Philips 37PF9731D/10 [deel 2]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 53.383 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben de mensen die een vervangend paneel in hun TV hebben gekregen en een klacht naar Philips hebben gestuurt aangaande o.a. de slechtere kijkhoek, al een bericht terug gehad?
Ik heb namelijk zelf nog steeds geen bericht gehad... :-(
Lijkt wel of al degene die een "nieuw" scherm hebben gekregen nu worden doodgezwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:44:
Hebben de mensen die een vervangend paneel in hun TV hebben gekregen en een klacht naar Philips hebben gestuurt aangaande o.a. de slechtere kijkhoek, al een bericht terug gehad?
Ik heb namelijk zelf nog steeds geen bericht gehad... :-(
Lijkt wel of al degene die een "nieuw" scherm hebben gekregen nu worden doodgezwegen...
Nee alleen een standaard mailtje dat ze het ontvangen hebben en dat het doorgestuurd is naar de
verantwoordelijke afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hebben jullie de laatste dagen ook problemen met het bezoeken van de Philips website? Zowel de NL als de BE site laden zeer moeilijk tot geheel niet bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

DapperDen schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:13:
Maar... je raadt het al :( langzaamaan verschenen ook de donkere banen in beeld. Afgelopen weekend heb ik daarom de hier beschreven oplossing toegepast: software update naar versie 87, schermtype op 87 gezet en de andere settings doorgevoerd (contrast, lichtsensor e.d.).
Die upgrade kun je helemaal niet zelf doen?

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:30
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:47:
[...]

Hmm, bij mij hebben de monteurs die stand (schermtype) 31 niet naar 87 gezet. Weet iemand waarvoor dit nu eigenlijk noodzakkelijk is?

Ik hoop dat ze die bug, van het plots aanspringen van connected planet, snel uit de wereld helpen. Begint me behoorlijk te irriteren :(
Als je in het servicemenu kijkt, dan zal je zien dat bij type 87 een ander (zeer waarschijnlijk nieuwer) type Sharp scherm hoort. Dit type 87 scherm kun je alleen maar kiezen wanneer je de nieuwe software hebt geladen.
De aansturing van dit scherm is kennelijk anders dan bij het vorige type en dat is vastgelegd in de software. Met name het aansturen van de backlight gebeurt kennelijk anders.
Ik had in eerste instantie alleen de software geladen. Echter zonder dat ik grote verbetering zag. Nu ik ook het scherm op type 87 heb staan gaan we echt vooruit met het backlight probleem.
Voor het eind resultaat moet ik nog ff geduld hebben......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
curry684 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:55:
[...]

Tuurlijk wel, waarom niet? Alleen geen foutje maken ivm garantie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04 21:05
curry684 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:55:
[...]

Het is me toch echt gelukt :P
Via het service menu (ik was wel ff bang dat hij misschien helemaal op zwart zou gaan) en vooral niet vergeten te 'storen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een nieuw scherm en inderdaad nog helemaal niets terug gehoord, behalve de standaard reactie dat ze home service voor me hebben aangevraagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:32:
Ik heb ook een nieuw scherm en inderdaad nog helemaal niets terug gehoord, behalve de standaard reactie dat ze home service voor me hebben aangevraagd...
Ik kom vanavond thuis en zie in m'n mailbox waarempel een mailtje van Philips!
Om mij verder van dienst te kunnen zijn hebben ze de datum van reparatie nodig (had ik al in het initiele mailtje gezet), een reparatienummer (heb ik nooit gehad, zelfs niet van TechnoRep die het paneel vervangen heeft) en waar ik de TV ter reparatie aangeboden heb (heb ik niet gedaan, aangezien TechnoRep aan huis kwam, wat ik ook al in het initiele mailje aan Philips had vernmeld).

Ik ben heel benieuwd hoe lang het nu duurt voordat ik weer bericht krijg. Tussen dit mailtje en de vorige zat 2 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:37:
[...]

Ik kom vanavond thuis en zie in m'n mailbox waarempel een mailtje van Philips!
Om mij verder van dienst te kunnen zijn hebben ze de datum van reparatie nodig (had ik al in het initiele mailtje gezet), een reparatienummer (heb ik nooit gehad, zelfs niet van TechnoRep die het paneel vervangen heeft) en waar ik de TV ter reparatie aangeboden heb (heb ik niet gedaan, aangezien TechnoRep aan huis kwam, wat ik ook al in het initiele mailje aan Philips had vernmeld).

Ik ben heel benieuwd hoe lang het nu duurt voordat ik weer bericht krijg. Tussen dit mailtje en de vorige zat 2 weken...
TVA heeft hier netjes een reperatie nota achtergelaten waar rep. nummer en case nummer opstaan.
Zou er toch ff om vragen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 10:00
Ik heb inmiddels ook geklaagd bij Philips (nieuw panel) ook nog niets gehoord.

Vraag aan de mensen die wel een monteur op bezoek hebben gehad maar waar NIET het panel is vervangen:

Hebben jullie ook een slechtere kijkhoek dan voorheen? Ik meen dat nl wel hier en daar gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

DapperDen schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:31:
[...]

Het is me toch echt gelukt :P
Via het service menu (ik was wel ff bang dat hij misschien helemaal op zwart zou gaan) en vooral niet vergeten te 'storen'.
Maaruhm hoe kwam je dan aan de file? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 01:22:
[...]

De software waar hij het over heeft is de gewone firmware die je kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg vandaag een verontrustend mailtje van TECHNOREP. :(

TV's (panelen) zouden dezelfde specificaties hebben. En zij vinden dat er geen verschil is tussen de panelen ook niet als ze de twee panelen naast elkaar laten draaien.... 8)7 8)7 |:(

We zouden te kritisch zijn :?

Soms denk ik net dat ze denken dat wij achterlijk, blind of weet ik wat zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 07:45:
Ik kreeg vandaag een verontrustend mailtje van TECHNOREP. :(

TV's (panelen) zouden dezelfde specificaties hebben. En zij vinden dat er geen verschil is tussen de panelen ook niet als ze de twee panelen naast elkaar laten draaien.... 8)7 8)7 |:(

We zouden te kritisch zijn :?

Soms denk ik net dat ze denken dat wij achterlijk, blind of weet ik wat zijn ...
Dat klinkt wel erg makkelijk. Maar wat is technorep? Spreken zij namens philips?
Zouden die specs niet ergens te achterhalen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04 21:05
curry684 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 01:22:
[...]

Ik heb de gewone software update van de Philips site geplukt. De 2e update waar hier soms over gesproken wordt schijnt niks te maken te hebben met het banenprobleem. Die kun je inderdaad niet zelf doen en is (begreep ik) door monteurs gedaan.

Het paneeltype wijzigen kun je wel zelf en de oplossing zal hem dus wel in de andere aansturing van dat type scherm zitten vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Ik heb net contact gehad met TVA , deze zij dat mijn problemen bij Philips neergelegd zijn, dus Philips gebeld.

Philips zegt nadat mijn panel is vervangen, de SW is geupdate, de TV terug gezet is naar fabrieks instellingen (reset) en dan weer naar mijn eigen voor keur in is gesteld , mijn problemen er niet meer kunnen zijn.
Philips kan door de telefoon zien dat na deze handelingen ik geen slechte kijkhoek meer heb , geen witte vlekken aan de zijkanten meer heb , mijn kleuren weer zo zijn al bij het eerste scherm, kortom alle problemen die ik eerder heb opgesomt
zijn er volgens Philips niet meer.

Kortom Philips ontkent de problemen na de panel wissel zonder dat ook maar iemand hier langs is geweest om ernaar te kijken.
We worden genaaid en daar ben ik niet blij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bandietjeoo7 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:06:
Ik heb net contact gehad met TVA , deze zij dat mijn problemen bij Philips neergelegd zijn, dus Philips gebeld.

Philips zegt nadat mijn panel is vervangen, de SW is geupdate, de TV terug gezet is naar fabrieks instellingen (reset) en dan weer naar mijn eigen voor keur in is gesteld , mijn problemen er niet meer kunnen zijn.
Philips kan door de telefoon zien dat na deze handelingen ik geen slechte kijkhoek meer heb , geen witte vlekken aan de zijkanten meer heb , mijn kleuren weer zo zijn al bij het eerste scherm, kortom alle problemen die ik eerder heb opgesomt
zijn er volgens Philips niet meer.

Kortom Philips ontkent de problemen na de panel wissel zonder dat ook maar iemand hier langs is geweest om ernaar te kijken.
We worden genaaid en daar ben ik niet blij me.
Ze willen ook niemand langs sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:35
tyfoon_2 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 23:25:
Ik heb inmiddels ook geklaagd bij Philips (nieuw panel) ook nog niets gehoord.

Vraag aan de mensen die wel een monteur op bezoek hebben gehad maar waar NIET het panel is vervangen:

Hebben jullie ook een slechtere kijkhoek dan voorheen? Ik meen dat nl wel hier en daar gelezen te hebben.
Het lijkt me onmogelijk dat de kijkhoek veranderd kan worden door software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:49
Nieuwe software-versie 0.88.0.0:

http://www.p4c.philips.co.../32pf9731d_10_fus_eng.zip

Let op: deze staat in de directory voor de 32PF9731D, maar de software is gelijk aan die voor de 37PF9731D.

Helaas nog geen change log. Ik heb 'm net geflashed, maar heb in de eerste paar minuten nog geen veranderingen kunnen ontdekken :)

Update: de bug van het automatisch overspringen naar de media manager mode zit er in elk geval nog in :(

Update 2: de bug waarbij het geluid verdwijnt als je digitaal via HDMI kijkt en overschakelt van een zender met Dolby Digital geluid naar een zender met PCM geluid is weer terug :( (ik kijk digitale TV via de Samsung DCB-H360).

[ Voor 33% gewijzigd door Mr Magic op 21-03-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
Mr Magic schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:42:
Nieuwe software-versie 0.88.0.0:

http://www.p4c.philips.co.../32pf9731d_10_fus_eng.zip

Let op: deze staat in de directory voor de 32PF9731D, maar de software is gelijk aan die voor de 37PF9731D.

Helaas nog geen change log. Ik heb 'm net geflashed, maar heb in de eerste paar minuten nog geen veranderingen kunnen ontdekken :)

Update: de bug van het automatisch overspringen naar de media manager mode zit er in elk geval nog in :(

Update 2: de bug waarbij het geluid verdwijnt als je digitaal via HDMI kijkt en overschakelt van een zender met Dolby Digital geluid naar een zender met PCM geluid is weer terug :( (ik kijk digitale TV via de Samsung DCB-H360).
Heb ff wat vragen over deze release :)
Laatste software op NL site is nog steeds versie 87. Waar komt deze dan vandaan? En welke verbeteringen/aanpassingen zitten er in?
Sorry overheen gelezen 8)7
Zoals onder:

Main modifications
JX31E_87.0
• audio improvement when zapping channels with settopbox connected via
HDMI
• green line on side of screen within DVD player in 1080i mode
• improved picture behaviour with N-box with HDMI
• improvement picture for 37PF9731D/10 set
• improvement ambilight behaviour in 1080I mode
JX31E_0.48.30.0
• improved stability of HDMI input on DVD players
• improved performance of HDMI 1080i sources
JX31E_0.48.27.0
• improved picture stability when watching via YPbPr input
JX31E_0.48.24.0
• improved HDMI support of skynet HD decoder
JX31E_0.48.20.0
• improved installation of digital channels
• Automatic Update Installation enabled
• improved brightness behaviour when lightsensor is On.
JX31E_0.48.18.0
• new added supported countries for DVB-T :The Netherlands, Italy,
Greece, Czech Rep., Denmark
• improved overall picture quality
• improved Ambilight performance
• update for Settings Assistant
JX31E_0.48.15.1
• improved TV channel behaviour in Sweden for non-digital sets
JX31E_0.48.15
• enabling of 7/8 days EPG feature for UK
• improved clock and date extraction for DVB-T Italy
• improved colour behaviour on HD inputs
JX31E_0.0.39.24
• improved standby mode behaviour
JX31E_0.0.39.22
• menu changes: - Time Zone menu item removed
- “Reshuffle/Rename channels” changed to “Rearrange”
• improved overall picture quality
• improved Teletext behaviour
• improved overall audio behaviour
JX31E_0.0.39.17
• DVB-T improvements for Boxer Certification in Sweden
JX31E_0.0.39.14
• improved picture quality
• improved colours in Ambilight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
@spijker: lees dan mijn hele bericht |:(

Deze versie staat bij de 32PF9731D, maar beide TV's gebruiken dezelfde software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag ik me alleen af waarom hij niet bij de 37 staat :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 20:24:
Vraag ik me alleen af waarom hij niet bij de 37 staat :S
Juist, dat bedoel ik!! Dat is niet voor niets. Waarschijnlijk alleen een aanpassing voor de 32". Die nvt is voor de 37".
Dan zinloze update dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Er zit wel vaker een paar dagen tussen. Waarom weet ik ook niet. Ik hou in elk geval de site in de gaten voor de release notes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:35
Ik heb na de update naar de 87 firmware het volgende probleem:
- Ik heb het geluid van de tv, via scart naar mijn versterker doorgeschakeld. Dit werkt tot aan de update perfect. Na de update krijg ik met geen mogelijkheid meer geluid van mijn TV op de aangesloten versterker, andersom kan ik wel beeld (en geluid) van de versterker naar de TV krijgen.

Zijn er meer mensen met dit probleem? En nog belangrijker weet iemand ook de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetje_boe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04-2022
Even een vraagje over het backlight probleem. Op een engels forum lees ik de volgende oplossing:

First of all leave the tv set for at least two hours to play with this settings.Contrast and brightness full.Light sensor off.
Then go to service menu.Press 62596 i+ at remote control.Press the red button(next) and go to options->display->screen and change the value to 087.Go back to root menu and choose store to store the new value.Dont forget to store is important!Thats all.The 37pf9731d has now no backlight problem.

Werkt dit echt en zo ja, moet je de boel nog resetten als de vlekken weg zijn?

If it aint dutch,it aint much

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:32
Hehe, in zo'n dure TV zit eigenlijk ook geen zak in. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinsdag dan eindelijk de 37PF9731 ontvangen na een maand in bestelling, en ik moet zeggen dat ik toch aan het panikeren was toen ik gedurende afgelopen maand de horrorverhalen over het nieuwe paneel las. Maar het onvangen model is blijkbaar heel recent en kwam standaard met:

- 37LCD SHARP FH0V3 VE1 (87)
- JX31E 0.87.00
- S.SBY.PROC STDBY_3.0.137 (puntjes in het versienummer kunnen verkeerd staan)

Ben heel tevreden over de weergave van analoge signalen hoewel ik gisteren voor het eerst veel "noise" waarnam in een rood décor van een of andere TV-show.

Wat mij ook opviel was dat kleuren fletser worden naarmate je je kijkhoek vergroot tot ongeveer 40° of meer (huidskleur wordt bvb. fletser). Ik kan uiteraard niet vergelijken, en op zich is het niet onoverkomelijk, maar het is dus toch nog een pijnpunt dat je bij een scherm van €2375 (inc. verzending) liever niet zou tegenkomen.

Ik zit wel meteen met een technisch probleem :p Als ik op de P (zapper) knop omlaag druk gaat hij automatisch naar "Side" (extern kanaal) in plaats van een zender lager. Omhoog doet wel gewoon een zender hoger. Dacht dat het iets met die FAV(oriet) feature te maken had, maar die is nog niet ingesteld.

Tweede probleem: Als ik mijn laptop aankoppel aan het zijpaneel via S-VIDEO en SPDIF (laptop out->L/R) krijg ik wel beeld maar geen geluid. Is het dan niet de bedoeling een laptop via S-VIDEO aan te sluiten maar enkel via DVI of VGA?

Tenslotte en tot grote ergernis van mijn publiek viel gisteren de klank weg bij het bekijken een DiVX via de USB-aansluiting. Het beeld bleef af en toe ook hangen. Als ik dezelfde DiVX op m'n PC bekijk, merk ik wel wat neveneffecten van compressie (blokkerig beeld) op dezelfde momenten. Iemand een idee waarom sommige DiVX'en (bvb. omwille van zware compressie) het toch niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Je kunt in de configuratieschermen ergens aangeven welke audiobronnen bij welke videobronnen horen (zodat je ook digitaal in bij SPDIF kunt gebruiken etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zass
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-08 10:52
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 09:07:
Ik zit wel meteen met een technisch probleem :p Als ik op de P (zapper) knop omlaag druk gaat hij automatisch naar "Side" (extern kanaal) in plaats van een zender lager. Omhoog doet wel gewoon een zender hoger. Dacht dat het iets met die FAV(oriet) feature te maken had, maar die is nog niet ingesteld.

Tweede probleem: Als ik mijn laptop aankoppel aan het zijpaneel via S-VIDEO en SPDIF (laptop out->L/R) krijg ik wel beeld maar geen geluid. Is het dan niet de bedoeling een laptop via S-VIDEO aan te sluiten maar enkel via DVI of VGA?

Tenslotte en tot grote ergernis van mijn publiek viel gisteren de klank weg bij het bekijken een DiVX via de USB-aansluiting. Het beeld bleef af en toe ook hangen. Als ik dezelfde DiVX op m'n PC bekijk, merk ik wel wat neveneffecten van compressie (blokkerig beeld) op dezelfde momenten. Iemand een idee waarom sommige DiVX'en (bvb. omwille van zware compressie) het toch niet doen?
Probleem 1 heb ik ook last van sinds de laatste update (87). Weet niet hoe het komt, maar de ene keer zapt de tv wel omlaag, de andere keer gaat deze naar side. Denk dat dit met de volgende firmware update wel weer hersteld zal zijn.
Probleem 2: De side audio ingang is een analoge ingang, geen digitale. De digitale ingang (SPDIF) zit achter op de TV. Ik neem aan dat je laptop ook een analoge 3,5" jack heeft, dat kabeltje kan in de zijkant audio L/R via een jack naar tulp.
De DivX-en die ik bekijk doe ik altijd via mijn DVD speler op CD-RW/DVD+RW, omdat de TV hier heel vaak veel moeite mee heeft. Af en toe zit je op de helft van een film en stopt de TV met decoderen, kan je weer helemaal vooruitspoelen en dan stopt de tv vervolgens weer. Erg irritant dus.

Remember when sex was safe and flying was dangerous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks curry684 en Zass, ik zal het eens proberen.

Ik vind trouwens dat Philips de DiVX feature wel eens fors mag uitbreiden. Waarom heb je anders twee USB-poorten? Toch niet op mp3tjes af te spelen/foto's te bekijken... OP EEN TELEVISIE. Nee, da's om 2 externe HD's aan te sluiten met gigabytes aan beeldmateriaal :p Enneuh... ondersteuning van subtitles zit tegenwoordig zelfs ingebakken in dvd-spelers van €30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Koop er een HTS9800W bij, die kan alle DivX en Xvid versies zo ongeveer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zass
Ik heb zelf trouwens ook nog een vraag: welke wandsteun/muurbeugel gebruiken jullie op je tv mee op te hangen? Ik krijg binnenkort een nieuw A/V meubel, waar mijn centerspeaker bovenop komt, waardoor de voet van Philips niet meer te gebruiken is.
Ik zat zelf te denken aan een Vogel's steun, bijv deze:
EFW2004 (kantelbaar tot 65" TV):
http://www.vogels.com/det...=1&panel=1683&fsflog=true
EFW6325 (kantelbeer en draaibaar):
EFW6305 (vaste wandsteun):

Gebruiken jullie een draaibare steun? En zo ja, wordt die veel gebruikt? Ikzelf denk dat een vast steun die alleen kantelbaar is voldoende is (dus de EFW2004), zeker met ambilight en de lichtval daardoor op de muur... als jullie betere wandsteunen hebben of iedeeen, hoor ik het graag! Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:38:
[...]

Ze willen ook niemand langs sturen?
TVA is ermee bezig , die neemt opnieuw contact met Philips op en heb ze de volgende foto's gemaild als ondersteuning:

Het zijn geen strakke foto's (ben geen pro. fotograaf) maar ze geven duidelijk weer wat ik bedoel met witte vlekken :)

Afbeeldingslocatie: http://aycu03.webshots.com/image/10962/2002553587754465345_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu03.webshots.com/image/10962/2002583052811855219_th.jpg

Dit zijn de witte vlekken die ik heb na het pannel wissel.
De achtergrond hoort zwart te zijn dat is het begin van een film met zwarte achtergrond.
Met deze foto's kan Philips er volgens mij niet onderuit dat dit scherm niet goed is.

Vind dat het de spuigaten uit loopt en opgelost diend te worden en korte termijn.

[ Voor 24% gewijzigd door bandietjeoo7 op 23-03-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicMau
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 14:04
Koetje_boe schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 08:13:
Even een vraagje over het backlight probleem. Op een engels forum lees ik de volgende oplossing:

First of all leave the tv set for at least two hours to play with this settings.Contrast and brightness full.Light sensor off.
Then go to service menu.Press 62596 i+ at remote control.Press the red button(next) and go to options->display->screen and change the value to 087.Go back to root menu and choose store to store the new value.Dont forget to store is important!Thats all.The 37pf9731d has now no backlight problem.

Werkt dit echt en zo ja, moet je de boel nog resetten als de vlekken weg zijn?
First off, ik denk dat je het beste dit door een door Philips gestuurde onderhoudsmonteur kan laten doen (ivm garantie). Ik las op een eerdere pagina dat iemand al binnen 48 uur bezoek kreeg, dus erg lang *hoeft* het niet te duren.

Maar wat je hierboven beschrijft is ongeveer wat de onderhoudsmonteur bij mij heeft uitgevoerd gistermorgen. Hij heeft overigens bij alle inputs (Ext1, Ext2, etc) de helderheid, contrast en instelling voor beeldschermtype moeten veranderen.

Vervolgens raadde hij me aan de instellingen van helderheid en contrast twee weken zo te laten staan en over twee weken de instellingen te resetten naar de fabrieksinstellingen.

Overigens viel het me gistermorgen op dat de strepen uit zichzelf ook al een stuk minder waren geworden, blijkbaar levert het installeren van de nieuwe software al een verbetering.

Xbox Live Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 21:18

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Ik ga morgen bij een vriend van me langs die de 42PF9731D heeft gekocht, maar nog zit te wachten op zijn dvd speler die volgende week wordt geleverd. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om DVD's te kijken vanaf een USB harddisk. En als het kan, in welk formaat moet de DVD dan zijn opgeslagen(kan het als .img, of moeten het .vob bestanden enzo zijn)?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, bij de fabriek reset wordt dan scherm type terug gezet naar 31 of blijft dat op 87 staan ?
Of anders gezegd moet hij voortaan altijd op 87 als schermtype blijven staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 22:10:
Vraagje, bij de fabriek reset wordt dan scherm type terug gezet naar 31 of blijft dat op 87 staan ?
Of anders gezegd moet hij voortaan altijd op 87 als schermtype blijven staan ?
Blijft op type 087 staan. En dat moet kennelijk ook zo blijven.
Uiteraard zou ik zeggen......Anders zouden meerdere service instellingen zomaar "verdwijnen". 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

despijker schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 10:09:
[...]

Blijft op type 087 staan. En dat moet kennelijk ook zo blijven.
Uiteraard zou ik zeggen......Anders zouden meerdere service instellingen zomaar "verdwijnen". 8)7
thks, duidelijk
Maar kijk eens als je hem op een blauw scherm zet (een van de inputs zonder signal onder de AV knop) en kijk eens naar hoe egaal het scherm is (van dichtbij) dan zul je zien dat met stand 87 er kleine vertikale streepjes zichtbaar zijn, geen doorlopende maar korte, overal op het scherm die zijn bij stand 31 een stuk minder duidelijk te zien, het beeld is egaler. Ik heb ook het idee dat bij stand 87 het beeld wat korreliger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 13:17:
[...]

thks, duidelijk
Maar kijk eens als je hem op een blauw scherm zet (een van de inputs zonder signal onder de AV knop) en kijk eens naar hoe egaal het scherm is (van dichtbij) dan zul je zien dat met stand 87 er kleine vertikale streepjes zichtbaar zijn, geen doorlopende maar korte, overal op het scherm die zijn bij stand 31 een stuk minder duidelijk te zien, het beeld is egaler. Ik heb ook het idee dat bij stand 87 het beeld wat korreliger wordt.
Ja, die streepjes heb ik ook gezien, maar ik zit niet op 50cm naar een egaal beeld te kijken, dus dat vind ik geen issue.. :)
Verder vind ik de beeldkwaliteit beduidend beter als met de oude software. En ook het kerstboom effect is nu binnen 10 min weg. Nog niet helemaal perfect dus, maar toch.
Ik zal eens letten op het korrelig zijn. Moet er wel bij zeggen dat ik nog op de service instellinge draai. Een aantal opties staan (nog) uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik zit er ook meer dan 50 cm af, maar het geeft aan dat die 87 stand het scherm toch wat anders aanstuurd (ik heb overigens het "oude" scherm) en dus waarschijnlijk het oude en nieuwe scherm niet gelijk zijn. Mijn kerstboom effect is nog overigens nog niet zo sterk (TV heeft zo'n 850 uren gedraaid en is van 19 dec 2006), alleen de horizontale banen zijn zichtbaar als hij aanstaat die verdwijnen voor het grootste deel als hij een kwartiertje aan staat. Contrasts staat nu wel op 100, weet niet of het weer terugkomt als ik dat weer op 80 zet).

