Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:54:
[...]
Wat doe ik fout? Ik zie jou steeds zeer lovend spreken over internet en opera mini maar ik vind het gewoon ruk. Het scrollen is niet prettig te noemen ik heb inmiddels wel ontdekt dat ik niet steeds met m'n dikke vingers hoef te scrollen maar dat het ook met de pijltjes toetsen kan.
Even een voorbeeld:
Ik kijk dagelijks voor ik in de auto stop op
www.bnr.nl om te kijken of er nog flitsers staan. Nu ga ik dus op mijn f700 naar games, start opera mini 4.0, ga naar
www.bnr.nl en dan begint de ellende. Scrollen scrollen scrollen. Heb je misschien een paar handige tips voor me?
1. BNR is kut ontworpen, daar word ik op mn computer scherm zelfs gek van. En hij is ook nog kut gebouwd, waardoor die niet goed werkt onder opera mini.
2. Je hebt een schermpje van 440x 240 ofzo, wat verwacht je dat je moet doen bij zo'n site? Je kunt met pijltje naar beneden snel scrollen, voor gedetailleerder bewegen werkt de touchscreen perfect.
Dat je moet scrollen op een klein schermpje lijkt me logisch. De manier waarop is wat het minder vervelend maakt. De keuze tussen pijltjes/touchscreen vind ik persoonlijk erg goed werken hiermee.
Overigens wil je bnr ook niet met de standaard browser bekijken. Die hangt er bijna op en scrollen wordt zo goed als onmogelijk.
Niet alle schuld ligt bij het apparaat of de software, misschien ligt de schuld wel ook bij de site zelf

Stuur ze eens een mailtje met de vraag of ze niet eens naar een mobiele versie kunnen kijken.
Edit: ow ze hebben een mobiele versie op
www.bnr.nl/pda, maar om een of andere vreemde reden hebben ze gekozen de flitserinformatie daar niet weer te geven... Misschien moet je ze dat maar eens vragen.
Ook hebben ze er geen RSS feed van... Tja.. dan houdt het mobiel gebruik van zo'n site snel op..
Edit2: Kijk anders eens verder dan BNR. Bijvoorbeeld Flitsers.nl, die hebben bijvoorbeeld gewoon een normale site en een RSS feed met flitser info:
http://www.flitsers.nl/flitsers.rss
Voeg de RSS feed toe aan Opera (of download een losse RSS reader) en voila. Je hoeft geen site meer op te zoeken/downloaden etc.
[
Voor 15% gewijzigd door
Bosmonster op 28-11-2007 22:07
]