Philips 37PF9731D/10 [deel 2]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 53.384 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, bij mij staan de instellingen zo als ESK ze ingesteld heeft nu al ruim een week, het probleem met de strepen lijkt alleen maar erger te worden. Tevens hele dunne strepen zichtbaar bij tv beeld.

Ik kijk het nog een week aan en dan ga ik zeker weer aan de bel trekken
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:27:
Na de komst van ESK die de software update deed (0.87.0.0.) en het contrast en andere settings aanpaste moest ik deze 37PF9731 een week zo laten staan.

Na een aantal dagen (nog steeds strepen) noemde een aantal nog de aanpassing in het menu van 31 naar 87 (wat bij mij niet aangepast was). Dit zelf aangepast.

Ik moet zeggen dat het beeld er wel beter uitzag.

Deze laaste aanpassing ook nog 1 week laten staan en afgelopen zaterdag alles terug gezet naar mijn eigen settings.

Helaas blijven de strepen bestaan :(

Is er inmiddels iemand die dit zelfde heeft en al nieuwe stappen heeft ondernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Pwain schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:51:
Is het probleem ondertussen al opgelost? Ligt het nu aan het panel of is het puur een softwarematig probleem? Ik weet dat de laatste TV's die Philips nu levert al voorzien zijn van software 0.88. Mag je er dan vanuit gaan dat het probleem is opgelost?
Tbh: geen idee.

Het lullige is: het blijft een fantastische televisie. Maar in de tussentijd wordt het kerstboomprobleem zoveel mogelijk verzwegen en lijkt het erop dat hetzelfde gaat gebeuren voor degenen die een nieuw panel hebben gekregen, alleen zijn die maar zo kort uitgeleverd dat wij zwaar in de minderheid zijn.

Met een originele unit er vanmiddag bij (inclusief kerstboomstrepen) was des te duidelijk wat het verschil in kwaliteit tussen de oude en de nieuwe is.

Is er hier overigens iemand met genoeg verstand van LCD-technologie om te kunnen verklaren dat enkel het vervangen van een panel 576i-beeldweergave gruwelijk veel onscherper kan maken? Want dat blijf ik tricky voor te stellen vinden, maar ik heb het vanmiddag ondubbelzinnig in extreme vorm gezien.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En laten we ook niet vergeten dat het bij het nieuwe paneel niet alleen gaat om de kijkhoek.
Er treed overduidelijk banding op (Kleurverloop van licht naar donker is niet vloeiend), vooral goed te zien bij blauw en groen. De schaduw gebieden zijn gruwelijk en korrelig. de kleuren zijn niet meer brilliant te krijgen. En zo kan ik nog wel wat doorgaan.
Nogmaals, meld dit aan bij de consumenten programma's want geloof me, als ze straks (Juli) met de nieuwe modellen komen verwacht ik dat ze nog minder bereid zijn om een adequate oplossing te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 01:17:
[...]

Het lullige is: het blijft een fantastische televisie. Maar in de tussentijd wordt het kerstboomprobleem zoveel mogelijk verzwegen en lijkt het erop dat hetzelfde gaat gebeuren voor degenen die een nieuw panel hebben gekregen, alleen zijn die maar zo kort uitgeleverd dat wij zwaar in de minderheid zijn.

Met een originele unit er vanmiddag bij (inclusief kerstboomstrepen) was des te duidelijk wat het verschil in kwaliteit tussen de oude en de nieuwe is.

Is er hier overigens iemand met genoeg verstand van LCD-technologie om te kunnen verklaren dat enkel het vervangen van een panel 576i-beeldweergave gruwelijk veel onscherper kan maken? Want dat blijf ik tricky voor te stellen vinden, maar ik heb het vanmiddag ondubbelzinnig in extreme vorm gezien.
Ik heb geen verstand (van lcd-techniek), maar zou het scherpteprobleem toch niet een softwareprobleem kunnen zijn dat nog met nieuwe firmware kan worden opgelost? Ik heb zelf het idee dat alle digitale trucs van philips op het nieuwe panel anders uitpakken dan op het vorige panel en dus nog niet geoptimaliseerd zijn. Ben je wel tevreden over hd-weergave? (xbox360 of hd-trailers e,d.?) Ik heb zelf nog geeneen (>37inch) lcd gezien die lage resolutie signalen zonder enig probleem weergeeft, dus de vraag is ook nog eens: zijn andere tv's wel zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Xbox 360 is in beginsel fantastisch afgezien van de kijkhoek, maar door de 1:1 pixel mapping komt daar ook weinig electronica bij kijken.

En ja, ik heb wel eens een 37" LCD-TV gezien die 576i perfect en scherp kon weergeven uit een UPC MediaBox. Gisteren nog. De oude 9731 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:27:
Xbox 360 is in beginsel fantastisch afgezien van de kijkhoek, maar door de 1:1 pixel mapping komt daar ook weinig electronica bij kijken.

En ja, ik heb wel eens een 37" LCD-TV gezien die 576i perfect en scherp kon weergeven uit een UPC MediaBox. Gisteren nog. De oude 9731 :/
Zoals ik al eerder berichtte: ik vind de weergave van sd-materiaal ook minder dan voorheen. Maar als hij in principe goed beeld kan geven ookal is het hd, kan het toch niet aan het panel liggen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrutinizer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 14:22
curry684 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 01:17:
[...]

Curry,

Wat ik mij afvroeg was welke firmware-versie op het oude panel draaide. Weet je dat toevallig?

S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:44:
[...]

Zoals ik al eerder berichtte: ik vind de weergave van sd-materiaal ook minder dan voorheen. Maar als hij in principe goed beeld kan geven ookal is het hd, kan het toch niet aan het panel liggen?
Dat was dus mijn vraag ook al hierboven. Monteur had geen idee, ik heb geen idee, maar toch was onontkenbaar de kwaliteit van SD op de kerstboom-TV stukken beter dan op de mijne waarvan alleen het panel vervangen is. Als iemand het kan verklaren dus: graag :P

@ hierboven: geen idee naar de firmware van dat testmodel. Monteur zei wel dat ie al gefixed was voor het kerstboomprobleem, maar nog niet lang genoeg ermee gedraaid, vandaar ook dat ie nog strepen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04-2022
Ik keek net ff op het aanverwante duitse forum over deze TV en kwam het volgende bericht tegen vandaag gepost http://www.hifi-forum.de/viewthread-152-650-24.html :
duits forum woensdag 05 april 2007:
habe gestern mal meinen Händler mit Philips telefonieren lassen um nähere Details zu dem Problem zu erhalten. Laut seiner Aussage (er telefoniert mit anderen Leuten als wir bei Philips) sind die sich absolut bewußt über die auftretenden Probleme bei der 37PF9731er Serie und betrachten diesen TV mittlerweile als Fehlproduktion.

Eine wichtige Aussage der Chefis bei Philips lautete: Bitte schicken Sie alle Geräte mindestens zweimal zur Reparatur ein, wenn sich dann immer noch keine (subjektive) Verbesserung einstellt, werden wir entweder den Kaufpreis zurückerstatten oder ein Austauschgerät anbieten. Ein Begleitschreiben des Kunden, wie er es für den Fall der Fälle gerne hätte, ist auf jeden Fall sehr hilfreich, laut seiner Aussage.

Fakt ist, daß es für das Problem offensichtlich keine Lösung gibt und es dem subjektiven Empfinden des Kunden überlassen bleibt, ob er mit dem TV glücklich wird oder nicht.

Natürlich werden die Serviceline Mitarbeiter weiterhin versuchen, sich auf Toleranzen etc. herauszureden, da die Geschichte mit sehr hohen Kosten für Philips verbunden ist. Aber für alle, die den LCD los oder getauscht haben möchten, sollte es kein Problem geben, wenn sie eindringlich darauf bestehen
Ik zal het proberen te vertalen (gedeeltelijk machinaal en gedeeltelijk door mezelf) voor diegene die niet zo goed is met de duitse taal:

Ik heb gisteren mijn leverancier met Philips laten telefoneren om details over de problemen te krijgen. Volgens zijn verklaring (hij telefoneert met andere mensen dan wij met Philips) zijn ze zich absoluut bewust over de voordoende problemen met de reeks 37PF9731 en beschouwen ze ondertussen deze TV als valse/foute productie.

Een belangrijke verklaring van de chef van Philips is: Dat de alle TV's tenminste 2 maal voor reparatie opgestuurd dienen te worden en als de TV dan nog niet goed is, ze het aankoop bedrag terug geven of het toestel omgeruild kan worden. Een begeleidende brief van de klant, is in elk geval zeer nuttig, volgens zijn verklaring.