Het eigenlijk best wel triest dat bij een TV van deze prijs zo'n gehobby nodig is om de zaak te laten functioneren. Denk toch dat ik Philips is maar gaan aanspreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PS ik heb overigens de nieuwe software (87) geinstallerd, bedoel in bovenstaande allen de wijziging van 31 naar 87 in service menu voor schermtype (bij gebruik van oude scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
Toestel nu een week op max contrast gehad. Gisteren terug naar contrast 80.
Bij aanzetten backlight probleem altijd al aanwezig. Bij contrast 100 binnen 10 minuten weg. Bij contrast 80 na een half uur nog steeds zichtbaar.....Lekkere oplossing Philips...... :(
Kennelijk werkt dit niet helemaal lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

despijker schreef op zondag 25 maart 2007 @ 20:09:
Toestel nu een week op max contrast gehad. Gisteren terug naar contrast 80.
Bij aanzetten backlight probleem altijd al aanwezig. Bij contrast 100 binnen 10 minuten weg. Bij contrast 80 na een half uur nog steeds zichtbaar.....Lekkere oplossing Philips...... :(
Kennelijk werkt dit niet helemaal lekker!
...mmm was er al bang voor, die lampen komen op contrast 80 dus niet "op temperatuur". Het verhaal van die koper neerslag wordt hiermee wel erg discutabel. Dit omdat als je de TV afzet het beeld mooi helder is, koper zou dus weg zijn. Dus niet want als je hem na een tijdje aanzet dan zijn de balken er weer, dat koper zou dan dus neerslaan als de TV uit staat ? Lijkt me een broodje aap verhaal. Indien het wel zo is dan komen we er nooit meer vanaf.
Ik denk dat die lampen gewoon te weinig licht geven na verloop van tijd. De donkere banen zijn de plekken waar geen lamp zit. Als de lamp te weinig licht geeft straal hij het scherm niet voldoende aan op de tussenliggende delen.
Deze backlights zijn eigenlijk niets anders dan luxe TL buizen (HCFL lampen). Nu is het zo dat een TL ook eventjes nodig heeft voordat die vol licht geeft, dus dat onze TV een paar minuten nodig heeft kan ik me voorstellen, maar dan moet het goed zijn.
Nu is ook het zo dat een TL na verloop van tijd als hij ouder wordt minder licht gaat geven. Vernieuw een TL maar eens dan zie je het verschil.
Contrast 100 laat die lamp gewoon wat harder branden dan bij contrast 80 en compenseert het verlies aan performance, misschien doet de stand schermtype 87 er nog een schepje bovenop maar je zult zien over een tijdje zal ook contrast 100 niet meer genoeg....kortom de levensduur van die backlights deugt niet. MIjn TV is 3 maanden oud en heeft nu al contrast 100 nodig om een mooi egaal beeld te geven, wat moet dat worden als hij twee jaar oud is ? Ik ga mijn beklag indien bij Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het beeld mooi egaal is, zet je contrast maar eens terug van 100 naar 80, je zult onmiddelijk de donkere banen weer zien, die lampen geven gewoon te weinig licht na verloop van tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamelr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-03-2023
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 00:05:
Als het beeld mooi egaal is, zet je contrast maar eens terug van 100 naar 80, je zult onmiddelijk de donkere banen weer zien, die lampen geven gewoon te weinig licht na verloop van tijd
Juist deze HCFL-lampen zouden toch mede de grote verbetering moeten brengen i.c.m. clear LCD?
De mindere opbrengst van het scanning backlight zou gecompenseerd worden door lampen welke een veel grotere lichtopbrengst hebben?

"By using the broad expertise of Philips Lighting, it was possible to increase the light output of the backlight module by more than 300%. A High-Output fluorescent lamp operated in scanning mode, cancels out the Sample and Hold effect, which is characteristic of LCD technology. This creates the ultra motion sharpness of the LCD TV."

[ Voor 24% gewijzigd door wamelr op 26-03-2007 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:19

oZy

Vorige maand heb ik het "luxaflexachtige beeld probleem" bij Philips aangemeld, en heb vervolgens contact gehad met ESK (service bedrijf). Zij gaven op dat moment aan 'onderdelen' te moeten bestellen (nieuw panel) en dat ze mij zodra deze onderdelen binnen waren zouden terugbellen voor een afspraak.

Nu zijn er nieuwe orders van Philips (geen panel, alleen software en settings), maar heb nog steeds niets gehoord van ESK. Ik heb vorige week zelf de firmware upgrade uitgevoerd en contract etc aangepast en het probleem is bij mij nu zo goed als verholpen (dus zonder service).....

Het probleem was voor de update duidelijk aanwezig, eerst alleen aan de zijkanten helder, met afwisselende horizontale banen. En na een paar uur aan te staan had ik alleen in het midden / onderste helft een duidelijk zichtbare donkere vlek die je ook tijdens TV uitzendingen en bijv. xbox360 spellen kon zien. Dit is nu allemaal verholpen. Als ik de TV na een nacht op standby aanzet, en gelijk een blauw (no signal) scherm bekijk, moet ik goed turen om wat lichte horizontale donkere strepen te kunnen zien, maar deze zijn met een kwartier geheel verdwenen.

Het enige wat ik dus gedaan heb is firmware upgrade (43(?) > 87) en het contract van 60 naar 100 verhoogd, en na een week terug naar 80. DNR en lichtsensor had ik al uitstaan. Ik vraag me nu dus af of ik ESK zelf maar even zal bellen voor verdere instructies.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
oZy schreef op maandag 26 maart 2007 @ 10:41:
Vorige maand heb ik het "luxaflexachtige beeld probleem" bij Philips aangemeld, en heb vervolgens contact gehad met ESK (service bedrijf). Zij gaven op dat moment aan 'onderdelen' te moeten bestellen (nieuw panel) en dat ze mij zodra deze onderdelen binnen waren zouden terugbellen voor een afspraak.

Nu zijn er nieuwe orders van Philips (geen panel, alleen software en settings), maar heb nog steeds niets gehoord van ESK. Ik heb vorige week zelf de firmware upgrade uitgevoerd en contract etc aangepast en het probleem is bij mij nu zo goed als verholpen (dus zonder service).....

Het probleem was voor de update duidelijk aanwezig, eerst alleen aan de zijkanten helder, met afwisselende horizontale banen. En na een paar uur aan te staan had ik alleen in het midden / onderste helft een duidelijk zichtbare donkere vlek die je ook tijdens TV uitzendingen en bijv. xbox360 spellen kon zien. Dit is nu allemaal verholpen. Als ik de TV na een nacht op standby aanzet, en gelijk een blauw (no signal) scherm bekijk, moet ik goed turen om wat lichte horizontale donkere strepen te kunnen zien, maar deze zijn met een kwartier geheel verdwenen.

Het enige wat ik dus gedaan heb is firmware upgrade (43(?) > 87) en het contract van 60 naar 100 verhoogd, en na een week terug naar 80. DNR en lichtsensor had ik al uitstaan. Ik vraag me nu dus af of ik ESK zelf maar even zal bellen voor verdere instructies.........
Als je meer weet, hoor ik graag.
Ben wel nieuwsgierig zoals je zult begrijpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm mijn andere topic is gesloten, en ik werd doorverwezen naar dit topic:

Op de site van phlips staat bij de ambilight tv's een cashback teken, volgens mij is het iets in deze orde:
€100 voor 32" modellen
€200 voor 37" modellen
€300 voor 40" modellen

Nu is dat het enige wat er over staat, niks geen voorwaarden.
Nu lees ik in dit topic ook al dat er wat twijfel is over welke winkels wel meedoen, en welke niet doet de mediamarkt bijvoorbeeld mee? Ik zat zelf namelijk te kijken naar deze tv
de philips 37pf9631D, het broertje van het 9731 model, deze heeft dus geen full hd scherm, maar op deze grootte vind ik dat niet zo'n probleem. Het design daarentegen vind ik prachtig.

Heeft iemand ervaring met dit toestel, want op avforums.com zat 1 iemand te klagen dat hij zijn pc er niet op aan kon sluiten? Dit is namelijk toch een vereiste voor mij, daarnaast vraag ik mij af of je voor de dvb-t tuner net als bij de sony ook een cam kaart a €70 moet kopen, of dat deze zo te gebruiken is zonder die kaart.

Op dit moment twijfel ik tussen:

de sony 40s2530, maar het design vind ik persoonlijk niet zo mooi €1100 na cashback
de 37r72 van samsung, ongeveer €900
En deze philips a €1300 na cashback, maar met een in mijn ogen mooi design en ambilight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit forum met grote intresse, aangezien ik dus ook de philips 37Pf9731D/10 bezit.
Heb dit toestel sinds eind december, ben hem al 2 weken kwijt geweest omdat het ambilight stuk ging, trouwens dit is door philips goed opgepakt en dus keurig door esk gerepareerd.

Na verloop van tijd had ik ook dat luxaflex effect en het werd alleen maar erger, dus wederom in de telefoon geklommen en het bij philips aangemeld.

ESK is vervolgens ingeschakeld, ze zijn net de deur uit, ze hebben een software update(087) gedaan en het paneel naar 87 gezet en de lichtsensor en dynamisch contrast uitgezet , tevens het contrast en de helderheid naar 100 gezet.

Moet dynamisch contrast, lichtsensor uit, helderheid en contrast op 100, zo een week laten staan.
Het zal mij benieuwen wat het resultaat is en dat de genoemde aanslag op het paneel daadwerkelijk wegbrand

Mijn vraag is aan diegene, waarbij een soortgelijke update uitgevoerd aan het toestel, te melden of dit werkelijk de oplossing is.
Het is eigenlijk bizar dat een toestel in die prijsklasse zoveel problemen geeft, maar ok ambilight is een nieuwe ontwikkeling en nieuwe dingen hebben nu eenmaal kinderziektes, niet leuk , maar realiteit.
Zolang philips de zaken omtrent dit toestel keurig oplost vind ik het best

Groet Twan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
@Twan,

Lees mijn posts maar........
Het is wel duidelijk beter, maar weg zeker niet!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:45:
Ik volg dit forum met grote intresse, aangezien ik dus ook de philips 37Pf9731D/10 bezit.
Heb dit toestel sinds eind december, ben hem al 2 weken kwijt geweest omdat het ambilight stuk ging, trouwens dit is door philips goed opgepakt en dus keurig door esk gerepareerd.

Na verloop van tijd had ik ook dat luxaflex effect en het werd alleen maar erger, dus wederom in de telefoon geklommen en het bij philips aangemeld.

ESK is vervolgens ingeschakeld, ze zijn net de deur uit, ze hebben een software update(087) gedaan en het paneel naar 87 gezet en de lichtsensor en dynamisch contrast uitgezet , tevens het contrast en de helderheid naar 100 gezet.

Moet dynamisch contrast, lichtsensor uit, helderheid en contrast op 100, zo een week laten staan.
Het zal mij benieuwen wat het resultaat is en dat de genoemde aanslag op het paneel daadwerkelijk wegbrand

Mijn vraag is aan diegene, waarbij een soortgelijke update uitgevoerd aan het toestel, te melden of dit werkelijk de oplossing is.
Het is eigenlijk bizar dat een toestel in die prijsklasse zoveel problemen geeft, maar ok ambilight is een nieuwe ontwikkeling en nieuwe dingen hebben nu eenmaal kinderziektes, niet leuk , maar realiteit.
Zolang philips de zaken omtrent dit toestel keurig oplost vind ik het best

Groet Twan
Gelukkig kan ik melden dat bij mij ongeveer een week geleden hetzelfde is gedaan. Ik moest nog wel een keer het scherm op 087 instellen omdat de monteur vergeten was te 'storen'. :?

Nu heb ik het contrast terug gezet op zo'n 75. Bij een blauw scherm zie ik nauwelijks nog de banen en vlekken. Ik zie wel als je binnen de 50 cm kijkt verticale dunne streepjes, maar deze zie je op afstand > 1 meter niet meer.

Het valt op dat het beeld veel helderder is dan eerst. Ik denk zelfs dat het beeld beter is. Als het zo blijft dan blijf ik tevreden. Over enkele weken zal ik nog eens verslag uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt mij op dat berichtgeving rondom de problemen van deze televisie op KIESKEURIG.NL worden gefilterd. Ik heb al een aantal malen een bericht willen plaatsen bij de reviews. Mijn bericht wordt telkens niet geplaatst. :( Blijkbaar worden er alleen berichten geplaatst die goed uitkomen. Dus wil je alles weten over deze TV, kijk dan op dit forum en vertrouw niet langer op andere review platforms. :|

Groet Sprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een van de alle eerste tv's van dit type gekocht voor schrik niet 3100 euro. Ook ik heb een klein beetje last van het kerstboom effect. na het updaten van de firmware en het aanpassen van het schermtype lijkt het beter maar nog niet perfect.

Wat ik ook heb gedaan is via de philips klantenservice de fabrieks garantie met 3 jaar uitgebreid, dit kost bij philips (maar) 119 euro. Je moet hiervoor bellen met deklantenservice. Op de site van philipskon ik hierover niks vinden. Was getipt door mijn schoonvader die in de reparatie handel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:28:
Wat ik ook heb gedaan is via de philips klantenservice de fabrieks garantie met 3 jaar uitgebreid, dit kost bij philips (maar) 119 euro. Je moet hiervoor bellen met deklantenservice. Op de site van philipskon ik hierover niks vinden. Was getipt door mijn schoonvader die in de reparatie handel zat.
Grootste onzin. Er is zoiets als consumentenrecht.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees
  • Laatst online: 29-05 12:34

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:45:

...
Bij jou is het repareren van de ambilight dan een stuk beter verlopen dan bij mij. Sinds de levering heeft het nog geen moment (volledig) gewerkt. Deze week komen ze voor de 3e keer langs om het te repareren (de linker kant blijft uitvallen). Ik geef ze nog 1 kans en dan vind ik het tijd worden voor een nieuw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killkees schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:36:
[...]

Bij jou is het repareren van de ambilight dan een stuk beter verlopen dan bij mij. Sinds de levering heeft het nog geen moment (volledig) gewerkt. Deze week komen ze voor de 3e keer langs om het te repareren (de linker kant blijft uitvallen). Ik geef ze nog 1 kans en dan vind ik het tijd worden voor een nieuw exemplaar.
Dat mag je ook eisen na drie mislukte reparaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zit me ook weer ns te verdiepen in LCD TV’s en ben hier terecht gekomen omdat ik in de 37PF9731/10 interesse had/heb.

Als ik het topic doorlees dan lijk ik echter een fenomeen tegen te komen waar ik me bijzonder aan stoor. Philips staat daar niet alleen in trouwens.

Een bepaald type TV krijgt rave reviews en awards met panel X. Vervolgens gaat later tijdens de productie om wat voor reden dan ook ineens panel Y er in. :|

Alhoewel dat niet slechter hoeft te zijn of zelfs beter kan zijn is het wel een vorm van bedrog. Je koopt die TV mede vanwege de reviews (je bekijkt m zelf natuurlijk ook) maar je krijgt iets anders. In de winkel hangt ws nog Panel X. Door dit soort praktijken wordt je zo achterdochtig. :(

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:38
Ik heb de 32pf9731. Ik heb net pas het gemak van de multimedia browser ontdekt. Is het mogelijk om aan de USB poort een externe harde schijf met usb aansluiting te hangen of herkent ie deze niet? Ik heb er geen & voordat ik er 1 bestel wou ik graag weten of dit werkt.

Of als dit niet gaat, als alternatief, is het mogelijk om een soort wifibridge te hangen aan de usb poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus zo'n nieuw panel, waar ik absoluut niet tevreden mee ben. De reparateurs "moeten" echter van Philips communiceren dat er niets mis is met dit scherm. Wij hebben hier een oud scherm naast mijn nieuw scherm geplaatst, en het lukte de reparateur ook niet te bewijzen dat deze schermen dezelfde performance hebben. Daarom gaat die van mij nu terug.
Zijn er mensen die hem al ingewisselt hebben, en zoja, bij welke zaak is dat dan gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zass
pc01 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 22:30:
Ik heb de 32pf9731. Ik heb net pas het gemak van de multimedia browser ontdekt. Is het mogelijk om aan de USB poort een externe harde schijf met usb aansluiting te hangen of herkent ie deze niet? Ik heb er geen & voordat ik er 1 bestel wou ik graag weten of dit werkt.

Of als dit niet gaat, als alternatief, is het mogelijk om een soort wifibridge te hangen aan de usb poort?
Ik heb mijn maxtor onetouch eraangehangen en dit detecteerde de tv niet, jammergenoeg. Nu heb ik een wireless accesspoint aangesloten via de UTP aansluiting op de tv, en verbind ik mijn laptop met dat accesspoint om dan via de mediamanager dingen af te spelen. Je kan dan zelfs DVD's afspelen via de media manager (alleen kan je jammergenoeg geen 5.1 dolby digital of DTS gebruiken, dit herkend de tv niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 09:12:
Ik heb dus zo'n nieuw panel, waar ik absoluut niet tevreden mee ben. De reparateurs "moeten" echter van Philips communiceren dat er niets mis is met dit scherm. Wij hebben hier een oud scherm naast mijn nieuw scherm geplaatst, en het lukte de reparateur ook niet te bewijzen dat deze schermen dezelfde performance hebben. Daarom gaat die van mij nu terug.
Zijn er mensen die hem al ingewisselt hebben, en zoja, bij welke zaak is dat dan gebeurt?
Hi Gardan,
Bij mij is er ook een nieuw panel ingezet (door TechnoRep). Ik ben net zoals jij ook niet tevreden over de beeld kwaliteit, maar ik kan het helaas niet zij aan zij met een ouder paneel vergelijken.
Wie heeft bij jouw het nieuwe paneel geplaatst en heb jij alles rechtstreeks via Philips gespeeld (heb ik wel gedaan) of ook via de winkel waar je de TV hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Zass schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:10:
[...]

Ik heb mijn maxtor onetouch eraangehangen en dit detecteerde de tv niet, jammergenoeg. Nu heb ik een wireless accesspoint aangesloten via de UTP aansluiting op de tv, en verbind ik mijn laptop met dat accesspoint om dan via de mediamanager dingen af te spelen. Je kan dan zelfs DVD's afspelen via de media manager (alleen kan je jammergenoeg geen 5.1 dolby digital of DTS gebruiken, dit herkend de tv niet).
De tv herkend alleen FAT32. Ik heb een toshiba 250GB hard disk. Deze werd niet herkend. Toen geformateerd naar FAT32, en het draait als een tierelier. (Alleen jammer dat je geen subs kan selecteren :( )

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Bransbak;

Bij mij ook door Technorep gedaan. Overigens ben ik over hun service wel tevreden. Het vergelijk is bij mij thuis door Technorep gedaan. Wat dan jammer is, is dat ze gewoon een boodschap van Philips overdragen, hiermee verliezen ze aan objectiviteit. Maar goed, dat heet broodwinning.
Ik heb eea via de winkel gespeelt. De reactietijd als je het via Philips speelt is veel te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:34:
@ Bransbak;

Bij mij ook door Technorep gedaan. Overigens ben ik over hun service wel tevreden. Het vergelijk is bij mij thuis door Technorep gedaan. Wat dan jammer is, is dat ze gewoon een boodschap van Philips overdragen, hiermee verliezen ze aan objectiviteit. Maar goed, dat heet broodwinning.
Ik heb eea via de winkel gespeelt. De reactietijd als je het via Philips speelt is veel te groot.
De service van TechnoRep is inderdaad erg okay.
Ik ben alleen erg bang nu dat als Philips dat standpunt inneemt we wel kunnen fluiten naar een goed scherm... ;(
Ik heb mijn scherm bij BCC gekocht, maar zoals ik al aangaf ben ik voor de klachten en vervanging van het panel niet naar hen gegaan, maar rechtstreeks naar Philips. Ik vraag me af of ik evt. via BCC nu een ander scherm kan regelen... Iemand een idee hoe dit verder aan te pakken...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Zie mijn laatste reaktie met fotos, een pagina terug.
Ik kan helaas niet vergelijken maar TVA is er samen met de betrefende
afdeling (handelsbelangen) van philips mee bezig.
Ik heb begin deze week zelf naar philips gebeld, customer care oid, en deze was het met me eens dat als er eind volgende week nog geen oplossing is (6 weken na de panel wissel) dat ik met hen weer contact op moest nemen voor een passende oplossing.
Daarom gaat die van mij nu terug.
Wat heet terug , krijg je een nieuwe TV of krijg je je geld terug??
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:12:
[...] Ik heb mijn scherm bij BCC gekocht, maar zoals ik al aangaf ben ik voor de klachten en vervanging van het panel niet naar hen gegaan, maar rechtstreeks naar Philips. Ik vraag me af of ik evt. via BCC nu een ander scherm kan regelen... Iemand een idee hoe dit verder aan te pakken...?
Daar heb ik mijn TV ook weg en het probleem ook aangekaart, deze heeft op zijn beurt het weer uithanden gegeven aan TVA die dit met philips moet oplossen.
Terwijl dat de filiaal houder wil dat dit spoedig word opgelost.
Maar ook hij is aan regels gebonden , deelde hij mij 2 weken geleden mee.

[ Voor 21% gewijzigd door bandietjeoo7 op 28-03-2007 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie/of wat is TVA?
Ik wil voor mijn TV mijn geld terug, en wacht dan op de nieuwe modellen van Philips, of ga dan toch maar voor een Sony. Maar eigenlijk wil ik gewoon weer de ambilight functionaliteit terug hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 13:28:
Wie/of wat is TVA?
Ik wil voor mijn TV mijn geld terug, en wacht dan op de nieuwe modellen van Philips, of ga dan toch maar voor een Sony. Maar eigenlijk wil ik gewoon weer de ambilight functionaliteit terug hebben.
TVA is voor mij wat TechnoRep voor jullie is.
Die handelen ook klachten af voor Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Technorep toevallig, en afgelopen zaterdag?

Ik heb vrijdag contact gehad, en toen vroegen ze mij ook of ze eens met een oud scherm langs mochten komen zij aan zij vergelijken. Met name de fletsheid bij minimale kijkhoek echter is moeiteloos te bewijzen (zet een 360 eens op het Arcade overview scherm en loop er dan omheen... van diepgroen tot flets grijs tussen 0 en 30 graden :X ). Ik heb echter deze week nog niets van ze gehoord, dus ik ben erg benieuwd of ze met mijn tips tot reproductie of bij die klant waar ze zaterdag gingen vergelijken wel tot de conclusie zijn gekomen dat er minimaal een deel van de nieuwe panels fubar of ondermaats is voor een TV van 2800 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Ik word kotsmisselijk van zulke berichten geschreven op kieskeurig.nl.
monteur schreef op kieskeurig.nl:
Nou wat wordt er gespeculeerd over kijkhoek en beeldkwaliteit, ik heb er 2 langs elkaar gezet, een met een "oud" scherm en een met een "nieuw" scherm, uitgebreid vergeleken en uitgetest, zowel via HDMI als scart/coaxiaal en er is geen verschil te zien!!!! Er worden na de reparatie ineens allerlei dingen gezien die er eerst ook waren!!!! Spoken dus. En ja; kijkhoek 176 graden??? Er staat niet bij dat een lcd dan verkleurd, maar je ziet toch nog beeld?? kijkhoek van 176 graden dus!!!
Kortom een perfect toestel met zowel een "nieuw" als een "oud" scherm!!!! (een kwartaal in bezit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:*)
Jazeker.
Ik heb het toestel na bijna twee maanden ploeteren teruggegeven, nadat ik begin december het probleem bij mijn toestel had onderkend en gemeld bij mijn leverancier de BCC. Het door Philips structureel ontkennen van het bestaan van een probleem (let wel: begin december openbaarde het luxaflex probleem zich al all over Europe) gaven bij mij de doorslag; langzaam, arrogant, weinig doortastend en klant onvriendelijk. Voor mij de tweede keer na een vervelend (maar wel soortgelijk) mislukt avontuur met de 37pf9830. Van een merk dat zich wenst te profileren als high end mag je (moet je) meer verwachten. Het vertrouwen in Philips is weg.

Inmiddels kijk ik met zeer veel plezier naar een Sony 40W2000. Zonder banen.....
Ik heb zeer veel bewondering voor de inzet van de mensen die nog steeds voort ploeteren, aan de andere kant denk ik dat met iets meer doortastenheid de problemen voor Philips vele malen groter zouden zijn. Wat zou er gebeuren als mensen massaal hun toestel zouden terugbrengen naar de leverancier en de koop zouden ontbinden.....life 's what you make it, mooie slogan met veel meer sense and simplicity.
:*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus je kon bij BCC zonder problemen je toestel teruggeven, met geld terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bandietjeoo7 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:25:
Ik word kotsmisselijk van zulke berichten geschreven op kieskeurig.nl.

[...]
Zoals ik al eerder aangaf. Kieskeurig.nl is niet opjectief, maar filtert de berichten en plaatst alleen berichten die niet te negatief zijn.
Mijn laatste berichten zijn niet geplaatst!, dus kieskeurig? laat maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update betreffende het luxaflex probleem

Heb nu sinds maandag de software update en instellingen staan zoals ze door ESK zijn gedaan.
Beeld is een stuk fletser door de instellingen, echter de lamellen verdwijnen redelijk snel, ik moet hier wel bij aantekenen dat bij koude start het probleem nog steeds goed zichtbaar is.

Wat me tevens opviel is dat ik bij witte achtergronden soms hele fijne dune lamellen ontdek, is dit wishfull thinking of hebben anderen daar ook last van?

Ik laat de door esk geadviseerde instellingen nog tot en met maandag staan en ga dan de balans opmaken.

Ik ben tevens van mening als hiermee het probleem niet geheel verdwijnt philips voor een andere en definitieve oplossing moet zorgen

Het kan gewoon niet zo zijn dat je een forse zak geld betaalt en daar ellende voor terug krijgt. Mijn toestel is van eind december dus ca 3 maanden oud.
Ben van mening dat als het probleem niet op te lossen is philips het toestel moet ruilen voor een soortgelijk exemplaar waar deze kinderziekte uit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een formulier naar ESK gestuurd, morgen komen ze langs. Hoe staat het bij de mensen waarbij het ruim een week geleden gedaan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicMau
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 14:04
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:10:
Ik heb ook een formulier naar ESK gestuurd, morgen komen ze langs. Hoe staat het bij de mensen waarbij het ruim een week geleden gedaan is?
Vorige week donderdag is de monteur bij mij langsgeweest. Zijn advies was om de instellingen 2 weken zo hoog te laten staan. Net even de Xbox aangezet (waar het mij het eerste opviel): na nu een week zijn de ergste strepen bij mij al verdwenen (bij een koude tv die bovendien de afgelopen week niet veel heeft aangestaan).

Ik hou dus goede hoop.

Xbox Live Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ook mijn reactie van een paar dagen terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees
  • Laatst online: 29-05 12:34

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Topicstarter
Bij mij waren de strepen ook vrij snel weg. Ik kijk nauwelijks TV (Xboxen wat vaker) en heb nu nergens meer last van. Ik ga vandaag of morgen de instellingen weer terugzetten.

ps. morgen komt de monteur voor een 3e poging om m'n ambilight aan de praat te krijgen... Kan hij meteen z'n oordeel vellen over het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:14:
:*)
[...]

Jazeker.
Ik heb het toestel na bijna twee maanden ploeteren teruggegeven, nadat ik begin december het probleem bij mijn toestel had onderkend en gemeld bij mijn leverancier de BCC. Het door Philips structureel ontkennen van het bestaan van een probleem (let wel: begin december openbaarde het luxaflex probleem zich al all over Europe) gaven bij mij de doorslag; langzaam, arrogant, weinig doortastend en klant onvriendelijk. Voor mij de tweede keer na een vervelend (maar wel soortgelijk) mislukt avontuur met de 37pf9830. Van een merk dat zich wenst te profileren als high end mag je (moet je) meer verwachten. Het vertrouwen in Philips is weg.

Inmiddels kijk ik met zeer veel plezier naar een Sony 40W2000. Zonder banen.....
Ik heb zeer veel bewondering voor de inzet van de mensen die nog steeds voort ploeteren, aan de andere kant denk ik dat met iets meer doortastenheid de problemen voor Philips vele malen groter zouden zijn. Wat zou er gebeuren als mensen massaal hun toestel zouden terugbrengen naar de leverancier en de koop zouden ontbinden.....life 's what you make it, mooie slogan met veel meer sense and simplicity.
:*) :*) :*)
Je zou me een enorm plezier doen als je de bon van het teruggeven zou kunnen inscannen, en naar mij zou kunnen opsturen. Dan heb ik namelijk een extra argument voor mijn leverancier om ook mijn tv terug te moeten nemen. Het kan namelijk niet zo zijn dat de ene winkel wel/ de andere niet de tv's terugneemt. want uiteindelijk is het toch Philips die ze terugneemt.

Zou je dat willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Ik heb hem daar ook weg en ben al 4 weken bezig om de tv om te kunnen ruilen.
@ PWK als je die mij ook zou willen mailen?

[ Voor 41% gewijzigd door bandietjeoo7 op 30-03-2007 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESK is vanmorgen langsgeweest, was er zelf niet bij maar de twee jongens (bij elkaar 35 jaar :)) waren met 5 minuten weer weg. Settings veranderd naar de bekende instellingen, staat een grote zwarte samsung 360 onder de tv maar hadden de settings voor het HDMI kanaal niet veranderd. Klinkt misschien raar maar het lijkt wel of ik nu heel vaag verticale lamellen zie op een blauw scherm :S . Maar ff afwachten de komende weken, heb in ieder geval een reparatiebon voor het geval het meer als 3x gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:00:
Dus je kon bij BCC zonder problemen je toestel teruggeven, met geld terug?
Jazeker, maar ik wilde toch een LCD. Overigens had ik ook mogen gaan voor een plasma, CRT of geld terug.
Ben eigenlijk nooit naar de winkel terug geweest, maar heb gewoon 'zaken' gedaan met het hoofdkantoor; van het melden van de klacht tot de uitlevering van het nieuwe toestel. Ik kan niet anders zeggen dat ik tot 2 maal toe keurig ben geholpen. Misschien voor internet begrippen geen 'low pricing', maar die 'high service' kan ik wel stellen, ja die geven ze wel.

Je vraag over de bon begrijp ik niet.....Ik heb gewoon een nieuwe factuur/bon gekregen, waarop de terugname van de Philips als inruil werd afgeboekt. Verzekering werd overgezet en overigens mocht ik ook de Philips DVD-recorder en Philips design stand terugbrengen, terwijl daar goed beschouwd niets mee mis was....yep high service.
Zoals eerder gepostet. Ik was oorspronkelijk ook een Philips man en ja dat ambilight dat moet ik nu missen. Maar goed ik had een hoop geld voor de onbetrouwbare Philips betaald, maar kreeg uiteindelijk bijna 50% terug toen ik de Sony liet komen. Bij een zwak ambilight moment denk ik daar dan maar aan....dat vergoedt een hoop.
:*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
Hoe kan ik eigenlijk controleren of mijn TV wel degelijk zo'n nieuw panel heeft?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minotaurus
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05-2022
Ik ben ook van Firmware 0.44 -> 0.88 gegaan. Ik heb 't gevoel dat het beeld (analoog signaal) alleen maar achteruit is gegaan. Ook vind ik de iets aangepaste interface minder gebruikersvriendelijk. Ambilight werkt reageert nu merkbaar sneller :P ...maar daarintegen kan ik de sfeerverlichting soms niet meer uitzetten en dus TV moest resetten 8)7 ! :'(

Ik heb een Philips 32pf9731d

Gadgets: [Canon Ixus-50], [Nokia N95 + Emtac Trine II GPS], TV: [Philips 32pf9731], PC: [Medion MD8833], [Asus P5K Premium + E6600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:25:
[...]
Maar goed ik had een hoop geld voor de onbetrouwbare Philips betaald, maar kreeg uiteindelijk bijna 50% terug toen ik de Sony liet komen. [...]
Bedankt voor de info :)

Maar begrijp ik het nu goed dat je 50% van het oorspronkelijke aankoopbedrag terug hebt gekregen bij de inruil voor de Sony?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Sukkel schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 13:51:
[...]

Bedankt voor de info :)

Maar begrijp ik het nu goed dat je 50% van het oorspronkelijke aankoopbedrag terug hebt gekregen bij de inruil voor de Sony?
Nou je moet begrijpen dat toen ik het toestel kocht, net na introductie, de verkoopprijs nog bijzonder hoog lag. Omdat de problemen zich bij mij relatief snel openbaarden en ik deze ook heel snel bij de leverancier heb gemeld, kon bij het inruilen de betaalde prijs echter als inruilwaarde worden aangehouden. Inmiddels was de Sony door een BTW 0% actie en een Sony cash back premie qua aanschaf gedaald tot bijna de helft van het voor de Philips betaalde bedrag. Dus, ja ik kreeg behoorlijk geld terug. Wellicht dat de eerdere voorgeschiedenis (37pf9830) hier ook nog een rol meespeelde. Maar zoals gezegd, het terugnemen van de andere Philips items is natuurlijk bijzonder netjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foutje

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird-of-prey
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-07 11:43
In deel 1 van dit topic werd gesproken over het succesvol aansluiten van een macbook op de 37PF9731D/10. Mijn macbook heb ik ook aangesloten en inderdaad op 1080i 50Hz geeft de TV een mooi strak beeld. Wanneer ik echter switch naar 60Hz wordt het beeld om de paar seconden geheel blauw. Het lijkt wel of de TV en de macbook hun synchronisatie kwijt zijn ofzo...
Komt dit probleem bekend voor? Misschien kan luukh hier iets over zeggen :-)
Heb ik misschien extra tools nodig (switchresx) om de instellingen aan de macbook kant te finetunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de komst van ESK die de software update deed (0.87.0.0.) en het contrast en andere settings aanpaste moest ik deze 37PF9731 een week zo laten staan.

Na een aantal dagen (nog steeds strepen) noemde een aantal nog de aanpassing in het menu van 31 naar 87 (wat bij mij niet aangepast was). Dit zelf aangepast.

Ik moet zeggen dat het beeld er wel beter uitzag.

Deze laaste aanpassing ook nog 1 week laten staan en afgelopen zaterdag alles terug gezet naar mijn eigen settings.

Helaas blijven de strepen bestaan :(

Is er inmiddels iemand die dit zelfde heeft en al nieuwe stappen heeft ondernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat wanneer alles weer terug staat op je eigen instellingen dat na verloop van tijd alles weer net zo erg is. Lijkt mij dat de lampen dan weer hetzelfde licht geven als voorheen simpelweg omdat je dat zelf zo instelt, tenzij je naar een mega licht scherm wilt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
Het valt me op dat wanneer ik bv. het contrast wijzig dat dit na een tijd steeds terug op 100 staat. Wat doe ik precies verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bird-of-prey schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:19:
In deel 1 van dit topic werd gesproken over het succesvol aansluiten van een macbook op de 37PF9731D/10. Mijn macbook heb ik ook aangesloten en inderdaad op 1080i 50Hz geeft de TV een mooi strak beeld. Wanneer ik echter switch naar 60Hz wordt het beeld om de paar seconden geheel blauw. Het lijkt wel of de TV en de macbook hun synchronisatie kwijt zijn ofzo...
Komt dit probleem bekend voor? Misschien kan luukh hier iets over zeggen :-)
Heb ik misschien extra tools nodig (switchresx) om de instellingen aan de macbook kant te finetunen?
Hi Bird of Prey, ik heb een MacMini Core Duo 1,66GHz aan m'n 37PF9731D/10 hangen. Bij mij ongeveer hetzelfde gedrag... 1080i 50Hz PAL: strak beeld, maar bij 1080i 60Hz NTSC geeft ie inderdaad om de paar seconde een "blib" (bij mij gaat het beeld niet geheel op blauw, maar flitst een keer). Op zich dus geen probleem, gewoon op 50Hz laten staan...
Met SwitchresX rommelen vindt ik iets te spannend... (schijnt dat je daar je scherm zelfs mee kunt beschadigen...) Heb ergens gelezen (weet niet meer waar) dat als je wellicht de Mac 1080 op 30Hz signaal kunt laten geven het ook in "p" zou kunnen (dus full 1080P op 30Hz)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pwain schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:05:
Het valt me op dat wanneer ik bv. het contrast wijzig dat dit na een tijd steeds terug op 100 staat. Wat doe ik precies verkeerd?
Heb je het toestel wel op thuis staan en niet op shop? Toen je de tv voor het eerst hebt aangezet wordt dit gevraagd, soms is het al ingesteld, als het toestel in een winkel heeft gestaan staat het waarschijnlijk op shop.
Je kunt dit vinden bij de instellingen onder locatie als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird-of-prey
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-07 11:43
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:09:
[...]

Hi Bird of Prey, ik heb een MacMini Core Duo 1,66GHz aan m'n 37PF9731D/10 hangen. Bij mij ongeveer hetzelfde gedrag... 1080i 50Hz PAL: strak beeld, maar bij 1080i 60Hz NTSC geeft ie inderdaad om de paar seconde een "blib" (bij mij gaat het beeld niet geheel op blauw, maar flitst een keer). Op zich dus geen probleem, gewoon op 50Hz laten staan...
Met SwitchresX rommelen vindt ik iets te spannend... (schijnt dat je daar je scherm zelfs mee kunt beschadigen...) Heb ergens gelezen (weet niet meer waar) dat als je wellicht de Mac 1080 op 30Hz signaal kunt laten geven het ook in "p" zou kunnen (dus full 1080P op 30Hz)...
Bedankt voor je info. De "blib" komt inderdaad bekend voor. Het ligt dus in ieder geval niet aan mij :P
Ik ga wel nog even op zoek naar de 1080p 30Hz info. Zijn toch weer een paar frames extra per seconde :)
Kan je MacMini eigenlijk 1080 HD content een beetje vlot decoden? Misschien koop ik er nog een als MacMediaCentre....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bird-of-prey schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:14:
[...]

Bedankt voor je info. De "blib" komt inderdaad bekend voor. Het ligt dus in ieder geval niet aan mij :P
Ik ga wel nog even op zoek naar de 1080p 30Hz info. Zijn toch weer een paar frames extra per seconde :)
Kan je MacMini eigenlijk 1080 HD content een beetje vlot decoden? Misschien koop ik er nog een als MacMediaCentre....
Ik heb m'n Apple MacMini Intel Core Duo 1,66 GHz met 2GB aan RAM volgepropt, dit helpt sowieso al. Verder heb ik er een grote externe FireWire HD aangehangen om al de media op te bewaren (OS staat op de interne schijf, en de home-directory incl. media dus gescheiden op de externe).
Na het downloaden van wat 1080p HD trailers van de Quicktime site en wat full HD movies van wat Torrent sites heb ik dus ook de proef op de som genomen om te testen of m'n Macje het trekt.
De Quicktime HD trailers draaien redelijk in de QuickTime player, de Full HD films draaien redelijk in VLC. Dit is echter een standaard OS X 10.4.9 installatie, terwijl iTunes en iPhoto op de achtergrond aan staat en nog een aantal services draaien (FTP, Apache, Apple Remote Desktop etc). Als ik echter alle achtergrond services en applicaties uit zet en alleen de films/trailers bekijk, spelen ze wel vloeiend.

Kortom Core Duo 1,66 GHz is aan de krappe kant, maar als je je systeem wat tweakt is het wel goed te doen. Echter ik zou nu in ieder geval voor de 1,83GHz versie gaan of (nog beter) een tweedehands MacMini Core Solo 1,5 GHz op de kop tikken en deze upgraden met een Intel Core 2 Duo op 2,0 of 2,33 GHz. Dan heb je namelijk een systeem dat echt met gemak je full HD content speelt zonder hikkups en ook nog gewoon processen op de achtergrond kan draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Ik heb net Technorep over de vloer gehad met een oud model van de TV, en we hebben ze omstebeurt gebruikt om een aantal bronnen te kijken. Het scherpteprobleem is hoe dan ook niet te ontkennen, en ik zag hoe dan ook duidelijk dat het oude model een aanzienlijk aantal graden verder kijkhoek heeft alvorens flets te worden. Vanuit Technorep doen ze er logischerwijs geen uitspraken over (aansprakelijkheid tov Philips e.d.) maar ze nemen iig de feedback en conclusies mee, dus het is even afwachten of er iets uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:47:
Ik heb net Technorep over de vloer gehad met een oud model van de TV, en we hebben ze omstebeurt gebruikt om een aantal bronnen te kijken. Het scherpteprobleem is hoe dan ook niet te ontkennen, en ik zag hoe dan ook duidelijk dat het oude model een aanzienlijk aantal graden verder kijkhoek heeft alvorens flets te worden. Vanuit Technorep doen ze er logischerwijs geen uitspraken over (aansprakelijkheid tov Philips e.d.) maar ze nemen iig de feedback en conclusies mee, dus het is even afwachten of er iets uit komt.
Dit geeft in ieder geval hoop voor de toekomst...
Dit is dus al het tweede geval waar een vervangen panel met een oude versie werd vergeleken en allebei de keren blijkt het vervangen panel dus een slechter kijkhoek te hebben...
Kan dus geen toeval of inbeelding meer zijn...

Maare, hoe heb jij TechnoRep zover gekregen om een oud panel bij jou ter vergelijking ff neer te zetten? Gewoon gebeld?

Ik heb het kijkhoek-probleem ruim een maand geleden bij Philips gemeld, maar heb nog steeds geen antwoord hierop gehad. Hopelijk helpen de conclusies en feedback die TechnoRep naar Philips stuurt hier in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Ik heb gewoon de klacht bij m'n leverancier neergelegd, en na enige tijd belde Technorep om wat dingen te checken. Vervolgens hebben ze dus aangeboden langs te komen en te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
Is het probleem ondertussen al opgelost? Ligt het nu aan het panel of is het puur een softwarematig probleem? Ik weet dat de laatste TV's die Philips nu levert al voorzien zijn van software 0.88. Mag je er dan vanuit gaan dat het probleem is opgelost?
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste