[Discussie] Het grote Vista Ervaringen topic [Deel 12]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.105 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19
anandus schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:36:
[...]
Zeer snel zoeken. Maar als je het niet gebruikt kan je het inderdaad uitzetten :)
Tja iemand een idee hoe? in XP kon je via gpedit.msc wat doen maar ik kan hem hier niet vinden. Kost je geen geheugen maar HD en processor tijd, en met name het continu ratelen van je HD verkort je batterij tijd.

Maar iemand een idee hoe je de indexing service van Vista uitzet?

In XP:

Open my computer
Right click on one of your hard drive icons and then select properties.
At the bottom of the window you should see "Allow indexing service to index this disk for faster searches," uncheck this and click then click on ok.
A new window will pop up and select apply to all folders and subfolders. Once complete, it takes a few more minutes to make sure that indexing is now switch off.

Of MSCONFIG -> Services-> Indexing service

Ga het thuis is proberen zit nu achter een XP bak. Moet wel zeggen dat de Indexing service wel voordelen heeft met het zoeken van bijvoorbeeld iets in een email. Als je iets in je vista search prompt tikt dan zoek hij echt overal in je computer. Maar ja eens kijken of het batterij tijd scheelt en dan heb besluit nemen of hij uitblijft.

[ Voor 45% gewijzigd door stormfly op 16-02-2007 11:54 . Reden: twee xp manieren toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:32
Misschien is dit een domme vraag, maar....
Over die indexing, wat is het hele probleem, standaard staat die maar alleen op documenten map enzo, niet op de C: en D: schijf. Kortom, dat indexeren is toch zo gebeurt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sjah schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 12:01:
Misschien is dit een domme vraag, maar....
Over die indexing, wat is het hele probleem, standaard staat die maar alleen op documenten map enzo, niet op de C: en D: schijf. Kortom, dat indexeren is toch zo gebeurt??
Hier duurde het ook niet langer dan 4 of 5 dagen, geloof ik (maar dat is ook omdat ik voor videos en music elk een eigen schijf heb toegewezen). Die harde schijf van mij heb ik al maanden niet meer horen ratelen :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 22:19
anandus schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 12:03:
[...]
Hier duurde het ook niet langer dan 4 of 5 dagen, geloof ik (maar dat is ook omdat ik voor videos en music elk een eigen schijf heb toegewezen). Die harde schijf van mij heb ik al maanden niet meer horen ratelen :P
Klopt maar die van mij ratelt nog wel steeds na een week...INDEXEREN VOLTOOID staat er. Maar ik wil mijn XP batterij tijd terug! Dus ik ga gewoon ff klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben trouwens super tevreden over IE7
die fullscreen is nu eens echt fullscreen.
ook de CTRL-scroll van vista is superhandig om in IE de websites kleiner te maken.

niks dan lof ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 22:37
anandus schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:36:
[...]
Zeer snel zoeken. Maar als je het niet gebruikt kan je het inderdaad uitzetten :)
Is dat werkelijk het enige wat indexering doet? er voor zorg dragen dat zoeken sneller gaat?

Ik heb hem in vista al tijden uitstaan. ik w8 wel ietsje langer, alle kleine beetje performance erbij helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

roT- schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 12:27:
[...]

Is dat werkelijk het enige wat indexering doet? er voor zorg dragen dat zoeken sneller gaat?
Ja, dat is het enige :) Maar met 24.000 e-mails en bijna 1200 documenten op mijn machine, ben ik er heel erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
PWM schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:37:
[...]

Ja, dat is het enige :) Maar met 24.000 e-mails en bijna 1200 documenten op mijn machine, ben ik er heel erg blij mee :)
Euhm, ik heb 2800 albums erop staan, met weet ik veel hoeveel nummers per album...
Zoeken gaat zeer snel, nix te klagen :) zonder indexering,,, nptjes dus

maar ik weet voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

roT- schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:44:
[...]

Euhm, ik heb 2800 albums erop staan, met weet ik veel hoeveel nummers per album...
Zoeken gaat zeer snel, nix te klagen :) zonder indexering,,, nptjes dus

maar ik weet voldoende :)
2800 albums, met 12 korte namen van nummers per album, is wat anders dan 20.000+ mail en 1000+ documenten full text search :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
anandus schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 12:03:
[...]
4 dagen vind ik superlang, maargoed. Mijn vraag was dus: voegen jullie zelf je partities die moeten worden geindexeerd toe? Want documenten gebruik ik nooit, is leeg bij mij, dus bij mij is die binnen paar minuten klaar met indexeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
PWM schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:46:
[...]

2800 albums, met 12 korte namen van nummers per album, is wat anders dan 20.000+ mail en 1000+ documenten full text search :)
:> }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 06:26
Meerdere mensen last van error meldingen in de event viewer na het installeren van updates? Voorbeeld:

"Windows Servicing failed to complete the process of changing update 905866-1_RTM_GDR from package KB905866(Update) into Staging(Staging) state"

Update lijkt volgens update historie wel succesvol geïnstalleerd maar heb elke keer na installeren meldingen zoals bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:47:
[...]

4 dagen vind ik superlang, maargoed. Mijn vraag was dus: voegen jullie zelf je partities die moeten worden geindexeerd toe? Want documenten gebruik ik nooit, is leeg bij mij, dus bij mij is die binnen paar minuten klaar met indexeren...
In mijn geval is "Music" mijn D-schijf en "Videos"/"Pictures" mijn E-schijf (bij elkaar 200Gb ofzo), dus dat duurde even.
Ik voeg zelf geen partities toe, ik wijs dus schijven aan die 'usermappen' toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

anandus schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:54:
[...]
In mijn geval is "Music" mijn D-schijf en "Videos"/"Pictures" mijn E-schijf (bij elkaar 200Gb ofzo), dus dat duurde even.
Ik voeg zelf geen partities toe, ik wijs dus schijven aan die 'usermappen' toe :)
Draai je toevallig ook dual boot met XP? En zo ja, doe je dit toewijzen ook binnen XP? Dus dezelfde map op bv. je D: als Documents toewijzen in zowel Vista als XP.

Ik heb dat namelijk nu gedaan, maar door het verschil in mapnaam ("Mijn" is in Vista verdwenen) en map-credentials, icoontjes, etc. is de map in XP nu wel anders: Mijn documents -> Documents; icoontje is veranderd (kun je wel terugzetten), etc.

[ Voor 42% gewijzigd door sl1200 op 16-02-2007 14:06 ]

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 16:14
devil-strike schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:02:
[...]

Dat doe ik dus constant, zodra ik add printer druk is de service weer gestopt.
Dit dus gelijk naar install vista 32 en 64bit, drivers maakt ook nix uit print spool blijft crashen.
Heb je met vLite een onderdeel van de printers er uit gezwierd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
sl1200 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:00:
[...]

Draai je toevallig ook dual boot met XP? En zo ja, doe je dit toewijzen ook binnen XP? Dus dezelfde map op bv. je D: als Documents toewijzen in zowel Vista als XP.
Nee, ik heb al sinds juni geen dualboot meer, geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk nu zowat twee weken met Vista en het bevalt me prima. Het enige wat me niet bevalt is dat ik voor de simpelste dingen toestemming moet geven en vaak dubbelop ook. Ik heb twee gebruikersaccounts: een voor mezelf (als admin) en een voor de kids (geen admin). IK heb oudertoezicht ook aan. Maar als in mijn account wat wil wijzigen krijg ik steeds een melding of ik wel wil doorgaan... Ik begrijp dat dat alleen maar uit te zetten is als ik dat oudertoezicht uit zet...? Da's lastig...

Ook als ik bepaalde programma's wil installeren moet je diverse meldingen wegklikken (dat de maker onbekend is en ook weer of ik wil doorgaan...): ik vind het een beetje teveel van het goede. Kan je dat op een of andere manier ook uitzetten in een bepaald account zonder dat je meteen oudertoezicht kwijt bent?

Het blijft trouwens ook behelpen met wat waar en wel of niet in een bepaald account gezet wordt... Ik had gehoopt dat het in Vista beter geregeld zou zijn (in XP had ik daarom geen accounts), maar het blijft behelpen. Als ik bijvoorbeeld wil zien of een snelkoppeling automatisch in alle accounts wel of niet op het bureaublad terecht is gekomen moet ik alle accounts openen... Je zou zo onderhand wel een of andere accountsmanager verwachten waarin je vanuit het admin accounts alles van alle accounts kan instellen... (Of is dat er al maar zie ik het over het hoofd...?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Woord van het jaar 2007: Systembuilder :P
AMSTERDAM - Microsofts nieuwe besturingssysteem Windows Vista kan veel goedkoper. Wie afziet van technische ondersteuning, kan de nieuwe Windowsversie - legaal - met tot 70 procent korting kopen, becijferde het blad Computer Idee in het nieuwe nummer, dat deze week verschijnt.
* anandus voorziet een groeiende markt voor de computerneefjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Gisteren had ik gevraagd waarom ik "dreamscene" niet kon draaien. Nou komt dit waarschijnlijk omdat ik NL language pack heb geinstaleerd. De bedoeling was dat ik een engelse taal pack installeerde en dan kon ik "dreamscene downloaden. Nu had ik in mn windows updates een aantal language packs staan. Waarvan ik niet nodig vond dat ik ze moest downloaden. Maar nu staan deze updates niet meer in mijn update lijst.

Heb al geprobeerd om te zoeken naar nieuwe updates maar er word niks aangegeven. Ook als ik bij microsoft kijk staat er dat er nog geen nieuwe language packs uitzijn (waarom kon ik ze dan eerst wel downloaden :S)

Zie ik nou iets over het hoofd of is er iets mis mijn update sectie binnen vista, of met mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe soundblaster driver Creative Sound Blaster Audigy Value/SE/LS and Sound Blaster Live! 24-bit Windows Vista Driver 1.04.0065 32 en 64 bit is uit.
Iemand al ervaring?

This download is a driver providing Microsoft® Windows Vista™ 64-bit and Windows Vista 32-bit support for the audio devices listed below. For more details, read the rest of this web release note.
Current Release Features
* Provides basic audio support and control options for sampling rate and speakers only. Applications bundled with your audio device will not work with this driver.
Known Issues
* This download does not support direct monitoring.
* Speakers can be configured in Control Panel only.
Requirements
* Windows Vista 64-bit or Windows Vista 32-bit
* Sound Blaster® Audigy® Value/SE/LS, or Sound Blaster Live!® 24-bit audio devices.
Notes
* DO NOT install this driver for Sound Blaster Live! 24-bit External.
* This package is only for the Creative Sound Blaster audio devices listed above. DO NOT install this package for other Sound Blaster audio devices.
* To install this driver
1. Close all other Windows applications.
2. Double-click the downloaded file.
3. Follow the instructions on the screen.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lullebakman
  • Laatst online: 09-09 16:14
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:52:
Hoi,

Gisteren had ik gevraagd waarom ik "dreamscene" niet kon draaien. Nou komt dit waarschijnlijk omdat ik NL language pack heb geinstaleerd. De bedoeling was dat ik een engelse taal pack installeerde en dan kon ik "dreamscene downloaden. Nu had ik in mn windows updates een aantal language packs staan. Waarvan ik niet nodig vond dat ik ze moest downloaden. Maar nu staan deze updates niet meer in mijn update lijst.

Heb al geprobeerd om te zoeken naar nieuwe updates maar er word niks aangegeven. Ook als ik bij microsoft kijk staat er dat er nog geen nieuwe language packs uitzijn (waarom kon ik ze dan eerst wel downloaden :S)

Zie ik nou iets over het hoofd of is er iets mis mijn update sectie binnen vista, of met mij :P
Is er bij Windows Update links nergens "View Hidden Updates" ofzo?
Alleszins iets met "Hidden" en daar kan je de updates die je hebt verborgen terug zichtbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:50:

[...]

Alleen nu nog ff uitvogelen waaro Nero 7 (de Vista-certified versie) verplicht DirectX 9 wil installeren. Dat slaat onder Vista nergens op natuurlijk...
Na een beetje Googlen meer mensen met dit probleem, schijnt universeel probleempje te zijn. Kan het kwaad?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lullebakman schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:59:
[...]

Is er bij Windows Update links nergens "View Hidden Updates" ofzo?
Alleszins iets met "Hidden" en daar kan je de updates die je hebt verborgen terug zichtbaar maken.
Als ik de optie kies verborgen updates herstellen krijg ik de melding dat er geen verborgen updates zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Zow... anders kom ik net even Nero 6.6.1.6 tegen.

Leuke versie hoor :) O+

Windows zeurt nog wel dat het niet getest is op compatibiliteit, maar dat mag je negeren :)

Linkie

edit: Nero express geeft wel gezeur, mocht je dat gebruiken. Wat andere extra applicaties ook, maar de core (nero burning rom) werkt zonder moeite.

Toch niet zo'n lekkere versie |:(

[ Voor 28% gewijzigd door Tutti-frutti op 18-02-2007 14:50 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
Ik ben van Nero af... wilde onder Vista (7.7.5.1) niet eens meer een image op DVD branden (herkende alleen CD).. dit was met 6 geen probleem in XP.
Nu met IMGburn geprobeerd en niks aan het handje... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:10
Wildfire schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:10:
[...]

Na een beetje Googlen meer mensen met dit probleem, schijnt universeel probleempje te zijn. Kan het kwaad?
Ik heb deze versie van Nero nu ook al een tijdje geïnstalleerd staan onder Windows Vista Ultimate en het programma geeft geen compatibiliteitsproblemen, conflicten o.i.d. en werkt naar behoren. Vista en andere programma's functioneren ook nog volledig naar behoren.
Dus het lijkt mij geen kwaad te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
seninha schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 09:42:
Bij een nieuwe laptop die mn vader pas gekocht hebben zat een OEM DVD met Vista Home premium.
Nu is het zo dat hij het liefst met XP werkt.
Daarom heb ik XPHome bij hem geinstalleerd en zelf Vista gehouden.
Wel is het zo dat deze een Nederlandse uitvoering is.

Nou vraag ik met het volgende af. Als ik bv een UK versie leen en de Serial van de originele OEM neem gaat dit werken??

En stel dat ik in de toekomst toch NL versie er op zil zetten kan dit nog steeds met de zelfde serial??
Dit is geen probleem :) Althans ik heb hier een Vista Ultimate NL key gebruikt bij een Viste Ultimate EN
PWM schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:37:
[...]

Ik ben er ook superblij mee (met die Indexing stuff). 'k snap niet waar mensen zo moeilijk over doen. Dat indexeren gebeurt in principe maar 1 keer (althans dat hij zo lang bezig is) en het scheelt zo enorm bij het zoeken ;)

Als je niet indexeert zal hij in het startmenu nooit in je e-mail gaan zoeken (als je een zoekterm opgeeft natuurlijk)...iets wat ik wel handig vind als ik iets zoek over een bepaald iets :)

[ Voor 31% gewijzigd door TheVMaster op 16-02-2007 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:37
Ik gebruik voornamelijk osx (thuis) en op werk XP. Maar door alle commotie ben ik toch wat nieuwsgierig geworden en vandaag maar even vista ultimate geprobeerd op mijn Mac Pro.

Maar sjeez wat is het allemaal druk met knopjes friemeltjes en ander prul zooi. Mijn bluetooth keyboard en muis deden het uiteraard ook niet tijdens de install waardoor ik eerst usb apparatuur moest zoeken. En hoe connect je bv met een draadloos netwerk zonder ssid? Van quicksilver is uiteraard geen windows versie... waardeloos! ;) Zo zijn er nog wel meer van die kleine irritaties bij mij.

Het ziet er allemaal leuk uit maar vind het allemaal nog verre van gebruiksvriendelijk. Misschien moet ik het wat meer tijd geven.

Ik heb overigens 64bit ultimate getest. Mijn index score of hoe dat heet was 5.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik had een slechte netwerkverbinding vandaag, na een boel gerotzooi met het modem een en ander weer aan de gang gekrgen maar nu ben ik het modem in de netwerk map kwijt. Nu wil ik hem benaderen om het wachtwoord te wijzigen. 10.0.0.138 in de browser werkt niet, iemand een tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

lowfi schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 21:54:
Ik gebruik voornamelijk osx (thuis) en op werk XP. Maar door alle commotie ben ik toch wat nieuwsgierig geworden en vandaag maar even vista ultimate geprobeerd op mijn Mac Pro.

Maar sjeez wat is het allemaal druk met knopjes friemeltjes en ander prul zooi. Mijn bluetooth keyboard en muis deden het uiteraard ook niet tijdens de install waardoor ik eerst usb apparatuur moest zoeken. En hoe connect je bv met een draadloos netwerk zonder ssid? Van quicksilver is uiteraard geen windows versie... waardeloos! ;) Zo zijn er nog wel meer van die kleine irritaties bij mij.

Het ziet er allemaal leuk uit maar vind het allemaal nog verre van gebruiksvriendelijk. Misschien moet ik het wat meer tijd geven.

Ik heb overigens 64bit ultimate getest. Mijn index score of hoe dat heet was 5.5.
De zoekfunctie in het startmenu heeft anders wel wat weg van Quicksilver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een van jullie toevallig ook al draadloos internet aan de praat gekregen? Drie usb adapterjes geprobeerd, geen een werkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij duidelijk antwoord geven op de volgende vraag ?

Ik kom steeds andere antwoorden tegen op de vraag hoe vaak vista geactiveerd kan worden etc. Waarom staat dit nog niet in de start post ? Het verschil tussen OEM en RETAIL snap ik wel, maar ik lees soms dat OEM 3x en dan weer 5x en dan weer 1x geactiveerd kan worden.

Kan ik nou wel of niet van moederbord+graka veranderen met OEM zonder een nieuwe versie te moeten kopen ? En is RETAIL nou oneindig ? Deze vraag is 100x gesteld, maar een echt duidelijk antwoord heb ik nog niet kunnen vinden. Ik koop 2x per jaar een nieuw systeem. Om elk jaar een nieuwe licentie te kopen zie ik niet zo zitten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totaalgeenhard
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-03-2019
Overal kun je lezen hoe goed Vista wel niet is.

Ik kan amper technische details vinden, maar wat ik tot op heden heb gelezen heb je aan vista minder dan aan windows XP, terwijl je daar wel extra voor moet betalen.

Tot op heden heb ik kunnen vinden:

1) Vista 64 bits installatie Media moet je expliciet bij Microsoft aanvragen
2) Vista 64 bits kent amper hardware drivers als ook dat er amper applicaties voor zijn
3) Dual cpu support (niet te verwarren met dual core) wordt alleen in Vista Ultimate ondersteund
4) Vista 64 is langzamer als Vista 32 die langzamer is als Windows XP

bronnen:
http://blogs.zdnet.com/Bott/?p=130
bron: http://www.tomshardware.c...9/xp-vs-vista/page11.html

Mijn vraag is dus, wie heeft er ervaring met Vista incombinatie met 64 bits en dual CPU, kun je daar nu aanbeginnen, of kan ik beter een paar jaartjes wachten totdat het beter gaat als met windows XP en windows XP 64.

Verder of iemand een link weet naar technische gegevens want je komt alleen marketing shit tegen waar je niets aan hebt.

Tot nu toe, the wow doesn't starts here maar eerder:
WOW, games doesn't work
WOW, it's slower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:15:
Wie kan mij duidelijk antwoord geven op de volgende vraag ?

Ik kom steeds andere antwoorden tegen op de vraag hoe vaak vista geactiveerd kan worden etc. Waarom staat dit nog niet in de start post ? Het verschil tussen OEM en RETAIL snap ik wel, maar ik lees soms dat OEM 3x en dan weer 5x en dan weer 1x geactiveerd kan worden.

Kan ik nou wel of niet van moederbord+graka veranderen met OEM zonder een nieuwe versie te moeten kopen ? En is RETAIL nou oneindig ? Deze vraag is 100x gesteld, maar een echt duidelijk antwoord heb ik nog niet kunnen vinden. Ik koop 2x per jaar een nieuw systeem. Om elk jaar een nieuwe licentie te kopen zie ik niet zo zitten :|
Van de week zelf mee mogen maken, oude pc waar vista op geinstalleerd was ging op zwart na het verkeerd flashen van een bios (lang leve acer die een foute bios op zijn site zet), vervolgens maar een nieuw moederbord + processor aangeschaft (upgraden zat toch al in de planning en dit was meteen een mooi excuus) en microsoft gebeld.

Daar een vriendelijke meneer aan de telefoon gekregen, verhaal uitgelegd en ik werd door verbonden naar het systeem welke je een nieuwe activatie code voorleest.

Als je het verhaal dus uitlegd en je kunt ze vertellen hoe je OEM doos er uit ziet (ik heb bijvoorbeeld even de barcode op staan lezen) dan krijg je een nieuwe activatie code. Hetzelfde verhaal als met xp eigenlijk.
lowfi schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 21:54:

Ik heb de mac sinds windows vista in huis is geen seconde meer aangeraakt... tis dat vorige week mijn pc het leven liet (hier boven beschreven) en ik toch even terug moest maar eigenlijk mis ik OS-X geen seconde. Mischien dat ik straks Vista weer links laat liggen als leopard uit is... maar op dit moment vind ik Vista toch een stuk fijner werken dan OS-X.

[ Voor 30% gewijzigd door R2D2 op 16-02-2007 23:40 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 13-09 07:37
Het is games dont work ;)

Ik heb 2x dual core core xeon en dat werkt in ultimate voor zover ik weet. Ik heb alleen niet genoeg windows ervaring om te zeggen of het ook sneller is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het volgende van de microsoft site:

Product Activation keeps users from changing or upgrading their hardware.
Not true at all. Users can change or upgrade their hardware. One of the forms of piracy that Product Activation guards against is hard disk imaging. Not all forms of hard disk imaging are illegal. In the case where a pirate copies data from one PC hard drive to another to illegally run the software on two PCs, Product Activation stops that by forcing the copied software to be reactivated. It does so by comparing the hardware on which it was activated to the hardware on which it is now being booted. If the hardware is substantially different, then reactivation is required. If it is the same or similar, then the software will continue to work. Those who upgrade their PC's hardware substantially may be asked to reactivate. Reactivation for this reason is easy and can be completed by contacting Microsoft to obtain another confirmation ID.

Als ik dit moet geloven gaat het puur om imaging etc. om het OS niet op 2 machine's te kunnen draaien. Een nieuw systeem en dus maar 1 OS is dus geen probleem ? Dan zou je ook de OEM versie oneindig moeten kunnen activeren zolang je het OS maar op 1 machine hebt staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:36:
[...]

Van de week zelf mee mogen maken, oude pc waar vista op geinstalleerd was ging op zwart na het verkeerd flashen van een bios (lang leve acer die een foute bios op zijn site zet), vervolgens maar een nieuw moederbord + processor aangeschaft (upgraden zat toch al in de planning en dit was meteen een mooi excuus) en microsoft gebeld.

Daar een vriendelijke meneer aan de telefoon gekregen, verhaal uitgelegd en ik werd door verbonden naar het systeem welke je een nieuwe activatie code voorleest.

Als je het verhaal dus uitlegd en je kunt ze vertellen hoe je OEM doos er uit ziet (ik heb bijvoorbeeld even de barcode op staan lezen) dan krijg je een nieuwe activatie code. Hetzelfde verhaal als met xp eigenlijk.
Dat je kunt bellen is duidelijk maar dat is waarschijnlijk zijn/haar vraag niet. Hij/zij wil waarschijnlijk weten hoe vaak je automatisch (via internet) kunt activeren. Dat is toch iets makkelijker.

Voor de OEM versie ben ik het meest het getal 5 tegengekomen. Drie en één ben ik alleen hier op tweakers tegengekomen.
Van retail wordt overal gezegd dat het onbeperkt te activeren is. Duidelijk mag zijn dat je het maar op één PC mag installeren. In hoeverre ze dit ook kunnen controleren weet ik niet maar als je veel geld uitgeeft aan een licentie ga je die niet op deze manier verprutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imagine: Dus voor de duidelijkheid: Ik kan 5x een nieuw machine kopen en 5x OEM installeren ook gezien ALLE hardware is vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:49:
Imagine: Dus voor de duidelijkheid: Ik kan 5x een nieuw machine kopen en 5x OEM installeren ook gezien ALLE hardware is vervangen ?
Dus dan zou ik het ook op 5 andere pc's kunnen installeren als jou stelling zou kloppen :P .

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Q_7 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:54:
[...]

Dus dan zou ik het ook op 5 andere pc's kunnen installeren als jou stelling zou kloppen :P .
Nee, niet als de key maar op één PC tegelijkertijd geactiveerd kan worden. Activeren op een nieuwe PC = vervallen van activering op andere PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet natuurlijk niet hoe het activatie algoritme werkt. Als je alle hardware vervangt zou het misschien kunnen zijn dat je al gelijk niet meer kan activeren maar als je bijvoorbeeld een hardisk vervangt, daarna een keer een videokaart dat je dan 5 keer automatisch kan activeren. Wat ik heb gelezen is dat een moederbord niet vervangen mocht worden. Dus dat geeft aan dat een heel systeem vervangen er niet bij is met een oem versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Wildfire schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:57:
[...]

Nee, niet als de key maar op één PC tegelijkertijd geactiveerd kan worden. Activeren op een nieuwe PC = vervallen van activering op andere PC.
Is dat op XP ook zo? Want ik heb mijn OEM XP toch zeker op 4 machines draaien, zo'n 3 jaar lang heb ik hem op iedere nieuwe pc van me geïnstalleerd, dat zullen er ook wel gauw tegen de 10 zijn denk ik.

Of hebben ze een nieuwe systeem in Vista? Dat is me een raadsel

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Laatst online: 00:49
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:45:
[...]

Dat je kunt bellen is duidelijk maar dat is waarschijnlijk zijn/haar vraag niet. Hij/zij wil waarschijnlijk weten hoe vaak je automatisch (via internet) kunt activeren. Dat is toch iets makkelijker.

Voor de OEM versie ben ik het meest het getal 5 tegengekomen. Drie en één ben ik alleen hier op tweakers tegengekomen.
Van retail wordt overal gezegd dat het onbeperkt te activeren is. Duidelijk mag zijn dat je het maar op één PC mag installeren. In hoeverre ze dit ook kunnen controleren weet ik niet maar als je veel geld uitgeeft aan een licentie ga je die niet op deze manier verprutsen.
Ik heb zelf 2 keer microsoft gebeld over oem en retail mbt hoe vaak mag je licentikey activeren. Tot nu toe iedere keer verschillende antwoorden daarover. :? Ik weet wel dat een retailversie onbeperkt te activeren is. Daarom is de prijs er ook naar. (voor oem Ultimate +/- €160 en retail +/- €500) Over de oemversie mbt activeren kom ik zelf ook niet uit. Ondanks dat ik microsoft gebeld heb. Daarom heb ik maar voor de retailversie gekozen, omdat ik daarvoor maar €225 moest betalen. :P

[ Voor 0% gewijzigd door pinokkia op 17-02-2007 00:08 . Reden: spelfoutjes ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:58:
Ik weet natuurlijk niet hoe het activatie algoritme werkt. Als je alle hardware vervangt zou het misschien kunnen zijn dat je al gelijk niet meer kan activeren maar als je bijvoorbeeld een hardisk vervangt, daarna een keer een videokaart dat je dan 5 keer automatisch kan activeren. Wat ik heb gelezen is dat een moederbord niet vervangen mocht worden. Dus dat geeft aan dat een heel systeem vervangen er niet bij is met een oem versie.
Dat geld dus schijnbaar ook voor een upgrade versie van vista ik mijn mobo ,cpu,videokaart en kan nu niet meer automatisch activeren.

woord dus maandag bellen met microsoft om te activeren via telefoon.

Ben wel blij dat ik mijn oem versie van vista premium nog niet gebruikt had voor mijn upgrade aanval :)

[ Voor 0% gewijzigd door syberjunky op 17-02-2007 00:27 . Reden: aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind Aero te zwaar, dus gebruik ik de Vista-basic theme.. echter, de blauwe kleur staat me niet aan

hoe verander ik deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Rechtermuisknop op het bureablad -> Personalize

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:45:
[...]

Het bellen van een gratis lijn en vervolgens een nieuwe code krijgen is ook zo verschikkelijk veel moeite :+

Ik snap het probleem eerlijk gezegt niet helemaal, je kunt activeren en zodra je je hardware veranderd mag je gaan bellen (ik heb Vista in de vorige config minimaal 3 keer geinstalleerd zonder te hoeven bellen, na het vervangen van het moederbord + proc was het meteen raak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GandalfTheGrey schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 01:48:
Rechtermuisknop op het bureablad -> Personalize
Leuk bedacht, maar daar heb ik niets aan.

-edit: nog maals, ik heb het hier over 'Vista-basic theme'..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat ik vooral zo geweldig vind aan vista is het gemak van de installatie.

Net weer gisteren op een HTPC geinstalleerd waarin een nogal weinig verkocht moederbord zit : msi K9NU-Neo. Dat is een bord met een uli chipset en AM2. Helaas is uli opgekocht door nvidia en is dit waarschijnlijk het laatste bordje met die chipset.

Maar goed als je xp installed dan moet je voor de install aan de slag met een raid floppy, en na de install kan je werkelijk een hele berg drivers installen : Chipset, netwerk, geluid, sata, grafische kaart, afstandsbedienung, muis, toets. Na 314 restarts heb je dan, misschien, een werkend systeem.

Vista echter herkend zelfs de k9nu-neo en weet het zelfs voor elkaar te krijgen om direct na de install de driver voor de x10 afstandsbediening automatisch te vinden en toe te voegen.

De vista install is na minder dan een half uurtje helemaal ok, zonder ook maar 1 floppy of cd te moeten invoeren.

Ok daarna draait het voor geen meter maar de install is perfect *grapje*. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:34:
Ik vind Aero te zwaar, dus gebruik ik de Vista-basic theme.. echter, de blauwe kleur staat me niet aan

hoe verander ik deze?
Wat vind je er 'zwaar' aan, eigenlijk?
(Overigens vind je computer classic zwaarder dan Aero, tenzij je een onboard grfische kaart hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 08:57:
[...]
(Overigens vind je computer classic zwaarder dan Aero, tenzij je een onboard grfische kaart hebt).
Ik gebruik ook geen Aero, maar Vista Basic en ik vind ook dat blauw niet je van het, maar als je Aero kúnt draaien kun je ook Vista Standard kiezen. Ik zou overigens ook graag een ander theme willen. In Windows XP kreeg je ook 3 kleuren als Basic Theme. :(

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
anandus schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 08:57:
[...]
Dat is ook alleen maar waar als je dual-core hebt. Met single bleek basic "beter"te zijn.
syberjunky schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:26:
[...]

Dat geld dus schijnbaar ook voor een upgrade versie van vista ik mijn mobo ,cpu,videokaart en kan nu niet meer automatisch activeren.

woord dus maandag bellen met microsoft om te activeren via telefoon.
Dat is vreemd, een upgrade is retail en niet goedkoop. Die zou gewoon onbeperkt moeten reactiveren hoor.... :?

[ Voor 39% gewijzigd door Sjah op 17-02-2007 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
Sjah schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:20:
[...]

Dat is ook alleen maar waar als je dual-core hebt. Met single bleek basic "beter"te zijn.

[...]

Dat is vreemd, een upgrade is retail en niet goedkoop. Die zou gewoon onbeperkt moeten reactiveren hoor.... :?
Dat dacht ik dus ook maar zo schijnt microsoft het niet tevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 11:37
Misschien wel handig DEZE link in de startpost te zetten, staan honderden drivers voor Vista op hardware gesorteerd, weet zeker dat er mensen zijn die wel wat kunnen vinden daar voor hun problemen.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:24
Ik zit met een probleem, en zal dat probleem zo goed mogelijk proberen te omschrijven.
2 week geleden heb ik een computer gekocht. Het moederbord wat ik had besteld, hebben ze echter niet geleverd. Er mee teruggegaan en ze hebben toen een nieuw moederbord besteld. Voor dat nieuwe moederbord heeft de winkel Vista home Premium voor mij erop gezet. Met het verkeerde moederbord is dat exemplaar geactiveerd, en nu heb ik dus het nieuwe mobo, en kan ik windows niet activeren. Ik weer terug naar de winkel, aangezien er nog meer dingen niet in orde waren met het systeem. De leverancier zou even bellen met microsoft en dan kon ik windows gewoon weer activeren volgens de man in de winkel.
Tot zover klopt het allemaal nog. Maar als ik over een half jaar besluit mijn PC te formatteren, en Windows Vista eropnieuw op wil zetten, dan moet ik weer met microsoft bellen zeker voordat ik mijn exemplaar kan activeren? De man in de winkel zei namelijk dat dit niet nodig was, en dat ik hem dan weer gerust kon formatteren en activeren. Ik zelf denk dus (ervaring win XP) dat ik het exeplaar pas weer kan activeren als ik weer bel met Microsoft.
Klopt dit?

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest, en alvast dank voor de reply's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

VeeGee schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 12:18:
Ik zit met een probleem, en zal dat probleem zo goed mogelijk proberen te omschrijven.
2 week geleden heb ik een computer gekocht. Het moederbord wat ik had besteld, hebben ze echter niet geleverd. Er mee teruggegaan en ze hebben toen een nieuw moederbord besteld. Voor dat nieuwe moederbord heeft de winkel Vista home Premium voor mij erop gezet. Met het verkeerde moederbord is dat exemplaar geactiveerd, en nu heb ik dus het nieuwe mobo, en kan ik windows niet activeren. Ik weer terug naar de winkel, aangezien er nog meer dingen niet in orde waren met het systeem. De leverancier zou even bellen met microsoft en dan kon ik windows gewoon weer activeren volgens de man in de winkel.
Tot zover klopt het allemaal nog. Maar als ik over een half jaar besluit mijn PC te formatteren, en Windows Vista eropnieuw op wil zetten, dan moet ik weer met microsoft bellen zeker voordat ik mijn exemplaar kan activeren? De man in de winkel zei namelijk dat dit niet nodig was, en dat ik hem dan weer gerust kon formatteren en activeren. Ik zelf denk dus (ervaring win XP) dat ik het exeplaar pas weer kan activeren als ik weer bel met Microsoft.
Klopt dit?

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest, en alvast dank voor de reply's.
Als het goed is, is Windows nu geactiveerd op je huidige configuratie, dus je *zou* gewoon opnieuw moeten kunnen installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:52:
Misschien wel handig DEZE link in de startpost te zetten, staan honderden drivers voor Vista op hardware gesorteerd, weet zeker dat er mensen zijn die wel wat kunnen vinden daar voor hun problemen.
Het is inderdaad een goede link: het enige vervelende van de site is dat het niet duidelijk is of het een betadriver is, welke ik vermijd, of een officiele release.
Daarnaast is ook niet overal aangegeven of het 32 of 64bit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een negatieve ervaring. Namelijk op mijn laptop, een Acer Aspire 5633WLMi, gaat het beeldscherm niet uit, of de screensaver aan, nadat ik de computer vergrendeld heb via windowsteken-l. Niet echt leuk dus. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Overigens weet ik niet, of die het elke keer vertikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 23:13
devil-strike schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:48:
Heeft hier iemand toevallig ook een probleem met de engelse ultimate versie inzamewerking met printer, Zodra ik Add Printer klik krijg ik gelijk de melding: Windows can't open add printer. the local print spooler service is not running. Please restart the spooler or restart the machine.

Dit met bijde versies 32bit en 64bit, gelijk na install zelfde errors, met of zonder drivers maakt allemaal niet uit.
Ik zou eens even googlen. Er lijke meer mensen met dit probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:52:
Staat helaas een hoop oude meuk tussen. Als je gewoon een bookmark of favoriet link maakt naar al je driver makers dan heb je zeker altijd de laatste versie..Of je maakt een start pagina op Live Spaces met links..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 06:26
Meerdere mensen last van error meldingen in de event viewer na het installeren van Windows updates? Voorbeeld:

"Windows Servicing failed to complete the process of changing update 905866-1_RTM_GDR from package KB905866(Update) into Staging(Staging) state"

Windows Update lijkt volgens update historie wel succesvol geïnstalleerd maar heb elke keer na installeren van een update meldingen zoals bovenstaande.

Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik nu al bijna 2 weken Vista Ultimate en het werkt beter is veel stabieler want programma's die eerst niet goed draaide draaien nu zonder problemen, met XP had ik zeker 10 x per week een blauw scherm maar met vista nog helemaal niet, het is veel gebruikers vriendelijker, alles is beter te vinden en als je alle tips en trucs volgt die ik van een website heb zal zo de link geven is je vista super fijn om te draaien, en zeg nou allemaal zelf het oog wil ook wat dus ja het ziet er nog mooi uit ook, zeker met Dreamscenes en Straks ook met de nieuwe Ultimate Skin Factory waarmee je je eigen skins kan maken en instellen en wat veel mensen niet weten is dat je Desktop / Bureaublad nu een 3D scherm is dus met de skin factory zijn er veel leuke dingen te doen.

Spammen voor je eigen forum is niet nodig :)

[ Voor 10% gewijzigd door elevator op 17-02-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
Ik heb een probleempje, ben de CD van mn Canon PowerShot A620 kwijt, nu kan ik wel de update van de canon site downloaden voor vista maar ik heb de originele versie niet meer van zoombrowser EX en Photostitch, hoe kan ik dit nu oplossen? heb overal gezocht maar doosje van me camera is nergens meer te vinden :/

edit: Zoombrowser al gevonden via download (freeware) stond erbij, nu maar hopen dat ik photostitch kan vinden :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Tiduz op 17-02-2007 18:59 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gewoon even contact opnemen met klantenservice of de helpdesk van Canon?

Die zullen je heus wel een nieuw CD-tje kunnen toesturen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat handigheidjes op een rij

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
[ start /high defrag c: -v -w ]     Run commandline as administrator!!!
                    For defragmenting at high priority.
                    This really matters in performance!
                    In both defragmentingtime and speed

[ powercfg -h off ]         Run commandline as administrator!!!
                    Removes hibernate function and file

[ Pagefile = mem + 16 ]         Best size for Vista' pagefile; thus
                    in case of 1024MB it will be 1040MB
                    Needed in case of kernel memorydump

[ slmgr -rearm ]            Run commandline as administrator!!!
                    Gives you the oppertunity to reset
                    Vista' 30 day activation count by
                    'Three' times makes 120 days

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Nog meer mensen die het probleem hebben met windows agenda dat deze na een reboot een error geeft?

Ik ben er inmiddels wel achter dat het probleem schuilt in de waarschuwing die de aganda kan geven, zet ik deze waarschuwing namelijk uit bij de opties dan is het probleem opgelost. Zet ik de waarschuwingen aan (waarschuwing wanneer het programma niet aktief is) dan volgt er bij de volgende reboot een error + probleem rapport (waar weinig info uit te halen is behalve dat het programma gecrashed is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:25:
Nog meer mensen die het probleem hebben met windows agenda dat deze na een reboot een error geeft?

Ik ben er inmiddels wel achter dat het probleem schuilt in de waarschuwing die de aganda kan geven, zet ik deze waarschuwing namelijk uit bij de opties dan is het probleem opgelost. Zet ik de waarschuwingen aan (waarschuwing wanneer het programma niet aktief is) dan volgt er bij de volgende reboot een error + probleem rapport (waar weinig info uit te halen is behalve dat het programma gecrashed is).
Same here, alleen gebruik ik het niet meer, nodig had ik het niet echt. Ik gebruik liever een papieren agenda want die crashed nooit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
dafz0r schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:14:
[...]

is bsplayer dan zo achterhaald? ik gebruik nog steeds dat ding
Ik ook. Het probleem is alleen dat BSplayer te perfect werd: Zo konden de makers er geld voor gaan vragen. En iets waar geld voor gevraagd wordt, wordt massaal gedumpt door gebruikers.

Nouwja, behalve wij dan, omdat wij nog te lui zijn geweest om andere software te proberen :D. KMplayer wordt nu even getest :).

Edit: Wow, KMplayer is wel erg goed. Dit is gewoon bsplayer + winamp bij elkaar, maar dan gratis en open source. Waarom wist ik dit niet eerder. Hmmz, ze gebruiken open source code onder GPL licentie, wat betekent dat ze hun eigen code ook onder GPL licentie moeten vrijgeven. Dat doen ze niet ;(.

[ Voor 23% gewijzigd door dr snuggles op 18-02-2007 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Laatst online: 04-10-2022
512 mb op een 1,66 ghz centrino is zeker te sloom voor vista?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 02:32:
[...]

Leuk bedacht, maar daar heb ik niets aan.

-edit: nog maals, ik heb het hier over 'Vista-basic theme'..
Beetje doorklikken kan ook geen kwaad he :?

vanaf daar -> Windows Color and Appearance -> Open classic appearance properties blabla..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 23:40:
[...]

Beetje doorklikken kan ook geen kwaad he :?

vanaf daar -> Windows Color and Appearance -> Open classic appearance properties blabla..
Leuk van je, maar dat is voor de standaard windows theme, en niet voor de vista basic theme.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Zo, eindelijk Vista echt up en running.
Waarom heeft Vista Home Premium wel Media Centre maar geen native remote desktop ondersteuning?
Ik kan met niet voorstellen dat je lekker op de bank je Vista Home centre ff lekker gaat bijwerken.
(lees: trnts downloaden, rar bestanden gaat uitpakken, en je subs in de juiste mappen gaat plaatsen)

Gelukkig heb ik een MSDN subscription, maar om nu 150 euro extra op te hoesten voor native remote desktop is me toch effe niet duidelijk.

Ik heb een Mac & een HP laptop, en met XP kon ik via MSTSC gewoon prima uit de voeten.
Tuurlijk zijn er commerciele alternatieven, maar remote desktop 1.3 (!!!!*) op de Mac is gratis, en MSTSC zit standaard op alle Windows 2000+ pc's.

Wat me wel opvalt, is dat de kwaliteit van de icons op dit moment zwaar k*t is.
Het is 2007, citrix doet is innigs met Microsoft, en toch krijgen ze het niet voor elkaar om een remote desktop sessie te maken die er goed uit ziet.
Afbeeldingslocatie: http://web.mac.com/rutgerdevink/iWeb/Vista/Vista_files/Vista%20remote%20desktop%20Mac.jpg

* Waarom is er nog steeds geen nieuwe remote desktop voor de Mac?

Ondanks de spetterde recentie van Microsoft over mijn PC, ik krijg een 1.0

Ik heb een standaard 64 MB videokaartje uit 2005 & het werkt nog prima,
ik heb alleen - ivm Media Centre - er wel een lekker gigje aan geheugen bijgezet.

Afbeeldingslocatie: http://web.mac.com/rutgerdevink/iWeb/Vista/Vista_files/Vista%20MCE%20Specs.jpg

Maar kan iemand mij uitleggen waarom de " stop met vista, of herstart de PC" optie niet meer links bovenin staat, maar verstopt is onder taken :?

Afbeeldingslocatie: http://web.mac.com/rutgerdevink/iWeb/Vista/Vista_files/Why.jpg

(ondanks de setting, 32 bits kleuren, ziet het er dus zo uit tegenwoordig...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 22:42:
[...]

Same here, alleen gebruik ik het niet meer, nodig had ik het niet echt. Ik gebruik liever een papieren agenda want die crashed nooit :+
Nee die raken we gewoon kwijt tussen de rest van de puinzooi op het bureau :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weeraanmelden schreef op zondag 18 februari 2007 @ 00:55:
(ondanks de setting, 32 bits kleuren, ziet het er dus zo uit tegenwoordig...)
Ik denk dat jij toch iets raars doet, zijn je beeldinstellingen + drivers wel goed?

Vista ziet er hier veel strakker uit (ook de icoontjes) en ook de media center ziet er echt gewoon goed uit en niet zoals bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik dacht dat het onwijs slechte jpeg-compressie was? :X

Maar de klachten zijn:
- Geen Remote Desktop.
Dan gebruik je toch 3rd party of neem je een andere variant van Vista

- Dat de icoontjes er raar uitzien als je het in een venster op de Mac draait (ofzo? :? )
Euhm... tja, misschien een andere remote desktop client op de Mac gebruiken?

- Een rating van 1.0
Dat komt bijna zeker door het geheugenkaartje :)
Daarnaast moet je je daar niets van aantrekken, die rating heeft gewoon gelijk, want met dat kaartje kan je nul komma nul huidige spelletjes spelen.

- Lokatie van 'computer uitzetten' is op een andere plek.
Lijkt mij juist handiger voor de afstandsbediening? Anders kan je altijd nog een 3rd party Media Center gebruiken :)

[ Voor 86% gewijzigd door anandus op 18-02-2007 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:37

S2S

weeraanmelden schreef op zondag 18 februari 2007 @ 00:55:
Zo, eindelijk Vista echt up en running.
Waarom heeft Vista Home Premium wel Media Centre maar geen native remote desktop ondersteuning?
Geen? Ik zou toch zweren dat ik de afgelopen week met Vista 64b premium remote op mijn werk pc heb zitten werken. En nee ik heb niets extra's geinstalled.

[ Voor 6% gewijzigd door S2S op 18-02-2007 10:24 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

S2S schreef op zondag 18 februari 2007 @ 10:23:
[...]

Geen? Ik zou toch zweren dat ik de afgelopen week met Vista 64b premium remote op mijn werk pc heb zitten werken. En nee ik heb niets extra's geinstalled.
Beetje flauw en bijdehand , ik denk dat je heus wel weet wat hij bedoeld

Home Premium heeft géén Remote Desktop ingebouwd nee. Wel de RDP-client ja, maar je kan dus niet naar een Home Premium connecten (zonder 3rd party apps uiteraard).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 18 februari 2007 @ 10:26:
[...]

Beetje flauw en bijdehand , ik denk dat je heus wel weet wat hij bedoeld

Home Premium heeft géén Remote Desktop ingebouwd nee. Wel de RDP-client ja, maar je kan dus niet naar een Home Premium connecten (zonder 3rd party apps uiteraard).
Idd, wel client maar geen host :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Draai nu ook enkele dagen Vista Ultimate en ik moet zeggen dat het zeer goed bevalt. Natuurlijk ziet het er gelikt uit, maar het werkt ook gewoon lekker snel. Zelfs op mijn relatief oude pc (nforce 2, xp2500+, 1gig ram en 9600pro) draait alles gewoon lekker.

In het begin had ik nog wel enkele problemen met het vinden van de juiste drivers voor mijn onboard geluidskaart (nforce2 wordt immers niet meer ondersteund door nvidia), maar de realtek drivers boden uitkomst.

Het enige nadeel dat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken heeft te maken met het afspelen van video's. 720p x264 en mpeg2 video's spelen op mijn computer in XP perfect af, in Vista schiet het cpu-gebruik bij het afspelen van dergelijke video's echter richting de 100% en spelen de video's dus niet goed af.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Laatst online: 12-09 15:42
Ok voor iedereen die ook zat te wachten op een manier om "Driver Signature Enforcement" weer permanent uit te schakelen op de x64 versies vanaf RTM.
  • Open de cmd promt als Administrator.
  • Voer bcdedit /set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS uit
  • Reboot
:)

Terugdraaien kan eventueel met bcdedit -deletevalue loadoptions

[ Voor 13% gewijzigd door DeOS op 18-02-2007 13:20 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Leuk, dat activeren :')
Gisteren wilde Vista activeren... nou, aangezien ik mijn moederbord en processor vervangen heb, wilde dat dus niet. Ik dacht, geen probleem, MSDNAA versie, ging met XP ook probleemloos. Hell, er staat op de e-academy site zelfs aangegeven dat er op meerdere PC's geinstalleerd mag worden. Nou, niet dus. Je krijgt een lijstje met opties, de eerste 2 opties zijn een nieuwe licentie kopen. De derde is telefonisch activeren, de vierde opent de Help en een foutmelding dat de pagina niet gevonden kan worden. Handig.

Bellen dus. Krijg je zo'n computer aan de lijn. Nouja, ik wil activeren, lang verhaal, getalletjes invoeren... Ook wordt er verteld dat als activeren niet lukt, ik een medewerker aan de lijn krijg. Nou, top. IK allerhande getalletjes invoeren. Activatie mislukt. Heeft u deze licentie van Vista bij een PC gekregen, toets 1, heeft u 'm in de winkel gekocht, toets 2. Ja, geen van beide dus. Niks ingevuld. Dan krijg ik de boodschap "Uw kopie van Windows XP (ja, het gaat constant over XP :|) is al op een andere PC geinstalleerd, de verbinding wordt verbroken"... en ja hoor, piep piep piep piep. Wat werd er ook alweer gezegd, als activatie niet lukt, krijg je een medewerker aan de telefoon? *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
DeOS schreef op zondag 18 februari 2007 @ 12:21:
Ok voor iedereen die ook zat te wachten op een manier om "Driver Signature Enforcement" weer permanent uit te schakelen op de x64 versies vanaf RTM.
  • Open de cmd promt als Administrator.
  • Voer bcdedit /set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS uit
  • Reboot
:)
Hee Hartstikke bedankt! hier zaten een heleboel mensen op te wachten!

maar weet je zeker dat DDISABLE met dubbel DD moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Laatst online: 12-09 15:42
edgarf28 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 12:52:
[...]

Hee Hartstikke bedankt! hier zaten een heleboel mensen op te wachten!

maar weet je zeken dat DDISABLE met dubbel DD moet?
Yup 100% zeker.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

anandus schreef op zondag 18 februari 2007 @ 09:53:
Ik dacht dat het onwijs slechte jpeg-compressie was? :X

Maar de klachten zijn:
- Geen Remote Desktop.
Dan gebruik je toch 3rd party of neem je een andere variant van Vista
Het punt is juist dat je met de native remote desktop, de host van MS, gewoon vanuit Windows 2000, Windows XP , Vista , OSX 10.3 & OSX 10.4 eenvoudig verbinding met je Media Centre kan maken.
Door middel van poortmapping op je router is het een fluitje van een cent om via Internet je MCE in stellen.
Als je met 3-rd party clients/host moet werken, is deze flexibiliteit eruit.

Omdat de remote desktop functie ook al in Windows XP Home zat, snap ik niet waarom ze dit alleen maar in ultimate zetten.
- Dat de icoontjes er raar uitzien als je het in een venster op de Mac draait (ofzo? :? )
Euhm... tja, misschien een andere remote desktop client op de Mac gebruiken?
Die er juist niet. Remote Desktop 1.3 is van 2004, en sindsdien heeft MS geen nieuwe versie voor de Mac uitgebracht.
- Een rating van 1.0
Dat komt bijna zeker door het geheugenkaartje :)
Daarnaast moet je je daar niets van aantrekken, die rating heeft gewoon gelijk, want met dat kaartje kan je nul komma nul huidige spelletjes spelen.
Dat klopt, het is ook een dedicated Media Centre :)
- Lokatie van 'computer uitzetten' is op een andere plek.
Lijkt mij juist handiger voor de afstandsbediening? Anders kan je altijd nog een 3rd party Media Center gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

"Iedereen" installeert in eerste instantie Vista naast de bestaande XP installatie. Kan de bootmanager van Vista het echter ook andersom regelen? Eerst Vista, en eventueel later XP op een andere partitie? Net zo eenvoudig als Vista naast XP...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

weeraanmelden schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:35:
[...]

Omdat de remote desktop functie ook al in Windows XP Home zat, snap ik niet waarom ze dit alleen maar in ultimate zetten.

[...]
In XP Home zat helemaal geen Remote Desktop server hoor, ook alleen de client. Da's de reden waarom ik juist XP Pro wilde en geen Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:06

WoutF

Hoofdredacteur
jbswinkels schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:42:
"Iedereen" installeert in eerste instantie Vista naast de bestaande XP installatie. Kan de bootmanager van Vista het echter ook andersom regelen? Eerst Vista, en eventueel later XP op een andere partitie? Net zo eenvoudig als Vista naast XP...?
Kan wel, maar is iets ingewikkelder.
Eerst installeer je Vista
Dan installeer je XP
XP overschrijft nu de bootmanager van Vista

Boot nu van de Vista DVD en kies via repair voor startup repair. Nu wordt de Vista bootmanager weer terug gezet (zonder de XP optie). Boot nu Vista in en draai Vista Boot pro (http://www.vistabootpro.org/). Met deze software kan je in de Vista bootmanager weer een XP entry zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 22:17
Het Verhaal...
Zo, na een tijd te hebben meegelezen in dit topic wordt het nu toch ook wel eens tijd hier wat te gaan posten.. Ik heb afgelopen Woensdag de stap genomen, en Vista Ultimate besteld, 32BIT, Engels.

Specificaties
Intel Pentium 4 HT, 3.0 Ghz
1024MB RAM DDR
Sapphire ATI 9600XT

Installatie
Vrijdag netjes met de post binnengekomen. DVD erin, opstarten vanaf DVD en je komt in een mooi menu waarin je alles heel makkelijk kunt instellen. Partities maken, Partities verwijderen, formatteren etc.

De totale installatie heeft ongeveer 20 minuten geduurt, en na de installatie kreeg ik meteen de mogelijkheid om alle nieuwe updates (ja, ook drivers) binnen te halen. Het leuke was, was dat mijn draadloze-netwerkkaart wel automatisch werdt geinstalleerd, maar mijn normale netwerkkaart in eerste instantie niet.. hoe typisch? :)

Configureren, Installeren, Look & Feel...
Installeren verliep dus erg snel, en ook het configureren ging wel aardig. Updates binnenhalen, Dutch-Language-pack naar binnen slurpen, en eigenwijs als ik ben, ook natuurlijk XP-Drivers proberen te installeren voor m'n TV-Kaart.. MediaCenter moet toch ook goed gaan werken.. en toen een niet te vergeten moment; BlueScreen! :+

Verder ziet 't er gewoon lekker uit; frisse look, en het werkt erg lekker, maar wennen.. tsja, wat wil je na ruim 5 jaar XP Pro?

Veiligheid
Veiligheid, is zoals altijd een hotfixitem voor Windows, maar waar ik me wel aan erger, zodra ik iets aanpas, of installeer wordt alles donker, met een 'spotlight' op 1 schermpje, met de vraag of ik echt een mapje wil verwijderen, een programma wil installeren etc... dit is echter wel vervelend.

Tot zover mijn ervaringen, zal zometeen even een paar screens plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een applicatie draaien die zo'n 1,5GB aan geheugen gebruikt. Alles blijft lekker werken ook en er wordt totaal niet geswapt. XP moest toch altijd nog op een één of andere manier gaan swappen wat het gebruiksgemak naar beneden haalde. (Voornamelijk wanneer je programma's ging minimaliseren)

Ik heb overigens 3GB. Als Vista moet gaan swappen zal het ook wel minder soepel gaan maar zolang er geheugen beschikbaar is gebruikt Vista het ook. Het werkt in ieder geval ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zojuist m'n eerste game gespeeld onder Vista, Command and Conquer Generals: Zero Hour

Ging perfect. Netjes :)

Nu alleen 's kijken naar games die DirectSound3D gebruiken, daarvoor heb ik nu Creative's Alchemy om DS3D te wrappen naar OpenAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
draai vista nu sinds de launch, nog geen ene keer blue screen gehad ofzo, ook is die Surrogate functie wel handig van explorer.exe, niet meer je hele startbalk en iconen weg :D

ps. enige ''probleem'' dat ik nog heb: Zijn er mensen met een asus mobo (p5w dh deluxe misschien) die ook last hebben met du meter dat de dubbele upload getoont word? misschien dat iemand het al opgelost heeft dan hoor ik het erg graag.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
Ik heb alleen met com surrogate een probleem dat ie vaak nier reageert wanneer ik in een map met veel divx bestanden zit krijg dan steeds de melding com surrogate reageert niet.

Maar verder ben ik heel te vreden met vista werkt hier uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds 2 dagen Vista Ultimate 64-bits geinstalleerd en heb iets vreemds gemerkt.

Als ik nu scroll of ik laad een pagina met wat afbeeldingen dan maakt m'n harddisk een raar ratelachtig geluid. Niet het normale geluid van harddisk. Maar een echt appart geluidje wat ik nog nooit eerder heb gehoord.

Als ik gewoon in programma's bezig ben enz dan geen probleem. Het is echt alleen met scrollen en pagina's met veel afbeeldingen.

Het geluidje is echt pas gekomen nadat vista is geinstalleerd.
En alle drivers en dergelijke zijn gewoon beschikbaar.

Weet iemand wat het kan zijn??? Of die hetzelfde probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:06

WoutF

Hoofdredacteur
Tiduz schreef op zondag 18 februari 2007 @ 17:31:
draai vista nu sinds de launch, nog geen ene keer blue screen gehad ofzo, ook is die Surrogate functie wel handig van explorer.exe, niet meer je hele startbalk en iconen weg :D

ps. enige ''probleem'' dat ik nog heb: Zijn er mensen met een asus mobo (p5w dh deluxe misschien) die ook last hebben met du meter dat de dubbele upload getoont word? misschien dat iemand het al opgelost heeft dan hoor ik het erg graag.
Gewoon bij options onder Network Interfaces to Monitor ipv 'All Interfaces' je netwerkkaart selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Normaal post ik nooit in dit topic (lees het wel altijd :P ) en mijn (voor)oordeel was dat Vista te zwaar is en IK hem daarom niet goed vond. Maar vandaag had ik toch even een momentje waarop ik dacht: Wow( :P ) Wat was het geval:
Ik heb van mijn opa de Windows Vista DVD geleend en wou de 30 dagen trail wel eens proberen als Dual boot naast mijn Windows XP. Ik wou dit eens proberen op een oudere pc en dus haalde ik mijn AMD AhtlonXP 2400+ van boven. Ik installeren en alles ging goed, draaide ook vlotjes moet ik zeggen. (systeem: AMD AhtlonXP 2400+, 786MB ram, Nvidia Geforce 6600GT) Na 4 a 5 uur moest ik de pc herstarten omdat ik even de cool fans had schoongemaakt, hierbij had ik ook het 512MB reepje er uit gehaald en zat alleen de 256MB reep er nog in. Ik was vergeten de 512MB terug te stoppen en boot de pc dus met Windows Vista. Het ging nog snel ook :o mijn systeem kreeg dan wel een 1.0 vanwege die 256MB maar het liep best lekker en was nog aardig snel ook :|
Geheugen gebruik was dan wel weer 94% en CPU gebruik was 17% :P
Kortom: Vista KAN gebruikt worden op een PC met 256MB :o :P

(Aero interface was wel automatisch uit gegaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
WoutF schreef op zondag 18 februari 2007 @ 18:28:
[...]

Gewoon bij options onder Network Interfaces to Monitor ipv 'All Interfaces' je netwerkkaart selecteren.
heb ik al gedaan, en dat werkt nu juist niet (onder XP wel), er zijn meer mensen met dit probleem maar ik kan nergens een oplossing vinden, erg jammer heb 2 netwerkpoorten, allebei geprobeerd en hij geeft bij allebei de dubbele upload aan, de download klopt wel

[ Voor 12% gewijzigd door Tiduz op 18-02-2007 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Tiduz schreef op zondag 18 februari 2007 @ 17:31:
je hebt wel versie 3.50, die is namelijk Microsoft Vista compatable. Misschien dat dat wat uit maakt..

[ Voor 16% gewijzigd door Br@m op 18-02-2007 21:36 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Famoso schreef op zondag 18 februari 2007 @ 12:18:

Het enige nadeel dat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken heeft te maken met het afspelen van video's. 720p x264 en mpeg2 video's spelen op mijn computer in XP perfect af, in Vista schiet het cpu-gebruik bij het afspelen van dergelijke video's echter richting de 100% en spelen de video's dus niet goed af.
Mocht iemand ooit hetzelfde probleem ondervinden; het gebruiken van de KMplayer die eerder in dit topic genoemd werd heeft bij mij ook dit probleem verholpen. Geweldige mediaplayer!

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dit staat ook al in een apart topic, maar ik meld het toch even: er zijn officieel geen Vista raid drivers voor de Intel ich5R southbridge, maar raid floppy-utility versie 5.5 werkt. Zelf getest, en gaat als een tiet. :9

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 18-02-2007 22:29 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Lees de Vista FAQ

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 11) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.