Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben gebeld door bezorgings bedrijf! ze komen bij mij woensdag langs.. nog 2daagjes voor mij wachten dus!

(ik had tel. op vodafone.nl besteld, coming soon aanbieding. rond de 16e besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 23:50
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:21:
wanneer heb je hem besteld carl? Om ff te kunnen nagaan of ik em dan ook binnenkort kan verwachten ;)
Nino, ik heb hem 21 september besteld via internet, dus misschien ben jij dan ook wel binnenkort de trotse eigenaar van deze telefoon(ik weet nog steeds niet waarom ik m krijg,ik had de order geannuleerd.)

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janna
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-04-2008

janna

holy macaroni

Dutch Di©k schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 00:02:
[...]

smart (de ~ (v.), ~en)
1 [form.] diep verdriet

Nou, ik wacht liever in grote blijdschap als je het niet erg vind :D
23e op de post, a.s. zaterdag in huis! of ben ik nu TE optimistisch?
"Smacht is volgens de Grote Van Dale (2005) gewestelijk taalgebruik in de betekenis 'hevig verlangen'. Een zin als 'ik sta met smacht te wachten' is geen standaardtaal.
Wel gebruikelijk in de standaardtaal is de combinatie met smart op iemand of iets wachten. Smart is standaardtaal in de betekenis 'groot, hevig verlangen'."

Sinds ik deze telefoon heb gezien is deze de enige die ik wil hebben, geen andere telefoon is goed genoeg... Dus dat wordt afwachten en kijken wat voor aanbieding ze voor me hebben want ik heb hem niet besteld en ook al een abonnement vij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Di©k
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-03 03:22
janna schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:15:
[...]

"Smacht is volgens de Grote Van Dale (2005) gewestelijk taalgebruik in de betekenis 'hevig verlangen'. Een zin als 'ik sta met smacht te wachten' is geen standaardtaal.
Wel gebruikelijk in de standaardtaal is de combinatie met smart op iemand of iets wachten. Smart is standaardtaal in de betekenis 'groot, hevig verlangen'."
Dank, zo leer ik ook weer eens iets!
Enneh... het is een SMARTphone, dus zelfs in dat verband keur ik het goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of iemand het al heeft opgemerkt, maar het toestel staat op de Vodafone website niet meer als 'coming soon' aangemerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janna

janna

holy macaroni

Dutch Di©k schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:33:
[...]

Dank, zo leer ik ook weer eens iets!
Enneh... het is een SMARTphone, dus zelfs in dat verband keur ik het goed ;)
:D

[ Voor 98% gewijzigd door janna op 20-11-2007 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janna

janna

holy macaroni

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:40:
Ik weet niet of iemand het al heeft opgemerkt, maar het toestel staat op de Vodafone website niet meer als 'coming soon' aangemerkt...
Dat is al opgemerkt ja, hij staat nu als exclusief tussen de andere telefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ff kijken in het weekend of ik er een kan vinden in hoofddorp, mischien dat hem dan nu al neem maar ja we zien wel waar blijven trouwens die fotos en persoonlijke impressie/review vince ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net vodafone aan de lijn gehad, donderdag krijgen ze 2000 stuks binnen.. vrijdag ochtend beginnen ze gelijk met het versturen er van (ook op zaterdag) Op dit moment staat de teller min 500.. ze houden 1500 over dus.. Hij zei: 200% zeker te zijn dat het echt binnen komt.

Waar blijven indd de echte foto's van de verpakking en de ervaring er mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:06
Ik lees hier dat dit dus echt een smartphone is,
Maar hoe zit het dan met programma's installeren? En sync werkt dat goed (zoals zyb.com)?

En is het ook mogelijk dan om bijvoorbeeld route66 hierop te krijgen met bluetooth gps dongle?

Zou mooi meegenomen zijn :D
Verder kan ik ook echt niet meer wachten tot hier wat reviews komen, en wanneer ik deze in mijn handen zal krijgen :D (januari)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:43

greatgonzo

schit-te-rend!

tis denk ik niet helemaal smartphone, hij werkt op java en niet op symbian. Weet dus niet of een gps dongle werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Ik volg dit topic al een tijdje (sinds het begin).

Ben vandaag even bij de vodafone geweest, rotterdam lijnbaan. En ze hebben 'm daar al binnen, wel alleen op reserving. Ik mocht 'm even in mijn handen houden. Ik wil die telefoon wel. :D (telefoon stond uit)

Ik kan niet wachten op de eerste reviews.

[ Voor 12% gewijzigd door Cabo op 20-11-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix
Heb de F700 binnen... *zucht..* ach ja ik zal wel foto'tjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed zucht of slechte zucht ?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carlhendrix schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:02:
Heb de F700 binnen... *zucht..* ach ja ik zal wel foto'tjes maken.
Top, ik ben benieuwd! Kan je foto's maken van de inhoud van de doos, en hoe de doos er uit ziet en natuurlijk het toestel! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"ach ja" is volgens mij niet positief :) maar goed snel posten graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix
slechte zucht, hij valt namelijk toch wel een beetje tegen. Ik denk dat ik t ene paar dagen aankijk en dan maar eens naar de vodafoneshop ga..
foto's zijn nu in de maak.

