Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-03 10:23

guz

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 15:37:
Verder geeft Hi het toestel gratis weg bij belcompany deze week.
Maar een vriend van me had ook onbeperkt ineternet bij HI en moest ondanks dat nog 90,- extra betalen omdat hij niet via de portal had ingelogd ofzo?
mmm, ik heb net mijn 6110 gescoord met deze aanbieding...
portal? iets via de telefoon of gewoon bij de online bestelling?
Edit: volgens smartphoneshop werkt de GPS ontvanger niet voor TOM TOM ;(
weet niet of dat alles zegt, volgens mijn belcompany meneer zat er een 1 gig kaart bij (=512) en heel europa (=benelux maar dat wist ik al van hier)

Gisteren dus in bezit, moest even later naar een onbekende plek dus een test voor de navigatie in de auto. Instellen ging makkelijk en ondanks een luide autoradio waren de instructies goed te volgen.

voorlopig een tevreden gebruiker...

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fumasu
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-10-2023
Heb, na deze topic de afgelopen weken op de voet te hebben gevolgd, afgelopen woensdag het toestel bij de BelCompany gehaald. Moest 60 euro voor het toestel bijbetalen icm een 1 jarig Vodafone 35 abo + zorgeloos internet; geen slechte deal imo.

Had vorige week tentamens dus ben sinds vrijdag pas aan het klooien geslagen. Het is even wennen (had een Toshiba 904t, Japan toestel) maar het feit dat ik nu eindelijk weer Nederlandse T9 heb is al een hele vooruitgang :P Route 66 is een aardig omslachtig programma, maar na een aantal dagen alle menu's uitproberen begin ik er handigheid in te krijgen. GPS fix is lekker snel assisted (kost wel data!) en het berekenen/herberekenen van routes is in een oogwenk gebeurd. S60 werkt op dit toestel (vooralsnog) lekker snel, zo ook het browsen over HSDPA.

Build-quality valt wel een beetje tegen. Hoewel de schuif erg solide is kraakt de behuizing nogal en schijnt de backlight door op plaatsen waar dat niet de bedoeling kan zijn (achter de schuif bv). Accu is ook snel leeg bij regelmatig GPS gebruik. Moet mezelf nog aanleren het ding bij thuiskomst op te laden (houd het tot nu toe niet langer dan 1,5 dag vol).

Al-met-al een gaaf toestel, zeker aan te raden ook bij geen auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 10:46:
[...]

Deze worden standaard geleverd in de doos. Vandaar ook de naam: Navigator.
Die mooie houder + auto lader worden alleen geleverd bij de
Full-Pack 6110 Navigator ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 18:55

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

Ok, ik heb 'em. Dit zijn mijn eerste bevindingen.

Navigatie: Werkt meestal super! De antenne is zeer gevoelig en ik heb vaak binnen al een signaal. Vanochtend duurde het echter wel ongeveer 4 minuten om een fix te krijgen. (toevoeging: volgende ochtend binnen 30 sec een fix) De navigatie is over het algemeen zeer naukeurig, maar niet foutloos. Zondag heb ik een tijd rondgereden en de instructies waren goed en ruim op tijd. Het ging soms ook fout. Met name de gesproken instuctie wil een enkele keer wel eens zeggen: "Nu linksaf slaan" waarbij dat wel kan maar waarbij bedoelt word dat er de volgende afslag over 25m moet worden afgeslagen. Dit is zo'n 2 tot 3x gebeurt in een rit van 2,5 uur. De routeweergave op het display is echter dan wel correct. De stem is ook met muziek aan zeer goed te verstaan. Ik heb 2,5 uur rondgereden op de accu en na die rit had ik nog 3 strepjes van mijn acculading over. Valt me enorm mee. Ik heb echter wel een probleem met hoe licenties voor kaarten en extra's worden afgehandeld. Daar zo meer over.

Overige telefoonfuncties: (Telefoon, MP3/4 speler, fotocamera, agenda etc):
Compromisloos goed. Exact wat je gezien de specificaties kan en mag verwachten. Ik ben erg onder de indruk van het gemak waarmee ik (met Nokia Movie Manager gedownload van de Nokia site) een avi filmpje van 350MB (Epica - twee meter sessies) converteer (naar zo'n 100MB) en op de telefoon zet met een perfect resultaat. Muziek kan zowel met Nokia's eigen software alsook met Windows MediaPlayer op de telefoon gezet worden en dat gaat prima.

Probleem met kaart/extra's licentie Route66:
Het eerste wat ik wilde was de flitspaallocaties in mijn navigatie. :D Nadat ik via de PC software deze deze informatie had overgezet bleek dat deze uitgezet is en dat ik daarvoor een licentie voor moet aanschaffen (9,95). Ok, dat had ik min of meer al begrepen maar toch even kijken of het zou werken. Ik dus een licentie aangeschaft via de PC software. Het duurde een paar minuten maar ik kreeg in de PC software inderdaad een mededeling dat ik een geldige licentie had. Wanneer ik mijn telefoon aansluit krijg ik ook in de pc software te zien dat de licentie aanwezig is. Echter in de telefoon krijg ik het niet meer werkend. Ergens staat in de software "aangevinkt" dat ik nog voor een licentie moet betalen en krijg ik de mogenlijkheid om met bijv. creditcard via mijn telefoon te betalen. Echter heb ik al via mijn PC software betaald (en het is ook inderdaad afgeschreven) en ik ga zeker niet tweemaal betalen voor hetzelfde. Wat ik ook probeer, ik krijg het niet werkend. Natuurlijk heb ik alles verwijderd en een backup teruggeinstalleerd maar dat werkt niet. Ik heb de bestanden overschreven met de bestanden (met geldige licentie) van mijn PC. "No cigar". Ik heb nu mijn backup met de kaarten van de benelux op een nieuw kaartje gezet en daar de flitspaalinfo bij geplaatst. Nu geeft de computer bij zowel de kaartinfo als de flitspaal info aan dat het onbekend is of ik een licentie heb. In de telefoon werken met het nieuwe geheugenkaartje de Benelux kaarten wel en de flitspaalinfo niet. Het ziet ernaar uit dat de licenties in de telefoon zelf worden bijgehouden en dat als daar eenmaal staat dat je van iets nog een licentie moet kopen dat dat alleen dan nog maar via de telefoon gekocht kan worden.

Hier kom ik niet uit. Iemand een idee wat ik kan doen?

