Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 22:32:
Beste,
Ik heb zopas een Firmware update gedaan voor mijn F700.
Maar er is een probleem verschenen, de software die er nu op staat is voor een qwerty toetsenbord maar ik heb een azerty toetsenbord dus als ik de "a" duw verschijnt er in mijn bericht een "q" wat hoogstens irritant is...
Kunnen jullie mij aub helpen?
Vriendelijke groeten Maikel
AZERTY = Frans/Belgische toetsenbord profiel, nietwaar? Ik heb nog eens door alle menustructuren heen gezocht, maar ik vrees dat je een firmware hebt geïnstalleerd die deze taaloptie niet ondersteund. Het is bekend van sommige firmware versies dat de taalondersteuning vaak maar beperkt is tot één of hooguit een paar talen.
Ik heb op m'n F700v de door Vodafone geïnstalleerde versie F700BUGJ5 op laten staan, aangezien dit al op een na laatste versie was. Deze is alleen met QWERTY toetsenbord (o.a. US/UK Engels, Nederlands) te gebruiken. Mocht je de allerlaatste
legale Vodafone firmware versie
F700AMGJ8 hebben, ik heb dit ooit eens uit een inmiddels overleden forum gecopy-paste (en bewaard

):
- Toets *#3695147*# (= Admin Pass)
- Kies menu optie 2
- Op password request, toets *#83301*# (= Operator Code)
NB: Internal Pass : *#3971258*# (= Master Key, indien nodig)
Met deze kan ik overigens ook het configuratiemenu binnen komen in m'n eigen toestel met F700BUGJ8, maar verder dan het aanroepen van dit menu ben ik niet gegaan.
Ik ben ook nog deze codes tegen gekomen op een
Duits forum, waar men worstelt met de vergelijkbare QWERTZ vs. QWERTY instelling:
Firmware :
F700XEHA4, F700XEHA5 en
F700XEHE1
Admin Pass : *#6984125*#
Pre-configuration (Operator code) : *#73561*#
Internal Pass (Master Key) : *#9072641*#
Dit zijn allemaal
legale Samsung firmware versies, voor zover ik weet. Hoogstwaarschijnlijk alleen Engelstalig, i.i.g. geen Nederlandse taalondersteuning.