Oke bedankt voor je info.
@dibasta
sidder.nl
en hoe is de standby tijd met de nieuwe firmware??
sidder.nl
en hoe is de standby tijd met de nieuwe firmware??
hoe krijg ik het voor elkaar
dat de flitser bij mijn camera op automatisch blijft staan
hij gaat bij mij standaard namelijk weer op helemaal uit
n80 met nieuwste firmware
dat is alleen zo bij macro modus, zet em in de andere modus en hij staat standaard op automatischxtrme schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:58:
hoe krijg ik het voor elkaar
Verwijderd
vraagje over firmware-updates.. moet je opeenvolgend updaten als je er een paar hebt gemist, of kun je ook alleen de laatste gebruiken?
Je kunt alleen de laatste gebruiken, tenzij je een nsp bezoekt of zelf het programma phoenix ter hande neemt. Maar dat terzijde.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:20:
vraagje over firmware-updates.. moet je opeenvolgend updaten als je er een paar hebt gemist, of kun je ook alleen de laatste gebruiken?
Verwijderd
Nee hoor, je kan alleen maar meteen de laatste/nieuwste updaten!Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:20:
Maar na het updaten kan je NIET meer terug naar je vorige versie, mocht hij niet bevallen, dus denk eerst goed na waarom je hem wilt updaten...
Ik en met mij vele andere slachtoffers vinden persoonlijk de nieuwe v4.0707.07 ECHT niet beter dan mijn vorige v4.0632.0.38!
Dus lees eerst even de forum's er op na, dan weet je wat je te wachten staat...
Verwijderd
Dat begreep ik ja... Ik heb nu nog v4.0632.0.38 en denk dat ik dat maar even zo hou. Moest 't meer weten voor de N73 van m'n vrouw, die loopt 'n paar updates achter en de camera loopt vaak vast..Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:28:
[...]
Ik en met mij vele andere slachtoffers vinden persoonlijk de nieuwe v4.0707.07 ECHT niet beter dan mijn vorige v4.0632.0.38!
BTW, doet turbo msn eigenlijk aan lifetime updates?
Verwijderd
Voor je N80, heel verstandig, laat ze eerst maar eens al die fouten in v4.0707.07 oplossen!Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:56:
[...]
Dat begreep ik ja... Ik heb nu nog v4.0632.0.38 en denk dat ik dat maar even zo hou. Moest 't meer weten voor de N73 van m'n vrouw, die loopt 'n paar updates achter en de camera loopt vaak vast..
BTW, doet turbo msn eigenlijk aan lifetime updates?
En wat betreft die N73 van je vrouw, dit is een N80 forum dus voor je N73 firmwares even zoeken in het jusite forum.
En de LifeTime Updates van Turbo MSN, zou het niet weten heb hem toen aangeschaf voor iets van 20 euro of zoiets, dacht ik! Daarna eigenlijk nooit meer een update gedaan.
De site is trouwens plat... www.mobileinttech.com
Verwijderd
Firmware N73 is duidelijk, maar vroeg 't liever hier dan daar
Site turbo msn plat, idd, daarom de vraag
Thnx, once again!
Verwijderd
Ik heb alle N80 topics aardig doorgezocht maar ben dit probleem nog niet tegengekomen, sinds kort heb ik het volgende met mijn N80 (4.0623.0.41):
Als ik iemand bel of gebeld word dan hoor ik de persoon aan de andere kant van de lijn niet. De andere persoon hoort mij wel. Soms helpt ophangen en opnieuw bellen, soms helpt alleen de telefoon compleet opnieuw opstarten. Iemand een idee?
Als ik iemand bel of gebeld word dan hoor ik de persoon aan de andere kant van de lijn niet. De andere persoon hoort mij wel. Soms helpt ophangen en opnieuw bellen, soms helpt alleen de telefoon compleet opnieuw opstarten. Iemand een idee?
Misschien de telefoon niet op de kop vasthouden[
Hapert het luidsprekertje misschien? Dat had ik namelijk ook, heb 'm toen opengeschroeft en wat gerommeld en toen deed 'ie het weer. Je kunt dit controleren door te testen of de toetstonen het (soms) niet doen.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:06:
Ik heb alle N80 topics aardig doorgezocht maar ben dit probleem nog niet tegengekomen, sinds kort heb ik het volgende met mijn N80 (4.0623.0.41):
Ook maar dat ik dat weet!
Verwijderd
Ik heb geprobeerd om Manhattan op mijn N80 te zetten maar krijg constant Update Fout in beeld, heb het geprobeerd via het verkregen sms van Nokia en via de link gedownload en met een sis bestand van Manhattan. Ik kan op geen van de 2 manieren installeren, weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?
Alvast bedankt .
Edit: mini SD verwijderd en zonder kaart geinstalleerd,werkt nu 100%, maar wat een F*CK programma. Geef mij maar Profimail.
Alvast bedankt .
Edit: mini SD verwijderd en zonder kaart geinstalleerd,werkt nu 100%, maar wat een F*CK programma. Geef mij maar Profimail.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 15:04 ]
Verwijderd
Hoe gaat FOTA in zijn werk? en welke handelingen moet ik dan verrichten en is het zin vol om dit te doen?Moning2 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 15:00:
[...]
Ik heb dat soms, meestal draait ie wel mijn eigen ingestelde toontje, ook na de update, en FOTA is firmware update over the air, kun je via gprs/wlan/etc. de firmware updaten
fota is gewoon een firmware upgrade, of dat zinvol is mag je zelf uitzoeken, om dat te doen ga je naar het mapje connectiviteit en dan apparaat beheer (app. beheer) en kies je in opties voor controleren op updatesVerwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:54:
[...]
Hoe gaat FOTA in zijn werk? en welke handelingen moet ik dan verrichten en is het zin vol om dit te doen?
Begrijpt niemand wat ik bedoel?Verstekbakker schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:03:
[...]
Maar waarom start hij niet gewoon een speler zoals dat op mijn PC gebeurt? Is dat ook mogelijk?
Hetzelfde vraag ik me af voor Flash dingetjes, is daar een plugin voor om ze in het browservenster 'af te spelen'?
Gepost met m'n N80i!
omdat waarschijnlijk het geen geldige link is voor realplayer en dan opent ie em niet, en flash dingetjes kun je niet direct in de browser afspelen, de swf moet je los openen met de flash playerVerstekbakker schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:03:
[...]
Maar waarom start hij niet gewoon een speler zoals dat op mijn PC gebeurt? Is dat ook mogelijk?
Hetzelfde vraag ik me af voor Flash dingetjes, is daar een plugin voor om ze in het browservenster 'af te spelen'?
Verwijderd
Hallo, even een vraagje, wil iemand mij vertellen hoe ik op internet kan met mijn telefoon via de router van mijn oorspronkelijke internet(multikabel) zodat ik dus geen kosten heb. Verwijzen mag natuurlijk ook. bij voorbaat dank
Verwijderd
En dat noem jij even een vraagje,Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 18:45:
Hallo, even een vraagje, wil iemand mij vertellen hoe ik op internet kan met mijn telefoon via de router van mijn oorspronkelijke internet(multikabel) zodat ik dus geen kosten heb. Verwijzen mag natuurlijk ook. bij voorbaat dank
nou ik ben de beroerste niet dus geef ik toch even een antwoordje...
Lees dit forum nou eerst eens GOED door, staat allemaal in beschreven en je moet zelf ook even een heel klein beetje nadenken natuurlijk.
Succes.
Verwijderd
Bedankt voor je reactie, maar ik heb dit forum wel doorgenomen maar niets specifieks gevonden. noem desnoods een pagina nummer, aub.
Verwijderd
Tik bij quicksearch "wlan" of "wifi" in en gij zult vinden. Er staat in dit forum een heleboel info over. Succes.Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:51:
Bedankt voor je reactie, maar ik heb dit forum wel doorgenomen maar niets specifieks gevonden. noem desnoods een pagina nummer, aub.
Verwijderd
Weet iemand of ik de camera toets kan uitschakelen die aan de zijkant zit?
Steeds als ik de nokia in de carkit doe, schakelt de camera aan, dit is erg irritant.
Dit komt omdat de camera toets dan ingedrukt wordt, en hierdoor springt dus de camera aan.
Iemand ideeen?
Alvast bedankt,
Dwarrelski
Steeds als ik de nokia in de carkit doe, schakelt de camera aan, dit is erg irritant.
Dit komt omdat de camera toets dan ingedrukt wordt, en hierdoor springt dus de camera aan.
Iemand ideeen?
Alvast bedankt,
Dwarrelski
Dus er is geen browser die zulke dingen ondersteunt... Lijkt me sterk...Moning2 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 11:08:
[...]
omdat waarschijnlijk het geen geldige link is voor realplayer en dan opent ie em niet, en flash dingetjes kun je niet direct in de browser afspelen, de swf moet je los openen met de flash player
Het moet toch wel mogelijk zijn om het apparaat zo te gebruiken alsof ik mijn PC gebruik?
"Die ene site" is helaas down, dus ik kan er niet naar zoeken.
Nou, als er gezegd wordt dat je realplayer nodig hebt dan is niet direct het resultaat dat er geen enkele browser is die dat ondersteundVerstekbakker schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 01:06:
[...]
Dus er is geen browser die zulke dingen ondersteunt... Lijkt me sterk...
Het moet toch wel mogelijk zijn om het apparaat zo te gebruiken alsof ik mijn PC gebruik?
"Die ene site" is helaas down, dus ik kan er niet naar zoeken.
Opera kan je proberen, misschien dat flash daarin wel werkt.
Verwijderd
Flash werkt niet in opera of in de Web-browser. Enkel in de diensten-browser werkt flash. Dit is de meest simpele zonder paginapreview enzo. Succes.
Verwijderd
Mijn N80 was kapot. Het toetsenbord was heel zwaar met openen. En wat toetsen die een eigen leven gingen lijden.
Na 5 weken kon ik hem eindelijk ophalen, maar toen kwam de grote MAAAAAAAAAAAAAR
Die slimme mensen bij de repair afdeling die mijn telefoon hadden gemaakt. Hadden zwarte toetsen in een zilvere n80 gezet. Dus wacht nu alweer 2 weken op me gsm. Hopelijk doen ze het nu wel goed
Na 5 weken kon ik hem eindelijk ophalen, maar toen kwam de grote MAAAAAAAAAAAAAR
Die slimme mensen bij de repair afdeling die mijn telefoon hadden gemaakt. Hadden zwarte toetsen in een zilvere n80 gezet. Dus wacht nu alweer 2 weken op me gsm. Hopelijk doen ze het nu wel goed
Verwijderd
Of je had een zwarte waar ze een zilveren cover op hebben gezet?Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:09:
Mijn N80 was kapot. Het toetsenbord was heel zwaar met openen. En wat toetsen die een eigen leven gingen lijden.
en dan alleen nog de 'oude' flash 5 (of welke was het), de nieuwe flash player lite 2.1 kun je gratis downloaden van adobe, deze speelt flash 7 (en ouder dus...) filmpjes afVerwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:39:
Flash werkt niet in opera of in de Web-browser. Enkel in de diensten-browser werkt flash. Dit is de meest simpele zonder paginapreview enzo. Succes.
Verwijderd
haha nee. ik had de zilvere n80 versie. toen die net uit was.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:47:
[...]
Of je had een zwarte waar ze een zilveren cover op hebben gezet?
maar ze hebben in het zilvere front zwarte toetsen gezet. vind het persoonlijk zelf niet mooi
Verwijderd
Je houdt er wel een special edition aan overVerwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:39:
[...]
haha nee. ik had de zilvere n80 versie. toen die net uit was.
maar ze hebben in het zilvere front zwarte toetsen gezet. vind het persoonlijk zelf niet mooi
Verwijderd
Ik gebruik een N80 in combinatie met een Nokia ck-7w carkit. Op de N80 draait tomtom prima. Telefoongesprekken "hoor" ik prima via de speakers van mijn autoradio. Als ik de N80 aan de carkit koppel krijg ik tot mijn grote ergernis de tomtom stem niet via de speakers te horen. Als ik het tomtom geluid wil horen moet ik N80 en carkit dus niet gekoppeld hebben.
Telefoon aan de carkit>geen tomtom geluid. Wel tomtom geluid> geen telefoontjes via carkit.
Ik lees her en der dat er anderen zijn die hetzelfde probleem hebben, maar een oplossing voor het probleem heb ik nog niet kunnen vinden.
Is er iemand met goede ideeen/tips?
Telefoon aan de carkit>geen tomtom geluid. Wel tomtom geluid> geen telefoontjes via carkit.
Ik lees her en der dat er anderen zijn die hetzelfde probleem hebben, maar een oplossing voor het probleem heb ik nog niet kunnen vinden.
Is er iemand met goede ideeen/tips?
Verwijderd
Hallo,
ik zit dus met het zelfde probleem als IKKE op pag 37
alleen staat er dus niet hoe dit eigenlijk op gelost is geraakt?
Is het mogelijk om dit even te laten weten IKKE?
Kan ik je toevoegen op msn?
er is geen oplossing bekend zover ik weet, het is pech en tijd voor een nieuwe firmware of een defect toestel, ga maar naar een nokia service point, zullen ze em waarschijnlijk opsturen en dat kan even duren...Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:27:
Hallo,
Verwijderd
Ik vraag me af hoe het nou echt zit met de accu van dit ding;
Hoe lang doet ie het als je hem alleen maar neerlegt en verder niet mee belt of sms't oid. Dus niet aanzitten (wel ingeschakeld uiteraard)?
En hoe is dit als je hem wel gebruikt voor een beetje sms'en en wat korte gesprekken?
Want ik lees dat ie het soms niet eens een dag uithoudt
Zou wel erg zonde zijn want ik vind het een enorm mooi toestel met imo ongeëvenaarde functies.
Hoe lang doet ie het als je hem alleen maar neerlegt en verder niet mee belt of sms't oid. Dus niet aanzitten (wel ingeschakeld uiteraard)?
En hoe is dit als je hem wel gebruikt voor een beetje sms'en en wat korte gesprekken?
Want ik lees dat ie het soms niet eens een dag uithoudt
Verwijderd
Op dit moment bel ik weinig en sms af en toe, en houdt het 3 dagen vol.Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:02:
Want ik lees dat ie het soms niet eens een dag uithoudtZou wel erg zonde zijn want ik vind het een enorm mooi toestel met imo ongeëvenaarde functies.
Als ik veel bel en sms houdt hij 1,5 dag vol.
