Volgens mij zeurt ie toch alleen als je het moederbord veranderd?prutser001 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 00:20:
[...]
Als je het even doorleest kom je erachter dat je moet heractiveren NA 180 (180+30 dagen "out-of-grace" = 210 ) dagen. Ook bij het veranderen van hardware moet Vista weer geactiveerd worden.
Je hebt b.v een defecte vga zet er tijdelijk een andere in en je hebt 30 dagen om de activatie weer uit te voeren anders gaat Vista in de zgn "Out-of-grace reduced functionality mode" wat bij tweakers nog weleens voorkomt (Je hardware vervangen dat is).
Dit lijkt me werkelijk waardeloos als je een TD machine met Vista hebt om b.v. hardware/drivers te testen.
Dus ja je moet Vista heractiveren bij hardware veranderingen en zoiezo na 180 dagen, op mijn werk ga ik iedere klant afraden om Vista aan te schaffen als die mensen er geen verstand van hebben, zijn ze wat slimmer dan zoeken ze het maar uit.
En zo ja, dan moet je ff bellen met MS en krijg je gewoon een nieuwe key (mits je het natuurlijk beleeft vraagt