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle

FullThrottle

Het probleem met de flitspaal-info is opgelost. In de Route66 store (via de telefoon) zag ik dat de flitspalen Nederland unlocked waren. Dit bestand kon ik binnenhalen en daarmee de bestaande gelockte data overschrijven.

Ik blijf het geknoei met de licenties echter onduidelijk vinden. In de PC software stond nu ineens weer dat ik geen licentie voor de Benelux had. Even later stond dat het onbekend was of ik een licentie had. Erg onduidelijk. In mijn telefoon werkt alles nu en dat is het belangrijkste.

ps. Natuurlijk zag ik achteraf pas dat het bestand "safety camera's" Europe even duur was als het bestand "safety camera's" Nederand. Weet iemand of deze data: 1. Te gebruiken is als je alleen de kaarten van de benelux hebt. 2. Net zo compleet is als de losse bestanden per land.

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

FullThrottle schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 09:13:
Het probleem met de flitspaal-info is opgelost.
bedankt voor je veldwerk...
ik heb het net ook gedaan en het ging meteen helemaal goed. natuurlijk wel de europese kaart genomen ;)
Ik zag de de mij bekende flitsers op de kaart staan, verder moet in de praktijk blijken hoe compleet het is.

verder ben ik erg enthiousast over de Sports Tracker. Erg leuk om je rondjes in/op verschillende voertuigen te tracken.
Ik had hiervoor geen symbian toestel dus moet me nog orienteren op leuke/goede applicaties, maar de divxplayer die ik ergens tegenkwam doet het ook erg goed. scheelt weer converteren.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 10:42
nog 2 maanden wachten en dan ga ik ook maar voor dit toestel.
Lijkt me wel wat, ondanks de wat goedkoop aandoende body.
Ik heb vanmiddag mijn tomtom 710go terugebracht naar de winkel, want het navigeren is top, alleen de handsfree functie niet.
Nu heb ik de parrot 3200 gekocht en ga ik navigeren met de nokia 6110...ja lijkt me wel wat!
8)
Ik ga dit topic elke dag maar ff bekijken....heerlijk een ander toestel uitzoeken :9~

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Ik heb wel eens begrepen dat sommige nokia's niet alle geheugenkaartjes lusten, enige ervaring hoe dat bij de 6110 is? Of is hij in deze te vergelijken met een ander nokia toestel?
De standaard 512mb komt wat te kort en ik wil graag naar 2 gig gaan. Of zou een 4 gig micro-sd stiekem ook werken?

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me wel wat, ondanks de wat goedkoop aandoende body.
Ik heb het toestel van de week bekeken en moet zeggen dat ik het persoonlijk helemaal niet zo goedkoop vind aan doen, vind het eigenlijk wel een mooi toestel net als de N95 en de N73.
Heb overigens voor dat laatste toestel gekozen omdat wat ik van de verkoper had begrepen de 6110 en de N95 niet op tom tom werken (de ingebouwde gps dan.)

En het verschil in aanschafprijs dusmate was dat ik de N73 wat ik al een prachtig toestel vond zoveel goedkoper vond dat ik voor de optie gps ontvanger met tom tom heb gekozen.

Maar de Navigator blijft natuurlijk een prachtig toestel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

klok / screensaver
ik gebruik mijn mobie ook als horloge en wil graag een klok zien als ie zijn scherm spaart.
nu ben ik wat aardigs tegengekomen op http://www.allaboutsymbia...tem/Clock_Screensaver.php (freeware)
(de site van www.mbounce.com is een gruwel, je geduld wordt getest en je wordt niks wijzer)
De beste setup krijg ik met de digitale klok en witte achtergrond.
Liefst zou ik een zwarte achtergrond met witte letters hebben maar de klok-letters hebben een vaste kleur.
En dan gaat de screensaver uiteindelijk ook nog helemaal uit en dus een geheel zwart scherm. Ik Kan me andere toestellen herinneren waarbij je wel de klok bleef zien, kan dat helemaal niet op een 6110 of soortgelijke?

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle

FullThrottle

Ik kan in ieder geval bevestigen dat een Sandisk 2GB micro SD prima werkt. Ik wilde eigenlijk voor 4 GB gaan alleen was dat nergens te koop en betwijfelde de verkoper bij Blelcompany of de telefoon dat ondersteunde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Zojuist de review afgerond. Erg leuk toestel, maar heeft ook een paar mindere kanten. Maar voor navigeren uitstekend geschikt imho. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 22:19
FullThrottle schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 19:59:
Ik kan in ieder geval bevestigen dat een Sandisk 2GB micro SD prima werkt. Ik wilde eigenlijk voor 4 GB gaan alleen was dat nergens te koop en betwijfelde de verkoper bij Blelcompany of de telefoon dat ondersteunde.
Toestel kan maximaal 2 gb geheugen aan. Staat ook op de Nokia site.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Megapaul schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:14:
[...]
jaja, maar is dat ook zo?
ze zeggen wel meer.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
guz schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:32:
[...]

jaja, maar is dat ook zo?
ze zeggen wel meer.
Het is ook zo. Alleen de N95 van Nokia kan nu meer dan 2gb aan, de rest nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

DaannO schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:36:
[...]

Het is ook zo. Alleen de N95 van Nokia kan nu meer dan 2gb aan, de rest nog niet.
ok, als dat getest is dan zal ik genoegen moeten nemen met 2gb ;)

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 10:24

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

iemand nog tips om de GPS fix wat sneller voor elkaar te krijgen? Heb bij de instellingen zowel integrated GPS, GPS-A en network assisted aangevinkt; bij toegangspunt provider Orange ISP GPRS (heb dus Orange ;)). Moet wel zeggen dat als 'ie m heeft, hij erg goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonvO
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 23:03
Heb gister Orange gebeld.
Volgens de helpdesk ondersteunen ze geen A-GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

mm ok dus die kan uit. Heeft het wel zin om positiebepaling o.b.v. netwerk nog aan te laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonvO schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 09:34:
Heb gister Orange gebeld.
Volgens de helpdesk ondersteunen ze geen A-GPS.
Het zou niet voor het eerst zijn dat ze bij de helpdesk van Orange onwaarheden lopen te verkondigen (verder overigens erg tevreden met ze.... O-) )

Ik merk in ieder geval een 'significant' verschil wanneer ik:
1. Assisted GPS en 'Network based' aangevinkt heb en als default access point 'Orange ISP GPRS (bij Settings -> General -> Positioning -> positioning server -> Access Point) heb ingesteld
2. bij default acces point NIET Orange ISP GPRS selecteer en de overige instellingen hetzelfde laat.

Wanneer ik deze instellingen binnenshuis test krijg ik:
In het eerste geval binnen luttele seconden een fix (zelfs in huis).
In het tweede geval krijg ik bij de satellietstatus de melding 'no satellite data available'

Dus dat verhaal van die Orange medewerker kan hiermee, naar mijn idee, naar het rijk der fabelen worden verwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

en die server, moet dat inderdaad supl.nokia.com zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat klopt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

ok thx..lijkt idd redelijk vlot te gaan nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle

FullThrottle

Ik heb als server staan:

h-slp.mnc004.mcc204.pub.3gppnrtwork.org

i.c.m. Vodafone GPRS

Vooralsnog heb ik niet het idee dat AGPS bij mij veel doet. Ik zal die andere server instelling eens proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door FullThrottle op 12-07-2007 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle

FullThrottle

Ik heb een probleem met betrekking tot het navigeren. Als ik wil navigeren naar mijn contacten dan krijg ik meestal de melding "Geen zoekresultaten. Controleer de tekst die u heeft ingetypt." Dit hangt samen met de postcode/adres combinatie aangezien hij wel een lokatie vind als ik de letters in de postcode weghaal of wanneer ik uitsluitend op die postcode zoek. Natuurlijk heb ik de postcodes nogmaals gecontroleerd en op verschillende manieren geschreven (met/zonder spatie, met/zonder hoofdletters) echter zonder success. Een enkel adres daarintegen pakt hij dan weer feilloos met een postcode met letters en volledige adresgegevens.

Zijn er anderen met een zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik toets meestal alleen het straat, huisnummer en plaats in of alleen de postcode, bijv. 3645 AA, dan vind hij hem altijd. Als ik ze allebei invoer en opsla, dan krijg ik ook de melding 'Geen zoekresultaten' , misschien te veel info :? .

Schema:

Contacten---> Bijv. Bruce---> Opties---> Bewerken---> Detail toevoegen --->Adres.

En daarna via:

Navigator---> Navigeren naar---> Contacten---> Lokaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonvO
Ik ben na ruim een week toch niet zo happy met GPS.
Route66 is prima. Niets op aan te merken.
Maar de tijd dat het soms duurt om een fix te krijgen is echt belabberd.
Heb al een paar keer gehad dat ie een kwartier bezig was.
Rijdend opstarten kan je al helemaal shacken.
Rare is dat ie vaak wel 9 a 10 satelieten best goed ontvangt en toch geen fix maakt.
Ben dus heel benieuwd naar jullie ervaringen hiermee voor dat ik m evt terug breng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 12:13
Iets zegt mij dat de navigatie in Zuid-Afrika niet zeer bruikbaar is. Lijkt op een waardeloze en onbruikbare dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 15:29
RonvO schreef op maandag 16 juli 2007 @ 00:52:
Ik ben na ruim een week toch niet zo happy met GPS.
Route66 is prima. Niets op aan te merken.
Maar de tijd dat het soms duurt om een fix te krijgen is echt belabberd.
Heb al een paar keer gehad dat ie een kwartier bezig was.
Rijdend opstarten kan je al helemaal shacken.
Rare is dat ie vaak wel 9 a 10 satelieten best goed ontvangt en toch geen fix maakt.
Ben dus heel benieuwd naar jullie ervaringen hiermee voor dat ik m evt terug breng.
Ik heb mijn 6110 nu een paar dagen in bezit, vind dat de gps fix best snel gaat. meestal 10 tot 20 sec. en dat voor een auto met warmte weer end voorraam. ik heb ook tomtom even getest (met externe gps) en dat werkt ook 100% Het toestel is lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij is de fix altijd binnen 4 min. gereed. Meestal al binnen 2 min. geen klachten hier over de fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Mij is nog niet helemaal duidelijk waarom mensen de 6110 zouden kopen ipv de n95... Dezelfde gps antenne, op de n95 kan je ook Route66 installeren en dus ook spraaknavigatie krijgen, en qua prijs liggen ze niet zo ver uit elkaar. (ben op zoek naar een tweedehandsje, de n95 kun je voor 450 2e hands wel krijgen, 400 als je geluk hebt, en de 6110 wordt ook voor om en nabij de 350-400 euro aangeboden).
Dan heeft de de n95 daarnaast veel meer te bieden zoals een groter scherm, betere camera, etc.

Dan is de keus toch niet zo moeilijk? Of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 9% gewijzigd door tbenschop2 op 17-07-2007 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 22:13
tbenschop2 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 08:58:
Mij is nog niet helemaal duidelijk waarom mensen de 6110 zouden kopen ipv de n95... Dezelfde gps antenne, op de n95 kan je ook Route66 installeren en dus ook spraaknavigatie krijgen, en qua prijs liggen ze niet zo ver uit elkaar. (ben op zoek naar een tweedehandsje, de n95 kun je voor 450 2e hands wel krijgen, 400 als je geluk hebt, en de 6110 wordt ook voor om en nabij de 350-400 euro aangeboden).
Dan heeft de de n95 daarnaast veel meer te bieden zoals een groter scherm, betere camera, etc.

Dan is de keus toch niet zo moeilijk? Of zie ik iets over het hoofd?
Ik zelf heb de 6110 boven de N95 gekozen.

De N95 zou mij nog steeds 200 euro kosten met een 30 euro abbonnement met een 10 euro internet abbonnement er bovenop. De 6110 kost mij 70 euro met een 25 euro abbonnement. Dat is nog al een verschil.

Ook zal je bij de N95 Route66 nog bij moeten kopen zover ik begrepen heb.

Verder vind ik de Camera's van alle Telefoons niet zo geweldig, dus zie daar geen meerwaarde in koop voor het verschil een mooie Ixus ofzo. Ook een groter scherm is mooier maar ook minder Accu tijd.

Dus redenen genoeg om voor een 6110 te gaan.

