[Discussie] Het grote Vista Ervaringen topic [Deel 12]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.110 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

prutser001 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 00:20:
[...]
Als je het even doorleest kom je erachter dat je moet heractiveren NA 180 (180+30 dagen "out-of-grace" = 210 ) dagen. Ook bij het veranderen van hardware moet Vista weer geactiveerd worden.
Je hebt b.v een defecte vga zet er tijdelijk een andere in en je hebt 30 dagen om de activatie weer uit te voeren anders gaat Vista in de zgn "Out-of-grace reduced functionality mode" wat bij tweakers nog weleens voorkomt (Je hardware vervangen dat is).
Dit lijkt me werkelijk waardeloos als je een TD machine met Vista hebt om b.v. hardware/drivers te testen.

Dus ja je moet Vista heractiveren bij hardware veranderingen en zoiezo na 180 dagen, op mijn werk ga ik iedere klant afraden om Vista aan te schaffen als die mensen er geen verstand van hebben, zijn ze wat slimmer dan zoeken ze het maar uit.
Volgens mij zeurt ie toch alleen als je het moederbord veranderd?
En zo ja, dan moet je ff bellen met MS en krijg je gewoon een nieuwe key (mits je het natuurlijk beleeft vraagt 8)7 )

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dit gaat helemaal niet over retail of OEM dozen, dit gaat over enterprise varianten. Wanneer een bedrijf zelf een licensing server heeft staan bijvoorbeeld. Dan moet een client PC zichzelf om de zoveel tijd kunnen verifiëeren, maximaal na 180 dagen. Dus ik snap niet wat nu je probleem is? :?
KMS: Key Management Service (The central service in VLK 2.0 that handles volume activation of all clients and servers in an enterprise network. Target: Larger networks (at least 25 machines) that client machines can regularly connect to.)
MAK: Multiple Activation Keys (This is the new implementation of activation via the VLK 1.0 method... but with quite a few differences. They will be leveraged the same way as original VLK’s were in XP and Windows Server VLM except, unlike XP and Windows Server-generation volume licensing, MAK’s, like retail keys, *WILL* need to be activated through Microsoft, so… bye-bye to corporate keys not needing activation!)
Oftewel, lees eerst waar je over blaat, voor je begint. ;)

[ Voor 56% gewijzigd door --MeAngry-- op 02-03-2007 01:05 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

djmantri schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 00:47:
[...]

Volgens mij zeurt ie toch alleen als je het moederbord veranderd?
En zo ja, dan moet je ff bellen met MS en krijg je gewoon een nieuwe key (mits je het natuurlijk beleeft vraagt 8)7 )
quote:
You do not reactivate Windows Vista within three days after you replace a major hardware component in the computer.

Ik kwam ook wat tegen dat als je je HD cloned je ook weer moet activeren, mij teveel gedoe.
Imho heeft MS niets te maken wat jij met je hardware doet, als ik een stukje hardware wil vervangen is dat mijn zaak. M$ heeft al zoveel invloed op Vista (ja duh het zijn de makers) en dat ze dan nu ook nog de dienst gaan uitmaken of jij je hardware wel/niet mag vervangen zonder eerst weer zo'n hinderlijke activatie te ondergaan daar bedank ik voor.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

--MeAngry-- schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 01:04:
Dit gaat helemaal niet over retail of OEM dozen, dit gaat over enterprise varianten. Wanneer een bedrijf zelf een licensing server heeft staan bijvoorbeeld. Dan moet een client PC zichzelf om de zoveel tijd kunnen verifiëeren, maximaal na 180 dagen. Dus ik snap niet wat nu je probleem is? :?

[...]

Oftewel, lees eerst waar je over blaat, voor je begint. ;)
Als je even oplet voordat je blaat : The behavior of reduced functionality mode in Windows Vista en dit even leest zie je onderaan :

APPLIES TO
• Windows Vista Ultimate
• Windows Vista Enterprise
• Windows Vista Business
• Windows Vista Home Premium
• Windows Vista Home Basic
• Windows Vista Starter
• Windows Vista Enterprise 64-bit edition
• Windows Vista Home Basic 64-bit edition
• Windows Vista Home Premium 64-bit edition
• Windows Vista Ultimate 64-bit edition
• Windows Vista Business 64-bit EN

Lijkt me duidelijk, staan alle versies apart vermeld dus vreemd.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
ik zie het probleem hier niet hoor. Wat is er zo erg om weer te heractiveren? Het is immers zo gepiept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:30
Achja, sommige mensen willen altijd wat te zeuren hebben he, het is overigens alleen bij vervanging van het moederboard of je schijf waar Vista opstaat, dus herinstallatie is altijd activeren, ook bij XP :P

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:16
Ik heb het nu ruim een maand draaiien en het bevalt me behoorlijk goed, er is alleen een ding waar ik soms helemaal gek van wordt en dat is het feit dat mijn harddisk continue aan het swappen blijft. Op de C schijf is gewoon 20 gig beschikbaar en verder heb ik 2 gb aan RAM. Heb dus geen idee of dit wel klopt. Ik heb overigens wel UAC uitgeschakeld, werd ik helemaal gek van en transcode360 werkte er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
Ik heb sinds 04-02-2007 Vista Premium NL. Verleden week de videokaart en de geluidskaart vervangen door snellere en een betere versie. Opnieuw activeren was niet nodig en volgens mij geld dit dan ook alleen bij een ander moederbord of als je elke week de boel omgooit of zo iets. Bij normaal gebruik kan je dus rustig zaken vervangen zonder activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt, heractivatie is alleen nodig als:
- je het moederbord vervangt
- herinstalatie (dit doe je dus ook bij een nieuwe schijf)

voor extra geheugen nieuwe processor etc is geen activatie nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshal1
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-03-2022
Ok ik heb zelf geen vista maar ik heb begrepen dat deze activatie regel dus verschilt per vista versie.
Het ligt er dus aan, heb je een oem versie dan zijn de regels weer anders dan wanneer je een retail of corporate versie zou hebben.

The behavior of reduced functionality mode in Windows Vista

Ik denk dat dit artikel (wat trouwens door verschillende mensen voor mij al gepost is) prima uitlegt hoe het precies zit.

[ Voor 15% gewijzigd door Marshal1 op 02-03-2007 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk om via remote admin op vista te komen vanuit een xp bak?
welke poort moet ik openzetten voor RA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
[...]

Als je het even doorleest kom je erachter dat je moet heractiveren NA 180 (180+30 dagen "out-of-grace" = 210 ) dagen. Ook bij het veranderen van hardware moet Vista weer geactiveerd worden.
Je hebt b.v een defecte vga zet er tijdelijk een andere in en je hebt 30 dagen om de activatie weer uit te voeren anders gaat Vista in de zgn "Out-of-grace reduced functionality mode" wat bij tweakers nog weleens voorkomt (Je hardware vervangen dat is).
Dit lijkt me werkelijk waardeloos als je een TD machine met Vista hebt om b.v. hardware/drivers te testen.

Dus ja je moet Vista heractiveren bij hardware veranderingen en zoiezo na 180 dagen, op mijn werk ga ik iedere klant afraden om Vista aan te schaffen als die mensen er geen verstand van hebben, zijn ze wat slimmer dan zoeken ze het maar uit.
het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit echt zo is...
dus als ik een Vista Home Premium retail voor 280 euro koop, en installeer, zou ik na elke 180 dagen opnieuw moeten activeren? en wat is daar precies het nut van, hij is toch al geactiveerd dus wat is het nut ervan dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ja met ^^, kun je dat onderbouwen prutser001 want ik vind dat een behoorlijk interessante theorie waar ik zeker weten mijn vraagtekens bij heb.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:21:
[...]

Even een keer runnen als administrator. Photoshop bleef hier constant zeuren over een registratie e.d en dat was na het eenmaal opstarten met admin rechten verholpen. Op een andere pc deed ie net zoiets als jij omschrijft en ook daar was het probleem na een rechtermuisklik en run as administrator verholpen.
Helaas werkt dit niet. In welke map installeer jij het? de Program Files (x86) of gewoon Program Files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:08:
is het mogelijk om via remote admin op vista te komen vanuit een xp bak?
welke poort moet ik openzetten voor RA?
Ehmmm.....als je nou vraagt of ie onder Vista werkt ok, maar dit zijn allemaal puur Radmin (Remote Administrator) gerelateerde vragen. Volgens hier compatible met 32-bits vista versies. Lijkt me dat je zelf wel kan uitzoeken met welke poort Radmin werkt, dit is niet veranderd onder Vista.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
prutser001 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 01:05:
[...]

quote:
You do not reactivate Windows Vista within three days after you replace a major hardware component in the computer.

Ik kwam ook wat tegen dat als je je HD cloned je ook weer moet activeren, mij teveel gedoe.
Imho heeft MS niets te maken wat jij met je hardware doet, als ik een stukje hardware wil vervangen is dat mijn zaak. M$ heeft al zoveel invloed op Vista (ja duh het zijn de makers) en dat ze dan nu ook nog de dienst gaan uitmaken of jij je hardware wel/niet mag vervangen zonder eerst weer zo'n hinderlijke activatie te ondergaan daar bedank ik voor.
En bij XP is dat niet anders ;)
Dus je draait nog vrolijk Windows ME, ga ik vanuit? :P

Sorry, hoor, maar waar heb je het nou over? Dat er eventueel 2 keer per jaar geactiveerd moet worden? En daar een OS op afknallen? :D

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19
Ghostrider(NL) schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:21:
Ja met ^^, kun je dat onderbouwen prutser001 want ik vind dat een behoorlijk interessante theorie waar ik zeker weten mijn vraagtekens bij heb.
Dat gezeur over activeren binnen 180 dagen is alleen bij de Enterprise varianten zoals Buisness, en dan valideert Vista tegen de eigen interne activaties server KMS. Dus mensen lezen niet goed en laten zich van de leg brengen door iemand die ook niet goed leest en daarna aannames doet...

Die 180 dagen regel is dus de vervanging van de Volume License Key...corporate versie zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 12:28
Ja, er is ten opzichte van Windows XP helemaal niks veranderd. Beetje nutteloos gemekker dit. Je moet Windows Vista gewoon activeren zodra je hem installeerd en als een grote hardware wijziging plaatsvind. Daar valt een moederbord en volgens mij een HDD idd onder. Als je een videokaart vervangt of een reepje geheugen erbij zet, hoef je echt niet Windows opnieuw te activeren. Een test-pc om hardeware uit te testen zal dus niet om elke scheet opnieuw geactiveerd moeten worden. En daarnaast denk ik dat het OS dat op een "echte test-pc" staat (en regelmatig nieuwe hardware zal bevatten) niet echt lang erop zal staan...dat word ook regelmatig opnieuw geinstalleerd.

Daarnaast is dat hele activeren ook echt geen last (ff 3 sec wachten via internet, of 2 minuutjes aan de telefoon hangen met de vriendelijke computerstem van Microsoft ;) ). Illegale users zullen er natuurlijk wel een hoop vast door hebben...mja...dat is hun probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
DarkShadow schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 08:43:
Ik heb het nu ruim een maand draaiien en het bevalt me behoorlijk goed, er is alleen een ding waar ik soms helemaal gek van wordt en dat is het feit dat mijn harddisk continue aan het swappen blijft. Op de C schijf is gewoon 20 gig beschikbaar en verder heb ik 2 gb aan RAM. Heb dus geen idee of dit wel klopt. Ik heb overigens wel UAC uitgeschakeld, werd ik helemaal gek van en transcode360 werkte er niet mee.
Is je HDD echt aan het swappen of is Windows gewoon druk bezig? Het kan namelijk ook zijn dat de WDS (windows desktop search) z'n index aan het bijwerken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
iBenshi schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:38:
Ja, er is ten opzichte van Windows XP helemaal niks veranderd. Beetje nutteloos gemekker dit. Je moet Windows Vista gewoon activeren zodra je hem installeerd en als een grote hardware wijziging plaatsvind. Daar valt een moederbord en volgens mij een HDD idd onder. Als je een videokaart vervangt of een reepje geheugen erbij zet, hoef je echt niet Windows opnieuw te activeren. Een test-pc om hardeware uit te testen zal dus niet om elke scheet opnieuw geactiveerd moeten worden. En daarnaast denk ik dat het OS dat op een "echte test-pc" staat (en regelmatig nieuwe hardware zal bevatten) niet echt lang erop zal staan...dat word ook regelmatig opnieuw geinstalleerd.

Daarnaast is dat hele activeren ook echt geen last (ff 3 sec wachten via internet, of 2 minuutjes aan de telefoon hangen met de vriendelijke computerstem van Microsoft ;) ). Illegale users zullen er natuurlijk wel een hoop vast door hebben...mja...dat is hun probleem.
ik vind het ook handig dat je vista gewoon zonder key kunt installeren en kunt gebruiken...en ook altijd een nieuwe key kunt invoeren...ik heb 'm nu gewoon draaien zonder key :+
handig toch, en je kan 30 dagen 4 x resetten dus 120 dagen draaien zonder ook maar 1 key gebruikt te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
sl1200 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:58:
Ik kan geen websites toevoegen aan mijn favorieten in IE7. Ik krijg steeds een error zoals hier op de foto:
[afbeelding]
Het is wel zo dat mijn IE7 favorieten map dezelfde is als die door XP in dual-boot gebruikt wordt. Heeft IE7 in Vista dan geen scrijfrechten ervoor?

Standaard uitschakelen van Vista levert (ook) bij mij problemen op: default gaat Vista dan in hibernate mode wat op zich vlotjes gebeurt. Maar opnieuw aanzetten duurt 2x zo lang dan een koude boot na Power-Off. Het scherm is eerst een tijdje helemaal zwart met rare strepen in beeld (ik gebruik wel de meest recente nVidia drivers voor 64-bit Vista). Vervolgens krijg ik alleen een wachtwoord balk van het inlog-scherm te zien en moet met mijn muis over de rest van het scherm om het zichtbaar te maken (alsof refresh uit staat). Na inloggen duurt het erg lang voordat ik uberhaupt iets van het desktop zie. Daarom schakel ik mijn PC liever helemaal uit als ik Vista draai.
Dat ligt denk ik aan je nVidia drivers. Die zijn op dit moment gewoon brakjes. De drivers van Ati zijn ook nog lang niet super (qua performance) maar zijn wel (redelijk) stabiel. nVidia heeft echt nog een hoop werk te doen. Als je pc trouwens terug komt van hibernate-mode, is hij dan gewoon lang bezig met laden of blijft het scherm een lange tijd op zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
Thrills33ka schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:45:
ja hij loopt op mijn C2D E6400 @ 2.5 Ghz + XfX Geforce 6800 GS XXX edition + 2 gig ddr2 @ 750 Mhz + Asus P5B
al niet bijzonder geweldig...hij loopt gewoon "aardig"....en dat met zo'n systeem....maar ik merk wel dat ie toch met bepaalde dingen enorm sneller is, en de interface is zeker verbeterd...er zitten een paar verdomd handige dingen in....
is een score van 5.3 eigelijk goed? wat zijn jullie systeem scores in Vista?
Jep! Een score van 5.9 is volgens mij op dit moment het hoogst haalbare. En aangezien je uiteindelijke score berekend wordt aan de hand van het laagste onderdeel (ik gok je hdd?) is een 5.3 gewoon erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
Thrills33ka schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:18:
denken jullie trouwens dat het volgende voor conflicten kan gaan zorgen:
heb net vanuit XP mijn 160 gig HD opgesplitst in 2 x 80...en daarbij een 2e partitie gemaakt met als letter F:\...
in Vista is dit gewoon de C:\ schijf en ziet hij de schijf waar XP op staat als de D:\ schijf....is dit normaal? en kan dit geen kwaad verder?
heb trouwens na het installen van de Geforce Vista x64 driver, geen nvidia control panel rechtsonder....hoe kan dat? hoe wil ik anders de settings aanpassen enz.
Neej, Windows Vista maakt van zijn systeemschijf (de schijf of partitie waar Vista op geinstalleerd is) automatisch een C:\ schijf. Dit omdat in Windows de C:\ als basispunt of root gezien wordt. Andere schijven of partities met een OS erop volgen dan daar op, in jouw geval de D:\. Dit is dus gewoon normaal en zal Vista en XP niet beinvloeden op de manier waarop ze werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
Thrills33ka schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:48:
[...]

ik vind het ook handig dat je vista gewoon zonder key kunt installeren en kunt gebruiken...en ook altijd een nieuwe key kunt invoeren...ik heb 'm nu gewoon draaien zonder key :+
handig toch, en je kan 30 dagen 4 x resetten dus 120 dagen draaien zonder ook maar 1 key gebruikt te hebben
Ja, dit is uitermate handig. Zo kan je Windows Vista mooi testen zonder geneuzel met een key of wat dan ook. Heel handig dus als je zo'n (hardware)test-pc hebt...als je hem opnieuw moet installeren hoef je alleen de pc erin te proppen, 4 keer te klikken en een half uurtje later staat Windows er weer fris en fruitig op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik ben eerlijk gezegd nog niet van plan om het aan te schaffen omdat het mijns inziens nog niet zoveel meerwaarde geeft tov mijn goed werkende XP.

Maar tip voor de mensen die veel opnieuw willen installeren.

Installeer Vista kaal, dan activeren. Dan even een ghost image maken.
Kan je gewoon elke keer die image terugzetten, want die is al geactiveerd lijkt me. Kan je dus zoveel herinstallaties doen als je zelf wilt.

Tja dat je moet bellen als je een nieuw moederbord hebt, is alleen bij de OEM en dat is de reden dat deze veel goedkoper is. Het is gewoon niet de bedoeling dat je die op meerdere hardware configs achter elkaar draait, dan moet je eigenlijk retail kopen.

Maarja we zijn hollanders he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeOS schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:22:
[...]

Ehmmm.....als je nou vraagt of ie onder Vista werkt ok, maar dit zijn allemaal puur Radmin (Remote Administrator) gerelateerde vragen. Volgens hier compatible met 32-bits vista versies. Lijkt me dat je zelf wel kan uitzoeken met welke poort Radmin werkt, dit is niet veranderd onder Vista.
ach he nee ik bedoel Remote Desktop :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iBenshi schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:50:
[...]

Dat ligt denk ik aan je nVidia drivers. Die zijn op dit moment gewoon brakjes. De drivers van Ati zijn ook nog lang niet super (qua performance) maar zijn wel (redelijk) stabiel. nVidia heeft echt nog een hoop werk te doen. Als je pc trouwens terug komt van hibernate-mode, is hij dan gewoon lang bezig met laden of blijft het scherm een lange tijd op zwart?
Zeg maar gerust BRAK. Ik heb sinds een paar weken de Striker Extreme met 680i chipset en heb niets dan ellende met die drivers van Nvidia meegemaakt. Verschrikkelijk gewoon. Ik draai nu met de standaard windows update drivers die Vista me heeft gegeven en dan draait het lekker alleen heb ik 300euro betaald voor een moederbord en wil daar dan eigenlijk ook geoptimaliseerde drivers voor die chipset bij. Dit is mijn eerste kennismaking met moederbord chipsets van Nvidia en die zijn tot nu toe niet goed te noemen. Ben van plan om op een andere schijf XP te installeren en te kijken of de drivers daar wel goed zijn. Niet dat ik dan terug ga maar dan weet ik tenminste dat het aan de drivers ligt en niet aan de hardeware.

Maar goed, voordat dit een klaagzang word over drivers van Nvidia stop ik maar weer. Moest het gewoon eventjes kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:02:
[...]
ach he nee ik bedoel Remote Desktop :X
Remote Desktop werkt prima vanaf een XP bak . Wel even zorgen dat je de nieuwe Terminal Services Client 6.0 installeerd op je XP bak *klik*.

Binnen vista zul je moeten aangeven dat je Remote Desktop connecties toestaat en eventueel poort 3389 open zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeOS schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:41:
[...]

Remote Desktop werkt prima vanaf een XP bak . Wel even zorgen dat je de nieuwe Terminal Services Client 6.0 installeerd op je XP bak *klik*.

Binnen vista zul je moeten aangeven dat je Remote Desktop connecties toestaat en eventueel poort 3389 open zetten.
thx! ik ga het vanavond proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:25:
[...]

Zeg maar gerust BRAK. Ik heb sinds een paar weken de Striker Extreme met 680i chipset en heb niets dan ellende met die drivers van Nvidia meegemaakt. Verschrikkelijk gewoon. Ik draai nu met de standaard windows update drivers die Vista me heeft gegeven en dan draait het lekker alleen heb ik 300euro betaald voor een moederbord en wil daar dan eigenlijk ook geoptimaliseerde drivers voor die chipset bij. Dit is mijn eerste kennismaking met moederbord chipsets van Nvidia en die zijn tot nu toe niet goed te noemen. Ben van plan om op een andere schijf XP te installeren en te kijken of de drivers daar wel goed zijn. Niet dat ik dan terug ga maar dan weet ik tenminste dat het aan de drivers ligt en niet aan de hardeware.

Maar goed, voordat dit een klaagzang word over drivers van Nvidia stop ik maar weer. Moest het gewoon eventjes kwijt.
Haha...we voelen met je mee :P Ik kwam er trouwens net achter dat als je ingestelt hebt dat bekende extenties gewoon getoond worden en je de naam van een bestand wil veranderen, de extentie niet geselecteerd wordt wanneer je op F2 drukt. Dat is echt een kleine verbetering maar oh zo handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
iBenshi schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:01:
[...]

Haha...we voelen met je mee :P Ik kwam er trouwens net achter dat als je ingestelt hebt dat bekende extenties gewoon getoond worden en je de naam van een bestand wil veranderen, de extentie niet geselecteerd wordt wanneer je op F2 drukt. Dat is echt een kleine verbetering maar oh zo handig!
Ik ontdekte ook zo'n handigheidje. Als je een document wilt opslaan (of een gedownloade file wilt opslaan) en je hebt zeg maar geen netwerkverbinding naar de locatie dan type ik altijd even het UNC path in bij de bestandsnaam (je kunt natuurlijk ook een lokale map opgeven :) ).
Omdat (vooral bij een gedownloade file) de bestandsnaam al ingevuld staat in het bestandsnaam vak doe ik altijd ff CTRL-C en als ik dan de juiste map gevonden heb weer CTRL-V, dan hoef ik zelf de bestandsnaam niet weer in te typen. Vista doet dat automatisch. Dus : de bestandsnaam staat er, je typt (of plakt) de locatie in het vakje bestandsnaam (unc pad of lokale map) en daarna staat gelijk (automatisch) de bestandsnaam er weer.

Kleine verbetering, maar zoals mijn bovenbuurman al zegt, maar oh zo handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
stormfly schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:38:
[...]

Dat gezeur over activeren binnen 180 dagen is alleen bij de Enterprise varianten zoals Buisness, en dan valideert Vista tegen de eigen interne activaties server KMS. Dus mensen lezen niet goed en laten zich van de leg brengen door iemand die ook niet goed leest en daarna aannames doet...

Die 180 dagen regel is dus de vervanging van de Volume License Key...corporate versie zegmaar.
Kijk dat klinkt heel wat logischer, daarom had ik dus al een vraagteken bij eerder genoemd verhaal. Thanx voor de verheldering.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
[...]

Je doet net alsof activatie een hele gebeurtenis is. Je merkt er niets van en is in een paar seconden gebeurt. Ook Xp moet je heractiveren als je teveel hardware veranderd. Toevallig laast bij een vriend van me Xp-pro. Er kwam een andere harddisk in als bootschijf..... heracitvatie per telefoon.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even de volgende vraag:

Via de upgrade-site krijg ik binnenkort Vista home premium.
Stel ik ga nu upgraden, maar over 1 jaar ligt mijn OS op zijn kont en wil ik Vista opnieuw installeren.

De upgrade werkt alleen als er een versie van XP op de schijf staat (in dit geval staat vista er dus al op) kan ik dan wel gewoon mijn upgrade DVD gebruiken (opstarten,installeren zonder key en dan nog vanuit vista zelf installeren) of is dit niet mogelijk!

Ik zie het bos nog wel, maar er staan heel veel bomen voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor een upgrade heb je een legale voorgaande OS nodig ja.
er zijn wel verschillende tips op internet te vinden over hoe je een upgrade kan instaleren zonder eerst bijv. xp geinstaleert te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:03:
Even de volgende vraag:

Via de upgrade-site krijg ik binnenkort Vista home premium.
Stel ik ga nu upgraden, maar over 1 jaar ligt mijn OS op zijn kont en wil ik Vista opnieuw installeren.

De upgrade werkt alleen als er een versie van XP op de schijf staat (in dit geval staat vista er dus al op) kan ik dan wel gewoon mijn upgrade DVD gebruiken (opstarten,installeren zonder key en dan nog vanuit vista zelf installeren) of is dit niet mogelijk!
Een upgrade kun je ook installeren over een niet geactiveerde vista installatie, zonder key (dat is dus de tip). Dus ik zou zeggen dat je met een upgrade ook over een geactiveerde vista moet kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
DeOS schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:40:
[...]

Een upgrade kun je ook installeren over een niet geactiveerde vista installatie, zonder key (dat is dus de tip). Dus ik zou zeggen dat je met een upgrade ook over een geactiveerde vista moet kunnen installeren.
Nou...dat eerste is volgens mij niet waar. Voordat je kan beginnen met een upgrade, controleert Vista eerst of het OS geactiveerd en legitiem is. Dan pas begint hij met de installatie. Een upgrade over Vista heen (dus Vista opnieuw installeren over de oude "brakke" Vista) is denk ik ook wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Laatst online: 05:16
Nu 5 dagen vista business, eerste grote aanvaring:
Installatie cd dubbelklik setup.exe gebeurt niets behalve zandloper. Explorer vastgelopen. Via task manager beeindigen. Windows gaat kijken wat het probleem kan zijn: klik close. Kom in vicieuze cirkel, steed weer zelfde bericht. Uiteindelijk weer een schoon bureaublad geen apps meer open. Explorer wil echter niet meer starten. Zegt in task manager dat er geen apps open zijn. Computer afsluiten via task manager: wil niet binnen 3 minuten : RESET knop
Bij opnieuw starten nogmaals geprobeerd : hele verhaal herhaalt zich.
Zelfde schijfje in dvd drive laptop : geen problemen.
Kan wel zijn dat er een probleem is tussen drive en schijfje maar zou het wel leuk vinden als mijn OS daar anno 2007 ietsje minder instortend kaartenhuisje van zou worden.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
iBenshi schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:18:
[...]
Nou...dat eerste is volgens mij niet waar. Voordat je kan beginnen met een upgrade, controleert Vista eerst of het OS geactiveerd en legitiem is. Dan pas begint hij met de installatie. Een upgrade over Vista heen (dus Vista opnieuw installeren over de oude "brakke" Vista) is denk ik ook wel mogelijk.
*kuch*klik*kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
Verrek...je hebt gelijk. Heb niks gezegt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik probeer iets naar de map windows/systm32 te kopieren en te replacen, echter wil hij dat niet doen omdat ik geen toestemming zou hebben. Hoe zorg ik ervoor dat ie dit wel doet, door als admin te draaien? Dat ben ik dus al, echter werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Nou mensen Windows Vista krijgt van mij een dikke 2. Waarom:

1- Alles is minder makkelijk te bedienen dan in XP
2- Het is zo traag als wat op een modere PC
3- Nog het een en ander aan bugs met driver
4- Internet radio werkt niet zo maar met firefox en Media Player 11 wat in XP gewoon werkte.
5- Op me eigen PC installeert hij niet omdat hij de driver van de DVD drive niet heeft. Vraagt hij of ik een Floppy/CD er in wil doen met de driver. Nja dit is wel heel erg triest.

Het is gewoon een NEC brander heeft verder nooit problemen gegeven maar Vista herkend em gewoon niet. Ik ga er dus niet eens moeite voor doen om em te installeren. Dus ik wacht gewoon een jaar of anderhalf. Ben van Win 98 SE overgestapt naar 2000 SP3 > SP4 en later Win XP SP1 net voor SP2 uit kwam dus ben totaal geen early adopter. En zo te zien maar goed ook gezien de bugs.

( Post is getypt met wat frustratie maar ik ga er van uit dat de meeste daar wel doorheen kunnen lezen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 02-03-2007 16:42 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
DaannO schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:31:
Ik probeer iets naar de map windows/systm32 te kopieren en te replacen, echter wil hij dat niet doen omdat ik geen toestemming zou hebben. Hoe zorg ik ervoor dat ie dit wel doet, door als admin te draaien? Dat ben ik dus al, echter werkt het niet.
ik kreeg gewoon de vraag of ik da wilde doen, dan kreeg IK , dat UAC, en zei ik continue.. en voila :P, alles werd gekopieerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Dutch2007 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:42:
[...]

ik kreeg gewoon de vraag of ik da wilde doen, dan kreeg IK , dat UAC, en zei ik continue.. en voila :P, alles werd gekopieerd...
AUC heb ik uitgezet. Ik ga ff verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 19:26

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Astennu schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:41:

4- Internet radio werkt niet zo maar met firefox en Media Player 11 wat in XP gewoon werkte.
5- Op me eigen PC installeert hij niet omdat hij de driver van de DVD drive niet heeft. Vraagt hij of ik een Floppy/CD er in wil doen met de driver. Nja dit is wel heel erg triest.

Het is gewoon een NEC brander heeft verder nooit problemen gegeven maar Vista herkend em gewoon niet. Ik ga er dus niet eens moeite voor doen om em te installeren. Dus ik wacht gewoon een jaar of anderhalf. Ben van Win 98 SE overgestapt naar 2000 SP3 > SP4 en later Win XP SP1 net voor SP2 uit kwam dus ben totaal geen early adopter. En zo te zien maar goed ook gezien de bugs.

( Post is getypt met wat frustratie maar ik ga er van uit dat de meeste daar wel doorheen kunnen lezen :)
Mijn NEC brander werkt anders zonder enig probleem, ook gaat internet Radio hier goed.

Verder is Vista echt niet traag op een moderne pc, mijn pc is ong. 3jaar oud en het draait als een trein.

De driver support is het enige waar ik mee bezig ben, vooral Creative en NVidia, maken er een zooite van en van bedrijven van zulk formaat zou je beter mogen verwachten!
Heb je 100% zeker de final versie gebruikt toen je ging testen? Het kan ook zijn dat het traag was door driver support.

Het is overigens natuurlijk je volste recht bij XP te blijven, maar omdat de NEC en radio bij mij welk werken, denk ik dat er iets anders aan de hand is.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh

1 - Wat is er dan minder makkelijk? Heb daar zelf helemaal geen last van en vind features als de miniatuur venster dat je te zien krijg bij alt-tab en als je je muis boven het programma in de taakbalk houd erg handig en de search functie vind ik ook erg super!. Zo kan ik er nog wel een aantal opnoemen.
2 - Heb daar zelf geen last van. Zorg natuurlijk wel dat je minimaal 1gb geheugen hebt.
3 - Die fout kan je moelijk aan Vista toewijzen en daarop een lager cijfer geven omdat die fout nou eenmaal bij de hardware fabrikanten ligd.
4 - luister zelf nooit intrenet radio dus kan ik niets over zeggen.
5 - ehmmm dat is idd wel erg k**je

Ben zelf we erg tevreden met Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03-2024
Kurios schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:59:
Ik ben eerlijk gezegd nog niet van plan om het aan te schaffen omdat het mijns inziens nog niet zoveel meerwaarde geeft tov mijn goed werkende XP.

Maar tip voor de mensen die veel opnieuw willen installeren.

Installeer Vista kaal, dan activeren. Dan even een ghost image maken.
Kan je gewoon elke keer die image terugzetten, want die is al geactiveerd lijkt me. Kan je dus zoveel herinstallaties doen als je zelf wilt.

Tja dat je moet bellen als je een nieuw moederbord hebt, is alleen bij de OEM en dat is de reden dat deze veel goedkoper is. Het is gewoon niet de bedoeling dat je die op meerdere hardware configs achter elkaar draait, dan moet je eigenlijk retail kopen.

Maarja we zijn hollanders he ;)
Ik heb liever wat meer zekerheid of het ook daadwerkelijk werkt, dus is er hier ook al iemand die een image met Ghost of Acronis true image met succes terug heeft gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Wat is er minder makkelijk dan?
Ik vind het configuratiescherm, het startmenu, de sidebar, etc. echt wel een stuk fijner dan XP.
(Maar vooral het startmenu _o_ )
Hier is het sneller dan XP (E6300, 6800LE, 1Gb)
Sja, daar kan MS niets aan doen, maar je hebt helemaal gelijk.
/me kijkt boos naar nvidia
Volgens mij was dat in XP ook al niet echt een succes :+
(Overigens gebruik ik daarom (al sinds XP) mediaplayerconnectivity)
Wacht effe... hij start dus wel op van DVD? B)
Dus ik wacht gewoon een jaar of anderhalf. Ben van Win 98 SE overgestapt naar 2000 SP3 > SP4 en later Win XP SP1 net voor SP2 uit kwam dus ben totaal geen early adopter.
Gelukkig hoef je hem ook niet nu te nemen, het is je goed recht om lekker te wachten.
Het is dat ik een early adopter ben, anders had ik misschien ook wel gewacht :P
En zo te zien maar goed ook gezien de bugs.
Welke bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:21:
Vanmorgen kreeg ik 1 update en 2 vista ultimate extra's.
Voor de Nederlandse versie van Vista Ultimate 64-bits.

MSXML 4.0 SP2 Security Update (KB927978)

Extra's

Bitlocker / EFS
Hold'Em pokerspel

--EDIT--
Was al gepost maar niet gezien.
Ik heb deze updates blijkbaar vandaag pas gezien en dus geinstalleerd. Heeft iemand enig idee wat er veranderd is aan het pokerspel? :? Snap niet zo goed wat daar nou aan veranderd zou zijn. ;)

Edit: Voor de duidelijkheid... ik had Hold 'Em dus allang... en nu ineens kwam daar een update voor.

[ Voor 8% gewijzigd door Barca op 02-03-2007 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik vind het start menu minder overzichtelijk. Ik vond de oude beeldscherm eigenschappen met daar vormgeving ook makkelijker. Maar dat is gewoon een persoonlijke smaak.

Ik heb vista op meerdere Pc's geïnstalleerd allemaal 2 GB ram en een Dual core cpu en toch wou hij af en toe niet meteen reageren. Gewoon vaag.

Verder heb ik wat vage dingen gezien maar kan aan de software liggen die niet goed werkt met vista. Dat is dan ook de rede dat je beter niet in het begin kan overstappen.

Verder start de setup van de CD maar daar na wil hij een floppy met de driver. En neeh hij is helemaal legaal. Dus vind dat maar raar,

Vista is erg mooi maar ik kan bepaalde dingen niet makkelijk vinden. Ook het bestands beheer vind ik niet zo handig. Die standaard download manager laat niet goed zien waar hij zijn bestanden gaat opslaan. Makkelijk voor de mensen die niet goed met pc's om gaan maar lastig voor gebruikers die meer weten. Maar heb gelukkig al iets gevonden dat de view weer classic is.

Ik denk dat het nog wel wat wennen is. Maar een Mix tussen XP en Vista had ik prettiger gevonden. Ook een - punt nog steeds geen multi lanuage. Ik had graag kunnen wisselen tussen NL en Engels. Maar dat kan nog niet. En echt nieuw is het ook niet. De goede dingen die ze gepland hadden zijn er uit gehaald en komen pas in de volgende windows versie uit.

En ik had wat problemen met drivers en software. Ligt misschien niet aan MS maar misschien ook wel. Bij Firefox loop ik tegen wat probleempjes aan bv met die internet radio. Waarom dat ineens niet meer werkt onder vista vind ik raar. Je zou denken dat daar niets verandert. En dan de stotters die ik af en toe heb. Dan wil ik bv het menu openen om me achtergrond aan te passen en dan doet i daar 30 sec over of zo. Erg vaag hoort niet lijkt mij ? En dat hij wel van me DVD drive kan booten maar em daar na niet ziet vind ik helemaal vaag.

Laat ik zo zeggen ik had er meer van verwacht.....

