Goed, dan zijn er hier blijkbaar wat meer mensen die net de goede kaarten hebben
De info over die functies van OpenGL die gebruikt worden en de buggy werking ervan komt voor het grootste deel uit eigen tests (ik programmeer zelf ook). De problemen die er van komen heb ik allemaal zelf mogen ervaren (en nog steeds wanneer ik niet een van de 'hacks' gebruik die hieronder vermeld worden).
Die problemen bestaan onder andere uit:
• Menu's die geanimeerd lijken te worden, terwijl er verder niets gedaan kan worden. Dit duurt een paar seconden. In werkelijkheid komt dit doordat de buffer van wat er achter stond verschrikkelijk langzaam naar het scherm getekend wordt.
• Alle "2d" onderdelen (de knoppen, randen, etc) worden verschrikkelijk langzaam ververst. Dit heeft als gevolg dat het zo goed als onmogelijk is om vensters kleiner of groter te maken.
• Vorige geldt ook voor de floating windows in oa. het 3d venster: zet bv. het N-venster open en je kan de secondes per frame tellen ipv andersom, wanneer je je objecten in het venster daarachter transformeert op welke manier dan ook.
• Wanneer je Blender opent, zal de banner die dan zichtbaar is ook een minstens een halve minuut nodig hebben om te verdwijnen terwijl verder niets mogelijk is. Hetzelfde probleem als met de menu's.
• Om een beetje te kunnen animeren in Blender heb je een redelijk complexe interface layout nodig om onder andere alle vensters voor de animatie curves, 3d vensters, outliner en anderen kwijt te kunnen. Wanneer je een van de gelukkigen bent die al deze bugs aantreft, dan is het onmogelijk om te animeren, omdat iedere update (van de animatie zelf, maar ook de interface) een paar seconden duurt. Een animatie afspelen is er daarom al helemaal niet bij, tenzij je hardware acceleratie uitschakelt of de beruchte "driver hack" gebruikt.
• In sculpt mode werkt de optie om sneller te kunnen kleien (waarbij alleen de gewijzigde delen van het object opnieuw getekend worden) wel wanneer je hardware acceleratie aan hebt staan, maar dan is de rest van Blender onbruikbaar. Wanneer het uitstaat, dan werkt deze optie weer niet en wordt sculptmode al heel snel erg langzaam omdat het hele object met iedere wijziging helemaal gerenderd wordt ipv een stukje ervan.
• Met hardware acceleratie aan, zal Blender met deze bugs de wireframes van je objecten *zichtbaar* opnieuw renderen. Het selecteren van je objecten in wire-mode is dus een ramp, want je moet iedere keer een aantal seconden wachten na het maken van een selectie.
Geloof me, als je het leest lijkt het mee te vallen, maar als je het zelf moet gebruiken met al die bugs, dan is het echt een ramp.
Voor meer mensen die deze ervaringen hebben, of hebben meegemaakt, kan je misschien beter hier even kijken:
http://blenderartists.org/forum/search.php?searchid=960210
Ik hoop dat dat genoeg informatie is
Dat zit wel Schnorr.