Ik laad de N80 elke dag wel op.
Ik heb inmiddels vier laders: twee 220 volt, één 5 volt USB en één 12 volt auto. Moet zeggen dat het probleem van batterijduur daarmee aardig opgelost is
Verwijderd
Een paar minuten bellen per dag, een enkel sms-je, minimaal een half uurtje radio en 20 minuten een spelletje per dag en hij gaat 3 dagen mee ('s nachts uit). Accu is dan wel zo goed als helemaal leeg. Wanneer je er helemaal niets mee doet en je laat de telefoon in slaapstand, dan doe je er zeker 4 tot 5 dagen mee. Met de nieuwste firmware wordt de telefoon ook weer zuiniger. Er zijn alleen weer wat bugs aangetroffen waardoor ik hem zelf nog niet ga updaten.
Verwijderd
Klopt een beetje maar ligt natuurlijk allemaal aan hoe heb je hem ingesteld en wat doe je er mee.Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:02:
Want ik lees dat ie het soms niet eens een dag uithoudtZou wel erg zonde zijn want ik vind het een enorm mooi toestel met imo ongeëvenaarde functies.
Toen ik hem kocht...
Niet goed opgeladen omdat je natuurlijk zo snel mogelijk met dat ding aan de slag wil...
En je zit lekker van alles en nog wat te proberen en alles staat ingesteld op volle sterkte.
Toen ik in slaap was gevallen met muziek op stond ik ook stom te kijken de andere ochtend hij was echt helemaal leeg!
Stom dat ik was, mijn Bluetooth & WiFi hadden ook heel de dag & nacht aangestaan enz..
Na een tijdje weet je precies waar je op moet letten... en heb je echt die problemen niet meer.
[Intensief gebruik]
Als je alle toeters en bellen optimaal aangezet of als je heel de dag zit te gamen met het geluid aan en de verlichting v/h schermpje ook nog op volle sterkte zet en je bluetooth aanzet en je WiFi constant ingeschakeld houdt om heel de dag online te zijn met MSN en/of constant laat zoeken naar nieuwe netwerken... enz.
Tja dan houdt hij het inderdaad maar een héél kleine krappe dag uit!
Maar géén enkel apparaat (notebook) of andere telefoon gaat dan dagen mee met maar één acculading.
Dus dat is allemaal normaal mijn inziens.
We willen allemaal van alles doen en dat ding dan 't liefst maar 1x in de week opladen, maar helaas...
hij loopt nu eenmaal niet op kernenergie!
En vergelijken met andere telefoons gaat moeilijk omdat die net weer iets andere hardware hebben...
Zo heeft de N80 een veel scherper schermpje (352 x 416 pixels) dan de meeste andere toestellen, is natuurlijk beter voor internetten enz. is gewoon scherper en je ziet veel meer... maar dit kost ook meer energie.
Kijk bijvoorbeeld maar naar een N95&N73 deze standaard-schermpjes hebben slechts (240 x 320 pixels) maar is qua afmetingen wel ietsje groter dan een N80 schermpje, moet ook wel dan lijkt het nog wat!
Zo te minder pixels je schermpje zo te minder stroom verbruikt hij, dus het is net wat je wilt...
[Hangt allemaal af van...]
-Geheugenkaart
Bovendien ligt het er ook aan welk geheugenkaartje je gebruikt... meer geheugen vreet ook meer stroom. Mijn vorige (Sony Ericcson) ging ook dagen lang mee (met 512 MB kaartje) maar ja toen ik er een 2 GB Kaartje in stopte moest hij opeens elke dag aan de lader en dat ding had veel minder toeters en bellen.
-Zet je Bluetooth uit als je het niet gebruikt.
-Laat je WiFi niet onnodig zoeken naar nieuwe netwerken.
-Laat je GPRS/WIFi niet onnodig aanstaan als je het niet (meer) gebruikt.
-Stel je verlichting niet te hoog in.
-Houdt de uitschakeltijd van je schermpje zo kort mogelijk.
-Gebruik geen onnodige screensavers.
-Draai geen onnodige toepassingen op de achtergrond, en sluit een programma netjes af als je het niet gebruikt!
-Zet de toetstonen uit, scheelt ook weer wat...
Enz.
Dan gaat hij opeens wel dagen mee...
[Mijn situatie]
Ik spreek nu even voor me zelf, heb gewoon een 2GB kaartje in gebruik en gebruik elke dag ca. 1/2 uur Internet via WiFi en ca. een 1/2 uurtje Internet via GPRS voor mail/msn/surfen.
Tijdens het autorijden ca. 1,5 uur per dag heb ik Bluetooth aan voor mijn Jabra headset en voor Navigatie GPS (Bluetooth), dus dan staat mijn schermpje/bluetooth constant aan).
Soms af en toe een spelletje en een paar belletjes per dag en daarna nog ca. 10 minuten gratis bellen naar Spanje (via WiFi-VOIP).
En dit alles zonder problemen met de accu.
Bij thuiskomst zet ik hem automatisch in de lader, want het internetten/games vreet natuurlijk stroom en de ene dag doe je dat meer dan de andere dag.
Als je niet belt en/of wordt gebeld en/of een beetje belt en je stelt hem normaal in dan gaat hij ook dagen mee, net zo als een standaard telefoon, maar dat ligt natuurlijk wel aan je instellingen.
Succes.
For obvious reasons is mn telefoon niet te zien op de fotodelpit schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:03:
Ik heb inmiddels vier laders: twee 220 volt, één 5 volt USB en één 12 volt auto. Moet zeggen dat het probleem van batterijduur daarmee aardig opgelost is

Ik kan mijn telefoon er (wel met moeite, ik zit er nog aan te denken een tweede batterijpack parallel te schakelen) minstens 1 keer mee opladen, 2 keer lukt denk ik ook nog wel maar dat wordt een stuk lastiger (poging was vanaf lege accu). Ik had toch iets meer verwacht van 1800mAh batterijen, maar ja. Ideaal voor op festivals van 3 dagen ofzo
Verwijderd
Bedankt voor je goede reply. Zo klinkt het idd al een stuk beter dan al die horrorverhalen die je op internet leest
Het probleem kwam bij mij dus spontaan, en verdween ook weer spontaan. Inmiddels heb ik het probleem wel weer, en nu voor al bijna 2 dagen. Zijn er niet meer mensen met dit probleem?Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:27:
Hallo,
Verwijderd
[quote]IKKE86 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:31:
[...]
[...]
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 12:50 ]
Is die opsomming van wat je wel/niet moet doen niet iets voor de TS?
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Verwijderd
Hoe zit het met de (speling van de) slider van de N80's die nu verkocht worden, nog steeds zo gammel als de eerste modellen of zijn ze nu wel goed ?
Verwijderd
Volgens mij is er in het productieproces niets veranderd m.b.t. het slidermechanisme. Overigens is het niet "gammel", maar zit er een kleine speling op de slider die wat mij betreft zeer acceptabel is.
Dat was bij mij in het begin zo, maar nu is ie toch echt wel gammel hoor!Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 08:45:
Volgens mij is er in het productieproces niets veranderd m.b.t. het slidermechanisme. Overigens is het niet "gammel", maar zit er een kleine speling op de slider die wat mij betreft zeer acceptabel is.
Maar goed, blijkbaar standaard nokia probleem als ik de N95 topics zo lees...
Verwijderd
Ja in principe wel. Iedereen heeft wel speling in de slider.Dandelion schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:17:
[...]
Dat was bij mij in het begin zo, maar nu is ie toch echt wel gammel hoor!
Maar de één stoort zich er gewoon meer aan dan een ander.
Ik zelf vind het nogal mee vallen, maar in principe heb je gelijk, het is slordig en getuigd niet van kwaliteit.
Geldt tevens voor het loszittende N80(IE) accu-dekseltje.
Maar ja, dan kan je zelf simpel oplossen door één of twee stukjes isolatietape op de binnenkant van het accu-dekseltje te plakken. Dan voelt dat in iedergeval ook al weer wat steviger aan.
Onderstaande geldt natuurlijk alleen als je géén garantie meer hebt...
Als de speling ECHT te hinderlijk/erg wordt (meer dan 2 à 3mm speling) en je géén garantie meer hebt , maak hem dan open en knijp voorzichtig met een klein tangetje het gleufje ietsje dicht (uit het zicht). Wel opletten dat je niet te ver/hard knijpt anders gaat hij weer te stroef open!
Wil je niet knijpen vult het eventueel op met een heel klein drupje zuurvrije siliconenkit.
Je ziet het wel wat ik bedoel als je hem openmaakt.
Hoe je je N80 openmaakt zie je hieronder:
http://www.formymobile.co.uk/n80lcd.htm
Een oplossing voor het N95 slider probleem vind je hier:
http://n95slidefix.blogsp...de-for-n95-slide-fix.html
Maar het is inderdaad triest van Nokia dat ze dergelijke toestellen met zo'n slider ontwerp op de markt brengen.
Het beste is gewoon blijven klagen bij Nokia zelf natuurlijk, misschien dat ze in een nieuwer type een ander ontwerp toepassen
De techniek is perfect maar de tijd dat Nokia ook voor kwaliteit stond is volgens mij voorbij...
Succes.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 12:34 ]
Misschien kunnen ze de slider zoals bij de E65 maken... Die is naar mijn ervaring wel goed en ik lees in het E65 topic ook helemaal geen problemen.
Raar dat dan de N95 die later uitgekomen is wel problemen heeft
Ik heb mijn telefoon sinds augustus en mijn slider gaat nog lekker. Ik merk wel dat hij wat minder stroef wordt, maar dat lijkt me logisch. Er is altijd slijtage bij bewegende onderdelen.Dandelion schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:17:
[...]
Dat was bij mij in het begin zo, maar nu is ie toch echt wel gammel hoor!
De n95 slider is anders dan die van de n80 en die van de n80 is weer anders dan die van de 7110. Er is vooruitgang in de manier waarop geslide wordt, de 7110 ging namelijk regelmatig "kapot". De n80 vind ik persoonlijk een vooruitgang. In die zin is het niet triest dat ze sliders op de markt brengen, het duurt denk alleen even voordat ze de perfecte hebben... En mobieltjes wordt zo snel op de markt geplemt dat de kans groot is dat de onderdelen niet goed uitgetest zijn. Misschien is de tactiek van Nokia wel om te leren van de markt. Gooi een geavanceerder mobieltje op de markt dan de vorige, leer van die fouten en prop dat weer in een nieuw mobieltje.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:03:
[...]
*knip
Maar het is inderdaad triest van Nokia dat ze dergelijke toestellen met zo'n slider ontwerp op de markt brengen.
*knip
Zoals gebruikelijk kunt u bij mij weer melden wat u graag in het volgende deel wilt zien van de TS van het Nokia N80 topic. Gaarne dit via de mail of PM te doen zodat het overzichtelijk blijft.
Einde mededeling
Einde mededeling
Verwijderd
[...]
In die zin is het niet triest dat ze sliders op de markt brengen, het duurt denk alleen even voordat ze de perfecte hebben...
[/quote]
Natuurlijk, alles heeft zijn vooruitgang en van fouten leert men als het goed is
Maar het slider-ontwerp (N80) verdient geen kwaliteitsprijs, da's duidelijk!
[...]
En mobieltjes wordt zo snel op de markt geplemt dat de kans groot is dat de onderdelen niet goed uitgetest zijn.
[/quote]
Ja en daarom noem ik deze gang van zaken triest!
Want ik als simpele consument verwacht (natuurlijk naar redelijkheid) dat iets van te voren REDELIJK tot GOED is gestest VOOR dat het op de markt komt.
Je betaald er als klant toch grof geld voor of niet?
[...]
Misschien is de tactiek van Nokia wel om te leren van de markt. Gooi een geavanceerder mobieltje op de markt dan de vorige, leer van die fouten en prop dat weer in een nieuw mobieltje.
[/quote]
Ja zo werkt het tegenwoordig overal...
Maar vind ik niet erg, maar dan wil ik wel betaald worden door Nokia als tester, want voor niks gaat de zon op
Zij moeten testen en icasseren en ik moet alleen maar consumeren...
In die zin is het niet triest dat ze sliders op de markt brengen, het duurt denk alleen even voordat ze de perfecte hebben...
[/quote]
Natuurlijk, alles heeft zijn vooruitgang en van fouten leert men als het goed is
[...]
En mobieltjes wordt zo snel op de markt geplemt dat de kans groot is dat de onderdelen niet goed uitgetest zijn.
[/quote]
Want ik als simpele consument verwacht (natuurlijk naar redelijkheid) dat iets van te voren REDELIJK tot GOED is gestest VOOR dat het op de markt komt.
[...]
Misschien is de tactiek van Nokia wel om te leren van de markt. Gooi een geavanceerder mobieltje op de markt dan de vorige, leer van die fouten en prop dat weer in een nieuw mobieltje.
[/quote]
Maar vind ik niet erg, maar dan wil ik wel betaald worden door Nokia als tester, want voor niks gaat de zon op
Gezien jouw reactie gok ik dat je volgende mobiel geen nokia meer zal zijn. Als dat het geval is, zie je meteen wat het gevaar van nokia is. Aan de andere kant lopen ze voorop met geavanceerde mobieltjes die doen wat ze moeten doen met wat extra's en wat mankementjes. De functionaliteit die de n80 brengt, wegen voor mij niet op tegen de mankementjes die deze toont. Voor mij weer een nokia als ik toe ben aan een nieuwe mobiel.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 15:41:
[...]
[/quote]
Natuurlijk, alles heeft zijn vooruitgang en van fouten leert men als het goed is![]()
[...]
[/quote]
[...]
[/quote]
Maar vind ik niet erg, maar dan wil ik wel betaald worden door Nokia als tester, want voor niks gaat de zon op![]()
Verwijderd
Zo denk ik er ook over.
Ieder ding heef twel wat, perfect bestaat niet.
En ik ga voornamelijk voor techniek, dus waarschijnlijk toch weer een Nokia.
Ieder ding heef twel wat, perfect bestaat niet.
En ik ga voornamelijk voor techniek, dus waarschijnlijk toch weer een Nokia.
Verwijderd
Klopt. De E65 voelt onwijs solide aan. Schuift perfect met een soort veermechanisme. De N80 ga ik vanavond maar eens proberen in de winkel, twijfel nog wel een beetje tussen die 2._PM schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:48:
Misschien kunnen ze de slider zoals bij de E65 maken... Die is naar mijn ervaring wel goed en ik lees in het E65 topic ook helemaal geen problemen.
Ik ben hardstikke tevreden over mijn N80. Sliden gaat nog steeds goed, en geen los accuklepje. Het enige minpuntje van het toestel vind ik toch wel dat ie zo dik is. Kijk naar andere toestellen met ongeveer vergelijkbare functies. Die zijn meestal toch wel een milimeter of 4 á 5 dunner hoor.
En wat WiFi betreft, ik vind het helemaal top hoor. Alleen zouden er meer AP's beschikbaar moeten zijn... Elke keer als ik een AP vind dan is die óf beveiligd, óf een zeer zwak signaal. Ik vind ook het bereik wat klein.
En wat WiFi betreft, ik vind het helemaal top hoor. Alleen zouden er meer AP's beschikbaar moeten zijn... Elke keer als ik een AP vind dan is die óf beveiligd, óf een zeer zwak signaal. Ik vind ook het bereik wat klein.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
bereik heeft te maken met het aantal mW dat hij uitzend en bij de N80 is dat 1 mW en de gemiddelde router denk ik zo 40 mW maar die verbruikt ook een heel stukkie meer stroom en wordt ook nog eens goed warm (de n80 ook wel maar niet zo erg...) en heeft ook een antenne, voor de n80 waarin dat allemaal minimaal is verwerkt en zonder antenne vind ik het bereik toch vrij goedCSB schreef op zondag 10 juni 2007 @ 18:46:
Ik ben hardstikke tevreden over mijn N80. Sliden gaat nog steeds goed, en geen los accuklepje. Het enige minpuntje van het toestel vind ik toch wel dat ie zo dik is. Kijk naar andere toestellen met ongeveer vergelijkbare functies. Die zijn meestal toch wel een milimeter of 4 á 5 dunner hoor.
Verwijderd
Ik ben hem vandaag gaan proberen. Vind het sliden ook prima gaan en de dikte valt me ook nog wel mee. Scheelt volgens mij niet zoveel met bv de N73CSB schreef op zondag 10 juni 2007 @ 18:46:
Overigens denk ik niet dat er veel vergelijkbare telefoons zijn, ja misschien de opvolger N95 ofzo die gaat verder, maar anders mis je bij (bijna) alle andere modellen bv het wifi.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2007 23:47 ]
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb de volgende vraag/probleem: wanneer ik de camera aan heb en een foto heb genomen dan wil ik graag via 'Opties' naar 'Ga naar gallerij'. Het beeld is dan even zwart en springt dan terug naar de camera. Ik moet dan eerst de camera afsluiten en vervolgens naar de gallerij via het menu. Hebben jullie dit probleem ook of ligt het aan mijn toestel??
Groet,
Hans
Ik heb de volgende vraag/probleem: wanneer ik de camera aan heb en een foto heb genomen dan wil ik graag via 'Opties' naar 'Ga naar gallerij'. Het beeld is dan even zwart en springt dan terug naar de camera. Ik moet dan eerst de camera afsluiten en vervolgens naar de gallerij via het menu. Hebben jullie dit probleem ook of ligt het aan mijn toestel??
Groet,
Hans
dat ligt aan je toestelVerwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 14:00:
Hallo allemaal,
Groet,
Hans
Verwijderd
Thanx! Beetje domme vraag misschien, hoe doe ik dat? heb net de N80 in mijn bezit. Ik lees wel iets over een harde reset en een three button reset...Moning2 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 14:12:
[...]
dat ligt aan je toestelresetten maar weer...
Verwijderd
De * + 3 + groen toetsen ingedrukt houden en de telefoon laten starten.Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 14:35:
[...]
Thanx! Beetje domme vraag misschien, hoe doe ik dat? heb net de N80 in mijn bezit. Ik lees wel iets over een harde reset en een three button reset...
Misschien verstandig om de SD kaart te verwijderen voor de reset.
backuppen van contacten en dergelijke misschien ook slimVerwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:12:
[...]
De * + 3 + groen toetsen ingedrukt houden en de telefoon laten starten.
Misschien verstandig om de SD kaart te verwijderen voor de reset.
er zijn wel enige programmas voor maar ik heb die nooit werkende gekregen, psiloc.com heeft er ook 1tjeVerwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:55:
Weet iemand of het mogelijk is om Video Ringtones in te stellen op de N80?
thnx!
die van nokia werken alleen op s60v2 dus niet op de n80
Verwijderd
Die van Psiloc werkt helaas nietMoning2 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 10:48:
[...]
er zijn wel enige programmas voor maar ik heb die nooit werkende gekregen, psiloc.com heeft er ook 1tje
die van nokia werken alleen op s60v2 dus niet op de n80
Kan hem niet eens installeren
Verwijderd
Wel met onderstaande programma's:Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:55:
Weet iemand of het mogelijk is om Video Ringtones in te stellen op de N80?
thnx!
Dus probeer deze eens zou ik zeggen:
* SkyeCaller PRO - Full Screen Caller Display + Video Ringtone Player! - S60 3rd Edition
http://www.handango.com/P...R=203448&productId=203448
of deze...
* SkyeTones Video Ringtone Player - S60 3rd Edition
http://www.clickapps.com/...tm?pid=6912§ion=S60V3
Succes
Verwijderd
Thnx! Ik heb de programma's wel geinstalleerd gekregen. Welk formaat bestand heb je nodig, want mpg pikt die niet.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:57:
[...]
Wel met onderstaande programma's:
Dus probeer deze eens zou ik zeggen:
* SkyeCaller PRO - Full Screen Caller Display + Video Ringtone Player! - S60 3rd Edition
http://www.handango.com/P...R=203448&productId=203448
of deze...
* SkyeTones Video Ringtone Player - S60 3rd Edition
http://www.clickapps.com/...tm?pid=6912§ion=S60V3
Succes
Verwijderd
Je moet je Filmpjes even overzetten zodat je ze op je telefoon kan bekijken.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:22:
[...]
Thnx! Ik heb de programma's wel geinstalleerd gekregen. Welk formaat bestand heb je nodig, want mpg pikt die niet.
Probeer deze eens:
LCG SmartMovie is een hele goede
http://www.lonelycatgames.com/?app=smartmovie
Zijn er nog meer hoor maar dan effe googlen...
Succes.
maar die werken dan weer niet als video ringtone...Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:52:
[...]
Je moet je Filmpjes even overzetten zodat je ze op je telefoon kan bekijken.
Probeer deze eens:
LCG SmartMovie is een hele goede![]()
http://www.lonelycatgames.com/?app=smartmovie
Zijn er nog meer hoor maar dan effe googlen...
Succes.
kijk maar eens naar SUPER van www.erightsoft.com
DaannO heeft natuurlijk niet voor niets een prachtige Topicstart gemaakt he Hans...Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 14:35:
[...]
Thanx! Beetje domme vraag misschien, hoe doe ik dat? heb net de N80 in mijn bezit. Ik lees wel iets over een harde reset en een three button reset...
(dus de eerste post van het topic, zie pagina één.)
Hoi!
Weet iemand een goede site waar 416x352 games en applicaties te vinden zijn? De meeste apps tegenwoordig voor s60v3 zijn allemaal 320x240 waardoor het spelletje of vernaaid wordt weergegeven en / of met witten balken rechts en onderaan.
@Repeat, ik zou nu voor de E65 gaan, is dunner, minder gammel en beschikt over een groter scherm met de 320x240 resolutie, dus meeste software draait probleemloos. Enige voordeel van de N80 is de beeldscherpte en de 3 megapixel camera.
@Repeat, ik zou nu voor de E65 gaan, is dunner, minder gammel en beschikt over een groter scherm met de 320x240 resolutie, dus meeste software draait probleemloos. Enige voordeel van de N80 is de beeldscherpte en de 3 megapixel camera.
De wijzen komen uit het Oosten!
Verwijderd
Inderdaad goede telefoon, compacter, betere slider. Zelf ben ik voor de N95 gegaan (ivm schermresolutie en camera en gps) en ik zou nooit meer de N80 willen!NoepZor schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:05:
Weet iemand een goede site waar 416x352 games en applicaties te vinden zijn? De meeste apps tegenwoordig voor s60v3 zijn allemaal 320x240 waardoor het spelletje of vernaaid wordt weergegeven en / of met witten balken rechts en onderaan.
Verwijderd
Site voor apps&games ??? dan even goed googlen, leveranciers genoeg dacht ik zo.NoepZor schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:05:
Wat betreft de apps in (352x416) ben nog geen apps tegengekomen die hier niet in werken en heb er heel wat getest de afgelopen tijd... alle top apps werken gewoon ook goed op je N80.
Zijn het Java games/programma's (of ander oud/traag spul!) dan zijn er diverse patches om je game/programma op te blazen en/of te centreren op je schermpje.
Maar dit zijn meestal wat oudere apps/games en zien er dus zo wie zo niet uit
Maar wat de games betreft...
De N80 en dan met name het schermpje in 352x416 bestaat nu eenmaal nog niet zo erg lang.
In het begin waren er bijna geen games voor te krijgen maar nu komt het toch aardig op gang...
Ik vind dat er zat games (zeker de nieuwste) in 352x416 zijn te krijgen hoor!
Meestal staat er alleen maar de standaard resolutie (320x240) op de site vermeld en soms moet je ze dus apart bestellen maar bij andere krijg je gewoon alle uitvoeringen in één.
Ik heb in iedergeval onderstaande games getest en deze zijn geschikt voor de hoge resolutie v/d N80, dus een mooi/scherp/vol schermpjel!
-SKYForce Reloaded 240x320/352x416
-K-Rally 240x320/352x416
-Pirates of the Carabean 3 240x320 & 352x416
-UEFA Champions League™ 2006 - 2007 [Mod 240x320 & 352x416]
-Company Of Heroes 240x320 & 352x416
-3D Real Billiards 2007 [240x320-320x240-352x416]
-Arkanoid DX [240x320-320x240-352x416]
-Age of Heroes II Underground Horror [240x320 & 352x416 ]
-Chess Professional 240x320 & 352x416
-Tamagotchi v1.0.96 240x320/352x416
-Crash And Trash J2me [176x208,240x320 & 352x416]
-UNO Challenge 240x320 & 352x416
-4x4 Extreme Rally 3D [176x208,240x320 &352x416]
-Brain Juice Energy [352x416]
-Lord of The Drinks [Modified 240x320 & 352x416]
-Enigma Force v1.0 by Finesse Mobile [352x416]
-Living Mobile Meet The Robinsons [176x208,240x320,352x416]
-Three Countries [240x320 & 352x416]
-LivingMobile Tamagotchi [240x320 & 352x416]
-Hands on Mobile Aquaria [240x320 ,320x240 & 352x416]
-X-Men Genetix [240x320 & 352x416]
-Conquest Acts English Version [240x320 & 352x416]
-Inchville [352x416]
-Wireless Saints Row [178x208, 240x320 & 352x416]
-Taito QIX [240x320 & 352x416]
-Herocraft Blind Fury [240x320 & 352x416]
-ZGroup Mobile Chumba [352x416 & 240x320]
-True Crime New York City [352x416]
-PlayerOne Rugby Super League 352x416 & 240x320
-Night Club Empire 240x320 & 352x416
-Free Style BLOCKS 240x320 & 352x416
-Roland Garros 352x416 & 240x320
-SimCity 352x416
-Sega WonderBoy 240x320 & 352x416

Nou DaannO, dit is post 1001, gooi deel 7 maar de lucht in!
De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica
IS het ook mogelijk om ergens nieuwe behuizing te kopen voor de N80? Had gister een andere N80 in mijn handen en die voelde toch wel een stukkie robuuster aan...
edit
okay, volgende keer eerst zelf effe zoeken, je m'excuse.
Ik heb http://www.telecomtelecom.nl/?p=30&id=592&gid=2 de onderdelen wel gevonden. Echter, welke delen moet ik nu vervangen om een stevig slide systeem te verkrijgen, iemand enig idee?
edit
Ik heb http://www.telecomtelecom.nl/?p=30&id=592&gid=2 de onderdelen wel gevonden. Echter, welke delen moet ik nu vervangen om een stevig slide systeem te verkrijgen, iemand enig idee?
[ Voor 44% gewijzigd door Dandelion op 15-06-2007 10:53 ]
Verwijderd
Lijkt mij dat je de binnenbehuizing nodig hebt daar glijdt hij tenslotte overheen. (B-Case)Dandelion schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:26:
IS het ook mogelijk om ergens nieuwe behuizing te kopen voor de N80? Had gister een andere N80 in mijn handen en die voelde toch wel een stukkie robuuster aan...
edit
Je hebt idioot dure originele spullen maar ook spotgoedkoop Chinees spul.
Ga je voor de Chinees, neem er dan meteen twee, want een foutje is zo gemaakt
Maar je kan ook even lang een Nokia Service Point gaan die weten natuurlijk precies wat er vervangen moet worden en/of hoe dat onderdeel heet!
Daarna even googlen...
Wil je zelf knutselen, zie hieronder:
Om te demonteren:
http://www.formymobile.co.uk/n80lcd.htm
Voor onderdelen:
http://www.happymobiel.nl/
http://www.eu-gsm.nl/nokia-n80.html
http://www.gsmpunt.nl/rub....php?merk=Nokia&model=N80
http://www.telecomtelecom.nl/?p=20&id=592
Succes.
Verwijderd
Ik begin mn N80 helemaal zat te worden. Ding is echt vreselijk buggy, zo kan ik geen beltonen meer instellen. Als ik ze instel en ik word gebeld krijg ik de standaard Nokia tune. Onafhankelijk welke beltoon in ook instel.
Een tweede, zeer vervelend, punt is dat als hij in standby staat en het scherm schakelt uit om energie te besparen hij zeer traag reageert zodra ik weer een toets aanraak. Ik krijg dan zeker 3 a 5 seconde een wit scherm voordat het homescreen getoond wordt.
Een derde punt is dat de bouwkwaliteit gewoon dramatisch slecht is, de slider is bij mij na 8 maanden zeer los. Wat inhoudt dat er amper meer een klik te voelen is wanneer je hem dichtschuift.
Gister heb ik hem al helemaal gereset maar dat werkt dus niet, geen enkel effect. Firmware is 4.0623.042. Ik vroeg me af of het misschien beter zou zijn om hem te flashen naar een IE versie.
Een tweede, zeer vervelend, punt is dat als hij in standby staat en het scherm schakelt uit om energie te besparen hij zeer traag reageert zodra ik weer een toets aanraak. Ik krijg dan zeker 3 a 5 seconde een wit scherm voordat het homescreen getoond wordt.
Een derde punt is dat de bouwkwaliteit gewoon dramatisch slecht is, de slider is bij mij na 8 maanden zeer los. Wat inhoudt dat er amper meer een klik te voelen is wanneer je hem dichtschuift.
Gister heb ik hem al helemaal gereset maar dat werkt dus niet, geen enkel effect. Firmware is 4.0623.042. Ik vroeg me af of het misschien beter zou zijn om hem te flashen naar een IE versie.
Verwijderd
Meteen Flashen dat ding naar een N80IE, daar wordt hij alleen maar beter van, gezien de problemen die je nu hebt!Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:59:
Ik begin mn N80 helemaal zat te worden. Ding is echt vreselijk buggy, zo kan ik geen beltonen meer instellen. Als ik ze instel en ik word gebeld krijg ik de standaard Nokia tune. Onafhankelijk welke beltoon in ook instel.
Succes.
Verwijderd
Ja denk dat ik dat ook ga doen ja.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:25:
[...]
Meteen Flashen dat ding naar een N80IE, daar wordt hij alleen maar beter van, gezien de problemen die je nu hebt!
Succes.
Hoewel ik de meeste problemen zojuist heb opgelost na het doornemen van dit topic. Ik kwam daar die reset code tegen. Deze heeft gewerkt, beltonen doen het weer en hij is minder traag. Toch even verdiepen in het flashen naar een IE. Lijkt me wel prettig eigenlijk.
edit
Goed poging gewaagd maar mn telefoon wil met geen mogelijkheid verbinding maken met de pc via de USB kabel. Het lijkt wel alsof de pc hem helemaal niet herkend! Er gebeurt niks, geen geluidje dat je iets aansluit, gewoon niks.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 15:16 ]
Verwijderd
Maar ik dacht dat je al alles had gedaan... dus ook harde reset enz. accu verwijderd enz.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:59:
[...]
Ja denk dat ik dat ook ga doen ja.
Hoewel ik de meeste problemen zojuist heb opgelost na het doornemen van dit topic. Ik kwam daar die reset code tegen. Deze heeft gewerkt, beltonen doen het weer en hij is minder traag. Toch even verdiepen in het flashen naar een IE. Lijkt me wel prettig eigenlijk.
edit
Goed poging gewaagd maar mn telefoon wil met geen mogelijkheid verbinding maken met de pc via de USB kabel. Het lijkt wel alsof de pc hem helemaal niet herkend! Er gebeurt niks, geen geluidje dat je iets aansluit, gewoon niks.
Als je twijfeld aan de werking van je telefoon in het LAATSTE geval altijd even een harde reset geven.
En als het mogelijk is dan wel eerst even een backup maken natuurlijk.
Na de harde reset is hij in iedergeval weer in dezelfde software-staat als toen je hem kocht.
Werkt het daarna nog niet dan heb je een (hardware) probleem

Werkt het wel, dan kan je de backup weer terugzetten...
Maar wat betreft het niet verbinden met je PC:
Verwijder eerst even de Nokia-Software van je PC en start je PC daarna even opnieuw op en installeer de Nokia Software opnieuw en sluit daarna de telefoon weer aan.
Dan moet alles toch wel weer werken!
Zoniet ga dan even langs een Nokia Center en laat hun de nieuwe firmware er even opzetten (is zo gebeurd!)
Succes.
Mwah, voordat er uberhaupt een verbinding wordt gemaakt (en je telefoon wordt herkend) word je met de standaardinstellingen gevraagd wat voor USB-verbinding je tot stand wilt brengen. Probeer wat aan je kabel te frotten (telefoonzijde), maak de contactjes schoon (kabel en telefoon), etc etc. De kabel kan nogal brak contact maken namelijk. Je ziet op het display van je telefoon gauw genoeg iets gebeuren
Verder het ding niet aanraken als je verbinding hebt, in ieder geval bij mij is de verbinding zo verbroken.
Verwijderd
lekker is dat, net de N80 gekocht na veel wikken en wegenNoepZor schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:05:

Maar ik ga er vanuit dat dit ook een prima toestel is, en anders heb ik 2 jaar garantie
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 23:00 ]
Verwijderd
Natuurlijk is dit een goed toestel, deze specificaties heeft géén ander toestel!Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 22:58:
[...]
lekker is dat, net de N80 gekocht na veel wikken en wegen
Maar ik ga er vanuit dat dit ook een prima toestel is, en anders heb ik 2 jaar garantie
Dan heb je toch goed gewikt en gewogen
Verwijderd
Ja ik had alles geprobeerd behalve die harde reset met de toetsencombinatie. Hetgeen dus gewerkt heeft. Ik had al alle software van mijn telefoon afgegooid dus ik snap niet wat het nou was. Maar goed het werkt dus weer. Daar ben ik erg blij mee. Backup had ik uiteraard gemaakt, anders was ik het haasje geweestVerwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:46:
[...]
Maar ik dacht dat je al alles had gedaan... dus ook harde reset enz. accu verwijderd enz.
Als je twijfeld aan de werking van je telefoon in het LAATSTE geval altijd even een harde reset geven.
En als het mogelijk is dan wel eerst even een backup maken natuurlijk.
Na de harde reset is hij in iedergeval weer in dezelfde software-staat als toen je hem kocht.
Werkt het daarna nog niet dan heb je een (hardware) probleem![]()
Werkt het wel, dan kan je de backup weer terugzetten...![]()
Maar wat betreft het niet verbinden met je PC:
Verwijder eerst even de Nokia-Software van je PC en start je PC daarna even opnieuw op en installeer de Nokia Software opnieuw en sluit daarna de telefoon weer aan.
Dan moet alles toch wel weer werken!
Zoniet ga dan even langs een Nokia Center en laat hun de nieuwe firmware er even opzetten (is zo gebeurd!)
Succes.
Wat betreft de Nokia suite, dat ga ik zo even proberen. Misschien is de pop poort vies of iets dergelijks. Dat is natuurlijk ook mogelijk.
Ik ga het zo proberen, ik laat jullie horen of het lukt of niet.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord.
Verwijderd
Hebben jullie ervaring met screenprotectors voor de N80? Lijkt me nl wel handig nu ik geen klaptelefoon meer heb, dit scherm beschadigt natuurlijk sneller.
Op eBay staan er genoeg, maar welke is goed, of maakt dat niet zoveel uit?
Verwijderd
Ik gebruik geen screenprotectors en heb hem al bijna 9 maanden. Zit nog geen kras op en ik ben er niet ontzettend zuinig mee.
Ik heb altijd gedonder met die kabel. Moet em altijd iets naar beneden duwen om verbinding te maken en als die verbinding er is dan verschijnt er een USB teken rechtsbovenVerwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:07:
[...]
Ja ik had alles geprobeerd behalve die harde reset met de toetsencombinatie. Hetgeen dus gewerkt heeft. Ik had al alle software van mijn telefoon afgegooid dus ik snap niet wat het nou was. Maar goed het werkt dus weer. Daar ben ik erg blij mee. Backup had ik uiteraard gemaakt, anders was ik het haasje geweest.
Wat betreft de Nokia suite, dat ga ik zo even proberen. Misschien is de pop poort vies of iets dergelijks. Dat is natuurlijk ook mogelijk.
Ik ga het zo proberen, ik laat jullie horen of het lukt of niet.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord.
Verwijderd
Even googlen... want ik ben die vent zijn site kwijt, maar ik had een originele Brando Ultra Clear gevonden voor 6 eurie's (incl. verzendkosten) wel vooruitbetalen, perfect dus, want scheelt een stuk met de winkelprijzen. Deze zijn het echt het beste en precies op maat, hoef je dus niet voor te tobben of met imitatie troep te lopen sukkelen.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:46:
Hebben jullie ervaring met screenprotectors voor de N80? Lijkt me nl wel handig nu ik geen klaptelefoon meer heb, dit scherm beschadigt natuurlijk sneller.
Voor het zicht je merkt niet eens dat hij er op zit! Je moet echt heel goed kijken wil je dat ding zien zitten! Echt geen helderheidsverschil!
Maar het is volgens mij beetje overbodig, want de coating van het schermpje is krasbestendig genoeg, heb maanden zonder gedaan (gewoon in broekzak, strand geweest enz.) geen krasje !!!
Maar meer uit angs van je weet maar nooit... heb ik zo'n dingetje aangeschafd, geef toch een veiliger gevoel.
Vond het wel lastig om de folie op te brengen (zonder stofjes dan), maar je kan die dingen gewoon afspoelen onder de kraan en dan weer opplakken, na een tijdje lukt het je wel...
Of je kan zo'n Crystal Case Nemen, dan is heel je telefoon super beschermd! die had hij ook voor €4,00 per stuk of zo. Heb er daar meteen twee van genomen.
Ik had de Crystal Case aangebracht op mijn telefoon.
En laat ik daarna nou net toevallig mijn telefoon (tijdens het internetten op de w.c)
Meteen die Crystal Case kapot, maar mijn telefoon gelukkig géén krasje...
Succes.
Verwijderd
Als de pinnetjes nog zitten zoals ze horen te zitten (telefoon en/of kabelinterface), ontvet ze dan eventjes met een wattestaafje met wat alcohol of zo!Moning2 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 15:19:
[...]
Ik heb altijd gedonder met die kabel. Moet em altijd iets naar beneden duwen om verbinding te maken en als die verbinding er is dan verschijnt er een USB teken rechtsboven
Of neem een ander kabeltje! kost niet zo veel.
http://www.datakabelshop....Path=21_28&products_id=28
Maak desnoods verbinding via Bluetooth, natuurlijk wel rete langzaam t.o.v. kabel, maar dan heb je helemaal geen kabel meer nodig! Voor synchroniseren of apps/games installeren werkt het goed. maar natuurlijk niet voor een firmware-update gebruiken!
Verwijderd
Met zo'n crystal case komt er weer een paar mm bovenop, en de telefoon is van zichzelf al fors, dus dat vind ik een beetje téVerwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 16:32:
[...]
Even googlen... want ik ben die vent zijn site kwijt, maar ik had een originele Brando Ultra Clear gevonden voor 6 eurie's (incl. verzendkosten) wel vooruitbetalen, perfect dus, want scheelt een stuk met de winkelprijzen. Deze zijn het echt het beste en precies op maat, hoef je dus niet voor te tobben of met imitatie troep te lopen sukkelen.
Voor het zicht je merkt niet eens dat hij er op zit! Je moet echt heel goed kijken wil je dat ding zien zitten! Echt geen helderheidsverschil!
Maar het is volgens mij beetje overbodig, want de coating van het schermpje is krasbestendig genoeg, heb maanden zonder gedaan (gewoon in broekzak, strand geweest enz.) geen krasje !!!
Maar meer uit angs van je weet maar nooit... heb ik zo'n dingetje aangeschafd, geef toch een veiliger gevoel.
Vond het wel lastig om de folie op te brengen (zonder stofjes dan), maar je kan die dingen gewoon afspoelen onder de kraan en dan weer opplakken, na een tijdje lukt het je wel...
Of je kan zo'n Crystal Case Nemen, dan is heel je telefoon super beschermd! die had hij ook voor €4,00 per stuk of zo. Heb er daar meteen twee van genomen.
Ik had de Crystal Case aangebracht op mijn telefoon.
En laat ik daarna nou net toevallig mijn telefoon (tijdens het internetten op de w.c)op de grond vallen...
Meteen die Crystal Case kapot, maar mijn telefoon gelukkig géén krasje...![]()
Succes.
Verwijderd
Valt echt wel mee, omdat het doorzichtig is merk je het mm verschil niet eens op!Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 16:53:
[...]
Met zo'n crystal case komt er weer een paar mm bovenop, en de telefoon is van zichzelf al fors, dus dat vind ik een beetje téMaar ik zal zoeken naar die screen protector, bedankt voor je tip.
Geen probleem met je sleutels & telefoon in je zak tenminste
Trouwens kijk hier eens bij deze kosten zo ook maar 8 eurie's, geen geld voor een krasvrij schermpje
http://www.palmcase.nl/page.htm?screen-protector.asp
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2007 16:55 ]
Verwijderd
Ik had em net op de brando site gevonden. 10 dollar incl verzending (7 dollar + 3 dollar verzenden), ook geen geld dus 
Is die crystal case dus? Ik denk dat zo'n laagje plexiglas al gauw 2 mm dit is (per kant dus?)
Is die crystal case dus? Ik denk dat zo'n laagje plexiglas al gauw 2 mm dit is (per kant dus?)
Verwijderd
10 dollar ??? neem hem dan op die site die ik hierboven heb vermeld! Dan weet je zeker dat je hem krijgt.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:02:
Ik had em net op de brando site gevonden. 10 dollar incl verzending (7 dollar + 3 dollar verzenden), ook geen geld dus
En de afmetingen v/d case:
Hij is slechts 1mm dik, dus je merkt er bijna niks van heb het net voor je opgemeten.
Werkt voor mij beter dan een hoesje of zoiets, nu is alles bereikbaar en kan hem meteen openschuiven enz. ideaal gewoon!
Bovendien vind ik dat de telefoon makkelijker opengaat met deze case.
Met Crystal Case, kan je gewoon je duim op je scherm zetten en naar bovenschuiven!
Zonder Crystal Case, dan ga ik echt niet op mijn schermpje drukken

Zonder twijfel de Brando Ultraclear. Voor 10 dollar vanaf Brando zelf inclusief verzending vanuit HongKong. Ik heb hem voor m'n N80 gehad en nu ook eentje voor m'n N95 echt geweldig. Je ziet niet eens dat ie erop zit.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:46:
Erop zetten is inderdaad soms een beetje lastig, maar gewoon blijven oefenen en proberen tot hij er perfect opzit zonder bellen.
Zo, dit topic zit weer vol en we kunnen hier weer verder:
Het Nokia N80 Topic | Deel 7
Dus dan is het niet de bedoeling dat er alsnog 5 posts na deze post komen, mocht je nog een vraag willen beantwoorden uit dit topic: kopieer die vraag dan en post hem in het nieuwe topic aub!
Veel plezier in deel 7
Het Nokia N80 Topic | Deel 7
Dus dan is het niet de bedoeling dat er alsnog 5 posts na deze post komen, mocht je nog een vraag willen beantwoorden uit dit topic: kopieer die vraag dan en post hem in het nieuwe topic aub!
Veel plezier in deel 7
Dit topic is gesloten.