[ Voor 16% gewijzigd door Astennu op 02-03-2007 18:59 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ook een - punt nog steeds geen multi lanuage. Ik had graag kunnen wisselen tussen NL en Engels. Maar dat kan nog niet.
Dat kan prima. Gewoon de juiste MUI voor de gewenste taal downloaden en installeren

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Astennu schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:56:
Ik vind het start menu minder overzichtelijk. [...]. Maar dat is gewoon een persoonlijke smaak.
Nee, is inderdaad ook smaak (en gewenning).
Maar ik persoonlijk ben blij dat we van dat XP-menu verlost zijn.
Nu is het een kwestie van windows-toets, drie letters typen en op enter raggen :)

Of als ik het menu normaal gebruik ben ik zóóó blij dat je niet meer naar rechts-rechts-rechts (en uiteindelijk weer naar links :+) moet bewegen, maar dat alles gewoon vertikaal staat.
Het is merkbaar minder vermoeiend voor je muisarm :)
Verder start de setup van de CD maar daar na wil hij een floppy met de driver. En neeh hij is helemaal legaal. Dus vind dat maar raar,
Vreemd, heb je misschien SATA-schijven?
De goede dingen die ze gepland hadden zijn er uit gehaald en komen pas in de volgende windows versie uit.
Eens :)
En dan de stotters die ik af en toe heb. Dan wil ik bv het menu openen om me achtergrond aan te passen en dan doet i daar 30 sec over of zo. Erg vaag hoort niet lijkt mij ?
Misschien verwees iets naar een folder op een cd of dvd en moest-ie eerst opspinnen ofzo? (Ik zeg maar wat :P)
En dat hij wel van me DVD drive kan booten maar em daar na niet ziet vind ik helemaal vaag.
Inderdaad, behoorlijk vaag, ik snap dat ook niet :)

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 02-03-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ja ik heb SATA HD's maar wat heeft dat er mee te maken dat hij me CDrom niet ziet ? Hij vraagt niet om de sata driver. Dat heb ik zelfs geprobeerd maar hij vraagt echt om de driver voor de DVD drive :D Heb nog nooit zo iets vaags gezien :o

En ik opende niets op een CD/DVD gewoon dat menu om de bureau blad achtergrond te veranderen. Soms doet hij dat gewoon snel een andere keer is hij daar traag.

[ Voor 25% gewijzigd door Astennu op 02-03-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:37
Lol..... bel net met microsoft want wilde mijn vista oem activeren, terwijl ie al een keer geactiveerd was.

"Ja mijn computer ging kapot".
"Noemt u eens een onderdeel op dat vervangen diende te worden".
"Geen idee, heb geen verstand van computers". ;)
"Ok dan maken we er een harde schijf van". :P

M.a.w. een oem is gewoon hetzelfde als een retail versie alleen moet je even een gratis nummer bellen.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Barca schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:54:
[...]
Ik heb deze updates blijkbaar vandaag pas gezien en dus geinstalleerd. Heeft iemand enig idee wat er veranderd is aan het pokerspel? :? Snap niet zo goed wat daar nou aan veranderd zou zijn. ;)

Edit: Voor de duidelijkheid... ik had Hold 'Em dus allang... en nu ineens kwam daar een update voor.
De "update" is de nederlandse versie, die is net pas uitgekomen. Je had waarschijnlijk eerst de engelse versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt waarschijnlijk dan meer aan jou en je systeem dan aan Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
En echt nieuw is het ook niet. De goede dingen die ze gepland hadden zijn er uit gehaald en komen pas in de volgende windows versie uit.
Ben ik het wel mee eens. Volgens mij komen in RC2 van Vista dingen als winFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
maxjuh schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 21:34:
[...]

Ben ik het wel mee eens. Volgens mij komen in RC2 van Vista dingen als winFS
Ehh...RC2.....die is volgens mij ergens in sept/okt 2006 uitekomen 8)7
Duidelijk een geval van Klok en Klepel verhaal volgens mij. Bij Windows Server 2003 was er idd een R2 versie, dat zou natuurlijk bij Vista ook kunnen gebeuren 8) maar dan heet het dus R2 en niet RC2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 08-09 06:16
maxjuh schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 01:10:
ik zie het probleem hier niet hoor. Wat is er zo erg om weer te heractiveren? Het is immers zo gepiept
Telefoonangst misschien? :')

Ik heb mijn Vista ondertussen 3 keer geinstalleerd gehad. 1x op mijn P4, en 2x op mijn nieuwe PC, een E6600. Alle 3 de keren ging activeren zonder problemen met een enkele klik via Internet. Uiteraard heb ik de licentie maar 1 keer geinstalleerd staan de P4 heeft geen Vista meer.

Onder XP heb ik ook al een paar keer moeten bellen. Hier in de VS krijg je dan een mannetje in India aan de telefoon die helemaal niet van zijn werk houdt, je een paar standaard vraagjes stelt, jij geeft hen een nummer, je krijgt een nummer terug van ze, dat tik je in, en hoppa je kunt weer even voorruit.

Mug --> Olifant verhaal denk ik.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 08-09 06:16
Astennu schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:41:

Het is gewoon een NEC brander heeft verder nooit problemen gegeven maar Vista herkend em gewoon niet.
Vista herkend blijkbaar alle branders en spelers..... BEHALVE NEC's. NEC branders schijnen een firmware update nodig te hebben. Elke keer als ik ergens iets lees over een brander die het niet doet in Vista is het weer een NEC.

Ik denk dus dat het niet helemaal eerlijk is om Microsoft de schuld te geven dat NEC branders het niet doen. :')

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radagast2005
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Punt 4 heb ik ook last van. Geen enkele MP content werkt in Firefox.

Ticking away the moments that make up the dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

DeOS schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:11:
De "update" is de nederlandse versie, die is net pas uitgekomen. Je had waarschijnlijk eerst de engelse versie?
Dit ging over het pokerspel Texas Hold 'Em dus. Krijg nou wat, ja... het is Nederlands nu. Viel me niet eens op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Ik heb ook een NEC-brander en had ook wat problemen bij het installeren van Vista. Bij mij was het probleem "verholpen" door tijdens de installatie telkens het laatje open en dicht te doen bij elke "volgende stap". Beetje vervelend, maar het probleem was wel verholpen.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Famoso schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:14:
Ik heb ook een NEC-brander en had ook wat problemen bij het installeren van Vista. Bij mij was het probleem "verholpen" door tijdens de installatie telkens het laatje open en dicht te doen bij elke "volgende stap". Beetje vervelend, maar het probleem was wel verholpen.
'k heb ook een NEC brander, geen problemen bij de installatie. Het enige probleem wat ik nu heb is dat hij spontaan geen cd's meer wil branden. Hij brand alleen maar DVD's... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de PCSuite van Nokia?
Ik probeer deze te gebruiken in Xp en/of als admin, maar niets mag baten.
Vista geeft ook foutmeldingen als ik windows opstart.

Heeft iemand deze werkende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

TheVMaster schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:20:
[...]

'k heb ook een NEC brander, geen problemen bij de installatie. Het enige probleem wat ik nu heb is dat hij spontaan geen cd's meer wil branden. Hij brand alleen maar DVD's... :(
Nero7 al geprobeerd?

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Laatst online: 05:16
Nog een grappige ervaring : zelf gebrande dvd in philps lightscribe gedaan (ca 3.7 gB erop): wil de schijf gaan 'prepare blank disk'?????. Toevallig waren de data elders nog aanwezig dus denk : ok Vista ga es lekker je gang: en ja de schijf wordt compleet vern***, is onleesbaar op welke pc dan ook.
Ik dacht nog: misschien was dat schijfje al brak maar vanavond andere DVD precies hetzelfde, Toch maar Vista verzocht met vieze tengeltjes af te blijven. Andere PC kan schijf prima lezen.
Dat is dus al de tweede keer dat Vista compleet onderuit gaat op mijn dvd drive.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:26:

Ik had Nokia hier al over gemaild. Pcsuite doet het gewoon nog niet onder Vista, maar er komt wel een nieuwe versie aan. Echter is het natuurlijk onbekend wanneer precies. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nja heb dus ook een NEC brander, eerste 2 keer rebooten en niks aan de hand.
zet hem van de week aan, weg brander :P

probeer ik hem te flashen:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bijl0633/fok/fout.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bijl0633/fok/apa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10-2023
Wat betreft mediaplayer content in firefox....hier is een redelijk makkelijke oplossing voor:
http://kb.mozillazine.org/Windows_Media_Player

sinds ik dit gedaan heb doet alle wmp content in firefox gewoon doodleuk mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 12-09 13:37
Voor de verdwenen Nec brander....

