Verwijderd

@rclahsen

Bedankt voor je meedenken.

Dat iedereen dat probleem hebt begrijp ik en zeg wel wat over de programmeerkunsten van Nokia.
Want het is toch gewoon maf van Nokia dat ze die optie niet hebben ingebouwd!
Internetten wordt nu wel een beetje beperkt, zacht uitgedrukt... je bent afhankelijk van je zielige cache geheugen terwijl nagenoeg iedereen een 2 of 4 GB kaartje gebruikt.

Een nieuwe firmware zit er voor mij (nog) niet in want...
De Nokia site geeft voor mijn productcode helaas nog GÉÉN nieuw bios, slechts v4.0632.0.38 beschikbaar!

Mijn toestel:
Nokia N80IE (Platina Brons), simlock vrij!
SW: 4.0632.0.38
13.10.2006
RM92 (555.01)
Productcode: 0544277

En Opera had ik ook al geprobeerd, maar vind de standaardbrowser van Nokia wat lekkerder werken!

Ga wel eens kijken of er ergens iets van een Register Editor of zo of bestaat?, misschien dat er zo het één en ander is aan te passen.

Klote Nokia! :(

Verwijderd

gram501 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:22:
@dibasta is jou MM toest nog te programeren en ik kan mijn n80 niet meer backuppen idee?
MM toets ? mis ik wat ?
Maar niet meer te backuppen ?? dat is wel heel vreemd, dat zou ikk zo niet weten.

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-10 20:46
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 19:15:
[...]

MM toets ? mis ik wat ?
Maar niet meer te backuppen ?? dat is wel heel vreemd, dat zou ikk zo niet weten.
De MM toets is de toets met de 4 pijltjes, als je die indrukt dan kan je hem configureren(of gebruik maken van andere applicaties). Het is ook mogelijk om een applicatie toe te wijzen wanneer je deze knop 3 seconden in drukt.

Verwijderd

EnsconcE schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 08:50:
[...]

De MM toets is de toets met de 4 pijltjes, als je die indrukt dan kan je hem configureren(of gebruik maken van andere applicaties). Het is ook mogelijk om een applicatie toe te wijzen wanneer je deze knop 3 seconden in drukt.
Met die MM toets kan ik nog gewoon blijven configureren e.d., alles werkt naar behoren !

Verwijderd

Hallo,
had nog ff een vraagke over WLAN netwerk gevonden, wat betekend dat nou precies, kun je dan via een ander zijn of haar netwerk internetten? en je eigen mail ophalen via dat netwerk van een ander ? en is dat kosteloos ?? weet niet hoe dat precies zit !

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 12:44:
@rclahsen

Dat iedereen dat probleem hebt begrijp ik en zeg wel wat over de programmeerkunsten van Nokia.
Internetten wordt nu wel een beetje beperkt, zacht uitgedrukt... je bent afhankelijk van je zielige cache geheugen terwijl nagenoeg iedereen een 2 of 4 GB kaartje gebruikt.

De Nokia site geeft voor mijn productcode helaas nog GÉÉN nieuw bios, slechts v4.0632.0.38 beschikbaar!

Mijn toestel:
13.10.2006
RM92 (555.01)

En Opera had ik ook al geprobeerd, maar vind de standaardbrowser van Nokia wat lekkerder werken!

Ga wel eens kijken of er ergens iets van een Register Editor of zo of bestaat?, misschien dat er zo het één en ander is aan te passen.

kun je wat met deze link ?[http://europe.nokia.com/A4176089

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-11 12:51
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 12:44:
@rclahsen

Mijn toestel:
13.10.2006
RM92 (555.01)

wat er wordt weergegeven zit in het RAM geheugen en dat is meestal rond de 15 MB max en dat zit snel vol, geen reet met cache te maken, cache is voor afbeeldingen en dergelijke van een pagina die worden opgeslagen zodat je ze later niet opnieuw hoeft te downloaden als je dezelfde website opnieuw bezoekt

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 15:33:
Hallo,
had nog ff een vraagke over WLAN netwerk gevonden, wat betekend dat nou precies, kun je dan via een ander zijn of haar netwerk internetten? en je eigen mail ophalen via dat netwerk van een ander ? en is dat kosteloos ?? weet niet hoe dat precies zit !
Verbinding via Wlan is kosteloos. Je kunt connectie maken met diverse Wlans. Normaal gesproken is een netwerk beveiligd met een wachtwoord, of ze laten alleen bepaalde apparaten toe. Sommige mensen kopen een wireless router en doen er verder niets mee en sluiten hem gewoon aan. Dan hebben ze nog wel een een onbeveiligd netwerk waar je in principe connectie mee kunt maken.
Of het netjes is (of überhaupt legaal), is natuurlijk weer een andere vraag. In principe maak je misbruik van het feit dat iemand anders zijn internet niet heeft beveiligd. Aan de andere kant is het misschien wel een heel vriendelijk persoon die het niet erg vind als je een beetje gaat surfen via zijn internetverbinding, aangezien dat toch erg weinig bandbreedte kost.
Mocht je dus via het Wlan van een ander gaan surfen, dan zou ik wel zo beleefd zijn om niet z'n internetverbinding trager te maken door zelf flink te gaan downloaden, maar als je via je telefoon verbinding maakt, dan is dat sowieso niet erg waarschijnlijk.

offtopic:
Ik heb een N95 gehaald! w00t

Verwijderd

Blindfold schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 18:18:
[...]

Verbinding via Wlan is kosteloos. Je kunt connectie maken met diverse Wlans. Normaal gesproken is een netwerk beveiligd met een wachtwoord, of ze laten alleen bepaalde apparaten toe. Sommige mensen kopen een wireless router en doen er verder niets mee en sluiten hem gewoon aan. Dan hebben ze nog wel een een onbeveiligd netwerk waar je in principe connectie mee kunt maken.
Of het netjes is (of überhaupt legaal), is natuurlijk weer een andere vraag. In principe maak je misbruik van het feit dat iemand anders zijn internet niet heeft beveiligd. Aan de andere kant is het misschien wel een heel vriendelijk persoon die het niet erg vind als je een beetje gaat surfen via zijn internetverbinding, aangezien dat toch erg weinig bandbreedte kost.
Mocht je dus via het Wlan van een ander gaan surfen, dan zou ik wel zo beleefd zijn om niet z'n internetverbinding trager te maken door zelf flink te gaan downloaden, maar als je via je telefoon verbinding maakt, dan is dat sowieso niet erg waarschijnlijk.

offtopic:
Ik heb een N95 gehaald! w00t
Bedankt voor je reactie,
Heb geen kwade bedoeling ofzo, maar was nieuwschierig hoe dat zat, reed ergens met de auto, toen zag ik dat ik een WLAN verbinding had, maar kan je dan ook je eigen email via je mobiel (N80i)met die andere verbinding binnen halen ??

• Moning2
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 19:04:
[...]

Bedankt voor je reactie,
Heb geen kwade bedoeling ofzo, maar was nieuwschierig hoe dat zat, reed ergens met de auto, toen zag ik dat ik een WLAN verbinding had, maar kan je dan ook je eigen email via je mobiel (N80i)met die andere verbinding binnen halen ??
wlan = internet en dus hetzelfde als thuis internet...

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 19:04:
[...]