Edit : gatver, het algemene nummer van de politie zit in de contacten lijst --> delete ^^

[ Voor 21% gewijzigd door carlhendrix op 20-11-2007 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Di©k
carlhendrix schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:28:
slechte zucht, hij valt namelijk toch wel een beetje tegen. Ik denk dat ik t ene paar dagen aankijk en dan maar eens naar de vodafoneshop ga..
Ben eigenlijk benieuwder naar de reden waarom 'ie tegenvalt... foto's zijn er legio van in de omloop maar gebruikerservaringen ontbreken grotendeels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit : gatver, het algemene nummer van de politie zit in de contacten lijst --> delete ^^
... 7 maanden wachten en dan hoor je dit... haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja carl wat valt er eigenlijk tegen ?? is het de besturing/looks ??
ik denk dat ik hem ook eerst in mijn handen wil hebben voordat ik hem ook echt bestel (opnieuw:S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar jij had de telefoon al afbesteld las ik een aantal pagina's eerder..

Ik ben trouwens nieuw hier, heb wel het hele topic gelezen en de telefoon ook besteld.
een ding is mij trouwens nog steeds niet helemaal duidelijk.. Vodafone klantenservice zegt dat tomtom gewoon draait op de samsung F700 met een 2GB geheugenkaart en ik heb ook foto's gezien van tomtom op dit toestel. Kan ze alleen niet meer terugvinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix
Ja ik vind het OS toch wel Flink beperkt.. het komt niet echt in de buurt van een WM telefoon.. verder is ie zoals alle samsung producten, qua design werkelijk prachtig. Maar met uiterlijk kom je erniet alleen maar... .

Aan te raden is in ieder geval een screenprotector halen want het is echt een vingerafdruk-magneet.
wat ik wel weer stoer vind is dat je er een 2de achterkantje bijkrijgt, een "glossy/hoogglas geval" ik heb de "matte" erop laten zitten(minder vinger afdrukken)

Nadelen :
Menu is gevoelig, als je dat menu oproept d.m.v de shortcuts op het " today/home" screen dan moetje zorgen dat je met je handpalm niet over het scherm gaat want dat pakt ie ook al.. Dan selecteerd ie gelukkig niets maar hij gaat wel meteen naar de desbetreffende optie.

De oortjes die je erbij krijgt zijn eigenlijk Qua vormgeving gejat van Se Walkman-phones.Ik heb ze niet getest maar dat is met de reden dat ik anders niet van het toestel afkom morgen. Dat verloop dingetje doet onder voor samsung het is gewoon en blok met een knop erin, geen facy zilveren schuifje voor volume of iets.

Er zit in iedergeval Bejeweld op, welliswaar de demo maar ach.

Dat waren de nadelen*persoonlijke meningen natuurlijk*

De voordelen:
Geluidskwaliteit is subliem! je hoort de andere partij perfect, en muziek afspelen is ook geen enkel probleem. Natuurlijk het ubervoordeel : 3,5mm jack. er zit ook een verloop bij voor de normale samsung aansluiting zodat je wel gebruik kan maken van je heatset, maar je kan net als bij SE Walkman phones ook je eigen koptelefoon(sennheiser all te way^^) in de verloop doen zodat je wel gebruik kan maken van de microfoon maar toch ook van je eigen oortjes.

Het QWERTY keyboardje werkt ook uitstekend, typt lekker weg de toetsen liggen goed in de hand, hij typt bijna lekkerder dan mijn oude MDA vario :P Hoewel ik toch wel onder de indruk ben ook van de onscreen keyboard in combinatie met de VibeTonZ technologie, het werkte opzicht wel aardig lekker, alleen ikzelf geef toch voorkeur aan de QWERTY.

De camera heb ik niet uitvoerig kunnen testen en ik ben dit ook niet van plan want ik heb er 1 foto meegemaakt en ik merk op dat dit toch meer een camera voor " buiten " is.

Nja dit was een redelijk beknopte, rommelige maar toch wel informatief reviewtje over mijn mening over de F700. Ik zelf kan voor mezelf zeggen dat ik toch wel blij ben dat ik vorige week de HTC p3300 heb gekocht(niet te vergelijken, maar i just love ingebouwde GPS) De F700 is voor mij een mooi telefoon waar ergens toch wel meer aan het OS gedaan mocht worden. Maar dat is mijn visie. de foto's kunnen jullie hier vinden. Wie nog afzonderlijke foto's wilt van iets geeft maar een gil. Wees wel snel, dit weekend gaat ie terug naar Vodafone.

http://s229.photobucket.com/albums/ee268/carlhendrix18/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voelt ie robuust aan? is het helemaal van plastic? kan jij wat java progjes erop zetten? office programmas bijv. en kijken hoe snel het is? kan je wat java games erop zetten? die OS is misschien wat kaal maar je hebt dan ook nog niks op gezet.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er trouwens verschillende themas mogelijk??
en als je internet er bij hebt hoe is het internet gebruik ?? scrollen goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe groot is het geheugen van de micro sd kaart die er bij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:09:
Ik geloof dat er geen MicroSD kaart word meegeleverd, maar dit weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:06
Als nadeel dus een gevoelig scherm. Dat zal even wennen zijn,
de oordopjes: ik gebruik toch mijn eigen oordopjes,

En vettig, ja, dat worden de meeste gsm's snel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:12:
[...]

Ik geloof dat er geen MicroSD kaart word meegeleverd, maar dit weet ik niet zeker.
Zit er inderdaad niet bij.

Die zou je dus apart erbij kunnen nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik toch wel heel benieuwd naar ben: wat zijn de precieze afmetingen?

Want bijna elke site zegt: 104x50x17
Maar Vodafone zegt: 112x56x16

En die laatste afmetingen vind ik iets te fors. Ik heb nu een Nokia N73, en wil niet groter dan dat..

Dus zou je m voor mij kunnen opmeten? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:09:
Zit geen MicroSd kaart bij jammer genoeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:05:
zijn er trouwens verschillende themas mogelijk??
en als je internet er bij hebt hoe is het internet gebruik ?? scrollen goed ?
Internet gebruik zelf werkt erg lekker scrollen gaat goed.. het is niet lé Iphone. maar beter dan bij andere touchscreentoestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 16:41

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ziet er goed uit! :) Ik heb dit ding gekozen om wat hij heeft en meer ben ik niet nodig... Kan niet wachten! :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar vragen (tsja, je bent nu eenmaal 't zaadje wanneer je als eerste post dat je het toestel hebt :) )

- Heb je toevallig microSD kaartjes van 4GB of meer getest?
- Heeft het toestel een video-out?
- Beschikt de F700 over een USB host functie?
- Je hebt zeker niet geprobeerd te synchroniseren (i.v.m. terugbrengen)...? Ben benieuwd of dat soepel gaat en of je ook notes + tasks kan syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnixon
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-08 00:15
Wat een ding zeg! Net opgehaald bij onze vodafone shop en hij is echt super!
De touchscreen is voor mij even wennen, maar dat komt omdat ik nog nooit een touchscreen op mijn phone heb gehad. Internet is supersnel, smsjes typen gaat flekkeloos en in tegenstelling tot wat de meeste mensen zeggen over het menu, vind ik het hem super. Hij ziet er niet super 3d uit ofzo, maar lekker strak en simpel, daar hou ik wel van.

Kortom, tot nu toe ben ik erg tevreden, ik zou het zeker aanraden voor mensen die niet persee een windows mobile smartphone willen, maar gewoon een wat uitgebreidere touchscreen phone met toetsenbord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy King
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-08 22:39

Thy King

Ruler Of Thy World

carlhendrix schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:53:
Ja ik vind het OS toch wel Flink beperkt.. het komt niet echt in de buurt van een WM telefoon.. verder is ie zoals alle samsung producten, qua design werkelijk prachtig. Maar met uiterlijk kom je erniet alleen maar... .

[.....]

Wie nog afzonderlijke foto's wilt van iets geeft maar een gil. Wees wel snel, dit weekend gaat ie terug naar Vodafone.

http://s229.photobucket.com/albums/ee268/carlhendrix18/
hoe zit het eigenlijk met de agenda? Er komt niet vaak informatie uit over de agenda aplicatie in een mobiele telefoon, maar zou je daar wat fotos van kunnen maken? Ik heb deze telefoon in gedachte vanwege de afmetingen + qwerty toetsenbordje, maar wil goed gebruik maken van de agenda functie.

Alvast bedankt

'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix
Gnixon schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:21:
Wat een ding zeg! Net opgehaald bij onze vodafone shop en hij is echt super!
De touchscreen is voor mij even wennen, maar dat komt omdat ik nog nooit een touchscreen op mijn phone heb gehad. Internet is supersnel, smsjes typen gaat flekkeloos en in tegenstelling tot wat de meeste mensen zeggen over het menu, vind ik het hem super. Hij ziet er niet super 3d uit ofzo, maar lekker strak en simpel, daar hou ik wel van.

Kortom, tot nu toe ben ik erg tevreden, ik zou het zeker aanraden voor mensen die niet persee een windows mobile smartphone willen, maar gewoon een wat uitgebreidere touchscreen phone met toetsenbord!
Ja daar ben ik het zeker mee eens! Ik zelf wil gewoon iets geavanceerdere toestellen(ICT'er) en daarom doet dit toestel dus (jammer genoeg) voor mij onder..Wel wil ik inderdaad duidelijk maken dat het voor de meeste een fijn toestel zal zijn.

En nee ik heb hem niet met MicroSD kaartjes van 4GB of groter getest.En nee, het toestel heeft geen Video-out. Ik denk dat jullie voor positievere feedback beter alles aan Gnixon kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat Live Messenger nog niet werkt.

Deze functie is ook nog niet te downloaden onder 'Applicaties'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens, ik vraag me af hoe het gaat met java applicaties, kunnen jullie makkelijk wat op installeren? games en kantoor software en degelijke? Als icter kan je vast we wat java applicaties installeren en testen. Het is geen smartphone, maar je kunt er een smartphone van maken door kantoor applicaties te installeren toch?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:52:
jongens, ik vraag me af hoe het gaat met java applicaties, kunnen jullie makkelijk wat op installeren? games en kantoor software en degelijke?
Google Maps staat al voorgeinstalleerd en dit werkt tot nu toe super.

Moet nog even wat leuks vinden wat ik eventueel kan gaan instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:31:

En die laatste afmetingen vind ik iets te fors. Ik heb nu een Nokia N73, en wil niet groter dan dat..

Dus zou je m voor mij kunnen opmeten? Alvast bedankt!
Wil iemand deze vraag nog beantwoorden, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De agenda functie is volgens mij hetzelfde als op andere samsungs als ik me niet vergis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 00:19
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:25:
De agenda functie is volgens mij hetzelfde als op andere samsungs als ik me niet vergis?
Maar is de agenda applicatie enigzins vergelijkbaar met bijvoorbeeld pocket outlook op een windows mobile toestel?
Anders is namelijk een Palm 500V of de 750V of een Nokia E90 beter voor mensen die vooral PDA+PIM+Phone combinatie zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij zou het ook een leuke telefoon zijn.
Net even anders met net wat meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee, je praat tegen een man die al jaren samsung telefoons heeft... ik weet wel dat mijn huidige samsung (d900) wat synchronisatie moeilijkheden had, ik weet niet hoe dat zit met deze telefoon, maar hij ondersteunt in ieder geval syncML dus dat lijkt al beter te zijn. Afwachten dus... al is een ding zeker dat als de agenda het zelfde is gebleven ivm de d900 dan zul je voor de PDA PIM PHONE combo je heil elders moeten zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wachten op Vodafone, zodat Live Messenger kan werken.

Windows Live Messenger

Helaas is deze applicatie nog niet beschikbaar voor uw mobile telefoon. Wij werken hard om de applicatie ook voor u mobiele telefoon geschikt te maken.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de MobileTV functie.?
Is het ook mogelijk om een mpg file op volledig beelscherm te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:59:
Hoe is de MobileTV functie.?
Is het ook mogelijk om een mpg file op volledig beelscherm te bekijken?
.Mpg File ga ik vanavond eens proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,

Ik heb een Vodafone Internet BloX abonnement van € 9,50 per maand

Als ik nu filmpjes gaat bekijken op YouTube.com, komen er dan nog extra kosten bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:46:
Vraagje,

Ik heb een Vodafone Internet BloX abonnement van € 9,50 per maand

Als ik nu filmpjes gaat bekijken op YouTube.com, komen er dan nog extra kosten bij?
Nee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook geen Datakosten ?, dat zal wel mooi zijn dan :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:59:
[...]

Ook geen Datakosten ?, dat zal wel mooi zijn dan :D
Welke kosten anders dan data kosten? nee met vodafone blox kan je alles wat via websites gaat gratis bekijken. De data kosten en het gebruik maken van hsdpa zijn gewoon verwerkt in die blox.

Wat ik overigens wel heeeeeeel raar vind is dat er niet meer reviews/filmpjes zijn :S o.a. slashgear had al 1.5 of 2 weken terug aan gegeven dat ze een review zouden geven van de F700 maar ik zie daar nog steeds niets van terwijl mensen hem al zelfs thuis hebben, waarom zijn die er niet? 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door -NRG- op 20-11-2007 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NRG- schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:01:
[...]

Welke kosten anders dan data kosten? nee met vodafone blox kan je alles wat via websites gaat gratis bekijken. De data kosten en het gebruik maken van hsdpa zijn gewoon verwerkt in die blox.
Bedankt voor je antwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 13:04
heb de F700 gisteren in mijn hand gehad, hij was splinternieuw, en gelijk ff aangehad. ik vind het er ERG strak uitzien, alleen zien de getallen er beetje apart uit op het toetsenbord.. qua plaatsing enzo.

ik wacht ff tot de jaarwisseling, ik wil em bij KPN hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnixon
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:31:

De specs die vodafone zegt kloppen, net even opgemeten. Dus 112x56x16
Ik ga zo meteen nog wat dingetjes uittesten zoals foto kwaliteit en java applicaties dus dat horen jullie nog wel... voor meer requests, barst los. Alleen synchronisen kan ik helaas niet want ik gebruik geen pc agenda dus...

Nog wat dingen die me opvallen: Zoals eerder gezegd google maps werkt uitstekend! Het is super snel en je kan echt enorm goed ermee rond kijken. Wel een nadeeltje wat ik heb gevonden is dat de foto functie erg traag is met het nemen van fotos. Het bekijken ervan gaat vrij vlot, maar het nemen ervan duurt wel even, beetje jammer... maja zoals eerder gezegd, het is een internet toetsel en geen camera toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepie.. vanmiddag afgehaald bij vodafone in maastricht. Eerste indruk deze middag: Wat een enorm groot toestel. M'n vorige phone was een nokia 6280, deze was ietsje dikker maar een stuk kleiner. Verschil voel je direct als hij in je zak zit. Verder strak apparaat, ga nu even het een en ander uitproberen en zal straks even wat vragen beantwoorden :)

O jah, volgens de vodafone site zou ik 119 euro moeten betalen bij een 1jarig abbo, na het scannen gaf de kassa echter 70 euro aan... heerlijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAVA APPLICATIES! dat maakt het wel een smartphone! Dat is nu supersnel is, zegt niks. het moet wel apps redelijk kunnen runnen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google maps-->geen gps toch, dus je moet zelf het adres invoeren enzo. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben gisteren gebeld door de bezorger. Morgen komen de ze f700 brengen.

Ik ben erg benieuwd. Wat me opvalt tot nu toe aan de reacties is dat ze erg gemengd zijn. Kan daarom niet wachten tot ik mijn eigen oordeel kan vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zo jaloers.

Waar blijven de foto's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of er al screen protectors in omloop zijn voor dit toestel of welke ik het beste kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn het gaat nu erg hard hehe .. vraagje verkopen alleen de vodafone shops ze of ook phonehouse en andere winkels ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 08:21:
Ik ben zo jaloers.

Waar blijven de foto's :P
Carl had al wat gemaakt: http://s229.photobucket.com/albums/ee268/carlhendrix18/ enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 01:41:
Google maps-->geen gps toch, dus je moet zelf het adres invoeren enzo. Toch?
Ja, Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, die link heb ik niet zien staan!
Ik ga kijken. :9~

edit: wat een mooie foto's. now I want it even more. :/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of ze ook bij de algemene gsm shops ze verkopen of alleen bij vodafone shops ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:48:
weet iemand of ze ook bij de algemene gsm shops ze verkopen of alleen bij vodafone shops ??
Vodafone heeft tot eind dit jaar het alleenrecht heeft, dus je kunt hem alleen met Vodafone abonnement kopen in de GSMshops lijkt me..

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik deed iets verkeerd.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja deet weet ik :P maar ik bedoel of de gewone gsm shops de f700 verkopen met vodafone abo...
want als dat zo is ga ik vrijdag avond ff naar de shops :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:29:
ja deet weet ik :P maar ik bedoel of de gewone gsm shops de f700 verkopen met vodafone abo...
want als dat zo is ga ik vrijdag avond ff naar de shops :P
:P
Ik denk het wel, maar zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Di©k
Leesvoer. Iets over de belabberde presentatie (niet prestatie!) van de F700...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat er gezegd wordt is waar samsung heeft echt geen bal gedaan aan promoten op wat voor manier dan ook
de reviews die er zijn (en in andere taal) zijn nog steeds niet echt betrouwbaar omdat het om prototypes ging ..
de informatie van dde f700 veranderde bijna om de dag :S

zeer weinig echte fotos hoewel ik weet dat we nu een paar echte fotos hebben dankzij een paar zeer lucky posters :P (en i kan ze niet eens bekijken op me werk:S stomme IT!).. en ja ik ben stick jaloers op degene die al de f700 hebben :P heheh maar ja ..

oftewel erg teleurstellend van samsung...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Di©k
Ik ben zelf nog ff op zoek gegaan naar navigatiesoftware voor Java i.c.m. een GPS ontvanger en kwam terecht op NAV4ALL. Lijkt mij wel betrouwbaar.
Hier een link naar een stukje discussie.

Wel denken om de roaming tarieven in het buitenland... dus alleen leuk binnen de landsgrenzen denk ik zelf. Daar heb je met TomTom of Route66 dan weer geen last van...

Hier nog een review.

Op de site van NAV4ALL staat dat de dienst tot 01-01-2001 gratis is. Bovenstaande (oude) review heeft het echter over medio augustus 2006 en ik heb gelezen 2008... ze schuiven de datum dus steeds zo'n 2 jaar op, denk dat dit voorlopig een gratis dienst blijft.

Enige is dat ze geen kaart laten zien op je GPS maar middels pijlen en gesproken tekst de route aangeven. Op zich leidt dit dan ook weer niet te veel van het rijden af, dus je kunt dit als een voordeel zien. En zolang TomTom of Route66 niet voor de F700 beschikbaar is (komt?) lijkt mij dit een leuk alternatief.

Ze verkopen ook voor 7 tientjes een GPS ontvanger, lijkt me niet duur. Type Holux GPSlim236, zo te lezen ook geen rotzooi ;)

Nou, doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

[ Voor 48% gewijzigd door Dutch Di©k op 21-11-2007 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch Di©k schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:11:
Ik ben zelf nog ff op zoek gegaan naar navigatiesoftware voor Java i.c.m. een GPS ontvanger en kwam terecht op NAV4ALL. Lijkt mij wel betrouwbaar.
Hier een link naar een stukje discussie.

Wel denken om de roaming tarieven in het buitenland... dus alleen leuk binnen de landsgrenzen denk ik zelf. Daar heb je met TomTom of Route66 dan weer geen last van...
Net even geprobeerd om te instaleren, is heleaas nog niet beschikbaar voor de Samsung F700.

Binnenkort staat erbij.
Ik hou het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm erg interessant :D maar zoals je zegt dit is niet echt voor in het buitenland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Di©k
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:17:
[...]

Net even geprobeerd om te instaleren, is heleaas nog niet beschikbaar voor de Samsung F700.

Binnenkort staat erbij.
Ik hou het in de gaten.
Ik had mijn stukje nog uitgebreid. Wat jij schrijft was mij net hier ook opgevallen ;) (Soon Available is wat zij zelf zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZZ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-09-2023
Ook maar even ingelogd aangezien ik dit topic al een tijdje volg. 10 november heb ik deze telefoon besteld i.c.m. een 1-jarig abonnement; 37.50 p/m voor 275 belminuten en 'onbeperkt' internet, niet slecht toch? ;)

Vandaag kreeg ik een telefoontje van het bezorgbedrijf, wanneer ze het konden bezorgen! :*) Vrijdag krijg ik 'm dus binnen. Ik denk dat het nu wel hard moet gaan en iedereen z'n telefoon vlug zal ontvangen.

I'm excited!

[ Voor 3% gewijzigd door LaZZZ op 21-11-2007 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaZZZ schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:00:
Ook maar even ingelogd aangezien ik dit topic al een tijdje volg. 10 november heb ik deze telefoon besteld i.c.m. een 1-jarig abonnement; 37.50 p/m voor 275 belminuten en 'onbeperkt' internet, niet slecht toch? ;)

Vandaag kreeg ik een telefoontje van het bezorgbedrijf, wanneer ze het konden bezorgen! :*) Vrijdag krijg ik 'm dus binnen. Ik denk dat het nu wel hard moet gaan en iedereen z'n telefoon vlug zal ontvangen.

I'm excited!
Beter, alleen ik snap iets niet.. ik heb hem 28 oktober besteld en jij pas 10nov... en ik nog steeds niks ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZZ
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:08:
[...]

Beter, alleen ik snap iets niet.. ik heb hem 28 oktober besteld en jij pas 10nov... en ik nog steeds niks ontvangen?
Dat snap ik ook niet. Nja, een reden kan zijn dat ik gisteravond een mailtje heb gestuurd met een aantal vragen over m'n nummerbehoud etc. Misschien zagen ze toen m'n aanvraag staan en hebben ze gelijk alles in behandeling genomen. Achja, af en toe moet je gewoon een beetje assertief zijn. 8)

Misschien moet jij ook een mailtje sturen met wat inhoudelijke vragen, het zou kunnen helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaZZZ schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:16:
[...]

Dat snap ik ook niet. Nja, een reden kan zijn dat ik gisteravond een mailtje heb gestuurd met een aantal vragen over m'n nummerbehoud etc. Misschien zagen ze toen m'n aanvraag staan en hebben ze gelijk alles in behandeling genomen. Achja, af en toe moet je gewoon een beetje assertief zijn. 8)

Misschien moet jij ook een mailtje sturen met wat inhoudelijke vragen, het zou kunnen helpen...
Denk dat ze alleen je SIM komen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Di©k
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:01:
[...]

Haha, ja, je zou niet de eerste zijn die recentelijk de F700 verwachtte en thuisbleef om er achter te komen dat de postbode de simkaart kwam afleveren :)
Ben blij dat ik al bij Vfone zit, blijft die deceptie me in elk geval bespaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZZ
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:01:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd van niet vanwege de volgende zin: "Zojuist hebben wij een afspraak met u gemaakt voor de aflevering van uw VODAFONE bestelling met ordernummer ********* voor een Samsung F700, dark blue (Be first!) met abonnement."

Maar ach, wat dan nog. ;) M'n andere abonnement loopt pas 17 december af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die java navigator nav4all lijkt me een hele goeie als die ook voor de f700 beschikbaar komt... hij kan trouwens ook kaarten laten zien gelukkig

• Gnixon
GPS lijkt me wel leuk maar volgens mij slurpt dat werkelijk batterij, dus alleen handig in de auto. Dat is namelijk iets wat ik deze eerste dag als blije eigenaar van een F700 kan opmerken: De batterijduur is zeer teleurstellend. Het valt me sowieso op dat G3 toestellen (UMTS) een beperkte batterijduur hebben.
Mijn Sony Ericsson K750i deed het wel 4 dagen met normaal gebruik. Toen kreeg ik een Motorola V3x, bagger ding trouwens, maar dat was een G3 toestel en hij deed het maar 1,5 dag met normaal gebruik. Met normaal gebruik bedoel ik dan gewoon 3x bellen per dag a 10 min, paar smsjes, wat games etc.
Nu heb ik gisternacht mijn F700 opgeladen, vandaag natuurlijk hele dag aan het kloten geweest, en hij kwam net met een bericht, battery low... beetje jammer dus.
Nou moet ik wel zeggen dat ik vandaag veel op interenet heb gezeten (live, youtube en google maps) en bluetooth ook wel redelijk wat aan heb gehad. Daarnaast ook wel 10x gebeld ofzo en veel gesmst.
Ik vraag me af of hij langer zou meegaan, als ik UMTS uitzet en alleen 900/1800 Mhz gebruik?

Toch nog even een kleine positieve opmerking over de internet snelheid van vodafone. Even als voorbeeld: Ik ging vandaag een mp3'tje van mijn eigen server (gewoon http) afhalen van 6mb. Dit mp3'tje was binnen 5 seconden binnen!!! En werd meteen herkend door de mediaplayer! Zeker verstandig dus om die internet blox te nemen!

Verwijderd

Gnixon schreef op donderdag 22 november 2007 @ 02:16:
GPS lijkt me wel leuk maar volgens mij slurpt dat werkelijk batterij, dus alleen handig in de auto. Dat is namelijk iets wat ik deze eerste dag als blije eigenaar van een F700 kan opmerken: De batterijduur is zeer teleurstellend. Het valt me sowieso op dat G3 toestellen (UMTS) een beperkte batterijduur hebben.
Mijn Sony Ericsson K750i deed het wel 4 dagen met normaal gebruik. Toen kreeg ik een Motorola V3x, bagger ding trouwens, maar dat was een G3 toestel en hij deed het maar 1,5 dag met normaal gebruik. Met normaal gebruik bedoel ik dan gewoon 3x bellen per dag a 10 min, paar smsjes, wat games etc.
Nu heb ik gisternacht mijn F700 opgeladen, vandaag natuurlijk hele dag aan het kloten geweest, en hij kwam net met een bericht, battery low... beetje jammer dus.
Nou moet ik wel zeggen dat ik vandaag veel op interenet heb gezeten (live, youtube en google maps) en bluetooth ook wel redelijk wat aan heb gehad. Daarnaast ook wel 10x gebeld ofzo en veel gesmst.
Ik vraag me af of hij langer zou meegaan, als ik UMTS uitzet en alleen 900/1800 Mhz gebruik?

Toch nog even een kleine positieve opmerking over de internet snelheid van vodafone. Even als voorbeeld: Ik ging vandaag een mp3'tje van mijn eigen server (gewoon http) afhalen van 6mb. Dit mp3'tje was binnen 5 seconden binnen!!! En werd meteen herkend door de mediaplayer! Zeker verstandig dus om die internet blox te nemen!
Klinkt goed, hoe is het geluid? :P

• -NRG-
Ik neem aan dat dat met de batterij best goed komt bij mijn d900 die ik veel gebruik heeft het iets meer dan een half jaar geduurd voor dat mijn batterij zo lang mee gaat als nu.

Verwijderd

Leuk hoor die Nav4All maar ik heb dat niet nodig.. of ik moet de weg kwijt raken als ik de hond uitlaat. :P

Verwijderd

Nou beste mensen,

De telefoon is binnen! Vanochtend gebracht en mijn eerste indruk is erg ok. De telefoon is wel vrij groot, maar een stuk kleiner dan bijvoorbeeld een TyTn, het toestel ligt lekker in de hand, en het geheel voelt stevig aan. Het uitschuiven van het toestel gaat bijvoorbeeld met een duidelijke 'klik' en dat voelt erg prettig. Het geheel ziet er erg strak en goed afgewerkt uit. Ik denk dat het met de twee klepjes aan de achterkant voor data/laden en koptelefoon wel mee zal vallen. De kwaliteit hiervan oogt ok en ze draaien goed aan de kant. Dat zal voorlopig niet kapt gaan.

De foon hangt nu aan de lader, als de accu vol is zal ik eens met de software gaan spelen. Hieronder wat foto's die ik gemaakt heb:
http://www.imagehosting.c.../1395588_DSC0969.JPG.html
http://www.imagehosting.c.../1395589_DSC0976.JPG.html
http://www.imagehosting.c.../1395590_DSC0978.JPG.html
http://www.imagehosting.c.../1395591_DSC0979.JPG.html
http://www.imagehosting.c.../1395592_DSC0981.JPG.html
http://www.imagehosting.c.../1395593_DSC0984.JPG.html

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 11:17 ]

Verwijderd

heeft iemand all een f700 kunnen ophalen bij de phonehouse of andere gsm winkel ??

• greatgonzo
  • Laatst online: 20:43

greatgonzo

schit-te-rend!

ben ook benieuwd naar het geluid van mp3's... is dit een beetje ok? Zowel speaker als de headphones? En wat voor headphones zitten er eigenlijk bij?

Verwijderd

greatgonzo schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:25:
.... Zowel speaker als de headphones? En wat voor headphones zitten er eigenlijk bij?
kwaliteit van het geluid is prima. De oortjes geven ook prima geluidskwaliteit. Wat ik wel als erg vervelend ervaar is dat ze werken als oordoppen, je hoort je omgeving bijna niet meer. Dit is heerlijk als je naar muziek luistert, maar zeer irritant als je hands free aan het bellen bent. Dan hoor je jezelf heel irritant praten...
greatgonzo schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:25:
ben ook benieuwd naar het geluid van mp3's... is dit een beetje ok?
Dit hangt natuurlijk van de bitrate af ;) :Y)

Verwijderd

En wat voor headphones zitten er eigenlijk bij?
Headphones van Bose

Verwijderd

No shit headphones van Bose? goed man! Zijn het van die in ear buds zoals eerder op fotos te zien was?

Ben trouwens wel benieuwd wat er in het manual staat over het max. aantal GB's dat hij kan via microSDHC... Aangezien er op engadget een poos terug een bericht stond dat hij slechts tot 4 Gb ging

Ik ga zo Vodafone maar even bellen denk ik waar mijn F700 blijft :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 11:47 ]

Verwijderd

Heeft iemand al een TELnr gebeld? Kan dat makkelijk via het Touchscreen, ipv het qwerty ding te moeten gebruiken?

Verwijderd

En jaaaaa hoor... weer uitgesteld!!! Ik heb net gebeld aangezien de telefoon vandaag zou binnen komen bij vodafone.. Ze hebben inderdaad een aantal telefoons al ontvangen (100), De nieuwe levering wordt pas de 27ste verwacht en pas na de 29ste uitgeleverd. Wordt het een beetje zat!

Verwijderd

1 van de redenen waarom ik nooit bestel, en altijd zelf me nieuwe spulletjes ophaalt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:45:
No shit headphones van Bose? goed man! Zijn het van die in ear buds zoals eerder op fotos te zien was?

Ben trouwens wel benieuwd wat er in het manual staat over het max. aantal GB's dat hij kan via microSDHC... Aangezien er op engadget een poos terug een bericht stond dat hij slechts tot 4 Gb ging
De headphones zien er wel uit als Bose, maar zijn het (volgens mij) niet. Ze voelen en zien er daarvoor toch iets te goedkoop uit. Het geluid is trouwens wel erg goed van die dingen.

In de manual staat niets over het aantal GB's dat de telefoon aankan. De manual is bijzonder karig en er staan helemaal geen specs in van het toestel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:12:
Heeft iemand al een TELnr gebeld? Kan dat makkelijk via het Touchscreen, ipv het qwerty ding te moeten gebruiken?
Ik kan nog niet bellen, want mijn abbo gaat pas op 20-12 over, maar nummers intoetsen op het scherm gaat erg goed. Door de feedback die je krijgt voelt het heel natuurlijk. De gevoeligheid van het scherm is erg goed. Je moet wel redelijk precies drukken, maar over het algemeen is dat geen probleem omdat de 'knoppen' op het touchscreen groot genoeg zijn. Wat wel wat oefening behoeft is het scrollen door de menu's...

Verwijderd

uitgesteld ik dacht dat ze 1500 f700 haden klaarliggen :S

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:09:
Nou beste mensen,

De telefoon is binnen! Vanochtend gebracht en mijn eerste indruk is erg ok. De telefoon is wel vrij groot, maar een stuk kleiner dan bijvoorbeeld een TyTn, het toestel ligt lekker in de hand, en het geheel voelt stevig aan. Het uitschuiven van het toestel gaat bijvoorbeeld met een duidelijke 'klik' en dat voelt erg prettig. Het geheel ziet er erg strak en goed afgewerkt uit. Ik denk dat het met de twee klepjes aan de achterkant voor data/laden en koptelefoon wel mee zal vallen. De kwaliteit hiervan oogt ok en ze draaien goed aan de kant. Dat zal voorlopig niet kapt gaan.

De foon hangt nu aan de lader, als de accu vol is zal ik eens met de software gaan spelen. Hieronder wat foto's die ik gemaakt heb:
http://www.imagehosting.c.../1395588_DSC0969.JPG.html
http://www.imagehosting.c.../1395589_DSC0976.JPG.html
http://www.imagehosting.c.../1395590_DSC0978.JPG.html
http://www.imagehosting.c.../1395591_DSC0979.JPG.html
http://www.imagehosting.c.../1395592_DSC0981.JPG.html
http://www.imagehosting.c.../1395593_DSC0984.JPG.html
wooehoo!
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:15:
En jaaaaa hoor... weer uitgesteld!!! Ik heb net gebeld aangezien de telefoon vandaag zou binnen komen bij vodafone.. Ze hebben inderdaad een aantal telefoons al ontvangen (100), De nieuwe levering wordt pas de 27ste verwacht en pas na de 29ste uitgeleverd. Wordt het een beetje zat!
Had ik toch gelijk, jammerrrr. :X

Dat word dus pas in december.. als je geluk hebt dan.
Dan extra drukte door de feestdagen (en Vodafone dus een aantal dagen dicht zal zijn)..
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:39:
uitgesteld ik dacht dat ze 1500 f700 haden klaarliggen :S
Wat ze zeggen/beloven is 1 ding, maar wat ze daadwerkelijk binnenkrijgen/doen is vaak wat anders!
Althans, dat is mijn ervaring met Vodafone.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 12:47 ]

Verwijderd

yup dat merk ik ook, ik wou hem eigenlijk net opnieuw bestellen in de hoop dat ik hem einde begin volgende week binnenheb maar ik ga lekker vrijdag alle shops langs en kijken of ze daar eentje hebben dan doe ik het lekker zo..
Pagina: 1 ... 10 ... 31 Laatste