Rem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Weet niet of ik dit wel mag vragen maar probeer het toch en dan hoor ik wel
of dit mag of niet.. ;)

Ikzelf heb een Nederlandse 6110 en een kennis van mij heeft een Duitse, allebei
met originele bon etc. ...en die doen het allebei heel erg goed ;) , maar nu wil die kennis
van mij de Nederlandse kaarten van mijn 6110 op de zijne zetten, alleen dat wil maar niet
lukken.... :> ,moet hij dan gewoon de Nederlandse kaarten kopen.??????

Zijn de kaarten/software etc. telefoon gebonden.?Weet iemand dit.???

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:42:
Hoi,
Weet niet of ik dit wel mag vragen maar probeer het toch en dan hoor ik wel
of dit mag of niet.. ;)

Ikzelf heb een Nederlandse 6110 en een kennis van mij heeft een Duitse, allebei
met originele bon etc. ...en die doen het allebei heel erg goed ;) , maar nu wil die kennis
van mij de Nederlandse kaarten van mijn 6110 op de zijne zetten, alleen dat wil maar niet
lukken.... :> ,moet hij dan gewoon de Nederlandse kaarten kopen.??????

Zijn de kaarten/software etc. telefoon gebonden.?Weet iemand dit.???

alvast bedankt.
Dat zal niet gaan je moet de voor de extra landen betalen je kan de software er wel opzetten maar hij zal om een activatie code vragen, dus dat gaat niet lukken.
Je kan bij de NL versie voor maar € 50,- europa erbij nemen.
Geen geld lijkt me voor west europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Megapaul schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:55:
[...]
echt?
waar zie jij dat?, ik heb net nog in de route66 winkel gekeken maar zie alleen de afzonderlijke landen à 50 p/s. Een kaart voor heel west europa staat er volgens mij niet bij.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
guz schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:06:
[...]

echt?
waar zie jij dat?, ik heb net nog in de route66 winkel gekeken maar zie alleen de afzonderlijke landen à 50 p/s. Een kaart voor heel west europa staat er volgens mij niet bij.
als goed is kan je via de dvd die licentie aanschaffen, dat werd bij ons via de mail verteld.
Kan het niet voor je checken heb nl vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megapaul schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:55:
[...]

Dat zal niet gaan je moet de voor de extra landen betalen je kan de software er wel opzetten maar hij zal om een activatie code vragen, dus dat gaat niet lukken.
kan ik ook betalen met een SNS bankpas..heeft iemand dat al gedaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Megapaul schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:39:
[...]
als goed is kan je via de dvd die licentie aanschaffen, dat werd bij ons via de mail verteld.
Kan het niet voor je checken heb nl vakantie.
ik heb het via de dvd geprobeerd, kan voor zover ik zie niet.
ik lees wel hoe het wel moet als je terug bent en het jou wel lukt...

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 07:07:
[...]
kan ik ook betalen met een SNS bankpas..heeft iemand dat al gedaan??
gewoon proberen he?
ik doe alles met creditcard, ging prima.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
tbenschop2 schreef:
Mij is nog niet helemaal duidelijk waarom mensen de 6110 zouden kopen ipv de n95.
nou om het volgende:

- het toestel ziet er wat statischer uit (voor vaders/opa's en dames)
- het is geen bling-bling toestel maar toch goede specs!
- het toestel is iets kleiner dan de N95
- het toestel is bedoeld voor mensen die een toestel willen waar niet iedereen mee loopt
(n95 is namelijk beetje must-have aan het worden)
- Hij is goedkoper (als we van de losse-verkoop prijzen uitgaan (N95 kost nogsteeds 624€) en de 6110 425€ toch zo'n 200 euro verschil oftewel 440 keiharde nederlandse guldens ;)

persoonlijk zou ik dit toestel ook hebben gekocht (het ding heeft gewoon iets wat de N95 niet heeft.. weet niet kan het moeilijk uitleggen) maar hij kwam voor mij niet snel genoeg uit en moest op dat moment een telefoon hebben dus vandaar.. heb nu dus de N95 O-)

[ Voor 5% gewijzigd door MauSS op 19-07-2007 10:35 ]

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:42

robertwebbe

Robert Webbe

Iemand mailde me vandaag een vraag / probleem over de 6110 nav waar ik zo snel even geen antwoord op wist. Misschien herkent iemand dit en kan er iets zinnigs over zeggen.

"Sinds kort krijg ik op het moment dat ik de navigatie opstart de melding "Synchroniseren vereist, doorgaan?". Waar is dit voor en wat gebeurd er dan precies?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonvO
Dat is de melding die je krijgt je als je niet hebt ingesteld dat R66 automatich verbinding mag maken als het tijd is de flitspalen te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Vraagje over de bijgeleverde hoofdtelefoon, de HS-42
Ik gebruik de 6110 icm met de koptelefoon vaak als mp3 speler, heb de functies bellend niet uitgeprobeerd.

Ik zie 5 knoppen op dat blokje zitten.
Aan de zijkant is de bovenste voor harder, de onderste voor zachter.
Maar wat doet de middelste knop? (zover ik merk niets)
En de knoppen aan de voorkant, als ik ze kort indruk gebeurt er niks... als ik de grote bovenste knop lang indruk wil hij iets opnemen...
Ik kon er niks gedocumenteerd over vinden. Wat ik mis is een knop om naar een volgende track te gaan. Op de 6230i met oude koptelefoon werkte dat altijd met de knop aan de voorkant.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

BUG:
toepassingen -> Instellingen -> Gegev.beh. -> Act.sleutels
Als je dit doet dan lijkt ie "warm" te resetten, warm omdat ik geen code hoef in te voeren...

Meer hier last van?

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
guz schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:13:
BUG:
Als je dit doet dan lijkt ie "warm" te resetten, warm omdat ik geen code hoef in te voeren...

Meer hier last van?
Hmm heb ik geen last van, maar ik heb er ook nog geen bestanden met licentie op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 12:13
Wanneer je zelden gebruik maakt van de functies-buiten-het-bellen-om, dus de telefoon als telefoon gebruikt... hoeveel dagen gaat de accu dan mee bij weinig tot matig belgedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn ervaring na 3 weken ermee gespeelt te hebben op vakantie,

- een enkele vreemde vastloper gehad tijdens het versturen van sms ?
- er zit nu vrij veel speling op het accudeksel hetgeen een krakend geluid geeft en er niet nokia waardig uitziet. De slider is spelingvrij!
- De interne gps weinig gebruikt, wel met sportstracker om te kijken hoe snel de speedboot was ;-)
snelle fix ! verder wel tomtom met externe gps gebruikt welke perfect werkt.
- verschillende films bekeken, perfect behalve dat als je 3gp fims met de player bekijkt deze niet op een later tijdstip kan hervatten / vooruitspoelen. divxplayer werkt voor mij beter.
- foto's zijn van aardige kwaliteit, maar wel sterk afhankelijk van de omstandigheden.

al met al ben ik wel tevreden met het toestel, alleen route66 en de manier waarop je de kaarten aanschaft ed niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn komen er snel krasjes op, meerdere die hiervan last hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 19:41:
Bij mijn komen er snel krasjes op, meerdere die hiervan last hebben?
Bedoel je de achterkant? ik heb heb toestel nu een halve dag en heb al twee krassen aan de achterzijde op het gedeelte van de lenskap (niet de lenskap zelf)

Wat betreft de meerprijs voor europa software dat ga ik navragen zodra ik weer op me werk ben.

[ Voor 12% gewijzigd door Megapaul op 21-07-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
guz schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:13:
BUG:

Meer hier last van?
ook hier heb ik geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fijne krassen op het metalen gedeelte van de achterzijde heb je al snel, en heb ervoor gekozen om eens een hoesje te kopen, merk golla, zodat mijn nieuwe toestel niet zou beschadigen tijdens vakantie.. maar al snel de eerst kras en een tweede .. etc na verder kijken blijkt dat er een "decorative ronde metalen klink van het tasje schuldig te zijn. De stof aan de binnenzijde is erdoor beschadigt waardoor het de behuizing tegen het metaal kwam met alle gevolgen van dien.

Heb het tasje bij de mediamarkt gekocht en zal ze aansprakelijk stellen voor de schaden en eis een nieuwe behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megapaul schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 22:00:
[...]

Bedoel je de achterkant? ik heb heb toestel nu een halve dag en heb al twee krassen aan de achterzijde op het gedeelte van de lenskap (niet de lenskap zelf)
Ik doelde het op het scherm, maar heb zelf geen krassen op de achterkant zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 00:36:
fijne krassen op het metalen gedeelte van de achterzijde heb je al snel, en heb ervoor gekozen om eens een hoesje te kopen, merk golla, zodat mijn nieuwe toestel niet zou beschadigen tijdens vakantie.. maar al snel de eerst kras en een tweede .. etc na verder kijken blijkt dat er een "decorative ronde metalen klink van het tasje schuldig te zijn. De stof aan de binnenzijde is erdoor beschadigt waardoor het de behuizing tegen het metaal kwam met alle gevolgen van dien.

Heb het tasje bij de mediamarkt gekocht en zal ze aansprakelijk stellen voor de schaden en eis een nieuwe behuizing.
Welk type is het? Of misschien nog beter, heb je er een afbeelding van? Ik ben wel benieuwd welke het is. Op http://www.golla.fi staat de huidige collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:37
robertwebbe schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:34:
[...]

Ja dit is mogelijk, ik heb het getest op een Parrot BoomBox en MK6000 carkit.
Ik hoor persoonlijk geen enkel verschil met de N95.
Misschien dat je er eerder in het topic ook al vragen over kreeg robert (zoja, mijn excuses) maar op de website van mobile-review.com staat dat de 6110 géén A2DP ondersteunt. jij zegt dat hij wel stereo bluetooth ondersteunt, dus dat zou betekenen dat ik wel muziek kan streamen naar mijn Logitech FreePulse? Alvast bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:15:
[...]

Welk type is het? Of misschien nog beter, heb je er een afbeelding van? Ik ben wel benieuwd welke het is. Op http://www.golla.fi staat de huidige collectie.
ik het model CABLE , aan de andere zijde van de foto zit aan de onderkant een fijne metalen klink die de stof aan de binnenzijde heeft beschadigd waardoor de behuizing tegen het metaal komt.

Balen, koop je een hoesje om de boel te beschermen en dan dit ...

Ik zal bij de mediamarkt eisen dat ze de schade gaan vergoeden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Eddos schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:35:
[...]
Misschien dat je er eerder in het topic ook al vragen over kreeg robert (zoja, mijn excuses) maar op de website van mobile-review.com staat dat de 6110 géén A2DP ondersteunt. jij zegt dat hij wel stereo bluetooth ondersteunt, dus dat zou betekenen dat ik wel muziek kan streamen naar mijn Logitech FreePulse? Alvast bedankt voor je antwoord.
In theorie zou dat moeten kunnen maar de Logitech's hebben soms wel eens problemen. De vrienden van Logitech hebben me ook een test exemplaar van de FreePulse gestuurd (speciaal voor dit soort vragen) dus ik zal morgen eens voor je testen.

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 22-07-2007 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:41:
[...]
ik het model CABLE , aan de andere zijde van de foto zit aan de onderkant een fijne metalen klink die de stof aan de binnenzijde heeft beschadigd waardoor de behuizing tegen het metaal komt.
Voor de goede orde, dit model dus?
Afbeeldingslocatie: http://www.clubcyon.com/images/mall/product/basic_2282_img.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 22-07-2007 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
[...]

Ik heb onlangs op me werk een 6110 icm een logitech stereo bluetooth headset gepaird en getest ik had prima geluid in mijn mening heeft hij a2dp, klonk echt niet als dubel mono. AVRCPheeft de 6110 wel je kan dus vorige / volgende nr en volume via de headset regelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de goede orde, dit model dus? yep dit model !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

[...]
robertwebbe schreef op zondag 22 juli 2007 @ 23:35:
[...]
In theorie zou dat moeten kunnen maar de Logitech's hebben soms wel eens problemen. De vrienden van Logitech hebben me ook een test exemplaar van de FreePulse gestuurd (speciaal voor dit soort vragen) dus ik zal morgen eens voor je testen.
Ik heb de Logitech FreePulse Wireless voor je getest. Ik had mijn 6110 in de uitleen dus heb het even gedaan met een N95, die gedraagt zich zover ik weet exact hetzelfde als de N95.

Het paren ging niet in één keer goed, pas bij de 2e poging kon in pairen en connecten. Ik kan nu hifi stereo geluid horen. Ik heb hem nu een paar minuten op en heb toch wat rare dingentjes gehoord:
- de pitch (afspeelssnelheid) gaat soms spontaan iets te snel (heel kort maar toch hoorbaar) en
- soms komt er een kraak door de verbinding of wordt de muziek even gestopt.

Ik denk dat bovenstaande problemen veroorzaakt worden door een gebrek aan bandbreedte. In mijn testhok staat er van alles te zenden op 2,4 GHz zoals wifi en bluetooth zenders. Het moet perfect kunnen want andere A2DP oplossingen kunnen het wel (meestal met 2.0+EDR).

Let wel, de FreePulse Wireless is eigenlijk bedoeld voor iPods e.d. Er zitten dus geen mogelijkheden op voor AVRCP functies zoals Play, Pauze, Volgende nummer en Vorige nummer. Het harder en zachter zetten van het volume kan wel maar dat wordt "lokaal" gedaan door het eigen eindversterkertje.

[ Voor 13% gewijzigd door robertwebbe op 23-07-2007 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Megapaul schreef op maandag 23 juli 2007 @ 00:14:
[...]
AVRCPheeft de 6110 wel je kan dus vorige / volgende nr en volume via de headset regelen. :)
waarom lukt me dat niet met de standaard headset :|

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:37
Kan iemand me vertellen hoe de kwaliteit is van het beluisteren van MP3-tjes?

Ik twijfel namelijk omdat me losse mp3-speler kapot is gegaan om een nwe te kopen of me mp3-tjes via 6110 te beluisteren. Scheelt me weer een aanschaf van een nwe MP3-speler.

Ik heb wel een losse dure Sony koptelefoon die ik kan aansluiten op de 6110 is mij vertelt.

Ik ben bnwd naar jullie reacties.

PS: - Kan deze 6110 ook MP3 VBR aan?

[ Voor 4% gewijzigd door Cruzer op 23-07-2007 11:37 ]

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik wil graag een draadloze headset aanschaffen die gesprekken aanneemt en
kan bellen, maar ook moet die het liefst muziek/radio af kunnen spelen..
Nu is er 1 die dit alles kan maar ik weet niet of die ook met de 6110 Nav. werkt.
( Nokia Bluetooth Hoofdtelefoon HS-12W )
Heeft iemand hier al ervaring mee, graag advies, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Misschien is de Logitech HS200 Mobile Stereo Headset wat voor je?

En robert; dank je voor je reactie :).
De FreePulse heb ik al, twijfel alleen nog even over de aanschaf van de 6110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
Aangezien ik graag mag fietsen en hardlopen. zoek ik eigenlijk naar een manier om de telefoon op mijn bovenarm te dragen. zo kan ik tijdens het hardlopen genieten van de muziek en tegelijkertijd nokia sports-tracker gebruiken. weet iemand iets??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds vorige week de trotse bezitter van de 6110. Wat een geweldig apparaat! Heb alleen iets mafs met het navigeren naar adressen van contacpersonen uit mijn adresboek. Heb al mijn contactpersonen aangemaakt in Outlook (dus op precies dezelfde manier) en daarna gesynchroniseerd. Bij de één herkent hij het adres wel en bij de ander krijg ik de melding: "Geen zoekresultaten. Controleer de tekst die u heeft ingetypt". Iemand de gouden tip?

Zag op de website van Navigon (http://www.navigon.com/site/nl/nl/), dat zij op korte termijn de navigatiesoftware voor de 6110 op de markt gaan brengen. De prijzen voor hun software mét kaarten voor compleet Europa liggen aanzienlijk lager dan Route66.

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 'm nu 10 dagen, de 6110. Pracht apparaat op zich maar heb toch wel wat problemen.

- MInimaal 1 x per dag gaat ie spontaan uit.
- Soms blijft ie compleet vast staan en kan ik dat alleen verhelpen door de batterij eruit te peuteren.
- De batterij is na 2 dagen al leeg, ook bij weinig gebruik.

Komt dit iemand bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg nu bij route66 dat ik elke keer iets moet synchronseren hetgeen een fout in de software schijnt te zijn,

Please inform me what symbol you have for the map that was included by default into your mobile phone when you check in Extras>Maps on your phone.

I kindly inform you that the issue related to the message that Key sinchronization is needed is known and our development team is investigating the problem.

Please note that you can use the navigation system without any restriction by pressing any of both available options.

We regret the inconvenience. As soon as a solution for this problem is found we will contact you

Kind regards,

Valentina CIOBAN

ROUTE 66 Customer Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
guz schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:58:
[...]

waarom lukt me dat niet met de standaard headset :|
welke headset bedoel je, de bedrade die er standaard bij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Megapaul schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:10:
[...]
welke headset bedoel je, de bedrade die er standaard bij zit?
yep

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Net ff getest en alleen volume toetsen werken en de toets voor voicedailling, andere toetsen werken niet. Raar :? . Blijkbaar zijn er meer mensen met dit euvel. Hopelijk word het verholpen in een software update, afwachten maar....

[ Voor 19% gewijzigd door Megapaul op 24-07-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 19:41:
Bij mijn komen er snel krasjes op het scherm, meerdere die hiervan last hebben?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, terwijl ik niet de zuinigste ben en hem zelfs soms in m'n overall draag!!

bij mij is de metalen gedeelte v/d camera wat bekrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Hoe is het wat betreft tevredenheid over Route66 voor het navigeren?
Ik zie dat veel mensen gekozen hebben om Tomtom te installeren, i.c.m een externe GPS ontvanger, maar dat lijkt mij wat zonde van de ingebouwde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Eddos schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:12:
Hoe is het wat betreft tevredenheid over Route66 voor het navigeren?
ik heb geen ervaring met andere systemen maar route66 bevalt prima....

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook reeds 3 weken in bezit van 6110 navigator.
Toch wat klachten over route 66, huisnummers , kan je die invullen ? dat kan bij tomtom wel die vraagt er zelf om.
Tevens contact gehad met route 66 nederland over de straten en rotonde's die de navigatie niet kent maar er wel al wat langer zijn( 2 jaar) een duidelijk antwoord had dhr 66 van route 66 nederland niet. Er is wel een update die je kan doen met de bijgeleverde disc in het pakket.
Een update komt eraan maar nog niet duidelijk wanneer. Dhr van route 66 verwees mij eigenlijk door naar navteq, die is de leverancier van de kaarten route66 heeft alleen mogelijk gemaakt dat het werkt op de 6110.
Wie heeft er nog ideen om de kaarten wat meer up to date te krijgen ipv direct weer tomtom op de mem kaart te installeren ??
tomtom werkt dan toch ook niet met de interne gps antenne ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Nou vandaag kom ik erachter dat me slider van me 6110 niet recht loop als ik vanaf de bovenkant ernaar kijk dan zie ik dat het bovengedeelte van de slider schuin loopt t.o.v. het ondergedeelte, links zit het bovengedeelte dichterbij het ondergedeelte dan rechts scheelt ongeveer 2 mm, als je zachtjes rechts op de behuizing drukt dan zie hij naar beneden gaat en dan wel recht loopt todat je je vinger eraf haalt. $$%$ zooi

meerdere mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
1e bericht... newbie

Vraag: Op de 512mb kaart staat Route66 navi maar als je nu de 6610 OOK voor mp3 wilt gebruiken blijft er denk weinig over of...?

Dus n grotere kaart is gewenst. Kun je 2 geheugenkaarten in 6610 plaatsen 1 voor mp3 en 1 voor de navi?
Of n 2gb kaartje kopen?
En hoe krijg je dan de Benelux op de 2 gb?

Het lijkt mij n fantastische telefoon ben alleen n beetje bezorgd over ale functies die voor mij misschien te complex zijn.

Graag n reactie alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

ton1234 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 02:10:
1e bericht... newbie
Vraag: Op de 512mb kaart staat Route66 navi maar als je nu de 6610 OOK voor mp3 wilt gebruiken blijft er denk weinig over of...?
in principe is er genoeg ruimte voor heel wat mp3's...
kaartje is standaard bezet met zo'n 150mb, dus je hebt nog zo'n 350mb over.
En hoe krijg je dan de Benelux op de 2 gb?
ik heb de inhoud van de oude kaart rechtstreeks gekopieerd naar een folder op mijn pc en deze direct teruggekopieerd naar de nieuwe 2gb geheugenkaart.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Megapaul schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:14:
[...]

4GB (microSDHC) vreet-ie ook, zie ook http://www.sandisk.com/Co...Nokia-6110_Navigator.aspx

Lijkt te gelden voor alle S60, 3rd Edition FP1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
Oke dus het is geen probleem om er n 2gb kaart te kopen.

MAAR...Ben vandaag op pad geweest om de 6110 in real life te aanschouwen en het ziet r echt schitterend uit. N reden voor mij om de 6110 te kiezen is dat er NAVI op zit en n ingebouwde anthenne.

De verkoper melde dat de NAVI met Route 66 samen werkt maar dat de spraak na 1 week vervalt en dat je hiervoor apart iets moest afsluiten / kopen. Dit heb ik nog niet eerder gehoord of (overheen) gelezen.

Klopt dit verhaal????
En hoe werkt dit precies?

Alvast mijn dank voor de uitleg.

[ Voor 6% gewijzigd door ton1234 op 27-07-2007 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

leek mij ook niet onmogelijk, waarom sommige zo hard beweren van niet snapte ik dan ook niet.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

ton1234 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 19:50:
De verkoper melde dat de NAVI met Route 66 samen werkt maar dat de spraak na 1 week vervalt en dat je hiervoor apart iets moest afsluiten / kopen. Dit heb ik nog niet eerder gehoord of (overheen) gelezen.
:?
ik hoor de baliehangers een hoop beweren, maar eerder dat een apparaat meer kan dan minder...
ik heb hem een paar weken en hoor nog steeds een portugees/braziliaans juanitaatje van alles in mijn oor fluisteren....
klinklare onzin dus...

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
guz schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:37:
[...]

:?
ik hoor de baliehangers een hoop beweren, maar eerder dat een apparaat meer kan dan minder...
ik heb hem een paar weken en hoor nog steeds een portugees/braziliaans juanitaatje van alles in mijn oor fluisteren....
klinklare onzin dus...
De kaarten op de meegeleverde DVD kunnen pas gebruikt worden na online aankoop van een licentie vanaf het toestel.

Deze tekst is te vinden op:
http://www.smartphoneshop...nokia-6110-navigator.html

KOmt de volgende vraag gelijk bij mij op:
Is Benelux al voor geinstaleerd = gratis,
en alle andere landen vanaf de DVD dien je te kopen / activeren.

Zoiets???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

ton1234 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 22:53:
[...]
De kaarten op de meegeleverde DVD kunnen pas gebruikt worden na online aankoop van een licentie vanaf het toestel.
dat klopt, maar dat gaat toch niet over spraak?
en je kunt het ook via je pc doen als je je toestel daaraan koppelt.
KOmt de volgende vraag gelijk bij mij op:
Is Benelux al voor geinstaleerd = gratis,
en alle andere landen vanaf de DVD dien je te kopen / activeren.
bingo!

[ Voor 6% gewijzigd door guz op 28-07-2007 11:27 ]

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Het lijkt me wel trouwens, maar kun je de 6110 ook gewoon opladen me de standaard nokia opladers? En ik las verder dat er nog verschil is in de inhoud van het pakket.
De één kreeg wel een autohouder + lader bij aanschaf, en anderen weer niet.
Wat is de ervaring hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonvO
Heb vandaag een nieuwe Carkit geinstaleerd (Parrot 3100).
Zodra de tlf aan de CK gekoppeld is gaat ook de nav-stem over mn auto speakers.
Dit is echt super irritant omdat de muziek dat ff weg gedrukt wordt.
Weet iemand of dit anders in te stellen is zodat de nav-stem gewoon via de tlf blijft gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag een nieuwe radio van alpine laten installeren met een bluetooth module. Ik zou nu gewoon mijn contacten op mn radio scherm moeten kunnen zien. Bij andere nokia's werkt dit dat heb ik al getest. Allen die van mij maakt verbinding maar geeft vervolgens geen telefoonnummers weer in het scherm. Heb ik nu ergens een instelling fout staan. Ronvo misschien weet jij hoe dit zit omdat je een parrot hebt. Of geeft ie bij jou ook je contacten niet weer op je parrot??

Als iemand mij kan helpen heel graag!!

Alvast bedankt Koos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonvO
Heb mn contacten geupload door een visitekaartje van al mn contacten naar de CK te sturen.
Weet niet of het zo bedoeld is (schijnt ook automatisch te kunnen) maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit ook geprobeerd en hij geeft dan aan dat het niet mogelijke is het visitekaartje te verzenden. Het rare is dat andere Nokia toestellen het wel meteen perfect doen. De bluetooth techniek is hetzelfde zou je zeggen daarom vind ik het zo vreemd.