Misschien dat dit helpt: http://gathering.tweakers...message/27592345#27592345

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:32

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
mastair schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:52:
Lol..... bel net met microsoft want wilde mijn vista oem activeren, terwijl ie al een keer geactiveerd was.

"Ja mijn computer ging kapot".
"Noemt u eens een onderdeel op dat vervangen diende te worden".
"Geen idee, heb geen verstand van computers". ;)
"Ok dan maken we er een harde schijf van". :P

M.a.w. een oem is gewoon hetzelfde als een retail versie alleen moet je even een gratis nummer bellen.
Ze moeten ook wel. Als je buurman zijn pc terug krijgt van de pcboer omdat bepaalde onderdelen waren doorgefikt, dan kan MS niet verwachten dat hij even kan oprammelen wat er vervangen is. Moederbord, wat is dat? MS is gelukkig daar ook totaal niet moeilijk in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
TheVMaster schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 22:09:
[...]

Ehh...RC2.....die is volgens mij ergens in sept/okt 2006 uitekomen 8)7
Duidelijk een geval van Klok en Klepel verhaal volgens mij. Bij Windows Server 2003 was er idd een R2 versie, dat zou natuurlijk bij Vista ook kunnen gebeuren 8) maar dan heet het dus R2 en niet RC2 ;)
woeps natuurlijk bedoelde ik ook.
Windows Fiji is een update die qua vorm vergelijkbaar is met Windows Server 2003 R2 en zal ergens in 2008 gelanceerd worden. Fiji zal voorzien zijn van een krachtigere sidebar die niet alleen maar voor gadgets gebruikt kan worden. Het .NET Framework zal worden bijgewerkt naar versie 3.5 en mogelijk zelfs versie 4. Verder zal WinFS worden toegevoegd, evenals nieuwe versies van de standaard meegeleverde applicaties. Als bonus zou Fiji worden uitgerust met Monaco, een programma à la Apples Garageband, waarmee muziek gecomponeerd kan worden. Ook zal deze revisie van Windows Vista standaard uitgerust zijn met een hd-dvd-decoder. Verder zal er betere spraakherkenningssoftware in het OS aanwezig zijn en zal de 'Trusted Computing'-technologie NGSCB volledig geïmplementeerd worden. Tot slot bevat Fiji een update voor de user interface via nieuwe iconen, wallpapers en allerhande kleine tweaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:29:
nja heb dus ook een NEC brander, eerste 2 keer rebooten en niks aan de hand.
zet hem van de week aan, weg brander :P
Ook bij mij waren ineens mijn beide DVD branders weg. Vista had hier ineens drivers voor nodig maar zoals bij anderen lukte dit dus niet. Vista kon daarnaast ook (nog) niet overweg met bepaalde software die ik eerder gebruikte onder XP. Dit en een paar BSOD onder Vista!!! heeft mij weer doen terug keren naar XP. Eerst maar even wachten op het eerste SP voordat ik weer een poging met Vista ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Er zijn ook nieuwe NVIDIA drivers uit.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder XP kon ik met een register aanpassing en een dll zorgen dat ik miniatuur weergaves kreeg in verkenner van psd files. (Photoshop voor de mensen die dat niet weten)

Die oplossing lijkt niet te werken in Vista. Heeft iemand dat probleem ook al gehad en er een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 11:19:
Er zijn ook nieuwe NVIDIA drivers uit.
Hmm, jammers, had de hoop dat het 680i chipset drivers waren....

Toch bedankt voor de mededeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Laatst online: 17-05 08:39
maartena schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 22:52:
[...]

Vista herkend blijkbaar alle branders en spelers..... BEHALVE NEC's. NEC branders schijnen een firmware update nodig te hebben. Elke keer als ik ergens iets lees over een brander die het niet doet in Vista is het weer een NEC.

Ik denk dus dat het niet helemaal eerlijk is om Microsoft de schuld te geven dat NEC branders het niet doen. :')
Nou niet alleen NEC's. Ik kon Vista instaleren met mijn plextor px-130A en px-708a (beiden op dezelfde kabel / controler), maar na iedere herstart ware alletwee de drives weer weg.
Als ik vervolgens in de Device Manager Scan For Hardware Changes deed, dan werden beiden direct herkend en kregen ze steeds de door mij eerder toegewezen driveletters terug.
In XP had ik deze problemen niet.
Na een firmware update van beide drives gaat het nu wel goed bij het opstarten.

Mij systeem (Intel 6600, Asus p5b deluxe, 8800gtx, 2GB geil, X-Fi gamerextreme is onder XP64 rockstable, maar onder Vista krijg ik 2-3 per dag een blauw scherm (tijdens het spelen van WoW en gebruik van Ventrillo, iets anders doe ik niet voor uren aan 1 stuk).

Maar dualboot is dan ook een zegen.

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik vind het start menu minder overzichtelijk. Ik vond de oude beeldscherm eigenschappen met daar vormgeving ook makkelijker. Maar dat is gewoon een persoonlijke smaak.

Ik heb vista op meerdere Pc's geïnstalleerd allemaal 2 GB ram en een Dual core cpu en toch wou hij af en toe niet meteen reageren. Gewoon vaag.
Dat is inderdaad vaag. Het kan zijn dat de indexing service in de weg zit, dat doet hij nog wel eens in het prille begin. Dat houd op na een aantal dagen gebruik. Anders uitzetten dat ding. (Vooral bij wat oudere harddisks heb je dan vertraging, alhoewel mijn raptortje er weinig last van heeft.)
Vista is erg mooi maar ik kan bepaalde dingen niet makkelijk vinden. Ook het bestands beheer vind ik niet zo handig. Die standaard download manager laat niet goed zien waar hij zijn bestanden gaat opslaan. Makkelijk voor de mensen die niet goed met pc's om gaan maar lastig voor gebruikers die meer weten. Maar heb gelukkig al iets gevonden dat de view weer classic is.

Ik denk dat het nog wel wat wennen is. Maar een Mix tussen XP en Vista had ik prettiger gevonden. Ook een - punt nog steeds geen multi lanuage. Ik had graag kunnen wisselen tussen NL en Engels.
Het startmenu in vista is even wennen, maar daarna fa-nta-stis-ch! Windows knopje, eerste paar letters van wat je wilt hebben + enter en voila! Als je er echt doorheen wilt klikken snap ik je probleem, maar als je bijv. het netwerkscherm wilt hebben doe je: windows-toets, tik je "network" en druk je op enter. Echt, het werkt 10x sneller dan XP!
Maar dat kan nog niet. En echt nieuw is het ook niet. De goede dingen die ze gepland hadden zijn er uit gehaald en komen pas in de volgende windows versie uit.

En ik had wat problemen met drivers en software. Ligt misschien niet aan MS maar misschien ook wel. Bij Firefox loop ik tegen wat probleempjes aan bv met die internet radio. Waarom dat ineens niet meer werkt onder vista vind ik raar. Je zou denken dat daar niets verandert. En dan de stotters die ik af en toe heb. Dan wil ik bv het menu openen om me achtergrond aan te passen en dan doet i daar 30 sec over of zo. Erg vaag hoort niet lijkt mij ? En dat hij wel van me DVD drive kan booten maar em daar na niet ziet vind ik helemaal vaag.