Bedankt voor je reactie,
normaal gesproken wel, maar sommige providers laten je niet je mail ophalen als je niet via hun netwerk verbinding maakt.
Maar ik zou zeggen, stel je mail in op je toestel en probeer het uit!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-11 16:50

GforceNL

Out of memory....

Zoek voor messenger even op Turbomsn, werkt erg goed!

Even een probleem, heb hem ook gepost in het tomtom topic, maar wellicht zijn er hier ervaringen.

Ik heb dus ook een irritanty probleempje met TT6 icm N80. De kaart loopt achter op mijn daadwerkelijke positie terwijl de stem wel op tijd wordt afgespeeld. De BT GPS die ik gebruik is die van Tomtom zelf. Geheugenkaart is een nieuwe Dane-elec 1gb...

Iemand suggesties?

<Zinloze tekst hier>

• EnsconcE
Ja:
Het TomTom Navigator 6 Topic | Deel 2

Maar daar had je het al gepost 8)7

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Mijn held!

*zucht...* :P

<Zinloze tekst hier>

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 15:43:
[...]

kun je wat met deze link ?[http://europe.nokia.com/A4176089
Nee die heb ik al geprobeerd, ik probeer het elke dag!
Na het intypen van mijn productcode 0544277 krijg ik te zien versie 4.0632.0.38 beschikbaar!

Is de Nokia met productcode 0544277 een apart toestel of zo?

Verwijderd

Moning2 schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 17:00:
[...]

wat er wordt weergegeven zit in het RAM geheugen en dat is meestal rond de 15 MB max en dat zit snel vol, geen reet met cache te maken, cache is voor afbeeldingen en dergelijke van een pagina die worden opgeslagen zodat je ze later niet opnieuw hoeft te downloaden als je dezelfde website opnieuw bezoekt
Bedankt voor het meedenken.

Maar: "Geen reet met Cache te maken" zeg je...

Je maakt dan toch een denkfout, je verhaaltje over RAM klopt, maar het heeft wel degelijk met dit Browser-Cache te maken.

Aangezien het Cache v/d browser gewoon een MAP is (op je C van je toestel) wat wordt afgesnoept van je RAM en waar uiteraard alle plaatjes enz. van een site in komen te staan VOORDAT ze worden weergegeven op je schermpje.
Dus als je een grote site bezoekt staan al die GROTE afbeeldingen/geluiden enz. in die MAP en gaat dat van je RAM af! bllijft er dus géén reet over van je RAM!
Het is dus géén speciaal gereserveerd geheugen of zo! wat los staat van je RAM!

En dus omdat dat cache/ram geheugen te klein is kan je grote sites NIET benaderen!

Vandaar mijn vraag om het CACHE geheugen af te snoepen van je SD-kaart i.p.v. van het RAM van je toestel!
Dan blijft er wat meer RAM over en wordt het toestel wat bruikbaarder.

In mijn vorig toestel Mio A701 kon ik dat bij de browser ook zo instellen, zodat je niet afhankelijk bent van je RAM van je toestel.

Maar het blijft een feit dat het RAM geheugen gewoon veel te klein is.
Browser is leuk maar niet voor de grotere sites.
Het zelfde geldt voor Adobe Reader LE, is ook onbruikbaar omdat je bijna niks kunt laden omdat het geheugen ontoereikend is. Ja misschien als je een PDF document in pagina's knipt.

.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 15:33:
en je eigen mail ophalen via dat netwerk van een ander ? en is dat kosteloos ?? weet niet hoe dat precies zit !
Als het een onbeveiligd Netwerk is kan je zo gratis je mail ophalen/versturen!

Maar let wel op:
Sommige kwaadwillende mensen laten doelbewust hun netwerk openstaan zodat er mensen (slachtoffers) zijn die via hun netwerk gratis het internet op gaan!

Waarom zou je zeggen?

Omdat deze lieden hun netwerkverkeer filteren en er zo achter komen wat je inlog & password is als je bijvoorbeeld via hun je mail gaan ophalen/versturen en of NAW-gegevens verstuurd.
De meeste mail programma's versturen die gegevens gewoon ongecodeerd, zeker die simpele programma's voor telefoontjes & PDA's.

TIP:
Gebruik het dus alleen maar om te surfen waar geen inloggegevens aan te pas komen, dan kan er in principe niks gebeuren. Voor vertrouwelijke dingen dit soort open verbindingen natuurlijk nooit gebruiken.

• Moning2
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 11:29:
[...]

Bedankt voor het meedenken.

Maar: "Geen reet met Cache te maken" zeg je...

Je maakt dan toch een denkfout, je verhaaltje over RAM klopt, maar het heeft wel degelijk met dit Browser-Cache te maken.

Aangezien het Cache v/d browser gewoon een MAP is (op je C van je toestel) wat wordt afgesnoept van je RAM en waar uiteraard alle plaatjes enz. van een site in komen te staan VOORDAT ze worden weergegeven op je schermpje.
Dus als je een grote site bezoekt staan al die GROTE afbeeldingen/geluiden enz. in die MAP en gaat dat van je RAM af! bllijft er dus géén reet over van je RAM!
Het is dus géén speciaal gereserveerd geheugen of zo! wat los staat van je RAM!

En dus omdat dat cache/ram geheugen te klein is kan je grote sites NIET benaderen!

Vandaar mijn vraag om het CACHE geheugen af te snoepen van je SD-kaart i.p.v. van het RAM van je toestel!
Dan blijft er wat meer RAM over en wordt het toestel wat bruikbaarder.

In mijn vorig toestel Mio A701 kon ik dat bij de browser ook zo instellen, zodat je niet afhankelijk bent van je RAM van je toestel.

Maar het blijft een feit dat het RAM geheugen gewoon veel te klein is.
Browser is leuk maar niet voor de grotere sites.
Het zelfde geldt voor Adobe Reader LE, is ook onbruikbaar omdat je bijna niks kunt laden omdat het geheugen ontoereikend is. Ja misschien als je een PDF document in pagina's knipt.

.
dan zou het browsen waarschijnlijk dodelijk traag gaan als de SD kaart als RAM gebruikt werd, kijk maar eens naar het gebruik van een wisselbestand bij windows
en wat in je RAM zit is geen cache
zie hier voor uitleg: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cache

Verwijderd

Moning2 schreef op zondag 29 april 2007 @ 15:11:
[...]

dan zou het browsen waarschijnlijk dodelijk traag gaan als de SD kaart als RAM gebruikt werd, kijk maar eens naar het gebruik van een wisselbestand bij windows
en wat in je RAM zit is geen cache
zie hier voor uitleg: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cache
Nee hoor!, valt wel mee met dat dodelijk traag dan, natuurlijk is het ietsje trager, maar daar merk je nagenoeg niets van. Ik heb het zelf ondervonden met mijn Mio A701 en andere PDA's!
Waarom kan je het anders instellen bij andere telefoons & PDA's

Trouwens je vergelijking over het wisselbestand van Windows betreft, dat is cache van het besturingssysteem zelf!, dat is wat anders !!! Het cache v/d browser is cache van een applicatie!

Het cache van een browser is in principe gewoon een map waar hij bestandjes uithaalt zonder verdere logica! In principe kan je zo alles cache noemen! Maar goed Nokia noemt het tenslotte zelf cache! kijk maar met Sys-Explorer onder C!

Het cache van een CPU is weer wat anders, kijk dat is pas echte cache!

Want waar denk jij dat je Internet Explorer zijn cache bewaard! gewoon in een temp mapje hoor op je harde schijf! of niet soms? en laat die Harde Schijf nou langzamer zijn dan je SD kaartje! daar merk je toch ook niks van...

Vergelijk de situatie van onze N80 maar met een PC met bijvoorbeeld Internet Explorer, deze browser van Microsoft pikt toch ook géén cache (geheugenruimte voor tijdelijke bestandjes) van je RAM geheugen in! maar doet het gewoon netjes vanaf externe geheugen, dus van je Hard Disk!.

En zo zou de N80 mijn inziens ook moeten werken, maar dat zal wel weer in een nieuwer type toestel opduiken en/of hopelijk met een andere browser!

We wachten maar af... in iedergeval bedankt voor het meedenken.

• Moning2
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 18:15:
[...]

Nee hoor!, valt wel mee met dat dodelijk traag dan, natuurlijk is het ietsje trager, maar daar merk je nagenoeg niets van. Ik heb het zelf ondervonden met mijn Mio A701 en andere PDA's!
Waarom kan je het anders instellen bij andere telefoons & PDA's

Trouwens je vergelijking over het wisselbestand van Windows betreft, dat is cache van het besturingssysteem zelf!, dat is wat anders !!! Het cache v/d browser is cache van een applicatie!

Het cache van een browser is in principe gewoon een map waar hij bestandjes uithaalt zonder verdere logica! In principe kan je zo alles cache noemen! Maar goed Nokia noemt het tenslotte zelf cache! kijk maar met Sys-Explorer onder C!

Het cache van een CPU is weer wat anders, kijk dat is pas echte cache!

Want waar denk jij dat je Internet Explorer zijn cache bewaard! gewoon in een temp mapje hoor op je harde schijf! of niet soms? en laat die Harde Schijf nou langzamer zijn dan je SD kaartje! daar merk je toch ook niks van...

Vergelijk de situatie van onze N80 maar met een PC met bijvoorbeeld Internet Explorer, deze browser van Microsoft pikt toch ook géén cache (geheugenruimte voor tijdelijke bestandjes) van je RAM geheugen in! maar doet het gewoon netjes vanaf externe geheugen, dus van je Hard Disk!.

En zo zou de N80 mijn inziens ook moeten werken, maar dat zal wel weer in een nieuwer type toestel opduiken en/of hopelijk met een andere browser!

We wachten maar af... in iedergeval bedankt voor het meedenken.
Open eens een website in internet explorer en kijk in taakbeheer hoeveel het ram gebruik stijgt, gaat allemaal in het ram geheugen wat er op het moment wordt weergegeven.
Ik denk wat je niet direct ziet in die andere browser zet die browser in het cache en als het weergegeven wordt (je scrollt naar beneden) dan gaat het in het ram geheugen en wat dan weer verdwijnt het ram uitgaat en indien nodig er later weer in wordt gezet van het cache en dat nokia niet deze efficiente(?) methode gebruikt omdat het browsen dan wat langzamer gaat indien er opeens een lading plaatjes van de SD kaart moet komen (duurt even)

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

gforcegti schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 20:56:

Even een probleem, heb hem ook gepost in het tomtom topic, maar wellicht zijn er hier ervaringen.

Ik heb dus ook een irritanty probleempje met TT6 icm N80. De kaart loopt achter op mijn daadwerkelijke positie terwijl de stem wel op tijd wordt afgespeeld. De BT GPS die ik gebruik is die van Tomtom zelf. Geheugenkaart is een nieuwe Dane-elec 1gb...

Iemand suggesties?
Nog iemand?

<Zinloze tekst hier>

Verwijderd

@Moning2

Weet ik... en daar heb je allemaal helemaal gelijk in natuurlijk, want wat wordt weergegeven komt natuurlijk in het RAM terecht dus neemt het RAM af! of dit nu op een PC is of op de Nokia is allemaal hetzelfde.

Maar hoe je het ook wend of keert de Nokia gaat gewoon niet goed genoeg om het kleine beetje geheugen!
Want is je geheugen te weinig dan heb je toch echt een probleem, ze hebben nog niet gehoord van SWAP-geheugen. (net zo als windows op je hard disk)
Het geheugenbeheer van Symbian zelf is redelijk verbeterd maar nog verre van goed! Zoals Windows Mobile met het geheugen omgaat is toch echt vele malen beter!

Maar ik vind dat de browser gewoon de tijdelijke bestanden op je SD-kaart moet schrijven, want dan blijft er gewoon wat meer geheugen over. Want deze tijdelijke bestanden nemen veel ruimte in beslag, er staan bijvoorbeeld drie pagina's in de tijdelijke bestanden terwijl je er natuurlijk maar eentje ziet!
Maar deze drie pagina's gaan wel van je geheugen af! met als gevolg als... te weinig geheugen. En dan kan je wel je cache legen maar dan ben je weer alles kwijt enz.

Dus ik wacht liever 1 seconde langer en dan vanaf je SD-kaart laden dan dat ik helemaal niks kan bekijken!

Vergelijk het maar als je een geluidsopname maakt terwijl je dit alleen maar kunt opslaan in je telefoongeheugen i.p.v. op je SD-kaart.
Dan wordt het allemaal wel een beetje beperkt, of niet?
Dan vraag je je toch ook af waarom hebben ze die optie niet ingebouwd om het op je SD kaart weg te kunnen schrijven, deze heeft ruimte zat! En dan kan je toch grote bestanden verwerken.

Maar ik ben dat hele geheugen gedoe met die N80 goed zat... nog effe wachten en dan neem ik die N95 wel heeft gelukkig wat meer geheugen.

En voorlopig dus nog maar eventjes de PDA uitvoering van die grote sites bezoeken, deze zijn al geoptimaliseerd met kleinere plaatjes & minder reclame enz. heb je toch nog wat... is er géén PDA uitvoering van die site dan heb ik pech :( .

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2007 11:14 ]

Verwijderd

Wie kan mij op weg helpen zodat ik kan internetten met mijn N80, wat moet ik hier voor doen, ik kom er even niet meer uit en heb een zetje nodig.

Ik heb een Alcatel Speedtouch 570 modem en wil hiermee contact maken met mijn N80.

gr. Guido

Verwijderd

gforcegti schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 20:56:
Weet je misschien ook waar geschiedenis opgeslagen wordt als je daarvoor kiest? Volgens hun site is het c:\nokia\msn meen ik, maar die kan ik niet vinden.. Niet op telefoon en niet via pc. Krijg van turbo msn wel de melding dat de file succesvol gesaved is. En na een paar dagen start turbo msn niet meer op, moet em dan opnieuw installeren. Bug? Zit nu nog met trial-versie, wil em kopen maar niet voordat ie goed werkt...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2007 20:55 ]

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-10 19:24
Nokia pc suite 6.83 is uit en ik kan eindelijk weer backuppen!!

Gelijk maar even de nieuwe firmware installeren??!!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:13
Ik had dit probleem ook, maar naar een firmwareupdate naar de laatste versie en een herinstallatie van tomtom werkt hij nu perfect :)

• EnsconcE
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 20:48:
Wie kan mij op weg helpen zodat ik kan internetten met mijn N80, wat moet ik hier voor doen, ik kom er even niet meer uit en heb een zetje nodig.

Ik heb een Alcatel Speedtouch 570 modem en wil hiermee contact maken met mijn N80.

gr. Guido
Wat is je probleem precies en wat heb je zelf al gedaan? In dit topic en de vorige staan al een aantal tips m.b.t. wireless internetten. Ik wil je wel helpen maar als ik niet weet waar je staat dan houdt het gauw op.

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Danielson schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 09:21:
[...]

Ik had dit probleem ook, maar naar een firmwareupdate naar de laatste versie en een herinstallatie van tomtom werkt hij nu perfect :)
nieuwste firmware staat er op, tom tom ook opnieuw, maar het probleem blijft zich voordoen. Kan het aan de geheugenkaart liggen?

<Zinloze tekst hier>

Verwijderd

EnsconcE schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:41:
[...]

Wat is je probleem precies en wat heb je zelf al gedaan? In dit topic en de vorige staan al een aantal tips m.b.t. wireless internetten. Ik wil je wel helpen maar als ik niet weet waar je staat dan houdt het gauw op.
Wat heb ik gedaan......het is n.l. zo ik heb mijn laptop ook draadloos verbonden met mijn modem, ik dacht zelf dat dat ook wel met de telefoon zou kunnen, ik krijg ook inderdaad een netwerk te zien, en als ik dan wil browsen kan hij geen contact maken,terwijl de N80 het toch ziet, mijn netwerk is niet beveiligd. Ik weet wel dat ik mijn laptop zo heb moeten instellen dat hij mijn modem ziet, modem naam, inlognaam en wachtwoord e.d., maar ik kan dat op de telefoon niet terug vinden of ik kijk er over heen dat kan ook, heb gewoon even een zetje nodig.... ik heb uiteraard al redelijk veel gelezen op dit forum, maar heb het nog niet kunnen vinden.
Als je wilt mag je me ook gewoon mailen, gdg@hccnet.nl

• Danielson
gforcegti schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:57:
[...]

nieuwste firmware staat er op, tom tom ook opnieuw, maar het probleem blijft zich voordoen. Kan het aan de geheugenkaart liggen?
Ik heb een 2GB Kingston kaartje, maar heb je TomTom op je geheugenkaartje geinstalleerd of op je telefoon? Nu ik hem op mijn telefoon heb staan, gaat het goed.

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:48:
[...]

mijn netwerk is niet beveiligd.

Ik weet wel dat ik mijn laptop zo heb moeten instellen dat hij mijn modem ziet, modem naam, inlognaam en wachtwoord e.d.,
Je bent me kwijt. Je hebt geen beveiliging, maar je moest op je laptop wel een inlognaam en wachtwoord intikken?

Op je telefoon kun je bij browsen aangeven: zoeken naar Wlan. Dan zoekt hij zelf naar de netwerken in de buurt. Krijg je daar wel je netwerk te zien?

Verwijderd

Blindfold schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:40:
[...]

Je bent me kwijt. Je hebt geen beveiliging, maar je moest op je laptop wel een inlognaam en wachtwoord intikken?

Op je telefoon kun je bij browsen aangezen zoeken naar Wlan. Dan zoekt hij zelf naar de netwerken in de buurt. Krijg je daar wel je netwerk te zien?
Ja die krijg ik wel te zien, dat is het gekke ook......

Verwijderd

Heeft iemand enig idee hoe het komt dat MSN buiten China niet meer werkt ? Die melding krijg ik nl. sinds een aantal dagen en snap niet wat er aan de hand is ???

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:51:
[...]

Ja die krijg ik wel te zien, dat is het gekke ook......
En als je hem dan kiest, wat doet hij dan verder?

• Danielson
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:53:
Heeft iemand enig idee hoe het komt dat MSN buiten China niet meer werkt ? Die melding krijg ik nl. sinds een aantal dagen en snap niet wat er aan de hand is ???
Ik krijg deze melding nu ook, aardig WTF :/

Verwijderd

Danielson schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 14:47:
[...]

Ik krijg deze melding nu ook, aardig WTF :/
Heb hetzelfde hierzo dus het feest is voorbij! ze zouden wel checken op de IP ranges en zo alles buiten China blokkeren!

Maar achteraf gezien was het maar een zielig flutprogramma, zeker gezien de mogelijkheden!
Heb er nu twee perfect draaien.

Zoek maar eens op Turbo MSN (alleen MSN) of IM+ is nog beter dus ook ICQ enz.

Hieronder kan je de trail van downloaden van beide programma's.
En daarna kan je even verder zoeken en werken ze zonder problemen zeg maar O-)

Ik gebruik ze op dit moment allebij, effe testen welke voor mij het beste is.
Maar op dit moment vindt ik IM+ toch wel beter qua mogelijkheden!

http://www.shapeservices....ts/details.php?product=im
http://turbo-msn.en.softonic.com/symbian

Succes.

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Hij heeft het hier nooit gedaan, aangezien het een Beta was was dit wel te verwachten. nu hopen dat ze binnekort met een gratis client komen voor de hele planeet. :D

Ik zweer bij turbomsn since agile niet meer gratis is.

<Zinloze tekst hier>

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 20:50:
[...]

Weet je misschien ook waar geschiedenis opgeslagen wordt als je daarvoor kiest? Volgens hun site is het c:\nokia\msn meen ik, maar die kan ik niet vinden.. Niet op telefoon en niet via pc. Krijg van turbo msn wel de melding dat de file succesvol gesaved is. En na een paar dagen start turbo msn niet meer op, moet em dan opnieuw installeren. Bug? Zit nu nog met trial-versie, wil em kopen maar niet voordat ie goed werkt...
Ik gebruik Turbo MSN ook al een tijdje en ik heb effe voor je gekekn:

Gebruik je SYSExplorer dan heeft de MAP de naam E:\Others
Gebruik je de standaard File Explorer dan heeft de MAP de naam E:\Overige

Ik gebruik SYSExplorer dus in mijn geval wordt het...
Als je de Historie saved dan komt hij bij mij in de map E:\Others\
En als ik een bestandje binnenkrijgt wordt deze gelukkig ook in E:\Others gezet
En E is natuurlijk je SD kaartje

Probeer ook een IM+ eens voordat je deze Turbo MSN gaat aanschaffen! Daar kan je zelf je Download aanmaken waar je wilt... en voor de rest toch wel meer mogelijkheden!

Succes.

Verwijderd

Blindfold schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 14:44:
[...]

En als je hem dan kiest, wat doet hij dan verder?
KAn geen verbinding maken met het verbinidings netwerk, dat is het enigste wat ie doet.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 17:14:
[...]

Probeer ook een IM+ eens voordat je deze Turbo MSN gaat aanschaffen! Daar kan je zelf je Download aanmaken waar je wilt... en voor de rest toch wel meer mogelijkheden!

Succes.
Dank je voor de genomen moeite. Ik ga wel op zoek naar IM+, heb inmiddels elke map op c èn e bekeken maar de history kan ik niet vinden. Daarnaast begin ik 't ook wat zat te worden steeds te moeten herinstalleren. Nee, IM+ here I come :) Thanks again!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 19:40:
[...]

Dank je voor de genomen moeite. Ik ga wel op zoek naar IM+, heb inmiddels elke map op c èn e bekeken maar de history kan ik niet vinden. Daarnaast begin ik 't ook wat zat te worden steeds te moeten herinstalleren. Nee, IM+ here I come :) Thanks again!
OK,
Maar misschien lag het aan je versie of zo van die Turbo MSN, ik heb hier versie v1.03 gebruikt en deze werkte zonder problemen hoor! Moet wel eerlijk bekennen dat ik geen trail heb gebruikt,m aar meteen geregistreerd enz.
Zou toch effe op zoek gaan naar E:\Others of E:\Overige want die bestandjes staan daar natuurlijk
nog ergens, nemen alleen maar onnodig ruimte inbeslag.

Maar IM+ v6.05 is toch beter hoor maar wat ik wel raar vind is dat bij dit programma als je een voice gesprek verstuurd (hij neemt het automatisch op) en maar de ontvanger krijgt dan een link te zien die dan de opname voor je afspeelt!
Maar goed het werkt.

IM+ All-In-One Messenger

IM+ for Skype Software
http://www.shapeservices....duct=skype&platform=s60v3

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 20:39:
[...]

Zou toch effe op zoek gaan naar E:\Others of E:\Overige want die bestandjes staan daar natuurlijk
nog ergens, nemen alleen maar onnodig ruimte inbeslag.

IM+ All-In-One Messenger

IM+ for Skype Software
http://www.shapeservices....duct=skype&platform=s60v3
Die map heb ik wel kunnen vinden, maar er staat niets in van TMSN. Toen dus nog maar es alle mappen op c en e bij langs gegaan maar helaas...

Verwijderd

Idd leuke messenger, IM+. Weet nog niet of ik em prefereer boven Turbo Msn wegens eerder genoemde feit dat IM+ een link stuurt naar de verstuurde geluidbestanden en foto's, in tegenstelling tot TMSN. Heb een mail gestuurd naar de makers, kijken of zij kunnen helpen. Wordt vervolgd...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 20:48:

gr. Guido
Ook ik heb een zetje nodig, ondanks het doorspitten van de 6 delen N80 kan ik het niet vinden.
Ik krijg wanneer ik via mijn eigen draadloze verbinding wil internetten steevast de melding dat de gateway niet reageert (o.i.d) waar kan ik de instelling van de gateway aanpassen, kan dit ook in het boekje niet vinden. Heb FON toepassing geinstalleerd, en daar 1 x mee het internet op gekunnen, maar mijn eigen verbinding wil niet werken, graag advies (evt via mailadres hieronder)

Mijn vragen:
Is er niet een topic waarin wordt uitgelegd hoe je de internetverbinding tot stand brengt?
Wat zijn de beste instellingen m.b.t. het stroom verbruik? (langere batterij gebruik)

Eventuele antwoorden mogen ook naar mijn mail adres gebruikersnaam(at)orange.nl

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 22:36 ]

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:05
Ik zoek een gratis MP3 speler voor de N80. LCG Jukebox moet je voor betalen. Het enige dat ik wil is een aantal directories op mijn SD kaartje zetten en die vervolgens afspelen. In de standaard player kun je niet door directories lopen om een bepaalde directory af te spelen. Nu zou ik eventueel van alle mp3 directories een afspeellijst (m3u) moeten maken. Dat kost me meer dan een dag werk....

• tdsotm
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-07-2022
Hi allen. Sinds enkele dagen moet ik elke keer opnieuw het wachtwoord invoeren (pre shared key) om een WiFi verbinding met de router te kunnen maken. De maanden daarvoor hoefde dat niet (behalve de eerste keer bij het definiëren van het toegangspunt).
Al enkele keren opnieuw ingevoerd, helaas. Lijkt z'n geheugen kwijt :-(
Na intypen van het wachtwoord maakt de N80ie overigens normaal verbinding. Zijn er lotgenoten met een oplossing of suggestie?
Bij voorbaat dank, Filip.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:48:
[...]

Wat heb ik gedaan......het is n.l. zo ik heb mijn laptop ook draadloos verbonden met mijn modem, ik dacht zelf dat dat ook wel met de telefoon zou kunnen, ik krijg ook inderdaad een netwerk te zien, en als ik dan wil browsen kan hij geen contact maken,terwijl de N80 het toch ziet, mijn netwerk is niet beveiligd. Ik weet wel dat ik mijn laptop zo heb moeten instellen dat hij mijn modem ziet, modem naam, inlognaam en wachtwoord e.d., maar ik kan dat op de telefoon niet terug vinden of ik kijk er over heen dat kan ook, heb gewoon even een zetje nodig.... ik heb uiteraard al redelijk veel gelezen op dit forum, maar heb het nog niet kunnen vinden.
Als je wilt mag je me ook gewoon mailen, gdg@hccnet.nl
Volgens mji vergeet je je speedtouch op detecteren te zetten als je je n80 wil toevoegen
beide moeten op detecteren.
Voor het modem is het nodig om het apparaat te accepteren (soort van Mac adress filtering)

Verwijderd

Volgens mji vergeet je je speedtouch op detecteren te zetten als je je n80 wil toevoegen
beide moeten op detecteren.
Voor het modem is het nodig om het apparaat te accepteren (soort van Mac adress filtering)
Ik heb destijds hetzelfde probleem gehad, wat ik heb gedaan is het macadres van mijn N80 (*#62209526# geeft het WLAN MAC adres) als volgt geregistreerd in mijn router (SpeedTouch 580):

- via je pc inloggen op je router -> ''http://10.0.0.138'' bij de meeste gevallen
- ga naar: Basic -> Wireless -> Security -> Acces Control
- hier kun je ''stations'' toevoegen die toegang krijgen via het macadres

Zelf heb ik gekozen voor ''Access Mode: New stations allowed (via registration)''
Toch een eenvoudige beveiliging buiten de WEP key neem ik aan.

hopelijk heeft iemand iets aan deze korte uileg, ik heb er destijds ook lang mee gepuzzelt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:09:
Idd leuke messenger, IM+. Weet nog niet of ik em prefereer boven Turbo Msn wegens eerder genoemde feit dat IM+ een link stuurt naar de verstuurde geluidbestanden en foto's, in tegenstelling tot TMSN. Heb een mail gestuurd naar de makers, kijken of zij kunnen helpen. Wordt vervolgd...
Ander probleem wat ik heb met IM+ is dat ik géén bestanden kan ontvangen!, alleen maar verzenden da's ook wel een groot minpunt! Maar je hebt wel weer alle protocollen o.a. ICQ da's voor mij weer nodig i.p.v. alleen MSN! Dus ik neem ze maar alle twee, het is niet anders...

• Moning2
tdsotm schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:55:
Hi allen. Sinds enkele dagen moet ik elke keer opnieuw het wachtwoord invoeren (pre shared key) om een WiFi verbinding met de router te kunnen maken. De maanden daarvoor hoefde dat niet (behalve de eerste keer bij het definiëren van het toegangspunt).
Al enkele keren opnieuw ingevoerd, helaas. Lijkt z'n geheugen kwijt :-(
Na intypen van het wachtwoord maakt de N80ie overigens normaal verbinding. Zijn er lotgenoten met een oplossing of suggestie?
Bij voorbaat dank, Filip.
je gebruikt Zoeken naar WLAN als toegangspunt ? want dan moet dat inderdaad, moet je even een toegangspunt aanmaken in instellingen - verbindingen - toegangspunten en die dan kiezen tijdens verbinding maken

Verwijderd

Ik zag het al even voorbij komen maar er werd verder niet echt op gereageerd.

De MM toets kan ik niet meer configureren sinds de laatste firmware update, d.w.z. wanneer je de toets ingedrukt houdt. Voorheen had je nog een optie om dit te doen, nu krijg ik alleen de opties boven, links, rechts en midden. Het lijkt er op dat Nokia het standaard heeft gemaakt om de music player bij ingedrukt houden te starten. Voorheen kon je hier nog zelf een progje aan hangen.

Jammer ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:55:
[...]

Ik heb destijds hetzelfde probleem gehad, wat ik heb gedaan is het macadres van mijn N80 (*#62209526# geeft het WLAN MAC adres) als volgt geregistreerd in mijn router (SpeedTouch 580):

- via je pc inloggen op je router -> ''http://10.0.0.138'' bij de meeste gevallen
- ga naar: Basic -> Wireless -> Security -> Acces Control
- hier kun je ''stations'' toevoegen die toegang krijgen via het macadres

Zelf heb ik gekozen voor ''Access Mode: New stations allowed (via registration)''
Toch een eenvoudige beveiliging buiten de WEP key neem ik aan.

hopelijk heeft iemand iets aan deze korte uileg, ik heb er destijds ook lang mee gepuzzelt.
Ik heb hetzelfde gedaan met mijn Sitecom WL-122 router, mac adres toevoegen (werkt op alle pc's) maar dan nog lukt het niet. Het lijkt of de router hem niet ziet. Ik heb mijn draadloze verbinding van de telefoon N80 genoemd, maar als ik met zgn wifi sniffer kijk, zie ik dit niet terug. Alsof de verbinding niet zichtbaar is (zou het probleem van de gateway verklaren). Ben gisteren in Arnhem bij een SP geweest met dit geval, en daar had ik meteen verbinding??????????? Schiet mij maar lek, want thuis lukt het nog steeds niet :'( :? 8)7

• Moning2
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:13:
Ik zag het al even voorbij komen maar er werd verder niet echt op gereageerd.

De MM toets kan ik niet meer configureren sinds de laatste firmware update, d.w.z. wanneer je de toets ingedrukt houdt. Voorheen had je nog een optie om dit te doen, nu krijg ik alleen de opties boven, links, rechts en midden. Het lijkt er op dat Nokia het standaard heeft gemaakt om de music player bij ingedrukt houden te starten. Voorheen kon je hier nog zelf een progje aan hangen.

Jammer ?
dat is inderdaad jammer, het viel mij ook op, gebruikte het toch veel voor lcg jukebox, nu maar omslachtig deze opstarten...

• EnsconcE
Bij mij staat de Multimedia Key boven in het rijtje van de Configuration. Nou is het wel zo dat ik NTorch lite daaronder geconfigureerd had bij de oude firmware, later heb ik een backup terug gezet. Misschien dat het daardoor bij mij mogelijk is, anderzijds is het wel mogelijk om de mmkey te configureren

Verwijderd

ondersteund de n80 eigenlijk ook al A2DP?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:22:
ondersteund de n80 eigenlijk ook al A2DP?
Heb 't geprobeerd met een logitech stereo-bluetooth headset die ik heb gekocht voor m'n Samsung D600. Ik heb niet de nieuwste firmware, dus helemaal zeker weet ik 't niet, maar ik kan met de N80i wèl muziek beluisteren en gesprekken voeren. Helaas komt 't geluid alleen door de linkerkant, dus denk niet dat ie al A2DP ondersteunt...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:37:
[...]

Ander probleem wat ik heb met IM+ is dat ik géén bestanden kan ontvangen!, alleen maar verzenden da's ook wel een groot minpunt! Maar je hebt wel weer alle protocollen o.a. ICQ da's voor mij weer nodig i.p.v. alleen MSN! Dus ik neem ze maar alle twee, het is niet anders...
Da's mij óók nog niet gelukt met TMSN. Vervelende is dat de trial-periode voorbij is... Daarnaast kom ik in IM+ de optie voor groepsgesprekken niet tegen, weet jij meer?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 15:44:
[...]

Da's mij óók nog niet gelukt met TMSN. Vervelende is dat de trial-periode voorbij is... Daarnaast kom ik in IM+ de optie voor groepsgesprekken niet tegen, weet jij meer?
Met Turbo MSN (v1.03) lukt het wel hoor om bestandjes te ontvangen en te verzenden! Géén problemen hier zo!

Maar IM+ wat betreft groepsgesprekken, helaas!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 15:44:
[...]

Vervelende is dat de trial-periode voorbij is...
Maar dat moet toch geen probleem zijn effe goed zoeken... O-) of meteen aanschaffen natuurlijk ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 15:31:
[...]

Heb 't geprobeerd met een logitech stereo-bluetooth headset die ik heb gekocht voor m'n Samsung D600. Ik heb niet de nieuwste firmware, dus helemaal zeker weet ik 't niet, maar ik kan met de N80i wèl muziek beluisteren en gesprekken voeren. Helaas komt 't geluid alleen door de linkerkant, dus denk niet dat ie al A2DP ondersteunt...
wie weet het el helemaal zeker?
en klinkt het geluid ook mooi zonder A2DP?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 17:05:
[...]

Met Turbo MSN (v1.03) lukt het wel hoor om bestandjes te ontvangen en te verzenden! Géén problemen hier zo!

Maar IM+ wat betreft groepsgesprekken, helaas!!!
Ff gezocht ;-)

Heb nu tmsn weer geïnstalleerd maar nu op de geheugenkaart. Dan is de history idd gelijk te vinden in e:\\overig. Bestanden versturen èn ontvangen gaat ook goed. Vreugde hier :-) Vind zelf tmsn toch fijner dan IM+ geloof ik, werkt prettiger. Moet daarbij wel melden dat ik alleen gebruik maak van MSN. JBNL1000, thnx 4 support! :-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 17:32:
[...]

wie weet het el helemaal zeker?
en klinkt het geluid ook mooi zonder A2DP?
Minder mooi, uiteraard. 't Klinkt alsof de rechterkant van je koptelefoon 't niet doet. Beetje druk aan de linkerkant...

• Soost
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09-2023
Ik las ergens iets over dat yahoo gebeuren van de Internet Edition.. Deze zou ook beschikbaar komen voor de normale N80?

Waar kan ik dit aanschaffen of downloaden?

Of is er misschien een andere handige applicatie om mijn foto's rechtstreeks door te sturen naar Flickr?

• Moning2
Soost schreef op zondag 06 mei 2007 @ 18:01:
Ik las ergens iets over dat yahoo gebeuren van de Internet Edition.. Deze zou ook beschikbaar komen voor de normale N80?

Waar kan ik dit aanschaffen of downloaden?

Of is er misschien een andere handige applicatie om mijn foto's rechtstreeks door te sturen naar Flickr?
Lifeblog
instellingen staan ergens op de Flickr website

[ Voor 5% gewijzigd door Moning2 op 06-05-2007 20:46 ]

Verwijderd

Moning2 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 20:46:
[...]

Lifeblog
instellingen staan ergens op de Flickr website
Hoeft niet met lifeblog, dat programma neemt zoveel resources in op je telefoon. Ik doe het met 'online diensten' in het menu gallery.

