Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 14:55
Boudewijn schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:45:
[...]

En tot zover de genuanceerde opmerkingen. Hoe sterk is je connector bijvoorbeeld? En is die kabel een beetje mooi flexibel?
Rotfl

Ik zou zeggen, probeer het zelf eens uit.
7 euro is geen geld en als blijkt dat 'ie evengoed zijn werk doet, spaar je veel geld uit als je nog eens een kabel moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:15
Boudewijn heeft wel een punt hoor. In dit topic gaat de discussie voornamelijk over het feit dat dure kabels geen meerwaarde opleveren voor de beeldkwaliteit. Maar de signaaloverdracht is maar één aspect van kabels, het is heel goed mogelijk dat mensen specifieke wensen hebben voor de kabel zèlf.

Om een praktijkvoorbeeld te geven: ik heb in een pc winkel gewerkt en wij hadden op gebied van VGA kabels meerdere soorten op voorraad en leverbaar. Zo was er een bepaald model vga kabel, met een extra dunne kabel en tòch extra afscherming. 3 tot 4x zo duur als een standaardkabel, maar toch verkocht'ie hardstikke goed. Hij werd door de it-afdeling in vergader en collegezalen gebruikt. Makkelijk te installeren voor hen, vanwege de flexibiliteit van de kabel ook makkelijk in het gebruik en vanwege de afscherming weinig problemen ermee.
Het beeld op de projector werd er geen zak beter van, maar toch was het een betere kabel.

Hetzelfde geldt ook voor andere typen kabels. Als jij met je HDMI kabel door krappe bochten moet (vanwege een kabelgoot oid), dan heb je best meer geld over voor een dunnere en flexibele kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

PinkPanther1970 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:53:
[...]

Rotfl

7 euro is geen geld en als blijkt dat 'ie evengoed zijn werk doet, spaar je veel geld uit als je nog eens een kabel moet kopen.
Dus je goedkope kabel is per definitie net zo goed als een van 25E?
Zowel stijfheid (hoe is hij weg te werken achter je hardware) als kwaliteit (2x met stoel eroverheen rijden en hij is stuk) van kabel als van connector vind ik toch echt relevant ;).

Dat zijn alleen geen functionele requirements van de kabel ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Boudewijn schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:16:
[...]

Zeg ik niet, maar mensen moeten ook stoppen met denken dat iets per definitie beter is omdat het duurder is.
Zo kan ik bv. voor 2,5 euro een usb-kabeltje kopen voor een ipod/iphone. Dat kabeltje loopt van dezelfde band in dezelfde fabriek als dat wat door Apple wordt verkocht voor 15 euro.
Verschil in prijs heeft soms meer te maken met de naam die erop staat dan met de intrensieke kwaliteitsverschillen tussen producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

PinkPanther1970 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:28:
[...]

Zeg ik niet, maar mensen moeten ook stoppen met denken dat iets per definitie beter is omdat het duurder is.
Je bijzonder ongenuanceerde reactie deed anders vermoeden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
quicksilvernet schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 07:31:
[...]
Bedoel niet met games wat ik begrijp, maar met gewoon met windows beeld. heb het meegemaakt ;)
Geheel irrelevant voorbeeld en nog een slechte ook aangezien de gebruikte onderdelen op je grafische kaart wel degelijk invloed hebben op de scherpte van je 2D-beeld he. Dat een duurdere kaart geen beter beeld "zal" hebben is duidelijk, dat betere onderdelen zeker kunnen zorgen voor een scherper/stabieler Windows beeld is gewoon een feit.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:16:
[...]

Zowel stijfheid (hoe is hij weg te werken achter je hardware) als kwaliteit (2x met stoel eroverheen rijden en hij is stuk) van kabel als van connector vind ik toch echt relevant ;).

Dat zijn alleen geen functionele requirements van de kabel ;).
Veel kabels hoeven niet zo superflexibel te zijn dat je ze bij wijze van spreke 360 graden kan draaien, aangezien ze met genoeg speling achter TV en bronapparatuur worden aangesloten. Ook komt er in het grote gros van de situaties amper fysieke druk op de kabel te staan (mensen willen kabels altijd wegwerken, dan ga je er heus niet per ongeluk op staan, laat staan met een stoel erover heen rijden).

Uiteraard zijn er altijd buitengewone situaties waarbij een kabel meer zal moeten doorstaan, maar voor 99% van de gevallen volstaat de materialistische kwaliteit van goedkope kabels prima. (VGA is overigens een matige vergelijking, aangezien dat een analoge verbinding is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

True, maar ik ben wel bereid een paar euro meer te betalen voor een mooie flexibele kabel dan voor RG58 ofzo ;).

edit: mits electrisch in orde etc.

[ Voor 14% gewijzigd door Boudewijn op 19-08-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Boudewijn schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:15:
True, maar ik ben wel bereid een paar euro meer te betalen voor een mooie flexibele kabel dan voor RG58 ofzo ;).
én mooi én flexibel. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_13187_3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:16

Caveman

whahoehaha

Voor degene die zich heerlijk vermaken met het volgen van dit topic (waaronder ik) kunnen hun hart ophalen bij: zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #3 Misschien is het wel te mergen. ;)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Boudewijn; volgens mij ontloopt dat een beetje waarover het topic gaat. Er staat letterlijk 11 euro of 140 euro in de naam. En volgens mij zit het verschil in prijs niet in de dikte of bouwmateriaal (fysieke eigenschappen). Er is volgens mij al meerdere malen aangetoond met filmpjes en onderzoeken in dit topic dat de prijs kunstmatig hoog is; dat wil zeggen dat mensen een beter gevoel krijgen bij een kabel van een "beter" merk of een gouden connector, etc. etc., maar technisch gezien de goedkopere kabels niet onderdoen voor de duurdere variant.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Brad Pitt
SgtStrider schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 01:12:
...maar technisch gezien de goedkopere kabels niet onderdoen voor de duurdere variant.
Op relatief korte afstanden that is... Een kabel van 15m van 10 Euro gaat 1080p niet doorsturen kan ik je garanderen.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Brad Pitt schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:01:
[...]

Op relatief korte afstanden that is... Een kabel van 15m van 10 Euro gaat 1080p niet doorsturen kan ik je garanderen.
En waar om niet?

En sgtstrider, ik weet.... laat me even wat mensen uit de tent lokken, ja ;).

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-09 17:31
Dat ze hier al 29 pagina's zitten te zeuren over een HDMI kabel.
Koop gewoon een kabel en kijk of die werkt, werkt ie niet dan breng je em terug.

Maar puur voor de fun kijk ik hier ook wel eens, wat een bullshit hier wel eens niet langs komt, lachen gewoon.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:37
Caveman schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:44:
Voor degene die zich heerlijk vermaken met het volgen van dit topic (waaronder ik) kunnen hun hart ophalen bij: zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #3 Misschien is het wel te mergen. ;)
Dat is dan wel weer de overtreffende trap...zo erg zelfs dat ik me soms af vraag of bepaalde mensen ze wel helemaal op een rijtje hebben. ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Raymond schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:11:
Wij hebben hier in huis 2 HDMI kabels van 15 meter. De goedkopere kan geen 1080P overdragen, dan krijg een beeld vol storing.
Mijn el cheapo kabel doet het al weken foutloos met 1080p weergave. Toegegeven, het is maar een 1.5m kabel, maar dat is de meest gebruikte lengte bij de meeste kijkertjes thuis. Ik heb er een Apple TV, DVD-speler en PS3 aan hangen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Brad Pitt
"Uiteraard" doet een 1.5m HDMI kabel van 10 Euro zijn werk gewoon goed. Op grotere afstanden gaat de afscherming echter vaak parten spelen. Als iemand een 1080p signaal 15 meter fluitend kan overbruggen met een kabel van een tientje ga ik érg onder de indruk zijn.

Puur en alleen beweren dat "el-cheapo = exact zelfde als een dure/duurdere kabel" is dan ook pertinent onzin. Als je gewoon je PS3 aansluit op de versterker of tv met een kabel van 1.5m kan je inderdaad zo goed als alles gebruiken wat je maar wil. Heb je beeld zonder storingen? Prima, is het exact hetzelfde als wanneer je een dure kabel had gebruikt, dat is absoluut waar ja.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:18

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wel grappig om te lezen hoe men duurder meteen gelijk stelt aan beter afgeschermd. Alsof 10 meter kabel van €80 euro (kostprijs bv. €20) per definitie minder goed afschermt dan een bling bling Monster ultradeluxe kabel van €200 met bijvoorbeeld dezelfde kostprijs.

Dus ja, bij duurdere kabels is meer speelruimte om betere materialen te gebruiken. En nee, dat hoeft niet te betekenen dat bij een kabel die 2x zo duur is ook 2x zoveel in de materialen/productie is gepompt. Vooral bij popi jopie merken als Monster blijft er volgens mij gigantisch veel aan de strijkstok hangen door marketing, winkels als BCC die er flink scoren met accessoires etc.

Lees gewoon wat reviews, probeer een zo'n goedkoop mogelijke kabel te halen die nog wel doet wat je wilt. Klaar.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Brad Pitt
Gizz schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:43:
Wel grappig om te lezen hoe men duurder meteen gelijk stelt aan beter afgeschermd.
Wel grappig om te lezen dat jij dingen leest die er helemaal niet staan. Maar goed, als je 15 meter wilt overbruggen, koop inderdaad gewoon een e-bay kabeltje van 9 euro incl. verzenden en je bent klaar!

• The Realone
  • Laatst online: 01:37
Brad Pitt schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:38:
[...]

Wel grappig om te lezen dat jij dingen leest die er helemaal niet staan. Maar goed, als je 15 meter wilt overbruggen, koop inderdaad gewoon een e-bay kabeltje van 9 euro incl. verzenden en je bent klaar!
Hij zegt toch ook helemaal niet dat een kabel van 9 euro 15 meter kan overbruggen? Maar hij heeft wel degelijk een punt, als je dit topic door leest zie je wel 1000x de reatie "voor langere afstanden heb je een duurdere kabel nodig i.v.m. met afscherming e.d.". Dit is echter een erg ongenuanceerde uitspraak.

Duur staat niet gelijk aan goed.
Goed staat vaak wel gelijk aan duur(der).

Maar ik dacht dat dat onderhand wel duidelijk was. Enigzins fatsoenlijke afscherming is nodig voor lange afstanden, en voor korte afstanden boeit het geen drol of de kabel nu 10 of 100 of 1000 euro kost. En ook aan lange kabels zit een prijslimiet van wat nog te verantwoorden is. Daar hoef je ook echt geen 100 euro voor neer te leggen.

Punt is, duurdere kabels verbeteren het beeld niet. Het wordt er niet scherper van, de kleuren niet voller en ook geen minder ghosting om maar wat te noemen. Op langere afstanden kan het enkel storing tegen gaan.

• Brad Pitt
+1 8)

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Raymond schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:59:
In dit topic gaat de discussie voornamelijk over het feit dat dure kabels geen meerwaarde opleveren voor de beeldkwaliteit.
[...]
Als jij met je HDMI kabel door krappe bochten moet (vanwege een kabelgoot oid), dan heb je best meer geld over voor een dunnere en flexibele kabel.
Ik snap niet waarom jullie hier 18 29 pagina's lang over kunnen discussieren, aangezien de post hierboven toch wel de spijker op de kop slaat. En ik denk dat iedereen zich hiermee wel in kan vinden, is het niet? :)

[ Voor 5% gewijzigd door SirNobax op 21-08-2008 22:13 . Reden: (ik zou zweren dat er daarnet Pagina 17 - 18 - Last stond :| ) ]

Pentaxiaan

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Brad Pitt; sorry hoor, maar je laatste 3 posts zijn een beetje tegenstrijdig. Eerst beweer je dat je wel degelijk verschil gaat zien tussen de goedkope kabel met 1080p op 15 meter en de dure; later beweer je dat de prijs niets uitmaakt. Make your point!

@Boudewijn; het is je denk ik wel gelukt :P Blijkbaar zijn bepaalde mensen er nog niet uit of de prijs iets uitmaakt. Tests bewijzen in iedergeval genoeg :) Maar de discussie is nog voldoende levend...
Puur en alleen beweren dat "el-cheapo = exact zelfde als een dure/duurdere kabel" is dan ook pertinent onzin.
Hier ben ik het mee oneens. Technisch gezien moeten ze het signaal bij beide kabels bit voor bit hetzelfde overbrengen. Als je het over materialen hebt is dat een ander verhaal. Maar deze materialen spelen, zoals vaak wordt beweerd, waarschijnlijk pas een rol op lange afstanden.

[ Voor 31% gewijzigd door SgtStrider op 21-08-2008 23:01 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SgtStrider schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 22:57:
Brad Pitt; sorry hoor, maar je laatste 3 posts zijn een beetje tegenstrijdig. Eerst beweer je dat je wel degelijk verschil gaat zien tussen de goedkope kabel met 1080p op 15 meter en de dure; later beweer je dat de prijs niets uitmaakt. Make your point!
Voor (heel) korte afstanden: beeldkwaliteit 100% identiek tussen een goed signaal leverende el-cheapo kabel en een goed signaal leverende high-end kabel.

Voor (heel) lange afstanden: beeldkwaliteit 100% identiek tussen een goed signaal leverende el-cheapo kabel en een goed signaal leverende high-end kabel.

Echter zeggen dat een dure (lees: 25 Euro of zo vind ik dus al duur he) niet hoeft OMDAT kabel a = kabel b vind ik onzin aangezien het VAAK zo is dat een heeeeeel lange (15m) kabel van een tientje geen goede afscherming hééft (dat hoeft niet zo te zijn maar die kans is groot). Een 1080p-signaal versturen door een 15 meter lange kabel van een tientje zal minder vaak goed gaan dan datzelfde signaal pompen door een kabel die een betere afscherming heeft, en daarom *waarschijnlijk* wat duurder zal zijn.

Echter, ALS je een el-cheapo kabel hebt die het beeld gewoon doorstuurt, zal dat 100% gelijkwaardig zijn als het beeld van een (te) dure andere kabel, dat is duidelijk.
Maar deze materialen spelen, zoals vaak wordt beweerd, waarschijnlijk pas een rol op lange afstanden.
Naja, dat roep ik toch al 100 posts of zo. Maar goed, laatste maal dan:

Korte afstand: ELKE kabel will do
Lange afstand: ELKE kabel will do, MITS goed afgeschermd, en dat is VAAK (maar niet altijd) zo met de wat duurdere kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

PinkPanther1970 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:53:
[...]

Rotfl

Vertel dan ook even waar je die gekocht hebt. Dan kunnen mensen het zelf uitproberen ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
rajackar schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:32:
[...]

Vertel dan ook even waar je die gekocht hebt. Dan kunnen mensen het zelf uitproberen ;)
http://www.dealextreme.co.../category.407~search.hdmi

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:17
of 1.5m voor 4euro:

http://www.kabeltje.com/video-hdmi-hdmi-kabels-c-14_15.html

[ Voor 4% gewijzigd door Devian op 23-08-2008 12:13 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 15:49

Stropdas

Insert subtitle here

Philflow schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:18:
[...]

Nee ik weet niet of de test van Video is representatiever is. We hebben nu eigenlijk 3 meettesten, met 3 verschillende methoden. Waarvan 1 geen verschillen konden vinden, en 2 wel.
Verder hebben we 4 kijktesten: 1 van het canadese bierteam ;), 1 van Gizmodo, 1 van What hifi, 1 van Video. Stand 2-2.

Mijn conclusie: te weinig bewijsmateriaal om een definitieve conclusie te trekken. Maar goed maakt me niet uit als anderen dat wel willen doen.
Nu na 2 maanden heb je nog geen latere reactie gegeven. Heb je het licht eindelijk gezien maar bang om toe te geven? We begrijpen je. Vroeger was ik er ook een die altijd duurste van duurste wilde hebben zonder ook maar te weten of het beter is of niet maar vanwege het gevoel. Wijsheid komt met de jaren :)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Stropdas schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:09:
[...]
Nu na 2 maanden heb je nog geen latere reactie gegeven. Heb je het licht eindelijk gezien maar bang om toe te geven?
Nee sta nog steeds achter die conclusie. Kijk nog wel mee. Discussieer alleen niet meer mee.
Stropdas schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:09:
[...]
Vroeger was ik er ook een die altijd duurste van duurste wilde hebben zonder ook maar te weten of het beter is of niet maar vanwege het gevoel.
Je zult mij nooit de aanname zien maken dat prijs een garantie is voor kwaliteit. Ik ben vooral geinteresseerd in objectieve vergelijking van kwaliteit.

[ Voor 42% gewijzigd door Philflow op 24-08-2008 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maypole
  • Niet online
PinkPanther1970 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 10:46:
[...]

Je vergeet de 6,50 euro verzendingskosten.
8)7
Ik wil hem wel in een envelop voor je verzenden hoor.. Kost je 2 euro. Ik ben namelijk de eigenaar van Kabeltje.com. Mail even naar info (A) kabeltje ...com en dan komt het in orde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-12-2024
De leverancier van mijn TV en decoder had geen andere, dus het zijn twee Profigold kabels geworden van €74,95. Wel flinke korting gekregen op de totaalprijs. Het werkt en gaat hopelijk net als mijn vorige TV een jaar of 10 mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Maypole schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 11:08:
[...]

Ik wil hem wel in een envelop voor je verzenden hoor.. Kost je 2 euro. Ik ben namelijk de eigenaar van Kabeltje.com. Mail even naar info (A) kabeltje ...com en dan komt het in orde ;)
Deal Extreme verzendt wereldwijd gratis.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
Och ja, en slechts HDMI 1.2, versie 1.3 kost het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maypole
  • Niet online
74.95 euro per stuk..? Voor welke lengte? Dan mag je wel de Oxypure (topmodel Profigold) versie gekregen hebben voor die prijs :O

Profigold is een zeer goed merk, heb ze zelf ook in het assortiment zitten maar niet voor zulke hoge prijzen..

EDIT de versie van HDMI maakt geen F*ck uit met bekabeling ;)

Lees dit eens: http://mediatotaal.nl/testen/overige/hdmi-onder-de-loep.html

De versie van HDMI zegt alleen een heel klein iets over je apparatuur. Qua bekabeling maakt het niets uit en is het pure marketing. Anders gezegd; Ik verdien meer als mensen denken een 1.3 kabel nodig te hebben.

[ Voor 42% gewijzigd door Maypole op 24-08-2008 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-12-2024
Maypole schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:15:
74.95 euro per stuk..? Voor welke lengte? Dan mag je wel de Oxypure (topmodel Profigold) versie gekregen hebben voor die prijs :O
Het zijn kabels van 2 meter. Andere kabels waren 1 meter (te kort) of 5 meter (veel te lang). De ene is een PGV1002, de andere een POV1002. Hier zie je dus het nadeel van op zaterdagmiddag een televisie ophalen bij een kleine middenstander. Je wil natuurlijk toch meteen kijken, dus "Doe die dan maar". }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:17
Maypole schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 11:08:
[...]

Vind het wel een beetje jammer dat je ook monster in je assortiment hebt gedaan ;)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maypole
  • Niet online
metalant schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 13:38:
[...]

Het zijn kabels van 2 meter. Andere kabels waren 1 meter (te kort) of 5 meter (veel te lang). De ene is een PGV1002, de andere een POV1002. Hier zie je dus het nadeel van op zaterdagmiddag een televisie ophalen bij een kleine middenstander. Je wil natuurlijk toch meteen kijken, dus "Doe die dan maar". }:|
PGV is het oude model, POV bestaat niet.. Waarschijnlijk is het PROV. Dat is het nieuwe model. Maar goed, Profigold kabels zijn zeer goed qua bouw dus je zult er evengoed lang plezier van hebben.
Devian schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 14:42:
[...]

Vind het wel een beetje jammer dat je ook monster in je assortiment hebt gedaan ;)
Hoezo? Als mensen Monster willen hebben dan geef ik ze Monster. Als er vraag naar is, wie ben ik dan om niet aan die vraag te voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Het begint een beetje op Theo Maassen te lijken hier ... :P Maar kunnen we dat 1.1 , 1.2, en 1.3 kabelverschil nu alvast de prullenbak in bonjouren? Of gaan we daar ook over discussieren :P

@Brad; duidelijk. Waar sta je in dit verhaal? Koop je ook liever goedkope goede kabels? Of is het voor jou "het gevoel"? Leuk om te weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SgtStrider schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 18:28:
@Brad; duidelijk. Waar sta je in dit verhaal? Koop je ook liever goedkope goede kabels? Of is het voor jou "het gevoel"? Leuk om te weten ;)
Uiteraard koop ik liever goede goedkope kabels. Had, voordat ik de laatste twee "dure" kabels kocht, dus al twee betaalbare versies. De ene vond ik echter "okay" qua materiaal/aansluiting (hoe stevig ie vastklikt vind ik erg bijv. belangrijk), de ander was hooguit "okay", voor mij eigenlijk niet.

Dus toen het nieuwe tvtje en de nieuwe receiver er kwamen dacht ik fok it, nu al teveel uitgegeven, gewoon *puur* for state of mind twee dure erbij gekocht. Die wel de (uiterlijke...) kwaliteit hebben die ik fijn vind en die wel gewoon vastklikken "zoals het hoort". Nu zullen er zat el-cheapo kabels zijn die dat ook hebben hoor, beweer hier helemaal niet mee te zeggen dat dat niet zo is, voordat er daar weer opmerkingen over komen, maar *ik* vond de twee goedkope kabels die ik had niet geweldig.

Er eenmaal ingeprikt is het beeldkwaliteitsverschil uiteraard nul, zoals ik van tevoren ook wel wist hoor. Ging mij puur om de uiterlijke kwaliteit (puur en geheel suggestief), hoe ze vastklikken (zullen zat el-cheapo kabels ook doen) en dus voor mij erg belangrijk the state of mind (ook weer geheel suggestief).

Dus rationeel gezien: veel geld uitgegeven voor weinig/zin verschil. Emotioneel gezien: ben er serieus enorm blij mee ondanks dat ik weet dat het onzin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of die HDMI kabels nog te koop zijn bij de LIDL(Rotterdam) voordat ik langs ga. Heb maar 1 meter nodig dus de kabel zal voldoende zijn van de LIDL. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:14:
Weet iemand of die HDMI kabels nog te koop zijn bij de LIDL(Rotterdam) voordat ik langs ga. Heb maar 1 meter nodig dus de kabel zal voldoende zijn van de LIDL. Thanks
Normaal gesproken heeft Lidl alleen HDMI-kabels in voor de periode waarbij ze in het aanbiedingskrantje/site staan (+misschien de week erna). Dat is een paar keer per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze heben de lidl kabels alleen maar in die electronica periode's

ik ging ook nog langs, toen zeiden ze, alles wat over is wordt weer terug gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 18:38
Maypole schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:15:
EDIT de versie van HDMI maakt geen F*ck uit met bekabeling ;)

Lees dit eens: http://mediatotaal.nl/testen/overige/hdmi-onder-de-loep.html

De versie van HDMI zegt alleen een heel klein iets over je apparatuur. Qua bekabeling maakt het niets uit en is het pure marketing. Anders gezegd; Ik verdien meer als mensen denken een 1.3 kabel nodig te hebben.
Heb dat sheetje eens bekeken en ik denk dat de meesten zoiets hebben van : beter mee verlegen dan om verlegen. Het lijkt erop dat een 1.3 dus "beter" is, en daarom wil men dan ook vaak de nieuwste versie hebben.

Zelf heb ik een Sony 40W4000 en kan nergens iets vinden over een bepaalde HDMI versie. Ik zat dus te denken aan een HDMI kabeltje te bestellen bij je voor 4 euro, maar zag dat het een 1.2 versie was. Terwijl ik voor 7,95 een 1.3 versie heb. Ja, dan ga ik toch liever voor de 1.3 versie of is dat echt onzinnig ?

Oh, enneh....woon zelf in Hoorn, maar mijn collega woont in Heerhugowaard, kunnen we iets bedenken om de verzendkosten te omzeilen door de kabels op te halen bij je ? Denk dat hij misschien ook wel wat wil bestellen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Ik heb een HDMI-versieloze-kabel gekocht van 1.5 m voor € 4,50. Werkt prima met 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

Ik heb nu al 3 kabels gehaald bij de Action, 2 meter voor 4 euro en ze werken allemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mol_air
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06 16:10
Ik lees deze discussie nu al een tijdje mee en wat me eigenlijk opvalt is dat er nog geen enkele praktische/concrete tips uit zijn gekomen. Zou het niet handig zijn om een lijstje te maken van kabels (merk/type/lengte) en of ze al dan niet prima werken? Er zijn genoeg mensen hier die zeggen dat hun 10m/10e kabel t wel doet en anderen die zeggen dat dat helemaal niet kan ;-)

Ik zou willen weten: "Ok, ik moet x lengte overbruggen, welke kabels zijn daar goed (genoeg) voor?". m.a.w. welke kabel moet ik kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Elke "fatsoenlijke" kabel will do. Zo eenvoudig is het normaal gesproken. Als materiaalkwaliteit qua kabel/connector e.d. je niets boeien is de allergoedkoopste kabel meestal prima. Wil je een iets stevigere kabel heb je voor rond een tientje zat alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mol_air schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:27:
Ik lees deze discussie nu al een tijdje mee en wat me eigenlijk opvalt is dat er nog geen enkele praktische/concrete tips uit zijn gekomen. Zou het niet handig zijn om een lijstje te maken van kabels (merk/type/lengte) en of ze al dan niet prima werken? Er zijn genoeg mensen hier die zeggen dat hun 10m/10e kabel t wel doet en anderen die zeggen dat dat helemaal niet kan ;-)

Ik zou willen weten: "Ok, ik moet x lengte overbruggen, welke kabels zijn daar goed (genoeg) voor?". m.a.w. welke kabel moet ik kopen.
Hoezo geen praktische/concrete tips ?
Als er gezegd wordt dat een kabel het prima doet weet je toch genoeg ?
En als hij het niet goed doet breng je hem terug. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

mol_air schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:27:

Beste tip die iemand je kan geven is volgens mij: "Koop een kabel waar je een goed gevoel bij hebt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtStrider schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 23:37:
[...]

Beste tip die iemand je kan geven is volgens mij: "Koop een kabel waar je een goed gevoel bij hebt."
Daar ben ik het niet mee eens; dat gevoel is immers vaak gebaseerd op de ervaring bij analoge kabels a la Scart, waar betere kabels wél beter beeld kunnen leveren. Met digitale kabels ligt het simpelweg heel anders, waardoor je, indien je kosten wilt sparen, beter niet op je gevoel kunt afgaan. Mijn advies is:

- Indien je een kabel van 5 meter of korter nodig hebt, koop dan de goedkoopste kabel die je kunt krijgen. Werkt die niet (wat zeer onwaarschijnlijk is), ga dan een stapje hoger.
- Indien je 10 meter of langer nodig hebt, is het raadzaam om wat reviews op internet op te zoeken (en wellicht is het inderdaad handig om van die reviews in dit topic een verzameling te maken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Ngamer:
Je zegt bij een kabel van 5 meter of korter neem de goedkoopste werkt die niet neem een stapje hoger.

Nu vraag ik mij af wat versta je onder werkt die niet. Ik heb bijvoorbeeld het probleem dat ik alleen maar max. 720x480 resolutie op mijn tv krijg bij hoger blijft het beeld zwart, kan dit dan ook aan de kabel liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 14:29
Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 00:07:
@ Ngamer:
Je zegt bij een kabel van 5 meter of korter neem de goedkoopste werkt die niet neem een stapje hoger.

Nu vraag ik mij af wat versta je onder werkt die niet. Ik heb bijvoorbeeld het probleem dat ik alleen maar max. 720x480 resolutie op mijn tv krijg bij hoger blijft het beeld zwart, kan dit dan ook aan de kabel liggen?
Pak een andere kabel en test het?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 00:07:
@ Ngamer:

Bij werkt niet bedoel ik dat óf het beeld duidelijk fouten heeft (andere kleuren of witte sneeuw en dat soort fratsen) of inderdaad dat je een zwart beeld krijgt ;) Jouw probleem kán inderdaad aan de kabel liggen, maar het kan ook je TV zijn, of een incompatibiliteit tussen de twee ;) Het handigste is inderdaad om eerst een andere kabel te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maypole
  • Niet online
M.v.Veelen schreef op woensdag 03 september 2008 @ 10:41:
[...]

Heb dat sheetje eens bekeken en ik denk dat de meesten zoiets hebben van : beter mee verlegen dan om verlegen. Het lijkt erop dat een 1.3 dus "beter" is, en daarom wil men dan ook vaak de nieuwste versie hebben.

Zelf heb ik een Sony 40W4000 en kan nergens iets vinden over een bepaalde HDMI versie. Ik zat dus te denken aan een HDMI kabeltje te bestellen bij je voor 4 euro, maar zag dat het een 1.2 versie was. Terwijl ik voor 7,95 een 1.3 versie heb. Ja, dan ga ik toch liever voor de 1.3 versie of is dat echt onzinnig ?

Oh, enneh....woon zelf in Hoorn, maar mijn collega woont in Heerhugowaard, kunnen we iets bedenken om de verzendkosten te omzeilen door de kabels op te halen bij je ? Denk dat hij misschien ook wel wat wil bestellen.
Ja dat kan prima hoor, op de site kan je aangeven dat je je bestelling wilt afhalen bij ons en dan betaal je geen verzendkosten.

Het 1.2 en 1.3 versie kabeltje zijn identiek behalve dat er bij de 1.3 kabel een label op geplakt zit waar 'HDMI 1.3' op staat. De 1.2 kabel zal ook prima en zonder enige moeite de 1.3 signalen transporteren. Weet die kabel veel op wat voor een type apparatuur hij aangesloten zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de kabel kunnen testen waar ik hem gekocht heb en daar werkte die onder alle resoluties. Geen kabel probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maypole schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:52:
[...]

Het 1.2 en 1.3 versie kabeltje zijn identiek behalve dat er bij de 1.3 kabel een label op geplakt zit waar 'HDMI 1.3' op staat. De 1.2 kabel zal ook prima en zonder enige moeite de 1.3 signalen transporteren. Weet die kabel veel op wat voor een type apparatuur hij aangesloten zit ;)
In feite zegt HDMI 1.3 zelf weinig omdat HDMI 1.3 feitelijk niet hoeft te verschillen van HDMI 1.2. De HDMI organisatie heeft namelijk gesteld dat een fabrikant iets al HDMI 1.3 mag noemen als hij voldoet aan de verplicht gestelde eigenschappen van HDMI 1.3. En deze zijn identiek aan HDMI 1.2. HDMI 1.3 heeft enkel optioneel extra features maar deze hoeven er helemaal niet op te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit zo'n nutteloze en eindeloze discussie. Het is gewoon een feit dat er geen verschil is tussen een dure en goedkope hmdi kabel, mits de aansluitingen gewoon goed zijn. Als mensen zich lekkerder voelen om bv. een monstercable te kopen, moeten ze dat vooral doen. Maar met het oog is er geen verschil waarneembaar in vergelijking met een kwalitief goede hmdi kabel die veel goedkoper. Je betaald enkel extra voor de naam en de marketing. Maar dat is bij veel andere produten het geval. Ik merk dat er in winkels zoals BCC veel misbruik wordt gemaakt van de onwetendheid van sommige klanten door hen door de gladde verkopers een monstercable aan te laten smeren. Ze hebben vaak zelf geen verstand ervan, maar dit wordt hen van bovenaf opgedragen, omdat de keten BCC heel ver in het darmkanaal van Monstercable zit.

Ik geef toe dat de dure kabels er inderdaad heel gelikt uit zien, maar om daar nou rond de 100 euro of meer voor neer te leggen, doe ik echt niet. Ik ben een audiofreak, maar ik moet wel kwaliteitsverschil waarnemen. Ik ga niet extra betalen voor alleen maar een naam en een kabel, die je in de opstelling toch nauwelijks ziet als je alles netjes wegwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maypole
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 19:49:
[...]

In feite zegt HDMI 1.3 zelf weinig omdat HDMI 1.3 feitelijk niet hoeft te verschillen van HDMI 1.2. De HDMI organisatie heeft namelijk gesteld dat een fabrikant iets al HDMI 1.3 mag noemen als hij voldoet aan de verplicht gestelde eigenschappen van HDMI 1.3. En deze zijn identiek aan HDMI 1.2. HDMI 1.3 heeft enkel optioneel extra features maar deze hoeven er helemaal niet op te zitten.
Da's een citaat van mij -eigenaar kabeltje.com- ;)

Verwijderd

Maypole schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:46:
[...]

Da's een citaat van mij -eigenaar kabeltje.com- ;)
Dat klopt! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Laatst online: 22:11
Mijn ervaringen met het aansluiten van een Full HD lcd-tv op mijn pc met een DVI-HDMI kabel zijn:
- 2.5 meter kabel, geen probleem (1080p)
- 10 meter kabel, geen signaal, geen beeld dus en pc ziet alleen een analoge monitor???

Kabel koste 46 euro en ziet er naar mijn mening degelijk uit.

Dus helpt een duurdere kabel (6 meter nodig)?
Of m.b.v. een versterker omdat videokaart een te zwak signaal afgeeft?

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:15
Beide kunnen een oplossing zijn. Let wel op dat het heel moeilijk is om kwaliteit van de kwaliteit op basis van info op een website in te schatten. Heel vaak is het trouwens ook gewoon dezelfde chinese kabel die onder een andere naam te koop wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpeedingWilly schreef op maandag 15 september 2008 @ 16:16:
Mijn ervaringen met het aansluiten van een Full HD lcd-tv op mijn pc met een DVI-HDMI kabel zijn:
- 2.5 meter kabel, geen probleem (1080p)
- 10 meter kabel, geen signaal, geen beeld dus en pc ziet alleen een analoge monitor???

Kabel koste 46 euro en ziet er naar mijn mening degelijk uit.

Dus helpt een duurdere kabel (6 meter nodig)?
Of m.b.v. een versterker omdat videokaart een te zwak signaal afgeeft?
Ik weet niet precies waar het aan ligt, maar een versterker lijkt me niet nodig. Ik heb hier zelf een Full HD via DVI-HDMI 10meter en bij mij werkt het prima! Ik heb mijn kabeltje bij kabeltje.com gehaald! Nog bedankt Maypole! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Laatst online: 22:11
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 07:36:
[...]
Ik weet niet precies waar het aan ligt, maar een versterker lijkt me niet nodig. Ik heb hier zelf een Full HD via DVI-HDMI 10meter en bij mij werkt het prima!
Dat denk ik ook inderdaad. Ik heb de kabel inmiddels getest met en zonder versterker en met 2 PC's/TV's en de kabel werkt gewoon niet :( Of de kabel is kapot of afscherming flut.

Bedankt voor de info. Ik ga een andere kabel bestelling en defecte kabel gaat retour afzender.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 18-09 08:25
SpeedingWilly schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:02:
[...]

Dat denk ik ook inderdaad. Ik heb de kabel inmiddels getest met en zonder versterker en met 2 PC's/TV's en de kabel werkt gewoon niet :( Of de kabel is kapot of afscherming flut.

Bedankt voor de info. Ik ga een andere kabel bestelling en defecte kabel gaat retour afzender.
Denk dan eerder dat de kabel stuk is (je zou hem misschien kunnen doormeten?), aangezien hij zo wie zo niet werkt.
Denk ook niet dat de afscherming hier mee te maken heeft, want dan zou hij zo nu en dan wel beeld moeten geven (ten zij je hem beide pogingen precies op dezelfde plek hebt laten liggen.)

Weet niet of je met de kabel terug kan naar de winkel? Aangezien hij het dus nooit heeft gedaan, en dan zou ik het gooien op waarschijnlijk een kabelbreuk. (en verzin een verhaal dat je de boel hebt door gemeten ;) )

Ik heb 10m DVI-HDMI liggen tussen mijn PC en TV.
Kabel koste me dacht ik 45 euro of zo. Maar perfect beeld en nergens last van.
Was gewoon 1 van de goedkopere kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwa...45 euro? ik vind dat je voor 10m hdmi kabel niet meer dan 25 euro moet betalen...anders wordt je afgezet...simpel:
http://www.allekabels.nl/na/0/1299/HDMI-naar-DVI-Kabel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Laatst online: 17:33

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:30:
mwa...45 euro? ik vind dat je voor 10m hdmi kabel niet meer dan 25 euro moet betalen...anders wordt je afgezet...simpel:
Ik vind zelfs 25 euro nog te veel. Ik leg de lat op 18 euro. (Ik betaal 11-12 euro voor 10M)

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Zijn dus helaas ook afzetters, deze mensen, waarom zouden ze anders zoiets ook aanbieden hè 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twazerty schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 12:13:
[...]

Ik vind zelfs 25 euro nog te veel. Ik leg de lat op 18 euro. (Ik betaal 11-12 euro voor 10M)
Iets van info als een winkelnaam of linkje zou ik zeer op prijs stellen sjef ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:00
zolang de kabel HDMI 1.3a is gecertificeerd zou het geen ruk uit moeten maken hoe duur of goedkoop je kabel is.

Ik heb er hier thuis 1 van 5 euro met 1.3a certificatie en 1 van 50 euro waarvan ik het niet weet. Mijn duurste kabel geeft een soort van ruis (wisselende witte puntjes) als ik er 1080p doorheen stuur. Deze kabel lijtk dus simpelweg de bandbreedte niet aan te kunnen aangezien dit probleem niet optreedt bij 720p.

Bij langere kabels (+3 meter) merk je vaker wel verschil in kwaliteit. De goedkopere (meestal ook minder goed afgeschermde) kabels geven dan problemen. Dit ligt er natuurlijk ook aan waar je de kabel trekt (hoeveel storing deze op kan vangen).

Kabels met die 1.3a certificering moeten gewoon geen problemen geven, en anders kun je altijd terug naar de winkel.

[ Voor 29% gewijzigd door ToWi1989 op 19-09-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 12:47:
[...]

Iets van info als een winkelnaam of linkje zou ik zeer op prijs stellen sjef ;)
Ik kan bestellen bij de groothandel. Ikzelf heb het dus erg goedkoop. Verkoopprijs is 18 euro. Zijn ook nog gold plated ook. :) Belastingen ook altijd. Grr.

Wij (Nouwja mn vader dan) hebben een lokale tv reparatieshop in Oss.

[ Voor 4% gewijzigd door Twazerty op 19-09-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 1,5m kabel gehaald voor 10 euro

Als ik games speel, en bijv 1080p wallpapers kijk... Echt perfect beeld. Niks mis mee.
Ik zou me niet voor kunnen stellen dat het beter kan.

Imo als je echt een kamer hebt vol met apparatuur, het toch kan storen en die van 100 euro juist voor de nodige kwaliteit zorgen...

Klinkt me logisch. Ik heb dus ook niks anders dan mn PS3 en TV in mn kamer qua apparatuur. Dus dat scheelt.

Verwijderd

Hallo, ik ben van plan binnenkort een HTPC te gaan samen stellen voor o.a. het bekijken van BluRay en Full-HD .mkv films. En nou lees ik steeds wel, niet, wel niet m.b.t. dure HDMI Kabels :P

Mijn vraag: 2 Meter HDMI Kabel voor tussen mij HTPC en HDTV > 12,- of 40,-?

Het is namelijk maar 2 meter kabel maar wil echt de kwaliteit zo HOOG mogelijk houden natuurlijk :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 16:02:
Hallo, ik ben van plan binnenkort een HTPC te gaan samen stellen voor o.a. het bekijken van BluRay en Full-HD .mkv films. En nou lees ik steeds wel, niet, wel niet m.b.t. dure HDMI Kabels :P

Mijn vraag: 2 Meter HDMI Kabel voor tussen mij HTPC en HDTV > 12,- of 40,-?

Het is namelijk maar 2 meter kabel maar wil echt de kwaliteit zo HOOG mogelijk houden natuurlijk :)
HDMI= 1010101101000111010111....die komen echt wel 2 meter verder aan...door zilver, goud, koper, staal, alu, hout, beton...

DUS...12 euro :P

Verwijderd

;) was ook mijn gedachte had alleen een bevestiging nodig van iemand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maypole
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:30:
En zelfs daar wordt je dan nog weer een keer afgezet:
Spam maar ergens anders je eigen meuk

[ Voor 11% gewijzigd door voodooless op 10-10-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het een hele domme vraag, maar ik heb niet zoveel verstand van HMDI enz.

Ik heb een kastje van Digitenne met een (gewone) scartkabel aan mijn LCD tv bevestigd. Verbeterd mijn kwaliteit als ik een HMDI kabel koop of heeft dit alleen met PC's en X-boxers te maken?

Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Proficiat met je eerste post.
Als je een HDMI (geen hmdi... 8)7) kabel zou kopen, hoe wil je die aansluiten
aan een apparaat zonder HDMI aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik HDMI kabels van een 0.5 mtr kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 11:02:
Als ze al bestaan, zullen ze lastig te verkrijgen zijn. Is 1,5m geen mogelijkheid? Voor de prijs hoef je het niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 11:41:
[...]

Als ze al bestaan, zullen ze lastig te verkrijgen zijn. Is 1,5m geen mogelijkheid? Voor de prijs hoef je het niet te laten.
Ik heb zelf ook voor 6 euro incl. verzondkosten kabeltje besteld, maar als je perse zo klein wil is zelf maken dan geen optie? of inkorten? ik weet dat je die uiteinden los kan kopen (conrad bijv.), dus zelf fabriceren lijkt mij ook te kunnen?--> al moet je me dan niet vragen hoé.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 21:46:
;) was ook mijn gedachte had alleen een bevestiging nodig van iemand :P
Aan de rest van het topic had je nog niet genoeg? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maypole
  • Niet online
Je snapt het blijkbaar nog steeds niet

[ Voor 49% gewijzigd door voodooless op 16-10-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Toch grappig... bij de Raf Hilversum (andere filialen ook vast wel) stond een glazen kast met 3 treden van HDMI-kabels: Goed, Beter, Best waarbij de goedkoopste 40 euro was en de duurste 140 euro volgens mij voor een meter oid. Ik had meer te doen die middag dus ben niet gaan vragen naar de bijhorende uitleg :D Maar toch jammer hoe de gewone consument hiermee genaaid wordt imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Waar kan ik goedkoop aan een HDMI kabel komen?
Ik zoek een meter-kabeltje voor tussen mijn Full HD tv en mijn 1080P DVD speler en daar tussenin komt een receiver.

Dus drie kabels nodig...
1080P DVD->receiver
PS3->receiver
Receiver->Full HD tv

Dure kabels zijn dus onzin op deze afstanden? En bij de Media Markt was de goedkoopste 69,95-
Ik ga zeker geen 3x 70 euro uitgeven na hier de reacties te hebben gelezen.

Waar kan ik goedkoop terecht (liefst wel een (internet)winkel en geen ebay)

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 22:56

Koppensneller

winterrrrrr

Even googlen op "kabels kopen" leverde mij genoeg hits op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
KoppenSneller schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:59:
Even googlen op "kabels kopen" leverde mij genoeg hits op...
Alleen via deze weg heb je meteen goede ervaringen te pakken, via google niet direct...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 22:56

Koppensneller

winterrrrrr

Ik heb zelf 2 HDMI kabels van 5 meter gekocht via www.kabelhuis.nl, en die geven netjes 1080p door. Ze waren 8,95/stuk overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Zowel mijn tv als receiver hebben HDMI 1.3...
Moet ik daar nog op letten mbt de kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
dfrenner schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:19:
Zie een aantal berichten boven je...

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dfrenner schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:19:
Al je vragen zijn al meerdere malen vermeld in dit topic. Een kleinnn beetje zoeken kan geen kwaad lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Brad Pitt schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:28:
[...]

Al je vragen zijn al meerdere malen vermeld in dit topic. Een kleinnn beetje zoeken kan geen kwaad lijkt mij.
Ik ben begonnen bij 1 maar het zijn nogal wat pagina's, dus bij pagina 10 heb ik op last geklikt... Ik heb dus al heel aardig wat gelezen! Maar ik zal eens een keer tussen de rest gaan zoeken.
Kan aan mij liggen maar een antwoord op de vraag is volgens mij niet heel erg lastig aan je antwoord te lezen... Helpt de mensen die er niet zo veel verstand van hebben toch een stukje verder.

Verder maakt het extra lastig dat er om de zoveel posts weer iemand zegt dat er van het voorgaande niets klopt, dus vandaar dat ik mijn situatie even heb uitgelegd, en dacht ik daar misschien wel advies over te krijgen...

In ieder geval bedankt voor de reacties, kabelhuis.nl ga ik eens uitzoeken wat ik wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof dat Vivanco 75cm hdmi kabels heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen vandaag

Afbeeldingslocatie: http://www.1dayfly.nl/admin/ProductPictures/QED_HDMI_large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Voor die prijs verwacht ik wel dat hij persoonlijk word gebracht _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las dat Denon in zijn nieuwe versterkers HDMI 1.3b aansluitingen gebruikt. Dit zijn allemaal 1.3a kabels. Zijn er al kabels met 1.3b? Zo ja, wat zijn de verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 23:51:
Ik las dat Denon in zijn nieuwe versterkers HDMI 1.3b aansluitingen gebruikt. Dit zijn allemaal 1.3a kabels. Zijn er al kabels met 1.3b? Zo ja, wat zijn de verschillen?
En na 32 pagina's ben je er nog niet achtergekomen dat er geen verschil is? Weird :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

32? Ik heb er maar 8 :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dan heb jij misschien een "hide useless info" filter aan staan. Die wil ik ook wel, ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:57
Je hebt zelfs al hdmi 1.3b1 maar zo blijf je natuurlijk doorgaan.

@tweakernick,
Vorige keer 2 hdmi kabels gekocht voor 12 euro daar maar na een paar keer de tv verschuift te hebben zit er al een knik in plus dat ze bij mij niet eens een geupscaled dvd niet normaal kunnen tonen. Hdmi 1.3a gecertificeerd stond er bij maar dit blijkt dus bullshit aangezien ze niet eens 0.8Gbps kunnen doorpompen. Resulteerde bij mij in kleurvervagingen en beeld niet synchroon met geluid.

[ Voor 75% gewijzigd door Deef_K op 21-10-2008 11:42 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld om te vragen of kabel XYZ goed zou werken of mooi beeld zou geven. Lees gewoon het topic en vorm je zelf een eigen beeld van een mogelijk antwoord.