Nou, als je hardcore wil meeraiden (dus echte 1ste t/m 4de guild op server oid), dan leg je jezelf eigenlijk een build op. Als je hardcore gaat PvP-en doe je hetzelfde. Ik vind het niet vreemd dat guilds dat afdwingen. Wij dwingen het zelf technisch gezien niet af, je hebt gewoon lagere raidprio als je niet de goede build hebt. Als er een healer nodig is dan is resto > feral en holy > shadow, zo simpel is het. Kan wel zijn dat mensen vinden dat ze dezelfde rechten moeten hebben met hun PvP-specc, maar da's dan een beetje van 2 walletjes eten en ook wat unfair tegenover de players die wel volop voor PvE-progress gaan.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 12:09:
[...]
Persoonlijk vind ik het sowieso gek om mensen een bepaalde build op te dringen, maar dat zal niet iedereen met me eens zijn.
Verwijderd
k vind dat als je wilt raiden om progressie te maken en nieuwe encounters te overwinnen, je het jezelf moeilijker maakt dan nodig om een spec te kiezen die 'minder goed' is voor die encounter. En dan laat ik de raid nog maar even buiten beschouwing, want die voelt ook het effect van jouw spec, of dat nou positief of negatief is. Zit je in een raid guild en wil je raiden, maak jezelf dan ook nuttig door de spec te kiezen die er nodig is. Het is een group-effort, niet een solo-iets.
En natuurlijk zijn er guilds waarbij een andere spec prima kan, maar imo als je net begint aan een nieuwe instance, spec dan dat waar jij en je raid het meeste profijt van hebben. /nofi.
En natuurlijk zijn er guilds waarbij een andere spec prima kan, maar imo als je net begint aan een nieuwe instance, spec dan dat waar jij en je raid het meeste profijt van hebben. /nofi.
Verwijderd
Ik zit met een ander probleem. Door tailoring en enchanting heb ik relatief weinig gold. Ik doe level 69->70 doormiddel van een grind voor Mark of Sargeras. Die heb ik nodig en als ik dat op level 70 doe zie ik er behalve de marks niets voor terug. Nu krijg ik XP. Die quests leveren me dan op level 70 het broodnodige gold.Kapoen schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:00:
[...]
Ik ben alvast op 69 begonnen aan die quest lijn, dat gaat perfect en je hebt er nog wat XP
bij ook voor de moeite
Als je genoeg gold hebt en geen rep grind, dan is het inderdaad een goed idee.
En dan nog maar een opmerking over die gast met zijn raiden de 'guildies' die niet willen helpen. Wow, je hebt een nieuwe guild nodig man, twee weken en nog heeft niemand er tijd voor gehad om je te helpen. Ben blij dat beide guilds waar ik in zit er anders over denken. Anderen helpen is daar normaal. Had op 68 als een level 70 healing mace van shattered halls eind boss in mn tas. De (feral) druid die al 70 was passte omdat ik op 70 straks moet healen en zij vond dat dit voor een off healer ging. Hoef ik niet eens om te vragen.
Verwijderd
Tja, ik vind het leuk om vooraan te lopen in de content en als best gegearde speler mee te gaan op de server. En daarbij vind ik raiden dus wel tof en ik heb de tijd er (nu) nog wel voor over. Ieder zo zijn eigen manier van spelen, ik ga daar geen waarde-oordeel over vellen. Wat me als enige weleens irriteert is dat "casuals" in een guild nog weleens verwachten snel met de "hardcores" mee te mogen. Natuurlijk is het leuk dat de guild ansich zo ver is, maar men zou zich eens wat meer moeten realiseren dat dat ook niet zonder moeite is gegaan.Rochette schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 12:53:
Troost je, je bent niet de enige.
Ik speel al vanaf open beta en doe alleen 5 man instanes. Heel af en toe een 10 man.
Ik vermaak mijn prima. ik vind die grote raids gewoon niet leuk.
Maar dat is nu juist het leuke aan dit spel, je bent tot niets verplicht. Ik speel het, zoals ik het leuk vind.
Enne, niemand verteld mij wat voor een build ik op mijn chars moet gebruiken.
Heb een aantal opmerkingen gehad van spelers die dan net lvl70 zijn en het oneerlijk vonden dat ze nog niet mee mochten naar Karazhan en dat rustig staan te vragen met unenchanted crapgear. Dat alleen al getuigt van weinig kennis over Karazhan.
En dat probeer ik al meerdere malen aan te halen hier, ik hoop dat ze het nu wel een keer begrijpen, en het van de andere kant willen zien.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:10:
k vind dat als je wilt raiden om progressie te maken en nieuwe encounters te overwinnen, je het jezelf moeilijker maakt dan nodig om een spec te kiezen die 'minder goed' is voor die encounter. En dan laat ik de raid nog maar even buiten beschouwing, want die voelt ook het effect van jouw spec, of dat nou positief of negatief is. Zit je in een raid guild en wil je raiden, maak jezelf dan ook nuttig door de spec te kiezen die er nodig is. Het is een group-effort, niet een solo-iets.
Wil je progress, ga dan voor een spec die zich daarvoor leent, en ga er niet bijlopen alsof het toch wel goed komt, ook als je niet respect. Progress moet van 100% van de raid komen, en niet van 9 van de 10, met karazhan als voorbeeld.
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Verwijderd
Als je bij een guild binnenkomt als full shadowpriest, dan vind ik het not done om als guild te zeggen: je moet holy speccen. Zo bedoel ik het.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:03:
[...]
Nou, als je hardcore wil meeraiden (dus echte 1ste t/m 4de guild op server oid), dan leg je jezelf eigenlijk een build op. Als je hardcore gaat PvP-en doe je hetzelfde. Ik vind het niet vreemd dat guilds dat afdwingen. Wij dwingen het zelf technisch gezien niet af, je hebt gewoon lagere raidprio als je niet de goede build hebt. Als er een healer nodig is dan is resto > feral en holy > shadow, zo simpel is het. Kan wel zijn dat mensen vinden dat ze dezelfde rechten moeten hebben met hun PvP-specc, maar da's dan een beetje van 2 walletjes eten en ook wat unfair tegenover de players die wel volop voor PvE-progress gaan.
Hardcore raiden beperkt zich overigens niet tot de eerste 4 guilds op de server hoor.
Moet je 'es een holy priest beginnen.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:20:
[...]
Shadow Labyrinth vind je nl echt geen party voor op lvl 68. Op Frostmane iig niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 13:24 ]
Verwijderd
Ik ben er op 68 al aan begonnen. De eerste delen kan je makkelijk zelf, en krijg je leuke xp voor, maar eens je terug naar outland moet houd het snel op.Kapoen schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:00:
[...]
Ik ben alvast op 69 begonnen aan die quest lijn, dat gaat perfect en je hebt er nog wat XP
bij ook voor de moeite
Shadow Labyrinth vind je nl echt geen party voor op lvl 68. Op Frostmane iig niet.
Ja goede punten inderdaad. Zal eens wat meer met CoC gaan experimenteren. Blizzard heb ik opzich al wel gebruikt in instances (Trap in ZF bijv)thewizard2006 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 12:42:
[...]
ben nu l64 en mijn CoC crit rond de 1200, daarnaast kan je je targets flink afremmen en is goed wanneer je dus bijv wilt vluchten of 3+ mobs wilt afremmen danwel AoE. De cooldown is erg laag dus in principe kan je met alleen CoC een mob (wel wat meer dan anders is het niet efficient) afmaken (als ze niet resisten). Blizzard gebruik ik meestal in instances, wanneer er meer dan 3 mobs(elites) zijn bij elkaar en dat is wel lekker. Ongeveer 1000dmg op alle mobs + slowdown van 65%. Eer ze bij jou zijn heb je dus alleen een FN + blink + nieuwe Blizzard
Default blanke hetero
Verwijderd
Als jij als shadow priest applied voor een hardcore raiding guild, dan WEET je dat je zal moeten gaan healen, dan vind ik het not done als die guild het zelfs aan je moet vragen een healing spec te nemen. Dat doe je uit jezelf.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:17:
[...]
Als je bij een guild binnenkomt als full shadowpriest, dan vind ik het not done om als guild te zeggen: je moet holy speccen. Zo bedoel ik het.
Hardcore raiden beperkt zich overigens niet tot de eerste 4 guilds op de server hoor.
[...]
Moet je 'es een holy priest beginnen.
Wil je shadow blijven? Dan kan je geen hardcore raiding guild joinen, uitzonderingen daar gelaten. Zo is het nu eenmaal.
Is het eerlijk? Vast niet.
Ik ben level 70 geworden in Blade Edge Mountain. Toen was ik Netherstorm en Shadowmoon nog niet ingeweest. Door al mijn greenies te vendorren, en niets te kopen had ik toen 1500g (hallo flying mount). De afgelopen 2 weken heb ik me toegelegd om dit door te zetten omdat de quests nu extreem veel geld opleveren (op het moment 10-12g), zeker als het de laastste is van een questlijn (20+ g). Ik heb met het questen in Blade Edge en Netherstorm en de laatste group-quests in Nagrand nu ruim 2500g verdiend. Daar zit amper grindgeld, auction house trading of geleende coppers bij. Op een avond quest ik op het moment ongeveer 250g bij elkaar, dus als je geld nodig hebt, zorg dat je asap level 70 wordt (dat gaat met questing ook het snelst trouwens) en zorg dat je questlog vol is en blijft. Op zich lijkt het er een beetje op dat het misschien zelfs zo bewust is gemaakt door Blizzard. Speel je het spel zoals Blizzard de route door het land heeft aangelegd met quests, maak je geld genoeg om je epic vliegende mount als belonning op te halen aan het einde van de tunnel. Verder heb ik Herbalism en Alchemy, die eigenlijk amper een moneysink zijn, op de Imbued vials na, maar als ik mijn geplukte bloemetjes zou verkopen, zou het nog harder gaan.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:13:
[...]
