Philips 37PF9731D/10 [deel 2]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 53.378 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Philips Customer Care helpt het zwamverhaal over de Ambilight module de wereld in. De reparatiediensten die het op moeten lossen zeggen consequent dat het het panel is.

De TV is van Philips, evenals alle elektronica erachter. Zoals echter bij vrijwel alle fabrikanten het geval komen de 'panels', het feitelijke beeld zelf, van een klein aantal grote producten, waaronder LG/Philips in Sharp. De 37PF9731D gebruikte van origine LG/Philips panels, maar na het winnen van de EISA Award nam de vraag zo ver toe dat ze zijn overgestapt op Sharp panels om de vraag aan te kunnen. Deze kregen vervolgens dus in combinatie met de Philipstechnologie een probleem in de backlight. Het Sharp panel uit de Philips TV wordt dus door een gefixt Sharp panel vervangen.

Duidelijk? :P

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:49

Ino Dekker

Mr. Guide

Sorry, nee. Maar misschien heb ik je verkeerd begrepen. ;)
Het feit dat de Philips techniek samen gebruikt wordt met een Sharp paneel heeft natuurlijk helemaal niets met het probleem van de backlight te maken.
De backlight is onderdeel van het paneel en dus een probleem dat waarschijnlijk volledig wordt veroorzaakt door Sharp zelf. 'Waarschijnlijk' omdat het theoretisch mogelijk is dat de Philips techniek of bijvoorbeeld behuizing/koeling oorzaak is van het probleem. Maar dan zullen ze niet zomaar met de oplossing komen om het paneel te vervangen. (geen goedkoop grapje)

- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Mwah, vergeet niet dat bijv. ClearLCD een Philips techniek is. Het kan rustig zijn dat de Philips technologie het Sharp panel op een manier aanspreekt waar het niet tegen bestand is, en die in andere TV's geen problemen geeft.

In theorie kan het zelfs dat de helpdesk luitjes ook een punt hebben, dat de aanwezigheid van Ambilight problemen in het panel triggert (dat de zijkanten te warm worden en daarmee het backlight verneuken of zo, weet ik het :P ). Het is hoe dan ook het panel dat vervangen moet worden :)

[ Voor 9% gewijzigd door curry684 op 20-02-2007 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:49

Ino Dekker

Mr. Guide

Ik weet niet hoe ClearLCD werkt, maar ik kan mij niet voorstellen dat dit invloed heeft op de aansturing van het paneel.
Het beeld wordt vanaf de aansturing (scaler, picture processing, etc) naar het paneel gestuurd middels een LVDS signaal. Dit is een standaard signaal, dus daar kan niet zo veel fout aan gaan.
Verder moet natuurlijk de aansturing overweg kunnen met het paneel voor wat betrefd timing en dergelijke. Vandaar mogelijk een software update voor het nieuwe paneel.
Ik vermoed dat het backlight wordt aangestuurd doormiddel van PWM, dus zolang die binnen de specificaties van het paneel blijven zal (en dan nog), zal hier ook niets vreemds mee gebeuren. En de voeding lijkt mij ook niet echt een probleem.

Tja, dat is mogelijk natuurlijk. Maar dan niet de zijkant, maar de bovenkant (warmte stijgt immers), maar gezien de foto's die ik gezien heb lijkt dit niet waarschijnlijk. Ook zou je dit probleem dan verwachten op andere panelen of sets (vooral met ambilight aan de onderkant).

Het belangrijkste is dat Philips met een oplossing bezig is en hopelijk is deze definitief.

- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04-2022
Updatje betrefd het Backlight probleem:

Ik ben net gebeld door TVA en die wist me te vertellen dat de panels nog niet uitgeleverd zijn/worden.
Philips service center heeft verkeerde info gehad en dit verspreid onder de mensen die dit probleem hebben aangekaart bij Philips.

Zo gauw als de panels uitgeleverd worden en de mijne binnen is (is al besteld) word er met mij contact opgenomen voor reparatie aan huis.

Vind nu dat er zo langzamer hand wel iet tegen over mag staan,van philips, in de vorm van een vogel muur beugel of een dvd recorder met HDMI uitgang >:)

Tis net of ik met @home bel de ene weet niet wat de ander zegt.

Maar weer afwachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'( mwaa. Dit is een minder leuk bericht, zit ik zeker nog een aantal weken op een 66cm te kijken (mijn tv is reeds opgehaald). Het lijkt me overigens sterk dat de panelen niet beschikbaar zijn. Heb enkele weken geleden een 37PF9731D in de showroom gezet en deze heeft nog steeds geen last van het backlight probleem: de panelen worden blijkbaar al wel in het assemblageproces gebruikt.

Een leuke tegemoedkoming van de kant van Philips zou ik zeker opprijs stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Captain_Janeway ik heb vorige week een nieuwe 37PF9731D geleverd gekregen die in januari 2007 is vervaardigd en in de eerste week februari dit jaar is verpakt in de bijgeleverde doos.
Deze TV is omgeruild voor het exemplaar dat ik in december kocht en in hevige mate geinfecteerd was met het backlightprobleem.
Blij dat we waren, maar dat was van korte duur. Na een grondige inspectie blijkt ook het exemplaar van dit jaar de beruchte lamelverschijnselen te vertonen in een nog lichtgrijze vorrm.
Maar we weten allen welke kleur deze lamellen over een paar weken zullen zijn...zwart met in het midden een inktzwarte wolk.
Inmiddels begrepen dat Philips het probleem heeft getakkeld en zit nu ook in de wachtrij voor reparatie cq plaatsen van een ander paneel.
Het is wel in en in treurig dat deze toestellen nog steeds in de winkels worden verkocht en dat Philips nog steeds niet met een officieel bericht naar buiten treedt dat de TV's een produktiefout in zich hebben.
Even in het kort ons 'avontuur'wat zeer veel tijd en ergenis heeft gevergd en nog doet.
Een forse tegemoetkoming hebben we alleen zeer zeker verdiend met al ons ijselijk geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werd maandag gebeld door philips, en zij vertelden me ook het ambilight module verhaal. Vandaag echter had ik iemand van de firma Technorep aan de lijn, en hij vertelde me dat het paneel vervangen moest worden. Dit was nu besteld en zou, indien mogelijk, thuis worden vervangen. Inderdaad wat tegenstrijdige berichten. Maar zolang het fatsoenlijk wordt opgelost, vind ik het best. Het wordt in ieder geval tijd, want 4 maanden is in mijn ogen niet echt een redelijke termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 17:52:[...]
Het is wel in en in treurig dat deze toestellen nog steeds in de winkels worden verkocht en dat Philips nog steeds niet met een officieel bericht naar buiten treedt dat de TV's een produktiefout in zich hebben.
[...]
Ik denk dat ze het liefst alles in de doofpot stoppen en alleen klagers willen helpen (al is het tot nu toe meer aan het lijntje houden en/of foutieve informatie geven zoals dat verhaal over dat het probleem in de ambilight modules zou zitten...).

Ik zie ze in ieder geval niet snel uit zichzelf een advertentie plaatsen met de mededeling dat er mogelijk iets mis is met een bepaald toetsel uit een bepaalde serie etc. etc. met de aanbieding voor reparatie of vervanging.

[ Voor 16% gewijzigd door The_Sukkel op 21-02-2007 19:50 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de C'T van Maart worden verschillende 37" lcd tv's met elkaar vergeleken en de 37PF9731D komt daar maar slecht uit de test. Nu vroeg ik me af of eigenaren van de tv dezelfde punten zien:
  1. "Het beeld is vergeleken met andere flets en mat" (beetje moeilijk te vergelijken maar misschien hebben mensen wel meerdere 37" lcd tv's in huis staan, heeft iedereen toch? :-P)
  2. "Zwarte vlakken worden paarsig als je maar een beetje van opzij kijkt en kleuren verbleken zichtbaar"
  3. "Helderheidsovergangen bij de laagste grijswaarden worden vlekkerig en neigen naar bruine en magenta-achtige tinten"
  4. "Details in donkere beelden verdwijnen compleet - elke donkere schaduw ziet eruit alsof er roet op zit"
  5. "De beeldkwaliteit kon ons uiteindelijk in PAL als in HDTV niet helemaal overtuigen" (is een mening van hen)
  6. "Wat heb je aan een hoge resolutie wanneer elke schaduw een inktvlek wordt die van opzij gezien glanzende kleuren vertoond?"
  7. ".. beelden vanaf de pc alleen in XGA-resolutie kon weergeven - en dus niet in breedbeeld"
De 32PF9731D waren ze wel tevreden over (zoals iemand al eerder hier heeft vermeldt).

Dit zijn toch wel punten wat me tegenhoudt om hem te kopen. Maar aan de andere kant... ze doen een test met 6 37" lcd tv's en 1 40" sony (x serie, veel duurder dan de rest) en die sony is de winnaar. Ze hadden die eigenlijk niet mee moeten nemen in hun test maar goed. De 'winnaars' daarna waren de Lenaro Grundig en de Toshiba 37WL67Z.

Daarnaast vraag ik me af wat de kwaliteit van een divx film (ja ik weet het... op z'n formaat moet je geen divx afspelen) is wanneer je via de dvi poort van de pc naar de tv op resolutie 1920x1080 zit te kijken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 23:57:
in de C'T van Maart worden verschillende 37" lcd tv's met elkaar vergeleken en de 37PF9731D komt daar maar slecht uit de test. Nu vroeg ik me af of eigenaren van de tv dezelfde punten zien:
  1. "Het beeld is vergeleken met andere flets en mat" (beetje moeilijk te vergelijken maar misschien hebben mensen wel meerdere 37" lcd tv's in huis staan, heeft iedereen toch? :-P)
  2. "Zwarte vlakken worden paarsig als je maar een beetje van opzij kijkt en kleuren verbleken zichtbaar"
  3. "Helderheidsovergangen bij de laagste grijswaarden worden vlekkerig en neigen naar bruine en magenta-achtige tinten"
  4. "Details in donkere beelden verdwijnen compleet - elke donkere schaduw ziet eruit alsof er roet op zit"
  5. "De beeldkwaliteit kon ons uiteindelijk in PAL als in HDTV niet helemaal overtuigen" (is een mening van hen)
  6. "Wat heb je aan een hoge resolutie wanneer elke schaduw een inktvlek wordt die van opzij gezien glanzende kleuren vertoond?"
  7. ".. beelden vanaf de pc alleen in XGA-resolutie kon weergeven - en dus niet in breedbeeld"
De 32PF9731D waren ze wel tevreden over (zoals iemand al eerder hier heeft vermeldt).

Dit zijn toch wel punten wat me tegenhoudt om hem te kopen. Maar aan de andere kant... ze doen een test met 6 37" lcd tv's en 1 40" sony (x serie, veel duurder dan de rest) en die sony is de winnaar. Ze hadden die eigenlijk niet mee moeten nemen in hun test maar goed. De 'winnaars' daarna waren de Lenaro Grundig en de Toshiba 37WL67Z.

Daarnaast vraag ik me af wat de kwaliteit van een divx film (ja ik weet het... op z'n formaat moet je geen divx afspelen) is wanneer je via de dvi poort van de pc naar de tv op resolutie 1920x1080 zit te kijken.
tjah, ik vind hem echt perfect beeld geven :P

was eergister nog bij een tv winkel en er veel echt WAARDELOOS beeld geven..

en de philips geeft sd digitale tv gewoon erg mooi weer...

Verwijderd

Ik heb ook al een maand last van die backlight effect.

Wat me gisteren is opgevallen is dat als ik Pixel Plus aanzet en een tijdje wacht dan verdwijnen de strepen vrijwel helemaal 8)7

Als ik dan Pixel Plus uitzet dan komen de strepen terug. Misschien is dit puur een toeval en heeft het helemaal niks mee te maken maar ik vind het toch raar.

Ik laat mijn LCD nu een paar dagen op deze instelling draaien en dan zie ik of de strepen terugkomen.

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 10:00
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:13:
Ik heb ook al een maand last van die backlight effect.

Wat me gisteren is opgevallen is dat als ik Pixel Plus aanzet en een tijdje wacht dan verdwijnen de strepen vrijwel helemaal 8)7

Als ik dan Pixel Plus uitzet dan komen de strepen terug. Misschien is dit puur een toeval en heeft het helemaal niks mee te maken maar ik vind het toch raar.

Ik laat mijn LCD nu een paar dagen op deze instelling draaien en dan zie ik of de strepen terugkomen.
mhh..

Wat in ieder geval zeker helpt is het volgende:

Zet je TV op de input waar je bv die avond je DVD'tje wilt gaan kijken. Op die input zet je helderheid op 100% en laat hem zo (liefst met veel wit in het beeld) een halfuurtje staan. Je zult dan zien dat het probleem (en ik heb het heel erg, zie eerdere foto's) voor een poosje weg gaat. Zet je TV weer op bv 75% (mijn instelling) en je kunt een paar uur kijken zonder problemen...

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

wat zie j eprecies dan?
Mijn ouders hebben deze tv ook, maar daar heb ik ze nog niet over gehoord

Verwijderd

Net de servicedienst (Elan) aan de lijn gehad. Panel komt 8 maart binnen. dus dat is nog redelijk snel
Ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:49
Nieuwe firmware versie 0.87.0.0 (rare sprong in de nummering). Change log is nog niet bijgewerkt.

http://www.p4c.philips.co.../37pf9731d_10_fus_eng.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Heb je 'm al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Heb hem er net ingeflashed :)

Voor zover ik kan zien is het Ambilight-probleem op 1080i gefixed.
Ook werkt het switchen van Dolby Digital audio naar PCM audio via HDMI nu. Voorheen bleef het geluid weg als ik van bijv. Discovery HD switchte naar een kanaal zonder DD.

Verder nog geen veranderingen kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:23
Welke Ambilight probleem op 1080i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Update Backlight probleem:

Net gebeld door het service center welke mijn panel gaat vervangen, en aanstaande woensdag is het zover :) _/-\o_ :) dan worde het panel hier verwisseld.
Met een beetje geluk kan ik savond een mooie dvd gaan kijken zonder me te ergeren.

Dit moet voor iedereen die dit probleem heeft , een goed bericht zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door bandietjeoo7 op 23-02-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

My-life schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:21:
Welke Ambilight probleem op 1080i?
Bij 1080i-signalen via HDMI functioneert de Ambilight Surround niet helemaal correct, de linker- en rechterkant geven beiden dezelfde kleur.

@bandietje: positief d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door curry684 op 23-02-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
bandietjeoo7 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:01:
Update Backlight probleem:

Net gebeld door het service center welke mijn panel gaat vervangen
Was dit TVA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Ja dat was TVA.

[ Voor 17% gewijzigd door bandietjeoo7 op 24-02-2007 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 12:34

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Topicstarter
Ik heb woensdag m'n tv ontvangen. Alles werkt perfect, behalve... Ambilight. Na een half uurtje gamen op m'n xbox360 stopten de ambilight-modules aan de linkerzijde van het scherm met werken (na eerst een minuutje te hebben geknipperd als een kapotte TL-balk). Opnieuw aanzetten bood 1x soelaas, maar daarna was het definitief. Een uur later stopte ook de rechterkant met werken :'( .

Daar zit je dan, met je nieuwe tv. Ik heb tijdens die eerste uren geen tv gekeken, alleen gegamed/spellen gespeeld op Xbox en Wii. Kan Ambilight daar niet tegen ofzo? Het lijkt me onzin, maar begin nu ernstig aan mezelf te twijfelen... Te meer ook omdat ik in het vorige en het huidige topic eigenlijk zeer weinig (tot geen) klachten over Ambilight heb gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Direct leverancier bellen, dit is gewoon een van de paar procent DOA (Dead On Arrival) die redelijk normaal is bij consumer electronics.

En ja, Wii en Xbox 360 heeft ie normaliter geen problemen mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees

Killkees

Topicstarter
curry684 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:30:
Direct leverancier bellen, dit is gewoon een van de paar procent DOA (Dead On Arrival) die redelijk normaal is bij consumer electronics.
Ik heb inderdaad al gebeld, er schijnt een monteur te komen die het bij mij thuis komt oplossen.
curry684 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:30:
En ja, Wii en Xbox 360 heeft ie normaliter geen problemen mee ;)
;) gelukkig, ik kijk namelijk praktisch nooit tv, heb het ding eigenlijk gekocht voor de Xbox 360 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Ik gebruik 'm als reviewapparatuur voor m'n gamesites, dus geloof me dat ie 12 uur op een rij Xbox 360 gewoon probleemloos doet :P

Heb je de 360 wel op 1080i gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees

Killkees

Topicstarter
curry684 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:38:
Ik gebruik 'm als reviewapparatuur voor m'n gamesites, dus geloof me dat ie 12 uur op een rij Xbox 360 gewoon probleemloos doet :P

Heb je de 360 wel op 1080i gezet?
Dat heb ik meteen gedaan. Echt een heel groot verschil met m'n brakke Tokai :X tv'tje. Ik kon bij R6:Vegas de teksten op het scherm nauwelijks lezen, en zag al helemaal niet meer waarvandaan ik beschoten werd. :P Toen vond ik dat het tijd werd voor een nieuwe tv.

Ben nu (tussen het leren door; maandag tentamen) nog wat aan het stoeien met de instellingen voor het beeld en ben alle aansluitmogelijkheden aan het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer de laatste upgrade JX31E-0.87.0.0 te installeren, maar na: "Loading...DONE"
wat wijst op goed binnengebracht, krijg ik na "Validating": het bericht ""Invallid Firmware! Bad checksum or bad signature"", waarna zelfs niet verder gewerkt wordt aan "Programming".
Zijn er nog mensen die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees

Killkees

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 15:33:
Ik probeer de laatste upgrade JX31E-0.87.0.0 te installeren, maar na: "Loading...DONE"
wat wijst op goed binnengebracht, krijg ik na "Validating": het bericht ""Invallid Firmware! Bad checksum or bad signature"", waarna zelfs niet verder gewerkt wordt aan "Programming".
Zijn er nog mensen die dit probleem hebben?
Ik heb de firmware met succes kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-08 00:11
Maandag komt TVA bij mij thuis het panel vervangen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees

Killkees

Topicstarter
Op mijn ontdekkingstocht langs de diverse knoppen van de afstandsbediening (studie ontwijkend gedrag :o ) kwam ik de knop tegen voor de EPG. Nu werkt dit bij mij niet. Waarschijnlijk komt dit omdat ik geen digitale tv heb.

Nu heb ik eens wat gezocht op GOT, en kwam bij diverse topics over HDD-recorders tegen dat Philips daar gebruik maakt van Guide+, dat ook op apparaten werkt die via de analoge kabel aangesloten zijn. Je moet dan het apparaat 24 uur op TMF of Eurosport laten staan om het signaal voor de EPG in te lezen :?

Het klinkt mijns inziens nogal vaag, maar het schijnt te werken. Werkt dit ook bij m'n tv, of is die truc alleen voor HDD-recorders? Ik kan het natuurlijk proberen, maar als het een bij voorbaat kansloze actie is, dan laat ik het zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Laatst online: 23:15
De epg werkt alleen als je digitenne gebruikt, DVT

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

hebben al deze philipsen dit probleem? Ik zit hier te kijken, maar ik kan niks vinden wat afwijkend zou zijn. Waar moet ik naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees

Killkees

Topicstarter
snameroc schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:14:
De epg werkt alleen als je digitenne gebruikt, DVT
Dat betekent dus dat het ook niet werkt bij digitale tv via de kabel? In de handleiding wordt gesproken over digitale tv, maar dat moet dus eng opgevat worden als zijnde digitenne?

Da's wel jammer, op zich best een handige feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees

Killkees

Topicstarter
sander817 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:22:
hebben al deze philipsen dit probleem? Ik zit hier te kijken, maar ik kan niks vinden wat afwijkend zou zijn. Waar moet ik naar kijken?
Hoezo afwijkend? Waarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier wanneer de 42pf7432 uit komt?
En of hij nu eindelijk ook egt 1080p slikt, en zo ja, over welke ingangen?
Wat zal hij hier ongeveer gaan kosten?

Ik ben namelijk erg geinteresseerd in dit toestel want ik vind de philips lcd's vaak wel erg mooi maar ze slikken tot dus ver nog geen 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

nou strepen of zoiets? Ik weet niet waar ik naar moet kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Hmm sinds de nieuwe firmware (0.87.0.0) springt m'n TV automatisch naar het media-menu als ik hem aanzet. Ik heb op m'n server de Philips Media Manager draaien en m'n TV zit standaard aangesloten op m'n netwerk. Het gebeurt ook als de TV al aanstaat en ik m'n server herstart.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:02:
Hmm sinds de nieuwe firmware (0.87.0.0) springt m'n TV automatisch naar het media-menu als ik hem aanzet. Ik heb op m'n server de Philips Media Manager draaien en m'n TV zit standaard aangesloten op m'n netwerk. Het gebeurt ook als de TV al aanstaat en ik m'n server herstart.

Meer mensen hier last van?
Ja, heb ik ook als m'n computer aan staat (met wmp als serverprogramma.). Blijkbaar vindt er een soort handshake plaats en schakelt ie naar het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Ik heb net telefoon gehad dat ze hier morgen het panel on-site komen vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:43:
[...]

Ja, heb ik ook als m'n computer aan staat (met wmp als serverprogramma.). Blijkbaar vindt er een soort handshake plaats en schakelt ie naar het menu?
same problem here...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vanochtend gebeld door TechnoRep. Zij komen de TV on-site bij me repareren. LCD paneel wordt vervangen, nieuwe software erop (heb zelf dit weekend al de Firmware ge-update) en een kabeltje in de TV wordt anders geplaatst...
Heb de afspraak voor zaterdag staan, dus zondag geef ik op dit forum feedback of hiermee het backlighting probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:04:
Ik heb net telefoon gehad dat ze hier morgen het panel on-site komen vervangen :)
Op hifi-forum.de wordt geklaagd over het nieuwe panel: de vlekken zijn weg, hoera, maar het nieuwe scherm zou veel te donker zijn en de kijkhoek zou slechter zijn geworden. Misschien kunnen ze bij onsite reparatie ook meteen de helderheid van de backlight in het servicemenu aanpassen? Ik ga er als mijn panel gerepareerd wordt (nog geen bericht gehad) maar met m'n neus bovenop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb ik precies nodig om via de PF9731 "Media Center" gewijs toegang te krijgen tot muziek en video op mijn PC? Liefst zo snel en vloeiend mogelijk en zoals het hoort op zo'n scherm mag het er ook lekker uit zien.

M'n 54mbps WPA-encrypted WiFi loopt via een WAP54G (access point) die op zich slechts 3m van de TV verwijderd staat. Ik neem aan dat ik op z'n minst een Ethernet Bridge nodig heb?

Zit voorlopig nog op XP pro en vroeg me ook af welke software hier geschikt voor is. Ik heb vernomen dat Philips een dergelijk pakket aanbiedt samen met de Streamium hardware, maar zijn er (betere?) alternatieven?

Ik heb een Wii maar het Red Kawa Media Center & WiiCR zijn nog niet echt gebruiksvriendelijk (en de Wii speelt enkel FLV af).

Met plezier kijk ik uit naar jullie suggesties!

PS: Ik verwacht de levering van deze LCD in de loop van de week en kijk er enorm naar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:28:
[...]

Op hifi-forum.de wordt geklaagd over het nieuwe panel: de vlekken zijn weg, hoera, maar het nieuwe scherm zou veel te donker zijn en de kijkhoek zou slechter zijn geworden. Misschien kunnen ze bij onsite reparatie ook meteen de helderheid van de backlight in het servicemenu aanpassen? Ik ga er als mijn panel gerepareerd wordt (nog geen bericht gehad) maar met m'n neus bovenop staan.
Hmm thnx voor de tip, ik ga het in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
Net TVA aan de deur gehad, om mijn backlightprobleem op te lossen.

Vriendelijke vent. Hij wist van wanten, ook.

Eerst de TV van de beugel getild. Hij dan he, niet ik.
Afbeeldingslocatie: http://i162.photobucket.com/albums/t259/steveedgex/S5000174.jpg

Vervolgens netjes op een dekentje gelegd en uit elkaar geschroefd.
Afbeeldingslocatie: http://i162.photobucket.com/albums/t259/steveedgex/S5000171.jpg

Onderdeeltjes hier, onderdeeltjes daar...
Afbeeldingslocatie: http://i162.photobucket.com/albums/t259/steveedgex/S5000172.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i162.photobucket.com/albums/t259/steveedgex/S5000173.jpg

En uiteindelijk...een mooi egaal blauw beeld. Binnen een uurtje gepiept.
Afbeeldingslocatie: http://i162.photobucket.com/albums/t259/steveedgex/S5000175.jpg

Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steveedge schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:55:
Net TVA aan de deur gehad, om mijn backlightprobleem op te lossen.
Vriendelijke vent. Hij wist van wanten, ook.
Eerst de TV van de beugel getild. Hij dan he, niet ik.
Vervolgens netjes op een dekentje gelegd en uit elkaar geschroefd.
Onderdeeltjes hier, onderdeeltjes daar...
En uiteindelijk...een mooi egaal blauw beeld. Binnen een uurtje gepiept.

Heerlijk.
Heb je ook al gekeken of de helderheid en het contrast nog goed is. Zoals al hierboven beschreven schijnen wat mensen in Duitsland na de reparatie en scherm terug te hebben wat een stuk donkerder is...

P.s. Mijn paneel wordt a.s. zaterdag gerepareerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 3-weken geleden de 37pf9731d/10 gekocht en tot nu toe geen problemen met strepen,
wel als ik de hdmi aansluiting gebruikt werkt het ambilight nauwelijks tot zeer traag.
Meer mensen met dit probleem en hoe is dit evt. opgelost.

Verders erg tevreden tot nog toe, maarja wat is 3-weken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
Niks gemerkt hoor, voorlopig. Wel heb ik het idee dat ik iets meer last van ghosting heb dan voorheen...wellicht moet het schermpie nog inkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:44:
Ik heb 3-weken geleden de 37pf9731d/10 gekocht en tot nu toe geen problemen met strepen,
wel als ik de hdmi aansluiting gebruikt werkt het ambilight nauwelijks tot zeer traag.
Meer mensen met dit probleem en hoe is dit evt. opgelost.

Verders erg tevreden tot nog toe, maarja wat is 3-weken!!
HDMI + 1080i = problemen met Ambilight, als het goed is gefixt met recentste firmware. Ik zal morgen ook wel ff wat foto's schieten als ik eraan denk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
Is gefixt. Ambilight doet het nu ook prima met 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Laatst online: 06-08 15:23
Ik zit er aan te denken om de 37PF9631 te bestellen. Ik kan deze voor 1350 euro kopen. Is dit een verstandige keuze of is het beter om te wachten of de 37PF9731 te kopen? Vreemdgenoeg vind ik weinig info over de 37PF9631.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Steveedge,

begrijp ik dus nu goed dat ze het panel überhaupt niet vervangen?!?!

Wat doet de goede man dan eigenlijk wel.

Ben zeer benieuwd, vertel eens!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Stalkert,

de 9631 is op geen enkele wijze te vergelijken met de 9731 (of toch, beide Philips beide LCD).

Een paar verschillen, de een "fullHD" de ander niet.
De een ambilight op 3 zijden, de ander maar op twee.
De een "Clear LCD", de ander niet.
De een heeft 2 tuners, de ander niet.

Kortom: niet te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Laatst online: 06-08 15:23
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 21:53:

De een heeft 2 tuners, de ander niet.
Weet je dat zeker, hier staat dat deze wel 2 tuners heeft: http://www.kieskeurig.nl/...1582BC12571630041E375.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

linkje

Hierin staan alle verschillen genoemd, je ziet; 't zijn er een knap beetje. Ook wordt door Philips alleen de 9731 genoemd als dual-tuner, Kieskeurig is daarin zovaak gewoon niet te vertrouwen!!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:40:
[...]

HDMI + 1080i = problemen met Ambilight, als het goed is gefixt met recentste firmware. Ik zal morgen ook wel ff wat foto's schieten als ik eraan denk :)
Bij mij zit firmware versie "JX31E-0.48.30.0 van 30/11/2006
Zijn er nog nieuwere versies uitgebracht???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 21:50:
@Steveedge,

begrijp ik dus nu goed dat ze het panel überhaupt niet vervangen?!?!

Wat doet de goede man dan eigenlijk wel.

Ben zeer benieuwd, vertel eens!!
Jawel hoor, panel is vervangen! Oude eruit, de bus in, nieuwe uit de bus en in de behuizing!

Hallejidee. Zeer tevreden over de service en het tempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 23:45:
[...]

Bij mij zit firmware versie "JX31E-0.48.30.0 van 30/11/2006
Zijn er nog nieuwere versies uitgebracht???
Als je dit topic even doorzoekt op 'firmware' vind je 'm vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik heb dit topic een tijdje niet gevolgd, dus stel m'n vraag maar direct, met de search functie kan ik namelijk niks vinden.

Is het inmiddels mogelijk om TVHome te kijken met de ingebouwde digitale ontvanger? Of blijft het alleen nog maar bij bv Digitenne?
De verkoper zei dat er misschien in de toekomst ondersteuning zou komen voor dit type ontvangst (aangezien het waarschijnlijk alleen een software kwestie was).

Kan iemand hier iets meer info over geven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

De verkoper praat poep. De 37PF9731 heeft een DVB-T ontvanger, oftewel DVB-Terrestrial. Er zijn 3 populaire standaarden DVB:
• DVB-C - Cable
• DVB-S - Satellite
• DVB-T - Terrestrial (ether, oftewel Digitenne)
De standaarden zijn onderling volstrekt niet compatible wegens de verschillende benodigdheden qua frequenties en bandbreedte. Een DVB-T ontvanger kan zonder nieuwe hardware geen andere DVB's ondersteunen, en dat zou dus het openslopen en ongeveer herbouwen van de TV betekenen.

^^^ c/p dit aub in de startpost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees

Killkees

Topicstarter
curry684 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 09:47:
De verkoper praat poep. De 37PF9731 heeft een DVB-T ontvanger, oftewel DVB-Terrestrial. Er zijn 3 populaire standaarden DVB:
• DVB-C - Cable
• DVB-S - Satellite
De standaarden zijn onderling volstrekt niet compatible wegens de verschillende benodigdheden qua frequenties en bandbreedte. Een DVB-T ontvanger kan zonder nieuwe hardware geen andere DVB's ondersteunen, en dat zou dus het openslopen en ongeveer herbouwen van de TV betekenen.

Done! :) Heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de startpost enigszins aan te passen. Nog meer info gewenst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij even snel het antwoord op de volgende vraag geven:

Kan ik d.m.v. een gewone kabel mijn 37PF9731 verbinden met mijn Wireless Access Point (link: WAP54G) om hem op m'n netwerk aan te sluiten, of heb ik zoiezo een Ethernet bridge nodig (link: WET54G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:40:
Kan iemand mij even snel het antwoord op de volgende vraag geven:

Kan ik d.m.v. een gewone kabel mijn 37PF9731 verbinden met mijn Wireless Access Point (link: WAP54G) om hem op m'n netwerk aan te sluiten, of heb ik zoiezo een Ethernet bridge nodig (link: WET54G).
Yep, je kunt een ethernet kabel van je TV naar je Router/Switch/WirelessAccesPoint trekken en als de computer waar je je media op hebts staan een UPnP applicatie heb draaien (bijv. de software die Philips op CD-rom erbj leverd) kun je de content vanaf die (wireless) PC via je Router/Switch/AccesPoint naar streamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:48:Yep, je kunt een ethernet kabel van je TV naar je Router/Switch/WirelessAccesPoint trekken en als de computer waar je je media op hebts staan een UPnP applicatie heb draaien (bijv. de software die Philips op CD-rom erbj leverd) kun je de content vanaf die (wireless) PC via je Router/Switch/AccesPoint naar streamen...
Super! Je hebt me net een €80 bespaard _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:36:
[...]

Super! Je hebt me net een €80 bespaard _/-\o_
Je levert niet eens de helft er van in bij hem? :X >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Nou ze mogen wel opschieten als ze nog "tussen 1 en 5" willen komen repareren hiero en het een uur duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
curry684 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 09:47:
• DVB-C - Cable
• DVB-S - Satellite

Bedankt voor je antwoord! Inderdaad gelul van de verkoper, maarja, het is niet anders.
Zitten hier digitenne gebruikers? Hoe hebben jullie dit opgelost met eventueel andere televisies in huis (in bv slaapkamer?).

Mijn panel wordt binnenkort trouwens ook vervangen, ik heb er van philips een jaar extra garantie bij gekregen, hebben andere mensen dit ook gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicMau
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 14:04
Steveedge schreef op maandag 26 februari 2007 @ 23:49:
[...]
Jawel hoor, panel is vervangen! Oude eruit, de bus in, nieuwe uit de bus en in de behuizing!
Waarschijnlijk een domme vraag, maar: als binnenkort op mijn tv ook het panel wordt vervangen, moet ik dan alles weer gaan controleren op dode pixels?

Xbox Live Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yorick81 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 16:13:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Inderdaad gelul van de verkoper, maarja, het is niet anders.
Zitten hier digitenne gebruikers? Hoe hebben jullie dit opgelost met eventueel andere televisies in huis (in bv slaapkamer?).

Mijn panel wordt binnenkort trouwens ook vervangen, ik heb er van philips een jaar extra garantie bij gekregen, hebben andere mensen dit ook gekregen?
Zaterdag wordt mijn scherm gerepareerd, en Philips heeft mij ook een jaar extra garantie beloofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees

Killkees

Topicstarter
Yorick81 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 16:13:
[...]

Er loopt een apart digitenne topic in het audio, video en hifi subforum *klik*. Daar kun je ongetwijfeld het antwoord vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:23
MagicMau schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 16:37:
[...]

Waarschijnlijk een domme vraag, maar: als binnenkort op mijn tv ook het panel wordt vervangen, moet ik dan alles weer gaan controleren op dode pixels?
Jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Change log van de 0.87.0.0 firmware update is bekend:
JX31E_87.0
• audio improvement when zapping channels with settopbox connected via
HDMI
• green line on side of screen within DVD player in 1080i mode
• improved picture behaviour with N-box with HDMI
• improvement picture for 37PF9731D/10 set
• improvement ambilight behaviour in 1080I mode
Op het Duitse hifi-forum.de zijn nu ook twee mensen met een gerepareerde TV die wel tevreden zijn:

http://www.hifi-forum.de/viewthread-152-650-7.html

Tot nu toe is het bij één persoon "mis" gegaan en bij twee wel goed. Die ene persoon heeft een scherm met een veel te zwak backlight teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Scherm vanmiddag vervangen in 3 kwartier, ziet er weer fantastisch uit d:)b

Reparateur vertelde dat de nieuwe panel inderdaad wat andere settings behoeven dan de oude, omdat ze wat dieper zwart zijn van nature (ook als ze uitstaan dus). Na wat hertunen is het echt weer wonderschoon dus hier :9~ Erg nette service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 00:20:

Reparateur vertelde dat de nieuwe panel inderdaad wat andere settings behoeven dan de oude, omdat ze wat dieper zwart zijn van nature (ook als ze uitstaan dus). Na wat hertunen is het echt weer wonderschoon dus hier :9~ Erg nette service.
Mijn tv wordt morgen gemaakt, ik wacht in spanning af.
Ik ben wel benieuwd naar instellingen die mensen gebruiken voor contrast, helderheid, scherpte en dnmr, kleurverbetering voor:
standaard tv
digitale tv
dvd
xbox360

Contrast had ik op oude panel op 60, helderheid op 55, scherpte op 5 voor xbox en digitaal, op 2 voor de rest, dnmr op medium voor alle kanalen en kleurverbetering op medium. Verder vind ik persoonlijk kleurtint warm het mooiste (met name voor huidtinten).

Ik zet dus niet alle digitale filters uit zoals wel geadviseerd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er nog iemand die de vorige versie firmware 0.48.30.0 heeft?
Ik heb het idee dat de beeldkwaliteit met de nieuwste firmware minder is.
Ik wil dat even controleren (als dat nog kan) of dat werkelijk zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Het viel me wel op dat het infopanel van UPC DigiTV minder scherp is, maar het beeld zelf (zowel TV als 360) leek mij beter en scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Hier is vanmorgen het scherm ook vervangen.
De strepen zijn idd weg maar ik kan niet weglopen met de kwaliteit van het beeld.
Heb sterk de indruk dat het minder is als met het scherm met strepen.
Ook is het beeld vanuit een hoek bekeken aanzienlijk fletser dan het vorige scherm
Vanavond als het donkerder is in de woonkamer het eens wat beter bekijken/beoordelen.
curry684 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 00:20:

@ Curry, Zou jij je settings is hier is willen posten, kan ik ze vergelijken
met die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Is het iemand van jullie gelukt om met je Philips TV-afstandsbediening de UPC-mediabox (DigiTV) te bedienen? Zo ja, welke code moet je invoeren?

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

bandietjeoo7 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:59:
Ook is het beeld vanuit een hoek bekeken aanzienlijk fletser dan het vorige scherm
Dit viel mij ook op ja, alhoewel 'aanzienlijk' ook weer wat overdreven is, maar dan wel pas op ~40 graden of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SL1200,

neen, dat is niet mogelijk. Je kan alleen Philips-app daarmee aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, panel=vervangen. Geen tijd voor uitgebreide tests, maar eerste indruk: beeld is beter (helderder en scherper) dan het bij mij geweest is. :P Nu was het de laatste tijd ook wel een grote donkere vlek. Zeker niet minder helder. De monteurs hebben wel in het servicemenu de sterkte van het backlight van 34 naar 87 gezet (dat stond op de instructie van philips die uiteraard even bekeken heb), dus misschien is die stap bij sommigen overgeslagen?

Instellingen staan voorlopig zoals ze waren (zie mijn post eerder).

Ik ben dus weer erg blij met m'n tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:27:
. De monteurs hebben wel in het servicemenu de sterkte van het backlight van 34 naar 87 gezet (dat stond op de instructie van philips die uiteraard even bekeken heb), dus misschien is die stap bij sommigen overgeslagen?
Terwijl ik dit lees is de monteur van ESK bij me. We hebben net even gekeken want hij kende deze instructie niet. Bovenstaande klopt niet, je haalt twee zaken door elkaar; het gaat niet om het backlight maar om het scherm type. Bij mij WAS dat 31 en moest worden gezet op 87. Dit is blijkbaar nodig om de software te vertellen welk scherm er in het toestel zit. De je dit niet krijg je inderdaad slecht beeld volgens de monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tyfoon_2 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:44:
[...]

Terwijl ik dit lees is de monteur van ESK bij me. We hebben net even gekeken want hij kende deze instructie niet. Bovenstaande klopt niet, je haalt twee zaken door elkaar; het gaat niet om het backlight maar om het scherm type. Bij mij WAS dat 31 en moest worden gezet op 87. Dit is blijkbaar nodig om de software te vertellen welk scherm er in het toestel zit. De je dit niet krijg je inderdaad slecht beeld volgens de monteur.
Ik had ook een esk monteur die volgens mij vertelde dat het om de backlight sterkte ging :? Ik zal het verkeerd hebben begrepen. Hoe dan ook, het scherm is helderder bij dezelfde beeldinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:55:
@SL1200,

neen, dat is niet mogelijk. Je kan alleen Philips-app daarmee aansturen.
Je zegt het zo resoluut, maar dat klopt niet! Ten eerste, het is een universele AB die voor ander merk app te gebruiken is (voor lijst met codes, kijk in de uitgebreide handleiding op de meegeleverde CD)
Ten tweede, het is me zojuist toch nog gelukt om de mediabox van UPC met de philips AB te bedienen. Middels de learn-functie en dan knop voor knop inprogrameren. ;) Ook dit staat in de handleiding uitgelegd, alleen heeft het bij mij een tijd terug niet willen werken (om een of andere stomme reden). Nu dus wel. Lekker makkelijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sl1200 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:45:
[...]

Ook dit staat in de handleiding uitgelegd
@sl1200 :? Welke handleiding en welke cd? Ik heb alleen de connected planet cd bij de tv gehad en daar staat ie niet op. Kan jij misschien de codes online zetten ergens? Hoe zet je de ab in learning mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:09:
[...]
Ik had ook een esk monteur die volgens mij vertelde dat het om de backlight sterkte ging :? Ik zal het verkeerd hebben begrepen. Hoe dan ook, het scherm is helderder bij dezelfde beeldinstellingen.
Net even gekeken in het service-menu. Mijn scherm is nog niet vervangen en er staat nu bij het schermtype "31" en "Sharp FHD v3". Ik heb al eens eerder in het service-menu gekeken en ik weet vrij zeker dat deze optie er voorheen niet inzat. Ik denk een nieuwe optie in de 0.87.0.0 versie.

Ook zag ik een nieuwe optie om het "Ambilight type" te wijzigen tussen "CCFL" en "LED". Blijkbaar heeft Philips een universele firmware die ook geschikt is voor de nieuwe toestellen die met LED Ambilight uitgerust zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sl2000,

warom mijn reactie zo resoluut? Nou, reeds vele malen dit aangegeven bij Philips, zij zeggen dat het niet kan, domme eikels!!!

Graag hoor/lees ik van jou hoe je het gedaan hebt, wat zie ik over het hoofd?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:58:
@Sl2000,

warom mijn reactie zo resoluut? Nou, reeds vele malen dit aangegeven bij Philips, zij zeggen dat het niet kan, domme eikels!!!

Graag hoor/lees ik van jou hoe je het gedaan hebt, wat zie ik over het hoofd?!
  1. druk op SAT knop
  2. druk vervolgens gedurende minstens 4 seconden tegelijk op de aan/uit knop en OK knop om je AB in de learning-modus te zetten
  3. druk op een te programeren knop op je Philips AB (bijv. knop 1)
  4. pak je UPC AB en zet de IR kop ervan tegen de IR lenskop van je Philips AB
  5. druk gedurende minstens 2 seconden op de knop van je UPC AB (de knop die je wilt kopieeren, in het vb. dus knop 1)
  6. herhaal stappen 3 t/m 5 voor alle andere knoppen die je wilt programeren
Let wel, niet alle knoppen zijn te programeren, en het schijnt dat niet alle ABs het IR-signaal kunnen aflezen (afhankelijk van de te kopieeren AB, in dit geval v/d UPC mediabox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navy-seal
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-03-2021
Even een vraag.
Ben van plan om dit scherm in april aan te schaffem. Ik wacht enerzijds omdat ik dan beschik over een PS3 (+punten blu ray, next gen gaming en gewoon prachtig scherm) en anderzijds omdat ik hoop dat het probleem met de panels opgelost is door philips.
Teminste ik mag toch verwachten van een fabrikant dat een bekend probleem op een gegeven moment zich niet meer voortdoet bij bepaalde modellen. Je zou toch zeggen dat modellen die later geproduceerd zijn niet meer voorzien van het eerder genoemde bekende probleem. Is er iemand die daar kijk op heeft of met mij mee kan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Er worden op dit moment geen TV's meer uitgeleverd met het oude paneel vanzelfsprekend: ze onderkennen het probleem en zijn alles aan het vervangen, dan zouden ze wel gek zijn om meer problematische units de wereld in te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

sl1200 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:16:
[...]
  1. druk op SAT knop
  2. druk vervolgens gedurende minstens 4 seconden tegelijk op de aan/uit knop en OK knop om je AB in de learning-modus te zetten
  3. druk op een te programeren knop op je Philips AB (bijv. knop 1)
  4. pak je UPC AB en zet de IR kop ervan tegen de IR lenskop van je Philips AB
  5. druk gedurende minstens 2 seconden op de knop van je UPC AB (de knop die je wilt kopieeren, in het vb. dus knop 1)
  6. herhaal stappen 3 t/m 5 voor alle andere knoppen die je wilt programeren
Let wel, niet alle knoppen zijn te programeren, en het schijnt dat niet alle ABs het IR-signaal kunnen aflezen (afhankelijk van de te kopieeren AB, in dit geval v/d UPC mediabox)
Even voor de duidelijkheid: Doe jij dit met de AB die standaard bij de TV zat of heb jij zo'n Philips Universele AB?

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<<Er worden op dit moment geen TV's meer uitgeleverd met het oude paneel vanzelfsprekend: ze onderkennen het probleem en zijn alles aan het vervangen, dan zouden ze wel gek zijn om meer problematische units de wereld in te helpen.>>

De vraag is nu: hoe kan je met 100 % zekerheid checken of je een tv met nieuw panel koopt of één uit een oude stock van een (web)winkel? Ik vermoed niet dat Philips alle oude panels gaat terugroepen ...

Weet iemand of het te checken is via serienummer, service menu, ... ? De nieuwe panels hebben wellicht de laatste firmware voorgeïnstalleerd voor een goed (helder) resultaat, als ik afga op de vorige berichten, dus dit kan een goede indicatie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over de Picture in Picture functie van de TV.
Mijn Apple MacMini is via een DVI naar HDMI kabel aangesloten op de TV met een resolutie van 1920x1080i. (op de HDMI 2 poort) Dit werkt perfect. Maar wat ik nu wil is PiP tijdens het weergeven van het computer beeld. Dus als ik de computer output op mn TV zie in de hoek het signaal van de analoge TV tuner van de TV weergeven. Als ik echter naar PiP schakel in de geschetste situatie krijg ik in het vlakje waar ik dan het TV-signaal verwacht een melding "combinatie niet mogelijk". Ik weet dat ik in het begin dit wel voor elkaar kreeg, maar weet niet meer wat er toen anders was? Heeft iemand een suggestie/
Andersom lukt trouwens wel, dus tijdens TV kijken een PiP met klein in de hoek m'n computerweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:35:
<<Er worden op dit moment geen TV's meer uitgeleverd met het oude paneel vanzelfsprekend: ze onderkennen het probleem en zijn alles aan het vervangen, dan zouden ze wel gek zijn om meer problematische units de wereld in te helpen.>>

De vraag is nu: hoe kan je met 100 % zekerheid checken of je een tv met nieuw panel koopt of één uit een oude stock van een (web)winkel? Ik vermoed niet dat Philips alle oude panels gaat terugroepen ...

Weet iemand of het te checken is via serienummer, service menu, ... ? De nieuwe panels hebben wellicht de laatste firmware voorgeïnstalleerd voor een goed (helder) resultaat, als ik afga op de vorige berichten, dus dit kan een goede indicatie zijn.
Wat dacht je van bestellen en er zelf achter komen. Voordeel wat je nu hebt, de panelen zijn al op voorraad, dus ze kunnen snel vervangen worden ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraag...
M'n Apple MacMini hangt via Gbit ethernet aan een Gbit switch. Op dezelfde switch heb ik ook de TV aangesloten via de ethernet poort op de 37PF9731D/10. Sinds de laatste firmware heb ik het probleem dat als ik de TV aanzet (van standby inschakel naar bijv. Ned.1) na enkele seconden de TV naar het scherm springt waar ie laat zien dat de Computer eraan hangt. Op zich heel irritant, maar daaruit blijk wel dat ze elkaar herkennen (en de UPnP software werkt) . Echter als ik via de afstands bedining van de TV door de beschikbare media op de computer browse laat ie alles wel zien (muziek, foto's, films) maar kan ie niets afspelen. Ik heb gechecked welke formaten de TV aankan en dit komt exact overeen met wat er op de computer staat, dus dit kan niet het probleem zijn.
Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?
Ik heb verschillenden UPnP programma's op m'n Mac geprobeerd waaronder ook Philips eigen Connected Planet software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
curry684 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:46:
[...]

Dit viel mij ook op ja, alhoewel 'aanzienlijk' ook weer wat overdreven is, maar dan wel pas op ~40 graden of minder.
Heb na 3 dagen de instellingen eindelijk goed (kleur en helderheid) , teminste als ik er recht voor zit (0 graden) dan is het beeld perfect.
Maar schuif ik een plaats naar link of rechts (ongeveer -30 en + 30 graden) op, op de bank is het beeld al fletser, gezichten worden roze en zwart word grijs.
Ik zit ongeveer 3,5 meter van het scherm af , deze staat op ongeveer 110cm hoogte (onderkant voet 70 cm) , kortom mijn conclusie is dat ik er absoluut niet tevreden mee ben , ik mag er toch niet aan denken dat ik daar nog een paar jaar na kijken moet , de kijkhoek is verlaagd van 178 graden naar 60 a 70 graden gezakt en dat vind ik niet acceptabel voor een tv van 2800 euro.
Ik denk dat een scherm van 500 eure een beter kijkhoek heeft.

Wat ik me niet voor kan stellen is dat ik de enige ben die zo kritich ben.

Niemand anders deze ervaring???

Zit nog te wachten op een ander video meubel , daarmee komt de tv nog strakker tegen de muur te staan , als het dan nog hezelfde is met de kijk hoek , mag BCC hem weer ophalen, en mijn euries weer terug storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Mwah nee, 30 graden is wel erg weinig idd.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste