay op 19-02-2007 22:42 ]
Inderdaad... ERG storend...Mittnick schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:15:
Update!
Het enige wat ik nog wil weten; is die irritante "Isolatie/Veilidheids-Modes" Uit te schakelen, want bij elke aanpassing, elke wijziging die ik aan wil brengen moet ik toestemming geven :\
De mens wil een veilig OS...men krijgt een OS waarin men dus aktief op het feit gewezen wordt dat iets 'admin' rechten nodig heeft zodat spyware niet zondermeer uitgevoerd kan worden....is het WEER niet goed
sorry hoor maar voor normale akties (en met compatible software..niet alles is 100% vista compatible) krijg je dus echt die meldingen niet hoor...
Ja... Maar als ik ook maar iets in wil stellen of installeren van internet krijg ik die bende...TheVMaster schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:26:
[...]
De mens wil een veilig OS...men krijgt een OS waarin men dus aktief op het feit gewezen wordt dat iets 'admin' rechten nodig heeft zodat spyware niet zondermeer uitgevoerd kan worden....is het WEER niet goed
sorry hoor maar voor normale akties (en met compatible software..niet alles is 100% vista compatible) krijg je dus echt die meldingen niet hoor...
Tis niks; maar zorg dan dat het uit te zetten is...
Sorry, werkt alleen voor de 32bit versie, en niet voor de 64bit versie.DeOS schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:22:
[...]
Lijkt me dat dit alleen werkt voor de 32-bits versie? Of zijn de dll's van de 32-bits en 64-bits hetzelfde?
Ik heb 't nu ook toegevoegd aan mijn vorige post.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
UAC kan je toch gewoon uitzetten?MikeyMan schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:40:
[...]
Ja... Maar als ik ook maar iets in wil stellen of installeren van internet krijg ik die bende...
Tis niks; maar zorg dan dat het uit te zetten is...
Sterker nog: Als je zelf UAC niet uit kan zetten is het maar beter ook
Correctie... Zorg dat het simpel uit te zetten is...anandus schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:56:
[...]
UAC kan je toch gewoon uitzetten?
Sterker nog: Als je zelf UAC niet uit kan zetten is het maar beter ook![]()
Dan hadden ze het er net zo goed niet in kunnen zetten.MikeyMan schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:56:
[...]
Correctie... Zorg dat het simpel uit te zetten is...
Het is niet voor niets niet simpel uit te zetten
Waarom zou ik tijdens het installatieproces of tijdens de eerste keer opstarten niet mogen kiezen of ik lastiggevallen wil worden?anandus schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 00:03:
[...]
Dan hadden ze het er net zo goed niet in kunnen zetten.
Het is niet voor niets niet simpel uit te zetten
Omdat iedereen het dan uit zou zetten, misschien?MikeyMan schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 00:06:
[...]
Waarom zou ik tijdens het installatieproces of tijdens de eerste keer opstarten niet mogen kiezen of ik lastiggevallen wil worden?
Voor een beetje tweaker is dat geen probleem, die weet wat-ie wel en niet kan doen, maar voor Bep op de hoek is het een ander verhaal.
Bijvoorbeeld de meeste kennissen die ik moet helpen met hun computer hebben virussen, en dan vraag je aan ze hoe het kan, want je had toch echt een virusscanner op die computer gezet.
Maar al te vaak kom je antwoorden tegen als "Ja, die had ik uitgezet, want volgens mij maakt-ie mijn computer traag" of andere soortgelijke excuzen.
Als Bep de optie zou krijgen van lastigvallen of niet, denk ik niet dat ze gaat voor maximale veiligheid
/me Next - Next - Next - OK
Mijn Creative Live heeft geen drivers en ik lees dat de X-Fi ook niet super ondersteund wordt. Iemand een advies hierbij?
Digital Media Junkie
ik wilde met mijn psp aan de gang , die werd herkend alleen waren er geen drivers voor !
nu valt me op dat vista bij alles aan hardware wat ik aansluit , mp3 speler , kaart lezer
gelijk gaat zoeken op windows update ? iemand enig idee hoe ik dit weer standaard krijg !
of hoort dit zo en is het me niet eerder opgevallen ?
en heeft iemand zijn psp werkend onder vista home premium ?
PSP zal je even moeten googlen want die vraag kwam gisteren ook al voorbij. Tja lijkt me wel te horen omdat windowsupdate de meest recente drivers bevat.Ghostface schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:41:
Ik heb vista nu een weekje , alles draaide lekker tot nu toe
ik wilde met mijn psp aan de gang , die werd herkend alleen waren er geen drivers voor !
nu valt me op dat vista bij alles aan hardware wat ik aansluit , mp3 speler , kaart lezer
gelijk gaat zoeken op windows update ? iemand enig idee hoe ik dit weer standaard krijg !
of hoort dit zo en is het me niet eerder opgevallen ?
en heeft iemand zijn psp werkend onder vista home premium ?
Verwijderd
Deze nacht defrag aan gehad en azureus, was hij weer vast gelopen, scherm bleef gewoon op inactief stand staan (oranje licht). Opnieuw opgestart, wat bleek, BSOD door video kaart.
Ik heb een ati radeon X1300 Pro, koeling heatsinks, en heb ook de laatste catilyst (7.1). Moet ik een actieve koeling kopen of ligt het ergens anders aan?
Draai je met of zonder Aero ? Want dat maakt dus wel aktief gebruik van je videokaart, in tegenstelling tot de basic desktop, en de desktop in XP. Zo ja, dan zou je kunnen proberen eens je desktop op Basic mode te zetten voordat je je PC 's nachts aan laat staan.Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:53:
Ik heb al 2x ernstige problemen gehad met mijn video kaart sinds vista, 1x volledig vastgelopen terwijl ik weg was, hele beeldscherm zat vol met gekleurde randen en niks reageerde meer.
Deze nacht defrag aan gehad en azureus, was hij weer vast gelopen, scherm bleef gewoon op inactief stand staan (oranje licht). Opnieuw opgestart, wat bleek, BSOD door video kaart.
Ik heb een ati radeon X1300 Pro, koeling heatsinks, en heb ook de laatste catilyst (7.1). Moet ik een actieve koeling kopen of ligt het ergens anders aan?
leuke desktop, heb je p.o. linkje? of zelf gemaakt?
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
party42 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:03:
[...]
leuke desktop, heb je p.o. linkje? of zelf gemaakt?
Gedownload op DeviantArt
En verder lijkt het me bullshit dat die security-stuff niet is uit te schakelen, ik kan ten allertijden namelijk nog op "toelaten/accept" klikken, en juist dat is f*cking annoying..
Er is vast en zeker een manier om het uit te schakelen, alleen zit het wel erg goed verborgen
Vooralsnog dus geen problemen ermee, terwijl ik eerder las dat iemand Setpoint niet aan de praat kon krijgen of dat het niet goed werkte. Ik moet het nog wel testen in games, met alle toewijzingen voor de extra knoppen.
2) Verder moet ik nog erg wennen aan de Media Player. Eenmaal de mediabibliotheek voorzien van een aantal afspeellijsten, is het nog best lastig om erachter te komen waar precies op je HDD de track zich bevindt dat op dat moment wordt afgespeeld. Ja, ok, rechtermuisklik en dan eigenschappen, etc, etc...maar dat krijg je alleen maar te zien als je dat helemaal rechts in het rechterdeelvenster doet. Ik had het fijner gevonden als je een soort statusbalk onderaan had, of als je met je muisaanwijzer op de file ging staan, dat er dan zo'n gele info pop-up komt. Voor de rest ziet het er goed uit. Ik vind die zelf-toe-te-wijzen rating (classificatie met sterren) ook wel handig voor het volgende: stel, je pleurt 200 mp3's in een map om uiteindelijk op CD te branden, maar het is net teveel voor 700MB. Dan kun je ze snel sorteren op rating en degene met de minste sterren niet branden.
3) Het zou kunnen dat het al eerder werd besproken, maar hoe kun je het vragen naar een wachtwoord bij het aanmelden van Vista tijdens opstart uitzetten? Dus dat Vista weldegelijk met wachtwoord beschermd is (= een vereiste voor Extern Bureaublad en wel zo veilig), maar dat je dit wachtwoord niet hoeft in te tikken bij het opstarten. In XP kon je dat regelen met Run>control userpasswords2 (geloof ik), maar als ik dat binnen Vista probeer, krijg ik netjes dat Account-beheer schermpje, maar hebben mijn settings-veranderingen geen effect.
[ Voor 58% gewijzigd door sl1200 op 20-02-2007 10:50 ]
van wat ik heb gelezen moet je wachten tot begin maart voor creative drivers (excl live omdat die niet meer ondersteund wordt in Vista)pretorian_nl schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 07:54:
Is er ook een geluidskaart die goed werkt onder Windows?
Mijn Creative Live heeft geen drivers en ik lees dat de X-Fi ook niet super ondersteund wordt. Iemand een advies hierbij?
er zijn andere drivers die je kan gebruiken,maar ben daarvan de naam kwijt.
standaard moederbord geluidskaarten schijnen wel veelal te werken
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Misschien dat ik dat was, want Setpoint onder Home Premium x64 is bij mij een ramp. Ik heb een Logitech MX3100 Cordless Desktop en wordt iedere keer als ik CTRL + Shift + een willekeurige andere toets indruk lastig gevallen door de secure encryption wizard. Ik ben niet de enige die hier last van heeft.sl1200 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:22:
Vooralsnog dus geen problemen ermee, terwijl ik eerder las dat iemand Setpoint niet aan de praat kon krijgen of dat het niet goed werkte. Ik moet het nog wel testen in games, met alle toewijzingen voor de extra knoppen.
http://forums.logitech.com/logitech/board/message?board.id=general&message.id=3186
Verder lijkt de toetsenbordinvoer naarmate het systeem langer aanstaat op een of andere manier minder goed te worden. In Guild Wars kan ik na verloop van tijd niet normaal berichten meer intikken, omdat ik er dan allemaal letters tussen de tekst door krijg die ik helemaal niet in had gedrukt. Ook moet ik niet tegelijk Alt en Shift indrukken, ander herkent het spel een 'm'.
Over het muisgedeelte heb ik trouwens weer niets te klagen; dat werkt allemaal normaal.
[ Voor 3% gewijzigd door TommyCP op 20-02-2007 10:50 ]
>>>insert witty remark here<<<
De drivers voor X-Fi zijn nu ook al niet slecht, enkel nog wachten op volledige ondersteuning van alle features die Xp wel heeft(net zoals de NVidia drivers ook nog niet compleet goed zijn). Zou zonder meer een X-Fi aanraden hoor.mrsar schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:35:
[...]
van wat ik heb gelezen moet je wachten tot begin maart voor creative drivers (excl live omdat die niet meer ondersteund wordt in Vista)
[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 20-02-2007 11:06 ]
Als je dat menutje bedoeld met "toestemming geven" even binkje uitzetten bij het gebruikers menu via configscherm. UAC heet het in de UK versie en zit onder gebruikers. Bedoel je wat anders...dan volg ik je nietEr is vast en zeker een manier om het uit te schakelen, alleen zit het wel erg goed verborgen

[ Voor 14% gewijzigd door stormfly op 20-02-2007 11:13 ]
Dat bedoel ik inderdaad.. Zometeen gelijk proberen.. wel enorm scheel van mezelf danstormfly schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:12:
[...]
Als je dat menutje bedoeld met "toestemming geven" even binkje uitzetten bij het gebruikers menu via configscherm. UAC heet het in de UK versie en zit onder gebruikers. Bedoel je wat anders...dan volg ik je niet

Verder heb ik trouwens ook SetPoint geinstalleerd voor m'n MX5000 Desktop-Set en dat werkt tot nu toe echt geweldig. Geen uitvallen, gewoon snel en accuraat.. Top!
Verwijderd
update: de Windows Anytime Upgrade Disc is een standaard Vista installatie DVD. Het installeert (clean install) alle versies van Vista zogewenst.Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:50:
Windows Anytime Upgrade Disc : Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Het is een DVD die nodig is als je Vista wilt upgraden naar een andere versie en werd standaard meegeleverd bij mijn nieuwe Vista pc.
Frappant! Een sony notebook, een preinstall area op de hard disk only, maar wel een Vista install DVD dus erbij... :-) fijn voor diegene die een clean install willen op een OEM pc.
Iemand met ervaring met het upgraden van home premium of bussiness naar ultimate?
Krijg je dan een nieuwe licentie code? Daarmee kun je dan in de toekomst een clean install uitvoeren - direct naar de ultimate als je dat hebt besteld ..
Verwijderd
Ik heb de produkt code op de achterkant van de machine gebruikt (stikker) bij een clean install, zo vanaf de Windows Upgrade Anytime DVD. Ik heb het overigens niet online geactiveerd, zover wilde ik nog niet gaan....Sjah schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:26:
Heb je wel ergens die serial gehad van sony? Meestal doen die partitie-install autom. serial invoeren, en activeren met de bios-match.
Edit: zou het serie nummer achterop de pc eventueel niet kunnen werken dan? of geeft dat serie nummer geen 'recht' op een clean install?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 12:13 ]
Verwijderd
Ja,Sjah schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:03:
@Exuimtu:
ik zit bij je specs te kijken, ik zie staan: geen Vista!
Maar toch maar wel Vista?
Als je mijn postgeschiedenis kent zul je misschien ook wel weten waarom het daar staat. ik heb heel lang tegen Vista gevochten en ik moet toch mee met de meuk, dus ik heb het bijltje zo wijs als ik ben maar begraven.
If you can't beat them, join them
*moet werken dadelijk met Carnaval

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 12:49 ]
Dit topic is gesloten.
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
- Lees de Vista FAQ
- Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.
- Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 11) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag