SgtStrider schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 22:57:
Brad Pitt; sorry hoor, maar je laatste 3 posts zijn een beetje tegenstrijdig. Eerst beweer je dat je wel degelijk verschil gaat zien tussen de goedkope kabel met 1080p op 15 meter en de dure; later beweer je dat de prijs niets uitmaakt. Make your point!
Voor (heel) korte afstanden: beeldkwaliteit 100% identiek tussen een goed signaal leverende el-cheapo kabel en een goed signaal leverende high-end kabel.
Voor (heel) lange afstanden: beeldkwaliteit 100% identiek tussen een goed signaal leverende el-cheapo kabel en een goed signaal leverende high-end kabel.
Echter zeggen dat een dure (lees: 25 Euro of zo vind ik dus al duur he) niet hoeft OMDAT kabel a = kabel b vind ik onzin aangezien het VAAK zo is dat een heeeeeel lange (15m) kabel van een tientje geen goede afscherming hééft (dat hoeft niet zo te zijn maar die kans is groot). Een 1080p-signaal versturen door een 15 meter lange kabel van een tientje zal minder vaak goed gaan dan datzelfde signaal pompen door een kabel die een betere afscherming heeft, en daarom *waarschijnlijk* wat duurder zal zijn.
Echter, ALS je een el-cheapo kabel hebt die het beeld gewoon doorstuurt, zal dat 100% gelijkwaardig zijn als het beeld van een (te) dure andere kabel, dat is duidelijk.
Maar deze materialen spelen, zoals vaak wordt beweerd, waarschijnlijk pas een rol op lange afstanden.
Naja, dat roep ik toch al 100 posts of zo. Maar goed, laatste maal dan:
Korte afstand: ELKE kabel will do
Lange afstand: ELKE kabel will do, MITS goed afgeschermd, en dat is VAAK (maar niet altijd) zo met de wat duurdere kabels.