Philips 37PF9731D/10 [deel 2]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 53.219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 12:34

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Topicstarter
Een van de topmodellen van de huidige lijn LCD televisies van Philips is de 37PF9731D/10

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/37/37PF9731D_10_webImage370.jpg

Opvallende punten van deze tv:
- Contrast 1 : 6000
- True HD paneel 1920x1080P (let op: max input is 1080i)
Dit beeldscherm heeft een resolutie die wordt aangeduid als Full HD. De nieuwste LCD-schermtechnologie zorgt voor een volledige high-definition breedbeeldresolutie van 1920 x 1080 pixels, de hoogste resolutie die voor HD kan worden uitgezonden. Dit scherm biedt de best mogelijke beeldkwaliteit voor elk formaat HD-signaal en geeft heldere, trillingsvrije Progressive Scan-beelden met verbluffende kleuren. De levendige en scherpe beelden staan garant voor comfortabel kijkplezier.
- Een DVB-T ontvanger incl. CI (geschikt voor DVB-Terrestrial)
User curry684 over de DVB-T ontvanger:
Er zijn 3 populaire standaarden DVB:
  • DVB-C - Cable
  • DVB-S - Satellite
  • DVB-T - Terrestrial (ether, oftewel Digitenne)
De standaarden zijn onderling volstrekt niet compatible wegens de verschillende benodigdheden qua frequenties en bandbreedte. Een DVB-T ontvanger kan zonder nieuwe hardware geen andere DVB's ondersteunen, en dat zou dus het openslopen en ongeveer herbouwen van de TV betekenen.
- Kaartlezer en USB aansluiting voor externe opslagmediums
Directe weergave van films, foto's en muziek. De geheugensleuf is geschikt voor Compact Flash I en II, Memory Stick, SD-kaart/Mini SD-kaart, Smart Media, Micro Drive (tot 2 GB) en MultiMedia Card. Steek de geheugenkaart in de sleuf in de zijkant van de TV en open de multimediabestanden op de kaart. Met de USB-aansluiting hebt u toegang tot multimediabestanden op de meeste USB-sticks en de meeste digitale camera's (apparaat uit USB-geheugenklasse).
- Ethernet aansluiting (WiFi-compatible met ethernetbridge)
Met PC Link hebt u eenvoudig de beschikking over uw persoonlijke digitale mediabestanden en multimediamateriaal*. De populaire open normen Ethernet (LAN) en Wi-Fi worden gebruikt voor bedrade en (optioneel) draadloze** verbindingen, die onderling goed samen kunnen werken. Via uw thuisnetwerk kunt u bladeren door digitale foto's, streaming video en muziekbestanden op uw PC. Met de intuïtieve gebruikersinterface van de TV en de Philips Multimedia Manager voor uw PC hebt u met één druk op de knop toegang tot de content op uw PC (*zie product voor ondersteunde formaten, PC met een LAN-verbinding vereist; **Ethernet-bridge vereist)
- Leest mp3, DivX 3.11, DivX 5, Mpeg 1, Mpeg 2, Mpeg 4, XviD
- Ambilight surround ( 3-zijdig)
Ambilight 3 maakt, door middel van lampen rond het beeld, de weergave nog indrukwekkender door toevoeging van omgevingslicht aan 3 kanten dat wordt aangepast aan de kleuren en de lichtsterkte van het beeld. Het schept een sfeer waarin u details, contrast en kleur beter waarneemt en ontspannender televisie kijkt. Ambilight 3 past de kleuren aan de zijkanten van het scherm automatisch en onafhankelijk aan volgens veranderende beelden op het scherm. De derde Ambilight-lamp bovenaan zorgt ervoor dat het hele beeld nu door licht wordt omgeven, waardoor u volledig wordt meegesleept door de inhoud.
-Pixelplus 3 HD
Pixel Plus 3 HD staat garant voor een unieke combinatie van verbluffende beeldscherpte, natuurlijke details, levendige kleuren en de vloeiende, natuurlijke beweging van standaard-TV, High Definition-signalen en multimediacontent. Elke pixel van het binnenkomende beeld wordt aangepast aan de omringende pixels, met een natuurlijker beeld als gevolg. Storingen en ruis in alle bronnen, van multimedia tot standaard-TV, maar ook in sterk gecomprimeerde HD, worden verminderd om het beeld helder en haarscherp te maken
-ClearLCD
Clear LCD zorgt voor een zeer scherpe weergave van heldere, levendige beelden, zelfs bij snelle bewegingen op het scherm. Door de hoge herhalingsfrequenties van de achtergrond-scantechnologie is de effectieve responstijd van de weergave van snelle bewegingen 3 milliseconden (gemeten in BEW, Perceived Blurr-Edge-Width). Bovendien zorgt Clear LCD voor een hoger dynamisch contrast en een grotere kijkhoek. De unieke technologie van Philips brengt de bewegingsscherpte van LCD-displays op een ongeëvenaard niveau en doet dit beter dan enige andere technologie voor platte schermen.
Alle gegevens: HIER

Meer over de nieuwe ClearLCD techniek

De laatste firmware versie is: 0.87.0.0. Deze kun je hier downloaden. Hier zijn ook de installatie instructies te vinden.

Met dank aan Butrosgali voor de gejatte SP :P

Deel 1 kun je hier vinden

[ Voor 173% gewijzigd door Killkees op 27-02-2007 11:28 . Reden: update/overhaul ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:13
Helemaal toegestaan en als jij voort wil gaan over het onderwerp is het de bedoeling dat je idd een nieuw topic opent :) .

Kopieëer even de startpost uit het oude topic. Dat is wel zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:09

voodooless

Sound is no voodoo!

Effe een kleine titelaanpassing :) Verder is het zeker toegestaan, maar wel onder de voorwaarde dat er een degelijk topic start komt. Een kopie de vorige is prima. Zet er ook een verwijzing bij naar het oude topic :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
MagicMau schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:35:Overigens vroeg de vriendelijke dame van Philips of ik een 9731D/10 of een /12 heb. Is die /12 de nieuwe versie waar ik hier over gelezen heb?
Welke versie bedoel jij? Er zullen best nieuwe revisies zijn uiteraard, maar ik ken geen andere types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees

Killkees

Topicstarter
Ik ben vandaag bij de plaatselijke dealer geweest en voor het eerst de 9731D/10 in het echt mogen aanschouwen. Wat een groot ding! Was aangesloten op een HD kanaal en dat zag er echt super uit :9~ Ik ben helemaal verkocht en ga er voor.

Nu wist de beste man mij te vertellen dat er vanaf 10 februari weer een cash-back actie van start gaat. :) Een stuk of 10 modellen krijgen korting tot wel 500 euro. De 9731D/10 krijgt 300 euro korting. Nu weet ik dat er al eens eerder zo'n actie is geweest. Geldt die korting dan ook voor webshops?

edit:

Ik heb inmiddels de oude "ambilight week"-website van philips opgeduikeld en daar staat vermeld dat internet winkels niet meedoen met de feestvreugde. Zal nu ook wel niet :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Killkees op 08-02-2007 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees

Killkees

Topicstarter
My-life schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:50:
[...]

Welke versie bedoel jij? Er zullen best nieuwe revisies zijn eruiteraard, maar ik ken geen andere types.
De nieuwe versie die is gepresenteerd op de CES? 1080p panel? Die krijgt in ieder geval een andere type aanduiding, dus die zal die dame wel niet bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 14:03
als er zo een cash-back actie komt, is dat niet een teken dat er een opvolger aan komt?

Ook niet mis: Philips 42PF9641D
http://www.kieskeurig.nl/...320A3C1257204002C63EF.htm
Klopt het als ik zeg dat dit dezelfde is als het onderwerp van dit topic maar dan een slagje groter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees

Killkees

Topicstarter
marteltor schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:18:
als er zo een cash-back actie komt, is dat niet een teken dat er een opvolger aan komt?

Ook niet mis: Philips 42PF9641D
http://www.kieskeurig.nl/...320A3C1257204002C63EF.htm
Klopt het als ik zeg dat dit dezelfde is als het onderwerp van dit topic maar dan een slagje groter?
Er komen inderdaad opvolgers aan, deze zijn gepresenteerd tijdens de CES afgelopen maand.

Het type waar je op doelt is niet hetzelfde, het gaat hier omde XXPF9731D en niet om de XXPF9641D. De logica achter de typestructuur van Philips? Geen flauw idee...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 06-06 14:03
Mmm, ik zie het ja :) De echte vernieuwingen werden me door het simpele overzichtje van de Philips site niet echt duidelijk. Maar volgens die site duurt het ook wel tot juni voor de 42 en 47 inch opvolgers komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees

Killkees

Topicstarter
marteltor schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:37:
Mmm, ik zie het ja :) De echte vernieuwingen werden me door het simpele overzichtje van de Philips site niet echt duidelijk. Maar volgens die site duurt het ook wel tot juni voor de 42 en 47 inch opvolgers komen.
In het vorige topic stond een overzichtelijk lijstje met daarin de typenrs. en features van de nieuwe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Killkees schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:05:
[...]

De nieuwe versie die is gepresenteerd op de CES? 1080p panel? Die krijgt in ieder geval een andere type aanduiding, dus die zal die dame wel niet bedoelen.
Voor zover als ik heb gelezen (en we uitvoerig hebben gediscussieerd) is er geen 37" scherm van Philips die 1080p kan weergeven. Hoewel het scherm wel 1080P is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees

Killkees

Topicstarter
My-life schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:52:
[...]

Voor zover als ik heb gelezen (en we uitvoerig hebben gediscussieerd) is er geen 37" scherm van Philips die 1080p kan weergeven. Hoewel het scherm wel 1080P is natuurlijk.
Heb je gelijk in, maar de nieuwe schermen die op de CES zijn gepresenteerd kunnen dat wel. Ik was aan het vissen of die schermen wellicht bedoeld werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Die schermen zijn allemaal groter. Vanaf 42 inch.

Die zullen het niet zijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 05-06 11:09

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Heb ooit dit scherm als optie beschouwt, maar de problemen van de laatste tijd heeft me doen besluiten om niet voor dit model te gaan. Erg jammer dat er zoveel fouten sluipen in platte TV's(LCD's)

Dit geldt niet alleen voor Philips. Alle merken hebben wel een of andere fout (brommen backlight, bandig, buzzing, bleeding etc....) Voor kwaliteit moet je toch nog bij de oude vertrouwde CRT schermen zijn.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136766

FrankGuthrie schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 00:50:
Voor kwaliteit moet je toch nog bij de oude vertrouwde CRT schermen zijn.
Ligt er maar net aan hoe je dat interpreteert natuurlijk. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 136766 op 09-02-2007 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De eerlijkheid gebiedt mij wel om te melden dat ik vanmorgen na het aanzetten van het toestel ook de horizontale strepen flauw zag opdoemen. Tja ik wacht het maar ffies af voorlopig, trekt vooralsnog weg binnen een half uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Kan niet wachten tot juni. Gelukkig zitten de opties er dan wel in die ik wil. Ambilight Full Surround en dan 1080p input (maar dat vind ik nu, op dit moment, minder belangrijk).

Wellicht interessant op de topic start uit te breiden met de nieuwe serie. (al hoewel dit nu telkens over de 37 inch variant gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Het is een topic speciaal voor dit type. De rest is leuk om het af en toe over te houden maar ik ben ervoor om het zo te houden.
Misschien kun je een mooi nieuw topic maken over de aankomende toestellen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

In de C't van deze maand (maart 2007) staat een artikel over diverse LCD-TV's waaronder de 37PF9731.
Komt er behoorlijk slecht in uit, terwijl ze over de 32" versie wél heel erg tevreden waren.

Vooral de beeldkwaliteit valt tegen:
Na de goede beurt van het 32" model van Philips waren we ervan overtuigd dat de 37PF9731D met zijn nominaal hogere panel-resolutie een toppositie zou innemen, maar niets is minder waar. Het beeld van deze grote Philips was vergeleken met de andere testkandidaten flets en mat. [...] De details in donkere beelddelen verdwijnen compleet -elke donkere schaduw ziet eruit alsof er roet opzit. Helderheidsovergangen bij de laagste grijswaarden worden vlekkerig en neigen naar bruine en magenta-achtige tinten.[...]
En dan hebben ze dat vlekken en strepenprobleem nog niet eens gehad...

offtopic:
Ik vraag me trouwens af hoe iemand die nul bijdragen heeft geleverd in een vorige topic met 1700+ posten, zomaar een nieuw topic kan openen, notabene door gewoon een niet eens zo speciale startpost te kopiëren en zonder daar enig nieuwe inzicht etc. aan toe te voegen. Heel erg "nieuw en verfrissend" vind ik dat dan niet... Het zou netter zijn geweest om in het eerste deel te vragen of één van de veelposters van het vorige topic een beetje nette nieuwe startpost voor een deel 2 kan maken... want vooral de problemen rondom dit scherm en de afhandelng ervan door Philips verdienen toch wel een serieuzere nieuwe deel 2 dan alleen maar even de oude kopiëren en net te doen alsof er helemaal niets aan de hand is.

[ Voor 30% gewijzigd door The_Sukkel op 09-02-2007 23:41 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
offtopic:
Dan hadden we daar eerder over moeten beginnen. Aangezien we al ver over de 1000 post heen ware.
Verder ios natuurlijk iedereen vrij om een topic te maken mits volgens de regels :)
Maak jij anders een mooie TS en mail hem naar de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

offtopic:
Als het één vd oude "vaste gasten" was geweest die hulp nodig had gehad en dat had gevraagd, dan had ik dat zeker wel aangeboden. Naar mijn bescheiden mening heb ik namelijk wel eens een redelijke startpost opgezet (waaronder een deel 2):
Canon Powershot S2 IS - Deel 2
[TomTom] Het grote TomTom ONE topic
Ik heb nu echter het idee dat we te maken hebben met iemand die gewoon geen zin had om in een 1700+ topic iets te posten en zomaar onaangekondigd even op een wel heel erg makkelijke manier een 2e deel opent en hiermee de oude deelnemers van deel 1 voor een voldongen feit laat staan.

[ Voor 10% gewijzigd door The_Sukkel op 09-02-2007 23:58 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:16
The_Sukkel schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:56:
offtopic:
Ik heb nu echter het idee dat we te maken hebben met iemand die gewoon geen zin had om in een 1700+ topic iets te posten en zomaar onaangekondigd even op een wel heel erg makkelijke manier een 2e deel opent en hiermee de oude deelnemers van deel 1 voor een voldongen feit laat staan.
offtopic:
Da's niet waar. Zie de post van moderator voodooless die deel 1 heeft gesloten omdat die al ruim over de 1000 posts heen was...

Nu weer ontopic graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees

Killkees

Topicstarter
The_Sukkel schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:56:
offtopic:
Als het één vd oude "vaste gasten" was geweest die hulp nodig had gehad en dat had gevraagd, dan had ik dat zeker wel aangeboden. Naar mijn bescheiden mening heb ik namelijk wel eens een redelijke startpost opgezet (waaronder een deel 2):
Canon Powershot S2 IS - Deel 2
[TomTom] Het grote TomTom ONE topic
offtopic:
Alsjeblieft zeg, ik heb netjes toestemming gevraagd, en ook gewacht met het openen van een 2e deel om de honneurs te laten aan iemand anders. Bovendien was het 1e deel gesloten.

Maar als je zin het om een nieuwe TS te maken, ga vooral je gang. :) Ik plaats hem wel.

Hmm, dat de 37" zo slecht uit een test komt heb ik nog nooit ergens gelezen. Heb het toestel nu een aantal maal in werking gezien en ben eigenlijk bijzonder onder de indruk. Maar misschien ben ik niets gewend.... :+

Het vlekken en strepen probleem vind ik wel een drawback om het toestel te kopen, maar ik ga er ook stiekem vanuit dat dit netjes wordt opgelost door Philips. Ik hoop dat we deze week de eerste ervaringen met de reparatie binnenkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191797

Beste dames en heren,

Ik ben nieuw op dit forum maar volg dit en voorgaand topic al lange tijd. Ik begrijp jullie fascinatie voor de 37pf9731d/10! Maar jullie gebrek aan aandacht voor de andere modellen begrijp ik niet helemaal (jaja, dit is de 37pf9731d/10 maar toch :p) .

Ik ben zelf lang bezig geweest met de verschillende plasma en lcd tv's met elkaar te vergelijken, specs lezen, langs gaan bij shops. En daarbij was de 42PF9831D eigenlijk mijn favoriet (hoogstwaarschijnljik omdat ik de tv niet kan ophangen door de inrichting van mijn woonkamer). Maar nu de 42PFL9832D in juni komt wacht ik daar met alle liefde op aangezien die tv alles heeft wat ik wens :)

clear lcd / 1080p / fullsurround ambi (met led's neem ik aan) / 120 hertz etc..

Alleen het wachten en de prijs zijn zoals altijd een klein obstakel ;)

grt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja de specs zijn met elk model weer beter, ben zelf 2 jaar bezig geweest met wachten omdat er weer een nieuw type met betere specs aankwam. Heb uiteindelijk met dit type de knoop doorgehakt voordat er een volgend model werd aangekondigd anders had ik weer gewacht :) , als het volgende model er eenmaal is zal er enige tijd later altijd weer een type in de wachtrij staan, en weer, en weer, etc. Ben zelf ook niet echt van plan om 4 jaar of meer met dit toestel te doen gezien de snelheid waarmee de techniek de laatste tijd verandert. Begrijp mensen wel die op het volgend toestel wachten, zeker als het al is aangekondigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
Dag allemaal,
Ik ben me serieus aan het orienteren op een nieuwe LCD en deze Philips was eigenlijk mijn grote favoriet.
Totdat ik afgelopen week bij de Mediamarkt de Philips naast de Sharp 37LX1E zag spelen.
Dit scherm is dus ook Full HD.
De Sharp was duidelijk echt beter....

Maar nu lees ik in dit topic dat Philips Sharp panelen gebruikt.

Heeft er misschien iemand ervaring met backlight problemen bij de Sharp LCD`s?
Het zou toch logisch zijn als ze daar ook bestonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Aangezien er volgens mij geen andere panelen bekent zijn met hetzelfde probleem zou ik daar niet vanuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Thanks

off topic, jij hebt een gave motor!
Ik heb vroeger (zo klinkt het alsof ik al heeeel oud ben) een Ducati Monster 900 gehad.

Aan iedereen;

Dit is m`n voorlopige rangschikking

Ik sta op het punt een keuze te maken tussen de volgende schermen;

1. Sharp LC37XD1E
2. Sony KDL40W2000
3. Philips 37PF9731

Heeft er iemand ervaringen met 1 van deze schermen?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 14:02
Tooooony schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 20:03:Ik sta op het punt een keuze te maken tussen de volgende schermen;

1. Sharp LC37XD1E
2. Sony KDL40W2000
3. Philips 37PF9731

Alvast bedankt
Ik stond voor dezelfde keuze. Heb gekozen voor de Sony o.a. om de volgende redenen: prijs, formaat (40 ipv 37 in iets kleinere behuizing), 1080p. Let wel, dit was nog voor de beeldproblemen die hier gemeld worden.

Ik moet zeggen dat als ik nu voor dezelfde beslissing zou staan, ik wellicht zou wachten op de nieuwe Philips modellen. Nu het ambilight eindelijk als LED wordt uitgevoerd, zijn die kasten waarschijnlijk ook niet meer zo lomp.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Op dit moment zou ik vanwege de beeldkwaliteit voor de Sony kiezen, maar vanwege de ambilight zou ik wachten op de nieuwe Philips-modellen.

En dan maar hopen en bidden dat Philips ook nog iets heeft gedaan aan de beeldkwaliteit. Het is in ieder geval duidelijk dat je helemaal niets aan die ronkende reclamefolder-recensies hebt van al die zogenaamde Hifi-bladen en die zogenaamde awards. Pas als een kritisch onafhankelijk blad als C't de boel bekijkt (en als ze dat doen, dan doen ze dat nogal grondig... let wel...we hebben het hier niet over dat halve reclame blad Computer!Totaal, maar over Computer Techniek met dat Duitse moederblad) komen er wat kritischere geluiden over dat overdreven gedoe met "betere zwartwaarden" (in de werkelijkheid betekent dat maar al te vaak dat je geen enkel detail meer ziet in donkere vlakken) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Mmmmm, ik heb alledrie de schermen zien spelen en er was er echt eentje die er uit sprong....
de Sharp.
Moet er wel bij zeggen dat dat ook de enige was die op een HD demo was aangesloten,
De anderen hadden een beroerd (analoog) signaal.
Qua vormgeving vind ik de Philips de minste (te lomp) en ik ben ook wat huiverig geworden over de kwaliteit door dit topic.
Het was de afgelopen 2 maanden de gedoodverfde favoriet.
Nu slaat de balans duidelijk over naar de Sharp.

Ik wil niet weer wachten op nieuwe modellen, ik wil nu de knoop doorhakken en volgende week kijken.
M`n meubel om `m mooi zonder kabels enzo aan de muur te kunnen hangen is klaar duszzzz...

Er waren nogal wat leveringsproblemen met de Sharp (zie ander topic). is dit al wat beter geworden?
Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicMau
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 14:04
Tooooony schreef op zondag 11 februari 2007 @ 07:50:
Qua vormgeving vind ik de Philips de minste (te lomp) en ik ben ook wat huiverig geworden over de kwaliteit door dit topic.
Smaken verschillen natuurlijk en qua beeldkwaliteit kan ik je ook niet verder helpen, maar ik heb deze Philips nu een half jaar op de kast staan en heb nog geen seconde spijt van mijn aanschaf gehad.

Ik vind de beeldkwaliteit perfect, en sta nog steeds bijna kwijlend te kijken naar HDTV uitzendingen via de Xbox360.

En als je eenmaal Ambilight gewend bent, dan wil je eigenlijk niet meer zonder. Tenminste, ik niet! Het is voor mij hetzelfde verschil als een film luisteren via de speakers van je televisie of een 5.1 surround setje.

In ieder geval, veel succes met je keuze, ben benieuwd welke je aanschaft.

Xbox Live Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tooooony schreef op zondag 11 februari 2007 @ 07:50:
Mmmmm, ik heb alledrie de schermen zien spelen en er was er echt eentje die er uit sprong....
de Sharp.
Moet er wel bij zeggen dat dat ook de enige was die op een HD demo was aangesloten,
De anderen hadden een beroerd (analoog) signaal.
Lijkt mij niet meer dan logisch dat de sharp er dan als beste uitkomt, zou het niet verstandig zijn om alle drie de schermen met hetzelfde materiaal aan te sturen voor je een beslissing neemt? Tis maar een idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
Anoniem: 136766 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:25:
[...]

Lijkt mij niet meer dan logisch dat de sharp er dan als beste uitkomt, zou het niet verstandig zijn om alle drie de schermen met hetzelfde materiaal aan te sturen voor je een beslissing neemt? Tis maar een idee ;)
"Mja ik heb er 6 bekeken en de sharp gaf het mooiste beeld.
Nou stonden de andere televisies ook wel uit, maar toch."

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04-2022
Vandaag telefoon van het service center gehad die de reparaties voor philips uitvoeren over het
backlight probleem van de 37PF9731D/10 (zo word het ook door hun genoemd).
Zal ff kort vertellen wat er gaat gebeuren:

Probleem word veroorzaakt door de verlichting (TL balken) die in het panel verwerkt zitten.

Er is een nieuw paneel voor dit type 37PF9731D/10 , die dit probleem moet verhelpen.
Waneer het paneel uitgeleverd word en mijn tv word gemaakt is niet bekend,
was geen kwestie van maanden maar van weken.
Ik word gebeld voor een afspraak als het zover is en de tv kan dan , mits er genoeg ruimte is,
hier in de woonkamer/thuis gerepareerd.
Ook word de software vernieuwd naar de laatste versie omdat het nieuwe panel niet
op de software versie af fabriek fuctioneert.

Nu maar hopen dat het niet zolang meer duurd want het word erger en erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05 00:02
Tooooony schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 20:03:

Ik sta op het punt een keuze te maken tussen de volgende schermen;

1. Sharp LC37XD1E
2. Sony KDL40W2000
3. Philips 37PF9731

Alvast bedankt
Niet onbelangrijk (voor mij zelfs doorslaggevend) de philips is van deze drie de enige die 1:1 pixel mapping heeft op 1920x1080. Dit is erg belangrijk als je bv een mediacenter gebruikt. Je hebt dan werkelijk perfecte kwaliteit met bv HD materiaal afspelen via je MCE. Ook voor het gebruik als beeldscherm is dat erg belangrijk. Die van mij is aangesloten via een videokaart met HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bandietjeoo7 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:55:
Vandaag telefoon van het service center gehad die de reparaties voor philips uitvoeren over het
backlight probleem van de 37PF9731D/10 (zo word het ook door hun genoemd).
Zal ff kort vertellen wat er gaat gebeuren:

Probleem word veroorzaakt door de verlichting (TL balken) die in het panel verwerkt zitten.

Er is een nieuw paneel voor dit type 37PF9731D/10 , die dit probleem moet verhelpen.
Waneer het paneel uitgeleverd word en mijn tv word gemaakt is niet bekend,
was geen kwestie van maanden maar van weken.
Ik word gebeld voor een afspraak als het zover is en de tv kan dan , mits er genoeg ruimte is,
hier in de woonkamer/thuis gerepareerd.
Ook word de software vernieuwd naar de laatste versie omdat het nieuwe panel niet
op de software versie af fabriek fuctioneert.

Nu maar hopen dat het niet zolang meer duurd want het word erger en erger.
Ok klinkt goed, ik ga ze morgen maar vast bellen dan, probleem is bij mij nog niet echt irritant maar denk dat ik anders ver achter in de wachtrij kom :)

Moet wel zeggen dat sinds ik HD uitzendingen bekijk op NG bij de onderwater scènes het wel opvalt, normaal kijk ik niet zoveel natuur maar daar hebben ze niet veel anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Voor de liefhebbers die hem gaan aanschaffen (binnenkort):

Nu tot wel € 500 kassakorting op geselecteerde modellen Philips Flat TV

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

Alhoewel de setup als geheel leuk is wacht ik toch met smart op replacement: :X

Afbeeldingslocatie: http://files.xboxic.com/crew/curry/image012.jpg

Gelukkig zie je er tijdens gamen geen hout meer van:

Afbeeldingslocatie: http://files.xboxic.com/crew/curry/image016.jpg

O+

Dayshot ter vergelijk:

Afbeeldingslocatie: http://files.xboxic.com/crew/curry/image020.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door curry684 op 13-02-2007 13:47 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

.

