Hallo,
Ik sta op het punt om zelf een nokia N80ie aan te schaffen, nu heb ik meerdere topics hierover al doorgenomen en heb ik een paar twijfel punten of eerder gezegd jullie advies nodig.
Nou weet ik niet precies of dit in strijd is met de policy die hier heerst aangezien ik een vergelijking trek tussen de n80 en de n73 (die in een ander topic wordt besproken). Het probleem is namelijk dat ik ontzettend twijfel tussen deze twee telefoons.
Het voordeel van de N80 is op het eerste gezicht de wifi functie, nu is mijn vraag aan mensen die deze telefoon al hebben, is er genoeg software voor? gaat internetten lekker op de n80 (natuurlijk een lekker subjectieve vraag, maar goed)?
Het nadeel, wat ik ook lees in dit topic, is de slider. Hoe erg is de speling en vormt het een grote bottleneck? Daarnaast heeft de camera geen auto-focus, is dit te merken (t.o.v. de n73, en dan bedoel ik is er een groot verschil, dat er een verschil is is duidelijk

)?
Het voordeel van de n73 lijkt mij dan ook de auto-focus, aangezien ik best wat fotootjes schiet. Is dit echter van dusdanig kwaliteitsverschil t.o.v. de N80 ? Daarnaast spreekt het candy-bar model mij aan ivm slider slijtage en je hebt geen bewegende delen het is immers een 'solid' geheel.
Ik ga geen internet abonnement (pocket internet o.i.d.) erbij nemen en mijn eerste keus neigt ook naar de n80, omdat deze een wifi functie heeft en ik op die manier toch 'gratis' kan internetten, middels het Wifi netwerk in mijn studentenhuis / uni / ouderlijkhuis etc.
Concluderend: zijn mijn geschetste punten omtrent camera functie en degelijkheid van dusdanig groot verschil tussen beide toestellen dat ik echt moet gaan kijken waar ik de nadruk op moet gaan leggen en denk meer te gaan gebruiken (foto, internet functionaliteit), of doet de degelijkheid / camera functie van n80 marginaal onder t.o.v. de n73 ? Misschien een kleine overbodige vraag, maar zijn er nog andere punten waarom ik op moet letten met betrekking tot de keuze n80 of n73?
Bedankt!
(zoals de faq voorschrijft heb ik mij in beide topics verdiept, maar vind ik het vrij lastig om zelf een vergelijking te trekken, de ervaring van mensen met deze telefoon(s) lijkt mij dan ook handig, vandaar deze reply)