Het feit is dat er geen duidelijk oplossing voor het probleem is en het aan het gevoel van de klant overgelaten word, of hij met TV gelukkig wordt of niet.

Natuurlijk zullen de medewerkers van de hulplijnen, proberen om met uitvluchten van tolerantie enz, zich eronder uit te praten, omdat er zeer hoge kosten voor philips aan verbonden zijn. Maar voor iedereen die de LCD omgeruild wil hebben en daar dringend op staat, mag het geen probleem zijn.

Dus ik heb goede hoop dat ik mijn TV binnen kort om kan wisselen voor een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=27

Dus ik heb goede hoop dat ik mijn TV binnen kort om kan wisselen voor een andere.
wanneer komt dei nieuwe reeks precies :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:35
De nieuwe Philips LCD modellen voor 2007/2008 zijn ook weer bekend, beschikbaar vanaf juni 2007
Bron: Tweakers topic Philips: de nieuwe LCD modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dan hoop ik toch maar op een oplossing. 32 vind ik te klein en 42 krijg ik hier niet voor elkaar, dan moeten der lampjes van het dressoir 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

bandietjeoo7 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 17:27:
Mjah het maakt niet uit hoe ze het oplossen, als ik uiteindelijk maar een perfect 1080 scherm en Ambilight heb vind ik het allemaal best. Ik ga iig niet merkhoppen om de problemen met 1 scherm, al is het maar dat ik Ambilight daarvoor te belangrijk vind. Als zij het getouwtrek lang genoeg rekken dat ik dadelijk een vervangende 42" 120Hz Ambilight met Full Surround krijg klaag ik ook niet tho 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond de instellingen weer terug gezet naar mijn eigen waarden, vandaag de tv aangezet en na een uur zijn de stepen nog niet weg. Gaat niet werken dus, enige wat ik even wil nakijken is of het schermtype daadwerkelijk veranderd is naar 87. Kan iemand mij vertellen wat ik precies moet doen om dat te checken? Kan het zo gauw niet vinden en uitproberen vind ik een beetje riskant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 21:24:
Zo, daar ben ik dan weer.

Het was maar een vluggertje, duurde maar 40 minuten.

Technorep kwam binnen, voerde gelijk de aparte update uit en zette vervolgens de tv terug naar fabrieksinstellingen. Vervolgens moest ik 'm bijna vasthouden, anders was hij gevallen van de schrik.

Zijn conclusie: Niet meer te redden met alleen de aparte update. Hij was dus erg blij dat ik had aangedrongen op het vervangen van het display, hierdoor had hij het panel bij zich, anders was hij er apart voor terug gekomen.

Het nieuw scherm is dus ook van Sharp, type LK370D3LZ43, het oude type was: LK370D3LZ33. Voor het vervangen heeft hij eerst het panelnummer verandert.

Dus...........nieuw scherm en nieuwe update.
Gevolg.............

Super beeld,
Super helder,
Qualitatietief i.m.o. gelijkwaardig aan oude panel,
GEEN last van kleinere kijkhoek.

Minpunt:
Bron bij helderheid op 100 bij lichte beelden, maar ik heb 'm nu op 95 staan.

Ik ben tevreden........op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 08:28:
@De Spijker,

lees mijn bijdragen eens. SW-update en nieuw panel. Ik ben super tevreden!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, even twee oude bijdragen er maar weer bijgepakt voor een update.

Jullie kunnen dan in ieder geval zien wat ik direct na het vervangen zei.

De stand vandaag:

Philips gebelt vanwege 4 problemen. Dit zijn tevens de enige door mij geconstateerde problemen op dit moment aan mijn tv.

1. Een duidelijk hoorbare brom vanuit de tv, sterkte afhankelijk van het gekozen beeld. Dit was er vroeger niet.
2. In donkere beelden zie je een erg ongelijkmatig contrast. Met name de kleine verticale lijntjes blijken dan toch iets te doen. Ik zie namelijk heel duidelijk de vlakke tussen die lijnen. Dit vanwege een trapsgewijze verkleuring van het beeld ipv een gelijkmatige verkleuring. Voor de goede orde: verkleuring die er wel hoort te zijn.
3. Erg veel last van blokjes-vorming van tijd tot tijd. Zal zeker ook aan het signaal liggen, maar het "lijkt" nu gewoon veel erger.
4. Te helder beeld. De witte letters knallen van je beeld af, wil je dit minderen wordt het beeld veel en veel minder.

Tot zover, ik houd jullie weer op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Puntje 4 lijkt tevens het algemene kijkhoekprobleem te illustreren. Hij lijkt keihard alles te overbelichten, wat het panel best kan als je er recht voor zit, maar bij zijaanzicht veel te snel kleuren in een grijze waas laat verdwijnen. Ik zie het verschil al als ik op de hoek van de bank ga zittenn (30 graden hoek of zo), wat natuurlijk veel te weinig is voor een TV die 'de beste van Europa' zou moeten zijn en zowat 3k heeft gekost.

Da's iig de voorlopige conclusie die ik met de monteur trok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:39:
Gisteravond de instellingen weer terug gezet naar mijn eigen waarden, vandaag de tv aangezet en na een uur zijn de stepen nog niet weg. Gaat niet werken dus, enige wat ik even wil nakijken is of het schermtype daadwerkelijk veranderd is naar 87. Kan iemand mij vertellen wat ik precies moet doen om dat te checken? Kan het zo gauw niet vinden en uitproberen vind ik een beetje riskant.
Net even in het servicemenu geweest en ja hoor, stond nog op 031 |:(
Ritueel van voor af aan weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Zijn er al mensen die een nieuw panel hebben gekregen ,hier niet tevreden mee zijn en dit ook gemeld hebben bij Philips al benaderd door philips?
Ik heb namelijk vandaag weer met mijn leverancier gebeld en ik krijg sterk de indruk dat de problemen met het nieuwe panel door philips genegeerd worden.
Krijg iedere keer, de laatste 2 weken 6 maal gebeld, hetzelfde antwoord dat ze wachten op reaktie van Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-08 22:17
bandietjeoo7 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 21:24:
Zijn er al mensen die een nieuw panel hebben gekregen ,hier niet tevreden mee zijn en dit ook gemeld hebben bij Philips al benaderd door philips?
Ik heb namelijk vandaag weer met mijn leverancier gebeld en ik krijg sterk de indruk dat de problemen met het nieuwe panel door philips genegeerd worden.
Krijg iedere keer, de laatste 2 weken 6 maal gebeld, hetzelfde antwoord dat ze wachten op reaktie van Philips.
Dat gevoel heb ik ook, heb daarom zojuist philips aangegeven dat ik verzoek om een andere passende oplossing, aankoopbedrag retour of een ander toestel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicMau
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 14:04
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 18:40:
[...]

Net even in het servicemenu geweest en ja hoor, stond nog op 031 |:(
Ritueel van voor af aan weer :(
Maar rene, ik denk dat je geduld beloond gaat worden. Ik heb gisteren na twee weken mijn instellingen teruggezet en mijn tv geeft weer beeld zoals in augustus. Geen strepen te zien, of mij vallen ze in ieder geval niet meer op.

Ik ben voorlopig weer helemaal tevreden.

Overigens rene, heeft de monteur bij mij voor alle externals ook het schermtype moeten wijzigen, dus het kan geen kwaad het servicemenu per external kanaal te checken, vermoed ik?

Xbox Live Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MagicMau schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 13:21:
[...]

Ik ben voorlopig weer helemaal tevreden.
Zie ook mijn reactie van 26 maart! :)
MagicMau schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 13:21:
[...]

Overigens rene, heeft de monteur bij mij voor alle externals ook het schermtype moeten wijzigen, dus het kan geen kwaad het servicemenu per external kanaal te checken, vermoed ik?
Het schermtype is maar 1 maal aanwezig, dus niet voor elke external. Het contrast en dergelijke dient wel per external te worden gewijzigd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik lees nog steeds problemen van het toestel. Ik heb de mijne zo'n 2 weken in bezit. De productiedatum is van 2 maart. De software versie die erop staat is 0.88. Tot op heden kan ik niet klagen dat ik het backlight probleem heb. Maar zoals ik eerder heb gelezen zou dit pas na een tijd gaan optreden. Ik hoop echter van niet. Ik heb echt aan het twijfelen geweest voor de aanschaf van dit toestel.

Dagelijks controleer ik dan ook voor het backlight probleem. Jaja ik ben bevooroordeeld met dit probleem dankzij jullie. Maar ik kan tot op heden gelukkig nog geen slechte opmerkingen over dit toestel geven. Ik zou wel kunnen zeggen dat het backlight probleem bestaat gedurende de eerste minuut na ik het toestel voor de eerste keer op die dag opzet. Maar vermoedelijk is dit omdat ik er te hard oplet.

Binnenkort heb ik een echt HD digitaal signaal zodat ik eens kan kijken of het echt een verschil uitmaakt die HD of niet. Momenteel kijk ik nog gewoon digitaal. Tot nu toe ben ik tevreden over dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sprinter39

Dus jij ziet nu nog steeds de banen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Wij hebben hier ook een Philips 37PF9731D/10 en ook wij kregen enige tijd terug last van donkere banen en donker gebied midden-onder. Vandaag dus met de lokale electroboer contact opgenomen, zij gaan met Philips contact opnemen waarop Philips een afspraak met mij maakt om het scherm te repareren. Maar nu zat ik vanavond weer wat films te kijken, en wat schetst mijn verbazing, de banen en vlek zijn weg. :? Ik zal het morgenochtend weer eens testen of ze dan nog steeds weg zijn. Zijn er andere mensen bij wie de banen en vlek spontaan verdwenen zijn?

Ik ga trouwens het vermeende kijkhoekprobleem scherp in de gaten houden, ik heb nu al foto's gemaakt van de kijkhoeken van het huidige paneel. In de kamer waar de TV staat staan de stoelen ruim om het scherm heen, al we dus echt last ondervinden van de kijkhoek ga ik weer contact opnemen met Philips. Je koopt het scherm met bepaalde specificaties dus daar moet in voorzien worden. :) Ik hoop dat het geen probleem is want ik vind de ambilight erg fijn, ik wil dus graag deze TV houden.

[ Voor 30% gewijzigd door SVDT op 08-04-2007 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 20:13:
@sprinter39

Dus jij ziet nu nog steeds de banen niet?
Inderdaad geen banen en geen vlek meer. Het beeld spat van het scherm! Voetbal ziet er goed uit en films van Film1 of dvd zijn perfect!

Als het beeld zo blijft dan heb ik geen klachten meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papercliph
  • Laatst online: 14-07-2023
Zijn er mensen die na het wijzigen van alleen het scherm ID in de software tevreden zijn over het beeld ?
Ik krijg het gevoel namelijk dat na het wijziging van de scherm ID de kwaliteit van het beeld enorm achteruit is gegaan, met name in de donkere partijen is het contrast verslechterd.
Toestel wordt hier trouwens 1080i aangestuurd en alle beeldverbeteraars zijn uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Papercliph schreef op zondag 08 april 2007 @ 15:23:
Zijn er mensen die na het wijzigen van alleen het scherm ID in de software tevreden zijn over het beeld ?
Ik krijg het gevoel namelijk dat na het wijziging van de scherm ID de kwaliteit van het beeld enorm achteruit is gegaan, met name in de donkere partijen is het contrast verslechterd.
Toestel wordt hier trouwens 1080i aangestuurd en alle beeldverbeteraars zijn uitgeschakeld.
Waarom zou je dat doen zonder de software? Misschien ligt het daar dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
Ik heb net deze TV gekocht voor al die 'beeldverbeteraars' technologie. Als je die sowieso uitschakelt dan had je beter een veel goedkoper alternatief dan deze kunnen kopen. De concurrentie op LCD gebied wordt nu echt gespeeld op de types processoren die in die toestellen zitten. Bij de goedkopere types kan je een even goed panel hebben enkel zonder de dure 'beeldverbeteraars'.

Reken maar eens uit hoeveel data bv. enkel de PixelPlus technologie in realtime moet verwerken in de volledige resolutie van een HD signaal. En dit is dan maar 1 beeldverbeteraar als voorbeeld.
Er zijn dan net specifiek beeldverbeteraars om de contrasten goed in te regelen zoals de donkere partijen waar je nu last mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0cool12342
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-08 22:31
Heej mensen ik heb een vraag over de connection planet van philips als ik een dvd vanaf mijn pc stream kan ik geen subtitles kiezen of zo ie zo het menu selecteren in een dvd hoe doen jullie dit als je een film wil kijken met nederlandse ondertitels...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zer0cool12342 schreef op maandag 09 april 2007 @ 18:01:
Heej mensen ik heb een vraag over de connection planet van philips als ik een dvd vanaf mijn pc stream kan ik geen subtitles kiezen of zo ie zo het menu selecteren in een dvd hoe doen jullie dit als je een film wil kijken met nederlandse ondertitels...

Alvast bedankt!
Ikzelf sluit de tv gewoon aan via de dvi uitgang (laptop) naar hdmi, de tv is dan gewoon de monitor en zo kan ik alles wat er bestaat afspelen :) Het geluid gaat optisch naar de versterker, zo heb ik ook 5.1 of dts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:30
Ik lees op het duitse forum dat ook de helderheid op 100% wordt gezet voor het backlight probleem. Dus contrast en helderheid.
Wat is jullie mening? Zinvol of niet? Hier lees ik alleen contrast op 100%.....en uiteraard lichtsensor en dynamic contrast uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
Ik vind het sowieso gek dat je alle toeters en bellen moet uitschakelen (lichtsensor, dynamic contrast,...) om geen last te verkrijgen van het backlight probleem.

Ik zou hier alleszins geen genoegen mee nemen. Je dealer bij de nek grijpen en zorgen dat het probleem wordt opgelost. Geen 'foefjes' en trucjes om het probleem minder zichtbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-08 00:11
Ik heb er maar weer eens een mailtje aan gewaagd, aan Progress.nl. De 9e, ondertussen. Iemand tips of aanmerkingen? Ik schijn weinig teweeg te brengen daar, want behalve een telefoontje en de panelwissel heb ik weinig tot niets van ze teruggehoord.

dit is hopelijk de laatste keer dat ik een brief schrijf. Ik heb, zoals bij u ondertussen wel bekend is, in oktober vorig jaar twee televisies gekocht (Ordernummer 121481). Met een van deze televisies heb ik vanaf de dag van de aankoop niets dan problemen gehad. Zoals u weet had ik in eerste instantie last van streepvorming in het backlight, waardoor ik niet op normale wijze kon genieten van mijn televisie. Echter, u was niet van zins het apparaat om te ruilen en stuurde mij door naar Philips. Na lang aandringen en een aantal onbeantwoorde mails heeft u de firma TVA verzocht om het probleem op te lossen. Omdat er nog geen hapklare oplossing was voor dat specifieke probleem werd ik anderhalve maand in de wacht gezet tot er een oplossing was.

Na die tijd heb ik weer gebeld en werd mij verteld dat er een oplossing was voor het probleem; het probleempaneel zou worden omgeruild voor een nieuw exemplaar. Jubel alom, uiteraard. Een kleine maand geleden is die vervanging bij mij thuis uitgevoerd en is de monteur weer vertrokken. Ik heb daarna de televisie eens een maandje aangekeken en ben tot de conclusie gekomen dat het nieuwe paneel beduidend minder is dan het originele. Zo zijn er de volgende klachten waar te nemen:

1. Er is een duidelijk hoorbare brom vanuit het nieuwe paneel te horen, welke sterk afhankelijk is van het gekozen signaal.
2. Het nieuwe scherm heeft een zeer matige kijkhoek. Een plekje opschuiven op de bank resulteert al in fletse kleuren en overdreven helderheid.
3. De responstijd van het nieuwe scherm is duidelijk minder.
4. Er is sprake van banding, het kleurverloop van licht naar donker is niet vloeiend.
5. De algemene kwaliteit van het beeld is, ongeacht wat er met de instellingen gebeurt, minder.

Ik heb hierover contact gezocht met Philips, waarvan ik geen antwoord heb mogen krijgen. Na telefonisch contact werd mij verteld dat ik dit, wederom, via de leverancier moest spelen. Dus daar ben ik weer. Voor de allerlaatste keer, hopelijk. Want ik ben het zat. Ik heb het helemaal gehad met deze televisie. Vanaf dag 1 geeft hij niets dan problemen en bij verzoeken om hulp word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Ik ben met een stapel e-mails onder de arm naar mijn rechtsadviseur geweest, waarmee ik de zaak heb doorgenomen.

Mijn conclusie is als volgt: wanneer ik bij een bedrijf een product koop, is dit bedrijf verantwoordelijk voor het afhandelen van eventuele klachten, zeker binnen de garantieperiode. Ik mag dus geenszins te horen krijgen dat ik contact moet opnemen met Philips of een reperateur, dat is de verantwoordelijkheid van de leverancier. Tevens mag een klant eisen dat zijn televisie binnen een redelijke termijn aan de door de fabrikant gecommuniceerde kwaliteit en specificaties voldoet. Een redelijke termijn is over het algemeen een maand of twee. Aan deze twee eisen is tot op heden niet voldaan.

Ik zit dus nu al vanaf oktober met een TV van 3000(!) euro, door Philips geadverteert als "beste van Europa", die simpelweg niet aan de eisen die aan een dergelijk apparaat gesteld mogen worden voldoet. Zelfs na een reparatie die meerdere maanden op zich heeft laten wachten openbaren zich nieuwe problemen. Zo kijk ik dus al 9 maanden naar een kwalitatief inferieure televisie en ik vind dat ronduit steilloos voor een televisie met die allure. Ik verzoek u dan ook, voor de allerlaatste keer, of u deze televisie terug wilt nemen en deze aan wilt melden bij Philips als zijnde defect. Gezien de problemen die ik heb gehad vanaf dag 1 moet dat geen probleem zijn. Vervolgens restitueert u het aankoopbedrag aan mij, of u geeft mij een zogenaamde "tegoedbon" van het aankoopbedrag, waarop ik uit uw winkel een televisie zal uitkiezen van een ander merk, dat hopelijk probleemvrij is. U moet het toch met mij eens zijn dat de huidige gang van zaken op zijn minst vervelend is te noemen, en dat ik als klant ondertussen gerechtigd ben een beroep te doen op het probleemoplossend vermogen van uw bedrijf.

In afwachting van uw reactie op zeker het laatste gedeelte van deze brief,

met desondanks prettige Paasdagen gewenst,

Steveedge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Zonder hier een flame-reeks te willen ontketenen, moet ik zeggen dat de omgang van de klantenservice van progress met jouw zaak me erg bekend in de oren klinkt. Ik heb er 4 maanden over gedaan om mijn bestelling van een paar luidsprekers en een versterker goed af te handelen. Ik heb zowat iedereen die daar werkt aan de lijn gehad, tot en met de directeur die mij een coulante oplossing aanbood. Uiteindelijk is het wel goed gekomen en heb ik zelfs een gratis HDMI kabel gekregen als schadeloosstelling voor al het ongemak.
Dus volhouden!

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0cool12342
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-08 22:31
Hier ook net een nieuwe tv ;) allen de inkijk hoe is zo slecht nog niet kweet niet hoe schuin jij voor je tv zit maar hier kan ik bijna kijken todat je et scherm niet meer ziet... verder nog geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zer0cool12342 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:04:
Hier ook net een nieuwe tv ;) allen de inkijk hoe is zo slecht nog niet kweet niet hoe schuin jij voor je tv zit maar hier kan ik bijna kijken todat je et scherm niet meer ziet... verder nog geen problemen gehad.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb vorige week een 32PF9731D/10 gekocht en ben tot nu toe redelijk tevreden. Toch wil ik na het doorlezen van een aantal posts in deze topics mijn TV toch nog eens even wat nader bekijken/testen. Ik heb in ieder geval al een dode, blauwe subpixel gevonden. Ook valt het mij tegen dat je bij snelle beelden nogal eens wat haperingen in het beeld ziet.

Hoe kan ik zien welk type scherm mijn TV heeft? Moet dat via het service menu? Hoe kom ik daarin? Ik vond ergens in dit topic een code, maar die werkte niet. Misschien werkt die alleen op de 37PF... Of misschien doe ik iets verkeerd?

Heeft iemand van jullie overigens ervaring met het MediaMarkt/Actua LCD-Plasma Zekerheidsplan?

[ Voor 7% gewijzigd door lzandman op 11-04-2007 08:22 ]

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, ook ik begrijp niets van mensen die hier nog berichten menen te moeten plaatsen dat bij hun wel alles goed is. Want die tv is gewoon niet goed, oude scherm, nieuwe scherm, maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Wij hebben ook net deze tv binnen. ;) Alleen de inkijkhoek is niet zo slecht als hier gezegd wordt. Ik weet niet hoe schuin jij voor je tv zit, maar ik kan bijna kijken totdat ik het scherm niet meer zie. Verder heb ik nog geen problemen mogen constateren.

Zo leest het wat makkelijker, alleen "ik het scherm niet meer ziet" is een beetje vreemd. Zit jouw tv ingebouwd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 08:23:
idd, ook ik begrijp niets van mensen die hier nog berichten menen te moeten plaatsen dat bij hun wel alles goed is. Want die tv is gewoon niet goed, oude scherm, nieuwe scherm, maakt niets uit.
Wat definieer je als goed? Ik vind op dit moment alle LCD's en plasma's niet echt goed. Bij de MediaMarkt hier in Groningen hebben ze een Full HD setup staan, met Sony TV en een Sony Bluray speler. En dat beeld is zelfs niet echt helemaal lekker. Maar ik heb een aantal LCD's met elkaar vergeleken en vond dat de 32pf9731D/10 er goed vanaf kwam. Daarom heb ik 'm gekocht en heb er tot nu toe nog geen spijt van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
Moet ik hier genoegen mee nemen?

Geachte heer van eijk,

Wij vinden het erg vervelend dat Uw TV niet functioneert zoals dit zal moeten volgens Philips specificaties.
Helaas kunnen wij het toestel retour niet nemen voor reparatie/creditatie.
Philips / TVA dient dit probleem adequaat op te lossen.
Ik heb dan ook direct voor U contact opgenomen met TVA deze belt U met spoed terug.
TVA moet het toestel repareren en of vervangen iov Philips.

Antwoord retour:

Dus als ik het goed begrijp moet ik mijn probleem niet bij u voorleggen maar u overslaan? Kunt u mij de reden geven waarom ik niet in aanmerking kom voor creditering? Dat lijkt mij heel raar, namelijk. Ik heb namelijk begrepen dat u, als verkoper/leverancier, verantwoordelijk bent voor het verkochte produkt. Aangezien dat produkt vanaf het begin al niet in orde is (zie vorige mails/gesprekken), heeft u mij in feite een produkt verkocht wat niet in orde is. Een nieuw gekocht produkt, zeker uit het high-end segment, zou niet zulke gebreken moeten vertonen, en ik kom volgens mijn rechtsadviseur in aanmerking voor volledige creditering van het aankoopbedrag. Wat ik dan ook graag wil.

Op uw website staat ook "Uiteraard blijven wij verantwoordelijk". Ik verwacht dan ook dat u deze verantwoordelijkheid neemt en het probleem naar tevredenheid oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Steveedge schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:00:
Moet ik hier genoegen mee nemen?
Nee, maar ik kan de kant van de winkel ook wel begrijpen. Zij zitten namelijk dan met een niet verkoopbare tv en een grootmacht als Philips zal niet 1 2 3 de tv terugnemen. Consumentenrecht staat veel sterker dan b2b. Jij mag dit bijv doen, daar is de wet naar, maar de wet schrijft dit niet voor, voor b2b.
Ik ben ooit een webshop gestart, maar ben afgehaakt om dit principe. Marges waren zeer laag. Als er bijv een product binnen 7 dagen teruggestuurd wordt (consumentenrecht), kan ik het product niet meer terugsturen offffffffff ik moet restocking kosten betalen. M.a.w. ik maak verlies omdat een consument toch niet blij is met de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Zer0cool12342 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:04:
Kijk eens rond 18:15 naar RTL-4, Editie NL. Knalrood decor, en dan op een hoek van 45 graden schuin ervoor gaan zitten. Als het beeld dan niet lichtrozig vaal grijs is maar hetzelfde volle rood als recht van voren heb jij meer geluk dan ik.

Dat je nog beeld ziet is secundair aan of het een ruk waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Laatst online: 12-09 23:15
Ik ben het niet met de stelling eens dat mensen die geen problemen hebben hier niet zouden mogenposten.
Ik vind het heel vervelend voor de gene die problemen hebben laat dat duidelijk zijn maar ik ben er vanovertuigd dat er meer mensen zijn die gewoon tevreden zijn dan die dat niet zijn.
En got is er wel voor om ervaringen uit te wissellen maar dat geld net zo goed voor goede als slechte ervaringen.

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* ATTENTIE * nieuwe firmware 0.89.0 op de philips site. Downloaden gaat via een niet leesbare eula overeenkomst, maar ik heb hem binnen.

Release notes:
JX31E_89.0
• improved picture stability
• improved Connected Planet behaviour
• improvement audio behaviour when using HDMI with STB-box

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

weet jij een manier om deze update te downloaden?

Thanx!!
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 19:25:
* ATTENTIE * nieuwe firmware 0.89.0 op de philips site. Downloaden gaat via een niet leesbare eula overeenkomst, maar ik heb hem binnen.

Release notes:
JX31E_89.0
• improved pict
ure stability

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer eenvoudig hoor!

Copy de link, haal alle tekst weg voor de http. Open die link en klaar ben je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:30
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:10:
Hoi,

weet jij een manier om deze update te downloaden?

Thanx!!

[...]
Dit is de URL: http://www.p4c.philips.co.../37pf9731d_10_fus_eng.zip

Heb hem er net opgezet, nou eens kijken....Eerste beelden lijken ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bijvoorbeeld nog steeds "blokjes" rond het logo van RTL7 op dit moment. Geef dat eens een naam; Macro-blocking? Dithering?

Wij kijken via UPC, digi-tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste indruk is dat het analoge beeld met 0.89.0 via de eigen tuner vd tv verbeterd is: rustiger en helderder, zoals ook op het vorige panel. Dat is dus niet verkeerd, want ik was bij het originele panel met name onder de indruk van de beeldkwaliteit bij relatief slecht signaal. Digitale tv zie ik persoonlijk weinig verschil, dvd heb ik nog niet gezien, xbox360=gelijk (maar was al goed). Kijkhoek niet verbeterd, maar dat lijkt me ook niet met software op te lossen. Maar het lijkt zeker een stap vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Steveedge schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 13:55:
Ik heb er maar weer eens een mailtje aan gewaagd, aan Progress.nl. De 9e, ondertussen. Iemand tips of aanmerkingen?,

Steveedge.
Ik weet niet waar je woont in nederland, maar als TVA bij jou de problemen moet oplossen woon je in het oosten.
Ikzelf woon ook in het oosten en heb er (progress) een paar maand geleden een Logitech Harmony gehaald en vanuit mijn woonplaats praat je over 20 minuten rijden incl zoeken in Hengelo.

Ga er heen, naar Progress, als het mogelijk is Qua afstand, en eis dat je iemand met bevoegdheden te spreken krijgt en laat duidelijk merken dat je juridische aktie tegen hun gaat ondernemen als hun dit niet binnen een week kunnen oplossen, je bent het koopcontract met hun aangegaan en niet met Philips of TVA, maar dat heeft je rechtsadviseur je ongetwijfeld ook al verteld.
Ga erheen want aan de telefoon kunnen ze er lekker omheen lullen maar als je voor hun staat veranderd de situatie voor hun.
Laat je niet afschepen en blijf op je recht hameren.

ik zelf heb ook al contact gehad met het juridisch loket in mijn woonplaats en aan het eind van de week zal ik uitleggen wat de uitkomst van dat advies van het juridisch loket is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Release notes:
JX31E_89.0
Waar haal jij die release notes vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
bandietjeoo7 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:02:
[...]

Ik weet niet waar je woont in nederland, maar als TVA bij jou de problemen moet oplossen woon je in het oosten.
Ikzelf woon ook in het oosten en heb er (progress) een paar maand geleden een Logitech Harmony gehaald en vanuit mijn woonplaats praat je over 20 minuten rijden incl zoeken in Hengelo.

Ga er heen, naar Progress, als het mogelijk is Qua afstand, en eis dat je iemand met bevoegdheden te spreken krijgt en laat duidelijk merken dat je juridische aktie tegen hun gaat ondernemen als hun dit niet binnen een week kunnen oplossen, je bent het koopcontract met hun aangegaan en niet met Philips of TVA, maar dat heeft je rechtsadviseur je ongetwijfeld ook al verteld.
Ga erheen want aan de telefoon kunnen ze er lekker omheen lullen maar als je voor hun staat veranderd de situatie voor hun.
Laat je niet afschepen en blijf op je recht hameren.

ik zelf heb ook al contact gehad met het juridisch loket in mijn woonplaats en aan het eind van de week zal ik uitleggen wat de uitkomst van dat advies van het juridisch loket is geworden.
Ik woon in Utrecht, dus zo makkelijk hup ik niet langs. Ik heb ondertussen het volgende antwoord gekregen:

Geachte heer van Eijk,

U wordt zoals in de vorige mail gemeld vandaag of morgen gebeld door TVA.

TVA werkt voor Philips en Philips heeft de beleidsmaatregelen getroffen.

Philips dient het toestel of goed te repareren of het toestel te vervangen.

Wij kunnen u natuurlijk assisteren in de afhandeling/oplossing van de storing door contact te leggen met TVA en/of Philips.

Dit is reeds uitgevoerd.

Ik ben HEEL benieuwd naar de uitkomst. Maar als je even voor me langs wilt gaan, be my guest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Overigens nog een vraagje. In de handleiding (PDF) die ik van de Philips site gedownload heb staat een heel hoofdstuk over Connected Planet. Maar mijn 32PF9731D/10 heeft geen ethernet poort. Kan ik op de een of andere manier dan wel Connected Planet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
Die firmware update is precies enkel in het Engels?! Kan ik na de update van die firmware gewoon de taal opnieuw in het Nederlands instellen?

Moet ik opnieuw mijn analoge kanalen instellen en rangschikken volgens mijn voorkeur na de update? Wat met mijn instellingen contrast, scherpte,... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Pwain schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:50:
Die firmware update is precies enkel in het Engels?! Kan ik na de update van die firmware gewoon de taal opnieuw in het Nederlands instellen?

Moet ik opnieuw mijn analoge kanalen instellen en rangschikken volgens mijn voorkeur na de update? Wat met mijn instellingen contrast, scherpte,... ?
De firmware bevat ook de Nederlandse taal. Je instellingen blijven behouden, dus je hoeft als het goed is na het updaten niets opnieuw in te stellen. Ik heb mijn TV net geupdate en dat ging helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Release notes:
JX31E_89.0
Ik heb deze versie 0.89 geinstalleerd via USB. (vorige versie was 0.87, oud panel, geen strepen en vlekken meer).
Helaas wordt het beeld met deze versie direct een stuk donkerder. Ik moet het contrast nu behoorlijk omhoog zetten voor een helder beeld (contrast was 75 en helder), (zou dit bewust door Philips zijn gedaan zodat een ieder het contrast hoger gaat instellen en dus meer warmte en energie verbruikt?).

Mij valt ook op dat het blauwe beeld nu ineens uit 2 delen bestaat nl: linker helft helder, rechter helft donker met een duidelijke scheiding in het midden. :(

Ik kijk het nog even aan voordat ik misschien terug ga naar versie 0.87. ;)

Het probleem met Connected Planet is verholpen. _/-\o_

Andere ervaringen?????

Groet

Sprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:35
Een oudere firmware terug zetten ging toch niet of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:39:
[...]

Ik heb deze versie 0.89 geinstalleerd via USB. (vorige versie was 0.87, oud panel, geen strepen en vlekken meer).
Helaas wordt het beeld met deze versie direct een stuk donkerder. Ik moet het contrast nu behoorlijk omhoog zetten voor een helder beeld (contrast was 75 en helder), (zou dit bewust door Philips zijn gedaan zodat een ieder het contrast hoger gaat instellen en dus meer warmte en energie verbruikt?).

Mij valt ook op dat het blauwe beeld nu ineens uit 2 delen bestaat nl: linker helft helder, rechter helft donker met een duidelijke scheiding in het midden. :(

Ik kijk het nog even aan voordat ik misschien terug ga naar versie 0.87. ;)

Andere ervaringen?????

Groet

Sprinter
Sorry, ik was te snel met mijn conclusie! 8)7

Ik heb de tv uitgezet, even gewacht en weer aangezet. (dit was natuurlijk nodig om de nieuwe software te kunnen gebruiken, alleen stand-by is niet voldoende)

Nu kan ik weer de vorige instellingen gebruiken. dit is: contrast = 75, helder = 45, kleur = 45.

Het ziet er in eerste instantie goed uit. :)

Keep you posted!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 10:49
My-life schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:01:
Ja hoor, kan wel. Heb ik al eens gedaan. De TV vraagt alleen wel om een bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 10:00
Probeer ook 0.89 erop te zetten maar hij herkent hem niet. Ik heb al meerdere malen mijn firmware ge-update en altijd werkte het! Ook als ik via het menu ' handmatig' laat zoeken naar een update vind hij hem niet.

Iemand anders ook dit probleem? Ik heb een versie met een nieuw panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
tyfoon_2 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 21:30:
Probeer ook 0.89 erop te zetten maar hij herkent hem niet. Ik heb al meerdere malen mijn firmware ge-update en altijd werkte het! Ook als ik via het menu ' handmatig' laat zoeken naar een update vind hij hem niet.
Wellicht open deur, omdat je al eerder geupdate hebt, maar heb je de ZIP wel uitgepakt? Het bestand autorun.upg moet in de root van een USB-stick gezet worden.
My-life schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:01:
Dat schijnt wel te kunnen. Alleen moet je dan volgens mij de handmatige update procedure uitvoeren (via het menu).
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:53:
[...]
Ik heb de tv uitgezet, even gewacht en weer aangezet. (dit was natuurlijk nodig om de nieuwe software te kunnen gebruiken, alleen stand-by is niet voldoende)
Na een update haal ik de USB-stick eruit en druk op de standby knop. Dan is mijn TV even zwart en wordt 'ie gereset. De nieuwe software is dan meteen aktief...

Ik heb vandaag eens even goed naar het verschil tussen normaal antenne-signaal en mijn @Home digitale televisie-signaal gekeken en eigenlijk is er helemaal niet zoveel verschil! Op mijn oude beeldbuis was @Home duidelijk beter, maar op de 32PF9731D/10 is er helemaal niet zoveel verschil tussen beide. Best raar, of niet?

[ Voor 11% gewijzigd door lzandman op 12-04-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
lzandman schreef op donderdag 12 april 2007 @ 21:45:

Wellicht open deur, omdat je al eerder geupdate hebt, maar heb je de ZIP wel uitgepakt? Het bestand autorun.upg moet in de root van een USB-stick gezet worden.
Tuurlijk... Ook op verschillende USB sticks getest. Tevens erop gezet via een XP en Vista machine. Helemaal niets!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
tyfoon_2 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 21:56:
[...]

Tuurlijk... Ook op verschillende USB sticks getest. Tevens erop gezet via een XP en Vista machine. Helemaal niets!!
En de USB sticks waren geformatteerd met FAT bestandssysteem? Als je foto's/MP3's op die sticks zet, ziet de TV ze dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
lzandman schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:22:
[...]

En de USB sticks waren geformatteerd met FAT bestandssysteem? Als je foto's/MP3's op die sticks zet, ziet de TV ze dan wel?
Yep! Testje gedaan met foto's kan hij zo lezen. Format getest met FAT en FAT32 op USB 1.0 en SUB 2.0 stick! Wordt er gek van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Probeer deze eens: http://www.p4c.philips.co.../37pf9731d_10_fus_eng.zip

Dat is de English (UK) versie in plaats van de English (US) versie (laatste drie letters van de filename zijn eng i.p.v. aen). Deze werkte bij mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:39:
[...]

Welke problemen had jij dan met Connected Planet?

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Erik_van_H schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 09:26:
Dat de TV automatisch naar het multimedia-menu sprong zodra je hem aanzette en er op je netwerk een media-server PC draaide. Deze fout werd geintroduceerd in een van de vorige firmware-versies. Staat ook genoemd in het topic overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Mij lukt het ook niet om deze laatste update te installeren op een 32pf9731. Hij herkent hem simpelweg niet. Draai nu 0.87. Bij vorige updates geen enkel probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
pc01 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 12:22:
Mij lukt het ook niet om deze laatste update te installeren op een 32pf9731. Hij herkent hem simpelweg niet. Draai nu 0.87. Bij vorige updates geen enkel probleem gehad.
Ben ik in ieder geval niet de enige.... Ik heb overigens een 37pf9731

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Vrijdag (vorige week) contact gehad met het juridisch loket in mijn woonplaats het hele verhaal uitgelegd dat de TV vanaf aankoop niet goed is geweest en dat er ondertussen al een panel wissel plaats heeft gevonden waar ik allerminst tevreden mee ben, en dat Philips mijn TV op wil halen om de aangekaarte problemen te bekijken en beoordelen voor verdere afwikkeling van mijn klacht, wat ik absoluut niet zie zitten.

Het antwoord van het juridisch loket was dat ik de eerste reparatie al niet had hoeven accepteren laat staan de tweede, omdat het probleem vanaf het begin al aanwezig was had ik het recht om mijn geld terug te eisen, ik hoefde me ook niet door te laten verwijzen naar Philips omdat ik met hun het koopcontract niet ben aangegaan maar met met BCC.
Er werd me ook geadviseerd om niet meer vriendelijk te zijn maar druk op de zaak te zetten door te dreigen met juridische stappen.

Dus vrijdag het hoofdkantoor gebeld van mijn leverancier te Amsterdam, deze onder druk gezet en deze beloofde me contact met Philips op te nemen om dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Deze belde me dezelfde dag nog terug dat hij zo kort voor het paasweekend niets voor me kon regelen maar dat hij Dinsdag hier mee verder ging en mij daar over terug zou bellen.

Zaterdag zat ik in huis en dacht ook dit hoef ik niet te pikken, dus in mijn auto gestapt en naar de BCC in Enschede gereden waar ik mijn TV weg heb.
De betreffende manager aangesproken, waar ik al eerder mijn problemen had aangegeven, het verhaal van het juridisch loket uitgelegd en tot mijn verassing vond hij dat zulke stappen niet nodig hoefde te zijn, dat het al te lang had geduurd en hij mijn TV terug neemt en ik wat anders mocht uit zoeken, ik moest in de loop van de week terug komen met de bon en de reparatie factuur van TVA van het panel en dan werd het netjes geregeld.
De manager gaf aan dat hij dit met het hoofdkantoor en met Philips ging regelen omdat het gewoon niet door de beugel kon met zon dure TV.

Dinsdag werd ik idd terug gebeld door het hoofdkantoor van BCC , met de mededeling dat hij contact had gehad met een meneer van handelsbelangen van Philips en dat deze TVA mijn TV op wilde laten halen zodat deze door Philips nader bekeken en beoordeeld kon worden,
Omdat ik de nieuwe bon nog niet in mijn zak had van BCC Enschede ben ik hiermee mopperend akkoord gegaan, maar zal er verder niet op ingaan omdat ik al iets met BCC Enschede had geregeld.

Ben dus Woensdag morgen naar BCC in Enschede gegaan en heb een Sony 40W2000 uitgezocht maar toen bleef er nog een bedrag open staan, een PS3 erbij uitgezocht, kreeg dit alles netjes op een nieuwe aankoopbon en ook kreeg ik er een formulier bij voor teruggave van € 250,- wegens een actie van Sony.

Ik kan alleen maar zeggen dat de afhandeling door de Manager van BCC Enschede op een correcte manier is gebeurd en dat de € 200,- (korting op de TV) en € 250,- (geld terug actie van Sony) die ik op deze manier verdiend heb een pleister op de wond is van alle ellende die ik met de Philips heb gehad.
Vanmorgen is de Sony incl de PS3 geleverd en mijn eerste indruk is dat het een goede vervanger is voor de Philips, goede kijkhoek, geen witte vlekken meer in donkere beelden een erg strak beeld en ik ben zeer tevreden.

Wat ik hiermee wil aanduiden is dat je je niet met een kluitje het riet in moet laten sturen maar op je rechten gaan staan, verbaal wat luider worden en eisen waar je recht op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pc01 & tyfoon_2, ik heb exact hetzelfde probleem met updates installeren. Tot de 0.87 update ging het goed, 0.88 rn 0.89 worden niet herkend. (ik heb een 32pf9731d/10)

'k heb al 3 verschillende memory sticks geprobeerd, opnieuw geformatteerd etc. Maakt allemaal niets uit.

Ook wanneer in de autorun.upg file in een 'Upgrades' folder zet worden ze niet herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

bandietjeoo7 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 11:48:
Wat ik hiermee wil aanduiden is dat je je niet met een kluitje het riet in moet laten sturen maar op je rechten gaan staan, verbaal wat luider worden en eisen waar je recht op hebt.
Het probleem is er echter een van exclusiviteit in dit geval. Als de 37pf9731 gewoon een 37" LCD TV was geweest had ik hem ook al lang ingeruild voor een ander. Een Sony Bravia heeft echter geen Ambilight, en dat is voor mij een alleszins vitale feature. Ergo, Philips zoekt het maar uit, en als ze de 37PF9731D niet terug op niveau kunnen krijgen sturen ze maar een 42PFL9832 op als die uit is: mij best. Zolang ik uiteindelijk maar een naar behoren functionerende 1920x1080 LCD TV met Ambilight heb vind ik alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 23:49:
[...]

Het probleem is er echter een van exclusiviteit in dit geval. Als de 37pf9731 gewoon een 37" LCD TV was geweest had ik hem ook al lang ingeruild voor een ander. Een Sony Bravia heeft echter geen Ambilight, en dat is voor mij een alleszins vitale feature. Ergo, Philips zoekt het maar uit, en als ze de 37PF9731D niet terug op niveau kunnen krijgen sturen ze maar een 42PFL9832 op als die uit is: mij best. Zolang ik uiteindelijk maar een naar behoren functionerende 1920x1080 LCD TV met Ambilight heb vind ik alles goed.
Same here Curry684, echter is de stap van 37" naar 42" wel erg groot gezien de afmetingen van mijn huiskamer en zit afstand...
Vandaar in eerste instantie ook de keuze voor de 37"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
Jullie hebben blijkbaar al verschillende keren geupdate. Waar ik bang van ben is dat ik nadien niet meer mijn TV in de Nederlandstalige taal krijg. Is mijn angst onterecht?

Als ik dus naar de Philips site ga (p4c) en daar mijn land en taal correct instel (Belgie/Nederlands) dan heb ik enkel de mogelijheid om het bestand : 37pf9731d_10_fus_eng.zip te downloaden.

Er staat dus in die bestandsnaam dus blijkbaar eng in. Is deze firmware van zo'n 25MB enkel in het Nederlands?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrutinizer
  • Laatst online: 29-05 14:22
Pwain schreef op zondag 15 april 2007 @ 16:48:
Jullie hebben blijkbaar al verschillende keren geupdate. Waar ik bang van ben is dat ik nadien niet meer mijn TV in de Nederlandstalige taal krijg. Is mijn angst onterecht?

Als ik dus naar de Philips site ga (p4c) en daar mijn land en taal correct instel (Belgie/Nederlands) dan heb ik enkel de mogelijheid om het bestand : 37pf9731d_10_fus_eng.zip te downloaden.

Er staat dus in die bestandsnaam dus blijkbaar eng in. Is deze firmware van zo'n 25MB enkel in het Nederlands?!
Alle vorige updates die ik erover heen had gezet waren bij mijn weten sowieso alleen de Engelstalige versie. Ik heb zelf ook het menu in het Nederlands. Ik heb het gewoon erover heen gezet en de menu-taal was daarna nog steeds Nederlands, ook de instellingen waren onveranderd, dus niks aan de hand. Vreescht niet...

Wel netjes stapsgewijs de instructies volgen die in de aparte PDF vermeld staan. Deze PDF komt automatisch mee als je de firmware downloadt...

S.

[ Voor 7% gewijzigd door Scrutinizer op 15-04-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
@Pwain: ik heb je ook al antwoord gegeven op AV Forums:

http://www.avforums.com/f...read.php?t=383684&page=79

Hoe vaak wil je nog bevestiging hebben dat alles gewoon in het Nederlands blijft werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bandietjeoo7 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 11:48:
Vanmorgen is de Sony incl de PS3 geleverd en mijn eerste indruk is dat het een goede vervanger is voor de Philips, goede kijkhoek, geen witte vlekken meer in donkere beelden een erg strak beeld en ik ben zeer tevreden.
Mooi dat de zaak voor jou goed is opgelost. Houdt je eerste indruk stand? Ik geloof het meteen van de kijkhoek, maar tot nu toe vond ik de sony's die ik in winkels en bij mensen thuis zag zeker op het analoge signaal toch wat minder dan de 37 of 32pf9731. Ik vraag me zelf af of ik als ik zou kunnen ruilen toch niet voor 32pf9731 zou gaan: dan ben je wel 1080P kwijt, maar ik denk dat je op een kleiner scherm toch minder snel allerlei storingen ziet en hij heeft ook nog een groter contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Mr Magic schreef op zondag 15 april 2007 @ 18:04:
@Pwain: ik heb je ook al antwoord gegeven op AV Forums:

http://www.avforums.com/f...read.php?t=383684&page=79

Hoe vaak wil je nog bevestiging hebben dat alles gewoon in het Nederlands blijft werken?
Ja, ik had hem ook al antwoord gegeven. Misschien dat 'ie niet alleen moeite heeft met de Engelse, maar ook met de Nederlandse taal? >:)

Maar ik begrijp hem wel, hoor. Het is ook raar dat je een bestand voorgeschoteld krijgt met het woord "eng" erin. Ik vind het sowieso raar dat die ZIP alleen de firmware bevat en niet ook de PDF met uitleg en een changelog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:33
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 19:03:
[...]

Mooi dat de zaak voor jou goed is opgelost. Houdt je eerste indruk stand? Ik geloof het meteen van de kijkhoek, maar tot nu toe vond ik de sony's die ik in winkels en bij mensen thuis zag zeker op het analoge signaal toch wat minder dan de 37 of 32pf9731. Ik vraag me zelf af of ik als ik zou kunnen ruilen toch niet voor 32pf9731 zou gaan: dan ben je wel 1080P kwijt, maar ik denk dat je op een kleiner scherm toch minder snel allerlei storingen ziet en hij heeft ook nog een groter contrast.
Ik heb na lang wikken en wegen in oktober vorig jaar de Sony ipv de Philips gekocht. En ik kan bevestigen dat je bij de Sony zonder digitale TV niet blij zult worden. Gewoon analoog ziet er werkelijk niet uit. Digitaal daarentegen (Essent) is prachtig, zelfs SD signalen.

Een paar posts terug berichtte iemand over het feit dat hij absoluut een Philips wilde omdat deze ambilight heeft. Bij mij was het juist het tegenovergestelde. Ambilight is leuk, maar het toestel wordt wel enorm log. Zo is de 40" Sony kleiner dan de 37" Philips. Misschien moet Philips eens denken aan niet-ambilight LCDs.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Sja, de nieuwe serie Ambilight is mede daarom op LED gebaseerd: minder log, minder stroom.

Vind het overigens een vreemde redenering, een feature die je TV optisch 2 meter groter maakt niet willen hebben omdat je TV er 3cm groter van wordt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 19:03:
[...]

Mijn eerste indruk houd zekers stand.
Analoog singaal kan ik je niet veel over vertellen omdat ik dat bij de Philips niet gekeken heb en bij de Sony dus ook niet.
Na 2 dagen spelen met de instellingen is de beeld kwaliteit minstens net zo goed als de Philips.
Kijkhoek is zoals het hoort te zijn en de kleuren van de Sony zijn in mijn ogen ook natuurlijker.
SD via de samsung 360, @home (HDMI) is super strak en beeld via de PS3 (HDMI) is gewoon weg uitstekend.
DVD weergave via Component ingang is zichtbaar beter maar HD rec opnames via de scart op het eerste oog minder, maar ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik nog niet met de beeld kwaliteit van die scart ingang bezig ben geweest met fine tuning.

Dat er geen ambilight op zit doet de goede kijkhoek, geen witte vlekken bij donkere gedeeltes in de film en de betere kleuren al zeer snel vergeten.

Ben super tevreden.

[ Voor 9% gewijzigd door bandietjeoo7 op 16-04-2007 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
Laatste poging, niets gehoord op vorige mails. What think you?

Geachte heren,

ook na drie dagen heeft TVA het beloofde contact nog niet gelegd. Hiermee is het krediet dat u de afgelopen 5 maanden bij mij had verspeeld.

Ik ben gisteren (vrijdag) langs het juridisch loket in mijn woonplaats gegaan met een stapel emails en reparatiebonnen onder de arm, en zij hebben een blik geworpen op mijn zaak. Ik heb verteld van de initiele klachten en van de vertraagde panelwissel waarmee ik geenszins tevreden ben. Zij kwamen tot de conclusie dat ik in de eerste plaats een reparatie al niet had hoeven accepteren, daar het een fout betrof die al vanaf het begin in de televisie zat. Tevens wisten ze mij te vertellen dat ik het koopcontract niet met Philips ben aangegaan, maar met de firma Progress Automatisering en dat doorverwijzen door laatstgenoemde zaak niet acceptabel is. Als laatste vertelden zij mij dat ik ten volste gerechtigd ben om mijn geld terug te vragen als gevolg van de problemen die ik gehad heb.

Men raadde mij daar aan niet langer vriendelijk te zijn en druk te zetten op de betreffende zaak, en eventueel juridische stappen te ondernemen om bovengenoemd doel te bereiken.

Nu hoop ik uiteraard dat we het niet zo ver hoeven laten komen, en dat we de zaak naar tevredenheid kunnen oplossen, alhoewel ik dat gezien de contacten die wij hebben gehad de afgelopen maanden betwijfel. Ik zou het op prijs stellen als wij dit verder zouden kunnen bespreken over de telefoon, nummer xxxxxx.

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,

Steven van Eijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik_van_H schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 09:26:
[...]

Als je bij versie 0.87 de computer aanzet dan verschijnt er een menu op de tv als de tv via een ethernet kabeltje (en connected planet) is verbonden. Dit is lastig.
Bij versie 0.89 is dat gelukkig niet meer van toepassing. :) Zie ook vorige reacties!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben sinds 30 september vorig jaar de "gelukkige" bezitter van deze tv. Allereerst bleek de tafelsteun (ik heb 'm niet opgehangen) niet waterpas waardoor de beeldbuis naar de grond gericht was. Na vier weken in de wacht bij Philips is dit opgelost met het opsturen van een nieuwe steun. Bleek een productiefout.
Nu kan ik mij ook aansluiten bij de algehele klacht op dit forum. Ook mijn tv vertoont, als ik 'm net aanzet, zwarte vegen en lijnen. Bij de meeste uitzendingen niet hinderlijk maar toch, voor een tv in deze prijsklasse niet acceptabel. Gisteren Philips gemaild over mijn klacht. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:01:
Ook ik ben sinds 30 september vorig jaar de "gelukkige" bezitter van deze tv. Allereerst bleek de tafelsteun (ik heb 'm niet opgehangen) niet waterpas waardoor de beeldbuis naar de grond gericht was. Na vier weken in de wacht bij Philips is dit opgelost met het opsturen van een nieuwe steun. Bleek een productiefout.
Kun je me vertellen wat ze opnieuw hebben gestuurd. De metalen beugel of de standaard ? Ik heb nl de metalen beugel gebruikt om de TV aan e muur te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 12:20
tyfoon_2 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:57:
[...]

Kun je me vertellen wat ze opnieuw hebben gestuurd. De metalen beugel of de standaard ? Ik heb nl de metalen beugel gebruikt om de TV aan e muur te hangen.
Hoe heb jij de bestaande beugel gebruikt voor ophanging ??? :?

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben een hele nieuwe tafelstandaard opgestuurd. Dus voet van (plexi)glas en bijbehorende beugel om de tv aan deze voet te bevestigen. Voor de duidelijkheid: het is dus geen muurbeugel althans ik gebruik 'm in elk geval niet op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0m0r3
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:37
kan iemand mij vertellen wat hiermee wordt bedoelt?

True HD paneel 1920x1080P (let op: max input is 1080i)

ik snap het niet meer namelijk

ik wil gewoon een scherm wat DVD's op 1080p komende vanaf mijn DVD speler kan afspeklen.

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Maatje schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:37:
[...]
Hoe heb jij de bestaande beugel gebruikt voor ophanging ??? :?
Dit staat goed beschreven in deel 1 van dit topic. Je boort een paar extra gaten in de beugel en schoeft hem tegen de muur. De TV hang je er vervolgens aan op dezelde manier als bij de voet. Prima oplossing en zit mooi strak tegen de muur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n0m0r3675 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:15:
kan iemand mij vertellen wat hiermee wordt bedoelt?

True HD paneel 1920x1080P (let op: max input is 1080i)

ik snap het niet meer namelijk

ik wil gewoon een scherm wat DVD's op 1080p komende vanaf mijn DVD speler kan afspeklen.

thanx
Ook dit wordt uitvoerig behandelt in deel 1 :Y
De nieuwe Philips 37PF9731D/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 12:34

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:01:
Hmm, bij mij staat de beeldbuis ook naar de grond gericht. Wist niet dat dit een productiefout was :o . Op zich heb ik er geen last van.

Koop ik een keer Philips, gaat er van alles kapot:
a. Ambilight meteen kapot (3x gerepareerd)
b. Tafelsteun niet waterpas...
c. Zwarte vegen en vlekken op m'n beeldbuis (2x gerepareerd)

Ten aanzien van het probleem met de zwarte vegen en vlekken kan ik melden dat het bij mij (vooralsnog) naar tevredenheid is opgelost. De strepen zijn weg, ik heb m'n originele paneel en de kijkhoek is niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killkees schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:32:
[...]

Hmm, bij mij staat de beeldbuis ook naar de grond gericht. Wist niet dat dit een productiefout was :o . Op zich heb ik er geen last van.

Koop ik een keer Philips, gaat er van alles kapot:
a. Ambilight meteen kapot (3x gerepareerd)
b. Tafelsteun niet waterpas...
c. Zwarte vegen en vlekken op m'n beeldbuis (2x gerepareerd)

Ten aanzien van het probleem met de zwarte vegen en vlekken kan ik melden dat het bij mij (vooralsnog) naar tevredenheid is opgelost. De strepen zijn weg, ik heb m'n originele paneel en de kijkhoek is niet veranderd.
Bij mij hetzelfde geval... Dacht dat ik waarschijnlijk de voet niet goed gemonteerd had of de steuntjes/rubbertjes nog wat moest afstellen, maar het is dus een prodcutiefout...
Ik denk dat ik dus nog maar eens een mailtje naar Philips ga sturen...
(had ook het backlight probleem, en is inmiddels een ander inferieur paneel voor omgewisseld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik toch ook maar gemeld bij mokio dat de kwaliteit niet is wat ie was. Reactie via philips: de nieuwe firmware is pas sinds gisteren beschikbaar }:O en moet eerst geinstalleerd, terwijl ik zondag de firmware er al op heb gezet zonder voldoende effect. En ze sturen toch een reparateur om het probleem te constateren. Nu maar hopen dat die goede ogen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
Vandaag TVA aan de telefoon, naar aanleiding van mijn eerder geposte mails.

Men mocht mij van Philips een aanbod doen: Philips wilde de TV omruilen voor de 42PF9731D/10, MITS ik 250 euro wilde BIJbetalen. Ik heb natuurlijk geweigerd, en daagde ze uit om met een echt bod te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steveedge schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:27:

Men mocht mij van Philips een aanbod doen: Philips wilde de TV omruilen voor de 42PF9731D/10, MITS ik 250 euro wilde BIJbetalen. Ik heb natuurlijk geweigerd, en daagde ze uit om met een echt bod te komen.
Wil je sowieso de 42pf9731d niet? Die heeft in ieder geval geen clear lcd, maar of dat veel uitmaakt kan ik niet overzien. Lijkt me logischer dat philips een nieuw model ter ruil aanbiedt, al dan niet met bijbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Steveedge schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:27:

Ik wacht ook nog steeds op een oplossing van TVA/Philips. De mail die in een eerdere post stond, had je die naar Philips of naar TVA gestuurd? Ik ben bewust nog wat terughoudend met pushen omdat als je eenmaal voor de keuze staat (zoals jij nu) ook moet kiezen. Op een Duits forum had ik ook al gelezen dat een TV was omgeruild voor de 42" versie. Ik had al lang doorgedrukt als er een goed alternatief was. Zoveer ik weet is dat er nog niet echt; ik wil best dit geld, of zelfs meer uitgeven als ik maar perfect beeld heb!

Doe je het als ze aanbieden hem om te ruilen zonder bijbetalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avdelst, pc01 & tyfoon_2, ik heb exact hetzelfde probleem met updates installeren. Tot de 0.87 update ging het goed, 0.88 en 0.89 worden NIET herkend. (ik heb ook een 32pf9731d/10)

Ik heb ook allerlei USB stick geprobeerd en het werkt niet. Andere bestanden op de stick werken wel.

Het lijkt erop dat er een fout in o.87 zat waardoor we niet meer kunnen upgraden naar 0.89??

Als iemand het alsnog aan de praat heeft gekregen...ik hoor het graag.

Rond kijken in het Servicemenu....levert weinig op, ik zie geen opties die zouden kunnen helpen.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste