Batterij is goed en gaat in mijn geval bijna 2x zo lang mee als bij mijn D900. Ik vind het apparaat niet traag en het voldoet aan de meeste van mijn eisen.
Min punten die ik vind:
1 Mail word niet automatisch opgehaald dit moet je handmatig doen.
2 Maximaal 10 mensen tegelijk smsen.
3 Niet een andere startpagina in te stellen (je komt altijd eerst op de vodafone portal).
4 Foto's niet te resizen als je deze wil versturen via je mail.
5 Flitser van camera is matig.
6 Licht gaat niet automatisch uit van het toetsenbord als je deze dicht klapt.
7 Geen opties of een java download een applicatie of een game is.
8 Snel menu niet aan te passen.
9 Playlist maken is hopeloos.
10 Geen today screen
Plus punten:
1 Mooi helder scherm.
2 Fatsoenlijke foto's, 3mpx camera (zowel binnen als buiten).
3 QUERTY toetsenbord
4 HSDPA
5 Snel toestel
6 Voelt degelijk aan
7 Goede batterij duur (voor een HSDP toestel)
8 Goed bedienbaar via het touchscreen
9 Goede gesprekskwaliteit
Foto's zijn binnen best te doen echter moet je je flitser uitschakelen deze verpest je foto's.
Dit is mijn mening en punten zijn niet op belang gerangschikt (dit mag je zelf uitzoeken) en ik verdenk vodafone van de eerste 4 punten.
De meeste minpunten zitten dus in de firmware en ik kan dus ook niet wachten tot het orgineel ergens beschikbaar word.
Al met al vind ik het een fijn toestel bereik van dit toestel is beter dan mijn D900 en ook de gespreks kwaliteit vind ik goed.
Foto's doen niet onder voor de N95 8GB met 5mpx camera (vriend van mij heeft deze en we hebben dit vergeleken en mits er zo goed als geen verlichting is).
Als je het toetsenbord uitklapt switched het scherm gelijk mee en dit gaat snel ook vind ik dat het toestel best snel plaatjes e.d. opent bij googlemaps mits je gebruik kunt maken van HSDPA dit betekend dus dat dat ligt aan het netwerk en niet aan het toestel.
Al met al voor wat ik er mee doe, internetten, e-mailen, smsen, video kijken, foto's maken, muziek luisteren en bellen super toestel.
Ik gebruik als converter voor films twins video to ipod-zune-psp-3gp.
Niet het beste progamma'tje om je films kleiner te maken met goede kwaliteit echter convert deze het wel naar een MP4 bestand welke ik kan afspelen zonder vertraging van beeld of geluid.
Het toestel spoelt ook super snel door naar een deel van een film.
Ik zie nog steeds niet in waarom een iphone beter zou zijn de iphone heefft dacht ik de zelfde processor dus sneller is ie niet alleen de software zou beter kunnen zijn.
Maar de iphone heeft geen:
3mpx camera
Querty toetsenbord
HSDPA
Dit zijn precies de punten die ik zelf juist erg belangrijk vind, mis je dit niet is de iphone de beste keus. De iphone heeft wel wifi maar op mijn mobiel heb ik sneller internet dan ik thuis heb, thuis haal ik 460kbps en op mijn telefoon 880 en heb al eens 1.1mbps gehaald waardoor ik wifi geen toegevoegde waarde vind hebben.
Edit:
Heb het aangepast het is inderdaad niet compleet nutteloos echter is mijn ervaring dat als er iets meer verlichting is dat je hem beter uit kan zetten zodat hij niet aan 1 kant overbelicht word. Plus dat de kleuren vaak dan beter uit komen, met flits word de foto vaak flets. Als het helemaal donker is maak je zonder flits slechtere foto's.
Maar als je niet van een object maar van iemand een foto maakt zit deze gelijk met fijn geknepen ogen aan gezien hij een tijde bij schijnt en niet flitst.
[
Voor 8% gewijzigd door
-NRG- op 02-01-2008 13:25
]