Ik zit met een ander probleem. Door tailoring en enchanting heb ik relatief weinig gold. Ik doe level 69->70 doormiddel van een grind voor Mark of Sargeras. Die heb ik nodig en als ik dat op level 70 doe zie ik er behalve de marks niets voor terug. Nu krijg ik XP. Die quests leveren me dan op level 70 het broodnodige gold.
Oftewel: geld of xp gebrek: quest je raak!
Paling Terran & Shaman
Verwijderd
Dat weet ik, maar met de competitie aldaar worden specs wat vaker geforceerd dan elders. Hardcore raiden om vooraan te willen lopen is iets anders dan hardcore raiden gewoon met specs die je leuk vind. Dit is geen waarde oordeel, iedereen moet het spel vooral spelen zoals die zelf wil. Maar elke keuze brengt consequenties (of beter, gevolgen) met zich mee.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:17:
Hardcore raiden beperkt zich overigens niet tot de eerste 4 guild op de server hoor.
Als je als full shadow priest de guild binnen komt zijn er een paar mogelijkheden:
- Je bent aangenomen voor PvP-only, hetgeen mogelijk is in onze guild
- Je hebt te horen gekregen dat wordt verwacht dat je holy specced als dat nodig is.
- Er is een shadowpriest nodig voor PvE-raids (onwaarschijnlijk dat je daarvoor wordt aangenomen, zat priests in de guild die dat willen doen als dat nodig is).
Verwijderd
Inderdaad, ben al verschillende keren gevraagd. "Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:17:
[...]
Moet je 'es een holy priest beginnen.
Eerste: "I'm sorry but can I ask you something? Are you Holy?
Dan: "Yes and Yes"
Gevolgd door de vraag of je mee wilt naar vul maar in welke level 70 instance. Ben daat tot nu toe alleen op ingegaan voor shattered halls (op 68 nog) en die redde ik in ieder geval met twee vingers in mn neus.
En dat terwijl mijn mana en + healing niet super zijn: Buffed 9800 mana en +857 healing nu op level 69.
kheb shadow lab op lvl70 gedaan met een warrior, priest, mage en lock. Ik ben zelf een feral druid en we kwamen gewoon dps tekort bij de 3rde boss.. de adds blijven komen en steeds sneller komen en dan ga je er gewoon aanVerwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:20:
[...]
Ik ben er op 68 al aan begonnen. De eerste delen kan je makkelijk zelf, en krijg je leuke xp voor, maar eens je terug naar outland moet houd het snel op.
blup
Verwijderd
Wat een onzin zeg, ik apply toch niet als healer? Ik apply als shadowpriest, da's heel wat anders.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:27:
[...]
Als jij als shadow priest applied voor een hardcore raiding guild, dan WEET je dat je zal moeten gaan healen, dan vind ik het not done als die guild het zelfs aan je moet vragen een healing spec te nemen. Dat doe je uit jezelf.
Sterker nog, ik zou het behoorlijk achterbaks vinden van een guild, die nota bene weet dat je een shadowpriest bent (en dus daar ook al een hele tijd je gear op hebt aangepast, niet rollen op +healing spul etc.), dat ze van je gaan eisen dat je respecced.
Als een guild overigens de meerwaarde van een shadowpriest niet onderkend, moet je er sowieso niet apply-en.
Als je applied bij een échte hardcore guild, dan weet de guild precies wat zij willen hebben: holy of shadow. Als shadow priest apply-en terwijl ze een holy nodig hebben, is dus vrij nutteloos. Tenzij je inderdaad bereid bent om te respeccen. Maar als ze je willen hebben als shadow, zou ik het absurd vinden als ze alsnog van je verlangen om te respeccen. Daarvoor ben je immers niet aangenomen!Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:28:
[...]
Als je als full shadow priest de guild binnen komt zijn er een paar mogelijkheden:
- Je bent aangenomen voor PvP-only, hetgeen mogelijk is in onze guild
- Je hebt te horen gekregen dat wordt verwacht dat je holy specced als dat nodig is.
Een holy geared (!) priest die voor de gelegenheid shadow specced != een damage geared priest, een overduidelijk verschil.- Er is een shadowpriest nodig voor PvE-raids (onwaarschijnlijk dat je daarvoor wordt aangenomen, zat priests in de guild die dat willen doen als dat nodig is).
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 13:39 ]
Volledig mee eens, zag het op lagere levels al, in b.v. SM cathedral dat warriors die Fury specced waren het verdomde een schild te gebruiken of zeggen er geen te hebben, puur om het feit dat ze fury specced waren. Het guild waar ik in kwam toen ik lvl 60 was vereiste ook van niemand om een zogenaamde "end game spec" te nemen, wat de instances die we deden alleen maar onnodig moeilijk maakte.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:10:
Zelf speel ik priest, was eigenlijk vanaf lvl 1 tot 60 shadow(-form) specced met wat puntjes in holy, na de 2.01 patch ben ik gratis naar holy/disc gegaan en het verschil was enorm en het maakte mijn "taak" een stuk makkelijker + plezieriger. Maar ondanks dat waren er toch mensen bij die EN wilde pvp'en EN raiden, en voor sommige classes is het het 1 of het ander.
Opgegeven moment werden diegene die dus wel "raid specced" waren het zat en stapte uit het guild om dus een raid guild te beginnen waar dus wel iedereen "raid specced" was, dit was in mijn mening erg leuk en een GROTE stap voorwaard. Waar het oude guild liep te kloten in instances(MC/ZG/AQ20) Gingen wij er redelijk vlot doorheen (ZG/AQ20) dat is, in ongeveer 6 weken beide instances gecleared (tegen 8 weken aankloten met eerste 4/5 bosses in ZG). We hadden nog niet genoeg spelers voor MC (dachten we) opgegeven moment toch de gok gewaagt en met 34 man naar MC gegaan en het was niet eens echt moeilijk zijn bij die boss voor Major Domo terecht gekomen en toen kwam de gratis server transfer en TBC, En guild viel uitelkaar.
Ik moet wel zeggen dat ik het gevoel van een soort "gat" heb omdat ik BWL/AQ40/Naxx niet heb kunnen doen maar ook dat ZG/AQ20 nog niet echt op "farm status" stonden, en op lvl 70 (ben nu nog lvl 64 al bijna een maand niet meer gespeeld) dit echt niet hetzelfde zal zijn. Daarom nu niet echt de behoefte heb om te levelen met mijn main char, en ondanks dat het moeilijk is om een party te krijgen ik veel meer plezier beleef aan mijn alts (warrior45/hunter49) in instances dan die grind naar 70.
[ Voor 0% gewijzigd door prutser001 op 14-02-2007 13:34 . Reden: typo ]
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Giev plx!eendje schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 12:59:
[...]
http://www.thottbott.com/?i=59555
samen met deze: http://www.thottbott.com/?i=57355 ben ik dus gewoon de birdman tegenwoordig
Leuke dingetjes, zijn die moeilijk te bemachtigen?
--- edit ---
@Carnage: Ben nog niet in URBS geweest. Pas net Mara, TS en BRD gedaan... ben nog een raid/instance n00b.
[ Voor 16% gewijzigd door OkkE op 14-02-2007 13:47 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Verwijderd
Droppen in instances die je mag vergelijken met ubrs toen die nog moeilijk was afaikOkkE schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:36:
[...]
Giev plx!
als je de link gevolgd had, had je kunnen zien dat dat er gewoon onder staatOkkE schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:36:
[...]
Giev plx!
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
1 reden is al genoeg om ice mage te worden:Ebayzo schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 12:30:
[...]
Precies. Met frost kun je lekker blijven schieten. Ben weleens tijdje fire geweest, maar mijn mana vloog erdoor.
[...]
Hmm, gebruik eigenlijk erg weinig BlizzardNet als CoC. Maar misschien zal dit in PVP meer worden. Maar voorlopig zit ik nog niet in de Arcane tree, dus heb nog even bedenktijd. Of moet ik de hele arcane tree droppen en vol Frost gaan? Of toch 2 of 5 puntjes in Arcane? (Arcane Sublety) Bedankt
Ice Lance...

niet echt, tis niet dat ik 20x een instance doe om die ene item te pakken te krijgen. ik doe gewoon alle instances 1x om te kijken wat het is en als het wat oplevert leuk, maar als er nixs tussen zit dan jammer
blup
Daar staat inderdaad van wie die dropt.Bokkie schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:44:
[...]
als je de link gevolgd had, had je kunnen zien dat dat er gewoon onder staat
-- edit --
@eendje: Thanks, dat vroeg ik me af. Kan natuurlijk ook dat je geluk gehad hebt; mijn eerste run dropte gelijk die Rod in SM.
[ Voor 15% gewijzigd door OkkE op 14-02-2007 13:51 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
weet iemand btw, hoe of wat het met een beetje die gems zit.? ik heb nu nog geen items met socketplaatsen, maar wat zijn een beetje de betaalbare gems met stats..?
Hoi ik ben sinds paar weken begonnen met wow. Snap de helft van de taal hier niet maar dat komt vanzelf wel ooit ^^. Ik ben een 28 mage en ben momenteel fire specced. Maar ik zie hier dat het merendeel eigenlijk frost is. (althans meeste post gaan hier over frost).
Mijn speelstijl is eigenlijk meeste van de tijd solo lekker questen. Dat bevalt me prima en daar haal ik ook het meeste plezier uit. En zal dat voorlopig ook blijven doen. Eigenlijk vraag ik me af of bij deze speelstijl eigenlijk de Ice tree niet beter zou passen. Nu zie ik bepaalde commentaren van dat de ice tree mana efficiënter is en ik moet zeggen dat tot nu toe ik inderdaad beetje het gevoel krijg dat me fire spec te snel de mana erdoor heen jaagt. Aangezien er hier heel aantal mensen zijn die wow al vanaf begin spelen hoop ik dat een aantal me hier een goed afgewogen antwoord hierop kunnen geven. Zou hellemaal mooi zijn als iemand zowel fire als frost is geweest op de lagere lvl’s en dit verschil zelf heeft kunnen voelen.
Voor de mensen die reageren bedankt voor de inzicht!
Mijn speelstijl is eigenlijk meeste van de tijd solo lekker questen. Dat bevalt me prima en daar haal ik ook het meeste plezier uit. En zal dat voorlopig ook blijven doen. Eigenlijk vraag ik me af of bij deze speelstijl eigenlijk de Ice tree niet beter zou passen. Nu zie ik bepaalde commentaren van dat de ice tree mana efficiënter is en ik moet zeggen dat tot nu toe ik inderdaad beetje het gevoel krijg dat me fire spec te snel de mana erdoor heen jaagt. Aangezien er hier heel aantal mensen zijn die wow al vanaf begin spelen hoop ik dat een aantal me hier een goed afgewogen antwoord hierop kunnen geven. Zou hellemaal mooi zijn als iemand zowel fire als frost is geweest op de lagere lvl’s en dit verschil zelf heeft kunnen voelen.
Voor de mensen die reageren bedankt voor de inzicht!
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |
Fout, veel shadow priests hebben inderdaad alleen een dmg gear dus alleen maar de 450+ dmg (die je ongeveer haalt uit 5man's in TBC (ik loop momenteel ook in +450dmg met me priest en 8k mana op 66) ) en geen regen. Maar er zijn ook enkele shadow priests die wel een healing gear er naast hebben, en dan kan je wel degelijk netjes meehealen, tuurlijk minder dan holy spec maar het scheelt lang niet zoveel als de pew pew Spriests.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 12:29:
[...]
Shadowpriests healen niet.
Vamperic Embrace en Vamperic Touch zijn een leuke bijkomstigheden, maar shadowpriests healen niet.
Momenteel loop ik met 720+healing en ruim 8.2k mana + nette regen op me priest, heb t/m sethekk halls al ge-solo-healt, en dat als lvl 66 shadow priest... beweer nu maar eens dat shadow priest NIET kunnen healing.
Het mooiste is dat mijn guild nu beseft dat shadow spec niet zo gek is met juiste gear, voor tenten zoals Shadowlabs willen ze mij gaan meenemen omdat ik dan op trash dps ga (dus instance sneller) en dan bij bosses backup healing. Dit heeft in de simpelere instances zoals mana tombs zich al bewezen.
Momenteel tik ik de 500dps aan op bosses, ben dus erg tevreden (dat is ruim 220 meer dan op 60 in best nette gear)
Gister trouwens leuke mace geloot:)
Northshire Battlemace
[ Voor 22% gewijzigd door Osxy op 14-02-2007 13:56 ]
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Oh, ja, want firemages hebben die spell niet toch?Hidde schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:47:
[...]
1 reden is al genoeg om ice mage te worden:
Ice Lance...![]()
Zo'n geweldige spell.

Waarom perse frost zijn?
Ik weet dat je een kans hebt met je frostbolts om een FN te maken, en dan te icelancen, maar voor de dmg hoef je het eigelijk bijna niet te doen. Icelance hit bij mij voor 450, en crit voor 1350-1400. Bij een mage met gelijke dmggear, doen ze misschien 2000?
Natuurlijk is het wel een geweldige spell als je frost bent, maar zeker ook als fire mage heb je er profijt van.
Fireball -> scorch-> scorch -> FN -> Icelanced weglopen(3x), en verder scorchen.
Heb je heel die frostspec niet voor nodig. Omdat icelance instant is kan je het gewoon gebruiken voor het weglopen, en dus dmg doen, of dat nu 1400 of 2000 is boeit weinig. Scorch heeft dat niet, dus icelance is ook zeker pro voor een firemage.
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
eerste items gewoon cheapass spul ingooienBootVluchteling schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:50:
weet iemand btw, hoe of wat het met een beetje die gems zit.? ik heb nu nog geen items met socketplaatsen, maar wat zijn een beetje de betaalbare gems met stats..?
duurdere worden pas later interressant
ik gooi alles vol met hit, crit en agi
Verwijderd
Hij bedoelt vast dat je naar een raid een shadow priest niet meeneemt om te healen. Dan is hij als dps veel nuttiger door vampiric embrace/touch en de damage buff die hij aan warlocks (en met misery ook aan mages) geeft.osxy schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:52:
[...]
Fout, veel shadow priests hebben inderdaad alleen een dmg gear dus alleen maar de 450+ dmg (die je ongeveer haalt uit 5man's in TBC (ik loop momenteel ook in +450dmg met me priest en 8k mana op 66) ) en geen regen. Maar er zijn ook enkele shadow priests die wel een healing gear er naast hebben, en dan kan je wel degelijk netjes meehealen, tuurlijk minder dan holy spec maar het scheelt lang niet zoveel als de pew pew Spriests.
Momenteel loop ik met 720+healing en ruim 8.2k mana + nette regen op me priest, heb t/m sethekk halls al ge-solo-healt, en dat als lvl 66 shadow priest... beweer nu maar eens dat shadow priest NIET kunnen healing.
Klopt dat is het plan ook van mijn guild, ze nemen overigens nu ook alleen maar holy spec priests mee en naar raids mag er maar 1 shadow priest mee(uitzondering 2). Die zal ik dan meestal zijn omdat ik van alle priests de enige echt serieuze shadow priest ben qua gear, rest verzameld vooral healing gear. (en ook mijn attendency in het verleden van 95% speelt ook mee )Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:56:
[...]
Hij bedoelt vast dat je naar een raid een shadow priest niet meeneemt om te healen. Dan is hij als dps veel nuttiger door vampiric embrace/touch en de damage buff die hij aan warlocks (en met misery ook aan mages) geeft.
Ik hou trouwens ook van lock's vanwege de curse of shadows daarmee word mijn SW:P ongeveer 450 per tick (dus x8 voor minder dan 500mana en een heal van ruim 135 iedere 3 seconden gratis)
[ Voor 11% gewijzigd door Osxy op 14-02-2007 14:00 ]
Ik ben nu alweer een tijdje gestopt, wat ik mij afvroeg is, zijn er nog mensen die de oude instances doen zoals Naxx, AQ40, BWL. Vooral Naxx lijkt me leuk om te doen.
Verwijderd
Frostmages hebben op frozen targets zo ongeveer 75% critkans. Dit kan je nagenoeg een critgarantie noemen. De damage van een hit of crit ansich zou niks uit moeten maken als je +spell damage hebt en niet +fire of + frost.jarnotjuh schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:54:
[...]
Oh, ja, want firemages hebben die spell niet toch?
Waarom perse frost zijn?
Ik weet dat je een kans hebt met je frostbolts om een FN te maken, en dan te icelancen, maar voor de dmg hoef je het eigelijk bijna niet te doen. Icelance hit bij mij voor 450, en crit voor 1350-1400. Bij een mage met gelijke dmggear, doen ze misschien 2000?
Natuurlijk is het wel een geweldige spell als je frost bent, maar zeker ook als fire mage heb je er profijt van.
Fireball -> scorch-> scorch -> FN -> Icelanced weglopen(3x), en verder scorchen.
Heb je heel die frostspec niet voor nodig. Omdat icelance instant is kan je het gewoon gebruiken voor het weglopen, en dus dmg doen, of dat nu 1400 of 2000 is boeit weinig. Scorch heeft dat niet, dus icelance is ook zeker pro voor een firemage.
Dus een frost mage bevriest targets veel vaker en het crit ook veel vaker. Een frostmage heeft veel meer aan icelance maar zoals je al zegt: icelance is allesbehalve nutteloos voor een firemage.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 14:02 ]
Verwijderd
Correct.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:56:
[...]
Hij bedoelt vast dat je naar een raid een shadow priest niet meeneemt om te healen. Dan is hij als dps veel nuttiger door vampiric embrace/touch en de damage buff die hij aan warlocks (en met misery ook aan mages) geeft.
Verwijderd
Wat is het beste om te gaan killen daar in Feralas? Welke mobs en of die in et oosten/noorden o.i.d. lopen.Rakkerzero schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:07:
[...]
Je zou kunnen gaan grinden in Tanaris, moet je alleen wel uitkijken dat je niet geganked word daar. Andere opties zijn: Feralas, Dustwallow Marsh, Stranglethorn Vale, Badlands, Searing Gorge, The Hinterlands, Swamp of Sorrows.
Daarnaast zou ook alvast kunnen proberen te gaan lvlen in lvl 45+ gebieden.
Zie map: http://www.kaldorei.com/worldmap
Hulp zou erg gewaardeerd worden!
Grtz DemO.
Yeti's : )Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:09:
[...]
Wat is het beste om te gaan killen daar in Feralas? Welke mobs en of die in et oosten/noorden o.i.d. lopen.
Hulp zou erg gewaardeerd worden!
Grtz DemO.
Melee mobs / weinig hp. Zitten in de caves in het westen.
Verwijderd
Ok ik zal eens gaan kijken, alvast bedankt!ImdaMned schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:12:
[...]
Yeti's : )
Melee mobs / weinig hp. Zitten in de caves in het westen.
DemO
Verwijderd
Er zijn zat priests in onze guild die een evetuele rol als shadow-priest op zich willen nemen. Het hebben van gear daarvoor is op dit moment niet zo relevant omdat iedereen toch nieuwe gear aan het verzamelen is (meest in 5-man instances dus zelf te regelen).Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:32:
Een holy geared (!) priest die voor de gelegenheid shadow specced != een damage geared priest, een overduidelijk verschil.
Pre-tbc zou dat lastiger zijn geweest, omdat men voor Naxx als dmg-gear nodig zou hebben uit MC/BWL (niet makkelijk zelf te regelen). Dannog ging destijds de echte pries dmg-gear naar priests dus ook dan zou een mogelijke raidspot voor een shadow-priest zijn vervuld door een priest uit de guild (respecc, get gear etc). Zo hardcore dat we dat niet toelaten zijn we dus net weer niet
Kans is dus uitermate klein dat je als priest wordt gerecruit om dmg te doen, en daarin zullen we wel niet de enige guild zijn denk ik zo.
Mijn alt-priest is trouwens holy (10/41/0).
Verwijderd
Tuurlijk, maar ik denk dat een hoop goede guilds nu toch wel in het stadium zijn waarbij er echt niet gejuichd gaat worden door de lokale priests als ik, als holy dorf, ga rollen op +dam omdat ik dan in m'n vrije tijd (so to speak) beter kan grinden. En natuurlijk gaat alle gear nog een keer (of drie) vervangen worden en alle gear dropped nog wel een keer, maar dan nog. Mijn gezonde verstand zegt in ieder geval: passen.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:13:
[...]
Er zijn zat priests in onze guild die een evetuele rol als shadow-priest op zich willen nemen. Het hebben van gear daarvoor is op dit moment niet zo relevant omdat iedereen toch nieuwe gear aan het verzamelen is (meest in 5-man instances dus zelf te regelen).
Neuj, dat ben ik wel met je eens. Als een guild al een shadowpriest heeft, is het een gereformeerde holy priest.Kans is dus uitermate klein dat je als priest wordt gerecruit om dmg te doen, en daarin zullen we wel niet de enige guild zijn denk ik zo.
Volgens mij moeten veel guild/mensen het nog ervaren welke toevoeging een shadowpriest heeft bij een raid/party.
Ik hobbel momenteel rond met Mogor's Anointing Club en een Saga of Terokk, maar zou liever een kickass staff hebben. Puur omdat ik vind dat een priest een staff hoort te hebben.osxy schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:52:
Gister trouwens leuke mace geloot:)
Northshire Battlemace
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 14:36 ]
Verwijderd
Nee, dat weet ik wel, maar de usefulness hangt erg sterk van de rest van de samenstelling van de party af. Ik onderken wel dat het een handige build is, maar in Karazhan is het bijvoorbeeld al niet bijzonder effectief. Ik denk dat dat in 25-man raids veel better is doordat je dan meer kunt doen met groepsamenstellingen voor dps. (TSA bij melee/hunters, shadowpriest bij casters etc, whatever).Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:25:
Volgens mij moeten veel guild/mensen het nog ervaren welke toevoeging een shadowpriest heeft bij een raid/party.
Wat is de beste manier om bij een beetje fatsoenlijke guild terecht te komen?
Ik krijg regelmatig roster sign ups, maar die negeer ik sowieso. Out of the blue verzoeken van guilds om ze te joinen, daar trap ik ook niet in (te wanhopig op zoek naar members denk ik dan). Probeer zoveel mogelijk instances te doen met mensen die al wel bij een guild zitten om te laten zien wat ik kan, maar daar is nog nooit een invite uit voort gekomen (misschien suck ik te erg
).
Wat zijn jullie ervaringen? Toch maar op blinde invites afgaan en een beetje guildhoppen totdat je ergens komt waar het bevalt of zijn er slimmere manieren?
*weakling heeft ariacasta (lvl31 warrior) rondlopen op Alonsus en voelt zich een beetje eenzaam
Ik krijg regelmatig roster sign ups, maar die negeer ik sowieso. Out of the blue verzoeken van guilds om ze te joinen, daar trap ik ook niet in (te wanhopig op zoek naar members denk ik dan). Probeer zoveel mogelijk instances te doen met mensen die al wel bij een guild zitten om te laten zien wat ik kan, maar daar is nog nooit een invite uit voort gekomen (misschien suck ik te erg
Wat zijn jullie ervaringen? Toch maar op blinde invites afgaan en een beetje guildhoppen totdat je ergens komt waar het bevalt of zijn er slimmere manieren?
*weakling heeft ariacasta (lvl31 warrior) rondlopen op Alonsus en voelt zich een beetje eenzaam
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Ik heb dat ervaren, ik begin nu steeds meer invites te krijgen van pugs ook, je moet echt je bewijzen als goede dpser en als capabele healer.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:25:
[...]
Tuurlijk, maar ik denk dat een hoop goede guilds nu toch wel in het stadium zijn waarbij er echt niet gejuichd gaat worden door de lokale priests als ik, als holy dorf, ga rollen op +dam omdat ik dan in m'n vrije tijd (so to speak) beter kan grinden. En natuurlijk gaat alle gear nog een keer (of drie) vervangen worden en alle gear dropped nog wel een keer, maar dan nog. Mijn gezonde verstand zegt in ieder geval: passen.
[...]
Neuj, dat ben ik wel met je eens. Als een guild al een shadowpriest heeft, is het een gereformeerde holy priest.
Verwijderd
Het probleem is dat voor PVE maar heel weinig shadow priests nodig zijn terwijl dit solo de leukste spec is. En voor Holy geldt dit precies andersom. Blizzard heeft gewoon voor een naar dilemma gezorgt.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:25:
[...]
Tuurlijk, maar ik denk dat een hoop goede guilds nu toch wel in het stadium zijn waarbij er echt niet gejuichd gaat worden door de lokale priests als ik, als holy dorf, ga rollen op +dam omdat ik dan in m'n vrije tijd (so to speak) beter kan grinden. En natuurlijk gaat alle gear nog een keer (of drie) vervangen worden en alle gear dropped nog wel een keer, maar dan nog. Mijn gezonde verstand zegt in ieder geval: passen.
[...]
Neuj, dat ben ik wel met je eens. Als een guild al een shadowpriest heeft, is het een gereformeerde holy priest.
als lvl 31 moet je gewoon een gezellige guild ingaan, niet teveel gezeik hebben en gewoon doorlvl'en en instances doen voor XP en leuke itemsWeakling schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:33:
denk dat je vanaf 55+ op zoek moet gaan naar een wat serieuzere guild, maar dat is wat je zelf wilt natuurlijk pvp/pve, door naar 70 of heb je geen TBC, etc
vraag naar guild site en maar daar een application. Als je veel met mensen uit die guild speelt heb je meer kans om erin te komen. Als er nog een plaats voor je is natuurlijk.Weakling schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:33:
Ik krijg regelmatig roster sign ups, maar die negeer ik sowieso. Out of the blue verzoeken van guilds om ze te joinen, daar trap ik ook niet in (te wanhopig op zoek naar members denk ik dan). Probeer zoveel mogelijk instances te doen met mensen die al wel bij een guild zitten om te laten zien wat ik kan, maar daar is nog nooit een invite uit voort gekomen (misschien suck ik te erg).
*weakling heeft ariacasta (lvl31 warrior) rondlopen op Alonsus en voelt zich een beetje eenzaam![]()
Hehe, deze trademan is grappig, kijk eens naar de spullen die hij verkoopt.
http://www.thottbot.com/?n=1050621
Marvelous Madstone of Immortality
Neck
"This anchors your spirit to the world, allowing you to come back from the most dreadful of demises once your essence returns to where you perished!"
Neck
"This anchors your spirit to the world, allowing you to come back from the most dreadful of demises once your essence returns to where you perished!"
Shadow of Holy priest. Leuke discussie. Zelfde geldt voor Retri/prot/holy paladins en de druid varianten.
Echter brengt Kharazhan maar 10 spots in een raid en moet je erg zuinig aan doen. ik vrees dat sommige specs gewoon buiten de boot vallen, niet omdat ze geen toevoeging geven, maar puur omdat vanwege het beperkte aantal spots een groot deel door benodigde classes opgeeist wordt.
Warrior prot
Warrior dps
Hunter
Rogue
Priest holy
Priest shadow
Mage
Warlock
Druid feral
Druid tree
Druid resto
Paladin retri
Paladin prot
Paladin holy
Shaman resto
Shaman enhancement
En wat al niet meer, zit je al dik over 10 plekken heen, maar niet te spreken dat je sommige classes mischien liever dubbel mee wil nemen, holy priest bijvoorbeeld.
Mischien dat er in 25 mans raids meer ruimte is voor flexplekken.
Echter brengt Kharazhan maar 10 spots in een raid en moet je erg zuinig aan doen. ik vrees dat sommige specs gewoon buiten de boot vallen, niet omdat ze geen toevoeging geven, maar puur omdat vanwege het beperkte aantal spots een groot deel door benodigde classes opgeeist wordt.
Warrior prot
Warrior dps
Hunter
Rogue
Priest holy
Priest shadow
Mage
Warlock
Druid feral
Druid tree
Druid resto
Paladin retri
Paladin prot
Paladin holy
Shaman resto
Shaman enhancement
En wat al niet meer, zit je al dik over 10 plekken heen, maar niet te spreken dat je sommige classes mischien liever dubbel mee wil nemen, holy priest bijvoorbeeld.
Mischien dat er in 25 mans raids meer ruimte is voor flexplekken.
Verwijderd
Wat dus precies beschrijft wat er gebeurd als je dood gaat. Ben benieuwd hoeveel mensen hier gold aan zijn kwijtgeraakt?barfieldmv schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:39:
Hehe, deze trademan is grappig, kijk eens naar de spullen die hij verkoopt.
Neck
en deze:Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:42:
[...]
Wat dus precies beschrijft wat er gebeurd als je dood gaat. Ben benieuwd hoeveel mensen hier gold aan zijn kwijtgeraakt?
Stone of Stupendous Springing Strides
Neck
"A simple stone that grants the wearer the ability to bound over obstacles and across small gaps!"
of deze:
Compassionate Critter's Friend
Neck
"This amulet keeps dangerous critters at bay. Its powerful warding magic is broken temporarily if you harm a critter."
[ Voor 17% gewijzigd door Zeror op 14-02-2007 14:47 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
OMG GIVF EPIECS !! NEEDNEEDNEEDNEEDLOLOL LOLZ!!!Rakkerzero schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:46:
[...]
en deze:
Stone of Stupendous Springing Strides
Neck
"A simple stone that grants the wearer the ability to bound over obstacles and across small gaps!"
of deze:
Compassionate Critter's Friend
Neck
"This amulet keeps dangerous critters at bay. Its powerful warding magic is broken temporarily if you harm a critter."
Verwijderd
Roster sign ups altijd declinen, niet eens aandacht aan geven. Out of the blue invites, tja, normaal zou ik zeggen, decline altijd. Een fatsoenlijke guild stuur eerst netjes een whisper.Weakling schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:33:
Ik krijg regelmatig roster sign ups, maar die negeer ik sowieso. Out of the blue verzoeken van guilds om ze te joinen, daar trap ik ook niet in (te wanhopig op zoek naar members denk ik dan). Probeer zoveel mogelijk instances te doen met mensen die al wel bij een guild zitten om te laten zien wat ik kan, maar daar is nog nooit een invite uit voort gekomen (misschien suck ik te erg).
*weakling heeft ariacasta (lvl31 warrior) rondlopen op Alonsus en voelt zich een beetje eenzaam![]()
Application posten op guild forum heeft denk ik nog t meeste succes.
De guild waarin ik nu zit, ben ik in terecht gekomen tijdens een UBRS run (lang geleden
Verwijderd
Ik maak me als holy priest niet zoveel zorgen en ik hoop (en denk) dat onze raidleaders het aandurven om wat te experimenteren met "rare" specs.Kaap schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:41:
En het geldt inderdaad ook voor fury warriors en feral droods, etc. Dat maakt het ook wel weer leuk.
toch leuk dat blizz nu 24 uur van te voren reboots aankondigt
http://forums.wow-europe....l?topicId=152195350&sid=1
http://forums.wow-europe....l?topicId=152195350&sid=1
Verwijderd
Als feral druid zijnde mag ik altijd en overal mee naar toe. Mijn dps is goed, ik kan offhealen omdat ik een bag met healinggear bij me heb (als ik van te voren maar weet dat ik moet healen) en kan uitstekend tanken. Los daarvan is het druidaura een van de betere toevoegingen op een meleegroep.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:54:
[...]
Ik maak me als holy priest niet zoveel zorgen en ik hoop (en denk) dat onze raidleaders het aandurven om wat te experimenteren met "rare" specs.
En het geldt inderdaad ook voor fury warriors en feral droods, etc. Dat maakt het ook wel weer leuk.
Shadow lab is gewoon all about cc. Waar niet zou je zeggen, naja hier is het extra belangrijk. Gisteren toevallig ook gedaan met warr/priest/mage/shaman/rogue (ik). Heb geen imp sap omdat ik combat spec ben, maar mijn sap naast een sheep maakt het wel een stuk makkelijker als je af en toe meer dan 4 mobs hebt (paar groepjes, en wat denk je van onverwachte assasins...;) ).eendje schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:32:
[...]
kheb shadow lab op lvl70 gedaan met een warrior, priest, mage en lock. Ik ben zelf een feral druid en we kwamen gewoon dps tekort bij de 3rde boss.. de adds blijven komen en steeds sneller komen en dan ga je er gewoon aankreeg meteen wel door dat ik als feral druid echt niet meer aan de bak zal komen op lvl70 en ik toch weer meer in resto moet stoppen (kzit nu op 0/41/20) kvond trouwens de 2de boss erg grappig, maar ook zwaar frustrerend. elke keer die agroreset en dan blijf je die boss achterna rennen.
Bnet pindle#2913
Verwijderd
Feral droods worden bij ons al volop gebruikt. MT in 5-man instances en ST/OT in Karazhan (als er geen 2e warrior is). Ook een prot paladin tankt erg goed, geen probleem in 5-man instances, weet nog niet hoe dat in heroic-mode is trouwens.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:54:
Ik maak me als holy priest niet zoveel zorgen en ik hoop (en denk) dat onze raidleaders het aandurven om wat te experimenteren met "rare" specs.
Verwijderd
Okee okee, verkeerde voorbeeld. Schrap de feral druid. You get the point though.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:00:
[...]
Feral droods worden bij ons al volop gebruikt. MT in 5-man instances en ST/OT in Karazhan (als er geen 2e warrior is). Ook een prot paladin tankt erg goed, geen probleem in 5-man instances, weet nog niet hoe dat in heroic-mode is trouwens.
Is het oude wildheart model maar dan andere kleurstellingeendje schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 12:59:
[...]
http://www.thottbott.com/?i=59555
samen met deze: http://www.thottbott.com/?i=57355 ben ik dus gewoon de birdman tegenwoordig
Onze Prot pala tankt ook heroic zonder veel moeite.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:00:
[...]
Feral droods worden bij ons al volop gebruikt. MT in 5-man instances en ST/OT in Karazhan (als er geen 2e warrior is). Ook een prot paladin tankt erg goed, geen probleem in 5-man instances, weet nog niet hoe dat in heroic-mode is trouwens.
Wij hebben in 5 mans en in Kara druids als MT, eventueel een druid als MT en een Prot warrior als MT2.
Verwijderd
echt creatief zijn ze niet met nieuwe item models. Had ik voorheen Dragonstalker helmet en Giantstalker shoulders en nu heb ik de mail shoulders uit Botanica en de Second Sight helm voor hunters uit Shadowmoon Valley. Zie ik er nog uit als een lampekaprodie83 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:06:
[...]
Is het oude wildheart model maar dan andere kleurstelling

Verwijderd
Veel van de nieuwe item models zien er uit als T1/2/3
Zo zag ik ook al een mage met wannabe Netherwind Shoulders en een warrior met wannabe Might
Zo zag ik ook al een mage met wannabe Netherwind Shoulders en een warrior met wannabe Might
Verwijderd
Nou ja, ik noem al 2 "alternatieve" specs die veel meer zijn geaccepteerd (sprekend voor mijn guild uiteraard) dan voor TBC. Van shadowpriest wordt wel onderkend dat ie handig kan zijn, maar dat moet zich mi toch bewijzen in 25-man raids dan. In 5-mans heb ik toch eerlijk gezegd een holy priest mee. Als ondersteunende 2e healer/dps in Arcatraz kan ik het dan wel weer goed voorstellen trouwens.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:02:
Okee okee, verkeerde voorbeeld. Schrap de feral druid. You get the point though.
Een shadow priest kan heel goed healen in 5 man instances, als de rest maar weet wat ze doen en als je zelf maar mana pots mee neemt. Je hebt wel meer verantwoordelijkheid door deze spec. Ik ben tot en met 70 Schadow geweest en kon gewoon prima healen, alleen deed de rest wel wat ze moesten doen. Pugs daarentegen gaat minder makkelijk werken.
Nu ik holy ben merk ik wel dat het gewoon een stuk makkelijker gaat allemaal en de heals zijn gewoonweg groter, standaard 4,4k greater heal , 2,2k flashheal, renew 560.
Nu ik holy ben merk ik wel dat het gewoon een stuk makkelijker gaat allemaal en de heals zijn gewoonweg groter, standaard 4,4k greater heal , 2,2k flashheal, renew 560.
Verwijderd
Zelfde als normal mode. Druids bij ons tanken ook daar gewoon en volgens hun zeggen (ben zelf nog niet geweest) hebben ze d'r niet zoveel problemen mee. Ik weet niet hoe het in BotW aan toe is gegaan toen ik daar weg was maar in Rebirth tankte druids ook in aq40/naxx dus inhoudelijk verandert er bij ons niet veel.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:00:
[...]
Healing is trouwens ook geen probleem tot nu toe. Shad. Lab. met m'n 1/41/19 gisteren gehealed met m'n ogen dicht.
Misschien moet je eens even leren een reply in de context van het verhaal te lezen en niet alles zo verdomde letterlijk te nemen. Het ging erom dat hij meldde een hardcore guild te zijn (forcen van specs) en dan nog in MC bezig te zijn. Het ging me er dus ALLEEN om dat er weinig 'hardcore' aan is. Forcen van specs doen guilds die koste wat kost first kills willen hebben en de hele raid willen min/maxen.De Gesnaakte schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 12:12:
niet persoonlijk bedoeld (!!) maar ik heb altijd het idee als ik een topic van wow op tweakers lees dat een hele hoop mensen het alleen maar beter willen weten, terwijl je ook gewoon een normale leuke discussie kan hebben zonder gelijk te blaten dat iemand dom, achterlijk of wat dan ook is omdat hij/zij nog niet zoveel van zn vrije tijd in het spel kan/Wil stoppen als iemand anders.
wou ik ff kwijt.
In PvP is CC king, vooral in de team battlegrounds. Blizzard, vooral 3/3 improved, is naast behoorlijk damaging ook nog eens enorm goed als supression, dps en CC. Oftewel: je doet veel damage, de tegenstander sjokt rond op 25% van hun normale snelheid terwijl je teamleden rondjes om hun heen lopen en de tegenstander heeft meestal de neiging om te uit de blizzard cirkel weg te vluchten. Niet dat ze dat altijd even goed lukt, elke tick heb je een 15% kans dat frostbite proccedEbayzo schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 12:30:
Hmm, gebruik eigenlijk erg weinig BlizzardNet als CoC. Maar misschien zal dit in PVP meer worden. Maar voorlopig zit ik nog niet in de Arcane tree, dus heb nog even bedenktijd. Of moet ik de hele arcane tree droppen en vol Frost gaan? Of toch 2 of 5 puntjes in Arcane? (Arcane Sublety) Bedankt
https://niels.nu
Verwijderd
Ja, "alternatief" was het woord waar ik niet op kon komen.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:15:
[...]
Nou ja, ik noem al 2 "alternatieve" specs die veel meer zijn geaccepteerd (sprekend voor mijn guild uiteraard) dan voor TBC. Van shadowpriest wordt wel onderkend dat ie handig kan zijn, maar dat moet zich mi toch bewijzen in 25-man raids dan. In 5-mans heb ik toch eerlijk gezegd een holy priest mee. Als ondersteunende 2e healer/dps in Arcatraz kan ik het dan wel weer goed voorstellen trouwens.
Maar natuurlijk val je in 5 man instances meer terug op "de basis", in 10/25/40 mans raids kan je wat gevarieerder te werk gaan.
Ach, ik ben zelf nog niet bezig geweest in één van de nieuwe 10/25 mans instances, misschien werkt het wel heel anders dan ik voor me zie.
Verwijderd
Ik heb een vraag hier.. wat houd powerlevelen precies in eigenlijk, heb gehoort : dat jij als laag level en mob aanvalt en hoog lvl voor je afmaakt en dat je dan volledig exp krijgt ,maar dat werkt helemaal niet !!!! of is het nou dat een hoog lvl alles Qeusts samen met je doet.??
kan iemand me het beetje uitleggen?
Standaard conversatie voor elke feral druid:
dumbass: ok lets go!
feral druid: uhh don't we need a healer?
dumbass: you are.
feral druid: no i'm not
dumbass: yes you are
feral druid: no i'm a full feral druid without healing gear
dumbass: doesn't matter you've got healing spells
feral druid: it won't work
dumbass: yes it will, just heal!
feral druid: No it won't i pull to much aggro as a healer and i can do 3 healing spells at most before mana runs out.
dumbass: No we wíll be fine.
feral druid: no we won't
dumbass: yes we will, fucking heal!
feral druid: ok, its your funeral
first mob... wipeout...
dumbass: Fucking heal fucking druid!
feral druid: i did, look at my mana
dumbass: U SUCK, YOU DON'T KNOW HOW TO PLAY!!
feral druid: gg, shit for brains
feral druid enters LFG
dumbass: ok lets go!
feral druid: uhh don't we need a healer?
dumbass: you are.
feral druid: no i'm not
dumbass: yes you are
feral druid: no i'm a full feral druid without healing gear
dumbass: doesn't matter you've got healing spells
feral druid: it won't work
dumbass: yes it will, just heal!
feral druid: No it won't i pull to much aggro as a healer and i can do 3 healing spells at most before mana runs out.
dumbass: No we wíll be fine.
feral druid: no we won't
dumbass: yes we will, fucking heal!
feral druid: ok, its your funeral
first mob... wipeout...
dumbass: Fucking heal fucking druid!
feral druid: i did, look at my mana
dumbass: U SUCK, YOU DON'T KNOW HOW TO PLAY!!
feral druid: gg, shit for brains
feral druid enters LFG
Verwijderd
Ik denk niet dat er zo een exacte omschrijving voor is. Het komt echter neer op 1 ding: dat je sneller leveled dan wat als normaal ervaren wordt. Je kan bijvoorbeeld een leveling guide volgen waardoor je niks meer zelf hoeft uit te zoeken. Of zoals de eerste level 70 op europese realms. Varierend van 5 tot 40 man hebben hemgeholpen met levelen zodat hij in 28 uur van 60 naar 70 ging.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:25:
Ik heb een vraag hier.. wat houd powerlevelen precies in eigenlijk, heb gehoort : dat jij als laag level en mob aanvalt en hoog lvl voor je afmaakt en dat je dan volledig exp krijgt ,maar dat werkt helemaal niet !!!! of is het nou dat een hoog lvl alles Qeusts samen met je doet.??
Verwijderd
Onze 2 echte feral druids waren destijds raid-inactief, dus feral actie hebben we weinig gezien, daarbij hadden we toen ook genoeg warriors dus was er nooit echt een reden om feral druids te gebruiken voor tanking. Alleen wat in 5-man instances gezien destijds en dat was prima, maar ze zijn nu wel beter dan pre-tbc.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:17:
Zelfde als normal mode. Druids bij ons tanken ook daar gewoon en volgens hun zeggen (ben zelf nog niet geweest) hebben ze d'r niet zoveel problemen mee. Ik weet niet hoe het in BotW aan toe is gegaan toen ik daar weg was maar in Rebirth tankte druids ook in aq40/naxx dus inhoudelijk verandert er bij ons niet veel.
Healing is trouwens ook geen probleem tot nu toe. Shad. Lab. met m'n 1/41/19 gisteren gehealed met m'n ogen dicht.
Toen ik druid was vorig jaar ergens, heb ik idd een dergelijke situatie meegemaakt.Seth_Chaos schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:31:
<verhaal>
Maar daar ben ik heel simpel in. Ook nu ik mage ben of wat voor class dan ook.
Als ze mij niet waarderen in een instance, omdat ik volgens hun het fout doe. Terwijl ik zelf weet dat ik gewoon doe wat ik kan doen in zo'n instance, dan leave per direct de party en keer terug naar waar ik gebleven was voor de instance invite
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Zoals je het hier nu schrijft is opzich wel een manier, en dat werkt ook wel.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:25:
Zorg dat je niet in een party of raid zit. Raak een mob en laat andere 'm verder afmaken. Op moment dat je namelijk wel in een party of raid zit, wordt de XP verdeeld over alle partymembers, in verhouding tot het level (waarbij een low level dus bijna geen XP meer krijgt..).
Pff. Skill > spec. In m'n oude raidcomm zaten we in Naxx en werden mensen compleet vrij gelaten.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:10:
Tang / varken. Spec bepaalt niet welke equipment je gebruikt, en in SM maakt 't echt geen zak uit welke spec je bent.prutser001 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:33:
Volledig mee eens, zag het op lagere levels al, in b.v. SM cathedral dat warriors die Fury specced waren het verdomde een schild te gebruiken of zeggen er geen te hebben, puur om het feit dat ze fury specced waren.
Ik ben ook een tijd holy geweest, en ben blij dat ik raid ervaring opgedaan heb als shadow priest. Dan leer je tenminste omgaan met de hoeveelheid mana die je hebt. Verder: als holy priest grinden zuigt. Enorm. Prima als de guild heel graag holy priests wil (en bij het forcen van raidspecs gaat het dus om het dwingen iemand te switchen NADAT deze aangenomen is), maar dan mogen ze mooi m'n mana potions gaan betalen. Grinden deed ik op m'n Hunter omdat deze veel ahrder door mobs heenging dan m'n priest. M'n Hunter had blue 5-man gear, m'n priest tier 2. Kenjenagaan.We hadden nog niet genoeg spelers voor MC (dachten we) opgegeven moment toch de gok gewaagt en met 34 man naar MC gegaan en het was niet eens echt moeilijk zijn bij die boss voor Major Domo terecht gekomen en toen kwam de gratis server transfer en TBC, En guild viel uitelkaar.
Ice lance? Waisda?Hidde schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:47:
1 reden is al genoeg om ice mage te worden:
Ice Lance...![]()
Zo'n geweldige spell.
Is ook complete onzin. De meeste shadowpriests hebben zowel hun tier 2/3 set (alleen maar +healing) alsook een DPS set. Het vervelende is alleen dat je 2 keer zoveel DKP uit moet geven, voor een mage is dat veel makkelijker, je raid gear is meteen je solo gear.osxy schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:52:
Fout, veel shadow priests hebben inderdaad alleen een dmg gear dus alleen maar de 450+ dmg (die je ongeveer haalt uit 5man's in TBC (ik loop momenteel ook in +450dmg met me priest en 8k mana op 66) ) en geen regen. Maar er zijn ook enkele shadow priests die wel een healing gear er naast hebben, en dan kan je wel degelijk netjes meehealen, tuurlijk minder dan holy spec maar het scheelt lang niet zoveel als de pew pew Spriests.
Frostbite en shatter vooral, frosties critten voor 50% meer dan niet frosties. Icelance scaled niet erg goed met +damage.jarnotjuh schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:54:
Oh, ja, want firemages hebben die spell niet toch?
Waarom perse frost zijn?
En dat je een 450 hit krijgt, en een 1350 crit, dat kan gewoon niet. Helemaal niet als je geen shatter hebt. Mijn icelance hit voor 850 ongeveer op een frozen target, en crit dus voor 1700 ongeveer. Dit is met 540 +damage.
Verwijderd
Thank dus gewoon een leveling guide zoeken op internet.... heeft misshien iemand een site voor me waar ik dat akn vinden die beetje goed werkt?? heb welles gehad dat leveling guide helemaal niet goed was en ook een leuk interface met wat extras?? dmg meter ofzo^^ ben echte n00by .....Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:31:
[...]
Ik denk niet dat er zo een exacte omschrijving voor is. Het komt echter neer op 1 ding: dat je sneller leveled dan wat als normaal ervaren wordt. Je kan bijvoorbeeld een leveling guide volgen waardoor je niks meer zelf hoeft uit te zoeken. Of zoals de eerste level 70 op europese realms. Varierend van 5 tot 40 man hebben hemgeholpen met levelen zodat hij in 28 uur van 60 naar 70 ging.
Beetje verstandig speccen en een feral druid kan prima healen. Zo is het in ieder geval met de feral druids in mijn guildSeth_Chaos schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:31:
tudu
I just think its so sad that you cant do things on your own, that you need to wait on others.
quete uit mijn guild forum, hoe wil ik alleen een instance clearen lol
lang leve power lvlers, die alle pre questen af hebben en denken uber goed te zijn.
lang leve power lvlers, die alle pre questen af hebben en denken uber goed te zijn.
Euh? Waarom zou je niet op crossclass items mogen rollen? Sowieso: DKP = king, dus de tijd die je investeert zie je terug in de items die je krijgt.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:25:
Tuurlijk, maar ik denk dat een hoop goede guilds nu toch wel in het stadium zijn waarbij er echt niet gejuichd gaat worden door de lokale priests als ik, als holy dorf, ga rollen op +dam omdat ik dan in m'n vrije tijd (so to speak) beter kan grinden.
Dat werkt in zeer beperkte mate als het level verschil erg groot is, dan krijg je nog zo weinig XP dat het eigenlijk niet nuttig is. En daarnaast: wie krijg je zo gek? (en ja, ik weet 't van die eerste level 70, maar da's een geval apart)OkkE schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:38:
Zoals je het hier nu schrijft is opzich wel een manier, en dat werkt ook wel.
Zorg dat je niet in een party of raid zit. Raak een mob en laat andere 'm verder afmaken. Op moment dat je namelijk wel in een party of raid zit, wordt de XP verdeeld over alle partymembers, in verhouding tot het level (waarbij een low level dus bijna geen XP meer krijgt..).
Ik zou op zoek gaan naar een ander guild, wat een eikel.remcio schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:45:
I just think its so sad that you cant do things on your own, that you need to wait on others.
[ Voor 14% gewijzigd door Hydra op 14-02-2007 15:48 ]
Verwijderd
Waarom zou ik in godsnaam op een +dam item rollen als holy priest?Hydra schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:47:
[...]
Euh? Waarom zou je niet op crossclass items mogen rollen? Sowieso: DKP = king, dus de tijd die je investeert zie je terug in de items die je krijgt.
Verwijderd
dkp = king, maar er moet nog altijd gezond verstand gebruikt worden. Voorbeeld: Een prot warrior heeft voorang op een fury/arms warrior als tanking gear dropt, zelfs al heeft die fury/arms warrior meer dkp. Zo'n dingen.Hydra schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:47:
[...]
Euh? Waarom zou je niet op crossclass items mogen rollen? Sowieso: DKP = king, dus de tijd die je investeert zie je terug in de items die je krijgt.
[...]
Dat werkt in zeer beperkte mate als het level verschil erg groot is, dan krijg je nog zo weinig XP dat het eigenlijk niet nuttig is. En daarnaast: wie krijg je zo gek? (en ja, ik weet 't van die eerste level 70, maar da's een geval apart)
[...]
Ik zou op zoek gaan naar een ander guild, wat een eikel.
Lijkt me niet meer dan logisch, en zo gaat je progress ook sneller, omdat de tanks beter kunnen tanken, de healers beter kunnen healen, enzovoort.
Dat je dps warriors beter kunnen tanken en dat je healers beter kunnen dps'en bereik je geen progress mee
Verwijderd
De +dmg items haal ik wel op in de 5 mans instances later. In de raids ga ik alleen voor +heal. Ik ben vanuit mijn raid spec verder gaan levelen (in zandelar en AQ20 gear) en dat gaat prima. Heb de meeste XP uit instances gehaald. Ik heb priest gerolld omdat ik op een of andere manier healen leuk vind.
Voor het grinden wat damage gear en mijn feral druid levelen. Die gaat dan de spullen voor mijn priest bij elkaar grinden
Moet wel ff vaart maken want hij staat nog op 56.
Voor het grinden wat damage gear en mijn feral druid levelen. Die gaat dan de spullen voor mijn priest bij elkaar grinden
Niet zonder healing gear en zeker niet als full feral druid. Een full feral druid heeft geen talent points in healing. Jij doelt op breedt gespecte druids, die ook talent points steken in balance of resto talents. Daarmee beperk je je potentieel als feral tank of dpser en daar begin ik dan ook niet aan. Dat soort druids mag je ook geen echte feral druids noemen zij zijn meer resto/ferals of balance/ferals een kruising geen volwaardige ferals.HitmanWVU schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:42:
[...]
Beetje verstandig speccen en een feral druid kan prima healen. Zo is het in ieder geval met de feral druids in mijn guild
je hebt:
Full ferals vergelijkbaar met warriors(dps en/of tank)
resto/ferals vergelijkbaar met paladins(weet niet welke spec)
full resto vergelijkbaar met holy priests
balance/resto's vergelijkbaar met shadow priest
balance/ferals vergelijkbaar met shamans(weet niet welke spec)
full balance vergelijkbaar met mage(weet niet welke spec)
Verwijderd
Ik denkdat je hier veel mensen op de tenen zal trappen met sommige van je vergelijken. /macro equip fire ress gearSeth_Chaos schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:59:
[...]
Niet zonder healing gear en zeker niet als full feral druid. Een full feral druid heeft geen talent points in healing. Jij doelt op breedt gespecte druids, die ook talent points steken in balance of resto talents. Daarmee beperk je je potentieel als feral tank of dpser en daar begin ik dan ook niet aan. Dat soort druids mag je ook geen echte feral druids noemen zij zijn meer resto/ferals of balance/ferals een kruising geen volwaardige ferals.
je hebt:
Als ik als level 53 een level 60 elite aanval, en 2 andere level 60 (niet in mijn party) killen 'm vervolgens, dan krijg ik toch alle XP (en veel meer XP als wanneer ik een level 50 elite kill)? Dat had ik iig begrepen.Hydra schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:47:
Dat werkt in zeer beperkte mate als het level verschil erg groot is, dan krijg je nog zo weinig XP dat het eigenlijk niet nuttig is. En daarnaast: wie krijg je zo gek? (en ja, ik weet 't van die eerste level 70, maar da's een geval apart)
Het punt van "wie krijg je zo gek?", dat klopt; lastig om iemand te vinden.. Maar iemand vroeg hoe het werkte, niet of het in praktijk simpel te doen was.
ik heb er nog express, om er geen flame van te maken, bij gezet :Hydra schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:24:
[...]
Misschien moet je eens even leren een reply in de context van het verhaal te lezen en niet alles zo verdomde letterlijk te nemen. Het ging erom dat hij meldde een hardcore guild te zijn (forcen van specs) en dan nog in MC bezig te zijn. Het ging me er dus ALLEEN om dat er weinig 'hardcore' aan is. Forcen van specs doen guilds die koste wat kost first kills willen hebben en de hele raid willen min/maxen.
Niet Persoonlijk Bedoeld (!!)
Doe dat dan ook niet!
Ik heb er alleen bij gezet dat als je iets op een normale manier kan vertellen voor mensen die het topic alleen lezen het een stuk fijner maakt, wat jammer is is dat jij het nou wel als een flame ziet en ik er nu dus ook aan mee doe.
genoeg erover
Ik weet niet hoe jij een dr00d bespeeld, maar ik ben balance/resto en niet echt verglijkbaar met een shadow priestSeth_Chaos schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:59:
[...]
Niet zonder healing gear en zeker niet als full feral druid. Een full feral druid heeft geen talent points in healing. Jij doelt op breedt gespecte druids, die ook talent points steken in balance of resto talents. Daarmee beperk je je potentieel als feral tank of dpser en daar begin ik dan ook niet aan. Dat soort druids mag je ook geen echte feral druids noemen zij zijn meer resto/ferals of balance/ferals een kruising geen volwaardige ferals.
je hebt:

Ik doe echt hoge damage maar met mijn healing gear kan ik prima healen in 5mans...
Als je een Hybrid class speelt dump je niet alle talent points in feral bijv.
Mischien voor pvp maar als je echt je groep wil helpen wil ik graag open staan voor niet alleen een dps spot in de group.
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Verwijderd
/target PlayerVerwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:04:
[...]
Ik denkdat je hier veel mensen op de tenen zal trappen met sommige van je vergelijken. /macro equip fire ress gear
/cast Power Word:Shield(rank11)
oid
En hoe zou je dan de verdeling doen van tier 4/5 tokensVerwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:55:
[...]
dkp = king, maar er moet nog altijd gezond verstand gebruikt worden. Voorbeeld: Een prot warrior heeft voorang op een fury/arms warrior als tanking gear dropt, zelfs al heeft die fury/arms warrior meer dkp. Zo'n dingen.
Lijkt me niet meer dan logisch, en zo gaat je progress ook sneller, omdat de tanks beter kunnen tanken, de healers beter kunnen healen, enzovoort.
Dat je dps warriors beter kunnen tanken en dat je healers beter kunnen dps'en bereik je geen progress mee
Sterker nog, neem Pauldrons of the Fallen Defender, http://www.wowhead.com/?item=29764 , is voor warriors, priests en druids. Wie heeft er meer recht op? Goed, je kiest voor progress dus stel je geeft eerst je MT's dat item, daarna je holy priests. Moet je voorstellen dat je feral druid of dps warrior bent, mag je na zon 5 a 6 weken pas dat ding looten als het meezit.
[ Voor 9% gewijzigd door JeroenNietDoen op 14-02-2007 16:22 ]
Verwijderd
feral druids zonder healing gear hoeven voor mij niet in onze guild te komen. Als warrior moet ik toch ook tank gear meenemen? Het is altijd mogelijk dat je als feral druid even moet bijspringen bij het healen en gewoon weigeren healing gear mee te nemen in complete bullshit imo. Hetzelfde geld trouwens ook voor shadowpriests en dps warriors. Je mag je character spelen als je wilt, maar je moet ook klaar staan om bij te springen indien nodig
Verwijderd
DKP.Kaap schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:20:
[...]
Sterker nog, neem Pauldrons of the Fallen Defender, http://www.wowhead.com/?item=29764 , is voor warriors, priests en druids. Wie heeft er meer recht op? Goed, je kiest voor progress dus stel je geeft eerst je MT's dat item, daarna je holy priests. Moet je voorstellen dat je feral druid of dps warrior bent, mag je na zon 5 a 6 weken pas dat ding looten als het meezit.
Bij spul waarvan je met je boerenverstand heus wel snapt dat andere mensen daar veel meer aan hebben, roll je niet. Althans, ik niet.
Verwijderd
Vrij laten is wat anders dan ook daadwerkelijk non-pve speccen in een pve-guild. Bij ons wordt ook iedereen vrijgelaten. Wat ik er alleen mee wilde zeggen, is dat spelers die het spel spelen voor pve, en dan met name in raid-verband, best wel 's mogen nadenken over hun spec en wat ze maximaal kunnen betekenen in die pve-raid.Hydra schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:41:
[...]
Pff. Skill > spec. In m'n oude raidcomm zaten we in Naxx en werden mensen compleet vrij gelaten.
Iemand die >80% van zn tijd in pve-raids steekt, maar met een pvp/solo-pve spec rondloopt, tja, van mij mag ie, maar hij kan zich een stuk nuttiger maken imo. /nofi (again)
Verwijderd
Tja, met het systeem van tokens wordt dat natuurlijk weer wat moeilijker, maar kom, gear is ook niet alles, ik raid om me te amuseren, en dan pas om de loot.Kaap schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:20:
[...]
En hoe zou je dan de verdeling doen van tier 4/5 tokensDus zon item dropped en daarmee kun je als warrior kiezen voor een DPS of tank uitvoering? Wie geef je voorrang? Zitten geen vooraf bepaalde stats op, het kan elke kant opgaan.
Als mijn MT een item voor mij krijgt dan ben ik blij voor em. Ik ken natuurlijk de meeste mensen waarmee ik samenspeel irl, dus dat helpt.
Mja, hangt ook een beetje van class en spec af.
Ik kan enkel als priest praten, maar daar heb je ook tal van specs (zeker tegenwoordig).
Je kan gerust meekomen met een shadow spec, maar dat hangt er dan nog vanaf welke.
Als je je aggro reduction talents (Shadow Affinity en Silent Resolve) laat vallen mag je verwachten dat je wel eens aggro zou kunnen trekken omdat je dan waarschijnlijk Imp mind blast, imp fear, silence enzo genomen hebt met die talents. Dan zit je daar met een hoop talent points waar je gewoonweg 0,0 aan hebt in een raid.
Als je daarentegen je aggro reduction spells hebt, Mental Agility,.. dan kan je gerust vlot meehealen (als je fatsoenlijke gear hebt en weet wat je moet doen).
Ik kan enkel als priest praten, maar daar heb je ook tal van specs (zeker tegenwoordig).
Je kan gerust meekomen met een shadow spec, maar dat hangt er dan nog vanaf welke.
Als je je aggro reduction talents (Shadow Affinity en Silent Resolve) laat vallen mag je verwachten dat je wel eens aggro zou kunnen trekken omdat je dan waarschijnlijk Imp mind blast, imp fear, silence enzo genomen hebt met die talents. Dan zit je daar met een hoop talent points waar je gewoonweg 0,0 aan hebt in een raid.
Als je daarentegen je aggro reduction spells hebt, Mental Agility,.. dan kan je gerust vlot meehealen (als je fatsoenlijke gear hebt en weet wat je moet doen).
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd
Eh een beetje feral druid heeft Omen of Clarity en dat is 11 punten RestoSeth_Chaos schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:59:
[...]
je hebt:

Een beetje Resto druid heeft Nature Grasp en dat is toch echt Balance.
Een beetje Balance druid heeft intensity en dat is weer resto.
Zo zwart-wit is het niet imo.
Geven en nemen, daar draait het allemaal om. Helaas snapt niet iedereen dat.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:22:
feral druids zonder healing gear hoeven voor mij niet in onze guild te komen. Als warrior moet ik toch ook tank gear meenemen? Het is altijd mogelijk dat je als feral druid even moet bijspringen bij het healen en gewoon weigeren healing gear mee te nemen in complete bullshit imo. Hetzelfde geld trouwens ook voor shadowpriests en dps warriors. Je mag je character spelen als je wilt, maar je moet ook klaar staan om bij te springen indien nodig
Bijv. Jij wilt uberl33t +spell damage gear voor je shadow priest. Prima, heal maar mee in <insert instance naam>. Wil je dat niet, jammer dan, dan je mag niet mee.
En dat geld voor de andere classes ook.
Verwijderd
CP is king. Het gebeurt bij ons maar zelden dat er een uitzondering op wordt gemaakt. Voor elk item waren classrestricties gemaakt (pre-tbc). Uiteraard wordt er wel verwacht dat je zorgt voor goede gear voor PvE-raids en ook dusdanig biedt, regels zijn hierover echter nooit nodig geweest.Kaap schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:20:
En hoe zou je dan de verdeling doen van tier 4/5 tokensDus zon item dropped en daarmee kun je als warrior kiezen voor een DPS of tank uitvoering? Wie geef je voorrang? Zitten geen vooraf bepaalde stats op, het kan elke kant opgaan.
Overigens gaat Karazhan volledig buiten ons cp-systeem om (roll based), maar ook daar hebben we nog geen probleem gezien. Meestal wordt er niet eens gerolled maar rustig gekeken waar het item de meeste voordelen biedt. Hardcores lijken hier wat makkelijker in dan casuals trouwens.
Precies. Als ik shadow ben ga ik echt niet zitten moeilijk doen in een 5-man party. Je weet dat mensen vaak healers nodig hebben en al zeker in 5-mans waar er vaak maar 1 mee gaat.Rakkerzero schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:30:
[...]
Geven en nemen, daar draait het allemaal. Helaas snapt niet iedereen dat.
Bijv. Jij wilt uberl33t +spell damage gear voor je shadow priest. Prima, heal maar mee in <insert instance naam>. Wil je dat niet, jammer dan, dan je mag niet mee.
En dat geld voor de andere classes ook.
Als ze al een healer hebben die dat graag wil doen (andere priest, druid, pala) kunnen ze je wel meenemen als dmg-dealer en backup healer vind ik.
Ik reageerde er op omdat ik als elemental shaman nog prima kan healen. Nu is elemental (+dmg/healing / +spellcrit / +spellhit) natuurlijk wel wat meer gericht op healen dan enhancement gear, maar toch denk ik dat als je in een raid zou willen functioneren dan zal je als hybrid toch hier en daar je healingspell moeten kunnen en vooral willen casten.Seth_Chaos schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:59:
[...]
je hebt:
Helaas voor mij willen de raidleader liever 5% crit van zo'n lelijke vogel dan een elemental shaman met de mogelijkheid van 3% crit & 3% hit.
Mja, lastige keuze hè, en soms nog eens afhankelijk van welke class raid leader / officers er mee zijn imhoHitmanWVU schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:43:
[...]
Ik reageerde er op omdat ik als elemental shaman nog prima kan healen. Nu is elemental (+dmg/healing / +spellcrit / +spellhit) natuurlijk wel wat meer gericht op healen dan enhancement gear, maar toch denk ik dat als je in een raid zou willen functioneren dan zal je als hybrid toch hier en daar je healingspell moeten kunnen en vooral willen casten.
Helaas voor mij willen de raidleader liever 5% crit van zo'n lelijke vogel dan een elemental shaman met de mogelijkheid van 3% crit & 3% hit.
Een shammy kan leuke buffs geven, een shadow priest heeft leuke buffs, een feral/balance druid heeft leuke buffs,...
Maar als je van elk van die classes er 1 meeneemt met zo'n support-build speel je heel wat healing kwijt. En dan is het moeilijk om te zeggen "ok, de druid kan wel kip spele, maar de priest mag niet in shadow enzo"
Je kan het wel enigzins op je raid samenstelling afstellen. Heb je meer casters mee dan normaal -> spriest en kip. Heb je meer melee mee -> poesje en enhancement shammy,...
Verwijderd
DKP is King is zoals eerder gemeld. De feraldruid-versie heeft ook +healing stats erop. Per saldo maakt het raid-wise geen verschil aangezien je of een betere tank, betere healing of de tussenweg feral-druid versie hebt.Kaap schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:20:
[...]
Omdat er meer is dan raiden alleen?Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:49:
Waarom zou ik in godsnaam op een +dam item rollen als holy priest?
Ik zie het helemaal niet als flame, maar wederom laat je zien dat je weinig kaas gegeten hebt van begrijpend lezen. Het ging me er om dat mijn reactie een reactie op dat hardcore in MC verhaal was van "homo" en ik dus helemaal niet serieus meen dat je een n00b bent als je nog in MC bezig bent.De Gesnaakte schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:08:
Ik heb er alleen bij gezet dat als je iets op een normale manier kan vertellen voor mensen die het topic alleen lezen het een stuk fijner maakt, wat jammer is is dat jij het nou wel als een flame ziet en ik er nu dus ook aan mee doe.
genoeg erover
2 druids waren feral, 1 balance, 2 priests waren shadow, etc. En die wisselden gewoon van rol al naar gelang wat er nodig was.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:23:Vrij laten is wat anders dan ook daadwerkelijk non-pve speccen in een pve-guild.
Het is gewoon van de zotte dat sommige classes een raid spec moeten nemen waarbij hun grindvermogen compleet gegimped wordt, terwijl andere classes (mages, warlocks) daar helemaal geen last van hebben. Als je niet de behoefte hebt om als eerste van je server een boss dood te hebben is het nergens voor nodig specs te forcen.
Alsof een shadow priest niet kan healen, jezus...DinX schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:46:
Een shammy kan leuke buffs geven, een shadow priest heeft leuke buffs, een feral/balance druid heeft leuke buffs,...
Maar als je van elk van die classes er 1 meeneemt met zo'n support-build speel je heel wat healing kwijt. En dan is het moeilijk om te zeggen "ok, de druid kan wel kip spele, maar de priest mag niet in shadow enzo"
[ Voor 13% gewijzigd door Hydra op 14-02-2007 16:58 ]
De betreffende talents maken je geen hybride. Ze zijn toegespeeld op de rol die je kiest. Talent points in je buff steken maakt je nog geen resto druid of een hybride wel valt het onder de resto talents tree. Een full feral kan niet healen. Probeer het eens, je pulled mobs als geen ander.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:29:
[...]
Eh een beetje feral druid heeft Omen of Clarity en dat is 11 punten Resto![]()
Een beetje Resto druid heeft Nature Grasp en dat is toch echt Balance.
Een beetje Balance druid heeft intensity en dat is weer resto.
Zo zwart-wit is het niet imo.
Betere tank pakken. Als je healing aggro trekt is dat op mobs die niet getanked worden.Seth_Chaos schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:57:
De betreffende talents maken je geen hybride. Ze zijn toegespeeld op de rol die je kiest. Talent points in je buff steken maakt je nog geen resto druid of een hybride wel valt het onder de resto talents tree. Een full feral kan niet healen. Probeer het eens, je pulled mobs als geen ander.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Slow-chat, one-liners, offtopic posts, en flames horen niet in dit topic thuis!
Slow-chat, one-liners, offtopic posts, en flames horen niet in dit topic thuis!