[ Voor 114% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 01-11-2023 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208827

Curry684, Ik zie in die brute setup van je dat je ook een wii hebt staan. Hoe is de beeld kwaliteit van de wii op de 37pf9731d? Houd dat een beetje over of is het erg blokkerig?

zit zelf namelijk aan de wii te denken,maar twijfel een beetje door vanwege de 480p van de wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Anoniem: 57381 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:06:
Leuk ding. Ik kreeg ook mail van philips dat ze 500,- korting geven dus ik ging zoeken wat voor ding het was. Leuke TV zo te zien. Tot hoe ver van de muur werkt dat ambilight eigenlijk? Als ik het op een beugel zet die schuin de kamer in komt, heb ik daar dan nog wel wat aan?
Niet doen, eeuwig zonde. M'n zus heeft het zo en dat is echt geen porem als je bijv. in dit topic hebt gezien hoe het wel mooi kan zijn. Regel een rechte muur :)
Anoniem: 208827 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:24:
Curry684, Ik zie in die brute setup van je dat je ook een wiia hebt staan. Hoe is de beeld kwaliteit van de wii op de 37pf9731d? Houd dat een beetje over of is het erg blokkerig?
Thnx, en ik kan het niet 100% zeker zeggen omdat de 360 al op de component zit, dus de Wii zit composite-SCART tot ik een componentsplitter heb geregeld (Wii componentcable heb ik al wel 8)7 ). Voor composiet is het alleszins acceptabel, maja voor spectaculaire graphics moet je sowieso geen opgevoerde Gamecube kopen maar een 360 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 14:02
tyfoon_2 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:21:
[...]

Niet onbelangrijk (voor mij zelfs doorslaggevend) de philips is van deze drie de enige die 1:1 pixel mapping heeft op 1920x1080. Dit is erg belangrijk als je bv een mediacenter gebruikt. Je hebt dan werkelijk perfecte kwaliteit met bv HD materiaal afspelen via je MCE. Ook voor het gebruik als beeldscherm is dat erg belangrijk. Die van mij is aangesloten via een videokaart met HDMI
Heb je dit uit de specs, of uit de praktijk? Ik heb zelf die Sony en kan met een DVI>HDMI kabel 1080p draaien (wordt ook door de OSD van de TV aangegeven). Het beeld is werkelijk haarscherp. Als ik een 1080i signaaltje stuur begint de boel echter te bibberen (gek he :-). Geeft de Philips met 1080i input wel een scherp beeld dan?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alexbl69 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:09:
[...]

Heb je dit uit de specs, of uit de praktijk? Ik heb zelf die Sony en kan met een DVI>HDMI kabel 1080p draaien (wordt ook door de OSD van de TV aangegeven). Het beeld is werkelijk haarscherp. Als ik een 1080i signaaltje stuur begint de boel echter te bibberen (gek he :-). Geeft de Philips met 1080i input wel een scherp beeld dan?
Haarscherp :Y d:)b

• tyfoon_2
alexbl69 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:09:
[...]

Uit eigen ervaring (heb hem draaien in deze setup): Haarscherp inderdaad

• curry684

curry684

Xbox 360 op 1080i = haarscherp. Philips HTS9800W die DVD's upscalet naar 1080i via HDMI = haarscherp.

Binnen 30cm afstand kun je met wat moeite interlacerestjes waarnemen (combing) maar dat is minimaal, en alleen binnen 30cm :)

• BlowFish
  • Laatst online: 13:52
Ik ben sinds november 2005 in het bezit van een Sony 26V10E deze heeft enkel geen VGA support dus ik kijk mijn HD filmpjes / en series nu via een hdmi poort. op 720p.

Nu wil ik al een hele tijd mijn TV gebruiken als externe LCD scherm. om bv games te doen. Maar 1:1 mapping is niet mogelijk omdat ik de 1366x768 pixels niet vol kan krijgen. enkel 1280x720. Dit ziet er dus niet uit. HD films e.d zijn wel te doen maar ik ben van mening dat dit veel mooier kan.

Nu is mijn oog gevallen op de 37/42" 9731D. Maar iets is mij onduidelijk. Ik zou deze tv graag gebruiken als externe monitor, oa voor MCE, of als 2e desktop. Nu lees ik dat deze TV niet echt 1080p is. Moet ik hieruit concluderen dat de TV niet progressive is maar wel 1900x1080 pixels heeft. Dus 1:1 mapping mogelijk @ 60/50hz ? Dus perfect geschikt als desktop..

Ook zal ik de monitor gebruiken op mijn xbox 360. nu is het verschil tussen 720p en 1080i niet waarneembaar op mijn sony maar met 1900x1080 pixels zou 1080i er heel scherp uit moeten zien top mijn sony?

Ik hooor graag als ik het verkeerd zie }:O

Anoniem: 192470

curry684 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:06:
Alhoewel de setup als geheel leuk is wacht ik toch met smart op replacement: :X

[afbeelding]

Gelukkig zie je er tijdens gamen geen hout meer van:

[afbeelding]

O+

Dayshot ter vergelijk:

[afbeelding]
welk merk/ waar heb je dat tv meubel gehaald :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-05 12:40
Krijg net een telefoontje van TVA, de nieuwe panels komen eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:47

TF

bla bla

Steveedge schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 12:12:
ik neem aan dat je de panels bedoeld waarmee de 'probleem' televisies gerepareerd kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
TVA?

Tell us more :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Anoniem: 192470 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:20:
[...]

welk merk/ waar heb je dat tv meubel gehaald :) ?
Da's een Aldenkamp 6150 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees

Killkees

Topicstarter
Wil ik de 37pf9731D net gaan bestellen bij Mokio, is dat ding plotseling 2999 euro.... WTF :? Hoe kan dat nu? Je zou verwachten dat de tv goedkoper wordt, niet duurder.

Dan toch maar bij een andere winkel bestellen, alhoewel ik de garantievoorwaarden en beloftes op de mokio website wel erg aanlokkelijk vind.

Curry684, ik meen me te herinneren dat jij je tv hebt gekocht bij Mokio. Hoe is de klachtafhandeling bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Mokio is subliem in service, die hebben direct Philips ingeschakeld en me daarna nog meerdere keren gecontacteerd.

On another note: ik kreeg vanmiddag een gratis maand Digitenne aangeboden van KPN, dus ik zei 'stuur maar op'. Krijg ik een decoder bij, maar de 37PF9731D heeft zelf ook een DVB-T decoder. In hoeverre gaat dat allemaal direct werken, of heb ik nog extra dingen nodig alsnog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

curry684 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:51:
Mokio is subliem in service, die hebben direct Philips ingeschakeld en me daarna nog meerdere keren gecontacteerd.

On another note: ik kreeg vanmiddag een gratis maand Digitenne aangeboden van KPN, dus ik zei 'stuur maar op'. Krijg ik een decoder bij, maar de 37PF9731D heeft zelf ook een DVB-T decoder. In hoeverre gaat dat allemaal direct werken, of heb ik nog extra dingen nodig alsnog?
Hoi curry684,

Ik hier heb hier al Digitenne van KPN en ben dus zeer benieuwd wat de kwaliteit ervan op je 37pf9731D10 zal zijn!

Volgens mij hebben de meeste recente philips tv's een DVB-T tuner, echter heb je hierbij nog wel een CI module nodig, bijvoorbeeld deze: https://www.cardwriter.nl/nl/pd813376156.htm?categoryId=89

grt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Hmmm dus 65 euro terwijl ze de decoder gratis leveren :X Ik kan me echter wel voorstellen dat zelf decoden betere kwaliteit is dan vanuit een brakke decoder via SCART binnentrekken. Zijn er mensen die die CI-module al in gebruik hebben met Digitenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

curry684 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:39:
Hmmm dus 65 euro terwijl ze de decoder gratis leveren :X Ik kan me echter wel voorstellen dat zelf decoden betere kwaliteit is dan vanuit een brakke decoder via SCART binnentrekken. Zijn er mensen die die CI-module al in gebruik hebben met Digitenne?
Nouja, als je de decoder straks krijgt kan je zo kijken wat voor kwaliteit het via de scart geeft.. Ik moet zeggen dat ik daar wel benieuwd naar ben. Maar ik heb begrepen dat digitenne niet zo'n hoge bandbreedte ter beschikking (per kanaal).. Dus misschien is het wel heel korrelig op zo'n mooi groot beeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Laatst online: 29-05 23:32
Ik heb de module niet gebruikt maar heb wel via een hark antenne de free to air dvbt kanalen bekeken ned1,2,3 en omroep brabant en tv gelderland.
Beeld is zeker niet slecht doch de analoge kabel vind ik mooier.

PS na de kanalen met de hark gescant te hebben werkt een draadje als antenne ook.
eigenlijk zou er een aparte antenne ingang op moeten zitten want als je de cai inplugt heb je natuurlijk geen dvbt meer.

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicMau
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 14:04
Digitenne op deze tv is prima te doen. Ik kijk al dik 2 jaar via de KPN tv en het afgelopen half jaar ook via deze televisie. Prima beeld.

Ok, als je net een HD-aflevering van Prison Break hebt gekeken via de Xbox, dan valt wel op dat het beeld best wat blokkerig is. Maar ja, daar is de resolutie en bitrate van KPN-tv natuurlijk ook naar.

Ik heb wel begrepen dat het qua beeldkwaliteit nogal scheelt welke decoder je gebruikt. Ik maak gebruik van de Samsung PVR en ben, zoals gezegd, dik tevreden.

Overigens: je kan de publieke omroepen wel zonder de CONAX-insteekkaart bekijken. Een mooie manier om te bepalen of je de beeldkwaliteit wat vindt.
Een van de vroegere posters op dit topic, ouwie, heeft als ik me goed herinner deze kaart overigens aangeschaft. Misschien dat hij nog wat van zijn ervaringen kan delen?

Xbox Live Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Nog even over de kassakorting actie: op de 37PF9731D wordt "maar" 300 euro korting gegeven... in de meeste shops (zoals Modern) kost deze dan nog "maar" 2999 euro. Heb m daarnaast al wel voor zo'n 2500 euro bij wat internetshops gezien (waar geen korting wordt gegeven) dus die hele aktie is nogal een wassen neus :X

Weet iemand trouwens al of de 37PF9731 al geleverd wordt met het nieuwe paneel, of is het beter om nog even te wachten met een eventuele aanschaf?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees

Killkees

Topicstarter
mindcrash schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 22:00:
Nog even over de kassakorting actie: op de 37PF9731D wordt "maar" 300 euro korting gegeven... in de meeste shops (zoals Modern) kost deze dan nog "maar" 2999 euro. Heb m daarnaast al wel voor zo'n 2500 euro bij wat internetshops gezien (waar geen korting wordt gegeven) dus die hele aktie is nogal een wassen neus :X

Weet iemand trouwens al of de 37PF9731 al geleverd wordt met het nieuwe paneel, of is het beter om nog even te wachten met een eventuele aanschaf?
Dat is inderdaad een wassen neus... Met een beetje goed zoeken kun je sites vinden waarop de NL-versie van deze tv al voor 2200 euro geleverd wordt. De vraag is dan natuurlijk wel hoe betrouwbaar de shop is. Daarom vond ik Mokio zo prettig. Maar ja, niet voor 700 euro extra.... ;(

Als oplossing voor het "betrouwbaarheidsvraagstuk" denk ik dat ik de tv maar zelf op ga halen. Vraag me alleen af of de doos in m'n auto past :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjemidas
  • Laatst online: 03-04-2017
Ik ben helemaal niet kapot van de philips. Behoorlijk slecht contrast idd, en problemen met progressive over component.

Kijk ook es naar de Sony kdl W 2000 of sharp 37 GE 1, wat mij betreft stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 05-06 11:09

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Wolfjemidas schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:36:
Ik ben helemaal niet kapot van de philips. Behoorlijk slecht contrast idd, en problemen met progressive over component.

Kijk ook es naar de Sony kdl W 2000 of sharp 37 GE 1, wat mij betreft stukken beter.
De GE1 Schijnt nu al uit productie genomen te zijn.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Killkees schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 22:52:
[...]

Als oplossing voor het "betrouwbaarheidsvraagstuk" denk ik dat ik de tv maar zelf op ga halen. Vraag me alleen af of de doos in m'n auto past :o .
Mental note: plasma's en LCD's van dit formaat moet je ook rechtop vervoeren. Dat kan de gemiddelde auto echt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Waarom moet dat curry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees

Killkees

Topicstarter
curry684 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 04:35:
[...]

Mental note: plasma's en LCD's van dit formaat moet je ook rechtop vervoeren. Dat kan de gemiddelde auto echt niet :)
oei, goed dat je dat zegt, ik had geen flauw idee :o Dat gaat zeker niet passen, hehe. Waarom moeten die dingen rechtop vervoerd worden? Tegen het doorbreken ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Laatst online: 29-05 23:32
plasma wel lcd niet dit ivm het gewicht vande plasmabuis echter is dit ook al niet bij alle plasma,s meer nodig
ik heb mijn 32pf9731 ook zelf opgehaald en plat vervoerd.

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

The Wizard

Moderator Mobile
curry684 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 04:35:
[...]

Wel in een Honda Civic (de nieuwste) :).

Plasma moet rechtop vervoerd worden, LCD maakt niet zo veel uit, maar zou het wel rechtop doen (krachten die werken op de plaat).

Wat anders, hoe bevalt de 9800W setje? Zit er ook over te denken, aangezien mijn huidige reciever kuren begint te tonen...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Hmmm voor LCD wordt het inderdaad niet meer aangeraden. De mijne werd nog wel netjes horizontaal versleept :P

Dan kun je het risico vast wel nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees

Killkees

Topicstarter
curry684 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:57:
Hmmm voor LCD wordt het inderdaad niet meer aangeraden. De mijne werd nog wel netjes horizontaal versleept :P

Dan kun je het risico vast wel nemen :)
Ik heb inmiddels besteld :*) , en voor de zekerheid heb ik maar aangegeven dat ze hem komen afleveren. "Better safe than sorry" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even wat offtopic maar ik vroeg me af of de beeldkwaliteit van een dvdspeler die het materiaal upscaled naar 720p nou beter wordt. De informatie op de dvd is immers hetzelfde toch?

Dus heeft het nou zin om een dvdspeler te kopen die het materiaal upscaled naar 720p (ik zat bijvoorbeeld te kijken naar de Harman Kardon DVD 47 aangezien mijn andere apparatuur ook allemaal HK is) en kan je echt verschil zien t.o.v. een 'normale' dvdspeler die het niet upscaled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191797 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:18:
Even wat offtopic maar ik vroeg me af of de beeldkwaliteit van een dvdspeler die het materiaal upscaled naar 720p nou beter wordt. De informatie op de dvd is immers hetzelfde toch?

Dus heeft het nou zin om een dvdspeler te kopen die het materiaal upscaled naar 720p (ik zat bijvoorbeeld te kijken naar de Harman Kardon DVD 47 aangezien mijn andere apparatuur ook allemaal HK is) en kan je echt verschil zien t.o.v. een 'normale' dvdspeler die het niet upscaled?
Volgens mij wordt het dan eerst door de dvd speler geupscaled naar 720p en daarna nog eens door de tv naar 1080p. Tv kan het in principe alleen af dus om daar een andere speler voor te kopen nee. Ander verhaal is dat een dergelijke speler hoogstwaarschijnlijk een HDMI uitgang heeft en de wat oudere die niet upscalen een scart, dit maakt wel degelijk verschil in kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178107

Steveedge schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 12:12:
Ik kreeg vandaag een telefoontje van Philips consumer care. Hij sprak mijn voicemail in met de boodschap dat de boosdoener gevonden is en dat de service desk een afspraak met mij zal maken om dit bij mij thuis te repareren.

Hij zei dat het probleem lag aan de module van de ambilight? Hebben meer mensen dit doorgekregen?

Voor de duidelijkheid ik heb last van de bekende strepen die met name bij het opstarten van de tv spelen.

Ik heb deze persoon dus niet aan de lijn gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-05 12:40
Niks over gehoord.

Ik krijg alleen een nieuw panel, volgens de mensen van de technische dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Net telefoon gehad van Mokio dat Philips m'n TV wil komen repareren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209485

Ik heb net ook een voicemail bericht van philips gekregen, waarin wordt medegedeeld dat ze de oorzaak van het strepen- en vlekkenprobleem hebben gevonden. Dit zou aan de module van het ambilight moeten liggen volgens hun. Een externe reparatiedienst zal contact met me opnemen en het thuis komen repareren. Ben erg benieuwd want ik zit al bijna 4 maanden met dit euvel. Binnenkort meer (goed) nieuws hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Ik ben toch echt wel benieuwd hoe de Ambilightmodule de backlight kan verneuken, maar okee: als ze het maar oplossen, en thuis on the fly ben ik helemaal happy mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149285

Mijn toestel is vandaag opgehaald door de reparatiedienst. De reperatie duurt 10 dagen mits het panel voorraadig is en uiterlijk 3 weken indien het panel nog bij Philips geclaimd moet worden. Hoop uiteraard het eerste :) Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit, als het resultaat maar goed is. Mijn dealer heeft me voorlopig een 26inch toestel in bruikleen gegeven. Ik houd jullie op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Wie heeft hem opgehaald? Je dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

The Wizard schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:50:
[...]

Wat anders, hoe bevalt de 9800W setje? Zit er ook over te denken, aangezien mijn huidige reciever kuren begint te tonen...
Erg goed en erg slecht.

Geluid en prestaties: top.

Minder top: het ding sloopt m'n hele WLAN :X Als je geen WLAN hebt is het goed spul, anders echt niet aan beginnen. Ik heb een Mesh met 2 AP's die samen 1 netwerk vormen intussen, en nog weet ie het instabiel te krijgen. Tot op de dag dat de HTS9800W er was had ik overal in huis rocksolid 54Mbit. Ik heb alle channel settings die de HTS9800W biedt, in combinatie met zo ongeveer ieder channel op de WLAN-routers. Langer dan een etmaal is het nog niet stabiel geweest.

[ Voor 12% gewijzigd door curry684 op 19-02-2007 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toestel is opgehaald door servicecenter "Elan". Dit is in mijn woongebied de gecertificeerde Philips serviceverlener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Omdat de andere melde dat het bij hun thuis werd gerepareerd. Ik vind het wel raar dat ze het toestel al ophalen terwijl ze nog niet eens weten of ze een paneel hebben. Maar misschien is het eerder een in dekking om klachten te voorkomen als het wat langer duurt.

Hoe kan ik er nu achter komen dat ik een nieuwe revisie o.i.d. heb als ik een nieuwe tv van dit type koop? Wanneer heeft Philips de productielijn veranderd (Als dat al gedaan is, maar dat lijkt me wel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14580

Ik heb m'n 37PF9731D/10 sinds eind oktober en vanaf december heb ik last van het bekende Ambilight porobleem... Half januari heb ik rechtstreeks een mailtje naar Philips daarover gestuurt (niet eerst naar BCC gegaan waar ik 'm gekocht heb) en ze bellen me zojuist terug met de oplossing.... (zoals ook beloofd in een reply op dat mailtje)

Nog deze week belt het reparatie bedrijf (ben even de naam kwijt) om met me een afspraak te maken wanneer het mij uitkomt om de TV te maken. Het gaat om de "Ambilight module" die vervangen wordt. Dit komen ze dus aan huis doen! (geen dagen/weken zonder TV dus)
Bovendien krijg ik van Philips een certifikaat met een verlenging van de garantie voor 1 jaar voor het geleden ongemak!
Dat noem ik nou eens service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De nieuwere revisie zou voorzien moeten zijn van een Philips/LG paneel. De servicedienst waar mijn TV momenteel staat zei dat de Sharp panelen de oorzaak zijn. Je kunt in het servicemenu van de TV checken welk paneel erin de TV zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Precies, eerst Philips een normale kans geven de opgetreden problemen op te lossen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Ik zie op de Duitse fora dat ook al de eerste afspraken worden gemaakt met de klanten. Zelf heb ik gisteren nog gebeld met ESK en die wisten nog van niets!

Ik ben erg benieuwd welke service centra (en zijn er geloof ik drie: ESK, TVA en nog een) van Philips wel al gestart zijn en onder welke condities (thuis repareren of meenemen).

Laat aub even een berichtje achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159724

Anoniem: 14580 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:35:
Nog deze week belt het reparatie bedrijf (ben even de naam kwijt) om met me een afspraak te maken wanneer het mij uitkomt om de TV te maken. Het gaat om de "Ambilight module" die vervangen wordt. Dit komen ze dus aan huis doen! (geen dagen/weken zonder TV dus)
Bovendien krijg ik van Philips een certifikaat met een verlenging van de garantie voor 1 jaar voor het geleden ongemak!
Same here: ook bij mij wordt thuis gerepareerd en ik krijg een jaar extra garantie (er wordt een module vervangen, ik heb helaas niet zelf met philips gesproken om te vragen hoe of wat). Alleen wel raar dat bij sommigen het panel wordt vervangen en bij anderen blijkbaar niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Philips net aan de telefoon gehad om serienummer door te geven en het wordt zsm opgelost, reparatiedienst gaat me terugbellen voor details en afspraak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Anoniem: 159724 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:25:
[...]

Same here: ook bij mij wordt thuis gerepareerd
Welk service center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Die info zocht ik al een tijd Captain_Janeway.

Weet je ook nog welk service menu toevallig? Heeft iemand daar een fototje van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159724

ESK in krimpen ad ijssel. ik heb ze net gebeld. Volgens hen wordt het panel vervangen en hangt het van het model af of dat thuis kan of niet. MAAR: zij weten nog niet of er panels beschikbaar zijn en schatten zelf in dat dat pas in maart wordt!! Volgens de medewerker wordt het probleem er wel echt mee opgelost. Het zou worden veroorzaakt door interferentie van de lampen en het panel die net niet op dezelfde frequentie branden (oid), er is op zich dus niets 'kapot'. Het komt goed, maar wanneer is nog even de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het begint nu dus goed te lopen met de reparaties (althans de aanzet tot). Zodra ik een datum afgesproken heb met de reparatieservice laat ik het hier weten...
Uiteraard zal ik ook de ervaringen posten van de reparatie en of het probleem dan definitief verholpen is.
Ik ben wel benieuwd wat er nu gaat gebeuren; Philips vertelde dat de Ambilight module vervangen wordt, maar op andere (duitse) fora las is dat het complete LCD paneel vervongen wordt...
http://www.hifi-forum.de/viewthread-152-650-5.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blijkbaar is het dus afhankelijk van het type paneel wat er in je TV zit of de hele zooi wordt vervangen of alleen de Ambilight module...
Zal vanavond thuis eens kijken welk merk/type lcd-panel mijn 37PF9731D/10 heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

My-life schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:40:
Die info zocht ik al een tijd Captain_Janeway.

Weet je ook nog welk service menu toevallig? Heeft iemand daar een fototje van?
Voor het service menu typ je op de afstandsbediening snel achter elkaar: 1,2,3,6,5,4. Een rechthoekje over de numpad dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt het type LCD paneel checken door de volgende toetsen combinatie in te toetsen op je remote: 0 6 2 5 9 6 en dan de i+ toets. Vervolgens kom je in het onderhoudsmenu, de rest wijst zichzelf wel uit denk ik.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
  • Laatst online: 22-04-2022
Ik ben gistermiddag ook gebeld door Philips service.
Bij mij word aan huis het Panel vervangen ,in mijn geval zal deze week nog de firma TVA
in opdracht van Philips contact met me opnemen, om een afspraak te maken waneer ze bij mij thuis het panel komen vervangen.

Er is door deze vriendelijke medewerker van Philips met geen woord gerept over een Ambilight
module, deze had het puur over het panel, en na deze uitleg vroeg deze pas om mijn produktie nummer en datum van aankoop.
Deze medewerker raade me ook aan om alleen de firma TVA de reperatie te laten uitvoeren , ik ben namelijk vorige week ook gebeld door een ander service bedrijf (naam is me ontschoten) in opdracht van BCC die als de panels uitgeleverd werden de tv hier willen repareren.
Als reden gaf hij dat TVA medewerkers in dienst had die alleen reparaties aan Philips
producten deden en hier voor opgeleid waren.

Wat mij betrefd kan het niet snel genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178107

Anoniem: 178107 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:40:
[...]

Ik kreeg vandaag een telefoontje van Philips consumer care. Hij sprak mijn voicemail in met de boodschap dat de boosdoener gevonden is en dat de service desk een afspraak met mij zal maken om dit bij mij thuis te repareren.

Hij zei dat het probleem lag aan de module van de ambilight? Hebben meer mensen dit doorgekregen?

Voor de duidelijkheid ik heb last van de bekende strepen die met name bij het opstarten van de tv spelen.

Ik heb deze persoon dus niet aan de lijn gehad.
Ik heb even met het service centrum (ESK) gebeld met de vraag wat ze nu precies gaan doen? Hij noemde ook gelijk weer het paneel vervangen.
Uitgelegd dat de heer van Philips het had over de Module voor Ambilight maar hier reageerde hij erg verbaasd over. Hij zei dat het toch echt het paneel is?!

Nou ja ze bellen in iedergeval wanneer de panelen binnen zijn en komen deze vervangen op locatie, bij mij thuis dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Reparatiedienst heeft me net gebeld, en ik heb ze even wat uit zitten horen :)

Nieuw panel wordt besteld en daarna nemen ze met mij contact op. Ze kunnen het waarschijnlijk op locatie herstellen, maar de bouw van de televisie is enigszins complex dus dat garanderen ze nog niet: als er miniatuurwerk nodig is zal ie toch tijdelijk mee moeten.

Het Ambilight module verhaal is zoals verwacht bull, het is simpelweg een fundamentele fout in het gebruikte Sharp-panel. Sharp heeft nieuwe panels ontwikkeld welke de problemen in de backlight niet hebben, en deze worden nu dus uitgerold. Je krijgt dus een Sharp terug.

[ Voor 3% gewijzigd door curry684 op 20-02-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moet zeggen wordt er niet echt duidelijker op, nieuw paneel van sharp? Nieuw paneel van philips/lg? Of toch maar een ambilightt module? Neem aan dat iedereen zijn informatie uit de eerste hand heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn informatie komt inderdaad uit 1e hand. Nu moet ik zeggen dat het feit dat technische diensten / helpdeskmedewerkers elkaar tegenspreken niets nieuw is, kom het dagenlijks tegen :-) Het merk panel dat ze erin gaan zetten maakt mij persoonlijk ook niet echt uit, als het probleem maar opgelost is :-)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste