Misschien makkelijk als je hier een link plaatst naar die andere fora?
Wat is het verschil tussen nieuwe software en een "update"? De firmware wordt toch altijd compleet vervangen? Is er al bekend welk versienummer die nieuwe software heeft?Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:15:
[...]
In Dld worden nu ofiicieel geen panels meer vervangen! Philips gooit er nieuwe software op, dus geen "update", hierdoor zou de kerstboom moeten "verbranden" waarna deze na 1 week niet meer zichtbaar zou moeten zijn.
Naar ik begrijp zijn er twee software updates:Mr Magic schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:12:
[...]
Wat is het verschil tussen nieuwe software en een "update"? De firmware wordt toch altijd compleet vervangen? Is er al bekend welk versienummer die nieuwe software heeft?
0.48.30.0 --> 0.87.0.0
en
3.0.1.31 --> 3.0.1.37
Die laatste kan je niet zelf doen.
S.
Als je BX31E-0.48.30.0 hebt zou ik het maar zo laten nieuwe versie is geen verbetering alleen maar slechter heb de ouwe teruggezet ben weer tevreden.
Ja ik las het. Die tweede kan niet via USB gedaan worden helaasScrutinizer schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:31:
[...]
Naar ik begrijp zijn er twee software updates:
0.48.30.0 --> 0.87.0.0
en
3.0.1.31 --> 3.0.1.37
Die laatste kan je niet zelf doen.
Ik las ook nog dit:
Raar verhaal... een soort aanslag die zou verbranden door de hogere instelling van het backlight in de nieuwe 3.0.1.37 software.Aussage vom Philips Support:
Upgrade der version 3.0.1.31 auf 3.0.1.37 erhöht die Helligkeit des Backlights. (z. Z. nur durch Einschicken des Gerätes möglich)
Im Panel selbst wird eine "sogenannte Niederschlagsabsetzung" das Durchleuchten verhindern. Je länger das Gerät "läuft", desto schneller verschwindet das Blacklight-Phänomen! Wartezeit: mindestens 1 . Woche
Verwijderd
Wat er nu wordt gezegd door de Duitse Info-lijn.
De backlight staat bij onze lcd standaard op 50 % terwijl andere lcd's met dit Sharp-panel op backlight 80 % staan.
Doordat de lampen dus niet warm genoeg worden komt er een aanslag op het backlight. Door deze nu naar 80 % te brengen zou deze aanslag moeten weg branden. Daarom zegt Philips nu dat je het 1 week aan moet kijken, daarna zou het voorbij moeten zijn.
Dit komt dus overeen met het verhaal op Kieskeurig.
Ik ben dus nu toch aan het twijfelen. De nieuwe panels zijn niet van onverdeeld succes, maar ik heb nog bedongen dat er een nieuw panel in komt terwijl Philips dit niet meer wil.
Als ik mijn panel morgen dus niet laat vervangen zal het dus NOOIT meer vervangen worden. Dus ik twijfel.
De backlight staat bij onze lcd standaard op 50 % terwijl andere lcd's met dit Sharp-panel op backlight 80 % staan.
Doordat de lampen dus niet warm genoeg worden komt er een aanslag op het backlight. Door deze nu naar 80 % te brengen zou deze aanslag moeten weg branden. Daarom zegt Philips nu dat je het 1 week aan moet kijken, daarna zou het voorbij moeten zijn.
Ik ben dus nu toch aan het twijfelen. De nieuwe panels zijn niet van onverdeeld succes, maar ik heb nog bedongen dat er een nieuw panel in komt terwijl Philips dit niet meer wil.
Als ik mijn panel morgen dus niet laat vervangen zal het dus NOOIT meer vervangen worden. Dus ik twijfel.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 20:30 ]
Hrm als ik dit zo lees ga ik toch eens klagen denk ik dat ik het oude panel terug wil. De fletse hoek wil ik als het een beetje kan toch graag weer kwijt.
De "andere" software-versie kun je vinden in het info-menu:
- toets 1 2 3 6 5 4 op de a.b.
- blader met pijltje omlaag naar pagina 8
- achter 8.6 Standby SW staat een versie
Bij mij is dit 3.0.1.31 (mijn panel is niet vervangen)
Welke versie is dit bij mensen van wie het panel wel vervangen is?
Verwijderd
Bij mij is het paneel WEL vervangen en de software versie is hetzelfde (dus ook 3.0.1.31). Het schijnt dat de TV's die "gerepareerd" zijn zonder een vervangen paneel een andere software versie hebben gekregen... (3.0.1.37)Mr Magic schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:16:
Bij mij is het scherm vervangen en het is nog steeds 3.0.1.31.Mr Magic schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:16:
Waarschjinlijk is dit ook niet nodig, want het nieuwe scherm zou het aanslagprobleem niet hebben, dus hoeft er ook niet van 50% naar 80% gegaan te worden althans dat denk ik...
Je kunt toch afspreken dat je eerst de software laat vervangen en indien binnen een/twee weken geen verbetering alsnog het panel wordt vervangen?Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 20:22:
Wat er nu wordt gezegd door de Duitse Info-lijn.
Ben wel zeer nieuwsgierig of dit 80% verhaal een oplossing biedt?
Ik zie nu namelijk ook steeds langer strepen. Nog niet aangemeld bij Philips. En als ik de verhalen over lees over die nieuwe schermen word ik helemaal niet vrolijk!
stoppen met het kopen van philips producten is wellicht een beter idee.
heb het gevoel dat elk kalender jaar die meuk slechter van kwaliteit wordt.
heb het gevoel dat elk kalender jaar die meuk slechter van kwaliteit wordt.
Bovenstaand een bericht van Maarten74 op Kieskeurig.
Monteur is langs geweest.
Oorzaak van de strepen is dus dat de lampen niet op de juiste bedrijfstemp komen. Daardoor slaat er koper neer op de buizen en dat veroorzaakt de strepen.
De nieuwe software zorgt ervoor dat de lampen op de juiste bedrijfstemp komen. Monteur heeft Dynamic Contrast uitgeschakeld en de lichtsensor uitgeschakeld. Dit moet ik zeker een week zo laten staan. Dan komen de lampen op de juiste temp en verdampt de koper aanslag weer. Dan moet het probleem opgelost zijn. Daarna kan ik dynamic constrast en de lichsensor weer inschakelen. (12-03-2007)
Hij heeft zoals bekend geen nieuw paneel ontvangen, maar een software-update. Ben benieuwd hoe dit afloopt. Dit geeft enigszins hoop of niet?
http://www.kieskeurig.nl/review/41B1258FE8973E76C125713100526165.htm
Verwijderd
Jongens,
vertel t mij eens.
Zal ik wel of niet een nieuw panel laten inbouwen!?
Is het nieuwe panel echt zoveel slechter?
vertel t mij eens.
Verwijderd
Misschien even wachten?Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 11:09:
Jongens,
vertel t mij eens.
Ik vind het nieuwe panel zowel beter als slechter (jawel!).
Beter is voor mij de weergave van hoge kwaliteitsbeelden via hdmi en xbox360: deze zijn helderder/meer sprankelend. Maar ik ben minder tevreden over de weergave van mindere kwaliteitssignalen, zowel qua kleuren als bij bewegingen. Niet dat het slecht is, maar juist met sd vond ik de tv er uit springen tov andere tvs. Misschien dat ik nog meer moet kijken naar de instellingen en misschien komen er nog firmware updates die de beeldkwaliteit verbeteren.
Verder is de inkijkhoek inderdaad slechter, alleen is dat voor mij persoonlijk minder een punt.
Al met al: als de truc met de fellere backlight/wegbranden van het koper werkt zou dat mijn voorkeur hebben. Maar wat betekent een fellere backlight voor de beeldkwaliteit?
De meningen over het nieuwe panel zijn nogal verdeeld of de ene heeft hogere eisenVerwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 11:09:
Jongens,
vertel t mij eens.
en betere ogen dan de ander.
Ik ben absoluut niet tevreden met het nieuwe panel.
Als ik er recht voor zit is het beeld eigelijk super te noemen , maar schuif ik + of - 30 graden op , op de bank is het beeld gewoon belaberd.(zelfs mijn moeder die zeer slecht zicht heeft ziet het terwijl ze toen de tv net geleverd was zei wat een mooi beeld als het niet was , en dat uit dezelfde kijkhoek want ze zit altijd op dezelfde stoel)
Kleuren vervagen , gezichten worden flets roze met licht grijs, langs de teksten bij tv en dvd beeld een dunne rand , ps2 aangesloten via de scart is slechter als bij het vorige scherm.
