Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 14:55
Zucht.

Sommige mensen vragen gewoon om bestolen te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:47
PinkPanther1970 schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:47:
Zucht.

Sommige mensen vragen gewoon om bestolen te worden...
:S

Niet iedereen heeft gewoon verstand ervan

Gelukkig is daar GoT voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:19

FlyEragon

Alien Monkeys

B.A.L. schreef op maandag 03 november 2008 @ 14:46:
[...]

:S

Sommige mensen willen zich ook niet laten informeren en zijn eigenwijs. Ik heb zelf goedkope HDMI kabels en duurdere HDMI kabels in mijn gameshop, en ondanks alle aanbevelingen zijn er toch van die mensen die voor de duurdere kabels gaan.

Dat is ook de reden waarom ik ze in mijn assortiment heb opgenomen. Meestal staan ze dan versteld als ze zien dat een HDMI kabel maar <10 euro is, terwijl ze het net bij de grotere electronicaboer voor 70 euro hebben gezien. Dus die kabel van <10 euro zal vast heel slecht zijn is de gedachtegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:49
Tekn0z schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:18:
[...]

Is dit de moeite waard tov een Belkin kabel welke ook HDMI aankan en 3M is?
Heb je ook HDMI-kabels die geen HDMI aankunnen misschien!? 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
B.A.L. schreef op maandag 03 november 2008 @ 14:46:
[...]

Als hier in dit topic op elke bladzijde minstens tien keer wordt gezegd dat dure kabels geen enkele meerwaarde bieden, vind ik het erg dat men telkens opnieuw dezelfde vraag stelt.
Dat heeft niets te maken met er al dan niet verstand van hebben, maar wel met eerst eens een paar posts hoger te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Tsja ach, die post van jou had ook totaal geen meerwaarde, us wat dat betreft verschillen jullie niet zoveel van elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Een wijs mens zei ooit: "I'll try being nicer if you try being smarter."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Diezelfde gast heb ik nog eens een Monster HDMI kabel zien kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 12:33
B.A.L. schreef op maandag 03 november 2008 @ 16:14:
Diezelfde gast heb ik nog eens een Monster HDMI kabel zien kopen
Maar monster kabels zijn hun geld dubbel en dwars waard, zie ook t plaatje op de vorige pagina... t kost gewoon veel moeite om die kabels te kweken, te plukken, etc

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

DARKviper123 schreef op maandag 03 november 2008 @ 16:24:
[...]

Maar monster kabels zijn hun geld dubbel en dwars waard, zie ook t plaatje op de vorige pagina... t kost gewoon veel moeite om die kabels te kweken, te plukken, etc
Absoluut. Monster Cables zijn ook getimed. Dat houdt in dat deze gefabriceerd zijn om exact 3 minuten voor 8 s'ochtends. Anders krijg je die laatste bitjes niet, dan heb ik toch liever een duurdere kabel van minstens 80 euro :+

edit; nee, 80 euro is echt VEEL te goedkoop... ik ga liever voor deze (klik) kabel, dan voel ik me pas goed 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door SgtStrider op 03-11-2008 22:30 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 20:59
SgtStrider schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:28:
[...]

Absoluut. Monster Cables zijn ook getimed. Dat houdt in dat deze gefabriceerd zijn om exact 3 minuten voor 8 s'ochtends. Anders krijg je die laatste bitjes niet, dan heb ik toch liever een duurdere kabel van minstens 80 euro :+

edit; nee, 80 euro is echt VEEL te goedkoop... ik ga liever voor deze (klik) kabel, dan voel ik me pas goed 8)7
Ja, maar dan komen er ook elfjes bij kijken he! :+

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff, niveau is nu werkelijk wel heel diep gezakt. Oh well. Gaat het misschien alsnog een keer op slot. Sowieso allemaal uttelry useless dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:49
SgtStrider schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:28:
[...]

Wees blij dat je geen 10m moet overbruggen, anders had je 2 van die kabels nodig en deze ertussen.
Dan was je dus 520€ kwijt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:45:
[...]

Wees blij dat je geen 10m moet overbruggen, anders had je 2 van die kabels nodig en deze ertussen.
Dan was je dus 520€ kwijt 8)7
En inc btw nog veel meer =D

Even zonder gekheid wij hebben ook bij de technische unie voor 25 euro 10 of 15 meter hdmi gekocht en die werkt perfect.

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=52049 ;(
Ik heb de Monster 300 HDMI kabel besteld op aanraden van de hifi winkel.
Ik heb maar een 80cm scherm in bestelling, zou ik naar een veel groter scherm gaan dan kon ik mischien een duurdere kabel nemen om geen details re missen!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 00:47:
Pfff, niveau is nu werkelijk wel heel diep gezakt. Oh well. Gaat het misschien alsnog een keer op slot. Sowieso allemaal uttelry useless dit.
Nuttige bijdrage!

Verder is dat DVD.nl forum te lachwekkend voor woorden (linkje van post hiervoor... klik)...

Ik was in de veronderstelling dat daar de mensen zaten met verstand, maar helaas is het om te huilen. Mensen vragen daar advies en worden aangeraden HDMI kabels te kopen uit Engeland van minstens omgerekend 150 euro voor een 0,5m. Eigenlijk best erg, maargoed het is aan diegene om een keuze te maken, niet aan ons denk ik.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
8)7 |:(

En bij hoog en laag blijven beweren dat die kabels van 100, 200 en weet-ik-hoeveel euro een toch zoveel mooier beeld geven.

Ik zou me daar bijna gaan registreren om ze eens goed uit te lachen met hun Monster gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 09:50
zojuist hdmi kabel gekocht voor 20euro (1.5meter) bij coditronics in Den Bosch elektronika winkel... Hij beweerde dat de kabel die ik kocht maar tot 720p ging of 1080i...en ik beter af was om een andere te kopen eentje van 50euro well fullhd zei hij...

Het 0000 en 1111 verhaal ging bij hem niet op.

wel 1.3 hdmi gaf de man aan....
broodje aap of klopt het wel degelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

P-Nut schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:45:
zojuist hdmi kabel gekocht voor 20euro (1.5meter) bij coditronics in Den Bosch elektronika winkel... Hij beweerde dat de kabel die ik kocht maar tot 720p ging of 1080i...en ik beter af was om een andere te kopen eentje van 50euro well fullhd zei hij...

Broodje aap natuurlijk 8)7

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt hem toch gekocht? Doet ie het? Zelf even testen lijkt me wat makkelijker dan dat hier te gaan vragen, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19

Als je je blu-ray speler goed waterpas zet, zou het ook met een goedkopere kabel moeten kunnen, mits je de kabel redelijk horizontaal kunt leggen. Maar even serieus, je moet wel een hele brakke kabel hebben wil hij zodanig storing geven dat die de data rate voor 1080p onmogelijk maakt en 720p wel probleemloos doorgeeft. Ik heb zelf gewoon de goedkoopste hdmi kabels gekocht die ik kon vinden, en kan met allebei prima 1080p weergeven, nog nooit een bit gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

pianoman schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:08:
[...]

Als je je blu-ray speler goed waterpas zet, zou het ook met een goedkopere kabel moeten kunnen, mits je de kabel redelijk horizontaal kunt leggen. Maar even serieus, je moet wel een hele brakke kabel hebben wil hij zodanig storing geven dat die de data rate voor 1080p onmogelijk maakt en 720p wel probleemloos doorgeeft. Ik heb zelf gewoon de goedkoopste hdmi kabels gekocht die ik kon vinden, en kan met allebei prima 1080p weergeven, nog nooit een bit gemist.
Zeker weten? Mijn UberGoud2k8® kabels hebben echt wel meer bits hoor :+ J/k ofcourse, maar in realiteit gebruiken veel verkopers dit soort argumenten wel... erge verhalen die ik hier lees ook, zeker over verkopers in Nederland :X Dat DVD.nl forum is echt letterlijk horrorverhaal na horrorverhaal:

A: "Ik heb een kabel gekocht van 15 euro, ik krijg geen goed beeld!"

B: "Je bent dom als je de SuperUltraKabel van 200 euro per halve meter niet hebt, iedereen weet, behalve jij domme user, dat die kabel beter is."

A: "Ik koop hem morgen!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:46
Hallo,

Ik ben van plan om bij mijn Xbox 360 een HD tv te kopen die HDMI versie 1.3 heeft.
Is deze HDMI kabel( http://www.bol.com/nl/p/n...dex.html#product_overview ) goed voor mijn XBOX 360 en HDTV van Panasonic.( http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=4368|607|602|601|4|1 ).
Kan ik door via deze HDMI kabel het signaal van 1080P via mijn Xbox 360 op mijn tv krijgen?
Of weten jullie een andere goede kabel die ik zowel op de Xbox 360 en mijn tv met HDMI versie 1.3 kan aansluiten? Ik heb ook al gelezen dat het niet altijd kabels richting de 75 euro hoeven te zijn.

Lees aub de topic waarschuwing

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 18-11-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

PSP123 schreef op maandag 17 november 2008 @ 17:09:
Hallo,

Ik ben van plan om bij mijn Xbox 360 een HD tv te kopen die HDMI versie 1.3 heeft.
Is deze HDMI kabel( http://www.bol.com/nl/p/n...dex.html#product_overview ) goed voor mijn XBOX 360 en HDTV van Panasonic.( http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=4368|607|602|601|4|1 ).
Kan ik door via deze HDMI kabel het signaal van 1080P via mijn Xbox 360 op mijn tv krijgen?
Of weten jullie een andere goede kabel die ik zowel op de Xbox 360 en mijn tv met HDMI versie 1.3 kan aansluiten? Ik heb ook al gelezen dat het niet altijd kabels richting de 75 euro hoeven te zijn.
Uitstekende kabel voor 13 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-12-2024
Vanavond in Kassa! en heel stuk over HDMI kabels.
Goedkope of dure kabels maakt voor korte afstanden <2mtr inderdaad gene moer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
metalant schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:33:
Goedkope of dure kabels maakt voor korte afstanden <2mtr inderdaad gene moer uit.
Echt lache. Vooral die verkopers die uit hun nek lopen te lullen. zuurstof, stabiel beeld, Bruc Lee effect echt lache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

metalant schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:33:
Slecht onderzoek dan, bij langere kabels maakt het ook geen ene moer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Zie hier de tekst en de video van de Kassa test: http://kassa.vara.nl/port...sa_artikel&number=4296485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Maakt het voor een digtale optische kabel ook niet uit welke (goedkoop / duur) je daarvoor koopt?

EDIT Ik heb het antwoord al bij een ander topic gevonden.

[ Voor 23% gewijzigd door Nico111 op 29-11-2008 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Nico111 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 09:21:
Maakt het voor een digtale optische kabel ook niet uit welke (goedkoop / duur) je daarvoor koopt?

EDIT Ik heb het antwoord al bij een ander topic gevonden.
Enkel een toslink met 24k vergulde connectors is goed! :+

Hier is mijn kabel: foto 1 en foto 2

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Twazerty schreef op maandag 24 november 2008 @ 21:35:
[...]

Nouja, slecht onderzoek is het niet. Het is een beperkt onderzoek. Maargoed, ik vond die opmerkingen supercool! Bruce-Lee effect, halfzuurstof, hahahaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeeky
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 12:30
Dit onderzoek van CBC Marketplace laat exact zien hoe het nu echt zit met die HDMI-kabels.
http://nl.youtube.com/watch?v=tDw2ZSDzlMw
Inclusief een consumententest en een technische test door een professional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Ongelooflijk, $260 voor een hdmi-kabel (en de goedkoopste in de winkel voor $40). En die vent van Best Buy durft nog te beweren dat er waarschijnlijk niet goed getest is omdat hij zelf wel verschil ziet. Het enige argument dat nog blijft is de duurzaamheid van zo'n kabel, maar reken voor de grap even uit hoeveel $12 kabels je moet slopen voordat je voordeliger uit bent met zo'n monster cable.

Verkoopt Monster ook IDE en Sata Kabels? Misschien kan ik dan ook beter contrast en diepere zwartwaarden in al mijn andere bestanden krijgen. Ik zou het wel fijn vinden als elke bit op mijn harde schijf exact 0 of 1 is, dus niet 0,0001 of 0,99999.

PS. ik heb de eerste alinea getyped met mijn gewone toetsenbord, voor de tweede alinea heb ik de kabel van mijn keyboard vervangen door hoogwaardige bekabeling, met gouden connectoren en dubbele magnetische afscherming. Zie je het enorme verschil tussen de twee alinea's? Veel dieper zwart, hoger contrast en het beeld is gewoon rustiger.

Wat een oplichterij. Ik begrijp niet dat mensen er nog zo massaal intrappen en dat deze nonsens niet verboden worden, want je wordt gewoon keihard voorgelogen. En dan het argument "Je koopt voor tweeduizend euro een tv, waarom zou je dan het risico nemen met een goedkope/inferieuer kabel". Weet je wat? waarom zou je daar stoppen? Wedden dat je in je afstandsbediening de meegeleverde prut-batterijen hebt gestopt. Ga die maar gauw vervangen door de duurste LiPo penlites (voor zover die bestaan). Dan weet je tenminste zeker dat je nooit RTL 4.6 zit te kijken maar precies RTL 4 of RTL 5. En natuurlijk even de bouten demagnetiseren voordat je je TV aan de muur hangt, want daar komen die kabels akelig dicht bij in de buurt. Oh nee, dat maakt niks uit want je hebt een monster cable, en die kan daar tegen. Vergeet niet voor schone stroom te zorgen, liefst dmv een UPS. Controleer dan meteen even of je Blu-ray speler wel waterpas staat. En in godsnaam, als je al deze moeite hebt genomen, ga geen gekopieerde dvd's afspelen, want dan is alles voor niets geweest. Speel alleen originele Blu-rays af, en als het even kan van de eerste persing.

En jongens en meisjes vergeet niet: een LP is een schijf met een gat in het midden, en een cd/dvd/blu-ray ook. Dus alles wat geldt voor het optimaal afspelen van LP's, kun je uiteraard direct toepassen op cd's, dvd's en blu-rays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 06:53
Wat een geniale opmerking!
Ik ben het ook totaal met je eens. hdmi is hdmi, en liever 3x een 12 euro hdmi, dan 1x 140 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

pianoman schreef op zondag 30 november 2008 @ 04:14:
Verhaal d:)b

Vergeet niet voor schone stroom te zorgen....
Hoezo? Is jouw stroom niet vers dan... ik ruik altijd even aan het stopcontact, voordat ik een film ga kijken :Y

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Michael Knight schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:37:
[...]

Hoezo? Is jouw stroom niet vers dan... ik ruik altijd even aan het stopcontact, voordat ik een film ga kijken :Y
Die stroom is bedorven! _/-\o_

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je in google.nl zoekt naar HDMI kabel komt dit topic als eerste zoekresultaat. Zal Monster niet blij mee zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Twazerty schreef op maandag 24 november 2008 @ 21:35:
[...]

Dat ben ik niet met je eens.
Hoe langer de kabel hoe beter de kabel en connectoren moeten zijn om signaalverlies te voorkomen.

Nu heb ik geen specifieke ervaring met HDMI kabels maar over UTP kabels kan ik wel wat roepen.
Het productieproces is van invloed op de kwaliteit. Zo is bijv. de manier van bevestigen van een connector op een kabel erg van belang voor de uiteindelijke dataoverdrachtssnelheid (lees dus ook kwaliteit) van de kabel.
Zo kan bijv. een te hard aangeknepen RJ45 connector zorgen voor andere elektrische waarde van de kabel en dus de overdrachtsnelheid.
Ik heb wel eens een paar jaar terug CAT5 kabels moeten knijpen (100Mbps) op een 15m kabel. Met behulp van een Fluge meter nagemeten. (Het heeft me meer dan 10 schoentjes gekost om de kabel Cat5 gecertificeerd te krijgen. (Goed gereedschap doet ook een hoop.)

Of straling daadwerkelijk inwerking heeft op een HDMI kabel durf ik te betwijfelen maar ik zie qua kwaliteit wel een parallel met een UTP kabel.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Is het niet een idee om een apart stukje bij HDMI op wikipedia toe te voegen over kwaliteits kabels? Met linkjes naar kassa e.d.?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 14:40
Eigenlijk absurd dat dit legaal is, de ouders van mijn vriendin hebben een week geleden ook een tv gekocht, kregen ze vanuit de winkel het advies om er een hdmi kabel a 120 euro bij te kopen en er een kastje bij te kopen wat de spanningswisselingen opvangt a 250 euro, en verder nog wat klein grut aan audiokabels wat het totaal op 550 euro bracht. Nu heb ik zelf aardig wat spanningswisselingen (studentenkamer met een stopcontact en ik vind electronica leuk, heb al een jaar een lcd en die heb ik tot nu toe een keer een streepje zien geven bij een aanspringende koelkast) maar volgens die gast van de electronica zaak zou dan je tv meteen kapot gaan en krijg je er dan ook geen garantie op (leek mij een broodje aap verhaal). Verder had hij het verschil laten zien tussen hdmi-kabels en het was echt reuze groot (waarschijnlijk dus op verschillende ingangen/instellingen getest of met verschillende bronnen). Gelukkig waren die ouders zelf ook verstandig genoeg om door te hebben dat dat toch wel absurd veel geld is, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 22:40
Laat me niet lachen. Een test doen op, volgens mij een HDready tv met een fullhd dvd upscaler op een lengte van 1,5 meter. Iedere tweaker weet dat hoe langer je gaat met een goedkopere kabel de kwaliteit of beeld of geen beeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Bijzonder vermakelijk en eigenlijk ook triest onderwerp; vermakelijk om te lezen, triest dat er zo veel mensen worden opgelicht bij de aanschaf van een kabeltje....
MM in Groningen vorige week exact hetzelfde meegemaakt, mij werd ook geadviseerd om toch minimaal een kabel van 89 euro te kopen voor een stabieler en trillingsvrijer beeld. Het verschil zou ik misschien wel niet zien, maar het gaf minder kans op hoofdpijn was de reactie nadat ik zei dat het geen donder uitmaakt en ik die van 12 euro mee wou....

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Neefdave schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:20:
Iedere tweaker weet dat hoe langer je gaat met een goedkopere kabel de kwaliteit of beeld of geen beeld is.
Als je het topic lees zul je toch echt zien dat niet iedere tweaker dat "weet". Geen beeld, dan kan ik snappen, maar beeldkwaliteit die omlaag gaat, dat kan gewoon niet, wel artifacts. En met de prijs, heeft dat allemaal in ieder geval weinig te maken.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjolmers schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:33:
Bijzonder vermakelijk en eigenlijk ook triest onderwerp; vermakelijk om te lezen, triest dat er zo veel mensen worden opgelicht bij de aanschaf van een kabeltje....
MM in Groningen vorige week exact hetzelfde meegemaakt, mij werd ook geadviseerd om toch minimaal een kabel van 89 euro te kopen voor een stabieler en trillingsvrijer beeld. Het verschil zou ik misschien wel niet zien, maar het gaf minder kans op hoofdpijn was de reactie nadat ik zei dat het geen donder uitmaakt en ik die van 12 euro mee wou....
Echt bespottelijk dit soort uitspraken. Dat ze dure kabels verkopen is prima, er zijn nog steeds hele volksstammen die vinden dat dure kabels beter beeld geven. Veelgehoord argument is ook 'ach ik koop een tv van 1800 euro, dan beknibbel ik niet op een kabeltje'. Maar dat die verkopers moeten die kabels niet verkopen met valse argumenten. Gelukkig is er onlangs aandacht aan besteed in dat consumenten tv-programma.

Ik moest afgelopen zondag een hdmi-kabel hebben en kwam daarom bij een MediaMarkt terecht (meestal koop ik dit soort artikelen online) en sta daar de kabels te bekijken (lees: de goedkoopste te zoeken ;)). Na een minuutje of twee word ik aangesproken door een medewerker en die vraagt wat ik zoek. Ik antwoord dat ik een goedkope hdmi-kabel zoek. Vraagt de medewerker of ik op mijn tv nog andere hdmi-kabels heb aangesloten. Volgens hem moeten alle hdmi-kabels van hetzelfde type en merk zijn, omdat je tv anders kapot kan gaan :X Ik vraag me echt af of dit nou de onwetendheid van zo'n medewerker is of dat medewerkers worden geïnstrueerd om verkoop te genereren, ook al is het met onwaarheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:35:
[...]

beeldkwaliteit die omlaag gaat, dat kan gewoon niet, wel artifacts.
Artifacts zou ik ook een verlies van kwaliteit noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:19

FlyEragon

Alien Monkeys

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:17:
[...]

Artifacts zou ik ook een verlies van kwaliteit noemen.
Inderdaad, maar zie jij het al voor je dat een fabrikant een kabel maakt die niet werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:40

voodooless

Sound is no voodoo!

FlyEragon schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:28:
Inderdaad, maar zie jij het al voor je dat een fabrikant een kabel maakt die niet werkt ?
Als je sommige van die verloopjes ziet die ze bijvoorbeeld bij DX aanbieden, dan zou ik zeggen: ja!

Punt is dat de kabel alleen niet de beslissende factor is. De kwaliteit van bron en ontvanger zijn ook van belang, en naarmate de kabel van mindere kwaliteit is, en langer wordt, wordt dat belang steeds groter. Zo kan de zelfde kabel bij de een wel werken, en bij de ander niet.

Dit heeft echter nog steeds niet te maken met goedkoop of duur...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 21:48
Ik kan ook niet anders dan concluderen dat mijn 4 euro kostende hdmi kabels van 1,5 meter geen enkel verlies hebben. Beeld is gewoon haarscherp geen artifacts, geen storing.

Op langere afstand weet ik inderdaad ook dat een iets betere kwaliteit gewenst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Squeeky schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 10:33:
Dit onderzoek van CBC Marketplace laat exact zien hoe het nu echt zit met die HDMI-kabels.
http://nl.youtube.com/watch?v=tDw2ZSDzlMw
Inclusief een consumententest en een technische test door een professional.
Kijk, daar hebben we wat aan :).
Een lekker duidelijk filmpje wat verteld dat het helemaal niets uitmaakt welke kabel je nou koopt. Je koopt eigenlijk meer een naam dan de kwaliteit.
Wel denk ik dat als je een 100meter hdmi kabel wil, dat je dan naar een iets duurdere moet kijken dan een hele goedkope.

Als je voor thuisgebruik iets zoekt zou ik zelf tussen de 10 en 20 euro gaan zitten. Niet de allergoedkoopste, maar zeker niet iets heel duurs.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:49
knappe kerel die een 100m hdmi kabel werkend krijgt.
hdmi is niet ontworpen voor lange lengtes.
Zie ook dit stukje, waarom hdmi niet geschikt is voor lange lengtes:
http://www.bluejeanscable...er-with-hdmi.htm?hdmiinfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

KoffieNT1.5 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:22:
Als je voor thuisgebruik iets zoekt zou ik zelf tussen de 10 en 20 euro gaan zitten. Niet de allergoedkoopste, maar zeker niet iets heel duurs.
Waarom niet, net alsof je die kabels veel loshaalt oid...

* Hooglander1 zucht...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Hooglander1 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:34:
[...]

Waarom niet, net alsof je die kabels veel loshaalt oid...

* Hooglander1 zucht...
Omdat de alllllllerrrgoedkoopste misschien wel echt wat slechtere kwaliteit verbindingen/plastic/afscherming hebben, niet omdat je ze loshaalt of niet. (trouwens in mijn geval gebeurt dat wel goed maar dat terzijde :D)

Dus daarom 10tje/20euro, als je er dan een paar jaar plezier van hebt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YOGI
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 15:01
Ik ga deze bestellen :9 : http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12836

It's not the price that matters, it's how you use it O-)

btw: soms zie ik mensen zeggen dat goedkope HDMI kabels snel kapot gaan? HOE kan dat dan :? ? Wat doe je ermee?

[ Voor 30% gewijzigd door YOGI op 02-12-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Inmiddels begin ik wel te begrijpen waarom de gewone leek erin trapt. Een collega, systeembeheerder(!), durft toch echt te beweren dat hij het verschil zag tussen goedkope en duurdere kabels (geen monsterprijs, maar wel zo'n 40 euro ofzo) op zijn Philips LCD.
Dus als hij er al van overtuigd is, laat staan wat een leek er dan van denkt.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

hehe "monster"prijs, snapjum! :P.

Laat hem maar eens dat filmpje zien, voor mij was toen alle onduidelijkheid over :).

Eigenlijk zou er nog iemand een lijstje moeten maken van welke kabels nu ECHT de beste zijn, qua prijs bedoel ik dan.

zoiets van;

1meter - *merk *type - *prijs
2meter - *merk *type - *prijs
5meter - *merk *type - *prijs
10meter - *merk *type - *prijs

duss..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
YOGI schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:51:

btw: soms zie ik mensen zeggen dat goedkope HDMI kabels snel kapot gaan? HOE kan dat dan :? ? Wat doe je ermee?
Ik heb er zo twee aan mijn plasma hangen.
Goede kwaliteit.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
YOGI schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:51:

Mwahhh draai maar eens een maandje harde p***o of harde actie films, moet jij eens zien hoe hard zo'n kabel daar van slijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
MrSleeves schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:58:
Inmiddels begin ik wel te begrijpen waarom de gewone leek erin trapt. Een collega, systeembeheerder(!), durft toch echt te beweren dat hij het verschil zag tussen goedkope en duurdere kabels (geen monsterprijs, maar wel zo'n 40 euro ofzo) op zijn Philips LCD.
Prima dan toch. Hij blij, verkoper blij. Ik weet ook 100% zeker dat een dure kabel geen kwaliteitsverschil zal maken en toch prik ik echt geen 3-Euro ding in m'n tv. Waarom? Voel me er fijner bij. Op het totaalbedrag maakt het ook allemaal relatief weinig uit en als je je er goed bij voelt, so be it.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Brad Pitt schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:45:
[...]

toch prik ik echt geen 3-Euro ding in m'n tv. Waarom? Voel me er fijner bij. Op het totaalbedrag maakt het ook allemaal relatief weinig uit en als je je er goed bij voelt, so be it.
Straks gaan ze nog reclame maken voor dure HDMI-kabels met de slogan: "makes you think happy thoughts".

rotfl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Mja gisteren wel weer een uur zitten kloten om beeld te krijgen uit m'n dvd-recorder. Blijkt dus dat de "goedkope" (13 Euro bij Redcoon) HDMI kabel er nettttttt niet helemaal loodrecht in zat, vanwege een mijns inziens brakke connector.

Beetje bewegen en weer beeld. DAT is voor mij de voornaamste reden niet meer te gaan voor de allergoedkoopst mogelijke kabels: de connectors. Als de materiaalkwaliteit prima is is het voor mij een goede kabel. Beeld en geluid zullen sowieso niets uitmaken. Echter van die niet fijn vastklikkende kabels vind ik rampzalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:51

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik vraag mij wel eens af wat voor marges er gemaakt worden op die kabels...
Zo was ik een par weken terug bij de MM te Almere om een DVI<>HDMI kabel te halen, want ik wilde graag mijn pc aan mijn tv hangen.
De goedkoopste kabel was verdorie 30 euro... en dan had ik anderhalve meter. De kabel werkt prima, haarscherp beeld zonder storingen en ander gedoe. Maar je ziet wel dat het echt een el cheapo kabel is, met aan de connector nog van die stukjes plastic van het gietproces...

Binnenkort wordt toch alles hdmi, en zal ik bij kabels kijken naar de kwaliteit van de connector. Die hdmi kabels zitten al niet echt stevig...
Dus als ik moet kiezen tussen een kabel van 5 euro met een goedkoop ogende connector of 20 euro voor eentje met een stevige connector, kies ik voor de laatste.
Duurder hoeft voor mij echt niet, want dat is gewoon je reinste oplichterij!

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:32:
Mja gisteren wel weer een uur zitten kloten om beeld te krijgen uit m'n dvd-recorder. Blijkt dus dat de "goedkope" (13 Euro bij Redcoon) HDMI kabel er nettttttt niet helemaal loodrecht in zat, vanwege een mijns inziens brakke connector.
Er zijn mensen met kabels van monsterprijzen, waarbij de connector uit de tv (of ander apparaat) valt door het enorme gewicht van de kabel...
Nyarlathotep schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:15:
Ik vraag mij wel eens af wat voor marges er gemaakt worden op die kabels...
Zo was ik een par weken terug bij de MM te Almere om een DVI<>HDMI kabel te halen, want ik wilde graag mijn pc aan mijn tv hangen.
De goedkoopste kabel was verdorie 30 euro... en dan had ik anderhalve meter. De kabel werkt prima, haarscherp beeld zonder storingen en ander gedoe. Maar je ziet wel dat het echt een el cheapo kabel is, met aan de connector nog van die stukjes plastic van het gietproces...
Ik vermoed enorme marges. Ik weet van een winkel die usb-kabels (geen hdmi, maar gaat om het idee) van haar eigen merk verkoopt voor 9,95 euro (dat is dan wel inclusief btw), waarvan inkoopprijs ongeveer 0,50 euro bedraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik heb hier de goedkoopste hdmi kabels en mollen dat gaat al niet. Liggen vijlen, zagen maar niet zomaar kapot te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
Uhm, ik vind die systeembeheerder een leek eerlijk gezegd.
Waarom zou ie geen leek zijn, alleen omdat ie voor z'n werk word moet kunnen installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Je zou toch mogen verwachten dat mensen die zich dagelijks met de hardware van computers bezig houdt (dus niet alleen word installeren) wel weet wat digitale signalen zijn en hoe die door een kabel heen gaan.

Wanneer is iemand geen leek? Als'ie Monster-kabels verkoopt in een gemiddelde elektronicazaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

MrSleeves schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:43:
Je zou toch mogen verwachten dat mensen die zich dagelijks met de hardware van computers bezig houdt (dus niet alleen word installeren) wel weet wat digitale signalen zijn en hoe die door een kabel heen gaan.

Wanneer is iemand geen leek? Als'ie Monster-kabels verkoopt in een gemiddelde elektronicazaak?
Zolang er mensen zijn die een mooiere kabel willen, bestaat Monster. Verder niet. Dikke onzinargumenten op die website van Monster trouwens, Japanse onderzoekers met oscilloscopen en multimeters die beweren dat zuurstof e.d. het verschil gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Gewoon lekker alles kopen op internet bij bijvoorbeeld www.electronica-online.nl voor een paar euro. Hop in een envelop (natuurlijk geen lange kabels) en de verzendkosten zijn dan ook nog lekker laag.

*schaduw is op geen enkele wijze verbonden aan electronica online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

schaduw schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:04:
*schaduw is op geen enkele wijze verbonden aan electronica online
Hehe :P

[ Voor 4% gewijzigd door KoffieNT op 05-12-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 12:12
...

[ Voor 99% gewijzigd door -ChRiZz- op 10-12-2008 21:08 . Reden: foutje .. ]

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat is nochtant wel mogelijk, als we het over analoge signalen hebben :) Betreffende digitale signalen ben ik het met je eens ;)

Zo zeggen ze dat 3 afsluitweerden ipv 2 in een CANbusnetwerk voor problemen geeft, ik heb er nog geen enkele ontdekt terwijl ik wel de bus in de gaten houdt en ik CAN standaard en CAN extended met elkaar knoop door de 2 kabels met elkaar te vinden (niet eens gescheiden netwerken).

Er wordt teveel gezeikt over dingen die bijlange na niet meer van invloed zijn. Hiep the fuck hoi dat bij 1 kabel de data er 0.0001ms sneller is. De enige reden om wat meer geld te spenderen is voor degelijke connectoren maar ik haal mijn kabels niet iedere dag los dus goed = goed denk ik.

[ Voor 33% gewijzigd door Chevy454 op 10-12-2008 21:43 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 22:59

The_Scarabial

MTB for life!

pas een zeer goedkope merkloze HDMI kabel (10m) getest, werkt subliem

• Twazerty
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

Zie hier een el-cheapo kabel:

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2rxd10x.jpg

Die dingen zijn niet echt kapot te krijgen.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:27

Koppensneller

winterrrrrr

Twazerty schreef op donderdag 11 december 2008 @ 23:10:

[afbeelding]

Ik kan een Monsterkabel er ook wel zo uit laten zien...

Oftewel: wat is er mee gebeurd?

Bovendien heeft niemand hier ooit beweerd dat álle el-cheapo kabels van prima kwaliteit zijn.

• Twazerty
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

KoppenSneller schreef op donderdag 11 december 2008 @ 23:28:
[...]

Ik kan een Monsterkabel er ook wel zo uit laten zien...

Oftewel: wat is er mee gebeurd?

Bovendien heeft niemand hier ooit beweerd dat álle el-cheapo kabels van prima kwaliteit zijn.
Met een vijl en kniptang aan de gang gegaan. Moest passen in mn xbox360. Ik had er nog flink wat moeite mee om het plastic weg te krijgen. Had verwacht dat het makkelijker ging. Plastic is nogal stevig.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Heb die van mij bij Bol besteld 2 dagen geleden, 9,99+ 1,95 verz kosten en komt in bubbelenvelop, volgende dag in huis indien op voorraad.Merk is Belkin, doet wat die moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twazerty schreef op donderdag 11 december 2008 @ 23:10:

[afbeelding]

Oh okay. Mijn no-name (13 Euro) is vanzelf kapot gegaan, gewoon zomaar. Meest brakke connector ever. Maar een merk gehaald nu. Beeld is niet mooier hoor. Hij zit echter wel gewoon vast nu, ipv zo'n zielige wiebelconnector. Niet elke goedkope kabel is geweldig. Niet elke dure ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij kabeltje.com hebben ze nu gold-plated in de aanbieding voor € 4,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 00:58:
[...]

Oh okay. Mijn no-name (13 Euro) is vanzelf kapot gegaan, gewoon zomaar. Meest brakke connector ever. Maar een merk gehaald nu. Beeld is niet mooier hoor. Hij zit echter wel gewoon vast nu, ipv zo'n zielige wiebelconnector. Niet elke goedkope kabel is geweldig. Niet elke dure ook trouwens.
Dat statement wil ik even onderbouwen. Het is namelijk eigenlijk een statement wat zichzelf opheft. Er zitten goede en slechte kabels tussen (qua materiaal) in het dure en goedkope segment. Logitech HDMI kabel viel bij mij direct uit elkaar (plastic losse connectors en raar getwist touw...), volgens mij 40 euro voor betaald, terwijl mijn kabel van 3 euro onverwoestbaar is en niet eens een merk is of heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SgtStrider schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:57:
[...]
Het is namelijk eigenlijk een statement wat zichzelf opheft. Er zitten goede en slechte kabels tussen (qua materiaal) in het dure en goedkope segment.
Uiteraard. Het is echter irritant te moeten lezen dat "elke" goedkope kabel gewoon zal voldoen en "perfect" is. Een goéde goedkope kabel is prima. Een goede dure kabel ook, alleen is dat dus in vergelijking relatief zinloos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Brad Pitt schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:52:
[...]

Uiteraard. Het is echter irritant te moeten lezen dat "elke" goedkope kabel gewoon zal voldoen en "perfect" is. Een goéde goedkope kabel is prima. Een goede dure kabel ook, alleen is dat dus in vergelijking relatief zinloos ;)
Precies. Volgens mij komt het er op neer dat de constructie van de kabel de kwaliteit bepaalt, niet de prijs :D Inmiddels is gelukkig het grootste gedeelte mensen in dit topic erachter, nu de rest van Nederland nog ;)

PS. Het is al eerder gezegd; maar zoek eens op Google op "HDMI kabel". Inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Laatst online: 13:17
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 08:26:
Bij kabeltje.com hebben ze nu gold-plated in de aanbieding voor € 4,- :)
... met 6,50 verzendkosten :9

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 16-09 22:40
Tsja dat kan ook wel door de brievenbus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Inderdaad dit soort produkten kan heel goed door de brievenbus, alleen doen niet alle webwinkels hieraan.
Tevens kleeft er een risico aan als het niet aankomt. In zo'n geval moet je dan maar zien hoe coulant de winkel is, vaak is dit op eigen risico.

Dat is de reden dat ik zoiets liever bij een Conrad of Bol bestel, lage verz. kosten, maar met T&T code.
Dit kunnen ze doen, omdat ze gewoon heel veel versturen.

Alternatief is natuurlijk dat je dit besteld bij je favoriete webshop, samen met andere produkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 16-09 22:44
Doe mij ook maar de cheap ass versie, totaal geen verschil te bespeuren met een monster kabel zoals eerder is aangegeven. Ik heb de mijne hiervandaan, 7 euro met gratis verzending. gold plated, shielded en 1,8 meter. Alsmede bescherming om de gehele kabel :D

Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_12836_1.jpg

en dat met gratis verzending uit hongkong :P

(TIP: mocht je ze hier bestellen, bestel ze dan apart, weet je zeker dat je geen invoerrechten en andere meuk hoeft te betalen, en omdat ze gratis verzenden kost het je geen bal extra!)

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12836

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

peugeot206gt schreef op maandag 15 december 2008 @ 02:33:
Doe mij ook maar de cheap ass versie,
Die kabel ziet er wel duur uit! :P Dus dat heb je dan weer mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapgvk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-06-2024

jaapgvk

dus...

Heeft iemand met een lange hdmi kabel ooit last gehad van het feit dat het 'zwart' bij een verloop van lichte naar donkere scene's subtiel van donker naar licht springt? Het valt vooral op als er zwarte balken in het beeld zitten.

Ik heb nl een goedkope (maar dikke) hdmi kabel van 15m van mijn pc naar mijn panasonic plasma (6e generatie) lopen.

Alle 'beeldverbeteraars' op de tv staan uit. Op mijn pc heb ik alleen mpc home cinema met standaard instellingen. Mijn videokaart is een ati 2600xt.

De output staat op 1080i (hoogste dat de tv aankan) en het beeld is verder echt perfect.

Mijn dvb-c kastje heb ik ook met hdmi aangesloten en hierbij is het absoluut niet te zien. Dus het ligt niet aan de tv, mijn pc heeft standaardinstellingen dus daar kan het in principe ook niet aan liggen. Alleen de kabel blijft dus over.

Zo'n twee meter lang loopt de hdmi kabel langs een 230v stroomdraad, misschien ook belangrijk om te melden.

Zou dit echt aan de kabel liggen? Ik vind het maar een rare 'stroring'.

Op zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:53

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

jaapgvk schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:27:
Heeft iemand met een lange hdmi kabel ooit last gehad van het feit dat het 'zwart' bij een verloop van lichte naar donkere scene's subtiel van donker naar licht springt? Het valt vooral op als er zwarte balken in het beeld zitten.

Ik heb nl een goedkope (maar dikke) hdmi kabel van 15m van mijn pc naar mijn panasonic plasma (6e generatie) lopen.

Alle 'beeldverbeteraars' op de tv staan uit. Op mijn pc heb ik alleen mpc home cinema met standaard instellingen. Mijn videokaart is een ati 2600xt.

De output staat op 1080i (hoogste dat de tv aankan) en het beeld is verder echt perfect.

Mijn dvb-c kastje heb ik ook met hdmi aangesloten en hierbij is het absoluut niet te zien. Dus het ligt niet aan de tv, mijn pc heeft standaardinstellingen dus daar kan het in principe ook niet aan liggen. Alleen de kabel blijft dus over.

Zo'n twee meter lang loopt de hdmi kabel langs een 230v stroomdraad, misschien ook belangrijk om te melden.

Zou dit echt aan de kabel liggen? Ik vind het maar een rare 'stroring'.
Als je dit topic leest, denk ik dat je de conclusie mag trekken dat de meesten het hier over eens zijn dat dit niet veroorzaakt kan worden door een brakke HDMI-kabel. Je kabel geeft allemaal 0-en en 1-en door aan je TV en een subtiele afwijking als dit kan niet worden veroorzaakt doordat een 0 als 1 wordt gelezen of andersom (= slechte kapotte HDMI kabel)

Ik denk dat je het meer moet zoeken in het dynamische contrast van je TV oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En om dit laatste te bevestigen zou je je HDMI kabel eens op je dvb-c kastje kunnen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapgvk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-06-2024

jaapgvk

dus...

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:51:
En om dit laatste te bevestigen zou je je HDMI kabel eens op je dvb-c kastje kunnen aansluiten.
Dat is een goeie ja, ik zal het vanavond eens proberen.

Het leek mij ook al een afwijking die niets te maken kon hebben met een digitaal signaal.

Tv heeft overigens geen dynamisch contrast contrast voor zover ik het weet (panasonic TH42PV62EH).

Op zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Lichtelijk off topic maar krijg je niet mooier beeld door 720p aan te sturen i.p.v. 1080i?
Je plasma is immers maar 1024 * 768

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 15-12-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik zou ook eerder de oorzaak zoeken in het 1080i gedeelte: aangezien het interlaced is, is er een andere weergave dan progressive m.b.t. contrast.

En natuurlijk eerst uitsluiten dat het de kabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Doe mij ook maar de cheap ass versie, totaal geen verschil te bespeuren met een monster kabel zoals eerder is aangegeven. Ik heb de mijne hiervandaan, 7 euro met gratis verzending. gold plated, shielded en 1,8 meter. Alsmede bescherming om de gehele kabel :D
Ik bestel daar ook dezelfde.
Zijn inderdaad goede kabels voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
  • Laatst online: 08-01-2022
Yippie schreef op donderdag 11 december 2008 @ 23:53:
Heb die van mij bij Bol besteld 2 dagen geleden, 9,99+ 1,95 verz kosten en komt in bubbelenvelop, volgende dag in huis indien op voorraad.Merk is Belkin, doet wat die moet doen.
Heb deze ook net besteld bij Bol :). Ga hem gebruiken tussen mijn XPS m1530 laptop en een LG nogwat TV.
Als je nog iets goedkoper uit wilt zijn, kan je deze couponcode gebruiken:
KRTNENQUETE

9.99 euro voor 3m HDMI kabel.
Scheelt weer 1,95 euro! Doe er je voordeel mee ;)

----- Edit -----

Inmiddels binnen en aangesloten. Maar ik vind dat de kleuren via een gewone VGA kabel toch echt beter eruit zien dan via de HDMI kabel. De HDMI kabel geeft harde felle kleuren, niet erg natuurlijk kleuren. Is dit normaal, of is toch de 3m teveel van het goede?

Ik zal ook nog eens wat spelen met de kleurinstellingen van het Nvidia control panel.

[ Voor 23% gewijzigd door Superstudent op 16-12-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi_roy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 16:05
Hoe bevalt de Bol.com kabel?
Is die een beetje stevig?

Een verkoper bij een elektronika zaak heeft me aangeraden om een heel dure kabel te kiezen met een zo hoog mogelijke overdrachtssnelheid. Wat is nou precies de invloed van deze overdrachtssnelheid?
Wordt het maximum ooit bereikt? (bv met het afspelen van een blu ray disk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

hoi_roy schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:56:

Een verkoper bij een elektronika zaak heeft me aangeraden om een heel dure kabel te kiezen met een zo hoog mogelijke overdrachtssnelheid. Wat is nou precies de invloed van deze overdrachtssnelheid?
En na 40 pagina's ben je er nog niet achter gekomen dat dat gewoon bullshit is :? De data op je blu-ray gaat echt niet door die kabel heen. Dat blijft mooi in je spelertje. HDMI=HDMI of er nu een pc aanhangt of een blu-ray speler.

@superstudent
Je TV staat dan niet goed afgesteld. Bij de meeste tv's kun je elke ingang zijn eigen instellingen geven. Standaard zuigt altijd. Kun je geen kleuren veranderen met je tv zoals bij mij LG op 1360*768 dan idd je videokaart kleur laten toevoegen. Maare HDMI is gewoon strak zonder verlies waar je met een VGA kabel verlies hebt.

[ Voor 31% gewijzigd door Twazerty op 17-12-2008 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Een heel dure kabel is niet een garantie voor een heel goede kabel. Dat is het nare met dat soort dingen. Voor korte kabels (zeker voor 2m of minder) maakt de eventuele betere kwaliteit sowieso al veel minder uit.
Met de huidige standaarden worden vziw de maxima van de HDMI 1.3a specificatie al niet eens gehaald, dat is iets van 1080p op 60Hz met 12 bits. Terwijl het meeste blu-ray materiaal op 24Hz en 8bits per kleur zit.

Anderzijds ben ik het nog altijd niet eens met de stellingen dat elke kabel altijd goed genoeg is. 't Aardige daarbij is dat er dan nog wel eens naar computernetwerken wordt verwezen, daar kan het dan ook zogenaamd met een goedkope kabel. Maar HDMI 1.3 (cat 2) vereist 10.2Gbit/sec en dat is toch aardig wat meer dan met conventionele netwerkkabels versturen, zeker op het moment dat je garanties nodig hebt (die ethernet niet geeft).

Anyway, wat quotes van hdmi.org:
Q. What is the difference between a “Standard” HDMI cable and a “High-Speed” HDMI cable?

Recently, HDMI Licensing, LLC announced that cables would be tested as Standard or High-Speed cables.

* Standard (or “category 1”) cables have been tested to perform at speeds of 75Mhz, which is the equivalent of a 1080i signal.
* High Speed (or “category 2”) cables have been tested to perform at speeds of 340Mhz, which is the highest bandwidth currently available over an HDMI cable and can successfully handle 1080p signals including those at increased color depths and/or increased refresh rates. High-Speed cables are also able to accommodate higher resolution displays, such as WQXGA cinema monitors (resolution of 2560 x 1600).
En:
Q. Will my Standard cable work in High Speed applications?

Although a Standard HDMI cable may not have been tested to support the higher bandwidth requirements of cables rated to support high speeds, existing cables, especially ones of shorter lengths (i.e., less than 2 meters), will generally perform adequately in higher speed situations. The quality of the HDMI receiver chip (in the TV, for example) has a large effect on the ability to cleanly recover and display the HDMI signal. A significant majority, perhaps all, of the HDMI TVs and projectors that support 1080p on the HDMI inputs are designed with quality receiver chips that may cleanly recover the 1080p HDMI signal using a Standard-rated HDMI cable. These receiver chips use technology called “cable equalization” in order to counter the signal reduction (attenuation) caused by a cable. We have seen successful demonstrations of 1080p signal runs on a >50 ft. cable, and a 720p signal run on a >75 ft. cable. However, the only way to guarantee that your cable will perform at higher speeds is to purchase a cable that has been tested at the higher speeds and labeled as “High-Speed.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
  • Laatst online: 08-01-2022

Jep, ik vind hem vrij stevig. De connectors zijn van zeer hard plastic, de kabel zelf is gewoon normaal zacht plastic en goed genoeg voor dagelijks gebruik. Dat krijg je niet zomaar kapot :). Afgezien van de kleuren die ik nog steeds goed moet instellen werkt de kabel dus prima. Vind 10 euro voor 3m kabel wel een aardige deal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:27

Koppensneller

winterrrrrr

Superstudent schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:26:
[...]

Afgezien van de kleuren die ik nog steeds goed moet instellen werkt de kabel dus prima.
Maar dat ligt dus niet aan de kabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 10:01

[afbeelding]

en dat met gratis verzending uit hongkong :P

(TIP: mocht je ze hier bestellen, bestel ze dan apart, weet je zeker dat je geen invoerrechten en andere meuk hoeft te betalen, en omdat ze gratis verzenden kost het je geen bal extra!)

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12836
Bedankt voor de tip.Heb net twee kabels besteld voor 14€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Superstudent schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:26:
[...]

Jep, ik vind hem vrij stevig. De connectors zijn van zeer hard plastic, de kabel zelf is gewoon normaal zacht plastic en goed genoeg voor dagelijks gebruik. Dat krijg je niet zomaar kapot :). Afgezien van de kleuren die ik nog steeds goed moet instellen werkt de kabel dus prima. Vind 10 euro voor 3m kabel wel een aardige deal :).
Ik had eerst (eind okt) bij Bol.com kabeltje besteld voor 4 euro + 1.95 verz. 1,5 meter of 2 meter, echter dezelfde kabel zag ik pas bij hun staan voor rond de 8 euro alweer. Kabeltje doet prima ze werk, voelde alleen " glibberig " aan na aankomst, alsof de kabel met iets was ingesmeerd ofzo, niet zichtbaar, maar je handen bleven er ook gladdig van, verder geen klachten over en werkt nog prima voor me ps3.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Only schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:23:
[...]

voelde alleen " glibberig " aan na aankomst, alsof de kabel met iets was ingesmeerd ofzo, niet zichtbaar, maar je handen bleven er ook gladdig van,
Dat zal iets kunnen zijn op siliconen basis.
In de mal waar de kabels geperst worden zit dat vaak. Blijven ze niet hangen in de pers.

[ Voor 50% gewijzigd door JohnB op 17-12-2008 19:32 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld om te vragen of kabel XYZ goed zou werken of mooi beeld zou geven. Lees gewoon het topic en vorm je zelf een eigen beeld van een mogelijk antwoord.