Hey thxpeugeot206gt schreef op maandag 15 december 2008 @ 02:33:
Doe mij ook maar de cheap ass versie, totaal geen verschil te bespeuren met een monster kabel zoals eerder is aangegeven. Ik heb de mijne hiervandaan, 7 euro met gratis verzending. gold plated, shielded en 1,8 meter. Alsmede bescherming om de gehele kabel
[afbeelding]
en dat met gratis verzending uit hongkong![]()
(TIP: mocht je ze hier bestellen, bestel ze dan apart, weet je zeker dat je geen invoerrechten en andere meuk hoeft te betalen, en omdat ze gratis verzenden kost het je geen bal extra!)
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12836
Same here, voor net geen 7 euri kun je aan deze kabel toch geen buil vallen lijkt me. In sommige shops in NL zijn de verzendkosten al bijna de helft van de prijs van deze kabel. Zal de ervaring hier binnenkort wel posten, maar verwacht geen problemen.
[ Voor 5% gewijzigd door Apoca op 17-12-2008 23:56 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Dat lijkt me duidelijk, dat is HDMI-vet. Dat moet er opzitten anders krijg je geen 1080pOnly schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:23:
[...]
Ik had eerst (eind okt) bij Bol.com kabeltje besteld voor 4 euro + 1.95 verz. 1,5 meter of 2 meter, echter dezelfde kabel zag ik pas bij hun staan voor rond de 8 euro alweer. Kabeltje doet prima ze werk, voelde alleen " glibberig " aan na aankomst, alsof de kabel met iets was ingesmeerd ofzo, niet zichtbaar, maar je handen bleven er ook gladdig van, verder geen klachten over en werkt nog prima voor me ps3.
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Iemand een idee waar goedkope dvi > hdmi (5m) kabels te verkrijgen zijn?
Kijk is bij Yagoda, indien je een kortere nodig hebt, kan je voor weinig 1 van mij overnemen (1 meter )Roncom schreef op donderdag 18 december 2008 @ 23:58:
Iemand een idee waar goedkope dvi > hdmi (5m) kabels te verkrijgen zijn?
Ziet er goed uit.
Hoe lang duurt het tussen bestelling en levering van de kabels?
Hoe lang duurt het tussen bestelling en levering van de kabels?
peugeot206gt schreef op maandag 15 december 2008 @ 02:33:
Doe mij ook maar de cheap ass versie, totaal geen verschil te bespeuren met een monster kabel zoals eerder is aangegeven. Ik heb de mijne hiervandaan, 7 euro met gratis verzending. gold plated, shielded en 1,8 meter. Alsmede bescherming om de gehele kabel
[afbeelding]
en dat met gratis verzending uit hongkong![]()
(TIP: mocht je ze hier bestellen, bestel ze dan apart, weet je zeker dat je geen invoerrechten en andere meuk hoeft te betalen, en omdat ze gratis verzenden kost het je geen bal extra!)
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12836
Action heeft tegenwoordig ook een leuk assortiment kabels liggen voor spotprijzen. HDMI voor 2,95 en verder usb kabels (ook verlengkabels) netwerkkabels. antennekabels, enz. Ze zien er van de buitenkant goed en degelijk uit.
Die HDMI van mij was €3,95 :#EdGnoj schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 01:23:
Action heeft tegenwoordig ook een leuk assortiment kabels liggen voor spotprijzen. HDMI voor 2,95 en verder usb kabels (ook verlengkabels) netwerkkabels. antennekabels, enz. Ze zien er van de buitenkant goed en degelijk uit.
net een tv bij BCC gehaald en daar beweerde ze het volgende:
kabel A (30 euro oid?) had max 4GB/sec overdracht snelheid en kon geen 1080P en 100Hertz aan
Kabel B (~70 euro) had max 10,2GB/sec overdracht snelheid en kon geen 100hertz weergeven maar wel 1080P
en kabel C (120 euro) had een overdrachtssnelheid van 20/30GB/sec en kon wel alles doorsturen..
als ik het topic zo doorlees is dat op een kabel van max 1,5Meter dus regelrechte bullshit?
kabel A (30 euro oid?) had max 4GB/sec overdracht snelheid en kon geen 1080P en 100Hertz aan
Kabel B (~70 euro) had max 10,2GB/sec overdracht snelheid en kon geen 100hertz weergeven maar wel 1080P
en kabel C (120 euro) had een overdrachtssnelheid van 20/30GB/sec en kon wel alles doorsturen..
als ik het topic zo doorlees is dat op een kabel van max 1,5Meter dus regelrechte bullshit?
Dat is geen bullshit.mschol schreef op woensdag 24 december 2008 @ 18:11:
Dat is bullshit a la carte
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Dat is geen bullshit.
Dat is geen bullshit a la carte.
Dat is bigtime mayorleague, and presented on a light blue crystal footed caviar dish, bullshit
Dat is geen bullshit a la carte.
Dat is bigtime mayorleague, and presented on a light blue crystal footed caviar dish, bullshit

Je kunt het ook overdrijven.Brad Pitt schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:52:
[...]
Uiteraard. Het is echter irritant te moeten lezen dat "elke" goedkope kabel gewoon zal voldoen en "perfect" is. Een goéde goedkope kabel is prima. Een goede dure kabel ook, alleen is dat dus in vergelijking relatief zinloos
Als de kabel zo brak is dat ie van pure ellende uit elkaar valt voldoet ie niet, das logisch, maar we hadden het denk ik over de beeldkwaliteit van een normale no-name kabel t.o.v. een kabel van 100 euro.
[ Voor 6% gewijzigd door Dutch_Razor op 24-12-2008 20:22 ]
Prachtige onzin.mschol schreef op woensdag 24 december 2008 @ 18:11:
Maar even doorrekenen:
Kabel B zou geen 1080P@100Hz kunnen doen?
1080P = 1920x1080 pixels. Laten we even uitgaan van 48-bit per pixel (16-bit kleurcomponent). Dan kom ik op:
1920x1080x48x100 = 9953280000 - ofwel, net geen 10Gb/s overdachtsnelheid. Dus volgens de blaat van de verkoper kan kabel 'B' dus wel 1080P@100Hz aan.
Daarbij: een HDMI-kabel, als 'ie die benaming wil noemen, moet zich houden aan de HDMI standaard en dus 10.2Gb/sec bandbreedte kunnen doorgeven. Kabel A is - even aangenomen dat de verkoper de waarheid spreekt - per definitie dus geen HDMI kabel. Of de verkoper praat bullshit, natuurlijk.
Even mijzelf corrigeren. Ik kwam een interessante HDMI white paper tegen. Op pagina 11 stond het volgende:vanaalten schreef op woensdag 24 december 2008 @ 23:13:
[...]
Daarbij: een HDMI-kabel, als 'ie die benaming wil noemen, moet zich houden aan de HDMI standaard en dus 10.2Gb/sec bandbreedte kunnen doorgeven. Kabel A is - even aangenomen dat de verkoper de waarheid spreekt - per definitie dus geen HDMI kabel. Of de verkoper praat bullshit, natuurlijk.
Ofwel, er bestaat een zogenaamde categorie-1 kabel die maar 2.23Gb/s transfer garandeerd en dus niet 1080P geschikt is. Maar ik blijf er bij: die verkoper van BCC praatte waarschijnlijk onzin.With HDMI 1.3 there is a new classification system for cables. Category 1 HDMI
cables are rated to carry signals at a minimum rate of 74.25MHz (2.23Gbps), which is
sufficient for 720p or 1080i resolution signals. Category 2 cables are specified to
support the complete 340MHz (10.2Gbps) signal, supporting resolutions well beyond
existing HD standards. Most existing cables can qualify as Category 2-capableóeven
those made and purchased before the 1.3 specification was released.
En dan nog, dat ie rated tot 2.33 gaat betekent niet dat ie geen 1080p aankan, die rating gaat uit van 10 telefoons die naast de kabel liggen, die dan waarschijnlijk ook nog door een magneetveld heen moet, en 10 meter oid lang is.
Verwijderd
Maar kunnen die kabels ook DTS-HD en True HD aan? Volgens de tekst die erbij staat niet...
Ook vraag ik me af of lip-sync werkt met deze kabels (want ik dacht dat je daarvoor HDMI 1.3 moest hebben op je apparaten... ik weet echter niet of de kabel ook nog uitmaakt...)
Weet iemand dat?
Ook vraag ik me af of lip-sync werkt met deze kabels (want ik dacht dat je daarvoor HDMI 1.3 moest hebben op je apparaten... ik weet echter niet of de kabel ook nog uitmaakt...)
Weet iemand dat?
Die kabels zijn nogal dom en weten niets af van DTS, DD, true-HD, PCM, RGB, YUV of wat voor afkorting dan ook.Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 11:17:
Maar kunnen die kabels ook DTS-HD en True HD aan? Volgens de tekst die erbij staat niet...
Het zijn kabels, een transportmedium - ze geven nullen en/of enen door! Als de bandbreedte groot genoeg is, kunnen ze het doorgeven.
Voor auto-lipsync is volgens mij het CEC-protocol nodig - ofwel, een negentien-pins HDMI kabel volledig bedraad inclusief pin 13 is genoeg.Ook vraag ik me af of lip-sync werkt met deze kabels (want ik dacht dat je daarvoor HDMI 1.3 moest hebben op je apparaten... ik weet echter niet of de kabel ook nog uitmaakt...)
Je maakt een grapje heh?Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 11:17:
Weet iemand dat?
http://gathering.tweakers...0versie&data[boolean]=AND
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
Dat had ik inderdaad al begrepen, maar omdat er in de laatste paar pagina's hier alleen over video-weergave gepraat werd, wist ik niet of de bandbreedte groot genoeg is om ook DTS-HD of TrueHD door te geven.vanaalten schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 11:27:
Die kabels zijn nogal dom en weten niets af van DTS, DD, true-HD, PCM, RGB, YUV of wat voor afkorting dan ook.
Het zijn kabels, een transportmedium - ze geven nullen en/of enen door! Als de bandbreedte groot genoeg is, kunnen ze het doorgeven.
Bovendien stond er in de tekst van Ibood wel dat het DTS en Dolby Digital kon doorgeven, maar niets over de DTS-HD en TrueHD formaten, waardoor ik er dus eigenlijk vanuit ging dat de bandbreedte misschien te laag is.
Staat niet in de tekst van Ibood, maar ik geloof dat dat hier wel het geval is.Voor auto-lipsync is volgens mij het CEC-protocol nodig - ofwel, een negentien-pins HDMI kabel volledig bedraad inclusief pin 13 is genoeg.
In ieder geval bedankt voor de info!
Verwijderd
Interessant. De hdmi-kabel van iBood vandaag heeft een overdrachtssnelheid van 5GB/s. Is dit dan geen 'echte' hdmi-kabel? Of anders gezegd: gaat er door gebruik van deze kabel wel kwaliteit verloren?vanaalten schreef op woensdag 24 december 2008 @ 23:13:
[...]
Prachtige onzin.
Maar even doorrekenen:
Kabel B zou geen 1080P@100Hz kunnen doen?
1080P = 1920x1080 pixels. Laten we even uitgaan van 48-bit per pixel (16-bit kleurcomponent). Dan kom ik op:
1920x1080x48x100 = 9953280000 - ofwel, net geen 10Gb/s overdachtsnelheid. Dus volgens de blaat van de verkoper kan kabel 'B' dus wel 1080P@100Hz aan.
Ja, met die kabels van ibood kan je maar de helft van het beeld oversturen, vandaar dat ze ze ook in setjes van 2 verkopen. Op die manier kan je toch volledig beeld krijgen.
Verwijderd
Bedankt voor je zinvolle bijdrage aan de discussie, grapjas..Raymond schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:24:
Ja, met die kabels van ibood kan je maar de helft van het beeld oversturen, vandaar dat ze ze ook in setjes van 2 verkopen. Op die manier kan je toch volledig beeld krijgen.

Gelukkig heeft de rest hier meer inhoud. Misschien dat iemand anders wél een antwoord kan geven?
Geen idee of ze het bij Ibood zelf doorhebben, maar er is een verschil tussen GB en Gb...
Dat zou dus betekenen dat die kabel 40 Gb/s door kan laten.
Maar verder zou ik me niet druk maken om overdrachtssnelheden e.d. (alsof je dat bij DVI en VGA kabels wel zou doen).
Dat zou dus betekenen dat die kabel 40 Gb/s door kan laten.
Maar verder zou ik me niet druk maken om overdrachtssnelheden e.d. (alsof je dat bij DVI en VGA kabels wel zou doen).
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Alsjeblieft zeg, het is hier iets van 83 keer uitgelegd, misschien dat je eens de moeite zou willen nemen om die kersenpit van jezelf aan het werk te zetten?Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:43:
[...]
Bedankt voor je zinvolle bijdrage aan de discussie, grapjas...
Gelukkig heeft de rest hier meer inhoud. Misschien dat iemand anders wél een antwoord kan geven?
Maar mocht dat teveel inspanning zijn: Een HDMI kabel van 1,8meter, mits niet van ongelooflijk brakke kwaliteit en/of aangevreten door een hamster, werkt ALTIJD goed.
De eventuele problemen die kúnnen optreden, kan je niet uit de specs halen, maar ontdek je pas bij het aansluiten. Dit geldt ook voor elke kabel die je kan kopen (m.a.w. er zijn hoegenaamd geen kabels te krijgen waar de volledige specs van te vinden zijn).
Verwijderd
Heb via bol.com een HDMI kabel voor € 9 gekocht, werkt perfect top beeld en geluid, aangesloten op een Samsung bd-p2500 br-speler > onkyo tx-sr606 icm panasonic 42" plasma op 1080p.
Geen artefacten, geen storingen, haarscherp beeld en mindblowing geluid.
Alle 0en en 1tjes worden gewoon uitstekend doorgegeven, ik ben zelf ook van mening dat een dure hdmi kabel in 'normale' situaties helemaal niet nodig is.
Voor de levensduur vd kabel zou het wat uit kunnen maken, ivm betere materialen, maar zolang een kabel de cijfertjes goed doorgeeft is het goed.
Alle 0en en 1tjes worden gewoon uitstekend doorgegeven, ik ben zelf ook van mening dat een dure hdmi kabel in 'normale' situaties helemaal niet nodig is.
Voor de levensduur vd kabel zou het wat uit kunnen maken, ivm betere materialen, maar zolang een kabel de cijfertjes goed doorgeeft is het goed.
Levensduur lijkt me ook geen argument. Ik bedoel, zelfs de consumentenkoopwet beweert dat je van een goedkoper product minder mag verwachten qua levensduur (mits zelfde specificaties). Stel dat die kabel van 5 euro nou stuk gaat na 5 jaar (of HDMI dan nog bestaat...), ben je nog steeds veel goedkoper uit met een nieuwe van dezelfde prijs, dan wanneer je een duurdere kabel van 140 euro koopt. Prijs is meer een gevoelskwestie blijkbaar. Ik heb nog geen HDMI kabels gezien die spontaan uit elkaar vallen (iemand?Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 16:03:
De mensen die de actie van iBood hebben gemist, kunnen hier nog een herkansing doen, zelfde prijs, alleen 60cm minder totaal. 
http://www.weekopweek.nl/website/index.php
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Zooooo
Vandaag even opzoek naar een goedkope HDMI-kabel n.a.v. dit topic heb ik besloten dat elke cent extra er 1 te veel is
Ik zal alle verkooppraatjes achterwege laten, maar wat een hoop verhalen heb ik gehoord toen ik vertelde dat hun matige budgetkabel veel te duur was met €24 tot €33,-
Bij één winkel werd een verkoper erg zenuwachtig toen een andere collega net een brute kabel aan een argeloze klant aan het slijten was. *verhalen met 100HZ en zeker 200HZ, interferentie van scart(?)
Nu heb ik er één van €3,85 bij de Action, ziet er fraai en niet te lomp uit. Echter met 2m. iets te lang naar het zin. (moet ik ook weer wegwerken) en hij heeft gouwe connectors met diamanten.

Bij één winkel werd een verkoper erg zenuwachtig toen een andere collega net een brute kabel aan een argeloze klant aan het slijten was. *verhalen met 100HZ en zeker 200HZ, interferentie van scart(?)
Nu heb ik er één van €3,85 bij de Action, ziet er fraai en niet te lomp uit. Echter met 2m. iets te lang naar het zin. (moet ik ook weer wegwerken) en hij heeft gouwe connectors met diamanten.
Raymond schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:24:
[ Voor 17% gewijzigd door Pinin op 27-12-2008 18:47 ]
www.casarodriguillo.com
Ik heb ook een HDMI-kabel van de Action gekocht om te testen en hij werkt even goed als de kabel die bij mijn HDX-1000 werd geleverd. Ik heb hem nu dus ook gewoon in gebruik.Pinin schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 18:41:
ZoooooVandaag even opzoek naar een goedkope HDMI-kabel n.a.v. dit topic heb ik besloten dat elke cent extra er 1 te veel is
Ik zal alle verkooppraatjes achterwege laten, maar wat een hoop verhalen heb ik gehoord toen ik vertelde dat hun matige budgetkabel veel te duur was met €24 tot €33,-
Ik heb ook de hdmi kabel van de action gekocht voor tussen de ps3 en 42px80, werkt goed!
Ook ik heb vandaag de HDMI-kabel van de Action gehaald, werkt perfect. 
Ik heb dan ook wel even moeten lachen toen ik bij de naastgelegen BCC HDMI-kabels van minimaal 119,95 euro zag hangen... en mensen die daadwerkelijk die kabel kochten, inclusief verkoper die zegt "U heeft daarvoor wel een HDMI-kabel nodig... en die zijn vrij prijzig!"
Ik heb dan ook wel even moeten lachen toen ik bij de naastgelegen BCC HDMI-kabels van minimaal 119,95 euro zag hangen... en mensen die daadwerkelijk die kabel kochten, inclusief verkoper die zegt "U heeft daarvoor wel een HDMI-kabel nodig... en die zijn vrij prijzig!"
Verwijderd
Het is absoluut waar dat een HDMI-kabel van 11 euro precies hetzelfde signaal doorgeeft als een kabel van 140 euro. Het enige verschil zit hem in de kwaliteit van de kabel zelf. De kabel is over het algemeen van wat robuustere materialen en dikte als hij duurder is. Ze zijn over het algemeen opgebouwd uit metalen die niet makkelijk breken, oxideren of iets vergelijkbaars. Bij HDMI heeft dit naar mijn inziens weinig voordelen. Daarentegen heb ik wel veel problemen gehad met goedkope optische kabels (breuken of defecten door problemen met het glasvezel), wat vervelende tikken etc. kan geven in je geluid.
Goede analoge kabels zijn echter wel belangrijk voor de kwaliteit van je geluid en beeld. Een zuivere goed geisoleerde kabel met weinig weerstand presteert beter dan kabel van slecht koper en met slechte isolatie. Daarbij hebben analoge kabels nogal eens last van interferentie door de magnetische velden die elektriciteitsnoeren genereren. Maar ook bij deze kabels wil duurder niet altijd zeggen beter. Dit is voor een groot deel afhankelijk van de kwaliteit en het karakter van je apparatuur. Een kabel met een iets grotere weerstand kan bijvoorbeeld de scherpe kantjes van problemen in je hoge tonen verdoezelen. De enige manier om dit te bepalen is door zelf te luisteren.
Eigenlijk geldt dit voor alles. Test zelf (of als dit niet mogelijk lees testen), voordat je koopt! Alleen jij kan zien of iets voor jou verschil uit maakt en wat voor jou belangrijk is. Mocht dat een HDMI kabel van 140 euro zijn, prima! Maar wel zonde van je geld
Goede analoge kabels zijn echter wel belangrijk voor de kwaliteit van je geluid en beeld. Een zuivere goed geisoleerde kabel met weinig weerstand presteert beter dan kabel van slecht koper en met slechte isolatie. Daarbij hebben analoge kabels nogal eens last van interferentie door de magnetische velden die elektriciteitsnoeren genereren. Maar ook bij deze kabels wil duurder niet altijd zeggen beter. Dit is voor een groot deel afhankelijk van de kwaliteit en het karakter van je apparatuur. Een kabel met een iets grotere weerstand kan bijvoorbeeld de scherpe kantjes van problemen in je hoge tonen verdoezelen. De enige manier om dit te bepalen is door zelf te luisteren.
Eigenlijk geldt dit voor alles. Test zelf (of als dit niet mogelijk lees testen), voordat je koopt! Alleen jij kan zien of iets voor jou verschil uit maakt en wat voor jou belangrijk is. Mocht dat een HDMI kabel van 140 euro zijn, prima! Maar wel zonde van je geld
Verwijderd
Dit is helaas relatief lastig aangezien de meeste "tests" verkapte gesponsorde reclame-uitingen zijn van de adverteerders in het betreffende blad. Je zal zelden in een blad (online ook vaak niet btw) een geheel objectieve test zien staan van HDMI-kabels.Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 14:08:
Test zelf (of als dit niet mogelijk lees testen), voordat je koopt!
Vandaag mijn kabel van DealExtreme binnen gekregen. Voor dat geld is het echt een super kabel
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Snif, ik was te laat. Ze waren uitverkocht. Als iemand nog wat anders tegenkomt, graag hier meldenSmarron schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 10:06:
De mensen die de actie van iBood hebben gemist, kunnen hier nog een herkansing doen, zelfde prijs, alleen 60cm minder totaal.
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
OMG. Of een kabel nu 5, 6, 8 of 11 Euro kost. Boeiend! Ga je nu *wachten* om zoiets te kopen!?Milmoor schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:56:
[...]
Snif, ik was te laat. Ze waren uitverkocht. Als iemand nog wat anders tegenkomt, graag hier melden
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Ben blij dat ik ff ben gaan googlen,
Want precies meegemaakt zoals het door de meeste hier staat beschreven,
bij BCC vanmiddag en idd, een heel verhaal, wat hier allemaal al stond...dus
uiteindelijk kreeg ik te horen dat die kabel €139.95 kosten, ik viel bijna achterover
zeg voel je je wel lekker joh, en dan lees ik nu dat die van de Action ook perfect is,
dan word je toch f*#king in de maling genomen, vind dit wel vreemd hoor, maar goed
ben nu wel gerustgesteld, die kabel haal ik wel ergens anders, hahaha
thx allen!!!!!
gr E.

ps: die Action kabel, is die toevallig ook nog 2 mtr????
Want precies meegemaakt zoals het door de meeste hier staat beschreven,
bij BCC vanmiddag en idd, een heel verhaal, wat hier allemaal al stond...dus
uiteindelijk kreeg ik te horen dat die kabel €139.95 kosten, ik viel bijna achterover
zeg voel je je wel lekker joh, en dan lees ik nu dat die van de Action ook perfect is,
dan word je toch f*#king in de maling genomen, vind dit wel vreemd hoor, maar goed
ben nu wel gerustgesteld, die kabel haal ik wel ergens anders, hahaha
thx allen!!!!!
gr E.
ps: die Action kabel, is die toevallig ook nog 2 mtr????
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 21:52 ]
Ja, die van de Action is 2 meter. Ik heb er 3 gekocht.. werken perfect. Ook met 1080p60 yuv4:4:4, dus zo ongeveer het meest bandbreedte-slurpend.
If it ain't broken, tweak it!
Verwijderd
Top perfect,morgen maar ff shoppenFatalError schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:07:
Ja, die van de Action is 2 meter. Ik heb er 3 gekocht.. werken perfect. Ook met 1080p60 yuv4:4:4, dus zo ongeveer het meest bandbreedte-slurpend.
gr.
Verwijderd
Bron: GoT - FAQ.De groeten
We doen elkaar op GoT permanent de groeten. Het is dus niet nodig om "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je alsnog graag iedereen de groeten doet kun je daar je signature voor gebruiken.
Heb laatst een kabel van nyko gekocht.. Gewoon goed stevig kabeltje met 1.3, stond dat het voor ps3 is, 20 euro voor 2 meter. Heb er geen spijt van...
"Geniet van 1080p op zijn tv via laptop"
"Geniet van 1080p op zijn tv via laptop"
[ Voor 3% gewijzigd door FikkieHo op 13-01-2009 22:09 ]
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
heb niet het hele topic gelezen, maar ik werk zelf in een hifi winkel en heb wel wat te vertellen
kabels van 140 euro bij MM: ik weet uit goede bron(en dat spreekt eigenlijk voor zich) dat MM en vandenborre -etc enorme winstmarges hebben op zulke kabels, omdat je meestal niet zonder die kabels kunt...
tussen een kabel van 20 en 70 euro is er wel degelijk verschil, bijvoorbeeld in de aflijning van vlakken en scherpte van het beeld. de connectoren zijn uiteraard zwaarder uitgevoerd en de kabel is plat, of indien een ronde dikker uitgevoerd.
zo hebben wij profigold, eagle, bandridge en wireworld.
schiet mij nu maar af, maar het zijn wel eigen ervaringen en ik heb het met mijn eigen ogen gezien
ps: als wij een beamer van 30.000 euri opstellen is het maar al te belangrijk dat je er geen 20-eurokabel tussen steekt maar eerder 200
kabels van 140 euro bij MM: ik weet uit goede bron(en dat spreekt eigenlijk voor zich) dat MM en vandenborre -etc enorme winstmarges hebben op zulke kabels, omdat je meestal niet zonder die kabels kunt...
tussen een kabel van 20 en 70 euro is er wel degelijk verschil, bijvoorbeeld in de aflijning van vlakken en scherpte van het beeld. de connectoren zijn uiteraard zwaarder uitgevoerd en de kabel is plat, of indien een ronde dikker uitgevoerd.
schiet mij nu maar af, maar het zijn wel eigen ervaringen en ik heb het met mijn eigen ogen gezien
ps: als wij een beamer van 30.000 euri opstellen is het maar al te belangrijk dat je er geen 20-eurokabel tussen steekt maar eerder 200
Nee en ja. Dat het beeld niet verschilt is al meerdere malen verteld. Dat de constructie verschilt is logisch.jakob schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 02:02:
Heb je het over HDMI-kabels of over componentkabels?jakob schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 02:02:
heb niet het hele topic gelezen, maar ik werk zelf in een hifi winkel en heb wel wat te vertellen
schiet mij nu maar af, maar het zijn wel eigen ervaringen en ik heb het met mijn eigen ogen gezien![]()
En die platte zijn een partij slecht. En dan bedoel ik qua constructie. Ik heb er al één gesloopt door de platheid. Gelukkig brak de connector en niet de binnenkant van m'n plasmascherm.jakob schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 02:02:
Maargoed, het blijft maf dat mensen verschil denken te zien (een 1 of 0 komt aan of niet, dat kan je niet zien in aflijning, want het beeld is digitaal. Dat soort verschillen kunnen imo alleen bij analoge kabels waargenomen worden.schiet mij nu maar af, maar het zijn wel eigen ervaringen en ik heb het met mijn eigen ogen gezien
Verder vermoed ik dat de "test" niet blind was, ofwel je wist wellicht bij welk beeld welke kabel was aangesloten. En waren de instellingen hetzelfde? En stonden de TV's op winkelinstelling (waardoor beeld dynamisch is en de ene TV beelden anders weergeeft dan de andere) ?
Verwijderd
Er komt toch iets meer bij kijken dan of een 1 of 0 aankomt of niet. Het verschil tussen een 1 en een 0 wordt verstuurd door verschil in spanning (of stroom hoe dan ook). Door inwerking van buitenaf kan dit verschil tot twijfelachtige waardes dalen waardoor "gegokt"moet worden of het om een 1 of om een 0 ging. Vaak is die gok niet zo moeilijk, maar soms ook weer wel. Op basis daarvan kan er dus wel degelijk verschil zijn in HDMI kabels. Een beter afgeschermde kabel zal hier minder last van hebben, en in productie doorgaans duurder zijn.MrSleeves schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 08:51:
..
Maargoed, het blijft maf dat mensen verschil denken te zien (een 1 of 0 komt aan of niet, dat kan je niet zien in aflijning, want het beeld is digitaal. Dat soort verschillen kunnen imo alleen bij analoge kabels waargenomen worden.
...
Of dit in details, of alleen maar als "macro" blokken", van het beeld waarneembaar is zoals bij analoge kabels wil ik niet gaan beweren, of ontkennen wat dat betreft.
Een fenomeen dat ik wel al vaker vernomen heb is in ieder geval de doorgaans "goedkopere" kabels over langere afstanden 5m en meer vaker moeite hebben om de bandbreedte intensievere resoluties (als 1080p maar ook 1080i en 720p) te kunnen weergeven terwijl 576p en 576i wel werkten met die zelfde kabel.
En dat is het moment dat de checksum controle z'n werk gaat doen.Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:25:
[...]
Er komt toch iets meer bij kijken dan of een 1 of 0 aankomt of niet. Het verschil tussen een 1 en een 0 wordt verstuurd door verschil in spanning (of stroom hoe dan ook). Door inwerking van buitenaf kan dit verschil tot twijfelachtige waardes dalen waardoor "gegokt"moet worden of het om een 1 of om een 0 ging. Vaak is die gok niet zo moeilijk, maar soms ook weer wel.
Lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk.Op basis daarvan kan er dus wel degelijk verschil zijn in HDMI kabels. Een beter afgeschermde kabel zal hier minder last van hebben, en in productie doorgaans duurder zijn.
Of dit in details, of alleen maar als "macro" blokken", van het beeld waarneembaar is zoals bij analoge kabels wil ik niet gaan beweren, of ontkennen wat dat betreft.
Kan ik weinig over zeggen, maar ik heb ook geen (onafhankelijke) test gezien die aantoont dat goedkopere kabels daadwerkelijk slechter presteren.Een fenomeen dat ik wel al vaker vernomen heb is in ieder geval de doorgaans "goedkopere" kabels over langere afstanden 5m en meer vaker moeite hebben om de bandbreedte intensievere resoluties (als 1080p maar ook 1080i en 720p) te kunnen weergeven terwijl 576p en 576i wel werkten met die zelfde kabel.
Ik denk dat je moet oppassen om goedkoop en slecht door elkaar te gebruiken alsof ze hetzelfde betekenen.MrSleeves schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:02:
Kan ik weinig over zeggen, maar ik heb ook geen (onafhankelijke) test gezien die aantoont dat goedkopere kabels daadwerkelijk slechter presteren.
Een echte onafhankelijke test zal zich naar mijn mening niet snel richten op verschillen in maximale lengte van verschillende kwaliteiten kabels.
Uit persoonlijke ervaring kan ik je vertellen dat bij langere lengtes de kwaliteit van de kabel wel degelijk een rol speelt. En dan heb ik het niet over "ruis in donkere vlakken" of andere subjectieve onzin, maar simpelweg het verschil tussen wel en niet werken bij een resolutie van 1080p
Verwijderd
eensch,Raymond schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:12:
[...]
Ik denk dat je moet oppassen om goedkoop en slecht door elkaar te gebruiken alsof ze hetzelfde betekenen.
Een echte onafhankelijke test zal zich naar mijn mening niet snel richten op verschillen in maximale lengte van verschillende kwaliteiten kabels.
Uit persoonlijke ervaring kan ik je vertellen dat bij langere lengtes de kwaliteit van de kabel wel degelijk een rol speelt. En dan heb ik het niet over "ruis in donkere vlakken" of andere subjectieve onzin, maar simpelweg het verschil tussen wel en niet werken bij een resolutie van 1080p
je krijgt dan artifacts in beeld, dus lijnen van het beeld die niet werken, en niet 1 kleine pixel die niet werkt. Zo werkt het niet. Ruis is niet mogelijk bij digitaal, tenzij doorgegeven door de bron. Artifacts daarentegen wel. Een slechte digitale verbinding (lees, bewust niet een slechte kabel of goedkope kabel geschreven) zorgt dus voor artifacts en niet voor ruis.
Verwijderd
Hier ook de hdmi kabel bij bol gekocht, vandaag wat geschoven aan de apparaten, en eerst had ik alleen artifacts op net 5, maar nu echt op superveel kanalen en sommige geven geen beeld meer op mn humax 5000c, volgens mij ligt dat echt aan de kabel, aangezien als ik met de kabel beweeg het minder wordt... maar ik krijg het niet meer zoals van ouds, dus ik ga een nieuwe kabel kopen... Wat raden jullie aan?Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 16:03:
Heb via bol.com een HDMI kabel voor € 9 gekocht, werkt perfect top beeld en geluid, aangesloten op een Samsung bd-p2500 br-speler > onkyo tx-sr606 icm panasonic 42" plasma op 1080p.
Kabel niet goed, omruilen.Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:31:
[...]
Hier ook de hdmi kabel bij bol gekocht, vandaag wat geschoven aan de apparaten, en eerst had ik alleen artifacts op net 5, maar nu echt op superveel kanalen en sommige geven geen beeld meer op mn humax 5000c, volgens mij ligt dat echt aan de kabel, aangezien als ik met de kabel beweeg het minder wordt... maar ik krijg het niet meer zoals van ouds, dus ik ga een nieuwe kabel kopen... Wat raden jullie aan?
Inderdaad en geen duurdere. Gewoon omruilen. De kabel kan toevallig kapot zijn door een productiefout. Of wellicht is je HD tuner niet goed. Want als je de kabel beweegt beweeg je ook de tuner wat.
Ik zal eens een keer de proef op de som nemen en een hdmi kabel van 15 meter van 30 euro te testen op mijn apparatuur. Ik ga dan testen met en zonder hdmi switch ertussen. Ook een el-cheopo switch van 30 euro. Ook wil ik wat gaan testen met storing van buitenaf. Kabel om pc wikkelen e.d. Wanneer ik dit ga doen weet ik nog niet. Ik gok dat het allemaal geen problemen gaat opleveren.
[ Voor 35% gewijzigd door Twazerty op 14-01-2009 22:20 ]
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Ga naar www.dealextreme.com of www.electronica-online.nl en zoek op HDMI, heb je zo een HDMI kabel voor bijna noppes....Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:31:
[...]
Hier ook de hdmi kabel bij bol gekocht, vandaag wat geschoven aan de apparaten, en eerst had ik alleen artifacts op net 5, maar nu echt op superveel kanalen en sommige geven geen beeld meer op mn humax 5000c, volgens mij ligt dat echt aan de kabel, aangezien als ik met de kabel beweeg het minder wordt... maar ik krijg het niet meer zoals van ouds, dus ik ga een nieuwe kabel kopen... Wat raden jullie aan?
En anders bestaat er altijd nog de Action. Ik heb nog geen ontevreden mensen gezien voor die paar euro.
Een checksum is, zoals het woord al zegt, alleen een middel om uit te vinden of er een fout in een datablok zit. Corrigeren kun je met een checksum niet.MrSleeves schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:02:
En dat is het moment dat de checksum controle z'n werk gaat doen.
En wat is nu het geval DVI en HDMI hebben voor video geen fout detectie of correctie. De manier van encoden moet fouten voorkomen. De TMDS spec zegt over error handling:
Audio data (evenals stuurdata) bevat trouwens wel CRC data.There is no requirement for error handling over T.M.D.S. link
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Ik heb hier sinds kort 20 meter HDMI-DVI liggen van kabeltje.com (€ 60,-). Gaat gewoon 1080p doorheen zonder enig probleem. Geen artifact te vinden. Zal bij jou ook niks aan de hand zijn zo is mijn gokTwazerty schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:09:
[...]
Inderdaad en geen duurdere. Gewoon omruilen. De kabel kan toevallig kapot zijn door een productiefout. Of wellicht is je HD tuner niet goed. Want als je de kabel beweegt beweeg je ook de tuner wat.
Ik zal eens een keer de proef op de som nemen en een hdmi kabel van 15 meter van 30 euro te testen op mijn apparatuur. Ik ga dan testen met en zonder hdmi switch ertussen. Ook een el-cheopo switch van 30 euro. Ook wil ik wat gaan testen met storing van buitenaf. Kabel om pc wikkelen e.d. Wanneer ik dit ga doen weet ik nog niet. Ik gok dat het allemaal geen problemen gaat opleveren.
Haha geweldig dat deze discussie nog steeds speelt na bijna 2 jaar...Kiswum schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:02:
Ik ben benieuwd of goedkoop duurkoop is.
Vandaag een HDMI kabel van 10 meter besteld voor 15 euro.
Kabel zal van de latop naar de Sony HD-ready beamer lopen
Ik zal snel laten weten of het iets is.
Na diverse films te hebben afgespeeld op mijn beamer en deze HQ HDMI kabel, kan ik vaststellen dat in dit geval de kabel zijn werk perfect doet op 1080P.
Succes met deze nutteloze discussie waarbij het antwoord dus is: Goldplated HDMI kabels spekken vooral de fabrikanten die deze kabels verkopen en ondertussen in hun vuistje lachen van mensen die er 120 euro voor neerleggen ipv 10
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Onlangs voor €14,95 per stuk bij de Gamma 2 kabeltjes (huismerk) gehaald.
1-tje aangesloten op mijn Blue-Rayspeler en versterker en de ander van de versterker naar de tv.
Geluid deed het prima, alleen ik kreeg groen beeld, dus ben met het kabeltje teruggegaan en nu werkt het prima.
Alleen heb ik soms WEL beeld en de andere keer NIET, zal wel aan de brakke connectoren liggen (of het zijn echt butt-kabels), me dunkt.
Denk dus dat de Gamma-kabels qua afwerking niet top zijn, en ga binnenkort op pad voor een wat "beter" kabeltje. (prijsklasse tot max. €20,-, ook voor het "gevoel" wat meerdere mensen al aangaven in dit topic)
1-tje aangesloten op mijn Blue-Rayspeler en versterker en de ander van de versterker naar de tv.
Geluid deed het prima, alleen ik kreeg groen beeld, dus ben met het kabeltje teruggegaan en nu werkt het prima.
Alleen heb ik soms WEL beeld en de andere keer NIET, zal wel aan de brakke connectoren liggen (of het zijn echt butt-kabels), me dunkt.
Denk dus dat de Gamma-kabels qua afwerking niet top zijn, en ga binnenkort op pad voor een wat "beter" kabeltje. (prijsklasse tot max. €20,-, ook voor het "gevoel" wat meerdere mensen al aangaven in dit topic)
PSN ID: kwaK1983
Gewoon terugbrengen. Bouwmarkten doen daar niet moeilijk over zolang je de bon maar hebt en de originele verpakking. Krijg je een tegoedbon ws.
_██_
(ಠ_ృ)
Deze week ook even met mijn PS3 naar een vriend geweest om aan te sluiten op zijn nieuwe Panasonic plasma. Hij zijn bij de It's gekochte HDMI-kabel er tussen gedaan die 'ie gebruikte om content vanaf de laptop op de tv te bekijken. Geen beeld. Wat zou kunnen kloppen aangezien zijn vriendin ook al zei opeens geen beeld meer te hebben. Kabel is misschien 5x gebruikt.
Gelukkig had ik mijn Redcoon kabeltje bij me, die dus er in gedaan. Hoppa, wederom geen beeld. Twee budget kabels, beiden kapot na werkelijk minimaal gebruik.
Dus naar huis gereden, een (wayyyyy te dure, ik weet dat, en ik wéét ook dat het beeld en geluid er niet beter van worden) Supra HDMI-kabel gehaald en de rest van de avond weer kunnen Motorstormen.
Conclusie van dit verhaal: op zich helemaal niets. Bij mij (en hem) komt (komen) er echter geen no-name kabels meer in. Dat een ander er helemaal gelukkig mee is en er jarenlang probleemloos mee kan werken: mooi! Op Dealextreme nu voor hem een (okay, alsnog no-name
) HDMI kabel besteld van $18. Ongeveer dezelfde prijs als die van It's en Redcoon (die waren €13), alleen ziet deze er (materiaaltechnisch) een stuk beter uit. Die zal het denk ik wel eventjes uithouden
Gelukkig had ik mijn Redcoon kabeltje bij me, die dus er in gedaan. Hoppa, wederom geen beeld. Twee budget kabels, beiden kapot na werkelijk minimaal gebruik.
Dus naar huis gereden, een (wayyyyy te dure, ik weet dat, en ik wéét ook dat het beeld en geluid er niet beter van worden) Supra HDMI-kabel gehaald en de rest van de avond weer kunnen Motorstormen.
Conclusie van dit verhaal: op zich helemaal niets. Bij mij (en hem) komt (komen) er echter geen no-name kabels meer in. Dat een ander er helemaal gelukkig mee is en er jarenlang probleemloos mee kan werken: mooi! Op Dealextreme nu voor hem een (okay, alsnog no-name
ik vraag me 1 ding af, de tv heeft HDMI 1.3 en de dvd speler ook.
als ik nu een HDMI 1.2 kabel erop aansluit, wordt er dan wel optimaal gebruik gemaakt van de 1.3 secificatie of schaalt ie terug naar 1.2 ?
of is dit een marketingtechnisch iets, net zoals een USB 2.0 kabel?
als ik nu een HDMI 1.2 kabel erop aansluit, wordt er dan wel optimaal gebruik gemaakt van de 1.3 secificatie of schaalt ie terug naar 1.2 ?
of is dit een marketingtechnisch iets, net zoals een USB 2.0 kabel?
Volgens mij krijg je dan gewoon 1.2, aangezien jouw kabeltje de 1.3 niet ondersteund.. Ook al weet ik niet hoeveel content via 1.3 loopt 
Edit: google zegt dit
* Increases single-link bandwidth to 340 MHz (10.2 Gbps)
* Optionally supports 30-bit, 36-bit, and 48-bit xvYCC with Deep Color or over one billion colors, up from 24-bit sRGB or YCbCr in previous versions.
* Incorporates automatic audio syncing (lip sync) capability.
* Supports output of Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio streams
Dus.. Ik weet niet hoeverre jouw dvd speler zegt, maar dit mis je dan.. 1.3A heb ik achterwege gelaten
Edit: google zegt dit
* Increases single-link bandwidth to 340 MHz (10.2 Gbps)
* Optionally supports 30-bit, 36-bit, and 48-bit xvYCC with Deep Color or over one billion colors, up from 24-bit sRGB or YCbCr in previous versions.
* Incorporates automatic audio syncing (lip sync) capability.
* Supports output of Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio streams
Dus.. Ik weet niet hoeverre jouw dvd speler zegt, maar dit mis je dan.. 1.3A heb ik achterwege gelaten
[ Voor 62% gewijzigd door FikkieHo op 26-01-2009 12:46 ]
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Het is voornamelijk marketingtechnisch; fysiek (qua aantal aderen, e.d.) is er geen verschil tussen 1.2 en 1.3.
Het is dus meer zoals bji USB 2.0.
http://www.usb.org/developers/usb20/faq20/MrSleeves schreef op maandag 26 januari 2009 @ 13:08:
Het is voornamelijk marketingtechnisch; fysiek (qua aantal aderen, e.d.) is er geen verschil tussen 1.2 en 1.3.
Ik vraag me wel af waarom nou zo nodig die HDMI 1.3-kabelvraag iedere 10 berichten moet terugkomen. FFS mensen.. gebruik de search, of blader even door 3 pagina's.
_██_
(ಠ_ృ)
Ach ja, tussen nu en de komende tien berichten zal er ook wel weer iemand op dit forum komen om te vragen of een HDMI-kabel van 60 Euro de moeite waard is hè.Atomsk schreef op maandag 26 januari 2009 @ 13:53:
[...]
Ik vraag me wel af waarom nou zo nodig die HDMI 1.3-kabelvraag iedere 10 berichten moet terugkomen. FFS mensen.. gebruik de search, of blader even door 3 pagina's.
Goed aangezien ik gisteren een hdmi kabel nodig had en de lokale boer alleen nog maar over de 60 euro had, heb ik vandaag maar eens even wat opgezocht op internet over hdmi kabels.
Op het avforum staat een leuk leesvoer; ( ik heb de uitleg van de in houd van de kabel even overgeslagen )
http://www.audioholics.co...dmi-cable-testing-results
http://www.audioholics.co...sts/evaluation-conclusion
Vooral de conclusie is leuk om te lezen
Fout. Heel erg fout. Je trekt jezelf zo hard onderuit dat de ongeloofwaardigheid van je oudere posts er nu vanaf druipt. Je bewijst zelf dat het aan van alles kan liggen, en kan niets aanwijzen. Toch is de no-name kabel schuldig. En besluit je om die niet meer te kopen. En nu heb je weer een no-name kabel gekocht. Sorry hoor, maar je bent 100% schuldig aan bangmakerij.Brad Pitt schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 15:55:
Conclusie van dit verhaal: op zich helemaal niets.
ach... dat was toch al de conclusie? dat je wel een goede goedkope moet hebben, en niet een brakke die gelijk uit elkaar valt? Als het wel weer werkt met een betere kabel dan ligt het duidelijk aan die goedkope prut die er eerst tussen zat. Hij bestelt toch gelijk die dealextreme versie die er wel goed uitziet? Nog even zien hoe dat dan uitvalt qua bouwkwaliteit natuurlijk...
Die it's/redcoon kabeltjes ken ik niet, maar bij de MM liggen erg brakke kabels voor zo'n €20 ofzo. Die ga ik er niet tussen leggen, al krijg ik ze gratis.
Die it's/redcoon kabeltjes ken ik niet, maar bij de MM liggen erg brakke kabels voor zo'n €20 ofzo. Die ga ik er niet tussen leggen, al krijg ik ze gratis.
[ Voor 19% gewijzigd door mr.paaJ op 29-01-2009 15:39 ]
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Doen het ook gewoon goed, hoor.mr.paaJ schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:36:
Veel te duur inderdaad, maar als je daar een LCD-TV van 2000 euro koopt en een HDMI kabel nodig hebt en diezelfde avond nog wilt kunnen kijken, dan is die 20 euro wel te betalen. Zit verder stevig vast en geeft geen problemen, niets braks aan.
Verwijderd
Dat staat er toch niet? Een a-merk kabel kan ook gewoon kapot zijn hoor. Het is alleen wel toevallig dat twee van die kabels kapot zijn binnen no-time.SgtStrider schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:14:
[...]
Je bewijst zelf dat het aan van alles kan liggen, en kan niets aanwijzen. Toch is de no-name kabel schuldig.
Laatst 2 kabels besteld voor 12 euro. Niks aan de hand, werkte perfect. Maar, 1 kabel ging mee naar een weekendje weg en terug weer aangesloten. Niks aan de hand.
Maar laatst nog een keer losgekoppeld, blijft het stekkertje in de PS3 hangen. Eruit gehaald en een degelijke gehaald van 17,50 ofzo. Precies hetzelfde beeld, maar nu kan ik hem wat vaker loskoppelen dan 4x
.
Qua signaal in het beeld is het dus 0,0 verschil maar zoals zovaak gezegd, de degelijkheid van de connectors en het materiaal is wel van belang.
Maar laatst nog een keer losgekoppeld, blijft het stekkertje in de PS3 hangen. Eruit gehaald en een degelijke gehaald van 17,50 ofzo. Precies hetzelfde beeld, maar nu kan ik hem wat vaker loskoppelen dan 4x
Qua signaal in het beeld is het dus 0,0 verschil maar zoals zovaak gezegd, de degelijkheid van de connectors en het materiaal is wel van belang.
Verwijderd
Mede door deze topic heb ik de goedkoopste Belkin hdmi kabel van 13 euro gekocht bij MM zo´n 4 weken terug.Waarom duur doen toch? Verpakking (zakje) heb ik al weggegooid.
Beeld is prima.
Alleen toen had ik niet echt rekening gehouden met versie 1.2 of 1.3 e.d.
Ik merk dat ik bij dvd´s last heb van judder. Is niet extreem maar valt wel op. Heb gestoeid met de settings maar zie het nogsteeds. (misschien heb ik nog niet de juiste setting??)
Toen ben ik gaan kijken naar de hdmi aansluitingen. TV plasma th50px8 hd-ready ondersteunt hdmi 1.3.
DVD is pio dv-lx50 en die upscaled naar 1080p.( goede recensies)
Ook als ik instel naar 1080i of 720p is er nogsteeds judder aanwezig.
Ben gisteren naar MM geweest maar zie op verkapping (zakje) geen aanduiding van 1.3 of iets dergelijk.
Ze verkopen wel duurdere hdmi kabels met die aanduidingen.
Voor het gevoel neig ik nu wel een duurdere kabel (45 euro) van Vivanco met 1.3 en 1080p.
Voordeel van MM is dat je binnen 30 dagen met verpakking kunt retourneren en geld terugkrijgt.
Is dat een optie om die duurdere kabel te kopen om uit te proberen? Stel dat er geen verbetering is dan kan ik het terugbrengen.
Beeld is prima.
Ik merk dat ik bij dvd´s last heb van judder. Is niet extreem maar valt wel op. Heb gestoeid met de settings maar zie het nogsteeds. (misschien heb ik nog niet de juiste setting??)
Toen ben ik gaan kijken naar de hdmi aansluitingen. TV plasma th50px8 hd-ready ondersteunt hdmi 1.3.
Ben gisteren naar MM geweest maar zie op verkapping (zakje) geen aanduiding van 1.3 of iets dergelijk.
Voor het gevoel neig ik nu wel een duurdere kabel (45 euro) van Vivanco met 1.3 en 1080p.
Voordeel van MM is dat je binnen 30 dagen met verpakking kunt retourneren en geld terugkrijgt.
Is dat een optie om die duurdere kabel te kopen om uit te proberen? Stel dat er geen verbetering is dan kan ik het terugbrengen.
Gaat de judder niet verhelpen hoor... Heb je judder met zowel PAL alsmede NTSC DVD's?
[ Voor 39% gewijzigd door Brad Pitt op 07-02-2009 11:49 ]
Verwijderd
Laatste keren zelf gebrande divx films gekeken en daar viel het op.
analoge tv.... goed kijkbaar merk ik geen judder.
Dvd´s eerder gezien viel het niet op.
Misschien maar mee leren leven.. of toch maar proberen andere kabel
Mijn kabels van de Action bevallen ook prima, 2 meter, goldplated (jaja) voor 4 euro. Gebruik ze voor mijn Panasonic 42px8 + Xbox360 en WD HD TV
Een keer proberen kan altijd, voor 4 euro is dat nog wel te doen.
Judder vanwege een kabel.. Hmhm.. Denk het ook.Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 12:12:
Laatste keren zelf gebrande divx films gekeken en daar viel het op.

De HDMI versies, 1.2, 1.3 etc heeft niets met de kabel te maken met met de data die erover gaat. El cheapo kabeltje is ook prima.Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:45:
Mede door deze topic heb ik de goedkoopste Belkin hdmi kabel van 13 euro gekocht bij MM zo´n 4 weken terug.Waarom duur doen toch? Verpakking (zakje) heb ik al weggegooid.
Beeld is prima.
Coïtus ergo sum
Verwijderd
Ik heb de duurdere kabel gisteren gekocht en uitgeprobeerd.
Inderdaad.... geen verschil... nogsteeds judder..
Dus jullie hadden gelijk... maar wilde voor mezelf weten of het misschien daar aan kan liggen.
Dus die kabel wordt weer geretourneerd.
Ik kan dus ook zeggen dat een goedkoop kabel ook prima is.
Duurder dan 20 euries is niet nodig...
Mijn goedkope kabel van 13 euro weer ingeprikt en doet het uitstekend.
Heb gemerkt dat bij gewonen DVD´d er geen judder is maar bij Divx wel.
Zal nog met instellingen stoeien en er maar mee leren leven..
Inderdaad.... geen verschil... nogsteeds judder..
Dus jullie hadden gelijk... maar wilde voor mezelf weten of het misschien daar aan kan liggen.
Dus die kabel wordt weer geretourneerd.
Ik kan dus ook zeggen dat een goedkoop kabel ook prima is.
Duurder dan 20 euries is niet nodig...
Mijn goedkope kabel van 13 euro weer ingeprikt en doet het uitstekend.
Heb gemerkt dat bij gewonen DVD´d er geen judder is maar bij Divx wel.
Zal nog met instellingen stoeien en er maar mee leren leven..
Heb een Google gedaan op goedkope hdmi, en zodoende besteld bij een site, moest eigenlijk 2 mtr hebben, dus dat werd er 1 van 2.5m voor 5.80. Zal mij benieuwen of het goed is, denk ut wel als ik hierzo lees.
Genoemde GAMMA-kabels (en laatst nog 2 HDMI-kabels) bij Action gekocht) zijn trouwens niet HDMI-gecertificeerd (staat geen HDMI-logo op verpakking) maar werken naar mijn idee gewoon prima.
M.a.w. hij ondersteunt gewoon de hoogst mogelijke resolutie qua PS3 en Sony Blu-ray speler (BDP S-3000 uit het hoofd) op 1080p.
Net zelf (andere is van mijn broer) een PS3 besteld (Killzone 2!!!!) en dan gaan we maar eens kijken hoe het beeld is op een 26inch HD-Ready tv, dat kan alleen maar tegenvallen nu ik een 40inch Full-HD gewend ben.
Ach ja luxeproblemen........
M.a.w. hij ondersteunt gewoon de hoogst mogelijke resolutie qua PS3 en Sony Blu-ray speler (BDP S-3000 uit het hoofd) op 1080p.
Net zelf (andere is van mijn broer) een PS3 besteld (Killzone 2!!!!) en dan gaan we maar eens kijken hoe het beeld is op een 26inch HD-Ready tv, dat kan alleen maar tegenvallen nu ik een 40inch Full-HD gewend ben.
Ach ja luxeproblemen........
PSN ID: kwaK1983
Maakt het iets van verschil als ik een DVI-D Dual Link naar HDMI kabel gebruik in plaats van een DVI-D Single Link naar HDMI kabel om mijn Full-HD LCD scherm aan te sluiten op mijn PC?
Tip: Heb je net als ik, geen Action in de buurt? Ik zag bij de Wibra ook een HDMI kabel van 1,2 meter voor 4 euro. Hij leek me best stevig, maar ik heb geen HDMI spul om aan te sluiten...
[ Voor 4% gewijzigd door schaduw op 12-02-2009 11:01 ]
Verwijderd
Judder door een kabel, please ... je weet hopelijk wel hoe (*kuch* dom *kuch*) dit over komt ?Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:45:
[...]
[...]
Echt waar, ook in dit geval is Google your friend. Zoek bijvoorbeeld eerst eens op wat judder überhaupt is, hoe het komt, en zeer waarschijnlijk waarom jij er niet vanaf komt (zeker niet met een kabel).
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 10:57 ]
Nou, mijn nieuwe hdtv is binnen, en probeer nu mijn €5.80 hdmi kabel uit... NIKS
Ik krijg geen signaal, volgens de handleding kan het dat sommige oude hdmi apparatuur niks doet, maar deze Onkyo DVD is nog geen 1.5 jaar oud. Helaas heb ik geen dure hdmi kabel liggen om te kijken of de goedkope kabel echt de schuld heeft.
Ik krijg geen signaal, volgens de handleding kan het dat sommige oude hdmi apparatuur niks doet, maar deze Onkyo DVD is nog geen 1.5 jaar oud. Helaas heb ik geen dure hdmi kabel liggen om te kijken of de goedkope kabel echt de schuld heeft.
Mja ook een dure kabel kan kapot zijn/gaan natuurlijk hè. Ligt niet aan het feit dat 'ie "maar" 5.80 Euro was. Je weet verder wel zeker dat de instellingen op de speler en de tv gewoon goed staan?
Ja ik heb de handleidingen al doorlopen, alle menus van de tv en dvd, hdmi1 2 en 3 geprobeerd. Nu zit ik dvd met composiet te kijkenm, da's nou niet helemaal de bedoeling..... In het onkyo dvdspeler menu is alles wat hdmi aangaat greyed out, lijkt mij dat er iets niet goed zit inde communicatie met de TV. Ik heb geen kijk op hdmi versie 1.3 enzo.....
edi:Ik ben al wat verder, ik krijg signaal nu op hdmi 2 als ik de dvd aanzet, maar toch geen beeld. Op de DVD gaat een rood lampje met de naam hdmi knipperen. Ik kijk straks wel verder, nu tijd voor sociaal leven.
edit2: nou ik heb echt alles wel geprobeerd behalve andere kabel. Ik denk dat het de kabel is, of dat mijn tv en dvd elkaar niet mogen...
Daar betaal je dan goed geld voor, die kut onkyo dvdspeler ruim een jaar terug...
edit3: heb de halve dag lopen googlen, weet nu alles van hdmi handshake issues ,en firmwares die het weleens oplossen. Voor mijn Toshiba tv en de dvd geen fw te vinden
. Krijg morgen een ander hdmi kabeltje, maar denk niet dat dat het is. Heb tenslotte Onkyo support gemailt, maar die zullen me wel naar Toshiba verwijzen. Vroege conclusie: dit wordt een nieuwe speler aanschaffen, gelijk maar BR uiteraard...
edi:Ik ben al wat verder, ik krijg signaal nu op hdmi 2 als ik de dvd aanzet, maar toch geen beeld. Op de DVD gaat een rood lampje met de naam hdmi knipperen. Ik kijk straks wel verder, nu tijd voor sociaal leven.
edit2: nou ik heb echt alles wel geprobeerd behalve andere kabel. Ik denk dat het de kabel is, of dat mijn tv en dvd elkaar niet mogen...

edit3: heb de halve dag lopen googlen, weet nu alles van hdmi handshake issues ,en firmwares die het weleens oplossen. Voor mijn Toshiba tv en de dvd geen fw te vinden

[ Voor 92% gewijzigd door Sjah op 13-02-2009 20:13 ]
Voor de mensen die lui zijn en nog HDMI kabels nodig hebben, ze zijn per 2 beschikbaar voor 12,95 incl verz bij www.1dayfly.nl
Verwijderd
vanochtend een hdmi kabel gehaald van 2 meter bij de action voor 4 ( !!) euro, echt helemaal perfect !
ik denk niet dat het strakker of beter kan dat beeld.
ik denk niet dat het strakker of beter kan dat beeld.
Bij de Media Markt liggen namelijk een aantal 5 sterren Hama 2 mtr. DVI naar HDMI kabels in een opruimingbak voor €19,95.-SambaL- schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:15:
Maakt het iets van verschil als ik een DVI-D Dual Link naar HDMI kabel gebruik in plaats van een DVI-D Single Link naar HDMI kabel om mijn Full-HD LCD scherm aan te sluiten op mijn PC?
Nou even mezelf quoten anders leest niemand mijn allerlaatste en final update :
Het was dus toch de kabel...
Dus ja, goedkope kabels zal best wel werken, maar mijn 1e ervaring is ongelukkig ermee. Ik gooi hem niet weg, wie weet doet die het op toekomstige apparatuur zoals ps3 wel.
Ik heb de rest van het topic welliswaar niet helemaal gelezen, maar wil toch even toevoegen dat een duurdere kabel je wel degelijk een hoop ellende kan schelen. Dit gaat vooral om de langere kabels. Wij hebben hier een kabel van 10 meter liggen, hdmi 1.3. Was nog vrij prijzig, 60 euro bij de gamma. Helaas is dit een AWG 28 kabel, wat in houdt dat de productiekosten dus vrij laag zijn (en daarmee de kwaliteit van de kabel dus ook). We krijgen hiermee het effect (wat overigens op meer websites beschreven wordt), dat er pixels 'uit vallen'.
We hebben echt alle mogelijke combinaties geprobeerd of er niet een hardware probleem was, en opgezocht of het probleem wellicht aan deze ene kabel lag. Het lijkt er echter op dat je voor grotere lengtes wel degelijk een duurdere, nou ja... eigenlijk gewoon een betere, kabel aan moet schaffen. Een betere kabel is bijvoorbeeld een AWG 24 kabel.
We hebben echt alle mogelijke combinaties geprobeerd of er niet een hardware probleem was, en opgezocht of het probleem wellicht aan deze ene kabel lag. Het lijkt er echter op dat je voor grotere lengtes wel degelijk een duurdere, nou ja... eigenlijk gewoon een betere, kabel aan moet schaffen. Een betere kabel is bijvoorbeeld een AWG 24 kabel.
Passen de connectoren wel goed? Klinkt stom, maar ik heb een HDMI-kabel gekregen bij een accessoire voor mijn PS3 en toen ik dat ding wilde gebruiken voor een test op de nieuwe LCD TV van mijn zus kreeg ik geen beeld. Andere kabel werkte wel. Nader onderzoek wees uit dat de connector van een dermate dikke plastic laag was voorzien dat hij niet goed in de iets verzonken connector van mijn PS3 paste. Een scherp mesje en vijltje brachten redding. Wel triest dat dit gebeurt bij een kabel die bij een PS3 accesoire geleverd wordt. Dit is dus een leerpuntje, altijd goed checken of de connector wel degelijk helemaal past.Sjah schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 14:11:
Nou, mijn nieuwe hdtv is binnen, en probeer nu mijn €5.80 hdmi kabel uit... NIKS
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
Sja, bandbreedte is het toverwoord. Bij het vergelijken met een TCP/IP netwerk hebben jullie het alleen gehad over foutcorrectie. Waar wat nu als je een CAT5 kabel wil gebruiken voor een 10GB verbinding?
Bij HDMI is dat het zelfde: grotere hoeveelheid data door een lijntje betekend gewoon meet dataverkeer. De 24 (of 25) beelden per seconde moeten nu eenmaal wel iedere seconde door de lijn heen, inclusief THX/Dolby Digital 11.1/Prologic/etcetera audio meuk.
Judder ontstaat (volgens mij) door het ontbreken van de dubbele beelden in tv uitzendingen. Hierdoor lijken de bewegingen schokkerig te gaan. (correct me if I'm wrong) Dit kan natuurlijk duidelijk wel door een kabel komen. Immers als de kabel niet voldoende datatransport kan regelen, ontbreekt er informatie om door de beeldprocessor in je beeldscherm om te zetten in een plaatje. De ontbrekende pixels blijven staan op de oude waarde.
Kortom: een dvdtje kijken zal (vaak) geen probleem geven, maar 1080p-THX, 2k of 4k gaat niet goed door een cheap-ass kabel.
Bij HDMI is dat het zelfde: grotere hoeveelheid data door een lijntje betekend gewoon meet dataverkeer. De 24 (of 25) beelden per seconde moeten nu eenmaal wel iedere seconde door de lijn heen, inclusief THX/Dolby Digital 11.1/Prologic/etcetera audio meuk.
Judder ontstaat (volgens mij) door het ontbreken van de dubbele beelden in tv uitzendingen. Hierdoor lijken de bewegingen schokkerig te gaan. (correct me if I'm wrong) Dit kan natuurlijk duidelijk wel door een kabel komen. Immers als de kabel niet voldoende datatransport kan regelen, ontbreekt er informatie om door de beeldprocessor in je beeldscherm om te zetten in een plaatje. De ontbrekende pixels blijven staan op de oude waarde.
Kortom: een dvdtje kijken zal (vaak) geen probleem geven, maar 1080p-THX, 2k of 4k gaat niet goed door een cheap-ass kabel.
Is inderdaad allemaal niet waar nee. Da's geen judder.Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 16:02:
<knip heel verhaal> (correct me if I'm wrong)
En "THX" zal niet zorgen voor meer dataverkeer.
Verwijderd
Allemaal niet waar....
zo zo, en hoe zit het dan wel?
Judder, ook bekend als motion interpolation, ontstaat door het aanvullen van ontbrekende frames. Een film wordt doorgaans geschoten op 24 frames/s waar PAL 25 frames per seconde heeft.
Maar goed, ik zal het wel mis hebben ;-)))
Anyway, de meeste goedkope hdmi kabeltjes zitten in de categorie tot maximaal 2,23Gb/s. Da's prima voor dvd, al dan niet "geupscaled". Full HD, inclusief audio etc. heeft ongeveer 4GB/s nodig. Dus kom je automatisch in de 4,95GB/s categorie bekabeling.
zo zo, en hoe zit het dan wel?
Judder, ook bekend als motion interpolation, ontstaat door het aanvullen van ontbrekende frames. Een film wordt doorgaans geschoten op 24 frames/s waar PAL 25 frames per seconde heeft.
Maar goed, ik zal het wel mis hebben ;-)))
Anyway, de meeste goedkope hdmi kabeltjes zitten in de categorie tot maximaal 2,23Gb/s. Da's prima voor dvd, al dan niet "geupscaled". Full HD, inclusief audio etc. heeft ongeveer 4GB/s nodig. Dus kom je automatisch in de 4,95GB/s categorie bekabeling.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet bedoeld om te vragen of kabel XYZ goed zou werken of mooi beeld zou geven. Lees gewoon het topic en vorm je zelf een eigen beeld van een mogelijk antwoord.
Dit topic is niet bedoeld om te vragen of kabel XYZ goed zou werken of mooi beeld zou geven. Lees gewoon het topic en vorm je zelf een eigen beeld van een mogelijk antwoord.