Maar het ergste vind ik dat ik links en rechts in het beeld , bij donkere beelden witte vlekken aan de zijkant van het beeld heb , ook op het duitse forum zijn er 2 of 3 die dat zien.
Net of er licht via de zijkanten het beeld op straalt.
Ik heb daarom ook mijn leverancier verzocht om deze tv om te ruilen , liefst voor een ander merk.
Nogmaals de meningen zijn verdeeld , maar dit is mijn oordeel over het nieuwe panel.
Ik zou als ik jou was niet het nieuwe panel nemen, als het op is te lossen met een SW update dan zou ik dat doen, al kan ik me het niet voorstellen dat dat het probleem op zou lossen,
zoals ze dat op het duitse forum ook al zeggen, hoe moet een SW een HW probleem oplossen.
Precies, en wat doet het in de loop van de jaren met je scherm??Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 12:05:
[...]
Maar wat betekent een fellere backlight voor de beeldkwaliteit?
[ Voor 21% gewijzigd door bandietjeoo7 op 13-03-2007 13:17 ]
Verwijderd
hier ook alleen software geupdate,
hij had wel al heel wat schermen verwisseld, maar nu moest ie alleen software updaten en binnen 2 weken zullen de strepen zijn weggebrand
volgens philips....
ik moet wel zeggen dat het al wel ietsje minder is na een uur ofzo
hij had wel al heel wat schermen verwisseld, maar nu moest ie alleen software updaten en binnen 2 weken zullen de strepen zijn weggebrand
Verwijderd
Is koperdamp niet bijzonder giftig? Ik zou voorlopig maar bij je tv wegblijven....Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 13:49:
hier ook alleen software geupdate,
hij had wel al heel wat schermen verwisseld, maar nu moest ie alleen software updaten en binnen 2 weken zullen de strepen zijn weggebrandvolgens philips....

Verwijderd
de vlekken zijn al bijna wegVerwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:08:
[...]
Is koperdamp niet bijzonder giftig? Ik zou voorlopig maar bij je tv wegblijven....
discovery channel is een aanrader voor het uitbranden...
Mijn reparatie staat voor aanstaande zaterdag gepland, maar ik denk dat n.a.v. alle berichten hier toch maar ga vragen naar de software update. Laat het nieuwe paneel nog maar ff wachten.
Ik zal morgen eens gaan bellen.
@luukh
De vlekken verdwijnen dus relatief snel? Geldt dat ook voor de "lamellen" die te zien zijn? Het is dus geen wishful thinking?
@luukh
De vlekken verdwijnen dus relatief snel? Geldt dat ook voor de "lamellen" die te zien zijn? Het is dus geen wishful thinking?
[ Voor 23% gewijzigd door Killkees op 13-03-2007 18:13 ]
Weet je zeker dat het permanent is? Bij mijn oude scherm was dat ook altijd als ik de TV een tijd aan had staan. Maar als ik hem 's nachts uitzette en de volgende avond weer aanzette was het "Kiekeboe, daar zijn we weer....."Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:10:
[...]
de vlekken zijn al bijna weg
discovery channel is een aanrader voor het uitbranden...
Verwijderd
Hallo,
Bij ons is een aantal weken het panel vervangen. Eerste indruk: prachtig helder beeld. Details 'knallen' bijna van het scherm af. Echter de kijkhoek is afgenomen...Nu zitten wij wel recht voor het scherm, maar toch.......het vorige panel had dit minder. Mij is tijdens de reparatie (die overigens keurig door TVA is uitgevoerd, klasse!) opgevallen dat het nieuwe panel iets donkderder en meer glanst is dan het oude panel....
Nu is mijn vraag : neemt door de wijziging van de backlightinstelling (van 50% naar 80%) ook bij de oude panels de kijhoek af? D.w.z. dat het panel hier gevoeliger voor is geworden? Na de vervanging van mijn oude panel door het nieuwe panel is mij namelijk opgevallen dat ook bij mij de backlight is toegenomen. Zou het zo kunnen zijn dat onafhankelijk van wel of geen nieuw panel de nieuwe firmware-upgrade 0.87 het backlight verhoogt naar 80%??
In ieder geval is wel duidelijk dat de communicatie vanuit philips erg beperkt is en dat bij een toestel in deze prijsklasse niet alleen een degelijke fix op zijnj plaats is, maar dat philips zich ook verantwoordelijk voelt om zijn/haar klanten goed te informeren. Zonder 'ons' kunnen ze dit soort dure toestellen namelijk ook niet verkopen.
Bij ons is een aantal weken het panel vervangen. Eerste indruk: prachtig helder beeld. Details 'knallen' bijna van het scherm af. Echter de kijkhoek is afgenomen...Nu zitten wij wel recht voor het scherm, maar toch.......het vorige panel had dit minder. Mij is tijdens de reparatie (die overigens keurig door TVA is uitgevoerd, klasse!) opgevallen dat het nieuwe panel iets donkderder en meer glanst is dan het oude panel....
Nu is mijn vraag : neemt door de wijziging van de backlightinstelling (van 50% naar 80%) ook bij de oude panels de kijhoek af? D.w.z. dat het panel hier gevoeliger voor is geworden? Na de vervanging van mijn oude panel door het nieuwe panel is mij namelijk opgevallen dat ook bij mij de backlight is toegenomen. Zou het zo kunnen zijn dat onafhankelijk van wel of geen nieuw panel de nieuwe firmware-upgrade 0.87 het backlight verhoogt naar 80%??
In ieder geval is wel duidelijk dat de communicatie vanuit philips erg beperkt is en dat bij een toestel in deze prijsklasse niet alleen een degelijke fix op zijnj plaats is, maar dat philips zich ook verantwoordelijk voelt om zijn/haar klanten goed te informeren. Zonder 'ons' kunnen ze dit soort dure toestellen namelijk ook niet verkopen.
Hoi, dit is geen antwoord op je vraag maar ik heb exact dezelfde ervaring, ik heb hierover ook gisteren een klacht bij Philips ingediend, heb jij dit ook al gedaan?Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:07:
Hallo,
Verwijderd
Hoi,edjetfsi schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:16:
[...]
Hoi, dit is geen antwoord op je vraag maar ik heb exact dezelfde ervaring, ik heb hierover ook gisteren een klacht bij Philips ingediend, heb jij dit ook al gedaan?
Gisteren gebeld met philips. Ook gezegd dat ik dit onderwerp kassa- of radar-waardig vind. Aangegeven dat ik een uitgebreidere reactie verlang dan tot nu toe. Moest nog vragen naar de garantieverlenging ook......ik snap die houding van philips niet zo goed...we hebben nagenoeg het 'vlaggeschip' van de philips lcd-tv's gekocht. Zo voelt het nu niet....
Verwijderd
Zo, daar ben ik dan weer.
Het was maar een vluggertje, duurde maar 40 minuten.
Technorep kwam binnen, voerde gelijk de aparte update uit en zette vervolgens de tv terug naar fabrieksinstellingen. Vervolgens moest ik 'm bijna vasthouden, anders was hij gevallen van de schrik.
Zijn conclusie: Niet meer te redden met alleen de aparte update. Hij was dus erg blij dat ik had aangedrongen op het vervangen van het display, hierdoor had hij het panel bij zich, anders was hij er apart voor terug gekomen.
Het nieuw scherm is dus ook van Sharp, type LK370D3LZ43, het oude type was: LK370D3LZ33. Voor het vervangen heeft hij eerst het panelnummer verandert.
Dus...........nieuw scherm en nieuwe update.
Gevolg.............
Super beeld,
Super helder,
Qualitatietief i.m.o. gelijkwaardig aan oude panel,
GEEN last van kleinere kijkhoek.
Minpunt:
Bron bij helderheid op 100 bij lichte beelden, maar ik heb 'm nu op 95 staan.
Ik ben tevreden........op dit moment.
Het was maar een vluggertje, duurde maar 40 minuten.
Technorep kwam binnen, voerde gelijk de aparte update uit en zette vervolgens de tv terug naar fabrieksinstellingen. Vervolgens moest ik 'm bijna vasthouden, anders was hij gevallen van de schrik.
Zijn conclusie: Niet meer te redden met alleen de aparte update. Hij was dus erg blij dat ik had aangedrongen op het vervangen van het display, hierdoor had hij het panel bij zich, anders was hij er apart voor terug gekomen.
Het nieuw scherm is dus ook van Sharp, type LK370D3LZ43, het oude type was: LK370D3LZ33. Voor het vervangen heeft hij eerst het panelnummer verandert.
Dus...........nieuw scherm en nieuwe update.
Gevolg.............
Super beeld,
Super helder,
Qualitatietief i.m.o. gelijkwaardig aan oude panel,
GEEN last van kleinere kijkhoek.
Minpunt:
Bron bij helderheid op 100 bij lichte beelden, maar ik heb 'm nu op 95 staan.
Ik ben tevreden........op dit moment.
Ik wacht nog op reactie. Ik heb overigens ook gevraagd om de extra garantie. Daar heb ik al eerder een antwoord over ontvangen. Dat was echter volgens Philips een onzin verhaal, zou alleen gelden als het toestel een jaar oud was, en dan kreeg je wel een jaar extra...Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:22:
[...]
Hoi,
Gisteren gebeld met philips. Ook gezegd dat ik dit onderwerp kassa- of radar-waardig vind. Aangegeven dat ik een uitgebreidere reactie verlang dan tot nu toe. Moest nog vragen naar de garantieverlenging ook......ik snap die houding van philips niet zo goed...we hebben nagenoeg het 'vlaggeschip' van de philips lcd-tv's gekocht. Zo voelt het nu niet....
Verwijderd
vlekken zijn echt weg nu....Killkees schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 18:12:
Mijn reparatie staat voor aanstaande zaterdag gepland, maar ik denk dat n.a.v. alle berichten hier toch maar ga vragen naar de software update. Laat het nieuwe paneel nog maar ff wachten.
@luukh
ook na uitzetten..
wat bedoel je met lamellen?
hele dunne streepjes?
die onstaan voornml bij blauw beeld zonder ingang (storing via de scart voora)
als ik van sat(scart naar) HDMI ga (zit niks op) krijg ik heel mooi blauw beeld en zodra de info balk weg gatt zieje hele kleien streepjes(storing)
als ik van dvd (component aangesloten) naar hdmi ga dan is die storing er niet...
hoe dan ook beeld is perfect....
Met lamellen doel ik op het feit dat ik bij een egaal blauw beeld horizontale balken/strepen/vlekken kan zien. (vrij moeilijk zichtbaar, maar lijken erger te worden)Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:32:
[...]
vlekken zijn echt weg nu....
ook na uitzetten..
wat bedoel je met lamellen?
hele dunne streepjes?
die onstaan voornml bij blauw beeld zonder ingang (storing via de scart voora)
als ik van sat(scart naar) HDMI ga (zit niks op) krijg ik heel mooi blauw beeld en zodra de info balk weg gatt zieje hele kleien streepjes(storing)
als ik van dvd (component aangesloten) naar hdmi ga dan is die storing er niet...
hoe dan ook beeld is perfect....
Kan ik concluderen dat
a. bij panelen die al langere tijd in gebruik zijn en relatief grote vlekken hebben, de software update (van 50% naar 80% backlight) niet meer helpt en het paneel vervangen moet worden
b. panelen die kort in gebruik zijn en minder last hebben van vlekken, op oplossing bestaat uit slechts het aanpassen van het backlight dmv een software upgrade
Verwijderd
ik heb heb al sinds oktober en had best erge vlekken.Killkees schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:03:
[...]
Met lamellen doel ik op het feit dat ik bij een egaal blauw beeld horizontale balken/strepen/vlekken kan zien. (vrij moeilijk zichtbaar, maar lijken erger te worden)
Kan ik concluderen dat
a. bij panelen die al langere tijd in gebruik zijn en relatief grote vlekken hebben, de software update (van 50% naar 80% backlight) niet meer helpt en het paneel vervangen moet worden
b. panelen die kort in gebruik zijn en minder last hebben van vlekken, op oplossing bestaat uit slechts het aanpassen van het backlight dmv een software upgrade
upgrade gaat zelfs via usb stick
Verwijderd
Ik heb mijn paneel laten vervangen, en inmiddels bij Philips aangekaart dat ik niet akkord ga met de reparatie. Nu sturen ze weer iemand langs. Ik hou jullie op de hoogte wat het nu weer gaat worden.
Verwijderd
Ik heb datzelfde ongeveer twee weken geleden gedaan (e-mail naar klantenservice) en naast het standaard automatische mailtje dat het bericht is aangekomen heb ik een ("handmatig") mailtje terug gehad waarin staat dat het naar de desbetreffende afdeling is doorgestuurd die hier over gaat en ik binnenkort door iemand daarover wordt gebeld.Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 09:26:
Ik heb mijn paneel laten vervangen, en inmiddels bij Philips aangekaart dat ik niet akkord ga met de reparatie. Nu sturen ze weer iemand langs. Ik hou jullie op de hoogte wat het nu weer gaat worden.
Tot op heden echter nog geen reactie gehad...
ook is mij trouwens voordat het paneel vervangen werd beloofd door Philips dat er een jaar extra garantie op het paneel zou komen na vervanging; echter heb ik daar ook niets meer over gehoort...
Verwijderd
nee nog helemaal niet. Misschien is iedereen wat lamgeslagen? Je zou bijna aan jezelf gaan twijfelen (teveel eisen stellen aan een toestel?), maar dit is toch echt niet zo.
Heeft iemand deze situatie al gemeld bij een programma als kassa? Ben toch wel benieuwd wat dat oplevert aan reacties.....
Heeft iemand deze situatie al gemeld bij een programma als kassa? Ben toch wel benieuwd wat dat oplevert aan reacties.....
Waar kan ik dat vinden?Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 21:24:
Waar ik hier niemand over hoor , maar op het duitse forum wel , is de lichte waas aan de linker en rechterkant van het scherm.
Wil dus graag weten welk panel ik erin heb hangen.
Na 6 dagen een standaard mail terug gehad dat de e-mail ter informatie word doorgeven aan de betreffende afdeling.Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 13:56:
Wat is het ineens stil op dit forum?
Heeft er iemand nog feedback gekregen van Philips?
Ook laat BCC niets van zich horen
Ze hebben het druk enzo ik moet maar ff geduld opbrengen.
Net of hun geduld hadden met het incaseren van mijn zwaar verdiende euros.
Ik niet mischien iemand anders.Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 14:04:
Heeft iemand deze situatie al gemeld bij een programma als kassa?
[ Voor 44% gewijzigd door bandietjeoo7 op 15-03-2007 14:17 ]
Ik denk dat je ze maar beter even kan bellen. Ik had ook gemeld bij klantenservice dat ik niet akkoord kon gaan en kreeg hetzelfde te horen als jij. Ik heb net de klantenservice weer gebeld en die zeiden dat ze geprobeerd hadden om contact met mij op te nemen (uhuh..). Maar ze hadden wel nieuws: de desbetreffende afdeling (commercie) had inmiddels na een week laten weten dat ze niets voor mij kunnen doen en dat de reparateur het verder af moet handelen.Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:46:
[...]
Ik heb datzelfde ongeveer twee weken geleden gedaan (e-mail naar klantenservice) en naast het standaard automatische mailtje dat het bericht is aangekomen heb ik een ("handmatig") mailtje terug gehad waarin staat dat het naar de desbetreffende afdeling is doorgestuurd die hier over gaat en ik binnenkort door iemand daarover wordt gebeld.
Tot op heden echter nog geen reactie gehad...
ook is mij trouwens voordat het paneel vervangen werd beloofd door Philips dat er een jaar extra garantie op het paneel zou komen na vervanging; echter heb ik daar ook niets meer over gehoort...
Dus ik heb het kastje weer opgehangen en de muur gebeld. Deze heeft de klacht genoteerd en gaat nu het kastje bellen om te vragen wat ze moeten doen en daarna neemt de muur over een paar dagen weer contact met me op (uhuh..). Ze konden niet precies zeggen over hoeveel dagen, want dat hangt van het kastje af.

[ Voor 3% gewijzigd door Scrutinizer op 15-03-2007 14:49 ]
Die brief heb ik intussen wel binnen. Ik wacht iig nog even met klagen tot ik ergens solide info hoor dat de oude panels met software update wel perfect gaan werken.Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:46:
[...]
Verwijderd
Nou de heren van ESK zijn net weg. Ik had dus het probleem met de strepen. Hij heeft wat met de instellingen zitten rommelen (ging zo snel dat ik het niet kon volgen).
Vervolgens installeerde hij de nieuwste software update 0.87.0.0. en veranderde hij de settings in mijn tv oa Dynamic contrast en lichtsensor uit en stelde wat waardes bij.
Dit een week laten staan (totdat de strepen weg zijn) en vervolgens je eigen instellingen weer terugzetten.
De andere software versie bleef staan op 3.0.1.31.
Hij zei dat er klachten waren over de nieuwe panelen en dat men dit niet meer vervangt.
Ik wacht even rustig een week of wat en zal dan kijken of inderdaad alle strepen wegblijven.
Vervolgens installeerde hij de nieuwste software update 0.87.0.0. en veranderde hij de settings in mijn tv oa Dynamic contrast en lichtsensor uit en stelde wat waardes bij.
Dit een week laten staan (totdat de strepen weg zijn) en vervolgens je eigen instellingen weer terugzetten.
Hij zei dat er klachten waren over de nieuwe panelen en dat men dit niet meer vervangt.
Ik wacht even rustig een week of wat en zal dan kijken of inderdaad alle strepen wegblijven.
Verwijderd
Hoi balda,Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 15:36:
Nou de heren van ESK zijn net weg. Ik had dus het probleem met de strepen. Hij heeft wat met de instellingen zitten rommelen (ging zo snel dat ik het niet kon volgen).
wel erg vreemd dat de eigenaren van een nieuw panel niets vernemen van philips over deze 'bekendheid met klachten over de nieuwe panelen........en belangrijker nog; hoe gaan ze dit dan oplossen? Oud panel er in? Of toch een LG-panel zoals de eerste serie LCD's voordat de hype toesloeg en ze niet meer konden voldoen aan de vraag.
Verwijderd
@Balda
Dus met andere woorden als jij je instellingen hier post kunnen we het zelf ook???
Dus met andere woorden als jij je instellingen hier post kunnen we het zelf ook???
Verwijderd
Daar komt het dus wel op neer. Het enige wat ik niet zo snel zag was dat hij met een vinger vlugge toetsen combi in een menu zat waar ik niet in kom (zonder code) Ook daar veranderde hij wat instellingen maar zoals gezegd ging het erg snel. Ik zal zometeen even wat instellingen plaatsen.Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 16:16:
@Balda
Dus met andere woorden als jij je instellingen hier post kunnen we het zelf ook???![]()
Verwijderd
Hoi,Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 12:26:
Je kunt het type LCD paneel checken door de volgende toetsen combinatie in te toetsen op je remote: 0 6 2 5 9 6 en dan de i+ toets. Vervolgens kom je in het onderhoudsmenu, de rest wijst zichzelf wel uit denk ik.
Suc6
Hierboven toegang tot het menu, wat hierin te wijzigen blijft natuurlijk onduidelijk....
Volgens mij is dat wel belangrijk natuurlijk. Ik kan me niet voorstellen dat alleen een softw. update het probleem oplost. Dus dan zijn de menu instellingen mogelijk niet meer belangrijk. Er zal toch in het service menu een en ander zijn gewijzigt inderdaadVerwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 16:29:
[...]
Daar komt het dus wel op neer. Het enige wat ik niet zo snel zag was dat hij met een vinger vlugge toetsen combi in een menu zat waar ik niet in kom (zonder code) Ook daar veranderde hij wat instellingen maar zoals gezegd ging het erg snel. Ik zal zometeen even wat instellingen plaatsen.
Daar heb ik al gekeken maar kon daar geen type aanduiding vinden.Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 16:41:
[...]
Hoi,
Hierboven toegang tot het menu, wat hierin te wijzigen blijft natuurlijk onduidelijk....
Zal het nog een checken.
Verwijderd
niet om het een of ander maar de posts worden nu wat vaag...
Nieuwe firmware-update 0.87 is dus de basis voor aanpassingen aan het oude scherm. Waarschijnlijk leidt deze update tot verhoging van backlight-niveau. Aanvullende aanpassingen in het servicemenu zorgen voor verdere verbetering. Ik heb een nieuw scherm, maar ben wel benieuwd naar een aantal waardes in dit menu bij gebruikers met het originele scherm.
*1 van de opties in het servicemenu is options-> display -> screen-> bij mij staat hier 087 en type: 37 LCD SHARP FHD V3 VE1....hoe zit dat bij anderen?
*dimming backlight staat op 'on' hoe zit dat bij anderen?
Nieuwe firmware-update 0.87 is dus de basis voor aanpassingen aan het oude scherm. Waarschijnlijk leidt deze update tot verhoging van backlight-niveau. Aanvullende aanpassingen in het servicemenu zorgen voor verdere verbetering. Ik heb een nieuw scherm, maar ben wel benieuwd naar een aantal waardes in dit menu bij gebruikers met het originele scherm.
*1 van de opties in het servicemenu is options-> display -> screen-> bij mij staat hier 087 en type: 37 LCD SHARP FHD V3 VE1....hoe zit dat bij anderen?
Verwijderd
Dit is toch echt gewoon ongelooflijk. Wat een zooitje maken ze ervan bij Philips.
Ik heb dus een nieuw (!) scherm, natuurlijk zwaar ontevreden met de kwaliteit daarvan.
Had ik gewacht, had ik waarschijnlijk (!) de lamellen eruit kunnen branden (Koperdampen -> klinkt gezond?). Twee software versie waarvan we niet weten waar ze voor bedoeld zijn .....
En het was toch zo'n perfect toestel.
Anyways; ik heb dus al twee keer deze zaken gemeld bij Radar en Kassa, maar zie er nog niets van terug. Ik hoop dat ik wat meer medestanders kan vinden, want anders wordt het nooit wat. Wij zijn er waarschijnlijk niet mee geholpen (wellicht ook wel), maar het kan in de toekomst wellicht ergens voor dienen.
Ik heb dus een nieuw (!) scherm, natuurlijk zwaar ontevreden met de kwaliteit daarvan.
Had ik gewacht, had ik waarschijnlijk (!) de lamellen eruit kunnen branden (Koperdampen -> klinkt gezond?). Twee software versie waarvan we niet weten waar ze voor bedoeld zijn .....
En het was toch zo'n perfect toestel.
Anyways; ik heb dus al twee keer deze zaken gemeld bij Radar en Kassa, maar zie er nog niets van terug. Ik hoop dat ik wat meer medestanders kan vinden, want anders wordt het nooit wat. Wij zijn er waarschijnlijk niet mee geholpen (wellicht ook wel), maar het kan in de toekomst wellicht ergens voor dienen.
Verwijderd
Dat kan je zien op het panel zelf, daarop zit een sticker van Sharp. Dit zie je dus alleen bij een open geschoefde tv, ik heb daarvan dus ook foto's gemaakt.bandietjeoo7 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 14:11:
[...]
Waar kan ik dat vinden?
Waar ik hier niemand over hoor , maar op het duitse forum wel , is de lichte waas aan de linker en rechterkant van het scherm.
Wil dus graag weten welk panel ik erin heb hangen.
Verder kan ik niets anders zeggen dat ik zeer tevreden ben over de update en schermwissel. Heb weer een hoogstaande tv terug!!
Mooi. Als ze nou net zo snel en netjes weer een oude komen terugzetten ben ik alsnog best happy met de service.Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 15:36:
Keep us posted, het zal me benieuwen.Ik wacht even rustig een week of wat en zal dan kijken of inderdaad alle strepen wegblijven.
Echt zo vreemd vind ik dat. Ik heb hetzelfde panel erin gekregen en het is echt niet te harden. Ik heb twee weken geprobeerd de optimale instellingen te vinden en het is een verre schreeuw van hoe mijn toestel er in het begin uit zag.Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 20:28:
[...]
Dat kan je zien op het panel zelf, daarop zit een sticker van Sharp. Dit zie je dus alleen bij een open geschoefde tv, ik heb daarvan dus ook foto's gemaakt.
Verder kan ik niets anders zeggen dat ik zeer tevreden ben over de update en schermwissel. Heb weer een hoogstaande tv terug!!
Een greep uit het assortiment:
- Banding, een grof stapsgewijs kleurenverloop dat zeer goed zichtbaar is met donkerblauw maar ook wel met lichtblauw. Het stilstaande logo van mijn Panasonic DVD recorder die via HDMI is aangesloten laat dit reeds zien.
- Dithering, vooral in donkere passages
- Een absurd kleine kijkhoek. Je hoofd moet je zo ongeveer in de bankschroef zetten voor de ideale zitpositie.
- Een grauwe waas bij alles wat geen buitenopname is (die zien er soms nog wel redelijk uit).
- Raar contrastverloop. Het komt regelmatig voor dat iets of te licht of te donker is.
- Pas met uitgeschakelde lichtsensor kan er gekeken worden (contrast 76). Overdag is het gewoon te donker, met contrast op 90 a 100 kan het dan soms nog wel
- Ik zie geen enkel verschil meer of ik clear LCD nu aan of uit heb staan
- Veel voorkomende onscherpte. Je kunt het de scherpte wel naar 6 of hoger zetten maar dan krijg je artefacten.
- Snel een schokkerig bewegingseffect. Natural motion heb ik nu op maximum gezet om het een beetje tegen te gaan.
- Alleen HD-DVD's zijn goed te kijken, maar zelfs daar moet je pielen met de belichting
- De kleuren zijn niet briljant meer en snel te bont en vooral te rood. Ik heb hem nu op "koel" en dan is het nog steeds zo, ook met kleur op 48.
- Zodra een signaal minder goed is valt beeld helemaal in elkaar (daar was hij voorheen nu juist zo sterk in vond ik)
- Groenzweem bij sommige grijze opnames.
Het lijkt ook wel alsof het met de dag slechter wordt. Vandaag heb ik met mijn kinderen "cars" gekeken en zelfs dat zag er saai uit! Geef mij dan maar de kerstboom...
S.
Bij mij is het 087 en type: 37 LCD SHARP FHD V3 VE1....[b][message=27675292,noline]
*dimming backlight staat ook bij mij op 'on'
Dus hetzelfde als bij jou.
En ik heb hier creepy beeld.
Zie bovenstaande post van Scrutinizer idem hier alleen
heb ik aan de zijkanten ook nog een witte waas of lek licht (laat ik het maar zo noemen) zitten ,
wat bij donkere beelden erg opvalt, nee sterker zelfs sorend is.
[ Voor 4% gewijzigd door bandietjeoo7 op 16-03-2007 07:15 ]
Verwijderd
Zoals beloofd wat instellingen die hij aangepast heeft:Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 15:36:
Contrast 100
Helderheid 46
Kleur 60
Scherpte 5
PP aan (stond al aan)
DNM uit (stond al uit)
Clear LCD aan (stond al aan)
Dyn contr uit (stond op minimaal)
DNR medium (stond op max)
rest in dit menu is niet aangepast. Ook Ambilight is niet aangepast. Andere instellingen heb ik nog niet kunnen bekijken.
Als er iemand een instelling wil weten kan ik even kijken.
Ik heb ook maar eens officieel geklaagd, zal mij benieuwen of ze nu weer terug gaan vervangen. Zal leuk zijn als ze al die oude panelen al op de sloop hebben liggen

Ik vind het wel erg vreemd dat ze deze software bij jou niet naar 3.0.1.37 hebben ge-upgrade. Ik dacht dat dat nu juist zorgde voor een aanpassing aan de backlight waardoor de strepen weg zouden moeten "branden".Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 15:36:
Nou de heren van ESK zijn net weg.
[...]
Zijn er in Nederland al mensen die de 3.1.0.37 software hebben gekregen? Misschien hebben ze bij ESK niet de juiste instructies van Philips gehad? (Of ze hebben ze niet goed gevolgd).
Volgens deze reactie op een Duits forum zou het er waarschijnlijk toch weer niets mee te maken hebben.Mr Magic schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:39:
[...]
Ik vind het wel erg vreemd dat ze deze software bij jou niet naar 3.0.1.37 hebben ge-upgrade. Ik dacht dat dat nu juist zorgde voor een aanpassing aan de backlight waardoor de strepen weg zouden moeten "branden".
Zijn er in Nederland al mensen die de 3.1.0.37 software hebben gekregen? Misschien hebben ze bij ESK niet de juiste instructies van Philips gehad? (Of ze hebben ze niet goed gevolgd).
Verwijderd
Deze software-update betreft de stand-by stand. Is verder niet van belang voor het beeld.Mr Magic schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:39:
[...]
Ik vind het wel erg vreemd dat ze deze software bij jou niet naar 3.0.1.37 hebben ge-upgrade. Ik dacht dat dat nu juist zorgde voor een aanpassing aan de backlight waardoor de strepen weg zouden moeten "branden".
Het wordt steeds vreemder. Op kieskeurig staat nu een reactie van iemand waarbij het paneel niet vervangen is, maar waar de monteur wel het LCD-type in het service-menu heeft veranderd:
@Balda: kun jij in het service-menu zien welk type LCD scherm er nu bij jou staat ingesteld?De monteur heeft een het lcd type van 31 naar 87 veranderd (er zit orgineel een sharp paneel in),Dynamic Contrast uitgeschakeld en de lichtsensor uitgeschakeld. Dit moet ik zeker een week zo laten staan. Dan komen de lampen op de juiste temp en verdampt de aanslag weer. Dan moet het probleem opgelost zijn. Daarna kan ik dynamic constrast en de lichsensor weer inschakelen.
[ Voor 7% gewijzigd door Mr Magic op 16-03-2007 10:54 ]
Kom net bij mij leverancier weg en ben daar iets wijzer geworden.
Zoals televisiekijker een paar pagina's terug al aangaf :
Mijn leverancier wil hebben dat dit netjes opgelost wordt, en heeft zijn hoofdkantoor verzocht
om er spoed achter te zetten om tot juiste oplossing te komen, ook heeft hij aangegeven dat ik geen vertrouwen meer in het produkt heb en graag wat anders wil uitzoeken.
Die oplossing is in mijn ogen het omruilen voor de KDL Sony 40w2000 , deze stond naast de philips en sprong er qua kleuren en kijkhoek beter uit dan de Philips.
Dit alles is mij netjes door die filiaalhouder van mijn leverancier per email (cc) toegestuurd.
Mijn advies aan ieder die met het vervangen van het paneel problemen hebben
ga na je leverancier en laat die het ook nog eens aankaarten.
Zoals televisiekijker een paar pagina's terug al aangaf :
Mijn leverancier heeft het 2e serie problemen weer voorgelegd aan TVA en deze heeft bij Philips een verzoek tot omruilen ingediend, omdat ze gewoonweg niet weten wat ze aan die 2e serie problemen moeten doen.Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:12:
[...] In het kader van het consumentenrecht moet je accepteren dat de winkel drie maal de kans krijgt om een probleem op te lossen .
Mijn leverancier wil hebben dat dit netjes opgelost wordt, en heeft zijn hoofdkantoor verzocht
om er spoed achter te zetten om tot juiste oplossing te komen, ook heeft hij aangegeven dat ik geen vertrouwen meer in het produkt heb en graag wat anders wil uitzoeken.
Die oplossing is in mijn ogen het omruilen voor de KDL Sony 40w2000 , deze stond naast de philips en sprong er qua kleuren en kijkhoek beter uit dan de Philips.
Dit alles is mij netjes door die filiaalhouder van mijn leverancier per email (cc) toegestuurd.
Mijn advies aan ieder die met het vervangen van het paneel problemen hebben
ga na je leverancier en laat die het ook nog eens aankaarten.
Verwijderd
Bij al dit geschrijf kan men door de bomen het bos niet meer zien.
Mijn 37PF9731 is, naar mijn grote tevredenheid, teruggebracht, met een beeld, zoals het was vanaf de eerste dag. Geen "kerstboomeffect" meer (verwijzend naar de zwartwazige vlekken en strepen).
Navraag bij de hersteller leverde volgend antwoord op: "DE BASISSOFTWARE IS VOLLEDIG VERNIEUWD MET TOEPASSING VAN UPGRADE 0.87.0.0. Dat is de toestand van op heden. Hopelijk blijft het zo, maar hoop doet leven.
Voilà, ik had beloofd iets te laten weten.
Mvgr.
Mijn 37PF9731 is, naar mijn grote tevredenheid, teruggebracht, met een beeld, zoals het was vanaf de eerste dag. Geen "kerstboomeffect" meer (verwijzend naar de zwartwazige vlekken en strepen).
Navraag bij de hersteller leverde volgend antwoord op: "DE BASISSOFTWARE IS VOLLEDIG VERNIEUWD MET TOEPASSING VAN UPGRADE 0.87.0.0. Dat is de toestand van op heden. Hopelijk blijft het zo, maar hoop doet leven.
Voilà, ik had beloofd iets te laten weten.
Mvgr.
Verwijderd
Het type is 37LCD Sharp FHD v3Mr Magic schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 10:52:
Het wordt steeds vreemder. Op kieskeurig staat nu een reactie van iemand waarbij het paneel niet vervangen is, maar waar de monteur wel het LCD-type in het service-menu heeft veranderd:
[...]
@Balda: kun jij in het service-menu zien welk type LCD scherm er nu bij jou staat ingesteld?
Verwijderd
Vanmorgen bij mij panel vervangen door TVA, 37LCDSHARPFHDv3VE1 (type LK370D3LZ43)Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 20:28:
[...]
Dat kan je zien op het panel zelf, daarop zit een sticker van Sharp. Dit zie je dus alleen bij een open geschoefde tv, ik heb daarvan dus ook foto's gemaakt.