Laat ik zo zeggen ik had er meer van verwacht.....
Tja. Jammer voor je dat het niet helemaal naar verwachting is, en ik begrijp je teleurstelling, maar om nu te zeggen dat "de goede dingen" in de volgende windows versie komen, is wel heel kortzichtig. De nieuwe explorer, de nieuwe prefetcher, de nieuwe zoekfunctionaliteit, de nieuwe system-tools, om maar een paar dingen te noemen zijn wel degelijk verbeteringen. Vraag me niet waarom MS daar nu zoveel jaar voor nodig heeft, maar in mijn ogen is vista wel een verbetering ten opzichte van XP. Echter meer een "XP versie 2" dan echt een revolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
it does not support GeForce Go mobile GPUs.

Waarom heeft nvidia daar nog steeds geen drivers voor gemaakt }:| Ik krijg natuurlijk wel gewoon drivers van Microsoft en heb een website waar wel drivers voor de mobile Go staan voor vista maar dat zijn volgens mij ook maar wat gemodde drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha dit werkte! thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 04:59
Damn philips, waar blijven die webcamdrivers. een email zei ook niks: "blijf de site checken"

Oja, wmp11 werkt nu wel als plugin in firefox, als je de juiste workaround toepast. Zie releasenote 2.0.0.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
weet iemand een goed programma om images mee te maken in Windows Vista Home Premium? ik heb het zojuist geprobeerd met een of andere Norton Ghost versie Suite 2.0, die werkt blijkbaar niet op Home Premium gaf ie aan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

Thrills33ka schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 14:43:
weet iemand een goed programma om images mee te maken in Windows Vista Home Premium? ik heb het zojuist geprobeerd met een of andere Norton Ghost versie Suite 2.0, die werkt blijkbaar niet op Home Premium gaf ie aan :/
Acronis true Image werkt in ieder geval op ultimate, home premium weet ik niet

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Laatst online: 17-05 08:39
Net uitgeprobeerd, maar binnen 10 minuten loopt de videodrv vast en gaat Vista hem opnieuw starten (en dat dan in een loop, vastlopen, opnieuwstarten).
Ben maar weer terug naar de vorige driver.

Mij systeem (Intel 6600, Asus p5b deluxe, 8800gtx, 2GB geil, X-Fi gamerextreme

[ Voor 8% gewijzigd door Bart-01 op 03-03-2007 14:55 ]

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Thrills33ka schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 14:43:
Zit er jouw versie het backupcentrum van Windows zelf? Die maakt vrij compacte images heb ik gemerkt, ik heb wel de ultimate dus misschien heb jij die optie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij werkt nu echt niks meer wat te maken heeft met internet (behalve internet x64)
bij msn direct een foutmelding, internet, skype, etc, zelfs powerdvd werkt niet. en als ik op kruisje druk dan staat er dat het programma wordt afgesloten omdat het niet meer werkt. en dan komt er in een keer te staan onderin beeld: preventie van gegevensuitvoering (DEP) heeft watson client afgesloten. wtf? heeft iemand dit misschien ook al gehad? ligt niet aan spy ware denk ik, heb alles al laten draaien. ik heb anders nog nooit problemen gehad met vista, vind het zelfs superfijn en dan nu dit in een keer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:07
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:26:

Ja, ik heb PCSuite van nokia probleemloos draaien op Vista Enterprice.

Ik start hem alleen met admin rechten, verder niets.

Voor mensen die hun Nvidia videokaart niet overgeclockt krijgen, bij mij was AtiTool de oplossing :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

justifire

Shut up and squat !!

Heb inmiddels Vista Ultimate Retail binnen gekregen.
Kan ik deze nu op meerdere computers instaleren net zoals met XP of is dit niet meer mogenlijk?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Mijn Vista op mijn Dell 6400 laptop klaagt nu bij elk USB apparaat dat hij het niet herkend en een driver wil hebben.

Ik wordt daar wel erg moe van hoor...elke keer gezeur..

Iemand een idee hoe ik het werkend kan krijgen, intel chipset is geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danielson schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 17:26:
[...]

Ja, ik heb PCSuite van nokia probleemloos draaien op Vista Enterprice.

Ik start hem alleen met admin rechten, verder niets.

Voor mensen die hun Nvidia videokaart niet overgeclockt krijgen, bij mij was AtiTool de oplossing :+ :D
Geeft PCSuite dan niet telkens bij het starten van windows een fout?
Ik heb de Ultimate NL-32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:41:
[...]

Geeft PCSuite dan niet telkens bij het starten van windows een fout?
Ik heb de Ultimate NL-32
Nee draait prima bij mij kan alles, syncen en browsen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
stormfly schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:35:
Mijn Vista op mijn Dell 6400 laptop klaagt nu bij elk USB apparaat dat hij het niet herkend en een driver wil hebben.

Ik wordt daar wel erg moe van hoor...elke keer gezeur..

Iemand een idee hoe ik het werkend kan krijgen, intel chipset is geinstalleerd.
Driver installeren? Zo gek is die melding niet hoor.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
MelvinB schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:45:
[...]

Driver installeren? Zo gek is die melding niet hoor.
Nou er zijn geen drivers, het is gewoon een doodnormale USB Stick of een externe schijf of een muis...eigenlijk alles wat op USB werkt.

Normaal onder XP ram je hem er zo in en werkt het vlekkeloos, hierook in het begin onder Vista maar nu ineens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
justifire schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 18:25:
Heb inmiddels Vista Ultimate Retail binnen gekregen.
Kan ik deze nu op meerdere computers instaleren net zoals met XP of is dit niet meer mogenlijk?
Dat lijkt me niet he. Dat kon bij xp ook niet hoor. Of je heb een volume license

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
stormfly schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:20:
[...]

Zit er jouw versie het backupcentrum van Windows zelf? Die maakt vrij compacte images heb ik gemerkt, ik heb wel de ultimate dus misschien heb jij die optie niet.
waar zit die functie dan bij jou?
volgens mij heb ik die niet met Home Premium....had natuurlijk ook Ultimate kunnen kiezen, want ik heb Vista toch nog niet gekocht, maargoed ben t nou ff met Acronis aan het proberen

ik erger me btw wel aan telkens die melding als je een programma wilt openen van "A program needs permission to start"....ook bij Xfire als ik windows opstart, zet ie xfire steeds in Blocked Programs @ startup...en als ik daar dan ga kijken, is er geen methode om dat uit te schakelen, enige wat er staat is "You have to do this every time you start up windows" 8)7
Waarom kan ik niet gewoon bij elk programma aanvinken "Use this settings in the future"...ik zie het nergens hoor

[ Voor 32% gewijzigd door SuX DeLuXe op 03-03-2007 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
stormfly schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:53:
[...]

Nou er zijn geen drivers, het is gewoon een doodnormale USB Stick of een externe schijf of een muis...eigenlijk alles wat op USB werkt.

Normaal onder XP ram je hem er zo in en werkt het vlekkeloos, hierook in het begin onder Vista maar nu ineens niet meer.
En in apparaatbeheer worden je usb-poorten wel correct weergegeven?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

justifire

Shut up and squat !!

maxjuh schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 20:50:
[...]

Dat lijkt me niet he. Dat kon bij xp ook niet hoor. Of je heb een volume license
Vreemd genoeg heb ik hier dus op 2 systemen dezelfde xp staan.
Is overigens wel mijn backup computer dus er zijn nooit 2 systemen gelijktijdig aan het draaien en dus ook niet gelijktijdig online.
Misschien dat het daardoor wel werkt, maar met Vista kan dit dus niet?
Kijk officieel mag het natuurlijk niet maar dan zou ik eigenlijk steeds windows moeten (de-)instaleren als de ene pc uit mekaar ligt en ik op mijn backuppc wat wil surfen

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Iemand enig idee wanneer de NL spellingcontrole voor Windows Mail komt?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Lees de Vista FAQ

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 11) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.