Philips 37PF9731D/10 [deel 2]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 53.379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navy-seal
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-03-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:35:
<<Er worden op dit moment geen TV's meer uitgeleverd met het oude paneel vanzelfsprekend: ze onderkennen het probleem en zijn alles aan het vervangen, dan zouden ze wel gek zijn om meer problematische units de wereld in te helpen.>>

De vraag is nu: hoe kan je met 100 % zekerheid checken of je een tv met nieuw panel koopt of één uit een oude stock van een (web)winkel? Ik vermoed niet dat Philips alle oude panels gaat terugroepen ...

Weet iemand of het te checken is via serienummer, service menu, ... ? De nieuwe panels hebben wellicht de laatste firmware voorgeïnstalleerd voor een goed (helder) resultaat, als ik afga op de vorige berichten, dus dit kan een goede indicatie zijn.
Een standaard detailhandel zal wat meer schermen op voorraad hebben. Dus meer kans op een ouder type. Webwinkels hanteren kleinere voorraden. Vaak staat op hun site ook aangegeven wel of niet op voorraad. Dus meer kans op een jonger type zonder panelproblemen. 100% garantie geeft dit niet.
Checken welke type je hebt is mogelijk. In de winkel zou je om de afstandsbediening moeten vragen en het volgende uitvoeren: Voor het serienummer van de tv. Aanzetten en op willekeurig kanaal de toetsen 1-2-3-6-5-4 achter elkaar indrukken.
Het model wat gedisplayed wordt staat hoogstwaarschijnlijk al enige tijd in de winkel. Dus een oud type.

Kortom, wacht gewoon 2 maanden en dan bestellen. Er is een webwinkel die standaard 2 jaar garantie geeft. Da's nooit weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SL 1200,

lijkt mij toch echt dat jij niet de standaard zapper gebruikt. Het knopje "sat" is bijvoorbeeld niet eens aanwezig.

Ik blijf dus voorlopig bij mijn stellige bewering (ook namens Philips ) dat het NIET kan met de zapper van deze TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De firma Technorep is net langs geweest om het panel te vervangen. Binnen een half uur was het gebeurd. Echt niet normaal wat een verschil tov het oude met de vlekken. Ook heeft hij gelijk de software een update gegeven voor het nieuwe display. Ik heb hem nog gevraagd of het kan dat het nieuwe display bij sommige mensen iets donkerder is, maar volgens hem moet er dan iets vergeten zijn bij het installeren.Hij heeft de backlight wel van 31 naar 87 gezet.Kan ik eindelijk weer zonder ergernis een dvd'tje kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 11:19:
De firma Technorep is net langs geweest om het panel te vervangen. Binnen een half uur was het gebeurd. Echt niet normaal wat een verschil tov het oude met de vlekken. Ook heeft hij gelijk de software een update gegeven voor het nieuwe display. Ik heb hem nog gevraagd of het kan dat het nieuwe display bij sommige mensen iets donkerder is, maar volgens hem moet er dan iets vergeten zijn bij het installeren.Hij heeft de backlight wel van 31 naar 87 gezet.Kan ik eindelijk weer zonder ergernis een dvd'tje kijken.
Hi Marc360,
Vandaag komt TechnoRep ook bij mij langs om het LCD-paneel te vervangen (tussen 11:00 en 15:00, dus ik moet nog ff geduld hebben). Gelukkig heb jij positieve ervaringen met hen, dat steld me in ieder geval gerust voor mijn reparatie...
Woon je toevallig ook in Eindhoven (of omstreken), aangezien ze bij het maken van de afspraak vertelde dat ze zaterdag in die omgeving zouden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

sl1200 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:45:
[...]
Je zegt het zo resoluut, maar dat klopt niet! Ten eerste, het is een universele AB die voor ander merk app te gebruiken is (voor lijst met codes, kijk in de uitgebreide handleiding op de meegeleverde CD)
Ten tweede, het is me zojuist toch nog gelukt om de mediabox van UPC met de philips AB te bedienen. Middels de learn-functie en dan knop voor knop inprogrameren. ;) Ook dit staat in de handleiding uitgelegd, alleen heeft het bij mij een tijd terug niet willen werken (om een of andere stomme reden). Nu dus wel. Lekker makkelijk! :)
Zou je die handleiding online kunnen zetten? Ik heb nl. een 32PF9541 met dezelfde AB (RC4401), maar geen bijgeleverde CD. Bedankt alvast.

offtopic:
ps: dat SAT-knopje zit er inderdaad niet op (alleen DVD, STB, VCR en AUX).

[ Voor 10% gewijzigd door rick77 op 03-03-2007 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-08 22:17
Mijn paneel is ook vandaag vervangen, perfect beeldje hoor, kijkhoek is ook prima. Ben eindelijk tevreden! Alleen de genoemde garantieverlenging met een jaar was de reparateur (ESK) niet bekend!

[ Voor 6% gewijzigd door edjetfsi op 03-03-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TechnoRep is net geweest... Nieuw LCD paneel geinstalleerd... ziet er allemaal perfect uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:20:
Ik heb een vraag over de Picture in Picture functie van de TV.
Mijn Apple MacMini is via een DVI naar HDMI kabel aangesloten op de TV met een resolutie van 1920x1080i. (op de HDMI 2 poort) Dit werkt perfect. Maar wat ik nu wil is PiP tijdens het weergeven van het computer beeld. Dus als ik de computer output op mn TV zie in de hoek het signaal van de analoge TV tuner van de TV weergeven. Als ik echter naar PiP schakel in de geschetste situatie krijg ik in het vlakje waar ik dan het TV-signaal verwacht een melding "combinatie niet mogelijk". Ik weet dat ik in het begin dit wel voor elkaar kreeg, maar weet niet meer wat er toen anders was? Heeft iemand een suggestie/
Andersom lukt trouwens wel, dus tijdens TV kijken een PiP met klein in de hoek m'n computerweergave.
Beetje zitten pielen met instellingen en poorten, en het blijkt dat PiP computer met TV alleen werkt met HDMI 1 (heb 'm nu op HDMI 2 zitten). Nadeel is echter dat op HDMI 1 je geen analoge input naar de TV kunt sturen :-( Dat heb ik dus wel nodig aangezien ik anders geen audio van 'm'n computer naar de TV krijg... Vrees dat ik dus moet kiezen tussen PiP of audio... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 10:00
bandietjeoo7 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:42:
[...]
Heb na 3 dagen de instellingen eindelijk goed (kleur en helderheid) , teminste als ik er recht voor zit (0 graden) dan is het beeld perfect.
Maar schuif ik een plaats naar link of rechts (ongeveer -30 en + 30 graden) op, op de bank is het beeld al fletser, gezichten worden roze en zwart word grijs.
Ik moet helaas hetzelfde concluderen. Eerst weer even bezig geweest om alles goed te krijgen en dan is de eerste ervaring inderdaad weer 'wow'. Als je dan even gaat verzitten in een andere hoek op de bank dan word het beeld inderdaad zeer snel fletser! Verandering in kijkhoek is zeker niet meer dan 30 graden.

Het enige dat ik me nu af vraag is of we elkaar niet allemaal gek zitten te maken. Pas toen ik jou ervaring heb gelezen ben ik erop gaan letten. Wellicht was dit ook al het geval bij het vorige panel!

[ Voor 46% gewijzigd door tyfoon_2 op 03-03-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rick77

Helaas, er zijn 4 knoppen van links naar rechts op de AB. Daarop staat DVD-STB-VCR-AUX. Daarboven staat alleen het knopje TV en daarboven Aan/Uit.

Dus...............geen enkel knopje waarop staat "SAT".

Ik kan niet anders concluderen dat SL niet gebruik maakt van de orginele AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Ik heb net m'n post ge-edit nadat ik tot dezelfde conclusie was gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04-2022
[b][message=27601413,noline]
Het enige dat ik me nu af vraag is of we elkaar niet allemaal gek zitten te maken. Pas toen ik jou ervaring heb gelezen ben ik erop gaan letten. Wellicht was dit ook al het geval bij het vorige panel!
Denk niet dat we elkaar gek maken , ik heb een scherp oog en dat
is wat ik direkt zag , nog geen 10 minuten nadat die gozer van philips weg was.
Ben niet voor niets 3 dagen bezig geweest voor ik hier dat bericht gepost heb.

Gisteren was ik lost op tv aan het kijken en toen viel me in de donkere scenes (en in lost gisteren waren dat er erg veel) nog iets op en dat is bij zwart beeld had ik, ik noem het maar leklicht weet de goede benaming er niet voor.

In de linker boven hoek een lichte vlek, dan aan de linker kant van het scherm onder het midden een iets kleinere vlek en aan de rechter zijkant ook wat vlekjers.
Het lijkt wel licht wat via de zijkant uit het paneel komt.
En het stoorde me behoorlijk, bij het kijken.
Ik dacht eerst dat het kwam door de verlichting in de kamer ,ik heb alle lampen die van invloed konden zijn op het beeld uitgedaan, en toen werd het nog beter zichtbaar.

De meesten zullen het niet zien.
Wat ik denk is dat we ons door philips blij laten maken met een dood vogeltje.

En ik zou graag horen of er meer met zulke problemen zijn of alleen ik, kan natuurlijk in die nieuwe schermen ook eentje tussen zitten die s'maandags als eerste geproduceerd is.

Mijn conclusie is dat het niet de kwaliteit is die ik 3 maanden geleden gekocht heb, want als deze zo in de winkel had gestaan was ik er langsheen gelopen en had me een andere tv uitgezocht.

[ Voor 11% gewijzigd door bandietjeoo7 op 04-03-2007 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
ben hier nieuw op het forum en had even een vraagje. Daar ik begin april in men nieuwe woonst intrek en men oude JVC breedbeeld het soms laat afweten ben ik zo een beetje een zoektocht gaan houden voor een nieuwe TV. Nu heb ik men oog laten vallen op de Philips 42PF9731. Nu is men vraag , ik weet dat deze tv geen 1080p input ondersteunt, enkel 1080i. Zou dit nu hard opvallen of niet? Ik heb niet echt veel ervaringen in deze branche, zie je. Voor de rest lijkt het me wel een fijn toestelletje. Alvast bedankt.

PS: ik vond niet direkt een thread over deze tv en hoop dat het hier in past. Anders mag één van de mods dit verhuizen/deleten hoor!!!

Groeten
Raf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:23
Als je nog even kunt wachten en je hebt het geld ervoor zou ik wachten op het nieuwe model als ik jou was. Deze ondersteund wel 1080p en heeft nog enkele andere voordelen. Een stuk terug in dit of ergens in het vorige topic kun je er meer over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die een nieuw scherm gehad hebben, kunnen die
vertellen welk type er nu in zit???

Het oude type bij mij is 37 LCD SHARP FHD V3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 18:55:
@Rick77

Helaas, er zijn 4 knoppen van links naar rechts op de AB. Daarop staat DVD-STB-VCR-AUX. Daarboven staat alleen het knopje TV en daarboven Aan/Uit.

Dus...............geen enkel knopje waarop staat "SAT".

Ik kan niet anders concluderen dat SL niet gebruik maakt van de orginele AB.
Ik denk dat hij gebruik maakt van een AB die hoort bij 42PF9830. Daar heb je die knoppen wel.

zie hier: http://www.p4c.philips.co...0/42pf9830_10_dfu_nld.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Simon,

ga ik in mee!! In deze beschrijving staat ook het progammeren van deze AB, vermoed dus echt dat SL ernaast zit.

Hij is echter de enige die dit ons kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wim,

zolang je het oude panel hebt hoef je eigenlijk niet te weten wat de naam van het nieuwe panel is. Stel deze in ieder geval niet in zolang jij een oud scherm hebt. Je garantie vervalt en je hebt waarschijnlijk geen beeld meer.

Maar dit is het nieuwe scherm: "37 LCD SHARP FHD v3 VE1", dit scherm hoort dus bij panelcode 087.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Kan iemand mij vertellen hoe diep het scherm is (met name de 42 inch variant, maar de diepte zal wel hetzelfde zijn als de 37 inch variant?) inclusief muurbeugel? (en dan vanaf de muur t/m de voorkant van het scherm).

Dan nog beter of bij iemand al bekend is of de nieuwe variant (as juni) verschilt.

Ik vraag dit omdat we momenteel met de inrichting van ons appartement bezig zijn en ik een projectiescherm in het verlaagd plafond wil verwerken. Het moet natuurlijk wel zo worden dat ie voor de tv naar beneden komt en niet dat de tv in h het doek te zien is, omdat ie te dicht op de muur is gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 09:33:
@Wim,

zolang je het oude panel hebt hoef je eigenlijk niet te weten wat de naam van het nieuwe panel is. Stel deze in ieder geval niet in zolang jij een oud scherm hebt. Je garantie vervalt en je hebt waarschijnlijk geen beeld meer.

Maar dit is het nieuwe scherm: "37 LCD SHARP FHD v3 VE1", dit scherm hoort dus bij panelcode 087.

[Gek is dit eigenlijk daar Philips en LG samen een eigen fabriek voor schermen heeft]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wim,

het is alleen nog de naam Philips/LG, Philips is al uit deze onderneming gestapt (qua aandelen).

Á. een foutje gemaakt. Er spelen 2 zaken waardoor ik de weg een beetje kwijt ben/was
1. LG.Philips Displays.
Deze firma is in 2001 opgestart en in oktober 2005 is LG eruit gestapt. Het was in 2004 de grootste producent van CRT-tv.
2. LG.Philips LCD. Medio 2005 hadden beide firma's 44,6 procent van de aandelen. Daarna is Philips de aandelen aan het verkopen. Op dit moment schijnt het bij 32,9 procent te liggen. Vanaf 23 juli mag Philips zijn belang terug brengen tot onder de 30 %.

Het is dus duidelijk dat ze dit niet zien als "Core"-business, dus waarom zouden ze dan de panels daar vandaan halen

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:52
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:16:
het is alleen nog de naam Philips/LG, Philips is al uit deze onderneming gestapt (qua aandelen).
Onjuist. Philips bezit nog steeds pakweg 30% van de aandelen in LG Philips LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bandietjeoo7 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:42:
[...]

Heb na 3 dagen de instellingen eindelijk goed (kleur en helderheid) , teminste als ik er recht voor zit (0 graden) dan is het beeld perfect.
Maar schuif ik een plaats naar link of rechts (ongeveer -30 en + 30 graden) op, op de bank is het beeld al fletser, gezichten worden roze en zwart word grijs.
Ik zit ongeveer 3,5 meter van het scherm af , deze staat op ongeveer 110cm hoogte (onderkant voet 70 cm) , kortom mijn conclusie is dat ik er absoluut niet tevreden mee ben , ik mag er toch niet aan denken dat ik daar nog een paar jaar na kijken moet , de kijkhoek is verlaagd van 178 graden naar 60 a 70 graden gezakt en dat vind ik niet acceptabel voor een tv van 2800 euro.
Ik denk dat een scherm van 500 eure een beter kijkhoek heeft.

Wat ik me niet voor kan stellen is dat ik de enige ben die zo kritich ben.

Niemand anders deze ervaring???

Zit nog te wachten op een ander video meubel , daarmee komt de tv nog strakker tegen de muur te staan , als het dan nog hezelfde is met de kijk hoek , mag BCC hem weer ophalen, en mijn euries weer terug storten.
Ik kan niet anders zeggen dat je helemaal gelijk hebt.

Even in het kort onze story:
Op woensdag 28 februari is ook ons panel vervangen.

24 december hadden we het toestel gekocht en al snel doemde het beruchte backlight probleem op.
Over de verschijnselen hoef ik niet uit te wijden, deze zijn alom bekend.

Na hoog in de touwen te zijn geklommen en heel veel pijn en moeite kregen we op vrijdag 16 februari een spiksplinternieuw tv-exemplaar. De productiedatum van die tv was van januari 2007 en op de doos staat de verpakkingsdatum van 8 februari 2007. Ik had vernomen van de Philips hulplijn dat de productie was stopgezet en dat bij de nieuwe tv-toestellen die in 2007 zijn gemaakt de fout niet meer aanwezig zou zijn.

Blij dus, maar nadat de tv was geplaatst nog eens goed gekeken en tot onze grote ergenis was het backlight probleem ook bij deze tv aanwezig.
Onmiddellijk gebeld over deze klacht. Om kort te gaan er werd de afspraak gemaakt dat op 28 februari er een nieuw panel geplaatst werd.

Het leek er allemaal goed uit te zien. Natuurlijk was het een verademing dat de donkere lamellen en de donkere wolk die al geruime tijd overheersten waren verdwenen.

Nu, het nieuwe panel waar al onze hoop was gevestigd geeft inderdaad een meer dan overduidelijke helderheid dan Philips heeft beloofd. Op 0 graden prima beeld, bij ons als iemand in het midden van de bank zit. Maar als je er naast zit of op een andere stoel binnen de beloofde kijkhoek dan ziet het er plotseling abnormaal flets en bleekjes uit.
Het lijkt wel of je het eerst allemaal niet wil geloven en praat je jezelf in dat het toch allemaal wel verbeterd is met het verdwijnen van de donkere lamellen en de zwarte wolk.
Dat is dan ook wel zo, maar het volgende probleem is nu weer opgedoemd.

Ik vind het eigenlijk meer dan schandalig en ga hier direct stappen op ondernemen.
We hebben nu drie keer de kans gegeven om de fout te herstellen dus we gaan nu voor ons geld retour. Wij hebben 3100 euro voor dit toestel betaald en dat is een grote som geld voor een toestel dat niet aan de beloofde verwachtingen voldoet.

Heb jij al stappen ondernomen?
Zo, ja wat heb je bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
Hallo, ik ben sinds een aantal weken in het bezit van de Sharp 37XD1E en deze heeft dus waarschijnlijk hetzelfde panel las die bij jullie vervangen is.

Ook ik had nl. een flets beeld als je iets uit het midden was.

Op de een of andere manier is dit sterk verbeterd na 2 weken.... Kan het zijn dat het scherm "ingespeeld" moet worden?

Heel af en toe zie ik nog iets, maar over het algemeen is het probleem zo goed als verdwenen.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 01:02:

Heb jij al stappen ondernomen?
Zo, ja wat heb je bereikt?
Nee ik heb nog geen stappen ondernomen , diegene die mijn panel heeft vervangen heeft de orginele bon mee, als ik deze terug heb ga ik weer contact met BCC opnemen dat ik een andere TV wil van een ander merk.

Net wat jij al aangeeft hebben ze genoeg kansen gehad om het op te lossen maar het word in mijn ogen slechter en dit is sowieso niet de kwalieteit waar ik al die euros voor neer heb gelegd.
Tooooony schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 09:12:
Hallo, ik ben sinds een aantal weken in het bezit van de Sharp 37XD1E en deze heeft dus waarschijnlijk hetzelfde panel las die bij jullie vervangen is.

Ook ik had nl. een flets beeld als je iets uit het midden was.

Op de een of andere manier is dit sterk verbeterd na 2 weken.... Kan het zijn dat het scherm "ingespeeld" moet worden?

Heel af en toe zie ik nog iets, maar over het algemeen is het probleem zo goed als verdwenen.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.
Bij mij speelt het fletse beeld niet alleen mee, die lichte vlekken aan de zijkant van mijn beeld scherm worden erger , als ik de tv met de knop op de zijkant uitdruk springt mijn ambilihgt een keer aan en dan uit.
Nog maals dit is niet het produkt waar ik al die euros voor heb betaald.

[ Voor 43% gewijzigd door bandietjeoo7 op 06-03-2007 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al weer enige tijd geleden dat ik voor het laatst heb gereageerd. Goed om te lezen dat Philips inmiddels het licht heeft gezien en dat de klachten (eindelijk) in no-time worden verholpen. Al hoewel niet bij allen helemaal tot tevredenheid.......

Voor een ieder die toch nog twijfelt: de Sony 40W2000 voldoet als opvolger van de 37pf9731d. Geen strepen, geen vlekken, geen vage klachten. Geen ambilight, maar wel gewoon een strak beeld. Ik kan het iedereen aanbevelen.
:) :) :) :) :) :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja bij mij ook een een nieuw paneel geplaatst. Ook ik ben totaal niet tevreden! Dit is absoluut niet het zelfde kwaliteitsscherm als er eerst wel inzat.
Een belabberde kijkhoek.
Slecht in de "wazige kleurgebieden (schaduwen, regen, etc)
Werkelijk waardeloos.

Ik heb het al eens eerder gezegd. We laten ons naaien. Toen, vond ook ik dat Philips het voordeel van de twijfel gegund zou moeten worden.

Nu kan dat echt niet meer.
Ik hoop dus wederom dat we met z'n alle dit soort zaken bekend maken bij consumenten programma's als Kassa, of Radar.
Tuurlijk kun je ook proberen je geld terug te krijgen, maar dan moet je over naar een TV zonder ambilight. Dat is toch een hele aderlating.
Nee, laat Philips het maar oplossen. Samsung kan het tenslotte ook (Zie HDTV decoder).

Ik ben benieuwd wat "men"er nu van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:49
Hmmm ik heb mijn toestel nog steeds niet aangemeld bij Philips en als ik de reacties hier lees twijfel ik daar steeds meer over.

Momenteel is het vlekkenprobleem bij mij niet zo erg. Ik ben er ook achter dat wanneer ik het scherm net aan heb staan en ik zet het een minuut of 20 op een leeg "blauw" kanaal met zowel contrast als helderheid op 100, de vlekken niet of nauwelijks meer zichtbaar zijn. Ik kijk het nog even aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Ik heb het Duitse forum een beetje doorgelezen en kwam tot de conclusie dat ik niet de enige ben die rechts en vooral links, lichte vlekken in beeld heeft en een slechte kijkhoek en fletser beeld.
Heb daarom net contact gehad met de leverancier van mijn scherm en mijn problemen door gegeven en dat ik nu na 3 maanden graag een ander scherm wil.
Er zal zsm met me contact opgenomen worden met de daarvoor verantwoordelijke afdeling en nu hoop ik dat ik hem kan wisselen met de Sony kdl-40x2000 ben helemaal klaar met Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bandietjeoo7 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:38:
Ik heb het Duitse forum een beetje doorgelezen en kwam tot de conclusie dat ik niet de enige ben die rechts lichte vlekken in beeld heeft en een slechte kijkhoek en fletser beeld.
Heb daarom net contact gehad met de leverancier van mijn scherm en mijn problemen door gegeven en dat ik nu na 3 maanden graag een ander scherm wil.
Er zal zsm met me contact opgenomen worden met de daarvoor verantwoordelijke afdeling en nu hoop ik dat ik hem kan wisselen met de Sony kdl-40x2000 ben helemaal klaar met Philips.
Heb inmiddels ook een mailtje naar Philips gestuurd naar aanleiding van het nieuwe paneel.
Onderstaande heb ik naar hun klanten service gestuurd:

"Afgelopen zaterdag is een reperateur van TechnoRep geweest om zoasl afgesproken het defecte LCD-paneel te vervangen (backlighting probleem). Het nieuwe scherm is echter van lagere kwaliteit dan het voorgaande. Het scherm geeft een fletse indruk zelfs als het contrast op 100 staat en de kijkhoek is drastisch afgenomen. 30 graden uit het midden is het beeld al zo flets dat zwarte vlakken grijs overkomen. Ondanks de vlekken en strepen in het vorige paneel, was deze veel contrast-rijker en hed een beduidend beter kijkhoek. Ik heb alle mogelijke beeld-instellingen geprobeerd, maar ik krijg het niet beter. Kortom ik ben niet tevreden met het nieuw geplaatste paneel en ben benieuwd wat de oplossing hiervoor is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Mooie mail. Daar kunnen ze zich niet zo makkelijk vanaf maken.
Keep us posted ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja als de nieuwe panelen ook niet voldoen dan wordt het toch wel een ernstige zaak ;( Denk niet dat ze hier snel een oplossing voor hebben. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit forum al enige tijd en wil nu ook zelf mijn bevindingen melden.
Sinds 18 nov in bezit van de 37PF9731. Strepen in beeld en vlekken.
Op 20 febr een nieuw scherm gekregen omdat de verkoper van Myshop(philipswinkel)
ervan overtuigd was dat de nieuwe serie dit probleem niet hadden.
Mijn nieuwe scherm was van prod.datum week 4 - 2007.
Helaas al zeer snel weer strepen maar nog geen vlekken.
Na contact met Technorep was advies nieuw lcd paneel zou alles oplossen.

Vorige week vrijdeag is een reperateur van TechnoRep geweest om zoals afgesproken
het LCD-paneel te vervangen.
Ik heb alle instellingen geprobeerd en mijn bevindingen zijn:
Geen scherpte als eerst, kleuren vager als eerst. Briliantie is verdwenen!
Kijkhoek is inderdaad afgenomen, >30 gr word het beeld zeer wazig en flets.

Heb 2900,- euro betaald voor een zoals zij melden High-end Lcdtv maar
ben nu na ruim 3mnd, een omruiling en een reparatie nog steeds niet tevreden.
Ik weet het niet meer en ik denk Philips ook niet.
Het liefst zou ik mijn TV omruilen en geld terug.

Ps.
Mijn broer heeft de 32PF9731 en deze is wel goed.
Grotere kijkhoek, scherpte en briliante kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we het scherm aanbieden om opnieuw de test te ondergaan
of de 37PF9731 nog steeds het EISA award verdiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navy-seal
Zoals eerder gezegd zit ik te azen op deze tv. Het forum hou ik al enige tijd in de gaten. Helaas denk ik dat ik ga afhaken gezien de huidige problemen. Dit is mijn ogen niet acceptabel. Of zijn dit slechts een paar gevallen op de vele verkochte schermen? Ik durf de gok niet aan. Wat natuurlijk ook kan is wachten op het nieuwe model. Helaas zal de prijs zeker in het begin wat hoger liggen.
Gelukkig is er ook een alternatief, namelijk de Sony KDL-40W2000. Mis alleen het Ambilight en dat is op zich wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is uiterst droevig als je constateert dat de huidige televisies nog steeds in de winkel worden verkocht.
Deze week vroeg ik een verkoper om even het scherm op blauw te zetten.
Ik wees hem op de aanwezige vaaggrijze lamelvorming die voor mij ( kenner inmiddels) op het scherm aanwezig waren. "O, is dit het probleem, tja we hebben nog helemaal geen andere klachten gehoord behalve die van u" Ik sprong bijna uit mijn vel maar beheerste me wonderwel, maar helaas gedwongen omdat ik nog in onderhandeling ben om een ander tv-toestel te verkrijgen.
Heb wel gezegd dat het niet mag kunnen dat dit type tv, met toch wel een zeer ernstige productiefout nog steeds aan de argeloze nieuwe kopers wordt verkocht. Philips moet gewoon kleur bekennen en in een openbare publicatie dit type tv's terugnemen. Dit zou getuigen van moedig en consumentvriendelijk gedrag. Philips erkent het probleem gelukkig wel bij de individuele klagers, maar beseft kennelijk niet dat een groot deel van hun verkoop ook zeer zeker afhankelijk is van mond tot mond reclame. In Engelse- Duitse- en Deense forums wordt het backlightprobleem ook overduidelijk gemeld. De allereerste klacht begon al halverwege november 2006.
Ik heb er zeer grote moeite mee dat deze tv nu nog steeds, weliswaar gezakt in prijs, voor een voor velen zeer groot bedrag wordt verkocht.
Wij hebben de tv velen uren per dag draaien ( zeker wel 14 uur ), dus daardoor is het probleem ook zeer snel bij ons aan het licht gekomen. Wanneer mensen de tv maar zo'n 4 uur per dag aan hebben staan dan duurt het in evenredigheid uiteraard veel langer voordat het backlight probleem zichtbaar wordt. Dus de vele argeloze kopers die in vol vertrouwen deze tv kochten kunnen in de naaste toekomst hun borst nog natmaken.
Zoal ik eerder meldde kochten wij de tv op 24 december 2006. Op 16 februari een spiksplinternieuw exemplaar laten neerzetten ( produktiedatum januari 2007 en inpakdatum 8 februari 2007) en ook deze vertoonde het begin van het backlightprobleem. Vervolgens is het panel 2 weken geleden vervangen en geeft een zeer terleurstellende kwaliteit. Er is maar 1 persoon die van de beloofde kwaliteit kan genieten. Als je ernaast zit ( links of rechts) dan wordt het beeld flets en bleek, de beruchte 30 graden kijkhoek die nog resteerd. Nu kunnen we wel een polonaise opstelling in de huiskamer maken met alle stoelen achter elkaar gezet, maar het zal niet de bedoeling zijn geweest van Philips dat we allen op deze manier naar onze tv moeten gaan kijken.
Het vervangen panel ziet er ook enigzins merkwaardig uit als je de tv op een blauw scherm zet.
De verschijnselen bij ons zijn: een soort van passe partout van 1 cm rondom de randen die lichter blauw van kleur is dan het blauw in het overige vlak. in de rechteronderhoek een soort van donker vlekkerige plek alsof er smerigheid opzit aan de binnenkant van het schern. Op ander plekken ook weer smoezelige plekken die wat vager zijn maar wel zichtbaar. Dit alles weer niet vergelijkbaar met de lamelvorming en de donkere wolk waarvan we allemaal last hadden voordat het panel werd vervangen.
Het is kl.... en waardeloos, de tijd en de ergenis en de machteloosheid die je als consument allemaal moet ondergaan.
Ik verwijs jullie verder naar mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ervaring met de 32PF9731? komen de backlight problemen ook hier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Ik denk dat we allemaal , teminste diegene die problemen hebben met het Nieuw Panel,
net zoals bransbak een mailtje naar Philips moeten sturen.
Als we alleen hier onze bevindingen neer zetten zal philips er niet van op de hoogte zijn
wat er aan de hand is en in welke mate.
I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bandietjeoo7 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:38:
Ik denk dat we allemaal , teminste diegene die problemen hebben met het Nieuw Panel,
net zoals bransbak een mailtje naar Philips moeten sturen.
Als we alleen hier onze bevindingen neer zetten zal philips er niet van op de hoogte zijn
wat er aan de hand is en in welke mate.
I
Ik sluit me helemaal aan bij Bandietjeoo7; stuur als je een probleem of vraag hebt meteen een mailtje naar de klantenservice van Philips. Zij reageren altijd binnen 5 werkdagen (ook al is dat vaak maar met een bevestiging dat er contact met je opgenomen wordt door iemand die er verstand van heeft). Uiteindelijk kom je toch met de juiste personen in contact.
Belangrijker nog; hoe meer mensen de klachten mailen, hoe serieuzer ze ons probleem moeten nemen...
Wellicht ook een idee om de klachten, als deze hetzelfde zijn, ook enigszins hetzelfde te omschrijven. (steekwoorden: flets beeld, minder brilliante kleuren, kleinere kijkhoek etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:34:
heeft iemand ervaring met de 32PF9731? komen de backlight problemen ook hier voor?
Bij deze tv komt backlight probleem gelukkg niet voor zover ik heb kunnen lezen op de forums.
Mijn zwager heeft dit toestel en is van zeer goede kwaliteit evenals de 42PF9831

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:59:
[...]

Bij deze tv komt backlight probleem gelukkg niet voor zover ik heb kunnen lezen op de forums.
Mijn zwager heeft dit toestel en is van zeer goede kwaliteit evenals de 42PF9831
opluchting, heb hem gisteren besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Ik heb Philips de volgende mail gestuurd.
Heb een mail beantwoord die ik eens gekregen heb van een medewerker van Philips.

Geachte mevrouw ****** ********* van Philips Consumer Care .

Naar aanleiding van mijn eerdere klacht tav het backlight probleem (referentienummer:
**-********) is vorige week woensdag (25-2-2007) een monteur van T.V.A service center geweest om het slechte panel te vervangen voor het nieuwe panel dat het probleem van het backlight zou moeten oplossen.

Nu kan ik u vertellen dat het backlight probleem volledig verdwenen is maar dat het nieuwe panel niet aan de voorwaarden voldoet die deze TV had toen ik hem kocht bij mijn leverancier.
Het nieuwe panel heeft een veel slechtere kijkhoek, als ik recht voor de tv zit is het beeld goed, maar ga ik op de plaats links of rechts naast het midden zitten (30 graden + of – uit het midden) dan treed er een ernstige vervorming op in het contrast en de kleur, gezichten worden roze met grijze schaduwen, met andere woorden erg flets.
Ook heeft dit scherm in donkere beelden een lichte gloed aan de linkerkant van het beeld , bovenin meer dan onderin, en rechts is dit ook het geval maar minder dan aan de linker kant.
Ook gaat mijn ambilight , 8 van de 10 keer , als ik mijn TV uitzet met de knop aan de zijkant een fractie van een seconde aan en uit.

Ik heb alle mogelijke beeldinstellingen geprobeerd, op HDMI, SCART en COMPONENT ingangen, maar het beeld blijft hetzelfde en is niet beter te krijgen als het nu is.

Deze TV voldoet niet meer aan de specificaties zoals als deze waren toen ik hem 3 maanden geleden kocht en heb daarom met mijn leverancier contact opgenomen en verzocht om deze TV terug te nemen en mij te voorzien van een andere TV van een gelijke prijsklasse.
Deze zijn er mee bezig en zullen ongetwijfeld ook met Philips contact opnemen.

Toch vind ik wel dat u behoort te weten wat de klachten zijn en daarvoor stuur ik u deze mail.

Met vriendelijke groet maar ook teleurgesteld,

*. *******

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
wil je het zeker weten of er enkele problemen zijn ,kijk dan ff op
kieskeurig.nl bij de reviews van deze tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:51:
Het vervangen panel ziet er ook enigzins merkwaardig uit als je de tv op een blauw scherm zet.
De verschijnselen bij ons zijn: een soort van passe partout van 1 cm rondom de randen die lichter blauw van kleur is dan het blauw in het overige vlak. in de rechteronderhoek een soort van donker vlekkerige plek alsof er smerigheid opzit aan de binnenkant van het schern. Op ander plekken ook weer smoezelige plekken die wat vager zijn maar wel zichtbaar. Dit alles weer niet vergelijkbaar met de lamelvorming en de donkere wolk waarvan we allemaal last hadden voordat het panel werd vervangen.
Als ik dit zo lees lijkt het er meer op dat er ook in de nieuwe serie wegens de massale uitlevering nog een aantal corrupte panels zaten, of dat er bij sommige mensen montagefouten zijn gemaakt. Ik herken geen van de genoemde klachten behalve een fletsheid bij stevige kijkhoek, maar echt niet binnen normale kijkposities.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Laatst online: 12-09 23:15
Zoals hier al vaker gemeld ik heb al ruim 4 maanden de 32pf9731 versie en geen enkel probleem

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Laatst online: 21-08 22:17
curry684 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:29:
[...]

Als ik dit zo lees lijkt het er meer op dat er ook in de nieuwe serie wegens de massale uitlevering nog een aantal corrupte panels zaten, of dat er bij sommige mensen montagefouten zijn gemaakt. Ik herken geen van de genoemde klachten behalve een fletsheid bij stevige kijkhoek, maar echt niet binnen normale kijkposities.
Ik heb dezeldfe ervaring, alleen de kijkhoek is (denk ik, wellicht gevoel dat gevoed wordt door dit forum te lezen) minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voorthuizen
  • Laatst online: 12-06 16:52
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:43:
[...]

Ja, heb ik ook als m'n computer aan staat (met wmp als serverprogramma.). Blijkbaar vindt er een soort handshake plaats en schakelt ie naar het menu?
Wat bedoel je met "(met wmp als serverprogramma.)". Kan je ook met andere mediaservers dan PMM werken? Zo ja, waar moet deze aan voldoen en wat zijn de voordelen hiervan?

[ Voor 25% gewijzigd door Voorthuizen op 08-03-2007 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrutinizer
  • Laatst online: 29-05 14:22
[ Ik herken geen van de genoemde klachten behalve een fletsheid bij stevige kijkhoek, maar echt niet binnen normale kijkposities.
Bij mij is ook het scherm vervangen. Waar ik mij over verbaas is dat het contrast door de fabrieksinstellingen op 100 wordt gezet ook bij "natuurlijk" (dat was volgens mij 76 of zo bij de oude?). Deze waarde geeft inderdaad ook het beste lichtverhouding. Op lagere waarden wordt het scherm snel te donker (alleen tussen de 90 en 100 is nog te doen, onder 25 is het scherm helemaal zwart). 100 is beter, maar met deze waarde is er meer "gekrioel" in beeld en lijkt er meer sprake te zijn van een soort dithering. Ik heb hem momenteel op 92.

Ik vroeg mij af of wat jij - of anderen met het nieuwe scherm - voor contrastwaarde gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Scrutinizer schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:10:
[...]
Ik vroeg mij af of wat jij - of anderen met het nieuwe scherm - voor contrastwaarde gebruiken?
Ik heb dit al eerder gelezen op een Duits forum. Ik begrijp dit niet goed want bij mij knallen de kleuren werkelijk van het beeld met een contrast van 62, helderheid van ca. 53 en kleur 52. Met contrast hoger wordt het voor mij veel te fel en wordt het wit te storend.

Ik heb wel dezelfde idee dat de kijkhoek minder is.

Mijn grootste probleem is echter dat ik nu een zeer irritant zoemen hoor (op afstand van ca. 3.5 meter en Tv op normaal volume). Hebben andere mensen dit ook? Vreemd genoeg heb ik het zoemen niet op HDMI 2 waar ik een Media Center o heb (1080i) maar met vrijwel dezelfde settings als via normaal TV (settop box via scart 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrutinizer
tyfoon_2 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:32:
[...]

Ik heb dit al eerder gelezen op een Duits forum. Ik begrijp dit niet goed want bij mij knallen de kleuren werkelijk van het beeld met een contrast van 62, helderheid van ca. 53 en kleur 52. Met contrast hoger wordt het voor mij veel te fel en wordt het wit te storend.
Ik heb deze instellingen geprobeerd, maar dan is het alsof ik naar een plaatje in het schemerdonker zit te kijken.

Dit is dus een groot verschil met jouw bevindingen. Ik begin toch te denken dat ze bij mij of een slecht exemplaar erin hebben gezet of een instellingsfout hebben gemaakt...
Ik heb wel dezelfde idee dat de kijkhoek minder is.
Ja bij mij begint de fletsheid al bij een kleinere hoek dan bij het oude scherm, maar het is bij een grote kijkhoek (60 graden) juist weer minder erg dan bij het oude scherm, die dan enorm flets was.
Mijn grootste probleem is echter dat ik nu een zeer irritant zoemen hoor (op afstand van ca. 3.5 meter en Tv op normaal volume). Hebben andere mensen dit ook? Vreemd genoeg heb ik het zoemen niet op HDMI 2 waar ik een Media Center o heb (1080i) maar met vrijwel dezelfde settings als via normaal TV (settop box via scart 1).
Nee, daar heb ik dan weer totaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorthuizen schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:26:
[...]

Wat bedoel je met "(met wmp als serverprogramma.)". Kan je ook met andere mediaservers dan PMM werken? Zo ja, waar moet deze aan voldoen en wat zijn de voordelen hiervan?
Windows mediaplayer 11 heeft een ingebouwde server die ingesteld kan worden om media naar upnp apparaten (zoals deze tv) te streamen over het netwerk. Ook andere programma's zoals tversity en neromedia.. kunnen dat; je hoeft dus niet perse pmm te gebruiken. Welk programma je voorkeur heeft is een kwestie van smaak, ze kunnen in principe allemaal dezelfde formaten afspelen. Als je wmp gebruikt, hoef je niet opnieuw een library te maken van media. Tversity kan in principe ook formaten omzetten (bijv. wmv naar mpg) zodat je nog meer kan bekijken, maar helaas krijg ik dat programma niet goed aan de praat. Als je meerdere serverprogrammas tegelijk start, kan je op de tv ook kiezen welk programma je wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
tyfoon_2 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:32:
[...]

Mijn grootste probleem is echter dat ik nu een zeer irritant zoemen hoor (op afstand van ca. 3.5 meter en Tv op normaal volume). Hebben andere mensen dit ook?
Dat zoemen hoorde ik gisteren avond dus voor het eerst , was csi new york aan het kijken, en daar kwam het boven uit, de tv stond toen ook al zon 14 uur aan.
Het vreemde is dat ik nu de tv ook aan heb en het nu niet meer hoor.

Had gisteren ook nog geconstateerd dat bij 1080 de groene streep was verdwenen , maar daarvoor heb ik aan de rechterkant van het scherm een witte terug gekregen die 3 a 4 maal zo dik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmorgen, na lang dubben, toch maar het probleem van de donkere achtergronden(back-light-problemen) aangemeld bij mijn leverancier(www.witgoeddiscounter.nl). Zij adviseerden een mailtje te sturen, die zij dan weer door zouden sturen richting Philips.

Ik ben benieuwd over de afloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
bandietjeoo7 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:15:
[...]

Had gisteren ook nog geconstateerd dat bij 1080 de groene streep was verdwenen , maar daarvoor heb ik aan de rechterkant van het scherm een witte terug gekregen die 3 a 4 maal zo dik is.
Dit kun je gewoon oplossen met de afstandsbediening (gewoon via de navigatie knop) beeld naar rechts schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
tyfoon_2 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:35:
[...]

Dit kun je gewoon oplossen met de afstandsbediening (gewoon via de navigatie knop) beeld naar rechts schuiven.
Dat kan idd maar dat heeft als nadeel dat er dan aan de linkerkant een groene streep (balk) te voorschijn komt die 2 maal het formaat heeft van die witte streep.

Geen optie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, word het geen tijd voor Radar of Kassa of de Consumentenbond hierover
te informeren ??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navy-seal
Kan iemand de reparateur polsen die bij hem/haar over de vloer komt en vragen of hij veel van dit soort klusjes heeft? Ben benieuwd of het storm loopt bij hen wat betreft het vervangen van panelen van de 37pf9731.
Kijk, deze schermen worden bij bosjes geproduceerd en verkocht. Gaat het bij alle schermen mis? Of is dit slechts een klein percentage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

navy-seal schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:18:
Kan iemand de reparateur polsen die bij hem/haar over de vloer komt en vragen of hij veel van dit soort klusjes heeft? Ben benieuwd of het storm loopt bij hen wat betreft het vervangen van panelen van de 37pf9731.
Kijk, deze schermen worden bij bosjes geproduceerd en verkocht. Gaat het bij alle schermen mis? Of is dit slechts een klein percentage?
Vorige week zaterdag was de reparatuer van TechnoRep bij mij om het paneel te verwisselen, en hij had die dag nog 4 andere Philips 37PF9731D/10's onder handen genomen in regio Eindhoven...
Dus trek je conclusies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de dag dat bij mij het panel werd vervangen moest ESK nog naar een andere klant in de regio Zaanstreek.

Morgen krijgen wij de 42PF3931 geleverd.

Wij hebben drie keer de kans gegeven om de klacht op te lossen hetgeen niet is gelukt. In het kader van het consumentenrecht moet je accepteren dat de winkel drie maal de kans krijgt om een probleem op te lossen wat dus niet is gelukt. :N

Zoals ik eerder aangaf worden de tv-toestellen met het backlightprobleem nog steeds volop in de winkels verkocht dus opnieuw een ander exemplaar laten bezorgen is absoluut geen optie meer voor ons gezien de ervaringen. :(

Het is trouwens ook vreemd dat er in het nieuwe panel in plaats van 2 kastjes ( noem het maar even zo) nog 1 kastje zit. Er moest dan ook een verbindingskabel worden verwijderd die daarmee overbodig was geworden.
Ik vind het vreemd, omdat de allereerste toestellen die waren geproduceerd wel van een uitstekende kwaliteit zijn ( zonder backlightprobleem)
Ik kan het daarom niet bedenken met welke reden 1 kastje verwijderd is. :N
Er is mij overigens ook verteld dat de verwijderde panels door Sharp gerecycled gaan worden om later opnieuw te gebruiken.
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Die van mij vertelde dat ze de nieuwe panels momenteel per 5 in de wagen laadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:12:
[...]

In het kader van het consumentenrecht moet je accepteren dat de winkel drie maal de kans krijgt om een probleem op te lossen wat dus niet is gelukt. :N
Dit is het consumenten recht per 1 mei 2003
lees het zef maar FF.

Europese richtlijn
Goed nieuws voor de consument! Op 1 mei 2003 is de nieuwe wet Koop en Garanties ingetreden. De wet is het eerste begin van de implementatie van de Europese richtlijn voor Consumentenbescherming en heeft veel positieve gevolgen voor het kopen van een product en de garantie die u daarbij krijgt.
Zo krijgt u meer zekerheid dan eerst het geval was. De consument geniet in alle landen van de Europes Unie ongeveer dezelfde bescherming.

Consumentengoederen
De nieuwe wet geldt alleen voor consumentengoederen. Hieronder wordt verstaan alle roerende goederen en speciaal voor u op maatgemaakte artikelen. Dus wasmachines, televisies, maatkostuums en kunstgebitten vallen onder de werking van de nieuwe wet. Ook de uitvoering van een door uzelf ontworpen keuken (die speciaal voor u wordt gemaakt) of het laten leggen van een parketvloer wordt gezien als een product.
Niet onder de definitie van consumentengoederen vallen onroerende goederen en diensten. Het boeken van een reis, het afsluiten van een verzekering, uw haar laten knippen, het bezoeken van een arts en het laten verbouwen van uw huis vallen dus niet onder de beschermende werking van de nieuwe wet.

U moet dus goed weten of u een consumentengoed heeft gekocht.

Rechten
Sinds 1 mei 2003 kunt u een product dat niet voldoet aan de verwachtingen die u er redelijkerwijs van mocht hebben, binnen een half jaar na aankoop terugbrengen naar de winkelier. U dient in alle gevallen wel binnen 2 maanden na constatering van het gebrek contact op te nemen met de winkelier. Van de verkoper kunt u één van de onderstaande punten eisen:

1. Dat de verkoper het ontbrekende alsnog levert.
2. Dat het product wordt hersteld of vervangen.
3. Dat de verkoper een gedeelte van de verkoopprijs aan u terugbetaalt.
4. Dat de koopovereenkomst wordt ontbonden.

Bewijslast
Als een nieuw product binnen een half jaar een gebrek vertoont, mag u ervan uitgaan dat dat gebrek er al was toen u het product kocht. Als de verkoper het hier niet mee eens is, ligt de bewijslast bij hem. Hij moet aan kunnen tonen dat het gebrek niet aanwezig was toen u het product kocht.
Wanneer hij dit bewijs niet kan leveren, dan moet hij het gebrek kosteloos repareren of u een nieuw exemplaar geven. De wettelijke garantie is dan van toepassing.

Wettelijke garantie en fabrieksgarantie
Wettelijke garantie geldt altijd, voor alle bovenstaand omschreven consumentengoederen. Daarnaast wordt er vaak een fabrieksgarantie afgegeven. U moet dit eigenlijk zien als een extra garantie, hoewel deze garantie wel heel vaak gegeven wordt en bijna standaard lijkt. Aangezien u als consument geen koop sluit met de fabrikant maar met de verkoper, kan de fabrikant allerlei beperkingen stellen aan de fabrieksgarantie. Meestal is de fabrieksgarantie echter iets uitgebreider dan de wettelijke garantie, maar dat verschilt dus per producent. De verkoper moet zich aan beide houden. Na het verstrijken van de garantietermijn kunt u nog steeds verlangen dat de leverancier een gebrek herstelt of u een nieuw exemplaar geeft. En dit kan na de wettelijke garantie van een half jaar, maar ook na het aflopen van de fabrieksgarantie die u bij veel producten krijgt.

Na het verstrijken van beide soorten garantie bent u degene die moet bewijzen dat het gebrek bij normaal gebruik ontstaan is. De bewijslast ligt dan dus bij u als consument.

Voorbeeld 1: U koopt een product en na drie maanden gaat het stuk. Vanaf dit moment heeft u nog twee maanden de tijd om contact op te nemen met de winkelier. U neemt dus contact op en legt uit wat er aan de hand is. Waarschijnlijk lost de winkelier het direct voor u op. Hij geeft u een nieuw exemplaar, geeft u uw geld terug of repareert het product kosteloos. Doet hij dit niet en komt u er niet uit met de winkelier, dan moet u hem op zijn plichten wijzen en hem duidelijk maken wat u van hem eist. Het is het beste om dit via een aangetekende brief te doen.
Op deze manier staat u in uw recht. Want in dit geval is het aan de verkoper om te bewijzen dat het defect niet aanwezig was toen u het product kocht. En u heeft netjes volgens de regels gehandeld, dus u staat sterk.

Voorbeeld 2: U koopt een product en na zes maanden en twee weken gaat het stuk. Nadat u dit ontdekt heeft gaat u gewoon door met gebruiken van het product, of u laat het links liggen. Het defect wordt nog wat erger. Vier maanden later bedenkt u dat het defect toch eigenlijk wel vervelend is en u neemt contact op met de winkelier. De winkelier biedt u geen oplossing aan. U legt hem mondeling uit wat zijn plichten zijn en wat u van hem eist.
U begrijpt dat u op deze manier lastig uw gelijk kunt behalen. De bewijslast ligt nu namelijk bij u, omdat de wettelijke garantie van 6 maanden voorbij is. Bovendien heeft u niet zwart-op-wit staan dat u samen met de winkelier geprobeerd heeft een oplossing te vinden. Hierdoor staat u niet sterk. Als de fabrieksgarantie nog wel geldig is, dan is het natuurlijk een ander verhaal.

Overige punten bij garantie
Extra punten waar u goed op moet letten bij garantie zijn:

- De verkoper kan u extra garanties geven, naast de wettelijke rechten die u sowieso heeft. Deze extra garantie verandert echter helemaal niets aan deze wettelijke rechten. Als er in de garantie staat dat uw aangeschafte product gedurende één jaar na de koop gratis wordt gerepareerd, dan betekent dat niet dat u geen recht meer heeft op vervanging van het product. U mag gewoon om een ander exemplaar vragen.

- Het komt vaak voor dat verkopers een extra garantie bieden in de vorm van een service-verzekering. U moet goed overwegen wat de "extra's" hiervan precies zijn, want het kan goed zijn dat deze verzekering helemaal niet zoveel meer biedt dan de wettelijke rechten die u altijd heeft.

- in de garantie moet u duidelijk kunnen lezen wat uw rechten zijn. Verder moet de naam en het adres van de verkoper zijn vermeld, evenals de duur van de garantie en het gebied wat deze omvat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben geconfronteerd met dezelfde problemen met het backlight en heb inmiddels eveneens een nieuw paneel gekregen, nu blijkt dat bij het uitzetten van de lichtsensor het beeld een stuk beter is eigenlijk wel weer als voorheen bij het oude scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navy-seal
Mensen bedankt voor de reacties. Het is inderdaad een landelijk probleem. Wat zeg ik, het is zelfs internationaal. Ook op andere forums veel problemen met dit type. Ik word er een beetje droevig van. Heb maanden gezocht naar een goed scherm. Door de bomen zag ik af en toe het bos niet meer todat ik de 37pf9731 tegenkwam. Na veel vergelijkingen eindelijk de knoop doorgehakt. En nu dit weer.
Eigenlijk zou er iemand een eenvoudige website moeten maken, waarop medestanders zich kunnen aanmelden. En vervolgens met die reacties naar de Consumentenbond of Radar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

navy-seal schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 20:18:
Mensen bedankt voor de reacties. Het is inderdaad een landelijk probleem. Wat zeg ik, het is zelfs internationaal. Ook op andere forums veel problemen met dit type. Ik word er een beetje droevig van. Heb maanden gezocht naar een goed scherm. Door de bomen zag ik af en toe het bos niet meer todat ik de 37pf9731 tegenkwam. Na veel vergelijkingen eindelijk de knoop doorgehakt. En nu dit weer.
Eigenlijk zou er iemand een eenvoudige website moeten maken, waarop medestanders zich kunnen aanmelden. En vervolgens met die reacties naar de Consumentenbond of Radar.
Heb precies hetzelfde gehad. Gelukkig zijn er nu andere modellen/merken die voor minder geld meer te bieden hebben. Sharp, Samsung en Sony hebben hele goeie modellen. Voorlpig neig ik nu naar de 37XDE1 van Sharp. Is een 1080P TV, dat in tegenstellign tot de 37PF9731D/10 (1080I)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Frank

"Meer bieden voor minder geld"?!?!?!

Hoezo heeft de Sharp een driedubbele tuner (neen hij heeft er maar 1, de Philips heeft er twee)
Hoezo heeft de Sharp een full-Ambilight (neen hij heeft geen ambilight)
Hoezo heeft de Shap en nog snellere reactietijd dan 3ms (neen dat heeft hij niet)
Hoezo heeft de Sharp een card-reader die 7 kaarten aankan (neen dat heeft hij niet!!!)

Je ziet, je bent niet echt objectief bezig.

Edit: te snel zaken getikt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:04:
@Frank

Hoezo heeft de Sharp een driedubbele tuner (neen hij heeft er maar 1, de Philips)
Hoezo heeft de Shap en nog snellere reactietijd dan 3ms (neen dat heeft hij niet)
Hoezo heeft de Sharp een card-reader die 7 kaarten aankan (neen dat heeft hij niet!!!)

Driedubbele tuner bij de Philips...
Objectief gesproken?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:04:
@Frank

Hoezo heeft de Sharp een driedubbele tuner (neen hij heeft er maar 1, de Philips)

Beetje een reactie die je kan verwachten van een fanboy, niet objectief.

Ambilight is niet echt iets te vegelijken, dat is iets wat ik totaal niet nodig heb. En het is niet iets basic, maar een xtraatje. Dus ik denk dat jezelf niet objectief ben. Het is gewoon hoe ik denk en blijkbaar ook andere.

Ik kan ook punten aanhalen om de TV niet te kopen. Je haalt alleen punten aan die mischien iets beter zijn, er zijn ook mindere punten, 1080P blijkt in werkelijkheid 1080i te zijn. De Sharp heeft geen problemen met banding. De Sharp is goedkoper. etc........ Geldt ook voor Sony, Samsung of Toshiba. Nee, Philips is niet heilig.

Met de vele problemen heeft deze TV gewoon bij mij afgedaan.

[ Voor 19% gewijzigd door FrankGuthrie op 09-03-2007 22:40 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
@C200k

Vraag is alleen of de dubbele tuner, media reader en ambilight € 650,- waard zijn....

http://tweakers.net/price...1D-(37-inch)-prijzen.html

http://tweakers.net/price...1E-(37-inch)-prijzen.html

Is er wel al iets bekend over philips nieuwe 1080 37" scherm, de 37PF9641, de lijkt me qua prijs dichter in de buurt van de sharp te komen. Maar ben beetje huiverig voor zelfde problemen als de 9731...

http://www.consumer.phili...BNOYTXJ0RMRESHQNHKFSEKI5P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navy-seal
De 37pf9641?????
Waar komt deze nou in een keer vandaan? Nieuw model?
De specs zijn iets minder, maar op zich ziet het er wel goed uit. Wellicht dat deze qua beeld niet kan tippen aan het probleemmodel. (geen ClearLCD en Pixel+3) Moet hem wellicht eens bekijken.

Over de discussie welk scherm heeft meer te bieden, kan ik duidelijk zijn. De 37pf9731 heeft iets meer te bieden, eerlijk is eerlijk. Helaas ook iets meer problemen.
De vraag is echter ook gebruik je al dat moois, zoals de ethernetaansluiting, cardreader etc.etc. Ieder heeft zijn prioriteiten. Wat betreft ambilight, heb ik alleen maar mooie verhalen gehoord. Aan de andere kant, iets wat je niet hebt mis je ook niet.
En tja wat de andere schermen weer voor hebben op de Philips is een lagere prijs, iets minder problemen en wel 1080p input van 50fps. De 37pf9731 is wel 1080p, maar alleen 24fps. Wat geen problemen oplevert bij kijken naar een blu-ray of hd-dvd. De Ps3 kan1080p met 50fps genereren.
Zou je dat verschil wel kunnen zien? Zo scherp is het menselijk oog toch niet?
Enfin de discussie wel of niet 1080p is al gevoerd, ik wil hem niet nog eens oprakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

FrankGuthrie schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:33:
[...]

Ambilight is niet echt iets te vegelijken, dat is iets wat ik totaal niet nodig heb. En het is niet iets basic, maar een xtraatje.
Hier spreekt iemand die het nooit gehad heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrutinizer
Scrutinizer schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:10:
[...]

Bij mij is ook het scherm vervangen. Waar ik mij over verbaas is dat het contrast door de fabrieksinstellingen op 100 wordt gezet ook bij "natuurlijk" (dat was volgens mij 76 of zo bij de oude?). Deze waarde geeft inderdaad ook het beste lichtverhouding. Op lagere waarden wordt het scherm snel te donker (alleen tussen de 90 en 100 is nog te doen, onder 25 is het scherm helemaal zwart). 100 is beter, maar met deze waarde is er meer "gekrioel" in beeld en lijkt er meer sprake te zijn van een soort dithering. Ik heb hem momenteel op 92.
Inmiddels heb ik naar aanleiding van deze reactie op een Duits forum de lichtsensor uitgezet en dat maakt echt alle verschil. Ik heb bovendien het idee dat het scherm iedere dag een beetje beter wordt, dus ik begin toch positiever gestemd te raken. Ik weet nog niet of dit trucje ook zal zorgen voor goed beeld overdag. We zullen zien. Natuurlijk blijft wel de kijkhoek nog over die slechter is dan die van het oude scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoho Frankyboy!!!

Ik reageer stellig op jouw zin:
Gelukkig zijn er nu andere modellen/merken die voor minder geld meer te bieden hebben.
Daarop ga ik een direct vergelijk aan. Allemaal zaken die voor mij ZEER ZEER ZEER belangrijk zijn geweest voor de aanschaf van dit toestel. Dat was mij (in reactie op een ander bericht) zels 1000 euro meer waard, het zijn allemaal zaken die ik zeer veel gebruik en achteraf montage is niet mogelijk.

mbt Jouw reactie op Ambilight blijkt echt dat je niet weet waar je over praat.

Maar kom maar terug met een reactie. Okee de Sharp heeft 1080p, maar kom maar op met de andere zaken die dit toestel meer te bieden heeft. En kom niet aan met de prijs, dat interesseert me geen bal, ik geef graag veel geld uit voor iets wat precies aan mijn wensen voldoet.

Voor iedereen die het zelf wil vergelijken,

Klik hier

Dan zie je o.a.
De Sharp heeft een LAGERE:
Helderheid
Contrast Ratio
De Sharp heeft GEEN:
Picture in Picture
DVB/T
Componentingang
30 Watt maar slechts 20 Watt
De Sharp heeft WEL, en dus de Philips niet:
2000 TT-pagina's in geheugen

De Sharp blijkt volgens Kieskeurig overigens wel 2 tuners te hebben, dit was mij volledig onbekend.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Sukkel schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:25:
[...]

Driedubbele tuner bij de Philips...
Objectief gesproken?
Heb 'm aangepast. De gedachte is/was dat de Sharp meer zou hebben, dus was het (driedubbele tuner) bedoelt als overtreffende trap t.o.v. de dubbele tuner van de Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers,

Twee vragen m.b.t. de Philips 37", ik heb 'm thuis staan en ben er zeer tevreden over!
Maar.. als ik een DVD afspeel wil ik de dvd full-screen bekijken en dat lukt niet door de ondertiteling. Als er een ondertiteling is verschuift het beeld naar boven en komt er onderaan een zwart vlak voor de ondertiteling. Hoe kan ik de ondertiteling op het scherm krijgen en toch full-screen de DVD bekijken.

De tweede vraag gaat over het aansluiten van een Toshiba Satellite A110-153 op de TV, als ik dit doe (via S-video) verschijnt het beeld in het grijs, 800 X 600 op het scherm. Verder kan ik geen andere instellingen kiezen. Waarschijnlijk dus een driver nodig hiervoor? Zouden jullie me kunnen vertellen waar ik de juiste driver kan vinden. Zelf heb ik al op veel sites gekeken maar kan er niet uitkomen.

Groeten,
Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

navy-seal schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 23:40:
[...] De 37pf9731 is wel 1080p, maar alleen 24fps. Wat geen problemen oplevert bij kijken naar een blu-ray of hd-dvd. De Ps3 kan1080p met 50fps genereren.
Zou je dat verschil wel kunnen zien? Zo scherp is het menselijk oog toch niet?
Enfin de discussie wel of niet 1080p is al gevoerd, ik wil hem niet nog eens oprakelen.
Nu je 'm toch oprakelt moet je het wel op de juiste manier doen: de 1080p 24 fps is alleen mogelijk als de speler detecteert dat de TV geen 1080p accepteert. Het 1080p signaal wordt dan door de speler omgeschakeld naar 1080i... M.a.w.: als de speler dat niet kan, dan toont de 37PF9731 echt geen 1080p beelden... (dit onafhankelijk van de discussie over het al dan niet waarneeembare kwaliteitsverschil tussen 1080i en 1080p)

edit:
Over de ambilight discussie:
Voor mij is ambilight dé reden om toch voor een Philips te gaan. Ik hoop dan ook van harte dat de beeldkwaliteitsproblemen kinderziektes betreffen die in de volgende generatie zijn opgelost. Anders verliest Philips hier alsnog een klant... (en als de problemen te lang blijven voortduren waardoor het grote publiek er weet van krijgt, nog veel meer klanten)

[ Voor 17% gewijzigd door The_Sukkel op 10-03-2007 16:15 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is de 37pf9731 omgeruild voor een 42pf9831!
Ongelofelijk wat een geweldige kwaliteit en wat een verschil in positieve zin met de 37pf9731.
Mijn zwager heeft de 32pf9731 die is ook heel mooi van kwaliteit en deze grotere broer is daaraan gelijkwaardig.

Heel veel sterkte voor jullie allen en ik hoop dat de problemen ook voor jullie snel tot de verleden tijd zullen behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Jij vind de 42 dus beter als de 37?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

My-life schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 21:43:
Jij vind de 42 dus beter als de 37?
Ja, echt veel beter je weet niet wat je meemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
In welk opzicht? Vertel eens wat meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vespa
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 08:26
Zou ik ook graag willen hebben volgens mij is de beeld kwaliteit duidelijk minder met de nieuwe firmware.
Wie o wie heeft nog 0.48.30.0 Firmware?
Ik zou er heel blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

My-life schreef op zondag 11 maart 2007 @ 00:33:
In welk opzicht? Vertel eens wat meer. :)
Even vooraf, ben een vrouw en nog blond ook maar ik zal een poging tot uitleg wagen *O*

De 42pf9831 is een model van maart 2007 dus van een recente produktiedatum.
De beloofde kijkhoek van 176 graden wordt geheel waargemaakt , daarom hebben we de polonaiseopstelling weer ongedaan gemaakt.
Waar we ook zitten of staan, meters ervan af, zelfs in de keuken, de kwaliteit van het kijken blijft optimaal.
Heel mooie kleuren! Opspattend water bijvoorbeeld in films of reclame fenomenaal.
De full surround op de witte achterplaat geeft een geweldig effect met name in de avonduren als het donker is. Het is net een schilderij.

Bij de 37pf9731 vonden we de fabrieksinstellingen niet optimaal, deze moesten duidelijk aangepast worden zoals ook andere forumleden dit hebben gedaan.
In het eerste topic had een forumlid zijn instellingen gepubliceerd en die hebben wij ook zo ingevoerd. Het hield in dat een fors aantal essentiële instellingen uit moeten worden gezet bij het toestel dat zo wordt geroemd, namelijk:
Digital Natutral Motion, Dynamisch Contrast, DIVR, MPEG Artefect Red, Kleurverbetering, Active Control en de Lichtsensor. Ook de diverse contrasten moesten worden gewijzigd.
Wij waren zeer dankbaar voor deze tip omdat op deze manier nog enig kijkplezier was ondanks de dikke zwarte lamellen en de beruchte vette zwarte wolk.

Bij onze 42pf9831 kunnen al deze bovengenoemde instellingen gewoon aan blijven staan en het enige wat we hebben veranderd is het contrast dat nu op 90 in plaats van 100 staat.
Echt, we weten niet wat ons overkomt zo'n mooi beeld.
Op de 37 hebben we dit met geen enkele instelling zo gezien en reken maar dat we alles hebben geprobeerd.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DIVR=DNR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Maar.... Heb je op de 37" welleens 1080i/p matriaal gekeken? Of je computer aangesloten en die een 1080 signaal door laten geven.
Dit is namelijk het grote voordeel van het 42" toestel die dit niet ondersteund.

Ben blij dat jullie er iig van schik van hebben hoor ;) .

EDIT:
Posts kun je makkelijk editen met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop rechts boven je eigen posts ;) .

En dan nog een vraag trouwens. Kun je die reflecterende rand om het scherm heen nu wel of niet afnemen? En kun je Ambilight Full Surround zo instellen dat de onderste lamp uitgaat?

[ Voor 40% gewijzigd door My-life op 11-03-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

My-life schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:50:
Maar.... Heb je op de 37" welleens 1080i/p matriaal gekeken? Of je computer aangesloten en die een 1080 signaal door laten geven.
Dit is namelijk het grote voordeel van het 42" toestel die dit niet ondersteund.

Ben blij dat jullie er iig van schik van hebben hoor ;) .

EDIT:
Posts kun je makkelijk editen met de [afbeelding] knop rechts boven je eigen posts ;) .
Wij hebben onze computer aangesloten met UTP en gebruiken de Philps Media Manager.
Een aantal weken geleden hadden we nog een Philips DVD-HDR 7300H aangesloten op HDMI van de televisie en het beeld was goed met 1080i.

Inmiddels hebben we de Topfield 6000PVR met 250GB schijf ( satellietreceiver) die nu ook met WIFI in het netwerk zit.
Kan nu de opgenomen films etc. naar mijn PC overzetten en zo nodig op DVD copiëren.

De specificaties van de 42 zijn gelijk aan de 37 behalve de resolutie respectievelijk 1366x768 en 1920x1080 pixels.
Desondanks de 1920x1080 pixels geven zowel de 42 als de 32 ( heeft mijn zwager ) een aantoonbaar beter beeld dan de 37, dus de 1080i heeft wat ons betreft geen meerwaarde.

Dan stel je de onderstaande vraag:
En dan nog een vraag trouwens. Kun je die reflecterende rand om het scherm heen nu wel of niet afnemen? En kun je Ambilight Full Surround zo instellen dat de onderste lamp uitgaat?

Hierop is het antwoord nee, je kunt wel het ambilight in de diverse kleurstellingen laten branden als de tv standby staat.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waarom deze philips hd tv de prijs heeft gewonnen van best product 2006/2007 van europa. En wat die trillingen betreft in 1080i heeft dat niet ook iets te maken met verversings snelheid. Op deze philips is dat maar 3ms ik persoonlijk ben nog geen snellere tegen gekomen. Ook heb ik hem bij de mediamarkt gezien aangesloten op een blu ray demo unit en het zag er fantastisch uit allemaal bij voorbij komende lucht ballonen zag je gewoon de hitte van de vlam af komen. Ik vind het beeld zo helder het lijkt wel of je door het raam naar buiten kijkt en nog vetter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrutinizer
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:23:
[...]

Wij hebben onze computer aangesloten met UTP en gebruiken de Philps Media Manager.
Een aantal weken geleden hadden we nog een Philips DVD-HDR 7300H aangesloten op HDMI van de televisie en het beeld was goed met 1080i.

Inmiddels hebben we de Topfield 6000PVR met 250GB schijf ( satellietreceiver) die nu ook met WIFI in het netwerk zit.
Kan nu de opgenomen films etc. naar mijn PC overzetten en zo nodig op DVD copiëren.

De specificaties van de 42 zijn gelijk aan de 37 behalve de resolutie respectievelijk 1366x768 en 1920x1080 pixels.
Desondanks de 1920x1080 pixels geven zowel de 42 als de 32 ( heeft mijn zwager ) een aantoonbaar beter beeld dan de 37, dus de 1080i heeft wat ons betreft geen meerwaarde.
Dat is weliswaar aangesloten met 1080i maar toch geen 1080 materiaal. Mijn dvd recorder kan ook een geupscaled signaal op 1080i over hdmi weergeven. Ziet er niet slecht uit, maar ik heb met 576p en pixelplus van de TV een veel mooier beeld. Ik heb tevens een HD-DVD speler die echt 1080i materiaal weergeeft en dat is echt spectaculair op dit scherm...

S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrutinizer
Vespa schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:01:
Zou ik ook graag willen hebben volgens mij is de beeld kwaliteit duidelijk minder met de nieuwe firmware.
Wie o wie heeft nog 0.48.30.0 Firmware?
Ik zou er heel blij mee zijn.
Ik heb hem nog op mijn harde schijf staan. Mail even een email adres als je hem nog nodig hebt. Ik weet overigens niet of je straffeloos kunt/mag downgraden?

S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 00:00
Wat ik me nu afvraag of de mindere beeldkwaliteit echt is te danken aan het nieuwe scherm zelf of aan de software. Als je namelijk leest wat er gewijzigd is in de laatste release, dan staat daar heel nadrukkelijk bij dat er zaken aan de beeldkwaliteit zijn aangepast. En ik weet dat ook bij andere modellen software is geweest waarvan de beeldkwaliteit eerder slechter dan beter werd.
Is er dus iemand die alleen de 087 software heeft geladen en zo ja wat is de ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 00:00
Scrutinizer schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:08:
[...]

Ik heb hem nog op mijn harde schijf staan. Mail even een email adres als je hem nog nodig hebt. Ik weet overigens niet of je straffeloos kunt/mag downgraden?

S.
Volgens mij kun je niet terug. Daarbij heb je de hulp van Philips bij nodig.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Tipje over beeldkwaliteit: ik heb de scherpte van m'n UPC signaal van 5 naar 6 gezet, wereld van verschil. UPC mediabox is nu exact net zo scherp als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waarom deze philips hd tv de prijs heeft gewonnen van best product 2006/2007 van europa. En wat die trillingen betreft in 1080i heeft dat niet ook iets te maken met verversings snelheid. Op deze philips is dat maar 3ms ik persoonlijk ben nog geen snellere tegen gekomen. Ook heb ik hem bij de mediamarkt gezien aangesloten op een blu ray demo unit en het zag er fantastisch uit allemaal bij voorbij komende lucht ballonen zag je gewoon de hitte van de vlam af komen

Fijn dat iemand reafeert wat ik dus bedoelde was dat deze hd tv die prijs toch niet voor niets heeft gewonnen of wel soms. En hoe kan een groter beeldscherm met minder resolutie beter beeld hebben. Ik persoonlijkl denk dat je dan naar de verkeerde dingen kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 21:06:
Vandaag is de 37pf9731 omgeruild voor een 42pf9831!
Heb je bij moeten betalen,
deze is weer een paar honder euro duurder dan de 37PF9731D/10,
of heb je hem gewoon omgeruild zonder bij betaling??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bandietjeoo7 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:56:
[...]

Heb je bij moeten betalen,
deze is weer een paar honder euro duurder dan de 37PF9731D/10,
of heb je hem gewoon omgeruild zonder bij betaling??
Vanaf het eerste begin zijn we zwaar in onderhandeling gegaan zowel met Philips alsook met de winkel.
Uiteindelijk was Philips ertoe bereid om het bedrag dat we voor de TV hebben betaald te crediteren aan de winkel.
Vanuit coulance hebben we uiteindelijk een bedrag van 50 euro bijbetaald.
De 42 is inmiddels al fors in prijs gedaald en de prijs die je op internet ziet staan bij de diverse zaken is feitelijk al lager dan we in december voor de 37 hebben betaald.

Al met al toch een goede service gekregen van zowel Philips alsook van BCC.
Chapeau voor beiden!

Ik hoop voor alle gedupeerden op dit forum dat er eveneens tot een goede aanvaardbare oplossing wordt gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Daar komt de mijne ook weg.
12 Dec gekocht en de 17e geleverd.
Ik heb vorige week gebeld , en vanmorgen nog een maal ze zouden er spoed achter zetten.
Het zal mij benieuwen wat er uit rolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrutinizer
Ik lees de volgende reactie op http://kieskeurig.nl/revi...73E76C125713100526165.htm (maarten74)
Afgelopen zaterdag belde het bedrijf mij dat de reparatie komt uitvoeren. Aanvankelijk was het de bedoeling dus om het LCD panel te vervangen. Echter, het bedrijf heeft nieuwe instructies gekregen van Philips.

Ik krijg nu alleen een software update!! Het blijkt dat de software het lcd-backlight op 50% 'vermogen' zet. En dat is te weinig. Het gaat idd om een SHARP panel. En tv's van andere merken waarin dit panel gebruikt wordt, krijgt het backlight 80% 'vermogen'. Daardoor komen de lampen op de juiste bedrijfstemperatuur en verdwijnen de strepen! Dat is in het kort de uitleg die ik kreeg van het reparatiebedrijf. Ze komen maandag 12-3 deze software-update aan huis installeren.
Dus ik ben benieuwd... (11-03-2007)
Weet iemand daar meer van?

Lekker dan, ik heb net een nieuw panel gekregen. Een fatsoenlijke BIOS update zodat het goed gaat werken kan ik dan wel op mijn buik schrijven natuurlijk want dan hebben maar weinig mensen zo'n nieuw panel. Wat nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scrutinizer schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:19:
Ik lees de volgende reactie op http://kieskeurig.nl/revi...73E76C125713100526165.htm (maarten74)

[...]

Weet iemand daar meer van?

Lekker dan, ik heb net een nieuw panel gekregen. Een fatsoenlijke BIOS update zodat het goed gaat werken kan ik dan wel op mijn buik schrijven natuurlijk want dan hebben maar weinig mensen zo'n nieuw panel. Wat nu..
Morgen komen ze van Technorep bij mij. Ze gaven inderdaad aan nieuwe instructie's te hebben, dus alleen software.
Daarop heb ik gezegd dat ze dan niet moeten komen! Ik wil een nieuw panel.

Nu komen ze dus morgen het panel wel vervangen. Wat ze dan verder nog doen moeten ze zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:40:
[...]

Morgen komen ze van Technorep bij mij. Ze gaven inderdaad aan nieuwe instructie's te hebben, dus alleen software.
Daarop heb ik gezegd dat ze dan niet moeten komen! Ik wil een nieuw panel.

Nu komen ze dus morgen het panel wel vervangen. Wat ze dan verder nog doen moeten ze zelf weten.
Is dat nou wel wijs om te doen? Een ander paneel kan toch altijd nog?
Hoewel ik me wel afvraag hoe je dit oplost met meer vermogen aan de lampen, lijkt mij dat je dan het contrast en de helderheid moet verlagen en dat je dan weer hetzelfde hebt. Maar goed dat zal je dan moeten afwachten, als het werkt zou het natuurlijk mooi zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rene,

uit andere fora (w.o. Duitsland) blijkt dat het alleen maar slechter wordt! Naar mijn huidige panel is niet meer te kijken. Dus.... nieuw panel en nieuwe inregel.

Voorlopig krijg ik toch steeds meer het gevoel mij sterk bekocht te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja,vind het ook allemaal behoorlijk minder.
Wordt die software in Duitsland al gebruikt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:07:
Tja,vind het ook allemaal behoorlijk minder.
Wordt die software in Duitsland al gebruikt dan?
In Dld worden nu ofiicieel geen panels meer vervangen! Philips gooit er nieuwe software op, dus geen "update", hierdoor zou de kerstboom moeten "verbranden" waarna deze na 1 week niet meer zichtbaar zou moeten zijn.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste