• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 20:43

greatgonzo

schit-te-rend!

wat bij mij gold, en dus waarschijnlijk bij meer mensen:

je bestelling van de telefoon gaat pas in als het nummerbehoud door de andere maatschappij is goedgekeurd.

Ik had de bestelling al 31 oktober geplaatst, goedkeuring van KPN was tegen 10 november, en dus sta ik achteraan op de bestellijst... en niet bij de 1e lichting.

Verwijderd

jammer dat het zo in zn werk gaat, al is het wel logisch... Ik had gehoopt dat ze dat ding gewoon zouden opsturen, dan had ik tot het moment dat mijn abbo echt in zou gaan gewoon een prepaid vodafone sim gekocht om toch met de telefoon te kunnen spelen. Maargoed het is niet anders

Iemand trouwens al gekeken naar de agenda hoe deze werkt? hetzelfde als andere samsungs? en is deze nu wel te syncen met andere apparaten? Is geen ramp als het niet kan, maar bijv een sync met google calendars zou wel handig zijn, al zal mijn telefoon altijd mijn standaard agenda zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 13:41 ]

Verwijderd

greatgonzo schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:50:
wat bij mij gold, en dus waarschijnlijk bij meer mensen:

je bestelling van de telefoon gaat pas in als het nummerbehoud door de andere maatschappij is goedgekeurd.

Ik had de bestelling al 31 oktober geplaatst, goedkeuring van KPN was tegen 10 november, en dus sta ik achteraan op de bestellijst... en niet bij de 1e lichting.
Nouja, toen ik zo'n soortgelijke ervaring had met Vodafone, had ik daar al 4 jaar een abonnement, dus ik hoefde geen ander nummer/goedkeuring. :)

Verwijderd

Best ziek eigenlijk.. we hebben gewoon met ze alle al 41 pagina's getypt over een telefoontje! :>

Verwijderd

Hoezo obsessed! gehehe.

offtopic:
net Nintendo Nederland gemaild of ze nog ergens een oude werkende console (gameboy, gamecube e.d) hebben staan die ik mag overkopen. Ik vertrouw Marktplaats niet met dat soort dingen, je weet nooit wat er precies mee gebeurd is. (voorbeeld: familielid boos, gooit heel de playstation door de kamer heen, ding uit elkaar, word gemaakt en je ziet er niets meer van, maar hij leest bijna geen spellen meer). Ben benieuwd wat ze terugmailen.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 14:16 ]

Verwijderd

En dan nu het goede nieuws; deze ultrahippe Vodafone branded telefoon is simlock vrij!! Jawel, tenminste bij mij. Mijn KPN kaartje doet het gewoon. :) :)

Geluid tijdens het bellen is super!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:44:
En dan nu het goede nieuws; deze ultrahippe Vodafone branded telefoon is simlock vrij!! Jawel, tenminste bij mij. Mijn KPN kaartje doet het gewoon. :) :)
Hahaha wat een grap! :+ _O-

Verwijderd

Zijn er nog mensen die hun ervaringen willen delen?

Bijvoorbeeld, iets wat je echt tof vind, muziek met coverflow.. draadloosmuziek luisteren.. internet.. nieuwe spelletjes er op zetten.. hoe is het om een word bestand te openen..?

Graag ook nog foto's als het kan.. (A) wij de gene die nog lang moeten wachten zien dit graag te gemoet

8)

Verwijderd

yup en gelijk ff checken of ook andere f700 simlock vrij zijn dat zou echt mooi zijn!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Ik verwacht dat ze allemaal simlock vrij zullen zijn denk dat voor vodafone het logo'tje op het mobiel al genoeg reclame is, maakt het voor hun niet meer uit met welk netwerk je belt (bij voorkeur natuurlijk voor hun vodafone maargoed)

Verwijderd

hallo iedereen,

ik volge het forum al vanaf het begin, maar heb nooit een reactie geplaatst,...
ik heb de telefoon eind september al besteld, zoals de meesten hier.
Na gelezen te hebben dat veel mensen al hun telefoon hebben binnengekregen heb ik vandaag maar is ff gebeld naar vodafone.

Daar heb ik 3 verschillende mensen van 3 verschillende afdelingen aan de telefoon gehad. De eerste vertelde mij dat de telefoon morgen binnen zou komen. Maar daarna kwam ze er achter dat het probleem bij nummerbehoud zat, dus werd ik doorverbonden. De laatste persoon vertelde mij dat mijn nummerbehoudaanvraag op de 1 of andere manier niet goed was gegaan. Hij heeft daarna de aanvraag gelijk verzonden naar kpn, en dat hij over 2 dagen groen licht zou krijgen van kpn. En dat de telefoon daarna opgestuurd zou worden. Ook vertelde hij dat er genoeg toestellen op voorraad zijn en dat hij daarom ook uit de coming soon rubriek is gehaald.

Dus voor de mensen die ook beginnen te twijfelen,..misschien ff vodafone contacten en vragen hoe het met nummerbehoud zit?

groetjes Patrick

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:44:

Geluid tijdens het bellen is super!
dat is pas goed nieuws! Als de mijne dat ook is, kan ik gewoon er al meteen gebruik van maken, en hoef ik niet te wachten tot februari!

Nu wil ik hem nog meer!
-NRG- schreef op donderdag 22 november 2007 @ 16:08:
Ik verwacht dat ze allemaal simlock vrij zullen zijn denk dat voor vodafone het logo'tje op het mobiel al genoeg reclame is, maakt het voor hun niet meer uit met welk netwerk je belt (bij voorkeur natuurlijk voor hun vodafone maargoed)
bovendien, iedereen die hem nu tot januari krijgt, heeft toch al en VF abbo, en ik denk dat bijna niemand een jaar abbo heeft, daar betaal je gewoon teveel voor de telefoon. Oftewel, het geld hebben ze al binnen

[ Voor 37% gewijzigd door greatgonzo op 22-11-2007 16:20 ]

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:06
zou je dan ook de gsm icm andere abbo's kunnen krijgen? als ie toch simlock vrij is...
misschien zijn er wel winkels die zoiets doen ;)

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Het klopt dat het toestel simlockvrij is. Wel jammer dat er geen wifi op zit.

[ Voor 30% gewijzigd door Le0032 op 22-11-2007 17:00 ]

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01 02:08
Ik heb net gebeld met Vodafone, wou wel eens weten hoe het nou zat...De belgisch klinkende medewerker vertelde mij iets in de trend van:
Morgen krijgen wij de Samsung F700 binnen, dus zal hij morgen of zaterdag verstuurd worden vanaf Vodafone.
Waarschijnlijk krijgt u hem in de loop van volgende week binnen

Laten we hopen dat het zo is...De eerste verkoper beloofde mij 16 november :|
Ik ben nu toch wel erg benieuwd aan het worden hoe hij bevalt..

PS:
Het gebruik van Vodafone maps kost dataverkeer, lijkt me..Gaat dit zonder Blox van de bundel af? Of valt het buiten de bundel?

Verwijderd

@ schaap valt buiten bundel zonder blox (ik raad je aan eigenlijk al neem je abo an je gaat het interent op neem blox er dan bij .. op een gegeven moment ga je het internet echt wel vaker gebruiken en dan kan je zonder blox erg duur uitkomen....
maar ja dat is mijn idee...

trouwens er is nog geen een medewerker die hetzelfde verhaal kan vertalen alss zijn buurman :S wth als men liegt zorg wel dat al jullie medewerkers dezelfde leugen hebben :S
lol

Verwijderd

Dit valt buiten de bundel wanneer je geen internet blox hebt... dan kost het een bepaald bedrag per hoeveelheid data als ik me niet vergis. De exacte bedragen kan ik niet noemen uit mn hoofd maar dit is zeker op de VF site te vinden.

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01 02:08
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:43:
Dit valt buiten de bundel wanneer je geen internet blox hebt... dan kost het een bepaald bedrag per hoeveelheid data als ik me niet vergis. De exacte bedragen kan ik niet noemen uit mn hoofd maar dit is zeker op de VF site te vinden.
Oké, dat wordt Blox denk ik...Anders ben ik net zo duur uit dus...Als ik het goed begrepen heb kan je blox toch per maand aan- of uitzetten...

• Gnixon
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-08 00:15
schaap2005 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:59:
Oké, dat wordt Blox denk ik...Anders ben ik net zo duur uit dus...Als ik het goed begrepen heb kan je blox toch per maand aan- of uitzetten...
Die blox is ook helemaal niet zo duur. ik meen als je nu afsluit dat je op basis van 2 jaar 8 gratis maanden krijgt en op 1 jaar basis 4 gratis maanden, dus dat valt erg mee. Zoals eerder gezegd, het internet werkt erg verslavend en het gaat super snel dus zonder blox ben je erg duur uit.

Nog even een leuke update: Vandaag weer wat nieuwe dingen ontdekt: Hij leest word bestanden en pdf'jes probleemloos! Als je een word document als bijlage bij een mail heb, kun je die zo downloaden en dan zeg hij hem bij andere bestanden bij my files. Vanuit hier kun je zo een doc lezer openen. Hetzelfde geld voor pdf bestanden. Leuk weetje =)

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

schaap2005 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:09:
Ik heb net gebeld met Vodafone, wou wel eens weten hoe het nou zat...De belgisch klinkende medewerker vertelde mij iets in de trend van:
Morgen krijgen wij de Samsung F700 binnen, dus zal hij morgen of zaterdag verstuurd worden vanaf Vodafone.
Waarschijnlijk krijgt u hem in de loop van volgende week binnen

Laten we hopen dat het zo is...De eerste verkoper beloofde mij 16 november :|
Ik ben nu toch wel erg benieuwd aan het worden hoe hij bevalt..

PS:
Het gebruik van Vodafone maps kost dataverkeer, lijkt me..Gaat dit zonder Blox van de bundel af? Of valt het buiten de bundel?
dat is een beetje het standaard verhaal wat ze hebben sinds 3 nov ongeveer..

ik denk dat je er gewoon geen pijl op kunt treken wanneer je hem krijgt

Verwijderd

Gnixon schreef op donderdag 22 november 2007 @ 18:10:
[...]

Nog even een leuke update: Vandaag weer wat nieuwe dingen ontdekt: Hij leest word bestanden en pdf'jes probleemloos! Als je een word document als bijlage bij een mail heb, kun je die zo downloaden en dan zeg hij hem bij andere bestanden bij my files. Vanuit hier kun je zo een doc lezer openen. Hetzelfde geld voor pdf bestanden. Leuk weetje =)
kan je ook wijzigingen aanbrengen? er wordt gezegd dat er een docu viewer is maar geen editor. En hoe ziet het met andere office bestanden zoals xls? verder al wat bekend over de mogelijkheden met java applicaties? Wat vinden jullie anders vergeleken met een smartphone?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 20:29 ]

Verwijderd

Het is inderdaad enkel een docu viewer voor zover ik weet, das al langer zo bij samsung, overigens werkt het prima met allerlei bestanden waaronder ook xls

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:19:
Het is inderdaad enkel een docu viewer voor zover ik weet, das al langer zo bij samsung, overigens werkt het prima met allerlei bestanden waaronder ook xls
aan jou de taak om een editor te vinden hehe

Verwijderd

Heb hem net in me handen gehad bij vodafone winkel :D.
Echt mooi ding. Wel ietjes aan de grote kant. Maar niet op het negatieve manier vind ik.
Wat me echt opviel, was dat ie echt heel snel reageerde op alles. Ik ken meer mensen met een smartphone, en die werken nog lang niet zo snel.
De touchscreen is gevoelig, wat ik persoonlijk wel positief vind. Klein tikje, en hij reageert al.

En.. Damn... De internet functie.. Die ding gaat echtt snel!!
Got to have mine.. :D

• Gnixon
Wat betreft java programma's: Omdat hij nog zo nieuw is, is het nog niet duidelijk welke java applicaties erop zullen gaan werken. Maar ik heb zelf al redelijk wat van www.getjar.com afgehaald en die doen het tot nu toe allemaal. Als je op getjar.com platform java kiest, en dan alle software, kan je alle java programma's/games browsen. Ik denk dat heel veel het hiervan doen. Of als je al een F700 heb, en je hebt zin om je internet te benutten, surf naar m.getjar.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Gnixon schreef op donderdag 22 november 2007 @ 23:48:
Wat betreft java programma's: Omdat hij nog zo nieuw is, is het nog niet duidelijk welke java applicaties erop zullen gaan werken. Maar ik heb zelf al redelijk wat van www.getjar.com afgehaald en die doen het tot nu toe allemaal. Als je op getjar.com platform java kiest, en dan alle software, kan je alle java programma's/games browsen. Ik denk dat heel veel het hiervan doen. Of als je al een F700 heb, en je hebt zin om je internet te benutten, surf naar m.getjar.com
Kan je Java bestanden downloaden op je computer en vervolgens via bluetooth overzeten naar je telefoon?

Ik voel mij wel een beetje bedonderd....bestel je hem anderhalve maand terug met de gedachte dat je als eerst deze telefoon mag ontvangen sturen ze de eerste batch naar de Vodafone winkels voor mensen die er toevallig komen. Hoe serieus word je dan genomen..... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op donderdag 22 november 2007 @ 18:20:
[...]

dat is een beetje het standaard verhaal wat ze hebben sinds 3 nov ongeveer..

ik denk dat je er gewoon geen pijl op kunt trekken wanneer je hem krijgt
Nee, je ziet hem vanzelf wel verschijnen als de postbode voor de deur staat. :P
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:43:
Heb hem net in me handen gehad bij vodafone winkel :D.
Echt mooi ding. Wel ietjes aan de grote kant. Maar niet op het negatieve manier vind ik.
Wat me echt opviel, was dat ie echt heel snel reageerde op alles. Ik ken meer mensen met een smartphone, en die werken nog lang niet zo snel.
De touchscreen is gevoelig, wat ik persoonlijk wel positief vind. Klein tikje, en hij reageert al.

En.. Damn... De internet functie.. Die ding gaat echtt snel!!
Got to have mine.. :D
w00! Nu wil ik ook naar de VFW (koopavond!) maar ik heb ahum niet zulke goede ervaringen met de medewerkers.
7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de eerste dag spielerij met de telefoon tijd voor de eerste gebruikerservaringen. Over het algemeen bevalt de telefoon goed. Het design blijft nog steeds super. Iedereen die ik de telefoon laat zien is er erg enthousiast over. Het toestel ligt erg lekker in de hand en je went supersnel aan de bediening. Wat andere positieve punten:
- Geluidskwaliteit is toch wel erg goed. Mijn beste telefoon tot nu toe daarin (mijn 6e gsm)
- De telefoon is heel erg snel. Opstarten gaat heel erg vlot, de reacties van het menu zijn heel erg snel. En ook kleine dingen als het kantelen van het scherm als je het qwerty toetsenbord uitschuift gaan heel snel.
- Het touchscreen werk super, je moet er even aan wennen, maar na een uurtje druk je eigenlijk al niet meer mis. Ook de (tril)feedback die je krijgt bij het touchscreen werkt heel fijn.

Er zijn echter ook wel wat nadelen aan het toestel. Het zijn (bij mij) geen heel zwaarwegende punten, maar meer kleine dingen. Deze dingetjes zitten vooral in de software. Het lijkt alsof een maandje extra ontwikkeltijd niet verkeerd was geweest voor de telefoon. Er zitten een heleboel dingen op die niet 'af' lijken. Bijvoorbeeld, je kunt (in principe) instellen hoe de klok er op je display uit ziet. Via het menu blader je naar 'instellingen'-->'display en verlichting'-->'display'-->'Klokweergave' En daar valt vervolgens niets in te stellen. Het lijkt alsof je een andere klok kunt selecteren, maar dat is niet zo. Een ander voorbeeld, in de startpost staat het display van de telefoon weergegeven met daarop de kalander (3e plaatje). Dit blijkt niet te kunnen. Op het startscherm kun je alleen de klok weergegeven en verder niets. Verder is de menuindeling heel onlogisch. Zo heb je in het hoofdmenu zowel een optie 'kalender', als 'agenda'. Binnen het menu 'kalender' kun je zeg maar je agenda beheren. In het menu 'agenda' zitten losse tools als 'notities', 'taken', 'spraakrecorder' en de wereldklok. Logischer was het geweest als al deze officetoepassingen bij elkaar hadden gezeten. Ook vinden we in het menu 'agenda' de bluetooth instellingen. En niet waar je die zou verwachten (in 'instellingen'-->'verbindingen') en we vinden hier het snelmenu van vodafone (en niet in het telefoonboek). Verder vinden we in het agendamenu de timer en de stopwatch. Functies die je eerder bij de wekker zou verwachten.

Wat ook irritant is, is het aannemen van een telefoontje. Je moet eerst op de ontgrendeltoets drukken en dan ook nog apart het telefoontje aannemen via het touchscreen. Nou is dit niet zo vervelend, maar bij het neerleggen moet dit ook; dus eerst ontgrendelen en dan neerleggen. Is erg omslachtig.

Jammer is het dat er geen thema's te selecteren zijn. Ik vind het blauw best mooi hoor, maar het was completer geweest als daar ook iets meer mogelijkheden in waren. Het versterkt het gevoel dat het allemaal een beetje onaf is.

Tenslotte werkt het synchroniseren van Outlook niet helemaal vlekkeloos. Ik kan wel agenda items van outlook naar de telefoon kopieren en terug, maar synchroniseren doettie niet. Ik krijg daar steeds foutmeldingen.

Binnenkort zal ik de camerakwaliteit eens onder loep nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:39:
Een ander voorbeeld, in de startpost staat het display van de telefoon weergegeven met daarop de kalander (3e plaatje). Dit blijkt niet te kunnen. Op het startscherm kun je alleen de klok weergegeven en verder niets.
Kan je niet zoals ik in een filmpje gezien heb met je vinger over van links naar rechts slepen om een andere view te krijgen? dus een klokje -> sleep -> kalender.

Tja de menu structuur. Soms zijn het wat vertaal"foutjes" en ik denk dat je snelgenoeg went aan de ietswat afwijkende locatie van sommige opties. Wijkt deze indelijk eigenlijk af van de laatste samsung modellen (U700)?

Wel goed om te horen dat de snelheid goed voorelkaar is. Dat lijkt mij juist iets waar je je aan kan ergeren op de lange termijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm hopelijk komen ze later dan nog met een software update om de kleien foutjes eruit teh alen maar ik denk dat ik oo kwel met die kleine foutjes kan leven hehe... vanaaf op f700 jacht!! ik hoop echt dat ook de algemene telfoonshops ze verkopen :S anders moet ik hem alsnog bestellen ...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een gelukkig eigenaar van de f700 sinds gister avond. Toestel op de kop getikt van iemand die het niets vond. Die had het 20/11 binnen gekregen en naar een dag vond ze het niks.

Heb er even meegespeeld en werkt perfect. Ben samsung structuur al gewend. Is me 8ste toestel ofzo al van samsung. Smssen gaat geweldig met toetsenbord maar via touchscreen ook prima. Vooralsnog alleen maar lof over het toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GloriX schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:50:
[...]

Kan je niet zoals ik in een filmpje gezien heb met je vinger over van links naar rechts slepen om een andere view te krijgen? dus een klokje -> sleep -> kalender.
Verdorie, dat werkt! Maar gaat wel heeeel erg kloten. Nou ja, weer wat geleerd! Nog iemand tips en truucs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe geef je f700 aan mij :P lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:23:
[...]

Verdorie, dat werkt! Maar gaat wel heeeel erg kloten. Nou ja, weer wat geleerd! Nog iemand tips en truucs?
Haha, dit werkt trouwens ook als je muziek luisterd.. dan zie je in je beeld welk nummer/ de tijds duur en je kan ook nog eens de coverflow laten zien! Hoe is trouwens dat hold knopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:23:
[...]

Ik heb een tip voor je RTFM!!

daar staat het gewoon in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel dit met die coverflow...Afbeeldingslocatie: http://www.cnet-gadget.fr/images/2007/09/samsung-croix.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.engadgetmobile.com/media/2007/09/9-3-07-croix2.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijke bevindingen Krap Nek, daar heb ik iets aan.

Het niet goed kunnen synchroniseren met Outlook staat me wel tegen...als iemand dit heeft weten op te lossen, hoor ik het graag.

Telkens 2 x drukken om op te nemen / op te hangen, lijkt me inderdaad best vervelend.

Heeft iemand hier inmiddels al een geheugenkaartje van 4GB of meer kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Niet online
Is het niet mogelijk om op te nemen/hangen met die ene hardware button?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Agenda synchroniseren is voor mij een van de belangrijkste functies voor/van de telefoon. Ik begrijp dat dat dus niet lukt...Andere mensen wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnixon
GloriX schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:11:
Zover ik weet nog niet, ben wel druk aant kijken, want ik vind dat eerst van hold af en dan wachten tot hij reageert totdat je kanopnemen een beetje bagger. Het lijkt me ideaal als je gewoon met het enige knopje onderaan kan opnemen, ookal zin hij op hold. mja...

[ Voor 13% gewijzigd door Gnixon op 23-11-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me vrij irritant, dat opnemen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@autodre: samsung is met syncen nooit een sterke geweest, al is syncML wel ondersteund zal ik niet teveel hopes hebben wat syncen betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:09:
@autodre: samsung is met syncen nooit een sterke geweest, al is syncML wel ondersteund zal ik niet teveel hopes hebben wat syncen betreft
Mijn Samsung E770 syngroniseerd anders prima met outlook via de Samsung software. Ik moet wel zeggen dat ik het alleen voor de kalender gebruik en niet voor contactgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GloriX schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:11:
Nee, je moet echt twee keer drukken. Je kunt wel opnemen met twee keer de hardware button, maar daar zit een vervelende delay in. Je kunt dus niet twee keer snel achter elkaar drukken, maar moet even wachten. Is heel irritant, maar wat het vooral irritant maakt is dat de hardware button onderaan de telefoon zit. Linksboven was veel logischer geweest. Nu moet je eerst ontgrendelen, de telefoon draaien en naar je oor brengen. Je zult er wal een wennen hoor, daar gaat het niet om, maar als er iets langer over nagedacht was, was het allemaal net wat mooier geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:35:
[...]
Hoe is trouwens dat hold knopje?
Werkt perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Di©k
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-03 03:22
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:09:
kudt... }:|

Afijn, op mijn werk kan ik alleen syncen met ActiveSync en dat was ook al geen optie voor deze phone...

Heb net de F700 vastgehad in Vfone shop in haarlem, maar niet werkend.
Een collega van die gast was ff op pauze en die had er een, was er ook erg content mee volgens hem, maar ik had niet de tijd om daar op wachten.
Zonder dat hij aan staat ziet de F700 er uit als een erg groot uitgevallen plastieken toestel, waar de vingerafdrukken rondom zwaar vertegenwoordigd zijn. Een screenprotector is nog niet verkrijgbaar...
Tot die tijd zal ik een paar keukenhandschoenen aanschaffen om het toestel toonbaar te houden :D

Het gewicht is relatief laag (batterijtje zat er overigens nog niet in), maar zoals eerder opgemerkt is dat 'gevoelsmatig licht', dit in relatie tot de afmetingen van het toestel.
Maar ja, daarentegen is het display groot (groter nog dan ik dacht) en is eigenlijk niet zo vreemd, als je beseft dat het display van bijvoorbeeld de TomTom Go 300 3,5" is. Dit scheelt slechts 0,3" (ca. 1 centimeter) diagonaal!

Kan me voorstellen dat Asiamania dit toestel van een vrouw heeft overgenomen die het maar niks vond: persoonlijk vind ik het geen chiq toestelletje voor vrouwen maar meer een mannengadget. Kan me voorstellen dat vrouwen schrikken van het formaat van de F700.

Zelf ga ik hem buiten het bellen ook inzetten als navigator en om te internetten, en op die manier gebruikt is het formaat meer dan prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch Di©k schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:31:
[...]

kudt... }:|

Afijn, op mijn werk kan ik alleen syncen met ActiveSync en dat was ook al geen optie voor deze phone...

Heb net de F700 vastgehad in Vfone shop in haarlem, maar niet werkend.
Een collega van die gast was ff op pauze en die had er een, was er ook erg content mee volgens hem, maar ik had niet de tijd om daar op wachten.
Zonder dat hij aan staat ziet de F700 er uit als een erg groot uitgevallen plastieken toestel, waar de vingerafdrukken rondom zwaar vertegenwoordigd zijn. Een screenprotector is nog niet verkrijgbaar...
Tot die tijd zal ik een paar keukenhandschoenen aanschaffen om het toestel toonbaar te houden :D

Het gewicht is relatief laag (batterijtje zat er overigens nog niet in), maar zoals eerder opgemerkt is dat 'gevoelsmatig licht', dit in relatie tot de afmetingen van het toestel.
Maar ja, daarentegen is het display groot (groter nog dan ik dacht) en is eigenlijk niet zo vreemd, als je beseft dat het display van bijvoorbeeld de TomTom Go 300 3,5" is. Dit scheelt slechts 0,3" (ca. 1 centimeter) diagonaal!

Kan me voorstellen dat Asiamania dit toestel van een vrouw heeft overgenomen die het maar niks vond: persoonlijk vind ik het geen chiq toestelletje voor vrouwen maar meer een mannengadget. Kan me voorstellen dat vrouwen schrikken van het formaat van de F700.

Zelf ga ik hem buiten het bellen ook inzetten als navigator en om te internetten, en op die manier gebruikt is het formaat meer dan prima!
Zij vond het idd een mannentoestel. Qua interface maar ook qua model. Dus vandaar dat ik die voor een prikkie kon overnemen :) je hoort mij niet klagen hoor. Na ja misschien een klein beetje over dat opnemen en ophangen van een call. Beetje omslachtig maar dat is ook bij de u600 die ik heb, voordeel bij die is dat je de tel dichtschuift maar bij dichte toestand moest je ook ontgrendelen en dan kan je pas ophangen... Maar goed ik ben er al dus al aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Kun je niet voor opnemen het toetsebord uitschuiven ofzo?
Lijkt mij inderdaad nogal onhandig, eerst deblokkeren...

Maar goed om te horen dat er verder veel voordelen aanzitten!
Ik begin toch wel benieuwd te worden wat deze simlock vrij (zonder vodafone branded dus) gaat kosten... of dat ook als adviesprijs 400 euro is, of echt een stuk meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij lukt het syncen met outlook aardig. Heb het tot nu alleen nog maar gebruikt voor de agenda, en dat werkt! De opties die je bij een afspraak kan selecteren zijn echter wel iets meer beperkt op de samsung. Maar het werkt iig wel...

Heb ook geprobeerd wat java software te installeren via het downloaden van .jar en .jad files van www.getjar.com...installeren lukt me echter niet..iemand enig idee hoe ik dit aan de praat kan krijgen?!

Is het andere mensen ook opgevallen dat de maximum geluidssterkte van de samung f700 niet heel erg hard is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnixon
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:20:
Heb ook geprobeerd wat java software te installeren via het downloaden van .jar en .jad files van www.getjar.com...installeren lukt me echter niet..iemand enig idee hoe ik dit aan de praat kan krijgen?!

Is het andere mensen ook opgevallen dat de maximum geluidssterkte van de samung f700 niet heel erg hard is?!
Niet alle java software werkt idd. Ik heb een paar applicaties uitgeprobeerd zoals bijvoorbeeld een versie van msn. Toen ik die via mijn mobiel downloaden (d.m.v. een snelnummer voor dat programma'tje in te typen) ging hij hem zelf downloaden en installeren dus.. Ik denk dat het van de software afhangt..niet alles zal inderdaad werken. Probeer een andere versie van wat je zoekt anders.

En inderdaad, de geluidsterkte vindt ik ook minimaal. Als ik hem in mijn zak heb, met uiteraard het scherm en dus ook de speaker naar mijn been toe, dan hoor ik hem in drukke ruimtes echt niet afgaan. Tijdens het bellen is het geluid echter wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je de software met de telefoon zelf download en installeerd werkt het iid wel, maarjah dan moet je er vaak voor betalen, of zit er reclame bij...als ik de java spellen en software download op mn pc, dan op de strorage card zet in de vorm van een .jar en .jad en probeer te installeren werkt het niet...zeer irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 15:22:
als je de software met de telefoon zelf download en installeerd werkt het iid wel, maarjah dan moet je er vaak voor betalen, of zit er reclame bij...als ik de java spellen en software download op mn pc, dan op de strorage card zet in de vorm van een .jar en .jad en probeer te installeren werkt het niet...zeer irritant...
Je kan het natuurlijk even uploaden op wat webspace en het daar weer vanaf downloaden met je telefoon. Dit is natuurlijk alleen leuk als je Zorgeloos intenet Blox heb. Er zijn zelfs speciale sites waar dit kan met verkorte links enz.

En weer ontzettend dom van Samsung. Snap niet dat ze dat nou eens een keer goed implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28
GloriX schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 15:24:
[...]

Je kan het natuurlijk even uploaden op wat webspace en het daar weer vanaf downloaden met je telefoon. Dit is natuurlijk alleen leuk als je Zorgeloos intenet Blox heb. Er zijn zelfs speciale sites waar dit kan met verkorte links enz.

En weer ontzettend dom van Samsung. Snap niet dat ze dat nou eens een keer goed implementeren.
Hoe lang zou het duren voor er iemand een programmaatje schrijft waarmee je ze lokaal kan installeren? Draait toch gewoon Windows op.

Ik wil er zelf zo wel eentje halen denk ik. Ik vind het een mooie combi tussen een HTC Tytn en een Iphone. Eigenlijk precies wat ik zoek.

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 23-11-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoera, het syncen van de kalender heb ik aan de praat. Ik weet niet meer wat ik deed, maar na wat gepruts doettie het eindelijk. Het toestel bevalt zo steeds beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]
[quote]

Hmmz denk dat ik dat vanavond maares ga proberen...tnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 16:41

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik heb hem maandag in huis :) Ben gebelt door de koerier :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SideSwipe schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 16:28:
Ik heb hem maandag in huis :) Ben gebelt door de koerier :)
Wanneer had je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnixon
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:39:
Er zitten een heleboel dingen op die niet 'af' lijken. Bijvoorbeeld, je kunt (in principe) instellen hoe de klok er op je display uit ziet. Via het menu blader je naar 'instellingen'-->'display en verlichting'-->'display'-->'Klokweergave' En daar valt vervolgens niets in te stellen. Het lijkt alsof je een andere klok kunt selecteren, maar dat is niet zo.
Ben er net achtergekomen waar dit op slaat.
Als je op je home scherm 2x tikt op de klok, kun je meerdere klokken toevoegen. Dus bijvoorbeeld een voor een andere timezone. Bij klokweergave kun je dan kiezen of die tweede tijd ook op het home scherm wordt weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik heb hem 20 Oktober besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk zo wordt dat allemaal eens duidelijk dit forum blijft komende tijd voor veel mensen toch erg handig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad... lijkt me mooi als men handige apps enzo hier ook meedeelt aan elkaar zodat we het maximale uit de phone kunnen halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik heb er net even een gehaald bij de Vodafone, ze hadden er nog 2. Wat een geil ding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is naar mijn mening altijd al het probleem geweest bij Samsung.

Als je met een Nokia een berichtje krijg, schrik je daarvan gewoon wakker als je aan het slapen ben.

Van de F700 heb ik dit dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Ook zo raar, ik even gsmwinkel gebelt of ze wisten wanneer de f700 kwam, (geen vodafone winkel)
We weten nog niet wanneer, en of de f700 wel komt. En of de gsm wel f700 gaat heten! Dit jaar zal de gsm in ieder geval niet binnenkomen, en ik schat de kans klein dat deze ooit leverbaar gaat worden.
Leuk dat ik de winkel meer kan vertellen dan zei mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

vandevorst schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 19:14:
Ook zo raar, ik even gsmwinkel gebelt of ze wisten wanneer de f700 kwam, (geen vodafone winkel)

[...]

Leuk dat ik de winkel meer kan vertellen dan zei mij...
Afbeeldingslocatie: http://i.fok.nl/s/emo.gif
die lui zijn lekker op de hoogte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 19:44:
[...]

[afbeelding]
die lui zijn lekker op de hoogte :D
wat heeft het voor zin om de tijd van verschillende timezones op je today te hebben? Ik heb wat vragen over de afspraken in je kalender. Worden deze afgebeeld op de homescreen van de F700 of mag je er naar gaan zoeken :( Ik ga de F700 ook wel halen denk ik, alleen jammer van het korte batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 20:17:
[...]

wat heeft het voor zin om de tijd van verschillende timezones op je today te hebben? Ik heb wat vragen over de afspraken in je kalender. Worden deze afgebeeld op de homescreen van de F700 of mag je er naar gaan zoeken :( Ik ga de F700 ook wel halen denk ik, alleen jammer van het korte batterijduur.
Gewoonte van maken dat je die telkens snachts oplaadt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 00:25
hee, ff snel een vraagje, heeft hij nou een 5 of een 3 Mpixel camera? op de site van vodafone heeft hij namelijk een 3Mp camera terwijl op alle andere sites 5Mp staat, ook op alle plaatjes.
En wat voor muziekaansluiting heeft hij? 3,5mm minijack? sta op het punt hem te bestellen bij vodafone, maar moet deze dingetjes ff weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paazei schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 00:31:
hee, ff snel een vraagje, heeft hij nou een 5 of een 3 Mpixel camera? op de site van vodafone heeft hij namelijk een 3Mp camera terwijl op alle andere sites 5Mp staat, ook op alle plaatjes.
En wat voor muziekaansluiting heeft hij? 3,5mm minijack? sta op het punt hem te bestellen bij vodafone, maar moet deze dingetjes ff weten.
normaal zou ik er eigenlijk niet op reageren, maar deze had je echt kunnen lezen een pag terug.

3mpixel
3,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie dit ook?

So I bought the F700/Qbowl on Vodafone here in Germany. I'm gonna list pros and cons first then summarize afterwards.

Pros-
-Expandable Memory
-Extra back panel included
-3G Hsdpa and Edge for when you're in the boonies (bavaria)
-Some address book improvements with ability to add more fields
-Qwerty keypad works well

Cons-
-Terrible battery life, tried two of them and got less than 8hours stand by.
-Touchpad is intermittent depending on the area of the screen, the bottom row was poor on both models. Had to hit 3 and 4 times.
-Reception was less than any other phone I have used on vodafone here.
-When transferring a photo from phone to micro sd it changes the file attribute to hidden which was a pain, there is no option to set default save to memory card. Phone memory cannot be browsed through USB connection.
-Camera is very poor for a 3mp auto focus. It's very slow to start up with very noisey results in most indoor situations. Color is very unrealistic. It takes from 3 to 10 seconds to focus and then even in bright natural light the exposure takes a couple seconds. Very prone to blur. Video was choppy with poor audio. (sorry i did not save any photos)
-Email client is poorly designed, by default shows all email details instead of just the normal to and from info. Also, attachment size is restricted to 300kb which is just ridiculous since I pay a lot for unlimited data, let me use it like other manufacturers. They should implement an auto resize option like Nokia and SE.
-Media browsing is disorganized and not very user friendly, you cannot browse memory card and phone memory at once like all other manufacturers.
-Answering a call takes two or three key presses depending on your settings.
-Speaker phone is very distorted.
-Browser is poorly set up as well, checking boxes and selecting links even when on full magnification was a pain and not user friendly. Whenever you go to a bookmark you have to refresh it manually, every time!
-No themes at all, you are stuck with the same colors.
-Battery cover has to be removed to access memory card.
-Samsung software is horrible to set up, at least the phone offers USB Mass Storage like Motorola does.

Overall this is the worst phone I've tried this year. Too many touches required for simple tasks like switching to speaker phone, poor audio quality and just an overall non user friendly experience. I now see why they didn't have working models at the latest tech shows. It does not excel in any major area of modern handsets. Vodafone calls this the iphone killer, I call it a polished turd. I don't care for the iphone either if you must know since it has ancient data. So if you want a new phone and Samsung is what you desire I'd look towards the G800 and not this, maybe it'll be better.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Di©k
paazei schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 00:31:
Ff voor jouw info:
3MP camera (en aan de voorkant nog een 2e cameraatje voor video-conferencing).
Naast de aansluiting voor de headset zit er inderdaad nog een 3,5mm jack :D (zie ook fotootje 16 op deze site).

Succes!
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 00:44:
Overall this is the worst phone I've tried this year. Too many touches required for simple tasks like switching to speaker phone, poor audio quality and just an overall non user friendly experience. I now see why they didn't have working models at the latest tech shows. It does not excel in any major area of modern handsets. Vodafone calls this the iphone killer, I call it a polished turd. I don't care for the iphone either if you must know since it has ancient data. So if you want a new phone and Samsung is what you desire I'd look towards the G800 and not this, maybe it'll be better.
Ik krijg hier een beetje een dubbel gevoel bij... een negatieve waarbij ik denk: kan ik hem nog cancellen? en de wat positievere die toch wel meer voordelen ziet en de hoop dat softwarematig via updates verbeteringen kunnen worden doorgevoerd... (al hadden ze bij Samsung voldoende tijd om dit voor de release op orde te brengen, lijkt me). Twijfels, twijfels... :S

[ Voor 41% gewijzigd door Dutch Di©k op 24-11-2007 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-

So if you want a new phone and Samsung is what you desire I'd look towards the G800 and not this, maybe it'll be better.
Ja hier hadden we het al eerder over in het topic dat het niet is wat het had moeten zijn, echter vind ik hem veel te negatief over de camera deze is gewoon net zo goed als de d900 kan me niet voorstellen dat t er op achteruit is gegaan iig dus dat is ook een kwestie van spelen met de instellingen.
Ik zit zelf ook nog te twijfelen tussen de G800 en de F700 de viewty heb ik afgeschreven omdat het toch LG blijft en de foto kwaliteit ook niet je van het is en het geen harde toetsen heeft.
17 December kan ik mn abonnement verlengen en wil dan eerst eens de F700 uitprobreren mocht ie voor mijn gevoel tegenvallen ga ik waarschijnlijk voor de G800 voor de rest zijn er voor mij geen intresante phones op de markt ik wil namenlijk geen windows mobile ofzo.
.
Ik verbaas me er ook nog steeds over dat er geen nieuwe filmpjes uit zijn en geen Echte reivews

[ Voor 6% gewijzigd door -NRG- op 24-11-2007 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er eigelijk FM radio op.. of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pete_2003
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-08-2022
Ik heb 'm inmiddels ook en het opnemen en ophangen is echt onhandig. Het zou ideaal zijn als iemand er in slaagt om de foto-knop (rechtsonder) te programmeren voor het opnemen en ophangen...

Verder vind ik het wel een fijn toestel, hij reageert snel en internet doet het bij mij prima. Batterijduur is inderdaad een kwestie van elke nacht aan de lader, maar 15 uur standby haalt-ie toch zeker wel. Het toetsenbordje is echt ideaal.

Ik ben dus niet zo negatief als de post van rchin, maar nogmaals het opnemen en ophangen is wel erg onhandig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Tja... Batterij heb ik nog niet eens zoveel problemen mee denk ik. Ik heb m'n telefoon altijd s'nachts aan de lading :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch Di©k schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:31:
[...]
Ahum. :>

Wat een slechte review zeg.. maargoed we wachten af.. er zullen vast nog meer reviews komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

damn, die batterijduur is echt slecht dan...

dan toch maar m'n w800i niet weggooien, voor het geval ik een weekendje weg ga..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, daar gaan we weer met een stukje ervaringen rondom de f700 (sinds donderdag in bezit).

Allereerst de batterijduur. Ik heb daar tot nu toe helemaal geen problemen mee. Donderdag heeft de foon 3 uurtjes aan de lader gehangen en de accu geeft nu nog 2 van de 3 streepjes aan. De afgelopen twee dagen heb ik de foon toch behoorlijk intensief gebruikt. Heel veel spielerij natuurlijk in het begin, een paar uur muziek luisteren en een hele tijd prutsen met de camera. En daarnaast natuurlijk het reguliere werk, af en toe een belletje en wat sms'jes. De standby tijd is de MINIMAAL 48 uur (and counting).. De genoemde acht uur uit Duitsland is dus echt zwaar gelul.

Dan de camera, daar ben ik beduidend minder enthousiast over. De Autofocus is langzaam, het afdrukken is langzaam en de beeldkwaliteit is uiterst mager. Het is echt een beproeving om scherpe foto's te krijgen. Ik heb geen andere ervaring met Samsung camera's, maar dit zuigt echt heel erg. Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen.
Gnixon schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 16:38:
[...]

Ben er net achtergekomen waar dit op slaat.
Als je op je home scherm 2x tikt op de klok, kun je meerdere klokken toevoegen. Dus bijvoorbeeld een voor een andere timezone. Bij klokweergave kun je dan kiezen of die tweede tijd ook op het home scherm wordt weergeven.
Klopt, dat had ik ook gevonden, maar wat ik bedoel is dat ik op mijn vorige foon een hele rits opties had, een analoge klok, een digitale klok en dan in allerleid varianten... De customizability is echt nul..
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 20:17:
[...]
Het nut van de tijdzones zie ik ook niet direct, maar kan me voorstellen dat het handig is als je op reis bent. Afspraken worden niet weergegeven op het homescreen. Je kunt wel makkelijk op de kalender klikken zodat je je afspraken meteen ziet. Ik ervaar dit niet als een probleem.
hebben jullie dit ook?

So I bought the F700/Qbowl on Vodafone here in Germany. I'm gonna list pros and cons first then summarize afterwards.

Pros-
-Expandable Memory
-Extra back panel included
-3G Hsdpa and Edge for when you're in the boonies (bavaria)
-Some address book improvements with ability to add more fields
-Qwerty keypad works well

Cons-
-Terrible battery life, tried two of them and got less than 8hours stand by.
-Touchpad is intermittent depending on the area of the screen, the bottom row was poor on both models. Had to hit 3 and 4 times.
-Reception was less than any other phone I have used on vodafone here.
-When transferring a photo from phone to micro sd it changes the file attribute to hidden which was a pain, there is no option to set default save to memory card. Phone memory cannot be browsed through USB connection.
-Camera is very poor for a 3mp auto focus. It's very slow to start up with very noisey results in most indoor situations. Color is very unrealistic. It takes from 3 to 10 seconds to focus and then even in bright natural light the exposure takes a couple seconds. Very prone to blur. Video was choppy with poor audio. (sorry i did not save any photos)
-Email client is poorly designed, by default shows all email details instead of just the normal to and from info. Also, attachment size is restricted to 300kb which is just ridiculous since I pay a lot for unlimited data, let me use it like other manufacturers. They should implement an auto resize option like Nokia and SE.
-Media browsing is disorganized and not very user friendly, you cannot browse memory card and phone memory at once like all other manufacturers.
-Answering a call takes two or three key presses depending on your settings.
-Speaker phone is very distorted.
-Browser is poorly set up as well, checking boxes and selecting links even when on full magnification was a pain and not user friendly. Whenever you go to a bookmark you have to refresh it manually, every time!
-No themes at all, you are stuck with the same colors.
-Battery cover has to be removed to access memory card.
-Samsung software is horrible to set up, at least the phone offers USB Mass Storage like Motorola does.

Met een aantal negatieve dingen ben ik het wel eens. De camera, dat je veel knoppen moet indrukken en het gebrek aan thema's. Verder is deze review voornamelijk gelul, wat mij betreft. De geluidskwaliteit is goed, het touchscreen werkt echt heel erg goed (snel en responsief) en de Samsung software werkt tot nu toe probleemloos. Ik denk dat deze gast óf een maandagochtend exemplaar had óf een preproductiemodel ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb'm gisterochtend binnen gehad, en kan er nu eens mee spelen. Er zit een vodafone-splash scherm in de foon, maar hij is niet gesimlocked. Da's handig aangezien m'n abo (pas) in januari in gaat. Tot die tijd kan ik dus gewoon m'n tele2-sim gebruiken. Helaas dus nog even geen internet. Voor het wisselen tussen de klok en de kalender op het home-scherm moet je even de 'slag' te pakken krijgen, dan gaat het prima. Moet een veegbeweging zijn over de hele breedte (horizontaal).
En wat ik ook raar vind, is dat 'ie als je mp3's afspeelt, hij altijd doorgaat met de volgende. Heb nog niet de instelling gevonden om gewoon maar 1 mp3 af te spelen.
Verder mooi ding. Denk dat de batterij wel redelijk snel gaat als je HSDPA en BT aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Di©k
Ok, de meeste vrouwen dan ;)

Nou ja, ik heb 'm al besteld dus ik laat hem gewoon ook komen. Zelfs de Nokia N95 heeft zijn mankementen, en dat ding is bijna 2x zo duur.

@Krap Nek: erg nuttige info, ben wel blij met deze 'inside information' :*)

[ Voor 39% gewijzigd door Dutch Di©k op 24-11-2007 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJFM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-07 08:49
Hmmm...niet gesimlocked? Dat is interessant. Maar waarom zou je dan geen gebruik kunnen maken van internet als hij toch simlock vrij is? Ik heb namelijk een Hi abonnement met een Zorgeloos Internet bundel en ik vind die F700 ook zeer interessant!

'You know me...I'll manage!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MJFM schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 13:20:
Hmmm...niet gesimlocked? Dat is interessant. Maar waarom zou je dan geen gebruik kunnen maken van internet als hij toch simlock vrij is? Ik heb namelijk een Hi abonnement met een Zorgeloos Internet bundel en ik vind die F700 ook zeer interessant!
Heb geen internet bij m'n huidige abo van Tele2, vandaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJFM
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 13:27:
[...]

Heb geen internet bij m'n huidige abo van Tele2, vandaar....
Ah, vandaar. Iemand ervaring met mobiel internet op dit toestel met een andere provider dan Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

btw zou het zo maar zo kunnen dat deze phone dezelfde kinderziekte als bv de U600/700 had wat batterijduur betreft. Een bekend van die telefoon is dat de batterij status op vol staat, hoewel de accu nog niet vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:14
Zag hem vandaag bij de BelCompany, dus niet alleen meer via Vodafone te verkrijgen denk ik. Het was uiteraard wel de branded versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 16:29:
Zag hem vandaag bij de BelCompany, dus niet alleen meer via Vodafone te verkrijgen denk ik. Het was uiteraard wel de branded versie.
Waarom denk dat ze'm 'branden' met de naam Vodafone en het logo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 17:16:
[...]

Waarom denk dat ze'm 'branden' met de naam Vodafone en het logo...
Ja voorhun meer reclame he hoe meer toestellen bij verschillende zaken met een vodafone logo er op hoe meer reclame voor hun en zeker met zo'n mooi toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
ik schrijf dit nu met de f700 en dan merk je hoe heerlijk het touchscreen samen met het toetsenbordje werkt. heb er wel gelijk opera mini op gezet, dat browst echt 10x beter. de camera is inderdaad niet zo heel best. verder ben ik tot nu toe prima tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok heb het topic even snel door gelezen en kom dus tot de conlussie dat hij niet heel geweldig is? correct? Die kerel in de Voda-shop prees het ding de hemel in.

Ik mijn abbo loopt af in maart en ben alvast aan het zoeken;
Dit model sprak me aan omdat de looks heeft maar ook de specs van bv een TyTN II.
Heeft iemand nog een advies voor een soortgelijk model:
Niet te zakelijk qua uiterlijk maar toch alle functies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik heb net alvast mijn vodafone abbo verlengt. krijg nu dus deze foon, maar ik vraag me af wanneer.. maar ik kan niet wachten op deze telefoon :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Specs van een TyTN II? Niet helemaal... Eigenlijk zijn die 2 niet eens met elkaar te vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er net een 2GB micro sd ingedaan, met een heleboel MP3's erop. Helaas wordt tie daar erg = onhandelbaar traag van bij het scrollen.... Iemand andere ervaringen? Is m'n kaartje van PQI te langzaaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
ik moet het nog proberen. Heb wel een vrij duur/snel 2GB kaartje gekocht van sandisk

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 24-11-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJFM
Hoe is het webbrowsen vergeleken met de Symbian S60 9.1 toestellen (N95, E90 etc?) Ik vind dit qua browsing op een mobiele telefoon namelijk zeer goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een werkende Messenger gevonden, om te kunnen instaleren en in de achtergrond te kunnen draaien?

Hele tijd op eBuddy inloggen, is niet echt prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal...ik heb onlangs deze phone gehaald bij de belcompany en ik vind het een top telefoon. Weet toevallig iemand hoe ik Covers van albums kan laten displayen? Ik zie echter wel dat het kan op foto's.

Afbeeldingslocatie: http://www.cnet-gadget.fr/images/2007/09/samsung-croix.jpg
onderste foto zie je aan de linkerkant van de scherm verschillende covers.
Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 00:52:
Hallo allemaal...ik heb onlangs deze phone gehaald bij de belcompany en ik vind het een top telefoon. Weet toevallig iemand hoe ik Covers van albums kan laten displayen? Ik zie echter wel dat het kan op foto's.

[afbeelding]
onderste foto zie je aan de linkerkant van de scherm verschillende covers.
Hoe doe je dat?
Bij Instellingen, Display- en verlichting, display, Achtergrond zitten Afbeeldingen en fotopresentatie. Als je die kiest kan je weer foto's kiezen. 1 van die 2 zal't toch wel wezen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
MJFM schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 23:45:
Hoe is het webbrowsen vergeleken met de Symbian S60 9.1 toestellen (N95, E90 etc?) Ik vind dit qua browsing op een mobiele telefoon namelijk zeer goed werken.
De standaard browser is vrij crappy, inloggen op gmail werkt niet en inloggen op GoT ook niet... Verder resized die niks dus vreet het scherm ruimte en bandbreedte.

Gelukkig kun je gratis opera mini installeren en dan wordt browsen ineens een heel stuk prettiger!

Als ik Gmail java installeer trouwens, krijg ik een certificate error.. iemand enig idee wat dat betekent of hoe dat op te lossen?

Edit: over standby tijden trouwens.. dat zijn echt apenverhalen. Ik heb hem gisternacht opgeladen (+/- 30 uur geleden) en er aardig wat mee geinternet, o.a. mn laatste paar berichten op GoT hier geplaatst. En hij staat nog steeds op 3/3 streepjes.

De telefoon voelt verder zeer robuust, integenstelling tot bijvorbeeld een Tytn of Nokia N95 (vooral die laatste ziet eruit of die van het goedkoopste plastic gemaakt is wat ze konden vinden).

Nadelen tot nu toe vind ik eigenlijk alleen de camera, die niet van al te beste kwaliteit is. En de software kan op een aantal plekken wel wat verbetering gebruiken. Als ik bijvoorbeeld Java-applicaties installeer komen ze altijd in games terecht en kan ze niet verplaatsen.. Maar ik ga er enigszins vanuit dat dat nog wel opgelost gaat worden met nieuwe firmware, of dat derde partijen de software wat bij gaan schaven (het is per slot van rekening maar een WM6 skin).

[ Voor 41% gewijzigd door Bosmonster op 25-11-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

kan iemand trouwens wat foto's genomen met de telefoon hier plaatsen?

Graag ook een donkere foto met en zonder flits, als dat niet teveel moeite is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
Bosmonster schreef op zondag 25 november 2007 @ 13:47:
[...]
Nadelen tot nu toe vind ik eigenlijk alleen de camera, die niet van al te beste kwaliteit is. En de software kan op een aantal plekken wel wat verbetering gebruiken. Als ik bijvoorbeeld Java-applicaties installeer komen ze altijd in games terecht en kan ze niet verplaatsen.. Maar ik ga er enigszins vanuit dat dat nog wel opgelost gaat worden met nieuwe firmware, of dat derde partijen de software wat bij gaan schaven (het is per slot van rekening maar een WM6 skin).
Ik denk echt niet dat het een wm6 skin is want dan was er veel meer mogelijk geweest en hadden er standaard meer functies opgezeten. Overigens betwijfel ik of nieuwe firmware problemen gaat oplossen dat java aplicaties ergens anders dan in de games map te plaatsen dit is gewoon typisch samsung en tot nu toe hebben ze dat nergens anders nog bij een firmware update gewijzigd.
Enigste wat er nog op vooruit kan gaan is de camera kwaliteit.
Pagina: 1 ... 11 ... 31 Laatste