Erg irritant dat die Navi stem er doorheen komt trouwens. Heb het nog niet geprobeerd maar ga het gauw effe doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Aangaande adressen, huisnummers en contactpersonen.

Je kunt wel naar een huisnummer navigeren en deze opslaan bij een contactpersoon.
Alleen zal hij moeite hebben met hoe we de adressen normaliter invullen.

Als je de nokia/route66 logica volgt en gebruik maakt van zijn fuzzy search werkt het prima.

Als je iemand hebt wonen op Soestdijk, amsterdamsestraatweg 1 in Baarn, dan doe je het volgende:
- Start Route 66
- Opties->zoeken->adres
- Je vult "amst 1 baarn" in (minder mag ook maar dan krijg je veel hits)
- Selecteer het juiste adres
- Selecteer "Op de kaart tonen" (je staat meteen op het bordes)
- Opties -> Opslaan -> Cursorpositie -> Contact wijzigen (of nieuw contact als je de persoon nog niet voorkomt in je contactenlijst)
- Opslaan

je ziet dat hij het adres anders noteert dan dat we zelf zouden doen...
ook de postcode is incompleet, als je die aanvult dan werkt het niet meer.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
guz schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:55:
Ik heb wel eens begrepen dat sommige nokia's niet alle geheugenkaartjes lusten, enige ervaring hoe dat bij de 6110 is? Of is hij in deze te vergelijken met een ander nokia toestel?
De standaard 512mb komt wat te kort en ik wil graag naar 2 gig gaan. Of zou een 4 gig micro-sd stiekem ook werken?
4GB microSDHC werken ook, zie sandisk compatibility. Probleem is er om eentje te krijgen.

Sukkel dat ik ben, had ik al eerder gezegd 8)7 8)7 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Pe Nis op 30-07-2007 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.geheugenkaartjes.nl/microsd_transflash.html

misschien heb je hier wat aan...succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:41:
[...]
spridget,

Ik heb contact opgenomen met Golla en ze hebben me twee samples gestuurd.
De groene heeft een beschermstickertje over het metalen deeltje aan de binnenkant, de oranje niet. Dit lijkt op een probleempje in de productie.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1200/971746502_0bc0cd4a20_m.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1240/971744446_ecf44fef06_m.jpg

Wat voor kleur tasje heb jij? En is het dit betreffende deeltje?

Edit: De importeur van Golla in Nederland (Battrex) beldde me net. Nu het probleem duidelijk is (aan de hand van bovenstaande foto's) gaan ze direct actie ondernemen. Ze zijn in ieder heel blij met je dat je het probleem gemeld hebt zodat ze er iets aan kunnen gaan doen. Als dank willen ze je graag een presentje sturen. *O* Wil je mij even je gegevens mailen, dan stuur ik die weer door.

Het is wat offtopic om over dit onderwerp door te gaan maar het probleem is in ieder geval opgelost! :D

[ Voor 32% gewijzigd door robertwebbe op 02-08-2007 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddos schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 14:33:
Het lijkt me wel trouwens, maar kun je de 6110 ook gewoon opladen me de standaard nokia opladers? En ik las verder dat er nog verschil is in de inhoud van het pakket.
De één kreeg wel een autohouder + lader bij aanschaf, en anderen weer niet.
Wat is de ervaring hier?
Ligt er maar net aan welke type je nu hebt. Mijn vorige toestel was een E50, en die heeft een dunnere plug dat de toestellen die ik daarvoor heb gehad. De lader die bij de E50 hoort, past ook op de 6110.

Ik heb de 6110 afgelopen maandag opgehaald (Orange), en er zit geen autohouder in het pakket. Wel een (thuis)lader, een headset (ook nodig om radio te kunnen luisteren), de boekjes, een cd met software en een CD/DVD van Route 66.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals hierboven al vermeld, heb ik een paar dagen terug mijn 6110 opgehaald. Erg fijn toestel, ben er tot op heden super tevreden over!! Ik moet alleen nog effe wennen aan de dikte van het toestel (vorige was nl een E50, en die is qua gevoel toch behoorlijk dunner..).

Maar wat me tot nu toe niet nog niet gelukt is, is de "screensaver" continue de tijd en datum weer te laten geven (de grijze horizontale balk) als de telefoon op spaarstand springt. De balk blijft kort zichtbaar, maar dan springt het scherm helemaal op zwart! Je kunt dus ook niet snel zien of je een sms of een gemiste oproep hebt. De Nokia E50 heeft dit ook (en ik vond dat heeel erg handig), maar daar bleef de screensaver continue in beeld.

Ik weet dat door een druk op een willekeurige toets je ook kunt zien of er een sms of gemiste oproep is, maar ik wil graag die balk in beeld (ik vind het zwarte scherm nl ook geen gezicht, het is niet te zien of het toestel aan of uit staat).

Heeft iemand hier een oplossing voor, of weet iemand hier meer van (heb op de site hier nl nog niets over kunnen vinden)??

Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:43
Is er voor navigeren een internetverbinding nodig, of met andere woorden, wordt er data verzonden tijdens het navigeren?

De telefoon lijkt wel interessant voor mijn moeder, maar een abo voor internet lijkt me bij haar nogal overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Karp schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:40:
Is er voor navigeren een internetverbinding nodig, of met andere woorden, wordt er data verzonden tijdens het navigeren?
nee, niet persé.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:37
Weet iemand of deze DVD werkt als je deze los koopt als Rout 66 GPS Software:

http://www.66.com/route66...&sec=9&ssec=1&prodid=1827

Deze kost maar 119 euro en dan heb je heel West-Europa inclusief gratis POI.

Traffic Info zit er ook gratis is maar voor up-to-date info moet je deze wel d/l via je 6110.

Ik zie bij het lijstje GSM's geen 6110 staan... ze hebben het hier meer over een losse bluetooth gsm-module. Maar vroeg me toch af of het zou werken op de 6110 via de geintegreerde GPS.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:09:
[...]
Ik heb de 6110 afgelopen maandag opgehaald (Orange), en er zit geen autohouder in het pakket. Wel een (thuis)lader, een headset (ook nodig om radio te kunnen luisteren), de boekjes, een cd met software en een CD/DVD van Route 66.
Bij belcompany krijg je er wel een originele autolader en houder bij.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste