YumSerenity schreef op zondag 25 maart 2007 @ 21:45:
Net maar een AE besteld, werd gek van het trage wireless hier ;-)
Ik heb alleen een probleem, ik kan niet connecten via Wireless als ik 'm op 5GHz zet. Met deze instellingen werkt 't perfect:
Network name: whatever
Radio Mode: 802.11n only (2.4GHz)
Channel: Automatic
Wireless Security: WPA2 Personal
Bij Network heb ik een Preferred network gemaakt voor bovenstaande verbinding. Naam, WPA2 Personal en het wachtwoord zoals dat ook in de AE staat. Zodra ik de Airport van m'n MacBook (C2D met n-software geïnstalleerd) aanzet pakt hij 'm gelijk.
Als ik vervolgens bij de AE instellingen de Radio Mode verander naar 802.11n only (5 GHz) kom ik er met geen mogelijkheid meer in. Soms vraagt 'ie 5x om "Confirm Access to Keychain", wat ik Allow, soms krijg ik een schermpje met "The selected AirPort network requires a password to join", maar hier staat alleen WPA Personal als optie — wat dus nooit gaat werken omdat ik WPA2 heb ingesteld.
Iemand een idee?
edit:
Ik wil wel snel op 5GHz kunnen werken, want als ik nu iets met Wireless van een andere PC download reageert m'n Logitech MX Revolution gewoon totaal niet meer
Zit afaik ook op 2.4GHz, en lijkt me enige verklaring 
Ik wil wel snel op 5GHz kunnen werken, want als ik nu iets met Wireless van een andere PC download reageert m'n Logitech MX Revolution gewoon totaal niet meer

edit:
Opgelost: heb 802.11n only (5GHz) aangezet zonder security, en het werkte direct. Vervolgens WPA2 Personal teruggezet, en ook dat werkt nu prima. Go figure. Kan nu tenminste lekker snel downloaden (9-10MB/sec vanaf Windows PC) zonder dat m'n muis raar gaat doen
Opgelost: heb 802.11n only (5GHz) aangezet zonder security, en het werkte direct. Vervolgens WPA2 Personal teruggezet, en ook dat werkt nu prima. Go figure. Kan nu tenminste lekker snel downloaden (9-10MB/sec vanaf Windows PC) zonder dat m'n muis raar gaat doen
[ Voor 21% gewijzigd door Serenity op 29-03-2007 13:37 ]