Het Nokia N80 Topic Deel 6

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 10.695 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoepZor schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:05:
Weet iemand een goede site waar 416x352 games en applicaties te vinden zijn? De meeste apps tegenwoordig voor s60v3 zijn allemaal 320x240 waardoor het spelletje of vernaaid wordt weergegeven en / of met witten balken rechts en onderaan.
Site voor apps&games ??? dan even goed googlen, leveranciers genoeg dacht ik zo.
Wat betreft de apps in (352x416) ben nog geen apps tegengekomen die hier niet in werken en heb er heel wat getest de afgelopen tijd... alle top apps werken gewoon ook goed op je N80.

Zijn het Java games/programma's (of ander oud/traag spul!) dan zijn er diverse patches om je game/programma op te blazen en/of te centreren op je schermpje.
Maar dit zijn meestal wat oudere apps/games en zien er dus zo wie zo niet uit :'(

Maar wat de games betreft...
De N80 en dan met name het schermpje in 352x416 bestaat nu eenmaal nog niet zo erg lang.
In het begin waren er bijna geen games voor te krijgen maar nu komt het toch aardig op gang...

Ik vind dat er zat games (zeker de nieuwste) in 352x416 zijn te krijgen hoor!
Meestal staat er alleen maar de standaard resolutie (320x240) op de site vermeld en soms moet je ze dus apart bestellen maar bij andere krijg je gewoon alle uitvoeringen in één.

Ik heb in iedergeval onderstaande games getest en deze zijn geschikt voor de hoge resolutie v/d N80, dus een mooi/scherp/vol schermpjel! :9

-SKYForce Reloaded 240x320/352x416
-K-Rally 240x320/352x416
-Pirates of the Carabean 3 240x320 & 352x416
-UEFA Champions League™ 2006 - 2007 [Mod 240x320 & 352x416]
-Company Of Heroes 240x320 & 352x416
-3D Real Billiards 2007 [240x320-320x240-352x416]
-Arkanoid DX [240x320-320x240-352x416]
-Age of Heroes II Underground Horror [240x320 & 352x416 ]
-Chess Professional 240x320 & 352x416
-Tamagotchi v1.0.96 240x320/352x416
-Crash And Trash J2me [176x208,240x320 & 352x416]
-UNO Challenge 240x320 & 352x416
-4x4 Extreme Rally 3D [176x208,240x320 &352x416]
-Brain Juice Energy [352x416]
-Lord of The Drinks [Modified 240x320 & 352x416]
-Enigma Force v1.0 by Finesse Mobile [352x416]
-Living Mobile Meet The Robinsons [176x208,240x320,352x416]
-Three Countries [240x320 & 352x416]
-LivingMobile Tamagotchi [240x320 & 352x416]
-Hands on Mobile Aquaria [240x320 ,320x240 & 352x416]
-X-Men Genetix [240x320 & 352x416]
-Conquest Acts English Version [240x320 & 352x416]
-Inchville [352x416]
-Wireless Saints Row [178x208, 240x320 & 352x416]
-Taito QIX [240x320 & 352x416]
-Herocraft Blind Fury [240x320 & 352x416]
-ZGroup Mobile Chumba [352x416 & 240x320]
-True Crime New York City [352x416]
-PlayerOne Rugby Super League 352x416 & 240x320
-Night Club Empire 240x320 & 352x416
-Free Style BLOCKS 240x320 & 352x416
-Roland Garros 352x416 & 240x320
-SimCity 352x416
-Sega WonderBoy 240x320 & 352x416
:z :z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 16:19

404error

Page Not Found

Nou DaannO, dit is post 1001, gooi deel 7 maar de lucht in!

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03-2022

Dandelion

Edem Kleetun

IS het ook mogelijk om ergens nieuwe behuizing te kopen voor de N80? Had gister een andere N80 in mijn handen en die voelde toch wel een stukkie robuuster aan...

edit
okay, volgende keer eerst zelf effe zoeken, je m'excuse.
Ik heb http://www.telecomtelecom.nl/?p=30&id=592&gid=2 de onderdelen wel gevonden. Echter, welke delen moet ik nu vervangen om een stevig slide systeem te verkrijgen, iemand enig idee?

[ Voor 44% gewijzigd door Dandelion op 15-06-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dandelion schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:26:
IS het ook mogelijk om ergens nieuwe behuizing te kopen voor de N80? Had gister een andere N80 in mijn handen en die voelde toch wel een stukkie robuuster aan...

edit
okay, volgende keer eerst zelf effe zoeken, je m'excuse.
Ik heb http://www.telecomtelecom.nl/?p=30&id=592&gid=2 de onderdelen wel gevonden. Echter, welke delen moet ik nu vervangen om een stevig slide systeem te verkrijgen, iemand enig idee?
Lijkt mij dat je de binnenbehuizing nodig hebt daar glijdt hij tenslotte overheen. (B-Case)
Je hebt idioot dure originele spullen maar ook spotgoedkoop Chinees spul.
Ga je voor de Chinees, neem er dan meteen twee, want een foutje is zo gemaakt ;)

Maar je kan ook even lang een Nokia Service Point gaan die weten natuurlijk precies wat er vervangen moet worden en/of hoe dat onderdeel heet!
Daarna even googlen...

Wil je zelf knutselen, zie hieronder:

Om te demonteren:
http://www.formymobile.co.uk/n80lcd.htm

Voor onderdelen:
http://www.happymobiel.nl/
http://www.eu-gsm.nl/nokia-n80.html
http://www.gsmpunt.nl/rub....php?merk=Nokia&model=N80
http://www.telecomtelecom.nl/?p=20&id=592

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin mn N80 helemaal zat te worden. Ding is echt vreselijk buggy, zo kan ik geen beltonen meer instellen. Als ik ze instel en ik word gebeld krijg ik de standaard Nokia tune. Onafhankelijk welke beltoon in ook instel.
Een tweede, zeer vervelend, punt is dat als hij in standby staat en het scherm schakelt uit om energie te besparen hij zeer traag reageert zodra ik weer een toets aanraak. Ik krijg dan zeker 3 a 5 seconde een wit scherm voordat het homescreen getoond wordt.
Een derde punt is dat de bouwkwaliteit gewoon dramatisch slecht is, de slider is bij mij na 8 maanden zeer los. Wat inhoudt dat er amper meer een klik te voelen is wanneer je hem dichtschuift.

Gister heb ik hem al helemaal gereset maar dat werkt dus niet, geen enkel effect. Firmware is 4.0623.042. Ik vroeg me af of het misschien beter zou zijn om hem te flashen naar een IE versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:59:
Ik begin mn N80 helemaal zat te worden. Ding is echt vreselijk buggy, zo kan ik geen beltonen meer instellen. Als ik ze instel en ik word gebeld krijg ik de standaard Nokia tune. Onafhankelijk welke beltoon in ook instel.
Een tweede, zeer vervelend, punt is dat als hij in standby staat en het scherm schakelt uit om energie te besparen hij zeer traag reageert zodra ik weer een toets aanraak. Ik krijg dan zeker 3 a 5 seconde een wit scherm voordat het homescreen getoond wordt.
Een derde punt is dat de bouwkwaliteit gewoon dramatisch slecht is, de slider is bij mij na 8 maanden zeer los. Wat inhoudt dat er amper meer een klik te voelen is wanneer je hem dichtschuift.

Gister heb ik hem al helemaal gereset maar dat werkt dus niet, geen enkel effect. Firmware is 4.0623.042. Ik vroeg me af of het misschien beter zou zijn om hem te flashen naar een IE versie.
Meteen Flashen dat ding naar een N80IE, daar wordt hij alleen maar beter van, gezien de problemen die je nu hebt!

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:25:
[...]

Meteen Flashen dat ding naar een N80IE, daar wordt hij alleen maar beter van, gezien de problemen die je nu hebt!

Succes.
Ja denk dat ik dat ook ga doen ja.

Hoewel ik de meeste problemen zojuist heb opgelost na het doornemen van dit topic. Ik kwam daar die reset code tegen. Deze heeft gewerkt, beltonen doen het weer en hij is minder traag. Toch even verdiepen in het flashen naar een IE. Lijkt me wel prettig eigenlijk.

edit
Goed poging gewaagd maar mn telefoon wil met geen mogelijkheid verbinding maken met de pc via de USB kabel. Het lijkt wel alsof de pc hem helemaal niet herkend! Er gebeurt niks, geen geluidje dat je iets aansluit, gewoon niks.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:59:
[...]

Ja denk dat ik dat ook ga doen ja.

Hoewel ik de meeste problemen zojuist heb opgelost na het doornemen van dit topic. Ik kwam daar die reset code tegen. Deze heeft gewerkt, beltonen doen het weer en hij is minder traag. Toch even verdiepen in het flashen naar een IE. Lijkt me wel prettig eigenlijk.

edit
Goed poging gewaagd maar mn telefoon wil met geen mogelijkheid verbinding maken met de pc via de USB kabel. Het lijkt wel alsof de pc hem helemaal niet herkend! Er gebeurt niks, geen geluidje dat je iets aansluit, gewoon niks.
Maar ik dacht dat je al alles had gedaan... dus ook harde reset enz. accu verwijderd enz.

Als je twijfeld aan de werking van je telefoon in het LAATSTE geval altijd even een harde reset geven.
En als het mogelijk is dan wel eerst even een backup maken natuurlijk.
Na de harde reset is hij in iedergeval weer in dezelfde software-staat als toen je hem kocht.
Werkt het daarna nog niet dan heb je een (hardware) probleem 8)7
Werkt het wel, dan kan je de backup weer terugzetten... :)

Maar wat betreft het niet verbinden met je PC:
Verwijder eerst even de Nokia-Software van je PC en start je PC daarna even opnieuw op en installeer de Nokia Software opnieuw en sluit daarna de telefoon weer aan.
Dan moet alles toch wel weer werken!

Zoniet ga dan even langs een Nokia Center en laat hun de nieuwe firmware er even opzetten (is zo gebeurd!)

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:16

DataGhost

iPL dev

Mwah, voordat er uberhaupt een verbinding wordt gemaakt (en je telefoon wordt herkend) word je met de standaardinstellingen gevraagd wat voor USB-verbinding je tot stand wilt brengen. Probeer wat aan je kabel te frotten (telefoonzijde), maak de contactjes schoon (kabel en telefoon), etc etc. De kabel kan nogal brak contact maken namelijk. Je ziet op het display van je telefoon gauw genoeg iets gebeuren :) Verder het ding niet aanraken als je verbinding hebt, in ieder geval bij mij is de verbinding zo verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoepZor schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:05:
Weet iemand een goede site waar 416x352 games en applicaties te vinden zijn? De meeste apps tegenwoordig voor s60v3 zijn allemaal 320x240 waardoor het spelletje of vernaaid wordt weergegeven en / of met witten balken rechts en onderaan.

@Repeat, ik zou nu voor de E65 gaan, is dunner, minder gammel en beschikt over een groter scherm met de 320x240 resolutie, dus meeste software draait probleemloos. Enige voordeel van de N80 is de beeldscherpte en de 3 megapixel camera.
lekker is dat, net de N80 gekocht na veel wikken en wegen :{
Maar ik ga er vanuit dat dit ook een prima toestel is, en anders heb ik 2 jaar garantie :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 22:58:
[...]

lekker is dat, net de N80 gekocht na veel wikken en wegen :{
Maar ik ga er vanuit dat dit ook een prima toestel is, en anders heb ik 2 jaar garantie :)
Natuurlijk is dit een goed toestel, deze specificaties heeft géén ander toestel! :9

Dan heb je toch goed gewikt en gewogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:46:
[...]

Maar ik dacht dat je al alles had gedaan... dus ook harde reset enz. accu verwijderd enz.

Als je twijfeld aan de werking van je telefoon in het LAATSTE geval altijd even een harde reset geven.
En als het mogelijk is dan wel eerst even een backup maken natuurlijk.
Na de harde reset is hij in iedergeval weer in dezelfde software-staat als toen je hem kocht.
Werkt het daarna nog niet dan heb je een (hardware) probleem 8)7
Werkt het wel, dan kan je de backup weer terugzetten... :)

Maar wat betreft het niet verbinden met je PC:
Verwijder eerst even de Nokia-Software van je PC en start je PC daarna even opnieuw op en installeer de Nokia Software opnieuw en sluit daarna de telefoon weer aan.
Dan moet alles toch wel weer werken!

Zoniet ga dan even langs een Nokia Center en laat hun de nieuwe firmware er even opzetten (is zo gebeurd!)

Succes.
Ja ik had alles geprobeerd behalve die harde reset met de toetsencombinatie. Hetgeen dus gewerkt heeft. Ik had al alle software van mijn telefoon afgegooid dus ik snap niet wat het nou was. Maar goed het werkt dus weer. Daar ben ik erg blij mee. Backup had ik uiteraard gemaakt, anders was ik het haasje geweest :P.

Wat betreft de Nokia suite, dat ga ik zo even proberen. Misschien is de pop poort vies of iets dergelijks. Dat is natuurlijk ook mogelijk.
Ik ga het zo proberen, ik laat jullie horen of het lukt of niet.

Bedankt voor het uitgebreide antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ervaring met screenprotectors voor de N80? Lijkt me nl wel handig nu ik geen klaptelefoon meer heb, dit scherm beschadigt natuurlijk sneller.
Op eBay staan er genoeg, maar welke is goed, of maakt dat niet zoveel uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik geen screenprotectors en heb hem al bijna 9 maanden. Zit nog geen kras op en ik ben er niet ontzettend zuinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:08
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:07:
[...]

Ja ik had alles geprobeerd behalve die harde reset met de toetsencombinatie. Hetgeen dus gewerkt heeft. Ik had al alle software van mijn telefoon afgegooid dus ik snap niet wat het nou was. Maar goed het werkt dus weer. Daar ben ik erg blij mee. Backup had ik uiteraard gemaakt, anders was ik het haasje geweest :P.

Wat betreft de Nokia suite, dat ga ik zo even proberen. Misschien is de pop poort vies of iets dergelijks. Dat is natuurlijk ook mogelijk.
Ik ga het zo proberen, ik laat jullie horen of het lukt of niet.

Bedankt voor het uitgebreide antwoord.
Ik heb altijd gedonder met die kabel. Moet em altijd iets naar beneden duwen om verbinding te maken en als die verbinding er is dan verschijnt er een USB teken rechtsboven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:46:
Hebben jullie ervaring met screenprotectors voor de N80? Lijkt me nl wel handig nu ik geen klaptelefoon meer heb, dit scherm beschadigt natuurlijk sneller.
Even googlen... want ik ben die vent zijn site kwijt, maar ik had een originele Brando Ultra Clear gevonden voor 6 eurie's (incl. verzendkosten) wel vooruitbetalen, perfect dus, want scheelt een stuk met de winkelprijzen. Deze zijn het echt het beste en precies op maat, hoef je dus niet voor te tobben of met imitatie troep te lopen sukkelen.

Voor het zicht je merkt niet eens dat hij er op zit! Je moet echt heel goed kijken wil je dat ding zien zitten! Echt geen helderheidsverschil!

Maar het is volgens mij beetje overbodig, want de coating van het schermpje is krasbestendig genoeg, heb maanden zonder gedaan (gewoon in broekzak, strand geweest enz.) geen krasje !!!
Maar meer uit angs van je weet maar nooit... heb ik zo'n dingetje aangeschafd, geef toch een veiliger gevoel.
Vond het wel lastig om de folie op te brengen (zonder stofjes dan), maar je kan die dingen gewoon afspoelen onder de kraan en dan weer opplakken, na een tijdje lukt het je wel...

Of je kan zo'n Crystal Case Nemen, dan is heel je telefoon super beschermd! die had hij ook voor €4,00 per stuk of zo. Heb er daar meteen twee van genomen.

Ik had de Crystal Case aangebracht op mijn telefoon.
En laat ik daarna nou net toevallig mijn telefoon (tijdens het internetten op de w.c) ;) op de grond vallen...
Meteen die Crystal Case kapot, maar mijn telefoon gelukkig géén krasje... :D

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 15:19:
[...]

Ik heb altijd gedonder met die kabel. Moet em altijd iets naar beneden duwen om verbinding te maken en als die verbinding er is dan verschijnt er een USB teken rechtsboven ;)
Als de pinnetjes nog zitten zoals ze horen te zitten (telefoon en/of kabelinterface), ontvet ze dan eventjes met een wattestaafje met wat alcohol of zo!

Of neem een ander kabeltje! kost niet zo veel.
http://www.datakabelshop....Path=21_28&products_id=28

Maak desnoods verbinding via Bluetooth, natuurlijk wel rete langzaam t.o.v. kabel, maar dan heb je helemaal geen kabel meer nodig! Voor synchroniseren of apps/games installeren werkt het goed. maar natuurlijk niet voor een firmware-update gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 16:32:
[...]

Even googlen... want ik ben die vent zijn site kwijt, maar ik had een originele Brando Ultra Clear gevonden voor 6 eurie's (incl. verzendkosten) wel vooruitbetalen, perfect dus, want scheelt een stuk met de winkelprijzen. Deze zijn het echt het beste en precies op maat, hoef je dus niet voor te tobben of met imitatie troep te lopen sukkelen.

Voor het zicht je merkt niet eens dat hij er op zit! Je moet echt heel goed kijken wil je dat ding zien zitten! Echt geen helderheidsverschil!

Maar het is volgens mij beetje overbodig, want de coating van het schermpje is krasbestendig genoeg, heb maanden zonder gedaan (gewoon in broekzak, strand geweest enz.) geen krasje !!!
Maar meer uit angs van je weet maar nooit... heb ik zo'n dingetje aangeschafd, geef toch een veiliger gevoel.
Vond het wel lastig om de folie op te brengen (zonder stofjes dan), maar je kan die dingen gewoon afspoelen onder de kraan en dan weer opplakken, na een tijdje lukt het je wel...

Of je kan zo'n Crystal Case Nemen, dan is heel je telefoon super beschermd! die had hij ook voor €4,00 per stuk of zo. Heb er daar meteen twee van genomen.

Ik had de Crystal Case aangebracht op mijn telefoon.
En laat ik daarna nou net toevallig mijn telefoon (tijdens het internetten op de w.c) ;) op de grond vallen...
Meteen die Crystal Case kapot, maar mijn telefoon gelukkig géén krasje... :D

Succes.
Met zo'n crystal case komt er weer een paar mm bovenop, en de telefoon is van zichzelf al fors, dus dat vind ik een beetje té :P Maar ik zal zoeken naar die screen protector, bedankt voor je tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 16:53:
[...]

Met zo'n crystal case komt er weer een paar mm bovenop, en de telefoon is van zichzelf al fors, dus dat vind ik een beetje té :P Maar ik zal zoeken naar die screen protector, bedankt voor je tip. :)
Valt echt wel mee, omdat het doorzichtig is merk je het mm verschil niet eens op!
Geen probleem met je sleutels & telefoon in je zak tenminste ;)

Trouwens kijk hier eens bij deze kosten zo ook maar 8 eurie's, geen geld voor een krasvrij schermpje ;)

http://www.palmcase.nl/page.htm?screen-protector.asp

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had em net op de brando site gevonden. 10 dollar incl verzending (7 dollar + 3 dollar verzenden), ook geen geld dus :)

Is die crystal case dus? Ik denk dat zo'n laagje plexiglas al gauw 2 mm dit is (per kant dus?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:02:
Ik had em net op de brando site gevonden. 10 dollar incl verzending (7 dollar + 3 dollar verzenden), ook geen geld dus :)

Is die crystal case dus? Ik denk dat zo'n laagje plexiglas al gauw 2 mm dit is (per kant dus?)
10 dollar ??? neem hem dan op die site die ik hierboven heb vermeld! Dan weet je zeker dat je hem krijgt.

En de afmetingen v/d case:
Hij is slechts 1mm dik, dus je merkt er bijna niks van heb het net voor je opgemeten.
Werkt voor mij beter dan een hoesje of zoiets, nu is alles bereikbaar en kan hem meteen openschuiven enz. ideaal gewoon!
Bovendien vind ik dat de telefoon makkelijker opengaat met deze case.

Met Crystal Case, kan je gewoon je duim op je scherm zetten en naar bovenschuiven!
Zonder Crystal Case, dan ga ik echt niet op mijn schermpje drukken 8)7 dan schuif ik hem open aan de onderkant van de telefoon, beetje lastiger dus met als gevolg dat hij makkelijker uit je handen glijdt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:46:
Zonder twijfel de Brando Ultraclear. Voor 10 dollar vanaf Brando zelf inclusief verzending vanuit HongKong. Ik heb hem voor m'n N80 gehad en nu ook eentje voor m'n N95 echt geweldig. Je ziet niet eens dat ie erop zit.
Erop zetten is inderdaad soms een beetje lastig, maar gewoon blijven oefenen en proberen tot hij er perfect opzit zonder bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Zo, dit topic zit weer vol en we kunnen hier weer verder:

Het Nokia N80 Topic | Deel 7

Dus dan is het niet de bedoeling dat er alsnog 5 posts na deze post komen, mocht je nog een vraag willen beantwoorden uit dit topic: kopieer die vraag dan en post hem in het nieuwe topic aub!

Veel plezier in deel 7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>> Het Nokia N80 Topic | Deel 7

Daar verder graag :)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.