bandietjeoo7 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:42:
[...]
Heb na 3 dagen de instellingen eindelijk goed (kleur en helderheid) , teminste als ik er recht voor zit (0 graden) dan is het beeld perfect.
Maar schuif ik een plaats naar link of rechts (ongeveer -30 en + 30 graden) op, op de bank is het beeld al fletser, gezichten worden roze en zwart word grijs.
Ik zit ongeveer 3,5 meter van het scherm af , deze staat op ongeveer 110cm hoogte (onderkant voet 70 cm) , kortom mijn conclusie is dat ik er absoluut niet tevreden mee ben , ik mag er toch niet aan denken dat ik daar nog een paar jaar na kijken moet , de kijkhoek is verlaagd van 178 graden naar 60 a 70 graden gezakt en dat vind ik niet acceptabel voor een tv van 2800 euro.
Ik denk dat een scherm van 500 eure een beter kijkhoek heeft.
Wat ik me niet voor kan stellen is dat ik de enige ben die zo kritich ben.
Niemand anders deze ervaring???
Zit nog te wachten op een ander video meubel , daarmee komt de tv nog strakker tegen de muur te staan , als het dan nog hezelfde is met de kijk hoek , mag BCC hem weer ophalen, en mijn euries weer terug storten.
Ik kan niet anders zeggen dat je helemaal gelijk hebt.
Even in het kort onze story:
Op woensdag 28 februari is ook ons panel vervangen.
24 december hadden we het toestel gekocht en al snel doemde het beruchte backlight probleem op.
Over de verschijnselen hoef ik niet uit te wijden, deze zijn alom bekend.
Na hoog in de touwen te zijn geklommen en heel veel pijn en moeite kregen we op vrijdag 16 februari een spiksplinternieuw tv-exemplaar. De productiedatum van die tv was van januari 2007 en op de doos staat de verpakkingsdatum van 8 februari 2007. Ik had vernomen van de Philips hulplijn dat de productie was stopgezet en dat bij de nieuwe tv-toestellen die in 2007 zijn gemaakt de fout niet meer aanwezig zou zijn.
Blij dus, maar nadat de tv was geplaatst nog eens goed gekeken en tot onze grote ergenis was het backlight probleem ook bij deze tv aanwezig.
Onmiddellijk gebeld over deze klacht. Om kort te gaan er werd de afspraak gemaakt dat op 28 februari er een nieuw panel geplaatst werd.
Het leek er allemaal goed uit te zien. Natuurlijk was het een verademing dat de donkere lamellen en de donkere wolk die al geruime tijd overheersten waren verdwenen.
Nu, het nieuwe panel waar al onze hoop was gevestigd geeft inderdaad een meer dan overduidelijke helderheid dan Philips heeft beloofd. Op 0 graden prima beeld, bij ons als iemand in het midden van de bank zit. Maar als je er naast zit of op een andere stoel binnen de beloofde kijkhoek dan ziet het er plotseling abnormaal flets en bleekjes uit.
Het lijkt wel of je het eerst allemaal niet wil geloven en praat je jezelf in dat het toch allemaal wel verbeterd is met het verdwijnen van de donkere lamellen en de zwarte wolk.
Dat is dan ook wel zo, maar het volgende probleem is nu weer opgedoemd.
Ik vind het eigenlijk meer dan schandalig en ga hier direct stappen op ondernemen.
We hebben nu drie keer de kans gegeven om de fout te herstellen dus we gaan nu voor ons geld retour. Wij hebben 3100 euro voor dit toestel betaald en dat is een grote som geld voor een toestel dat niet aan de beloofde verwachtingen voldoet.
Heb jij al stappen ondernomen?
Zo, ja wat heb je bereikt?