Toon posts:

HP LaserJet 1020 installeren onder Mac OS X

Pagina: 1
Acties:
  • 1.825 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben hier nu al een hele dag mee in de weer en begin stilaan m'n geduld te verliezen...

Mijn eerste gedachte was rechtstreeks naar de site van HP gaan om achter drivers te zoeken maar voor de 1020 hebben ze er geen voor Mac.

2de poging: Google
"LaserJet 1020 on mac" even ingetypt en tot de constatatie gekomen dat er voor deze printer helemaal geen drivers zijn voor Mac, maar dat de drivers voor de 1022 (die dan weer wél verkrijgbaar zijn voor mac) ook werken voor de 1020.

Zo gezegd zo gedaan, ik download en installeer de drivers voor de 1022 en krijg onderweg vaak te zien dat er gebruik wordt gemaakt van de benaming "1020".

Ik ga naar systeemvoorkeuren > printers > printer toevoegen en zie m'n 1020 meteen in de lijst verschijnen maar hij kan er geen drivers voor vinden, ook niet in de handmatige lijst onder HP (daar begint de lijst LaserJets pas vanaf de 1200)

Het is echt een heel raadsel wat ik moet doen, wou de printer hier al door het raam gooien, maar bedacht me en ben het dan nog even hier komen vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10 14:54

Orac

Ik mis je papa.

Gaat niet werken. Volgens mij is het een windows-printer. Het heeft dus geen gewone printertaal, zoals PCL5 of Postscript. En Postscript is de printertaal die je nodig hebt onder OS X. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb op verschillende fora gelezen dat het wél gelukt is, maar ik krijg die printer gewoon niet in m'n lijst met drivers...

Redelijk ambetant aangezien het een nieuwe printer is (had hem 2 maand geleden toen ik nog op pc werkte, en niet aan gedacht dat ik ging overschakelen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Deze ene printer wordt idd door HP niet ondersteund onder Mac OS X. In principe zou het ook moeten werken met de 1022 drivers (dat is iig wat ik overal lees), maar misschien heeft HP die mogelijkheid uit latere versie gesloopt. Misschien heb je wat aan deze thread op macosxhints.com, maar je kunt misschien beter deze printer omruilen voor de 1022, die dus wel wordt ondersteund.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor de thread, had hem al gedeeltelijk gelezen, nu volledig, maar nog altijd niets dat werkt...

Net zoals de kerel uit Australie heb ik de cd teruggezocht die bij de printer zat en er stond idd een driver voor de mac op, maar wanneer ik die wil installeren, zegt de installer dat er niets te installeren is... Nu graak ik er helemaal niet meer uit...

*edit: Ok fout is gevonden, en het lag bij niemand minder dan mezelf...
Er werd verschillende keren gerefereerd naar bepaalde mappen die je moest verwijderen in je library, maar ik was in m'n eigen library aant zoeken ipv die van de root, alles werkt nu perfect met de drivers die op de cd stonden!)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

voxx schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 16:32:
Gaat niet werken. Volgens mij is het een windows-printer. Het heeft dus geen gewone printertaal, zoals PCL5 of Postscript. En Postscript is de printertaal die je nodig hebt onder OS X. :/
Veel "Windows" printers werken óók op de Mac, met een extra stukje software:

Gimp-Print
Cups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook zo een soort probleem maar dan met een colorlaserjet 1600 van HP. Is er dus geen enkele manier op met deze printers te printen onder mac os x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 15:15

Neus

www.zenaconsult.com

Maar... Als je de GIMP drivers die standaard in OSX zitten nu gebruikt en de LaserJet 1200 selecteert, dan werkt het toch? Ik gebruik hier op het werk niets anders.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HP Laserjet 1020 on OSX
(http://linuxguru.nl/artic...6/hp-laserjet-1020-on-osx)
  1. Download http://www.railsguru.com/files/1601_LJ_1022_Series_OSX.dmg;
  2. If you have anything for the HP 1020 in "/Library/Reciepts" delete it.
  3. Delete anything for the HP 1020 in Printer in "Printer Setup Utility"
  4. Install the downloaded printer drivers
  5. Remove all files from /Library/Printers/hp/laserjet. Leave the 1020 subfolder! You’ll need the contents in the next step;
  6. Move all files from the 1020 subfolder to /Library/Printers/hp/laserjet (the parent);
  7. Restart Mac OSX, just for luck;
  8. Add new printer in "Printer Setup Utility", select HP LaserJet 1020, driver should come up, click ADD
Alsjeblieft :-) Works like a charm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor diegenen die Airport Extreme hebben:

http://sneak.co.nz/2007/0...1020-and-airport-extreme/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip! ik heb nu eindelijk mijn printer aan de praat op mijn imac.
Pagina: 1