SW Update: JX31E_0.87.0.0 (generatie datum 20-2-2007)
SBY PROC STDBY_3.0.1.37
Bij de ombouw blijkt dat er een flatcable overbodig is geworden, het nieuwe panel heeft kennelijk
een aansluiting minder. Hoe en waarom was ook voor de monteur niet duidelijk.
Resultaat is prima, uitstekend beeld, zoals het er nu uitziet ben ik gewoon tevreden
Dat bedoelde ik niet helemaal
Als je in het service-menu gaat (met 0 6 2 5 9 6 i-toets) en je gaat naar Options -> Display -> Screen, zie je daar een getal. Dit staat in de oude situatie op 31.
Voor nieuwe panelen wordt dit op 87 gezet, maar ik vraag me af of de monteurs dit nu bij de oude schermen ook op 87 zetten om daarmee iets aan de backlight-sterkte te veranderen.
Sinds de nieuwe update kan ik via mijn speakers van me home cinema set geen geluid meer weer geven als ik gewoon tv kijk , dat deed hij voor de update wel, erg vreemd enig idee hoe dit op te lossen is? als ik een dvd kijk krijg ik wel geluid via de home cinema speakers
Verwijderd
Na installatie firmware JX31E_0.87.0.0 en STBY_3.0.1.37 treedt het volgende
fenomeen op:
De TV zit een netwerk waarop ook PCs met actieve Philips Media Manager
zijn aangesloten. Worden deze PCs opnieuw gestart dan gaat de TV
spontaan naar het menu. Op de menu knop drukken en je hebt het beeld
weer terug waar je naar keek.
Dit was met de oude firmware niet zo en heel irritant. Met nog 4 PCs in het netwerk
wordt er nog wel eens een PC ge-reset op ingeschakeld.
Zijn er meer mensen met dit verschijsel?
fenomeen op:
Dit was met de oude firmware niet zo en heel irritant. Met nog 4 PCs in het netwerk
Bijgaand wee een quote van gebruiker Maarten74 op Kieskeurig. Software-update lijkt zijn vruchten af te werpen.
Probleem is dus inderdaad opgelost zonder het LCD Panel te vervangen.
Er is dus alleen een nieuwe softwareversie geinstalleerd.
Er staat
Release for third spin
VERSIE: JX31E-0.87.0.0
20/02/2007
Als ik de tv aanzet is het probleem nog altijd zichtbaar. Maar nu is het al na 5 a 10 minuten verdwenen. En volgens de monteur moet het dus na een week (zal wel een x aantal 'brand'uren zijn) helemaal verdwenen zijn.
Dat biedt weer perspectief voor mij. Heb de Sony ..W2000 immers nog niet besteld. Het is tot 24 maart ook nog eens Ambilight week, wat resulteert in € 200,- retour voor dit model. Enige nadeel, niet via webwinkels, behalve Modern.nl
Een beetje zoeken in het topic kan geen kwaad:Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:11:
spontaan naar het menu.
Mr Magic in "Philips 37PF9731D/10 [deel 2]"
Verwijderd
Ik heb nog steeds 31 staanMr Magic schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:50:
[...]
Dat bedoelde ik niet helemaal
Als je in het service-menu gaat (met 0 6 2 5 9 6 i-toets) en je gaat naar Options -> Display -> Screen, zie je daar een getal. Dit staat in de oude situatie op 31.
Voor nieuwe panelen wordt dit op 87 gezet, maar ik vraag me af of de monteurs dit nu bij de oude schermen ook op 87 zetten om daarmee iets aan de backlight-sterkte te veranderen.
Verwijderd
Ik heb dit zelfde probleem. Schijnt inderdaad al eerder besproken te zijn en is een nadeel van de nieuwe software update.Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:11:
fenomeen op:
Maar even wachten op de volgende update denk ik
Hier is inmiddels het scherm op 87 gezet .
Instellingen moeten gedurende een week als volgt staan:
Maximum contrast
Lichtsensor uit
Dynamisch contrast uit
(na bovenstaande wijziging een uurtje aan laten staan)
Na een week een fabrieksreset doen (menu,tvmenu,installatie,fabrieksinstelling,reset).
Dus geen scherm vervangen , alleen de scherm type wijzigen.
Het is wel belangrijk dat het toestel software 87 heeft (software versie is dus gelijk aan scherm instelling).
Resultaat was hier na ongeveer 15 uur gebruik dat de zwarte banen al volledig waren verdampt.
Maximum contrast
Lichtsensor uit
Dynamisch contrast uit
Na een week een fabrieksreset doen (menu,tvmenu,installatie,fabrieksinstelling,reset).
Het is wel belangrijk dat het toestel software 87 heeft (software versie is dus gelijk aan scherm instelling).
Resultaat was hier na ongeveer 15 uur gebruik dat de zwarte banen al volledig waren verdampt.
En ben je verder tevreden met de beeldkwaliteit? ALs ik voorgaande berichten zo lees, schijnt de nieuwe software nogal in te grijpen in de kwaliteit van het beeld. (in negative zin).Papercliph schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 10:49:
Maximum contrast
Lichtsensor uit
Dynamisch contrast uit
RelaxedPapercliph schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 10:49:
Maximum contrast
Lichtsensor uit
Dynamisch contrast uit
@despijker: dat gaat over het nieuwe PANEL, niet over de nieuwe software
[ Voor 4% gewijzigd door curry684 op 17-03-2007 12:38 ]
Verwijderd
Is bij mij ook zo.Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:11:
fenomeen op:
Verwijderd
Hoe heb jij je klacht geformuleerd & wat gaat philips nu doen?curry684 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:38:
[...]
RelaxedHet zal mij benieuwen, ik zit sinds gisteren weer in het reparatietraject
Ok dan. Dus als ik het goed begrijp zijn de mensen met alleen nieuwe software er niet in beeldkwaliteit op achteruit gegaan? Of zijn er met een andere mening?curry684 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:38:
[...]
RelaxedHet zal mij benieuwen, ik zit sinds gisteren weer in het reparatietraject
@despijker: dat gaat over het nieuwe PANEL, niet over de nieuwe software
Verwijderd
@De Spijker,
lees mijn bijdragen eens. SW-update en nieuw panel. Ik ben super tevreden!!!!
Maaruhm heb jij dan geen last van de kijkhoek?Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 08:28:
@De Spijker,
Ik heb simpelweg m'n leverancier (Mokio) aangeschreven dat ik niet tevreden ben met de kwaliteit van de reparatie, door met name de verschillen in scherpte en de kijkhoek die veel te snel flets beeld geeft als je er niet recht voor zit. Ze hebben dit bij Philips aangekaart namens mij en al bevestiging gehad dat er idd geen panels meer worden vervangen. Ik verwacht begin deze week meer, Philips is er nu mee bezig.Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:45:
[...]
Hoe heb jij je klacht geformuleerd & wat gaat philips nu doen?
Verwijderd
Die problemen heb ik ook, daarnaast heb ik het idee dat er bij mindere kwaliteitsignalen meer vertekening en naijleffecten optreden dan bij het vorige panel (ik constateer dat op basis van harddisk opnames, dus exact dezelfde bron als voorheen). Maar bij goed signaal en de xbox360 heb ik (op de kijkhoek na) niets te klagen, dus ik vraag me af of het aan het panel ligt of aan die nieuwe firmware die de 'beeldverbetering' slechter aanpakt. ik ben benieuwd naar je ervaringen, mogelijk ga ik Mokio ook maar weer benaderen. Maar er circuleren nu zo veel versies van deze tv's dat ik betwijfel of philips nog weet wat te doen.curry684 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:47:
Ik heb simpelweg m'n leverancier (Mokio) aangeschreven dat ik niet tevreden ben met de kwaliteit van de reparatie, door met name de verschillen in scherpte en de kijkhoek die veel te snel flets beeld geeft als je er niet recht voor zit. Ze hebben dit bij Philips aangekaart namens mij en al bevestiging gehad dat er idd geen panels meer worden vervangen. Ik verwacht begin deze week meer, Philips is er nu mee bezig.
Ik lees die bijdragen en ik kan helaas niet zeggen dat ze allemaal even "uitgebalanceerd" zijn...Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 08:28:
@De Spijker,
http://gathering.tweakers...ind/poster/28270/messages
Eerst ontken je het probleem, dan zet je de mensen met dat probleem in de hoek als zeikerds die de TV buiten hebben staan, dan gaat het volgens jou (onze "god" volgens eigen zeggen) om belletjes in de plastic lagen etc. etc. etc.
Dus vergeef het ons als sommigen van ons jouw bijdragen misschien met net iets meer terughoudendheid beoordelen dan jij zelf misschien zou doen...
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Ik zit serieus te twijfelen over de aankoop van de 37PF9731. Ik lees er in eerste instantie teveel problemen over. Ben echt niet van plan om een hoop geld uit te geven en dan in de eerste week met problemen te zitten waarbij techniekers moeten langskomen hiervoor.
Twee redenen die me tegenhouden voor de aankoop van dit product:
1) De kinderziektes die er zijn met het panel.
2) Het niet accepteren van een 1080p bron. Als je een TV koopt van dit bedrag dan had ik wel verwacht dat hij het 1080p signaal probleemloos binnenneemt en toont. Zeker als je weet dat de laatste tijd hier iedereen zit mee te pronken.
De meerprijs van de 42PF9731D is niet zo gek veel. Je krijgt er een veel groter scherm voor. Uiteraard moet je het wel stellen met minder contrast en geen Clear LCD...maar vermoedelijk heb je dan wel een goed scherm van dag 1, of niet? Spijtig genoeg accepteert deze ook weer niet het 1080p signaal.
Naar het schijnt komen er wel nieuwe modellen in juni. Maar begrijp ik het nu goed en zit hier geen vernieuwde 37 inch model bij?! In principe zijn de 40+ inch net iets te groot voor mijn behoeften. Maar het 37 inch model heeft een veel te slecht imago door de bekende problemen.
Ik vrees ervoor dat er zelfs in de nabije toekomst geen vernieuwingen van Philips komen in de 37inch modellen zodat ik noodgedwongen moet gaan uitkijken naar andere merken. Iemand nog goede voorstellen voor 37inch modellen?
2) Het niet accepteren van een 1080p bron. Als je een TV koopt van dit bedrag dan had ik wel verwacht dat hij het 1080p signaal probleemloos binnenneemt en toont. Zeker als je weet dat de laatste tijd hier iedereen zit mee te pronken.
De meerprijs van de 42PF9731D is niet zo gek veel. Je krijgt er een veel groter scherm voor. Uiteraard moet je het wel stellen met minder contrast en geen Clear LCD...maar vermoedelijk heb je dan wel een goed scherm van dag 1, of niet? Spijtig genoeg accepteert deze ook weer niet het 1080p signaal.
Naar het schijnt komen er wel nieuwe modellen in juni. Maar begrijp ik het nu goed en zit hier geen vernieuwde 37 inch model bij?! In principe zijn de 40+ inch net iets te groot voor mijn behoeften. Maar het 37 inch model heeft een veel te slecht imago door de bekende problemen.
Ik vrees ervoor dat er zelfs in de nabije toekomst geen vernieuwingen van Philips komen in de 37inch modellen zodat ik noodgedwongen moet gaan uitkijken naar andere merken. Iemand nog goede voorstellen voor 37inch modellen?
Logische reaktie!Pwain schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:23:
Ik zit serieus te twijfelen over de aankoop van de 37PF9731. Ik lees er in eerste instantie teveel problemen over. Ben echt niet van plan om een hoop geld uit te geven en dan in de eerste week met problemen te zitten waarbij techniekers moeten langskomen hiervoor.
Mijn advies, wacht nog een aantal weken met aanschaf. Dit wordt echt opgelost door Philips, daar ben ik van overtuigd. Ik heb nu zelf ook de laatste software geladen en de strepen worden al direkt minder! Binnen 10 minuten geen streep meer te zien. En volgens de discussie duurt het +/- 15 uur voordat het probleem weg is. Verder is de beeldkwaliteit op het eerste oog ook beter als met de vorige release.
Dus er is zeker hoop.
Dit toestel geeft echt een superbeeld. Een van de beste te koop!
Verwijderd
@het Sukkeltje.
niet gaan schelden
2. Punt is wel dat het uiteindelijk inderdaad om aanslag op het scherm gaat. Dat dit andere aanslag is als bij Loewe, dat klopt. Maar het was toch weer aanslag. Iets wat door velen hier als ONZIN werd bestempeld. Dus, okee, het was niet zoals met Loewe, maar er was/is dus wel een aanslagprobleem.
niet gaan schelden
2. Punt is wel dat het uiteindelijk inderdaad om aanslag op het scherm gaat. Dat dit andere aanslag is als bij Loewe, dat klopt. Maar het was toch weer aanslag. Iets wat door velen hier als ONZIN werd bestempeld. Dus, okee, het was niet zoals met Loewe, maar er was/is dus wel een aanslagprobleem.
[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 20-03-2007 11:13 ]
Verwijderd
1. Hallo, kan het ietsje wat minder?Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:48:
@het Sukkeltje.
1. Je ziet dus klaarblijkelijk geen humor in bepaalde bijdrage's!!!! Je bent dan misschien wel daadwerkelijk een sukkel.
2. Zie absoluut de overeenkomst hier niet
Ad 2. Jawel toch? belletjes, plastic -> explosieven -> op SHARP -> aanslag....Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:55:
[...]
1. Hallo, kan het ietsje wat minder?
Verwijderd
1. Neen, is goed duidelijk zo!Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:55:
[...]
1. Hallo, kan het ietsje wat minder?
Hij geeft aan:
Ik denk dat hij dat hieruitdan zet je de mensen met dat probleem in de hoek als zeikerds die de TV buiten hebben staan
wil halen, maar ik kan dat er dus niet uithalen!@Vadeluma,
quote:
Ik snap dat je niet graag kritiek hoort op een produkt wat je zelf gekocht hebt, maar deze info is bedoeld voor mensen die nog een keus moeten maken.
Volkomen vreemde reactie op mijn bericht!!!!
Ik verdedig de tv niet, ik geef alleen informatie. Het is toch (zoals reeds door een ander gemeld) vreemd dat als deze TV echt bagger zou zijn (dus standaard na +/- 2 maanden kapot) dat er in dit forum (56 pagina's) er eigenlijk niet veel problemen te vinden zijn.
Ook de strepen die nu genoemd zijn zijn eigenlijk geen probleem. Dit zie je eigenlijk tegenwoordig bij de meeste lcd's. Het lijkt mij ook geen probleem. Ik zit namelijk nooit een hele avond naar een blauw scherm te kijken.
De lichtbalken zijn dus (voor zover ik dat kan nagaan) geen probleem (volgens Philips), het hoort gewoon bij de techniek. En inderdaad, m.n. bij een "koud" toestel zie je dit naar voren gekomen. Net voor mijn dochter Nick jr. aangezet; daar zijn de strepen en de vlek weer. Maar voor de goede orde: dit verdwijnt toch redelijk snel. Hetgene wat ik ook zie bij een "koude" tv is een beetje "fading", maar dat is wederom alleen bij een "koude" tv.
Dus nu mijn tip aan allen: Zet de tv niet buiten.
Overigens: Ik heb zo'n B-kwaliteit tv gekocht op het internet.
2. Ik wel, ik gaf aan dat het een probleem zou kunnen zijn met een aanslag/vuil wat op/in het scherm zou komen te zitten. Daarmee blijk ik dus gewoon heel dicht bij de kern van het probleem te zitten.
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2007 22:00 ]
Verwijderd
In alle eerlijkheid: Ik ken het progamma niet. Vertel, waarom is dit een aanrader. Het nodigt niet echt uit, de titel en de zender dan.Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 22:20:
Er is een programma bij de KRO, het zesde zintuig, vast iets voor jou
Verwijderd
Neu doe ik niet, googlen doet wonderen, lekker ontopic blijven hier, niet teveel gaan afdwalenVerwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:47:
[...]
In alle eerlijkheid: Ik ken het progamma niet. Vertel, waarom is dit een aanrader. Het nodigt niet echt uit, de titel en de zender dan.
Verwijderd
Nee ik heb de 9731, en ja ik heb ook het probleem, nog niet overmatig daarom wacht ik nog even totdat philips een final solution heeft. En als ik de berichten bij elkaar neem zijn er tot op heden nog teveel verschillende methoden die gehanteerd worden. Heb 5 jaar garantie dus maak me totaal niet druk, heb alle vertrouwen in philipsVerwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 21:43:
@Rene,
hoe is het trouwens bij jou?! Problemen of niet, had jij nu eigenlijk de 3791 al?

5 Jaar garantie extra afgesloten bij de aankoop?
Dat lijkt mij inderdaad ook wel een goed idee bij zo'n uitgave. Mag ik vragen wat dat je gekost heeft?
Dat lijkt mij inderdaad ook wel een goed idee bij zo'n uitgave. Mag ik vragen wat dat je gekost heeft?
Verwijderd
4 jaar voor 119,-, eerste jaar is uiteraard standaardMy-life schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:26:
5 Jaar garantie extra afgesloten bij de aankoop?
Kan je volgens mij afsluiten zolang je in je eerste jaar zit, doen dus
( Even herstellen, heb in totaal 4 jaar garantie, 3 extra voor € 119,- )
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 07:50 ]
Verwijderd
Ik geloof mijn eigen ogen niet meer, maar het lijkt er op dat mijn kijkhoek sterk verbeterd is nu ik het nieuwe panel 3 weken heb. Ik heb wel eindeloos met de instellingen zitten schuiven, maar die zouden toch geen invloed op de kijkhoek moeten hebben. Ook de zwartwaardes lijken mij in orde. Zou het nieuwe panel inderdaad moeten worden 'ingespeeld', net als luidsprekers? Mijn belangrijkste probleem nu is nog steeds dat de tv meer moeite heeft met slechte signalen dan voorheen, er lijkt soms een soort vertraging te zitten in het scherpstellen/berekenen waardoor ik vooral bij snelle camerabewegingen soms letterlijk duizelig wordt. Ik kan me voorstellen dat dat via de firmware is op te lossen. Verder ben ik van plan de tv zelf te gaan 'callibreren' met een daarvoor bedoelde dvd (een echte isf-callibratie vind ik nogal duur).
Verwijderd
Ik geloof mijn eigen ogen niet meer, maar het lijkt er op dat mijn kijkhoek sterk verbeterd is nu ik het nieuwe panel 3 weken heb. Ik heb wel eindeloos met de instellingen zitten schuiven, maar die zouden toch geen invloed op de kijkhoek moeten hebben. Ook de zwartwaardes lijken mij in orde. Zou het nieuwe panel inderdaad moeten worden 'ingespeeld', net als luidsprekers? Mijn belangrijkste probleem nu is nog steeds dat de tv meer moeite heeft met slechte signalen dan voorheen, er lijkt soms een soort vertraging te zitten in het scherpstellen/berekenen waardoor ik vooral bij snelle camerabewegingen soms letterlijk duizelig wordt. Ik kan me voorstellen dat dat via de firmware is op te lossen. Verder ben ik van plan de tv zelf te gaan 'callibreren' met een daarvoor bedoelde dvd (een echte isf-callibratie vind ik nogal duur).
Welke instellingen heb je momenteel??
Welke instellingen heb je momenteel??
Hier softw. level JX31E_0.87.0.0 nu. En scherm op type 87 gezet. (Scherm niet gewisseld!)
Beeldkwaliteit beduidend beter, met name met SD signalen. Scaler rekent duidelijk anders (en beter.)
Strepen bij aanzetten nog zichtbaar, echter na +/- 10 minuten al weg nu, voorheen bleven ze (altijd zichtbaar (ook na uren).
Instellingen nu hetzelfde als curry684 (tijdelijk)
Even afwachten wat de status na +/- een week is. Dan meld ik me igg weer.
Beeldkwaliteit beduidend beter, met name met SD signalen. Scaler rekent duidelijk anders (en beter.)
Strepen bij aanzetten nog zichtbaar, echter na +/- 10 minuten al weg nu, voorheen bleven ze (altijd zichtbaar (ook na uren).
Instellingen nu hetzelfde als curry684 (tijdelijk)
Even afwachten wat de status na +/- een week is. Dan meld ik me igg weer.
Verwijderd
Hoi Allen,
Bij mij begonnen de vlekken en strepen steeds erger te worden.
Daarom heb ik vrijdag avond een email naar mijn internet winkel gestuurd. Direct maandagochtend werd ik al gebeld door ESK.
Of ze dinsdag langs kunnen komen. Er is vandaag een monteur geweest. Hij heeft zoals in dit forum reeds is besproken nieuwe software erop gezet (versie 87) en het schem op 87 ingesteld. Verder contrast op 100 en dyn. contrast uit en lichtsensor uit. Zijn advies omdit minimaal een week te laten staan. Het was nog beter om de TV 24 uur zo aan te laten staan. Dit laatste ga ik doen.
ESK heeft zelf een aantal toestellen met succes getest. Volgens de monteur waren de panels die men eerder voor vervanging gebruikte, van mindere kwaliteit. Bij mij dus geen nieuw panel.
Ik zal binnen enkele dagen de resultaten aan jullie kenbaar maken.
Tot nu toe dus wel problemen (kinderziektes?) maar ook goede service.
Keep you posted.
Bij mij begonnen de vlekken en strepen steeds erger te worden.
ESK heeft zelf een aantal toestellen met succes getest. Volgens de monteur waren de panels die men eerder voor vervanging gebruikte, van mindere kwaliteit. Bij mij dus geen nieuw panel.
Ik zal binnen enkele dagen de resultaten aan jullie kenbaar maken.
Tot nu toe dus wel problemen (kinderziektes?) maar ook goede service.
Keep you posted.
Daar zijn we achter ja. Ik hoop voor ze dat ze die oude nog hebben liggenVerwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:06:
Volgens de monteur waren de panels die men eerder voor vervanging gebruikte, van mindere kwaliteit.

Ik heb dit topic een tijdje met grote interesse gevolgd en 6 weken geleden het toestel zelf ook aangeschaft (ondanks de problemen die hier gemeld worden). In een mailwisseling met Philips voor de aanschaf werd mij verzekerd dat de problemen er niet meer waren met nieuwe toestellen.
Maar... je raadt het al
langzaamaan verschenen ook de donkere banen in beeld. Afgelopen weekend heb ik daarom de hier beschreven oplossing toegepast: software update naar versie 87, schermtype op 87 gezet en de andere settings doorgevoerd (contrast, lichtsensor e.d.).
Omdat het bij mijn toestel nog niet zo heel dramatisch was, kon ik tot mijn grote opluchting constateren dat de donkere banen na ca. 5-10 uur volledig waren verdwenen
Ik laat hem nog een week zo staan en doe dan de factory reset. Maar het ziet er redelijk hoopgevend uit.
Maar... je raadt het al
Omdat het bij mijn toestel nog niet zo heel dramatisch was, kon ik tot mijn grote opluchting constateren dat de donkere banen na ca. 5-10 uur volledig waren verdwenen
Ik laat hem nog een week zo staan en doe dan de factory reset. Maar het ziet er redelijk hoopgevend uit.
Verwijderd
Hmm, bij mij hebben de monteurs die stand (schermtype) 31 niet naar 87 gezet. Weet iemand waarvoor dit nu eigenlijk noodzakkelijk is?DapperDen schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:13:
...
Maar... je raadt het allangzaamaan verschenen ook de donkere banen in beeld. Afgelopen weekend heb ik daarom de hier beschreven oplossing toegepast: software update naar versie 87, schermtype op 87 gezet en de andere settings doorgevoerd (contrast, lichtsensor e.d.).
...
Ik hoop dat ze die bug, van het plots aanspringen van connected planet, snel uit de wereld helpen. Begint me behoorlijk te irriteren
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 16:55 ]
Verwijderd
Ben zelf even aan het rommelen geweest, tv op een niet gebruikt kanaal gezet, in mijn geval VGA. Contrast en helderheid op 100 gezet,nu 1,5 uur later zijn de strepen zo goed als verdwenen
Ga straks overschakelen naar de digitale ontvanger en zet daar de settings zoals voorgeschreven, ben benieuwd wat er naderhand te zien is. Heb dus nog de oude firmware.
Ga straks overschakelen naar de digitale ontvanger en zet daar de settings zoals voorgeschreven, ben benieuwd wat er naderhand te zien is. Heb dus nog de oude firmware.
Dit is niets nieuws, dit heb ik al meerdere pagina's terug gepost. Het probleem is dat het weer zo terug komt...Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:55:
Ben zelf even aan het rommelen geweest, tv op een niet gebruikt kanaal gezet, in mijn geval VGA. Contrast en helderheid op 100 gezet,nu 1,5 uur later zijn de strepen zo goed als verdwenen![]()
Zelf heb ik een nieuw pannel en heb twee belangrijke problemen: kijkhoek slechter en brommen va de TV (te horen op 3.5 meter afstand). Dit brommen wordt aanzienlijk minder als ik clear LCD uit heb of contract op 100 zet. Dit probleem had ik niet met het oude panel!
Verwijderd
Had je het ook een week zo laten staan?tyfoon_2 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:10:
[...]
Dit is niets nieuws, dit heb ik al meerdere pagina's terug gepost. Het probleem is dat het weer zo terug komt...