Gisteren is m'n 430EX gevallen op het beton
Stond op een zwaar manfrotto statief, emt rugtas eraan en werd nog omgeblazen, resultaat: afgebroken flitsschoen, hoekje van de diffuserkap af en flinke deuk/schaaf op de linker bovenhoek.
Dus wat nu....zelf repareren is een optie, een schoentje kost op ebay zo'n $23. Diffuser kapje ook zoiets, maar of ik die vervangen het ook waard vind. Kap voor de kop is ook wel (moeilijk) te vinden maar in verhouding prijzig. resultaat: $23 voetje, werkende flitser maar met beschadiging.
Donor-flitser zoeken...vrij lastig. Heb wel al iemand op fotoapparatuur.nl gemailed dus hopelijk word dat wat.
Voetje fixen, verkopen en 430EX II halen is een optie. 2e hands zijn die krengen vrij duur. Dus relatief veel kosten voor een cosmetisch mooie flits met metalen voetje die wat stiller en sneller is.
Voetje fixen, verkopen en 2e hands 580EX (II) halen, opzich zelfde als hierboven maar dan wel een "upgrade", maar heb ik die extra flitspower wel nodig...
Yongnuo 580EX kloon is misschien een optie maar daar ben ik gewoon wantrouwig om, met een Canon flits weet je in ieder geval dat hij altijd doet wat hij moet doen en met een chineese flitser met reverse engineered protocol...tja kweenie...
Dillema