Philips 37PF9731D/10 [deel 2]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 53.386 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 12:02
Ik heb ook de 37PF9731 sinds ongeveer 15 januari. Ik heb het gevoel dat ik ook het probleem heb met de "zwarte" vlekken. Dit zie ik alleen niet altijd. Het is met normaal TV kijken of spelen op mijn xbox360 niet zichtbaar. Waar ik het goed bij zie is als ik het RTL4 Filebericht s'morgens kijk.

Ik zie dat er een !SHARP! paneel inzit?! De firmware versie is volgens mij .31 ?

Is dit de moeite waard om te melden of moet ik hiermee maar leren leven. Ik zie ze namelijk al langs komen en dan zien de reperateurs het uiteraard weer niet.

Nu lees ik ook veel van jullie problemen als het scherm omgeruild is dat de kijkhoek slechter word. Dit wil ik absoluut niet hebben. Is het niet een optie om te wachten met het melden van dit probleem tot de nieuwe versie er is zodat ik met iets bijbetalen de nieuwere versie neem? 42PF9732 (Geloof dat deze ook komt ?)

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:30
Als je er last van hebt, dan zou ik het melden. En ja, dat klopt bij aanzetten is het goed zichtbaar, later minder (temperatuur)
Momenteel worden er geen schermen gewisseld, alleen laatste soft + schermtype naar 087.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 22:27:
Ik heb een vraagje

Wij hebben de 37PF9731 waarop een samsung decoder voor digitale tv is op aangesloten. Op dit alles is ook nog eens een surround sound aangesloten. Vroeger konden we op zowel analoge als met digitale tv de surround aanzetten en dan krege we het geluid van de TV door onze surround boxen. Nu het probleem is dat ik de TV de laatste nieuwe update heb gegeven en nu ineens geen surround geluid kan ontvangen wanneer we TV kijken via de digi decoder ! Met het analoog signaal gaat dit wel nog maar moment dat het op digitaal staat lukt het gewoon niet. Er komt niks door naar de surround

Zowel de digi decoder als de surround set zijn aangesloten via scart.
Vroeger werkte het wel en na de laatste update van de TV niet meer !
Als iemand hier een antwoord voor zou hebben zou dit zalig zijn want dit is wel een lastig probleem :(

Vriendelijke groeten
H3li0s
Is er niemand die mij hierin kan helpen ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
Scrutinizer schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:22:
[...]

Ik heb bij mijn leverancier en bij Philips/reparatiedienst gemeld dat het nieuwe panel niet alleen van veel mindere kwaliteit is, maar ook defect (althans de combinatie van firmware en panel)! Ik heb ook een lijst van punten grotendeels objectief vaststelbaar zijn, waaronder een slecht functionerende lichtsensor. Het is bijvoorbeeld bij mijn TV niet mogelijk om met lichtsensor aan en dynamic contrast uit een voldoende helder en contrastrijk beeld te krijgen. Maar het heeft ook gewoon aantoonbaar niet de beloofde reactietijd (3ms, yeah right!) en is daardoor onscherp. ClearLCD en Pixelplus hebben nauwelijks meer effect (ClearLCD nog wel met bewegende tekst, maar niet zo goed als eerst en niet helemaal scherp). PAL-uitzendingen waren eerst het sterke punt, maar nu niet meer, etc. 0.89 is daarbij wel wat beter dan 0.87.
Mijn TV wordt al enige tijd bekeken, maar ik heb heb nog niets gehoord.

Het laatste wat ik gehoord heb op een Duits forum is dat ze nu weer begonnen zijn om het allereerste paneltype in te bouwen als vervangend panel. Er is ook een onderhoudsmedewerker die de volgende oproep (http://www.hifi-forum.de/...read=650&postID=1535#1535) deed:

[...]

Als dat zo is, hebben ze naast het backlight-probleem ook een ruilpaneelprobleem.

Verder vind ik deze link interessant, van een test door het Duitse blad CHIP, waar deze TV als 6e eindigt. Deze test is uit April 2007 en er is dus naar alle waarschijnlijkheid een toestel gebruikt zoals dat momenteel wordt uitgeleverd. Er wordt onder andere in beweerd dat:

[...]

Wat is er over van de EISA-winnaar die voorheen juist op dit punt zo geroemd werd en is deze TV nog wel dezelfde als eerst, begin ik mij zo langzamerhand af te vragen? Gaat het om een toevalsexemplaar? Ik hoop het wel voor Philips, anders hebben ze een nog veel groter probleem denk ik zo...

Vraag: weet iemand of Philips vanaf maart het nieuwe of het oude paneel heeft uitgeleverd in de nieuwe toestellen vanaf Maart?
De test uit chip geeft wel een raar beeld vind ik. De beeldkwaliteit wordt net zo hoog gewaardeerd als de nummer 1 uit de test, namelijk 95 punten, lees maar goed. ;) Met name de geluidskwaliteit scoort laag, waardoor de Philips op de zesde plaats komt. Maar dat vind ik persoonlijk niet zo belangrijk, het geluid is voldoende. Als je echt goed geluid wil moet je geen TV gebruiken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:31:
[...]

Kan me voorstellen dat je kan configureren dat audio via scart moet worden uitgesturrd, ben echter niet zeker. Als dit niet kan dan zit er dus een bug in de laatste softw.....
Kun je het geluid niet van de Samsung direkt naar de surround versterker sturen ipv via de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
despijker schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:31:
Als je er last van hebt, dan zou ik het melden. En ja, dat klopt bij aanzetten is het goed zichtbaar, later minder (temperatuur)
Momenteel worden er geen schermen gewisseld, alleen laatste soft + schermtype naar 087.
Mag ik ook zelf het scherm updaten? Niet dat ik hem nu zelf update en dat als ik het toch wil melden dat ze gaan zeuren dat ik hem zelf heb geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
Darki3 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:52:
[...]

Mag ik ook zelf het scherm updaten? Niet dat ik hem nu zelf update en dat als ik het toch wil melden dat ze gaan zeuren dat ik hem zelf heb geupdate.
Natuurlijk mag dat!! Anders is het weinig zinvol de software op de Philips site te zetten bij een dergelijk nieuw toestel.
Kijk even bij Philips welke aanpassingen er met de verschillende releases worden gedaan. misschien staat jouw probleem er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
Even Opgezocht......

Main modifications
JX31E_89.0
• improved picture stability
• improved Connected Planet behaviour
• improvement audio behaviour when using HDMI with STB-box
JX31E_88.0
• improvement in picture while watching certain channels in France
• improvement for “Canal +” decoder in France
• improvement for sound interruptions when using STB-box with 1080 via
HDMI
JX31E_87.0
• easier selection of favourite channel lists (preferred TV channels & radio
stations). Please download the user manual for more information on how
to use.
• the 4 favourite lists have fixed names
• audio improvement when zapping channels with settopbox connected via
HDMI
• green line on side of screen within DVD player in 1080i mode
• improved picture behaviour with N-box with HDMI
• improvement picture for 37PF9731D/10 set
• improvement ambilight behaviour in 1080I mode
JX31E_0.48.30.0
• improved stability of HDMI input on DVD players
• improved performance of HDMI 1080i sources
JX31E_0.48.27.0
• improved picture stability when watching via YPbPr input
JX31E_0.48.24.0
• improved HDMI support of skynet HD decoder
JX31E_0.48.20.0
• improved installation of digital channels
• Automatic Update Installation enabled
• improved brightness behaviour when lightsensor is On.
JX31E_0.48.18.0
• new added supported countries for DVB-T :The Netherlands, Italy,
Greece, Czech Rep., Denmark
• improved overall picture quality
• improved Ambilight performance
• update for Settings Assistant
JX31E_0.48.15.1
• improved TV channel behaviour in Sweden for non-digital sets
JX31E_0.48.15
• enabling of 7/8 days EPG feature for UK
• improved clock and date extraction for DVB-T Italy
• improved colour behaviour on HD inputs
JX31E_0.0.39.24
• improved standby mode behaviour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
Bedankt voor al je info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrutinizer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 14:22
despijker schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:36:
[...]
De test uit chip geeft wel een raar beeld vind ik. De beeldkwaliteit wordt net zo hoog gewaardeerd als de nummer 1 uit de test, namelijk 95 punten, lees maar goed. ;) Met name de geluidskwaliteit scoort laag, waardoor de Philips op de zesde plaats komt. Maar dat vind ik persoonlijk niet zo belangrijk, het geluid is voldoende. Als je echt goed geluid wil moet je geen TV gebruiken 8)7
De verschillende kolommen wegen niet gelijk mee in het eindresultaat. De waarden die het meest voor ons van belang zijn juist in de kolom TV te vinden en niet in de kolom B (beeld). Daar worden de punten voor TV- en videokwaliteit gegeven. Juist daar scoort de 37pf9731d de 6e plek net als bij het eindresultaat. Bij de kolom beeld worden meer punten gegeven voor zaken als kleurechtheid, fouthoek en reactiesnelheid, meer technische waarden.. Kijk bijvoorbeeld maar naar de bespreking van de Samsung LE 37S71B op dezelfde pagina. De lichtsterkte, contrastverhouding en reactietijd worden bijvoorbeeld toonaangevend genoemd. Waar de Samsung echter zwaar de mist in gaat zijn de prestaties als bij TV en DVD-weergave: zichtbare artefacten, slechte detaillering bij donkere scenes etc. Het resultaat is dat deze TV 100 scoort bij B een na laatste (58) scoort in de kolom TV,
Evenzo scoort de Philips vrij goed in de kolom beeld, maar daarentegen zeer teleurstellend op met name bewegingsonscherpte en reactiesnelheid en dit heeft een dusdanig fnuikend gevolg voor zijn kwaliteit als TV, dat hij daarvoor slechts 65 punten krijgt.

En dat juist die zeer slechte beweginsonscherpte en lage reactiesnelheden bij onze alomgeroemde 3ms veronderstelde bewegingswonder met ClearLCD als zwakste punt uit de bus komen, daar had ik het over.

S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik me 37PF9731 binnenkrijg is het dan verstandig om meteen te gaan updaten naar de laatste firmware upgrade? Ook als er aan het vorige firmware niks aan mankeert

want zo te lezen is er nogal wat verbertert.
+ is er hier iemand die mij kan helpen met mijn vorige post ?

alvast bedankt, groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:31:
Waarom zo boos? Misschien weet gewoon niemand een oplossing.

Weet je zeker dat je niets veranderd hebt na de update? Ook is uit jouw verhaal nog niet helemaal duidelijk hoe je de boel hebt aangesloten. Bij mij komt elk geluid dat de TV maakt ook gewoon uit de digitale out coax-uitgang. Dus als je je surround-receiver daarop hebt aangesloten, dan moet je dat geluid kunnen horen (mits je op de surround-receiver alles goed configureert). Je kunt ook je digitale decoder direct op je surround-receiver aansluiten. Dan passeer je de TV. Het nadeel van deze oplossing kan zijn dat het beeld en geluid niet synchroon lopen, want de TV kan het beeld vertragen door alle Pixel Plus etc. zaken. Daarom staat er achterop de TV ook dat de audio uitgangen gesynchroniseerd zijn met het TV-beeld.

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:46:
Als ik me 37PF9731 binnenkrijg is het dan verstandig om meteen te gaan updaten naar de laatste firmware upgrade? Ook als er aan het vorige firmware niks aan mankeert

want zo te lezen is er nogal wat verbertert.
+ is er hier iemand die mij kan helpen met mijn vorige post ?

alvast bedankt, groetjes
Je kan inderdaad gelijk de nieuwe firmware erop zetten. Wat je vorige vraag betreft, dat zijn een heleboel vragen die in dit topic en het eerste topic hier al eens aan de orde zijn gekomen. De bedoeling is dat je zelf een beetje gaat zoeken zodat het forum niet uitpuilt van dubbele discussies, vragen en antwoorden. Mocht je over een specifiek onderwerp er helemaal niet uitkomen kan je uiteraard daarover alsnog vragen posten.
En de groetjes doen is ook niet noodzakelijk, liever niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst 1 opmerking ontzenuwen.

De eerste toestellen hadden ook al een Sharp panel. Ook de demo's hadden dat.

Er heeft NOOIT een LG-scherm ingezeten.

Dan.... de eerste panels hadden een serienummer met laatste 2 cijfers 33, toen er problemen kwamen werden er panels ingebouwd van een andere serie, deze had als laatste 2 cijfers 43.

Dit is overigens alleen vast te stellen door de LCD aan de achterzijde te openen. Het is niet te zien in de menu's.

Nu mijn kreng.

Ze staat nu al weken bij Technorep. Vanwege een hinderlijke harde brom en een veel slechter beeld dan voor het verhelpen van de kerstboom. Technorep zei na 2 dagen al dat het goed was. Ik weigerde het toestel echter op deze manier aan te nemen. Vervolgens Mokio.nl ingeschakeld en op 2 vlakken (eigenlijk 3, want ook PCC had van mij een verzoek). Afgelopen maandag is er dan iemand van Philips Eindhoven zelf komen kijken. Deze constateerde dat mijn toestel volledig binnen de norm presteert. 8)7 8)7 :( :( :( 8)7 8)7 |:( |:( |:( :(

Maar.......................... ze vonden wel dat mijn panel (eindigend op 43) wel degelijk van veel mindere kwaliteit is/was dan mijn eerste orginele panel. Dit was ook absoluut een panel wat niet meer voldeed aan de specs van de orgineel gekochte tv. Dit is dus de eigen uitspraak van Philips. Dit is bevestigd door Mokio.nl en Technorep.

Dus.........men besteld nu een panel met nummer 33, die gaan ze inbouwen en dan moet het klaar zijn. Hopelijk kan ik dan genieten van het scherm. Al zal het beeld NOOIT meer zo goed worden als destijds. Immers door de update's zijn sommige afstellingen behoorlijk aangepast. Maar doe je dat niet.... dan krijg je een kerstboom.

Verder is het dus ook zo dat iedereen een panel heeft van na 07-07 geen problemen meer zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 10:00
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:57:
Eerst 1 opmerking ontzenuwen.

De eerste toestellen hadden ook al een Sharp panel. Ook de demo's hadden dat.

Er heeft NOOIT een LG-scherm ingezeten.

Dan.... de eerste panels hadden een serienummer met laatste 2 cijfers 33, toen er problemen kwamen werden er panels ingebouwd van een andere serie, deze had als laatste 2 cijfers 43.

Dit is overigens alleen vast te stellen door de LCD aan de achterzijde te openen. Het is niet te zien in de menu's.

Nu mijn kreng.

Ze staat nu al weken bij Technorep. Vanwege een hinderlijke harde brom en een veel slechter beeld dan voor het verhelpen van de kerstboom. Technorep zei na 2 dagen al dat het goed was. Ik weigerde het toestel echter op deze manier aan te nemen. Vervolgens Mokio.nl ingeschakeld en op 2 vlakken (eigenlijk 3, want ook PCC had van mij een verzoek). Afgelopen maandag is er dan iemand van Philips Eindhoven zelf komen kijken. Deze constateerde dat mijn toestel volledig binnen de norm presteert. 8)7 8)7 :( :( :( 8)7 8)7 |:( |:( |:( :(

Maar.......................... ze vonden wel dat mijn panel (eindigend op 43) wel degelijk van veel mindere kwaliteit is/was dan mijn eerste orginele panel. Dit was ook absoluut een panel wat niet meer voldeed aan de specs van de orgineel gekochte tv. Dit is dus de eigen uitspraak van Philips. Dit is bevestigd door Mokio.nl en Technorep.

Dus.........men besteld nu een panel met nummer 33, die gaan ze inbouwen en dan moet het klaar zijn. Hopelijk kan ik dan genieten van het scherm. Al zal het beeld NOOIT meer zo goed worden als destijds. Immers door de update's zijn sommige afstellingen behoorlijk aangepast. Maar doe je dat niet.... dan krijg je een kerstboom.

Verder is het dus ook zo dat iedereen een panel heeft van na 07-07 geen problemen meer zou moeten hebben.
Heb je dit door de telefoon gehoord of heb je hier correspondentie over? Ik heb exact dezelfde klachten (brom en nieuw panel) en mijn TV staat nog thuis maar ik heb nu al 6 weken aan een stuk contact met TVA maar een oplossing blijft uit. Ik wil hem niet laten ophalen als er geen oplossing voor is (liever slecht beeld dan geen beeld).

Hebben ze evt ook nog een ander aanbod gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tyfoon

Neen, helaas geen schriftelijke bevestiging van het verhaal. Ik wist immers al van jou dat de tv bij TVA stond met dezelfde problemen.

Ik weigerde echter de tv terug te nemen, hierdoor hebben ze denk ik wel iets gemoeten!!

Als het goed is heeft deze persoon:

Andreas Becker

Fast Feedback Engineer BG Connected Displays / Northern Europe; Philips Consumer Electronics

Philips Innovative Applications NV

Uiteindelijk besloten tot deze actie! Hij heeft het toestel ook in het echt gezien.

Het enige aanbod wat ik verder van Mokio.nl kreeg was een nieuwe 37PF9731. Dat vond ik ook goed, maar nu wordt het al 't goed is zo verholpen.

Ik zal in ieder geval bij binnenkomst eerst het scherm laten openen om te controleren welk scherm er in zit.
Veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrutinizer
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:57:

Wat een verhaal zeg en erg maf van die brom. Fuck de specs als je hem dominant hoort op kijkafstand. Mooi dat ze dat defect hebben gevonden. Hiermee wordt bevestigd wat velen al beweerden dat - in ieder geval sommige exemplaren van - de LK370D3LZ43 vervangende panelen van veel mindere kwaliteit zijn.

Je zegt dat het beeld ook met het LK370D3LZ33-panel NOOIT meer zo goed gaat worden als destijds. Is dat iets dat door Philips wordt gezegd of is dat jouw eigen inschatting? Als dat inderdaad zo is denk ik niet dat ik het toestel verder nog accepteer. Ik wil dat hij teruggebracht wordt in de staat zoals hij was toen ik hem kocht.

Hoe moeten we nu verder de uitspraak duiden van Philips dat het panel na 0707 goed zou zijn? Dit slaat op het backlight, maar als er vanaf die datum het LK370D3LZ43 is ingebouwd - en daar begint het toch op te lijken - hoeveel daarvan hebben dan eveneens een minderwaardig panel?

S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Scrut.....

de opmerking "nooit" is puur mijn eigen beleving. Maar....

gebaseerd op een werkelijk te staven gegevens.

Het beste beeld veroozaakt immers de kerstboom, met de update's is dat probleem weg. Ook de nieuwe toestellen (met 33) hebben het probleem niet meer, dat komt door de aanpassing van software.

Hierdoor zijn de specs iets veranderd en dus zal ik nooit meer mijn oude terug hebben. Dan krijg ik immers weer een kerstboom.

Maar...................als ik straks toch niet tevreden ben zal ik gewoon weer bij Philips aan de bel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was ik weer met een vraagje.

Ik heb vandaag me 37pf9731 binnengekregen, ook heb ik zojuist een canaal digitaal pakket gekocht met alles erop en eraan en vanmmidag geinstaleerd.

Alleen is me signaal nog steeds Analoog en ben dus niet echt tevreden met de beeldkwaliteit. Dit analoge signaal komt door de scart denk ik, maar zijn geen andere opties om hem anders aan te sluiten op me tv. Maar het is toch mogelijk om met dit pakket digitaal signaal te ontvangen?

Ook heb ik de nieuwe firmware er al op en is succesvol geinstalleerd.

Dit is het pakket dat ik net gekocht heb met een decoder:
http://www.digitaaltvkijk...ation=Compare&groupid=232

Dit is de decoder:
Philips DSR2210 satellietontvanger
http://www.digitaaltvkijk.../tuners-CanalDigitaal.asp

Kan iemand me hier me helpen?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het signaal krijg je ook wel digitaal binnen alleen is nu het laatste stukje naar de tv toe analoog. Om hier een zo goed mogelijke verbinding tussen te krijgen moet je er voor zorgen dat de scart van een hoge kwaliteit is en niet zo'n ding van 5 euro. Hebben ze geen decoder die ook HD signalen aan kan en een HDMI of component aansluiting hebben ? Die zou ik persoonlijk dan nemen, deze tv is op zijn mooist in HD kwaliteit, vooral BBC HD is waanzinnig! :9~
(ik weet het die is er nog niet maar ik heb een testkaart :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:34:
Het signaal krijg je ook wel digitaal binnen alleen is nu het laatste stukje naar de tv toe analoog. Om hier een zo goed mogelijke verbinding tussen te krijgen moet je er voor zorgen dat de scart van een hoge kwaliteit is en niet zo'n ding van 5 euro. Hebben ze geen decoder die ook HD signalen aan kan en een HDMI of component aansluiting hebben ? Die zou ik persoonlijk dan nemen, deze tv is op zijn mooist in HD kwaliteit, vooral BBC HD is waanzinnig! :9~
Uitzendingen in HD zijn gewoon fantastisch. Een papiertje van een snoep op een voetbalveld zie je liggen, de vliegen op de rug van een olifant, echt ongelooflijk. :) :) :)
Maar ik heb wel een ander probleem...
Ik heb een HD-topfield TF7700HSCI waarmee ik via sateliet kijk, en eveneens de analoge kabel.
Als de TF7700HCSI op automatisch of 576I ingesteld staat voor het video-format,wat aan te raden is, rolt het beeld door, "als ik van kabel naar satelietontvanger overschakel. Als ik dan de TV uitzet en terug aan, dan is het opgelost. De TV is daarvoor reeds binnen geweest, maar het is nog steeds hetzelfde. Ik het en mail naar Philips gestuurd, maar daar blijken ze geen tijdsbesef te hebben over de duur van 4 dagen. Ik wacht al 14 dagen op antwoord.
:X :X :X :X :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:34:
Van te voren werd mij verteld dat alles digitaal werd. Maar toen ik eenmaal mijn decoder met enkel scart aansluiting zag werd ik toch een beetje teleurgesteld.

Ik verkoop die decoder wel en koop een nieuwe, alleen rene2004 welke raad jij mij aan? ik heb al ff gegoogelt alleen kom er nog niet echt uit, welke heb jij bijv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 15:30:
[...]

Van te voren werd mij verteld dat alles digitaal werd. Maar toen ik eenmaal mijn decoder met enkel scart aansluiting zag werd ik toch een beetje teleurgesteld.

Ik verkoop die decoder wel en koop een nieuwe, alleen rene2004 welke raad jij mij aan? ik heb al ff gegoogelt alleen kom er nog niet echt uit, welke heb jij bijv ?
Ik heb geen sateliet dus zou het je niet kunnen zeggen, heb zelf casema met een samsung 360. Ikzelf vind belangrijk dat er een HDMI aansluiting op zit en dat het HD signalen decodeert. Als je dat ding net hebt kan je het toch nog omruilen? Dat kan tot 2 weken na de aankoop mits je de originele verpakking nog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 16:37:
[...]

Ik heb geen sateliet dus zou het je niet kunnen zeggen, heb zelf casema met een samsung 360. Ikzelf vind belangrijk dat er een HDMI aansluiting op zit en dat het HD signalen decodeert. Als je dat ding net hebt kan je het toch nog omruilen? Dat kan tot 2 weken na de aankoop mits je de originele verpakking nog hebt.
Ik heb net even gebeld, maar hij zegt dat het niet uitmaakt of ik nu 1 met of zonder hdmi aansluiting :S ook zegt hij dat het beperkt is met HD zenders etc, dus ik zeg van dat ik dat allemaal wel weet en heb gezegd dat ik 1 wil hebben met hdmi aansluiting en dat het hd signalen doorstuurt

hier had hij nog nooit van gehoord en had alleen van deze decoders.
Ik ben al jaren bij hem klant service is prima, alleen erg up to date is het niet kwam ik nu achter.

Dus denk dat ik hem binnekort maar op marktplaats zet, en dan zoek ik ondertussen wel uit welke decoder ik het beste kan nemen, en die canaaldigitaal goedkeurd:

ik kwam dit al tegen:
Arion 9400 HDMI
Humax 2000 Ci

Iemand ervaring met deze decoders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Hmmm...is dit een decoder topic aan het worden of zo?

Mja...laat maar...
Ik heb in ieder geval te melden dat mijn CRT dan toch uiteindelijk de geest heeft gegeven vóórdat Philips met een true Full HD 1080p input capable scherm is gekomen. Ik heb (mede) daarom gekozen voor de Sony KDL-40X2000. Dus helaas geen ambilight voor ons, maar wel 1080p als input. Dat het ding er ook nog eens mooi uitziet en dat het voor EUR 1999.50 (+199.950 rentepunten) via de Postbank werd aangeboden heeft natuurlijk ook meegeholpen.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lzandman schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 01:06:
[...]

Waarom zo boos? Misschien weet gewoon niemand een oplossing.

Weet je zeker dat je niets veranderd hebt na de update? Ook is uit jouw verhaal nog niet helemaal duidelijk hoe je de boel hebt aangesloten. Bij mij komt elk geluid dat de TV maakt ook gewoon uit de digitale out coax-uitgang. Dus als je je surround-receiver daarop hebt aangesloten, dan moet je dat geluid kunnen horen (mits je op de surround-receiver alles goed configureert). Je kunt ook je digitale decoder direct op je surround-receiver aansluiten. Dan passeer je de TV. Het nadeel van deze oplossing kan zijn dat het beeld en geluid niet synchroon lopen, want de TV kan het beeld vertragen door alle Pixel Plus etc. zaken. Daarom staat er achterop de TV ook dat de audio uitgangen gesynchroniseerd zijn met het TV-beeld.
Dit was toch helemaal geen boze reactie ? Die smiley is een : ( smiley hoor. Dit was puur een middel om mn vraag nog eens te herhalen. Het grote probleem is gewoon dat ik het geluidsprobleem heb NA de update van de TV. Ik dacht dat mss andere mensen hier ook al eens een probleem mee hadden ofzo.

De surround-receiver stond vroeger ook al gewoon met scart aangesloten met de TV en toen werkte alles prima. Na de update geeft die gewoon geen geluid niet meer. Ook van scart ingang veranderen op de TV helpt niet. Bij gewone analoge TV geeft die wel nog perfect geluid door de surround. Kweet niet goed aan welk toestel het dan zou liggen. Ik zou denken de TV omdat het niet meer werkt na de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:57:
Dit was toch helemaal geen boze reactie ? Die smiley is een : ( smiley hoor.
En voor zover ik weet betekent die smiley dat je boos bent, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lzandman schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:46:
[...]

En voor zover ik weet betekent die smiley dat je boos bent, toch? :)
Nee triestig :p

NU ZOU IK BOOS ZIJN GVD! :)

ps: grapje eh :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:40:
[...]

Bij mij is het paneel WEL vervangen en de software versie is hetzelfde (dus ook 3.0.1.31). Het schijnt dat de TV's die "gerepareerd" zijn zonder een vervangen paneel een andere software versie hebben gekregen... (3.0.1.37)
Standby SW is firmware die je niet zelf kan upgraden, wordt denk ik standaard doorgevoerd omdat hij het spontaan uitschakelen van de set bug oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 11:50:
[...]

Hi Marc360,
Vandaag komt TechnoRep ook bij mij langs om het LCD-paneel te vervangen (tussen 11:00 en 15:00, dus ik moet nog ff geduld hebben). Gelukkig heb jij positieve ervaringen met hen, dat steld me in ieder geval gerust voor mijn reparatie...
Woon je toevallig ook in Eindhoven (of omstreken), aangezien ze bij het maken van de afspraak vertelde dat ze zaterdag in die omgeving zouden zijn...
In de firma TechnoRep hoef je geen vertrouwen te hebben. Ik had vertikale balken in beeld (Panel probleem) op een 42pf9830 (1920x1080), panel vervangen. Nu 2 balken weg, 5 terug en een aantal hot pixels. Weer gebeld, nu voldoet hij plots aan de specs en willen ze er niets aan doen.
Al op verschillende plaatsen gelezen dat mensen soortgelijke problemen hebben.

Zouden mensen met soortgelijke ervaringen contact met mij willen opnemen? Staan we waarschijnlijk sterker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ino Dekker schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:14:
[...]

Sorry, nee. Maar misschien heb ik je verkeerd begrepen. ;)
Het feit dat de Philips techniek samen gebruikt wordt met een Sharp paneel heeft natuurlijk helemaal niets met het probleem van de backlight te maken.
De backlight is onderdeel van het paneel en dus een probleem dat waarschijnlijk volledig wordt veroorzaakt door Sharp zelf. 'Waarschijnlijk' omdat het theoretisch mogelijk is dat de Philips techniek of bijvoorbeeld behuizing/koeling oorzaak is van het probleem. Maar dan zullen ze niet zomaar met de oplossing komen om het paneel te vervangen. (geen goedkoop grapje)
Complete scanning backlight (overigens is deze techniek uit productie, te duur) wordt geleverd door Philips, zitten ook speciale buizen in. Sharp (of wie dan ook) levert de panels, overigens zijn er ook 3rd parties die scanning backlight afgenomen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ino Dekker schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:51:
Ik weet niet hoe ClearLCD werkt, maar ik kan mij niet voorstellen dat dit invloed heeft op de aansturing van het paneel.
Het beeld wordt vanaf de aansturing (scaler, picture processing, etc) naar het paneel gestuurd middels een LVDS signaal. Dit is een standaard signaal, dus daar kan niet zo veel fout aan gaan.
Verder moet natuurlijk de aansturing overweg kunnen met het paneel voor wat betrefd timing en dergelijke. Vandaar mogelijk een software update voor het nieuwe paneel.
Ik vermoed dat het backlight wordt aangestuurd doormiddel van PWM, dus zolang die binnen de specificaties van het paneel blijven zal (en dan nog), zal hier ook niets vreemds mee gebeuren. En de voeding lijkt mij ook niet echt een probleem.

Tja, dat is mogelijk natuurlijk. Maar dan niet de zijkant, maar de bovenkant (warmte stijgt immers), maar gezien de foto's die ik gezien heb lijkt dit niet waarschijnlijk. Ook zou je dit probleem dan verwachten op andere panelen of sets (vooral met ambilight aan de onderkant).

Het belangrijkste is dat Philips met een oplossing bezig is en hopelijk is deze definitief.
Ook met LVDS kan heel veel mis gaan, alleen electrische gespecd, hoeft het nog niet aan timing van panel te voldoen. Verder kun je software van de scanning backlight niet zelf upgraden, is een aparte firmware die alleen door Philips/service geupdate kan worden.
Verder heeft het panel in principe schijt aan welke lichtbron je er achter zit, je gaat hooguit verkeerde kleuren of trillingen/knipperingen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is weer een tijd terug dat ik een bericht geplaatst heb, wat de 37PF9731d/10 betreft, het lamellen probleem is er nog steeds, vooral te zien bij blauw beeld, dus waar geen bron op aangesloten is.
Na de software update door esk en de instellingen door hun gedaan o.a dymanisch contrast uit, helderheid op 100 backlight uit, heb ik dit 14 dagen laten staan, daarna op advies van esk de instellingen weer naar normale waardes terug gezet.
Echter bij koude start nu zijn de lamellen nog steeds zeer duidelijk zichtbaar, het wordt minder naar mate het toestel langer aan staat. Het blijft vervolgens nog vaag zichtbaar bij televiesiebeelden waar de achtergrond overwegend wit of grijs is.
Vandaag maar weer eens gebeld met philips hierover, ze hebben vervolgens een reparatie opdracht naar esk verstuurd, dus ze komen nu voor de derde keer langs
Tevens gebeld met de goedkoopste.nl(leverancier) in Zaandam en wederom mijn probleem aangekaart, werd prima te woord gestaan.
Er was begrip voor het probleem en tevens werd verteld als het na de derde reparatie nog niet opgelost is dat er andere maatregelen getroffen zouden worden, de optie creditering of omruiling van het toestel.
Mijn vraag is, zijn de versies van dit toestel die nu op dit moment uitgeleverd zijn verbeterd t.ov. dit probleem(lamellen) of niet.
Als dat zo is zou een omruil voor een nieuw toestel een goede oplossing zijn, dit kan namelijk als het toestel 3 keer ter reparatie is aangeboden voor het zelfde probleem

Dus even afwachten hoe en wat esk gaat doen, ik verwacht er niet echt veel van, dus uiteindelijk zal ik er op aandringen dat men met een definitieve oplossing komt het toestel ruilen of creditering van het aankoopbedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 08:43:
[...]

In de firma TechnoRep hoef je geen vertrouwen te hebben. Ik had vertikale balken in beeld (Panel probleem) op een 42pf9830 (1920x1080), panel vervangen. Nu 2 balken weg, 5 terug en een aantal hot pixels. Weer gebeld, nu voldoet hij plots aan de specs en willen ze er niets aan doen.
Al op verschillende plaatsen gelezen dat mensen soortgelijke problemen hebben.

Zouden mensen met soortgelijke ervaringen contact met mij willen opnemen? Staan we waarschijnlijk sterker...
Hi JoepSch

21 April is TechnoRep voor een tweede keer langs geweest omdat ik bij Philips had geklaagt dat het vervangende paneel van inferieure kwaliteit is. Helaas zijn ze midden op de dag gekomen terwijl het buiten 30 graden was en de zon scheen, dus zelfs met gordijnen dicht kon je het scherm niet goed beoordelen. Na een beetje freubelen met de instellingen was de conclusie (van TechnoRep) dat dit de kwaliteit is die dat LCD-paneel volgens Philips behoort te hebben. De monteur vroeg wel of ik op bepaalde fora was geweest en me wellicht gek heb laten maken door al die negatieve berichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 12:54:
[...]

De monteur vroeg wel of ik op bepaalde fora was geweest en me wellicht gek heb laten maken door al die negatieve berichten...
Mjah dat vragen ze iedereen, en wordt intussen een beetje kinderachtig. Massahysterie is een bekend fenomeen, maar niet een half jaar lang in alle landen waar deze TV op de markt is.

Ik zit er inmiddels ook erg sterk over te denken dus om de zaak op de spits te gaan drijven tegen de tijd dat de nieuwe serie highend LCD's die hun prijs wel 100% waar maken er is. Of als die weer zo'n gezeik geven ben ik voor de rest van m'n leven wel klaar met Philips.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-08 00:11
[...]

Hi JoepSch

21 April is TechnoRep voor een tweede keer langs geweest omdat ik bij Philips had geklaagt dat het vervangende paneel van inferieure kwaliteit is. Helaas zijn ze midden op de dag gekomen terwijl het buiten 30 graden was en de zon scheen, dus zelfs met gordijnen dicht kon je het scherm niet goed beoordelen. Na een beetje freubelen met de instellingen was de conclusie (van TechnoRep) dat dit de kwaliteit is die dat LCD-paneel volgens Philips behoort te hebben. De monteur vroeg wel of ik op bepaalde fora was geweest en me wellicht gek heb laten maken door al die negatieve berichten...
Jonguh, jij laat je nu gekmaken door die lui. Het gaat er niet om of het scherm voldoet aan de eisen van Philips, het gaat erom dat het scherm aantoonbaar minder is dan het scherm wat er in eerste instantie in zat. Jij hebt betaald voor een product dat in kwaliteit gedaald is door toedoen van een reparatie. Dat hoef je niet te pikken. Die reparateurs krijgen de opdracht mee dat te verkondigen en dan hoopt Philips daarna niets meer te horen van die klant.

