Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:37:
Zojuist Radiomodus op 5Ghz gezet en ik haal 6 a 7 MB met WPA2 ! Met b/g compatible mode haalde ik 3Mb 8)7
Het is vrij logisch dat 5 GHz sneller gaat: de 2,4 GHz band zit gewoon overvol met telefoons, magnetrons, bluetooth apparaten enz. waardoor je behoorlijk last hebt van interferentie. De 5 GHz band wordt nu amper gebruikt en is voor de toekomst ook beter, omdat er meer ruimte is op deze band.
Is het trouwens mogelijk om een DNS naam aan een ip adress te koppelen met AE ? Voor extern gebruik dan...
Je kunt in de AirPort Utility via Internet > DHCP en dan DHCP reservations namen geven aan ip nummers. Of dit ook via DNS op te vragen is weet ik niet. Als dat zo is, dan zal dat alleen voor intern gebruik zijn. Als je bedoelde een DNS naam aan het externe ip van je AE, dan zul je iets als een Dynamic DNS moeten hebben als je ip niet vast is, of ergens laten registreren als je wel een vast ip hebt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 19:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:58:
[...]

2.4GHz, b/g/n werkt alleen daar mee.

[...]

Nee gewoon usb2.0 en het is alleen schrijven dat niet al te snel gaat maar zoals al werd aangegeven zit er een cap op van 2MB/s schrijven en rond de 4MB/s lezen.
Grom. Enig idee waarom dit gecapped is? Want wat is dan de functie dat er een usb2.0 aansluiting op AE zit? Ik wil wel full 2.0 kunnen gebruiken.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

precies.... als dit niet wordt opgelost, blijft ik nog wel even wachten. Jammer.

Iemand trouwens een HP5150 werkend op de AAE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 07:59
Falcon schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 08:04:
[...]

Grom. Enig idee waarom dit gecapped is? Want wat is dan de functie dat er een usb2.0 aansluiting op AE zit? Ik wil wel full 2.0 kunnen gebruiken.
Iedereen spreekt van capped, maar lijkt me eerder dat de CPU in de AE de data niet vlugger kan verwerken. Dit staat ook zo op het Apple forum (link die aantal post terug werd gepost).

Dus wellicht dat Apple het een klein beetje kan verbeteren, maar veel sneller zal het m.i. niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Laatst online: 16-09 07:59
Saegos schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:01:
Ik heb aan m'n Airport Extreme een externe harde schijf hangen, echter kan ik 'm niet benaderen in XP... Onder OS X lukt het me prima, maar een aantal pc's die hier in het netwerk op windows draaien, kunnen de airport wel zien in de netwerkomgeving, maar ik zie nergens de inhoud van de harde schijf.

Ik heb uiteraard al zitten stoeien met de instellingen rondom de schijf toegang (met schijfwachtwoord, accounts, etc).

Iemand die weet hoe je onder XP een schijf die hangt aan de Airport Extreme kan benaderen?
Start --> Uitvoeren

\\NAAM AE\NAAM HD

Of

via "Deze computer" een netwerklocatie permanent toevoegen, zodat de schijn verschijnt tijdens het opstarten van je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met Bonjour XP en de nieuwe printer, een Epson Stylus DX6050.

Vanaf mijn PowerBook kan ik zonder problemen printen, maar toen ik de Bonjour Printer Wizard probeerde op de laptop (Windows XP Home) van mijn vader, kreeg ik toch wat problemen. Eerst zag hij de drivers niet. Toen heb ik die geinstalleerd. Maar daarna bleef ik hetzelfde probleem hebben. Alhoewel de Wizard de printer herkend (ook met het goede typenummer), kan ik de Wizard niet afmaken. Gevolg is dat mijn vader nu de printer moet benaderen via de generic postscript printserver die ik nu draai op mijn PowerBook. Maar ik ben af en toe niet thuis en mijn laptop staat niet altijd aan. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:34

4POX

Everybody is wired

Dus als ik het nu goed snap koop ik voor 179 euro een apparaat waarvan de filesharing nog trager is dan de 486sx25 van 25 gulden die ik ooit in een ver verleden had als fileserver.

Wat een dilemma

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 15-09 19:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

4POX schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:07:
Dus als ik het nu goed snap koop ik voor 179 euro een apparaat waarvan de filesharing nog trager is dan de 486sx25 van 25 gulden die ik ooit in een ver verleden had als fileserver.

Wat een dilemma
Op dat niveau zit ik nu ook. Errug irri. Dan maar wachten op de AE v2.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik zit er ook erg mee. Ik heb vorige maand speciaal een 500 gigabyte externe schijf gekocht. Nu is dat verre van erg. Ruimte is welkom. Maar het probleem is dat ik de schijf als HPS+ heb geformateerd omdat het voor Apple toch het beste formaat is. Alleen nu bij elke review die AE zo traag wordt bevonden ga ik toch twijfelen. Ik ben niet de enige die van die schijf gebruik gaat maken. Maar ik deel mijn internet met 3 andere woningen. Dan is die 2MB/s niet toereikend. Ik alleen heb aan 10 MB/s soms niet eens genoeg.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n nieuw speelgoed gisteren binnengekregen.

Ziet er heel leuk uit allemaal, maar toch enkele problemen...
  1. M'n printer (HP LaserJet 1020) vond de AE meteen. Probleem is, dat hij voor elk blad dat ik wil afprinten 5 minuten nodig heeft om het naar de printer te versturen...
  2. M'n broer en ik hebben beiden het geluk een MBP C2D (n) te hebben. Mijn vader is minder gesteld, namelijk een IBM met XP erop (b). De MBP's vonden het netwerk meteen, maar in XP kan ik het met geen stokken aan de praat krijgen. Als ik hem laat zoeken achter draadloze netwerken, vindt hij enkel dat van de buren, en niet de AE die er een meter van afstaat... M'n SSID staat op weergeven, voor zij die het wouden weten.
  3. Als ik bestanden van m'n broer z'n MBP naar mij overzet, haal ik maximum 2,2Mb/s. Ik weet dat Airdisk gelimiteerd is op die snelheid, maar Mac naar Mac ook??!
Heb het wrange gevoel dat dit lijstje nog aangevuld gaat worden... Heb m'n hele avond hieraan verspild en ga nu slapen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 01:06:
• Als ik bestanden van m'n broer z'n MBP naar mij overzet, haal ik maximum 2,2Mb/s. Ik weet dat Airdisk gelimiteerd is op die snelheid, maar Mac naar Mac ook??!
Staat 'ie wel op 5GHz met Wide Channels aan? Dat biedt afaik de maximum snelheid namelijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 01:12:
[...]

Staat 'ie wel op 5GHz met Wide Channels aan? Dat biedt afaik de maximum snelheid namelijk.
Probleem is dat de wireless van m'n pa van klasse b is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 01:19:
[...]

Probleem is dat de wireless van m'n pa van klasse b is...
Daar ga je dan flink last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

CyBeR schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 01:25:
[...]

Daar ga je dan flink last van hebben.
Zet er voor 20 euro een standaard wlan router ernaast voor je vader.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 01:06:
Ik heb m'n nieuw speelgoed gisteren binnengekregen.

Ziet er heel leuk uit allemaal, maar toch enkele problemen...
Heb hem gisteren ook binnen gekregen. En de installatie ervan heeft me ook enkele uren gekost.
Aansluiten en aan de praat krijgen, geen probleem.
M'n AE werd zo gevonden. Instellen dan maar. Alles netjes doorlopen in de Airport utility setup wizard..
AE herstart (gaat automatisch na elke verandering die je doet). Netwerk was up and running. Airport utility weer openen Appeltje-L voor geavanceerde opties en alles leek koek en ei. Heb het netwerk op 5Ghz N-only gezet ('k heb een MacBook C2D), en weer de AE herstarten.
iStumbler open om de boel ff te checken. En wat blijkt netwerk was onbeveiligd, en ik had toch echt WPA2 ingesteld!
De hele setup maar weer een keer doorlopen. Zelfde probleem. AE gereset en nog een keer dan maar door de setup. Zelfde probleem.
Van alles en nog wat in het geavanceerde menu geprobeerd. Kreeg op een gegeven moment zelfs het het beveiligde netwerk van m'n buurman incl. wachtwoord in m'n vertrouwde netwerken :? .
Stekker van de AE er uit getrokken, weer laten opstarten en alles werkte zoals ik het had ingesteld (??).
Het werkt nu super, signaal is er op vooruit gegaan en m'n internet is ook sneller (in ieder geval t.o.v. m'n oude WRT54G).

Ben er nu wel happy mee, alleen zitten er volgens mij nog wat problemen in de AE, een firmware update zou geen kwaat kunnen volgens mij.

Van het weekend de printer er maar eens aanhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van mijn mega-succesvolle topic '\[Bridge, WDS] Langzame draadloze verbinding' heb ik ook de gok gewaagd en een airport extreme gekocht. Het instellen in eerste instantie met de wizard gedaan en daarna met de hand verder om het WDS gebeuren te configureren zodat m'n airport express ook echt kan bridgen, zoals de bedoeling was maar waar linksys een stokje voor stak door elke dag een keer te crashen.
Het ging bij mij allemaal probleemloos. Ik gebruik een 128 bits WEP key voor de beveiliging ( 'moet' ivm WDS) en in een half uurtje had ik het hele gebeuren aan de praat. Alleen de airport express wil ik geen wireless clients laten afhandelen maar de nieuwe airport utility is wat buggy en weigert die instelling te uploaden, dus dat heb ik nog met de oude tool gedaan. M'n netwerk is nu betrouwbaarder en iets sneller dan eerst (op m'n niet-n laptop) en hopelijk ben ik nu niet elke dag een keer m'n internet verbinding kwijt...

Ook heb ik er inmiddels een 400gb harddisk aan hangen. De snelheid valt inderdaad wat tegen, maar het is wel snel genoeg om films en muziek vanaf te streamen, waarvoor ik 'm eigenlijk wil gaan gebruiken.

Uiteindelijk ben ik op dit moment wel tevreden over mijn aankoop, al zou het fijn zijn als apple met een firmware update nog wat doet aan de disk performance (indien mogelijk) en nog wat kleine foutjes uit het airport utility haalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Waarom gebruik je WDS? Da's echt zo'n kansloos idee. Zeker als je die express geen clients laat doen, kun je 'm beter gewoon in client mode zetten. Scheelt je een hoop gezeur en je kunt dan wel WPA gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 12:54:
Waarom gebruik je WDS? Da's echt zo'n kansloos idee. Zeker als je die express geen clients laat doen, kun je 'm beter gewoon in client mode zetten. Scheelt je een hoop gezeur en je kunt dan wel WPA gebruiken.
Nou... als ik op apple's site de documentatie lees staat daar onder meer het volgende bericht:
AirPort Express can function as a full-fledged wireless access point, or it can join an existing network just to offer its wireless print server and audio features. When AirPort Express does that, it is in "client mode."

In client mode AirPort Express does not offer itself as a wireless access point or use its Ethernet port. As a wireless client, AirPort Express is simply a destination for AirTunes and print jobs. It can join both 802.11b and 802.11g networks, including those using security features such as WEP and WPA-PSK.
Oftewel, als ik dat ding in 'client mode' zet zal hij zijn ethernet poort uitzetten en op die manier niet doen wat ik wil. Ik wil 'm namelijk gebruiken als bridge, die een wireless signaal oppakt en daar weer ethernet van maakt (een omgekeerd access point dus). Verder lezend bij apple* kom ik er dan op dat ik WDS moet gebruiken, met de airport extreme als 'WDS main' en de express als 'WDS relay' of 'WDS remote'. WDS remote is de mode waarin ik hem nu heb staan en dat doet precies wat ik wil.

*:
Question: Can AirPort Express act as a bridge?

Answer: AirPort Express can act as a bridge in three different ways:
* If you have an existing wired network, it can bridge this network to wireless clients.
* If it is set up as a WDS remote or relay station, it can bridge the wireless network to wired clients.
* If it is set up as a WDS remote or relay station, it can bridge the wireless network to wireless clients (or "wirelessly extend" the range of the network).
Daarom dus :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ah, vooruit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 'm hier staan. Werkt als een zonnetje! Ook de harde schijf deling werkt vlekkeloos met de bijgeleverde software! Fantastisch! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 11:26
Heb er nu via een USB hub een Canon Pixma IP5000, een Brother laserprinter en een WD externe harddisk aanhangen en het werkt allemaal vlekkeloos.

Zowel onder OS X als onder XP & Vista.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee vragen over de Airport Extreme.
1. Ik wil een harde schijf aan de AE hangen en daarop al mijn media-files plaatsen. Is de draadloze verbinding naar mijn laptop snel genoeg zodat ik de muziek op die harde schijf met iTunes op mijn laptop en mijn Airport Express kan afspelen?
2. Op andere fora lees ik dat de harde schijf niet inactief wordt.
http://discussions.apple....threadID=866610&tstart=30
http://discussions.apple....hreadID=842102&tstart=165
Herkent iemand dit probleem? En is het eventueel toch te omzeilen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten, Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
dot.K schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:34:
Heb er nu via een USB hub een Canon Pixma IP5000, een Brother laserprinter en een WD externe harddisk aanhangen en het werkt allemaal vlekkeloos.

Zowel onder OS X als onder XP & Vista.
Even een vraagje ivm die IP5000: Kan jij ook kiezen uit welke lade enzo hij papier moet nemen? Ik kan nu namelijk enkel kiezen voor de bovenste lade, die je moet openklappen zeg maar. Dit is dus met de printer via usb aan mijn ouders hun pc en dan over netwerk printen... Ontzettend vervelend, aangezien deze altijd dicht moet van het ouderlijk gezag, en ik dus telkens als ik iets wil uitprinten naar de printer moet lopen om er papier in te steken...
Hoeveel beter is de wireless range van de AE trouwens in vergelijking met een standaard huis/tuin/keuken routertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 22:51:
Ik heb twee vragen over de Airport Extreme.
1. Ik wil een harde schijf aan de AE hangen en daarop al mijn media-files plaatsen. Is de draadloze verbinding naar mijn laptop snel genoeg zodat ik de muziek op die harde schijf met iTunes op mijn laptop en mijn Airport Express kan afspelen?
2. Op andere fora lees ik dat de harde schijf niet inactief wordt.
http://discussions.apple....threadID=866610&tstart=30
http://discussions.apple....hreadID=842102&tstart=165
Herkent iemand dit probleem? En is het eventueel toch te omzeilen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten, Mark
Nog een derde vraag: kun je ook een usb-powered harde schijf gebruiken?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
Je kunt inderdaad een bus-powered hd eraan hangen (zonder extra voeding) enkel indien hij niet te veel stroom trekt (100mA bij het opstarten, 500mA op request).

Dit werkt blijkbaar enkel voor ultra-dunne laptop schijfjes, de (oudere) dikke schijfjes werken niet en 3,5" al zeker niet. Dus als je USB-schijf zich aan de regeltjes houdt, zou het moeten werken.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein probleempje met de Airport Extreme, waar ik eerder met de Airport Express geen last van had:

Als ik m'n Mac Pro na enige inactiviteit weer aan het werk zet, is hij ondertussen gedisconnect. Dan duurt het zo'n 30 sec voor ik weer geconnect ben op het netwerk. Moet ik gewoon wat geduldiger zijn of is dit inderdaad iets dat niet hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook ondervonden dat verbinden met het netwerk een 30 seconden duurt.
Normaal ben ik al lang verbonden tegen ik deftig ben ingelogged...

Nog iets anders: was het bereik van Wireless n niet beter dan g? Want ik ondervind hier het tegenovergestelde (AE staat op exact dezelfde plaats als m'n "oude" MSI).

Heb schrik dat ik wat spijt begin te krijgen van m'n aankoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na alle geklooi met de linksys raak ik alleen maar meer tevreden over m'n airport extreme... Ruilen voor een wrt54g v7? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
MYST schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:20:
[...]

Even een vraagje ivm die IP5000: Kan jij ook kiezen uit welke lade enzo hij papier moet nemen? Ik kan nu namelijk enkel kiezen voor de bovenste lade, die je moet openklappen zeg maar. Dit is dus met de printer via usb aan mijn ouders hun pc en dan over netwerk printen... Ontzettend vervelend, aangezien deze altijd dicht moet van het ouderlijk gezag, en ik dus telkens als ik iets wil uitprinten naar de printer moet lopen om er papier in te steken...
Hoeveel beter is de wireless range van de AE trouwens in vergelijking met een standaard huis/tuin/keuken routertje?
Tuurlijk, alle functies - behalve de inktcontrole (leeg/vol) - werken via de AE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok net 2 HDD's aan de AE gehangen, waarvan 1 succesvol :-)
Kan het zijn dat Mac OS X de tweede niet herkent wordt omdat deze een Windows-indeling heeft?

Ook m'n HP LaserJet 1020 (een echt probleemgeval op Mac) wordt niet herkent als ik hem via een USB-hub in de AE plug, maar rechtstreeks in de AE werkte gisteren wel (zij het met grote vertragingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 19:32:
Kan het zijn dat Mac OS X de tweede niet herkent wordt omdat deze een Windows-indeling heeft?

Ook m'n HP LaserJet 1020 (een echt probleemgeval op Mac) wordt niet herkent als ik hem via een USB-hub in de AE plug, maar rechtstreeks in de AE werkte gisteren wel (zij het met grote vertragingen).
Als dat NTFS zal dat niet lukken, tenzij met MacFUSE waarschijnlijk. FAT32 zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bashrat schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 22:42:
[...]

Als dat NTFS zal dat niet lukken, tenzij met MacFUSE waarschijnlijk. FAT32 zou gewoon moeten werken.
Het gaat alleen werken met fat32 of HFS+. Macfuse heeft er in dit geval niets mee te maken omdat de schijven niet direct aan de mac hangen en via een netwerk protocol worden aangestuurd.

Vergelijk het met het wel kunnen schrijven op ntfs als je 'm mount vanaf een windows machine. Je praat dan 'smb' tegen de windows machine en die vertaalt het weer naar ntfs. Zo praat je mac ook 'afp' tegen de airport, die het op zijn beurt weer vertaalt naar hfs+ of fat32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 19:32:
Zie mijn post hierboven. De airport draait geen MacOS en heeft maar beperkte ondersteuning voor schijfindelingen. NTFS zal hij niet lezen, maar fat32 is weer geen probleem.

Ik vraag me af waarom mensen hier denken dat de soort schijfindeling er toe doet als iets via het netwerk wordt aangesloten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt, ben de schijf momenteel aan het formatteren.

Iemand enig idee over het printerprobleem? Ik weet dat de printer officieel niet op een Mac mag werken, maar via enkele omwegen is dit wel mogelijk. Maar sinds de printer niet meer rechtstreeks op de AE steekt (via USB-hub) kan ie em niet meer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 12:57:
Ok bedankt, ben de schijf momenteel aan het formatteren.

Iemand enig idee over het printerprobleem? Ik weet dat de printer officieel niet op een Mac mag werken, maar via enkele omwegen is dit wel mogelijk. Maar sinds de printer niet meer rechtstreeks op de AE steekt (via USB-hub) kan ie em niet meer vinden...
En het ligt niet aan je USB hub? Als je hem in een andere poort probeert werkt het nog niet? Of via diezelfde hub aansluit op een windows machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, als ik m'n AE-Configuratieprogramma open zie ik duidelijk "Hewlett-Packard HP LaserJet 1020" bij "Printers" staan. Maar als ik er iets op wil afdrukken blijf ik de volgende melding krijgen:
"Looking for Printer Hewlett-Packard HP LaserJet 1020"

Probleem met HDD is opgelost, het lag idd aan de structuur. Heb em in HFS+ geformatteerd en werkt perfect, heb nu in totaal 800Gb aan storage aan het thuisnetwerkje hangen, voor iedereen beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... en dan ga je er net als ik wellicht achter komen dat er nog een bug in de AE zit en je na een dag of 2 a 3 je disks niet meer terug ziet. De AE rebooten, en ze zijn er weer...

<zucht> laat apple maar opschieten met een firmware update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het jammer dat je bij de AE geen downloadsnelheid per gebruiker kan instellen. Graag had ik toch wat meer configuratie opties gezien. Op het moment vind ik het nogal beperkt wat je in kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 01:34:
Ik vind het jammer dat je bij de AE geen downloadsnelheid per gebruiker kan instellen. Graag had ik toch wat meer configuratie opties gezien. Op het moment vind ik het nogal beperkt wat je in kan stellen.
Wil niet grof doen, maar het is Apple niet te vergeten. Je weet wel, alles in het teken van design en simpelheid. Als je meer opties wil, kan je mss een Cisco of D-Link kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil niet grof doen, maar het is Apple niet te vergeten. Je weet wel, alles in het teken van design en simpelheid. Als je meer opties wil, kan je mss een Cisco of D-Link kopen...
Natuurlijk snap ik dat. Maar apple zou wat meer menu's tevoorschijn kunnen toveren voor de meer gevorderde gebruiker. Door bijvoorbeeld met het appeltje op een knop te klikken, waardoor je een wat uitgebruider (meer instellingen) kan doen.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 22:18
welk protocol gebruikt windows om met de usb schijf te praten?
kan mijn xbox via smb bij die schijf komen dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markclausing schreef op maandag 12 maart 2007 @ 10:28:
welk protocol gebruikt windows om met de usb schijf te praten?
kan mijn xbox via smb bij die schijf komen dan? :)
Als je in de AE instelt dat hij ook windows sharing moet doen, dan kan dat ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tip aan iedereen die disconnectieproblemen, snelheidsproblemen ed. heeft:

Zet (voorlopig, tot Apple met nieuwe firmware uitkomt) je beveiliging af.

Ik weet, klinkt grof, maar het werkt echt! Meteen verbinding (zowel met internet als met schijven) en zou zelfs durven denken snellere bestandsoverdrachten (ben al een uur data op mijn schijven aan het zetten tegen min. 3 en max. 4Mb/s)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:58
Of vervang je AE even tijdelijk.. zonder beveiliging gaan werken lijkt me echt zwaar onverstandig.. maar toch.. als je er toch geen windows systemen onder draait, valt er nog mee te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Kaspers schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 21:24:
Of vervang je AE even tijdelijk.. zonder beveiliging gaan werken lijkt me echt zwaar onverstandig.. maar toch.. als je er toch geen windows systemen onder draait, valt er nog mee te werken...
Ik heb hier al eeuwen een open netwerk en nog nooit problemen gehad. Dat hele 'onbeveiligd is sleeeeeecht!' gebeuren is echt zo overdone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Laatst online: 18:18
Kaspers schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 21:24:
Mac-adress filtering moet in de meeste gevallen toch voldoende zijn lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of zet hem gewoon op enkel wireless n en 5Ghz (of was het Hz?).
Dit is natuurlijk enkel een optie voor diegenen die de laatste nieuwe hardware hebben...
Tuurlijk, is niet echt een beveiliging, maar wie heeft er nu al n bij je geburen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twijfel ook tot aanschaf vd AE, vooral voor het aansluiten van een externe HD... Alleen de snelheid lijkt me wat traag..

Kan ik niet gewoon een netwerk HD kopen en deze aansluiten op een ethernet poort vd AE? of blijf je met hetzelfde probleem van de snelheid zitten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:47
Gisteren 2 panden met elkaar verbonden icm 2x AE en dan via WDS.
Zit 250 meter tussen vrij zicht (woning van de baas en zijn kantorencomplex) en nu kan je gewoon thuis zitten werken zonder maar iets van problemen, is even snel als op kantoor :)

Eerst had ik 2x Airport Express met externe antenne maar dit is toch wel een stuk beter!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:47

Nitai

Live the life you love.

CyBeR schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 21:27:
[...]

Ik heb hier al eeuwen een open netwerk en nog nooit problemen gehad. Dat hele 'onbeveiligd is sleeeeeecht!' gebeuren is echt zo overdone.
:) Same here, draai al een jaar of 2 een wifi netwerk met controle op mac adres en een hidden ssid naampje. Nooit problemen gehad :) Anderzijds, dat 'onbeveiligd is sleeeeeeecht!' gebeuren is wel een goed opvoedmiddel voor anderen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de AE binnen gekregen, ziet er netjes uit.

Echter, ik krijg internet niet aan de praat.
Ik zie dat de AE alleen PPPoE ondersteund en geen PPPoA, klopt dat?
(weet niet exact wat het verschil is, maar goed)

Thuis heb ik ADSL, maar volgens mij zo'n 'klein' analoog stekkertje die naar de router gaat, geen ethernet kabel.

Kan ik de AE dan niet gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Nee, de AE is alleen een router/acces point. Er zit geen (ADSL) modem in. Die zul je er dus los op aan moeten sluiten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn god, wat een duur apparaat dan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameleman
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 12:46
Wij hebben er ook een aangeschaft. Werk goed zowel via lan als via wifi. Nu hebben we wel 1 probleem, op 1 MBP (g) en 1 oude windowslaptop (b) (XP) werkt hij (draadloos), maar op een medion laptop (g) (XP) wordt gij niet gedetecteerd. Niet via "airport configuratie" en ook niet via het standaard draadloos netwerkbeheer programma in windows.
Ik heb de computer ook eens opnieuw geformateerd, maar het geeft geen verschil. Voor de rest tevreden van het toestel, maar het zou dom zijn moest dit probleem niet opgelost geraken.

Hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels geprobeerd een IBM T41 aan de AE te koppelen, maar deze ziet de AE gewoon niet :(

Iemand een oplossing?

Ik begin spijt te krijgen van mijn (veel te dure) aankoop, en ik kan hem volgens Apple niet terugsturen (bankoverschrijving als betalingsmethode). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... en ehm, hoe doe je dat? Wat heb je geprobeerd? Broadcast de AE wel je SSID (anders zul je 'm nooit zien) en ondersteunt die IBM wel de door jou gekozen beveiligingsmethode (mijn oude laptop bijv kan alleen maar WEP aan)? Er zijn zo veel dingen die fout kunnen gaan en met wat je nu zegt kan niemand wat...

Edit: En dat er geen ADSL modem in zit had je kunnen weten als je je er een beetje in verdiept had. Als je die moeite niet doet... sja.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 17:56:
Hmm... en ehm, hoe doe je dat? Wat heb je geprobeerd? Broadcast de AE wel je SSID (anders zul je 'm nooit zien) en ondersteunt die IBM wel de door jou gekozen beveiligingsmethode (mijn oude laptop bijv kan alleen maar WEP aan)? Er zijn zo veel dingen die fout kunnen gaan en met wat je nu zegt kan niemand wat...

Edit: En dat er geen ADSL modem in zit had je kunnen weten als je je er een beetje in verdiept had. Als je die moeite niet doet... sja.
AE Broadcast gewoon SSID (MacBook kan hem ook zien).
IBM ondersteund WPA2/WEP etc.
Heb exact dezelfde beveiliging als mijn oude SMC Router gebruikte.
De IBM heeft een B/G kaartje.

Het kan echt niet aan de IBM liggen, want overal waar ik ben geweest had ik met de IBM bereik en werkte het gewoon (itt andere laptops in mijn omgeving). Het ligt dus duidelijk aan de AE.

Enneh,
Ik had wel gezien dat hij ADSL en ADSL2 compatible was, maar wist niet dat er geen modem in zat. Aangezien er gewoon een WAN poort inzat, ging ik er vanuit dat de AE mijn huidige SMC Router kon vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 16:28:

Ik begin spijt te krijgen van mijn (veel te dure) aankoop, en ik kan hem volgens Apple niet terugsturen (bankoverschrijving als betalingsmethode). :(
Apple kan dat wel roepen, maar volgens mij geld nog steeds de wet "koop op afstand" van toepassing. Ik neem aan dat je hem het INet besteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:37:
[...]

Apple kan dat wel roepen, maar volgens mij geld nog steeds de wet "koop op afstand" van toepassing. Ik neem aan dat je hem het INet besteld heb.
Ja, op Internet.

Inmiddels werkt hij wel (alleen op MacBook), op N+5GHz haal ik zo'n 10MB per seconde.
Dat is wel erg snel :D

Als ie op 2.5GHz (+b/g) staat zo'n 2 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 18:52:
[...]

De IBM heeft een B/G kaartje.
Staat 'ie niet gewoon op 5GHz dan? Want dan is zo'n B/G kaartje ook kansloos.
Enneh,
Ik had wel gezien dat hij ADSL en ADSL2 compatible was, maar wist niet dat er geen modem in zat. Aangezien er gewoon een WAN poort inzat, ging ik er vanuit dat de AE mijn huidige SMC Router kon vervangen.
Waarom dacht je dat een WAN poort hetzelfde zou zijn als een 'ingebouwd ADSL/ADSL2 modem'? Want dat is echt nooit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk eraan om ook zo'n ding aan te schaffen. Mac/PC en printer hangen nu allemaal bekabeld aan een Zyxel modem/router (2600H). Kabels zat dus helaas. 8)7 Is het makkelijk om zo'n AE met die router aan de praat te krijgen? Moet hij er bvb voor zitten of erna? (in de router) Ik ben een n00bje wat dit aangaat. Iemand een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De airport extreme is een router. Echter, geen DSL modem. Dus het best is de airport dan als bridge in te stellen en je zyxel nog gewoon als router te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:47
Ik heb nu ook mijn Canon printer aangesloten op mijn Extreme.

Werkt ook super , en lekker snel . Door heel het huis lekker draadloos printen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:48:
[...]
Staat 'ie niet gewoon op 5GHz dan? Want dan is zo'n B/G kaartje ook kansloos.

[...]
Nu staat ie op 5Ghz, maar hij stond op 2.5 toen ik de IBM probeerde te connecten.
Nu staat de IBM op de SMC (g), en de Macbook op de AE (n, ghz)
CyBeR schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:30:
De airport extreme is een router. Echter, geen DSL modem. Dus het best is de airport dan als bridge in te stellen en je zyxel nog gewoon als router te gebruiken.
Maar dan heb ik geen n-wifi toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:33:
Maar dan heb ik geen n-wifi toch?
Natuurlijk wel. Je kan de WAN poort van de AE in een van de switch poorten van je oude router steken (heel ouderwets, met een draad :) ) en 'm vervolgens als bridge instellen. Hij wordt dan een N access point. Dus de AE doet dan je N wi-fi, en de oude router doet het routing (en modem) werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:46:
[...]

Natuurlijk wel. Je kan de WAN poort van de AE in een van de switch poorten van je oude router steken (heel ouderwets, met een draad :) ) en 'm vervolgens als bridge instellen. Hij wordt dan een N access point. Dus de AE doet dan je N wi-fi, en de oude router doet het routing (en modem) werk.
Done, werkt zo ook idd.

Echter het bereik valt me zwaar tegen.

Ik zit in de huiskamer, Airport staat op de 1e verdieping (±15 meter afstand, schuin).
Airport: 0.0 bereik
SMC: 3 vd 4 streepjes bereik.

Betaal je daar €180(!) voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:58:
[...]

Done, werkt zo ook idd.

Echter het bereik valt me zwaar tegen.

Ik zit in de huiskamer, Airport staat op de 1e verdieping (±15 meter afstand, schuin).
Airport: 0.0 bereik
SMC: 3 vd 4 streepjes bereik.

Betaal je daar €180(!) voor?
Mijn AE geeft bijna evenveel streepjes als mijn "overklokte" WRT54G -- over bereik dus helemaal niet te klagen. De problemen die je hiervoor aanhaalt kom ik ook nergens tegen ...

Ben je zeker dat je alle instellingen juist hebt staan (verkapte - weet waar je mee bezig bent vraag)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dot.K schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:55:
[...]

Ben je zeker dat je alle instellingen juist hebt staan (verkapte - weet waar je mee bezig bent vraag)?
Ja dat weet ik wel :)
Als het me lukt om de SMC in te stellen, dan lukt het me zeker bij de AE.
Qua GUI is de AE natuurlijk wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ff op de apple site gekeken maar ik kon dit niet vinden.
wat is nu werkelijk het verschil tussen airport express en airport extreme?
ik hoef er maar een macbook op aan te sluiten en misschien in de toekomst een imac.
welke kan ik dan beter kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Airport Express.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en welke heeft het verste berijk? want ik wil op 30 meter van de ontvanger zitten soms met een aantal muren ertussen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit.

De AE werkt nu naar behoren maar ik heb 1 probleempje. Ik heb een HD aan de AE hangen en die wordt door de mac goed herkent maar niet op de PC. De AE staat als bridge ingesteld en de software is op de PC geïnstalleerd. Op de HD staan 2 partities die beiden als FAT geformatteerd zijn. Iemand die weet hoe dit op te lossen is?

Edit

Tevens heb ik problemen met het aansluiten van mijn Canon IP5200R netwerkprinter. Op de een of andere manier ziet hij het netwerk niet. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:47
Vandaag 1 geïnstalleerd en de mensen hier zijn heeel blij dat ze nu eindelijk op normale snelheid+ (lees: sneller dan vroegâh met een kabeltje). Met z'n 8en zonder problemen :)

Ook bij 4x MacBook Pro 17" (dus zonder N kaartje) een N kaartje geinstalleerd (originele Apple) en ook dat gaat perfect!

[ Voor 6% gewijzigd door Uberprutser op 20-03-2007 17:29 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
Ik ben benieuwd naar de snelheid met de Extreme N voor wat bereft de internetverbinding.
Ik zal even mijn situatie schetsen: ik heb sinds een weekje een glasvezelverbinding van 100 Mbit.
- Bedraad rechstreeks op het glasvezelmodem haal ik een downloadsnelheid (op een speciale testserver) van 90 Mbit.
- Bedraad via een Siemens router rond de 70 Mbit.
- Draadloos via die Siemens router 20 Mbit.
De Siemens heeft een zgn SuperG protocol van 108 Mbit, maar mijn airportkaart (802.11n) ondersteunt dat protocol niet. Dus draadloos is de router 54 Mbit en effectief haal ik dus 20. Is dat ook de ervaring van anderen, dit snelheidsverlies?

Ik ben dus benieuwd naar wat de snelheid draadloos via de Airport Extreme zal zijn. Hoeveel snelheidsverlies draadloos is normaal?
Heeft iemand een 802.11g router vervangen door de airport extreme en welk verschil heb je gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Marbo schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 02:26:
- Draadloos via die Siemens router 20 Mbit.
De Siemens heeft een zgn SuperG protocol van 108 Mbit, maar mijn airportkaart (802.11n) ondersteunt dat protocol niet. Dus draadloos is de router 54 Mbit en effectief haal ik dus 20. Is dat ook de ervaring van anderen, dit snelheidsverlies?
Dat is normaal. Dat 'SuperG' protocol is gewoon een combinatie van twee kanalen, dus daarmee zou je ongeveer 40 a 50 mbit halen. Maar dat alles is nonstandaard en zal dus alleen werken als je ook een siemens wifi kaartje hebt met bijbehorende drivers.

Door overhead is 20mbit op een 54mbit netwerk redelijk standaard.
Ik ben dus benieuwd naar wat de snelheid draadloos via de Airport Extreme zal zijn. Hoeveel snelheidsverlies draadloos is normaal?
Heeft iemand een 802.11g router vervangen door de airport extreme en welk verschil heb je gemerkt?
Als je geen 802.11n gebruikt zul je rustig nog steeds maar 20mbit halen. Of als je dus een 802.11g apparaat aan een g-compatible n netwerk hangt. Als je n gebruikt op 5ghz met wide channels moet je geloof ik op 300mbit uit kunnen komen.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 21-03-2007 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n op 5gh levert een hele snelle verbinding op, mits je redelijk in de buurt blijft van de AE. (10MB/sec)
Het bereik is dan wel heel matig.
Ik heb hem nu op n- staan op 2.5Ghz, haal denk ik zo'n 6 MB/sec.
Bereik is dan wel een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Daar's weinig aan te doen. Hogere frequentie signalen gaan minder goed door muren heen e.d. dan lagere frequenties. Dat zie je ook bij GSM1800 vs. GSM900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 14-09 07:41
Vond dit op apple discussions:

Afbeeldingslocatie: http://lowfi.nl/temp/DualBand3.jpg

Misschien handig voor deze of gene....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:40:
Vond dit op apple discussions:

[afbeelding]

Misschien handig voor deze of gene....
Jup das zo ongeveer mijn setup thuis :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die printer van mij komt het niet goed op de een of andere manier. (Canon IP5200R). Met het instellen van de printer via een networktool ziet hij mijn AE en alles staat goed ingesteld. Toch print hij niets af. Iemand die een oplossing weet?

Ik dacht dat er trouwens van die basis stations waren die je aan apparatuur kon hangen(Versterker bvb) zodat de in het netwerk gezien worden. Is dat er ook voor de AE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 14-09 07:41
Extender? Dat kan met een express. Al zou ik dat niet doen bij een N netwerk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 10:22:
Met die printer van mij komt het niet goed op de een of andere manier. (Canon IP5200R). Met het instellen van de printer via een networktool ziet hij mijn AE en alles staat goed ingesteld. Toch print hij niets af. Iemand die een oplossing weet?
Zelfde probleem hierzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook met een 5200R? Ik heb gisteren met Canon gebeld en als je het woord Mac" noemt is de reply, "daar geven wij geen ondersteuning op". Te gek voor worden gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 10:34:
Extender? Dat kan met een express. Al zou ik dat niet doen bij een N netwerk....
Verklaar je nader? Waarom zou je dat niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:57
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:55:
[...]

Ook met een 5200R? Ik heb gisteren met Canon gebeld en als je het woord Mac" noemt is de reply, "daar geven wij geen ondersteuning op". Te gek voor worden gewoon.
Mijn ervaring met Canon is precies hetzelfde. Ze weigeren ondersteuning te bieden voor mijn IP4200 wat betreft drivers voor networked printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaffeh schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:35:
[...]

Mijn ervaring met Canon is precies hetzelfde. Ze weigeren ondersteuning te bieden voor mijn IP4200 wat betreft drivers voor networked printen.
Apple is niet veel anders. Net gebeld en het antwoord was "Het is hun printer dus ondersteumem wij het niet". Ik leg uit dat het niet om de printer gaat maar het netwerk gedeelte, het is tenslotte een netwerk-printer, maar no way hozzë. Erg triest allemaal. "We ondersteunen alleen als hij aan de AE vast zit". Hmmmm...wat zou ik dan met een netwerkprinter moeten? Naast de AE op de kast zetten? 8)7 *knip*

[ Voor 2% gewijzigd door Daedalus op 26-03-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:57
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:37:
[...]

Apple is niet veel anders. Net gebeld en het antwoord was "Het is hun printer dus ondersteumem wij het niet". Ik leg uit dat het niet om de printer gaat maar het netwerk gedeelte, het is tenslotte een netwerk-printer, maar no way hozzë. Erg triest allemaal. "We ondersteunen alleen als hij aan de AE vast zit". Hmmmm...wat zou ik dan met een netwerkprinter moeten? Naast de AE op de kast zetten? 8)7 *knip*
Ik denk dat je Apple weinig kan verwijten in dit verhaal. Uiteindelijk is het een driver kwestie, en Canon is daar verantwoordelijk voor. Het is te hopen dat binnenkort de Gutenprint drivers mijn printer ondersteunen. Daarmee kan printen in een netwerk namelijk wél.

[ Voor 1% gewijzigd door Daedalus op 26-03-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaffeh schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:29:
[...]

Ik denk dat je Apple weinig kan verwijten in dit verhaal. Uiteindelijk is het een driver kwestie, en Canon is daar verantwoordelijk voor. Het is te hopen dat binnenkort de Gutenprint drivers mijn printer ondersteunen. Daarmee kan printen in een netwerk namelijk wél.
De drivers zijn goed. Daar ligt het niet aan. De communicatie, thats the problem. Beiden Canon en Apple zijn niet lekker bezig. Schuif schuif verhaal. Zwaar suck is het en zal het blijven ook. Apple maakt geen goede beurt bij me. Nu heb ik een heel duur "kabeltje weg van Mac" gekocht. De hoofdzaak was dat die netwerkprinter het zou doen zonder kabel. :X

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2007 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:55:
[...]

Neen, heb een HP LaserJet 1020. Na lang klooien was ik er eindelijk in geslaagd hem rechtstreeks te installeren op m'n mac, maar via AE lukt het dus echt niet... Als ik naar PrinterConfiguratie ga en ik wil hem toevoegen aan m'n printers, blokkeerd het programma gewoon...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2007 10:57 . Reden: Typ0 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Laatst online: 09-09 14:34
Na 2 weken een nieuwe airport extreme te gebruiken kom ik nu wel iets heel raars tegen. Ik heb een nintendo wii gekocht en die wilde ik koppelen aan mijn draadloos netwerk, dus ik ga even zoeken op dat apparaat en hij vind het netwerk. En vervolgens zegt hij dat ik de verbinding moet testen, zonder dat ik ook maar ergens een wachtwoord hoef op te geven... Hoe kan dit? Ik kan nu prima draadloos internetten op mij Wii :S

Het eerste wat ik gedaan heb is natuurlijk kijken in de configuatieassistent of ik per ongeluk de beveiliging uit heb gezet oid, maar daar staat gewoon aangegeven dat ik gebruik maak van wpa2 - persoonlijk. Vervolgens maar een softe / harde reset gedaan, maar het mag allemaal niks baten, ik krijg het netwerk met geen mogelijkheid beveiligd, terwijl het toch echt in de assistent staat!

Voor een afbeelding van mijn configuratie assistent, zie de link

Iemand nog een optie? anders ga ik er maar weer even mee terug naar de winkel :(

Oh en trouwens, wat zou er waarschijnlijk op die ene regel onder netwerknaam moeten staan ("Sta toe dat het bereik van dit netwerk word"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
Mikey NL schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 00:15:
Na 2 weken een nieuwe airport extreme te gebruiken kom ik nu wel iets heel raars tegen. Ik heb een nintendo wii gekocht en die wilde ik koppelen aan mijn draadloos netwerk, dus ik ga even zoeken op dat apparaat en hij vind het netwerk. En vervolgens zegt hij dat ik de verbinding moet testen, zonder dat ik ook maar ergens een wachtwoord hoef op te geven... Hoe kan dit? Ik kan nu prima draadloos internetten op mij Wii :S

Het eerste wat ik gedaan heb is natuurlijk kijken in de configuatieassistent of ik per ongeluk de beveiliging uit heb gezet oid, maar daar staat gewoon aangegeven dat ik gebruik maak van wpa2 - persoonlijk. Vervolgens maar een softe / harde reset gedaan, maar het mag allemaal niks baten, ik krijg het netwerk met geen mogelijkheid beveiligd, terwijl het toch echt in de assistent staat!

Voor een afbeelding van mijn configuratie assistent, zie de link

Iemand nog een optie? anders ga ik er maar weer even mee terug naar de winkel :(

Oh en trouwens, wat zou er waarschijnlijk op die ene regel onder netwerknaam moeten staan ("Sta toe dat het bereik van dit netwerk word"....
Probleem heb ik ook gehad. Assistent gaf aan dat het netwerk beveiligd was, maar dat was het niet.
De truuk bij mij was, alles instellen en dat moet de AE opnieuw opstarten. Wachten tot het lampje weer groen is en dan de stekker er uit trekken. Toen ik de stekker er weer in deed was het netwerk beveiligd (WPA2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:37:
[...]

Let eens op je woorden ja. AppleCare ondersteunt gewoon niet alle configuraties in combinatie met andere hardware. Is ook niet aan te beginnen. *knip*

[ Voor 6% gewijzigd door Daedalus op 26-03-2007 16:21 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eiríkr schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 13:12:
[...]

Let eens op je woorden ja. AppleCare ondersteunt gewoon niet alle configuraties in combinatie met andere hardware. Is ook niet aan te beginnen. Jij bent hier de moron, dat je het zelf niet voor elkaar krijgt.
Hmm...dus jij weet wel hoe het moet? Verhelder ons, ja er zijn er meer hier, hoe je die printers moet laten werken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wil je nou een netwerkprinter aan een AE hangen en dan dat die AE er iets mee doet? Zo werkt dat niet, die AE is een printserver voor USB printers. Netwerkprinters moet je gewoon normaal netwerken en direct aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 20:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Nitai schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 09:47:
:) Same here, draai al een jaar of 2 een wifi netwerk met controle op mac adres en een hidden ssid naampje. Nooit problemen gehad :)
Dit komt op mij nogal krom over. Net als mensen die zeggen geen virusscanner nodig te hebben 'omdat ze nooit een virus hebben'. Ehhhhhh....? Als je een open netwerk hebt dan hoef je er niks van te merken dat anderen op je netwerk zitten, maar ondertussen kan iedereen wel al jouw dataverkeer doorspitten naar allerlei onversleutelde informatie die over je netwerk gaat. Inbreken op een server is vaak ook niet zo moeilijk, en daar is allerlei schade aan data mee aan te richten. Waarom zou je niet versleutelen? Kleine moeite, en het is toch een veiliger idee omdat de drempel om rottigheid uit te halen hoger is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Laatst online: 09-09 14:34
RAF1 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 10:45:
[...]

Probleem heb ik ook gehad. Assistent gaf aan dat het netwerk beveiligd was, maar dat was het niet.
De truuk bij mij was, alles instellen en dat moet de AE opnieuw opstarten. Wachten tot het lampje weer groen is en dan de stekker er uit trekken. Toen ik de stekker er weer in deed was het netwerk beveiligd (WPA2).
Het lijkt inderdaad te werken, wel een beetje vreemd als je het mij vraagt! Lijkt me een redelijk groot security issue, want opzich heb je het niet door totdat je een nieuw apparaat toevoegd aan je netwerk...

Kon zo snel op de apple site niet een plek vinden waar je een bugreport kan indienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Net maar een AE besteld, werd gek van het trage wireless hier ;-)

Heeft iemand toevallig een HP Photosmart C5180 of gelijksoortig type eraan hangen? En werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rire, je kunt ook bijvoorbeeld het advies opvolgen om contact op te nemen met de fabrikant van je randapparatuur (check canon-site)

of klik hier voor de nodige drivers, *knip*

- Airport Extreme N is pas handig als je alle devices met N voorzien hebt. Tot die tijd kan ik dus beter de Airport Express gebruiken (+ airtunes)

[ Voor 1% gewijzigd door Daedalus op 26-03-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb jammer genoeg een paar reacties moeten aanpassen. Het is vervelend als iets niet werkt, maar om elkaar of anderen voor rotte vis uit te maken is ook weer niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb em vandaag binnen gekregen. heerlijk dingetje.

@4POX: je intel macbook ondersteund ook N... (mijn netwerkconfiguratie geeft aan 802.11 a/b/g/n overdrachtssnelheid 144 mbit) (Ibook dus niet)

@Falcon: ik heb er een Canon pixma ip5000 aan gekoppeld. Geen enkel probleem. Echter een Dell all-in-one of uberhaupt dell printers worden niet ondersteund, maar dit licht aan dell omdat ze hier geen drivers voor maken. is misschien wel een work-around voor.

@msr911nl: Dat de overdrachtsnelheid verdubbelt met meerdere bestanden komt denk ik omdat er gebruikt gemaakt wordt van meerdere antennes. Macbook heeft er nl 2. Probeer het eens met je pc... ik ga het ook even testen. ben benieuwd (plupunt voor macbook :-)

update: een macbook pro heeft 3 antennes, zou dus 12 mb per seconde moeten worden

ik probeerde de printer en m'n harde schijf te koppelen via usb hub, maar dit wilde nog niet lukken. Ik heb nog hoop want ik vertrouw het usb hub kadootje van abn-amro nou ook niet echt. Binnenkort probeer ik het met een fatsoenlijke usb hub.

Minpuntje... Waar is de firewire?? ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 19:42 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.