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:49:
[...]

instellingen - netwerk - weergave info dienst - aan/uit
Die staat wel aan, maar dan komt het dus heel kort op de plek waar normaal het bluetooth icoontje staat. Na 1 seconde is het al weer weg.

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ook ik heb een N80i op komst.

Heeft iemand al ervaring met een 4GB SD kaartje in deze telefoon? Ik wil er namelijk een 4GB kaartje in steken, zodat ik in elk geval niet gauw zonder muziek of plattegronden kom te zitten.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:57

DataGhost

iPL dev

Nee, zeer waarschijnlijk omdat de 4GB-kaartjes gebruik maken van een heel andere, incompatibele standaard en Nokia aangeeft dat het apparaat maximaal kaartjes van 2GB vreet.

• Gameplayer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11-2024
ik woon in België en maak gebruik van prepaid kaarten van Proximus (Pay & Go), als ik mijn resterend belkrediet wil weten hoefde ik tot voor kort #121# te 'verzenden' door op de groene belknop te duwen. Dan kreeg ik op m'n scherm te zien hoeveel resterend belkrediet er was (geen sms, gewoon een soort popup

Helaas, sedert enkel dagen verschijnt er niks meer op m'n scherm. Ik doe exact dezelfde procedure maar dan komt er niks....

Enig idee of dit bij Proximus ligt of toch een instelling van m'n N80?

• Verstekbakker
  • Niet online
DataGhost schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 01:46:
Nee, zeer waarschijnlijk omdat de 4GB-kaartjes gebruik maken van een heel andere, incompatibele standaard en Nokia aangeeft dat het apparaat maximaal kaartjes van 2GB vreet.
Geven ze dat aan? Ik heb me rot gezocht, maar kon het nergens vinden. Verdomme, dat is jammer.

Kan ik gewoon iedere mini-SD aanschaffen of moet ik nog ergens op letten naast lees/schrijfsnelheid?

• Moning2
Gameplayer schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:55:
ik woon in België en maak gebruik van prepaid kaarten van Proximus (Pay & Go), als ik mijn resterend belkrediet wil weten hoefde ik tot voor kort #121# te 'verzenden' door op de groene belknop te duwen. Dan kreeg ik op m'n scherm te zien hoeveel resterend belkrediet er was (geen sms, gewoon een soort popup

Helaas, sedert enkel dagen verschijnt er niks meer op m'n scherm. Ik doe exact dezelfde procedure maar dan komt er niks....

Komt er ook te staan Verzoek wordt verwerkt ?
Verstekbakker schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:55:
[...]

Geven ze dat aan? Ik heb me rot gezocht, maar kon het nergens vinden. Verdomme, dat is jammer.

Kan ik gewoon iedere mini-SD aanschaffen of moet ik nog ergens op letten naast lees/schrijfsnelheid?
TakeMS schijnt niet zo geweldig te werken meen ik me te herinneren uit eerdere topics maar verder maakt het niet uit

[ Voor 25% gewijzigd door Moning2 op 08-05-2007 10:58 ]

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

[...]

Zo moeilijk is het toch niet?
http://www.kieskeurig.nl/...70C74C12571460049FD5F.htm
Prestaties
Intern geheugen 40 MB
RAM geheugen 128 MB
Uitbreidbaar geheugen v
Maximaal uitbreidbaar 2048 MB
Opslagmedium mini SD-card

Hoi!

• Gameplayer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11-2024
Moning2 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:57:
[...]

Komt er ook te staan Verzoek wordt verwerkt ?

[...]

TakeMS schijnt niet zo geweldig te werken meen ik me te herinneren uit eerdere topics maar verder maakt het niet uit
Ja, 'Verzoek wordt verwerkt' komt er maar dan niks meer... :?

• Moning2
Gameplayer schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:26:
[...]

Ja, 'Verzoek wordt verwerkt' komt er maar dan niks meer... :?
Dus ook geen melding dat het verzoek niet kan worden verwerkt ? Dan kan het probleem aan beide kanten liggen, of de Proximus service verstuurt de info niet goed of de N80 heeft 'gewoon' kuren en heeft een reset nodig.
Je kan de Proximus klantenservice even bellen

[ Voor 5% gewijzigd door Moning2 op 08-05-2007 12:30 ]

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

[...]

Volgens een benchmark die ik ergens gezien heb komt de telefoon sowieso niet boven de 3 MB/s uit, dus van die highspeed kaartjes zijn eigenlijk alleen handig als je in je cardreader iets erop wilt zetten. Anders kan je gewoon 'cheape' geheugenkaartjes kopen, ik heb er een tijdje terug 2 van 2GB bijbesteld bij Transcend, voor 16 euro per stuk.

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

WHAHAHA. Ja, laten we kieskeurig gaan aanhouden als informatievoorziening.

Het gebeurt regelmatig dat er mindere specs worden gegeven omdat de fabrikant niet wil garanderen dat het werkt, maar dan blijkt bij uitproberen dat het zonder problemen werkt.

Zo'n gekke vraag vind ik het dus niet.

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
Gameplayer schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:55:

Dit schijnt een probleem te zijn van de nieuwe N80 firmware.

Ook maar dat ik dat weet!

Verwijderd

Na doorworstelen van alle N8p topic heb ik toch iets gemist.

Hoe kan ik via voip gratis Wifi/wlan bellen ?

Wie helpt me op weg wat ik moet doen en downloaden !!!!!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Blindfold schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:07:
[...]

Het gebeurt regelmatig dat er mindere specs worden gegeven omdat de fabrikant niet wil garanderen dat het werkt, maar dan blijkt bij uitproberen dat het zonder problemen werkt.

Welk deel van 'andere, incompatibele standaard' begrijp je niet? Misschien staat het dan niet expliciet genoeg bij de telefoon vermeld, maar bij de specs van de miniSDHC-kaartjes staat, de laatste keer dat ik keek in ieder geval, expliciet vermeld dat de kaartjes _NIET_ werken in 'oudere' apparaten.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:20:
Na doorworstelen van alle N8p topic heb ik toch iets gemist.

Hoe kan ik via voip gratis Wifi/wlan bellen ?

Wie helpt me op weg wat ik moet doen en downloaden !!!!!
Kom, er is genoeg informatie op GoT/Google te vinden. Begin eens hier, ik zie al 4 topics met 'voip' in de titel :)

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-10 13:45
Ik heb ADSL van Tiscali met telefonie en 2 VoIP telefoon nummers maar ik krijg het niet voor elkaar om hier met de N80 gebruik van te maken.
Heeft iemand eenig idee of dit mogelijk is, zo ja hoe? :)

Ik heb wat rond gezocht op Google maar heb geen zinne informatie gevonden.
Ik had wel ergens gelezen dat het met XS4ALL wel is gelukt.

[ Voor 25% gewijzigd door Radiance op 08-05-2007 23:47 ]

Youtube

• Moning2
DnB-Terrorists schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 23:46:
Ik heb ADSL van Tiscali met telefonie en 2 VoIP telefoon nummers maar ik krijg het niet voor elkaar om hier met de N80 gebruik van te maken.
Heeft iemand eenig idee of dit mogelijk is, zo ja hoe? :)

Ik heb wat rond gezocht op Google maar heb geen zinne informatie gevonden.
Ik had wel ergens gelezen dat het met XS4ALL wel is gelukt.
heb je de sip instellingen al ingevoerd en een internet telefonie profiel aangemaakt... ?

kijk hier voor de sip instellingen: http://www.tijdhof.com/te...nstellingen_providers.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door Moning2 op 09-05-2007 00:04 ]

• Radiance
Ja heb ik gedaan.
Dit zijn mijn huidige instellingen.

Proxy server:
Proxy serveradres: sip.tiscali.nl
Beveiligingsdomijn: sip.tiscali.nl
Gebruikersnaam: telefoonnummer
Vrije routing toestaan: ja
Overdrachtstype: UDP
Port: 5060 (staat open)

Registar-server:
Registar-serveradres: tiscali.nl

Youtube

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Blindfold schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:07:
[...]

Ik ga er niet eens op reageren...

Edit:
Nu even iets nuttigs. Voor diegene die problemen heeft met het Syncen en zomer/wintertijd heeft Nokia een applicatie.
Nokia Time Zone Upgrader
Nokia_N80_TimeZone_upgrader.SIS
22-Feb-2007 | 15.30 KB | English
The date of the "Daylight saving time" will be changing in certain countries during 2007. This application updates database in the device containing the daylight saving time dates. This will help e.g. in avoiding a conflict in calendar synchronisation if the device and PC are having a different time. Please restart your device after installation for the changes to take effect.
http://europe.nokia.com/A4149142

@Daanno, misschien iets voor de TS?

[ Voor 46% gewijzigd door EWK op 09-05-2007 00:50 ]

Hoi!

• Verstekbakker
  • Niet online
DataGhost schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:50:
[...]

Volgens een benchmark die ik ergens gezien heb komt de telefoon sowieso niet boven de 3 MB/s uit, dus van die highspeed kaartjes zijn eigenlijk alleen handig als je in je cardreader iets erop wilt zetten. Anders kan je gewoon 'cheape' geheugenkaartjes kopen, ik heb er een tijdje terug 2 van 2GB bijbesteld bij Transcend, voor 16 euro per stuk.
Ik zie ze staan bij pricewatch. SDHC moet ik niet hebben neem ik aan?

En zo'n adaptertje om ze in een gewoon SD slot te steken (kaartlezer in pc) krijg ik dat er dan bij of moet ik dat los ergens bestellen?

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
urnie538 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 00:41:
[...]

Ik ga er niet eens op reageren...

Edit:
Nu even iets nuttigs. Voor diegene die problemen heeft met het Syncen en zomer/wintertijd heeft Nokia een applicatie.

[...]

http://europe.nokia.com/A4149142

@Daanno, misschien iets voor de TS?
Ik gooi hem er vanmiddag in. :)

• Moning2
DnB-Terrorists schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 00:11:
Ja heb ik gedaan.
Dit zijn mijn huidige instellingen.

Proxy server:
Proxy serveradres: sip.tiscali.nl
Vrije routing toestaan: ja

Registar-server:
Registar-serveradres: tiscali.nl
Je hebt een internet telefonie profiel aangemaakt en geprobeerd een Internetoproep te maken naar een telefoonnummer ?

• Radiance
Ik heb inderdaad een internetprofiel aangemaakt.
Ik probeer te bellen met onze vaste telefoonlijn via WiFi omdat we via Tiscali 2 telefoon nummers hebben. Ik probeer dit gewoon thuis via onze eigen router.

Ik krijg de melding dat de registratie is mislukt.

Youtube

• Moning2
DnB-Terrorists schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:06:
Ik heb inderdaad een internetprofiel aangemaakt.
Ik probeer te bellen met onze vaste telefoonlijn via WiFi omdat we via Tiscali 2 telefoon nummers hebben. Ik probeer dit gewoon thuis via onze eigen router.

Ik krijg de melding dat de registratie is mislukt.
dan even tiscali bellen :)

Verwijderd

hoe kan ik ervoor zorgen dat ik als ik voor wlan een wachtwoord in moet typen, dat ik alleen met hoofdletters typ?

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-11 11:12

_PM

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:27:
hoe kan ik ervoor zorgen dat ik als ik voor wlan een wachtwoord in moet typen, dat ik alleen met hoofdletters typ?
Kan je dat niet met # regelen? Dat kan wel voor sms berichten zo..

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:11
Moning2 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:36:
[...]

dan even tiscali bellen :)
Doe dat maar niet, een helpdesk gaat daar geen support op leveren :O

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Danielson schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:03:
[...]

Ik heb een 2GB Kingston kaartje, maar heb je TomTom op je geheugenkaartje geinstalleerd of op je telefoon? Nu ik hem op mijn telefoon heb staan, gaat het goed.
Heb het eerst geprobeerd met een 1gb dane-elec en nu met een 2gb high speed sandisk. De sandisk reageert wel iets beter maar het probleem is er nog steeds.

Ik heb de app op de telefoon staan en de kaart (benelux) op de mmc. de tomtom zender is een sirf III (MKII).

tomtom en de winkel gooien het allbei op de telefoon maar dat weiger ik te geloven. Hier nog iemand suggesties?

<Zinloze tekst hier>

Verwijderd

Wat ik me afvraag is of de n80 modellen die nu in de winkel liggen nog steeds last hebben van de in de reviews eerder genoemde problemen, zoals een snel los gaan zitten slide en slechte ontvangst en onstabiele software?

• Moning2
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:17:
Wat ik me afvraag is of de n80 modellen die nu in de winkel liggen nog steeds last hebben van de in de reviews eerder genoemde problemen, zoals een snel los gaan zitten slide en slechte ontvangst en onstabiele software?
Slider speling heeft elk model zover ik weet en slecht ontvangst, nouja ik merk het soms in een afgelegen gebied maar meestal is het hetzelfde als de motorola van de buurman dus zo'n probleem vind ik het niet.
Instabiele software wordt met updates opgelost en niet met een andere uitvoering ;)

• Reintjuhh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-10 08:41
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 10:04:
[...]

Dit programma draait op de achtergrond van je telefoon en zodra je mail krijgt haalt ie het binnen. Werkt ideaal. Krijg zelfs van Nokia 30 euro voor de gemaakte kosten.

http://www.nokia-manhattan.nl/
Het is idd een ideaal programma. Werk er sinds vandaag ook mee. Nog even wennen dat je opeens zoveel kan en het moet zich nog verder bewijzen natuurlijk.

Verwijderd

Reintjuhh schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:17:
[...]

Het is idd een ideaal programma. Werk er sinds vandaag ook mee. Nog even wennen dat je opeens zoveel kan en het moet zich nog verder bewijzen natuurlijk.
Ik vind het echte een rotprogramma. Zuipt resources op me telefoon, profimail is toch echt beter in mijn optiek.

Hoe krijg je overigens 30 euro?

• Moning2
[...]

waarom krijg ik geen mailtje :(

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
[...]

Zou je hier misschien eens wat screenshots willen zetten? Ik ben wel nieuwsgierig, al ben ik nu al heel erg tevreden met Profimail.

Ook maar dat ik dat weet!

Verwijderd

Dat Manhattan is echt niet aan te raden, het is gewoon een java-toepassing (dus retetraag) met weinig opties voor opmaak van tekst etc. Screenshots plaats in vanavond wel.

Verwijderd

Moning2 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 23:40:
[...]

waarom krijg ik geen mailtje :(
Ben je lid van Club Nokia ? Anders ben ik bang dat je geen mailtje krijgt. :'(
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.