Doorzetten. Gewoon blijven zeuren en met stappen dreigen, want hier komen ze niet mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
Steveedge schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:37:
[...]

Jonguh, jij laat je nu gekmaken door die lui. Het gaat er niet om of het scherm voldoet aan de eisen van Philips, het gaat erom dat het scherm aantoonbaar minder is dan het scherm wat er in eerste instantie in zat. Jij hebt betaald voor een product dat in kwaliteit gedaald is door toedoen van een reparatie. Dat hoef je niet te pikken. Die reparateurs krijgen de opdracht mee dat te verkondigen en dan hoopt Philips daarna niets meer te horen van die klant.

Doorzetten. Gewoon blijven zeuren en met stappen dreigen, want hier komen ze niet mee weg.
Even voor de duidelijkheid. Iedereen heeft een overeenkomst met Philips en met de firma die het toestel heeft verkocht. ESK of welke andere service verlenende firma is geen partij in deze discussie!
Zij worden slechts ingehuurd door Philips. Dus bij discussies over vervolgstappen zul je toch bij de verkoper dan wel Philips moeten aankloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hoi,

ik mag mij ook lid maken van de 37PF9731D/10 club :*) .
alhoewel ik al deze problemen lees, heb ik helemaal nergens last van met mijn exemplaar... geen strepen, vlekken of wat dan ook..

guess i'm lucky? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was eind augustus 2006 een van de eerste die (zich toen nog gelukigwanend) dit toestel in huis gehaald heeft, overigens nog voor het aankoopbedrag van 3500 euro. Nu meer dan een 3/4 jaar verder heb ik zeer gemengde gevoelens over dit toestel wat nu momenteel weer weg is voor de 2e panel wissel en de 3e reparatie. Ik heb een deal met Philips gesloten dat als de reparatie nu weer niet goed is ik een nieuw type toestel of een restitutie krijg. Voor jullie informatie een klein overzicht van de problemen voor en na elke reparatie:

1e reparatie begin maart 2007

Voor reparatie

*Zwarte vlekken en banen (het bekende kerstboomeffect)
*Beeldkwaliteit op de vlekken en banen na prima!

Na reparatie (software update uitgevoerd)

*Vlekken weg, banen nog steeds aanwezig
*Flets beeld (door opschroeven backlight ratio)

2e reparatie eind maart 2007 (1e panel wissel)

*Zwarte banen minder, maar nog steeds aanwezig
*Beeld nog fletser
*Paarsachtige zwarttinten en een zeer matige beeldkwaliteit bij donkere opnames

3e reparatie nog in uitvoering (panelwissel)

Ik vind dat ik nu mijn goedwil als consument toch wel getoond heb aan Philips en als het nu weer pet is na deze reparatie dan hebben ze vind ik inderdaad maar wat te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hi JoepSch

Hé Bransbak,

lees dit eens, het is een eerder bericht van mij!!

Ze staat nu al weken bij Technorep. Vanwege een hinderlijke harde brom en een veel slechter beeld dan voor het verhelpen van de kerstboom. Technorep zei na 2 dagen al dat het goed was. Ik weigerde het toestel echter op deze manier aan te nemen. Vervolgens Mokio.nl ingeschakeld en op 2 vlakken (eigenlijk 3, want ook PCC had van mij een verzoek). Afgelopen maandag is er dan iemand van Philips Eindhoven zelf komen kijken. Deze constateerde dat mijn toestel volledig binnen de norm presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Wat bedoel je met 07-07? :? Da's over 2 maanden, of 10 maanden geleden, of je het nu als dag-maand of als maand-jaar leest. Beiden lijkt me incorrect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
curry684 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:39:
Wat bedoel je met 07-07? :? Da's over 2 maanden, of 10 maanden geleden, of je het nu als dag-maand of als maand-jaar leest. Beiden lijkt me incorrect?
Misschien week 7 uit jaar 2007....... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

despijker schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:44:
[...]

Jazeker!! Op zijn kop!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

despijker schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:44:
[...]

Kijk dat lijkt me nuttige toelichting daar het niet echt standaard notatie is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zijn er hier enkele die gebruik maken van de media capaciteiten van deze TV?

Als ik met bv. QuickTime Pro enkele films omzet naar een xvid formaat dan weigert hij deze gewoon om af te spelen. Hmmm...iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:35
Volgenes mijn is Xvid niet ondersteund toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
My-life schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:12:
Volgenes mijn is Xvid niet ondersteund toch?
In de handleiding staat het volgende:

DivX 3.11, DivX 5, Mpeg 1, Mpeg 2, Mpeg 4, XviD

DivX 6 ontbreekt ook :/ en deze doet het inderdaad ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Zei ik wat dan? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey

Kzit weer met een raar "probleempke". Kheb mij een nieuwe laptop aangeschaft met een 7600Go kaart in. Nu zag ik dat ik nog een DVI naar DVI kabel had liggen dus besloot ik die is aan te sluiten op mijn DVI out uitgang van mn laptop en ook op de 37PF9731. Nu lukt dit eigelijk zonder problemen maar het enigste dat ik wel merk is dat de resoluties automatisch worden aangepast (zowel op laptop en LCD) naar 1024x786. Ik krijg die slider niet hoger dan dat meer. Kan dit op geen enkele manier hoger ? Zou dit dan aan de drivers liggen of gewoon dat de kaart dit niet aankan ofzo. De native resolutie van mn laptop LCD is 1280x800 dus dacht dat ik dit ook kon krijgen op de LCD TV.

Ik heb af en toe wel last van wat strepen als ik een DivX wil afspelen. De kwaliteit is op de LCD iets minder dan op mn laptop, is dit normaal ?

Alvast bedankt !

Groeten
Helios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga er even vanuit dat je DVI naar HDMI bedoelt. Bij de eigenschappen voor beeldscherm zou hij de philips gewoon moeten zien met alle mogelijke resoluties en input. Je moet het scherm niet klonen maar de tv als hoofd monitor zetten, je laptop moet dan als het goed is 1080i als output hebben. Heb zelf een acer en die heeft daar een mooi knopje voor om snel tussen de schermen te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korte update.

Het toestel is weer terug, heb alleen nog niet de moeite genomen al iets te plaatsen, wil eerst de boel bekijken.

1. Het panel is weer 33, een refurb zoals al eerder bij een collega-user. Ik heb nu dus een kerstboom welke in 2 weken weg moet zijn. Zoniet, dan is het einde tv.
2. Displaycode is 87.
3. De verticale strepen die ik voor het eerst zag op de 43 zitten nu ook in de 33, dit heeft dus puur te maken met de sw.
4. Beeld is wel weer veel beter dan de 43. Grote kijkhoek, geen strepen maar wel een scherp beeld. Eigenlijk een heel eind als hoe ik 'm ken.
5. Mijn brom is weer weg.

Alles bij elkaar is 't ding dus vanaf begin april weggeweest. Hij lijkt nu goed te worden/zijn. Het contrast moet nu nog 2 weken op 100. Daarna terug naar mijn oude instellingen, komt de kerstboom terug.....dan einde tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kerstboom blijft hier weg, alleen net na het aanzeten nog iets maar dat is waarschijnlijk omdat de boel nog koud is. Vraag me alleen af hoe het blijft in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, de banen zijn dan wel minder geworden met die software update en display code 87 maar ze zijn er nog wel, zeker eerste kwartier na het aanzetten.

Heb vandaag de display code eens teruggezet naar 31, wat direct opviel was een beter beeld, meer natuurlijke kleuren en contrast naar mijn mening. Toen de TV een kwartiertje uitgezet en dan weer aan...
Oei, die horizontake banen zijn veel erger en het duurt langer voor ze minder worden. Voor mij is het duidelijk die backlights in deze TV'sdeugen niet, ze geven gewoon te weining licht. Het is net als een TL of spaarlamp het duurt even voor dat ie vol brandt. Die display 87 zet hem hem gewoon een tandje hoger echter dat gaat ten koste van de kwaliteit van het beeld mijn inziens.

Hen inmiddels mijn beklag gedaan bij Philips, er wordt contact me me opgenomen door "home service" er is een oplossing voor zeggen ze. Nou we zullen zien. Wil in ieder geval niet dat nieuwe scherm erin, eigenlijk wil ik alleen mog maar van die TV af, dat gaat geheid problemen geven als ie ouder wordt en die backlight lampen verder achteruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jippie,

precies wat ik denk!!

Met de nieuwe instellingen branden de lampen feller. Dus slijten ze sneller, c.q. geven ze sneller minder licht. Daardoor vrees ik ook voor de duurzaamheid. Maar denk dat Philips daar geen boodschap aan heeft.

Overigens vanavond wisselde mijn TV plots van signaal (van decoder naar analoog) hierbij ging ook ambilight uit. Dit alles moest ik handmatig terugstellen, erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrutinizer
@Jippie, bedankt voor je dapperheid. Dit is zeer leerzaam! Had je de lichtsensor uit of aan? Ik denk namelijk dat dat uit zou kunnen maken.
@C200K zie ook laatste post bij http://www.hifi-forum.de/...read=650&postID=1870#1870 over de lichtsensor en de backlight..

S.

[ Voor 18% gewijzigd door Scrutinizer op 19-05-2007 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Gisteren voor 1479,00 de 32PF9731 besteld. Vandaag moest mijn zusje toevallig een nieuwe mobiel halen, samen met mijn vader, en die ging dus even "onze" nieuwe televisie laten zien. Bleek hij ineens 1359,00 te zijn. 8)7 Dus terug naar de winkel mét bon. Gelukkig deden ze niet moeilijk en is het bedrag op de rekening verlaagd naar de nieuwe prijs. Uiteindelijk is de nieuwe (pre-paid) mobiel nu dus gratis, want zonder die mobiel waren we nooit achter die prijsverlaging gekomen. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hulde aan de Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Goed dat je het zegt PHiXioN, want ik ben ook bezig de 32PF9731 te bestellen. Die prijs ben ik nog niet eerder tegen gekomen.

Weet iemand toevallig wanneer Philips weer met aanbiedingen komt? Ik dacht zelf misschien eind Mei aangezien mensen dan vakantiegeld ontvangen en dat natuurlijk kunnen besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Het was de mediamarkt in Zoetermeer, als je in de buurt woont is het wellicht de moeite om er voor deze prijs een te halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Zijn die prijzen niet bij iedere Mediamarkt gelijk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scrutinizer schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 22:51:
@Jippie, bedankt voor je dapperheid. Dit is zeer leerzaam! Had je de lichtsensor uit of aan? Ik denk namelijk dat dat uit zou kunnen maken.
@C200K zie ook laatste post bij http://www.hifi-forum.de/...read=650&postID=1870#1870 over de lichtsensor en de backlight..

S.
De lichtsensor staat uit (al sinds ik hem heb)

Overigens waarom bouwen ze een lichtsensor in als je die dan uit moet zetten om te voorkomen dat je problemen krijgt met donkere banenr, ook dit wijst erop dat die die backlights niet deugen.
Het zijn overigens zoganaande HCFL lampen (hot cathode fluorescent lamps), bij de meeste andere LCD zijn het CCFL (cold cathode fluorescent lamps). Het feit dat hier HCFL lampen inzitten heeft te maken met de ClearLCD technologie. Nu is het zo dat Philips daar onlangs mee gestopt is, dat betekend dus dat als je over een paar jaar problemen krijgt die lampen niet meer te krijgen zijn als zal Philips wel wat reserveonderdelen hebben liggen. Ik vermoedt dat die nieuwe schermen waarover men klaagt dat deze slechter zijn wellicht weleens de CCFL lampen zouden kunnen hebben en dus de clearLCD technologie niet meer gebruiken, dat zou het fletser beeld en misschien ook wel de kleiner kijkhoek kunnen verklaren (zie opmerking in demo menu wat ClearLCD doet, betere zwarttinten, grotere beweigingsscherpte, hoger contrast, grote kijkhoek..). Bij een panel wissel worden zowel het LCD paneel als de backlight verwisseld, dus wellicht...

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 20:43:
Korte update.

Het toestel is weer terug, heb alleen nog niet de moeite genomen al iets te plaatsen, wil eerst de boel bekijken.

1. Het panel is weer 33, een refurb zoals al eerder bij een collega-user. Ik heb nu dus een kerstboom welke in 2 weken weg moet zijn. Zoniet, dan is het einde tv.
2. Displaycode is 87.
3. De verticale strepen die ik voor het eerst zag op de 43 zitten nu ook in de 33, dit heeft dus puur te maken met de sw.
4. Beeld is wel weer veel beter dan de 43. Grote kijkhoek, geen strepen maar wel een scherp beeld. Eigenlijk een heel eind als hoe ik 'm ken.

Alles bij elkaar is 't ding dus vanaf begin april weggeweest. Hij lijkt nu goed te worden/zijn. Het contrast moet nu nog 2 weken op 100. Daarna terug naar mijn oude instellingen, komt de kerstboom terug.....dan einde tv.
hoe zie je of je panel 33 is? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
My-life schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:06:
Zijn die prijzen niet bij iedere Mediamarkt gelijk dan?
Nee, ze werken met franchises die een gedecentraliseerd prijsbeleid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikgoodhart schreef op zondag 20 mei 2007 @ 14:47:
[...]

hoe zie je of je panel 33 is? 8)7
Tv open maken aan achterzijde.
Beugel aan de rechterzijde los maken.
Printplaat aan die zijde weghalen, je kan nu het panelnummer bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
wat vervelend dat dat zo moeilijk gaat.. jammer dat er niet ergens een menu is waar je kunt zien of je panel enzo wel goed is..
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 17:12:
[...]

Tv open maken aan achterzijde.
Beugel aan de rechterzijde los maken.
Printplaat aan die zijde weghalen, je kan nu het panelnummer bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
PHiXioN schreef op zondag 20 mei 2007 @ 15:46:
[...]

Nee, ze werken met franchises die een gedecentraliseerd prijsbeleid hebben.
Ze hebben toch een laagste prijs garantie? Hoe doen ze dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Gewoon...als de klant het kan aantonen dan pas de laagste prijs...ze gaan echt niet uit zichzelf de laagste prijs geven... (moet ook nog eens binnen een straal van x kilometer zijn etc. etc.).

Internetwinkels gelden niet... andere filialen alleen als ze binnen een straal van x km etc. etc.

[ Voor 21% gewijzigd door The_Sukkel op 20-05-2007 21:17 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
My-life schreef op zondag 20 mei 2007 @ 21:09:
[...]

Ze hebben toch een laagste prijs garantie? Hoe doen ze dat dan?
Laagste prijs binnen een straal van 15 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ok, dat is duidelijk. Thx voor alle info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bevallen de mensen die nu de 42" versie hebben, is deze wel goed en mooi beeld met grotere kijkhoek???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb gisteren weer gekeken naar die TV en moet toch zeggen dat met gewoon kabel het beeld toch een stukje beter is op de 13xx resoluties...

Neem aan dat iedereen hier digitaal z'n kabelsignaal aanlevert?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 20:43:
Korte update.

2. Displaycode is 87.

Vandaag is mijn toestel opgehaald door ESK, lamellen en vlekken, ik vrees dat ze overgaan tot het wisselen van het paneel, ik begrijp uit eerdere berichten dat dat niet echt gunstig is, gezien alle negatieve berichten hierover.
Dit is nu de derde keer, wat reparatie betreft, was het toestel al eerder twee weken kwijt en nu moet ik wederom rekenen op zo'n termijn. ESK gaat overleggen met Philips. De man vertelde trouwens doodleuk dat ik nog de enige was met dit probleem, heb hem er toen fijntjes op gewezen dat hij het forum op tweakers betreffende deze lcd maar eens goed moest lezen.
Begrijp dat paneelversie "43" niet echt goed is, kwaliatief minder, slechte kijkhoek en andere problemen.
Ik heb zowel philips als het bedrijf waar ik het toestel heb gekocht ingelicht en gezegd dat ik er van uit ga dat het goed word opgelost
Heeft iemand nog goede sugessties? Ik zelf heb weinig vertrouwen meer in dit toestel

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrutinizer
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:40:
[...]

De lichtsensor staat uit (al sinds ik hem heb)

Overigens waarom bouwen ze een lichtsensor in als je die dan uit moet zetten om te voorkomen dat je problemen krijgt met donkere banenr, ook dit wijst erop dat die die backlights niet deugen.
Als je het lef wederom kan opbrengen zou je kunnen kijken wat het effect met lichtsensor aan is. Of het effect met panel code 31 dan nog steeds zoveel beter is als 87. Want als je geen lichtsensor gebruikt met display code 87 heb je sowieso een veel te fel backlight, vooral 's avond en daardoor ziet het beeld er erg onnatuurlijk uit.

Waar kom je aan de informatie dat de lichtsensor uit zou moeten omdat anders de strepen terugkomen? Bij mijn weten moet het alleen uit gedurende twee weken om de strepen weg te krijgen. Als Philips officieel ergens beweert dat je permanent de lichtsensor uit moet hebben is dat mooi want dan hebben meteen het defect van hun eigen apparaat aangetoond...

Over CCFL in plaats van HCFL heb ik al eerder iets gelezen, maar dat lijkt me toch sterk, want voor het gebruik van ClearLCD zijn echt veel sterkere lampen nodig, dat zouden ze volgens mij nooit met CCFL kunnen oplossen. Die zitten volgens mij alleen in de 42pf9731d zonder ClearLCD...

S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrutinizer
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:33:
[...]

Vandaag is mijn toestel opgehaald door ESK, lamellen en vlekken, ik vrees dat ze overgaan tot het wisselen van het paneel, ik begrijp uit eerdere berichten dat dat niet echt gunstig is, gezien alle negatieve berichten hierover.
Dit is nu de derde keer, wat reparatie betreft, was het toestel al eerder twee weken kwijt en nu moet ik wederom rekenen op zo'n termijn. ESK gaat overleggen met Philips. De man vertelde trouwens doodleuk dat ik nog de enige was met dit probleem...
* EDIT *
Begrijp dat paneelversie "43" niet echt goed is, kwaliatief minder, slechte kijkhoek en andere problemen.
Ik heb zowel philips als het bedrijf waar ik het toestel heb gekocht ingelicht en gezegd dat ik er van uit ga dat het goed word opgelost
Heeft iemand nog goede sugessties? Ik zelf heb weinig vertrouwen meer in dit toestel
Ze gaan denk ik niet het panel vervangen, maar hem "schoonbranden" door het niveau van het backlight sterk te verhogen via een display code change, Daarna moet je thuis 2 weken de lichtsensor uit en het contrast op 100 te zetten waardoor de koperdeeltjes zouden moeten verdwijnen. Jammer dat daarna het backlight extra fel moet blijven branden met als gevolg slechte zwartwaarden, 60 Watt meer stroomverbruik en dito warmteontwikkeling, kortere levensduur van je scherm en sterk benadrukte en uitvergrote artefacten.

*EDIT*

S.

[ Voor 15% gewijzigd door Scrutinizer op 22-05-2007 01:19 . Reden: Leek alsof monteur backlight probleem ontkende; was gelukkig niet zo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scrutinizer schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:40:

Ze gaan denk ik niet het panel vervangen, maar hem "schoonbranden" door het niveau van het backlight sterk te verhogen via een display code change, Daarna moet je thuis 2 weken de lichtsensor uit en het contrast op 100 te zetten waardoor de koperdeeltjes zouden moeten verdwijnen. Jammer dat daarna het backlight extra fel moet blijven branden met als gevolg slechte zwartwaarden, 60 Watt meer stroomverbruik en dito warmteontwikkeling, kortere levensduur van je scherm en sterk benadrukte en uitvergrote artefacten.
S.
Dit hebben ze de tweede keer al gedaan, displaycode veranderd , moest vervolgens helderheid op 100 zetten, dymamisch contrast en lichtsensor uit, daardoor flets :( scherm en dan na 2 weken de oude instellingen weer terug zetten.
Ben daar uiteindelijk niets mee opgeschoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrutinizer
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:58:
Dit hebben ze de tweede keer al gedaan [...]
Ben daar uiteindelijk niets mee opgeschoten
O, bedoelde die technicus dan soms dat hij het nog niet had meegemaakt dat de software "fix" niet werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Scrutinizer schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:38:
[...]

O, bedoelde die technicus dan soms dat hij het nog niet had meegemaakt dat de software "fix" niet werkte?

Dat was inderdaad de kern van zijn betoog, bij de meeste had dit afdoende geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Hoi allemaal,

philips heeft weer een cashback actie lopen vanaf 18 mei tot 30 juni.
nu is dat allemaal heel mooi, maar ik heb geen idee hoe ik het bedrag van 200 euro (staat in de folder bij mijn TV) terug krijg.

mediamarkt zegt dat het gaat door middel van een invulformulier richting philips sturen, en de helpdesk van phlips zegt dat het dit keer anders gaat..namelijk rechtstreeks vanaf de leverancier (mediamarkt in dit geval). dus wat is het nou?? iemand al ervaring met deze cashback actie? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Kijk daar wachte ik al op! Heb je een bron waar je gelezen hebt over de cashback actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
in de winkel bij dit model van het topic.... maar niemand die weet hoe het in zijn werk gaat.. snik ;)

[ Voor 5% gewijzigd door rikgoodhart op 22-05-2007 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:26:

Dat was inderdaad de kern van zijn betoog, bij de meeste had dit afdoende geholpen
Nee die wachten net als bijv. ik op een betere fix als dit het beste is wat ze nu kunnen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
rikgoodhart schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:14:
in de winkel bij dit model van het topic.... maar niemand die weet hoe het in zijn werk gaat.. knudde
Rustig, volgens mij hebben er al meer mensen van gebruik van gemaakt. Deze actie is namelijk al vaker geweest. Je zou even terug kunnen zoeken in het topic.
In welke winkel heb je het gezien? De Mediamarkt? Is dit geen actie van de Mediamarkt zelf? Aangezien ik het niet op de site van Philips kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
http://www.philips.nl/about/news/section-13662/index.html
bovenste folder (niet goed geld terug)--> houd ook de cashback actie in voor dit model.. gewoon ff de pdf lezen en je snapt wat ik bedoel

daar kun je in de folder zien dat je 200 terug krijgt op dit model. maar het is inmiddels opgelost. vroeger moest je een formulier insturen naar philips en 6 weken later kreeg je dan je cashback.

nu doet philips het anders. Nu wordt de cashback meteen verwerkt als korting bij mediamarkt.

aangezien ik de tv 14 mei heb gekocht voor 2299 (100 euro korting..standaard 2399,-) en nu nog eens 200 euro heb gekregen door de cashback, heb ik de TV voor maar 2099 euro :) --> mooie prijs, niet?

en nog een mooi plaatje

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rikgoedhart/cashback.jpg

succes allen!
ps. sinds de 14e in bezit... nog steeds geen enkel probleem kunnen ontdekken met het paneel oid. MAAR is het normaal dat WMVHD via de xbox360 stream een HEEL klein beetje schokt? :o

[ Voor 29% gewijzigd door rikgoodhart op 22-05-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Hmm net op het type wat ik wil dus geen korting :( .
PDF met alle modelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
ps. sinds de 14e in bezit... nog steeds geen enkel probleem kunnen ontdekken met het paneel oid. MAAR is het normaal dat WMVHD via de xbox360 stream een HEEL klein beetje schokt? :o
Ik heb ook deze TV met een xbox360 en veeeeeel wmvhd films (ook 1080p) en deze spelen allemaal goed af zonder enige schokjes. Streamen (niet wireless, want dat werkt voor geen meter) of via een DVD werken goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Darki3 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:16:
[...]

Ik heb ook deze TV met een xbox360 en veeeeeel wmvhd films (ook 1080p) en deze spelen allemaal goed af zonder enige schokjes. Streamen (niet wireless, want dat werkt voor geen meter) of via een DVD werken goed.
maar ik bedoel meer... wanneer de camera verticaal beweegt, merk ik enige ghosting... maar dan moet de camera wel snel bewegen.. jij geen last van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
Zoiets is me nog niet opgevallen. Heb je een film waarbij het duidelijk te zien is misschien dat ik hem ook toevallig heb liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
Darki3 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:30:
Zoiets is me nog niet opgevallen. Heb je een film waarbij het duidelijk te zien is misschien dat ik hem ook toevallig heb liggen :)
nou.. vooral duidelijk te zien bij:

http://www.microsoft.com/...ideo/contentshowcase.aspx
het filmpje: Coral Reef Adventure op 1080P het begin met dat gele vliegtuig zie ik een beetje ghosting.

echt maar een heel klein beetje hoor.. moet je echt GOED op letten. het is allemaal niet even scherp wanneer de camera gaat bewegen.. hoe heb jij je instellingen? en zie jij dat ook bij dat gele vliegtuig? :)

ohw en bij de film: You, ME and Dupree (wmvhd) scokt vanaf het begin.. volgens mij heeft dat met de stream te maken :)

[ Voor 8% gewijzigd door rikgoodhart op 22-05-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
rikgoodhart schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:37:
[...]

nou.. vooral duidelijk te zien bij:

http://www.microsoft.com/...ideo/contentshowcase.aspx
het filmpje: Coral Reef Adventure op 1080P het begin met dat gele vliegtuig zie ik een beetje ghosting.

echt maar een heel klein beetje hoor.. moet je echt GOED op letten. het is allemaal niet even scherp wanneer de camera gaat bewegen.. hoe heb jij je instellingen? en zie jij dat ook bij dat gele vliegtuig? :)

ohw en bij de film: You, ME and Dupree (wmvhd) scokt vanaf het begin.. volgens mij heeft dat met de stream te maken :)
Lol, bij You, me and dupree ligt het aan de release. Er was iets fout gegaan bij het encoden. Coral reef zal ik straks eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
ok dan, keep me posted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scrutinizer schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:32:
[...]

Als je het lef wederom kan opbrengen zou je kunnen kijken wat het effect met lichtsensor aan is. Of het effect met panel code 31 dan nog steeds zoveel beter is als 87. Want als je geen lichtsensor gebruikt met display code 87 heb je sowieso een veel te fel backlight, vooral 's avond en daardoor ziet het beeld er erg onnatuurlijk uit.

Waar kom je aan de informatie dat de lichtsensor uit zou moeten omdat anders de strepen terugkomen? Bij mijn weten moet het alleen uit gedurende twee weken om de strepen weg te krijgen. Als Philips officieel ergens beweert dat je permanent de lichtsensor uit moet hebben is dat mooi want dan hebben meteen het defect van hun eigen apparaat aangetoond...

Over CCFL in plaats van HCFL heb ik al eerder iets gelezen, maar dat lijkt me toch sterk, want voor het gebruik van ClearLCD zijn echt veel sterkere lampen nodig, dat zouden ze volgens mij nooit met CCFL kunnen oplossen. Die zitten volgens mij alleen in de 42pf9731d zonder ClearLCD...

S.
Heb die lichtsensor kort na aankoop uitgezet omdat ik het beeld met te donker vond.
Overigens is het mijn inziens duidelijk dat de lampen een probleem hebben en te weinig licht geven. De donkere banen zijn de immers plaatsen waar geen lamp zit, ook het feit dat banen duidelijker zichtbaar zijn vlak na aanzetten als de lampen nog koud zijn is een bewijs. Dat HCFL meer licht geeft dan CCFL is denk ik correct maar ze hebben er dus wat minder lampen ingezet, misschien net een paar te weinig. De HCFL kan gebruikt worden als scanning backlight (schakelen intensiteit) en dat is wat ClearLCD doet, CCFL is daar minder of niet geschikt voor, dhoewel ze zeggen dat de 120 Hz CCFL een vergelijkbare performance geeft en goedkoper is en dunnere displays mogelijk maakt (HCFL lampen hebben een grotere diameter). Dat zijn dan ook de reden waarom Philips onlangs gestopt is met HCFL (Aptura).
Overigens zie ik nog steeds weinig verschil met clearLCD aan of uit (probeer de demo mode maar eens) volgens mij hebben ze het in de laatste software update eea aangepast...

Ik voorspel je dat die lichtopbrengts van die lampen alleen maar minder zal worden in de tijd en dat de banen terugkomen met of zonder koper deeltjes..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Vandaag de 32pf9731 binnen gekregen, echt prachtig beeld zodra de instellingen goed staan! Ook analoge televisie is zeker acceptabel en een dvd-tje met mijn Marantz DV4610 lijkt bijna op HD kwaliteit.

Ook de playstation is met component aangesloten erg mooi, of het 1080i met GT4 werkt weet ik niet, maar mooi is het wel. :D

Aan het ambilight heb ik nog niet zoveel gehad, vooral overdag is het in huis te licht om daarvan te genieten, dus staat het voorlopig uit want het schiet niet op om de hele dag de gordijnen dicht te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrutinizer
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:13:
[...]

Heb die lichtsensor kort na aankoop uitgezet omdat ik het beeld met te donker vond.
Overigens is het mijn inziens duidelijk dat de lampen een probleem hebben en te weinig licht geven. De donkere banen zijn de immers plaatsen waar geen lamp zit, ook het feit dat banen duidelijker zichtbaar zijn vlak na aanzetten als de lampen nog koud zijn is een bewijs. Dat HCFL meer licht geeft dan CCFL is denk ik niet correct, de HCFL kan sneller schakelen (aan/uit) en dat is wat ClearLCD doet. Overigens zie ik nog steeds weinig verschil met clearLCD aan of uit (probeer de demo mode maar eens) volgens mij hebben ze het in de laatste software update eea aangepast...
Ik voorspel je dat die lichtopbrengts van die lampen alleen maar minder zal worden in de tijd en dat de banen terugkomen met of zonder koper deeltjes..
Is hij met displaycode 87 nog steeds te donker? Je moet na het aanzetten uiteraard brightness en vervolgens contrast en kleur uiteraard opnieuw instellen. Zonder lichtsensor staat de backlight 's avonds te fel, waardoor je met de brightness geen goede zwartwaarden kan instellen. Als je je TV alleen maar zonder lichtsensor af kan spelen is je panel in wezen defect. In principe hoor je het helemaal met het contrast te kunnen regelen als de lichtsensor aan staat. Dit is een van de redenen dat ik mijn (43-)scherm had teruggestuurd: hij was veel te donker en daarom moest ik de lichtsensor uit zetten en ook dynamic contrast op minimum (die heb ik het liefst uit). Het gevolg was dat donkere passages slecht, korrelig en grauw waren maar als het wit werd het soms zo fel was dat ik het gevoel had om als een haas in de koplampen zat te turen..

Dat met ClearLCD aan of uit kun je eigenlijk alleen goed zien met lopende teksten op het scherm. En het is moeilijk vanuit het demo-schermpje. Vanuit het menu is het duidelijker te zien door het afwisselend aan of uit te schakelen. Is PixelPlus wel goed te zien aan of uit?

Ik vond na 0.87 het verschil tussen beiden veel moeilijker te zien dan voorheen. Het werd wel ietsje beter met 0.89, met de letters in een lopende tekst was het wel te zien, maar ze waren toch niet zo scherp en trillingsvrij als ik gewend was. En het verschil tussen pixelplus aan en uit bleef vrijwel onzichtbaar. Ik weet dit echter aan mijn defecte panel...

S.

P.S.: http://www.lighting.phili..._lcd_backlighting&lang=en
HCFL lamps

One of the key components of the Aptura™ lighting technology is the High-Output fluorescent lamp, called HCFL. The Aptura™ lighting technology is capable of producing three times more light than conventional LCD backlight units

[ Voor 8% gewijzigd door Scrutinizer op 22-05-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
PHiXioN schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:19:
echt prachtig beeld zodra de instellingen goed staan!
En wat zijn jouw instellingen? Ik heb alleen de installatie-hulp doorlopen en verder nog niet veel veranderd. Heb jij echt uitgebreid staan tunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hi JoepSch

Jaja bullshit, ze kunnen het gewoon niet repareren. De 2de keer hebben ze hem meegenomen met de conclusie dat het eea volgens specs is. Grote onzin, en ging er dus ook niet met akkoord. Philips weer gebeld (moet zeggen prima en correcte service), zei gingen navragen bij reparatie bedrijf en zouden terugbellen. Zogezegd zo gedaan, reactie: "Voldoet aan specs" mijn reactïe "de tv die ik in de myshop gezien heb heeft geen last van dit probleem" zouden weer terug bellen... Reactie "er kan niets aan gedaan worden, neem maar contact op met leverancier voor teruggave". Dus reparatiebedrijf ontkent dat er iets mis is, terwijl Philips (na aandrengen) erkend "dat er een probleem is". Voor de duidelijkheid het betreft een 42PF9830 (non scanning backlight 1920x1080), en heb last van donkere verticale balken.
Philips ERKEND dus dat dit NIET de kwaliteit is wat je zou mogen verwachten.
Ben nu aan het wachten op een reactie van leverancier (=Philips myshop). Laten we hopen dat het correct afgehandeld wordt.

Een probleem heb ik nu... Wat nu te kopen... Lijkt erop dat Philips gewoon geen 1920x1080 model met Ambilight op de markt heeft ZONDER problemen. En Ambilight wil ik toch graag hebben.....

BTW Technorep ERKENDE in eerste instantie het probleem!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou graag de ervaringen zien van het 42" model of het daar wel allemaal goed gaat zodat we weten dat we goeie deal maken als we hem omruilen want ik neem aan dat er meerder over denken omdat te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-03-2023
Een van de nieuwe LCD's (47") heeft eindelijk echt 1080p als input.
Nog niet direct op de Philips site te zien, maar wel 'via de achterdeur'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-03-2023
Kunnen we voortaan onze eigen software ontwikkelen (DivX onersteuning, etc)??? :*)

Uit de gebruiksaanwijzing van de post hierboven....:
Open source-software
Deze televisie bevat open source-
software. U kunt bij Philips een
volledige, op de computer leesbare
versie van de bijbehorende broncode
aanvragen op een medium dat vaak
wordt gebruikt voor het distribueren
van software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Niet online
nou ik ga maar gebruik maken van de Niet goed geld terug actie die ook loopt van 18 mei tot 30 juni. mijn WMVHD films blijven maar stoten wanneer de camera verticaal of horizontaal panned. vooral de achtergronden.. dus deze terug en even een jaartje wachten.. het was nog wel zo'n mooie prijs.. 2099 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
Ik had net nog gekeken naar coral reef. Ik had nergens last van met die film en de rest van de wmv films die ik heb ook niet. Toch is mijn scherm niet 100% in orde, want ik heb zo'n donkere zwarte vlek in mijn scherm.

Ik wacht wel tot het nieuwe model er is over een paar maanden (42pf9732). Geloof in ieder geval dat die over een paar maanden hier komt en dan probeer ik wel een omruil te regelen omdat dit scherm niet in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
wamelr schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:39:
Kunnen we voortaan onze eigen software ontwikkelen (DivX onersteuning, etc)??? :*)
Dat is natuurlijk niet gezegd. Als ze de XVid-codec erin hebben zitten, dan is dat al open source. Ze moeten dan alleen de broncode van dat gedeelte openbaar maken. De overige firmware-code kan gewoon closed-source blijven. Bovendien zitten er in die Philips TV's speciale CPU's, waarvoor de compiler misschien niet openbaar is. Dan kun je nog weinig.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste