Ok, ik heb 'em. Dit zijn mijn eerste bevindingen.
Navigatie: Werkt meestal super! De antenne is zeer gevoelig en ik heb vaak binnen al een signaal. Vanochtend duurde het echter wel ongeveer 4 minuten om een fix te krijgen. (toevoeging: volgende ochtend binnen 30 sec een fix) De navigatie is over het algemeen zeer naukeurig, maar niet foutloos. Zondag heb ik een tijd rondgereden en de instructies waren goed en ruim op tijd. Het ging soms ook fout. Met name de gesproken instuctie wil een enkele keer wel eens zeggen: "Nu linksaf slaan" waarbij dat wel kan maar waarbij bedoelt word dat er de volgende afslag over 25m moet worden afgeslagen. Dit is zo'n 2 tot 3x gebeurt in een rit van 2,5 uur. De routeweergave op het display is echter dan wel correct. De stem is ook met muziek aan zeer goed te verstaan. Ik heb 2,5 uur rondgereden op de accu en na die rit had ik nog 3 strepjes van mijn acculading over. Valt me enorm mee. Ik heb echter wel een probleem met hoe licenties voor kaarten en extra's worden afgehandeld. Daar zo meer over.
Overige telefoonfuncties: (Telefoon, MP3/4 speler, fotocamera, agenda etc):
Compromisloos goed. Exact wat je gezien de specificaties kan en mag verwachten. Ik ben erg onder de indruk van het gemak waarmee ik (met Nokia Movie Manager gedownload van de Nokia site) een avi filmpje van 350MB (Epica - twee meter sessies) converteer (naar zo'n 100MB) en op de telefoon zet met een perfect resultaat. Muziek kan zowel met Nokia's eigen software alsook met Windows MediaPlayer op de telefoon gezet worden en dat gaat prima.
Probleem met kaart/extra's licentie Route66:
Het eerste wat ik wilde was de flitspaallocaties in mijn navigatie.

Nadat ik via de PC software deze deze informatie had overgezet bleek dat deze uitgezet is en dat ik daarvoor een licentie voor moet aanschaffen (9,95). Ok, dat had ik min of meer al begrepen maar toch even kijken of het zou werken. Ik dus een licentie aangeschaft via de PC software. Het duurde een paar minuten maar ik kreeg in de PC software inderdaad een mededeling dat ik een geldige licentie had. Wanneer ik mijn telefoon aansluit krijg ik ook in de pc software te zien dat de licentie aanwezig is. Echter in de telefoon krijg ik het niet meer werkend. Ergens staat in de software "aangevinkt" dat ik nog voor een licentie moet betalen en krijg ik de mogenlijkheid om met bijv. creditcard via mijn telefoon te betalen. Echter heb ik al via mijn PC software betaald (en het is ook inderdaad afgeschreven) en ik ga zeker niet tweemaal betalen voor hetzelfde. Wat ik ook probeer, ik krijg het niet werkend. Natuurlijk heb ik alles verwijderd en een backup teruggeinstalleerd maar dat werkt niet. Ik heb de bestanden overschreven met de bestanden (met geldige licentie) van mijn PC. "No cigar". Ik heb nu mijn backup met de kaarten van de benelux op een nieuw kaartje gezet en daar de flitspaalinfo bij geplaatst. Nu geeft de computer bij zowel de kaartinfo als de flitspaal info aan dat het onbekend is of ik een licentie heb. In de telefoon werken met het nieuwe geheugenkaartje de Benelux kaarten wel en de flitspaalinfo niet. Het ziet ernaar uit dat de licenties in de telefoon zelf worden bijgehouden en dat als daar eenmaal staat dat je van iets nog een licentie moet kopen dat dat alleen dan nog maar via de telefoon gekocht kan worden.
Hier kom ik niet uit. Iemand een idee wat ik kan doen?
AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4